
Lukáš „Frodo“ Vlas
Bydliště | Plzeň-jih |
---|---|
Registrace | před 5.0 rok. |
Poslední aktivita | před 41.6 min. |
Komentářů u článků | 259 |
Pozitivních komentářů u článků | 126 |
Negativních komentářů u článků | 66 |
Posledních 50 komentářů
Frodo
7. 7. 2025, 16:15 7To je krásné, jak tu někdo kvituje dorovnání cen EV a spalovacích aut. Jen autor zapomíná, jakým způsobem ke srovnání došlo. Ale to je jen takový malý detail. Kdysi někdo prohlásil, že když lidí nemají na chleba, tak ať jedí koláče. Matně si vzpomínám, že to s autorkou povýšeného výroku nedopadlo úplně dobře.
Frodo
2. 7. 2025, 22:48 2To je krásná ukázka nepochopení podstaty rallye. A motorsportu obecně. Koho zajímá nějaká energetická hustota. Lidi jsou na tento sport přitahováni emocemi. A ty nepřináší nějaký umělý zvuk z repráku, ale řev motoru ukazující sílu. To chvění, když na startu RZ pilot vytočí motor při odpočítávání, prasknutí do výfuku při přeřazení, když jsi na nějaké dlouhé rovince před prudkým odbočením a podle zvuku napjatě porovnáváš, kdo to podržel dýl. Při noční RZ je to v podstatě jen magie tmy a hluku s liškami z výfuků. Nebo víš, jaký byl pro mě největší zážitek z LM před pár lety? Ne super rychlá LMP1, ale vůz NASCAR v noci. Ten zvuk byl dokonalý. Někdy mi přijde, že ta radost z aut díky názorům jaké mají lidi jako ty jde do prdele.
Frodo
30. 6. 2025, 18:05 2Tak proto Skříťa teď jezdí tak blbě. Nabírá návyky z této obludy a pak při myšlenkách na tuhle baculku pak podvědomě prodává ve Fabii zatáčky.
Mimochodem bych nezapomínal na to, že rallye se jezdí všude možně, jen ne na krásném asfaltu. A tam se ta váha projeví na nastavení podvozku mnohem více. Každopádně pokud bude motorsport takový, tak se splní vlhký sen každého správného aktivisty. Zanikne. A tento článek tento zánik pomáhá legalizovat. Prý autíčkáři.
Frodo
15. 6. 2025, 22:09 1Když se někomu při parkování nešikovně odřou některé stříbrné části disku, tak by z toho mohla vzniknout celkem šlamastika s vysvětlováním co za disky má člověk na autě.
Frodo
7. 6. 2025, 08:13 -4Koukám že autor není moc znalý. Insignia je motorově veliký průser v jakékoliv naftové podobě. Ať jde o motory 1.6, tak 2.0.
Frodo
9. 5. 2025, 06:29 0Tu A110 tam v úvodu článku zmiňuješ několikrát ty. Takže od začátku tohle srovnání nabízíš. Nebo ji tam několikrát zmiňuješ a přitom tajně myslíš na srovnání s jinou Alpine, aby jsi případně mohl trefné poznámky odrazit? V tom případě jsi geniální.
Alpine, jakožto sportovně zaměřená automobilka skupiny Renault Group, má poměrně dlouhou historii úspěšných sportovních vozů. Tím nejznámějším je zcela jistě Alpine A110, jejíž moderní reinkarnace se světu představila v roce 2017 a zaujala celou řadu nadšenců, včetně nás v Autíčkáři. Jeden z prvních českých testů jste si u nás přečetli velmi brzy po jejím představení, na český trh však automobilka vstoupila až několik let po uvedení na trh. Dva roky nazpět (to to letí!) jsem měl možnost projet střední motorizaci A110S a byl jsem nadšený.
Frodo
7. 5. 2025, 23:16 -3Ještě že to tu zachraňuje Krab s blogem, kde se píše o autech. Tohle je totiž hrozný. Jak se tu může psát něco o tom, jestli to fakt jezdí jako Alpine. Vždyť je to úplně něco jiného a z principu to proto jako doteď vyráběné Alpiny jezdit nemůže. Srovnávat sexy nízkou lehkou zadokolku se super motorem, fajn zvukem a super řízením s tímhle sranda knedlíkem. Chybí mi tu trochu soudnosti a kritického myšlení.
Frodo
15. 4. 2025, 18:52 -1Úplně zbytečný článek. Směr je jasně daný, ať to vychází jakkoliv. Kupředu levá a zpět a i krok!
Frodo
14. 4. 2025, 21:59 -1Dovolím si nesouhlasit. Současné auto a telefon jsou dvě různé věci. Auto je nepřítel ničící planetu a telefon je trendy věc, na které si spousta lidí tvoří závislost. Směr vývoje aut je přísně regulován komisemi, výrobci telefonů dělají výrobky co nejlepší podle toho, co chtějí zákazníci. Z auta se nestal spotřebič na úrovni telefonu, ale na úrovni ledničky. Kolik se do něj vejde a kolik spotřebuje energie. Na tomhle směřování moc marketingu nepostavíš.
Frodo
12. 4. 2025, 08:05 0Všemi různými vlivy se z aut stal, pokud ne přímo nepřítel, spotřebič. A ten těžko bude přitahovat davy. Proto je tohle výsledek, který se dal očekávat. Bohužel. Schválně můžete tipovat, jaký bude další vývoj.
Frodo
19. 3. 2025, 10:18 -1Na obě varianty eHybridu Volkswagen poskytuje dotaci 100 000 Kč.
Nad touto větou, repektive slovem dotace, jsem se upřímně zasmál :D
Frodo
11. 3. 2025, 18:54 1Když ten bobek vidím z boku, nedokážu se ubránit myšlence že by 3.dveřová karoserie byla x krát hezčí.
Frodo
4. 2. 2025, 17:31 0Beru že skladový vůz= nový vůz. Na tom se snad shodneme. Takže nevím proč sem taháš předváděcí a pak i ojeté vozy.
Pokud nevyhovuje Tipo, tak jsem koukal kolik dnes stojí i30 v kombíku a ty jsou od cca 420tis., Leon combi od 540....stále nechápu tu cenu za Fabii na vyšších pružinách.
Frodo
3. 2. 2025, 17:49 0Nechci rýpat, ale jako základ rodinného auta beru třeba Fiat Tipo Combi. Tak jsem se kouknul na skladové vozy a našel kombíka za 450tis. Tak asi tak.
Frodo
9. 1. 2025, 20:13 -1K čemu slouží auto? K tomu aby jsi nabíjel, pripojoval telefon, koukal jak je hnusné? Podle mě ne, slouží k jízdě. A jako řidiče mě zajímá jak jezdí. A o tom jsou v tom článku dvě věty. A to mi přijde v testu auta dost málo. Přitom jak píšeš, zajímalo by mě jak se podvozek chová v zatáčkách, jak moc do toho kecají asistenti, jak zvládá výmoly, jak moc se naklání, jestli neodskakuje, co řízení, jeho naladění na dálnici, jestli se na dálnici nechová nervózně....je toho spousta. A ne, neptám se na driftování.
Frodo
9. 1. 2025, 16:38 0To je hodně smutná obhajoba současných produktů automotive. Byli doby,kdy si lidé koupili Forda, protože se fajn řídil. To, že si koupím auto s téměř 300koni co dá stovku pod sedm neznamená, že jeho řízení nemusí bavit.
Frodo
9. 1. 2025, 07:05 1O tom, jak auto jezdí jsou tu dvě věty plus jedna o poloměru otáčení. Ať mi nikdo netvrdí, že se z aut nestávají čím dál víc nudné spotřebiče.
Frodo
7. 11. 2024, 11:43 2Děkuji. Akorát si říkám, že jsem se o ty fotky neměl hlásit. Ten interiér opravdu moc hezky nevypadá.
Frodo
7. 11. 2024, 06:51 0Test, kde celou dobu čtu o interiéru a nenajdu jedinou fotku jak vypadá je trochu fail.
Frodo
5. 11. 2024, 07:03 -1Říkám to pořád. Manuál, atmosférický točivý motor, nízká váha, schopný podvozek, řízení a pořádný zvuk dělá z auta ten správný zážitek.
Frodo
25. 10. 2024, 10:26 -1Fake zvuk motoru, fake manuální řazení, maskování obrovské hmotnosti....naštěstí se i dnes dají koupit sportovní auta, které takové věci nedělají jen jako.
Frodo
11. 10. 2024, 10:59 -1Mě to tedy moc rozdílné nepřijde.


Frodo
9. 10. 2024, 14:21 0Pro mě je ekvivalent i třeba taková Scala. Jasně, není to SUV, ale kormě toho že není o kousíček zvednutá je s tímto EV rozměrově plně srovnatelná. A ta začíná na 450tis.
Frodo
9. 10. 2024, 06:46 2Tak určitě. Rozdíl naproti spalovacímu ekvivalentu 350 tis. Takhle tu čistou budoucnost soudruzi nevybudují.
Frodo
4. 10. 2024, 06:34 0Zajímali by mě prodeje, kdyby měli i variantu combi. Protože je to moc fajn auto, jen mu pro mě chybí kufr.
Frodo
2. 10. 2024, 06:49 3Škoda jen té spolehlivosti.
Frodo
19. 9. 2024, 07:07 0Bohužel tě tak nemiluji, abych hlídal jestli jsi na fotce a pak na tebe narážel. Spíš mě to úplně praštilo do očí. No a když vím, jak rychle se může stát z nevinné situace neštěstí, tak jsem reagoval.
Ta možnost zvážení každého jedince je za mě ok. Přesto bych ale nepřemýšlel a vzal bych si ji. A jeden z důvodů je co píšete v článku. Na takový trackday přijede různá sorta lidí a ty nikdy nevíš, kdo co udělá.
Frodo
17. 9. 2024, 13:43 -1Po zkušenostech z motorsportu musím napsat, že nechápu jak někdo může jezdit na okruhu bez helmy. A někdo ještě v kabriu. Doporučuji helmu koupit, není to veliká investice a bohužel se může občas hodit.
Frodo
17. 9. 2024, 06:44 1Tady se z někoho stává bratr zpátečník :D
Bohužel je to tak, z aut se stává spotřebič, nepřítel. Přitom to není tak dlouho zpět, kdy každá automobilka měla x zajímavých modelů, u každého modelu spoustu variant výbav, motorů....Já mám stále doma spousty katalogů od BMW, MB, Fordu a mnoho dalších automobilek z let 2000-2005. A je mi líto, že když jsem to nedávno prohlížel se synem, tak padl dotaz proč se dnes takový auťáci už nevyrábí. A krásně do toho zapadá konec Top Gearu. Vnímám to jako konec éry, kdy auta byla braná pozitivně a stávala se předmětem dětských snů a touhy dospělích. Prostě vyvolávala pozitivní emoce.
Frodo
10. 9. 2024, 06:31 -1Nedokážu si představit nic nudnějšího, než si koupit auto vybrané podle mého gusta. Tím pádem takové, které se fajn řídí. A pak se 98% doby strávené na cestě cítit jako v autobusu.
Frodo
9. 9. 2024, 06:44 2Boží auto. Konečně po dlouhé době test nového auta, kdy si při jeho čtení představuji popisované.
Frodo
6. 9. 2024, 11:57 3Děkuji za vysvětlení. Jiné bych od velikého myslitele ani nemohl čekat. je vidět, že jsi profík.
Pokud se najde někdo jiný, kdo má s Volvem zkušenosti tak budu rád za odpověď. Já tu zkušenost nemám a tak jsem zvědaví. Děkuji.
Frodo
6. 9. 2024, 06:44 1V autě potřebuji volant, pedály, řazení, ovládání blinkrů, stěračů, světel, tempomat, klimatizaci, hudbu, navigaci. Nikdy mě při jízdě nenapadlo, že potřebuji ještě něco dalšího. Co tedy toto Volvo nabídne navíc, že na to potřebuji AI s předvídáním na lištu, plug-iny, aplikace...? Fakt by mě to zajímalo, protože teď tápu o co podstatného přicházím.
Frodo
27. 8. 2024, 19:50 1Děkuji, taková slova od Kraba potěší.
Nebylo to lehké, musel jsem kvůli tomu prodat STi. A bylo to dilema přesně takové, jak píšeš. Zvažoval jsem, jestli si nechat auto ve skvělé kondici, ale přeci jenom 17 let staré. Nebo koupit nové s tím, že ho budu mít od nového a už od začátku provedu konzervaci všeho, aby vydrželo. Ty špatné zprávy pro nás autíčkáře nakonec rozhodli pro nové auto. Za pět let by na takové rozhodnutí mohlo být pozdě.
Frodo
26. 8. 2024, 22:13 8Zákaz prodeje spalovacích motorů po určitém datu, výmysl emisních povolenek, uměle zdraží palivo aby lidé přešli na EV, zákazy vjezdu do částí měst, modré zóny pro EV zdarma, odpuštění dálničního poplatku pro EV, dotace pro EV, jiná taxa u firemnich vozidel pro výpočet použití auta k soukromým účelům, umělé zvysovani cen elektřiny, aby se vybudovala síťpro EV, povinné kupovani EV ve státní správě.....jo máš pravdu, nikdo EV nevnucuje.
Frodo
26. 8. 2024, 15:11 0To mi připomíná Hladíka v Otázkách Václava Moravce. I kdyby mu ukazovali bílý papír a jemu by se hodilo aby byl černý, tak bude tvrdit bez začervenání že černý je. A takhle je to u každého fanatika. I když nevíme, jestli něco našimi kroky změníme, tak to uděláme. Zatím je to celé postavené na strašně kratkozrakém vidění. Kdyby politici byli opravdu zodpovědní, tak přikážou, ať veškeré zdroje věnujeme na řešení přežití lidstva v době ledové.
Frodo
26. 8. 2024, 11:54 0Chceš jíst nezdravě? Chceš kouřit, pít? Chceš jezdit na dovolenou? Chceš létat na dovolenou? Chceš se koupat v teplé vodě? Chceš dělat sport? Chceš .... doplň si dle libosti. Tak tohle všechno ti můžeme zakázat, protože se domluvíme, že všechny tyhle věci škodí tobě, planetě. Protože jsem si dali cíl a ten se musí splnit. Basta.
Frodo
26. 8. 2024, 09:40 0On si to nemusí ověřovat, ani zvažovat. Má rád V8, tak ho koupí. I když by mu třeba teoreticky stačilo EV. Je proto skutečně hloupí?
Frodo
26. 8. 2024, 06:45 6Irituje mě, jak se u EV používá slovo hloupí. Napadlo tě, že to někdo nekoupí už jen kvůli svému přesvědčení nepodporovat Čínu víc než je nezbytně nutné, že nesouhlasí s umělým zdražování elektriky, protože se nějak musí dotovat nucená přestavba el. sítě, protože je mu proti srsti dotační svinstvo, které se kolem EV aut točí, že mu je nepohodlné řešit dobíjení, že má rád spalovací motor jako takový....
Proč, když to kvůli těmto a dalším xy možných důvodům nezváží, by měl být skutečně hloupí?
Frodo
25. 8. 2024, 09:35 15Nikdy jsem si nemyslel, že k tomu dojdu. Pro mě je jediná masová značka, co za něco v současnosti stojí Toyota. A současný smutný stav mě donutil poprvé v životě objednat nové auto čistě pro radost. Toyotu Yaris GR. Proč jsem tak objednal je asi každému jasné.
Frodo
22. 8. 2024, 13:43 1Bohužel toho se stejně nedočkáš z jednoho praktického důvodu. Cena materiálu v baterii bude s nedostatkem materiálu stoupat. Takže se ti vyplatí takové auto prodat do výkupu baterií, než ho poslat za pár desítek tisíc dál.
Frodo
22. 8. 2024, 11:38 -2Ať se svět mění. S tím problém nemám. Mám problém s plánovaným hospodářstvím. Proč si lidé nemůžou koupit co chtějí? Opět jsme u toho. Trh si žádá drahá a nedostupná auta plná nepotřebných věcí? Ne. Žádají si to regulace a předpisy, které dávají lidi u kormidla v rámci vyššího dobra.
Jel jsem už s kdejakým EV. A musím říct, že žádné mi nepřišlo sportivni. Jediné co je zajímavé je rychlost v přímce. Ale to mi po pár vyzkoušení přišlo stejně o ničem, protože chybí zvuk. Jinak řízení, hmotnost, pocit na brzdách....vše špatně. Ale musím zopakovat, je to můj pocit a proto to nechci. To že se někdo rozhodne jinak je mi úplně putna. Co mi ale jedno není je ta tlačenka co kolem EV je a přikázané otočení kormidla. Bez ohledu na realitu.
Frodo
22. 8. 2024, 06:54 0To že nechápeš nemusí být samozřejmé. Jen jsem ti napsal, že to že uvažuješ o EV je tvoje věc, přeju ti ji. I když tvoje volba nesouvisí s tričkem. Ale asi jsi měl potřebu mi to sdělit.
Asi už jsem v 35 starý na, abych donekonečna bránil co mám rád, s čím jsem vyrostl. Já si prostě dobu, kdy se dala koupit skvělá auta za dostupné peníze, která dělal hluk, měla cit v řízení, byla lehká, dala se řídit plynem v zatáčce, byla konstruována s orientací na řidiče adt. maximálně užil. A užívám si ji stále. Je mi líto a jsem dá se říct nasraný, že teď se řeší jen kolik to ujede, za jak dlouho se to nabije, z jakého eco materiálu je co vyrobené, kolik asistentů to potřebuje a vše za brutální cenu. Lidi, co si tohle dobrovolně koupí nejsou pro mě Petrolheadi. Za mě jsou to fandové nových, pro mě zbytečných a lidi od řízení jako takového izolujících věcí. Proto ten můj hejt na tričko s takovým nápisem. Představa že někdo s takovým trikem leze to Tesli je pro mě prostě komická.
Frodo
21. 8. 2024, 09:19 0Kup si ho, určitě to nebude špatná volba. Každý by měl právo koupit si to, co chce podle jeho požadavků a sympatií.
Frodo
21. 8. 2024, 06:49 -4Teď jsem si náhodou všiml, že má Autíčkář i eshop. Akorát musím konstatovat, že buď vám ho dělá nějaký záškodník nesouznící s vaším EV nadšením, nebo píšete pochvalné EV texty a přitom máte rádi něco jiného. Ať žije tričko Petrolhead!
Frodo
18. 8. 2024, 19:45 11Auto staré 15 je šrot jen politicky, kvůli tlaku na přechod na EV. Mám doma mimo jiné dvě auta s rokem výroby 2003, 21 let staré a jezdí, plní přesně co po nich chci a nevidím jediný důvod přecházet na novější. Takže asi tak. Pořád se tocime v kruhu. Prostě se nám tu zvětšuje skupina lidí, co sežrali novou doktrínu o tom co je správné a tu se snaží nutit dál. Přitom jak by bylo krásně, kdyby to bylo v rukou trhu. Výrobci by vyráběli co trh žádá. Chceš levné jednoduché malé spalovací auto, jistě pane, tady je. Chceš velikou EV drahou krabici. Ano pane, tady je. Ale tohle z pro mě neznámého důvodu část populace nechce. Přijde mi, že v tom je něco zlomyslného. Mě vyhovuje EV, jsem na to dost bohatý. A tím pádem mám ukrutnou nutnost nutit stejnou věc i ostatním. Zvlášť když vím, že jim to přinese problémy, nemají na to peníze....
Frodo
18. 8. 2024, 18:14 3Tady se lehce zapomnělo, že změny co popisuješ přišli pro zvýšení komfortu majitelů těch aut. Abs, automatická převodovka....vše věci co začali jako priplatkova výbava a až čas ukázal jestli je lidé chtějí a začali být určitým standartem. To se ale teď neděje. To není že si objednáš auto a jako příplatek zaškrtneš EV. Je to tak, že někdo rozhodl že EV je cesta lemovaná duhou a to druhé je fuj. A prodeje to potvrzují. Kdyby se všichni kolektivně neskládali bohatým na dotace, tak se neprodá skoro nic. Kde jsem tenhle systém už viděl? Sovětský svaz? Teď nevím...
Jinak článek nepřekvapil a je jak z časopisu Náš vysavač. Negativa jsou marginální, o politice se nebavíme a kdo ještě nezjistil, že mu EV vyhovuje víc než spalovák je neandrtálec. Přesně ve stylu zákazníci jsou blbci, jen já tomu rozumím. Už jen ty kecy o ropě a špatných státech. Ještě že máme všechny ingredience při baterie po ruce v těch správných státech.
Frodo
7. 8. 2024, 19:19 0Tady bych si dovolil trochu rozporovat. Když jsem si na den půjčil i30N, tak jsem po tom jednom dni věděl, co mě na něm baví. A dokázal bych napsat spoustu věcí, díky kterým to auto je sportovní. A rozhodně by to nebylo jen to, že to má silný motor a jede rychle v zatáčce. Podle mě, pokud dělám novinařinu, tak věcem rozumím a dokážu o nich napsat víc, než jen tohle. Fakt mě irituje, když se v textu objeví že to auto je rychlé v přímce, když je hladký asfalt tak to prodeje rychle zatáčku a ve verdiktu napíšu že to je auto, které umí roztáhnout řidiči koutky. To je fakt zoufale málo. A neříkám, že musí jako auto novinář jezdit bokem s prstem v nose. To vůbec. Ale pokud to neumím, tak se v testu zaměřím na věci, které dokážu popsat.
Frodo
6. 8. 2024, 18:10 1Díky vlastní zkušenosti a přečtení spousty testů chápu, v čem dává radost z řízení třeba taková i30 N. A proto by mě zajímalo, v čem je tohle auto sportovní? Pprotože podle testu to nepoznám. Rychlé v zatáčkách je díky širším pneu v kombinaci s pokrokem jejich kvality kde co. Od Golfu, přes kdejaké EV auto. To neberu jako měřítko. Navíc když je to jen na hezkém asfaltu. Mohu tedy poprosit autorku o vyjádření?