načítám data...

Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Tesla Model 3 se prodává za na svou třídu solidní cenu. K tomu je vážně dobrým autem. V testu jsme zjišťovali, jestli má vůbec nějaké neduhy.

zobrazit celou galeriiFoto: Tomáš Strach

V současném automobilovém světě je jen málo značek, které vyvolávají tak peprné diskuze jako Tesla. Tento americký výrobce jde v mnoha věcech proti proudu, všechny jeho modely jsou výlučně elektrické, mají unikátní designový jazyk, implementují mnohé prvky ze světa IT a absentující historii dohání supermoderními technickými řešeními. V neposlední řadě je tu i kontroverzní persona zakladatele značky Elona Muska. To vše samozřejmě vzbuzuje emoce.

Tesla je prostě vyčnívající automobilka, jejíž roli v prostředí motorismu si troufám srovnat s Applem na poli mobilních telefonů. To jsou také trochu tvrdohlaví vizionáři, co všechno musí dělat odlišně. A jelikož mně jsou inovace obecně blízké a ani nekonvenční přístup mi není proti srsti, už dlouho jsem doufal, že se mi povede nějaký jejich model ukořistit na redakční test. 

autor: Tomáš Strach

Minulý měsíc se mi poštěstilo. Na několik dní jsem dostal k dispozici čerstvě faceliftovaný Model 3 s jedním elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Přiznám se, že jsem z toho měl velkou radost. Nejenže si konečně smím vyzkoušet Teslu, ale ještě rovnou ten v médiích tolik propíraný nejdostupnější model (Y je levnější jen teď kvůli výprodeji starého provedení, jinak stojí o něco víc) s na danou třídu a pohon velmi solidní cenou 1 053 990 Kč. Zajímalo mě, jaký ve srovnání s konkurencí je. K čemu jsem došel?

Za čtyři dny a necelých 400 kilometrů, co jsem v jeho společnosti směl strávit, musím říct, že mě nadchl. A to prosím neříkám jako nějaký zaslepený fanoušek. Naopak, byl jsem na něj přísný a nedal jsem mu nic zadarmo. Trápil jsem ho ucpaným městem, dálnicemi, okreskami, rodinným cestováním i předváděním se před kamarády. I přesto mě byť jedinkrát nezklamal. S přihlédnutím k částce potřebné k pořízení se opravdu špatně hledají argumenty, proč Teslu Model 3 odmítnout.  

autor: Tomáš Strach

Třeba vzhled, ač v očích mnohých lidí poněkud diskutabilní a mírně neosobní (ano, přesně tato slova jsem vyslechl), mně přijde jako jednoznačný bod k dobru. Jistě, opět musím zmínit, že zrovna tato kategorie je subjektivní, avšak já na trojce nenacházím problém. Je dlouhá, široká a nízká, vizuálně poměrně štíhlá a jasně rozpoznatelná. Facelift zvaný Highland přinášející nové útlejší světlomety pak dodává na ostrosti a atraktivitě. Co chtít víc?  

Pohledově příjemný je i vnitřek. Model 3 je už od počátku výroby známý svou absolutní designovou čistotou, která jde až tak daleko, že se vevnitř nenachází žádné páčky, všechny výdechy ventilace jsou skryté a na palubní desce je jen jeden centrální displej multimediálního systému. Modernizace zajistila nové, měkčí a solidně spasované materiály, jež sice možná na fotkách vypadají trochu lacině, ale ve skutečnosti rozhodně neurazí. Mé oči byly spokojeny. 

autor: Tomáš Strach

Podobně dobře je na tom Tesla s prostorností. Samozřejmě je znát, že je splývavým sedanem, takže osobám průměrného EU vzrůstu už vzadu nad hlavou moc místa nezbývá, ale já si nemyslím, že by to byla potíž. Na všechny sedačky jsem se vešel a co se vzdušnosti týče, připadal jsem si jako třeba v BMW 3er E90. V něm je také místa dostatek, ne přebytek.

Doslova nadšení pak ve mně vyvolávala práce s multimediálním systémem. Přesně takto si představuji jeho fungování v roce 2024. Teslí UI pracuje bleskově rychle, nezamrzá, je přehledné a logicky poskládané. Jedině snad Mercedes-Benz dokáže s tímto držet krok. Přirozeně, ono to bude dáno i faktem, že pro zmiňovanou čistotu paluby je posádka nucena téměř veškerou výbavu v autě ovládat jen přes displej, takže by zvlášť u “vizionářské” značky byla otrava, kdyby systém nefungoval. Jenže i taková auta znám, zatímco zde všechno šlape.     

autor: Tomáš StrachAni po motorické stránce není důvod si na cokoliv stěžovat. Já měl k dispozici jen základní jednomotorovou variantu, ale musím říct, že mi druhá pohonná jednotka vpředu vůbec nechyběla. Auto má nejvyšší výkon 208 kW a maximální točivý moment 420 Nm, což úplně stačí. Trojka je rychlá a bezprostřední, takže s ní žádný manévr není problém. Je pravda, že se svým řidičem neumí tolik praštit do sedačky jako Model S, ale v provozu i tak docela září.

Navíc dovede být úžasně úsporná. Po náročném testu plném okreskování, ukazování lidem co to umí a dálničních přesunů jsem auto vrátil se spotřebou solidních 18.5 kWh/100km, přičemž jsem si udělal i testovací okruh 60 km na slušno, kde jsem se včetně dálnice pohyboval okolo 16 kWh/100 km a bez započítání dálnice dokonce někde u 13. Marně vzpomínám, jaký jiný elektromobil v mých rukou dosáhl alespoň podobného výsledku. Jen doplním, že nejvyšší dojezd v reálných podmínkách ledna byl 436 km. Co dodat.

autor: Tomáš Strach

Taktéž šasí odmítá zavdat jediný důvod proč nad Teslou přestat uvažovat. V rámci úprav pro rok 2024 bylo přeladěno a nyní podává famózní výkony. Začnu komfortem odpružení. Zatímco předchozí trojky prý na dírách docela poskakovaly (osobní zkušenost nemám), tato se přes ně jen ladně a důstojně nese. Vůbec nebouchá ani nerázuje. Pouze jemně ducá, takže posádka o nerovnostech téměř neví.

Podvozek však zároveň zvládá i aktivní jízdu. Přední náprava má gripu na rozdávání a bez zaváhání vykružuje i vyloženě ostré oblouky. Zadní jí zdatně sekunduje a pokud řidič nechce, jen tak nepustí. Pakliže však chce, tak na mokru dovolí i mírný skluz zádě, než situaci jemně zkoriguje ESP.  A pokud už auto v zatáčce znervózní, řidič zjistí, že se tak stalo proto, že nájezdovou rychlost vážně přehnal, jen si toho kvůli špičkovému odhlučnění nevšiml. Za mě zde patří plný počet bodů. 

autor: Tomáš Strach

Má Model 3 Highland vůbec nějaké neduhy? No, jak jsem už naznačil v úvodu, moc jich není. Dokonce i na internetem démonizované ovládání blinkrů na volantu jsem si zvykl. Opravdu, nelžu. První den jsem tedy strašně nadával, přiznávám, ale už druhý to bylo podstatně lepší a od třetího jsem blikače spouštěl zcela bez koukání, ruka se jejich polohu naučila. Jen na kruhovém objezdu to prostě není ono, tam se momentální pozice čudlíku odhaduje hůř.

Ani zprvu zdánlivě problematická ergonomie závislá na displeji systému, přes nějž se například i otevírá schránka před spolujezdcem, nakonec nepředstavovala nepřekonatelnou překážku. Právě díky jeho již zmíněné svižnosti a přehlednosti jsem se do 48 hodin naučil prakticky vše podstatné pohodlně ovládat zpaměti. 

autor: Tomáš Strach

Za jediné objektivní prohřešky auta tak považuji zbytečně silné A sloupky, miniaturní diody hlídání mrtvého úhlu, které by v provozu přehlédl i orel, a přespříliš aktivní automatické stěrače považující tři kapky za monzun, což je o to nepříjemnější, když i ovládání rychlosti stírání je na volantu, avšak řešené nešikovně pomocí cvrnkání multifunkčního kolečka namísto otáčení.

Když auto porovnám s občas vrzajícím a od odpružení dunícím elektromobilem MG 4 a jeho katastrofálním infotainmentem (i když ten je aspoň oproti trojce o dost levnější) nebo nešťastnou elektrickou Toyotou bZ4X s tisícem malých bolestí (a přitom podstatně vyšší cenovkou), nezbývá mi než říct jediné: Mohl bych prosím svůj Model 3 Highland dostat v tmavě modré? A můžu jednomotorovou verzi spojit s bílým vnitřkem?   

autor: Tomáš Strach

Verdikt

Ač se to možná někomu nezdá, tento článek není PR. Nic jsme za něj nedostali. Jen je Tesla Model 3 Highland opravdu dobrým autem. Vyjde-li po testu za nejsilnější důvod pro odmítnutí malé světýlko u zrcátek a splašené stěrače, je myslím jasné, s jak kvalitním vozem se značka vytasila. Je pěkný, má výborný UI zábavně informačního systému, nabízí úsporný pohon a parádně jezdí. Zvlášť za danou cenu tak s čistým svědomím říkám, že momentálně představuje jednu z vůbec nejlepších nabídek mezi elektrickými auty.  

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_

autor: Tomáš Strach

Technické údaje

Tesla Model 3 Highland Standard Range 

Motor: jeden synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon: 208 kW (283k)
Točivý moment: 420 Nm 
Převodovka: jednostupňová automatická
Provozní hmotnost: 1765 kg 
Maximální rychlost: 201 km/h
0-100 km/h: 6,1 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 13,2 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 18,5 kWh/100 km (hodně hraní, při jízdě na slušno kombinovaně 16,1 kWh/100 km, bez dálnice 13,3 kWh/100 km)
Tabulkový dojezd: 554 km
Dojezd v testu: 436 km (leden, občas mrzlo, ale ne pořád)
Kapacita baterie celková/využitelná: 60/57,5 kWh
Doba nabíjení AC/DC: 6h 15 m (0-100%, 11 kW)/25 min (0-80%, až 170 kW)
Základní cena modelu: 1 053 990 Kč
Cena testovaného kusu: 1 085 990 Kč (příplatek pouze za barvu, rozšířený autopilot v testovaném voze nebyl, ale adaptivní řízení s držením v pruhu a hlídáním vzdálenosti od vpředu jedoucího auta fungovalo dobře)

Nevěříte mému závěru? Tak si Teslu vyzkoušejte sami. Můžete tak učinit v Praze nebo Brně, objednat testovací jízdu můžete přímo na webu Tesla.com. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
19. února 2024, 10:57
-14

Hmmm kouknu na cenu a důvod proč říct "ne" nacházim vepmi snadno 🤣
Užvidim nadšení bankéře, když pouádam o hypotéku na čtvrt století s tim, že ručit budu autem který tak dlouho ani nevydrží pojízdný 🤔

reagovat
Mi
Michal Lenc
19. února 2024, 11:33
8

Jako drahý to je. Ale co podobného koupíš levněji? Zkusil jsem kouknout na Hyundai, jako takového zástupce levné značky. i30N Fastback Performance, který má stejný výkon bude stát 940tisíc. Ale furt to bude jen předokolka.
Tak to už je pak otázka, jestli se nevyplatí přihodit těch 100tisíc na tu Teslu. Tam bych viděl jako výhody, že je to větší auto, zadokolka a asi bude levnější provoz.

David Marek
19. února 2024, 12:27
4

Trojkové BMW začíná na víc a to bude méně vybavené.

martin_100
19. února 2024, 15:24
-8

20 let stará fábie se dá v dobrym stavu koupit za 20 tisíc. A poslouží velmi dobře. Takže v rozpětí 20 tisíc až milion je nekonečnej výběr aut.

Marek Brunner
19. února 2024, 15:41
3

martin_100: A tou fabií za dvacku, tj. méně než polovinu průměrného měsíčního platu, budeš ručit hypotéku? Já jen nerozumím srovnání vylítaný pomsty "českého" autoprůmyslu a nového auta, ale možná jen nerozumím tomu, co se snažíš říct:)

VK
VK
19. února 2024, 16:32
12

K tomu tolik, že tu fábku musel rovněž někdo před dvaceti lety koupit novou, za cenu dnes přepočítáno na paritu kupní síly zhruba v oblasti dnešní TM3.

bkralik
20. února 2024, 16:04
3

Poznámka VK mě popostrčila abych to zkusil spočítat - a ano, pro jedničkovou oktávku 1.9 TDi to skoro platí.
V roce 1998 stála Octavia 1.9 TDi GLX 429900 kč, což je přepočteno inflací 955 000 dnešních korun. Což není od té ceny TM3 úplně moc daleko.
Pro jedničkovou fábii to samozřejmě úplně nevychází - 1.4 8V 44 kW ve výbavě Comfort stálo v srpnu 2000 rovných 300 000 kč. To je přepočteno na dnešek inflací 617 000 kč.
Je to počítáno inflací a ne přepočtem na paritu kupní síly, to poprosím ať klidně udělá někdo, kdo tomu rozumí víc, rád se taky přiučím...

Mi
Michal Lenc
21. února 2024, 08:24
2

Pro zajímavost, Oktávka stála průměrných 36,7 platů, tento model 3 24,8 průměrných platů.

ro
rock
21. února 2024, 09:11
1

Přesněji řečeno, Oktávka v r. 1998 MOHLA stát i 36,7 platů, ale

začínala na úrovni 26,8 průměrných platů.
Před 20 léty (2004) už to bylo jen 24,6 platů,
v r. 2009 14,8 platů,
v r. 2013 12,9 průměrných platů,
v r. 2018 12,4 průměrných platů
dnes je to 14,1 průměrných platů.

Nejlevnější alternativa Octavie je MG 5 v cenách od 19,3 průměrných platů, nejlevnější Tesla je MY za 23,8 průměrných platů.

Pokud by byla motorizace povinně elektrická, vrátí nás to s dostupností mobility někam 20 let zpátky (a pravděpodobně ještě dál do minulosti, protože před 20 lety byly v poměru k platům nižší náklady na bydlení).

Takže on ten pokrok je vlastně návrat o čtvrtstoletí zpět..

Mi
Michal Lenc
21. února 2024, 17:29
1

Jo, to mě nenapadlo, že ta GLX asi nebyla základní model. Bral jsem to číslo z komentáře výše. Základní Leaf jde koupit za dvacet platů, což je o něco příznivější, ale tam už se dá argumentovat s tím, že jsou tam jisté kompromisy v dojezdu.
No, pokud opravdu chtějí prodej spalovacích aut zakázat, tak to bude cenu EV tlačit nahoru. Ale mě už žádná blbost z eu překvapit nemůže.

ro
rock
21. února 2024, 19:17
1

Na Leafa se musí rychle. Už se nevyrábí, doprodávají skladovky. A navíc teda mám pocit, že to byl takovej prů**r, že bych snad raději sáhl po tom číňanovi.

David Marek
22. února 2024, 23:25
0

Ta úvaha o 20 letech zpět je mimo už z důvodu bezpečnosti, pohodlí, technologií a dalšího pokroku.
Aneb raději bych boural teď v Tesle než v autě před 20 lety. Tenhle přepočet na platy to nebere v potaz :)
-
Komentář upraven 22. 2. 2024, 23:26:21

ro
rock
23. února 2024, 05:45
1

Nečteš přesně. Ten přepočet to v potaz bere. Říká, že za těch 20 let spalovací auto cenou kleslo z pětadvacetinásobku platu na aktuální čtrnáctinásobek. To nové auto za čtrnáctinásobek tyhle prvky pokroku obsahuje. (Teda pokud jako ten zásadní prvek pokroku nemáš na mysli samotný elektropohon, protože pak by celá debata ztrácela smysl. Ale vzhledem k tomu, že pořád existují lidé, kteří mají možnost volby a volí spalovák, tak zrovna elektropohon asi ten zásadní prvek není)
Stejně tak je obsahují EV, které začínají na dvacetinásobku platu a jdou výš. Je úplně jedno, jestli budeš bourat třeba v soudobé Tesle za čtyřiadvacetinásobek platu nebo v nové Octavii za čtrnáctinásobek platu.

A teď zopakuji tu větu: Pokud by byla motorizace povinně elektrická, vrátí nás to s DOSTUPNOSTÍ MOBILITY někam 20 let zpátky. To proto, že současná -obsahující prvky pokrok, atd atd- spalovací rodinná auta (velikosti Tesly M3, abych zjednodušil porovnání) za čtrnáctinásobek platu existují, zatímco rodinná EV téže velikosti a téhož stupně pokroku s cenami pod dvacetinásobek nikoliv.

martin_100
24. února 2024, 07:54
-2

Rock - pokud by se elektrifikace individualní dopravy stala teď povinnou tak nás to nevratí do roku 2004 ale do roků tak asi1954-1964. Auto by se pro většinu lidí stalo jen nedostupným snem.

Sc
Sch
19. února 2024, 11:19
7

Jako automobilce, která chce být považována za inovativní na poli ovládání vozu, bych vytkl absenci head up displeje. Jeho verze s AR ve vozech VW mi přijde opravdu úžasná, a s ním by všechny výtky na absenci budíků byly liché. Jen to asi není dost velký cut do costů, které Elon tak miluje.

reagovat
VK
VK
19. února 2024, 11:30
2

Ne, to je prostě jedním z Elonkových naschválů. Ono to zas tak nákladné není a dalo by se dát klidně jako příplatková výbava.

Be
Beran
19. února 2024, 17:44
1

Ono to neni tak snadne. Head up potrebuje docela velkou a nevzhlednou promitacku, kterou maji obvykla auta "schovanou" za kaplickou s budikama. Zakomponovat do tohohle designu PD head up pred ridice by bylo hnusne. Schovat ji za tablet by za moc nestalo uzivatelsky, koukas na promitane informace nasikmo.
A nevim jak moc by bylo ergonomicke preskakovat pohledem ze stredoveho tabletu s jizdnima datama na celni sklo s promitanyma informacema.

PB
19. dubna 2024, 03:07
0

Absence pristrojove desky, pripadne head-up displaye je jeden z tech aspergerovskych naschvalu, ktery ten kram cini pro me nepouzitelnym. Druhym je tragicka situace ohledne servisovatelnosti a nahradnich dilu..

VK
VK
19. února 2024, 11:29
0

Pod hodnocení se mohu podepsat a to mám predhighlandovský model. Vlastně co mi nejvíc vadí je zrovna hlučnost. A ta je v Highlandu zas lepší.

Tady je ještě jedna záležitost. Trojka v kategorii stále nemá konkurenci. Jak dlouho je už na trhu, cokoli by se dalo za přímé protějšky jiných značek brát dalo - ID7, i4, Ioniq 6 - je o dost těžší, o dost užranější, o poznání dražší. Anebo všechno dohromady, případ obou evropských modelů. Dost se těším na BYD Seal, to by konečně mohlo trojku dotáhnout.

reagovat
Sa
Sato
19. února 2024, 14:09
3

Základná i4 je drahšia a s menším dojazdom. Ale pri firemnom nákupe sa vyčaruje zľava a zrazu ostane už len ten dojazd (čo je stále validný problém). Za to ide o normálne auto a nie o muskovinu s jednym debilnym dispejom v strede... O neexistencii servistnej siete a iných super "výhodách" vychádzajúcich toho, že "tesla nie je automobilka" asi nemusíme diskutovať.
Ak existujú aj firemné zľavy na Tesly tak ma prosím niekto opravte.

ro
rock
19. února 2024, 12:52
7

Nemusím hledat důvod "proč ne", on mne sám tluče do očí.
https://www.autickar.cz/clanek/galerie/test-tesla-model-3-highland-duvody-proc-ji-rict-ne-se-hledaji-tezko/?fid=155955
Někdo se s tím dokáže smířit, někdo si na to zvykne a nevadí mu to, někomu se to nepochybně i líbí. Pro mne je to dostatečný argument, proč to odmítnout byť jen zařadit mezi potenciální kandidáty.

reagovat
fortress
19. února 2024, 12:55
3

Nedůstojnej holobyt.

ro
rock
19. února 2024, 13:27
3

Přesně tak to vnímám. Tenhle přístup k vnitřní architektuře by byl v mých očích akceptovatelný tak možná u ideového nástupce Citroenu 2CV...

Sa
Sato
19. února 2024, 14:12
6

njn, je tennká hranica medzi minimalismom a "tesla tata motors"

krab
19. února 2024, 13:25
6

Tesla model 3 není skutečně špatná. Pokud z nějakýho důvodu vyhodnotíte, že se vám provoz čistě EV vyplatí nebo vám to imponuje a chcete to zkusit, tak asi nejlepší je koupit toto auto z toho co trh nabízí. Mě při týdenním ježdění na zkoušku vadilo, klasicky, že to nemá přístrojovou desku a všechno je jen na tom tabletu. Jsem konzerva, ale není to jen o tom, je to ergonomicky skutečně blbě. A pak je tu druhá věc na kterou jste teď v zimě nemuseli vůbec přijít, ale projeví se v létě až bude venku vedro a v autě jako v sauně - Tesla 3 má (pokud to radikálně nezměnili, ale z fotek vypadá, že ne) velmi nekvalitní a nepříjemnou umělou kůži uvnitř. Spálíte si o to v létě zadek, je to fakt hendikep, snad větší než ten tablet místo přístrojovky. Na druhou stranu je to asi řešitelný nějakým individuálním přečalouněním, ale to bude stát hodně peněz.

Měl jsem k vyzkoušení Dual Motor verzi, výkonu to mělo mraky, spotřebu nízkou, dojezd vysoký, tohle je to co ta Tesla prostě umí skvěle. Nemělo aktivovaný autopilot, takže tuhle srandu jsem vyzkoušet nemohl, ale i to je věc co ti co takový auto chtějí určitě chtějí zkoušet.

Nejhorší na Tesle je opravdu ten materiál čalounění, kdyby výrazně změnili aspoň tohle bude to perfektní ev.

reagovat
VK
VK
19. února 2024, 23:33
1

Mně se ten potahový materiál nelíbí opticky, je to jakoby domeček Barbie, všude lány plastu. Navíc nemám rád matnou texturu povrchů a tady je všude. Včetně volantu, tam mi ten materiál vadí asi nejvíc. Tepelně na sezení v létě to špatné není, ale asi tam bude rozdíl černého od bílého interiéru značný, mám bílý. Plus jsem si dokoupil trvalou roletku skleněné střechy, dělá hodně. To je ale všechno stará verze, Highland má ventilované sedačky, bude zas úplně někde jinde.
-
Komentář upraven 20. 2. 2024, 17:34:01

briza
19. února 2024, 13:53
-2

Tak to já bych těch důvodů našel hned několik, čili:
1. Je to Tesla
2. Je to Tesla
3. Je to Tesla
4. Je to Tesla
5. Je to Tesla
6. Je to Tesla a já nechci tomu Muskovic bastardovi dát ani dolar
7. Bál bych se, že mě to nějak mentálně poškodí, protože poměr kreténů mezi majiteli Tesel je snad ještě vyšší, než poměr kreténů mezi Hyundaiákama
8. Nebezepčný na řízení, protože dotyk na všechno, včetně těch debilních blinkrů
Plus je tu ještě taková drobnost, že elektrokrámy jsou absolutně k hovnu, nedávají smysl nikdy a nikde a já je k smrti nenávidím.
Jo a tohle bych nechtěl taky kvůli tomu, že je to Tesla.

reagovat
Jakub Pospíšil
19. února 2024, 16:05
19

Víc než cokoli jinýho je tohle vizitka "zaběhnutých" značek. Máme tu auto s interiérem útulným asi jako v bagru, s objektivně nedobrou ergonomií, kompromisním vnitřním prostorem a morálně minimálně šedým vlastníkem.

A i přes to všechno je to zdaleka nejlepší volba na EV trhu.

reagovat
VK
VK
19. února 2024, 16:09
1

Přeeesně!
I tohle je lepší, než co nabízí kdokoli z konkurence. Respektive takto, ukazuje rozsah, v jakém zavedené a zejména evropské automobilky nástup EV ve skutečnosti sabotují.
-
Komentář upraven 19. 2. 2024, 16:14:20

David Marek
19. února 2024, 16:12
1

Mně se ten interier líbí. Od tý doby, co jsem jel předfaceliftem, mi všechny klasický interiery přijdou jako zbytečný kolotoče :D

Jakub Pospíšil
19. února 2024, 16:21
8

Mně už tenhle extrémní minimalismus moc připomíná auta jako Trabant, staré škodovky a tak. Černý bakelit a v něm skoro nic, doplněno černým volantem a černými výplněni dveří. Neříkám, že to nemůže někomu konvenovat, omalovánky jako u Mercedesu k životu nepotřebuju, ale tohle už je druhý extrém.

Honza Hamster Křeček
19. února 2024, 19:19
8

Hej!!! Prijed se podivat na interier v kvalitnim bagru a pak az neco rikej! :-D

Sa
Sato
19. února 2024, 17:26
-1

Tradičná otázka: dokáže to prejst 350km po dialnici v konvenčnom temple 150-160 km/h na jedno nabitie? zima/leto?

reagovat
ro
rock
19. února 2024, 19:02
2

Ne. Tahle základní to nezvládne ani při českých dálničních rychlostech. Na fdrive byl dálniční test, kde jim to při "tempomatových 131-132" bralo těsně přes 20 kWh/100 km, v případě tohodle auta tedy cca 280-290 km.
Existuje verze s větší baterkou, ta by to na českých dálnicích (130) dávat mohla. Při 150-160 podle mne ani náhodou.

ro
rock
19. února 2024, 19:05
2

...a to je samozřejmě nový auto. Shodou okolností na tom samým fdrive jsem narazil na test dva roky starýho exempláře, tam naměřili úbytek kapacity baterie 6 %. Což teda znamená dálniční dojezd nikoliv 280-290, ale 260-270 km. Není to moc, ale rozdíl tam je.

Mi
Michal Lenc
19. února 2024, 20:51
0

Teď mě napadá, to pak může být docela zajímavé zkalkulovat, jestli se vyplatí jet rychleji a strávit víc času na nabíječkách. Nebo jet pomaleji, delší dobu, ale díky nižší spotřebě dobíjet méně často. Ideální by bylo, vyjet s dvěma stejnýma autama najednou, ale to vám k testu asi nikdo nepůjčí.

Sa
Sato
19. února 2024, 21:24
-1

rock: diky, takže žiadny progress sa nekoná. "tempomatových 131-132" v aute za million...

MB
MBMB
19. února 2024, 21:36
2

To je celkem hojně diskutované téma, takže to se dobře ví.

Názorný příklad s čísly. Rychlostí 120 km/h ujedu 100 km za 50 minut, kdežto rychlostí 160 km/h ujedu tu samou vzdálenost jen za 37,5 minuty, tedy ušetřím 12,5 minuty. Při té vyšší rychlosti ale spotřebuji nějakých 27 kWh místo 18 kWh, takže o 9 kWh víc. Když budu nabíjet v nějakém efektivním pásmu rychlostí řekněme 150 kW, tak za těch ušetřených 12,5 minuty jsem schopný do auta nacpat 31 kWh. Tedy výrazně více než těch 9 kWh, co bych ušetřil pomalejší jízdou. Reálně to samozřejmě bude se sjezdem dálnice a parkováním o něco méně, ale pořád budu jednoznačně v plusu.

Z čehož lze vyvodit ten známý závěr, že s moderními elektromobily, které se rychle nabíjí, je časově efektivnější jet rychle a častěji nabíjet. Druhá otázka samozřejmě je, jestli ty jednotky minut až nízké desítky minut podle délky celé trasy stojí za to zvýšené riziko a vyšší finanční náklady. To už si každý musí rozmyslet sám.

Marek Brunner
19. února 2024, 21:42
3

Sato: se starou trojkou MY20/21 Long Range (nevim jaký rok, půjčený) jsem jednou jel poněkud svižněji (cca 160-180) z Prahy k Rozvadovu, zpátky už trochu pomaleji, ale pořád okolo 140-160…a v Praze pořád 15% baterky zbývalo. Teoreticky by tedy neměl být až takový problém těch 350 km dát.

sheogh
19. února 2024, 22:17
2

Ale jo no... akorat ten tablet je mimo zorny pole a trosku me pripomina rucni vysavac

reagovat
PB
20. února 2024, 05:59
1

Umi ten infotainment dark mode?

reagovat
Perníček
20. února 2024, 10:06
1

Ano, umí.

esmo
20. února 2024, 06:05
6

Důvody proč ne:
1. Tesla fansboys jsou extrémně otravní lidé, znechutili mi značku
2. Musk je debil
3. Nemá parkovací senzory
4. Nemá páčky pod volantem
5. Nevybírám auto podle toho, jestli má nejlepší poměr cena/výkon, ale podle toho jestli se mi líbí

reagovat
Fr
Frodo
20. února 2024, 06:51
3

Když jsem ještě nevydělával, tak pro mě byla představa auta za milion taková, že to musí být za takový prachy sakra něco. Po cca 20 letech mi ta představa zůstala. I když milion z té doby není milion teď. Přesto u auta za milion nechci řešit že to je hnusný, má to ještě hnusnější interiér, jestli se vyplatí jet 131 a dobíjet, nebo 117,2 a dobíjet míň často, jestli se trefím do nějaké části volantu při odbočení, že to i přes dobrý výkon má emoce jako vysavač doma....to auto jsem měl půjčené ze zvědavosti a ne. Tohle moji představu auta nesplňuje.

reagovat
Jimi
20. února 2024, 09:37
3

Nevím, zda je to pozitivní efekt, ale kupují to lidi většinou auty nepolíbení nebo je auta nikdy moc nezajímali a nebavilo je řídit. Dost velká skupina kupců měla asi předtím hodně problémů se spalováky z různých důvodů. A kdo má doma fotovoltaiku na střeše a ajfouna v kapse, tak je to jenom logický důsledek i když velká část majitelů má v záloze k tomu další rozměrnější spalovák. Samý filantrop a zachránce planety:) Pořád jsou to ochotní Beta-Testeři za své prachy. Zajímavá skupinka.
Softwarem, spotřebou, technologií výroby, systémem dobíjení i cenou jsou Tesly zatím nejlepší mezi elektrikami. Kvalitou, hlukem, ergonomií určitě ne.

reagovat
sc
scadar
20. února 2024, 09:37
1

Až se Tesla distancuje od pana Muska, tak se můžeme bavit...

reagovat
Sa
Sato
20. února 2024, 10:09
1

Musk vlastní 20% a nevyzerá že by ho ostatný akcionári chceli vyštípať. Usudzujem to vzhladom na reakcie akcionárov po nedávnom súdnom zastavení "extra kompenzácii" pre Muska (čo by kludne niekto mohol považovať za také laké tunelovanie). Vlna nespokojnosti šla smerom k súdu, nie smerom k Muskovi. Takže nateraz platí Tesla = Musk.
Akcie sú síce už dva roky na zostupe, ale stále platí že kto kupoval pred piatimi rokmi tak "spravil" 10x, uvidíme čo bude keď sa začnú výberať zisky vo velkom a nový bagholders začnú byť nespokojný.

je
jerry
20. února 2024, 09:45
1

Vadil by mi design interiéru, tablet uprostřed namísto kapličky volantem, ovládání všeho přes infotaiment a úplně nejvíc nutnost častějšího nabíjení oproti tankování. A k tomu život je příliš krátký na to, aby člověk jezdil autem bez emocí, nemohl si podřadit podle potřeby a vytočit občas motor k redline.

reagovat
Pajinex
20. února 2024, 20:14
-2

Měli jsme na kraji města cca pět metrů dlouhý, podélný dolík v asfaltce. Rok, možná dva nazpět jsem jel v parádním lijáku za Teslou (zřejmě tento typ) a majitel před jezírkem neubral. Gejzír vody, viditelně se z ní zakouřila, vyhodila varovky a u krajnice finito. Fyzika mi nešla, ale s povědomím o vodivosti vodního prostředí se mi nějak nechtělo zastavovat. Ale možná k tomuto politování hodnému nedopatření dojde maximálně jednou za deset let..

reagovat
Mi
Michal Lenc
21. února 2024, 08:27
7

Myslíte jako tahle?

sheogh
22. února 2024, 16:16
1

Pekne, nemit sani je semtam vyhoda :-)))))

Janus
20. února 2024, 22:09
2

sem to tematicky patří: nevěděl jsem, že Atkinson je vzděláním elektrikář, ale podle wiki fakt degree má. A tenhle jeho text o elektroautech se mi líbí, pokud neznáte: https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jun/03/electric-vehicles-early-adopter-petrol-car-ev-environment-rowan-atkinson

reagovat
MB
MBMB
21. února 2024, 13:45
2

Ano, to už bylo hojně diskutováno, ale do českého prostředí to, zdá se, úplně neprosáklo.
Ono to samozřejmě na první signální zní velmi rozumně až moudře, když někdo popíše, jak má rád elektrická auta, že si i jedno z prvních koupil, ale že postupem času začal viděl nějaké problémy a jak by měly dostat prostor všechny alternativy atp. Ale jak ho mám rád a považuji ho za velmi inteligentního, tak reálně ten text v mnoha rovinách vůbec nedává smysl.

To
TomN
22. února 2024, 09:53
4

S Teslou (Model 3 DualMotor LR) se poslední měsíce chtě-nechtě sžívám díky CO2 neutralitě a updated corporate car policy.
Přes vše vypsané je třeba říct, že Tesla udělala obrovský pokrok za poslední roky. Oproti zavedeným značkám vlastně existují jen pár let a postavili (více-méně) funkční auto.

Co mě vyloženě sere:
Stěrače – že se zblázní na sucho, to ještě jde, ale nejlepší je to v noci za deště se sněhem, ideálně pokud vás ohodí protijedoucí kamion. Snad to spraví další update, tohle umí líp i moje C4 Loeb z roku 2006.
Blinkry – tvl to ovládání na volantu vymyslel debil. Snad to půjde za rozumnou cenu dokoupit jako aftermarket. Na netu jsem dohledal, že se na tom již pracuje.
CarPlay – neumí a umět nebude. Takže žádný Waze apod. Řešení je dostavba nějakého minipočítače s RaspberryPI z Polska. Fakt jsme v roce 2024? S navigací od Googlu jinak „zábava“ (silnice se v zimě neudržuje, průjezd zakázán, lesní cesta pro traktor, aj.).

Co je fajn:
Jízdní vlastnosti, odpich. Na to se dá zvyknout. DualMotor je překvapivě schopný, na sněhu i bahně. S trochou snahy zábavný.
Ticho - hnát se za solidního ticha lesem daleko za hranicí legálních rychlostních limitů má jisté kouzlo. Na jednu stranu chybí řev motoru, ale má to něco do sebe i tak. Začal jsem s tím jezdit bez hudby.
Zapnuté vyhřívání, když auto stojí – zas tak moc baterky to nesežere a ta pohoda sedat do vyhřátého a odmraženého auta je fajn (něco jako bufík ve spalováku). Uvidíme kolik to sežere v létě na chlazení.

Co je vlastnost:
Dojezd – v teplotách nad nulou pohoda, pod nulou poměrně průšvih. Ale už jsem si zvyknul, že na delších cestách zastavuji na kafe (což bych dělal i se spalovákem) u nabíječky, napíchnu auto a jdu.
Skryté kliky – vypadá to hezky, dokud na tom nezmrzne déšť.
Světla – fakt na auto 1.3mio nejde dát matrixy?
Interiér – design mě úplně nevadí, asi v autě nepotřebuji mraky číčovin. Ale pár ovládacích tlačítek navíc by bylo fajn, stejně jako tachometr na očích (a to jsem zvyklý na ergonomii C4). Ale zase jsou to věci řešitelné jako aftermarket, při té ceně se už pár desítek tisíc za dodatečné ovládání nějak schová.
Hodně lidí na vás blbě čumí, spoustu lidí vyloženě točí prostá existence Tesly.

reagovat
Sa
Sato
22. února 2024, 10:00
4

Taky ma to o dva roky čaká presne z rovnakého dovodu - corporate car policy. Ako často sa ti reálne stáva že prídeš "na kafe" a nabíjačka je obsadená?

To
TomN
22. února 2024, 10:02
5

Zatím vůbec. Ale vzhledem k množství nabíječek čekám, že to začne být poměrně brzy problém.

Sa
Sato
22. února 2024, 10:59
0

Práve. Ako nabehnú ostatné firmy na tieto policy tak sa obávam že ten nárast bude celkom skokový. A ešte mám celkom obavu o agregáciu, akože na X stojanov majú reálne len X/2 kapacitu na superchager takže pri plnej obsadenosti to každému bude nabíjat cekom pomaly. Ale to je len moja úvaha, ak niekto vie ako to je v realite tak sem s tým.

VK
VK
22. února 2024, 11:19
1

V realitě zejí nabíječky kromě SCh prázdnotou a snesou bez dalšího dvoj-, trojnásobek elektroaut, co jich dnes jezdí. Alespoň tak pocitově. Navíc se staví pořád další. Tady v městečku udělali z jedné ČEZácké DC nabíječky dvě, vedle v Hradci, co jezdíme do plavání, na parkovišti před bazénem bývaly dvě DC nabíječky E.onu, před nedávnem přibyly další dvě od ČEZu a tak dále a tak dále. A to je to celkem všemi zapomenutá pustina české Kanady a přilehlé jižní Sibiře.
-
Komentář upraven 22. 2. 2024, 11:37:35
-
Komentář upraven 22. 2. 2024, 11:37:49

mariov8
22. února 2024, 12:35
-1

No právě, z jedné dvě = budou mít každá poloviční výkon.

V krajině nikoho = protože tam má infrastruktura rezervy, ve městě ne.

Ale je fakt, že u nás je to ještě pohoda, problémy začíná mít západní Evropa, kde to kvůli dotacím lidi fakt kupovali.

VK
VK
22. února 2024, 13:22
0

Nebudou, jsou na od sebe poměrně vzdálených oddělených místech.

mariov8
22. února 2024, 12:50
-1

Důvody?
- Na to jak to vypadá je to drahé.
- Je to hnusné, ačkoliv funkční aspekty aerodynamiky nízkého vozidla kvituji.
- Ergonomie naprosto katastrofální.
- Interiér? Stále bych měl pocit, že mne právě vykradli. I Wartburg nebo Trabant vypadali lépe.
- Dojezd stále omezující. Dokud to neujede i v zimě 500km...
- Pořizovací cena mimo dosah, za vlastní, ale asi neřešíme služební auto...
- V lokalitě kde žiji, bych byl otrokem auta, nabíječky na druhé straně města.
- Před firemním parkovištěm již se zaměstnanci o ty 4 dostupné nabíječky bijí, musel bych někam do prčic (a pak zpátky abych to po nabití odpojil, znovu do práce, a pak zase k autu = ne tak bohatý, že nevím co s mým časem nejsem)
- Průvodní projevy typického automobilu = projevy spalovacího motoru jako stroje, my vůbec nevadí, u některých aut bych spíše řekl, že je to i naopak.
- Nemám doma bateriové úložiště, nemám větrnou elektrárnu, fotovoltaiku (a ani vodní elektrárnu nebo úhelku, o atomové ani nemluvím :-) ), ani bych to auto asi nedostal k baráku bez nějakých stavebních úprav (řešitelné, ale zase výdaje).
- Jsem přesvědčen o globální neekologičnosti tohoto řešení. Nepopírám lokální nulové emise (až na brzdy a otěr pneumatik).
- Vím co stojí nová baterie do takové hračky, i když v reálu jejich životnost a pád kapacity zas tak strašidelný (jak to někteří skeptici popisují) není.
- Zůstatková hodnota.

Auta mám rád, ale raději je používám, než jim sloužím.

reagovat
Augi
22. února 2024, 23:03
1

Měl jsem v hledáčku Y jakožto nové rodinné auto, tak jsem se cvičmo zapojil do komunity, a zjistil, že v ČR je obrovský problém servis. Je jen jeden v Praze (další snad teď otvírají v Ostravě), což vůbec neodpovídá počtu prodaných aut. Takže lidi jsou nasraní, někteří jezdí servisovat do okolních států. A pokud má člověk smůlu a někdo ho treva trefí, tak servisovat je možné jen v Advantages Cars (recenze si dohledejte sami). A tohle riskovat u rodinného daily nechci.

reagovat
VK
VK
23. února 2024, 07:54
1

V průběhu roku se otevře servis i v Brně.

Augi
23. února 2024, 08:04
1

Což zcela mění situaci :-) Tohle je fakt problém, takže Y jsem ve výběru vyměnil za posledního Enyaqa.

beastar
23. února 2024, 09:19
1

Je pravda že oprava po nehodě a opravy větších problémů je v ČR dlouhodobá bolest. Pokud vím část lidí jezdí raději do těch okolních států. A netýká se to jen automobilů Tesla. Stejný problémy mívá Volvo a další. A když už se to povede nějak rozumně domluvit problém jsou termíny. A nakonec servis okolo zákazníka a kvalita odvedené práce ta bývá horší. U Tesly je navíc ten problém v podstatě neexistence servisů. A rozvoj jde dosti pomalu. Celkově tohle je slabina automobilek které v ČR nejsou takzvaně v topu.

ro
rock
23. února 2024, 11:14
1

No jo. Ale pak koukneš na stránky Volva a zjistíš, že u nás mají 19 autorizovaných servisů (a kdovíkolik dalších neautorizovaných si na Volvo troufne taky). Třeba další číňan MG jich má přes 20 a i ten SsangYong, o kterým se ví, že by se servisem mohl být problém, jich má u nás 13.
U Tesly je ten problém o řád nebo možná spíš o dva větší. Představa, že budu ve Vídni domlouvat servis Tesly, když německy umím tak možná pozdravit a ani angličtina prostě není můj rodný jazyk, je nepřijatelná. A spoléhat se na jeden pražský...

beastar
23. února 2024, 19:49
0

O mě se ví že Teslu opravdu hodně slušně řečeno nemám rád. Nicméně Vídeňského servisu bych se zastal. A troufám si tvrdit že ta jazyková bariéra je opravdu malý problém. Pro lidi z Jižní Moravy a tam té části blíž Rakousku dobrá možnost. Lepší jak Praha i kdyby tam ta Tesla byla pětkrát. Jinak uznávám že je to velká slabina. Plus na Advantage C Tesla není ta zpětná vazba moc dobrá. A ano ono totiž ty tvoje jmenované společnosti mají daleko jednodušší ty servisní a prodejní místa otevřít. Třeba u Ssangu se to dokonale podařilo vymyslet Machovy. Bohužel v tomhle je Tesla lapena na menších trzích do vlastní pasti. A ta servisní síť a střediska a sklady a tak.
To je nemalá část cenovky toho Volva. MG to je na startu. Tady to je zatím podle mě více méně nejasné jak to vůbec bude vypadat. Číslo sice pěkné otázka je jaká bude kapacita v praxi a jak ty auta budou často ten servis potřebovat. Když to tak řeknu u mě má Tesla x desítek důvodu proč to nechci a raději si časem příplatim za elektrický Mercedes. Počet servisních míst v tom ale není.

speedfred
26. února 2024, 21:26
0

Neviem ako u M3 ale u Y mi vadila nemožnosť nastaviť silu rekuperácie. Tak mi bolo aspoň povedané že to nejde. U Kii sa s tým dalo parádne baviť s pádlami pod volantom.

reagovat
yorkin
28. února 2024, 12:58
0

Mně se, obávám se, důvody hledají dost snadno:
1) Bydlím v činžáku na Vinohradech (=nedobiju si doma), kancelář mám v 15 let staré kancelářské budově (=nedobiju si v práci).
2) Často jezdím trasy k 1000 km (jednou měsíčně i 1800). A úplně běžně jezdím na otočku z Prahy do Brna. Obvykle ne úplně 120 na tempomat.
3) Ergonomie
4) Carplay (kvůli Waze)
Ale uznávám, že čím dál tím hůř půjde sehnat nové auto, které moje požadavky splní. Obtížně vypínatelné varování při překročení rychlosti je už poslední kapka. Smutné je, že asi budu muset shánět nějakou co nejzachovalejší ojetinu, což je strašlivá otrava.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem