
Sch
Jméno | Karel Schmidt |
---|---|
Bydliště | Praha 5 |
Registrace | před 4.3 rok. |
Poslední aktivita | před 3.5 dny |
Komentářů u článků | 61 |
Pozitivních komentářů u článků | 26 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Ono Dacia vždy měla smysl právě bez všech těch fičur. Kdo chtěl víc, pořídil lépe jinde. Asi to platí stále.
Co se většinou neuvádí je zvyšující se celkový počet vozidel v registru. Nevyrazuje se zdaleka tolik starých aut, kolik se doveze a přihlásí. Když jsme měli v republice v roce 2014 4,8 milionů aut stáří 14 let a dnes máme 6,4 milionu aut stáří 16 let, tak to podle mě znamená, že jsem dost zbohatli, když si můžeme dovolit udržovat v teoreticky provozuschopnem stavu o třetinu víc aut a pořád si kupovat další auta, ne jen je měnit. O stavu toho čím jezdíme, vypovídá lépe průzkum ŘSD na vozidlech, která po silnicích skutečně jezdí.
S LED Matrix zatím nemám zkusenost, ale natáčecí bi-xenony v Octavii III zatím byla nejlepší světla co jsem zažil. Mám takovou zvláštní potřebu a to prisvetlovaní zatáčky při použití dálkových světel resp. při vyšší rychlosti. To zatím žádné mé další auta s LED světly neumí.
Uvidíme, plugin hybridy mají poměrně úzkou škálu použití, kde se o nich vyplatí uvažovat. Protože žerou víc elektriky než EV a víc benzínu než běžné hybridy. Tohle zkouší ten sweet spot posunout směrem k elektromobilům a urvat si tak nový kus trhu.
Tohle bude první na golfu nebo u lepších hotelů, spolu s elektrickým nářadím na údržbu zeleně zo. Umožní pracovat a nerušit klienty. Komunál v Německu to koupí, protože dotace a "Kauf deutsches" u nas multicar nebo nějaká česká dodelavka čínského vozítka. BTW na Praze 11 už jich pár jezdí.
K tomu komfortu by mě zajímalo, jestli to mělo DCC a na jaké nastavení jste testoval. Mám asi měsíc Enyaq iV80 (služební...) se standartním podvozkem a je takové jankovité. Třeba na betonových úsecích D1 jsou vlny, které nepříjemně cloumají autem, to jsem v Octavii před tím nikdy necítil. Zase když přejedu rychle zpomalovací prahy je to ukázkové pohodové SUV. Takže standartní podvozek jsem čekal komfortnější.
Letos jsem jezdil 14 dní v Anglii. A to byl veskrze pozitivní zážitek. Všude měření rychlosti, na dálnici klidně i co kilometr, takže se jezdí hodně pomalu. Ale jak jsou k sobě ti řidiči ohleduplní, je to opravdu pohoda, tam jezdit. Jen Londýn je o trochu horší, což je dáno hustotou provozu a vyšším množstvím řidičů, kterým se nedostalo anglické výchovy. Trpělivost a shovívavost na silnici by jsme se tam všichni měli učit.
Výsledek tohoto testu je pro me naopak důkaz, že to smysl nemá. Spotřebu benzínu jsem čekal větší, ale i tak Corolla by to dala za 5 litrů bez dobíjení, náklady skoro stejné a je o statisíce levnější.
PHEV podle me dělá z uživatele otroka, co stále připojuje nabíječku co 50km,ideálně dvakrát denně, aby se to vyplatilo. 6x za 8 dní k výhodnosti zjevně nestačí. Proto jsem zvolil Enyaq,jaké budou reálné zkušenosti uvidíme.
Za cenu vybavené verze, bych dost zvažoval zkusit chytit nějakou akční verzi kombíku z Nošovic. To auto je jinde. Teď jsem s tím měsíc jezdil a zakladni 1.5 docela v pořádku jede, trochu starosvětsky, ale je celkem tichá. Je nepřímo vstřiková, takže vydrží a na to LPG se dá prestavět. Potřeboval bych automatickou klimu a bederní opěrku sedadla řidiče.
Joggera jedině, když bych fakt potřeboval ssdum sedadel.
A ještě tu nikdo nedoporučuje Yaris. Spolehlivost dobrá, rozměry také, kdo to má ten to chválí. Určitě bych bral značku, kterou ti oservisuje někdo v tvém okresním městě.
Zrovna touto i30 jezdím jako náhradním autem. Jen je to verze start, vzadu švihadla, manuální klima, rádio s černobílým displejem s BT, tempomat a bez loketní opěrky a s plastovým volantem.
A tedy nic moc, mě nejvíc chybí digiklima, té manuální jsem odvykl a výsledek bylo jedno zablokování krku a od té doby, když to jde tak se potím s vyplou klimou. Assistent proti opuštění pruhu auto na dálnici solidně svým zásahem rozkývá, rozhodně to není asistent pro jízdu v pruhu, jako měla Octavia už před 9 lety. Základní sedačky tedy za dobré prohlásit nemůžu. Motor je starosvetska klasika, ale ani lehce pod dvěma tisíci se nedusí a neduní,jen nejede, ale na 6ku se dá jet v koloně od nějakých 70kmh, takže motor spíš překvapil. Srovnání se základním motorem a Octavie 1.0 TSI prohrává na celé čáře, ale taky je o dost levnější.
Můj verdikt na verzi Start asi za těch 400 tisíc je spíše negativní.
Piaggio MP3 500, je pro autičkáře s nožní i ruční brzdou. Jen cenově je úplně jinde.
Některé staré Felicie blikají také celou lampou. Jen to není záměr.
Je to spíš konkurent T7, protože je to postavené na základu SUV a ne dodávky. Jízdě to bude úplně jinde. Interiér asi na úrovni MB V nebo VW nebude, takže jsem zvědav, jak na tom bude celkový dojem.
Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží vyrobit kvalitní korejské a japonské auto, trvalo to nějakou dobu, ale dnes je vyrábí.
Číňané mají ve své kultuře, že je správně napodobit nejlepšího a stejně stále přistupují k výrobě aut, dokud se z toho přístupu nevymaní, nemohou uspět jako třeba ve světě mobilů.
U obyčejného Mondea se pro výměnu přední žárovky musí vymontovat světlomet, to je mimochodem nutné již od první generace. A kvůli tomu se musí buď sundat maska a nebo existuje fígl s jedním vyccaknutym držákem masky, pak se ale musí šikovně světlo vytočit, aby šlo ven. Je to snazší než u Pluriela, ale podle mě na obyčejné auto střední třídy dost podivné.
To srovnání s pluginem sedí. Mě ta auta nedávají smysl. Žerou víc benzínu než full hybridy, a pri jízdě na elektřinu berou víc než elektromobily. Full hybridy jezdí o tolik úsporněji, že když člověk nejezdí 3/4km s pluginem na elektřinu, tak spotřebuje skoro stejně benzínu. Furt to strkate do zásuvky a ve výsledku, spotřebuje o trochu min benzínu než full hybrid. Na Kč/km to možná vychází hůř než full hybrid.
Pro velmi úzkou skupinu situací asi ano. Ale jinak souhlasím, pro koho je dobrý PHEV, pro toho je EV lepší. A tam kde se PHEV nepředvede, je HEV ekonomičtější a lepší volba.
Takhle se v ČR konvertoval i Superb II. Výhoda je tato přestavba pro stávající majitele Dzire a pokud jich vyrobí hodně a montovat to zvládne nějaký zaškolený automechanik je to cenově najednou úplně jinde než nové EV. Spíš než ekonomika to bude dobré ve chvíli, kdy získají EV nějaké výhody v Indických městech.
Elektromobilita má před sebou ještě dlouhou cestu v ladění efektivity výrobního řetězce, souvisí to jistě i s objemy vyráběných elektromobilů. Pak se ukazuje, že tlak vlád na urychlení přijetí elektromobilů tlačí výrobu aut nad současné možnosti výroby baterií a ty tak přestali zlevnovat. Kompenzuje se to dotacemi, ale ve výsledku nevím, jestli to nástup elektromobility urychlí o tolik, než kdyby byl tlak na její nástup menší. Osobně jsem nadšený z hybridů, s dostatečně silným motorem na jízdu po dálnici to funguje výborně. méně již z plug in hybridů, to je myslím slepá větev, existující jen díky legislativním pravidlům.
Jenže v roce 2012 stál nový Renault Thalia od 150.000,-. Opravdu teď jsem to hledal. Pod 200 se dalo vybírat, pak se 260 za Smarta zdálo hodně.
Souhlasím, píšeš dobře, piš víc :-). Mě to bavilo a zároveň jsem se něco dozvěděl o Smartu, takže to plní účel.
Elektrické dodávky jsou dnes jednoznačně firemní stroje. Osmimistné jako shuttle nebo taxi v menších městech a nákladní na rozvozy. Soukromě to nedává smysl.
Mě se dost líbí Scala, je to sice aktuální model, na fotkách vypadá trochu natažená, ale když vidím na ulici nějakou vyšší specifikaci, to auto mě dostane.
Stejně jako Renault Twizzy by i tohle potřebovalo pro soukromé zájemce verzi s větší baterkou a limitem 80kmh. Ale bourat bych v tom nechtěl.
Ideální auto pro údržbáře venkovního vedení je Iveco Daily 4x4 s plošinou. To jen tak na okraj.
TCO by mělo vyjít lépe nebo srovnatelně. Naftové pošťácké dodávky jsou po osmi letech na odpis, tady bude jen ta obouchaná kastle a ochozené dveře. Servis bude dramaticky levnější. Jen tu zůstatkovou cenu nikdo předpovědět neumí, takže leasing moc výhodný nebude a firma by to riziko musela vzít na sebe, ale to se nebude chtít na operák si všichni zvykli.
Už nějakou dobu mě fascinuje a nebudu zapírat, ze naplňuje národní hrdostí že jediné dve země, schopné sami vyvinout osobní automobil bylo Československo a východní Německo (vývoje byli schopni jen do určité doby) . V Rusku vyráběli mnoho vozů, ale vlastní vývoj byly terénní a užitková auta.
Volkswagen v te době vyráběl ještě typ 4 (411/412) jako nástupce typu 3(1500/1600). To byl pokus o sedan střední třídy s motorem vzadu, který na plno ukázal kde Volkswagen byl. Jo a ještě větší bizár než dodávka s motorem vzadu bylo kombi střední třídy s motorem vzadu.
S tou Daccii jeto podobné jako s Tata Nano. To zcela propadlo mimo jiné proto, že mělo image úplně nejlevnějšího auta a křičelo, ja nemám ma víc. A to Indové nebyli ochotni zkousnout.
Dacie se myslím prodává slušně, ale nemůže uniknout ze škatulky levné auto, žádné zbytečnosti. Proto dráž by si ji nikdo nekoupil.
Když SUV, tak z šedi inzerce vystoupila neobvyklá šeď z dovozu, Ford Maverick 3.0 V6. Je to amerika, u nás neobvyklá, ale jinak asi nijak dobrá. Tady se i prodávala, proto by měli být dostupnější díly.
Jsem zvědavý co jsi vybral.
Pěkný článek. Do školy jsem naštěstí chodil pěšky. Ale na střední jsem si pak užil panťáky, které mladší prekrtili na Žabotlamy, tam byla voda za sklem vždy.
Nejsilnější zážitek z Pražské MHD, ale byla tramvajová linka X-A v roce 2002 po povodních, to jsem zkusil, co mi vyprávěli rodiče z cest autobusem 135 do Dejvic v 70tych letech před otevřením metra. Tedy že se mi často povedlo nastoupit až do druhé nebo i třetí soupravy, která přijela a to jsem se nebál pořádně se vmáčknout.
Měl jsem V70 druhé generece a jak to auto bylo všechno, tak údržba byla fakt drahá a Volvo bych si proto podruhý rozmyslel. Kromě toho ta D5 měla tvrdou spojku a v Praze to byl opruz, jezdil jsem pak radši tramvají, což bylo dobré pro město, ale mě to trochu štvalo.
Škoda pro tebe, protože to co zažiješ s elektromotorem je autičkářovo nebe. Takovou reakci na plyn neměl žádný spalovak minimálně za posledních 25 let. A zatím musím říct že nízké těžiště docela dobře vyrovnává vyšší hmotnost, i když ne úplně. A spousta šikovných mechaniků vyrábí v garáži úžasná auta. Elektromotor je totiž konečně zase jednoduchý a dá se snadno implantovat do čehokoliv.
Taková nádoba pro reaktor je poměrně náročná na výrobu a neumějí to jen tak někde. Je to jak s těmi Rapidy, jen u té jaderky nechcete riskovat, že nevydrží. Dnes by to možná vezli do Passau a odtamtud po vodě, ale to tehdy nešlo.
Fixní převod mají i Chevy Volt a Mitsu Outlander oba jsou ale plug in hybridy. Jinak ten řev pri rozjezdu dělají i hybridní Toyoty s planetovou převodovkou. Honda říká, ze při vysokých rychlostech nad 120 jede na hybridní mód s rozpojenou spojkou a pri akceleraci pak asi vytočí spalovací motor na plno, vlastně jako ta Toyota.
Na BMW je mi simpatické, že nepovedlo devalvaci číselného značení jako Audi. 118d se 110kw je sluné a před 15 lety by to možná bylo 120d, takže výkon u stejně označených verzí v čase stoupá, tak jak velí doba. U Audi ted třeba A6 35 tdi má 120kW. To že nové značení připomíná dřívější s tečkou určitě není náhoda, ale 120kW by potom pro konzervativce mělo být 20tdi nejvýše 25tdi.
Označení není zásadní, ale mělo by nám pomoc se rychle zorientovat v nabídce, a u BMW to naštěstí stále funguje.
Jedinu vec to trefuje správně, dojezd, jsem toho názoru, ze většina kupců miniauta do města nepotřebuje. Ale také se bojím toho holobytu. Citigo za zy peníze bylo v plné palbě, i zak mnozí tvrdili, ze to nikdo za ty peníze nekoupí. Ale protože to byl zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se po něm jen zaprášilo a je pryč. Toto má své chyby, ale dokud to bude zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se ato bude prodávat.
Ti investoři by museli být už dlouho na koksu.
Jako hodně raritní by mohl být C3 Pluriel. Ale asi to není dobré na zimu.
Na druhé straně neokoukaná alternativa s mírnými provozními a servisními náklady jako Twingo je také Ford Ka.


Dveře Fordu GT, jak je popisuje Doug DeMuro. To je o zdraví nastupovat.
Jezdil jsem sedm let Focusem mk. 1 s 1.6kou se třemi dveřmi. Čili podobný typ auta, takové jako-kupé. To auto bylo zábavné a určitě lépe zpracované než Puma. Jen to bylo těžší a motor od Yamahy slabší, takže sice supr v zatáčce, ale člověk si musel hlídat rychlost, aby mu na výjezdu nechyběla. Mám teď po letech chuť na nějaké ST170 s dvoulitrem a Recaro sedačkami. Ty jen tedy nejsou za tyto peníze :-).
Já jsem se pozastavil nad jedním detailem, a sice jak dnes Audi značí motorizace. Vzhledem k hybridizaci downsizingu atd prislo značení o tečku, ale tak nějak jsem čekal kontinuitu. U 20tdi čekám dynamiku 2.0 tdi s 110kw,tak jak to měli dvoulitrove diesely dlouho. Takže pod označením 35 tdi si představuji něco ke 150kw, treba s elektromotorem, to je jedno. Ale samotný diesel s lehce lepšími 120kw. V me představě o těch číslech bych tomu dal 22 nebo 25.Takto mi přijde, že Audi to značení devalvuje. Mam tedy u Audi nově chtít jedine číslo 45 a větší, aby to byl opravdu rychlý kočár?
Podle me to nedává smysl, zvenku veterán zevnitř moderní limuzína. Leda pro někoho, kdo dá na vnější dojem, ale nechce si užít i retro zážitek z jízdy.
Nejen reklama, ale ještě zavádějící až lživá. Při ježdění jen po městě budete samozřejmě pálit benzín, jen méně. Hybrid je ekologický proto, že rekuperuje kinetickou energii a elektro pohon je jen způsob jak toho dosáhnout. Parkování zdarma mají až plugin hybridy, takže to je přímo lež. Ale tato automobilka je celosvětově proslulá lživou propagací svých hybridních vozů (např. self-charging hybrid). To jsou hlavní důvody, proč sem tato konkrétní reklama nepatří, zrovna Autičkář by to měl umět lépe. Nic to nemění na jistých kvalitách těchto přepravníků, pro které se možná brzo stanu jejich uživatelem.
Toyota Land Cruiser ředy 70 s atmosférickým diesel s nepřímým vstřikováním se vyráběla do roku 2007. Přídavné nádrže na dojezd 1200km, protože k palivu může být daleko. Ale ve světě, kde by bylo o paliva a hlavně oleje opravdu nouze, tak spíš Bolinger B1. Po letošní apokalypse by se našlo všude dost solárních panelů, které by baterky nabili. Elektromobil je navíc zcela bezúdržbový a nepotřebuje měnit olej (který by se asi dost špatně sháněl). Zatím se ukazuje, že výkonová elektronika je také spolehlivá, takže žádné náhradní díly vlastně nejsou potřeba.
Tak proč se to řeší vic než jízdní kolo? Důvody jsou dva: bezpečnost a emise, to neni problém pro tebe, ale pro druhé, jízdní kolo s tim problém nemá. Na bezpečnost tu máme STK a spousta věcí je možná, i když v cizině jde víc. Co se emisí týče je to myslím deal mezi státem a výrobci. Stát chce, aby byly emise čím dal nižší a automobilky za to po státu chtějí, aby jim na to nemohl nikdo sáhnout, jako, že je to složitý a citlivý a tak. A tak to tak máme. Poslední věc je přestavba na elektro, u toho fakt nevím, proč to jako nejde,to je win-win záležitost, tedy pro lidi i stát, pro automobilky je ztráta, a to je možná to vysvětlení.
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů