reklama
načítám data...

RCNP

JménoRichard
BydlištěPraha 10
Registracepřed 20.2 měs.
Poslední aktivitapřed 10.6 hod.
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků184
Pozitivních komentářů u článků68
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Diagnóza

21. září 2016, 18:55 29 komentářů

V takovém úvodním blogu trošku představím svojí mentální poruchu a jak jsem se stal ze spokojeného uživatele věčně nespokojeným ale relativně šťastným autařem. Nebudu tu psát, tak úplně svůj deníček o svých pocitech, ale spíš o tom jak to koupí jednoho relativně zajímavého auto šlo se mnou od jednoho k druhému.

Dobrá záminka

09. října 2016, 19:39 29 komentářů

Jaký je život který začne na konci recenze vašeho vysněného auta? Do jakých divných situací se dostanete? O tom a dalších poznáních v dalším pokračování ze života s BRZ, tentokrát i s trochou ježdění.

Nedokonalosti

24. října 2016, 17:12 31 komentářů

Dneska nebudu BRZ, tak chválit jako vždycky, i když si určitě něco najdu. Ale nebude to ani typický článek typu, jak má moje Lambo malý kufr a tak musím jezdit pro drogy v Range Roveru. Spíš o dotahování jistých nedokonalostí, které prostě dostupná auta provázejí. Nebojte, žádná mračítka se nekonají.


Posledních 50 komentářů

RCNP
včera v 16:02
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

V GL jsem nejel, ale třeba X5 je docela v pohodě. Ač je to o číslo menší SUV, tak se nakláněla sice dost, ale tak předvídatelně. I to auto reagovalo na plyn v zatáčce, že si trošku sedlo na vnější kolo a tak. Zato řízení s variabilním čímsi bylo úplně virtuální a měnilo odpor a rychlost otáčení volantu naprosto libovolně. Nedávno jsem i jel v F-Pace s třílitrovym dieselem a ten se choval jako velkej kombík. Taky se nakláněl a byla znát ta větší stavba a hmotnost, ale chovalo se to předvídatelně a i řízení bylo normální. Ono to vypadá jako bych hrozně neměl rád Disco, ale naopak se mi celkem libí, jen to prostě není to městský SUV, ale to opravdický SUV v pravym slova smyslu. MPV jsou přepravní boxy na lidi ne auta a vetšinou ukázka vnitřní smrti jejího uživatele, kterej se smířil s tím, že jeho život už nemá význam a jen čeká až dožije.

RCNP
včera v 13:46
3
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Mám relativně dost zkušeností s novou Discovery a řekněme, že je dostatečně spolehlivý aby člověka nikde nenechalo a pokud to člověk má v plánu provozovat v horizontu záruky, tak se nemá čeho bát. Nic závažného asi nehrozí, maximálně občas nějaký drobný softwarový šotek, který se dá vyřešit během běžného servisu. Na druhou stranu mi přijdou jízdní vlastnosti v kombinaci s obří velikostí a velmi lehkým řízením jako trochu špatně odhadnutelný mix chování. Je to lepší než to bylo u minulé generace, která se chovala jako loď, ale stále je tu znát, že silnice je jen částí repertoáru. Právě třeba předjíždění na okresce je dost nekomfortní. Zátah motoru je řádný, ale takový autobusový, kdy se vyhrne na začátku spousta krouťáku, ale další točení motoru nemá smysl, jelikož už tam nic není a motoru dochází dech - a to i v nejsilnějším dieselu. Takže při předjíždění člověk dostane pecku dozad, která rozvlní kayakoidní podvozek a následné snažení udržení auta mezi krajnicí a předjížděným autem je skrze to velmi lehké řízení poněkud ošidné. Plus asi faktor toho, že s Discem jezdívám velmi nepravidelně je, že se přes ocumlanou karoserii trochu blbě odhaduje kde končí. Ale pro klidného řidiče, co si počká na dostatek místa na předjíždění a doopravdy potřebuje převést kravín (fakt je to velký auto), je to ideální. Navíc to co je mínusem na okreskách je všude jinde vynahrazeno velice komfortním poježděním. A jako bonus pěkný Callumův design s pěknými detaily a elegantním interiérem.
X4 je uvnitř menší než obyčejná trojka (nemyslím X3 ale obyč řadu 3) a je z ní fakt blbe vidět. Pokud bych hledal k tomuhle alternativu u BMW (kromě X3), tak by stačilo i 4 Grancoupe, což jako liftback bude praktické a zároveň to bude mít i šmrnc, pokud člověk nechce kombíka. Což by možná byla i trochu škoda. Třeba pětka v kombíku je velice pěkné auto, které se bude výborně řídit a zároveň převeze obrovské množství věcí. Podobně třeba jako V90, která na zvýšeném podvozku ve verzi CrossCountry má takový ten SUV styl, ale není to tak velká hmota jako u SUV. Navíc Volvo kombíky umí a vypadají přirozeně, ne jako sedan s batohem. A bezpečnost u volva ani netřeba řešit. Nezávodníkovi nebudou vadit čtyřválce, které stačí na to normální ježdění a nezáludné řízení je určitě také fajn. Nehledě na trošku originálnější severský design interiéru a nepokrytá pohoda místo falešného sportovního designu u konkurence.
A poznámka na závěr - prosím, hlavně ne MPV. To je symbol utilizace života, který musí zahynout.

RCNP
včera v 13:02
5
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

A ve volnym čase se dá prodávat heroin nebo dámská společnost bez ztráty street credu.

RCNP
13. dubna 2018, 22:13
0
RCNP
13. dubna 2018, 21:54
0
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

Kdybych chtěl limuzínu, tak vezmu Éčko (aka malý eSko) :D To je to co píšu, to zajímavý je až nahoře. S4 v minulý generaci byla fajn, taková tak akorát štiplavá, s tou současnou jsem nejel, zato současná A5 mi přijde jen jako golf s šestihrnkem a spoustou divadla okolo. Rychlý jo, ale zábavný jako film Michaela Baye. Když vidíš po desatý za dvě minuty stejnou explozi, tak tě to trochu přestane bavit a zbytek je jen plochej děj plnej klišé.

RCNP
13. dubna 2018, 19:44
0
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

To je ono. Není to špatný auto, ani ve většině specifikací nebude ošklivý, jen já v tom nic nevidím. Bavorák ještě tu a tam jde nakonfigurovat jako zajímavý auto a to ne stylem, že čím víc dám tím víc dostanu. Například nedávno jsem jel předfaceliftovou (ošklivou) jedničkou 116i. Pokud se nepletu tak to byla ještě atmosféra z mini. A jezdila doopravdy moc pěkně. To samý 320i s manuálem je moc fajn a tak dále. Plus BMW děla tu a tam i celkem ošklivý auta, tak to není taková nuda :D Zato lineup audi mi přijde jako sen fleetovýho manažera.

RCNP
12. dubna 2018, 15:05
3
Audi zkrášluje svět kombíků s novou a velmi elegantní A6 Avant

Zajimavý jak efektní světla, velký celkem pěkný kola a hezká barva stejně nedokážou přebít ten celkově nijakej skoro ani ne evoluční design. Není to ošklivý, ale asi to nerozeznám na silnici když to pojede okolo v stříbrný barvě v průměrný výbavě. A to tak, že to nerozeznám nejen od minulý generace, ale ani od A4 avant a těch dalších věcí co vyrábí ve stejnym balení ale jen jiných velikostech.

RCNP
07. dubna 2018, 20:51
4
4 + 1 perla retro-designu

Trošku double retro. Vypadá to jako z šedesátek, ale je to z roku 1989 - Nissan Pao. V kategorii kei car tou dobou bylo celkem dost retro vozítek jako kabriolet Figaro nebo různý retro dodávky.

RCNP
05. dubna 2018, 21:04
1
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

Další obskurní rubriku určitě lidi uvítaj. Jinak s nijakejma autama je to stejně jako s těma pomalýma. Je nuda když s nima jedeš pomalu, ale jezdit rychle (nebo aspoň snaha o to) s pomalym autem je leckdy větší zábava než jezdit rychle s rychlým autem. To totální nasazení a uplný vykolejení z kontextu je ohromně zábavný.

RCNP
04. dubna 2018, 23:15
7
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite: V jednoduchosti je síla

Trošku mi to (v dobrém) připomíná Jalopnikovský "Meh Car Monday", kromě toho že je středa. Společně s tou KIA Carnival je to pěkný čtení o autech o kterých nejde ani říct nic špatného, protože jsou prostě tak nijaká, že nejde použít žádnou hyperbolu nebo eufemismus. Prostě óda na obyčejnost pocukrovaná generickým designem přelomu tisíciletí s barvou u který se babička dlouho rozmýšlela jestli jít do ní nebo do čistě stříbrný. Ale bába si řekla, že to roztočí a bude mít stříbrnou s nádechem tyrkysový. Navíc to krásný počasí tomu doopravdy dává atmosféru jak z dvouhodinovýho polskýho artovýho filmu o všednosti.

RCNP
26. března 2018, 15:21
0
Liftback jako moderní symbol luxusu?

Jj, to ja to jen tak pridal jako zajimavost. Zjisteni nejakyho globalniho trendu by asi chtelo nejakou sirsi resersi. Prave treba C-Elysse a jeji sourozenci se vubec u nas (stredni a vychodni evropa) nemeli prodavat, pac byli urceny hlavne do Ruska, severni Afriky a podobny trhy. Coz vypovida o urcitych specifikach ruznych trhu. Jako to Rusko kde sedany, i ty maly, porad frci - ty osklivy derivaty focusu apod jsou tam dost videt. A nebo treba Cina v posledni dobe, kde jsou sedany taky oblibena karosarska varianta. Takze to asi nejde uplne jednoznacne rict, bez nejakyho sirsiho srovnani.

RCNP
26. března 2018, 14:45
0
Liftback jako moderní symbol luxusu?

Jediný čeho jsem si v týhle situaci všimnul je, že v US myslím poslední dva roky je no.1 v prodejích RAV4, která nahradila Camry asi po tisíci letech. Ale nevím jestli to bylo na úkor prodejů Camry, jelikož ač asi přešlo od Camry k RAV4 určitý množství lidí, tak se určitě narekrutovali skrz celý spektrum od hatchů, přes kombíky, až po ty sedany a tak než ubývající tendence zájmu o sedany je to spíš trend SUV.

RCNP
23. března 2018, 14:08
0
Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

V tý době kdy jsempo ní pokukoval jsem měl totiž ještě trojku E92, takže jsem hodně cítil jak by to být mělo (a že to umí udělat dobře) a jak to v tý dvojce chybělo. Ergonomie interiéru jako celku mi přišla fajn - návrat k natočení palubky k řidiči mi přišlo super, ač jsem veděl, že to je stejnej díl jako v 1er. Ale nějak prostě moje tělo asi není kompatibilní.

Ono tom možná v dnešní době svádí, že zadokolka s třílitrovym šestihrnkem musí bejt sporťák, ale ono je to spíš hodně rychlý, hodně schopný GT. Že okreska ho nezaskočí, ale není to pro něj primární prostředí. Nebo spíš je to jedno z mnoha prostředí. Prostě vrcholná motorizace, toho M bych si moc nevšímal. Zato ta M2 mi přijde jako takový poloemko v tom dobrym slova smyslu. Že to je Takový bestof skladů BMW vyladěný jak nejlíp je možný (což není špatně jak ukazuje 1M), ale takovej ten kompletní přístup M divize tam trošku chybí. Ač je to v současný době asi jediný bávo, který bych doopravdy chtěl z celý jejich nabídky. Uvidíme co M2 CS a třeba budoucí Z4 v dobrý specifikaci.

Já vůbec nevím co bych si měl vybrat po BRZ. Jak sleduju ty novinky, tak si vždycky řeknu, jestli bych to za to vyměnil a nějak zatím nebyla kladná odpověď. Jsem zvědavej na novou Supru a chtěl bych se svést v Alpine A110, který zatim v mých očích potenciál.

RCNP
23. března 2018, 12:52
0
Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

Předfacelitovou variantu M235i, jsem zkoušel a už jsem byl v podstatě nalomenej do ní jít. Ale odradili mě dvě věci. První je asi můj osobní problém, ale blbě se mi v tom sedělo. Sedačky dobrý (ta alcantara/látka je reálně mnohem lepší než kůže), pedály dobrý, volant dobrej, ale dohromady úplně divně sladěný. Sedačka mi přišla lehce vyosená doprava a hlavně chycená fakt vysoko. Na to že to je kupé, tak jsem seděl vůči zbytku interiéru vysoko. Doopravdy to bylo hodně otravný. A druhá věc ta špéra. Ten motor je skvělej a já měl možnost jet na letňákách, který drželi krásně, ale když by člověk chtěl, tak udělá powerslide na skoro každej kvalt. Ale prostě to potřebuje normálně přenášet výkon na silnici, když je ho tolik a hned. Takže potom když si to člověk potom trošku vybaví an nějakej rozumnej stadard a pak si koupí ještě dif za 60K, tak už je to auto hodně drahý. Na mě až moc blízko M2 a ostatním plnokrevným sporťákům. A vlastně jsem si vzpomněl ještě na jednu věc. Že na to jak je to malý auto tak není zrovna lehký, což s tím trošku vyšším podvozkem znamená, že to BMW nastavilo trochu odtažitě, což je trošku promarněná šance, kdy to auto mohlo bejt hezky poddajný. To je asi hlavní důvod proč jsem se nenechal uchlácholit tím výkonem a šel do toyobaru, kde výše zmíněný věci jsou správně a dotažený do preciznosti, kterou bych čekal právě od skopčáků. Jako balíček to není vůbec špatný a přesně souhlasím, že je to taková správná velikost, navíc asi jedna z posledních šancí mít šestiválcový bávo s manuálem.

RCNP
12. března 2018, 14:00
0
Škoda Superb 2.0 TSI 280: Tři různé role a jeden výsledek

Právě, že jsem i na silnici už viděl v moc pěkných barvách. Hlavně ta žlutozlatá a červená. Když už, tak bych si tu všednost, praktičnost a utilitárnost osvěžil aspoň nějakym pěkným tónem, abych se necítil úplně vnitřně mrtev. Tohle mi přijde hrozně smutný. Jo, jsou to úplně jiný auta ač na papíru se leckde potkají, ale určitě si nebudou brát zákazníky. To bylo jen takové zamyšlení k (před)poslednímu odstavci. Že když už bych chtěl sedan, tak bych se asi spokojil s trošku menší praktičností a posunul se na vahách tímto směrem k Alfě nebo Jagu. A pak to týden před koncem záruky prodat. Čímž nechci snižovat kvality škodovky, které jsou v jiných oblastech nebo je nějak srovnávat, ale jen to stojí za zamyšlení v jakém rybníčku už se tahle specifikace superbu pohybuje.

RCNP
12. března 2018, 11:07
0
Škoda Superb 2.0 TSI 280: Tři různé role a jeden výsledek

Barvy se tady nenosí? Přitom ne že by neměli na výběr. Takže za mě šedé sportovní sako, co nenadchne ani neurazí, jen nesmíte nikomu říkat, že v něm umíte uběhnout stovku pod deset vteřin protože je sportovní. Čistě osobně bych šel za stejný peníze do italskýho semišovýho rudýho obleku s leopardí podšívkou (Giulia Veloce), prostě protože proč ne.

RCNP
11. března 2018, 17:20
1
Staré versus nové po milionté aneb jak nahradit sportovní roadster.

Kdybych byl dobrodej nebo na to spechal tak jdu nejmin na nejakych 420. Navic v CR toho na prodej moc neni, tak bych klidne radsi pockal, jeste kdyz to nemas ani pretuneni.

Jelikoz nemam takovou tu touhu dostat za svy penize "nejvic" i kdyby to byla sebevetsi vrana, tak bych sel taky s pulmicem pro vonavou miatu, nez pro nekolik let stary toyobaru, ktery si asi uzilo svy. Ac znova rikam ze to nastesti neni bolavy auto. Pro funglovku bych sel do toyobaru misto dvoulitru miaty, ciste z osobnich preferenci. Ale za ten cca pulmic uz bych se taky smeroval na hezkou 1,5.

RCNP
11. března 2018, 15:55
0
Staré versus nové po milionté aneb jak nahradit sportovní roadster.

Jakozto majitel BRZ souhlasim, ale zase nezhuntovanou nebo nebouranou a divoce opravenou nesezenes pod 400. Nejlevnejsi slusny kousky jsou nekde okolo 450. Po netu je spousta na prvni pohled fajn kousku, ale dost se jich vozi z US a jsou to plavacci nebo totalky opraveny tady v evrope nejakyma polakama nebo lotysema. Nerikam ze nejde nic sehnat, i jsem videl par lidi s autem cca za 400 a byla ok, ale to jsou prvni roky s velkym najezdem. Hodne lidi vcetne me to ma jako daily (je to praktictejsi nez se zda), takze se objevujou kousky 150K+, ac to asi nebude problem, jelikoz toyobaru netrpi na nic zavaznyho/fatalniho, ale proste 150-200K km tvrdyho zachazeni se nekde podepise. Navic GT86 ma zaruku jen tri roky, oproti 5 letum u subaru (v CR). A pak je tu asi zakladni problem, ze to neni ten roadster ani kabriolet co Vavris shani a kdyz uz by lovil ve vodach toyobaru, tak se stejnym kapitalem bdue mit tu slusnou S2000 :) Takže ač panuje taková lehká zdravá rivalita mezi toyobaru a miatama, tak bych bral novou nebo zanovni miatu z reichu, s dobrym pocitem a klidem v dusi ze me neceka hned nejaka investice.
-
Komentář upraven 11. 3. 2018, 16:00:15

RCNP
10. března 2018, 22:38
3
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

ad speedfred: Není, ale nebudem si lhát kapsy, že lidi co si to koupí s tím do města jezdit nebudou. Nebo naopak, že lidi z města si to kupovat nebudou. SUV jsou nejprodávanější segment, tím pádem jich bude jezdit a jezdí fůra po městě a okolí. Prostě to tak je, ať už k tomu maj lidi důvod nebo ne. A pokud bych chtěl SUV a bydlel bych na předměstí a třeba občas zajel hlouběji do města, tak tohle je nejlepší motorizace. Do krámu těch pár kiláku dám na elektriku, po dálnici pojedu na pohodku na kombo nebo benzin a ve městě zase na elektriku. Nehledě na to, že žádná V8 by do XC60 nešla. Možná šestihrnek nebo pětivál, tudíž to nemá cenu srovnávat. A proč by dělali šestivál pro jednu dvě motorizace, když mají zbytek ve čtyřválcích i tu nejvyšší. To by nedávalo ekonomicky ani vývojově smysl, pokud se počítá s T8 v současný podobě. Naopak z celýho lineupu má pro mě T8 největší přidanou hodnotu. Základní dvoulitr je tak nějak tam kde má bejt, hyerarchicky i výkonově, ale ten prostředek (T6) je možná trochu motorově ochuzenej. Ale zase ve verzi T8 už to dává smysl. Menší motor zabírá míň místa a i trochu míň váží, tím pádem má důvod být malým motorem, jelikož šetří místo pro hybridní ústrojí. Jako celek mi to přijde fajn koncepce, jak jsem psal. Rozhodně lepší než trápit na krátkých trasách a crcání po městě nějakej přefouklej diesel. A sedí mi to k volvu, že i overkill je takovej rozumnej a střídmej.

RCNP
09. března 2018, 23:52
1
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Záleží na tom, na co to auto chceš, nebo potřebuješ. Protože třeba můžeš jezdit přicmrdávání a po městě na elektřinu, kde ti je V8 k ničemu a zároveň máš přebytek výkonu, když ho potřebuješ. A co si budem povídat, tohle auto bude hlavně jezdit po předměstí a jako pohodlný auto to bude na dojíždění do práce. Kde se hybrid hodí. A ten přebytek výkonu je jen luxus, kterej nepotřebuješ ale chceš. Mě to přijde celkem fajn koncepce. Radši současný volvo, než ty hroznosti co dělal ford.

RCNP
06. března 2018, 22:19
0
BMW 218d xDrive: Jízdenka do Mnichova

Srovnával bych nový s novým, jelikož tohle bude ztrácet na ceně rychlejš než bitcoin. Ale souhlasim, že za 1.2, troječka dvoulitr benzin ne špatně vybavená mi přijde jako lepší balíček. Ale to je trochu nevděčný srovnání těch šílenejch specifikací pro novináře, výstavy, showroomy a tak.

RCNP
06. března 2018, 21:52
0
BMW 218d xDrive: Jízdenka do Mnichova

Nechám auto autem, ale tohle je doopravdy strašná konfigurace :D Kilo, který by posloužilo k lepší motorizaci, nebo úplně jinýmu modelu vyhozený za M paket. Druhá věc, že ty věci co "chybí" u navigace, tam samozřejmě jsou, jen je to vypnutý, což jsou dva pohyby iDrivu. Stačí si jen vyjet pohybem doprava menu, v kterém to je. Výhoda idrivu je, že to může člkověk dělat po čase bez nutnosti pohledu na obrazovku. Jako u čistých dotykáčů. Já takhle rád večer vypínal samostatně obrazovku, aby to zbytečně neoslňovalo. Všechno po "hmatu" čistě podle počtu cvaknutí. Ale chápu, že pokud s tím člověk má jenom rychlý rande, tak nemá čas zkoumat takový pitomosti.

RCNP
05. března 2018, 22:35
0
Pagani opět nabídne manuální převodovku spojenou s dvanáctiválcem

BRZ na tebe čeká :D Před-facelift nemá ani dotykáč, ani čudlíky na volantu, ani stop/start, ani digitalní budíky (ten tří řádkovej jednobarevnej palubní počítač se třema funkcema se nepočítá), ani turbo, ani jízdní režimy, ani asistenty (kromě vypínatelný kontroly trakce). Největší fičura je zapínatelná kontrolka omezovače a obyč tempomat. Ano, čekám, že by mi mohlo subaru poslat nějakej merch :D

RCNP
05. března 2018, 22:16
0
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

Základ je to převážet v rozloženym stavu, potom jde všecko. Skříň, postel, komoda, stůl - všechno jsou jen desky šířky cca 60-70cm, tloušťka podle matroše a délka tě nazajímá :D Takže krásně převezeš obejvák, ložnici a jídelnu ani nevíš :D Na pohovku si zavoláš stěhováky, protože se s tím nechceš stejně tahat a ušetřil ses syndromu vyhoření z pobytu v něčem jako minivan

RCNP
05. března 2018, 21:52
1
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

Tak to kudos, BRZ je oproti miate kombik :D Na druhou stranu můžeš vést nekonečně vysokou věc která se vejde na sedadlo spolujezdce :D

RCNP
04. března 2018, 11:12
0
Mini Countryman 2.0 D All4: Nejdřív práce, potom zábava

Můžu potvrdit, že se řídí fakt docela dobře. Vůbec ne jako SUV, spíš jako trojka kombík na obyč podvozku v manažerský specifikaci diesel + automat. Což není špatně. Testovaná konfigurace je docela ošklivá, podle mě. Nějak se mi dvakrát nelíbí ten černej lakovanej knír, vepředu i vzadu a ty masivní chromovaný rámečky světel, který jsou ještě obtažený zevnitř LEDkama. Už to vypadá jako by to auto nosilo brejle. A knír plus brejle je na mě už moc jako německej turista. Ale to se dá asi vyřešit v konfigurátoru. Zato Clubman, ač ztratil trošku funky feelingu spolu s lichýma dvěřma, tak není tak přeplácanej a má moc hezký proporce. Širokej dlouhej čumák a taková ta hezká dlouhá jezevčíková silueta. Taky bych asi šel spíš tímhle směrem. A kacířsky než v dieselu, tak spíš v hybridu. Teda pokud by se mi podařilo vyignorovat dvoulitr benzin v manuálu.

RCNP
04. března 2018, 10:47
5
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

Nechal bych si na pár let ještě ST. Zaprvé to je pořád focus hatchback, primárně rodinný auto. Nepodceňoval bych tuhle kocepci. Já teď stěhuju byt v BRZ (lol) a jde to. A co nejde, na to si pujčím dodávku, nebo si to nechám přivést. Kdyby měl člověk mít auto na všechno co ho může v životě potkat tak jezdí tankem. Tudíž ST na založení rodiny stačí. Za pár let, až třeba přibudou potomci, psi, kočky, kroužky dětí psů a koček, tak už třeba to ST v kombíku bude taky za jiný peníze. Za pár týdnů přijde nová generace focusu, tak ceny budou padat. To mi přijde jako rozumnej kozovlkožrací postup s určitou rezervou na to co konkrétně přijde.

RCNP
02. března 2018, 18:33
0
Jaguar odhalil svůj první elektromobil. Seznamte se s SUV I-Pace

To se ti nebude líbit, co oznámil Horatio Pagani na rok 2025 :D

RCNP
01. března 2018, 21:12
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Lituju ty, co mají notifikace na tohle vlákno :D Jen krátce k brzdám. Mám takovou teorii, že ty základní spotřebáky prostě ošidili aby nezvedali cenu něčím, co stejně všichni vymění. Proto je brzdič celkem dobrej ač nemá dvacet pístků a ani kotouč není úplně shit. Problém je, že ty brzdy v sérii se hezky dávkujou a mají i slušnej výkon. Jen se tyhle dvě věci nedokážou potkat v pracovním cyklu těch brzd. Má to dobrej cit a dávkování, když to nemá výkon a naopak. Plus rychle vadnou. A to je u lehkýho auta s fakt nízkym těžištem. Já prakticky ani moc nebrzdím, všechno nabrzdím motorem jelikož i když to přepískneš tak jak to má nízký těžiště tak se tě to nesnaží "vyklopit". Ale prostě když jedeš pilu, tak brzdit musíš. A z kopce, jako vychovanej motorkář brzdím rozumně, ale i tak to hořelo. Teď krásně můžu jezdit kolečka Točnou a Břežanský a neutahám je. Já v podstatě netuním, jen odstraňuju objektivní nedostatky. Jak vzhledový, tak tohle malý pochopitelný šizení.

RCNP
28. února 2018, 22:57
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Je spousta rozumnejch úprav, který jsou i hratelný na denní ježdění. Určitě dobrej nápad nechat to auto dýchat - lepší sání, UEL svody, vejfuk atd. Ale já tak nějak neumím opravovat něco co není rozbitý :) Doteď jsem si užíval takový ekologický poklouzávání na gumách s priusu (michelin primacy), který mimochodem stojí 2700 a sportovní alternativa (pilot sport) stojí asi o stovku nebo dvě víc. To se fakt člověk musí smát když sada dobrých gum stojí osmičku a na bávo s blbejma runfletama tolik stála jedna náprava. A taky přestane koukat na cenu a kouká na gumu jako takovou, když jsou takhle žádný rozdíly. Shodou okolností mi přišla včera nová sada gum, takže počítám že budu mít vlastně nový auto podle toho jak je BRZ citlivý na tyhle věci :D Trošku víc gripu pro změnu, ač jsem snad vybral tak akorát aby to neztratilo hravost. Zvláštní kritéria výběru, ne jen prostě "víc". Já vlastně kromě těhlech blbinek na parádu koupil jen brzdy (kotouče, desky, kapalinu), který prostě na tomhle autě nemohli bejt dobrý za tu cenu (auta). Jelikož ty umíraly i třeba v Břežanskym údolí. A tak nějak to provozuju, daily v Praze a pak lítam Křivoklát, Karlštejn, Slapy, Šumava a tak. Okruhy mě neba :) A spotřebníma dílama to nějak dokážu posunout dostatečně daleko. Od zimního vehiklu (letos jsem byl dvakrát na horách), přes driftovací hračku až k sofistikovanýmu gripovýmu nářadí. Gumy, brzdy, náplně.

RCNP
28. února 2018, 20:47
1
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Jo, já to začal dělat až s BRZ, předtím jsem měl bávo (ne zrovna olítanou E30) a tam bych si netroufnul. Tady i kdybych něco zkazil, tak si na netu koupím za par desitek dolaru uz hotovou nahradu. To je takovej koloběh života, něco jako lambo dveře, který už lambo taky nedává všude :D Rádio bylo 90s a hlavně zelený v červeně svítícím interiéru. Takže mám jakejsi Clarion, což je fajn. Má to BT, handsfree, navi a i to mělo dashcommand než to samotný rozhraní přestali podporovat jak jabko tak android. Takže teď už to jedu jen solo na mobilu.

Právě, já šel tak max o jeden level výš než jsou plechy. Vzal jsem první certifikovaný kolo s atestama, co není replika ani nic podobnýho. Prostě obyč liťák. Na gumách jsem ale nešetřil, což skoro u toyobaru ani nejde, když dobrá guma stojí dvojku a nejlepší max trojku. Výhoda uzkých kol. Byl to záměr výrobce :) Proto má i kapota servisní polohu, kdy je v podstatě kolmo k nebi. Ale mě to vyhovuje jak to je z továrny, nemám rád auta co jsou víc hlasitý než by odpovídalo (furt je to jen dvoulitr s 200k) a kazit jednu z mála atmosférickejch zadokolek turbem mi přijde jako barbarství.
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 20:48:02

RCNP
28. února 2018, 18:07
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Černá je fajn, ale nechtěl bych ji jelikož rád držím auto čistý, vyleštěný a navoskovaný :D Právě, já mám takový polomatný zimáky, tuším že tomu říkají satin black, a nevypadaj špatně, ale ta lesklá mi hraje do oka líp. Asi právě kvůli tomu, že ty matný jsou všude a začíná to bejt trochu kolotoč. Jo, tu alcantaru si dělám sám, dokonce i volant jsem si potáhnul sám už z hotových dílů. Hroznej oser. Ten interiér v BRZ je lego. Většinou všechno drží na jednom šroubu a několika zacvakávacích pacičkách, tak je to easy. A pač jsou tyhle díly většinou v jedný nebo dvou rovinách, tak to není ani takovej problém potáhnout. Nejhorší zatím byl díl s výřezem na radio, to jsem dělal pár hodin. Křídlo jsem si montoval taky sám, jelikož jsem nedůvěřivej a taky jsem chtěl vynechat mezery v lepení na odtok vody a nechtělo se mi to nikomu vysvětlovat. Takhle se krásně zabavíš za pár korun a vyženeš myšlenky na nesmyslnej tuning :D
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 18:08:26

RCNP
28. února 2018, 17:04
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Nemám rád matnou černou, ale lesklá černá má šmrnc. Navíc umytí to jde hezky s lakem a nezapadne to. Jo modrá ač ohraná, je na BRZ asi nejlepší barva. Zaprvé je to perleť, takže umytí nebo na sluníčko to úplně svítí a není to nuda. Býval bych vzal červenou, ale to nebyla ani metalíza a byla na pohled taková plochá. Alcantara šla hlavně kvůli tomu, že ji mám na sedačkách a není to napodobenina něčeho (hliník, karbon, dřevo atd). Plus to pomohlo trochu zmenšit počet různých materiálů v interiéru. Doplnil jsem alcantarou i kryt kapličky přístrojů, která je samostatnej díl v celý palubce a oboje jsou ve stejnym materiálu, tak jsem to trochu rozbil a navíc se neleskne v okně. Pak ty madla dveří, což je fakt úchylárna a teď mám volant potaženej takovou syntetickou kůži podobnou alcantaře. Kterej sice nevypadá až tak dobře, tak půjde do normální alcantary někdy v létě, ale aspoň se to tak sloučilo. Jo ta fotka je strašný klišé, proto jsem to nikde nepublikoval, až doteď a to jen kvůli tomu, že tam je slušně vidět to lakovaný kolo :D

RCNP
28. února 2018, 13:02
3
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Ad interiér: Laciná folie alá karbon, šla hned. Plus pár dalších dílu v laciném stříbrném plastu (včetne madel dvěří lol). Vyřešeno myslím decentně pomocí alcantary, která aspoň hraje se sedačkama.
-
Komentář upraven 28. 2. 2018, 13:04:05

RCNP
28. února 2018, 12:59
2
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Ad Ondřej: Jako majitel BRZ (kola i zadní světla jsou stejný pro obě dvojčata) souhlasím a i mezi ostatními majiteli koluje podobný názor s totožným slovníkem. Tesco tuning světla a lacinej finish kol. A jak píšou kluci, tak jsem to vyřešil (foto). Fakt to kazí ta laciná stříbrná hra na leštění. V jedný barvě, ideálně leskle černý, má to kolo nakonec docela hezkej design a v jednotným kabátu to není takovej kolotoč. Zadní světla mi leží v žaludku, ale čekám až někdo rozstřelí faceliftovanej model, abych si z něj vzal ty pěkný světla.

RCNP
23. února 2018, 13:00
9
'Tuníte' své auto? A proč?

Souhlasím, ale starší auto je trošku kapitola sama pro sebe, už jen tím, že doba pokročila a existujou lepší řešení, lepší materiály apod. Takže je i trochu nesmysl jít úmyslně špatnou cestou a nezvolit nějaké nové řešení, tím pádem tuning, když už třeba mi odejde nějaký takový díl a vyměňoval bych ho za nový. Tomu rozumím. Co jsem měl na mysli je spíš, když si koupím už něco schopného, vyladěného a mám pocit, že to potřebuje víc. Typicky M3, 911 nebo třeba i moje prašivý BRZ. Spousta lidí už auto kupuje s tím, že přidá výkon, rozšíří gumy, sníží podvozek, vymění výfuk apod. Přitom, pokud mám mluvit z vlastní zkušenosti - málo lidí dokáže využít sériový výkon naplno, gumy rozšiřují jen kvůli vzhledu a zabijou tím jízdní vlastnosti, výměnou podvozkových dílů rozhází to vyladěný vyvážení, který továrna ladila na statisísích kilometrech, vymění výfuk, nebo jen část a zkazí proudění plynů a v lepším případě jen změní zvuk a v horším se okradou i o výkon. Přitom by se stačilo s tím jen pořádně projet a zjistit co to chce nebo ne. Navíc u dobře vyladěného auta mi přijde, že jen pneumatikama dokážu dotáhnout jizdní vlastnosti tím směrem který potřebuju. Což jsem vypozoroval i na vlastním autě, kdy v jednom rozměru se tři směsi chovali tak diagonálně jinak, že jsem z přetáčivýho auta dokázal udělat nedotáčivý.

RCNP
23. února 2018, 11:46
1
'Tuníte' své auto? A proč?

Nemám úplně rád tuning pro tuning, kdy cíl je prostě "víc" bez nějakýho předchozího rozhodovacího procesu. Větší gumy jsou lepší protože jsou větší, žlutofialovej podvozek je lepší, protože je žlutofialovej apod. Přitom většina lidí ani nedokázala využít sériovej stav. Jedno odpoledne s instruktorem člověka zrychlí a hlavně zlepší jako plnej kontejner dílu přes noc přivezenej z Japonska. Navíc potom i člověk zjistí co doopravdy potřebuje. Nakonec zjistí, že guma je široká dost, ale třeba jen bočnice je moc měkká a že ten podvozek má ještě velký rezervy a že delší chod je vlastně fajn na naše okresky.

RCNP
06. února 2018, 13:21
0
První plně elektrický Jaguar se odhalí světu již za měsíc

Koukám že už je rozhodnuto, aniž by se s tím někdo svezl, nebo to aspoň viděl naživo :D

RCNP
05. února 2018, 12:55
0
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Pred par lety jsem jel do Krakova a nestacil jsem se divit. Zaprve celkem pekna dalnice, navic s relativne malym provozem, ac pravda ze jsem jel o vikendu. A zadruhe slusne tempo. Jel jsem doopravdy desitky kilometru v uplne pravem pruhu, protoze jsem byl nejpomalejsi. Pritom jsem jel furt okolo 150 a vic, ale kluci polsky to hnali az se jim ty ty jejich obri anteny ohejbaly :D Ocividne si to kluci uzivaji kdyz uz to maji.

RCNP
24. ledna 2018, 16:10
0
Jak bude vypadat nástupce Alfy Romeo 4C? Bude se jmenovat 6C?

Jo to dává smysl a i jsem to slyšel z vícero zdrojů, že to je velkej teror. Myslim ze dokonce nekdo z vas z autíčkáře vezl jednoho myho znamyho a od ty doby to porad zminuje :D Na druhou stranu, když teror, tak se vším všudy :D Takhle mi to přijde hrozně zvláštně zaměřený auto. Ani konkurent lotusu, ani boxsteru a trh s masochistama asi neni tak lukrativní.

RCNP
23. ledna 2018, 22:23
0
Jak bude vypadat nástupce Alfy Romeo 4C? Bude se jmenovat 6C?

Furt čekám na návrat Spideru, kterého vyšoupla fiata. Tudíž kdyby udělali Spider s dospělou technikou a půjčili si něco z toho krásnýho konceptu z roku 2010, tak by to bylo velice fajn. Trošku aktualizovat na současnej korporátní design, ale ponechat tu jednoduchost, která se zase vrací do módy. A pokud má současnej čtyřlístek manuál, tak by mohla mít i ona 6C. Ač chápu, že 4C neměla vývojovou rezervu na dvě převodovky, tak mi to stejně pořád přijde na hlavu. Žádnej interiér, superlehkej monokok, žádnej posilovač, kufr ani přihrádka - vše se udělalo aby se nevezl ani gram navíc. A pak tam daj těžkej dvojspojkovej automat. Opakuji, rozumím proč, ale stejně se mi to nelíbí :D Buďme ale rádi za každý zajímavý auto ať už se řadí čímkoliv. Co takhle oživit Lancii?

RCNP
23. ledna 2018, 16:05
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Sekretářka si na to vydělá ani nevíš, stačí jen aby dobře vycházela se šéfem, jestli mi rozumíš :D

RCNP
23. ledna 2018, 15:30
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Podle toho u čeho se nachomejtnu. Diakrititiku jedu jenom na pc, protože na tu nemam nervy když jsem na mobilu. Na tabletu jak kdy. Ale čárky píšu běžně, jako správnej češtin :)

RCNP
23. ledna 2018, 14:01
1
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Mě by taky stačilo jako jediný, ale popravdě to tak asi nikdo nemá :D Navíc jsem si ověřil, že to "jde", po skoro třech letech s brzem. Dokonce ten hatch místo klasickýho víka, je velmi užitečná věc, ač někde hluboko ve mě je touha mít jen otvíravý okno a to ještě do strany. Takový BRG s černýma blbinkama a manuálem by mohlo být skvělý daily.

RCNP
23. ledna 2018, 13:22
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Řekl bych, že to je Jaguáří Ingenium, co se teď dává do skoro celýho lineupu JLR. Což bude asi důvod proč je to jen automat. Jelikož v ostatních modelech je taky jen s automatem a celkem pochopitelně se jim to nechce kvůli jednomu modelu měnit.

RCNP
23. ledna 2018, 13:15
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Právě, je to už dospělý auto. Zadní sedačky jsou fajn, ač teda hlavně ve složený formě, jelikož než lidi, tak spíš vozím věci. Ale jelikož dělají na F-type zahrádku, tak bych těch pár cajků co tu a tam musím převést, taky nějak zvládnul :D To už je ale můj extrém, kdy počítám, že člověk s F-typem má určitě i další auto. Takže jako osobní přemisťovadlo to musí fungovat velice uspokojivě. Otázka zda se dostane ten už relativně fungující a současně vypadající infotainment z RR i sem, nebo to nechájí už dožít s tou prašivinou.

RCNP
23. ledna 2018, 12:54
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Stejně jako BMW moc V6 taky nepostavila, sorry bije mě to do očí.

RCNP
23. ledna 2018, 12:51
0
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Jo, i jich pár po Praze potkávám. Pořád to není supersport, ale spíš sporťák, nebo sportovní GT. Sám jezdim po Praze v BRZ a nějak si nepřipadám, že bych trpěl. Neni to S-klasse, ale záda ani nic dalšího mě nebolí, spojka neni tvrdá, nikde nic nebouchá, jen si stačí dávat bacha na obrubníky. A počítám, že F-type nebude horší ba spíš komfortnější, navíc když si ho většina lidí kupuje s automatem.

RCNP
23. ledna 2018, 11:48
1
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Vsechno je auto do mesta pokud jses dost odvaznej. A mas kvalitniho ortopeda :D

RCNP
23. ledna 2018, 10:37
1
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Za mě je nejlepší verze V6S, jelikož to není tak samoúčelný a over the top jako osmiválec. Ač je i tam spousta divadla okolo, tak se s tím dá jezdit jak normálně, tak i hezky ostře. F Type R je čistý násilí, což je sranda když na to má člověk náladu, nebo to má čistě jen jako víkendovku. Ale jako denní GT a sporťák zároveň je to už moc. Na mě moc. Méně váhy na předku a trošičku sofistikovanější jízdní vlasnosti z V6S podle mě dělají F-Type z kterého bude mít člověk nejvíc užitku. A to myslím v tom nenudném slova smyslu. Dobré GT, dobrý sporťák, prostě dobrý balíček vlastností. Nemůžu soudit čtyřválec, jelikož jsem s ním nejel, ale je fajn, že neudělali prostě jen základní verzi pro letušky a sekretářky. Jako základní verze SLC nebo Z4, které byly trošku mdlé a prakticky jen hezká obálka na obyčejné technice s dobrými, ale nijak oslňujícími jízdními vlastnostmi, jak by napovídala koncepce. Což není špatně, jelikož každý nechce lámat rekordy, naopak jako výletní konfigurace je to ideální, ale škoda ztratit tu přidanou hodnotu klasické koncepce tím, že odfláknu nastavení řízení a podvozku.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Edge  2008
Ford Edge

2008 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Citroën Xsara  2000
Citroën Xsara

2000 rok výroby
88 koní výkon
1 600 ccm objem

Audi A8  2000
Audi A8

2000 rok výroby
180 koní výkon
3 ccm objem

Volkswagen Caddy 1.6TDi, 75kW 2013
Volkswagen Caddy 1.6TDi, 75kW

2013 rok výroby
75 koní výkon
1 600 ccm objem

Volkswagen Phaeton Luxusní vůz 2004
Volkswagen Phaeton Luxusní vůz

2004 rok výroby
240 koní výkon
126 ccm objem