načítám data...

Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Tři roky starý trojkový Superb v kombíku a motor 1.6 TDI o výkonu 88 kW? Na první pohled směšná kombinace ukrývá pár milých překvapení.

zobrazit celou galeriiFoto:   Roman Havlín

Když mi na začátku letošního února vlezla do kalendáře návštěva tety, která bydlí v Ostravě, nutně jsem začal shánět něco, čím tam spolehlivě dojedu. A jelikož bydlím v Praze, těch skoro 400 km jsem chtěl ujet v něčem, co mě nesežere, nevymlátí ze mě duši a taky tu byl jistý požadavek na pohodlnost sedaček a prostor.

Navíc, v tom týdnu jsem neměl žádné auto na novinářský test a svým se mi jet nechtělo (ano, jsem rozmazlený hajzl). Vhod mi proto přišel trojkový Superb mého známého, který v tu dobu auto úplně nepotřeboval. A vlastně to byl dobrý nápad, protože když se tak zpětně zamyslím, takový test ojetiny se může někomu hodit. Důvodů je k tomu hned několik. Superb III je docela časté auto na našich silnicích a člověku až přijde, že věta “lidi nemaj prachy” tady úplně nefunguje.

Jen cestou z Nových Butovic na počátek dálnice D1 jsem potkal dobrých třicet kusů trojkového Supa. Podotýkám, že většina byla ve výbavě Style, snad jeden v holém Activu a zbytek tvořily vymazlené Laurin & Klement. “To mi řekni, kde ty lidi na to berou”… Můj půjčený kousek přitom pocházel z roku 2017, dostal výbavový stupeň Style a možná bylo dobře, že malý techničák jsem měl utopený hodně hluboko v kaslíku. Pokud by ho totiž někdo viděl, až na Moravu bych nejspíš jel s obřím pocitem hanby za to, že tenhle na první pohled dobře vypadající kousek měl pod kapotou malou naftovou šestnáctistovku s výkonem 120 koní.

Jasně, chtěl jsem úsporné auto, s dostatkem prostoru, ale na druhou stranu, může takový motor obřímu Superbu Combi stačit? Odpověď je překvapivá. Ano. Já sám jsem měl trošku strach z toho, jaká cesta mě vlastně čeká (a ne, teď nemyslím stav dálnice D1). Obavy jsem měl hlavně z toho, že na některých diskuzích se člověk dočte, jak je trojkový Superb neskutečně špatné auto plné poruch. Klid na duši nepřinesly i některé statistiky spolehlivosti, které řadí Superba III z prvních let produkce na hodně nízkou pozici. Nu což, riskovat se někdy vyplatí a navzdory nájezdu skoro 70 tisíc km jsem se vydal na cestu. 

Možná teď čekáte, že na autě se toho už měnilo dost a že tu hraju Zagorku. Jenže co jsem se tak dozvěděl, kromě pravidelné výměny oleje, filtrů a pravého předního světla, se na auto ani nesáhlo. Že by německé statistiky lhaly? Možná si můj kamarád koupil dobrý kousek a prostě měl štěstí, ale každopádně o mě ví, že já auta nešetřím a navzdory malému motoru s malým výkonem jsem neměl v plánu jet na Moravu půl dne…

Každopádně sobotní ráno jsem započal návštěvou čerpací stanice, kdy jsem po dotankování plné nádrže udiveně zíral na dojezd 1200 km. Tuhle cifru jsem na palubním počítači moderních aut neviděl už dobrý rok… Elektrická sedačka řidiče stále fungovala, takže stačilo jen dát horkou kávu do držáku na nápoje a vyrazit. Nechci vypadat zaujatě, ale tohle auto si mě prostě s každým ujetým kilometrem získávalo víc a víc. Když jsem v roce 2015 poprvé usednul do plně vybavené novinářské specifikace Laurin & Klement, tehdy jsem si říkal, že bez těch moderních fičur bych si takové auto prostě nekoupil. Jenže teď jsem seděl v “obyčejném” Superbu Style, u něhož byla největší výhoda parkovací senzory. Auto prostě nemělo nic extra, když vynecháme navigaci Columbus, natáčecí bi-xenony a vyhřívané sedačky vpředu. Ve výbavě v podstatě bylo jen to nejnutnější a musím se přiznat, že mi to bohatě stačilo.

Člověk si totiž uvědomí, že čeho je moc, toho je příliš. Na co mají moderní auta parkovací asistenty a adaptivní tempomaty? To první skoro nikdo nepoužívá, a to druhé je v dnešním stále houstnoucím provozu skoro zbytečnost. V autě jsem strávil za dva dny skoro 11 hodin čistého času, ujel jsem 1086 km a za celou dobu mi nebyla dána jediná možnost si stěžovat. Jasně, možná tak absence adaptivních tlumičů DCC byla jedinou znatelnou chybkou, kterou neocenilo především moje pozadí, jenže i s klasickými tlumiči zvládá Superb hodně špatných cest a sám majitel říkal, že měl v době koupě obavy, aby se tlumiče časem nevys*aly a oprava nestála co, co zánovní jedničková Fabie.

Nebudu tu říkat, jak moc je trojkový Superb prostorné auto, protože to víme asi všichni. Důležitým faktorem je to, že tenhle koráb měl pod kapotou na pohled srandovní jednašestku s 88 kW, která ale s autem dokáže docela nečekané věci. Zrychlení z nuly na stovku trvá lehce přes deset sekund, na maximálku se dalo z auta vytáhnout vždy alespoň 200 km/h, manuální převodovka se šesti stupni byla i po ujetí 68 tisíc km ve skvělé kondici a průměrná spotřeba? Tak ta nepřelezla hranici šesti litrů na 100 km, a to jsem s autem nejel zrovna pomalu. Zkoušel jsem s touhle škodovkou jet naplno, vzal jí na okresky (kde to samozřejmě nebyla žádná sláva) a prostě jsem se snažil zjistit, jestli je maličká jednašestka schopná probudit svou eko mysl a začít žrát jak prokopnutá. Jenže motor jako by věděl, že ho chci nachytat a prostě se nedal. Maximem byla jízda s průměrem 6,9 litru, přičemž jsem v tu chvíli moc dobře věděl, že tohle jízdní tempo už vážně přeháním.

Ani podvozek nebyl vůbec špatný a já začínám chápat, proč je Superb třetí generace tak populární auto. Jenže novináři dostávají k testům ty nejlepší verze a nejvyšší výbavy, což je na jednu stranu dost zkreslující. Sám si pamatuji na rok 2017, kdy jsem k testu měl Superb III Combi L&K s benzinovým dvoulitrem o výkonu 206 kW. Tehdy jsem si říkal, jak něco takového může škodovka pustit do prodeje, protože plně vybavený kus stál 1,2 milionu Kč, motor měl stejný původ jako v Seatu Leon Cupra 280 a dynamikou stačil takový Superb na konkurenci s naftovými třílitry. Jenže málokdo už napsal, že stačilo dvakrát prudce zabrzdit a od přední nápravy se začalo ozývat hlasité bubnování jako na koncertě Safri Duo a řidič se mohl jen modlit, ať neskončí v poli.

Naopak mnou projetá verze s 120 koňmi si na nic nehrála a vše dávala najevo hned. “Chceš jet jako dobytek? Zkus to, ale moc výkonu ti nedám. A když už to zkusíš, buď si jistý, že to ubrzdíš”. Stejně tak podvozek, tohle auto s tímhle motorem prostě neláká k nějaké sportovní jízdě. Za volantem jsem se cítil uvolněně a komfortně, do kabiny pronikalo jen jemné bručení čtyřválce a často jsem se přistihl, jak ze zvědavosti za jízdy listuji palubním počítačem a sleduji, jak moc klesá spotřeba od natankování. Přitom se nepovažuji za nějakého eko blázna, co hledí na každý mililitr paliva. Naopak. Po nastartování vždy vypnu Start Stop, miluji rychlost a pořádné sportovní dovednosti, jenže ne vždy máte chuť blbnout a hrát si na čističe levého pruhu dálnice. A i kdyby vás to napadlo, se žádným trojkovým Superbem nikdy nepůjde jet pilu. Ani verze Sportline se sníženým podvozkem a výkonem 200 kW není sportovní náčiní. Je to jen zkrášlený manažerský / rodinný vůz, který není brzdou provozu, umí jet 250 km/h a na pohled vypadá asi nejlépe z celé nabídky. Jenže škodovka moc dobře ví, proč ho označuje Sportline a ne RS.

Za mě je prostě verze 1.6 TDI (88 kW) ideální volbou pro ty, co si na nic nechtějí hrát. Auto je úsporný hltač kilometrů, uvnitř je dostatek místa ve všech směrech a to, že každý den potkáte dalších x desítek podobných kusů, je vlastně výhoda. Eliminuje to riziko krádeže, že zrovna ten váš Superb skončí v Polsku, a také je to ukázka toho, že kdyby tohle auto nebylo tak dobré, moc lidí by ho nechtělo. A nevýhody? Klavírní lak kolem řadící páky vypadá po třech letech doslova příšerně. Při rychlosti 140 km/h + se u dveří řidiče objevoval lehký průvan a svištění vzduchu (auto přitom nebylo nikdy bourané) a roletka v kufru se několikrát zasekla a nešlo s ní pohnout, za což mohla vada kolejnice. Jiné vady se na autě nikdy neobjevily, přičemž já sám jsem čekal, co se kde pokazí.

Možná se tu najdou i rýpalové, kteří budou tvrdit, že Passat je prostě lepší. Jenže to není tak úplně pravda. Zcela jistě má lepší odhlučnění a lépe naladěný podvozek, ale tím to končí. Němci si jsou vědomi toho, že škodovka je oblíbená a začínají jí dávat některé výhody. A pro pravdu nemusíme chodit daleko. Stačí si najít nedávné zprávy o tom, že nová Octavie IV má v některých oblastech lepší výbavu, než nový Golf 8.

A mimochodem, když jsem se jen tak ze zvědavosti podíval na nabídky autobazarů, mnou projetý kus vychází na cca 380 tisíc Kč. A ted nástává otázka, zda je lepší koupit takového Superba, a nebo se podívat po německé prémii, která bude v téhle cenové relaci o něco starší, ale současně s tím získáte více prestiže a patrně i luxusu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

SkaterMcGee
12. února 2020, 13:09
1

A ty sedačky byly OK? Já s tímhle jezdil 2 roky (s 2.0 TDI), v zásadě ve stejné výbavě. V principu to nebylo špatné auto, asi jako moje lednička není špatná lednička, jen to vzbuzovalo asi stejné nadšení z užívání.

Ale ty sedačky, to bylo něco příšerného, poslední kapkou byla cesta Praha-Varšava a zpět, to bez přehánění zanechalo trvalé následky na mém sedacím ústrojí...

reagovat
Ro
RomanSpeed
12. února 2020, 16:56
-3

Jako úplná tragédie to nebyla, ale zase na druhou stranu, už jsem seděl v autech, která měla sedačky o dost lepší, takže lehký souhlas. Tohle mělo sedačku řidiče v elektrice, takže o něco vyšší posaz, a to jediný mě dost s*alo. Ale je fakt, že hodně lidem vadí, jaký sedadla má trojkovej Superb a vyšší postavy (okolo 190 cm) budou za volantem tohohle auta asi trošku trpět.

beastar
12. února 2020, 20:30
3

Superb je na sezení lepší vzadu jak u řidiče. Inu stejně jako Rolls. Své k svému.

JohnyLBC
12. února 2020, 22:15
0

To nesouhlasím, místo na nohy podélně má opravdu super, ale taky má tragicky krátké sedáky vzadu. Zadek bolí dřív než by člověk čekal a připadám si jako v dětské sedačce.

sheogh
12. února 2020, 22:20
0

beastar: i ty tvoje ironie :-D :-D

beastar
13. února 2020, 00:02
0

sheogh: To myslím važně ne asi. Simply clever. Johny to pochopil. Podívej.

JohnyLBC
13. února 2020, 11:12
0

Beastar: Vlastně nesouhlasím jen z poloviny, na kratší cesty a pro delší lidi lepší vzadu, na delší cesty kvůli delším sedákům lepší vepředu :)

beastar
13. února 2020, 11:20
0

Johny: Já v tom jezdil týden necelý. Byl jsem s tim ve Švýcarsku, přes Německo. Nevim no najeli jsme třeba 2,000 km a něco. Nejsem nadprůměrně vysokej a ani tlustej. Nejhorší je asi opěradlo rovné jak pirátský prkno. Nefunkční bederka ať už si to nastavíš jakkoliv. Vzadu sem v tom nikdy nejel. Jako spolujezdec dobrý. Jako řidič... znám desítky pohodlnějších a levnějších aut. Ale taky stovky horších:)

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 14:22
8

...mé roční soužití se Superbem tady asi většina lidí bude znát... Tak snad jen pogratuluji, jestli tenhle kombík s 1.6 TDI jezdí hezky :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
12. února 2020, 15:19
0

Flotilová pomsta byla dlouhou dobu nejčtenější článek celého Autíčkáře :)

Kuře
12. února 2020, 16:26
0

Už není?:)

JohnyLBC
12. února 2020, 22:44
1

Teď jsem si tvůj článek pomsty přečetl a hodně mě pobavil. Mám stejného Superba 140kW DSG s rádoby 4x4 už přes dva roky, ale combi a výbava Style plus. Výbava auta je skvělá, audio taky a kromě ambient osvětlení parkovací kamery a adaptivního podvozku má vše jako L&K.
Ale čím mě ta “česká vlajková loď” fakt zklamala je komfort odpružení bez adaptivnich tlumičů, hluk od kol, aerodynamický hluk, a vrzání náprav při jakémkoliv zhoupnutí. To je na auto přes milion fakt neadekvátní. Sedačky alcantara mají super potah, ale i přes to že vážím 100kg tak mám rezervu k bočnímu vedení asi 5cm na každou stranu a do každé zatáčky se v autě vzpírám koleny o dveŕe a středový tunel. Nevím na jaký typ člověka je to dělané, přijde mi to spíš dimenzované pro prasata.
To, že Superb bude řidičsky mrtvola, bez citu ve volantu jsem tak nějak čekal, zase je to komfortní na dlouhé cesty. Ale chování DSG kdy se skoro vždy rozjíždí na dvojku a po po přidání plynu se nic neděje, dokud nešlápneš skoro podlahu, a pak vypadáš jako pitomec a žena ti může rovnou dát facku, na to jsem si taky nezvykl. Většinou přepínám režim sport a to se trochu zlepší.
Nakonec si ale říkám, že je to firemní a jsem vděčný že nemusím tahat svoje, jezdí s rozumnou spotřebou a spolehlivě a vždycky jsem do něj dal vše co jsem potřeboval odvést. Vypadá důstojně, a tak nějak mě na silnici zklidnil. Na poklidnou rodinnou jízdu nebo rychlé dálniční přesuny je to skvělé auto. S tímhle autem se dá i spěchat, ale je vidět že tempo mu kromě dálnice nějak nesvědčí. Za firemní peníze je to ale dobrý sluha :)
P.S. Kdyby to bylo tenkrát na mě, tak jsem chtěl Levorq :)

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 11:29
0

No, je firemní a firemní. Je rozdíl, zda máš auto k dispozici pro výkon práce, veškeré náklady hradí firma a ty si pouze účtuješ soukromé kilometry anebo máš auto jako formu benefitu a na jeho provozu se nějakým způsobem podílíš (nejčastěji formou zvýšení základu daně ve mzdě, ale bývá to různé), což už se dá částečně považovat, že to je vlastně "tvoje". Ale i v druhém případě si můžeš stěžovat leda na své rozhodnutí. :-)

Sedrik
13. února 2020, 15:33
0

Já měl na chvíli půjčeného firemního dieslového Supa L&K - ujel jsem s ním asi 200 Km po středních čechách a po Praze a celkový pocit průměrný.

Měl jsem z auta pocit, že řídím Ford Transit - takový to, když 90 procent auta je za tebou. To auto je obrovský, ale hlavně vzadu...nevím, moc mi to nesedělo.

Nejhorší ale byla zkušenost s adaptivním tempomatem ve spojení s dsg. V přímém srovnání s adaptivním tempomantem ve spojení s 8ZF v BMW je to fakt bída. Ta dvojspojka se fakt nepovedla (nakonfigurovat asi) - cukání, podivné rozjezdy.... prostě nic moc. Dokonce i žena na sedadle spolujezdce byla překvapená, jak nepříjemné rozjezdy to auto má. Resp. na dálnici super, ve městě děsný.

Ono fakt záleží, na co člověk auto má - pokud prostě potřebuju velký prostor a zároveň chci za rozumné peníze prezentovat, je Superb kombi asi super kára (jak někdo psal - v Kombi se mi Sup líbí mnohem víc, jak v liftbacku). Ale je to takové auto-dělník. Žádné emoce. Pořád platí, že jediné auto od Škoda auto, které bych si za svoje peníze koupil, byl první Yeti (před FL).

Takže jsem rád, že jsem služebák odmítnul - byl bych v tom, jak píše Vavris "za svoje" a za to mi ta fakt nestojí

JohnyLBC
13. února 2020, 18:44
0

Vavris: Mám takovou třetí variantu ;) proto si říkám, za ty prachy ... ????

beastar
14. února 2020, 11:04
0

Johny: Můj osobní tip... Firma koupila supa s obrovskou slevou, ty s tím jezdíš jako se služebním a splácíš si to do vlastnictví. S tím že na konci to bude tvoje. Po dobu užívání ale auto odepisuje, daní a tak dále firma...

JohnyLBC
14. února 2020, 18:12
0

Beastar: Ještě lepší varianta, ale není veřejně publikovatelná ;)

beastar
14. února 2020, 19:47
0

Tak já nevím si profesionální vzpěrač a sup s polepem Bohumil Hassman mistr republiky ve vzpírání. Tak tj sponzorský dar od Škoda Auto Vopěnka, Máslovice 66....

ro
rock
12. února 2020, 15:39
8

Teda, zarazilo mne pár drobností:

"...jsem měl trošku strach z toho, jaká cesta mě vlastně čeká...riskovat se někdy vyplatí a navzdory nájezdu skoro 70 tisíc km...já sám jsem čekal, co se kde pokazí...převodovka byla i po ujetí 68 tisíc km ve skvělé kondici..."

A co jsi jako čekal? V nestočených 70 t? Dyť to auto je sotva zajetý a ještě dalších 100 t bych nečekal řešení něčeho zásadnějšího, než je spotřebák (+ díly s předepsaným intervalem výměny) a možná tak žárovka. Anebo jsem tak zaseklej v jiných-lepších dobách a dnešní auta jsou po 50t zralý na generálku, případně vrakoviště?

"...Superb + 88 kw = směšná kombinace...jel bych s obřím pocitem hanby za to, že tenhle kousek měl pod kapotou malou naftovou šestnáctistovku s výkonem 120 koní..."

120 k na ,nevím, 1.7 t (plus náklad)? OK, na závodění to tak úplně není, ale v kontextu našich zákonných rychlostních limitů na pozemních komunikacích - z čeho tady vzniká ta směšnost nebo pocit hanby?

reagovat
Sob95
12. února 2020, 15:55
0

Nemůže držet levý. :-D

Csaba
12. února 2020, 16:05
0

V době kdy i třída S má (nebo měla, nevím jak je to dnes) pod kapotou čtyřválec a u čtyřválců končí i všechny současná Volva (nebo spíš Vulvy?) bych fakt neviděl 1.6 v Superblbovi jako nějaké extra mínus. Ano, je to relativně velké a těžké auto, ale přeplňování umí dělat divy (například udělal auto "pocitově lehčím") a vhodné zpřevodování mu v tom pomůže. Asi by se na dané téma daly napsat desítky odstavců ale nějak v tom nevidím smysl - ledničky taky nikdo sáhodlouze nerozebírá a nekomentuje :-)

A taky bych "tak nějak lidsky/uživatelsky čekal" že herka tohoto typu a ceny bude už principu šlapat jak má, tj bezporuchově, min. prvních 150t. km, kdyby ne, nechal bych to odtahovkou dovézt před brány té fabriky o jejíž produkci ŠKODA mluvit a zapálil to tam ;-). Nicméně, dnes se k vývoji, a výrobě aut přistupuje jinak něž v době W124 (například) a tak bych se vlastně ani nedivil kdyby x dílů v té věci bylo už z výroby poddimenzovaných nebo vyrobených z bláta místo z plechu... :(

ro
rock
12. února 2020, 16:22
1

Levý u nás můžeš držet i s Fabií. Už tachometrových 140 zredukuje množství jedinců, kterým zavazíš, na kolik? Pět kusů na 100 km? A to je rychlost, ve které si ten Sup jenom spokojeně pobrumlává (teda alespoň doufám).

Sob95
12. února 2020, 16:40
0

Rock: No nevím jestli si ta 1.6 spokojeně pobrumlává v tak velkém autě. Ano stačí to, ale ideál je 2.0. Pochybuji o znatelné úspoře paliva. Jezdím často s C5 1.6 Hdi 81 kW, jo stačí to, ale jak se to obsadí, zapne klima, vůbec to nejede.

Jokke
12. února 2020, 16:57
0

Rock: nevím kde teda jezdíš, ale všední dny na 2pruh dálnicích kolem Prahy +100 km by oko, tak pravý jsou kamiony kolem 90, a v levým se pod 140 už pomalu nejezdí. A nejsem zastáncem několikasetkoňovejch aut na běžný ježdění, ale upřímně na Superba 88 kw už bych se asi fakt bál, ale oka nejel jsem s tím. V octě to jakž takž šlo, pocitově.

Ro
RomanSpeed
12. února 2020, 17:01
-1

Jako do 140 km/h o tom motoru skoro ani nevíš. Na jednu stranu je tady výhoda vyšší hmotnost, když už to rozjedeš, má to velkou setrvačnost a ta táhlá klesání na D1 často umožnila jet bez plynu i dva kilometry. A i když přišel kopec (nikdy jsem tam nedával vyloženě plnej) nějak jsem necítil, že by to bylo vyloženě zdechlý. Oproti dvoulitru s 110 kW to ale bude prostě horší volba, protože ten pojede líp a prakticky za stejný litry.

Mrkef
12. února 2020, 17:02
0

Rozdíl mezi 1.6 a 2.0 jsou cca 2l/100km. Po městě může 2.0 žrát i více, na dálnici pro změnu 1.6 může mít stejnou spotřebu jako 2.0, pokud ji budeš držet pod krkem někde okolo 180km/h.

Jokke
12. února 2020, 17:04
2

Jako nepochybuju, že pro 95% řidičů a situací to dostačuje, a že do těch 150 to je taky v pohodě, ale asi bych se bál výkonu při potřebě pružnosti, z 90 na 140, z 80 na 110, ale to se dá zachránit zpřevodováním.

ro
rock
12. února 2020, 18:30
0

Jokke:
Naposledy na D1 úsek Humpolec-Holubice v obou směrech, tj. á 120 kilometrů a v každém ze směrů bych počet aut, co mne předjely, spočítal na prstech jedné ruky. Tempomatových 140...

ro
rock
12. února 2020, 18:31
0

...pardon, 143, abych byl přesný. 10% přes limit.

Kuře
12. února 2020, 19:40
0

Rock, tady musím souhlasít s Jokem, aspoň teda v Praze, kde bydlím, to tak je. U Chodovskýho nákupáku najedu, což jak jste jistě poznali je stále ještě v Praze a měla by se tam dodržovat značkou daná stovka, rozjedu se na 110-120, přejedu do levého a trvá to tak asi vůbec žádnou dobu a už je zamnou blbeček a bliká že chce předjet. To je prostě v Praze realita, jak je to v Holubici nevím, ale překvapuje mě, co říkáš...

ro
rock
12. února 2020, 19:54
0

Takovou zkušenost mám celkem aktuálně, a ne ojediněle. Sice teď mám pod kapotou výrazně víc než těch 120 k, ale že bych je potřeboval, to říct nemohu. Ale je pravda, že přímo u Prahy se moc nevyskytuju, obvykle někde v prostoru Humpolec - Olomouc.

btw že na stovce někdo spěchá, to se děje i na Moravě. Ale to není situace, kde by hrál výkon až takovou roli, jet přes limit na stovce se dá i s Favoritem.

Mrkef
12. února 2020, 19:56
0

Kuře máš trochu pravdu, na druhou stranu jsou ostatní pruhy vyjma špiček relativně volné a těch 100-120 se dá jet i v prostředním.

Kuře
12. února 2020, 19:58
1

Ostatní jeden pruhy?:)

Ne, dělám si srandu, tam v těch místech co o nich byla řeč, v té Praze a nejbližším okolí jsou pruhy tři a někdy i čtyři:))

Irwinek
13. února 2020, 19:05
0

Kuře: spojení slov : " a trvá to tak vůbec žádnou dobu a... " rozesmálo i manželku :-D

beastar
12. února 2020, 19:51
2

U Supa je snad největší rozdíl mezi tím jakou specifikaci a výbavu člověk řídí. 2.0tsi, kombi, Laurin mi přišlo jako docela dobrý použitelný pěkně vybavený auto. Panorama dach a tak. Šlo to za plynem. Vše prostě v rámci třídy dobré a na Čr silnice až moc rychlé auto. O tomhle z testu pochybuji že bych jako cenil. Tahle ropa mě nepřesvědčila v ničem. Tj dobrej motor tam do města na taxi. Protože spotřeba pičo. Jinak wergl. Obecně karoserie kombi u Supa působí podle mě líp důstojně. Kufr to má jak Lucka Bílá hubu. Nakládací hrana a vše ok. Jako rodinný auto fajn.

Ale ne 1.6 TDI v nějakým sotva stajlu. Jinak levej udrží i litrová vokyna. Dneska mě jedna na okruhu vydržela brzdit od Lochkova až na Zličín. 170 snášel s Audi na zádech docela dobře. Asi bejvalej Stig, nebo NASCAR pilot;)

reagovat
sheogh
12. února 2020, 22:35
1

Ja mel kdysi tak 2 generace toho motoru nazpatek 1.6tdi v octe na vikend a never more... plyn umel jen on/off (rozumej hluk/mensi hluk)... verim, ze je to uz lepsi, ale....

No oproti S2 je to hodne pokrok

esmo
13. února 2020, 08:21
0

Jak 170? Vždyť 170 u nás na dálnici nejezdíme :)))

esmo
13. února 2020, 08:51
0

:D no to snad ne! To bylo ale jen rejpnutí, ta číslovka 170 mě hodně zaujala, na naše rozhrkaný dálnice už slušná rychlost.
Ale věřím, že to beastar psal s nadsázkou :D

esmo
13. února 2020, 08:58
0

Jen ještě jestli můžu, už dlouho přemýšlím s jakou Audi beastar jezdí, z dostupných zdrojů se mi to nedaří zjistit...
Zná tu někdo odpověď, případně zodpoví mi moji otázku on sám? :)

sheogh
13. února 2020, 10:07
0

Proc by neslo jet 170? V CR jsou i jiny dalnice, nez D1, a dokonce se po nekterych da i jezdit ;-)

beastar
13. února 2020, 10:21
0

esmo: To si děláš legraci že:) Když vynechám d1 a podobné polňačky. Tak jako nejedu to Ústí Praha 170 to nejde, ale nedávno sem právě na Teplický asi ve 3 odpoledne valil tacho 160 až 185 úplně bez problému. Plzeňská dálnice 200 od Plzně k Rokycanum většinou večer a nebo hodně brzo ráno.

Okruh od tunelu k Ořechu když je prázdno bez kolony kamionů. Večer či na noc od tunelu směr Ricany. Tam jde jet 170+ a ani o tom nevíš. Jedna táhlá tam trochu nese ven tam je dobrý ubrat. Včera Strakonická dopoledne chvilku přes 180 od Zbraslavy nahoru na Cukrák. Pak sem musel ubrat kvůli sjezdu: D

Jako jezdím hodně a všude a jako pirát si fakt nepřijdu. Jen je potřeba pochopit kde můžeš a kde ne. Jde o to se povozit. Letět Praha HK furt 170 nejde logicky. Nejsme na A4 v D kde těch 170 držím klidně 200 km v kuse. Na okrese 170 je fakt hazard to je jezdí jenom Matěj v miate když foukne do zad Sabina a je to z kopce;)
----
Jo a jezdím s černou S6 tfsi o 4 litrÁch. Maserati Kyblík Q4. A občas Meganem RS Trophy, ale ten není můj. Zatim.
-
Komentář upraven 13. 2. 2020, 10:26:54
-
Komentář upraven 13. 2. 2020, 10:29:14

esmo
13. února 2020, 10:34
0

Jo tak to je vončo, já k vám do Čech moc nezajíždím, pohybuju se jen a pouze tady v té naší Moravské kotlině okolo Brna a tady je to fakt vopruz co se dálnic týče...

Vozy parádní, hlavně z toho Ghibli by mi srdce zaplesalo :)

beastar
13. února 2020, 10:55
0

Zrovna to Ghibli si pravděpodobně asi nenechám. Nicméně to je na jinou debatu. A primárně protože chci Porsche:)) A jako daily Audi slouží dobře. A funkci toho Ghibli by měl univerzálně převzít ten Megane. Že bych jako potom nemusel mít auto na blbnutí... NJ sem takovej krab v menším měřítku. Chtěl bych mít jen jedno auto na vše ale neumím to:D Btw tím Ghibli jezdí 14 dní žena. Mě prostě nějak začlo srát původně jezdila Audi ona.

beastar
13. února 2020, 12:38
3

Matěji já k tomuhle tématu tady nemůžu napsat úplně upřímně. Bohužel ono prostě ty emoce a nádhera nevyváží spoustu otravných chyb. Mám Maserati fakt rád i Levante. Je to krása. Jestli je něco unikátní tak zvuk a design. Bohužel technicky a prakticky vítězí top angebot nejen s kroužkama. Já mám c7 i 8 taky rád. A mám často pocit, že lidi říkají jak Audi nuda. A Audi konzervativní. Jenom aby neztratili petrolhead drsoň face. Tím jedním dechem dodávam... Rozhodně na S6 není vše super.

#911 inspired by Pietro "krab" Jerabinni

Irwinek
13. února 2020, 19:31
0

beastar: teda, nedávno se tu řešilo, jestli jsi či nejsi žena, a najednou čtyři kroužky pro teploušky :-D

Levante mi teda nějak nejde pod nos, stejně jako většina těhle mrch, ale to Ghibli, to si myslím, bych na chvíli skousnul ( teda, to ježdění, ne ty průvodní jevy )

Sa
Sato
13. února 2020, 19:34
1

esmo: 170 nie je ani v okolí Brna zase nejaká extra rýchlosť, napr.na D2 si myslím že stav povrchu je na velkej časi výrazne lepší ako bol pred pár rokymi. Ludia ale 170 a viac nechodia kvoli spotrebe, hluku, opotrebeniu a pod. Ked idem do Bratislavy tak pri strednej premávke musím uhnúť z lavého pruhu max 3-4x. 140-160 je top speed pre bežnú populáciu .

Fa
Fandatik
13. února 2020, 22:28
-1

Bíste: proč by nešlo na D11 držet 170kmh po celou cestu? Když jsem to otáčel co dva dny (párkrát i dvakrát za den) tak snad s výjimkou oprav a pouze jednoho pruhu (kde jsem se dost krotil) v tom nevidím problém. To se dalo držet i před X lety v dehtovým Mondeu MK3

krab
13. února 2020, 23:11
-1

Asi kvůli dopravě, ne? Navíc třeba já to taky v ČR po dálnicích radši šolichám do 160 a hlavně zásadně nezdržuju levej pruh a měním často a zařazuju se do pravýho jakmile je tam chvíli volno. Málokdo to dělá a bohužel pak ti lidi fakt zdržujou. Ale třeba přes 170 jedu trvale naprosto výjimečně a to spíš ze strachu z pokuty. Jinak bych místy jezdil určitě rychlejš.

S těmi auty : Beastare - hodně štěstí s poršákem , rozumím a myslím budeš spokojen.

S tím Audi : Beastar ví, protože jsem se ho na pár věcí vyptával, C7 jsou vážně dobrá auta. Pro většinu zákazníků asi skoro až dokonalá. Mě však moc nebaví, ale na delší trasy jsou ideální. Pořád je ale můj ideální kombík vyšší střední třídy Jaguar XF Sportbrake. Jsou auta, který vyzkouším a jsou dobrý a nechávají mě chladným. To bývají Audi, často i Mercedesy a velmi často teď už i BMW. A pak jsou takové ty okrajové nabídky, zvláštní značky s historií a něčím co v nich je a přiměje mě se na svezení s nimi pokaždé vyloženě těšit. A tam patří Alfy Romeo a Jaguary. A nepochybně tam budou patřit i Maserati, ale s žádným jsem se ještě nesvezl, tak to uvidím, až / pokud se tak v budoucnu stane.

Fa
Fandatik
14. února 2020, 00:52
-2

Zmiňuje spoustu míst kde to jde. A na D11 "logicky" ne. Provoz je všude a nevšiml jsem si, že zrovna na hradecké by se nějak výrazně vymkl z průměru v ČR.

beastar
14. února 2020, 01:43
0

Fandatik: Nevím proč řešíš z celý podstaty jenom takovou banální píčovinu ale budiž. Na D11 sem jezdíval ještě když končila o dost dřív. Dneska je tam docela hustý provoz a velký výskyt fízlů. Zrovna mě fakt nemusíš psát kde a jak se dá jezdit. Myslím že toho vím dost o tomhle tématu:)). A 170 prostě už není malá rychlost. Odpověděl ti Krab. Prostě provoz. Dneska je o dost větší než býval před deseti lety například. A ano teď naposled sem jel z Něměcka od Drážďán do Prahy a teoreticky bych mohl celou cestu letět 190 - 200 až ke Zdibům někam. Ale za A. nechci přijít o papíry B. přemýšlet v takový rychlosti za ty neřidiče okolo už nejde C. chcalo jak hovado a jelikož si alespoň myslim, že řídit umím rychlost přizpůsobuju hodině kdy jedu, provozu a počasí. A taky autu kterým jedu.

Zrovna u tebe bych předpokládal, že ti to dojde jak myslím ten můj původní příspěvek. A ono ani na těch místech co popisuju nahoře to není AUTOMATICKY že jde letět 170+. Já nevyblikávám a nevytlačuju lidi z levýho. Často ti to tam někdo sekne a výrazně tě zbrzdí. Nebo já občas taky jedu do pravýho a někdo jede rychleji. Něco jinýho je to v noci kdy ano třeba v tom Německu fakt jedeš 200 km/h konstantně ohrožuješ zejména sebe, protože nikde nikdo. Stejně to nepraktikuju často. Člověk je unavenej a takový rychlosti fakt vyžadují soustředění i na zdánlivě rovný dálnici. Takže dám dvě kila třeba 50 km, nebo tak něco a pak jedu spíš 160... někde i 130... Nevim jako co si čekal, že budu vypisovat všechny úseky který znám kde jde jet rychle? To by bylo na knížku.
-
Komentář upraven 14. 2. 2020, 01:46:21

wdave_t
12. února 2020, 20:31
1

Já teda nevim, ne že bych jezdil až takovýma raketama, ale 1.6 TDI mi přijde jako totálně línej vopruz i v O3, takže si neumím představit jak by to někomu mohlo přijít fajn v Supu - speciálně někomu, kdo tvrdí, že rád jezdí trochu rychleji.

reagovat
Mrkef
12. února 2020, 20:41
0

Záleží na výkonu, v O3 66kw je fakt bída, 85kw není vůbec špatná a za příplatek v řádu několika tisíc máš okolo 110kw. Třeba Scala s 85kw a 6kvaltem byla příjemné překvapení.

wdave_t
12. února 2020, 20:50
1

Hmm, nevim zda v práci máme 66 nebo 85 kW verzi, vím jen že to je bílej očesanej neřád s DSG, kterej se vždycky rozsvítí jak vánoční stromeček kvůli nesmyslům typu že nefunguje tlačítko "zavolat servis" nebo protože mám dolejt ostřikovač nebo protože si to myslí, že je vyfouklá pneumatika, i když není a nejde to vyresetovat (chápu že zobrazí info, ale to sou kontrolky a vykřičníky jako kdyby kolo viselo na posledním šroubu) a pak prudí, že do někoho nabourám, když ten přede mnou už dávno odbočil a já ho s rezervou míjím. O režimu D/S tý převodovky ani nemluvím - je to spíš Z/sD: zombie mód a stěží drive. Sem rád, že pracovně necestuju často a že proplácej cestu vlastním :)

Mrkef
12. února 2020, 21:06
-1

85kw s DSG je příjemné svezení, na reset pneu musíš vypnout motor, nastartovat a poté v rádiu nastavíš ;)

beastar
13. února 2020, 00:39
0

Mrkev Škoda skiller. Dsg mi nevadí prošlo mi rukama pár kousků a žádný rozjezdy na dvojku a cukání a podobně sem Teda nezaznamenal. Auta max 2 roky stará. 1.6 tdi od začátku do konce velký zlo.

Mrkef
13. února 2020, 07:16
0

1.6 je peklo v 5ti kvaltu, hrozný skoky mezi kvaltama. U 6ti nebo DSG to je ok. Případně po úpravě softu motoru je to již taky jinde, protože se dostaneš na hodnoty 2.0, ale se spotřebou 1.6.

beastar
13. února 2020, 10:58
0

Smutný je že se do toho musí hrabat. To je taková blamáž škodovácká. To jsou ty jejich hry v rámci koncernu co bude kde a za kolik. A pak ti jeden motor funguje ve škodovce blbě a v Seatu super, naopak atd. Jen 1.6 tdi je marný ve všem.

Pochtli
13. února 2020, 11:06
2

Taky si myslím, že na auto o velikosti a váze superba je nutné minimum 100kW. Testovaná motorizace je dobrá leda pro kolenovrty nebo pro někoho, kdo chce frajeřit se superbem a jezdí jak pan klobouk.

beastar
13. února 2020, 11:10
0

Pochtli: To vcelku souhlasim. A nebo pro někoho kdo na Superba (v náloži) nemá a proto si jde koupit (i třeba v bazáru) koupit tuhle relativně o něco levnější motorizaci. Protože když teda už nutně naftu tak 2.0 110 je určitě lepší volba. I když i to je teď taky horší po přidání AdBlue a 7st DSG ... ale vše lepší jak 1.6 :I

bkralik
13. února 2020, 17:00
0

Dost se divím, že ti ta 1.6 přišla tak zdechlá - já jsem před rokem a půl docela často jezdil O3 s TDi 85 kW do Německa a po čechách 150 + po německu 170-180 naprosto v pohodě a ještě k tomu se spotřebou 6.něco...

Pochtli
14. února 2020, 10:38
0

Něco jiného je, že to "jede v pohodě +-160" a něco jiného "než se ten krám rozjede". V práci jsem jezdil ve fabce I. s 1.9 naftou - jakékoliv zrychlení ve stylu "čas si uvařit kafe" (zvlášť důležité při nájezdech na dálnici, při předjíždění), ale jak se mi to jednou povedlo rozjet, tak to zas nemělo problém rychlost udržet, kopce nekopce.

beastar
14. února 2020, 11:02
0

Pochtli: To si mi připomněl někdy v roce 2005 tuším jsme měli jako takovej služebák Fabii první generace to 1.4 MPI (ne 16V) v kombíku. Asi třikrát sem s tím tehdá jel do Bolky z Prahy. To auto bylo tak letargický, že sem nechápal. Rozjezdy nebezpečný pro začátečníka řidiče, protože byl srovnatelnej asi se zrychlením zaoceánskýho parníku. Pravda ale je že jak se to za 33 sekund dohrabe na 160, tak už to jede. Tak tak nějak mi přijde 1.6 TDI, nevím teda jak 85. Já píšu primárně o té 66 a 77 možná sem někdy jel něčím 81. Každopádně v O3 považuju tuhle naftu za nejhorší možnou volbu. I to litrový tsi jede líp. A do supa... no tvl

Pochtli
14. února 2020, 13:18
0

Beastar: S fabkou I. 1.4 MPI dosud občas jezdívám v práci, na hrbu má služebních 300.000+. Není to drak odpichovač, ale pokud se drží dostatečně pod krkem..emh.. pod plynem, tak se s tím dá i celkem pěkně předjíždět, jen člověk musí dobře znát trasu a vědět, co si s tím ještě můžu dovolit a co už fakt nedám.

krab
12. února 2020, 21:26
0

Mě by asi nejvíc zajímalo s jakou tedy svou károu nový autor Autíčkáře do tý Ostravy nejel, protože byl línej a radši si vypůjčil tenhle top modýlek ze světa zeleného domečku...

Vojta měl na sklonku své autíčkářovo kariéry funkčního vínového Jaga (za což palec nahoru) , Matěj zmizel z redakčního Olympu i s úchvatnou NB Miatou a Vavrisův vozový park je taky dobře znám. Taky radši asi driftí někde béčkovou Omegu než píše články...

Jak jsem četl Ostrava, říkal jsem si : možná to píše Supa v pseudonymu. Ale pak jsem se začetl dál a zdá se mi, že takový druh textu by Supa nedal, takže to musí být vážně někdo nový :-D

reagovat
beastar
13. února 2020, 00:36
0

Ne voe a ty by si jel Huracanem do Ovy. Matěj měl vůbec z redakce nejlepší vozy:)) Jinak dobrej komentář hlavně ten Supa Anda kova man. To pobavilo. Jinak 400 km sem zdolal už v kde, čem. I třeba v EVU, nebo v Gallardu a pís of kejk. Všechno asi lepší jak 1.6 TDI.. Jinak averzi absurdní a neopodstatněnou jako někteří hejtrs k zelenýmu domku nemám. Delaj svou věc a fleety jim to žerou. Tak co je komu do toho jaký tam jsou sedačky.

beastar
13. února 2020, 11:00
0

Yaris je petrolheadskej nech bejt;D

Jakub Pospíšil
13. února 2020, 11:08
0

Yarisem jsem vloni po koupi od Vavrise dal na jeden zátah cestu Ostrava-Praha a nebylo to nijak zvlášť útrpný, skoro mám z popisu tady pocit, že v Supu to je horší.
Jo a to jsem jel vrchem přes Mýto.
-
Komentář upraven 13. 2. 2020, 11:09:17

krab
13. února 2020, 12:20
-2

Jestli je Yaris petrolheadskej, tak teď jsem se dobrovolně podvolil vědeckýmu experimentu s jedním z nejojetějších leafů v čr. Asi jsem se nakazil od Jamese Maye, docela mě ta kravina na kolech baví... i když v reálu mě víc zajímá BMW i3S to už i jede a možná i někam dojede... tohle je zas laciný ( no v uvozovkách) nová dáčka ve výbavě by za to byla...

Jakub Pospíšil
13. února 2020, 12:31
1

Krab chválí starý Leaf? Ale ale, to jsou mi věci. Teď už jen čekám, kdy Beastar začne shánět levnou oktávku první generace s TDI a Hamster začne pokukovat po novém áčku od Mercedesa.

beastar
13. února 2020, 12:42
3

Sakra. Už to tady padá taky do mainstreamu. A pak udělame sraz. Octavia 1.9 TDI 66kW, Nissan Leaf s 300 000 km a naftový áčko Esprit:D Wuuuhaa to bude petrolheadskej sabat!;)

krab
13. února 2020, 12:59
0

To si piš! Octavii 1.9 TDI má soused, krásnou zachovalou. Jednou mi jí půjčil, protože na tom má tažné a já jel s kámošem pro motorku někam do jižních čech. To byl svezeníčko, kam se hrabe Superb :-D (A Bitner taky..)

áčko, leaf, Octa TDI a Duster , to bude trojka...

PS: jestli se mi něco zajímavýho za ty dny se ojetým Leafem nevejde do testu na garáž, tak to dám sem do blogu. Obvzlášť pokud s tím někam nedojedu, což je dost reálně možná věc.

Daniel Borský
13. února 2020, 13:03
1

Když si vzpomenu jak otřesný je druhý Leaf, tak se úplně bojím, co je zač tenhle první :)

krab
13. února 2020, 13:15
-1

Já nejezdil s tím novým teda... ale tenhle starý je otřesný hlavně tím, že to nikam moc nedojede. Teď to doma dobiju do plné a jsem zvědavý jestli s tím zvládnu zejtřek a víkend. Proto jsem si to půjčil. Zkusit jak moc špatný je si koupit osmiletý EV auto s původně 24 kwH baterií a zjistit co to v reálu po těch letech ještě najede a jestli se s tím aspoň trochu dá fungovat. Jako prodejnost takových aut je taky velkej otazník. Původně jsem měl vybraný 2014 i3 že zkusím a to někdo hele za asi 450 cca koupil ... tohle stojí 280, reálně vůbec netuším co by za to kupec nějaký mohl fakt dát.

Jinak to ale jede jako normální auto, je to tichý, není to rozvrzaný, prostě normální japonskej hatchback, trochu vyšší stavby, jízda nenadchne neurazí, jen je to takový legrační jak to tiše plachtí. A nemá to kupodivu takovou tu rekuperaci, brzdí se brzdou. Ale jel jsem s tím zatím jen přes prahu a domů... chtělo by to zkusit i po dálnici , to už bude asi zase jiný kafe

beastar
13. února 2020, 13:22
0

Matěji růžový kolo si v Praze půjčíš to sdílené. Ať neutratíš. Jako jednička ofce v naftě s tažným je určitě lepší auto jak první Leaf. Až tě to někde nechá to bude sranda... Jako jinak to bude extra kus. To co sem viděl já za 300 za kousky. Ani kilo bych nedal za takovej Lux s kolama...

krab
13. února 2020, 13:35
-1

Jako hele, kilo bych za to možná i dal... tři kila určitě ne. Dvě asi spíš taky ne...
Za předpokladu, že to dojede od nás zejtra až na Mělník a pak v neděli až do Loun a taky zpět s tím, že to tam na pár hodin strčím do zásuvky, tak OK... Ale fakt nevím, jestli s tím takhle daleko pojedu, abych si pak vážně neplatil zbytečně odtah :-D

Na takový to od nás do práce, do krámu, na cvičení atd... takový ty věci v okruhu do 50 km denně to bude dobrý. Ale pochopitelně potřebuješ další auto.

Možná že se dá nějak fungovat už s tím co má baterku od 40 kwh výš, ale s tímhle starým EV ještě ne. Ale i když budeš mít to nejdražší EV na světě, pořád s tím nemůžeš jezdit jak chceš a potřebuješ ještě jedno normální auto k tomu.

peca
14. února 2020, 17:03
0

Mateji, jak jsi mohl ve svem seznamu zapomenout jmenovat tak priserny kram jako byla ta alfa?

beastar
14. února 2020, 17:05
0

Na Alfu raději zapomněl. Já se mu nedivím já na svou Alfu mám taky jenom ty nejhorší vzpomínky. :D

fortress
13. února 2020, 10:55
1

Nevim co měl u 206kW za brzdy novinářskej kus, ale moje koupená brzdí dobře. Bolest je opravdu spíš jen ten aerodynamickej hluk a bouchání na příčnejch nerovnostech. Pak už jenom ztráta ceny, ale to je hold úděl nového auta.

reagovat
Ma
Martanone
13. února 2020, 12:29
16

To je článek jak ze světa motorů. Hrdinná Škodovka zvládne ujet 70 tisíc km a nerozpadnout se. Nejzoufalejší motor je vlastně super. To tady teď bude častěji? abych se na to psychicky připravil kdyžtak

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:46
2

Teď když jsme se z redakce oba odstranili, můžeme pičovat a vzívat staré časy, jak to bylo za nás lepší? :D Nesralo nás náhodou přesně tohle? :D

Ale jo, budu příkrý. Nový pane redaktore. Taky se mi to nelíbilo - zlepšit se pro přístí článek :-P

beastar
13. února 2020, 13:12
0

NWO. Hrdinná škodovka to mě pobavilo. Nevím proč má mínus ten pán.

Edit: měl před pár minutama...
-
Komentář upraven 13. 2. 2020, 13:13:48

ratan groch
13. února 2020, 12:42
3

A jelikož bydlím v Praze, těch skoro 400 km jsem chtěl ujet v něčem, co mě nesežere,

To uz v akom paralelnom svete zijem? Naozaj by ho ucet za benzin za jazdu po dialnici s osemvalcovym Jaguarom 1000 km zozrala?
Sa cudujem, ze nesiel autobusom Student Agency a neurobil reportaz o tom.

reagovat
Ro
RomanSpeed
13. února 2020, 13:14
-3

No tak "tuhle cestu na Moravu" jsem si projel už v ledasčem a shodou náhod i s osmiválcovým XJ z roku 2016. Průměr s klidnou nohou 14.3 litru na 100 km je trošku rozdíl oproti necelým sedmi u Superbu. Btw. časově jsem byl doma za stejnou dobu, takže ano, účet za benzín u Jaga s V8 by mě asi přivedl do hrobu, jednou mi to stačilo.

beastar
13. února 2020, 13:17
0

:D Asi bylo potřeba nenápadně protlačit Supíra od ESA nějak po petrolheadsku do článku. A je to tu. Ono je to blbě prodejná verze. Docela najeto. Teď přemýšlím jestli ten Irizar nemá lepší sedadla...

Hale a za kolik jezdis ty? Já za 14 teď a taky mě to sere ale neurobim se z toho to ne.

ratan groch
13. února 2020, 14:34
2

ad beastar:
Najmenej mam na BMW, 3 litrova Honda je na druhom mieste, Cayman S 3,4 je najsmadnejsi. Presnu spotrebu nesledujem, ked mi zacne svietit kontrolka, tak idem na pumpu a natankujem do plna.
Ad Roman:
Myslim, ze tomu rozumiem. Ak by si si nastavil na displeji aktualnu spotrebu a tryznil sa sledovanim celou cestou bol by si z vysokej spotreby nestastny.
Takto si sa mohol pozerat na to, ze si neprekrocil 7 litrov a robilo ta to spokojnym.

Neexistuje rovnaky sposob vnimania radosti z aut. Ty ho mas inde ako ja. A tak je to spravne. Mimochodom clanok sa cital velmi prijemne. Zatial som myslim od teba nic ine necital, ale verim, ze nieco este napises. Budem registrovat, ze si autor, ktory prise na portali Autíčkář z netradicnej polohy.



beastar
13. února 2020, 14:53
2

Ratan: Tak já Teda spotřebu sledují. Mám mentální limit 16 litrů na sto. Přes to prostě nejde dlouhodobě. Ono když si to potom ročně spočítáš. Zda 7, nebo 20 na daily autě;) Jinak mi to je buřt. Na jedny cestě do Ovy je to takový nesmyslný.

Nicméně k článku. Je to fakt napsaný příjemně. Bez zbytečného petrolhead machrovani. Prostě jiny přístup.

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 15:01
0

Hele ale to je zajímavé sebemrskačské téma. Kolik byla vaše největší cestovní spotřeba? Uvažuju, zda jsem kdy jel dlouho trasu v něčem fakt rozežraném... A nevzpomínám si asi na nic, co by překonalo cca 11 litrů Stingeru 3.3 V6... Pravda, v těch 11 litrech bylo několik prdukých akcelerací do vysokých rychlostí, takže by to normálně bylo asi spíš těsně nad 10...

Sedrik
13. února 2020, 15:46
0

Auta, co měla největší spotřebu u mě:
E90 325i xDrive - průměr dlouhodobě 12,0l/100 km - ovlivněno hodně tím, že jsem tím jezdil skoro denně do centra Brna do práce.
Focus ST225 - 12,5l/100 Km - s tím se jinak než na prase jezdit nedalo :)

Teď s 435i jsem měl dlouhodobou 9,9l, ale cesta do práce (11km po Praze) byla za 16,7 a to už jsem si říkal, že je fakt na hovno :)

Jinak dlouhodobou nejvyšší spotřebu, co jsem zaznamenal v okolí: 16,7l/100Km v F16 BMW X6 xDrive50i. Ale majitel to neřešil..

Daniel Borský
13. února 2020, 16:57
1

Praha - Budějovice, Audi S8 V10 průměrná spotřeba 17.5l ale je pravda, že jsem tech 160 km zvládnul asi za 55 minut :)
-
Komentář upraven 13. 2. 2020, 22:09:48

bkralik
13. února 2020, 17:01
0

Vavris: půjč si někdy někde RX-8... Pod 13 l/100km nepůjdeš :-D

Daniel Borský
13. února 2020, 17:16
1

Matěj: samozřejmě, jak jinak :)
bkralik: jednou jsme zvládli dojet s kamaradovou RX-8 až do Chorvatska. Cesta tam a zpátky za 9.5l. hádám, že to je světový rekord pro Wankel :)

krab
13. února 2020, 17:19
-1

To já jel asi za 15-16 litrů, když jsem si vezl z Anglie kdysi dávno MG. Měl jsem tehdy staré 1991 GMC Jimmy 4.3 a to bylo jediný auto s tažným tehdy v rodině. Tak jsme pro auto jeli s tím. Ale koupil jsem ho tehdy někde u člověka poblíž Tunbrigde Wells v Kentu, takže to nebyla tak hrozná dálka. Asi 1000 tam a tísíc zpět... S tím autem jsem dal léto předtím Kalábrii na dovču ... pohodička. Bez plaťáku pochopitelně. To žralo svých stabilních 11.5 při klidné jízdě.

Jinak nevím... já jezdím asi pomalu ... Jak říká Beastar, těch 16 už je hodně.

ratan groch
13. února 2020, 18:21
0

Naviac som mal okolo 25-30 litrov na 100 km z Nemecka na mojom Mercedese N405 (sli sme dvaja). 12 litrovy 6 valec. Nie som si isty ci sa to do tohto porovnavania da zaradit. Ale vozidlo bolo moje a nikto mi nepreplacal benzin :)

Irwinek
13. února 2020, 18:56
0

HAHAHAHA, pánové, zřejmě nevíte, jak vypadá Spotřeba s velkým S :-D
Zil 131 - 137 L/100 km ( pravda, byl naloženej municí a táhnul 122 kanon a ten UAZ doprovodu nechápal, řidič v civilu profesionál po dojezdu odjížděl na opušťák, tak na něm stál ) :-D
Dodge Polara 69 - 27 L/100 km - pravda, normálně to bylo okolo 15 - 17, ale když brzda plyn a 6 20 - ti letých na " palubě ", tak prostě ……..

krab
13. února 2020, 19:03
-1

Teď jsem si vzpomněl, myslím, že to v jednom vlogu z Dakaru říkal Honza Koubek anebo to bylo v některým z článků od Honzy Červenky, že Shrek Martina Prokopa ( motor Ford 5.0 V8) v těch dunách bere asi 80 litrů / 100 toho závodního 102 oktanu... Mají tam fakt velkou nádrž/nádrže, nevím jestli jich není víc...

beastar
14. února 2020, 01:51
0

Obecně. Hodně žere 6.3 AMG cokoliv. To je taková píčovina, že pod 14 se s tim jezdí fakt blbě. Mám pocit že v MB A209 sem tam měl určitě nějakou hovadinu kolem 20 litrů a to bylo už i za nějakým vlastním morálním limitem... MB ML tam byl standart někde kolem 14 s tím osmiválem. Takže prostě jak říkám do 16l to ještě dokážu akceptovat. Co je nad už mě dráždí:D

sheogh
14. února 2020, 11:08
0

Ja toho tolik nenajedu (ted uz jen tak 10k rok), takze je me spotreba uplne ukradena... Mesto pod 20 nehrozi, dalnice 13-14...

sheogh
13. února 2020, 14:32
6

Me tady hrozne bavi to, jak je 70kkm prezitych km povazovano za uspech, a podivovani se nad tim, ze jeste vse funguje :-D

reagovat
beastar
13. února 2020, 14:57
1

:D Jo to je něco podobného jako Kia voe držák, dělník. Mám 200 000km a úplně v pohodě. Ty vole 200 000 to sem měl na e39 a bylo to nový auto vzhledem i technikou. O motoru nemluvě. Nedávno sem viděl Opel Corsa OPC asi 07 a ta měla 360 000... To už mi přišlo jako wow dobrý

Sedrik
13. února 2020, 15:49
0

Podle mě je důležitý, jak se člověk o auto stará - kdo umíte anglicky doporučuju toto video: A4 Audi s nájezdem 540tis mil (700tis km?) a to auto je celkem cajk (na venkovní ohledání + diag)... protože majitel na něm nešetřil.

krab
13. února 2020, 16:10
-1

To jsem viděl a to se mu povedlo sehnat... to je dobrý. Na Carthrottle občas rád koukám. Auta obecně umí najet obrovské porce kilometrů, při dobrý údržbě. Ve výsledku ono stárne tak jako tak. A když se s nima skoro nejezdí nebo vůbec nejezdí tak se to kazí víc než, když to ujede denně 100 kiláků po dobrý silnici... Tam myslím říká Alex, že to auto pendlovalo po dálnici neustále mezi Bristolem a Oxfordem nebo tak něco...pro ten diesel vlastně ideální stav, když to běží zahřátý delší dobu po dálnicici ve stabilních otáčkách.

Greeny
13. února 2020, 16:38
0

Ano, nová doba. Tady je jedno hezké video dokumentující, že když VW v 70 tisících drží pohromadě, tak je to fakt úspěch.



Je to celkem dlouhé tak rovnou zvlášť doporučuju mrknout na časy: 1:00, 2:05, 5:40, 6:00, 9:00, 11:20, 12:00, 14:20
Anebo ve zkratce - dvouhmota na odpis, vymlácené rozvody, vydřené válce, zničené písty, zakarbonované ventily a možná další věci kterým nerozumím.. To vše po pěti letech a 82t km.

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 17:22
0

To bude nějaký odstrašující případ, kdy to jezdilo 3 kilometrové trasy a olej se v tom měnil jednou, ne?

Greeny
13. února 2020, 17:48
0

jak často v tom kdo měnil olej samozřejmě nelze jen tak z videa říct. Ale jen když si podělíš počet km na počet roků, tak je jasné že úplně krátké trasy to být nemohly. Vychází to průměrně na cca 45km za den. Dá se předpokládat že to úplně každý den nejezdilo takže denní nájezd bude reálně o trochu vyšší. Spíš bych řekl že doba se přecijen změnila a zároveň že 1.4 TSI je fakt průser :)

sheogh
13. února 2020, 18:43
0

To je dost masakr, na druhou stranu, jak pise Vojta, lidi na netu 1.4tsi zrovna nechvali...

sheogh
13. února 2020, 18:45
0

Jinak TDI peknej najezd, to uz je fakt na oslavu, 700kkm u osobaku, kdy z nej navic ani potom neni zrovna troska...

PepaSFI
13. února 2020, 18:49
8

já bych teda řek že to bude rukama. Samozřejmě že každý motor má své slabiny které se někdy projeví, někdy ne. Plus dnešní trend long life olejů, natahování intervalů aby firemní flotily ušetřily a že to motorům neprospívá nikoho nezajímá. Obvyklý nájezd to většinou udělá a jestli to zakuká dalšímu majiteli je fuk. Socky s ojetinama nikdo neřeší.
A pak jsou tady ty ruce. Všímáte si jak většina lidí jezdí? To já dělat v autoškole, tak mě učitel umlátí montpákou. Co se asi stane když takový typický uživatel koncernu, strašně byzy podržtaška s telefonem na uchu, přijede do křižovatky a má odbočit? Teda kromě toho že nedá blinkr a někdy i přednost: Přijede tak na šestku, zahne to, jé to je nějak rychlý, ubrat, přibrzdit, furt telefon na uchu, hurá přidat. Jenže to už ten motor má asi tak 400 otáček a tak začne festival uměleckého kovářství, dvouhmota tam buší jak horda permoníků. Následuje losování kvaltů, jenže jak je toho nějak moc najednou, auto zpomalí ještě víc a předpokládaný kvalt je zas pod otáčkama a opět rachot jak když popelnice padá po schodech do sklepa. Viděl jsem i experty co to doskákali až do zastavení a chcípnutí. Pak jsou taky lidi co to dělají úmyslně, typicky naftoví jehovisti co si myslí že diesel táhne vodspoda a je tam ten turbozátah, neboli to jak když je motor pod otáčkama a tlápnu na to, tak to dvě sekundy přemýšlí jestli to ten řidič myslí vážně a pak se to se zoufalým otřásáním probouzí z komatu.
Ano, věřím tomu že tak se dá motor utýrat k smrti jako je ten ve videu.

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 21:17
0

Jo, viděl bych to dost podobně :-)

sheogh
14. února 2020, 11:04
0

No jasne no, ono bude hodne zalezet na pouziti - auto, co nalitalo 400kkm po dalnicich v D s normalnim ridicem bude v lepsim stavu, nez to stejny s najetyma 200k po ceskejch trojkach a poskakovani po meste... Jako 200k uz neco je, ale 70k je zajety auto :-) I kdyz mozna u 1.6TDi v Superbu to uspech je - prezit tech 70k tryzny :-D

beastar
14. února 2020, 11:09
0

Nechci 1.4tsi chválit. Má problémy asi jako všechny moderní turbo motory. Nicméně je to spíš jak píše Pepa. Ty motory jsou dneska obecně složitý. Nejsem na to odborník. Nicméně první problém uživatel. U VW koncernu u ČR aut dost často firma tedy zaměstnanec. To znamená má totálně v píči. Plus člověk by musel z toho videa znát všechny podrobnosti. Kdy a jak to jezdilo, jak se dělal olej. Jaký servis to absolvovalo.... To je prostě to o čem se mluvilo před 15 lety. Složitost a tak dále se promítne do ojetin. A ono i u toho tdi v tom Superbu (obecně) do 150,000 km je to v pohodě. Potom se to začne sypat.

Riccardo Martora
14. února 2020, 12:23
0

A co teprv Alfa s nájezdem 600 tisíc! Se dyť musela dávno rozpadnout ne voe, říkal expert Pepa, to nic nevydrží ten Ital a vůbec.

Riccardo Martora
14. února 2020, 12:26
0

A twinspark se skoro 500 000 km? To není možné Franto, to musí být tak vosmý motor toto už, dyť se všecky dávno zadřely!

beastar
14. února 2020, 12:32
1

Tak to je ale nějakej sváteční kus. To asi nebyla siestička ten den, nebo zrovna byli na lince trojitý prémie.... Nebo to vůbec není TS je v tom nějaká nafta od Mercedesu z osmdesátek a celý video je jenom nějaká kampaň

PepaSFI
14. února 2020, 17:52
1

jo to mi kdysi jeden řek že by nechtěl auto ze země kde se tři hodiny obědvá. Tak jsem mu řek že mi tříhodinový oběd nevadí, já bych zas nechtěl auto ze země kde je národní hrdostí něco ojebat, ukrást a vyšmelit. páč bych se bál že mi vypadne motor antož někdo ukrad šrouby.

abc
13. února 2020, 18:49
7

"Superb ... 1.6 TDI o výkonu 88 kW? Na první pohled směšná kombinace"
Co je na tom směšného? Směješ se běžně lidem, že jezdí v takových autech?

"lidi nemaj prachy"
Proč by neměli? Někdo má, někdo nemá. Tak to bylo a bude.

“To mi řekni, kde ty lidi na to berou”
Kde asi? Třeba v práci? Superb je auto střední třídy neprémiové značky, není to žádné luxusní a mimořádně drahé auto.

"malý techničák jsem měl utopený hodně hluboko v kaslíku"
To asi nikoho nezajímá..

"jel s obřím pocitem hanby"
Lidi běžně jezdí i s auty s horším zrychlením 0-100 než 11 sekund, a přitom nemusí chodit kanálama.

"může takový motor ... stačit?"
Překvapivě, když to ta automobilka vyrábí, tak to asi k něčemu stačit musí, ne?

"obřímu Superbu"
Obřímu? Je to normální 1500 kg auto.

"na některých diskuzích se člověk dočte ..."
... různé věci. nestojí to za řeč.

"neskutečně špatné auto plné poruch"
To je možná Oltcit, rozhodně ne jakýkoliv Superb

"70 tisíc km"
Snad každé auto vydrží tento nájezd bez poruch. To skutečně není překvapivé.

"Elektrická sedačka řidiče stále fungovala"
Hm, budiž

"Na co mají auta adaptivní tempomaty. Čeho je moc, toho je příliš."
:)

"mi nebyla dána jediná možnost si stěžovat"
Tak to asi nejste moc náročný recenzent. Co třeba hluk od podvozku na nerovnostech?

"zánovní jedničková Fabie"
?

"srandovní jednašestku s 88 kW"
Co je na ní srandovního? Normální motor s normálním výkonem.

"lehce přes deset sekund"
10,9 není lehce přes 10.

"manuální převodovka .. byla i po ujetí 68 tisíc km ve skvělé kondici"
ta převodovka bude nejspíš ve skvělé kondici i za dalších 300 tkm.

"Ani podvozek nebyl vůbec špatný"
No.. rozhodně patří v rámci třídy k tomu horšímu.

"jsem si říkal, jak něco takového může škodovka pustit do prodeje, protože plně vybavený kus stál 1,2 milionu Kč"
No a? Proč by nemohla? Díval ses, kolik stojí podobná auta ve srovnatelné výbavě, např. Passat/Arteon/...? Navíc bývají slevy, že ano.

"dvakrát prudce zabrzdit a od přední nápravy se začalo ozývat hlasité bubnování jako na koncertě Safri Duo"
..jakože zvlněné kotouče? nejde to napsat normálně? btw, stejně to není pravda.

"se žádným trojkovým Superbem nikdy nepůjde jet pilu"
Proč by nešlo? :) Samozřejmě, že jde.

"Je to jen zkrášlený manažerský / rodinný vůz"
Zkrášlený.. to je otázka vkusu.

"že každý den potkáte dalších x desítek podobných kusů, je výhoda. Eliminuje to riziko krádeže"
Obávám se, že žádná taková korelace tam neexistuje.

"Klavírní lak ... vypadá po třech letech doslova příšerně"
Když myslíš.. On to nejspíš ani nebude lak.

"rýpalové, kteří budou tvrdit, že Passat je prostě lepší. Jenže to není tak úplně pravda."
No, ... je to pravda.

"Passat ... má lepší odhlučnění a lépe naladěný podvozek"
Bingo. To bude ono.

"ale tím to končí"
Nekončí. Co třeba BiTDI motory?

"lepší výbavu, než nový Golf" (nepíše se tam čárka.. ok, končím :)) )

reagovat
Ba
Bazi
14. února 2020, 10:52
0

Čtu Autíčkáře poměrně dlouho, vesměs všechny blogy ráno u kafe než vypadnu do práce, a za celou dobu jsem neměl potřebu moc na nic reagovat, ale tohle už jsem neustál

"A mimochodem, když jsem se jen tak ze zvědavosti podíval na nabídky autobazarů, mnou projetý kus vychází na cca 380 tisíc Kč. A ted nástává otázka, zda je lepší koupit takového Superba, a nebo se podívat po německé prémii, která bude v téhle cenové relaci o něco starší, ale současně s tím získáte více prestiže a patrně i luxusu."

Reálně se mi nabízí jednoduchá odpověď - vy..at se na celej koncern a koupit si něco za čtvrtinový prachy, co mě bude bavit, odveze a současně nenasere, protože tenhle billig koncern nemá výkon, možná to dopře vypadá a až se to posere a nepojede, tak Dobrý den kluku, koncern, zaplať bambilion za opravu tý holoty a vyplakej se u mámy, že platíš úvěr a nemáš na nový DPF.

Jsem určitým způsobem postižený, posledních 10 let sedlám pouze SAAB, od 9-3og, přes 9-5 sedan AERO, aktuálně stará 900 cabrio, 9000 a 9-5 AERO combi. Všechno 2,3 benzín, tubro, výbavově tempomat, klimu, park. asistent, kůži, slušná muzika, dobrý sedáky, ze kterých jsem nepotřeboval chiropraktika po 1500 km do Hrvatska, ergonomie a bezpečnost, všechno kufr jak kretén, že jsem odstěhoval z IKEY na 3 otočky combíku komplet byt, krom gauče. Navi řeší telefon s GoogleMaps v držáku na kafe na palubce. Je potřeba něco víc????
Nákup auta vždy do 100 tis. Spotřeba na chalupu klidovkou 7,3 litru, dálnice 9, cukačky město 11 l (denně studený 4 km před kancl a odpo domu)

Jsou to sice starý hyldy, chce to běžný servis, ale ten je v reálných cenách, co se týče Prahy, tak řešitelný úplně easy a když už je výměna, tak OK, škrtící klapka za 10 tis, zapalovací jednotka 10, váha 10, pořád jsem v tom za 130 dohromady a ne za 380 v nákupu s hadrovým sedákem a rizikem kolečkovýho křesla z cestování na dálku.

Teď mám za sebou na otočku Balkán - út 1300 tam, čt 1300 zpátky v loňský okyně 2.0 110 kW. Záda na sračku, jízda pocitově dálnice OK 150 tempomat, žere 5,2, do volantu necítíš nic, jedeš jak roura jen hlídáš pruh a zrcadla, rozbitá okreska Srbsko, Maďarsko, problém držet tempo, protože prostě pohodlí, nula odezva nula a čekáš kdy se to rozhoupe tak, že už to nezastavíš. A čekáš kdy cinkne, že máš zkontrolovat a dolejt olej.

Kdy už to těm koncernům a je jedno jestli VAG, PSA, TPCA, PSH, ODS, ODA a kdo ví čemu ještě přestaneme žrát a skončí ten obří nákup nudnejch fleetovejch aut, kterých je pak plný pole bazarů u dálnic od Aše po Bělehrad a nikdo to nechce?
Na těch hyldách mám navrkáno přes 300, cabrion 450 a funguje to vesele dál, tak v čem je problém?







reagovat
beastar
14. února 2020, 11:25
3

Narážky obecně na koncerny a VW jsou o ničem. Nemusí se ti to líbit. Nemusíš to kupovat. I dokonce zanadávat můžeš. Nic se ale nezmění. Vyrábí se to přesně na tyhle účely. Koupí se to do fleetu. Případně si to koupí někdo roční po OL. A tak podobně taková je dneska doba. Většina lidí pohodlí na cestě na Balkán neřeší, protože jedou maximálně tak do Chorvatska, nebo na Lipno. V tomhle tě třeba já chápu, ale kolik nás je. Co jezdíme tak moc. A Saab momentálně zkrachovalá značka rozhodně není řešení pro každého. A do firmy si prostě asi starý Saaby nenakoupím. Jako služebák BMW e39 (jo jasně taky je lepší jak okyna) asi mít nebude protože nejsme v Makedonii a jde taky o nějaký morální zastarávání a tak dále:)

O drahých opravách VW koncernu se tradují pohádky. Pravdou je, že opravy jsou úplně stejně drahý jako u srovnatelný konkurence. Audi=Mercedes třeba, Škoda= Citroen třeba a tak dále. Takže prosím nešiř plky o holotách a opravách DPF :D Jako jo proti starýmu Saabu je to servisně náročnější asi jako všechny o generaci novější auta. Já teď jezdím tím nejdražším koncernem z toho by si měl podle mě osypky. Obecně Audi nijak moc nehájím. Nicméně S6 rozhodně není servisně dražší, nebo náročnější, než Maserati Ghibli (měl sem naftu i benzín) a nebo třeba Infiniti Q50 (který sem taky měl) A skutečně na některý díly na Infiniti sem musel čekat týden i déle. Na Audi je všechno hned.... ale tuhle debatu nebudeme rozvíjet. Zkus někdy někomu kdo nedělá do aut doporučit Saaba:)) Oktávka nijak extra pohodlná není to je fakt. Kolik stál takový nový Saab 9-5? Kolik stojí okyna... Zase opět nehájím škodovku. Jen trocha soudnosti by neuškodila.

Abych nebyl jen v opozici. Tak s tím závěrem souhlasím. A sám o tom mluvím jako průseru kterej ještě všichni pocítí. Myslím v automotive. Je sice hezký že se někde obměňují auta ve fleetech po třech letech a Blanka z ekonomickýho má každou chvíli novou okynu. Jenže ta její stará přesně skončí na té ploše někde u dálnice. A teď si tam vyber vždycky když sem byl na ALDéčku tak se mi navaluje z těch řad bílých oktávek.... Tam ani nejde objektivně koupit... tam to je jedno co vybereš. Až na vyjímky po panu řediteli. A je teda jedno jestli to je Škoda, Renault, Citroen, Fiat akorát u nás slouží prostě častěji ve fleetech škodovky tak jich je bambilion všude. V Německu jsou takhle VW. V Itálii zase Fiat.... To neovlivníš to se řídí něčím jiným, než soukromý nákupy,) V tom je problém. Celkem se mi líbí myšlenka před pár lety, že mám flotilu Saabu :D Zajímalo by mě jak by ta auta fungovala a kolik bychom prodělali... Saab by mezi tím krachnul a zůstatkové hodnoty 000 nic. On by ten nákup toho fleetu stejně nikdo ani nechtěl financovat.... O tom to je a v tom je problém.

Ba
Bazi
14. února 2020, 12:40
0

To není o tom nadávat na koncern, ať už je jakýkoliv, takhle to vyznít nemělo. Každý ať si lítá v čem chce a na co má peníze.

Ale spíš přemýšlím o tom, že v prvním odstavci si někdo posteskne, že jede do Ostravy a bojí se, že mu cesta položí domácí rozpočet a na konci počítá jestli vzít 380 a koupit si něco, co je ve finále jen ročníkově mladší, ale jinak je to tak trochu bída bez jakékoliv přidané hodnoty a vzhledem k rozporuplným recenzím na nová i jetá auta tak trochu i potencionální průser, nebo vzít něco o trochu nebo více lepšího, staršího, tím zřejmě i ojetějšího, tzn. s větší šancí na nutnou investici do servisu, jen proto, že bude trochu víc luxusu a prestiže.

Rozumím, že pokud chce někdo top asistenty, super kůži bo výkon, nebo kombinaci všeho jako ty, nebo je zelený a nutné potřebuje elektro bo hybrid a koukne do kapsy, řekne si mám a koupí si to a neřeší,
Ale řešit, že finance na cestu do Ovy mě položí a současně zvažovat nákup auta za 380, když jde koupit dejme tomu něco za 200 a tu Ostravu za zbytek točit v lepší výbavě, výkonu, pří stejný velikosti kufru atd. jen v ročníkově starším autě, to mi hlava nebere.

To už je fakt rok výroby auta a to, že v tom jezdí dav referentů a manažerů etalonem společenské uplatnitelnosti a normy?

Jinak jsem ten sedan měl 4 roky jako služební, nájezd kol 35 tis/rok mezi 200 tis a 340 tis. km, tže něco málo už zažilo. Nákup kilo, žralo to 10 v průměru, servisní náklad za tu dobu oleje, zadní díl výfuku, desky, palivový čerpadlo, to je spotřebák. Ve finále jsem to odkoupil za 30 a ztráta pro firmu nákup-prodej byla za 4 roky asi 70 tis, tže když jsem to porovnal s provozem nový 5008 1,6 THP, nebo 1,6 HDI, která byla nová za 500 (firemní limit), které jezdili kolegové a jejich odprodej za +-200 každá po 4 letech při stejným nájezdu za 4 roky a podobné průměrné spotřebě u benzínu, ztráta na mně byla o dost menší.

Není nutný mít panickou hrůzu ze starších aut ani do firmy, pokud zná člověk původní kvalitu a aspoň trochu lze dohledat historii předchozího provozu.
Ten konzum nás jednou fakt dostane do totálních sraček.

beastar
14. února 2020, 13:09
0

Ok. To zní docela rozumně ta tvoje argumentace ohledně těch 380 a tak podobně. Já sem původně nepochopil tu základní myšlenku že to je primárně reakce na článek. Ono opravdu Superb za ty prachy není nic extra. S 1.6tdi. Jde koupit v podstatě cokoliv za tu cenu o něco starší luxusní auto. Potom samozřejmě souhlas, že když někdo přemýšlí o ceně nafty za cestu do Ovy. Tak asi ojetá 7er není úplně rozumný nákup. A jako ono v dnešní době je prestiž ojetiny nad 3 roky stáří též diskutabilní.
Fakt je ten že jde koupit pohodlný cruiser i za 150.000 nedej bože za méně. Pokud to konkrétní auto je v cajku. A Saab rozhodně špatný auta nedělal. Jen to bylo trochu špatně řízené v době 9-5. To je na jiný povídání.

Každopádně to co u vás ve firmě zafungovalo. Není možné uplatnit všude. Tvoje výpočty nezpochybňuju. Je fakt že se mohl Saab vyplatit víc jak pežotí fleet nových aut. Obecně je bohužel nutné počítat s tím že škodovku nepřekoná teď v Čr nic. Dokud i o ojeté kusy bude zájem mezi veřejností. Myslím v rámci fleetu a firemních nákupu, protože zůstatková hodnota. Servis na každém rohu. A tak nějak i zvyk uživatelsky. A slevy pro firmy. Jako ono se toho obecně hodně změní. Teď na úsvitu elektrokrabic. A ano konzum je v jistém smyslu fakt problém. Reálně kdybych jezdil starou sedmou třeba nebudu na tom krom konektivity v ničem hůř. Ale ten servis, shánění dílů, tuhost karoserie a tak dále. Ta auta stárnou i když to má super péči. Kor když se s tím aktivně denně jezdí.
-
Komentář upraven 14. 2. 2020, 13:13:13

abc
14. února 2020, 13:12
2

Relativně nové auto (třeba 5 let) je do budoucna méně problémová varianta než 15 let staré auto. Důvod, že to stojí na volném trhu 380 tis, značí, že to má hodnotu zhruba 380 tis. To je víc, než hodnota auta, které na volném trhu stojí třeba 200 tis. Nějaký důvod to mít bude, volný trh obvykle funguje. Lepší sedačky jsou pro někoho priorita, pro někoho nemusí být...

Ten Superb zas není takový šrot a bída, jak si možná myslíš. Je to normální auto, ve kterém se dá normálně jezdit, a normálně funguje, po všech stránkách.

Btw, DPF na Superb není drahý, vychází (originál díl i s prací) asi na 0,05 Kč/km. Zbytečná panika.

Starým autům přirozeně chybí některé věci, kteé už jsou v nových autech samozřejmostí (Bluetooth, ...). Není to tragédie, ale otravuje to.

Auto má omezenou životnost, kdy je ekonomicky rozumné jej provozovat. A to je většinou maximálně okolo 15-20 let od výroby. Pokud koupíš 5 let staré auto, tak může mít před sebou ještě dlouhý život, kdežto 15 let staré auto už bude ke konci životnosti blíž. A obecně - čím je to auto starší, tím častěji na něm musí člověk něco řešit.

beastar
14. února 2020, 13:29
0

ABC: Obecně. Obecně. Jestli to bylo pro mě. Tak píšeš to stejný co já. Jen jinými slovy. Superba sem si týden zkusil. A funguje normálně. Záleží na výbavě a motoru. Volný trh:) Ok no auta nejsou brambory. Takže těch faktorů je tam hodně. Rozebírat proč Superb u nás stojí 380 a něco jiného stejné třídy a ročníku míň. To snad nemusíme.

Jinak samozřejmě udržovat při životě auto 15 let plus už je trochu boj. Každým rokem je méně dílů. A tak dále. Infotaimenty, bt atd. To je hezký a zastarávání je vidět v téhle oblasti nejvíc. Jenže jsou zas auta, kde je to jedno. Nižší střední třeba. Každopádně to je už úplně jiný téma.

Myšlenka Superb za 380 nebo A6 za 380 je prostě v kontextu článku furt nesmysl. A dost možná by to řešila okyna dvojka TDI ta 80 000... A ta mi přijde po fl. s lepšími sedačkami v pohodě. Udržet při životě půjde snadno. S dpf kecičkama Souhlasím. Drahý to není. Jen je třeba počítat že to nevydrží věčně.

krab
14. února 2020, 14:27
-1

U aut nad 15 let je prostě potřeba se zamyslet, který z nich má smysl zachraňovat a zachovávat a který za to nestojí. Ta ekonomika provozu u těch, které zachovat stojí za to pak nemusí být vůbec špatná. Zpravidla už na takovým autě ale nebudeš najíždět tolik kilometrů denně a bude fungovat spíš jako sezónní auto pro potěchu ducha. Ale může v klidu fungovat i jako denní auto pro běžné nájezdy.

Nakonec sám jsem většinou auta 15 let + provozoval a nevyhlásil osobní bankrot :-D

Ba
Bazi
14. února 2020, 16:29
-1

Asi tak nějak no... nebudeš sypat do auta, u kterýho ti ráno zůstala v ruce klika od dveří, protože prostě vyhnila....
9000 Aero jsem měl s 350 tis. jako daily a za 4 roky jsem do ní nasypal jen za oleje, filtry a benzin a jednu palivovou pumpu, která byla ještě orig z 94 roku. jinak nula servisni náklad... koroze minimum oproti 15 -20 let mladším autům.
V rámci výrobních a eko úspor se šetří na hranici únosnosti, což se projevuje v životnosti, tže opravy na fleetu jsou vzhledem ke ztrátě hodnoty po 2 letech intenzivního užívání vysoké... s hrozícími vadami se to prodá a borin se diví, že má auto s kilem a jasnou historií a ono se sype a za další dvě zimy začíná liška na hranách a lemech ????

beastar
14. února 2020, 16:42
0

krab: No jako u tebe je v rámci zachování objektivity nutný dodat, že reálně s těmi starými auty toho moc nenajezdíš. Potom to teda možná dává větší smysl. To bychom se mohli bavit v že v zemi snů 944 dává větší smysl jak nový Tipo a tak podobně:))Běžné nájezdy ano. To znamená cca 20000 km rok. 5000 km rok to je nájezd fantaskní jako běžný leda tak pro důchodce z Vysočiny a tím nemyslím Zemana.... Takže opravdu třeba mě se nikdy 15 let starý auto vyplatit nemůže. Mám ozkoušený obě cesty jak ojetých mrdek tak nových aut. Ba i operák se zkusil.... A v nějakém řekněme rozumném měřítku s přihlédnutím ke všem věcem okolo. Se prostě starý auto nevyplatilo v ničem. To je prostě o případech a potřebách.

krab
14. února 2020, 16:48
-1

Tak ja jsem spočítal, že nakonec 30 tis za rok najezdím. Ale rozmělní se to do víc aut.

Jasně, mě neberte jako příklad normálního člověka. Třeba ty starý Saaby kolegy mi přijdou vyloženě sympatický ...

beastar
14. února 2020, 17:01
0

krab: Jo tak já na tebe taky nikterak neútočím. Jen prostě zrovna tady v téhle debatě nejsi úplně dobrej příklad jak jako provozovat starý daily líp jak nový auta. To co tam píše o té flotile žab a tom Saabu to je klidně možný a prostě u nich ve firmě se to vyplatilo. Jinde nakoupení nebo používání starých aut ve firmě brání interní předpisy, morální zastarávání, potřeba jenom určité karoserie, nutnost mít unifikovaný fleet. Fakt si nedovedu představit že si ve firmě 150+ zaměstnanců budu provozovat 3 starý Saaby páč jsou supr, k tomu dvě BMW a osm Focusů protože přece ježděj líp jak oktávka.... Jaký aerolinky prospívaj nejlíp? Ty co používaj pokud možno JEDEN typ letadla. Odtud prostě lepší každý dva roky otočit fleet oktávek (kterej ti profinancuje každej za supr prachy) než se trápit s čímkoliv jiným. Nehledě na to že to lidi fasujou a málokdo s tím jezdí opravdu dálky. A jako jestli má Franta obchoďák pohodlí při svejch denně 100 km kolem Humpolce pohodlí mě je jedno.... Jde o to co mě to bude v těch dvou letech stát. Něco jinýho je mini firma řekněme flotila do 10 vozů různého účelu a použití. Snad není nutný to rozepisovat jak pro malý děti ve školce.

Mimochodem, co ze zkušenosti vím pokusy se změnou flotily ve velkých firmách. Jakože nahradit škodovku. Dopadlo to povětšinou katastrofálně. Ať už Hyundai, nebo svého času Opely Corsa v Pepsi Co. V jedné nejmenované autopůjčovně zkoušeli H i30 dali dva roky a pokorně se vrátili zpátky k zelenýmu domečku. Jasně pro Pepu Zámečníka co si leští nějakej super stroj na zahradě po šichtě nepředstavitelný, ale realita v tomto je jinde, než v soukromých nákupech. Retail je pro škodovku sračka co jim dělá tak 3% prodejů... tak proč by se tim vůbec měli zabejvat? Nedávno kamarádovy do firmy nechtěli profinancovat Kie Niro (4ks z toho jedno elektro) a když teda konečně našli způsob jak na to, tak se dostali na to, že by ve firmě za to mohl mít 8 superbů skoro v L&K ´....jako finančně... Jak to měl řešit nakoupit po bazarech starý Saaby a Volva... ?:)

Jako já nikomu neberu jeho myšlenky a názory dokonce jak Bazi, tak ABC to ze svého pohledu popsali fér a bez emocí. Jen prostě OBECNĚ a z pohledu jedince. A to je bohužel na obě strany dost rozdíl...

Ba
Bazi
14. února 2020, 17:05
0

Krabe, zkusím něco přivézt 5. dubna.... možná 900 bez střechy, možná 9000... podle nálady a počasu nečasu...

krab
14. února 2020, 21:44
-3

Super, přivez. Saaby jsou parádní. Taky jsem míval devítikilo v jeden čas...

Beastare: jasně, proto v legraci píšu, že nejsem zrovna příklad normálního člověka. Ty fleetové výběry aut jsou jasná věc. Hrozně snadno se finančně ulítne v momentě, kdy se začne experimentovat. A stalo se to v minulosti i zkušeným leasingovkám, takže nejen výběr aut do firem. Škodovka má u nás v tomhle zdaleka nejlepší pozici, to mi je jasný. Ta auta se pak dají rozumně prodat dál. Průser jsou flotily něčeho sice lepšího ( např. A6), ale v kriticky ošizené výbavě anebo se špatným motorem, který nikdo nechce ( jako např. tady tenhle recenzovaný Superb) anebo flotila korejských aut v pastelové modré... v konfiguraci a typu auta vhodný leda pro důchodce, kterých prostě není tolik, aby se to všechno v klidu a rychle prodalo.

S tím průserem co jsi nakousl plně souhlasím. Všechny ty výhodné operáky na Miníky, crossovery všeho druhu a další výhodný leasingy na to rozmezí 2-4 roky, to bude problém co s tím až se to bude prodávat dál jako ojetina. A pak co teprve s elektroauty po těch operácích nebo programech sdílené mobility. To je třeba téma co mě teď aktuálně zaujalo a přemejšlím nad ním. Počkej, tohle bude ještě pro vás profesně oříšek - ojeté elektromobily :-D

Kyjaq
16. února 2020, 11:11
2

Já bych jel vlakem...

reagovat
Ka
Kaskadér
18. února 2020, 13:30
0

"Nu což, riskovat se někdy vyplatí a navzdory nájezdu skoro 70 tisíc km jsem se vydal na cestu. "

Tak tohle tvrzení bych si rád nechal vysvětlit. To jakože po 70 kkm už jdu do rizika, že auto za mega nedojede 400 km, nebo jak?

reagovat
Je
Jeničák
25. února 2020, 08:15
0

Kvůli tomuhle jsem si založil "účet". Jak hluboko musel Autíčkář klesnout, abychom tu četli takový s**čky? Romane, udělej něco pro naše duševní zdraví a už nepublikuj. Tohle se fakt nedá

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Journey  2008
Dodge Journey

2008 rok výroby
170 koní výkon
2 400 ccm objem

Dodge Ram 1500 Laramie Sport 2019
Dodge Ram 1500 Laramie Sport

2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem

Alfa Romeo 159 1.9 jts 2007
Alfa Romeo 159 1.9 jts

2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem