načítám data...

Augi

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal Augustýn
BydlištěPraha 4
Registracepřed 15.2 měs.
Poslední aktivitapřed 17.9 hod.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků40
Pozitivních komentářů u článků15
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Od strachu z řízení k lásce k autům, vol. 0

05. dubna 2020, 23:42 69 komentářů

Může se z někoho, kdo se vyhýbá sednutí za volant, stát nadšený řidič a (neúspěšný) amatérský závodník?

Od strachu z řízení k lásce k autům - volba

11. dubna 2020, 23:00 8 komentářů

Jak jsem se rozhodoval, jaké auto pro zábavu sobě pořídit. Kdo se dostal do finále? A co nakonec rozhodlo?

Trable řidiče sportovního auta

27. dubna 2020, 00:00 54 komentářů

Už samotné pořízení sportovního auta slibuje nevšední zážitky za volantem. Trošku překvapivě se najdou ale i negativní. Jaké jsou ty nejvíc otravné?


Posledních 50 komentářů

Augi
30. července 2020, 23:48
0
Hyundai Tucson Adventure 1.6 T-GDI: Dobrodružství ze staré školy

Přesně - u auta rodinného typu bych čekal fotku kufru a zadních sedaček :-(

Augi
26. července 2020, 21:43
1
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Další varianta je jezdit na víkendy apod. dvěma autama - ty (třeba se psem nebo jedním dítětem) roadsterem, zbytek rodiny pekáčem.

Augi
08. července 2020, 07:23
1
Subaru Forester e-Boxer: Nový, lepší, a přece stále stejný

Naposledy jsme jeli plně naložený (včetně střešního boxu) z Lipna do Prahy a spotřeba byla taky lehce přes 7. A to jsem opravdu nebyl brzda provozu.

Jak jsem psal, velkou roli v tom hraje to, jak člověk pracuje s CVT. Já už byl zvyklý z Toyoty, takže jsem měl takovou spotřebu už od začátku.

Augi
03. července 2020, 09:59
0
Subaru Forester e-Boxer: Nový, lepší, a přece stále stejný

Jako majitel několika Subaru (starých i novějších) musím trošku souhlasit - ekonomika provozu opravdu není nejsilnější stránka.

Resp. je to dost závislé na jízdním stylu - kvůli specifičnosti CVT závisí více na řidiči, je potřeba se s tím trošku naučit pracovat.Třeba s Levorgem (1.6T) jezdím kombinovaně něco přes 7, což je podle Spritmonitoru spíš spodní hranice - průměr je přes 9 a drtiči mají k dvanácti.

Docela jsem se těšil na hybridní Subaru a doufal, že co nejvíc zužitkují spřízněnost s Toyotou (mám hybridního Yarise a to auto je boží) - bohužel to ale podle zkušeností vypadá, že to není tak povedené jako u Toyoty :( Tak snad to rychle vychytají...

Augi
28. června 2020, 12:55
11
Augi
17. června 2020, 20:29
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Záleží, kudy jedeš. Pokud musíš vyjet hodně obrubníků, tak je to s takovou těžkou mrchou docela pruda se ohýbat. A tahat to s sebou v mhd taky není nic moc pohodlnýho (i s tím madlem je to dost velký).

Augi
17. června 2020, 20:25
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Valfar: Netvrdím, že je to pro každého, ale moje volba to nejspíš bude. Dojezd mi stačí reálných 20 km, zaparkovat můžu přímo v kanclu. A když se třeba extrémně zkazí počasí, tak mi moznost vzit to do MHD mi přijde super. Další dost podstatný parametr je to, že až na prvních a posledních cca 200 metrů to mám po cyklostezce.

Kolo je na mě už moc velký, ale docela jsem uvažoval o sk8 (protože jsem dřív jezdil), ale bohužel není tak skladný (těžký baterky) a hlavně u každého obrubníku se člověk musí sehnout (ollie s takovou těžkou mrchou fakt nedáš).

Augi
16. června 2020, 22:37
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

O téhle variantě vážně uvažuju. Nepoužíval bych ji na nic jiného než ježdění do práce, tedy každý den tu samou trasu, takže nepotřebuju to co autor článku. Letošní zima byla tak mírná, že by šlo jezdit celoročně, v případě nouze se s tím dá do MHD, mohl bych si ji vzít až do kanclu a tam nabít. Teď jen najít model, který ujede 20 km a na dalších 20 km se dobije za 8 hodin z běžné zásuvky.

Augi
14. června 2020, 21:27
0
‚Autopilot‘ už v základu. Jakou budoucnost věští nový Yaris?

To, že nemá ani šroubek stejný oproti předchozí generaci mě spíš znepokojuje, protože v předchozí generaci to bylo skvělý auto.

Augi
11. června 2020, 22:24
8
Mazda3 dostane příští rok přeplňovaný dvouapůllitr. Je tu ale háček.

Že bude jen s automatem je spíš lepší zpráva - čekal jsem, že tím háčkem bude to, že se nepodívá do Evropy.

Augi
08. června 2020, 08:11
2
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

(Ne)přítomnost tempomatu u takhle drahého auta je dvousečná zbraň. Na jednu stranu super, že umožňují takovou úroveň konfigurace, na druhou stranu si představuju zákazníka, který si objedná auto za dva míče a nenapadne ho zkontrolovat, jestli má ve své specifikaci tempomat, protože to (oprávněně) považuje za samozřejmost.
-
Komentář upraven 8. 6. 2020, 09:11:24

Augi
07. června 2020, 22:20
2
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

Pěkný auto. Akorát nechápu, co se honilo hlavou tomu, kdo naspecifikoval novinářský auto bez tempomatu a seslí v elektrice.

Augi
04. června 2020, 22:16
1
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Nemůže bejt Krabe menší počet komentářů u článku o BRZ, protože to je starý známý auto, většina z _pravověrných_ v něm jela, tak k tomu (pěknému) článku není moc dodat? Naproti tomu elektroauto zas tolik lidí nezkusilo a tak má každý vyhraněný názor :-)

Augi
03. června 2020, 15:26
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Tak tohle mě opravdu pobavilo :D Ioniqa si totiž pořídil kamarád, kterého auta zajímají, bydlí v malém městě a být eko není jeho prvoplánovým cílem :) Navíc je to autíčkář, tak mu to můžeš vmést do obličeje třeba na nějakém trackdayi, jakou strašnou udělal chybu :)

Hodně se o tom rozepsal taky: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

Augi
17. května 2020, 10:31
1
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Já vím, jak to myslíš, a souhlasím, jen je trošku zavádějící říkat (a dělají to tak všichni, nic proti Tobě), že elektroauto je vhodné jako "druhé auto do rodiny". Aby to dávalo finančně smysl, musí to být "první auto do rodiny", tedy to nejvíce využívané, prostě dailyna. Protože čím víc auto jezdí, tím víc se ti úspora na provozu projeví.

Druhé auto do rodiny pak může být nějaký spalovák (pokud má to první auto velmi omezený dojezd), kterým se dá bez omezení jezdit o víkendech na výlety, návštěvy, dovolené, ...

Z tohodle hlediska mi třeba přijdou zajímavé PHEV (pokud má člověk doma nebo v práci zásuvku), které mohou přes týden plnit úlohu dailyny na elektriku, a o víkendu nebránit v rozletu.

Augi
17. května 2020, 10:20
1
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Kamarád se dlouho o elektroauta zajímal a nakonec si jedno pořídil, a píše o tom docela zajímavý články, viz třeba ten poslední: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

Augi
17. května 2020, 00:33
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Tím přirovnáním k Alfě jsi myslím uhodil hřebíček na hlavičku. Mazdu vnímám trošku víc mainstreamově, ale v zásadě do téhle party zapadá.

Augi
16. května 2020, 10:16
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Ano, podle všeho je to na 100 % on :)

Píše: "Asi by se dalo říct, že A6 Allroad je vlastně nudné auto. Řízení si s Vámi nepovídá, diesel bez bi-turba je prostě diesel a podvozek je odtažitý. Jenže ono to tak nějak všechno dohromady funguje. Subaru Levorg je sice zábavná motokára, ale tohle je skutečné auto a o tom to asi je."

Což přesně odpovídá tomu, co jsem psal - Levorg je auto pro "autíčkáře". Teda pro někoho, pro koho je "skutečné auto" auto s charakterem (což ne vždy znamená lepší).

Augi
15. května 2020, 23:46
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Krabe, když si Levorga půjčíš, dáš tam sportovní režim, manuální řazení, a půjdeš se svézt na nějakou okresku, budeš oprávněně nadšen. Když ho držíš pod krkem, tak to jede příjemně, a díky batohu se to pěkně složí do zatáčky. Akorát ti za chvíli začnou vadnout brzdy.

Předpokládám, že něco takovýho udělala i většina novinářů.

Ale použití pro běžnej rodinnej provoz, to je spíš průměr. Žádnej průser, ale taky třeba žádná hitparáda v pohodlnosti a praktičnosti.

Augi
15. května 2020, 23:37
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

S tím Levorgem je to složitý. Podvozek je jako v STI, tzn. na rodinný auto zbytečně tvrdej a funguje skvěle při svižnější jízdě, kterou ale žena, dítě ani pes moc neocení. A zároveň je hrozně před motorem (na rodinný auto ale výkonu dost).
Jsem ale subarista, auto se mi hrozně líbí, vždycky jsem chtěl nějakýho netradičního japonskýho kombíka, a tohle zvládne řídit i žena a zároveň je to relativně nový auto, takže snad spolehlivý. Já koupě nelituju, ale není to auto pro každýho, takže ho rozhodně nebudu každýmu na počkání doporučovat. Když už něco od Subaru, tak posledního Outbacka - kamarád si koupil novýho v Pobaltí a to je dobrý rodinný auto (snad až na roletku v kufru).

Augi
12. května 2020, 23:13
1
Ptejte se: SUV, či kombi?

Slušnej bordel, těžko říct, jaký požadavky mají jakou prioritu. Ale až na Volvo (tenhle model) dobrej vkus :-)

Sám to mám tak, že máme Levorga jako rodinný auto a hybridního Yarise do města (protože nemáme možnost nabíjet doma). S Yarisem obrovská spokojenost, to autíčko milujeme. Levorg bych řekl, že je spíš pro autíčkáře. Jízdní vlastnosti perfektní, ale když by někdo chtěl jezdit pohodlně z bodu A do bodu B, tak za stejný peníze nakoupí líp u koncernu. Nedávno jsem kupoval příčníky od chlápka, který vyměnil Levorga za nějakou Audinu, a hrozně si tu změnu pochvaloval.

Corollu jsem byl projet a je to příjemný auto, ale nakonec jsem vybral Levorga (spíš srdcem, jsem Subarista).

Do budoucna uvažuju o Pacifice, a pokud budeme mít nabíjení doma, tak PHEV. Recenze i zkušenosti z US napovídají, že by to mohl být dobrý kup. Integrovaný vysavač v kufru mě dostal, opravdu domyšlené rodinné auto :-) Akorát ten servis v ČR mě děsí. Ale možná by větší děti ocenily otočné sedačky, to by pak znamenalo Včko.
-
Komentář upraven 12. 5. 2020, 23:21:49

Augi
07. května 2020, 10:02
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Docela dlouho jsem uvažoval o Ceedu GT, ale pak jsem měl náhodou možnost si zkusit do něj sednout, a i se svými cca 185 cm se tam nevejdu :( Jediný, jak nemusím mít hlavu nastranu, je sedačka úplně dole (to je samozřejmost, to mám všude) a opěradlo sklopené na taxi-style. Tak jsem rovnou zkusil sednout i do Stingeru a bylo to nämlich to samé :(

Tak možná tohle je ten nedostatek prostoru v kabině, na který si ostatní stěžují...

Augi
01. května 2020, 23:27
0
Lancia Kappa: Důstojné stáří

Krásné povídání o zapomenutém modelu zapomenuté automobilky, díky!

Augi
01. května 2020, 09:08
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal :-) Áčka bych klidně podojil, ale udělat tohle malému bazarníkovi, který by mi prodával auto v odpovídajícím stavu a byla by s ním rozumná domluva, to bych neudělal.

Augi
30. dubna 2020, 22:29
1
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Situace s různýma splátkovýma firmama byla v Česku opravdu tristní, takže se to řešilo legislativně. Konkrétně jsem to nikdy nezkoumal, ale nemám důvod nevěřit Zajdovi.

Všichni takhle nepostupují proto, protože jednoduše tu hotovost nemají.

Já osobně bych nedělal obchod (kupoval auto) s někým, koho si nevážím, a někoho slušného bych takhle nepodrazil.

Augi
30. dubna 2020, 13:00
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Ta Dacia vypadá fakt divně, ale Peugeot prost různých serepetiček se mi kupodivu líbí :)

Augi
28. dubna 2020, 10:13
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Tak jsem si dal práci a našel i v aktuálním znění zákona klauzule o tom, že je možné "protrubovat" a "problikávat" předjížděná vozidla. Není to v § 17 (Předjíždění), ale § 31 (Výstražná znamení).

(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

Osobně to probliknutí používám jen tehdy, když se na dálnici blížím k někomu, kdo jede bezdůvodně v prostředním pruhu. Tak v desetině případů uhne doprava (kam patří) a předjíždění se nekoná.

Augi
26. dubna 2020, 17:34
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Když jsem dělal v roce 2001 řidičák, tak to s probliknutím před předjížděním tam ještě bylo. Resp. to bylo tak, že v obci se může před předjížděním probliknout, a mimo obec i protroubit. (ano, takové kraviny si pamatuji, a byl jsem trošku posedlý detailním zkoumáním pravidel)

Takže to už neplatí?

Augi
10. dubna 2020, 13:30
0
Augi
03. dubna 2020, 00:07
0
Augi
26. února 2020, 21:03
0
BMW X4M Competition: Frajer, co myslí jenom na jedno

Jojo, rozhodně tu takový lidi budou, jen by byla zajímavá statistika, kolik je nás tu socek a kolik těch bohatších. Limit 150k mi přijde přísnej, medián bych čekal tak 500k. Tolik říká moje křišťálová koule :-)

Augi
26. února 2020, 14:50
1
BMW X4M Competition: Frajer, co myslí jenom na jedno

> krab: Kdežto tahle drahá nová auta jsou nám většině hrozně vzdálená, tak nás to nebaví ani o tom moc číst.

Přesně tak to mám já :) Ale bylo by zajímavé vědět, jak to má čtenářstvo obecně.

Augi
20. února 2020, 13:02
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

beastar: Mám 4 auta a všechny v garáži. Čekal bych, že když si někdo pořídí takovýhle nový BMW, tak to bude mít podobně.

Ale tím jsme utekli od mé původní myšlenky, že jaký auto člověk má je vcelku jedno z hlediska reprezentativnosti, protože jen v tom autě málokdy viděn. Spíš takové zamyšlení, nic hlubšího v tom nehledej :)

Ale asi máš pravdu v tom, že když si někdo pořídí auto kvůli statutu, tak se pak chová tak, aby byl s tím autem viděn :)

Augi
19. února 2020, 23:36
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

beastar: No nevím, nechat auto v Praze na ulici, když mám garáž, to jsem nikdy neudělal. Z ostatních činností znám jen tenis a tam je u areálů velký parkoviště jako u obchoďáku...hrával jsem každý měsíc se čtyřma cizíma lidma a snad nikdy jsem je neviděl lézt do auta.

Augi
19. února 2020, 14:51
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ohledně té reprezentativnosti...lidi, kteří mají na takhle drahý auto stejně budou jezdit z garáže do garáže (aspoň v Praze), takže je v tom autě velmi pravděpodobně nikdo nikdy neuvidí...tak jaký to má vlastně smysl? :)

Augi
13. ledna 2020, 16:17
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Hybridní Toyotu mám, takže vím :) Obecně mi přijde, že u novějšch aut se jezdí jen jednou za rok na výměnu oleje a filtrů. A i s tím elektrem bude potřeba podle mého jednou za rok do servisu, na nějakou kontrolu. Takže mi to vlastně nepřijde jako důvod, proč kupovat elektro (do té doby, než se na tom spalováku něco hrozně nevysype).

Augi
13. ledna 2020, 15:19
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Plug-in hybrid ale moc neřeší ten základním požadavek, kterým je eliminovat servis spojený s provozem spalovacího motoru. Jinak bych to byla skvělá volba.

Augi
10. ledna 2020, 12:54
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Bude se tohle ekovýpalný nějak vztahovat i na individuální dovoz? Protože to bude dost možná jediná možnost, jak si v EU pořídit nové zajímavé sportovní auto. Ne že bych to plánoval, ale zajímalo by mě to.

Augi
28. října 2019, 22:10
0
Kia ProCeed GT: Kombík pro nadšeného řidiče

Přesně tak, se svýma 189 cm se do Proceedu ani Stingera bohužel nevlezu :-( (leda bych si absurdně sklopil sedačku) Jsou to auta pro lidi do tak 185 cm.

Augi
07. května 2019, 22:56
1
30. Kafe&Káry v Praze: Když se daří...

Pro mě to byly také první KK, na které se mi podařilo dorazit, ale lokalita mi přišla skvělá :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem