logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Michal „Augi“ Augustýn

BydlištěPraha 4
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 4.8 měs.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků60
Pozitivních komentářů u článků24
Negativních komentářů u článků0

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

1
Augi
28. 8. 2024, 17:56
Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete

Ano, je to atmosféra, takže se musí držet v otáčkách, ale jsou tam pádla, takže stačí dvakrát drcnout do levého pádla a otáčky jsou hned ve správném pásmu.

1
Augi
23. 2. 2024, 08:04
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Což zcela mění situaci :-) Tohle je fakt problém, takže Y jsem ve výběru vyměnil za posledního Enyaqa.

1
Augi
22. 2. 2024, 23:03
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Měl jsem v hledáčku Y jakožto nové rodinné auto, tak jsem se cvičmo zapojil do komunity, a zjistil, že v ČR je obrovský problém servis. Je jen jeden v Praze (další snad teď otvírají v Ostravě), což vůbec neodpovídá počtu prodaných aut. Takže lidi jsou nasraní, někteří jezdí servisovat do okolních států. A pokud má člověk smůlu a někdo ho treva trefí, tak servisovat je možné jen v Advantages Cars (recenze si dohledejte sami). A tohle riskovat u rodinného daily nechci.

0
Augi
8. 2. 2024, 17:17
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Při troše štěstí by se možná dal za 800k sehnat mírně jetý Multivan T7 (nový začíná na 1M).

1
Augi
4. 10. 2023, 12:12
Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky dospělé kluky

S těma režimama to není zas tak žhavý - řeší to je průběh plynového pedálu, takže já třeba jezdím na ten normální režim, který nemá tak agresivní nástup, a díky tomu mám pocit větší kontroly.

Ohledně DCCD: jsou tam ty 3 automatické režimy, kdy se nastavení diferáku mění podle toho, co se zrovna děje (kombinuje to data z různých senzorů). Samozřejmě ne tak pěkně, jako s jednotkou od Skácela nebo Motecu, ale ani sériová jednotka diffu mě nijak neuráží.
Těch 6 pevných režimů je jen pro velmi speciální situace. Já si třeba dávám plně otevřený pevný režim při parkování apod., aby středovej diff netrpěl.

Jinak pěkný článek, díky za něj, STIčka jezdím přes 7 let, tak je pěkné si přečíst také názor z vnějšku :-)

0
Augi
13. 8. 2023, 17:16
Bazarový snílek: Kam dále?

S2000 mám přes 3 roky, a akorát se ji chystám prodávat ve prospěch STI. Záleží, co přesně hledáš. Pokud chceš zůstat u zadokolky, tak by mohlo být zajímavé nové Toyobaru, které bude perfektní na daily. Úplně bych taky nezatracoval čtyřválcovou Supru.

0
Augi
18. 10. 2022, 15:56
Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC: Splní každé vaše přání

Jaká je (využitelná) kapacita baterie? ????

1
Augi
21. 2. 2022, 11:58
Subaru Outback Touring: Out and about (and back)

Henry, já existuju :) Mám CVT v Levorgu a e-CVT v Yarisu, a jinou převodovku bych už do daily nechtěl - ta plynulost mi maximálně vyhovuje.

Ohledně spotřeby a CVT - nemá cenu řešit nějaké průměrné nebo udávané spotřeby, protože je extrémně závislá na jízdním stylu.

0
Augi
7. 2. 2022, 13:52
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Paráda! Já to psal jen pro sebe, nepočítal jsem s tím, že by to někdo další mohl číst :) Ale dávám takové věci veřejně, aby to Google proindexoval, a já si mohl za 20 let zavzpomínat :)

0
Augi
4. 2. 2022, 16:15
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

beastar: Kdysi jsem se začal jen tak učit španělsky, abych mozek přepnul od programování k trošku jinýmu způsobu práce. A pak jsem náhodou narazil na kurzy katalánštiny, tak jsem jen změnil svůj mozkový stimulant :) Žádný rodinný ani podobný vztah ke Katalánsku nemám, ale mám rád tamní kulturu i lidi (nejde to napsat univerzálně, ale působí na mě jako kombinace toho lepšího ze Španělů a Francouzů).

0
Augi
20. 1. 2022, 12:06
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Kdyby tě zajímaly čistě trackdaye, tak na to jsem už před léty vytvořil Google kalendář, který stále plním: https://augi.cz/autickarnik/

0
Augi
20. 11. 2021, 22:45
Subaru XV 1.6i Comfort ES: Pokořitel polních cest

Boduje tím podvozkem, to se asi fakt musí zažít. Když člověk pochopí, jak to auto funguje, tak vlastně nemusí tolik akcelerovat, protože projíždí zatáčky výrazně rychleji než v jiném autě. Pro mě osobně je to hrozně příjemné, celá jízda je pak taková plynulejší.

0
Augi
22. 10. 2021, 17:10
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Jsem jeden z těch, kteří se krátce svezli :) Tu hmotnost to fakt maskuje neskutečně, a měl jsem pocit, že i na ne úplně kvalitním asfaltu se chovalo ukázkově.

Na co bych si musel zvykat na okreskách okolo Křivoklátu je větší šířka. Pří míjení protijedoucího auta jsem se musel fakt pekelně soustředit, abych se držet dost u kraje. Ale...z jiného podobně širokého auta mám zkušenost, že na to si člověk zvykne rychle :)

0
Augi
22. 10. 2021, 17:07
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Svezl jsem se jen krátce a to auto fakt hmotnost dokonale maskuje. Jak se píše v článku, jako by mělo o půl tuny míň.

0
Augi
11. 8. 2021, 14:41
Lexus RC-F Track Edition: Beránek v rouše vlčím

Jaké by byly důvody pro ne-koupi? :)

6
Augi
21. 12. 2020, 10:03
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

Nemá ten dvoulitr od Subaru 92 kW? Navíc něco "sežere" čtyřkolka, takže to aby sis vzal do Mostu knížku, aby ses na rovinkách nenudil :)

4
Augi
13. 10. 2020, 07:39
Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Subaru komunita, především fórum funguje perfektně, ale máme i užší skupinku na WhatsAppu.

A samozřejmě Sunday Drive :-)

2
Augi
27. 9. 2020, 08:20
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Taky mi přijde, že opomněl tuhle maličkost, která se některým lidem stává :-)

2
Augi
26. 9. 2020, 23:15
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Kočárky.

0
Augi
1. 9. 2020, 23:17
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

Maximálka mě nezajímá, vlastně ji ani u mých aut nevím. Zrychlení je lepší údaj, pro daily je hranice 10, pro funcar by se nabízelo 5 ;-)
Výkon pro daily min. 100 kW, u funcaru nehraje roli, tam mi víc záleží na celkovém pocitu z řízení.
U dailyny vyžaduju automat.

0
Augi
30. 7. 2020, 23:48
Hyundai Tucson Adventure 1.6 T-GDI: Dobrodružství ze staré školy

Přesně - u auta rodinného typu bych čekal fotku kufru a zadních sedaček :-(

1
Augi
26. 7. 2020, 21:43
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Další varianta je jezdit na víkendy apod. dvěma autama - ty (třeba se psem nebo jedním dítětem) roadsterem, zbytek rodiny pekáčem.

1
Augi
8. 7. 2020, 07:23
Subaru Forester e-Boxer: Nový, lepší, a přece stále stejný

Naposledy jsme jeli plně naložený (včetně střešního boxu) z Lipna do Prahy a spotřeba byla taky lehce přes 7. A to jsem opravdu nebyl brzda provozu.

Jak jsem psal, velkou roli v tom hraje to, jak člověk pracuje s CVT. Já už byl zvyklý z Toyoty, takže jsem měl takovou spotřebu už od začátku.

0
Augi
3. 7. 2020, 09:59
Subaru Forester e-Boxer: Nový, lepší, a přece stále stejný

Jako majitel několika Subaru (starých i novějších) musím trošku souhlasit - ekonomika provozu opravdu není nejsilnější stránka.

Resp. je to dost závislé na jízdním stylu - kvůli specifičnosti CVT závisí více na řidiči, je potřeba se s tím trošku naučit pracovat.Třeba s Levorgem (1.6T) jezdím kombinovaně něco přes 7, což je podle Spritmonitoru spíš spodní hranice - průměr je přes 9 a drtiči mají k dvanácti.

Docela jsem se těšil na hybridní Subaru a doufal, že co nejvíc zužitkují spřízněnost s Toyotou (mám hybridního Yarise a to auto je boží) - bohužel to ale podle zkušeností vypadá, že to není tak povedené jako u Toyoty :( Tak snad to rychle vychytají...

11
Augi
28. 6. 2020, 12:55
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Subaru boxer diesel

0
Augi
17. 6. 2020, 20:29
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Záleží, kudy jedeš. Pokud musíš vyjet hodně obrubníků, tak je to s takovou těžkou mrchou docela pruda se ohýbat. A tahat to s sebou v mhd taky není nic moc pohodlnýho (i s tím madlem je to dost velký).

0
Augi
17. 6. 2020, 20:25
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Valfar: Netvrdím, že je to pro každého, ale moje volba to nejspíš bude. Dojezd mi stačí reálných 20 km, zaparkovat můžu přímo v kanclu. A když se třeba extrémně zkazí počasí, tak mi moznost vzit to do MHD mi přijde super. Další dost podstatný parametr je to, že až na prvních a posledních cca 200 metrů to mám po cyklostezce.

Kolo je na mě už moc velký, ale docela jsem uvažoval o sk8 (protože jsem dřív jezdil), ale bohužel není tak skladný (těžký baterky) a hlavně u každého obrubníku se člověk musí sehnout (ollie s takovou těžkou mrchou fakt nedáš).

0
Augi
16. 6. 2020, 22:37
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

O téhle variantě vážně uvažuju. Nepoužíval bych ji na nic jiného než ježdění do práce, tedy každý den tu samou trasu, takže nepotřebuju to co autor článku. Letošní zima byla tak mírná, že by šlo jezdit celoročně, v případě nouze se s tím dá do MHD, mohl bych si ji vzít až do kanclu a tam nabít. Teď jen najít model, který ujede 20 km a na dalších 20 km se dobije za 8 hodin z běžné zásuvky.

0
Augi
14. 6. 2020, 21:27
‚Autopilot‘ už v základu. Jakou budoucnost věští nový Yaris?

To, že nemá ani šroubek stejný oproti předchozí generaci mě spíš znepokojuje, protože v předchozí generaci to bylo skvělý auto.

8
Augi
11. 6. 2020, 22:24
Mazda3 dostane příští rok přeplňovaný dvouapůllitr. Je tu ale háček.

Že bude jen s automatem je spíš lepší zpráva - čekal jsem, že tím háčkem bude to, že se nepodívá do Evropy.

2
Augi
8. 6. 2020, 08:11
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

(Ne)přítomnost tempomatu u takhle drahého auta je dvousečná zbraň. Na jednu stranu super, že umožňují takovou úroveň konfigurace, na druhou stranu si představuju zákazníka, který si objedná auto za dva míče a nenapadne ho zkontrolovat, jestli má ve své specifikaci tempomat, protože to (oprávněně) považuje za samozřejmost.
-
Komentář upraven 8. 6. 2020, 09:11:24

2
Augi
7. 6. 2020, 22:20
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

Pěkný auto. Akorát nechápu, co se honilo hlavou tomu, kdo naspecifikoval novinářský auto bez tempomatu a seslí v elektrice.

1
Augi
4. 6. 2020, 22:16
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Nemůže bejt Krabe menší počet komentářů u článku o BRZ, protože to je starý známý auto, většina z _pravověrných_ v něm jela, tak k tomu (pěknému) článku není moc dodat? Naproti tomu elektroauto zas tolik lidí nezkusilo a tak má každý vyhraněný názor :-)

3
Augi
3. 6. 2020, 15:26
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Tak tohle mě opravdu pobavilo :D Ioniqa si totiž pořídil kamarád, kterého auta zajímají, bydlí v malém městě a být eko není jeho prvoplánovým cílem :) Navíc je to autíčkář, tak mu to můžeš vmést do obličeje třeba na nějakém trackdayi, jakou strašnou udělal chybu :)

Hodně se o tom rozepsal taky: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

1
Augi
17. 5. 2020, 10:31
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Já vím, jak to myslíš, a souhlasím, jen je trošku zavádějící říkat (a dělají to tak všichni, nic proti Tobě), že elektroauto je vhodné jako "druhé auto do rodiny". Aby to dávalo finančně smysl, musí to být "první auto do rodiny", tedy to nejvíce využívané, prostě dailyna. Protože čím víc auto jezdí, tím víc se ti úspora na provozu projeví.

Druhé auto do rodiny pak může být nějaký spalovák (pokud má to první auto velmi omezený dojezd), kterým se dá bez omezení jezdit o víkendech na výlety, návštěvy, dovolené, ...

Z tohodle hlediska mi třeba přijdou zajímavé PHEV (pokud má člověk doma nebo v práci zásuvku), které mohou přes týden plnit úlohu dailyny na elektriku, a o víkendu nebránit v rozletu.

2
Augi
17. 5. 2020, 10:20
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Kamarád se dlouho o elektroauta zajímal a nakonec si jedno pořídil, a píše o tom docela zajímavý články, viz třeba ten poslední: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyundai-ioniq-electric-zkusenosti-a-muj-zivot-s-levnym-elektroautem/

0
Augi
17. 5. 2020, 00:33
Ptejte se: SUV, či kombi?

Tím přirovnáním k Alfě jsi myslím uhodil hřebíček na hlavičku. Mazdu vnímám trošku víc mainstreamově, ale v zásadě do téhle party zapadá.

0
Augi
16. 5. 2020, 10:16
Ptejte se: SUV, či kombi?

Ano, podle všeho je to na 100 % on :)

Píše: "Asi by se dalo říct, že A6 Allroad je vlastně nudné auto. Řízení si s Vámi nepovídá, diesel bez bi-turba je prostě diesel a podvozek je odtažitý. Jenže ono to tak nějak všechno dohromady funguje. Subaru Levorg je sice zábavná motokára, ale tohle je skutečné auto a o tom to asi je."

Což přesně odpovídá tomu, co jsem psal - Levorg je auto pro "autíčkáře". Teda pro někoho, pro koho je "skutečné auto" auto s charakterem (což ne vždy znamená lepší).

0
Augi
15. 5. 2020, 23:46
Ptejte se: SUV, či kombi?

Krabe, když si Levorga půjčíš, dáš tam sportovní režim, manuální řazení, a půjdeš se svézt na nějakou okresku, budeš oprávněně nadšen. Když ho držíš pod krkem, tak to jede příjemně, a díky batohu se to pěkně složí do zatáčky. Akorát ti za chvíli začnou vadnout brzdy.

Předpokládám, že něco takovýho udělala i většina novinářů.

Ale použití pro běžnej rodinnej provoz, to je spíš průměr. Žádnej průser, ale taky třeba žádná hitparáda v pohodlnosti a praktičnosti.

0
Augi
15. 5. 2020, 23:37
Ptejte se: SUV, či kombi?

S tím Levorgem je to složitý. Podvozek je jako v STI, tzn. na rodinný auto zbytečně tvrdej a funguje skvěle při svižnější jízdě, kterou ale žena, dítě ani pes moc neocení. A zároveň je hrozně před motorem (na rodinný auto ale výkonu dost).
Jsem ale subarista, auto se mi hrozně líbí, vždycky jsem chtěl nějakýho netradičního japonskýho kombíka, a tohle zvládne řídit i žena a zároveň je to relativně nový auto, takže snad spolehlivý. Já koupě nelituju, ale není to auto pro každýho, takže ho rozhodně nebudu každýmu na počkání doporučovat. Když už něco od Subaru, tak posledního Outbacka - kamarád si koupil novýho v Pobaltí a to je dobrý rodinný auto (snad až na roletku v kufru).

1
Augi
12. 5. 2020, 23:13
Ptejte se: SUV, či kombi?

Slušnej bordel, těžko říct, jaký požadavky mají jakou prioritu. Ale až na Volvo (tenhle model) dobrej vkus :-)

Sám to mám tak, že máme Levorga jako rodinný auto a hybridního Yarise do města (protože nemáme možnost nabíjet doma). S Yarisem obrovská spokojenost, to autíčko milujeme. Levorg bych řekl, že je spíš pro autíčkáře. Jízdní vlastnosti perfektní, ale když by někdo chtěl jezdit pohodlně z bodu A do bodu B, tak za stejný peníze nakoupí líp u koncernu. Nedávno jsem kupoval příčníky od chlápka, který vyměnil Levorga za nějakou Audinu, a hrozně si tu změnu pochvaloval.

Corollu jsem byl projet a je to příjemný auto, ale nakonec jsem vybral Levorga (spíš srdcem, jsem Subarista).

Do budoucna uvažuju o Pacifice, a pokud budeme mít nabíjení doma, tak PHEV. Recenze i zkušenosti z US napovídají, že by to mohl být dobrý kup. Integrovaný vysavač v kufru mě dostal, opravdu domyšlené rodinné auto :-) Akorát ten servis v ČR mě děsí. Ale možná by větší děti ocenily otočné sedačky, to by pak znamenalo Včko.
-
Komentář upraven 12. 5. 2020, 23:21:49

0
Augi
7. 5. 2020, 10:02
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Docela dlouho jsem uvažoval o Ceedu GT, ale pak jsem měl náhodou možnost si zkusit do něj sednout, a i se svými cca 185 cm se tam nevejdu :( Jediný, jak nemusím mít hlavu nastranu, je sedačka úplně dole (to je samozřejmost, to mám všude) a opěradlo sklopené na taxi-style. Tak jsem rovnou zkusil sednout i do Stingeru a bylo to nämlich to samé :(

Tak možná tohle je ten nedostatek prostoru v kabině, na který si ostatní stěžují...

0
Augi
1. 5. 2020, 23:27
Lancia Kappa: Důstojné stáří

Krásné povídání o zapomenutém modelu zapomenuté automobilky, díky!

0
Augi
1. 5. 2020, 09:08
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal :-) Áčka bych klidně podojil, ale udělat tohle malému bazarníkovi, který by mi prodával auto v odpovídajícím stavu a byla by s ním rozumná domluva, to bych neudělal.

1
Augi
30. 4. 2020, 22:29
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Situace s různýma splátkovýma firmama byla v Česku opravdu tristní, takže se to řešilo legislativně. Konkrétně jsem to nikdy nezkoumal, ale nemám důvod nevěřit Zajdovi.

Všichni takhle nepostupují proto, protože jednoduše tu hotovost nemají.

Já osobně bych nedělal obchod (kupoval auto) s někým, koho si nevážím, a někoho slušného bych takhle nepodrazil.

0
Augi
30. 4. 2020, 13:00
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Ta Dacia vypadá fakt divně, ale Peugeot prost různých serepetiček se mi kupodivu líbí :)

0
Augi
28. 4. 2020, 10:13
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Tak jsem si dal práci a našel i v aktuálním znění zákona klauzule o tom, že je možné "protrubovat" a "problikávat" předjížděná vozidla. Není to v § 17 (Předjíždění), ale § 31 (Výstražná znamení).

(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

Osobně to probliknutí používám jen tehdy, když se na dálnici blížím k někomu, kdo jede bezdůvodně v prostředním pruhu. Tak v desetině případů uhne doprava (kam patří) a předjíždění se nekoná.

0
Augi
26. 4. 2020, 17:34
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Když jsem dělal v roce 2001 řidičák, tak to s probliknutím před předjížděním tam ještě bylo. Resp. to bylo tak, že v obci se může před předjížděním probliknout, a mimo obec i protroubit. (ano, takové kraviny si pamatuji, a byl jsem trošku posedlý detailním zkoumáním pravidel)

Takže to už neplatí?

0
Augi
10. 4. 2020, 13:30
Ideální Porsche pro roadtrip

Hondu S2000!