reklama
načítám data...

RCNP

JménoRichard
BydlištěPraha
Registracepřed 13.0 měs.
Poslední aktivitapřed 3.9 dny
Příspěvků ve fóru5
Komentářů u článků115
Pozitivních komentářů u článků41
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Diagnóza

21. září 2016, 18:55 29 komentářů

V takovém úvodním blogu trošku představím svojí mentální poruchu a jak jsem se stal ze spokojeného uživatele věčně nespokojeným ale relativně šťastným autařem. Nebudu tu psát, tak úplně svůj deníček o svých pocitech, ale spíš o tom jak to koupí jednoho relativně zajímavého auto šlo se mnou od jednoho k druhému.

Dobrá záminka

09. října 2016, 19:39 29 komentářů

Jaký je život který začne na konci recenze vašeho vysněného auta? Do jakých divných situací se dostanete? O tom a dalších poznáních v dalším pokračování ze života s BRZ, tentokrát i s trochou ježdění.

Nedokonalosti

24. října 2016, 17:12 31 komentářů

Dneska nebudu BRZ, tak chválit jako vždycky, i když si určitě něco najdu. Ale nebude to ani typický článek typu, jak má moje Lambo malý kufr a tak musím jezdit pro drogy v Range Roveru. Spíš o dotahování jistých nedokonalostí, které prostě dostupná auta provázejí. Nebojte, žádná mračítka se nekonají.


Posledních 50 komentářů

RCNP
18. června 2017, 20:54
1
Jaguar začíná vyrábět své první elektrické SUV. Prodávat se má ještě letos.

Nějak nemám problém s tím, že to vlastní TATA. Dokud za tím produktem stojí Britové a Indové víceméně jen poskytují peníze, tak nevidím žádný problém. Vývoj probíhá v Británii a zatím i výroba, tudíž ty podstatné věci jsou stále "autentické" a to včetně spolehlivosti :D Navíc JRL už dlouho nebyla takto na výši, jestli vůbec někdy. Jaguár je konečně současná značka a LR/RR konečně maximalizují potenciál SUV. Myslím, že se všichni shodneme, že jsou na tom daleko líp než za Fordu. Stejně jako Volvo a Aston Martin.

RCNP
07. června 2017, 09:56
0
Slovenský Brutal S1 ožívá ve své finální formě

Jasně, když mě zaujme technika a schopnosti, tak se nad to povznesu a nebudu to tak řešit. Ale stejně by to aspoň nemělo být ošklivý a ideálně tvarově jednoduchý pokud to má být vlastně jen obálka. Viz třeba radicaly - škatule se světlama. Ale tady je vidět ta snaha udělat něco hustokrutopřísnýho a na mě to působí strašně samoúčelně. Neni to koplexní design, spíš design jednotlivych častí, nějak poskládaný dohromady. Já jsem architekt, tak jsem na to možná moc citlivej :)

RCNP
06. června 2017, 17:46
2
Slovenský Brutal S1 ožívá ve své finální formě

Neřekl bych. Ta věc není pracovní stroj, abychom mávli nad designem rukou. Tahle věc má dělat primárně radost a část potěšení dělá určitě i že se na to hezky kouká, nebo se mi to aspoň nehnusí. Pokud by šlo primárně o závodní náčiní(což není, nemá homologace pro žádnou konkrétní skupinu a i oni sami o tom mluví jako o hračce), tak by zase design měl více odpovídat funkci a vynechat tu spoustu zbytečných samoúčelných kudrlinek. Ty zbytečné hrany a zářezy jsou tam prostě navíc a jen se snaží nějak přebít ty prázdné plochy a pak ten detail odpovídá laminátovým hrátkám kutilů na začátku tisíciletí. Tohle prostě není současný design a vypadá to zbytečně amatérsky, ač si s tím kluci určitě dali práci. Navíc když je dneska i tady velká konkurence a dokonce je možné dostat i podobnou techniku v daleko hezčím balení (např. Factory Five 818 - taktéž motor subaru uprostřed). A v této třídě je hned několik zástupců, kteří svůj šarm mají z velké části, taky jen díky pěknému designu - Cat, KTM, Local Motors, Lightweight Car Company atd. Tudíž proč bych si měl nakonec vybírat něco, co se mi nelíbí, když nemusím.

RCNP
31. května 2017, 13:34
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Taky že plní, vždyť jsem to již napsal výše (1000 vs 800km dojezd). A budu se zase opakovat. Tento hybrid je alternativou těm kdo chtějí jezdit spořivě, ale zároveň trochu svižně při běžném dojíždění (příměstské+městské dojíždění). Což doteď byla jen výsada dieselu. S tím, že prostě nebudu řešit, že tím škodím jak autu, tak sobě. A tohle nadužívání dieselu je dnešní realita. Velká většina vozů této třídy dneska jezdí v obdobných dieselových variantách, což se snad shodneme, je v městském provozu čisté barbarství. Nejsem proti dieselům, ve větších SUV nebo obecně větších autech dávají smysl čistě svoji charakteristikou, ale není to univerzální řešení.

A taky už jsem několikrát napsal, že se mi nelibí určité nedotaženosti 330e, ale to je dané tím, že je to jeden z prvních pokusů, stejně jako první diesely nestály za nic. A tady má prostě Lexus náskok, ač zase BMW má velkou přidanou hodnotu v peprnějším pohonu a lepších jízdních vlasnostech. Klasické dilema mezi dynamikou a spořivostí. Takže je to zase něco za něco, jako když si vybíráte i obyčejné auto, podle toho co vyhovuje víc. A v momentě když už je z čeho vybírat je to určitý znak toho, že to asi funguje.

RCNP
30. května 2017, 22:56
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

To ale stavíš 330e do nevhodný situace pro kterou si to nikdo nekoupí. Každý auto má svoje pole působení pro který je navržený a porovnávat ho v dálničních režimech s denním nájezdem 250km je nesmyslný. Jako nebude dieselovej dálniční dostavník fungovat ve městě, tak nebude smart fungovat na dálnici. Proto existujou ty různý kombinace motorizací, paliv a převodovek aby co nejlíp pasovali zrovna na tu tvoji konkrétní situaci. A tohle je jedna z nich, primárně pro jednu určitou situaci. Tohle je hlavně příměstský/městský auto, ne dálniční křižník s kterým chceš denně ujet v kuse 300km. Na to si koupíš právě ten diesel. A na občasný vyjetí na delší štreku nebo dovolenou tě to jednou za čas nevytrhne tankovat po nějakých 600-650km, což je ta úroveň malýho hatche s benzinem. A ne že by si lidi stěžovali, furt je to relativně pohodlnej pro malý denní nájezdy. Nicméně nesmíme zapomínat, že je to 45litrů + baterie, takže ekvivalent objemu "paliva" je větší a při správném používání, kvůli kterému si někdo koupí právě tohle a ne něco jinýho, je potom hodně vsazeno právě na baterie. Kupříkladu, já bych z mého dojíždění ujel tak 15 z 30 (jeden směr) na baterie, tím pádem bych jen 15 km jel na benzin nebo kombinovaně a tak bych vyjel benzinovou nádrž až po nějakých 1100-1200km, což je 20 dní ježdění. Kdežto s mým ex autem (320d) jsem stejnou trasou měl dojezd cca 800-900km, přestože v dálničních režimech nebyl problém ujet přes 1000km na nádrž. Přitom byla nádrž na 65 litrů. Tudíž v daném režimu bych musel mít nádrž aspoň 70 litrů abych to dorovnal. A o tom to je, nemůžeš chtít po rybě aby šplhala na strom a po opici aby uplavala 200km.

RCNP
30. května 2017, 16:40
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

edit: pred adblue meli RR 100 litru.

RCNP
30. května 2017, 16:39
1
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Je to nejmin narocny reseni, proto jak jsem psal uz vyse, tohle je jedna z veci u kterych je videt trosku ta primarni snaha to hlavne ochcat. Ale zkus se podivat jak velka je nadrz na 15 litru, to neni uplne drobek. Proto maji i treba nove range rovery "jen" 85 litru, protoze zbytek zabira adblue a proste ani u takhle velkuch aut by to bylo pomerne komplikovane to nekde zkouset nahradit.. Navic nominalne 46 litru neni zas tak malo, odpovida to mensimu hatchbacku. Takze s vyuzitim baterie nakonec bude celkovz dojezd i tak slusny.

RCNP
30. května 2017, 16:10
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Problem neni hmotnost, ale misto. Ty baterie nejaky zaberou a nejlogictejsi je vzit si to na nadrzi, kde se to castecne vynahradi.

RCNP
29. května 2017, 15:15
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Než přijdou flamy a stesky, tak musím říct, že tohle se mi i jako nadšencovi opravdu moc líbí. Měl jsem E92 v dieselu a ke konci společného života jsem si říkával, jak by bylo fajn nejezdit tu městskou část denního dojíždění v dieselu, ale v něčem vhodnějším. Bylo mi trochu líto jak motoru, tak obyvatel Prahy, ale ta druhá dálniční polovina a celková potřeba delších dálničních přesunů mě "donutila" k dieselu. I doba byla trochu líp nakloněná k dieselům, než dnes (větší rozdíl cen nafty, větší zůstatková hodnota, atd.). Navíc jsem postupem času začal toužit po něčem trošku zapálenějším, co by mi zpestřilo denní dojíždění, což by tohle mohlo celkem dostatečně zastoupit. Mám to 30km, takže bych zvládnul dálniční etapu na benzín, město na elektřinu a mohlo by to celkem vyjít. Jen z toho trochu cítím snahu BMW nabídnout primárně "ochcávku" pro lidi na západních trzích s přísnými limity a zpoplatněnými vjezdy do měst, tudíž se zase hraje hlavně na naměřená čísla a technologie by možná mohla být trošku lepší a reálně trošku účinnější. Ale rozhodně s mým konkrétním jízdním profilem bych tohle volil naprosto jednoznačně oproti dieselu. Takže zase stačí přečkat tu první generaci, stejně jako u prvních mobilů, dotykáčů, tabletů a i těch dieselů a třeba přijde něco zajímavého. Třeba ta nová Z5 s baterkou. Ale zatím si i tak podržím BRZ, které má jen o půl litru větší spotřebu a plný rukáv zábavných trumfů, které trochu přídávají na hodnotě. Moc pěkný test!

RCNP
14. března 2017, 15:56
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

Knightrider: Tak využití by se už nějaký vymyslelo. Bych si prostě našel koníčky co vyžadují korbu :D

RCNP
14. března 2017, 10:19
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

Prave, Ute je tak bizarni karoserie ze to clovek musi chtit. To mi v EU chybi.

RCNP
14. března 2017, 09:59
1
Zakázané ovoce VW aneb co Němci Čechům nenabídli

To já bych bral Saveiro. Asi jediný VW který bych doopravdy chtěl :D

RCNP
12. března 2017, 10:34
1
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

To mě taky napadlo. Přece jen Yaris je taky "legenda 90.let" ač v trochu jiném kontextu :D A tutově s tím bude sranda. Tu MR2 si vlastně lidi domysleli, ale nikdo jim to nepotrvdil. To jsou ty vágní informace a následný divoký spekulace :D Jinak já doufám že to bude MR2 už jenom kvůli tomu, že levná zadokolka s motorem uprostřed dneska neexistuje a já bych moc rád levnou zadokolku s motorem uprostřed. Dal jsem si za životní cíl, že chci zkusit všechny koncepce :D

RCNP
10. března 2017, 20:08
0
Agresivní řidiči nebo hysterie vyplašenců?

Franz: Pravda, je třeba se trochu ovládat. Mě celkem na tyhle zvířecí situace, kdy lidi dělají fakt hrozný věci, pomáhá se fakt vynadávat dokud si nepřipadám směšně, že se kvůli tomu rozčiluju. Což jsem naučenej dělat, jelikož většinou jezdím sám. Horší je to když jedeš třeba s maminkou a začneš křičet všechny kombinace sprostých slov co čeština nabízí :D Ještě že mi už nemůže dát zaracha :D

Tohle už beru jako čistej fakt. Celkem často poslední dobou přesedám mezi vším možným a tohle je fakt hodně znát. Navíc jsem přišel ještě na další věc. Že ve slabém autě člověka dřív dožene taková ta frustrace z promarněný snahy. Třeba když konečně rozjedeš tu prašivou 1.2 66kW na nějakou rychlost a pak ti tam někdo vjede a ty přijdeš o tu vydobytou rychlost a navíc už nemáš výkon to zase rozjet. To se pak nedivím, že se lidi vytlačujou ze silnice :D Takže bych zrušil slabý auta a budem všichni štastnější. Jinak můj největší "arch-enemy" jsou právě tyhle malý rodinný MPV. Lepí se, uhnu, nemůže předjet protože má 105 koní, tak se zařadím zpátky, probliká mě, já mu ukážu palec nahoru a ujedu do západu slunce.

sheogh: Tohle znám. Vždycky mě venku překvapí, že když někdo jede v pravém pruhu a má před sebou náklaďák tak se podívá a i když by s trochou snahy stihnul předjet, tak radši přibrzdí a nechá tě předjet levým pruhem, když už tam jsi a jedeš rychlejc. To u nás by to tam poslal naprosto bez výčitek :D

RCNP
10. března 2017, 18:31
1
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

No, jelikož dneska je sportovní i mixér, tak klidně může :D Ale pokud by to mel byt kei car, tak by to asi ani nerikali, jelikoz to je vicemene vec jen Japonska a okoli. A na zlepseni image to chce "globalni" model, takze bud S-FR nebude kei car a nebo bude a ten třetí model bude něco jinýho. Nutně ne MR-2, ale třeba něco jako Celica? Kupé s předním náhonem nebo AWD.

RCNP
10. března 2017, 14:39
3
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

FS-R nebo tak nějak se to jmenovalo. Taky si pamatuju, že to mysleli vážně. Třeba si to jen my vykládáme špatně a právě tahle malá mrcha bude ten třetí model, kdo ví.

RCNP
10. března 2017, 14:22
3
Agresivní řidiči nebo hysterie vyplašenců?

Tohle je správná otázka, kterou si často kladu. Jak někoho upozornit, že jede ve špatném pruhu nebo že ho chcete jen rychle předjet a on se může zase vrátit zpátky (rozbité dálnice)aniž by to bral jako útok. Na prázdnější dálnici z velký dálky občas bliknu dálkovkama (ve dne) když je mezi náma větší rychlostní rozdíl a já vidím, že má dost místa a tak nebude muset brzdit ani zrychlovat. To se pak pohodlně mineme aniž by musel někdo upravovat rychlost nebo se jinak omezit. A to blikám protože to má účinek na velkou vzdálenost, tím pádem je spousta času na reakci. Což mi přijde kultivovaný a pohodlný způsob pro všechny zúčastněné. Navíc když to situace dovolí, tak i poděkuju paroháčema, aby byla taky nějaká slušnost na tý silnici. To je ovšem proveditelný tak ve víkendovém provozu. V běžném provozu je to trochu horší, jelikož spousta lidí nemá odhad rychlosti a vzdálenosti tím pádem žádná mezera není dost velká na uhnutí. U mého auta je výhoda, že vypadá rychle a tak ty přede mnou mají asi důvěru, že je dostatečně rychle předjedu (nebo strach, kdo ví) a tak celkem uhýbají sami od sebe. Ovšem v jiných autech je znát, že to tak nefunguje. Čím menší tím horší. V Mini mě všichni ignorovali :D Zato v RR si člověk připadá jak Mojžíš. Ale zatím se mi celkem osvědčuje, že blinkr je trochu míň vulgární než dálkovky. Troubení je v našich končinách úplná nadávka, takže fakt netroubím pokud nejde o krizovku. Jinak jak už bylo napsáno výše, tak agrese generuje jenom další agresi, takže dělat nějaký naschvály je fakt hloupý a nic to nezlepší. To jsou ti páni vychovatelé, co zpomalují nebo blokují. To je lepší toho lepiče/stroboskopa ignorovat, když neni kam uhnout. Já se snažím právě naopak trochu zlepšovat náladu a tak pouštím a děkuju když mě někdo pustí a tak podobně, pak jsou lidi mnohem vyklidněnější.

Ač teda nesnáším když se mi někdo lepí na zadek a bliká i v momentě, kdy očividně dost výrazně rychleji předjíždím pomalejší a není se kam zařadit. To fakt nepochopím, že tohle někdo dělá třeba ve 160-170, o kolik rychlejc "potřebuje" jet? Navíc když ho pak člověk pustí a on nejde o nic rychlejc. To mi pak taky občas dojde trpělivost a vyřeším to jako Franz.

RCNP
10. března 2017, 12:35
6
Toyota chce hned tři řidičské sporťáky – bude MR2!

To mi to snad krásně vyjde akorát na konec života s BRZ. Za těch pár let to bude krásnej výběr. Supra/Z4, MR2, nová GT86, nový BRZ, nová Alpine, možná nějaký zajímavá verze miaty a třeba i alfa konečně přijde s tím spiderem. A prý, že se automobilový průmysl řítí do zkázy.

RCNP
03. března 2017, 14:36
0
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

Já myslím, že tady spíš šlo o radio v případě golfu a možná nějaký cennosti ponechaný ve wrangleru. Takovýhle auta asi nemá smysl krást.

Tak třeba pro člověka co s tím nemá zkušenosti, tak neví jestli nemá něco čekat. Minimálně třeba nějakou údržbu tý plátěný střechy apod.

Tady jde taky asi už o konkrétní kousky. Jak jsou obecně pohodlný, ale co se týče tý střechy, tak třeba jak je odhlučněná nebo jestli někde nevydává proudící vzduch nějaký zvuky a tak. Protože jsem jel s pár offroadama se soft topem a to bylo lepší jet bez střechy než s ní :D To je ale trochu extrém. Ale třeba takový ty běžný věci jako těsnost okolo oken nebo nějaký plácání při větších rychlostech je věc která by mě prudila při delších cestách, což u sklápěčky nehrozí. Ale to už fakt záleží na konkretním modelu.

Kdyby dělali BRZ jako targu, tak je to nejlepší auto na zemi :D

RCNP
02. března 2017, 17:14
1
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

To já bohužel jo. Před prací stává golf kabrio a jednoho dne měl prostě nad oknem díru. To samé wrangler se soft topem, ve stejný ulici. Výměna je hlavně oser to vůbec řešit a pokud si dá někdo záležet, tak můžeš být pár dní bez auta.
Tomu věřím, já jsem přemýšlel o miatě, ale zrovna tou dobou se střídali generace a nejdřív bych se do toho auta dostal tak za třičtvrtě roku a pak bych ještě čekal na dodání dalších pár měsíců. Takže místo čekat rok na auto, který bych možná nechtěl jsem vzal BRZ. Takže celoroční provoz kabria jsem měl jako jednu z možností. A taky by mi trochu vadilo právě ježdění po dálnici, který musím praktikovat. Navíc mám takovej zvláštní pocit, že když jedu po městě bez střechy tak, že na mě lidi vidí a to mi je trochu nekomfortní :D. Proto by mi tahle skládačka vyhovovala, že to je dobrej kompromis a je to tak akorát porce kabria.

RCNP
02. března 2017, 12:56
2
Mazda MX-5 RF: Úplně nový druh Miaty

Tohle mě trochu štve, protože targa je můj oblíbený zhýralý typ karoserie a zrovna ho oživili u "konkurence". Klasické kabriolety mám rád, ale v mém případě, kdy mám jen jedno místo v garáži by to úplně nefungovalo. Ne kvůli tomu, že bych jezdil se střechou dole jen když bude ideální teplota, tlak a rosný bod - po zimní zkušenosti bez střechy bych jezdil kdykoliv když by nepršelo a občas možná i tak. Ale zaprvé by mi bylo líto té střechy v zimě, a nechci furt nandavat a sundavat hardtop, když zrovna bude trochu hezky. A za druhé, že přes den stojím venku a prořezané střechy tu vídám až moc často. Tohle je pro mě ideál - pevná střecha co vypadá dobře (celkem rarita) a bez střechy krásná targa, která mi jako kabriolet stačí a navíc v ní cítím takový iracionální 80's vibe , který mi imponuje. Doufám, že se to rozšíří a nebo to aspoň budou pořád vyrábět až budu koukat po něčem novém.

RCNP
21. února 2017, 23:03
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

TT: Psal jsem, že při normálním ježdění to není tak potřeba. Pokud teda to auto vydává aspoň nějaký zvuky a má nějakou zpětnou vazbu, tak se nedostáváš do extrému a nebudeš potřebovat ty extrémy sledovat. Sám jsem jezdil s defíkem, kterej neměl otáčkoměr a tak nějak nebyl potřeba. Částečně kvůli tomu, že ve vysokých otáčkách nic dobrého nečekalo a částečně kvůli exponenciálnímu nárůstu hlučnosti se zvyšujícíma otáčkama :D Což bývá ale dneska trochu problém u některých aut.

FK: Tomu rozumím. To je základní cit pro nějakou mechaniku, ale jak už jsem psal, tak jsou situace, kdy to nestačí a podíváš se jestli máš ještě prostor. Jako na tom okruhu. Často se stává, že váháš jestli bude výhodnější zařadit, nebo to vytočit k omezovači (opakuji: K omezovači, ne nechat mlátit NA omezovači) a ušetřit si dvě zařazení a nějakou ztrátu tím způsobenou - to je těch 300 otáček k dobru. To samý podřazovaní ve vysokých otáčkách s rezervou, nebo při rozvržení spektra výkonu při driftování, když si chceš podržet smyk a nemužeš si "vyčerpat" hned na začátku všechny otáčky. A tak dále a tak dále. U točivý atmosféry skoro denní chleba (berte s rezervou), nebo víc reálně u slabýho auta který chceš/musíš drtit aby s ním byla sranda. A v tu chvíli se mrkneš na ten otáčkoměr. To přece není nic nenormálního, když to vztáhnu na použití v horním spektru otáček. A stejně to funguje i opačně, třeba u malých dieselů, kde máš malý spektrum otáček mezi dušením a hučením, kde to nějak jede a chceš si třeba jenom naplánovat předjíždění. Taky se radši mrkneš jestli na to máš na daném kvaltu dost "místa". A na RZ asi nestíháš číst jednotlivý otáčky, ale očividně tam ten otáčkoměr k něčemu máš :)

RCNP
21. února 2017, 17:06
0
BMW 320d E91: (Už opravdu) poslední pravá trojka?

Tak u kombíku ten diesel nijak neuráží :) Ač taková 335i v kombíku musí vyvolat divoký chalupářský sny snad v každém.

RCNP
21. února 2017, 16:23
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Kdyby nebyl otáčkoměr potřeba tak ho tam nadávaj :D Tak při normálním ježdění na otáčkoměr nepotřebuješ koukat, ale když jedeš pilu, tak se to celkem hodí. Nevim jak ty, ale já nerozeznám podle sluchu 7200 a 7500 otáček, takže se na půl vteřiny mrknu jestli už mám řadit nebo ne. Nebo naopak při podřazování jestli mi zbývá dost otáček abych si pak nebloknul kola, častej jev na okruhu. A to když auto vydává dalších sto zvuků, tak nevím proč bych se nepodíval.

RCNP
21. února 2017, 16:06
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

JC: Mam strasnej clarion nx504e a on se umi prepnout do nocniho rezimu. Automaticky stejne jako svetla, ale furt hrozne sviti i s tmavyma mapama a pozadim. Je to kram. Kdyby sel vypnout displej uplne to by bylo fajn, jezdim totiz casto pres noc a je to trochu otrava.

RCNP
21. února 2017, 11:11
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Tak jasne ze se bavime o typu zobrazeni, ne o typu mereni. U rychlosti je to prijemny mit jako rucicku, to je pravda, ale ani cislice nejsou extra odrazujici pozornost. Ac je pravda, ze je rozdil jestli musis cist cislice nebo koutkem oka "kontrolovat" pozici. Jak uz psali vyse. U otackomeru se ale ty cisla meni hodne rychle oproti rychlosti, tak to mi vadi ze to vyzaduje spoustu pozornosti.

RCNP
21. února 2017, 11:02
1
BMW 320d E91: (Už opravdu) poslední pravá trojka?

Ja jsem mel 320d E92 a jezdil jsem za 6,3 a to kdyz jsem se nejak neomezoval. Na dalnici nebyl problem jezdit lehce nad pet. A to tenkrat mela tusim jeste o par koni vic (178k/130kW?). A rizeni a podvozek je moc dobre odladeny na "nesportovni" konfiguraci. Jezdit svizne nebyl problem a celkove byl limit hodne vysoko, ze clovek mohl jezdit rychle ale pohodlne uplne vsude. Asi nejuniverzalnejsi a objektivne nejracionalnejsi auto co jsem mel. Jak i jednou Chris Harris rekl, ze vlastne clovek nemuze potrebovat vic. Proto jsem ho vymenil za neuniverzalni a neracionalni BRZ :)

RCNP
21. února 2017, 10:52
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Svata pravda. Vsechno musi svitit protoze co sviti tak to je cool, ale malokdo mysli na nejaky oslnovani. U BMW jsem mel rad, ze se dal ten displej vypnout, ale radio furt hralo a tak. Coz mi vadi ze moje soucasny aftermarket radio tohle neumi. A ted kdyz si rodice poridili novy bavo, tak se tam da vypnout i to "ambientni" osvetleni, coz me potesilo.

RCNP
21. února 2017, 10:47
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

AdamSS: Souhlas, digitalni rychlost je jeste OK, ale otackomer mi vadi. Ted mam analogovy oboje, plus uvnitr otackomeru digitalni rychlost a na ten analogovej rychlomer vubec nekoukam. Proste se to cte lip. Ale na motorce mam digitalni otackomer a to je zlo. Ac je ta grafika gradujici a spektrum otacek rozdeleny asi na 25 dilu tak se to proste blbe cte. Ale asi i zavisi na konkretnich kouscich.

RCNP
09. února 2017, 18:31
1
Asi potřebuju osmiválcovou ameriku

Ale kulový, ty potřebuješ tohle.

RCNP
08. února 2017, 19:28
0
Opel Corsa - Otázka života a smrti

Do malýho městkýho auto je CVT super. Nějaké obyčejné automaty mívají problém pracovat s malým výkonem a řadí trochu zběsile, když se na ně začne trochu šlapat. Typicky když se proplétáš ve městě trochu svižněji. Ale CVT funguje tak nějak efektivně. Samozřejmě taky jako u všeho záleží na konkrétní převodovce a konkrétním autě a motoru.

RCNP
07. února 2017, 13:34
1
Kdy začínáme mít rádi své auto?

Souhlas. A myslím, že pokud si pořizuji auto jen pro sebe, tak bych neměl být objektivní. Právě naopak. Pak to totiž dopadá tak, že se někdo snaží naučit rybu letát a je následně nespokojený.

RCNP
07. února 2017, 13:26
0
Octavia 2017: Není to jen o světlech

Taky nějak nevím, co si o tom myslet. Jelikož nemůžu říct, že by to bylo ošklivé, ale vím, že mi tam něco nesedí. Nějaký proporce tam nehrajou, který moje oko nedává. A tak bych asi jen kvůli tomu, vybral něco jiného, kde budu mít jasno. Třeba Cupru, když bysme se chtěli držet VAG. Ta na mne působí mnohem jednoznačněji. Vím, že spoustě lidí je fuk jak auto vypadá a jakou má barvu a tak, ale já osobně nevím proč bych se měl nutit k tomu aby se mi něco líbilo. Navíc když je dneska na výběr z tolika alternativ a to i jen uvnitř koncernu VW.

RCNP
06. února 2017, 21:52
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

To je vtipný, že to píšeš. Ono toyobaru je celkem slušně vytuněný. Komplet výfuk, lamelák, kratší převod a ultimativní short shifter :D Ale to je fakt extrém. Ale obecně funguje BRZ jako daily hrozně dobře. Je trochu hlučnější a není vysloveně komfortní, ale není to víc než třeba Mini nebo jiné tvrději odladěné hatchbacky(ne nutně hothatch). A stačí jet v klidu a to auto se chová jako cokoliv jinýho. Žádný hvízdání převodovky nebo kousavý brzdy. Necháš to válet okolo 2000 otáček a auto po tobě nic nechce, nedělá hluk. Prostě normální auto.

Dozadu jen drobnější postavy. Onehdy to byla hubená slečna, tak 170cm a celkem v pohodě to zvládla. Tuším nějakých cca 200km tam a zpět? A špatný prodeje jsou asi kvůli špatnýmu prvnímu dojmu. Na papíře nic moc. Interiér ač dobře udělanej, tak vypadá trochu levně. A když to srovnáš s nějakým pěkným hothatchem, který má interiér plný pozlátek a hračiček, přitom podobný výkon, tak to musíš doopravdy chtít. Navíc i tak BRZ není tak univerzální a lidem asi tenhle kompromis vyhovuje, že vymění jízdní vlastnosti za víc komfortu a praktičnosti. Ač by jim to toyobaru i tak stačilo a sami by tomu pak dali třeba i za pravdu. A ty lidi, který tohle kousnou není tolik a tomu odpovídají čísla. Celosvětově, to ale není tak hrozný. A pokud jde o ČR, tak hlavně ze strany Toyoty je to laxnost, protože Subaru prodá tolik kolik má přiděleno.

RCNP
06. února 2017, 21:05
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

Znám člověka, co má toyobaru jako jediný auto a vozí v něm dítě, kočárek, manželku a prostě všechno co se namane (třeba vánoční stromek). Ale to je možná trochu extrém :D To já mám v podstatě sériovku. A jezdím na hory a v létě na dovolenou apod. Zrovna na silvestra jsem byl na horách, ve třech :) A jinak právě, ty autíčkářský "negativa" které to auto má, tak krásně přetavuje v daily pozitiva. Není nižší než třeba Mini. Běžný věci jsou "civilní" - gumy, destičky, olej, ale třeba právě normálně tuhá spojka, nekousavý brzdy a tak. Mrkni na blog JC, nebo myslím můj první, už jsme o tom něco napsali :) A to už jsme pěkně zaběhli od té původní myšlenky, mimochodem :D

RCNP
06. února 2017, 20:30
1
Jaká by byla auta, kdyby se vyvíjela jako autobusy

Tohle je velice zajímavá myšlenka. Jen mě napadá několik souvisejících otázek. Od jaké doby je vlastně osobní automobil na tolik spotřební věc, že ji vybíráme částečně iracionálně? Bylo vlastně někdy vůbec období, kdy automobil nebyl takhle zatížený? Přece jen, vždycky existovala auta pro lidi co prostě jen chtěli to nebo ono, bez většího smyslu. A jakou roli v tom hraje, že je to naše vlastní věc a ne něco veřejného nebo pracovního?

RCNP
06. února 2017, 20:00
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

0 dětí, 1 auto. Jinak se samozřejmě bavíme o situaci, kdy máš volbu auta, tedy asi ne pokud máš firemní. A samozřejmě tohle není nějaká výtka, že já jsem největší petrolhead a tak když nejezdíš pořád sporťákem, tak jseš můj nepřítel. Spíš taková myšlenka nad zhodnocením vlastního času :)

RCNP
06. února 2017, 18:27
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

Proto jsem taky nepsal svoji situaci, jako univerzální řešení. Já to myslel obecně, ne jen na primárně zábavný auta. Typicky sporťák. To myslím tak, že obecně odbýt si tu cestu do práce je škoda. Třeba kdybych jezdil do práce celou cestu v koloně(což je primárně špatně, ale pro příklad), tak si koupím něco uber pohodlnýho a budu se nechávat opečovávat hračkama a komfortem - a budu to mít jako relax, jak jsem psal. Nebo si koupím kabriolet a když nebude pršet, tak se budu aspoň slunit při tom crcání 30km/h po zasekaném okruhu. To jsou ne úplně skvělý příklady, ale snad je moje pointa jasná. A tak když to přeženu, tak odsedět si to v oktávce, koukáním před sebe mi přijde nevyužití času a potenciálu. Ale samozřejmě jsou situace, kdy to je a vždycky bude rutina a nic tě nezachrání, to je pravda.

RCNP
06. února 2017, 17:44
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

To je možná krása toho "pomalého" auta, že se dá na pár vteřin trošku zostřit tempo a zlepšit si den. I když je trošku provoz, tak se dá tu a tam pro radost seknout meziplyn nebo zapomenout řadit nahoru, když se zaklikatí nějaký pražský kopec. Ale je pravda, že cestou přes Prahu na osmou nebo devátou, tě nezachrání nic a jen se vezeš. Ale ty krátký momenty ti dokážou fakt zlepšit den. Poznal jsem to když jsem měl auto měsíc v servise a jezdil "obyčejným" autem. Ocenil jsem komfort a nenáročnost, který samotný můžou být zábavný v určitém podání, ale i ta malá troška každodenního dramatu mi hodně chyběla. Čímž chci říct, že i malý potenciál se dá se správným autem dobře zhodnotit. Ale rozumím tomu, že některý cesty jsou prostě jen o přepravě. Jak jsem psal, třeba ta čistá dálnice.

RCNP
06. února 2017, 16:46
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

Tak pokud jezdíš do práce jen po dálnici tak asi OK. Ale já si myslím, že když už musím trávit v autě pravidelně nějaký čas, tak si ho jen odbýt je trochu škoda. Já jezdím 45% dálnice, 50% město/městský okruh a 5% okresky. A i těch pár ostřejších zatáček a občasné roztočení motoru stojí za to. Z hodiny nudnýho přesunu je najednou dobrý odreagování, který mi stojí za to jet těch dalších padesát km v něčem co není meriva.

RCNP
01. února 2017, 16:52
0
Autosalon v Tokiu se ponese v duchu japonských sporťáků

BMW spolupomohlo vyvinout sporťák Toyotě. Na oplátku Toyota dala know-how na elektriku. Což se ukáže i v tomhle projektu u tý vrcholný mototrizace.

RCNP
28. ledna 2017, 00:36
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Já mám BRZ a ten test je blábol. On použije jednu pravdivou informaci jako podklad pro dva nesmysly. Jako ty reakce na plyn. Ve středních je propad zátahu, to je pravda, ale reakce na plyn jsou i tak v celém spektru naprosto okamžitý. Otáčky nepadají a meziplyn trefí i největší poleno a to i v hodně nízkých otáčkách. A kromě několika nelogičností tam jsou zveličené drobnosti přetavené do lží. Jako třeba hluk uvnitř, nebo použité materiály. A pak tam jsou čisté lži. Jako že je špatný komfort, že řazeni jde težce a nejde dělat přesně, že je motor nevyzpytatelný v nízkých otáčkách a že nefuguje v jiném než absolutním temptu. To jsou lži a jen si vybral toyobaru (zvlášť motor) jako prostředek k hatu EU, jelikož kde jinde ukázat jak je EU zlá než na autě pro fandy, kde to má nejvíce zabolet. Podrobné obsáhlé rozbory mají jen vzbudit dojem o podloženosti těch nesmyslů, přitom to spíš vypadá že auto měl půl dne a zbytek vyspekuloval a následně řádně melodramaticky podal.

RCNP
27. ledna 2017, 13:37
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

To je přesně ono. Všechny recenze na Toyobaru byly víceméně kladné (i na samotném autofóru) a pak přijde Pjanda a rozbije to :D První český automobilový hipster?

RCNP
27. ledna 2017, 10:33
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

První věc na kterou jsem si vzpomněl. Ač ta recenzi spíš než o autě vypovídá o autorovi nebo celém AS. Totálně zbytečnej hejt, plnej nepravd a vlastní hlouposti. Nebo spíš pro ně jediná možnost pohanit nějaké auto, jelikož všichni ostatní už je "sponzorují", tak tam brblat nemůžou.

RCNP
26. ledna 2017, 21:49
1
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

Matěj: Na to jsem četl nedávno nějaký článek, že na tyhle testy se automobilky vždycky dokážou velmi rychle připravit. Jasně stanovený neměnný podmínky jsou na ochcá...optimalizaci jako stvořený. Ať už jde o emise, nebo bourání. O tom bourání na druhou stranu jsem neslyšel, to je parádní optimalizace ze strany IIHS. Jinak Volvo prodává bezpečnost, tak je dobrý vědět, že to není jen slogan a pár odstavců v tiskový zprávě. Pamatuju si jak novou XC90 házeli přes střechu, do škarpy, ze vzduchovýho děla apod. Ač to není auto pro petrolheady, tak svoje kvality má. A to je u každýho auta důležitý aby mělo určitou přidanou hodnotu. Ať už je jakákoliv, tabulkový auta jsou nuda.

RCNP
26. ledna 2017, 15:39
0
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

S tím souhlasím a to jsem taky myslel tím, že bych odlišoval pasivní a aktivní bezpečnost. Prostě bys nedostal 2 hvězdy, ale plácnu třeba 3 hvězdy za pasivní bezpečnost a 1 za aktivní. Tím je jasno a možná by to i mělo větší srovnávací a vypovídající hodnotu. Jinak na small overlap koukám taky a bylo dost zajímavý když to začínalo. Hlavně u evropských značek. Dneska už je ten prvotní šok také překonaný, takže se s tím ty značky už srovnaly a propadají už jen opravdické krámy. Ale ten začátek byl divoký, kdy prémie neprémie, velký malý, všechno šlo do kopru. Kromě toho Volva, které se tím zabývá pravděpodobně nad rámec "normy", trošku více prakticky a reálněji. No, očividně to splnilo cíl. Bohužel asi z většiny jen pro US trh, viz. váhové rozdíly US a EU verzí.

RCNP
26. ledna 2017, 12:49
2
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

Já myslím, že je to celkem dobrá zpráva, co se týče nějaké informativnosti euro NCAP. Pár let zpátky měla všechna auta plný počet hvězd a bylo to lehce o ničem. Ač to teda asi i odpovídalo tomu, že auta jsou dneska už hodně bezpečná. Takhle má člověk aspoň nějaké srovnání, ač bych teda taky odlišoval mezi aktivní a pasivní bezpečností a nehodnotil je dohromady. Jinak k samotnému Mustangu. Nemít dneska předpínače pásů mi přijde trochu zbytečný, taková blbost a dost to pomůže. A nedostatečně nafouklý airbag, taky není zrovna maličkost. Jinak myslím, že to dítě co si dalo hlavou o vnitřek auto je to, co nesedí v autosedačce (na videu sedící vpravo).

RCNP
24. ledna 2017, 21:04
1
Mazda MX-5 dostala český ceník a příplatkový automat

40kg navíc. To není tak zlý, ač samozřejmě na špatném místě.

RCNP
17. ledna 2017, 23:51
0
Nový Mustang dělá další kroky k evropskému GT - máme nové informace

Mimochodem, všímáte si toho jak poslední dobou krajní hrana kapoty je zároveň horní hrana blatníku? Poslední dobou čím dál častější jev (Superb, Mustang, A5).

RCNP
17. ledna 2017, 21:23
1
Konečně víme, čím jezdí Homer Simpson

Protože je to atyp. Malá poptávka a malá marže pro prodejce oproti mainstreamovým modelům. To už se samo projeví na motivaci to auto prodávat, viz Toyota, který je to úplně fuk. A i když to auto frčí a je chtěný, tak stejně je horní limit prodejů několik desítek aut. A na tak malý potenciál dělat skladovou zásobu je nereálný. Takže i velký dealer s několika showroomy má jednu dvě předvádečky, v typický specifikaci, který točí po několika showroomech. Jako na začátku Tsuscho - jedna GT86 a týden dopředu objednávka na testovačku. A pokud se čeká jen na atypickou specifikaci běžnýho auta 2-4 měsíce, tak čekat 6 měsíců na atypickej model mi přijde pochopitelný.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 e39 523i 1999
BMW Řada 5 e39 523i

1999 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

International 1210 Special 1977
International 1210 Special

1977 rok výroby
1000 koní výkon
5 000 ccm objem

Jeep Wrangler YJ 1989
Jeep Wrangler YJ

1989 rok výroby
103 koní výkon
2 464 ccm objem

BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW 2004
BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW

2004 rok výroby
245 koní výkon
4 398 ccm objem