načítám data...

ratan groch

Jménoratan groch
BydlištěBratislavský kraj
Registracepřed 17.4 měs.
Poslední aktivitapřed 2.8 hod.
Komentářů u článků87
Pozitivních komentářů u článků25
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Ako sme prišli k autu (1)

20. května 2018, 11:48 41 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.

Dnes o príprave na cestu (2)

24. května 2018, 21:33 6 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.

Na Varšavu!!! (3)

28. května 2018, 00:32 11 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.


Posledních 50 komentářů

ratan groch
předevčírem v 15:40
0
Máme budoucnost

Ad Beastar:
Nemozem s tebou suhhlasit viac. Pisem o tvojom predchadzajucom clanku a kvalite aut.
Dnes dopoludnia som musel odniest svoje auto do servisu, lebo mi do nho na parkovisku nacuvala dodavka. V BMW mi dali vymenu nove BMW 320d xDrive automat M pack. Po sadnuti som si zacal nastavovat sedadlo. Ked som pod neho zasunul ruku, tak som ju mal ako v tovarni. Ziadna ochrana ako u mna, proste hned droty, zelezo, vsetko odkryte, aj ked neviditelne vzhladom na polohu. Dvere maju rukoväť (handle), ktora sa tvari pomaly ako kevlar, ale vyzera to ako za 5 korun nozik.
Na zaklade nasej vcerajsej komunikacie som to aj rozoberal s prijmacim technikom, ktory tam robi este od Slovenskeho statu a to iste. Veci v aute sa nerobia tak, aby vydrzali vecnost, ale tolko, kolko musia a zaroven musia vyzerat drahsie nez naozaj su.
Auto budem mat tyzden, tak potom budem hadam vediet viac o turbe a diesli v trojkovom bavoraku.

Co sa tyka Honzovho clanku, tak asi nebude zly, ked je tu pod nim takato debata. Nezabudaj, ze ty hodnotis dobry clanok inak ako ten, co musi redaktorov platit.

A k mojmu liberalizmu a veku: Som Slovak, takze zo Zakona o Slovakoch som konzervativec, ktory nosi na krku kriz a keby bolo zle, tak sa modli ostosest (o sto pet). V prvom prispevku som pisal, ze z Testarossy som nevedel zohnat ani len plagat. Keby som mal 26, tak by som nechapal, preco by sa nemal dat zohnat plagat auta, ked si ho v najhorsom mozes vygooglit a vytlacit. A ze sme kupovali z Brava od kamosov dvojstranky a stvorstranky. Z jedneho clanku o pobyte v USA, ktory napisal Krab som si vyratal, ze som od neho starsi. Kedze som to ratal, znamena, ze som si nebol a priori isty. Tolko k mojmu veku.

ratan groch
17. března 2019, 18:56
0
Máme budoucnost

A este senorovi Beastarovi:
Dakujem pekne za: Dovi
Obcas pouzivame aj verziu Dovi, dopo (dovidenia, dopocutia), nema to vsak vyznam pozdravu, ale pouziva sa to na konci rozpravania, ked chcete oznacit prihodu za neuveritelnu.
..... a ona mu v tej ogrcanej (poblite) sukni sadla do auta a odisli k nemu domov. Dovi, dopo...

ratan groch
17. března 2019, 18:39
0
Máme budoucnost

Kuci,
dam to sem aj ked mi to B. napisal nizsie, lebo mam nieco malo aj ku Krabovi:
Koukám že máš rád pohádky. A novinář by měl stavět na realitě a ne pocitech a domněnkách. Jestli bude Hanz takhle pokračovat možná jednou zbohatne jako Džej Kej Raulingová. Novinařinou to ale nebude.

Ad B.- Nebud prisny a rozhodny na Honzu, To, ze sa to nepaci tebe, neznamena, ze je to zle. Takymito tvrdeniama "moc pratel nenadelas". Toto nie je matematika, kde je bud spravne alebo nespravne riesienie.

Ad lepsie auta v minulosti: Ano, aj ja mam pocit, ze prave BMW su kazdou novou seriou menej BMW a viac obycajne auta. Tym mam na mysli interier, spracovanie, materialy atd. Straca sa pocit vylucnosti a nielen akoby ich dohanala konkurencia, ale zaroven akoby im to dovolovali (plne chapem dovody preco to tak je a kolko stoji kvalita ci luxus). Moralne by som uz mal moje kupe od BMW vymenit za najnovsie, ale ak sa pozriem na novu najvyssiu vybavu, tak sa mi proste zda nejako horsia. Minuly tyzden som bol v novej 850d (do pice, kto si kupuje dizel do 8. bavoraka?!) a je tam vsetko tip top, cez displej mozes ovladat domaci robo vysavac, ale akoby to uz nebolo to prave orechove. Nemal som moznost ho mat tak dlho, aby som to vedel pomenovat konkretnejsie, ale ten pocit bol okamzity.

Ad K. Uz som to pisal, ale pokojne este raz. Jazdenie na elektro aute je uplne ina sportova disciplina. Ked slapnem na plyn, tak to zacne svietit a blikat na cerveno, akoby som tulenim mladatom sekal amazonske pralesy s cigaretou v ustach. Ked pred vstupom do dediny predbehnem auto, tak mi klesne dojazd, ze mam strach, ze nedojdem po kostol. Pristrojova doska je z nejakych recyklovanych materialov, ktore sa tvaria ako recyklovane materialy. Cele je to ako za trest. Takto nejako sa musia citit Zidia, ked im vyhadzujeme na oci dedicny hriech za to, ze ukrizovali Jezisa.
Tak asi preto nemam rad elektricke auta

Ad my vsetci:
Ze stare auta boli lepsie nam trochu vyvratil stvrtkovy diel The Grand Tour, kde pustili na Eboladrome Ferarri Testarossa a Lambo Countach 5000 QV. Len jedno z nich dokazalo ist rychlejsie ako Ford Fiesta, druhe skoncilo za nim. Islo o dobre udrziavane kusy, ktore jazdili ako zamlada. Ferarri, od ktoreho sme nevedeli zohnat ani len plagat a Fiesta.

Myslim, ze sa Hamster trafil v clanku tak, ze nemusi ist na trestne kolo.

ratan groch
17. března 2019, 10:06
0
Máme budoucnost

Honzo,
keby som ten clanok cital vcera (v sobotu) tak za prezidenta v nasich volbach volim teba.
Ked budes takto pokracovat, tak sa z teba raz stane motoristicky novinar...
Srandy bokom, vynikajuci clanok, dakujem.

ratan groch
07. března 2019, 22:11
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

Ad beastar: Je to mimo aut, ale na vysvetlenie - Rusko je uz po starocia spravovane prostrednictvom miestodrzitelov, teraz povedzme gubernatorov. Popri uradnych riadiaicich existuju aj fakticki, castokrat v jedenej osobe. Tito ludia su skoro neobzmedzeni vladci na zverenom uzemi. Voci Kremlu maju povinnost udrziavat na danom uzemi poriadok a odvadzat stanovene penazne davky. Na oplatku si na svojom uzemi mozu robit co chcu, pokial to budu robit potichu a nebude z toho celostatny cirkus. Cize na ksefty radovo v desiatkach milionov eur sa nemusia vobec nikoho pytat, pokial to nahodou nie je strategicky zaujem statu. Celostatne bezpecnostne zlozky situaciu len monitoruju a eviduju, v pripade potreby potom s vinnikom zatocia prostrednictvom justicnej moci. VVP ma dost svojich veci, aby taketo kseftiky riesil.

ratan groch
06. března 2019, 19:02
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

Mazda CX30 - dalsie pekne auto z obdobia pred nastupom elektrickych aut na ktore si nebudu pamatat ani jeho majitelia
Zato Polestar 2 bude o 30 rokov cenene auto jedneho z prvych modelov vtedy uz kultoveho auta urcujuceho trendy, ako boli kedysi nemecke auta.

Ta Lagonda vo vnutri vyzera ako nemecky vlak 1. triedy. Cistucko, priestranne a nicoho sa nedotykaj. Myslim, ze to aj skonci ako prva Lagonda. Nebyt toho, ze bola najdrahsie auto sveta, tak po nej ani pes nebrechne. Volant vyzera, ze ho objednali z Aliexpresu. Velmi trendy, ale pri kazdom otoceni volantu sa z obrazovky neda nic precitat. Nomohli si aspon chlapi co nadizajnovali taky emotivny exterier aspon pisat sms-ky s ludmi co navrhli taky nudny interier?
Rusky senat sa mi paci. Ach, ci by som vedel sediet vzadu, plavit sa sirou krajinou a popri tom preskrtnut nejaky projekt za 75 milionov eur. Nie z tej pozicie, ze tomu rozumiem, ale len preto, ze mozem. A potom by som povedal Vasilijovi, nech zastane pri prvom jedle. V obleku by som pred bufetom jedol rukami grilovane kurca a popri nas by prechadzali nakladne auta so sliepkami na polorozbitej asfaltke. Rusko, krajina neobmedzenych moznosti.

A o tom, ze Stratos s lyzami tu mal prist v roku 1983 sa ani netreba bavit.

ratan groch
19. února 2019, 01:24
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Moj spolocnik v jednej firme to vlastnil par rokov a bol velmi spokojny s kvalitou prevedenia, pohodlim, velkostou. Zabavna zlozka tam vsak nie je ziadna. Aj ked mu auto vyhovovalo, tak stravil prilis vela casu v servisoch postupne s roznymi problemami, najme elektrika mu robila zle. Samozrejme to mohol byt zly kus, ale vzhladom na rozsah a mnozstvo chyb to vyzeralo, to auto museli vyrobit den po celofiremnej ozieracke. Jemu to sice bolo jedno, ale oproti spominanemu GL-ku vyzera menej stylovo a reprezentativne. Myslim si, ze ak po nom Pedro vyslovene netuzi, tak sa mu podari najst aj vhodnejsie auto.

ratan groch
10. února 2019, 13:35
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Mam velmi rad MHD. Ale len v cudzine. V Bratislave mam priemer cca 1x za rok a nemozem si stazovat. Listok kupim cez SMS, chodi to presne, oproti casom, ked som chodieval MHD je to modernejsie a pohodlnejsie.
Hlavna vyhoda je bezpochyby PARKOVANIE. Bratislava na tom nie je lepsie ako Praha. Nie je to nastastie Zurich alebo Tokio, ale viac casu mi trva cesta a parkovanie autom akoby som chodil MHD. Tym, ze este stale ako tak zaparkujem, tak sa neviem prinutit k systemovemu vyuzivaniu MHD.
Kombinacia pohodlnosti vytahom do garaze,, pocitu, ze nie som odkazany na ineho a aj trosku statusu, nebudem klamat.
A preco naopak v zahranici MHD?
Spoznavanie inej kultury, ako su obleceni, kam maju namierene, moznost dlhsie pozorovat tych istych ludi, potom ich vzajomna interakcia,miera slusnosti ci agresivity, uvolnenie miesta a pod. Zaroven je to namahanie mozgu na organizaciu presunov a orientaciu plus moja oblubena disciplina sadnut si na hociaky autobus vo velkomeste, odviest sa hocikam, potom sa cudovat a nejako sa dostat spat. To prinesie vzdy historky.
Uznavam, ze na dennej baze vo vytazenych casoch by ma to nebavilo, ale to, ze my na autickarovi mame volbu je super.

ratan groch
07. února 2019, 16:51
0
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Jimi, ja chapem, ze to ma nemusi byt the sexiest car in the world, ale naozaj by si v tom chcel jazdit daily, pokial nemusis? Urcite by som to zvladol na vylet po USA a mimochodom pomerne casto sa mi to napadne, ale ak nemusis rozvazat deti alebo tovar malej prevadzky tak s tym nemozes chciet jazdit.
Slovaci sme zrejme vacsi pozeri nez Cesi, ale aj u Vas musi byt nejaka hranica, ze toto uz nie. Hranica, kde uz nepodriadis vsetko len svojmu ucelu, kde uz mas aj osobnu hrdost a uvedomujes si, tvoje auto vysiela nejaku informaciu ostatnym.
A ak by okrem vzhladu toto auto splnalo vsetky dalsie poziadavky chlapca, tak sa podme hadat dalej, ja by som bol aj tak za hocaku alternativu, toto auto ma vsak vzhladom k poziadavkam aj dalsie ale...
Vladislav, naozaj by si toto niekomu urobil?

ratan groch
06. února 2019, 22:16
1
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Jimi,
je dobre, ze si dal fotku z oboch stran. Toto je priam esencia zabavneho daily auta ako pozadoval chlapec. Pre Kristove rany, keby som take auto dostal vo videohre, tak sa zabijem a idem hrat novy zivot.
Okrem parkoviska pred materskou skolou a Kauflandom s tym uplne vsade vyzeras ako debil. Keby si s tymto autom prisiel na prve rande po zenu, tak radsej pojde do mesta autobusom.
Podla najnovsieho prieskumu Ratan Groch Foundation, v tejto chvili na planete Zem nie je jediny clovek pod 15 rokov, ktory by v dospelosti tuzil po takomto aute.
Po tomto faux pas by si minimalne do roku 2309 nemal davat ziadne dalsie rady ohladom aut.

ratan groch
06. února 2019, 17:52
0
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Zdendo, Zdendo, pevne verim, ze 60 v mene je tvoj vek a zastupujes generaciu, ktora musela cestovat po Europe ako chudaci.
Tvoj dojem, ze peniaze sa nemaju vrazat do PHM a tvrdenie, ze cestovanie "ma byt taky nejlevnejsi" su dnes uz nastastie prekonane.
Ak mam pri vylete nacestovat niekolko tisic kilometrov, tak to rozhodne nechcem robit s dizlovym Pežotom bez vykonu, aby som si na pumpe suchal ruky ako som zas usetril 26 euro a potom jazdil 1000 kilometrov ako posrany, stale 80kmh dialnica/okreska/obec.
Asi si este nespal v naozajstnom 5^ hoteli, ked to prirovnavas so spankom v aute. Preco spat v aute??? Beriem, ze niekedy nie je ubytovanie po ruke, ale to uz si radsej vezmem stan a nafukovacku a vyspim sa mimoriadne vedla auta. Predstava spavat cely vylet niekde na parkoviskach na predmesti je pre mna strasidelna.
Ad zadanie:
Na Slovensku mame slovne spojenie "Aj ma pojeb, aj ma pusť..."(protahni me a taky me nech) pre ludi ktori nevedia co vlastne chcu.
Poziadavok je prilis vela a su prilis protichodne, aby sa z toho dalo najst rozumne vychodisko.
Kompaktne – prespia v nom dvaja ludia
moderne - puristicke
spotreba nepodstatna – nie agregat z lokomotivy
minimalne servisne zasahy, nezivit hydru – do 200.000 Kc
zabavne, uzit si cesty – daily
Jednotlive dvojice si skor odporuju. Aj ked sa z kazdej dvojice da najst riesenie, tak z tychto vysledkov sa uz neda zlozit ziadne auto, ktore by nebolo v podstate velikansky kompromis.
Ak si naozaj chce kupit auto, tak musi prehodnotit zadanie.

ratan groch
24. ledna 2019, 22:53
2
Řadicí páka na deset způsobů

Jakub, vyborny clanok a skvely vyber prevodoviek. Dobra praca...

ratan groch
24. ledna 2019, 22:38
1
Diamanty, ufo a bezbřehé možnosti: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 1.

TOYODA vs. TOYOTA
Dovolim si este doplnit zmenu nazvu Toyoda na Toyota. Okrem uvedeneho dovodu 8 vs. 10 tahov perom boli este dva dalsie dovody.
2. vyslovnost Toyota je zvukomalebnejsia ako Toyoda. Proste to krajsie zneje.
3. Kichiro Toyoda chcel odelit meno svojej rodiny od svojho biznisu.
To je samozrejme len na doplnenie, kedze je clanok o logu a jeho vytvarnom stvarneni,

Model AA je sice prve auto vyrobene firmou Toyota, avsak v tomto pripade sa jednalo len o dosledne kopirovanie z Ameriky doneseneho aut, konkretne motor zo Chevroletu, šasi a elektrika z Fordu. Podla drevenej mustry boli vyrobene identicke auta, rovnako aj motory boli vyrabane podla moznosti na 100 percent rovnako ako predloha. Za svoje prvu, skutocne japonsku Toyotu vratane vlastneho motoru povazuju az typ S v Toyote SA z roku 1947.

ratan groch
11. ledna 2019, 11:45
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Tak po tejto diskusii sa mi bude tazko presadzovat tvrdenie, ze muzi nemozu mat PMS.
Zlokocka, si velky bojovnik, klobuk dole...

ratan groch
09. ledna 2019, 10:30
0
BMW zrestaurovalo jediný dochovaný kus modelu 1600 GT cabrio

No teda krasavec to prave nie je :) Sice len z tych par fotiek vychadzam a aj ked jednotlive detaily su zda sa pekne, tak ako celok by som primarne ocenil nepochybnu snahu a estetiku by som nechal pochvalit niekym s netradicnym vkusom.
Nic proti nemeckym ucnovkarom, ale k meisterstück-u by ich zrejme nepustili.

ratan groch
08. ledna 2019, 19:37
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

a k negativnym odbornikom
Na Hondu Accord Coupe 3,0 benzinV6 mi takmer vsetci, este aj zeny, co rozoznavaju auta len podla farieb ako prve hodnotenie povedali, ze to musi mat strasnu spotrebu.

ratan groch
08. ledna 2019, 00:32
0
Hodně prostoru za málo peněz

sakra, dal som to o koment vyssie. Viem, ze sa da filter pevnych castic aj renovovat, ale ak by sa nahodou nedal, tak do CR-V stoji 170 000 ceskych. pri rozpocte 150 000 by to bol uz podstatny vydavok :)

ratan groch
08. ledna 2019, 00:28
0
Hodně prostoru za málo peněz

To auto je u zeny bez sance.
A ak nahodou bude treba menit filter pevnych castic, tak v tom ma Honda dost krute ceny. Novy na CR-V stoji absurdnych 170.000 czk. Nechce sa mi hladat kolko na F-RV, ale za "hubicku" to nebude.

ratan groch
06. ledna 2019, 17:23
1
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

Csaba, dakujem za pochvalu mojich clankov. Snazim sa :)))
A som rad, ze si si precital aj moju reakciu na tvoj prispevok.
Ak suhlasis, tymto povazujem nasu diskusiu na tuto temu za uzavretu.
Amen.

ratan groch
06. ledna 2019, 15:45
2
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

Ad Csaba:
Csaba, dal som ti minus. Robievam to zriedkavo. Po pravde ani neviem kedy posledny krat. Preco?
kvoli tomuto - co by na Autíčkáři mělo být, tohle je smutná denní praxe na pofidérním Autofóru :(
Prestan sa tu hrat na chytraka aj so svojou skratkou R. S. B. Q. B., ktoru nepozna ani vyhladavac.
porovnavat autickara s miminko.cz a casopisom Vlasta? to si strc do riti.
Ak sa ti to tu nepaci, tak zmizni. Pochybujem, ze tu budes niekomu chybat.
Navazat sa do ostatnych citatelov, ze nevedia vsetko o R. S. B. Q. B? Kriste pane, to necitaju len stari paprdovia ako ty, ale aj teenageri, ktori este NEMALI CAS spoznat tolko aut, kolko poznas ty. A ludia, ktorych primarne zaujimaju ine typy aut, ale so zaujmom si to precitaju a nemusia to hladat v 150 inych clankoch za poslednych 25 rokov.
Rad by som vedel ci sa prave tak vyznas aj v UTE cars, rozdieloch medzi vsetkymi typmi prevodoviek, maloseriovkach anglickych garazovych vyrobcov, historiu Duesenbergu a desiatkach dalsich tem.
Autíčkář uz nie je portal, ktory produkuje jeden clanok za tyzden, ale kazdy den tu najdes nieco nove. Ak je to tema co uz dokonale poznas alebo ta nezaujima, tak to kurva necitaj a prestan tu urazat ludi, ktori to napisali.

A bud rad, ze som si to po sebe precital, lebo som zmazal posledne tri vety, kde som ta uz len bohapusto urazal. Ako prosim? Ze ta to nezaujima? Tak presne tak isto nas ostatnych zaujimaju tvoje plky.

ratan groch
03. ledna 2019, 23:02
3
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

Adam, JE TO TAK
cena Safrane biturbo Baccara 2 141 667 Kč
https://autonoto.sk/katalog/detail/renault-safrane-baccara-biturbo
E34 M5 sa dala kupit za 120850 DEM - 2 078 620 Kc
https://www.bmwgroupclassic-downloads.com/The%20M5%20Story/Media%20DE/DE_Datenblatt_BMW%20M5%20E34.pdf
vymenny kurz cca 17,20 (historicke kurzy CZK k DEM)

TAKZE ANO - SAFRANE BOL DRAHSI


P.S.
Ked som bol v novembri v MOTORCAR MUSEUM OF JAPAN, tak majitel zbierky, Shoso Maeda, mal prave RENAULT SAFRANE. Bol vystaveny na cestnom mieste spolu s historiou majitela a jeho rodiny. Bol som prekvapeny, ze clovek, ktory ma zbierku vyse 500 aut pouziva ako daily car prave Renault.

ratan groch
28. prosince 2018, 14:09
0
Lexus RX 450h L: Hlavně v klidu

vcera rano som siel z kosic do bratislavy. pri vychode z mesta, siel som povedzme 55kmh sa z ostrej bocnej pripojil na dvojprudovke tento Lexus a chlapik musel sliapnut na plny plyn, lebo som bol dost prekvapeny ako rychlo sa odo mna vzdaloval. teraz vidim, ze ma 0-100 za 8 sekund, ale ta pruznost 50-100 co ma to auto velmi slusne. Necakal som to.

ratan groch
28. prosince 2018, 13:52
0
Století Lancia | 1. díl

Honzo, vynikajuci clanok. Super sa to cita, krasny vyber aut, klobuk dole.

ratan groch
28. prosince 2018, 13:36
-3
Bazarový snílek: Exoti za pár

ked mas 100.000 czk na auto, tak sa nehraj na frajera.
RADA:
Odstahuj sa zo satelitneho mestecka. Prestan zit niekde, kde komunikujes zo susedmi prostrednictvom wow auta, to nemoze mat ziadne pozitivne pokracovanie.

P.S.
ak je toto naozaj tvoj zivot, ze chces ohurovat za par penazi nestastnych ludi co si vzali hypoteku aby mohli stravit kazdy den 2 hodiny v zapche do roboty a naspat, tak si do 100000 kup motorku, co dobre huci, vyzera pretekarsky a kazdu sobotu a nedelu dopoludnia si daj 2 kolecka krizom krazom po vsetkych ulickach.
A aspon raz predbehni na motorke rannu kolonu do mesta, aby si ich nasral este viac.
stastny novy rok....

ratan groch
18. prosince 2018, 19:30
1
Škoda Fabia Style 1.0 70kW: Neumím být zlý

Jan Machac: vyborny clanok.Respekt.
Skoda je vzdy velmi tazka tema, lebo k nej kazdy pristupuje s uz existujucim nazorom a len ho porovnava s autorovym.
Toto bolo upokojujuce a poucne, dik.
Riesenie klucky a repraku je dizajnovo ciste, minimalisticke a vyvazene. Preto sa na neho prijemne pozera.

ratan groch
16. prosince 2018, 17:12
0
Věříte svému autu?

Honzo, tak to, co si napisal o panovi, co ho zachranil eCall je velmi pekny priklad marketingu presadzovania kontrolnych mechanizmov.

Neviem, ci sa ten pribeh realne udial alebo je vyrobeny, ale sam by som musel dlho vymyslat nad lepsim.
Zadavatelia samozrejme zastavaju poziciu porucika Hamacka z CIernych Baronov: "Lidi je na svete jako sracek" a ci umrzne o jedneho Joachima alebo Wernera vobec nikoho nezaujima. Prosim, len mi nevravte, ze som konspirator a ze sa to nerobi. Placuce dievcatka s babikou v rozbombardovanom meste sa dodavaju pomaly podla katalogu.

Zijeme v obdobi informacii. Staty, silove zlozky, korporacie povazuju v sucasnosti informaciu za najcennejsiu komoditu. Nie je ani teoreticka moznost, aby napr. armada umoznila pouzivanie takychto zariadeni bez toho, aby mala system preskumany, resp. mala moznost do neho vstupovat, vypinat a vyuzivat informacie z neho.

Takze ak aj vznikne nova technologia v dobrej viere, skor ci neskor bude ovladana "pre nase dobro" v nas neprospech. V lete mi prisla do schranky v Bratislave pokuta z Nemecka za 108kmh na dialnici, kde bolo obmedzenie na 100kmh. Toleranciu mi odpustili 4kmh a za 104 na stovke mi dali pokutu 10 (desat) eur. Poslali mi fotku auta, mojho xichtu a poucenie na 4 strany v nemcine a myslim aj v slovencine (Rakusania mi uz pisu slovensky :). Kolko bude trvat, aby mi kvoli zefektivneniu statnej spravy rovno nestrhli 10 eur z uctu a mne len pipne mobil. Ak ma kamera rozozna bez pochybnosti a dopustim sa priestupku, tak sa spusti mechanizmus. Aby sa neporusovali predpisy (pribehy hrozostrasnych havarii vytvarat netreba) a aby uradnicka nemusela vypisovat papier a postarka mi nosit postu. Pre nase dobro :)))

ratan groch
15. prosince 2018, 22:41
0
Věříte svému autu?

Zas ak chces ist "door to door", tak auto je pohodlnejsie nez verejna doprava, kde sa musis prisposobit cestovnemu poriadku a presunu na stanicu. To, ze to tak nie je uz teraz nie je preto, ze by sme to nechceli, ale preto, ze to este nevieme. V principe, si kazdy vyberie radsej cestovat sam a kedy sa mu zachce. A kedze autonomne auta k tejto moznosti smeruju a zaroven sa zvysuje moznost nevstupovat do riadenia, tak mi z toho vychadza len to, ze nam postupne vezmu riadenie z ruk.
Ale este raz, je to len take mudrovanie v sobotu vecer a hlavne ja z toho vobec nie som nadseny.

ratan groch
15. prosince 2018, 20:01
0
Věříte svému autu?

Drahy beastar,
ja vobec netesim z vyvoja, ktory som opisal. To vacsinova mlada generacia serie na auta. Furt cumia do mobilov a keby si mali vybrat medzi megauspechom na socialnych sietach alebo novou Mazdou 3, tak si nevyberu auto. Pre nich je to ako lietadlo, autobus, elektricka. Dopravny prostriedok.
Nestastne som zavesil svoj 1. prispevok na tvoj, nechcel som to urobit. Uznavam, ze futurologia v svojej podstate nema daleko od vestenia z gule. Ak si vsak mam predstavit najpravdepodobnejsiu buducnost, tak to vidim prave tak.
Mimochodom, dnes zverejnil dalsi blog a jeden dopravny prostriedok som tam venoval prave tebe. Skutocne uz ked som ho fotil, tak som myslel na teba. Nenapadal mi nikto lepsi v komunite tejto stranky, kto by ho smel mat viac nez ty.
pekny vecer

ratan groch
15. prosince 2018, 17:48
0
Věříte svému autu?

Honza sa myli uz v zakladnej premise, ze "Volant a nějaký manuální mód v autech jistě zůstane."
Nie, neostane. Naco by mal? Soferovanie samo o sebe je "zabity cas". Naco robit nieco co netreba. Cestujucemu ostane volnost vybrat si ciel, ale bude mu postupne odoberana moznost osobne sa tam prepravit. Autonomne systemy totiz budu fungovat navzajom, autonomny system vs. clovek nebude fungovat na 100 percent. Cize clovek-vodic bude v systeme prepravy skodna, ktora narusa a ohrozuje prepravu, ci uz inych vozidiel, vozidla v ktorom je (umyselne nepisem svojho vozidla, lebo vozidla sa nebudu vlastnit, ale share-ovat).
Neexistuje presvedcivy dovod, aby clovek riadil auto. A preto ho riadit nebude.

ratan groch
09. prosince 2018, 20:01
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ano VK. Si ma odhalil. Tu niet co viac riesit. Ale aby som uviedol veci do suladu s realitou, tak od 5.11. som bol v praci 3x. Vratane dneska. A to som stihol napisat maly blog. Ked teraz pridem domov, tak este pohladam fotky a dam ho sem. Do prace chodim na 11:00. To uz naozaj nie su zapchy v Bratislave. Ak suhlasis, budem ta pouzivat ako jednotku omylnosti. 1 VK.
Pan Jiri sel domu a trafil do prdele - 0,7 VK

ratan groch
09. prosince 2018, 19:28
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ale jisteeeeee,
co by to bylo za rodinu, kdyz nenajezdi 50.000 kilometru rocne. By znali tatu jenom z Whatsappu. Hezky 8,6 kilometru do prace a pres Lidl 9,2 spatky. V uteri jeste se Simonem na hip hop a na vikend do Rakovnika za rodici, tedy na chalupu. Stejne to bude jednou nase.
A sest tabulkovych, neni sest realnych a uz vubec na v ranni zacpe se studenym motorem. Z vlastnich skusenosti primovstrik problemy nedela, bohuzel na turbo penize nemam. A taky ho tehdá, kdyz jsem si kupoval moje jeste nedelali.
Pekne pisem cesky, sakze :)

ratan groch
09. prosince 2018, 18:43
3
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ad Beastar - Ked som si na jar kupil trojlitrovy Accord coupe, tak nikto neznaly ani netusil, co je to za auto.
Ale vsetci, prizvukujem vsetci "vedeli", ze to musi mat strasnu spotrebu. Hovorim im, ze ma krasne tvary, americku plnu vybavu so stresnym atd, 6 valec, ktory v nizkych otackach vobec nepocut. A este aj zeny, co zeny, mlade sliepky, co im tlacim kaleraby do hlavy, aby si ho sli so mnou na vikend vyskusat niekam do Alp vedia, ze to ma spotrebu jak blazon. Je to proste priznak doby. Ziadny z nich nevie, kolko zerie diesel prve styri kilometre, po kolkych kilometroch sa vyrovna cena za benzin cene za drahsi nakup diesla a ake auta mieria do servisu castejsie. Pokial o aute nerozhoduje vodic sam, tak tento argument musi prist na pretras a rozhodnutie tabulkovych 6 nafty proti 10 benzinovym vyhra vzdy.

Ad Nyte:
Kedze mam E92, tak samozrejme, nemozem tvrdit, ze toto je pekne. Ale ak sa ktorehokolvek uchadzaca o SUV opytas, preco nie kombi, tak prva odpoved je, ze kvoli bezpecnosti a aby mali lepsi vyhlad. Akoby kazda tretia rodina uz mala skusenost s havariou v dialnicnej rychlosti. Akoby vyjazd z garaze znamenal vstup do Grand Theft Auto, kde na teba ciha partia fetakov, ktori ti ho idu naburat.
A co sa tyka vyhladu, tak keby boli aj na zeriave (jerab), tak neklesne pocet obuchanych aut v podzemnych garazach. Toto je ta najstandardnejsia havaria dnesnych dni. A dovod je, ze si kupia tehotnu kravu a nie normalne auto.
Ziadna bezna rodina na svete si nemoze vybrat lepsie ako 530d. Ale rozmyslam, co by si vybral ty...

ratan groch
09. prosince 2018, 13:12
1
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Myslim, ze toto auto naserie velmi vela otcov rodin. Stelesnuje ich predstavu dokonaleho auta, ale nemaju na nej penize. A to sa potom aj liske v Ezopovej bajke zdalo hrozno kysle.
Myslim, ze 8,5/10 sa preda v diesli, lebo sme pridlho zili v dobe Octavia 1,9TDI a spotreba realnych 10 vyvolava dojem, ze kradnete jedlo detom.

ratan groch
27. listopadu 2018, 15:30
0
Jak se žije s elektromobilem?

Presne ako pises, Stando. Ten kamarat od ktoreho som I3 mal, to dostal ako firemne auto, kedze robi v Slovenskych elektrarnach. Vzhladom na jeho postavenie ma prideleny vlastny box s podstate vlastnou nabijackou. Do roboty a spat to ma cca 60 km a na to mu to zas s prehladom staci. Ale je jasne, ze ma v rodine aj dalsie, normalne auto. Takuto situaciu ma vsak malokto, ze vyfasuje auto s vlastnou nabijackou a parkingom pred firmou.
Navyse interier je velmi sporny a palubna doska je priserna. Nie trochu zla, ale priserna. Je to nejaka drevotrieska z recyklovaneho dreva, ktora vyzera ako najlacnejsia akciova doska z Hornbachu za 250 Kc bezny meter. A hovorime o aute skoro za milion ceskych. Keby som sa mal na to pozerat kazdy den pri soferovani, tak by som z nasranosti chodil osobne klcovat amazonsky prales.
Neviem si predstavit, ze by si to kupil niekto za svoje peniaze ako jedine auto pre seba ci dokonca do rodiny.

ratan groch
27. listopadu 2018, 00:49
3
Jak se žije s elektromobilem?

Ked som cital clanok, tak som si spomenul na svoje skusenosti s BMW i3. Za najodpornejsi povazujem fakt, ze sa uplne vytraca pokoj a radost zo soferovania pri co i len trochu dlhsich trasach. Namiesto toho je to neustale sledovanie ujetych kilometrov, cervene varovania na palubnej doske pri kazdom normalnom zoslapnuti "plynoveho' pedalu.
Ja nechcem jazdit v aute tak, aby som musel skudlit kazdy projety kilometer, vymyslal sposoby ako usetrit nejaku energiu, vecne sledoval dojazd ci dokonca pocasie a vlastne byt v permanentnom strese. Moj vymerany cas na tomto svete si prilis vazim, aby som sa trapil kvoli spornej a imaginarnej ochrane zivotneho prostredia.Ja to nechcem a nebudem mat, kym tieto veci nevyriesia alebo kym nam nezakazu auta ako ich pozname teraz.

ratan groch
26. listopadu 2018, 20:29
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

Nerob tu zo seba decko.
Toto je autickarsky web a nie fotograficky. A hodnotit to ako strasna kvalita je uplne mimo. Este keby si napisal, ze fotky nie su dobre, tak beriem tvoj nazor a nebudem na teba reagovat, ale oznacovat to za strasne je velmi prehnane.
Pokial si to myslel dobre, tak sa musis zlepsit v sposobe ako svoj postreh odkomunikovat bez toho, aby si neurazal niekoho pracu.

ratan groch
01. listopadu 2018, 18:44
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

v kodiaku sedi pol roka, pred tym v superbe roky

ratan groch
01. listopadu 2018, 18:09
0
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Na posvatne hory by som mohol, ale nejdem autom, takze si to asi peso nevychutnam. Kupil som si volny listok na vsetky vlaky v Japonsku vratane Sikanzenov, takze sa mozem lubovolne presuvat, ale auto mat nebudem. Ak sa pojdem pozriet na horu Fuji, Kanto alebo hociake ine, tak sa rozhodne nebudem trepat peso hore. Tak ci onak, dik za tip, este si to pozriem a uvidim ci to je zaujimave a mozne aj s niecim spojit.

ratan groch
01. listopadu 2018, 15:05
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Kamarat dostal v robote za 2 litroveho superba 2 litroveho kodiaka,oba 4x4 vo vybave "dolezity riadiaci pracovnik". Tak som s nim teraz chatoval na jeho nazor. Je to neuatickar a pozadoval hlavne priplatkovy zvuk a panoramadach.
vyhoda Kodiaqu
-citim sa bezpecnejsie a komfortnejsie
- nie je problem sa dostat na chatu, s Superbom bol
- v zime v Jasnej pomahal nosit ostatnych co nevedeli prejst.
osobitne som sa pytal na sedacky
- tie sa mu zdali lepsie v Superbe.
A jemu verim viac nez Vam vsetkym dokopy. To nie je urazka, len moja zaruka, ze si to nevymyslel a fakt to ako neAutíčkář takto vidi.

ratan groch
01. listopadu 2018, 11:41
0
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

ad beastar:
Myslel som si, ze to mam dokonale premyslene a na tu zmrzku som zabudol. Tvoja hlava je hotovy CML.
Pocuvaj, v nedelu letim na 3 tyzdne do Japonska. Okrem povinnych veci ako turnaj v sume, zahrad Kenroku-en, Kóraku-en a Kairaku-en, patologickeho muzea s natiahnutymi kozami clenov yakuzy sa pojdem pozriet aj do Motorcar museum of Japan a na drazby aut v Japonsku. Uz si aj pisem s jednou firmou, ktora sprostredkuva drazenie a vyvoz.
Mas nejaky tip, kam sa ist pozriet v ramci Japonska v suvislosti s autami?

ratan groch
27. října 2018, 21:14
1
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

spochybnil si uplne vsetky. zle som to napisal. A nemusis sa ani ucit zit, lebo my dvaja sa nestretneme nazivo. A tu mozeme byt pokojne autickarovski kamosi aj ked nemame rovnaky pohlad na vec. pekny vecer, Breakthru

ratan groch
27. října 2018, 17:00
0
O budoucnosti automobilismu a proč nic není tak horké, jak se může na první pohled zdát.

ad Vasek7:
atomovy neviem, ale mozno ta potesi aspon rusky turbinovy autobus co chodil 160kmh uz na konci 50. rokov.
Najvacsi vykon mal pri 17000 otackach - 350 koni.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/433246-turbo-nami-053-rusky-turbinovy-autobus-jazdil-160-km-h-uz-v-roku-1959/

ratan groch
27. října 2018, 14:17
0
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Vsetko si pourazal, MISSION COMPLETED. Keby tam bolo 25 aut, ku kazdemu nieco najdes, preco tam nema byt. Tu v diskusii je to v pohode, v skutocnosti by sme my dvaja urcite spolu nevychadzali.

ratan groch
06. října 2018, 12:46
0
Autíčkář na Kubě: Koráby z ostrova svobody

Ty si taky maly "psavec" zastupujuci na tomto portali ludi, ktori sa dozvedia vacsinu informacii o svete od kamaratov v hospode. Prekvapilo by ma, keby si bol na Kube viackrat nez ja a zo spanielciny si zatial na lekcii: Dos cervezas, por favor.
Kubanske zdravotnictvo je na najvyssej urovni z celej Latinskej Ameriky, hygiena a zdravotne vzdelanie beznych ludi je na velmi slusnej urovni. AIDS a HIV Kubu neobchadazju, ale v porovnani s Ukrajinou ci dokonca Juznou Afrikou alebo Lesothom je na velmi nizkej urovni.
Co mam problem je, ze tie Kubanky nie su az take pekne ako si nahovarame. Vlnit sa vedia a su sexualne otvorene, ale krasky z Jamesa Bonda tam nenajdes.

ratan groch
13. září 2018, 15:36
0
Mongol Rally 2018 část 6. : O driftující Sieře, noci v pivovaru a rezavých lodích

Zatial najlepsi clanok z cesty. Pekna fotka lode v "pusti". Ak sa nemylim, tak uz ste aj celkovo pokojnejsi aspon podla uvolnenosti textu.
Az po Mongolsko to teraz bude ok. Drzim palce a piste dalej.

ratan groch
28. srpna 2018, 15:43
0
Mongol Rally 2018 část 4.: O Paykanech, íránských řidičích a růžové vodě

Hotove peklo,
viem si predstavit ako tvoja dusa pisti za 40 dolarov na hranici s Iranom, ale ak by mi dal niekto na estonsko-ruskej hranici volbu 12 hodin cakania alebo 40 dolarov, tak nepridem do Petrohradu o polnoci.
Ja viem, ze rally nie je skutocny zavod a prist o den dva neskor nie je problem, takze ste sa mohli zaradit na koniec radu ,cakat do sialenstva a potom prejst administrativnou masineriou a vykladanim auta. Napisane to znie hrozne, skutocnost este horsia, ale 40 dolarov na ulici len tak nenajdes. Mozno to vyvazi hotel za 3 dolare a dzus za 50 centov, ale ako si spravne poznamenal, "Šlápneme na plyn a snažíme se rychle zmizet z tohoto místa, pryč z Íránu".
Stalo sa mi, ze sa ma niekto pytal, co znamena slovo malicherny. Skoda, ze som v tom case nepoznal tuto prihodu.

ratan groch
16. srpna 2018, 11:24
1
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

Adam, ak vo vyrocnom hodnoteni nebude tento clanok, tak je redacia skorumpovana :)
Vynikajuce

ratan groch
04. srpna 2018, 13:37
3
Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Asi by to bolo po case na nervy, keby si bol takyto fajn vzdy. Ale potesi to :)
Pekny vikend

ratan groch
04. srpna 2018, 11:28
0
Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

MBMB: Dakujem za vysvetlenie. 11 nastavitelnych rezimov je peklo. Tolko mam ja na pracke a vzdy periem na rovnakom programe, neochotny si nastudovat ostatne. Neverim, ze 5 percent majitelov sa moze vyznat v diverzite 11 nastaveni a navyse ich aj spravne pouzivat.
Myslim, ze by ma bavilo brzdit rekuperacnym zariadenim, lebo jazdim sposobom, ze brzdu pouzivam len naozaj v nevyhnutnom pripade a spomalujem podradovanim, cim si zaroven neustale udrziavam vyssie otacky.
Robia sa plug iny, len skarede auta pre ekofasistov alebo existuje aj pekne auto, ktore ma toto zariadenie?
Teraz si uvedomujem, ze to zas bude tahsie ako auta so zazihovym motorom a na pohon budu mat kolesa primarne urcene na zatacanie. Takze zrejme radost z jazdy nebude parameter na ktory by sa vyrobca primarne zameral.
Takze znovu mi to vychadza, ze take auto si kupi iba Jarda Škudil, ktory dokaze mat celozivotne radost, ze jazdi za menej a ked s nim prejde 150000km, tak mu to napriek nakupnej cene vyjde lepsie ako Rapid na operativny leasing.
No a na toto je moj zivot prilis kratky, aby som jazdil skaredym autom na ktorom nie je zabava extra defenzivnym sposobom nehladiac na ostatnych ucastnikov premavky, aby som ziskaval peniaze setrenim.
Boze moj, ked som si este raz precital predchadzajucu vetu, tak som si chytil hlavu do dlani. Toto nie...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem