Joey „Jokke“ Calm
| Bydliště | Austrálie |
|---|---|
| Registrace | před 6.4 rok. |
| Poslední aktivita | před 17.2 dny |
| Příspěvků ve fóru | 19 |
| Komentářů u článků | 59 |
| Pozitivních komentářů u článků | 16 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Posledních 50 komentářů
No, k te vyhodnosti ..presne pred rokem meli podstatne lepsi akci: Golf Variant People 1.5TSI 110 kW za nejakych 5700/mesic. Bylo to na 3roky, celkem 45tis km + 5tis km volnej limit. Havarijko 10% a bez penu teda. Jinak co se tyka ty "bezstarosti", tak se prakticky stavate jeste vice otrokem auta, protoze se bojite o kazdej skrabanec, ktery tam vznikne, zvenku i zevnitr. Viz si muzete najit Toyotu, kde meli tu akci na Corollu a kde si muzete najit na strankach, co se bere za bezne opotrebeni a co si uz nechaj zaplatit...
Yeti pred fl bez mlhovek neexistoval ale. Respektive existoval, ale ty kulaty svetla tam byly vzdy, protoze spodni cast vzdy plnila funkci denniho sviceni. A jenom za priplatek nebo ve vyssich verzich byla v horni casti zarovka na mlhovku.
Ano, pusobilo to stejne ospale a pridusene, jakoby tam bylo o 40 koni mene. Ale dalo se s tim zit, vic mi vadilo to sladeni s prevodovkou.
Ted jsem to psal do receneze u Vita, kde jsem s tim dokazal jet za 6 az 7.5l maximalne (a to v automatu a se 140kW) A tady se to nedokaze dostat pod 8? Nerikam, ze to porad neni tak spatny na velikost a vahu auta ale rozdil oproti MB je az zarazejici.
Mel jsem tedkom s prakticky stejnym kouskem cest na asi 2000km, a jako ano, je to fakt uzasne univerzalni auto...ale i tak jsem tam narazil na plno veci, ktere me dost stvaly. Prvne, ten dotykovej volant je totalni peklo proste. To by si mel nekdo strcet hodne rychle do prdele. Mel jsem verzi bez ty pridavny stredovy konzole, a v takhle velkym aute tak malo odkladacich ploch jsem teda necekal. Dale me celou dobu iritovala absence leve loketni operky, protoze si levy loket proste neni kam odlozit - ta hrana okna je o dost niz. Dale jsem byl teda hrozne zklamanej z automatu, ty reakce byly fakt na urovni DSG krat 2. A kdyz clovek chtel jenom lehce pridat plyn a zrychlit, temer vzdy to podradilo o 1, nekdy o 2 rychlost i stupen. Mel jsem tuto verzi se 140 kW, a prislo mi, ze se to vubec nedokazalo o ten kroutak oprit. Kazdopadne me hodne prijemne prekvapila spotreba - nejakych 6 litru v klidu a do 7.5 uz ve vetsim spechu je fakt super vysledek, a radius pres 1000km, to ja rad. A jinak automat bez auto holdu, to je jak adaptivni tempomat s manualni prevodovkou 😀ale celkove opravdu prijemne auto, ktere bych se vubec nezlobil mit doma, jenom bych si musel pohrat s konfiguraci trochu a kvuli volantu asi vzit predfacelift.


Budu zde v opozici, ale proc vzit toto oproti Korandu, Sportagi nebo Tucsonu? Mozna jsou o malicko kratsi, ale cenove podobny, ne-li levnejsi a s min uzranejma motorama (az na to Korando). Mozna i ten Karoq vyjde lip. Co se tyka sw, nebyly to jenom vrtochy jednoho kusus, nechce se mi verit, ze by neco takoveho vypustili ven. Mimochodem centrum zdravi i stavu pneumatik me pobavilo 😀
Sedlam nyni tento MY25 s manualem, predtim jsem mel to same v MY24, tak mohu porovnavat. Pokles vykonu o 20 koni realne nezaznamenate, pouze nad 180+ uz to jede proste min a cejtite pokles elanu. Tomu odpovida i nizsi maximalka asi o 20km/h. Co se tyka prevodovky, dct neni nix extra, ale manual je za me jeste horsi. 1., 2. 3. prevodovy stupen je tak naprd poskladanej, ze to je za trest. Plus to neni ani moc presny Takze pokud jezdite dalky spis, vemte klidne manual, pokud to je na poskakovani po meste, zkousnete cukavost dct a jdete do nej.
Asistencni systemy jsou celkove oka, ale nove povinny cteni znacek vcetne upozorneni je napresdrzku, ale jak se pise v clanku, da se vypnout. Co se tyka belosti ridice, tak ten uz vypnout nejde (nebo jsem na to neprisel) a je to zkouska nervu.
K praktickym vecem, neposuvna loketka je fakt k nicemu, jdete do vyssi vybavy (poji se to s EPB a s vydechama ventilace dozadu). A kufr je super, ale ty ulozny prostory pod podlazkou realne nikdy nevyuzijete, a tak se pripravite zhruba o 100l objemu.
Jinak je Ceed, hlavne v kombiku super nenarocne prakticke auto, a dalky se daji jezdit i do 6l.
Korejci jsou na tom podobne. Krome toho, ze pri spotrebe 5l je realna spotreba spis 5.5l tak hlavne dotankovani je zajimavy. Dojezd 0, ujel jsem jeste par kilaku a do 50l nadrze jsem dal na prvni cvaknuti 42l. Pak se tam jeste daji treba 3l docvrnkat, ale uz jsem to jednou i prelil.
Ano, to urcite. Dobijet doma (jakoze fakt doma na baraku , idealne z fve) tak jsou ty cisla jina. Ale to bude pro vetsinu nerealna moznost a stejne budou muset dobijet na verejnych ac, ktery uz taky nestoji malo.
Krome na muj vkus moc protlacovany (ne)kologicnosti proti elektromobilite nic nemam, neco jsem s EV najel a opravdu bych si dovedl predstavit to mit doma...ale prumer 2.6 kc/km uz ani nedava smysl z pohledu ekonomiky provozu, kdyz clovek musi nabijet na cestach. Dal jsem pred prazdninama Italii vejlet, rovny 3000 km a vyslo me to palivem na 2.7 kc/km, a to hlavne kvuli zatracene drahy Italii a rychlym presunum Nemeckem. Logickym pocitanim se tedy EV stale vice stavaji bohuzel neobhajitelny.
Cirou nahodou, kdyby nekdo chtel ten druhy kousek u nas 😀
https://www.sauto.cz/osobni/detail/abarth/500/206710164
Vážně v palubním počítaci na tomhle malym displeji stale neni informace o dobe rizeni? Pouze spotreba a ujety km?
Já teda nevim, proc bych se mel za neco stydet, kdyz jsem si to sam (z jakehokoliv duvodu) vybral. Ale budiz.
Ve vysledku se tady mluvi o autech, ktere jsou necim neobvykle, a nejcasteji tim, ze proste jsou vzacny a na ulici je clovek jen tak neuvidi :) za me jenom par kousku, ktere obcas zkouknu:
Opel Signum, Renault VelSatis, MB R, AR Brera, Lancia Lybra atd atd...koukam na ne ani ne tak z duvodu, ze bych je chtel aktivne koupit, ale take tak nejak sonduji situaci a treba nekdy jednou se zadari...
Za me asi jeden z nejlepsich testu tady na autickari, ktery jsem kdy cetl. Navic jeste s doprovodem skvelych fotek.
Byl jsem (a asi stale jsem) fanouskem Joggera, a ackoliv bych si ho pravdepodobne nikdy sam nekoupil, naprosto chapu na koho to cili, a proc to ti lide kupuji. Ale nikdy jsem nad tim nepremyslel stylem, jaky je v testu. Predevsim ten prostor ve druhe rade. Nevariabilita je pak dana nizkou cenou jednoduse. Ale jak jsem si rikal, ze to je nejlepsi kup na trhu pul roku zpatky, po zdrazeni o nejakych 45 tis uz to az tak jasne nevypada.
Btw, predevsim fotka 20 je paradni a chtel bych ji u kazdeho testu. Jsem ujetej na vsemozne osvetleni vozu, ale predevsim ukazuje pozici, mnozstvi a svit zpatecky. Casto couvam do totalni tmy, a i kdyz se to nekomu muze zdat jako malichernost a pravdepodobne se podle toho nikdo nebude rozhodovat o aute, tak pro me se to stalo dulezite meritko. Takovy Leon ST v predchozi generaci ma vzadu jednu(!!!) titernou halogenovou zarovku, ktera sviti spise jako kontrolka v pristrojovem stite. Nejlepsi je, kdyz ma auto nekde spise ve spodu dve silne ledky.
Mne to prijde naopak, CX-60 dostava z pohledu sladeni pohonu a podvozku bidu snad vsude (a rekneme opravnene). Snad se jim to povede v prubehu casu naladit lepe a jsem zvedavej na naftovou verzi. Za me to je jinak paradni a krasny auto.c
Jo neco malo ano, ale porovnani mam teda jenom s Toyotou, kde mi ten system vlastne pocitove neprisel az tak dobrej (nebo se mi s nim nejezdilo az tak dobre proste), ale ve vysledku byl teda malinko uspornejsi :) a s Hondama nemam bohuzel zadnou zkusenost. A ano, ta zpatecka je novinka, usetrili nejaky to kilecko na vaze a jako zajimavost taky dobry :)
Spojka je suchá. Přechod mezi rekuperací a brzdenim je z meho subjektivniho pohledu nepostrehnutelny. Razeni DCT je bohuzel malinko citit. Jinak rekuperace je zde v nekolika rezimech a volitelna packami pod volantem (skvela a navykova vec, ktera neni dostupna u Sportage ani Sorenta) - plachteni, Level 1, Level 2 (sviti brzdovy svetla) a Level 3. Pripadne se da podrzenim padla rekuperovat maximalne a zastavit az do nuly. Trosku mi chybi ukazatel narekuperovany vzdalenosti z predchozi generace, to byla hezka nazorna hracka. Jinak system je jak popisujes (jenom to startovani si nejsem jisty), prevodovka DCT v 2.gen, chybi zde fyzicka "zpatecka" , takze couva se pouze elektricky, pripadne se nahodi motor jako generator elektriny. Asi by bylo zajimavy to mit tady popsany vice do detailu a technicky, ale bojim se, ze ani tady by to 98% uzivatelu neocenilo a budes v mensine. PS: tesim se na test Civica, chvala na nej jde ze vsech stran, ze to budu muset vyzkouset.
S touto generaci Kugy mam velkej problem. Vypada zvlastne, tak nejak ze ani nevim, jestli se mi libi nebo ne. Za interier ale velkej palec nahoru. Motorove bych tady vybral asi radsi ten HEV, ale skoda ze tudle 1.5 nenechali ve Focusu. Mam obavu ze v ramci fl o nej prijde i Kuga. Vubec se nam nejak ty motory vytraceji.
Jinak ta moznost volby mezi normalnim a adaptivnim tempomatem je skvela, jenom si clovek musi davat pozor no. Kazdopadne adaptivni fakt nemam rad(ve meste oka), a v kombinaci s manualem vyzkouseno a je to jeste vetsi bizar. Poznamka pod carou: do C-Suv prece jenom spis patri Karoq nez Kodiaq :)
Naprosto paradni test. Auto asi netreba komentovat, vse bylo receno. A jako tresnicka na dortu skvely decentni fotky padnouci ke stylu auta.
Zachtělo by se výraznější barvy a tmavšiho interiéru? Ale jistě, ozvalo se z BMW ???? již brzy v médiích všeho typu. Jinak fotky krásný, ale za mě možná až moc barevně zkorigovaný. Text parádní.

Jenom dodam, ze to byl tedy standard podvozek, kousek s DCC na predfl se choval malicko jinak.
Tak jsem se taky svezl, Karoq TDI DSG 4x4, v nizsi vybave pouze Style, ale trochu dovybevana. A jako vybava pekna, vsechno super. To ze auta reaguji na slapnuti plynu jak na gumu je asi uz standard, ale ten podvozek byl i na mensich kolech jak prkno. Sedel jsem i vzadu, a prislo mi to, jak kdybych sedel v prazdnym pickupu na korbe. Pricny prahy jsou vylozene lahudka, vcetne zvukoveho doprovodu. A druha vec jsou vyplne dveri. Vec ktera obklopuje kazdeho pasazera minimalne z pulky, a oni ji snad udelaj z plastu na klavesnici. Mam skodovku rad (a Karoq se mi libi, plus ma stale super system vario flex), ale todle jsem neveril, ze fakt mohou myslet vazne. Trochu me mrzi, ze to tady nezaznelo.
Sportovni smrnc jako Q to mit asi nebude, ale na vice pohodlnejsi notu by hadam mohlo hrat Mko (pozdeji snad oznacovany jako Q70) I found this offer at ????????????????????????.????????:
Infiniti M37 S Premium
First Registration: 11/2010 Mileage: 217.000 km Fuel: Petrol Power: 235 kW (320 Hp)
Price: €9,900
https://link.mobile.de/W59Ud2zTzffC7mWG8
Dokonce ceskej prodej, velek najezd teda ale cena zajimava.
Tady asi fakt jina moznost nez Proceed mezi novymi auty neni. A spotreba neni az tak hrozna, pokusim se pridat fotku jedne delsi cesty po dalnici pohodove. Ta horni hranice je pak uz na noze ridice samozrejme. Kazdopadne by stalo za to kouknout i po normalnim Proceedu GT Line s 1.5 a dct. Tech 160 koniku uz taky docela jede, trosku tomu chybi zvuk a podvozek je mekci, ale stoji za to si to porovnat.

Za me teda hezkej vyber. Jeste bych mozna pridal trochu novejsi Mazdu Xedos 9? https://auto.bazos.cz/inzerat/158575061/mazda-xedos-9-2003-po-faceliftu.php
Nebo dokonce v plynu ale s dost nevkusnejma laufama: https://auto.bazos.cz/inzerat/158701019/mazda-xedos-9-lpg.php
Dokazal bys ten podvozek porovnat s XCeedem? Jel jsem s Formentorem pouze kratce na to, abych si o tom udelal svuj obrazek co se tyka chovani podvozku, ale takrka presne, jak to popisujes se choval XCeed na 18" kolech. Komfortni, dokazal tak nejak preletet vetsinu nerovnosti (mozna diky velikosti kol) ale v zatacce, nebo kdyz se na to pritlacilo, se auto nerozbredlo, ale tak nejak spravnavky ztuhlo a krasne drzelo. Zajimavosti je, ze tydle "zvyseny C hatchbacky" jsou pouze 3, XCeed, Formentor a CX-30. A nejvic (minimalne v Praze) vidam Formentora teda, a to je odhadem tak 200+ oproti dvoum zminenym konkurentum.
Krásný auto, zvenku i zevnitř. V této době zjev. Včetně nabízené techniky. I ten PHEV za mě dává smysl, pokud pro to má člověk odpovídající využití. Projel jsem se tím krátce ale, a za mě možná trochu zklamání. Interiér na mě při osobní zkušenosti nepůsobil tak dobře jako z fotek (ale byla to předsériovka) a bylo to překvapivě tvrdý, takový prostě "udrncaný". Co se týká PHEV systému, určitě by se měl vylepšit systém rekuperace, kdy opravdu není možnost nastavit ani plachtění, ale ani silnější rekuperaci než je defaultně dáno. Každopádně se těším na sériovej kousek a šestiválec. Jsem rád, že se toho Mazda nebojí a vytvořila něco takového.
Je to těžký, někdo přijde s nadupaným čtyřválcem, je to špatně, další přijde s opravdu fungujícím tříválcem a skvělou spotřebou, a je to špatně...pak Mazda uvede šestiválce, a zase to je špatně (nebo málo výkonný, a to to ještě nikdo nevyzkoušel). Za mě to je chvályhodný počin, a myslím si, že ty parametry jsou prostě odpovídající a mohly by znamenat delší výdrž. A ruku na srdce, všichni chtějí výkon, ale co já zažívám na silnici je většinou, že se na to lidi stejně bojí nebo neumí ani šlápnout. Mimochodem základní 6válce nafta by opravdu měla bejt zadokolka.
Teda, kdyby bylo V300d šestiválec, tak by to byla paráda :D ale je to bohužel pouze 4vál :/
Tak osobne moc nesouhlasim se Stingerem. Jasne, premie to neni, ale nekvalitni? Desne mi vadil plastovej stred volantu a pak ta stredova stribrna konzole ja takova zvlastni, ale jinak kuze vsude, alcantara na stropnici, celkem prijemmny materialy vsude jinde. Ano, po meste to je za 15 litru, ale dalky se daji za 10. Lehce ojety/skladovy auto se da sehnat za hezky penize. A ten zazitek z toho auta je skvelej, zvuk paradni...chce si to vyzkouset. A vsichni tu mluvi o 540i, ale nikde jsem tu nevidel nejnovejsi 340i v kombiku. Libil se mi komentar Sata, k zamysleni.
"Do jakého jiného auta si zapojíte elektrické nářadí v přírodě?" = Ioniq 5, Kia EV6? :) Pokud to teda povazujete za auta ????
Prijizdeli jsme na dzban kdyz jsi zrovna odjizdel :D pred nama prijizdel zlutej Mustang jeste. Co se tyka blbnuti na parkovistich, tak si myslim, ze urcita nepsana pravidla vetsina vzdy dodrzuje, a pak to i celkem funguje bez nebezpeci zboreni cehokoliv. Ale hovada se najdou vzdy.
Me by zajimaly vice clanky o autech, ktere nejsou na silnicich moc casto videt...tzn. pribeh, s cim se prodavaly, jak se prodavaly, nejake zajimavosti atd. Priklad: Opel Signum, Avantime, Suzuki Kizashi, Mitsubishi Galant, Saaby aj. Vim ze se neco takoveho uz tady da najit, ale klidne toho vice a jeste vice do hloubky, ale verim, ze to bude casove narocne...a o nektera auta se postaraji fanousci v blogu (viz Saab a Pernicek myslim, to bylo paradni)
Nevim, ale neopomněl se tady uplne Renault Laguna? Osobne si vybirat jako zadatel, tak jdu pro Lagunu v kombiku, a jeste mi pekna castka zbyde. Dci se 127 kW, 2.0 turbo 125 nebo 150 kW, 4control...
Ale ani ta Optima nezni spatne. Kazdopadne ani jedno se samozrejme neslucuje s pozadavkem japonce.
Naprosto boží auto, které ale vypadá líp, dle mého, v před FL a bez těch kudrlinek kolem, které mi k autu nesedí. Nikdy jsem v tom neseděl, jenom párkrát viděl a slyšel, ale řadím to do svého pomyslného top10 žebříčku.

Příjemné překvapení. Připadá mi, že francouzi po takový 20letce chytli dech.
Jako nepochybuju, že pro 95% řidičů a situací to dostačuje, a že do těch 150 to je taky v pohodě, ale asi bych se bál výkonu při potřebě pružnosti, z 90 na 140, z 80 na 110, ale to se dá zachránit zpřevodováním.
Rock: nevím kde teda jezdíš, ale všední dny na 2pruh dálnicích kolem Prahy +100 km by oko, tak pravý jsou kamiony kolem 90, a v levým se pod 140 už pomalu nejezdí. A nejsem zastáncem několikasetkoňovejch aut na běžný ježdění, ale upřímně na Superba 88 kw už bych se asi fakt bál, ale oka nejel jsem s tím. V octě to jakž takž šlo, pocitově.
Noapak, k čemu tady kombíky? Ty MPV ten prostor dokážou využít daleko líp prostě. A jestli jí vyhovovala Alhambara, tak C-MAX bude super. Posuvný sedačky jsou paráda, a mám dojem, že se tam dají i vyndat. Ford B-MAX zase s posuvnejma dveřma, taky dobrá věc. Roomster vyndavací sedačky to samý. Ještě mě napadl Opel Meriva s protisměrně otevíratelnejma dveřma. Tydle auta nikdy nebyly extra zdrojem krásy, ale prostě je škoda, že vymíraj.
Kia e-Niro. Po městě spotřeba 10 až 11 kwh. Mimo město do 15 kwh. Ty rekuperační páčky jsou boží, brzdy nemusí existovat (obrazně). Místa je dost, i na nějakou tu bagáž, trošku vyšší světlost na Šumavě se může hodit. Exteriérově to není taková divočina jako Kona nebo e-Soul, navíc e-Soul jak je hranatej tak bude spotřeba vyšší. A ten odpich se neomrzí.
rock, beastar
To sledovani rychlosti uz je v novejch,modernich infotainmentech pritomny, pokud to je pripojeny k netu pres simku i virtualni. Prekrocis rychlost na Evropsky, okamzite pokuta, a pokud jses spojenej i s applepay treba , tak ti to rovnou i strhne prachy. Kdyz se to schvali, lusknou prstem a uz to jede..
Jinak dobrou laserovou rusicku za par korun? Ale no tak..i dobrej pasivni detektor je aspon za 15 od geneva (je otazka co beres za par korun)
Vím, pár jsem jich viděl na internetu, ale pokaždé Polsko nebo hlavně Litva. A ani tam to nikdy nebylo oficiálně v nabídce, co já vím. Takže všecko individuálně doplavený nejspíš.
Božský auto. Před faceliftem hezčí, ale i tak. Škoda, že se v EU nedá koupit RC350, to se mi zdá jako fajnový kompromis kdo nechce 4vál, ale ani ultimativní 8vál.
Možná by i nějaká W211 "v topu" stačila. 320 CDi 4M Combi poface https://www.autojournal.cz/test-ojetiny-mercedes-benz-e-320-cdi-4matic-w211-najede-klidne-milion-kilometru/ bych asi volil já.
Čtu to tu pátým rokem a o tomhle jsem neměl tušení :D (nebo si to nepamatuju). Takže díky. Jinak dovedu si představit, že hodně ujetý/nadržený/doplňte si co chcete ženský by tu řadičku mohli i využít k jinejm věcem než řazení...
Ale jinak upravuju, je to pro mě svým způsobem umění (to pojetí řadičky s otevřenou kulisou), co bych si aspoň jednou rád vyzkoušel.
