načítám data...

RCNP

JménoRichard
BydlištěPraha 10
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 24.8 dny
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků223
Pozitivních komentářů u článků84
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Diagnóza

21. září 2016, 18:55 29 komentářů

V takovém úvodním blogu trošku představím svojí mentální poruchu a jak jsem se stal ze spokojeného uživatele věčně nespokojeným ale relativně šťastným autařem. Nebudu tu psát, tak úplně svůj deníček o svých pocitech, ale spíš o tom jak to koupí jednoho relativně zajímavého auto šlo se mnou od jednoho k druhému.

Dobrá záminka

09. října 2016, 19:39 29 komentářů

Jaký je život který začne na konci recenze vašeho vysněného auta? Do jakých divných situací se dostanete? O tom a dalších poznáních v dalším pokračování ze života s BRZ, tentokrát i s trochou ježdění.

Nedokonalosti

24. října 2016, 17:12 31 komentářů

Dneska nebudu BRZ, tak chválit jako vždycky, i když si určitě něco najdu. Ale nebude to ani typický článek typu, jak má moje Lambo malý kufr a tak musím jezdit pro drogy v Range Roveru. Spíš o dotahování jistých nedokonalostí, které prostě dostupná auta provázejí. Nebojte, žádná mračítka se nekonají.


Posledních 50 komentářů

RCNP
18. března 2019, 17:49
0
Toyota GT86: Samé otázky

Jen reaguju na clanek, ja si to kvuli tem zadnim sedackam taky nekupoval. Ale jel jsem takhle ve trech na hory, nekolikrat. Takze si stojim za tim ze to je trimistny auto a ctyrmistnej stehovak :D To sezeni me totalne odradilo od M235i tenkrat. Tam je to jeste trosku sejdrem. U M2 to neni tak znatelny.

RCNP
18. března 2019, 14:32
0
Toyota GT86: Samé otázky

Ciste teoreticky bude nejvetsi rozdil v nastaveni podvozku u pred FL GT86 a po FL BRZ, kdy BRZ bylo vzdycky vic na grip a GT naopak. A po FL to slo jeste vic do stability. Priusky jsou zvlastni gumy, ja jsem je dostal do smrti az treba po 25-30 tisic km. A to myslim tim ze ubyl vzorek na nejakou uz nepouzitelnou uroven. Ale (velky ale), predtim jsem ty gumy nekolik prehral do mrtva, na tom vzorku se to vubec neprojevilo, ale ta guma uplne ztratila 30% vykonu. Takze vypadala okej, ale uz ta smes nebyla stoprocentni, plus se asi spekly nejaky lamely a od ty doby to slo bokem furt. Na mokru naprosto nepouzitelny :D Tudiz muj ciste osobni odhad je ze jednou na vas vysly mrtvy gumy a podruhy fresh.

RCNP
18. března 2019, 08:50
1
Toyota GT86: Samé otázky

Na sezeni na zadnich sedackach existuje nekolik triku. Prvni je si uvedomit ze to je trimistny auto pro lidi a ctyrmistny pro veci. Takze jet maximalne ve trech nejakou signifikantni vzdalenost. Spolujezdec se posune dopredu a za nej si sedne mensi z vypravy. Oba sedi oukej. Varianta dve je damskej jezdeckej styl. Sednout si na jednu stranu a nohy si hodit krizem na druhou. Oboji funguje. A ten duvod proc tam neni misto pod sedackou je jednodusse ten ze pak ta sedacka je doopravdy nizko na zemi, ne jako treba v 370Z nebo 240i.

RCNP
18. března 2019, 08:46
0
Toyota GT86: Samé otázky

Odpovim jenom na srovnani verze pred a po FL. Je tam rozdil, jiny stabilizatory a trochu jinak nastaveny tlumice. Ale realne clovek co nema zkusenost s obema a to tak ze bud preskoci z jednoho hned do druhyho nebo s jednim najezdil hromady kilometru, tak to nema moc sanci poznat. Ja mam na BRZ pred Fl najezdeno asi 70K km a ten rozdil jsem poznal, ale myslim ze po par set kilometrech bych jezdil uplne stejne. Takze je tam rozdil, ale ne tak dramatickej a uz vubec ne takovej ze by to najednou neslo utrhnout. To bych videl spis na vine pneumatiky. Testovacky je mivaj na hadry, takze jestli jste predtim dostali nejakou "zajetou" a ted na fresh gumach, tak to byl mozna hlavni rozdil.

RCNP
12. února 2019, 16:50
0
Přichází Dacia Duster Pick-up. A tentokrát i pro evropský trh.

To mě ale vůbec neuráží takovýhle vozítko. S trochou fantazie by se na to vešla motorka a jelikož to asi nebude za velkou raketu, tak by mě ani nemrzelo to trochu obouchat. Malý pickupy svět potřebuje.

RCNP
10. února 2019, 12:36
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Z pracovního týdně tak 2-3 krát. Hlavně kvůli tomu, že bydlím nadohled od metra aka jedinýho důstojnýho dopravního prostředku MHD. Cesta mi v obou případěch výchází dost podobně, cca 25 min. Asi protože chodim pomalu a jezdim rychle, kdo ví. Ale volba jednoho nebo druhýho je čistě na tom, jestli mě čeká celej den u stolu, nebo mám během dne schůzky. Jelikož ač je cesta stejně dlouhá, tak na jejím konci je problém s parkováním, takže pokud ten den nepotřebuju jezdit po schůzkách, tak je daleko výhodnější jet metrem. Navíc po cestě domu, člověk nestojí ve frontě, jelikož to metro jede prostě pokaždý těch 20 minut, pokud teda někdo neskočí do kolejí. V autě ale zase člověk ušetří desítky minut pokud potřebuje jet na několik schůzek v i vně Prahy, jelikož třeba v čase pracovního obědu jezdí MHD s frekvencí vlaku do Užhorodu. O víkendu ani nemluvě. Takže mám celkově kladnej vztah k MHD a nepotřebuju za každou cenu jet autem a když se nemůžu rozhodnout jestli se mi to zrovna ten den vyplatí nebo ne, tak sednu na motorku :)

RCNP
07. února 2019, 10:23
0
Překvapení od Land Roveru: Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Hodne znacek ted prechazi na R6 z V6, asi kvuli tomu ze to je levnejsi. Ale nedavno nekde psali, ze tenhle stredovekej motor skonci. Asi si nemuzou dovolit nemit osmival, takze jen prijde o trochu objemu a foukne se to turbem.

RCNP
06. února 2019, 16:34
0
Překvapení od Land Roveru: Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Prej se Jag chce tohodle motoru úplně zbavit. Nevim teda, co plánujou místo toho, ale bude mi asi trochu chybět. Ten kompresor je srandovní a v RR Sport byl zábavně sofistikovaně násilnej. Teda když zrovna fungoval.

RCNP
06. února 2019, 15:01
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

V první řadě, souhlasím že dynamicky teď (po updatu) bude mít miata rozhodně navrch, jelikož doposud těžší ale výkonnější BRZ drželo cca totožnej poměr výkon/váha, což se teď zmení. Na druhou stranu, když se vrátim k moji zkušenosti s ND obyč roadstrerem, tak čistě to jak se auto chová, tím jak řízení neni tolik komunikativní na to, že podvozek dělá spoustu věcí a vjemů mi vnášelo do celýho zážitku takovou nerovnováhu mezi řízením a zpětnou vazbou od podvozku. Jednoduše řečeno, to co v miatě člověk čte zadkem a koriguje volantem, tak v BRZ cití zadkem i volantem a cití, že mezi těma dvěma komponentama je přímá spojistost, přitom v miatě to spíš jen chytáš a nejde se na to tolik spolehnout. V tom mi přijde BRZ přátelštější a dospělejší a pro mě i tím pádem víc využitelnější, že můžu jet stopu i drift a je tam stejná progrese. A jak znovu řikám, neberu to tak zase jako nevýhodu spíš jako část charakteru, že v miatě může člověk jen tak pohodově jet výlet a asi nechce být úplně ostrá. Ale čekal jsem, že na tom příplatkovym podvozku se bude chovat líp. Jinak myslím, že asi zákazníkovi BRZ i miaty je úplně fuk nějaká desetinka tam nebo onam, v reálnym světě to tak markantní nebude, ač to určitě přidá miatě příjemnou rezervu. Ještě štěstí, že tenkrát v roce 2014, ještě nešlo otestovat ND a RF se ještě tak dva roky nepodívalo do ČR, to bych jinak z toho měl pěkně těžkou hlavu co vybrat. RF se mi moc líbí a stejně jako jsem tenkrát rage quitnul a vzal BRZ, tak bych se do toho možná zkusil nějak vecpat :D
GT86 se to přiblíží, ale myslím, že lidi mají dostatečnej rozhled na to aby se koukli a zjistili že za 800K je stejně vybavený BRZ jako ta GT86 za těch 920K, 990 stojí spešl edice se kterou půjde srovnat zase ta základní Supra ale v plný palbě a ta za milion nebude. Ta GT86 za 820 je neprodejná věc na horšim podvozku brzdách atd, to bych do toho ani nezapočítával. Jak jsem měl možnost zjistit, tak Supra bude stát +- to samý jako Z4, takže milion za základ neni reálnej, spíš lehce pod 1,2 a když tady lidi brečí že je BRZ drahý tak co potom budou říkat na základní supru za 1,2 se stejnou dynamikou. Prostě plně vybavený BRZ bude furt o 300-400 levnější než základní Supra. Tam žádnej kanibalismus nebude.

RCNP
05. února 2019, 15:47
2
Až tu s námi Toyobaru nebude...

MX5 ND má dva problémy. První, čistě subjektivní a to ten, že moje tělo s tim autem neni kompatibilní. Na šířku, výšku i délku se do něj prostě nevejdu. O tom, že pak nemáš kam dát ani telefon, o tom se bavit nebudu to neni tak důležitý. A pokud to máš jako druhý, tak ani kufr nikoho nezajímá. Druhej problém, řekl bych objektivní, je podvozek. I na příplatkovym podvozku se to strašně naklání, což sám o sobe není problém, ale když v tom náklonu začneš šlapat na pilu tak to auto to prostě nedává. Diferenciál začne divoce spínat a spíš než komunikativní náklon, to je jednoduše kontraproduktivní. Tam kde BRZ drží stopu a je progresivní a furt komunikativní i bez náklonu, tam je ND už v moc velkym neklidu. K tomu přidej divně nastavenej posilovač a celej ten jízdní balíček má oproti BRZ mezery. Což ony jízdní vlastnosti jsou důvod proč si koupit auto týhle kategorie. Tím neřikám, že je miata špatná, naopak je oproti konfekci pořád o dva levely dál, ale oproti BRZ mi to přijde nedotažený. Otázka co za další vylepšení přinese ten update.
Ad Supra, tak tam je jasný, že cena nebude o tolik jiná než u Z4 a ta stojí v základu se slabším 200k dvoulitrem 1,2M. Což je o 400K (50%) vic než BRZ. To si snad rozumnej člověk vůbec nekoupí, pokud to nechce jenom na parádu.

RCNP
05. února 2019, 15:18
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Pozor mám normální radio s navi, dab a tyhle blbosti co člověk nepotřebuje. Mám to teda jen kvůli parkovací kameře, jelikož furt parkuju několikrát denně podélně. Kdyby tam dávali kazeťák, tak ho tam nechám, to by bylo mnohem víc cool .

RCNP
05. února 2019, 15:06
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Souhlas, že na rychlym okruhu to začne ztrácet, ale jak řiká beastar, jaký auto ne? Ale koupit slušný gumy a normální desky je otázka několika tisíc, ne desítek ani stovek. Tudíž to beru jako čistě indivindi zahlazení hran pro to co s tim chce kdo provádět. A mě třeba okruhy dvakrát nebaví, rychlý už vůbec, takže ja si užívam jen ten velice lehce vylepšenej stock, kterym jsem zahladil ty svoje hrany. A priusky i brzdy jdou uhřát i na okresce :)
Baestar: Měl jsem E92 320xd manažerskej sen, ale v manualu. Hezčí, líp zpracovaný, dynamicky v přímce podobný, celkově svižný a navíc super easy daily driver. Ale o 600% nudnější, což není chyba auta, prostě k tomu nebylo určený. A teď si představ o kolik musí být BRZ lepší když z toho německýho krásně slícovanýho roky vyladěnýho interiéru přesedneš do ty plastový pastoušky, ale stejně tě to ukecá :)

RCNP
05. února 2019, 14:33
4
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Priusky jsou stejně děsivý jako zábavný. Na čemž je o to vtipnější, že když pak člověk vybírá co dát po nich, jelikož jejich smrt sice přichází neúměrně dlouho, ale jednou přijde, tak se snaží intuitivně vybírat podobně "špatnou" gumu :D Teď se celkem osvědčili hankooky V12 evo2, který neztrácejí tu hravost, ale zároveň se nepřehřívaj, jde jet i čistá stopa (najednou je to auto čistě na rychlost o level rychlejší) a nepříchází pak tak panika kdy se střídá nedotáčák s přetáčákem :D
Jinak větší problém než v majiteli je spíš ve spolujezdci :D Jak jsou lidi zvyklý, že auto jen tak zahučí, jede se vpřed a manévr je hotov, tak tady to je o kus dramatičtější show. Nejdřív meziplyn 6-5-4-3, plnej plyn, motor mění zvuk v 4500, 5500, 6500 a 7000 otáčkách navíc vývod zvukovodu je pod nohy spolujezdce. Kontrolka přeřazení bliká a bzučí a do toho rychlý trochu násilný řazení. To pak všichni nadávaj, přitom člověk přesně jen zrychlil z 90 na 120 :D

RCNP
05. února 2019, 13:57
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Ještě přidám svoji trošku k tomu předjíždění. Za těch pár let už jsem párkrát předjížděl. Takový to normální předjíždění, kdy na 90 potřebujete někoho předjet neni žádnej problém, jen nad tím musí člověk trochu víc přemýšlet než by asi chtěl a pak z toho plyne tahle frustrace. Před BRZ jsem měl bávo f dízlu a bylo fuk jestli tam měl v 90 člověk 4, 5 nebo 6. Prostě to fouklo a bylo. Holt tady člověk když jede výklus na 6 při 90kmh, tak musí podřadit. Ne jednou, ani dvakrát, ale třikrát no :D Na druhou stranu ty krátký kvalty dávaj díky tomu dost slušnou akceleraci a když tam je natočených cca 4500, tak se dá krásně a svižně zrychlovat až do omezovače v 7400. Jasně, musí nad tím člověk přemýšlet, ale to tak nějak dělá člověk u BRZ pořád. A to se furt bavíme o tom rychlym předjíždění na krátkym prostoru někde na okreskách. Dálniční předjíždění je úplná pohoda, ač občas čtu jako by to pro někoho bylo jak jet s 1.2 htp po vysokohorský silnici. Jenom prostě s tou super dlouhou šestkou musí taky člověk podřazovat, ale na dálnici stačí dát za pět a díky velkýmu rozdílu 5 a 6 tam má hned těch 4500 a předjíždět se dá i v autobahnových rychlostech. Trošku pruda je když zase člověk dojede na pětku do omezovače (jelikož tady se dosahuje vmax na poslední stupeň) tak zase chvilku trvá než se chytne šestka, ale to se bavíme už o rychlosti přes 200kmh. A i tak se mi na (opravdickym) autobahnu dařilo celkem svižně předjíždět i okolo 220kmh. Dech to začne ztrácet tak v 235, ale necelých 250 se i tak dá z toho dostat. Samozřejmě tachometrových.
A ještě malá vsuvka k těm obr investicím aby to nějak jezdilo. Já koupil jiný brzdy (kotouče čistě z rozmaru) asi za dvacku, stačily by slušný desky, což je tak 8000,-. Plus gumy, kdy jedna stojí 1800,- a není to žádná eko guma, ale fajn ventus v12 evo 2. A najednou je to auto zase rychlostně o level dál. Ověřeno na vyjížďce s několika generacema WRX STI, kdy nám nikdo z nich neujel. Pravda, nikoho bysme nepředjeli, ale to ani oni nás a to tam byl mnohdy rozdíl víc než sto koní. A nemám žádný upravy motoru, vejfuku, mapy, sání, prostě nic. A chladič oleje, respektive strašidelný teploty jsou fáma. Žádnej nemám, teplotu měřím a nikdy to neukazovalo nic co by ani zdaleka ublížilo motoru. Je to fajn pokud chce člověk celej den jezdit na okruhu, ale to by tak nějak vyžadovalo každý aut. Sorry za slohovou práci.

RCNP
03. února 2019, 20:03
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Já myslim, že tam je ještě meziskupina. Která chce jezdit rychle a sportovně, ale počecháčkovsku za pět korun a bez velkých kompromisů ohledně praktičnosti, pohodlý a možná nějaký neobhajitelnosti ať už před sebou nebo někým jiným. Takže z lenosti a pohodlnosti sklouznou pro nějakej soft hothatch, nebo jen obyč škatuly se silnější motorem. Což asi i lze pochopit, ač myslím, že hodně lidí ani nezkusí jinou cestu, ale pak se nemůžou divit (a stěžovat si), že jim ty sporťáky ubývaj ze silnic.

RCNP
03. února 2019, 18:41
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

To neni pravda, jelikoz zaklad BRZ je trochu nekde jinde nez zaklad RS. A ted si jeste k RS pridej opravdickej diferencial a kardan. Navic RS je zase o dva levely dynamicky nekde jinde. Vubec tohle srovnani nedava vubec zadnej smysl. Mozna maj na papire podobny hodnoty ale jsou to dynamicky, jizdne a technicky uplne jiny auta. To je jako chtit za cenu hambace z mekace svickovou. Obe jidla obsahuji (aspon naznakem) maso, to je asi tak jediny co maj spolecny.

RCNP
03. února 2019, 18:16
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Vzdyt stoji jako oktavka. Jen ne jako 1.0tsi, ale jako RS. Coz je snad pochopitelny. Navic oktavka ma nicotnej vyvoj, kdyz je to jen best of VW. Naproti tomu toyobaru se vyvijelo komplet od podlahy, tak se to nekde musi projevit. A to nemluvim o tom, ze cenove je nekde jinde zadohrab s motorem vpredu a predohrab s motorem vpredu. Navic tu byla zakladni verze, ready na tuning, ale nikdo to nekupoval.

RCNP
03. února 2019, 16:23
5
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Tak jsem tady! Naprosto souhlasím. Lidi co si pořád stěžujou, že vymíraj atmosféry a že normální auto už nejde koupit bez třívalce s turbem, jsou ty samý co si stěžujou, že je tohle auto slabý, protože přece dvoulitr má dneska běžně 300k, natož sportovní auto, to je fouklý aspoň na 350. A těmhle lidem se má někdo zavděčit. Dali lidem to auto z devadesáték, kdy bylo ještě všechno v pořádku, jak říkají a oni jim ho omlátili o hlavu. Mechanicky jednoduchý auto, po kterym každej volá dostali a zase je to špatně. Protože je to prej drahý. Přitom za dynamicky stejný GTI klidně ten 3/4 milion s radosti daj. Proste jsou lidi moc pohodlny a chtej vzdycky to co nemaj a to co maj je blbe. Proto az jednou prestanou BRZ delat, tak si koupim tu hnusnou, pomalou, nemeckou Supru, ktera stoji uplne stejne za hovno jako BRZ. A nalepim si na ni ///M nálepku,.

RCNP
15. ledna 2019, 15:15
5
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Kvituju návrat ductailu do designerskych prirucek. Taky jsem rad ze zmizela ta F1 pricka uprostred narazniku co byla u konceptu a zbyl jen ten frnak ala mk3. Jinak ac je to technicky BMW, tak nezapominejme na to, ze Toyota dokazal otocit chod veci a donutila BMW udelat novou Z4 mensi a lehci (ja vim ze to je jen kvuli ty strese) nez predchudce. Jinak bysme meli dneska Z5 ne Z4 a byl by to kabriolet pro duchodce. Takhle mame kompaktni sportak s kratsim rozvorem nez GT86, ale zaroven sirsim rozchodem a hromadou turbo vykonu navic - na jehoz nedostatek si stezovali a stale stezuji stejni mudrlanti prave u dvojcat, to jen tak mimochodem. A kazdej kdo se projel treba v M240i nebo 340i vi, ze ta technika neni vubec spatna a pokud se vyladi trosku do ostra jako neco mezi M2 a tou M240i, tak to bude velice fajn.
K designu mam jeste tohle - Japonci umi dva typy designu. Jednim je absolutni nuda (beztvary fadni skatule jako minuly generace corolly a nissanu, ktery byly tak nudny ze uz si ani nevzpomenu na jmeno) a druhou skupinou je absolutni silenstvi. Juke, novej prius, novej type r a mnoho dalsiho. A myslim ze tady se povedlo udelat tak 85:15 silenstvi ku nude. Takze u me je designova japonska autenticnost dostacujici. A pokud to bude jezdit tak dobre jak uz nazanacovali nejaky recenze, tak je to asi jedina soucasna hujda, za kterou bych vymenil BRZ. Pokud do toho teda daj ten slibovanej manual.

RCNP
02. ledna 2019, 09:29
0
Deset letošních blogů, které by vám neměly uniknout

Jak říká Kája Gottů - tohle jsem doopravdy nečekal. Navíc jsem nechtěl spamovat motorkama víc než jednou, tak jsem si odbyl celou story v jednom štychu a je z toho hned rekord. Díky za zmínku, každopádně.

RCNP
01. října 2018, 20:02
0
Nový 911 Speedster a reinkarnace závodní 935. Porsche dělá radost svým fanouškům.

Iluminati confirmed :D Hele myslim, ze ty dva tisice eur by je nevytrhly, kdyby to zaokrouhlili na normalni hodnotu :D I kdyby tomu dali cenu 935000 tak by to hned vyprodali, takze si stojim za svoji konspiraci :D

RCNP
01. října 2018, 11:43
0
Nový 911 Speedster a reinkarnace závodní 935. Porsche dělá radost svým fanouškům.

Ta cena 701948€ asi není náhoda co? 70-1948 jako 70 let od založení značky Porsche a 1948 jako onen rok založení.

RCNP
15. srpna 2018, 10:28
1
Nový čínský roadster? Ne, tohle je BMW Z4

Tyhle fotky jsou vždycky foceny dost divoce někde na mobil, což bude každý auto vypadat tlustě když se fotí přímo na čumák zblízka. Jinak bylo jasný, že to nebude 100% koncept ale musí se to trochu zcivilnit. Celek myslím bude vypadat dobře, ale jedna věc mě mrzí, že nezachovali a to tu nízkou mřížku. Na konceptu to mělo ten žraločí zjev jak ledvinky jsou víc pod úrovní světel ne ve stejný úrovni jako na sérii. Stejná věc se nepovedla i na 8er, tam koncept vypadal jako Aston a série kvůli tomu vypadá jako velká čtyřka s vysokym čumákem. Ale myslím, že na živo tohle bude dobrý, z boční siluety je vidět, že te zadek je podseknutej, takže to co vypadá přímo zezadu jako zavalitost, tak bude reálně víc prostorový. I jsou vidět malý převisy a hezký proporce a ne tolik hmoty na kolama. A ještě jeden postřeh- Ty kusadla na předním nárazníku mi připomínaj M paket na X2.

RCNP
02. srpna 2018, 17:59
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Jak jsem psal, dost lidi i vozi dvoje deti vzadu, takze to jde. Ac bych to nebral jako prvni volbu i jako srdcar BRZ :D

RCNP
02. srpna 2018, 17:56
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Já proti kombíkum nic nemám, ale myslím, že celkem objektivně lze říct, že to nejsou zrovna božohodový auta.

RCNP
02. srpna 2018, 14:04
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

A co třeba místo E90 zkusit najít E92. Kupé to sice je, ale v podání BMW je to spíš dvoudveřový sedan. Měl jsem ji a převezl jsem v tom nesmysl a na zadních sedačkách je víc místa než v leckterym hatcbacku. Jasně jsou to jen dvě místa, ne tři jako v hatchbacku, ale zato plnohodnotný. Jsou to trochu žlábky, že tam člověk zapadne, ale místa na hlavu a nohy je spousta. Čtyři dospělí jsme takhle komfortně projeli asi 1500km Polska (bez psa). A není nutný hned brát 335i, naopak 330i je doslova lahůdka. Navíc to auto velice dobře stárně, co se designu týče. Banglovi se povedla. Jinak náhodný tip, co mi vytanul na mysli je volba rozumu Honda Accord Type S. Velice svižný, velice praktický a je to honda, tak by to mohlo být spolehlivý.

RCNP
02. srpna 2018, 13:51
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Ted se budu lehce sebeprezentovat, ale mam BRZ a na mym profilu je blog ve kterym jsem prestehoval byt v onom aute - to jen tak pro predstavu jak prakticky to auto je. Coz nastesti byly nezivy veci. Ale mych par kolegu s toyobaru bezne vozi dvoje deti v autosedacce. Jasne je to jen na denni dojizdeni (na hory s nima v tom asi nepojede) ale vejdou se.

RCNP
02. srpna 2018, 13:49
1
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Nechce hatch, tak dostane kombik :D Pane, ze vy mate neco spolecnyho s Babicou :D

RCNP
27. července 2018, 22:31
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Budu asi v menšině, ale mě přijde na pohled jako by ho už deset let vyráběli, prostě je okoukaný a to jsem jich na silnici viděl pár a kromě grilu mi přijde vzhledově dost generický. Neřikám, že je ošklivý, ale kromě úplně čelního pohledu to je prostě normální škatule jako každá jiná. Zezadu by si to úplně říkalo o modrý ovál. Kdybych chtěl "jiný" SUV co bude mít přidanou hodnotu toho, že se nesnaží být německý, tak bych bral Stelvio. Auto hezký jako celek, ne jen čumák od maserati a pár serepetiček na něčem co by mohla být nějaká pseudopremiová mutace obyč značky. Quattroporte hezký, Ghibli taky, ale Levante je prostě obyč. Sorry

RCNP
23. července 2018, 20:41
0
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Komfortní kombík s tlačítkem navíc

Aston Martin a další britský značky to tak jeden čas mívali docela často. Ja bych se asi snažil celou dobu je spojit do jedný přímky :D

RCNP
07. června 2018, 16:06
0
Subaru BRZ versus zbytek světa

Jen malej edit: Ten motor se nepřehřívá, jen je spousta lidí trochu nervozních, že jde teplota oleje na okruhu celkem rychle nahoru. Což se na okruhu tak nějak stává :D Ale jelikož hodně lidí co tohle auto má, tak jezdí na okruhy, tak potom je z toho halo. Ten motor je jinak absolutně spolehlivej. Jsou už i kousky s 200K km a bez větších problému. Navíc 200K po dálnici na 1500 otáček s nějakym rodinnym kombíkem je něco trochu jinýho než 200K násilí ve kterym skoro každý toyobaru žije :D Jinak se samozřejmě toyobaru nesnaží být za každou cenu univerzální, jen nebýt úplně nepoužitelný, takže prostě pokud někomu nevyhovuje (a že to může být z hromady důvodů) tak je to celkem pochopitelný, takže Juniora úplně chápu, že šel jinam.

RCNP
06. června 2018, 15:39
0
Subaru BRZ versus zbytek světa

Jasný, vždycky záleží na tom jaká je ta první nebo druhá funkce pro konkrétního člověka, na druhou stranu to prostě objektivně není jednoúčelový auto. Není to třeba ten Lotus, nebo nějaká jiná placka s motorem uprostřed. Velká většina majitelů to má jako daily, dokonce i přes zimu. Navíc to moc nežere a spotřebáky stojí prd, takže to není taková zhýralost na denní používání. A ne každej vozí dvakrát tejdně lednici, to by pak každý auto co to nesvede bylo jednoúčelový.

RCNP
06. června 2018, 14:54
0
Subaru BRZ versus zbytek světa

Takhle, pokud jezdíš trackdaye, tak to fakt chce a ulevíš tím sekundárně i tomu když ti rupne v bedně na dálnici :D Reálně tím nic nezkazíš, ale záleží taky jak to auto používáš. I když bys to měl jen jako víkendovku, ale zas jezdil pokaždý peklo, tak by ti ten olej v pěkný formě moc dlouho nevydržel, s čímž by ti mohl pomoct ten chladič abys nemusel každých 5000 km měnit olej.

RCNP
06. června 2018, 14:36
3
Subaru BRZ versus zbytek světa

900K? To chce toyota za GT86, protože neumí dělat ceníky, ale BRZ stojí o kilo míň, navíc reálně se dá koupit nový za lehce pod 800K. V plný výbavě (aka to samý co prodává toyka za 920K). To je jako za Golf GTI s pár malichernejma příplatkama a máš...no golfa. Jednoúčelový zaměření vysvětlím fotografií, kterou doplním pár slovy: přestěhoval jsem v tom byt, byl jsem v tom na horách, převezu v tom sadu kol a posledních tři a půl roku to mám jako jediný auto a nějak jsem neměl potřebu vícero vehiklů. Ba vlastně jo, ještě potřebuju motorku :)

RCNP
06. června 2018, 14:29
0
Subaru BRZ versus zbytek světa

Pokud člověk nejde 180 na tempomat 500km, tak je to v normě. Já obvykle jezdím něco jako tachometrových tempomatových 140-150 a ani jsem se nepřiblížil 120, spíš to osciluje někde mezi 105-115. Což pro olej není problémová teplota.

RCNP
06. června 2018, 14:22
1
Subaru BRZ versus zbytek světa

Tak jsem tady, připravte popcorn! Nebudou žádný flamy na test, ten se mi moc líbil, ale s dovolením přidám pár vlastních postřehů. Jako na potvoru jsem přemýšlel při výběru, kromě BRZ, i o Cooperu. Ne však JCW, ale "jen" S. A na ježdění po Praze je to i v měkčím eSku ohromný rozdíl co se týče komfortu. S tím, že BRZ je mnohem pohodlnější, ač je tužší, tak to není tak prkenný. Asi kvůli nižšímu těžišti nebylo třeba dělat tak šíleně tvrdý podvozek jako v Mini. Co potom v JCW. Druhá věc k Mini, že jsou v "základu" za podobný peníze, je pravda, ale základ BRZ je zároveň ftopu, přitom Mini vypadá trochu ochuzeně a pokud to člověk dovybaví aspoň tak aby to nevypadlo jak auto z půjčovny, tak tam nechá aspoň další kilečko. Jinak souhlasím v podstatě se vším. Hlavně s částí, že se tomu musí doopravdy šlapat na plyn aby člověk dostal tu sladkou odměnu. Na druhou stranu, čím to auto netrpí, třeba jako WRX STI, je že není nepohodlný a nevrlý když se s ním jede jinak než v totálním nasazení. Já to mám jako daily a takový to plutí po městě a pohodový svižný tempo na výletě mu nedělá problém. Okolo těch 2000-3000 má skoro všechen krouťák (ač se pak propadne okolo 3500 a zase přijde až okolo 4500), takže i přicmrdávání je úplně v pohodě, někde na úrovni trošku ostřejšího hatchbacku. Není nutný jet pořád plnej aby to auto fungovalo. A přesně mě mrzí, že lidi furt brečí, že auta jsou moc složitý, plný nesmyslů a restrikcí a pak si koupí Golf R nebo oktávku RS protože simply clever a na papíru je napsáno jen 200 koní a motor netáhne odspoda a chce to moc usilí atd atd. Lidi prostě vždycky chtěj to, co nemaj.

RCNP
30. května 2018, 10:30
0
Vrátí se legenda? Dodge Viper pravděpodobně dostane nástupce

Popravdě nevím, proč osmiválcový viper neudělali už v poslední generaci. V10 by se mohla postavit trochu výš v hierarchii, jmenovala by se SRT kdesi cosi a základní verze s osmihrnkem z Chargeru/Challengeru SRT8 by mohla být levnější a postavit se proti Corvette. Otázka jak by se poprali s tím, že V10 je sice silnější než ty jejich běžný V8 (který by tedy mohli dát do základních verzí), ale zase slabší než V8 z Hellcatu, natož z Demonu. Trošku by tam ta V10 hrála druhý housle, nebo by to prostě muselo získat status jako má třeba GT3 RS, která taky má "úmyslně" neoturbený a ne nejsilnější motor z portfolia. Ale to je spekulace do minulosti, coby kdyby, teď se těším na hned dva sporťáky (ta Alfa, mmm). Tak snad Sergio zase nezmění příští týden názor.

RCNP
23. dubna 2018, 16:02
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

V GL jsem nejel, ale třeba X5 je docela v pohodě. Ač je to o číslo menší SUV, tak se nakláněla sice dost, ale tak předvídatelně. I to auto reagovalo na plyn v zatáčce, že si trošku sedlo na vnější kolo a tak. Zato řízení s variabilním čímsi bylo úplně virtuální a měnilo odpor a rychlost otáčení volantu naprosto libovolně. Nedávno jsem i jel v F-Pace s třílitrovym dieselem a ten se choval jako velkej kombík. Taky se nakláněl a byla znát ta větší stavba a hmotnost, ale chovalo se to předvídatelně a i řízení bylo normální. Ono to vypadá jako bych hrozně neměl rád Disco, ale naopak se mi celkem libí, jen to prostě není to městský SUV, ale to opravdický SUV v pravym slova smyslu. MPV jsou přepravní boxy na lidi ne auta a vetšinou ukázka vnitřní smrti jejího uživatele, kterej se smířil s tím, že jeho život už nemá význam a jen čeká až dožije.

RCNP
23. dubna 2018, 13:46
3
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Mám relativně dost zkušeností s novou Discovery a řekněme, že je dostatečně spolehlivý aby člověka nikde nenechalo a pokud to člověk má v plánu provozovat v horizontu záruky, tak se nemá čeho bát. Nic závažného asi nehrozí, maximálně občas nějaký drobný softwarový šotek, který se dá vyřešit během běžného servisu. Na druhou stranu mi přijdou jízdní vlastnosti v kombinaci s obří velikostí a velmi lehkým řízením jako trochu špatně odhadnutelný mix chování. Je to lepší než to bylo u minulé generace, která se chovala jako loď, ale stále je tu znát, že silnice je jen částí repertoáru. Právě třeba předjíždění na okresce je dost nekomfortní. Zátah motoru je řádný, ale takový autobusový, kdy se vyhrne na začátku spousta krouťáku, ale další točení motoru nemá smysl, jelikož už tam nic není a motoru dochází dech - a to i v nejsilnějším dieselu. Takže při předjíždění člověk dostane pecku dozad, která rozvlní kayakoidní podvozek a následné snažení udržení auta mezi krajnicí a předjížděným autem je skrze to velmi lehké řízení poněkud ošidné. Plus asi faktor toho, že s Discem jezdívám velmi nepravidelně je, že se přes ocumlanou karoserii trochu blbě odhaduje kde končí. Ale pro klidného řidiče, co si počká na dostatek místa na předjíždění a doopravdy potřebuje převést kravín (fakt je to velký auto), je to ideální. Navíc to co je mínusem na okreskách je všude jinde vynahrazeno velice komfortním poježděním. A jako bonus pěkný Callumův design s pěknými detaily a elegantním interiérem.
X4 je uvnitř menší než obyčejná trojka (nemyslím X3 ale obyč řadu 3) a je z ní fakt blbe vidět. Pokud bych hledal k tomuhle alternativu u BMW (kromě X3), tak by stačilo i 4 Grancoupe, což jako liftback bude praktické a zároveň to bude mít i šmrnc, pokud člověk nechce kombíka. Což by možná byla i trochu škoda. Třeba pětka v kombíku je velice pěkné auto, které se bude výborně řídit a zároveň převeze obrovské množství věcí. Podobně třeba jako V90, která na zvýšeném podvozku ve verzi CrossCountry má takový ten SUV styl, ale není to tak velká hmota jako u SUV. Navíc Volvo kombíky umí a vypadají přirozeně, ne jako sedan s batohem. A bezpečnost u volva ani netřeba řešit. Nezávodníkovi nebudou vadit čtyřválce, které stačí na to normální ježdění a nezáludné řízení je určitě také fajn. Nehledě na trošku originálnější severský design interiéru a nepokrytá pohoda místo falešného sportovního designu u konkurence.
A poznámka na závěr - prosím, hlavně ne MPV. To je symbol utilizace života, který musí zahynout.

RCNP
23. dubna 2018, 13:02
5
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

A ve volnym čase se dá prodávat heroin nebo dámská společnost bez ztráty street credu.

RCNP
13. dubna 2018, 22:13
0
RCNP
13. dubna 2018, 21:54
0
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

Kdybych chtěl limuzínu, tak vezmu Éčko (aka malý eSko) :D To je to co píšu, to zajímavý je až nahoře. S4 v minulý generaci byla fajn, taková tak akorát štiplavá, s tou současnou jsem nejel, zato současná A5 mi přijde jen jako golf s šestihrnkem a spoustou divadla okolo. Rychlý jo, ale zábavný jako film Michaela Baye. Když vidíš po desatý za dvě minuty stejnou explozi, tak tě to trochu přestane bavit a zbytek je jen plochej děj plnej klišé.

RCNP
13. dubna 2018, 19:44
0
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

To je ono. Není to špatný auto, ani ve většině specifikací nebude ošklivý, jen já v tom nic nevidím. Bavorák ještě tu a tam jde nakonfigurovat jako zajímavý auto a to ne stylem, že čím víc dám tím víc dostanu. Například nedávno jsem jel předfaceliftovou (ošklivou) jedničkou 116i. Pokud se nepletu tak to byla ještě atmosféra z mini. A jezdila doopravdy moc pěkně. To samý 320i s manuálem je moc fajn a tak dále. Plus BMW děla tu a tam i celkem ošklivý auta, tak to není taková nuda :D Zato lineup audi mi přijde jako sen fleetovýho manažera.

RCNP
12. dubna 2018, 15:05
4
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

Zajimavý jak efektní světla, velký celkem pěkný kola a hezká barva stejně nedokážou přebít ten celkově nijakej skoro ani ne evoluční design. Není to ošklivý, ale asi to nerozeznám na silnici když to pojede okolo v stříbrný barvě v průměrný výbavě. A to tak, že to nerozeznám nejen od minulý generace, ale ani od A4 avant a těch dalších věcí co vyrábí ve stejnym balení ale jen jiných velikostech.

RCNP
07. dubna 2018, 20:51
4
4 + 1 perla retro-designu

Trošku double retro. Vypadá to jako z šedesátek, ale je to z roku 1989 - Nissan Pao. V kategorii kei car tou dobou bylo celkem dost retro vozítek jako kabriolet Figaro nebo různý retro dodávky.

RCNP
05. dubna 2018, 21:04
1
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

Další obskurní rubriku určitě lidi uvítaj. Jinak s nijakejma autama je to stejně jako s těma pomalýma. Je nuda když s nima jedeš pomalu, ale jezdit rychle (nebo aspoň snaha o to) s pomalym autem je leckdy větší zábava než jezdit rychle s rychlým autem. To totální nasazení a uplný vykolejení z kontextu je ohromně zábavný.

RCNP
04. dubna 2018, 23:15
7
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

Trošku mi to (v dobrém) připomíná Jalopnikovský "Meh Car Monday", kromě toho že je středa. Společně s tou KIA Carnival je to pěkný čtení o autech o kterých nejde ani říct nic špatného, protože jsou prostě tak nijaká, že nejde použít žádnou hyperbolu nebo eufemismus. Prostě óda na obyčejnost pocukrovaná generickým designem přelomu tisíciletí s barvou u který se babička dlouho rozmýšlela jestli jít do ní nebo do čistě stříbrný. Ale bába si řekla, že to roztočí a bude mít stříbrnou s nádechem tyrkysový. Navíc to krásný počasí tomu doopravdy dává atmosféru jak z dvouhodinovýho polskýho artovýho filmu o všednosti.

RCNP
26. března 2018, 15:21
0
Liftback jako moderní symbol luxusu?

Jj, to ja to jen tak pridal jako zajimavost. Zjisteni nejakyho globalniho trendu by asi chtelo nejakou sirsi resersi. Prave treba C-Elysse a jeji sourozenci se vubec u nas (stredni a vychodni evropa) nemeli prodavat, pac byli urceny hlavne do Ruska, severni Afriky a podobny trhy. Coz vypovida o urcitych specifikach ruznych trhu. Jako to Rusko kde sedany, i ty maly, porad frci - ty osklivy derivaty focusu apod jsou tam dost videt. A nebo treba Cina v posledni dobe, kde jsou sedany taky oblibena karosarska varianta. Takze to asi nejde uplne jednoznacne rict, bez nejakyho sirsiho srovnani.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem