reklama
načítám data...

RCNP

JménoRichard
BydlištěPraha
Registracepřed 17.1 měs.
Poslední aktivitapřed 10.4 hod.
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků134
Pozitivních komentářů u článků49
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Diagnóza

21. září 2016, 18:55 29 komentářů

V takovém úvodním blogu trošku představím svojí mentální poruchu a jak jsem se stal ze spokojeného uživatele věčně nespokojeným ale relativně šťastným autařem. Nebudu tu psát, tak úplně svůj deníček o svých pocitech, ale spíš o tom jak to koupí jednoho relativně zajímavého auto šlo se mnou od jednoho k druhému.

Dobrá záminka

09. října 2016, 19:39 29 komentářů

Jaký je život který začne na konci recenze vašeho vysněného auta? Do jakých divných situací se dostanete? O tom a dalších poznáních v dalším pokračování ze života s BRZ, tentokrát i s trochou ježdění.

Nedokonalosti

24. října 2016, 17:12 31 komentářů

Dneska nebudu BRZ, tak chválit jako vždycky, i když si určitě něco najdu. Ale nebude to ani typický článek typu, jak má moje Lambo malý kufr a tak musím jezdit pro drogy v Range Roveru. Spíš o dotahování jistých nedokonalostí, které prostě dostupná auta provázejí. Nebojte, žádná mračítka se nekonají.


Posledních 50 komentářů

RCNP
včera v 11:16
0
Pátrání po švýcarském automobilu

Supr článek! Ještě bych možná přidal takovou zajímavost, že Chevrolet ve Švýcarsku krátce vyráběl i první generaci Camara ve městě Bienne. Jasně, není to švýcarský auto, ale kdo by to čekal zrovna tam. Sice jich tam vyrobili ani ne tisíc, ale za to je označili tímto odznáčkem, aby bylo jasno.

RCNP
včera v 11:05
0
Bentley chce s Bentaygou trhnout rekord legendárního Pikes Peak

Jasně, ale nebude to trubkovej rám s LS1 převlečenej za Bentaygu. Je mi jasný, že se to bude zvenku i zevnitř snažit tvářit co nejvíc jako série, ale budou tam jiný gumy, jinak nastavenej podvozek, jiná mapa, jiný kritický díly a vytrhaný všechno co není vidět. Ale furt je to jen v rámci možností upravený sériový auto. Navíc už hodně dlouho je Pikes Peak asfaltový, tudíž není potřeba z toho dělat rally speciál. Takhle vypadal ten RR

RCNP
předevčírem v 14:16
0
Bentley chce s Bentaygou trhnout rekord legendárního Pikes Peak

Pokud si správně pamatuju, tak ten RR byl v podstatě sériovka, jen myslím měl klec apod. Tudíž +- to co se děje na NS. Že to nebude speciál jako jezdí dakar kdy na trubkovym rámu je kastle dle zadání.

RCNP
předevčírem v 14:13
1
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

Vypadá to, že se tu rýsuje nějaký demografický model. Auta, letadla, focení a chlastání se zdají být určitý rys :D Já teda letadlům vůbec nerozumím a nezajímám se o ně, ale zbytek si můžu odškrtnout. Fotím (hlavně auta), poslední dobou i na klasický film i polaroid. Pak mám rád architekturu, kterou tu a tam fotím, ale hlavně že mám cíl, kam dojet autem. Následně vytvářím 3d modely (zase auta, ač spíš díly než celky). Trošku i zkouším grafiku (stejný téma). No prostě jedna věc je záminka pro druhou :D Co se diskuzí týče, tak se rád pošťuchuju s kamarády a dáváme si sežrat předsudky jednotlivých značek, koncepcí, stáří a tvaru aut. Což mi přijde fajn. Ale nemám rád když je někdo hodně zarputilej a trvá na nějakém absolutním názoru, který nefunguje na všechno. Navíc když je to přesně nějaká blbost jako ten karburátor. Nakonec máme všichni rádi stejnou věc, ale lidi se kvůli tomu dokážou skoro porvat.

RCNP
19. ledna 2018, 16:19
0
Bentley chce s Bentaygou trhnout rekord legendárního Pikes Peak

To bude jak sledovat pohyby litosférických desek.

RCNP
17. ledna 2018, 16:17
0
Range Rover Velar D300: Pochybné detaily a božský celek

Naživo nevypadá tak rybovitě jako na fotkách, což je dobře. Ač na druhou stranu v reálu zase vypadá, hlavně ve společnosti ostatních RR, jako takový kombík než SUV. Což je ale spíš nezvyk, když je člověk zvyklý na ty škatule co vyráběli posledních tisíc let. Na druhou stranu může mít člověk všechny hračky "velkých" RR v normální velikosti, což je fajn. Měl jsem možnost sedět v předprodukčním prototypu a ten interiér nemá konkurekci. Je to tak akorát ultra techno, přitom to není německy strohý a člověk by čekal, že tam někam schovali kus leštěnýho dubovýho dřeva aby tam byla cítit ta britská atmosféra. Navíc fyzickej čudl na klimatizaci a rádio je dar z nebes. Navíc jak je to tam implatovaný do těch displejů je bomba. Fakt moc pěkný. Ač čistě subjektivně mi přijde jako nejhezčí SUV, co se týče exteriéru, možná Stelvio (červený) nebo F-Pace (zelenej s černejma blbinkama).

RCNP
16. ledna 2018, 16:44
2
RCNP
11. ledna 2018, 21:09
1
10 nejzajímavějších blogů Autíčkáře v roce 2017

:D Fakt dobrý tipy, vy budete hrozně zklamaný jak obyč to ve skutečnosti je :D ale rozhodl jsem se, že vytvořim novej příspěvek do blogu a tam dam spravnou odpověd.

RCNP
10. ledna 2018, 18:21
0
10 nejzajímavějších blogů Autíčkáře v roce 2017

Matěj: Wow, jseš hodně hodně blízko. Vzor MCBP tě dovedl na správnou cestu :D R je moje křestní jméno, takže si určil správně podmět. C je taky správně, N má správný význam jen trošku jiný tvar a P vás necham ještě chvíli hádat :D Ač tvoje rozluštění je možná daleklo lepší než originál :D

RCNP
10. ledna 2018, 16:56
0
10 nejzajímavějších blogů Autíčkáře v roce 2017

Díky za zmínku! Ač už jako pasivní veterán, tak si cením že sis vzpomněl :) Rád jsem to tady trošku nakopnul a ty blogy přivedli do komunity toyobaru několik supr lidí, což je asi největší výhra. Snad by mohl zbýt nějaký čas na menší shrnutí z posledních skoro tří let a x desítek tisíc km k nějaký příležitosti. Jinak nevím jestli prozradit co znamená RCNP, nebo to nechat jako tajemství :D

RCNP
27. prosince 2017, 17:33
1
Sériové Suzuki Xbee – malá a roztomilá auta ještě nezemřela!

Suzuki poslední dobou chrlí moc pěkný malý hravý autíčka. Ignis je taková hezká naštvaná krabička, novej svišť vypadá naživo taky moc dobře a pokud bude Jimny vypadat tak jak se předpovídá, tzn jako bedna od nářádí, tak budou mít doopravdy moc hezkej lineup.

RCNP
27. prosince 2017, 17:30
0
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Sorry za takovou prodlevu. Jo baví. Baví mě to obojím způsobem. Klasika dávat tomu za uši i třeba jen jet na výlet. Když to nehoníš tak to nedělá žádný divný zvuky, ani nejseš ve spektru otáček kde nezatahuje turbo, ale prostě se hezky v relativním tichu a velmi slušnym pohodlý vezeš. To na co čekají lidi se čtyřkolkama celej rok, aby se mohli trochu sklouznout ty máš ten celej rok. Samozřejmě, že člověk vždycky kouká co by kdyby. Zrovna Impreza mě ale vůbec neláká (ani evo). Měl jsem možnost svézt se s posledníma dvěma generacema a neni to můj šálek kávy. Navíc to poslední dobou vypadá spíš naopak - mít BRZ jako záložní auto k STI, jelikož BRZ je držák. Po ČR jezdí už pár kousků daleko přes 100K. Navíc jakých 100K :D Teď spíš přemýšlím o tom získat nějakou zkušenost s něčím s motorem uprostřed. Kdyby dávali do tý nový Alpine špéru a manuál, tak budu mít špatný spaní.

RCNP
17. prosince 2017, 17:06
1
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Been there, done that. Respektive, mám jen jedno místo v garáži a stejnej problém. Tudíž z popsaného problému jsem začínal o jeden bod dál. A dopadlo to tak, že rozumný dieslový kupé vystřídalo BRZ. Použitelnější na denní ježdění než WRX STI (není to tak ultimativní výklep), provoz jako u běžného auta, spotřebáky nejsou atyp ani nemají sportovní dimenze. Dobrá guma stojí dvojku, spotřeba je cca 8 při dojíždění a tak do 12, spíš 10-11 při kravení. Muj celkovej průměr je někde okolo 8,5. A pravidelnej servis stojí osmičku a žádný překvapení se nekonaj - spolehlivost 100%. Ani olej jsem nedolejval. Tudíž tě nesežere denní provoz a pak když se naskytne možnost tak je s BRZ neuvěřitelná a nefiltrovaná sranda. Navíc je to kupé 2+2, takže i něco uveze. Jdou sklopit sedačky a tak se dá převést ledacos. Mám ho asi 2,5 roku a teď mě čeká třetí zima a neměl jsem žádnej problém. Samosvor je nejen fičura pro zábavu, ale i praktická věc v zimě, kdy nezůstaneš stát s protáčejícím se jedním kole na nějaký zmrzlý louži. Každej rok jezdím aspoň jednou na hory a letos pojedu určitě znova. Celkově jezdím asi 25K km ročně, což neni nijaký extrém, ale jako daily se osvědčilo BRZ perfektně. Je to o řád snesitelnější než třeba Cooper S. A kromě daily umí být právě tím zábavným sporťákem, fajn autem na výlety a i obstojí na okruhu. Psal jsem o tom blog, tak hlubší informace jsou tady k dohledání.

RCNP
05. prosince 2017, 20:30
0
RCNP
05. prosince 2017, 10:43
2
Lamborghini Urus: Sníh, bláto, písek a závodní okruh

Já teda nevim. Přijde mi, že ten design je hodně generickej a v podstatě to je jen čumák lamba na jinak nijak zvláštní karoserii. Lámaný tvary jsou trošku víc samoúčelný než obvykle, jelikož karoserie SUV je prostě škatule, kde ty křivky nejsou tak výrazný jako u sporťáku. Proporce nejsou nijak výjimečný oproti třeba X6, snaží se maskovat tu hmotu úplně stejně. Klasicky zvyšující se ponton, zespoda zúženej tmavym plastem a pak useklej zadek plnej ničeho. V podstatě jen zvětšená Toyota C-HR, co se designu týče. Trošku to vynahrazují v detailech, jako jsou světla a detaily masky, ač třeba ty zadní kliky dveří jsou odporně umístěný. Jak řikám, fakt nevím, přijde mi to na lambo dost obyčejný a generický. Typickej tvar crossoveru/SUV/SAV jen trošku polámanej hranama, jinak nic víc.

RCNP
01. prosince 2017, 19:35
0
RCNP
01. prosince 2017, 11:47
2
Mini Cooper S E Countryman All4 - Pohledem vesničana

Aspoň by bylo fajn srovnávat odpovídající si modely. Countryman s countrymanem a hatch s hatchem. To je jako ukázat 3er E21 a poslední 5GT. Navíc ten nekontinuální vývoj právě dělá takovej dojem, jinak kdyby se to rozložilo do těch padesáti, šedesáti let, tak to nebude vypadat tak nepřirozeně. A jinak buďme rádi, že se odklonili původní filozofie, jelikož by to jinak byla kia rio nebo tata. Oni navázali na filozofii, kterou mělo mini na konci života - stylová předražená škatule pro hipstery se zábavnýma jízdníma vlastnostma. Což je i dneska. A snad kromě poslední generace, tak Mini hatch je pořád srovnatelně malý auto, pokud budeme brát v potaz podobnej vzorek tehdejších aut. Furt je o stejnej kus menší než třeba focus, stejně jako byl původní mini menší než escort.

RCNP
01. prosince 2017, 11:27
0
BMW i8 dostalo v rámci faceliftu vyšší výkon a volné nebe nad hlavou

Tohle je pro mě trošku guilty pleasure. Sám mám skoro až hipsterský auto pro entuziasty - atmosférickej točivej japonskej zadohrab s manuále. Ale tohle mě hrozně baví. Mám rád ten německej over-engineering. Různý pohony a možnost je různě kombinovat a zneužívat podle situace. To celý ve zbytečně sofistikovaný karoserii se zbytečně složitejma dveřma, který nechali i na kabriu. To auto vůbec nedává smysl, ale hrozně se mi líbí. A hrozně bych chtěl vyzkoušet jet v noci bez střechy na elektriku :D Fakt bych to docela nechtěl mít rád, ale nemůžu si pomoct.

RCNP
23. listopadu 2017, 15:04
9
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Ona ta hysterie je taková sinusoida. Pokaždé se to řeší extrémně - buď extrémní dotace, nebo extrémní restrikce. Kéž by někdo s velkým vlivem a obecenstvem dostal rozum a udělal pořádnou osvětu a vysvětlil nejen lidem, ale i zodpovědným organizacím výhody a nevýhody jednotlivých pohonů a s tím spojený ideální způsob využívání. Jsou lidé kteří jezdí dálkové přesuny, nebo potřebují velké auto - budiž nafta jako ideální řešení. Příměstský a občasný dálniční přesun - silnější benzín, nebo obyč hybrid s vyšším vyýkonem. Příměstský až městský provoz - benzín, nebo hybrid. Víceméně čistě městský provoz - elektromobil, plug-in hybrid, menší benzín. A další různé variace, pro konkrétní situace i třeba se CNG, LPG, vodíkem, ethanolem a vším možným. A samozřejmě narovnat ekonomické prostředí. Naftu si už vyzkoušelo dost lidí, aby poznali o co jde, tak není třeba ji dál dotovat. Krátce bych to se stejnou vyhlídkou nabídnul i alternativním pohonům, jelikož dokud si to lidé nezkusí tak mají většinou různé předsudky. Prostě jen otevřít lidem a orgánům oči, aby pochopili, že neni jedna správná odpověď.

RCNP
18. června 2017, 20:54
1
Jaguar začíná vyrábět své první elektrické SUV. Prodávat se má ještě letos.

Nějak nemám problém s tím, že to vlastní TATA. Dokud za tím produktem stojí Britové a Indové víceméně jen poskytují peníze, tak nevidím žádný problém. Vývoj probíhá v Británii a zatím i výroba, tudíž ty podstatné věci jsou stále "autentické" a to včetně spolehlivosti :D Navíc JRL už dlouho nebyla takto na výši, jestli vůbec někdy. Jaguár je konečně současná značka a LR/RR konečně maximalizují potenciál SUV. Myslím, že se všichni shodneme, že jsou na tom daleko líp než za Fordu. Stejně jako Volvo a Aston Martin.

RCNP
07. června 2017, 09:56
0
Slovenský Brutal S1 ožívá ve své finální formě

Jasně, když mě zaujme technika a schopnosti, tak se nad to povznesu a nebudu to tak řešit. Ale stejně by to aspoň nemělo být ošklivý a ideálně tvarově jednoduchý pokud to má být vlastně jen obálka. Viz třeba radicaly - škatule se světlama. Ale tady je vidět ta snaha udělat něco hustokrutopřísnýho a na mě to působí strašně samoúčelně. Neni to koplexní design, spíš design jednotlivych častí, nějak poskládaný dohromady. Já jsem architekt, tak jsem na to možná moc citlivej :)

RCNP
06. června 2017, 17:46
2
Slovenský Brutal S1 ožívá ve své finální formě

Neřekl bych. Ta věc není pracovní stroj, abychom mávli nad designem rukou. Tahle věc má dělat primárně radost a část potěšení dělá určitě i že se na to hezky kouká, nebo se mi to aspoň nehnusí. Pokud by šlo primárně o závodní náčiní(což není, nemá homologace pro žádnou konkrétní skupinu a i oni sami o tom mluví jako o hračce), tak by zase design měl více odpovídat funkci a vynechat tu spoustu zbytečných samoúčelných kudrlinek. Ty zbytečné hrany a zářezy jsou tam prostě navíc a jen se snaží nějak přebít ty prázdné plochy a pak ten detail odpovídá laminátovým hrátkám kutilů na začátku tisíciletí. Tohle prostě není současný design a vypadá to zbytečně amatérsky, ač si s tím kluci určitě dali práci. Navíc když je dneska i tady velká konkurence a dokonce je možné dostat i podobnou techniku v daleko hezčím balení (např. Factory Five 818 - taktéž motor subaru uprostřed). A v této třídě je hned několik zástupců, kteří svůj šarm mají z velké části, taky jen díky pěknému designu - Cat, KTM, Local Motors, Lightweight Car Company atd. Tudíž proč bych si měl nakonec vybírat něco, co se mi nelíbí, když nemusím.

RCNP
31. května 2017, 13:34
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Taky že plní, vždyť jsem to již napsal výše (1000 vs 800km dojezd). A budu se zase opakovat. Tento hybrid je alternativou těm kdo chtějí jezdit spořivě, ale zároveň trochu svižně při běžném dojíždění (příměstské+městské dojíždění). Což doteď byla jen výsada dieselu. S tím, že prostě nebudu řešit, že tím škodím jak autu, tak sobě. A tohle nadužívání dieselu je dnešní realita. Velká většina vozů této třídy dneska jezdí v obdobných dieselových variantách, což se snad shodneme, je v městském provozu čisté barbarství. Nejsem proti dieselům, ve větších SUV nebo obecně větších autech dávají smysl čistě svoji charakteristikou, ale není to univerzální řešení.

A taky už jsem několikrát napsal, že se mi nelibí určité nedotaženosti 330e, ale to je dané tím, že je to jeden z prvních pokusů, stejně jako první diesely nestály za nic. A tady má prostě Lexus náskok, ač zase BMW má velkou přidanou hodnotu v peprnějším pohonu a lepších jízdních vlasnostech. Klasické dilema mezi dynamikou a spořivostí. Takže je to zase něco za něco, jako když si vybíráte i obyčejné auto, podle toho co vyhovuje víc. A v momentě když už je z čeho vybírat je to určitý znak toho, že to asi funguje.

RCNP
30. května 2017, 22:56
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

To ale stavíš 330e do nevhodný situace pro kterou si to nikdo nekoupí. Každý auto má svoje pole působení pro který je navržený a porovnávat ho v dálničních režimech s denním nájezdem 250km je nesmyslný. Jako nebude dieselovej dálniční dostavník fungovat ve městě, tak nebude smart fungovat na dálnici. Proto existujou ty různý kombinace motorizací, paliv a převodovek aby co nejlíp pasovali zrovna na tu tvoji konkrétní situaci. A tohle je jedna z nich, primárně pro jednu určitou situaci. Tohle je hlavně příměstský/městský auto, ne dálniční křižník s kterým chceš denně ujet v kuse 300km. Na to si koupíš právě ten diesel. A na občasný vyjetí na delší štreku nebo dovolenou tě to jednou za čas nevytrhne tankovat po nějakých 600-650km, což je ta úroveň malýho hatche s benzinem. A ne že by si lidi stěžovali, furt je to relativně pohodlnej pro malý denní nájezdy. Nicméně nesmíme zapomínat, že je to 45litrů + baterie, takže ekvivalent objemu "paliva" je větší a při správném používání, kvůli kterému si někdo koupí právě tohle a ne něco jinýho, je potom hodně vsazeno právě na baterie. Kupříkladu, já bych z mého dojíždění ujel tak 15 z 30 (jeden směr) na baterie, tím pádem bych jen 15 km jel na benzin nebo kombinovaně a tak bych vyjel benzinovou nádrž až po nějakých 1100-1200km, což je 20 dní ježdění. Kdežto s mým ex autem (320d) jsem stejnou trasou měl dojezd cca 800-900km, přestože v dálničních režimech nebyl problém ujet přes 1000km na nádrž. Přitom byla nádrž na 65 litrů. Tudíž v daném režimu bych musel mít nádrž aspoň 70 litrů abych to dorovnal. A o tom to je, nemůžeš chtít po rybě aby šplhala na strom a po opici aby uplavala 200km.

RCNP
30. května 2017, 16:40
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

edit: pred adblue meli RR 100 litru.

RCNP
30. května 2017, 16:39
1
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Je to nejmin narocny reseni, proto jak jsem psal uz vyse, tohle je jedna z veci u kterych je videt trosku ta primarni snaha to hlavne ochcat. Ale zkus se podivat jak velka je nadrz na 15 litru, to neni uplne drobek. Proto maji i treba nove range rovery "jen" 85 litru, protoze zbytek zabira adblue a proste ani u takhle velkuch aut by to bylo pomerne komplikovane to nekde zkouset nahradit.. Navic nominalne 46 litru neni zas tak malo, odpovida to mensimu hatchbacku. Takze s vyuzitim baterie nakonec bude celkovz dojezd i tak slusny.

RCNP
30. května 2017, 16:10
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Problem neni hmotnost, ale misto. Ty baterie nejaky zaberou a nejlogictejsi je vzit si to na nadrzi, kde se to castecne vynahradi.

RCNP
29. května 2017, 15:15
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Než přijdou flamy a stesky, tak musím říct, že tohle se mi i jako nadšencovi opravdu moc líbí. Měl jsem E92 v dieselu a ke konci společného života jsem si říkával, jak by bylo fajn nejezdit tu městskou část denního dojíždění v dieselu, ale v něčem vhodnějším. Bylo mi trochu líto jak motoru, tak obyvatel Prahy, ale ta druhá dálniční polovina a celková potřeba delších dálničních přesunů mě "donutila" k dieselu. I doba byla trochu líp nakloněná k dieselům, než dnes (větší rozdíl cen nafty, větší zůstatková hodnota, atd.). Navíc jsem postupem času začal toužit po něčem trošku zapálenějším, co by mi zpestřilo denní dojíždění, což by tohle mohlo celkem dostatečně zastoupit. Mám to 30km, takže bych zvládnul dálniční etapu na benzín, město na elektřinu a mohlo by to celkem vyjít. Jen z toho trochu cítím snahu BMW nabídnout primárně "ochcávku" pro lidi na západních trzích s přísnými limity a zpoplatněnými vjezdy do měst, tudíž se zase hraje hlavně na naměřená čísla a technologie by možná mohla být trošku lepší a reálně trošku účinnější. Ale rozhodně s mým konkrétním jízdním profilem bych tohle volil naprosto jednoznačně oproti dieselu. Takže zase stačí přečkat tu první generaci, stejně jako u prvních mobilů, dotykáčů, tabletů a i těch dieselů a třeba přijde něco zajímavého. Třeba ta nová Z5 s baterkou. Ale zatím si i tak podržím BRZ, které má jen o půl litru větší spotřebu a plný rukáv zábavných trumfů, které trochu přídávají na hodnotě. Moc pěkný test!

RCNP
14. března 2017, 15:56
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

Knightrider: Tak využití by se už nějaký vymyslelo. Bych si prostě našel koníčky co vyžadují korbu :D

RCNP
14. března 2017, 10:19
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

Prave, Ute je tak bizarni karoserie ze to clovek musi chtit. To mi v EU chybi.

RCNP
14. března 2017, 09:59
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

To já bych bral Saveiro. Asi jediný VW který bych doopravdy chtěl :D

RCNP
12. března 2017, 10:34
1
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

To mě taky napadlo. Přece jen Yaris je taky "legenda 90.let" ač v trochu jiném kontextu :D A tutově s tím bude sranda. Tu MR2 si vlastně lidi domysleli, ale nikdo jim to nepotrvdil. To jsou ty vágní informace a následný divoký spekulace :D Jinak já doufám že to bude MR2 už jenom kvůli tomu, že levná zadokolka s motorem uprostřed dneska neexistuje a já bych moc rád levnou zadokolku s motorem uprostřed. Dal jsem si za životní cíl, že chci zkusit všechny koncepce :D

RCNP
10. března 2017, 20:08
0
Agresivní řidiči nebo hysterie vyplašenců?

Franz: Pravda, je třeba se trochu ovládat. Mě celkem na tyhle zvířecí situace, kdy lidi dělají fakt hrozný věci, pomáhá se fakt vynadávat dokud si nepřipadám směšně, že se kvůli tomu rozčiluju. Což jsem naučenej dělat, jelikož většinou jezdím sám. Horší je to když jedeš třeba s maminkou a začneš křičet všechny kombinace sprostých slov co čeština nabízí :D Ještě že mi už nemůže dát zaracha :D

Tohle už beru jako čistej fakt. Celkem často poslední dobou přesedám mezi vším možným a tohle je fakt hodně znát. Navíc jsem přišel ještě na další věc. Že ve slabém autě člověka dřív dožene taková ta frustrace z promarněný snahy. Třeba když konečně rozjedeš tu prašivou 1.2 66kW na nějakou rychlost a pak ti tam někdo vjede a ty přijdeš o tu vydobytou rychlost a navíc už nemáš výkon to zase rozjet. To se pak nedivím, že se lidi vytlačujou ze silnice :D Takže bych zrušil slabý auta a budem všichni štastnější. Jinak můj největší "arch-enemy" jsou právě tyhle malý rodinný MPV. Lepí se, uhnu, nemůže předjet protože má 105 koní, tak se zařadím zpátky, probliká mě, já mu ukážu palec nahoru a ujedu do západu slunce.

sheogh: Tohle znám. Vždycky mě venku překvapí, že když někdo jede v pravém pruhu a má před sebou náklaďák tak se podívá a i když by s trochou snahy stihnul předjet, tak radši přibrzdí a nechá tě předjet levým pruhem, když už tam jsi a jedeš rychlejc. To u nás by to tam poslal naprosto bez výčitek :D

RCNP
10. března 2017, 18:31
1
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

No, jelikož dneska je sportovní i mixér, tak klidně může :D Ale pokud by to mel byt kei car, tak by to asi ani nerikali, jelikoz to je vicemene vec jen Japonska a okoli. A na zlepseni image to chce "globalni" model, takze bud S-FR nebude kei car a nebo bude a ten třetí model bude něco jinýho. Nutně ne MR-2, ale třeba něco jako Celica? Kupé s předním náhonem nebo AWD.

RCNP
10. března 2017, 14:39
3
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

FS-R nebo tak nějak se to jmenovalo. Taky si pamatuju, že to mysleli vážně. Třeba si to jen my vykládáme špatně a právě tahle malá mrcha bude ten třetí model, kdo ví.

RCNP
10. března 2017, 14:22
3
Agresivní řidiči nebo hysterie vyplašenců?

Tohle je správná otázka, kterou si často kladu. Jak někoho upozornit, že jede ve špatném pruhu nebo že ho chcete jen rychle předjet a on se může zase vrátit zpátky (rozbité dálnice)aniž by to bral jako útok. Na prázdnější dálnici z velký dálky občas bliknu dálkovkama (ve dne) když je mezi náma větší rychlostní rozdíl a já vidím, že má dost místa a tak nebude muset brzdit ani zrychlovat. To se pak pohodlně mineme aniž by musel někdo upravovat rychlost nebo se jinak omezit. A to blikám protože to má účinek na velkou vzdálenost, tím pádem je spousta času na reakci. Což mi přijde kultivovaný a pohodlný způsob pro všechny zúčastněné. Navíc když to situace dovolí, tak i poděkuju paroháčema, aby byla taky nějaká slušnost na tý silnici. To je ovšem proveditelný tak ve víkendovém provozu. V běžném provozu je to trochu horší, jelikož spousta lidí nemá odhad rychlosti a vzdálenosti tím pádem žádná mezera není dost velká na uhnutí. U mého auta je výhoda, že vypadá rychle a tak ty přede mnou mají asi důvěru, že je dostatečně rychle předjedu (nebo strach, kdo ví) a tak celkem uhýbají sami od sebe. Ovšem v jiných autech je znát, že to tak nefunguje. Čím menší tím horší. V Mini mě všichni ignorovali :D Zato v RR si člověk připadá jak Mojžíš. Ale zatím se mi celkem osvědčuje, že blinkr je trochu míň vulgární než dálkovky. Troubení je v našich končinách úplná nadávka, takže fakt netroubím pokud nejde o krizovku. Jinak jak už bylo napsáno výše, tak agrese generuje jenom další agresi, takže dělat nějaký naschvály je fakt hloupý a nic to nezlepší. To jsou ti páni vychovatelé, co zpomalují nebo blokují. To je lepší toho lepiče/stroboskopa ignorovat, když neni kam uhnout. Já se snažím právě naopak trochu zlepšovat náladu a tak pouštím a děkuju když mě někdo pustí a tak podobně, pak jsou lidi mnohem vyklidněnější.

Ač teda nesnáším když se mi někdo lepí na zadek a bliká i v momentě, kdy očividně dost výrazně rychleji předjíždím pomalejší a není se kam zařadit. To fakt nepochopím, že tohle někdo dělá třeba ve 160-170, o kolik rychlejc "potřebuje" jet? Navíc když ho pak člověk pustí a on nejde o nic rychlejc. To mi pak taky občas dojde trpělivost a vyřeším to jako Franz.

RCNP
10. března 2017, 12:35
6
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

To mi to snad krásně vyjde akorát na konec života s BRZ. Za těch pár let to bude krásnej výběr. Supra/Z4, MR2, nová GT86, nový BRZ, nová Alpine, možná nějaký zajímavá verze miaty a třeba i alfa konečně přijde s tím spiderem. A prý, že se automobilový průmysl řítí do zkázy.

RCNP
03. března 2017, 14:36
0
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

Já myslím, že tady spíš šlo o radio v případě golfu a možná nějaký cennosti ponechaný ve wrangleru. Takovýhle auta asi nemá smysl krást.

Tak třeba pro člověka co s tím nemá zkušenosti, tak neví jestli nemá něco čekat. Minimálně třeba nějakou údržbu tý plátěný střechy apod.

Tady jde taky asi už o konkrétní kousky. Jak jsou obecně pohodlný, ale co se týče tý střechy, tak třeba jak je odhlučněná nebo jestli někde nevydává proudící vzduch nějaký zvuky a tak. Protože jsem jel s pár offroadama se soft topem a to bylo lepší jet bez střechy než s ní :D To je ale trochu extrém. Ale třeba takový ty běžný věci jako těsnost okolo oken nebo nějaký plácání při větších rychlostech je věc která by mě prudila při delších cestách, což u sklápěčky nehrozí. Ale to už fakt záleží na konkretním modelu.

Kdyby dělali BRZ jako targu, tak je to nejlepší auto na zemi :D

RCNP
02. března 2017, 17:14
1
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

To já bohužel jo. Před prací stává golf kabrio a jednoho dne měl prostě nad oknem díru. To samé wrangler se soft topem, ve stejný ulici. Výměna je hlavně oser to vůbec řešit a pokud si dá někdo záležet, tak můžeš být pár dní bez auta.
Tomu věřím, já jsem přemýšlel o miatě, ale zrovna tou dobou se střídali generace a nejdřív bych se do toho auta dostal tak za třičtvrtě roku a pak bych ještě čekal na dodání dalších pár měsíců. Takže místo čekat rok na auto, který bych možná nechtěl jsem vzal BRZ. Takže celoroční provoz kabria jsem měl jako jednu z možností. A taky by mi trochu vadilo právě ježdění po dálnici, který musím praktikovat. Navíc mám takovej zvláštní pocit, že když jedu po městě bez střechy tak, že na mě lidi vidí a to mi je trochu nekomfortní :D. Proto by mi tahle skládačka vyhovovala, že to je dobrej kompromis a je to tak akorát porce kabria.

RCNP
02. března 2017, 12:56
2
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

Tohle mě trochu štve, protože targa je můj oblíbený zhýralý typ karoserie a zrovna ho oživili u "konkurence". Klasické kabriolety mám rád, ale v mém případě, kdy mám jen jedno místo v garáži by to úplně nefungovalo. Ne kvůli tomu, že bych jezdil se střechou dole jen když bude ideální teplota, tlak a rosný bod - po zimní zkušenosti bez střechy bych jezdil kdykoliv když by nepršelo a občas možná i tak. Ale zaprvé by mi bylo líto té střechy v zimě, a nechci furt nandavat a sundavat hardtop, když zrovna bude trochu hezky. A za druhé, že přes den stojím venku a prořezané střechy tu vídám až moc často. Tohle je pro mě ideál - pevná střecha co vypadá dobře (celkem rarita) a bez střechy krásná targa, která mi jako kabriolet stačí a navíc v ní cítím takový iracionální 80's vibe , který mi imponuje. Doufám, že se to rozšíří a nebo to aspoň budou pořád vyrábět až budu koukat po něčem novém.

RCNP
21. února 2017, 23:03
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

TT: Psal jsem, že při normálním ježdění to není tak potřeba. Pokud teda to auto vydává aspoň nějaký zvuky a má nějakou zpětnou vazbu, tak se nedostáváš do extrému a nebudeš potřebovat ty extrémy sledovat. Sám jsem jezdil s defíkem, kterej neměl otáčkoměr a tak nějak nebyl potřeba. Částečně kvůli tomu, že ve vysokých otáčkách nic dobrého nečekalo a částečně kvůli exponenciálnímu nárůstu hlučnosti se zvyšujícíma otáčkama :D Což bývá ale dneska trochu problém u některých aut.

FK: Tomu rozumím. To je základní cit pro nějakou mechaniku, ale jak už jsem psal, tak jsou situace, kdy to nestačí a podíváš se jestli máš ještě prostor. Jako na tom okruhu. Často se stává, že váháš jestli bude výhodnější zařadit, nebo to vytočit k omezovači (opakuji: K omezovači, ne nechat mlátit NA omezovači) a ušetřit si dvě zařazení a nějakou ztrátu tím způsobenou - to je těch 300 otáček k dobru. To samý podřazovaní ve vysokých otáčkách s rezervou, nebo při rozvržení spektra výkonu při driftování, když si chceš podržet smyk a nemužeš si "vyčerpat" hned na začátku všechny otáčky. A tak dále a tak dále. U točivý atmosféry skoro denní chleba (berte s rezervou), nebo víc reálně u slabýho auta který chceš/musíš drtit aby s ním byla sranda. A v tu chvíli se mrkneš na ten otáčkoměr. To přece není nic nenormálního, když to vztáhnu na použití v horním spektru otáček. A stejně to funguje i opačně, třeba u malých dieselů, kde máš malý spektrum otáček mezi dušením a hučením, kde to nějak jede a chceš si třeba jenom naplánovat předjíždění. Taky se radši mrkneš jestli na to máš na daném kvaltu dost "místa". A na RZ asi nestíháš číst jednotlivý otáčky, ale očividně tam ten otáčkoměr k něčemu máš :)

RCNP
21. února 2017, 17:06
0
BMW 320d E91: (Už opravdu) poslední pravá trojka?

Tak u kombíku ten diesel nijak neuráží :) Ač taková 335i v kombíku musí vyvolat divoký chalupářský sny snad v každém.

RCNP
21. února 2017, 16:23
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Kdyby nebyl otáčkoměr potřeba tak ho tam nadávaj :D Tak při normálním ježdění na otáčkoměr nepotřebuješ koukat, ale když jedeš pilu, tak se to celkem hodí. Nevim jak ty, ale já nerozeznám podle sluchu 7200 a 7500 otáček, takže se na půl vteřiny mrknu jestli už mám řadit nebo ne. Nebo naopak při podřazování jestli mi zbývá dost otáček abych si pak nebloknul kola, častej jev na okruhu. A to když auto vydává dalších sto zvuků, tak nevím proč bych se nepodíval.

RCNP
21. února 2017, 16:06
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

JC: Mam strasnej clarion nx504e a on se umi prepnout do nocniho rezimu. Automaticky stejne jako svetla, ale furt hrozne sviti i s tmavyma mapama a pozadim. Je to kram. Kdyby sel vypnout displej uplne to by bylo fajn, jezdim totiz casto pres noc a je to trochu otrava.

RCNP
21. února 2017, 11:11
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Tak jasne ze se bavime o typu zobrazeni, ne o typu mereni. U rychlosti je to prijemny mit jako rucicku, to je pravda, ale ani cislice nejsou extra odrazujici pozornost. Ac je pravda, ze je rozdil jestli musis cist cislice nebo koutkem oka "kontrolovat" pozici. Jak uz psali vyse. U otackomeru se ale ty cisla meni hodne rychle oproti rychlosti, tak to mi vadi ze to vyzaduje spoustu pozornosti.

RCNP
21. února 2017, 11:02
1
BMW 320d E91: (Už opravdu) poslední pravá trojka?

Ja jsem mel 320d E92 a jezdil jsem za 6,3 a to kdyz jsem se nejak neomezoval. Na dalnici nebyl problem jezdit lehce nad pet. A to tenkrat mela tusim jeste o par koni vic (178k/130kW?). A rizeni a podvozek je moc dobre odladeny na "nesportovni" konfiguraci. Jezdit svizne nebyl problem a celkove byl limit hodne vysoko, ze clovek mohl jezdit rychle ale pohodlne uplne vsude. Asi nejuniverzalnejsi a objektivne nejracionalnejsi auto co jsem mel. Jak i jednou Chris Harris rekl, ze vlastne clovek nemuze potrebovat vic. Proto jsem ho vymenil za neuniverzalni a neracionalni BRZ :)

RCNP
21. února 2017, 10:52
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Svata pravda. Vsechno musi svitit protoze co sviti tak to je cool, ale malokdo mysli na nejaky oslnovani. U BMW jsem mel rad, ze se dal ten displej vypnout, ale radio furt hralo a tak. Coz mi vadi ze moje soucasny aftermarket radio tohle neumi. A ted kdyz si rodice poridili novy bavo, tak se tam da vypnout i to "ambientni" osvetleni, coz me potesilo.

RCNP
21. února 2017, 10:47
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

AdamSS: Souhlas, digitalni rychlost je jeste OK, ale otackomer mi vadi. Ted mam analogovy oboje, plus uvnitr otackomeru digitalni rychlost a na ten analogovej rychlomer vubec nekoukam. Proste se to cte lip. Ale na motorce mam digitalni otackomer a to je zlo. Ac je ta grafika gradujici a spektrum otacek rozdeleny asi na 25 dilu tak se to proste blbe cte. Ale asi i zavisi na konkretnich kouscich.

RCNP
09. února 2017, 18:31
1
Asi potřebuju osmiválcovou ameriku

Ale kulový, ty potřebuješ tohle.

RCNP
08. února 2017, 19:28
0
Opel Corsa - Otázka života a smrti

Do malýho městkýho auto je CVT super. Nějaké obyčejné automaty mívají problém pracovat s malým výkonem a řadí trochu zběsile, když se na ně začne trochu šlapat. Typicky když se proplétáš ve městě trochu svižněji. Ale CVT funguje tak nějak efektivně. Samozřejmě taky jako u všeho záleží na konkrétní převodovce a konkrétním autě a motoru.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee  1993
Jeep Grand Cherokee

1993 rok výroby
173 koní výkon
3 999 ccm objem

Ford F350 4x4 1996
Ford F350 4x4

1996 rok výroby
199 koní výkon
7 300 ccm objem

Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp 2012
Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp

2012 rok výroby
310 koní výkon
5 328 ccm objem

Pontiac Catalina 1965 1965
Pontiac Catalina 1965

1965 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Toyota Yaris 1,VVT-i 2005
Toyota Yaris 1,VVT-i

2005 rok výroby
48 koní výkon
998 ccm objem