Frodo
Jméno | Lukáš Vlas |
---|---|
Bydliště | Plzeň-jih |
Registrace | před 4.1 rok. |
Poslední aktivita | před 52.7 min. |
Komentářů u článků | 229 |
Pozitivních komentářů u článků | 118 |
Negativních komentářů u článků | 56 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Nedokážu si představit nic nudnějšího, než si koupit auto vybrané podle mého gusta. Tím pádem takové, které se fajn řídí. A pak se 98% doby strávené na cestě cítit jako v autobusu.
Boží auto. Konečně po dlouhé době test nového auta, kdy si při jeho čtení představuji popisované.
Děkuji za vysvětlení. Jiné bych od velikého myslitele ani nemohl čekat. je vidět, že jsi profík.
Pokud se najde někdo jiný, kdo má s Volvem zkušenosti tak budu rád za odpověď. Já tu zkušenost nemám a tak jsem zvědaví. Děkuji.
V autě potřebuji volant, pedály, řazení, ovládání blinkrů, stěračů, světel, tempomat, klimatizaci, hudbu, navigaci. Nikdy mě při jízdě nenapadlo, že potřebuji ještě něco dalšího. Co tedy toto Volvo nabídne navíc, že na to potřebuji AI s předvídáním na lištu, plug-iny, aplikace...? Fakt by mě to zajímalo, protože teď tápu o co podstatného přicházím.
Děkuji, taková slova od Kraba potěší.
Nebylo to lehké, musel jsem kvůli tomu prodat STi. A bylo to dilema přesně takové, jak píšeš. Zvažoval jsem, jestli si nechat auto ve skvělé kondici, ale přeci jenom 17 let staré. Nebo koupit nové s tím, že ho budu mít od nového a už od začátku provedu konzervaci všeho, aby vydrželo. Ty špatné zprávy pro nás autíčkáře nakonec rozhodli pro nové auto. Za pět let by na takové rozhodnutí mohlo být pozdě.
Zákaz prodeje spalovacích motorů po určitém datu, výmysl emisních povolenek, uměle zdraží palivo aby lidé přešli na EV, zákazy vjezdu do částí měst, modré zóny pro EV zdarma, odpuštění dálničního poplatku pro EV, dotace pro EV, jiná taxa u firemnich vozidel pro výpočet použití auta k soukromým účelům, umělé zvysovani cen elektřiny, aby se vybudovala síťpro EV, povinné kupovani EV ve státní správě.....jo máš pravdu, nikdo EV nevnucuje.
To mi připomíná Hladíka v Otázkách Václava Moravce. I kdyby mu ukazovali bílý papír a jemu by se hodilo aby byl černý, tak bude tvrdit bez začervenání že černý je. A takhle je to u každého fanatika. I když nevíme, jestli něco našimi kroky změníme, tak to uděláme. Zatím je to celé postavené na strašně kratkozrakém vidění. Kdyby politici byli opravdu zodpovědní, tak přikážou, ať veškeré zdroje věnujeme na řešení přežití lidstva v době ledové.
Chceš jíst nezdravě? Chceš kouřit, pít? Chceš jezdit na dovolenou? Chceš létat na dovolenou? Chceš se koupat v teplé vodě? Chceš dělat sport? Chceš .... doplň si dle libosti. Tak tohle všechno ti můžeme zakázat, protože se domluvíme, že všechny tyhle věci škodí tobě, planetě. Protože jsem si dali cíl a ten se musí splnit. Basta.
On si to nemusí ověřovat, ani zvažovat. Má rád V8, tak ho koupí. I když by mu třeba teoreticky stačilo EV. Je proto skutečně hloupí?
Irituje mě, jak se u EV používá slovo hloupí. Napadlo tě, že to někdo nekoupí už jen kvůli svému přesvědčení nepodporovat Čínu víc než je nezbytně nutné, že nesouhlasí s umělým zdražování elektriky, protože se nějak musí dotovat nucená přestavba el. sítě, protože je mu proti srsti dotační svinstvo, které se kolem EV aut točí, že mu je nepohodlné řešit dobíjení, že má rád spalovací motor jako takový....
Proč, když to kvůli těmto a dalším xy možných důvodům nezváží, by měl být skutečně hloupí?
Nikdy jsem si nemyslel, že k tomu dojdu. Pro mě je jediná masová značka, co za něco v současnosti stojí Toyota. A současný smutný stav mě donutil poprvé v životě objednat nové auto čistě pro radost. Toyotu Yaris GR. Proč jsem tak objednal je asi každému jasné.
Bohužel toho se stejně nedočkáš z jednoho praktického důvodu. Cena materiálu v baterii bude s nedostatkem materiálu stoupat. Takže se ti vyplatí takové auto prodat do výkupu baterií, než ho poslat za pár desítek tisíc dál.
Ať se svět mění. S tím problém nemám. Mám problém s plánovaným hospodářstvím. Proč si lidé nemůžou koupit co chtějí? Opět jsme u toho. Trh si žádá drahá a nedostupná auta plná nepotřebných věcí? Ne. Žádají si to regulace a předpisy, které dávají lidi u kormidla v rámci vyššího dobra.
Jel jsem už s kdejakým EV. A musím říct, že žádné mi nepřišlo sportivni. Jediné co je zajímavé je rychlost v přímce. Ale to mi po pár vyzkoušení přišlo stejně o ničem, protože chybí zvuk. Jinak řízení, hmotnost, pocit na brzdách....vše špatně. Ale musím zopakovat, je to můj pocit a proto to nechci. To že se někdo rozhodne jinak je mi úplně putna. Co mi ale jedno není je ta tlačenka co kolem EV je a přikázané otočení kormidla. Bez ohledu na realitu.
To že nechápeš nemusí být samozřejmé. Jen jsem ti napsal, že to že uvažuješ o EV je tvoje věc, přeju ti ji. I když tvoje volba nesouvisí s tričkem. Ale asi jsi měl potřebu mi to sdělit.
Asi už jsem v 35 starý na, abych donekonečna bránil co mám rád, s čím jsem vyrostl. Já si prostě dobu, kdy se dala koupit skvělá auta za dostupné peníze, která dělal hluk, měla cit v řízení, byla lehká, dala se řídit plynem v zatáčce, byla konstruována s orientací na řidiče adt. maximálně užil. A užívám si ji stále. Je mi líto a jsem dá se říct nasraný, že teď se řeší jen kolik to ujede, za jak dlouho se to nabije, z jakého eco materiálu je co vyrobené, kolik asistentů to potřebuje a vše za brutální cenu. Lidi, co si tohle dobrovolně koupí nejsou pro mě Petrolheadi. Za mě jsou to fandové nových, pro mě zbytečných a lidi od řízení jako takového izolujících věcí. Proto ten můj hejt na tričko s takovým nápisem. Představa že někdo s takovým trikem leze to Tesli je pro mě prostě komická.
Kup si ho, určitě to nebude špatná volba. Každý by měl právo koupit si to, co chce podle jeho požadavků a sympatií.
Teď jsem si náhodou všiml, že má Autíčkář i eshop. Akorát musím konstatovat, že buď vám ho dělá nějaký záškodník nesouznící s vaším EV nadšením, nebo píšete pochvalné EV texty a přitom máte rádi něco jiného. Ať žije tričko Petrolhead!
Auto staré 15 je šrot jen politicky, kvůli tlaku na přechod na EV. Mám doma mimo jiné dvě auta s rokem výroby 2003, 21 let staré a jezdí, plní přesně co po nich chci a nevidím jediný důvod přecházet na novější. Takže asi tak. Pořád se tocime v kruhu. Prostě se nám tu zvětšuje skupina lidí, co sežrali novou doktrínu o tom co je správné a tu se snaží nutit dál. Přitom jak by bylo krásně, kdyby to bylo v rukou trhu. Výrobci by vyráběli co trh žádá. Chceš levné jednoduché malé spalovací auto, jistě pane, tady je. Chceš velikou EV drahou krabici. Ano pane, tady je. Ale tohle z pro mě neznámého důvodu část populace nechce. Přijde mi, že v tom je něco zlomyslného. Mě vyhovuje EV, jsem na to dost bohatý. A tím pádem mám ukrutnou nutnost nutit stejnou věc i ostatním. Zvlášť když vím, že jim to přinese problémy, nemají na to peníze....
Tady se lehce zapomnělo, že změny co popisuješ přišli pro zvýšení komfortu majitelů těch aut. Abs, automatická převodovka....vše věci co začali jako priplatkova výbava a až čas ukázal jestli je lidé chtějí a začali být určitým standartem. To se ale teď neděje. To není že si objednáš auto a jako příplatek zaškrtneš EV. Je to tak, že někdo rozhodl že EV je cesta lemovaná duhou a to druhé je fuj. A prodeje to potvrzují. Kdyby se všichni kolektivně neskládali bohatým na dotace, tak se neprodá skoro nic. Kde jsem tenhle systém už viděl? Sovětský svaz? Teď nevím...
Jinak článek nepřekvapil a je jak z časopisu Náš vysavač. Negativa jsou marginální, o politice se nebavíme a kdo ještě nezjistil, že mu EV vyhovuje víc než spalovák je neandrtálec. Přesně ve stylu zákazníci jsou blbci, jen já tomu rozumím. Už jen ty kecy o ropě a špatných státech. Ještě že máme všechny ingredience při baterie po ruce v těch správných státech.
Tady bych si dovolil trochu rozporovat. Když jsem si na den půjčil i30N, tak jsem po tom jednom dni věděl, co mě na něm baví. A dokázal bych napsat spoustu věcí, díky kterým to auto je sportovní. A rozhodně by to nebylo jen to, že to má silný motor a jede rychle v zatáčce. Podle mě, pokud dělám novinařinu, tak věcem rozumím a dokážu o nich napsat víc, než jen tohle. Fakt mě irituje, když se v textu objeví že to auto je rychlé v přímce, když je hladký asfalt tak to prodeje rychle zatáčku a ve verdiktu napíšu že to je auto, které umí roztáhnout řidiči koutky. To je fakt zoufale málo. A neříkám, že musí jako auto novinář jezdit bokem s prstem v nose. To vůbec. Ale pokud to neumím, tak se v testu zaměřím na věci, které dokážu popsat.
Díky vlastní zkušenosti a přečtení spousty testů chápu, v čem dává radost z řízení třeba taková i30 N. A proto by mě zajímalo, v čem je tohle auto sportovní? Pprotože podle testu to nepoznám. Rychlé v zatáčkách je díky širším pneu v kombinaci s pokrokem jejich kvality kde co. Od Golfu, přes kdejaké EV auto. To neberu jako měřítko. Navíc když je to jen na hezkém asfaltu. Mohu tedy poprosit autorku o vyjádření?
Právě že se ukazuje, že se svět bez osobního setkání sere. A můžeš začít s kravinou, jaká byla online výuka ve školách. Děti si ty následky nesou doteď.
Pokud s tím máš nějaké zkušenosti tak víš, že ne vše se dá řešit na dálku. A kupodivu i v dnešní době je nejvyšší karta osobní setkání. Ono udělat nějakou obchodní schůzku online není tak dobré, jako osobně přijet, projít výrobu, osobně projednat obchod a pak ho v dobré restauraci zajist a zapít.
U auta, které je super nepíše autor 2/3 testu o tom, kde co bliká, kde co koulí a kde je jaký párty trik.
A abych dokončil otázku, co autor nakousl. Ne, žádný rozumný manažer tohle za naftový passat s odjezdem 1000km dobrovolně nevymění. Protože ví, že čas je drahá komodita. A proto je čas na nabíječkách nesmyslný luxus.
Děkuji za pěkný text. Hned jsem musel kouknout na bazoš.
Hledal jsem v recenzi ten sport z nadpisu, ale nějak jsem ho nenašel.
Mě kromě odporného volantu a interiéru zaujal i podivný otáčkoměr. Ono mít na analogovém otáčkoměru čísla od 1 po 8 je vzhledově něco jiného, než když mi display ukazuje 0,9 :D
Nabídka podobných dodávek je široká? Já znám jen tři: VW/Ford, Citroen/Fiat/Toyota/Peugeot/Opel, Renault/Mercedes/Nissan. Takže široká nabídka znamená tři modely. Nic moc.
A já mám z tazatele srandu, že dá takový balík za ojeté auto s balíkem nepohodlí. Takže to reakce mimo není, jen to bere z jiné stránky.
Já bych neexperimentoval a vzal klasiku. Za 400 je Fabia v automatu s pár tisíci kilometrů na hrbu. Naproti všemu tady to bude v podstatě nové auto v záruce. Dobře jezdící, úsporné, dobře vybavené, bez klasických EV starostí.
Ale jasně že to je blbá volba, protože olítané EV je ve všech směrech určitě lepší.
Kvalitu, jakou očekávám od Maserati to nemá. Když nějaké se synem vidíme, tak okamžitě vypínám rádio, stahuji okýnka a oba doufáme, že to majitel aspoň trochu prošlápne. Asi je to dětinské, ale často se píše že u aut jsou důležité emoce. A ty benzinové Maserati umí.
Tomu se říká ukázkový stockholmský syndrom. Stát nesmyslně a tvrdě vymáhá nesmyslné rychlostní limity. Pak se zavede debilita asistent rychlosti a oběť tohoto systému si ho ještě pochvaluje. Já zírám, kam jsme se to dostali.
Co znamená sjednocený uživatelský zážitek? Když jedu v 911, tak je zážitek jízda ne? Nebo mě něco uniká?
VK: doteď jsem žil v přesvědčení, že automobilky by chtěli prodávat co nejvíc EV aut, aby klesaly jejich flotilové emise a mohli tak mít stále pestré portfolio výrobků, včetně třeba sporťáků. Takže se snaží tyto auto vyrábět co nejlevněji a prodávat i se ztrátou, kterou sanují prodejem spalovacích aut, které trvale zdražují. To se ale nedaří a proto dochází k postupné redukci nabídky motorů, výbav a někdy i samotných modelů.
A pak přijdeš ty a každou chvíli tu píšeš o neěaké aktivní sabotáži EV samotnými automobilkami. Můžeš to tu více rozvést? Proč to ty automobilky aktivně sabotují a případně jak? Mě to nedává smysl, stejně jako vyrobit do města drahé a složité auto. Na což jsem mimochodem taky nedostal relevantní odpověď v čem je to auto lepší než dříve vyráběné modely (a nemyslel jsem Fabii Junior, ale třeba Swift 1.2).
A ještě dovětek k té ceně. Zkus zapřemýšlet, kolik by mohlo stát auto velikosti Fabie s benzinovou atmosférou s emisní normou Euro 5 bez systému udržování auta v pruzích, eletrického bonzáku rychlosti, SOS modulem a dalších x fičur co dnešní auta musí mít. Opravdu si myslíš, že tomu může elektro konkurovat? Já si to nemyslím.
Nebyl. A víš proč? Protože když by to auto mělo být levné (i když pořád levné nebude, navzdory tvému blábolu o bojkotu), tak bude mít malou baterku. Takže malý dojezd plus všechny mínusy- zimní provoz, dobíjení, nepřipravenost na neočekávané události...
Pokud nežiješ ve virtuální realitě tak víš, že nastává spousta neočekávaných situací kdy je úroveň nabití baterie a kochačka s kafem na parkovišti to poslední, co chceš řešit.
Nerozumím, proč do toho auta nacpat drahou a složitou technologii, co zvyšuje cenu vozu vozu, jeho servis, riziko drahých oprav... A cpe se do toho auta díky nařízením a předpisům. Já když budu kupovat druhé auto do rodiny tak chci, ať je levné a pokud možno ,,bezúdržbové´´.
Jinak souhlasím že, že automat pro tento tip auta může být výhodou. Ale to je zase otázka cena/výkon.
Krásná ukázka do jaké uličky jsme se díky EU nařízením dostali. Ať přemýšlím jak chci, tak nedokážu vymyslet k čemu je tenhle pohon dobrý. Moje úvaha je, že to je městské auto, případně druhé auto do rodiny pro jízdy na kratší vzdálenosti. A takovému auto by slušel motor, jaké jsme vyráběli dřív. Atmosférický, nepřímý vstřik, manuál. Jednoduché, levné, v rámci ročního nájezdu a životnosti ekologické, netrpí na ředění olejem, bez hromadění karbonu...
Může mi někdo, a to myslím beze srandy protože fakt tápu, vysvětlit v čem je tohle lepší než mnou popsané řešení?
Klasický velký sedan, co nemá klasické linie sedanu. Když jsem viděl fotky, tak jsem si napřed myslel že se páté dveře otevírají včetně skla. Zbytek netřeba hodnotit. Zdejší EV osazenstvo bude nadšeno, my co máme rádi auta v klasické podobě kroutíme hlavou.
Mohu se zeptat na zásahy Eyesight? Když jezdím, tak si nějak nevybavuji že bych zásahy podobných systému potřeboval. Nastartuji, vypnu hlídání v pruzích a jedu do cíle bez zásahů. Cca 60tis. ročně. Probíhalo tudíž nějaké cílené testování s chodci na přechodu, nebo tak něco?
Mě stejný motor v prodlouženém Berlingu jezdí za 5,5, takže tipuji že v reálném světě bude tohle nižší auto jezdit pod touto hodnotou.
Po přečtení článku mě napadá otázka. Co je vlastně špatně na naftovém motoru a klasické koncepci kabiny, že se to snažíme zabít příkazy a módními trendy?
Podle předpovědi počasí doufám, že v následujících dnes po této akci přijde od Pomahačů a Chráničů spousta neschopenek a stát bude v bilanci vybraných peněz z pokut x vyplacené peníze za nemocenskou v pořádném mínusu.
To fakt stačí, aby auto mělo trochu odpich a už je to skoro hot? Tak v tom případě mám spotřebitelskou radu na koupi supersportu za menší peníze. O cca 100tis. levněji je k dostání nové Polo GTi. Pokud se člověk spokojí se skladovkou, tak jsem našel o 160tis. levnější auto než tahle zoufalost. Není zač.
Ono obecně je teď Mercedes s kvalitou na 4-. Podle toho co vidím v servisu, tak u spalováků kolabují docela rychlím tempem. Připomíná mi VW, když měl veliké problémy s motory.
Když už si vypichuješ věc, kterou v mém příspěvku neřeším tak aspoň nepiš polopravdy. Protože ano. Zadokolka, nízko těžiště, okamžitá reakce na plyn je super. Ale u sportovního auta. A k němu ještě patří komunikativní řízení a podvozek, nízká hmotnost, zvuk motoru. Ale u auta do města jsou takové vlastnosti k ničemu.
Sorry, ale zase se ukazuje tu trapnost na sílu tlačení EV. Neřeším tohle auto, ale pro mě podivnou diskuzi o nějaké chytrosti auta a zase se najde někdo, kdo se mě snaží přesvědčit že EV je super.
A nakonec této diskuze přijde mladý boomer a napíše, že nechápe co tu řešíte. Auta se přece vyrábějí pro svobodnou individuální mobilitu a ne pro koukání na krásné displeje s vysokým rozlišením. A proto mě jako uživatele takové věci zajímá jak jezdí, jak je spolehlivá, jaké jsou náklady, jak je bezpečné, jak je prostorná, jak moc vyhovuje mému jízdnímu stylu a potřebám.....a jestli zrcadlí, nebo nezrcadlí je pro mě fakt marginální problém.
Cílová skupina je naprosto jasná. A prodejní čísla dokazují, že to je pro Dacii trefa do černého. A pokud umíš číst, tak by jsi věděl že tohle není sociální auto za půl mega. Vlastně to není sociální auto. Sociální auto je 20 let stará Fabia za 30.
Děkuji autorovi, že dementy nazval pravím názvem.
Měl bych pro dementy takovou spotřebitelskou radu. Sám se rád svezu rychle a protože nechci nikoho ohrozit, tak pro takovou jízdu volím okruhy, závody v am rallye, akce typu Úterský kopec a podobně. Jen nevím, jestli tahle rada padne na úrodnou půdu, protože tady nejde o řízení, ale o dělání bordelu a nějakého insta kreditu. Ale u toho posledního si nejsem jistý, moc takovým věcem nerozumím. Když něco dělám, tak to dělám pro to že mě to baví a ne abych se tím někomu chlubil.
Paráda, to byla rychlost. Skoro, jak kdybych to řekl do kouzelného sluchátka :) Děkuji
Poslední komentáře
- rivka, Když je cesta přímo za odměnu: Mercedes-Benz...
Ať se, Jaromíre, na věky věků smažíš v ekopekle za tu fotku... - riderhenry, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
Určitě. Co jiného udělat, když se mi nedaří prodávat... - Iskar, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
Čo má 4 nohy a dokáže lietať? To je ľahké... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
ani pri 100k hrubeho mesacne, pokial pri tom clovek ma rodinu... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
takze sa tam nezmesti ani jeden balik fasaneho polystyrenu? Zufalo... - StreetPro, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Širší kola? Ani těch 9,5 a 10´´ není zrovna na "tramvaj... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Renault má taky spalovací alternativu. Říká ji Austral a je od 780 t. - Daniel Borský, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Hluboký je kufr dost, s tím jsem problém neměl. Víc by mi asi vadila... - jerry, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Renault Scenic za jeden a čtvrt milionu? A lidem to přijde... - bitner, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-glosa-horor-ve-wolfsburgu-jednou-to-prijde-i-do-ceska-259250 Tak... - Habakukk, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Litráž to je taková onanie výrobce jak to zase o ten kufr... - bitner, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Zazil jsem jednu sekretarku, ktera jezdila do prace Touranem.... - HeavySmoker, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Sato: S dojazdom toho zas tak veľa neurobia. Baterky nie sú drahé,... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Kufr okolo 500 l v základní konfiguraci. Co přesně byste... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
pri pohlade na kufor je to jasne nizsia stredna trieda, takze...
Poslední inzeráty
1993 rok výroby
193 koní výkon
5 732 ccm objem
2009 rok výroby
403 koní výkon
6 ccm objem
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů