načítám data...

Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

Do redakční garáže se nastěhovala Mazda6 v nejsilnější motorizaci. Dokáže obhájit pozici našeho nejoblíbenějšího auta mainstreamové střední třídy i při dlouhodobém soužití?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Majestátní a elegantní. To si říkám snad pokaždé, když se blížím k sedanu vyrobenému v daleké Asii, jehož základní linky přečkaly 7 let s minimálními designérskými zásahy a přesto vypadají stále skvěle a aktuálně. Šestka má i po mnoha letech šmrnc a pohled mladice i v konzervativní tmavě modré metalíze. Jenže design je věcí subjektivní a navíc byl u téhle Mazdy probírán už tolikrát, že by to bylo nošením dříví do lesa. V rámci dlouhodobého testu, který si tady Mazda6 odbude, jistě najdeme mnoho konkrétnějších témat k popisu.

Důkladný facelift ostříleného mazáka

Odlišit od sebe zvenku první Mazdu6 z roku 2012 a její aktuální třetí facelift nejspíš dokáží jen fanoušci značky. Příď je sice zcela jiná, má šibalštějští pohled, ale bez přímého srovnání velice podobná a budu se opakovat, ke změnám nebylo moc důvodů. Aktuální provedení, které na náš trh přišlo v průběhu léta loňského roku, však rozhodně není jen nějakou odbytou pleťovou maskou před koncem výrobního cyklu. Změn totiž byla spousta, a protože se jich kolega Adam v rámci klasického týdenního testu dotknul jen zlehka, učiňme si menší sumář.

Hlavní změnou, kterou zřejmě zaznamenají i zástupci nerekrutující se z fanklubu Mazdy, je vylepšený interiér. Palubní deska nyní působí střízlivěji, je opticky širší a nižší – to díky redesignu panelu klimatizace a horizontální dělící lince táhnoucí se po celé šířce interiéru. Zejména však celý interiér půsbí velice kvalitním a hodnotným dojmem. Naše auto je ve střední výbavě Revolution, takže má uvnitř látková sedadla a směs tmavých odstínů, ale přesto jsou dojmy více než dobré. Jestliže se předchozím ročníkům Šestky dala vytýkat lehká interiérová lacinost, nyní Mazda překračuje meze běžného mainstreamu. Ostatně, v interiéru prý ze staršího provedení zůstal zachován jen volant a několik kousíčků výplní. Z nové výbavy je třeba zmínit ostrý a přehledný head-up displej, odvětrávání sedadel (které v rámci stupně Revolution bohužel nemáme) a parkovací kameru s funkcí 360°pohledu z ptačí perspektivy – tento systém má ale bohužel rozlišení, které by nikoho neohromilo ani před 10 lety.

Pocity z vnitřku jsou ale veskrze pozitivní. Perfektní ergonomie zůstala. Jak moc si dávali v Mazdě záležet poznáte na detailech. Tak třeba sedadla. Jejich látkové čalounění je na omak jemné, nepůsobí jako rašple na bradavice (zdravím do Boleslavi) a když se usadíte, poznáte, že v Hirošimě nešetřili na progresivně se deformujícím bohatém polstrování. Krom pár výlisků ve dveřích a na neviditlených místech palubní desky, je vše na omak příjemné a visuálně precizní. Třeba nad laděním chodu otočných ovladačů klimatizace někdo strávil opravdu spoustu času. Anebo ona horizontální linka palubní desky navazující plynule na dveřní výplně – tento vkusný detail už jsem si také odvykl vídat…  A v rámci interiéru nesmím zapomenout zmínit, že někoho konečně napadlo k úchytům isofix přidat i plastové naváděcí tunely, takže připevnění dětské autosedačky už nemusí předcházet gynekologické vyšetření skuliny mezi sedákem a opěradlem zadní sedačky. Negativem je zmenšené místo pro nohy na zadních sedadlech, které ubraly právě rozšafněji řešená sedadla přední. Avšak pořád se bavíme o téměř pětimetrovém sedanu, takže strádat nebudete.

Tišeji a pohodlněji

Ještě více změn se odehrálo neviditelně. Na technických skupinách motoru a podvozku. Skelet byl na mnoha místech vyztužen, modelový ročník 2018 má silnější tlumiče a o kousek měkčí pružiny, inovované horní uložení tlumičů a předních spodních ramen, čep řízení je v jiné pozici a společně s přesunem převodky řízení ze sloupku přímo na nápravnici má zlepšit cit a odezvu ve volantu. V rámci tohoto faceliftu Mazda už podruhé přidala autu několik kilo hlukové izolace (poprvé se tak společně s dvojitými skly stalo u faceliftu v roce 2015). Stručně. Změny měly za cíl učinit vůz jistější a komfortnější. Jestliže akustický nekomfort ve vyšších rychlostech byl jednou z hlavních slabin prvních ročníků, nyní už opravdu žádný důvod ke stížnostem není. Akustika na dálnici sice stále nedosahuje úrovně Passatu, ale o hluku nemůže být řeč.

No a zbývá nám motor. Jistě mnozí z vás dobře víte, že nejvíce diskutovanou změnou je u jednotky 2,5 G194 vypínání válců při nízkém zatížení motoru do 80 km/h – o něm bude ještě řeč. Já bych krom toho vyzdvihl novou přítomnost vyvažovací hřídele. A už jen pro úplnost zmínil změny vedoucí k lepšímu víření vzduchu v sacích kanálech, odlehčený hliníkový blok motoru nebo změny v chladícím systému mající přispět k rychlejšímu zahřívání motoru.

Co to všechno znamená reálně? Více méně opravdu to, co deklarovala Mazda. Šestka působí dospělejším a komfortnějším dojmem a z mého pohledu se z pozice klauna obětujícího vše na oltář nízké hmotnosti a skvělé ovladatelnosti posunula blíže ke třídním standardům. Ostatně, přibrala několik desítek kilogramů a v technickém průkazu našeho auta se v kolonce ‘provozní hmotnost’ objevuje číslo 1618 kg. To se zdá jako obrovský skok, možná si pamatujete, že v roce 2012 začínaly hmotnosti Šestky číslem 13. Jenže nesmíte zapomínat, že zavedení směrnice WLTP krom nového způsobu měření spotřeby způsobilo i uvádění reálnější hmotnosti dle přesné výbavy a motorizace daného modelu.

Klidný společník

Mazda6 je tak zábavná, že s ní v sobotu ráno s chutí vyrazíte stříhat přilehlou okresku”. Tak přesně tohle jsem si zatím neřekl ani jednou. A opovažuji se tvrdit, že bílá MX-5, dělající před domem Šestce společnost, na tom nese jen částečný podíl. Šestka byla vždy v rámci střední třídy vnímána jako nejvíce řidičskou, ba až sportovní volbou. Sice jsem ještě neměl možnost vyzkoušet nový Peugeot 508, ale nepředpokládám, že by na tom něco změnil. Tak jako tak, motorizace 2,5 G194 spárovaná výhradně s klasickým hydroměničovým automatem od Aisinu byla z celé modelové řady zřejmě nejméně zdivočelá varianta a o aktuálním faceliftu to platí tuplovaně. Diesel se může vozit na vlně točivého momentu sekvenčně zapojených turbodmychadel, slabším (a pomalejším) dvoulitrům zase přidává pocitovou jiskru chuť po otáčkách a manuální převodovka. Největší benzínový motor je ale svou kombinací s automatem povahou spíše cesťák. A já jsem rád, protože Šestka u nás plní především roli rodinného vozu, nikoli bouřiče vášní.

Primární dojmy, které na mě auto vysílá jsou ticho a kultivovanost. Čtyřválec Skyactiv se svým charakteristickým projevem rozebzučí pouze při výraznější akceleraci a je za všech okolností velmi kultivovaný. Mazda mě tedy kupodivu svádí k pohodové jízdě, kdy nechám motor neslyšně převalovat ve spodní části otáčkoměru a příkladně pracovat s hladce fungující převodovkou.

V žádném případě tím ale nechci říct, že by se z Mazdy6 stal tupý nástroj většinové volby. To ani náhodou. Některá auta vzývají ke klidné jízdě proto, že je jejich ovládání nijaké a rozbředlé – zkuste třeba Hyundai i40. Mazda je jiná, i při defenzivním pojetí řízení totiž dává příjemnou zpětnou vazbu a odpor. Nekormidlujete neurčitou masu, ale solitérní kus automobilu, který na svou velikost ochotně mění směr a působí velmi sebejistě. Jen prostě sedíte v pěti metrech přepravní kapsle, která má hladký, ale trochu pomalejší automat a nemáte potřebu to řezat. Z podvozku auta stále silně sálá technologická nadřazenost. Způsob, jakým Mazda umí kombinovat komfort a agilitu je v rámci třídy nenahraditelný. Přejezdy nerovností jsou tlumeny jemným a vzdáleným žuchnutím, jen větší příčné spáry s posádkou skrze 19” kola lehce drcnou. Po pravdě bez přímého srovnání neumím posoudit, zda a jak se výše popsané konstrukční změny na podvozku podepsaly na chování auta, snad bych řekl, že i podvozek aktuální Mazdy je lehce klidnější a méně rozpustilý než tomu bylo dříve, nicméně, pořád se jedná o kouzelně jezdící sedan, který můžete hnát neadekvátně jeho rozměrům a on vám ani nerozbliká stabilizaci. Na pořádné hodnocení si ale počkejte, až se krasavice nechá přezout do letních penumatik.

Nemám tě rád EURO 6c 

A na závěr motor. Papírově by jednotka SkyActiv 2,5 G194 měla být kultivovanější, silnější v nižších otáčkách a ještě úspornější než kdy dříve. Nejsem si však jist, zda tyto předpoklady mohu zcela potvrdit. Tedy, kultivovanost je skvělá. Motoru zůstala i dobrá reakce na plyn a chuť do otáček. Škoda, že omezovač otáček nezasahuje o pár stovek výše, již několikrát se mi v manuálním módu řazení stalo, že mě brnknul přes prsty a nemůžu se zbavit dojmu, že přetne snahu motoru v tom nejlepším. Teď ale k té stinnější stránce. Stejně jako spoustě jiných motorů, také 2,5 G194 dle mého soudu přidusila hrdlo nejnovější evropská emisní norma. Vzhledem k vyšší hmotnosti faceliftovaného vozu mohu s klidný srdcem prohlásit, že dynamicky oproti předchůdci lehce ztratil a  nebojím se říci, že pro jedince uvyklé dnešním turbomotorům bude jeho dynamika zklamáním. Chcete-li dynamiku, je třeba agregát točit a to ideálně pomocí pádel. Zároveň motor není tak úsporný jako dříve. Dlouhodobá spotřeba se po 5000 kilometrech ustálila na 8,1l/100 km, což je stále hezké číslo, ale dosavadní verze uměla jezdit ještě zhruba o půl litru úsporněji. Přestože neuměla při nízké zátěži vypínat dva válce. Možná, že si ale motor ještě trochu sedne. 

No a u vypínání válců můžeme rovnou zůstat. Tahle kontroverzní fíčura totiž šíří mezi zájemci paniku a napříč internetovými fóry můžete najít zvěsti majitelů o cukání a vibracích. Rád bych vám zde napsal nějaký jednoznačný verdikt, avšak sám ze systému zatím nejsem příliš chytrý. V ranném stádiu života motoru bylo vypnutí válců postřehnutelné jemným vynecháním tahu a zakolísáním otáček a to jak v případě přechodu na dvouválcový režim, tak při návratu zpět na běžný čtyřválcový takt. Dvakrát jsem zažil i onen popisovaný hrubý chod a znatelné vibrace, které se znenadání objevily, aby během téže jízdy zase zmizely. Jenže poslední cirka 2000 kilometrů funguje systém až neznatelně. Pasažeři jej pravděpodobně nepoznají vůbec a řidič jen podle lehké změny zvuku motoru a neposedné ručičky otáčkoměru. Snad tomu tak bude i nadále…

Mazda6 i po posledním faceliftu zůstává velmi specifickým zástupcem své třídy. Sice se dle mého soudu zase kousek přiblížila k hodnotám vyznávaným konkurencí, ale použitím atmosférického motoru, se kterým je třeba pracovat, nevyhoví všem. Řidič chtějící automobil s odezvou, dobrou ovladatelností a starými pořádky, však v rámci segmentu těžko budou hledat něco lepšího. Stejně jako ti, kteří hledají krásně vypadající a funkčně dotažený automobil s minimem uživatelských chyb.

V dalším pokračování, které se objeví někdy v průběhu roku, bych rád vytáhnul Šestku na nějaký okreskový hooning, aby se opravdu ukázalo, zda obhájí titul nejlépe jezdícího auta střední třídy a trochu se prohrabeme i elektronickými fičurami, asistenty a pomocníčky. Někteří z nich se totiž zdají v pravdě geniální, jiní poněkud nedotažení.

Stručné technické údaje:

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 2 488 cm³
Výkon: 143 kW (194 koní) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 258 Nm v 4 000 ot./min
Provozní hmotnost (2.5 G194 Revolution): 1618 kg 
Převodovka: šestitupňová automatická (hydroměnič s třecí spojkou)
Maximální rychlost: 223 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s 
Průměrná spotřeba: 6,8/7,8 (udávaná/dlouhodobá) [l/100km]
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
09. dubna 2019, 18:05
0

ti zaměstnavatel dovolil koupit něco jinýho než naftovýho supa? To je hustý.

reagovat
GanGreen
09. dubna 2019, 23:18
0

Tak já se celej článek těším na fotky toho chvalenyho interiéru, a ono nic... :D tak snad v dalším dilu.

Pěkný čtení o pěkným autě.

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. dubna 2019, 10:08
1

Fotky interiéru existují, ale bohužel nevím, ve které složce (nejspíš jsem se při kopírování uklik) a článek už musel ven, vydrž pár dní - určitě přibudou. Anebo ještě líp, stačí kouknout na recenzi od Adama :-)

GanGreen
10. dubna 2019, 10:27
0

Diky, podívám se. Mě to vůbec nenapadlo... Asi špatnej vliv noční prace :D

motion
10. dubna 2019, 16:47
0

Mazda 6 2.5 před tímto FL byla fakt přijemný a použiju to debilní slovo, staromilský auto, výkonu pořád nebylo přebytek, ale nebyla to věc na kterou by si člověk stěžoval, na 4-válec to mělo krásný zvuk, reakce a tyhle blbiny..., jenže byly tu dva problémy a tou byla vyšší hlučnost a nová emisní norma...a ejhle, vyšší váha a mrtvější motor z toho, za mě, udělali horší auto, ale hezčí a tižší "obývák". Je na každém soudruhovi, čemu dává přednost a opět zalituji toho, že do naší zelené Evropy nedodává Mazda svůj 2.5T, to by byla odpověď na konkurenci, která má díky atraktivnější motorové nabídce esa v rukávu...Tak snad v příští generaci SkyActiv X s kompresorem, uvidíme...

beastar
10. dubna 2019, 03:22
0

Mě se to auto vzhledově líbí. Otázka je jak funguje ten motor. Papírově vypadá asi jako 2.0TSI pro Arteon třeba. Stovka za 8.1 to je asi 2,5sec víc jak u toho VW:)) To teda v příapadě kombinace DSG a 4motionu. Mám na to poměrně záporný ohlasy nicméně přiznávám, že se pohybuju v tomhle směru ve špatný bublině "kupců, řidičů".

reagovat
krab
10. dubna 2019, 09:05
0

Mě se taky líbí. Touhle šestkou jsem ještě nejezdil, ale celkově mi to přijde, ten styl auta, přednosti i slabiny jako u menší trojky, kterou jsem si s automatem půjčil na recenzi nedávno. A ta se mi líbila, ta převodovka řadila parádně a podvozek s řízením jsou jednoznačný přednosti toho auta. Líp se mi ovládají už jen současná Subaru, v tomhle typu segmentu.

Paradoxně celá ta přednost prezentovaná Mazdou jako Skyactiv mi prostě nepřijde úplně nejlepší. Ten dvoulitr je OK třeba do tý Mazdy MX5, tam se hodí, je to evoluce toho jak ty miaty jezdily vždycky a nikdy to nebyl vysokootáčkovej dravec a trhač asfaltu už vůbec ne...
Ale v autě s hmotností 1.3 tuny jako v případě trojky už to není taková hitparáda a konkurenční turbomotory (čtyřválce, ať nezabíhám do extrémů, protože podobně silnejch už je i hodně tříhrnků) o objemu 1.4 - 1.6 litru umí fungovat líp. Pravda, že jsem si půjčil tu slabší 120 k verzi a ta je fakt trochu línější. Trojka s tímhle 2.5 litrem by byla nepochybně perfektní. A ta šestka je větší, těžší, tak si přesně dovedu představit v takovým autě ideální motor 3.5 l V6 VVTi ( něco jako v US Toyotě Camry nebo jak bývala 3.7 V6 v Nissanech/Infiniti) Ale jsme v Evropě... A tady nezbyde než dát turbo. Takže něco možná jako 2.0 Skyactiv Turbo s 250 koníky by téměř na jistotu zafungoval líp.

Jinak Mazdy jsou bezvadný auta, někdy si dělám srandu z kolegů jak moc má každý automobilový novinář tuhle značku v oblibě, ale ono to má docela reálnej základ.

Vavris Vavrisovic
10. dubna 2019, 10:02
2

Beast: Řekl bych, že rozdíl v papírové dynamice docela odpovídá i rozdílu reálnému. Prostě se to musí točit (což se v této třídě moc nenosí) a žádný trhač to ani potom není. Myslím, že kupci v tvé bublině jsou ti většinoví a typičtí, naopak Mazda6 je velice specificky zaměřený produkt.

Jimi
10. dubna 2019, 10:07
0

ta 2.5 do 3-ky je tak akorát, do 6-ky min. 2.5 turbo (existuje v US 6, CX-5 a CX-9)

skodafil
10. dubna 2019, 11:50
0

Jezdil jsem s lonskym provedenim sestky s 2,5 a byla to mezi sedany tehle tridy cira radost. Auto, ktere bavi.

Martin Martin
10. dubna 2019, 11:57
1

Se tu zase moc papírově řeší koně. V reálu je i ten 2.0 a to i v CX-5 v pohodě. Není to na krátké, bleskové předjetí, jasně, ale na pohyb po dálnici okolo 200 a po okreskách velmi, velmi svižně to v klidu stačí. Reálně je ten motor docela točivý a nad 4000 ot je s ním sranda. Samozřejmě to není MX-5. Ale píšu to proto, že tím omíláním koní podle mě matete 99,99% řidičů, kteří pak v praxi využijí sotva 50 koní. Já o těch koních čtu jen v diskusích a na ulicích je nějak nevidím ... Tedy pokud to mají napsáno na zadku tak, pak jo :-D

krab
10. dubna 2019, 12:17
0

Na tohle téma se mi líbil jeden z posledních dílů Grand Tour. Speciál v Gruzii/Azerbajdžánu. Abby dostala starej opelichanej Renault 9 a dali si "závod" kdo bude dřív na jednom místě .. v běžným provozu a logicky to bylo udělaný tak, aby se prostě jelo normálně, slušně. Dostala malej náskok a pak jeli v té trojici gétéček, všechno přes 500 koní. V reálným provozu jí nedohonili :)

Ale to je taková legrace jen. V reálu občas potřebuješ výkon, zejména když chceš něco předjet. A pochopitelně že i ten slabší dvoulitr v Mazdě tak nějak stačí a vlastně by mi trojka od Mazdy jako denní auto naprosto vyhovovala. Ale člověk je tak nějak rozmazlenější a je rád, když ten motor prostě hodně dobře jede a i hezky zní. A to tý Mazdě bohužel trochu chybí, to je asi celý. Většině lidem to vážně bude stačit, kór tenhle 2.5 litr v šestce...

beastar
10. dubna 2019, 13:24
0

Jedinej kdi mě pochopil jsou Petr a Tomáš:)) Ostatní zase větří, že jim někdo šahá na mazdičku a jsou z toho v piči. Jasně že mě zajímá rozdíl v dynamice a zrychlení a jak moc je to poznat. Když vidim schéma jak je to poskládaný je mi z toho jasný, že se to právě musí točit.

Podvozek to prej má nejlepší ve své třídě. To by mě zajímalo čim se tenhle pocit měří. Lepší než Sup je všechno. A myslím že svezení v 508 přesvědčí minimálně o tom, že konkurence je tady.

Že to jede 200 po dálnici? No jo to dneska všechno s takovým výkonem. Jak říkám líbí se mi to.... Proč bych tomu měl dát přednost před ,/u nas/ etablovanou konkurencí? Jen kvůli designu?

Bohužel se nenosí v téhle třídě jen tocivy motor, ale ani není potřeba stříhat okresky. Myslím že přímou konkurencí sem jel asi vším. Bohužel ne tímhle. To kolik jich potkám NEJen u nás mě vůbec nepřesvědčuje o tom, že to auto je pro Evropana zajímavý. Btw interier je jedna z věcí která se mě na tom taky líbí. To i v trojce.

Prostě nemám v to důvěru jako v celek. A plácat tady o tom jestli je to dost výkonu, nebo není. Papírově jo. Ve většině situací to logicky stačí. To ti stačí i stokoňovej litr. O tom to ale fakt není že jo! Než přišla doba s konektivitou a hračkami a rádoby cool jízdníma vlastnostma. Bylo normální řešit výkony atp. Nevim co je na tom k nepochopení či pohoršení. A jako nějaká vytříbená ovladatelnost? U trojky prosím nicméně u šestky to fakt hraje roli?:)

Nevěřím.

Vavris Vavrisovic
10. dubna 2019, 13:49
0

V souvislosti s výskytem jedna malá anomálie. Okolo Opavy a Ostravy jezdí nových aut od Mazdy strašně moc. Nevím, zda to souvisí s místními preferencemi lidí nebo kvalitou prodejců (AutoTip Halfar Dolní Benešov byl několikrát vyhlášen jako nejlepší dealer), ale po Škodovce to je společně s Hyundai asi nejčastější značka nových aut, které tady vídám a trojky, šestky i CXa jsou doslova na každém rohu.


-
Komentář upraven 10. 4. 2019, 13:50:38

beastar
10. dubna 2019, 14:25
0

Tak v nějakým větším množství je fakt nepotkám. Může to být tím co píšeš. Dobrý dealer plus třeba po tom.z Mazdy víc koukáš:)) Já když měl Infiniti taky mi přišlo, že jich jezdí mraky. A dneska potkám 4 za tejden.

Sob95
10. dubna 2019, 17:49
0

Mazdu 6 tu potkám tak jednu za den, pokud mám štěstí ( okolí F-M ). Častěji jde vidět CX-3 a 5. Ve vsi jsem potkával jednu, ale už jí vyměnil za Arteona ve žluté. :-))

Ev
Evlo
10. dubna 2019, 22:24
0

Me prijde, ze tech mazd ma vetsina napsany kodecar na znackach. Kazdyho volba.

Ronoath
11. dubna 2019, 18:12
0

Potvrzuji, že na prajzské je Mazd skutečně hodně. Dealer v Benešově je tu vyhlášený. Kdysi jsem tu křtil dítě jednomu jeho prodejci a rád jsem se trojkou taky svezl... a zjistil, že není pro mě.

Raspby
10. dubna 2019, 08:14
0

Souhlasím :). Kdyby nejen tady už o ní nebylo napsáno první poslední tak o ní napíšu blog. Možná tedy je to tou Euro normou, ale taky mi přišlo, že se pár koníků někam zatoulalo. Ale největší slabinou auta mi přišel ten automat. Někdy nechává zbytečné otáčky, někdy má tendenci škubat, občas mi přijde, že neví, co má dělat. Což tedy při jízdě na pohodu (kterou auto opravdu jinak umí) není úplně žádoucí. Ale zase při "sportovní" jízdě řadí rychle a plynule (v manuálním režimu). Jinak interiér parádní, materiály a ergonomie příkladná. Vzhled je otázkou vkusu, ale mě se líbí.

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. dubna 2019, 10:07
1

Tuto zkušenost nemám. Automat evidentně motoru žere výkon (nebudu první, kdo řekne, že autu by slušel manuál) a nepatří k těm nejrychlejším, nicméně plynulost a logiku řazení považuju minimálně za velmi dobrou.

Raspby
10. dubna 2019, 10:13
-1

No já když se rozjížděj, tak z 1 na 2 pohoda, ale dvojku tam i při minimálním zatížení držela několik vteřin třeba na 3500ot/m a až pak přeřadila, přitom jsem jen udržoval rychlost. No myslím, že na té převodovce jsme se shodovali už v některém z předchozích článků tady :). Tak že by se postupem času taky "zajela"? :)

Raspby
10. dubna 2019, 10:30
-1
Vavris Vavrisovic
10. dubna 2019, 10:46
1

Ha, nachytán na švestkách. :D Ono to teď vypadá, že si protiřečím, ale tohle bylo psáno za čerstva a mám dojem, že po jednom výletu, kdy jsem byl poněkud rozladěn z toho držení vyšších otáček. V případě našeho auta na to ale asi mělo vliv úplně to nejdebilnější možné zajetí - prvních 350 km po dálnici. Teď už mi to nepřijde zlé.

krab
10. dubna 2019, 10:46
1

To je zvláštní, protože třeba u tý trojky G120 automat řadil vážně hladce a na manuální mód i poměrně rychle. Prostě mi ta převodovka přišla dobrá. Ale v šestce může bejt jiná, i když tipoval bych na ten stejný Aisin. Jako oproti tomu jak letargicky řadil Aisin ve Volvu S40 2.4i co jsme měli, byla tahle převodovka fakt dobrá mi přišlo

Raspby
10. dubna 2019, 10:51
0

No buď sis zvykl, nebo se zajela :-D mě to vyloženě jako taky nevadilo, motor je dobře odhlučněn a má příjemný zvuk. Ale minimálně v rámci "zeleného myšlení" je to divné..poklidný rozjezd, 1, 2 a pak držím 3500 a po dvou vteřinách se zhoupnutím dám teprve 3...trojku G120 jsem řídil s manuálem, tak nemůžu porovnat, ale dynamicky mi přišla skoro stejně rychlá, jako 6 G195...ale tam je nějaký boost z baterky či co, ale nevím přesně jak to funguje...

MB
MBMB
10. dubna 2019, 13:15
0

Je potřeba mít na paměti, že dnes se převodovky mohou přizpůsobovat jízdnímu stylu, čili i tím by se daly vysvětlit ty rozdílné zkušenosti. Ale nevím, jestli je to i tento případ.

beastar
10. dubna 2019, 13:28
0

Ano a v rozdílných modelech při jiném motoru atp. Rozhoduje profil trasy, chování řidiče, mód. Myslim že zrovna dsg lidi taky takhle rozděluje v názorech. V tomhle případě jedna vlaštovka fakt jaro nedělá.

fortress
10. dubna 2019, 10:43
0

Já šel cestou supa kvůli lepší dynamice, nicméně proti Mazdě se nedá říct půl slova.

reagovat
beastar
10. dubna 2019, 13:29
0

Je pocitově, dynamicky v těch autech ten rozdíl poznat?

fortress
10. dubna 2019, 14:05
0
beastar
10. dubna 2019, 14:27
0

Hmm. Ty jejich čísla úplně přesně ukazují to co sem si skromně myslel. Jen teda Superb vypadá dražší. Reálně to bude po slevě na firmičku podobný. Tak to H2H sprint sup tu mazdu nechá docela vzadu.

Ju
Junior
10. dubna 2019, 14:37
0

To pružný zrychlení 80-180 je největší sranda.
Pro 2.0TSI to konkurence holt fakt není. To už těch 60kw (respektive, skoro poloviční rozdíl) napoví. Fakt, že jsou atmosférický místo turba už zarazí hřebíček do rakve.
Když není power, je potřeba začít mluvit o vyváženosti a charakteru.

beastar
10. dubna 2019, 14:57
0

Taky mi to tak přijde. Protože kdokoliv z mýho okolí s tim jel. Buď půjčený nebo jeden člověk koupený. Z toho 2x odkázaný nejsou. Trošku větřim případovku jako u toyobaru.... Když to tam není na papíře. Hrajeme to na poctivost a takovou tu skvělou výkonovou křivku...což je kurevskej lol pardon faul. V dnešní době kdy už ty oturbený motory jsou zase jinde. I projevem a turbodíra alá rotačka tdi už defakto neexistuje. Já bych to dvoulitrový tsi zrovna tak nehájil.

Ale i v tom starším eresu bylo znát že právě ten motor to táhne jako celek nahoru. Když VW dokáže tohle zachovat. Opustí prkennost podvozku a dostane se někam k tomu konsensu ktetej nabízí trojka Mazda. Tak bude teprve voktávka bestseller že i v zelenym domečku budou padat vymletý panty.

Po pravdě řečeno v takovým cestovním autě mě nějakej charakter a staromilskej poctivej projev nezajímá. Chápu že někomu ta atmo vyhovuje. Klidnější řidič zaplesá. Nicméně dělat z toho matku motorů mi přijde nepatřičný.

Ju
Junior
10. dubna 2019, 15:51
0

Já jsem z toho 2.0TSI, jmenovitě Cupra 290, Ofce RS230 a pasažér v Superbu hotovej jak debil, v rámci cenový kategorie "novýho", ten milionek, spíš míň. Paradoxně nejvíc ze spotřeby v zátěži. Jasně, málo to není. Jasně, nějaká stará bavorská atmosféra aka 18 litrů absolutní zběsilost, víc ne, to taky není. Ale v porovnání s Astrou OPC nebo STI je to naprostá libovka.

Martin Martin
10. dubna 2019, 11:51
0

Pěkně napsáno. Zaměř se na G-vectoring. Je to důvod, proč nové Mazdy působí klidně a pohodově a zároveň je to dokonalý bezpečnostní prvek. Je to defakto preventivní sklidnění jízdy pomocí práce s těžištěm auta. Díky tomu stačí méně zásahu do řízení, auto lépe drží stopu a to se projevuje jak na pohodlnosti jízdy (méně cuků = měně práce pro tlumiče i řidiče), tak bezpečnosti (lepší stopa=méně zátěže na gumy,jistější jízda). Od té doby co to máme v CX-5 si to nemůžu vynachválit!

reagovat
wdave_t
10. dubna 2019, 17:32
0

Nekoupil bych si "řidičský" sedan s automatem, zejména pak ne s atmosférou. Projel jsem v USA dvě nádrže ve 2010 Mazdě 3 2.5L s automatem a málem jsem umřel nudou z toho jak to působilo líně. V reálnym světě bych jí asi moc daleko se svojí NC 2.0 neujel, ale rozhodně se při jízdě s ní daleko víc bavím.

reagovat
abc
14. dubna 2019, 12:40
1

škoda, že se nedělá liftback. ze sedanů je na výběr spousta zajímavých aut, ale liftbacků je fakt málo. přitom užitná hodnota takového auta je daleko vyšší.

reagovat
jn
jn
14. dubna 2019, 13:05
0

Kolik tahle konfigurace stála?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem