
frite
Jméno | Jirka Fri |
---|---|
Bydliště | Olomouc |
Registrace | před 7.6 rok. |
Poslední aktivita | před 1.1 měs. |
Komentářů u článků | 129 |
Pozitivních komentářů u článků | 36 |
Negativních komentářů u článků | 25 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Tak jestli třetina z limitky jde do BEV tak to vnímám jako úspěch elektroaut. Tak zase k tomu dostanou 130 k navíc...
"Kdybych" si volil já tak jdu určitě do spalováku a to jsem k elektromobilům hodně pozitivní..
Já bych byl s těmi udávanými hmotnostmi před 20ti roky opatrný.
Není to tak dávno co proběhlo si automobilky trochu pomáhaly a na váze ukázalo Mondeo o 280 kg více, MB C 245 kg než bylo v tabulkách. Něco takového probehlo i u insignie... je
Pokud se na to díváš například z pohledu běžného sobeckého uživatele - tzn. nevadí mi že soused dýchá moje karcinogenni sracky a posílám peníze rusakum či na blízký východ, tak jednoznačně ano.
Pálava: Dál jsi dohromady snad všechna hospodská moudra o Ev co existují a přidal ještě konspirační teorii! Úžasný výkon, gratuluji
Tak to jsem nevěděl. Popravdě mě nenapadlo že to ještě někdo zkouší (vím že to ještě někdo zkouší, např Stellantis) ale zrovna u BMW to vidím na promarněnou šanci postavit plnohodnotný Ev. Chápu že adaptovat platformu a momentálně ušetřit může vypadat lákavé, ale..no, kdo někdy zkoušeli adaptovat staré bydlení na moderní a dělat kompromisy asi ví jak to dopadá ..
Nepochybuji že to je velice dobře auto, ale pořád ve na cestě k EV tak na půli cesty.
Pomineme ze to má úplně zbytečnou jakoby masku chladiče aby se to tvářilo jako spalovak.
Jde o to že Ev nabízejí možnosti které spalovak z konstrukčních důvodu nabídnout nemohl. Ať ten kufr vepředu tak především možnost naplno využít prostor rozvoru auta k velikosti kabiny - tak jak toa např Tesla či Kia ev6.
Když se na tohle auto podíváte z boku tak se tváří díky dlouhé kapelote že tam má kdoví kolika válec, ale věže tam vzduch. Takže to auto mohlo být prostornější, nebo kratší. Ale ono je dlouhé s omezeným prostorem, protože že tváří že není Ev.
Pro městký rozvoz není nic lepšího, tam je Ev krutě efektivní. Na dopravu po dálnici je zase kombinace Ev a dodávky ta nejhorší volba protože ta aerodynamika bude hnat spotřebu hodně vysoko
To sice jo, ale:
1)Musíš přihodit 65 tis za Sportline a 25 tis za lak
2) Jsou tam prvky které se mi vyloženě nelíbí - převážně černá kola a černé střešní nosiče
3) Jsou tam prvky pro mé potřeby vyloženě nepřijatelné -snížený podvozek a 18" kola
4) těch laků na výber zase moc není a zrovna taková Dragon skin která by se mi líbila už se zase stala tuctovkou.
5) pořád to bude superb, kterých jsou tu tisíce a který lidé fasují v rámci fiemní Car policy.
A když máme ve firmě právo individuálního výběru, tak bych si před sebou neobhájil že beru tu nejtuctovější volbu v rámci našich reálií...
Prostě jsem oběť své zpovykanosti.... vím to...
Jako... já vím že Sup není špatné auto a pro moje využití poslouží dobře. Ale co na 99 % nepřekousnu je ta jeho tuctovost. Je jich všude plno a já mám rád v životě pestrost a odlišnost. A navíc mi ho nejčastěji doporučují lidi co ví o autech úplný prd, a o ničem jiném než o škodovce by stejně v životě neuvažovali, i kdyby to byl sebevětší krám. A taky se na své auto občas zálibně podívám, a to by mi kvůli všednosti superbu asi nešlo. Ale dík, vím že to myslíš dobře...
No, zrovna ten konec C5 jsem nepochopil. DS se přeci jen profiluje na jinou klientelu než Citroen, navíc ani konkurenta či náhradu za C5 nenabízí. To by VW mohl zaříznout Passata protože přece mají v koncernu A4.
Pro mě to byla ze strany Citroenu nepochopitelná marketingová fušeřina opustit bez náhrady celý jeden segment a celou sortu zákazníků.. Aby se do něj po letech zkoušeli vrátit zpátky.
Opravdu je CLA menši? Možná máš pravdu, ale 508 jsem zkoušel a jak mě jako auto nadchla, tak ta velikost kabiny byla stopka.
Předchozí auta byla C5 kombi a aktuálně Insignia.
A velké auto chci protože jezdíme s ženou na divočejší dovolené kde přespáváme v autě každý den jinde a i když pro služební účely většinu roku by stačilo auto běžné velikosti, tak cca měsic v roce vyjíždím narvaný po střechu a to kolik ráno naložím mě limituje v tom kolik ten den udělám. Takže by auto stačilo i menší, ale to období se mi prodlouží adekvátně chybějícímu prostoru..
No, když beru pouze ze střední třídy - zmizela Insignia, C5, i40, Honda Accord, Nisssan Primera, Kia Optima... A to jsem určetě spoustu zapomenul..
To mi povídejte...
Příští měsíc mám vybírat nového služebáka. Co pět let beru kombi střední třídy. A co tam máme aktuálně - Superb, Passat a.. a nic. Teda teště 508, která je krásná, jezdí pěkně ale prostorem nemá ani na octávku. A MAzdu 6 která se cenově prémii blíží, ale budiž. Jinak už jen prémie - a na tu už přece jen není budget, a když s odřenýma ušima ano, tak to morálně nepřežijou zákazníci, že k nim obchoďák jezdí v mercedesu, přestože CLA shooting brake je na ceně superbu. Ten by zkousli, mergla ne.
Kdo chce větší kombi z mainsteamu a nechce koncern VW (jako já), asi musí brát SUV.
Což je paradoxní když automobilky žehrají jak je drtí emisní limity a pak nabízí stodoly s aerodynamikou cihly.
Pořád dělají užitkové verze se spalovakrm.
A nejsem si jistý jestli nedělají osobni verze dál ale z emisních důvodu jen pro důležitější a bohatší trhy a pro ty méně důležité jako nás ho vyškrtli.
Já Spacetourer objednával v roce 2019 a už tehdy škrtala fabrika z českých objednávek jednu za druhou i když jela na plno.
Prostě když už prodat auto s vysokými emisemi tak na trh s lepší marži.
Ano, pokud máš chalupu 350 km od domu, na ni nemáš elektřinu a každý druhý týden se z ní na zavolání šéfa musíš vracet tak je to problém.
A co brani stalsntisu chovat se jako Toyota. Odpovím si rovnou. Nic. Jen někdy něco prodělali a nyni hasí. To jaké budou legislativní požadavky věděli několik let dopředu
Že je Caddy nastřelené souhlasím, ale evidentně to zákazníkům a vwq nevadí protože žijí a vyrábí.
Díky zajdo, ja tvůj argument beru a vnímám jako relevantni, evropskou legislativu sleduji a navíc pracují v oboru ještě více svázaný legislativou než je autoprůmysl.
Nicméně - to že Stelantis na českém (,nevím jestli i na evropském) trhu přestal nabízet osobní Berlingo je pouze manažerské rozhodnutoi jak si ulehčit práci.
To samé auto nadále nabizi toyota, podobné nabízí ve jako Caddy.
Takže ono to jde.
Jen to umět.
Jako.. mínusy jsou fajn, ale pořád bych prosil nějaký ten odkaz. Dík...
Prosím tě, maz nějaký odkaz jak EU zakázala stentisisu prodávat osobní dodávky? Rád bych se dovzdelal. Dík.
Tohle auto je ideal. V podstatě jediné auto které potřebujete pokud k životu nepotřebujete ježdění na okruhu.
Odveze to rodinu, krámy bečku i chlaďák na chatu, míchačku a cement na stavbu, zaparkujete s tím na normalnim parkovacím stání, nikdo vám nebude závidět jaký jste burzoust, moc to nežere, frouncouzo tuto techniku umějí.... to prostě nemá chybu, jedno auto na furt.
Infrastruktura v celosvětovém měřítku nulová?
I když je ČR oproti západu a USA 100 let za opicemi tak nějaká už tu je.
A na to že 50 % obyvatel bydlí v RD tak těchto 50% může nabíjet bez problémů doma kdy chce...
Polétavý prach je největším problémem právě v těch průmyslových aglomeracích typu ostrava. A významně se na něm podílí právě ten průmysl.
A i ten prach EV produkuje méně protože ne všechny spalováky mají filty ( a ani ty nepracují vždy stoprocentně) a méně používají brzdy.
Kromě toho se měří i oxidy dusíku a ty už z aut jsou.
Rock: pro kupce nových aut tam ta výhoda je protože jsi vázán na autorizák (teoreticky ne ale víme..) a tak je výměna oleje dominantní položkou na faktuře za garančku.
Frankie - rychlonabíječka je extrémní příklad kterou typický uživatel využije tak 3x do roka a někdo ani to ne.
navíc záruku 8 let máš bez ohledu na využívání rychlonabíječek
Ono jaksi Tesla v současnosti mohutně investuje do staveb továren, tím se zisk snižuje.
"Běžný zákazník není ochotný dát za elektroauto ani korunu navíc oproti tomu spalovacímu, obávám se (beru nějaký průměr)."
Obávám se že osobní preference vydáváš za obecný úzus.
"jestli chceme aplikovat nějaký zákon nabídky a poptávky, tak tahle celá technologie jaksi zatím neuspěla."
Ehm, prodeje jaksi celosvětově významně rostou, což se o spalovácích říct jaksi nedá.
"Elektroauta mají úspěch plošně jenom tam, kde jsou levnější, než ta spalovací"
Levnější (po dotacích) oproti adekvátním spalovákům jsou pokud vím jen v Norsku a stejně jejich prodeje rostou všude.
"zákazník jejich pomyslné "benefity", díky kterými jsou postaveny přirozeně cenově výše, neakceptuje a není ochotný zaplatit a dokud je spalovací alternativa jen o trochu levnější, obecně volí tuto"
Viz bod 1.
A Tesla už je dnes krásně zisková i bez povolenek...
No jo vlastně. Kvůli novému mostu...300 m úsek který těsně před mostem končí.
Jediný pokus a stejně to zmršili.. https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/doprava/20967-cyklopruhy-na-pasteurove-ulici-mohou-cyklisty-mast-i-nadale-se-musi-spolehat-na-ohleduplnost-ridicu.html
Nicméně náklady byly pár kilo barvy a 2 hodiny práce malovacího vozíku..
https://fdrive.cz/clanky/tesla-zverejnila-zisky-za-druhe-ctvrtleti-opet-prekonaly-ocekavani-automobilka-uz-je-dva-roky-nepretrzite-profitabilni-7482
Spekulovat jak by na tom byla bez systému povolenek je zbytečné protože povolenky tu jsou a obchodují se tady i v zámoří. Je to realita a možnost je prodávat mají i jiní stejně jako tesla.
Automobilky (a vlastně výrobci čehokoliv) nastavují ceny podle toho kolik je zákazník ochotný dát. Jestli je zákazník ochotný dát 600 tis.protože dalších 200 tis dostane od státu tak si automobilky takto cenu nastaví. Účetně přijde dotace na účet zákazníka, ale reálný profit se realizuje na účtu automobilky.
Pro toho kdo má možnost nabíjet je plug in dobrá cesta ne?
Technicky pořád hybrid, jen baterka o něco větší. A pár desítek km jezdíš v tichu a za třetinové náklady...
Frankie: proč bys baterii po osmi letech měnil když ji v té době dube akorát končit standardní záruka? U nového auta měníš motor taky po dvou letech za nový protože končí záruka?
Tak e-golf byl fakt křáp a hodně nepodařený pokus.
S těmi poskytovateli nabíječek souhlas, ale beru to tak že zatím žijeme v EV pravěku a musí si to sednout. Tendence na sjednocení tu jsou a nebo to už je schopný zajistit prodejce - viz. Mercedes.
Cena je problém.
A to proto že je uměle vyhnaná výše dotacemi některých národních států.
A výrobci co naooko brečí jak musí všechno zdražovat protože elektromobilita jak ve skutečnosti na EV v současnosti pěkně rýžují.
Mimochodem - Tesla má na jednom autě hrubou marži 29 %.
O tom se výrobcům spalováků ani nesní. Tedy sní a proto na vlnu EV naskakují.
A to je asi odpověď na otázku budoucnosti. Spalovák určitě skončí, i bez legislativních tlaků protože každý technický vynález je jednou překonán, je jen otázkou kdy. Legislativa to v současnosti jen urychluje.
Mimochodem - článek říká že většina čechů nemůže nabíjet doma ale to není tak úplně pravda protože polovina lidí bydlí v rodinných domech a tam se nabíjení dá řešit poměrně jednoduše a u části bytových domů už jsou přípojky taky.
Navíc přechod bude trvat ještě nějakých 25 let takže čas na přizpůsobení infrastruktury je.
Tak v podstatě menší potřebu cyklopruhů by vyřešila menší dostupnost aut, že jo...
No, a třeba u nás v Olomouci není cyklopruhu ani metr, pokud jsem si všiml, třeba...
Emisní cíle pro auta schválil evropský parlament na podzim 2018.
Mimochodem - proti vůli evropské komise která chtěla cíle méně přísné.
V době měli zelení v EP 52 poslanců ze 751. tzn necelých 7%
Takže je zbytečné si nalhávat že nám to vnutili zelení. Emise jsou na západě daleko více důležité a celospolečenské téma než postkomunistických zemích.
A limity emisí CO2 se opravdu nestanovovaly kvůli dýchání, že?!
Mimochodem - jak si představuješ řešení smogu ve městech kde je silniční doprava největším znečišťovatelem? (vyjma Ostravy, Karviné a podobného Mordoru?)
No,Stelantis nabídne osobní dodávky už jen jako Ev, ale pořád ponechalo možnost objednatvsi užitkové verze s druhou řadou sedadel a porosklenim druhé řady, za příplatek i prosklení kompletní.
Konkrétně u Citroenu tuto verzi vedou v ceníku jako Berlingo polokombi.
Děláš jako by SUV bylo to jediné co se dá dnes koupit.
A nevím jestli v těch starých časech byly gazíky nějak elegantní. I těch pár civilních bylo tenkrát hrubě krabicoidních.
V téhle osobní verzi je to využitelne fakt jen pro velmi omezenou skupinu zákazníků, ale v dodávkové verzi pro různé ppl a DPD kdy auto skáče po ppr desítkách metrů zase naprosto ideální.
Zdá tyhle rozvitý lituju když vidím že mají v kabine manuál.
Nejakou reálný test elektrododavky v rozvozu zboží dělal Rasto Chvála a vyšlo to velice pozitivně.
C5 x7 1.5 thp sedan sem měl něco přes pět let, kupovaná nová.
Svezení to bývalo pěkné, s hezkým motorem vepředu nebyla tak nedotaciva jak jine verze. Za tu přetáčivost mohl z velké části přední nesmyslné velký převis - člověk svedl kapotu, uviděl malý motor víceméně nad nápravou, pak 30cm volného místa a pak teprve chladiče. a z fotek se zda ze v tom možná pokračuje i c5x ale snad se pletu.
Bohužel se to projevilo na místo v kabině které už neodpovídalo autu a délkou 4,8m. Druhou řadu taky omezovaly mohutná křesla v první řadě, ve kterých se ovšem sedělo skvostně a jaká často nedodávala konkurence ani za příplatek.
C5 aircross jsem zkoušel když jsem hledal nové auto ale to pro mě nebyla cesta. To auto je prostornosti tragédie. Zadní převis pro změnu žádný takže aby měla vůbec nějaký kufr tak na úkor kabiny . Za sebe jsem si nesedl ani když jsem měl druhou řadu posunutou maximálně dozadu
Jako... gratuluju ke skvělému barteru (ze strany autora) ale ono pro běžného zákazníka to nevypovídá vůbec nic.
Ideálně by se to mělo provest tak že ti zastoupení dá volnou ruku ve výběru servisu a odhalení že t o platí dovozce by přišlo až s předložením faktury.
Takhle když vvedeli že jsi "kulich" a vedení to bude sledovat je..
Hele, dělat si takové závody za během nichž dochází k porušování silničního zákona fakt není ohleduplné.
No s tím žigulem si pomůžeš. Půlka z nich jsou přeznačkované Dacie a ta druhá původní produkce ruského průmyslu včetně jejich smyslu pro detail a komfort.
99 % aut co se reálně doteď prodávalo byli taky obyčejné spotřebiče. Jenom řádově dražší než ledničky a pračky. Prostě průmyslový výrobek který musel splňovat nějaké legislativní požadavky co fabrika vyrobila aby uspokojila spotřebitele a něco vydělala.
A to 1 % automobilové šlechty nad kterou slintáme nabídnou i EV.
Hele, ono je pěkně mluvit o svobodě ale ten provoz aut zase narušuje svobodu jiných a jejich právo na čistý vzduch.
Když to zjednodušíme - proč musím nést následky něčího individuálního rozhodnutí žzajet si pro rohlíky autem?
To že se klima mění a že za to může člověk je věc n které se shoduje už 100% lidí co se tím zabývají.
Dřív to bývalo jen 97%
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bdeck%C3%BD_konsenzus_o_zm%C4%9Bn%C4%9B_klimatu
Kupodivu je s dieselem automat jen pro verzi N1. Naštěstí k benzínu automat není problem
Ehm, tohle chválení vlastní garáže je staré jak auto samo..
Ta auta nejsou stejná i když se dá dobře žít s tím i tím.
Tyhle dodávky nabídnou víc prostoru, možnost rychlé vyhodit sedačky a odvést nábytek, možnost kempování vestavby atd.
To co navrhujeme ty dá zase kompaktnější rozměry, jízdu bližší osobáku, manévrovatelnost apod.
Nevím jaké slevy dává nevede, ale já kupoval spacetourer před rokem, v konfigurátor u byl Vito 150 tis plus, na showroomu na Citroen 300tis sleva.
No, myslím že zrovna fanatičtí zastánci litrových Fabii sem moc nechodí.
Ale souhlasím s těmi parametry. Přes všechnu srandu co auta přináší je to pořád z podstaty průmyslový výrobek a jako takový by si zasloužil mít své parametry uvedené.
Poslední komentáře
- Stal123, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Díky. Super počtení :) - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Byl to super záběr, nešlo odolat a "nepochlubit se"... - dolejolej, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Máš pro děcka nějaký podsedák, nebo jsou jen tak? Nemůžu... - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Zkusím, za zeptání nic nedám. I tak se ale rozhodně rekvalifikovaly... - rock, Ptejte se: Existují ještě levné...
Je to tak. Ještě před pár týdny byly skladovky Corolla kombi... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Kalhoty nevyhazuj, tady ti je opraví. Já ve dvakrát padených... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Tam kde se dá odbočit doleva se prostě nepředjíždí. Na tohle... - sheogh, Ptejte se: Existují ještě levné...
Ten Ceed asi fakt vychazi nejlip. https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/cee-d/200684116 Jinak... - kotzitzaq, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
MGB a MGF byly lehké britské roadstery. Cyberster je čínský... - jazet, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
Tak už vím kde se inspirovalo BMW Nazca C2 :) . - Frankie, u blogu Bahrajn, svět kousek od nás,...
Jak jsme došli na apartmán, tak hned dali klimu naplno. V autech,... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
A ještě něco, oproti kupé jsou opěradla zadních sedaček... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Ahoj, fouká ale ne zas tak moc, do 80kmh je to celkem v pohodě.... - M P, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
něco o Maserati versus XKR napsal pár let zpět Vavris https://www.autickar.cz/clanek/jaguar-xkr-vs-maserati-coupe-4200gt-cambiocorsa-stara-luxusni-sportovni-gt/ téhož... - Raspby, Pravda o pádech na motorce
Musím uznat, že jseš frajer, když se tady o to takhle podělíš....
Poslední inzeráty
1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem
1953 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
1973 rok výroby
300 koní výkon
7 500 ccm objem
2000 rok výroby
300 koní výkon
5 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
32 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů