
Frodo
Jméno | Lukáš Vlas |
---|---|
Bydliště | Plzeň-jih |
Registrace | před 3.2 rok. |
Poslední aktivita | před 4.2 hod. |
Komentářů u článků | 154 |
Pozitivních komentářů u článků | 82 |
Negativních komentářů u článků | 30 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Tak jak je to s tím manuálem? Pořád čtu jak je zbytečný, zastaralý. Když tu Krab napíše že u sportovního auta je fajn tak je za blbce. A tady se dočtu o nějakém přeřazování jen tak pro radost, i když to v tu chvíli není nutné. Což se mi s automatem ještě nestalo. Tak jak to tedy je? :D
To jsem se snažil napsat. A ty jsi to možná napsal lépe než já. Děkuji.
Vůbec nechápu, že to někteří lidé nejsou schopní vidět. Představa že si žijeme jako prasata v žitě je krásná, ale nepřesná. A končící.
Psát sem, že auta jsou drahá by mě původně nenapadlo. Psal jsem to jako reakce na autora, který začal s pro mě divnými ekonomickými úvahami. Nemám rád, když někdo bagatelizuje současný stav věcí. Jak se věci v automotivu mají vím celkem slušně, část našeho bussinesu máme v této oblasti ekonomiky. Navíc statistická data hovoří jasně a i když já osobně to nepociťuji, lidé reálně chudnou. A je to jen začátek, všechny ukazatele co máme ukazují na zhoršování situace.
Kupoval jsem rodinné auto v době, kdy se dalo koupit za 500tis. To jsou zhruba dva roky zpět. Od té doby nám tu vylítla inflace, hypotéky, energie, takže nám reálná kupní síla klesla. Autor píše, že dnes rodinné auto za 750tis. je vlastně ok. Poskočení za dva roky o 50% je ok? Asi si ve firmě sedneme a vyplatíme si prémie, ať naplníme autorovy ekonomické úvahy :D
MBMB to fakt myslíš vážně co tu píšeš? Takový hovna bych čekal na diskuzi ekoteroristů, a ne na autíčkáři.
EV nemá pro absolutní většinu lidí větší užitnou hodnotu než spalováky. Ta výhoda se jen uměle tvoří ve jménu pseudoekologie. Kdyby Evropa opravdu chtěla udělat co nejvíc pro ekologii, tak vybere nejkvalitnější auta s normou Euro 4 a automobilkám přikáže, ať je ještě zdokonalují z hlediska výdrže a udělá povinnost dávat na ty auta 20 let a 400000km plnou záruku. Ale to by zase mělo ten efekt, že by se nevyrábělo tolik jako dnes, že?
A je to tady zase. Porovnání vývoje trhu tržním způsobem (Nokia) a vývoje trhu socialisticky regulační způsobem (současný automotiv). To jsou úplně rozdílné věci. A idioti, kteří jsou na tom kratším konci provazu, tomu ještě fandí.
Fakt se musím smát. Má pár metrů rovné, rozbitější polňačky a tady už se řeší Hydractiv, nebo vzduchový podvozek....pobavilo. chtěl bych vidět doporučení, kdyby to bylo s brodem a do kopce.
Nějak nevidím moc důvod k výměně auta. Nevím co přesně se na Astře kazí, ale když do ní dáš nějakou korunu tak bude sloužit další roky. K tomu koupíš lopatu, štěrk a zaházíš díry. Ušetřeno 650tis. Není zač.
Píšu že souhlasím s Bístem ohledně cen. A pak píšu že je smutná současná nabídka naproti době co zmiňuji.
Ale pokud se chceš rýpat v těch cenách. Tobě se zvedl plat od té doby zvedl 3x? Tak to gratuluji. Podle ČSÚ byla průměrná mzda v roce 2005 cca 19tis. Dnes je cca 41tis. To mi nějak nesouhlasí.
A ty ceny nových aut. Cayman stojí v základu 1,6mil. Nemyslím si, že nad koupí tohoto auta přemýšlí stejná třída lidí jako tenkrát přemýšlela nad Fabií.
Souhlasím.
Nejsmutnější je současná nabídka. Doba, kterou zmiňuji, měla nepřeberné množství zajímavých aut (a pořád podle mě dostupnějších než dnes). Fiesta ST, Focus ST, Clio RS, Megane RS, Twingo RS, Swift Sport, Focus RS, Mondeo ST, 208 GTi, 308 GTi, Polo GTi, Lupo GTi, Golf GTi, Ibiza Cupra, Leon Cupra, Fabia RS, Octavia RS, Corsa OPC, Astra OPC, Meriva OPC, C2 VTS, 3 MPS, 6 MPS, Punto Abart, Yaris TS, Corolla TS.......
Ano, je pravda že ceny, platy atd....ale pořád tu byla sorta dostupných aut, která dokázala pobavit. Snad každý hatch měl svoji ,,ostrou´´ variantu. Současná nabídka je slzavé údolí.
Byla doba kdy se dalo koupit zábavné auto kolem 400tis. Buď nové, nebo jako předváděčka. Narychlo třeba rok 2013, Fiesta ST 430tis nové auto. A že by nebyla zábavná říct nikdo nemůže....
Staré auto pro radost ano či ne je pro mě vlastně trochu zbytečný dotaz. Jasně že staré. V současné době už totiž není možné za 400tis. koupit nové zábavné auto pro radost. Dnes je potřeba 800+ a stejně je ten výběr hrozně omezený. Takže mi nezbývá než udržovat staré vrány vyrobené mezi roky 2003-2008.
Ta cena nebude úplně mimo? 429900 vs. 739900? Tak to pardon, ale mě to přijde jako sakra rozdíl. A argument o ceně podpořit celoevropským prodejem, který je pokřivený jak dotacemi na nákup elektrického, tak pokutami za nákup spalovacího...
Jo, a nečíst články po ránu. Jak jsou ty dvě čísla hodně podobná, a nečekal bych že to bude taková raketa, tak jsem nějak automaticky bral že to je cena základu auta a druhá je cena auta v testu plus nějaká metalíza a pár drobností.
Děkuji za nasměrování.
Je možno zveřejnit pro představu celkovou cenu za takové auto?
Pěkně napsaný test, četlo se to moc hezky! Děkuji.
Ty jo, vy jste opravdu velicí teoretici :D
Moje reakce byla na spojení zadokolka+900tis.+200kw v téhle smutné krabičce plné jízdních asistentů. Nevím co je na tomto spojení super, abych to zdůraznil. Proč se dává do S-Class a o rozložení hmotnosti si vyprávějte dětem před spaním. Tady to pište, až budete mít nějaké reálné zkušenosti. Protože věta jel jsem v zadokolce 60 km, ale prý pro to existuje důvod... chlapy no tak.
Co na tom zní dobře? Jako že s tím budeš driftovat? Já v tom vidím, podle zaměření vozu, spíš problém s trakcí v zimě, dešti, která bude zachraňovaná zběsile blikajícím ESP.
Ale jinak to nemá cenu hodnotit, je mi z toho fakt špatně.
Úžasné auto. A navíc je skvělé, že je možnost ho vidět v ČR i v závodní úpravě.
Jinak si autorka článku trochu protiřečí. Na jednu stranu kope do automobilových nadšenců že Alpinu nekupují, na druhou stranu označí 3,5tis. prodaných aut za slušný počin. Nevím no.
Já bych ji bral hned. Bohužel i základ je mimo moje finanční možnosti. A to je jediný důvod, proč si ji jako automobilový nadšenec nekoupím.

Krása. Při čtení výběru jsem si říkal, že tam chybí nějaké opravdu wow auto, jen jsem rychle nedokázal přijít na to jaké.....tohle to splňuje beze zbytku.
VK: nechápu, proč vy EV aktivisti nedokážete pochopit jednoduchou věc. Já mám rád auta, techniku, baví mě auta řídit, mám dobrý pocit když jsem součástí toho stroje, když si podřadím...tohle, i pokud se bude vylepšovat, EV nikdy mít nebude. Už jsem jich řídil celkem dost a pocit pořád stejný. Bezduché spotřebiče, s divným ovládáním, hroznou nadváhou, v některých případech vyloženě hnusným interiérem, nepohodlný na užívání. A v té neposlední řadě, věcí co nás tlačí do strašlivé závislosti na Číně a do naší chudoby. Fakt by mě zajímalo, co v tom lidi jako ty, leštič tyčí v MHD MBMB či tady Mára vidíte. Že to je ekologické, otevírá to nové obzory automobilismu, nebo něco dalšího, co mi uniká?
Michal Lenc: no vidíš, třeba mohl, ale víš co? On nechtěl. Firma ho totiž na jeho žádost na cestu vybavila autem o více než 1/3 levnějším s naftovým motorem. On totiž chtěl po Německu jet kde to jde na tempomat 200km/h. A on chtěl jen přijet na benzinku, za pět minut natankovat a jet dál. A on chtěl přijet na místo schůzky a zaparkovat co nejblíž tomu místu bez ohledu na to, aby tam byla nabíječka......Auto má sloužit uživateli, ne uživatel autu. Těžký pochopit co?
Líbí se, mi jak tu budovatelsky píšeš zatím. Je vidět, že počítáš s růžovými zítřky kde EV bude i na takovou cestu pro každého. Jen tam chybí to, že to nebude tím, že by to lidi chtěli a ty auta jim plně vyhovovala. Pouze nebude jiná možnost.
Už jsem to psal do podobného panfletu o skvělé EV budoucnosti. Tady není problém, že pan Marek je masochista, který není stavěný na dlouhé trasy a proto musí pořád někde postávat, něco jíst, čůrat, courat městem. Tady je problém, že my ostatní s takovým autem nemůžeme prostě za pět minut natankovat plnou a za pár hodin s jednou přestávkou na čůraní být v cíli.
Zrovna v pátek jsem obchodně otočil severní Itálii. Brzy ráno s plnou nádrží tam, za pět hodin na místě, dvě hoďky jednání plus oběd a za pět a půl hodiny zpět doma, takže jsem ještě stihl potěšit večer ženu svojí přítomností. Najeto 1150km. Jak dlouho by se tam asi loudal Marek s EV?
Taky si toho poslední dobou všímám, Nové Volvo a v něm člověk se strašným jízdním stylem. Jezdí od čáry k čáře, nevyzpytatelně zrychluje/ zpomaluje...ještě že takových soudružských aut moc nejezdí.
A poučení od autorky je fajn. Ještě že teď vím, že takhle nevypadá sterilita. A že lelkování u nabíječky může být povznášející.... Jestli tomu fakt věří člověk prezentující se jako Autíčkář (člověk, co má rád auta), tak je něco opravdu špatně.
Musím potvrdit že auto je to skvělé, jen je škoda že ta cena je trochu pekelná.
A autorovi článku doporučuji prostudovat důvody vymírání těchto aut. SUV za to fakt nemůžou.
Nechce se mi to psát, ale přesto to napíšu. Zlatý spalovací motor s manuálem, kde prostě vím co je pod kapotou a jak to bude při jakém převodovém stupni a sešlápnutí pedálu reagovat. Ale jasně, jsem zpátečník který neví co je dobré.
Prosím dávat u testů alespoň nějakou základní tabulku s daty. Není moc komfortní přečíst test a pak tyto data hledat.
To jako fakt někdo předjíždí a při tom manévru si řekne, že má málo výkonu a tak začne mačkat tlačítka? V tom případě by to chtělo ještě DRS..... Jako takového řidiče bych fakt v provozu potkal nechtěl.
V čem že je Kia ev6gt sportovní? Aspoň je to další křiklavý důkaz toho, že tyhle ankety jsou v podstatě blbost.
Ach jo. Místo toho, aby automotive chrlil jednu zajímavou novinku za druhou a redakce nestačila testovat musejí vznikat takové články. Nic proti němu. Těším se na Jaromíra a jeho článek o historii. Čte se to mnohem radostněji.
Záleží na úhlu pohledu. Kdyby jsi byl Kryton, to by se ti při pomyšlení na novou pračku Whirlpool děly věci :D
Ukázka, jak by automobilky vyráběly skvělá a charakterní auta, kdyby se jim popustila uzda. Škoda, že více takových nebude.
Recenze opravdu bavila, četl jsem ji s velikým zaujetím. Díky
Už jsem nechtěl nic psát, protože mít Teslu je evidentně diagnóza. Ale tak naposledy. Jsou lidé, kteří nejsou dostatečně bohatí na to, aby si koupily skvělou Teslu a přesto musí řešit svou mobilitu. Tak si koupili třeba Fábii v kombíku za 350 tis., odjeli s ní první tři roky servis po 6tis. a pak už si dělají blbosti jako brzdy, olej sami, nebo u Pepíka od vedle za pár tisíc. V těchto četných případech nevidím to šponování marží a podobně. A víš co je špatně? Ne to, že ty máš možnost koupit Teslu. Špatně je to, že oni nemají možnost koupit tu Fabii za 350tis.
Jestli jsi to nepochopil, tak ještě speciálně pro tebe. Použil jsem ironii.
Vím že EV budou mít poruchy. Jako všechny výrobky, i EV budou díky různým vlivům poruchové. Byla to jen narážka na to, jak se tu někdo chvástá pohodovým servisem EV aut. A když to spojím s tím co jsem psal mnohem výše, tak toto s rozšířením EV přinese jediné. Zdražení servisu. Vznikne převis poptávky na servis nad nabídkou, začnou se rychle dovybavovat servisy, to zdraží cenu vybavení servisů, cenu práce....a v konečném důsledku to zaplatí zákazník. Chytrý pochopí, zaslepený fanoušek EV přehlídne, nebo je dostatečně bohatý že mu to je jednou a MBMB na to hodí bobek, protože jako správný teoretik jezdí MHD.
Jakou chybu? Doteď tu čtu, že je servis EV veliká pohoda. Jednoduchý stroj kde se mění jen kabinový filtr. A ty tu teď vytáhneš takové fatální závady.
Jak se může u tak skvělých aut, která se skoro nemusí servisovat může pokazit motor?
Můžeme si říkat, že elektromobilitu nechceme, ale čísla hovoří jasně. Za minulý rok se u nás prodalo 3892 elektromobilů, to už není jen o nadšencích a šetřílcích, co jezdí nabíjet k Lidlu zdarma. Ano, jsou to stále jen dvě procenta trhu, ale nárůst o 47 % oproti roku 2021 je přeci jen impozantní.
A k tomu PR článku. Už jen tenhle úvod je jak z oslavné ódy na úspěšnou pětiletku v Rudém právu. Víc bych to nerozebíral.
Olej DSG je tu jako příklad pro to, aby se viděla i B strana příběhu. Pokud musíš nakoupit drahé vybavení, tak se to musí někde promítnout. S cenou 300 tis za vybavení dílny na možnost opravovat EV se nenech vysmát. Za to nepořídíš zdaleka ani samotné vybavení jako takové. Další super drahá položka je člověk, který bude kvalifikovaný tohle dělat. Další cena je budova, kde bude možnost s tímto pracovat. Hasiči, životní prostředí, bezpečnost práce. Ti všichni ti do toho budou házet vidle a navyšovat náklady na servis.
A protože se ojebává teď kvůli nákladům, tak pokud se přejde na EV a ty náklady budou mnohonásobně vyšší tak se přestane ojebávat? Možná, ale za cenu brutálního zdražení. Jestli jste s tím v pohodě, že už si základní servisní úkony lidi doma neudělají za pár stovek, tak kupředu levá.
Škoda, že si autor článku nedá tu práci a místo psaní dalšího PR článku na téma EV jsou skvělé nedá tu práci a neponoří se do tématu hlouběji. Zjistil by totiž, jak se věci opravdu mají. Zjistil by, kolik stojí vybavení takové dílny, jak moc kvalifikovaný personál na to potřebuje a ve finále jak se to všechno zaplatí.
Vezmu příklad z poslední doby, kdy se řešila výměna oleje v SDG převodovkách. Do malého servisu přijel dealer plniček, která je na to nezbytná. Předvedl, ukázal vše potřebné, nacenil. Při předvádění správného postupu bylo na výměnu spotřebováno 17 litrů převodového oleje. Při počítání, kolik to všechno zákazníka bude stát při ceně materiálu, práce a pořizovacích nákladů a otázce na dealera plničky, že je to pro zákazníka sakra drahé přišla strohá odpověď. Nesmíte dělat proplach správně, aby se neúčtovaly plné ceny.
A stejné to bude i tady. Mobilita se stane výsadou bohatých a přijdeme tím o svobodu, nebo se ty práce nějak budou šidit.
Dvoubarevný lak přípatek 46tis. Nevím jestli to je něco, za co budou lidé chtít k 1,6mil. základu připlácet.
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou převodovkou?
Pokud chce svižné a zábavné auto do města, tak dává smysl jedině lehké auto, atmosféra s krátkým manuálem. SSS, Twingo RS....
Píšeš že bývají, asi....pokud jsi s tím nejel tak bych to sem nepsal.
Mám SSS II.gen a ten podvozek je tuhý, ale rozhodně ne nepohodlný. I když se tím jede po rozmlácené silnici, tak to na tak malé auto funguje moc pěkně. A i na toho SSS jdou dát R16 s vyšším profilem.
Dřív by měl člověk potřebu se vyhranit proti těm obrazovkám v interiéru, divnému zadnímu nárazníku, divnému označení M340d, když to není ani M, ani čtyřlitr....a hle, uběhne pár let a jediné co si říká je, že je skvělé že v testu vidí pěkné, silné a hlavně normální auto.
Cením si fotek podvozku a moc za ně dekuji. Veliká poklona, že si po předchozím povzdechnutím redaktor vzpomněl.
Fakt palec nahoru.
Nějak jsem si nevšiml, že by auta o které se lidi starají byla za 10let na kaši.
A s tou rezervou to je fakt neřešitelný problém :D
Riderhenry: takového textu a nic zajímavého se člověk nedozví. Škoda. Doufal jsem v nějakou fundovanou odpověď.
Riderhenry: Není pro to žádný test, ale nejbezpečnější prokazatelně je. To vyvolává lehké pochybnosti. Je možno nějak sepsat kde se o to zajímat, abych došel ke stejnému závěru. A k tomu bych poprosil i o zdroje na data konkurentů, ať to můžeme porovnat. Děkuji.
Podle mě je bezpečnost součtem pasivní a aktivní bezpečnosti. Tak snad s tím tvoje zdroje počítají. Jen nevím, jestli výsledek je součtem obou součástí, nebo je to nějak poměrové.
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Tak na jednu stranu, čím míň lidí, tím víc kafe pro nás..... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Lidi budou problém. Já mám takový dojem, že už před lety... - FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů