načítám data...

ratan groch

Jménoratan groch
BydlištěBratislavský kraj
Registracepřed 21.5 měs.
Poslední aktivitapřed 20.5 hod.
Komentářů u článků140
Pozitivních komentářů u článků45
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Ako sme prišli k autu (1)

20. května 2018, 11:48 41 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.

Dnes o príprave na cestu (2)

24. května 2018, 21:33 6 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.

Na Varšavu!!! (3)

28. května 2018, 00:32 11 komentářů

Toto je príbeh o tom, ako sme na jar 2018 chceli ist do Gruzínska na dlhú cestu autom a ako to nakoniec dopadlo.


Posledních 50 komentářů

ratan groch
18. července 2019, 16:34
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

MV_cz, predpokladam Ministerstvo vnitra Ceske republiky,
takto ma presne vyzerat kvalitna odpoved. Dakujem. Zo Slovenska to mam blizsie, tak si mozno pockam na koniec tohtorocnej sezony a kouknu te ceste na zoubek.

ratan groch
15. července 2019, 22:44
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

tak mozno ist koncom oktobra (rijen) ci zaciatkom marca (brezen), to uz si dufam cyklisti zaliezli do kanalov alebo z nich este nevyliezli.

ratan groch
15. července 2019, 17:30
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Co sa tyka tych cyklistov, tak pokial viem, tak na Transfagarasane nie su. Ale este som to tam nebol. Mozno sa k tomu bude vediet vyjadrit niekto, kto to uz ma za sebou.

ratan groch
15. července 2019, 17:26
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Isiel som to teraz v januari. Do Zurichu. Po Mnichov z Bratislavy nic specialne, nesiel som tam ani prvy ani druhy raz.
V Mnichove som bol v muzeu BMW do zaverecnej (nieco mi hovori, ze ty tam nepojdes aj ked je tam pekne) a kedze bol januar, tak uz bola tma a do toho dazd so snehom a hmla. Ten kus cesty po svajciarske hranice bol horsi ako Mordor. Keby tam bol v ten den Frodo Pytlik, tak sa otoci a ide naspat do Kraje. Som sa skoro posral co som nevidel ani krajnice a obcas sa z nicoho nic len vynorilo auto z tej hmly a tmy. Drzal som sa vlavo, lebo som veril, ze ak sa niekto rozhodne len tak zastavit, tak hadam to urobi na pravej strane cesty. Takto si predstavujem ocistec.
Ked som sa o tyzden vracal domov, tak som siel cez den a to bola spanila jazda (tak ste inak nazyvali vase drancovacie vypady na Slovensko, nastastie odvtedy ste uz vsetky vojny prehrali :) a nechcelo sa mi verit, ze to moze byt ta ista cesta.
Takze ti prajem, aby si mal tu cestu ako ja spiatocnu...

ratan groch
09. července 2019, 18:11
2
To nejlepší za dva miliony

Pane, necital somcelu diskusiu, takze mozno si uz toto auto vyskrtol.
Pokial vsak nie je pre teba Alpina BMW, tak v D5 by som si ta vedel predstavit. Pri tak vysokom najazde km urcite ocenis pohodlie na urovni luxusu, kvalitne spracovanie, nizku spotrebu, dostatok sily, bezpecnost, nenapadnost aj exkluzivita.
Kto sa nevyzna, mysli, ze mas BMW, kto ano, vie ze si soliter s vkusom. Mozes v tom jazdit po meste a mozes dat "za vyucenou" hociakemu blbcovi, ak bude dovod alebo budes mat chut.
Velkost je uplne univerzalna a na ziadnom stretku nikoho neurazis, nikto ta nebude mat za vandraka a nebudes vyzerat ako exot.
Na tie okruhy to nie je, ale urcite by si tu kdekoho nahovoril na vymenu na predlzeny vikend. Ty s jeho na okruh, on s tvojim do Dolomitov.
Nech sa rozhodnes akokvek, prajem ti, aby si bol s nim spokojnh, lebo ak nebudes, tak si to tu potom od teba schytame v diskusii :)
Stastnu ruku...

ratan groch
06. července 2019, 17:53
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Ad Krab:
Myslim si, ze za to zostarnutie mozu dve veci.
Ta prva je fakt, ze su vo vonkajsom dizajne odvaznejsi v case uvedenia na trh a reaguju na momentalnu situaciu. Cize je tam o dost mensia ucta k tradicii a kontinuite.
V case ked to vyjde je sice auto zaujimave a dokonca to je jedna z moznych vyvojovych vetiev, kam by sa mohol dizajn uberat,
avsak ich postavenie na trhu a sila ovplyvnovat vyvoj je mala. A po pravde aj ten dizajn je hlavne ucelovy.
Preto sa zatial vzdy dizajnovy jazyk uberal inym smerom ako navrhovali korejci. To nasledne sposobi, ze ich smer je slepy, nema pokracovatelov a zakonite vyzera auto staro, lebo ostatne automobilky idu inym smerom.
Sami to potom este zabiju tym, ze nove auto urobia dizajnovo dost ine ako bol predchodca snaziac sa zachytit najaktualnejsi trend.
Na druhej strane je zaujimave, ze prvy krat musela europska znacka, BMW, ustupit poziadavkam azijskeho trhu. Hovorim o obrovskej prednej maske prerastajucej az na kapotu. Pre nas to posobi sedlacky, agresivne, prehnane, v BMW o tom samozrejme vedia, ale napriek tomu museli ustupit, lebo poziadavky ryzojedov (nechcel som pouzit slovo zltych, lebo by to bolo politicky nekorektne a ani azijcov, lebo to su aj ti, co piju a pozeraju porno az ked je tma, aby ich Alah nevidel ).
Vysvetlenie v zatvorke je hlavne pre novych citatelov, aby videli, ze aj diskutujuci su tu na urovni, respektujuc vsetkych ludi bez ohladu na pohlavie, narodnost, rasu, nabozenstvo, politicke presvedcenie a podobne gebuziny.

ratan groch
06. července 2019, 11:40
0
Přichází SSC Tuatara - nejrychlejší hypersport světa

medzicasom si mozes kupit inu gumicku a naplnit nou svoje ambicie.

Prepac BigBen, ten for nema nic spolocne s tebou, ale tak si nahral na smec, ze som si nemohol pomoct.

ratan groch
06. července 2019, 11:37
0
Přichází SSC Tuatara - nejrychlejší hypersport světa

ad dva pary pneumatik: mozno ani nebude treba kombi. Mozno uz dnes ziju ludia, ktori ked idu rano do garaze, tak vedia ci dnes chcu ist do roboty alebo skusat pokorit 300mph.

ratan groch
06. července 2019, 00:43
5
Společný základ pohromy

Honzo,
cital som clanok dva krat a z mojho pohladu si to uz prekombinoval. Priznam sa, ze neviem presne co si tymto clankom chcel povedat.

Editorial ma svoje vlastne pravidla, ale mozno by mal nejaku myslienku zdielat alebo myslenie podnietit.

Samozrejme chyba nemusi byt vo vysielaci, ale iba v prijmaci. Zatial sa mi tu nestalo, aby som az v takom rozsahu netusil o co tu ide.

Ale scenare Lotusu konciace krachom pobavili :)

ratan groch
05. července 2019, 16:44
3
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Mily D,
Octavia I je kult. Je jeden zo symbolov ako sme zacali dobiehat zapad. To auto Cesi postavili tak dobre ako len vedeli a to auto bolo dobre. Ak si to nepamatas, tak mat Octaviu alebo Hyundai bol rozdiel ako ist na Spartu a Xaverov. Hyundai/Kia sa medzigeneracne zatial vzdy poriadne zlepsili a stale sa mozu zlepsovat. Skoda sa uz nemoze zlepsovat na uroven schopnosti, ale len na uroven rozhodnutia koncernu. Cize ziadna Skoda i30N a Stinger.
Avsak Hyundai na prelome storocia bol pokus/omyl. Co bolo fajn, na tom sa stavalo, co nie, slo do riti. Revolucia, porazime vsetkych, ukazeme im, ze Korea je najlepsia (az taky velky rozdiel zas medzi sev. a juz. Koreou nie je).
Skoda postupuje evoluciou bez naroku na omyl. Ani Rapid nebol taky pruser ako sa hovori a este len bude hovorit.
Beastar sa nemusi s kazdym pacickovat a nie kazdy ho musi milovat, ale hadat sa s nim na fore o autach zo zaciatku storocia pomocou informacii, ktore si si vygooglil nie je rozumny napad.
Citat:
Nepřijde mi,že by Octavia I výrazně předčila tehdejší korejskou konkurenci. S korejci zkušenost prakticky nemám, ale zas o tolik horší už to být nemohlo.
Odpoved je mohlo. Tie auta nemali okrem ceny takmer ziadnu zbran. Loajalita zakaznikov bola na zaplakanie. Sluzili len na to, aby zaplatili vyvoj lepsieho auta, ktore potom predaju inemu kupujucemu. Skodovka mala uz 20 rokov, ked sa narodil zakladatel automobilky Huyndai a my sme uz jazdili na 105-ke, ked urobili prve vlastne auto. Automotive nie je sutaz Miss, ze buduci rok moze vyhrat hocikto.
Spotrebitelska pamat je dlha a obzvlast u druheho najvacsieho vydavku v zivote (po byvani).
Takze aj ked dnes uz vyraba Hyundai/Kia porovnatelne vozy, tak trestne body z minulosti si nosi so sebou. V spojitosti s narodnou hrdostou pre "vlastnu" automobilku vsak bude minimalne generaciu v tychto koncinach "len Korejec".

ratan groch
03. července 2019, 23:46
2
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

Pozrel som si ich stranku a v casti FAQ ma toto dostalo:

Jsem holka, můžu jet?
#meTOO. Neděláme rozdíly jestli máš šášulu nebo prcinu.

ratan groch
30. června 2019, 21:07
2
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Rozdíly v řízení mezi Fastbackem a hatchbackem by poznal snad jedině profesionál. Máte štěstí, že já se mezi profesionální novináře a řidiče řadím, a tak vám o tom můžu něco říct

RADEK NA HRAD!!!

ratan groch
28. června 2019, 19:50
1
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

Vojtano, dostal som ho z BMW ako nahradne, takze nebolo moje a netusil som, ze je taky druh jazdca. Zas tomu autu nic zle neurobil, len to parkrat dal do cervenych cisel. A on sa po tom tesil aky je pretekar a robil potom u mna doma poriadne a v dobrej nalade. Asi preto....

ratan groch
28. června 2019, 15:30
1
Jsou všechna auta stejná?

Ad Beastar: Nespochybnujem kvalitu Mercedesu. Prave vcera som mal moznost sa v ramci mercedesovskeho projektu ranajky s hviezdou zviest na C43 coupe AMG a potom na GT63AMG. Ak ma niekde pocas jazdy policajti odfotili, tak mi nedaju pokutu, ale ma rovno zastrelia. To GT-cko je vo vnutri krasne. Sedadla tvrde, vyfuk striela, mobil sa dobija bez snur, spracovanie naozaj prikladne. Bolo zlacnene na 164K €
Takze mas pravdu, stale vyraba Mercedes luxusne auta, Ale aura vynimocnosti Mercedesu na zaciatku storocia po postmamutovom obdobi padla a uz sa tam nikdy nevratila. Mercedes=kvalita dnes uz nie je zauzivany symbol ako tomu bolo v minulosti.
Hadam je to teraz zrozumitelnejsie.

ratan groch
28. června 2019, 01:07
2
Jsou všechna auta stejná?

Myslim, ze za znizujuce sa rozdiely moze hlavne fakt, ze celkovo sla kvalita vsetkych aut hore. Neviem si spomenut, kto v sucasnosti robi vyslovene zle auta.
To, ze uz Mercedes nevyraba tak premiove auta nie je v tom, ze by to nevedeli alebo zabudli, ale ten kusok k dokonalosti stoji uz prilis vela na to, aby to mohli premietnut do ceny.
Uz sa to neda zlepsit lepsim nastavenim strojov na linke, ale museli by pridat viac rucnej prace, ktora je nepomerne drahsia, obzvlast k rozdielu ktory dnes dokaze vytvorit oproti stroju.
A tie stroje si uz mozu dovolit vsetky automobilky. Takze niet dovod, aby bol Renault lepsi nez Citroen a vice versa. Navyse sa automobilky coraz viac koncentruju do stale vacsich koncernov. V Bratislave sa na tej istej linke vyrabaj Citigo aj Up. Doobeda jedno, poobede druhe. Tu linku neobsluhuju horsi pracovnici pri lacnejsej znacke a takisto konrolory kvality nemozu byt pri kontrole jednej znacky benevolentnejsi.
Automobilky si navzajom davaju motory aj mimo koncern. Jednotkove BMW do reklamy dava zabery na auto odchadzajuce za zapadajucim slnkom, ale nie, ze dovnutra dava motor z Peugeotu.
Zaroven je obrovska fluktuacia odbornikov. Kia Stinger je dieta byvaleho sefa M divizie BMW. Albert Bierman sa ani nestahoval z Mnichova do Korei, ale ju konstruoval vo Frankfurte.
Jozef Kaban navrhol Veyron, sefoval v Skodovke, chvilu bol v BMW, aby skoncil v RR.
To su vsetko faktory, ktore vedu k tomu, ze auta sa na seba podobaju coraz viac.
Napriek tomu vsetkemu sme nikdy v minulosti nemali taky obrovsky vyber roznych aut a hlavne taku dostupnost ako mame dnes. Zabudnime na spomienkovy optimizmus a tesme sa, ze zijeme dnes.

ratan groch
26. června 2019, 16:10
4
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

a najhorsie to je, ak sa to dostane do ruk jazdcom, ktorych jedina pretekarska schopnost je zatlacit plynovy pedal na podlahu.
Minule som mal na par dni Mini Cabrio a v meste som ho pozical elektrikarovi, ktory mi doma nieco prerabal. Chlapec nemal v ziadnej zakrute dost podradene, smerovky nepouzival, lebo on predsa vie kam ide, premavku cital ako prvak na zakladnej skole po dvoch tyzdnoch slabikar, ale na kazdej rovinke tomu najebal plny kotol, predbiehal tak, ze by sa aj samovrah bal o zivot a ked sme dosli do nejakeho toho elektrikarskeho obchodu, tak vyhlasil, ze sa "celkom da, ale chcelo by to silnejsi motor".

ratan groch
26. června 2019, 13:09
5
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

Na Slovensku mame prislovie:
NAJLEPSIE ZAVODNE AUTO JE FIREMNE!!!

ratan groch
22. června 2019, 14:25
0
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT Executive: Komfortně všude kolem

Ako vikendovku mam 3 litrovy VTEC benzin. Bohuzial automat. Ako rad by som ho vytocil az do "řvaní". To mozem akurat tak na najvyssej rychlosti a to uz som za 200kmh, takze sa to neda uplne hocikde. Kazdopadne ak mas manual, tak si mozes vybrat, kolko budes tlacit na pilu, ak mas automat, tak ten vyber nie je na tebe.

ratan groch
22. června 2019, 13:02
0
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT Executive: Komfortně všude kolem

Prave ten automat ma mrzi na Hondach. Sakra naco robia vyssie otackove VTEC-y, ked si ich potom nemozete vytocit az k cervenym cislam?

ratan groch
16. června 2019, 00:08
0
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

Ako vtip je to dobra rada, ale nie je uplne univerzalna. Pred mesiacom sme boli na predlzeny vikend v spa rezorte pri Zahrebe. Pre nas je to 4,5 hodiny pokojnej jazdy. Pisem to vsak preto, ze ma Zahreb nesmierne pekne prekvapil. Podobalo sa to na Bratislavu, ale bolo to menej stresove, viac tradicne s velkymi trhmi s ovozel a domacimi produktami ako med, olivovy olej a figy. Byvali sme v mestecku Marija Bistrica, 30 km oboma smermi to boli nadherne horske okresky, ze som musel zastavit, lebo uz priatelka nevladala nosit v sebe obed. Na Slovensku vela takychto ciest na jazdenie nemame. Takze do Chorvatska nie k moru alebo nie v lete.

ratan groch
02. června 2019, 13:45
1
Střípky z historie Volva: O velkém korejském dluhu

Tak este raz mimo aut:
Chlapci, ale ved ja tam nechcem ist zit a nijako neadorizujem KLDR. Akurat, ze mame krajne nepresne informacie o tejto krajine. V prvom rade to nie je socialisticka ani komunisticka krajina. Statna doktrina je čučche. Na mile daleko od nasho vnimania sveta. Preto akonahle je ciastkovo hodnotena cez nase kategorie, tak sa da vyhodnotit ako zla.

Ad Velky brat: Problemom dneska nie je ziskat informacie ale ich analyzovat. V pripade, ze sa statny aparat zameria na akehokolvek cloveka, ten nema absolutne sancu ostat anonymny. Vid odpocuvanie nemeckej premierky !!! Americanmi. S tym miznutim to tiez nie je tak, ze sa polka Korejcov rano zobudi s tym, ze mozno sa nevratia domov. A netreba zabudat, ze aj my mame demokraticke metody odstranenia akejkolvek zaujmovej osoby. Od poskodenia reputacie, cez vyhodenie z prace az po sikanovanie spojene s vysokym psychickym natlakom. Verte, ze mechanizmy su rozpracovane do detailov a v praxi vyuzivane.

Ad situacia v Korei: Davno neplati, ze hranica je nepriedusne zatvorena. Cez hranicnu rieku s Cinou denne chodia paseraci a nosia tovar i ludi. V Peknigu je cela stvrt Korejcanov, ktori presli cez tuto hranicu. Dostupnost modernych technologii je ovela vacsia nez si myslime. Spolocnost riesi napr. velke problemy s drogami. V Korei sa vyraba speed, samozrejme primarne nie pre domacu spotrebu, ale ako to uz byva, cast si nasla cestu aj medzi mladych ludi.

Tymto ukoncujem svoje prispevky mimo ramec aut. O tyzden pojdem autom na dlhsi vylet a ked budem mat potrebu, tak si taketo chytratctva odlozim na blog.

ratan groch
02. června 2019, 01:07
-9
Střípky z historie Volva: O velkém korejském dluhu

U nas je Kim Il Sung ovela znamejsi pod menom Kim Ir Sen.
Az necakane velky presah do dejin, dobra praca.
Co sa tyka toho rozvoja a stavu tak zmeny v poslednom desatroci su naozaj velke. Celkom ma prekvapuje, ze kazdy mesiac sa ceskymi novinami prevali nejaky silno dehonestujuci propagandisticky clanok, ktory ich opisuje dobre nie ako ludozrutov, ktory okrem deti jedia uz iba korienky a koru stromov. Nechce sa mi zistovat ci je to sucast podbidky pre firmu v Nosoviciach alebo povinne preberane clanky od nasho velkeho brata spoza oceana. KLDR je velmi uzko prepojena s Cinou a preto ruka v ruke s rozvojom vlastnych cinskych automobilov sa budu rozsirovat aj v Korei. Neprekvapilo by ma, ak by mali o 10 rokov viac nez 80 percent aut elektrickych. Inak na Slovensku taketo vysoke domy ani nemame.

ratan groch
30. května 2019, 18:08
0
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

ad beastar: Ja viem, ze nie som dobry, ale to o Lambe a Jaguare som nepisal ja, ale Skipper.

Nechcel som sa nikoho dotknut a ak ano tak sa ospravedlnujem. Skoda vsak uz nie je v ceskych rukach a Cesi nemozu ovplyvnovat v ramci znacky takmer nic. Prave to som chcel napisat, ze Vam zo Skody ostala uz iba historia a hrdost. A napriek tomu sa dari Nemcom vyvolavat dojem, ze Skoda je stale ceske rodinne striebro. To je skutocny obdiv k tomu ako dokazali, aby Cesi mali radi ich firmu.

Este raz. Rad si rypnem, ale tentokrat ak som to urobil, tak nevedomky.

ratan groch
30. května 2019, 17:07
0
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

To som nemyslel ako podpichovanie alebo posmievanie. Na Slovensku vyrabame najviac aut na svete na cloveka a nemame vobec ziadnu znacku. Porsche Cayenne sa robi kompletne v Bratislave a rozhodne to nie je nase auto :)
Navyse ten problem s "ceskostou" znacky nastastie nie je na tomto portali. Je pravda, ze na tejto stranke ma viac fanusikov Mazda nez Skoda, ale nikto ju bezdovodne neuraza.
Kdezto na viac mainstreamovych portaloch o autach je vecna vojna medzi vernymi fanusikmi ceskej znacky a jej neprajnikov plus permanentne dehonestovanie Hyundaiu. Na auto.cz v lubovolnom teste zvitazi Skoda nad akymkolvek superom. Vzdy sa najde kategoria v ktorej je nasa Skoda lepsia. To som mal na mysli

ratan groch
30. května 2019, 16:37
0
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

Obdivujem VAG ako dokazal udrzat v hlavach Cechov, ze Skoda je ceska znacka.
Pred dvoma tyzdnami Skoda predstavovala nejaky derivat Superbu. Svetova premiera to nazvali.
Urobili to pocas majstrovstiev sveta v hokeji, ktore sponzoruju uz skoro 30 rokov.
Takze to prebehlo na Slovensku, odprezentoval to nejaky Nemec z ustredia a cele v anglictine. Ani naznak ceskeho prvku. Este aj pivo sa davalo slovenske.
V Cechach nemozu rozhodnut aky motor bude Skoda mat, na akej platforme bude, po pravde zrejme mozu Cesi len rozhodnut ci bude pri pase prestavka o 9:20 alebo 9:30.
Napriek tomu je Skoda dobra ceska znacka a Hyundai zly korejsky pankhart.
Klobuk dole pred Nemcami.

ratan groch
26. května 2019, 21:02
0
Fiat Downtown: Futuristický veterán

Urcite ano. Royale je v strede jednej haly nasvieteny z kazdej strany ako hlavny exponat.. Kolesa velkosti 24 su majestatne, Celkovo je tam privela aut na jeden den. Bol som tam 4 hodiny od otvorenia po zaverecnu (v zime cez tyzden bolo len takto otvorene), takze ma museli vyhadzovat. Okrem Bugatti (hned prve auto je Bugatti 35B na akom jazdila Eliska Junkova) je tam okrem ineho velmi pekna zbierka Gordini, moj oblubeny Mercedes 540K a prekvapilo by ma, ak by si si tam nenasiel auta, ktore mas rad.
Urcite sa tam zastavim este raz, ked pojdem okolo.

ratan groch
26. května 2019, 00:18
0
Fiat Downtown: Futuristický veterán

Ad Junior: Samozrejme, ze stat na tom celkovo preraba. Ide tu totiz o casovo nerovnake peniaze.
Ak by sa teraz prestali predavat cigarety, tak by nastali okamzite vypadky dani. To, ze o 10 rokov by tieto straty boli pokryte znizenymi nakladmi na liecbu ludi s rakovinou kvoli cigaretam neurobi ziadna vlada. Pripravili by sa o kopec penazi, ktore mozu spravovat (a rozkradnut) teraz za uspech, ktory ma prist s odstupom desatroci.
Je hocikolko studii, ktore potvrdzuju, ze naklady na liecbu chorob z cigariet su OVELA vyssie nez prijmy z ich predaja.

Ad clanok:
V januari som sa nudil a tak som siel na tyzden do Zurichu a na den som si odskocil do francuzskeho muzea aut v Mulhouse (Schlumpfova zbierka, mimochodom pekny pribeh o chlapikovi ktory zbieral auta a potom mu to Francuzi znarodnili). Okrem toho, ze je tam najviac Bugatti na svete pokope, je tam neskutocne vela krasnych aut. A pre mna v kategorii futuristickych aut vyhrava toto auto Paula Arzensa. Pre mna je neuveritelne, ze je z roku 1942. Popri nom uz vsetky dalsie futuristicke auta vyzeraju len ako jeho deti.

ratan groch
17. května 2019, 12:15
3
Aston Martin nabízí DB5 se všemi vychytávkami agenta 007

Ide James Bond po Sahare a proti nemu prchadza zviera s 2 hrbmi na chrbte.
Slusne sa predstavi::"Bond. James Bond"
"Bloud. Vel bloud.", odpovie zviera

ratan groch
30. dubna 2019, 12:37
3
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi: Kombinovaný kočárek

Toto je presne kategoria aut, ktora mi pripomina Cinanov. Chapem ich nevyhnutnu potrebu pre fungovanie sveta, ale sam si budem pre seba domov hladat niekde inde.
Akonahle som vsak potreboval prenest nejaky naklad, tak som si od kamarata poziciaval prave taketo auta a odhliadnuc od toho, ze v nich byva trochu spinavo, tak som si ich vtdy nevedel vynachvalit. Paci sa mi, ze pri tomto druhu aut, ked uz maju za sebou prvych sto ci dvesto tisic km vzdy treba robit nieco nestandardne. Ked chces tankovat, tak musis najprv... Ked chces spustit stierace, tak najprv musis ,,,, Dialkove svetla funguju, len ak... Otvorit sa da len cez spolujazdca, atd.
Parkrat som mal pozicany aj Citroen C4 Picasso v najvyssej vybave, co mal stred volantu pevny. Len na volante a strede je asi 18 tlacitok. Saljut 7 to tam ma jednoduchsie. Ked som nastartoval, tak prve dve minuty mi na displeji postupne hlasila asi 7 varovani. Vyzeralo to ako ranna zvodka policajneho sefa. Pri poslednom upozorneni som uz bol z domu na dialnici. Potom to uz bolo makke, pohodlne francuzske auto co tankuje raz za dve krajiny, ide si svojich 140kmh a spokojne si to poziera kilometre. Keby som vsak bol pan zemegule, tak by som dovolil robit auta len Nemcom a Japoncom. Dobre, tak este Talianom, aby to tu bolo aj pekne a aby automechanici nezabudli pouzivat mozog.

ratan groch
28. dubna 2019, 11:26
3
Lexus LS500h: Potřebuje ještě Yakuza Mercedes?

Ad Lexus: Nesmierne krasne detaily (mimochodom velmi pekne fotky), mne sa napriklad velmi paci spatne zrkadlo, ktore posobi velmi odlahcujuco k tak velkemu autu. Ako bolo spominane ta mriezka je nesmierne obrovska a to zrejme nebude vseobecny trend, takze prave kvoli nej budu sucasne Lexusy rychlejsie starnut. Kedze sa predpokladam v dalsej serii zmensia, tak dnesna jasna rozpoznatelnost Lexusu bude o 10 rokov jednoznacne odkazovat na vek auta.

Ad Yakuza:
Japonci su mimoriadne zvlastny narod. Yakuza je stale sucastou spolocnosti, ale jej pozicia je ovela viac potlacena nez v minulosti. Okrem najjednoduchsich obmedzeni, ze ludia s tetovanim nesmu ist prakticky do ziadnych verejnych kupelov (kupele - onsen su tradicne a caste miesto stretavania sa Japoncov) su clenovia Yakuzy obmedzovani aj v mnohych praktickych veciach. Nemozu si napriklad kupit SIM kartu ci pausal u ziadneho providera. Takisto im v ziadnej banke neotvoria ucet a podobne. A ako sa o tom autority dozvedia? Velmi jednoducho. Kazdy clen Yakuzy je povinny svoje clenstvo v Yakuze nahlasit na urade. A kedze su Japonci naozaj zvlastny narod a clenovia Y. su hrdi na svoje clenstvo a sposob zivota, ktory vedu, tak sa kazdy jeden z nich ide na ten urad prihlasit. Uradnik sa mu pekne podakuje, navzajom sa 10 krat poklonia a Yakuzaka si zaeviduju na zoznam jej clenov.
Co sa aut tyka, tak vysoki predstavitelia uz teraz pouzivaju okrem S-klasse aj Lexusy (napr. Lexus LS 460), Toyota Century je pre vysoko postavenych politikov a klucovych predstavitelov japonskeho priemyslu ci pre vysoko vazene tradicne rodiny.
Hierarchicky system je v Japonsku velmi prisny a dodrziavany, takze rychlozbotalik, televizna hviezdicka alebo nejaky IT-ckar co ma vlastny biznis a mohol by si to dovolit si ho nekupi preto, lebo by ho spolocnost neakceptovala a vzdy by mu davala na vedomie, ze ma auto neprimerane svojmu postaveniu . Japonci su naozaj zvlastny narod.

ratan groch
24. dubna 2019, 13:14
0
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

Nimrode, presne preto to pisem, ze prave Porsche si nepridu Nemci kupit, ale Hondu uz ano. Pri Porsche si kupou do Ceska odreze nemecky hovoriaci trh. A predaj v Cesku a na Slovensku bude podla mna otrava a nebude to za tyzden.

ratan groch
23. dubna 2019, 21:44
1
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

Az v diskusii si uviedol informaciu, ktora je pre rozhodovanie podla mna podstatna. A to ze chces auto len na 2 sezony.
Viem, ze chces Boxtera, ale pokial nie si fachman, ktory spozna uz aj naznak chyby, resp. ake budu dosledky dnesneho stavu o 10-15.000 km, tak by si to nemal robit.

Hrozi ti, ze na teba padne Cierny Peter toho, na kom ostane potreba vacsej opravy. Keby si to kupoval na dlhsie, tak by to nevadilo, lebo by sa ti naklady rozratali na dlhsi cas, resp. by si mal pocit, ze to opravujes pre seba.

Pokial u teba naozaj prichadza do uvahy S2K, tak chod radsej do toho. Jazdil som s tym po hranicu mojich schopnosti a myslim, ze uspokoji aj o dost lepsieho sofera nez som ja. Okrem toho ti v mensej miere hrozi prekvapenie nahlej velkej opravy nez u Boxtera.

A treti dovod pre S2K je re-sale. Urcite ho predas drahsie nez ho dnes kupis. Uz teraz nie su a nepribudnu. Mozes ist az na hranicu tvojho rozpoctu (ratam, ze naraznik na nahly problem mas) Boxterov je predsa len v Nemecku ovela viac a cena nemusi o 2 roky stupnut vobec. Ak kupis Boxtera v Nemecku, tak ho uz nikdy do Nemecka nepredas. Nemci nam doveruju asi tak ako my ojazdenym autam z Bulharska a Rumunska.
Avsak S2K uz nie su a teda kupujuci budu ochotni prehryzt fakt, ze je z Ceska.

Urob vsak to, co uznas za vhodne. V najhorsom prides o 15.000 eur co sice nie je malo, ale zas svet sa kvoli tomu nezruti a bolo by super, keby bola toto najvacsia chyba v tvojom zivote, ked budes v starobe uctovat.
...

ratan groch
16. dubna 2019, 23:48
2
Všeuměl za 100 tisíc

AD MARTIN:
Uplne hore ti ponuka Zdeny 325 compact od BMW. Kedze ti hovori, ze je vo VELMI dobrom stave, tak je vo VELMI DOBROM STAVE. Toto by mala byt alfa a omega tvojich poziadaviek.
Nie je to VW.
BMW ta hadam ako znacka neurazi. Sestvalec je sice mensi, ale s tvojim rozpoctom by som nesiel ani na 3 tyzdne do Japonska, takze bud rad, ze je to vobec sestvalec.
A tie ostatne poziadavky sa tazko sklbia aj pri novom aute bez limitu, takze by si mu mal zavolat a ist si po to. Navyse pri dobrom kuse ten servis vobec nie je drahy. Na ebay si kupis obratom cokolvek, predsa vies, ze v Nemecku ich maju hafo. Robotu na starom BMW taktiez zvladne kdekto.
A jedinu poriadnu dialnicu mate este stale rozdrbanu a na ostatnych, kratsich je rozdiel tak maximalne 10 minut ci ides 150 alebo 120.

ratan groch
13. dubna 2019, 11:50
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Ja samozrejme viem, ze The Grand Tour bola pre teba iba show, uz si mi tvoj pohlad v nejakej diskusii pisal. Pekne od o teba, ze mas v piatok pozretu stvrtkovu cast :) A ze ten koniec bol silny, ked Jeremy nehral dojatie. Tam bolo vidno, ze nech je aky je, tak ma velke srdce. Zrejme od buducej sezony budu natacat iba to, co teraz pozname ako specialy a mne osobne to nevadi, lebo minutaz venovana Eboladrome a povinni hostia kedysi v Top Gear mi chybat nebudu. Dufam len, ze sa dovtedy nestane z Richarda uplny alkoholik, lebo v poslednej serii nevynechali jedinu prilezitost mu to vycitat.

Moj nazor na bublinu si cital v diskusii Radkovho clanku a podla reakcii je na tomto fore zjavne mensinovy. Tieto absurdne ponuky su uplny povrch sveta veteranov a podla mna je to fajn. Aj zla reklama je reklama a tymto tento svet zviditelnuju. Pre teba a ludi co sa vyznaju je len na zasmiatie a nijako sa vasho sveta nedotykaju. A ak na to nejaky "hejsek" naleti, tak hadam si to aj zasluzi. Ste podnikavy narod a niekto by mal tento zaujem vyuzit a poskytnut ludom, ktory chcu investovat do veteranov poradenstvo. Ak si budes uctovat 100Eur za hodinu konzultacie, tak ty budes mat z toho prijem zo znalosti, ktore uz davno mas a ked mu este aj pomozes s kupou, tak okrem dalsej provizie sa budes moct osobne zoznamit s autami, ktore ta zaujimaju, ale po ktorych by si inak nesiel.

Ako hovorili chlapci z Monty Pytons: Always look on the bright side of life

ratan groch
13. dubna 2019, 01:51
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Krab, to porovnanie nebolo uplne fair :) Ta Fiesta rozdrvila Ferarri Testarossu.
A Cossie bola pomalsia ako Mondeo.

A cenova bublina je mozno dobra. Ked praskne tak nepadnu iba ceny Una, Favoritu a 613-ky, ale aj aut, ktore si autickari chcu kupit.

ratan groch
12. dubna 2019, 16:00
0
GMC Scenicruiser: Nejslavnější z chrtů

To s tachografom plati pre autobusy, ktore su firemne. Ked si kupite vlastny autobus, tak tachograf nepotrebujete. Aj ked je pravda, ze dramaticky vela autobusov, ktore nejazdia na biznis vela nebude. Ked som si urobil pred 2 rokmi vodicak na bus, tak mi nukali este nejake rozsirenie na kartu vodica. To by som uz zrejme mohol mat aj svoju kartu. Takto mi pomedzi prsty unika moznost zarobit si ako sofer MHD. Kam ten svet speje...

ratan groch
12. dubna 2019, 14:00
0
Chorvatský prolog: Škoda Scala

Nyte is right
podla udajov co som si nacital sa bubnove brzdy davaju len do najslabsej verzie 70kW a aj to nie na uplne vsetkych trhoch.
BTW, toto je pomerne dlhe vlakno :)

ratan groch
12. dubna 2019, 13:42
0
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Elegance: Japonské barbecue

Ad Daniel
Daniel, vyborny clanok. Najma pasaze kde dokazes hutne a presne popisovat jednotlive casti auta.
Opatrnejsie s vatou: Vtip o pokoutnych opravach asfaltu nebo velmi dobry a pisat o jazde s graciou primabaleriny je klise pre copywriterov reklamny agentur, ktori nevedia o autach ani desatinu z toho co ty. Akonahle si zacal pisat o vysokej odolnosti k nedotacavosti, tak uz si to bol zase ty a bolo to znovu dobre.

Ad clanok:
Co sa exterieru tyka budeme si musiet zvyknut na novy parameter u aut, ktore maju vyznamny alebo az taziskovy predaj v Cine a to je CHUTNOST. Cinania maju iny vkus ako my a su ovela infantilnejsi. Pacia sa im pokemonovske a komixove veci.
Uz aj dokonca nova BMW 7 musela zvacsit nasavanie prednej masky az cez prednu kapotu, lebo to tak Cinania chcu. Cize auta pripominajuce niektorym prvkom realnu ci vymyslenu bytost budu na vzostupe. Zvykajme si, ze uz nie sme trendsetter-i. Toyota CRV uz vyzera, ze sa na exterieri podielali vyvojari hraciek.

Otazka:
Auto bolo porovnavane s Kodiaqom. V pripade ak si ho kupi zubar, ktory s nim vacsinu roka jazdi 8 kilometrov do roboty a naspat, tak by si mal samozrejme kupit benzin. Ak sa navyse paci detom a manzelke exterier v com je potom Kodiaq lepsi? Nerypem do Skodovky ani do Hondy, zaujima ma rozumny argument.

ratan groch
06. dubna 2019, 18:42
0
Splněný sen: V terénu s Buchankou

Prepac, ak som si dovolil privelmi.
Buchanku nemam, ale pred troma rokmi som dostal super sexi napad a kupil som si skolsky autobus Mercedes O 405 N. Musel som si k tomu urobit aj vodicak na busy. Cela story sa mi nechce rozpisovat, ale nakoniec mi pracovnik ostrahy frankfurtskeho letiska zabezpecil odtah k miestnym poziarnikom, ktory ho pouzili na cvicne ucely. Aj ked to neznie super, tak oproti tomu co mi hrozilo za patalie s odstranenim autobusu z prevadzky v Nemecku, tak to bolo nadherne riesenie. Ale nelutujem, jazdenie po nemeckych dialniciach s cigarou v ustach za to stalo. Skoda len, ze sme sa nedostali na Nurburgring ako sme okrem ineho planovali...

ratan groch
06. dubna 2019, 16:25
1
Splněný sen: V terénu s Buchankou

Elitarstvo, exkluzivita, pocit vyvolenosti, prirovnavanie konkurencie ku kozam, na to by ta bolo. Pozri si stvrtkovy special the grand tour z Mongolska. By som chcel vidiet ako by dopadlo tvoje Bugatti. Teraz sa ukazalo co si zac. Nastavil si take parametre hodnotenia, ze ziadne skutocne auto s tymi pravymi hodnotami nema sancu. Auto je dopravny prostriedok a Buchanka prepravi 9 ludi podla technicaku a ako prava ruska marsrutka tak v skutocnosti 15.
P.S.
Zajtra idem do SPA s jednou veselou slecnou zo Snini, ktora ma take kozy a je tak zvratena, ze keby si ju poznal, tak si vytetujes na chrbat SNINA FOREVER.
A po tomto cisto autickarskym argumente uz neviem v diskusii o Buchanke viac dodat :)

ratan groch
06. dubna 2019, 15:16
-1
Splněný sen: V terénu s Buchankou

Beastar, trosku spomal.
Teraz som pozeral predaje vydobytku kapitalizmu, Bugatti Veyron a este som k tomu priratal aj Chiron a predaje nedosahuju urovne Buchanky.
A som strasne zvedavy ako toto vysvetlis.

ratan groch
05. dubna 2019, 16:23
2
Chorvatský prolog: Škoda Scala

Radek, velka pochvala za novu profilovku :)
V roku 1990 sme si vsetci v Ceskoslovensku mysleli, aky sme sikovni a ake by sme dokazali robit auta, keby nas ti zli komunisti neobmedzovali. Miesto Skody sme videli na urovni Volva (v tom case pomerne rozsirena predstava). Preslo 30 rokov a Skoda sa naozaj dostala pocitovo vyssie ako Peugeout, Renault, Fiat, Citroen v ramci porovnatelnej triedy. Nikoho (Duster promine) nenapadne davat na rovnaku uroven Daciu a Skodu.
Preto uz to nemoze byt zakladne riesenie za najnizsiu cenu. Chceli sme drahsiu znacku, tak ju mame nielen v kvalite, ale aj v cene.
Takze komu sa zda Skoda draha, tak sa nic nedeje, mame tu lacnejsie alternativy a ked to nekupite vy, tak sa nemusite bat, ze Skoda skrachuje.
Nemyslim, ze sa este niekedy stanem majitelom Skody (som Slovak a my ak uz raz mame na Mercedes, tak na rozumnejsie varianty nehladime :), ale ked vidim v premavke lubovolnu novu Skodu, tak jej nemam co vycitat ohladom dizajnu. Naopak ma niekedy az prekvapi ako svizne a moderne dokaze v niektorych momentoch vyzerat. Za posledne roky som zo Skody trochu soferoval a viezol sa len v Superbe a Kodiaqu a takisto vo vnutri to vyzera velmi konkurencie schopne.
Myslim, ze vacsina kritiky prichadza od ludi, ktorym Skoda financne unika a staznostami si odovodnuju, preco ju nekupovat.

ratan groch
05. dubna 2019, 11:27
0
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

az take lahke to nebude. 72 hodin po zavedeni takehoto systemu na aliexpress kupis za 13,99 usd prevodnik , ktory bude na tieto ucely ziskavanu energiu deklarovat ako mrazak alebo vyhrievanie bazenu. Elektrarne budu v soku ako za tyzden stupne mnozstvo bazenov v Prahe 1.
Zas ani vyjebat s obcanmi nie je take jednoduche...

ratan groch
04. dubna 2019, 23:29
0
S Hyundai i30N fastback v Sosnové: Ještě o kousek lepší

Sakra, musim priznat, ze som este nedorastol na to farebne vyhotovenie - zakladna naterova v metalize. V tejto farbe sa ich vela do sveta nevyberie.

ratan groch
04. dubna 2019, 22:01
2
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

JEDNODUCHE POCTY
Isli do projektu, ktory nemali dobre zratany a navyse chceli zbierat body za ochranu prirody. Pri skutocnom naraste poctov pochopili, ze sa im auta na vynimku premnozili, parkuju si kde chcu a obmedzuju tych, co tam skutocne byvaju. Cize im ubudli peniaze do kasicky a maju staznosti od volicov, ktori v centre byvaju a maju tymto zhorsene parkovanie.
Teraz urobili cut, ktory by mal vytvorit rovnovahu - tvarit sa, ze sme bio greenpeace a aj udrziavat primerane nizke mnozstvo aut, na ktorych nezarabaju a nenasrat ludi, co tam byvaju.
A TU A TERAZ BY SI MALI Z TOHO LUDIA VZIAT PONAUCENIE:
Dnes im kazdy hovori o kolko lacnejsie je jazdit na elektrinu oproti fosilnym palivam. Akonahle mnozstvo elektrickych aut prekroci kriticku hladinu, tak im to tak zdania, ze sa z toho poseru. Benzin totiz nie je drahy, drahe su dane na nom. A stat si nemoze nechat ujst 10 percent HDP, ktore ma prave z tychto dani. Proste by chybali na zdravotnictvo, dochodcov atd.
A nema sa zmysel bavit ci ano alebo nie, ale len odkedy a ako.
Kedze sa nebude dat zdanit elektrina ako benzin, tak akurat neviem, ktorym sposob si zvolia na doplnenie vypadku prijmov.
AMEN

ratan groch
29. března 2019, 16:12
-1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Rock, vidim, ze mas dokonca 3 thumb up, ale prave o tom hovorim, ze mas snahu to vidiet vsetko v ciernom.
Ten clanok je prave o tom, ze sa to vypnut DA a BUDE DAT.

Preco spekulujes, co budeme robit, ked spalovacie auta zakazu, dnes zakazane nie su, tak sa tes.
Preco spekulujes, ze tlacitko bude niekde hlboko v menu, ved tie auta bude nadalej robit BMW, Volkswagen a dalsie automobilky. Preco by nam to oni mali robit tazsie? Ved takto nam vyjdu v ustrety a my ich budeme mat nadalej radi. V mojom aute je motor ON/OFF vyvedeny vo fyzickom tlacitku, ktore je po ruke a staci ho raz stlacit.

A co na tom, ze su dieselove auta v nejakej kliatbe. Ani v Cesku ani na Slovensku nam realne v najblizsich rokoch nehrozi, ze skutocne nebudes moct pouzivat dieslove auta. Za to, ze si vsetci nemozu dovolit elektricke auto si ludia mozu sami. Za to naozaj nemozes obvinovat uradnikov EU. Netusim, preco predpokladas, ze auta budu nevyhnutne drahsie a drahsie. Na trhu je velmi tvrda konkurencia a dovolit si len tak napalit cenu si moze dovolit Aston Martin a vyssie. Auta su naopak lacnejsie a lacnejsie. Za sociku musela cela rodina roky setrit, kym si mohla dovolit jedno z 5 bezne predavanych aut. Ak sa dnes rozhodnes, ze chces nejake auto, tak na nho dostanes pozicku, operativny leasing a dalsie moznosti, aby si ho mal. Samozrejme je chyba, ked si niekto neuvedomuje, ze nie vsetky veci su pre kazdeho a len niektori mozeme jazdit na drahych autach a vacsina by mala obmedzit svoj vyber vzhladom na svoje prijmy.

Ak ti vadi, ze benzinove emisie su na papieri take ci onake, tak si to nekupuj, ale ak chces benzinove auto, tak ti ho nikto nezakazuje kupit.

Rock, myslim, ze predstavujes buducnost v tych najhorsich farbach a pritom sa zatial nic zleho nedeje. A ak sa nieco z toho udeje, tak bud to nejako vyriesime alebo placme potom. Ale neplacme teraz, niet dovod plakat kvoli niecome zlemu, co sa mozno stane v buducnosti. Dnes je naozaj vsetko ok

ratan groch
28. března 2019, 22:40
0
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Vojto, dakujem pekne za clanok. Inak ak by si tu pisal trosku viac, bolo by to prinosom.
V reakciach ma zarazila "uminenost", zadubenost a zbrklost u niektorych diskuteroch. Ved sa mame momentalne najlepsie v historii motorizmu. Mozeme bezne jazdit na benzinovych, dieslovych, hybridnych, plynovych ci elektrickych autach. Kazdy z nas si moze dovolit ist na par kol na okruh alebo na stale dost usekov neobmedzenej nemeckej dialnice. A vsetci pozname nejaky usek cesty blizko nas, kde nebyvaju policajti a mozeme skusit nieco, co zakon inak sankcionujeme. Mozeme si kupovat auta ako este nikdy v historii vzhladom na nase prijmy a aj moznost vyberu. Ved kto z nasich otcov mohol paralelne vlastnit dve ci tri auta? Este pred 20 rokmi si nemohol student bezne kupit nejake auto a dnes pokial naozaj chce, tak si rozhodne nieco zaobstara. Budem mat teraz uz treti tyzden najnovsie BMW 320d. A aj ked mam moje coupe radsej, musim uznat, ze aj za tu jednu generaciu urobili krok vpred. Ano, tiez to ma automaticke on/off, ale ak si to prehodim na sportovy mod, tak sa to automaticky vypne.
Dobre, mozno bude treba stlacit jeden dva tri gombiky, ale na druhej strane tam budete mat taku automaticku prevodovku, ze nebudete musiet prehadzovat rychlosti vtedy, ked sa vam nechce. A ze tu usetrite viac pohybu ako pri stlaceni dvoch gombikov. Aby Vam nahodou ruky neodpadli...
Ja sam som velky fanusik manualnej prevodovky, ale na tej najnovsej trojke mam moznost popri automate aj sekvencne prehadzovanie a prehadzovanie padlami na volante. S tym, ze to ma prednost manualneho ovladania nad automatom, takze si padlom mozem motorom pribrzdovat auto pri prichode na cervenu. Sakra a je super, ze mam zrazu tri moznosti.

Co sa tyka toho citania znaciek, tak niekedy si mi stane, ze v cudzom prostredi pri viachodinovej jazde si proste uvedomim, ze neviem aka je na useku, kde prave idem povolena rychlost. Som v meste, ale v Rakusku, na obchvate a po pripojeni a sledoval som navigaciu a fakt neviem, kolko je povolena. Tak to za mna bude vediet auto. Kolkokrat idete cestu, ktora vas nebavi alebo nie ste uplne sustredeni a auto sa o to bude starat vzdy. A ked sa Vam to nebude pacit, tak sakra stlacite jeden gombik.

Je fajn, ze sme ostraziti a prirodzene nedoverujeme uradnikom EU, ale skusme sa pred vynesenim nasho postoja zamysliet ci to nahodou nebude mat aj svoje vyhody a ci tie nevyhody su naozaj take ohavne, ze uz bude soferovanie peklo.

Chlapi teste sa, tak dobre ako teraz sme sa este nikdy nemali...

ratan groch
26. března 2019, 09:39
4
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

Chlapci moji a Vam sa posral intranet ci co? Ved ten koniec je uz zasadnutie redakcnej rady na verejnej diskusii.

ratan groch
24. března 2019, 17:35
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

a ospravedlnujem sa za spotvorenie tvojho nicku, Fandatik

ratan groch
24. března 2019, 17:31
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Ad Fanadik:
Zatial ziadny zivnostak neposielaj. Autor nema co posielat kontrolu, lebo autor nie je kupujuci a nic o kupe nevie. Zakon neobmedzuje pravo zakoktat sa pri rozhovore s absolutne zahorknutym clovekom(takto sa zadefinoval sam), ktory nie je kupujuci a ktoreho serie, ze auto, ktore nekupil on sa predalo niekomu inemu o par sto eur drahsie. Medzi nami dievcatami, keby predavajuci povedal autorovi, ze auto je vo fantastickom stave alebo ze nema ziadny problem s prevodovkou a 4 rychlostou, tak ver, ze by to Radek cele nepopisal len spojenim, ze sa predavajuci zakoktal, ale pekne by to rozvinul. Tu budem "devil advocate", lebo tu prihodu pozname len zo strany Radka a mozno ten rozhovor z pohladu tretej osoby posobil inak ako na absolutne zahorknuteho cloveka.

A k tvojmu miniprojektu: Nie je to uplne bezne, lebo ludia su lenivi a malo kreativni. Uplne nelegalna praktika by to byt nemusela, aj ked sa budes svojim snazenim uviest kupujuceho do omylu, ze cena na trhu je ina nez v skutocnosti. Cize mohlo by sa jednat o podvod. Ja osobne by som to nerobil, ale ak to urobis ty, tak sice zdvihnem obocie nad moralnostou akcie, ale uprimne ocenim realizaciu.
Moznych nasledkov konania sa velmi trapit nemusis (okrem karmy, ak na to veris), lebo preukazat primeranu cenu za ojazdene auto s potencialom youngtimeru by bolo pre kupujuceho nesmiene tazke. Uspesne by si sa mohol branit prave vyssie uvedenymi inzeratmi typu sanitka za pol mega.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem