načítám data...

Sch

JménoKarel Schmidt
BydlištěPraha 5
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 13.6 dny
Komentářů u článků36
Pozitivních komentářů u článků15
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sc
Sch
29. září 2021, 08:50
2
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Stejně jako Renault Twizzy by i tohle potřebovalo pro soukromé zájemce verzi s větší baterkou a limitem 80kmh. Ale bourat bych v tom nechtěl.

Sc
Sch
07. září 2021, 20:31
0
Transit Trail: Do práce stylově

Ideální auto pro údržbáře venkovního vedení je Iveco Daily 4x4 s plošinou. To jen tak na okraj.

Sc
Sch
27. srpna 2021, 10:52
1
Mercedes eSprinter: To dává smysl

TCO by mělo vyjít lépe nebo srovnatelně. Naftové pošťácké dodávky jsou po osmi letech na odpis, tady bude jen ta obouchaná kastle a ochozené dveře. Servis bude dramaticky levnější. Jen tu zůstatkovou cenu nikdo předpovědět neumí, takže leasing moc výhodný nebude a firma by to riziko musela vzít na sebe, ale to se nebude chtít na operák si všichni zvykli.

Sc
Sch
25. července 2021, 14:14
0
FSO Polonez: Svéráz polského automobilismu

Už nějakou dobu mě fascinuje a nebudu zapírat, ze naplňuje národní hrdostí že jediné dve země, schopné sami vyvinout osobní automobil bylo Československo a východní Německo (vývoje byli schopni jen do určité doby) . V Rusku vyráběli mnoho vozů, ale vlastní vývoj byly terénní a užitková auta.

Sc
Sch
22. května 2021, 09:46
0
Auta, která zachránila svou značku

Volkswagen v te době vyráběl ještě typ 4 (411/412) jako nástupce typu 3(1500/1600). To byl pokus o sedan střední třídy s motorem vzadu, který na plno ukázal kde Volkswagen byl. Jo a ještě větší bizár než dodávka s motorem vzadu bylo kombi střední třídy s motorem vzadu.

Sc
Sch
20. května 2021, 17:45
2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

S tou Daccii jeto podobné jako s Tata Nano. To zcela propadlo mimo jiné proto, že mělo image úplně nejlevnějšího auta a křičelo, ja nemám ma víc. A to Indové nebyli ochotni zkousnout.
Dacie se myslím prodává slušně, ale nemůže uniknout ze škatulky levné auto, žádné zbytečnosti. Proto dráž by si ji nikdo nekoupil.

Sc
Sch
03. května 2021, 15:14
0
TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

Když SUV, tak z šedi inzerce vystoupila neobvyklá šeď z dovozu, Ford Maverick 3.0 V6. Je to amerika, u nás neobvyklá, ale jinak asi nijak dobrá. Tady se i prodávala, proto by měli být dostupnější díly.
Jsem zvědavý co jsi vybral.

Sc
Sch
19. dubna 2021, 08:04
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

A přesto se mu u nás říká spíše Transit.

Sc
Sch
09. dubna 2021, 16:12
0
Dětství bez autíček

Pěkný článek. Do školy jsem naštěstí chodil pěšky. Ale na střední jsem si pak užil panťáky, které mladší prekrtili na Žabotlamy, tam byla voda za sklem vždy.
Nejsilnější zážitek z Pražské MHD, ale byla tramvajová linka X-A v roce 2002 po povodních, to jsem zkusil, co mi vyprávěli rodiče z cest autobusem 135 do Dejvic v 70tych letech před otevřením metra. Tedy že se mi často povedlo nastoupit až do druhé nebo i třetí soupravy, která přijela a to jsem se nebál pořádně se vmáčknout.

Sc
Sch
25. března 2021, 12:53
-1
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Měl jsem V70 druhé generece a jak to auto bylo všechno, tak údržba byla fakt drahá a Volvo bych si proto podruhý rozmyslel. Kromě toho ta D5 měla tvrdou spojku a v Praze to byl opruz, jezdil jsem pak radši tramvají, což bylo dobré pro město, ale mě to trochu štvalo.

Sc
Sch
19. března 2021, 22:03
9
Konce nadšeného motorismu

Škoda pro tebe, protože to co zažiješ s elektromotorem je autičkářovo nebe. Takovou reakci na plyn neměl žádný spalovak minimálně za posledních 25 let. A zatím musím říct že nízké těžiště docela dobře vyrovnává vyšší hmotnost, i když ne úplně. A spousta šikovných mechaniků vyrábí v garáži úžasná auta. Elektromotor je totiž konečně zase jednoduchý a dá se snadno implantovat do čehokoliv.

Sc
Sch
26. února 2021, 22:35
1
Pět řešení problému, který nebyl

Bezramová okna u automobilů s pevnou střechou.

Sc
Sch
29. listopadu 2020, 21:37
0
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

Taková nádoba pro reaktor je poměrně náročná na výrobu a neumějí to jen tak někde. Je to jak s těmi Rapidy, jen u té jaderky nechcete riskovat, že nevydrží. Dnes by to možná vezli do Passau a odtamtud po vodě, ale to tehdy nešlo.

Sc
Sch
26. listopadu 2020, 11:52
0
Honda Jazz Crosstar e:HEV: Používejte pouze v souladu se zamýšleným účelem použití

Fixní převod mají i Chevy Volt a Mitsu Outlander oba jsou ale plug in hybridy. Jinak ten řev pri rozjezdu dělají i hybridní Toyoty s planetovou převodovkou. Honda říká, ze při vysokých rychlostech nad 120 jede na hybridní mód s rozpojenou spojkou a pri akceleraci pak asi vytočí spalovací motor na plno, vlastně jako ta Toyota.

Sc
Sch
04. listopadu 2020, 12:01
0
BMW 118d: Dejte pokoj s ideologií a nechte mě dělat moji práci

Na BMW je mi simpatické, že nepovedlo devalvaci číselného značení jako Audi. 118d se 110kw je sluné a před 15 lety by to možná bylo 120d, takže výkon u stejně označených verzí v čase stoupá, tak jak velí doba. U Audi ted třeba A6 35 tdi má 120kW. To že nové značení připomíná dřívější s tečkou určitě není náhoda, ale 120kW by potom pro konzervativce mělo být 20tdi nejvýše 25tdi.
Označení není zásadní, ale mělo by nám pomoc se rychle zorientovat v nabídce, a u BMW to naštěstí stále funguje.

Sc
Sch
18. října 2020, 18:43
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

Jedinu vec to trefuje správně, dojezd, jsem toho názoru, ze většina kupců miniauta do města nepotřebuje. Ale také se bojím toho holobytu. Citigo za zy peníze bylo v plné palbě, i zak mnozí tvrdili, ze to nikdo za ty peníze nekoupí. Ale protože to byl zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se po něm jen zaprášilo a je pryč. Toto má své chyby, ale dokud to bude zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se ato bude prodávat.

Sc
Sch
07. srpna 2020, 05:58
3
Sc
Sch
03. srpna 2020, 19:44
2
Ptejte se: Třídveřový hatchback nevšedního vzhledu

Jako hodně raritní by mohl být C3 Pluriel. Ale asi to není dobré na zimu.
Na druhé straně neokoukaná alternativa s mírnými provozními a servisními náklady jako Twingo je také Ford Ka.

Sc
Sch
22. července 2020, 15:28
1
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Dveře Fordu GT, jak je popisuje Doug DeMuro. To je o zdraví nastupovat.

Sc
Sch
27. května 2020, 12:00
0
Ford Puma 1.7 VCT (1997-2002): Taková auta už se nedělají

Jezdil jsem sedm let Focusem mk. 1 s 1.6kou se třemi dveřmi. Čili podobný typ auta, takové jako-kupé. To auto bylo zábavné a určitě lépe zpracované než Puma. Jen to bylo těžší a motor od Yamahy slabší, takže sice supr v zatáčce, ale člověk si musel hlídat rychlost, aby mu na výjezdu nechyběla. Mám teď po letech chuť na nějaké ST170 s dvoulitrem a Recaro sedačkami. Ty jen tedy nejsou za tyto peníze :-).

Sc
Sch
24. dubna 2020, 07:52
3
Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Já jsem se pozastavil nad jedním detailem, a sice jak dnes Audi značí motorizace. Vzhledem k hybridizaci downsizingu atd prislo značení o tečku, ale tak nějak jsem čekal kontinuitu. U 20tdi čekám dynamiku 2.0 tdi s 110kw,tak jak to měli dvoulitrove diesely dlouho. Takže pod označením 35 tdi si představuji něco ke 150kw, treba s elektromotorem, to je jedno. Ale samotný diesel s lehce lepšími 120kw. V me představě o těch číslech bych tomu dal 22 nebo 25.Takto mi přijde, že Audi to značení devalvuje. Mam tedy u Audi nově chtít jedine číslo 45 a větší, aby to byl opravdu rychlý kočár?

Sc
Sch
15. dubna 2020, 10:24
0
Koupí Mercedesu 600 Pullman ušetříte bezmála milion eur. Teoreticky.

Podle me to nedává smysl, zvenku veterán zevnitř moderní limuzína. Leda pro někoho, kdo dá na vnější dojem, ale nechce si užít i retro zážitek z jízdy.

Sc
Sch
06. dubna 2020, 20:18
1
5 dobrých důvodů, proč si koupit hybrid

Nejen reklama, ale ještě zavádějící až lživá. Při ježdění jen po městě budete samozřejmě pálit benzín, jen méně. Hybrid je ekologický proto, že rekuperuje kinetickou energii a elektro pohon je jen způsob jak toho dosáhnout. Parkování zdarma mají až plugin hybridy, takže to je přímo lež. Ale tato automobilka je celosvětově proslulá lživou propagací svých hybridních vozů (např. self-charging hybrid). To jsou hlavní důvody, proč sem tato konkrétní reklama nepatří, zrovna Autičkář by to měl umět lépe. Nic to nemění na jistých kvalitách těchto přepravníků, pro které se možná brzo stanu jejich uživatelem.

Sc
Sch
01. dubna 2020, 08:40
0
Autíčkář se ptá: Auto do postapokalyptického světa

Toyota Land Cruiser ředy 70 s atmosférickým diesel s nepřímým vstřikováním se vyráběla do roku 2007. Přídavné nádrže na dojezd 1200km, protože k palivu může být daleko. Ale ve světě, kde by bylo o paliva a hlavně oleje opravdu nouze, tak spíš Bolinger B1. Po letošní apokalypse by se našlo všude dost solárních panelů, které by baterky nabili. Elektromobil je navíc zcela bezúdržbový a nepotřebuje měnit olej (který by se asi dost špatně sháněl). Zatím se ukazuje, že výkonová elektronika je také spolehlivá, takže žádné náhradní díly vlastně nejsou potřeba.

Sc
Sch
22. března 2020, 22:43
-1
Utopie na téma věčné auto

Tak proč se to řeší vic než jízdní kolo? Důvody jsou dva: bezpečnost a emise, to neni problém pro tebe, ale pro druhé, jízdní kolo s tim problém nemá. Na bezpečnost tu máme STK a spousta věcí je možná, i když v cizině jde víc. Co se emisí týče je to myslím deal mezi státem a výrobci. Stát chce, aby byly emise čím dal nižší a automobilky za to po státu chtějí, aby jim na to nemohl nikdo sáhnout, jako, že je to složitý a citlivý a tak. A tak to tak máme. Poslední věc je přestavba na elektro, u toho fakt nevím, proč to jako nejde,to je win-win záležitost, tedy pro lidi i stát, pro automobilky je ztráta, a to je možná to vysvětlení.

Sc
Sch
14. března 2020, 14:30
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Jen ty motory Renault byli až ve vylepšené řadě 900, laminátová čela a tak.

Sc
Sch
17. února 2020, 18:15
2
Elektrické Dacie se dočkáme už příští rok

Pominu všechno ostatní, ale elektrický pohon je konstrukčně ještě jednodušší než nepřímovstřikové benzíny na rozdíl od spalovacího motoru si nespočet kutilů zvládlo eleketrický pohon zkonstruovat z běžné dostupných komponent a zastavět do auta v garáži. Jen není konzervativní ani levný. Tedy pohon samotný by byl hodně levný, kdyby se produkoval ve stejných počtech jako benzínový, ale akumulátor je drahý a ani masová výroba je v nejbližší době nezlevní, protože nestíháme těžit lithium a další potřebné prvky.

Sc
Sch
31. ledna 2020, 18:39
1
Aston Martin Lagonda: Unikát

Původní Lagondu, to auto je prostě výjimečné v odvaze návrhu. Ta nova je jistě skvělá, ale její výjimečnost je dána hlavně tim, ze jich vyrobí jen 120.
Paradox je, že dnešní ručičkovy tachometr je jen analogový ukazatel digitální veličiny, kvůli konzervatismu zákazníků.

Sc
Sch
30. ledna 2020, 12:08
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Jen bych chtěl podotknout, že Kamiq je menší než Scala. Tedy je vyšší, ale jinak je kratší a má menší zavazadelník, na zadních sedadlech jsem víc místa nezaznamenal, když ksem v nich seděl , ale prý je to v Kamiqu lepší. Za mě místo Fabie kombi radši Scalu.

Sc
Sch
23. ledna 2020, 09:47
2
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Takže požadavky a koncepce jsou dané od roku 1937.Na technice nikdonnic nevymyslel od roku 1957. Je vidět, ze v USA umějí dobře nastavit koncepci. Připomíná mi to tramvaje a americkou koncepci PCC z roku 1936, u nás je jejím zástupcem tramvaj T3, která jezdí všude možně dodnes. Modernější tramvaje jezdí tam, kde převážil požadavek na komfort, protože dospělí si stěžují, ale PCC je zdaleka nejlevnější a nejspolehlivější koncepce.

Sc
Sch
31. prosince 2019, 20:14
0
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

Jd to vlastně logické, většina lidí neumí počítat a skutečnou hodnotu těchto malých zvýhodnění neumí správně ocenit. Pro podporu elektromobilů bude lepší zachovat dotace na nákup a zrušit tato malá dlouhodobá zvýhodnění, která stojí víc než si lidé myslí a proto nejsou tak účinná. Rekl bych tedy, ze spíš než obrat, jde o racionální přístup k použití veřejných prostředků.

Sc
Sch
18. prosince 2019, 20:36
0
Škoda Octavia 1.0 TSI/85 kW: Nový český standard?

Mám tříválec po faceliftu s DSG a musím zkušenosti potvrdit. Až na tu převodovku, která motor drží zbytečně v otáčkách kolem 1500, kde motor duní a je úplně mrtvý. Ve sportovním módu je pak vše v pořádku. Bohužel tuto mapu převodka nepoužívá při aktivovaném tempomatu a auto tak dokáže potrápit duněním v dlouhém táhlém kopci a nezbývá než si ručně podřadit, ale proč pak mám automat? Já bych tedy tříválec doporučil spíš s manuálem.

Sc
Sch
31. října 2019, 11:18
1
Mondeo, S-Max i Galaxy dostanou společného nástupce

Jsem skeptický k tomu, ze Ford vydělá na jednom SUV to samé co na zmíněných třech modelech, jejich prodeje klesají, ale absolutní čísla jsou pořád hodně vysoká a u Galaxy a S-Maxu bude marže vhledem k ceně slušná. Jiz je také na čase nevykazovat SUV jako jeden segment, pak by také bylo zřetelnější, že osobní auta pořád hrají v prodejích prim.

Sc
Sch
16. září 2019, 11:32
0
Ich bin ein Moskauer: Stručná historie Moskviče

Při čtení článku mě napadla otázka, kde se vlastně v RVHP vyráběla původní auta, nepočítám pokusy z konce 80.let, které se většinou nestihly moc rozšířit. Napadá mě produkce NDR, Československo a pak Lada Niva a možná ARO, jako zástupci tereňáků. Může někdo doplnit nějaké další osobní auto, které nebylo kopie nebo licence? Díky

Sc
Sch
19. prosince 2018, 23:05
0
"Dáme tam padesátku, aby se nám lépe měřilo." Váš magistrát.

Nejenže účelem snížení MPR by mělo být něco jako snížení hluku, ale ono navíc to úsekové měření ve směru do centra není obhajitelné. Měření by se mělo zavádět tam, kde dochází k čstému porušování MPR, ale v Holešovičkách i do centra se jezdí tak pomalu, jako by tam měření bylo. Upřímně jsem si myslel, že už tam je, za MÚK se Zenklovou je kamera jak na začítku měřeného úseku.
Když tedy pominu, že ani to měření nemá účel, protože k porušování MPR zde prakrticky nedochází. Proč tedy neměří až tam kde už dnes kameru mají?

PS: Dlouho jsem si také myslel, že se měří i ve Spořilovské směrem z centra a lidé tam tak jezdí.
PSS: Můj názor byl, že to nestíhají rozesílat a proto neměří všude, kde jsou kamery, ale jen ten směr, který produkuje víc hluku apod.

Sc
Sch
19. prosince 2018, 22:28
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

A srovnávejme to spíš s Aixamem a podobnými, a upřímně za cenu Aixamu dává toto daleko větší smysl, někdy i pro dospělého řidiče.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem