Sch
Jméno | Karel Schmidt |
---|---|
Bydliště | Praha 5 |
Registrace | před 5.4 rok. |
Poslední aktivita | před 25.3 dny |
Komentářů u článků | 77 |
Pozitivních komentářů u článků | 33 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
U full hybridu se nabízí elektrická čtyřkolka ala Toyota Rav4. Je to i docela levné řešení.
Zajímavá byla někde zmíněná informace, že dost kupců Škody Slavia má i vlastního řidiče. Zjevně v zemi obrovských rozdílů v příjmu obyvatel, je tento náš luxus daleko dostupnější.
A potom mají prý hlučnější klimatizaci, protože pro indického zákazníka jedině klimatizace, kterou slyší, funguje.
Jako automobilce, která chce být považována za inovativní na poli ovládání vozu, bych vytkl absenci head up displeje. Jeho verze s AR ve vozech VW mi přijde opravdu úžasná, a s ním by všechny výtky na absenci budíků byly liché. Jen to asi není dost velký cut do costů, které Elon tak miluje.
Ještě se prodává švýcarské Microlino aka reinkarnace BMW Isetta. To je velmi sympatické. Ale stejně jako ostatní má cenový problém, je moc drahé. Což řeší ten elblesk, ale zase na trhu, kde každé auto musí umět odvézt lidi na dovolenou do Chorvatska.
Lidé co si koupí BMW X6 a jiná "kupé" SUV ve mě vyvolávají dojem, že se nejsou schopni rozhodnout. SUV symbol aktivního životního stylu, potřebuji jezdit do přírody vozím spoustu náčiní na cokoliv. Nebo jsem šampon nebo modelka a chci něco nepraktickéhi placateho? Nic hanliveho, jen nevědí...
Určitě nafta, obzvlášť pokud plánujete navštívit Afriku. Takže i MB by měl být v naftě. Toyota by měla být spíš 70 series, ale ta se v Evropě shání těžko na v této specifikaci. Na starších autech se opraví téměř všechno na koleni, ale motor nejhůř, proto bych volil predkomurkovi diesel.
Prius ztratil ve své čtvrté generaci, v té době už Tesla ukázala, že ekologická auta mohou být nejen úsporná, výstřední, ale i rychlá. A to se daří až v té aktuální generaci, kdy zejména Prime je celkem rychlý, až škoda, že v Evropě nebude čtyřkolka. Ale zase je to čistá stylovka, nemá homologovanou kouli, je asi většinově jedno, ale že nemá ani střešní nosič už je podle mě v Evropě problém. Každopádně vypadá a jezdí nejspíš dobře. Tak snad to bude stačit.
Technicky pozoruhodné navíc efektivní řešení je planetova převodovka u hybridních Toyot. Jen Inženýrům Toyoty trvalo 20 let, než zjistili, že řidičovo ucho chce slyšet při akceleraci změnu otáček.
Absence HUD je velká chyba a zjevný cost cutting. Chybějící páčky pod volantem je Elonův naschvál. Ještě bych to vzal u dříve by wire jako u Lexusu, kde se volant skoro netočí, ale u klasiky to dobré nebude.
V jednom s vámi musím souhlasit a to je intiutivnost, pokud má být někde 50ka, tak ta silnice musí na 50 vypadat, tak nějak přirozeně na ni člověk musí jet 50. A to se dělá třeba právě zúžením pruhů, nebo šikanou na začátku obce. Mnoho lidí to sice obtěžuje, ale je to právě ta intiutivnost. Takže, třeba na magistrále v Praze, kde je 50ka by možná mohli být užší 4 pruhy místo 3, v takové hustotě by nikoho nenapadlo jet rychleji a zároveň by se zvýšila propustnost. Podívejte se někdy např. do Barcelony autem, tam vám i 50 přijde jako šílená rychlost vzhledem k tomu, jak jsou všechna auta blízko, ale je to Španělsko, takže náklaďák nebo autobus už se do těch pruhů ani nevejde, takže to je extrém zase na druhou stranu.
Je to také skvělý dopravní prostředek pro milovníky skupinového sexu a polyamorie. Sednete si za sebe hned ve čtyřech a můžete se obejmout.
Napadlo mě, jestli by nevyšlo Dacii líp nabastlit do Sandra nějaký čínský elektro pohon se stejnými parametry a nevyšlo to i pak na podobné peníze. Jen je větší a těžší, takže na stejný výkon a dojezd by to chtělo silnější motor, větší baterku a už jsme v tom kruhu. Každopádně respekt klukům z Dacie za to, že to zkusili nakonec jako Cimrmanovský průkopník slepých uliček.
Vloni jsem byl v Cornwallu vlastním autem a zvykl jsem si rychle. Největší masakr byl hned na začátku po nonstop cestě do Calais a pak ještě 3 hodiny jízdy v Británii a za tmy.
Celkově mi ale britové přišli jako velmi ohleduplní řidiči. Všechno mělo svůj řád, i ty kruhové objezdy.
Co můžu potvrdit je to šílenství na těch úzkých silničkách, které mají ještě často kamenné zídky na obou stranách a není tak vůbec vidět za zatáčku a přitom to má ty 3 metry na šířku. A často je to jediná silnice do dané vesnice, fakt mi to hlava nebere.
Na co bych ve venkovské Anglii ještě upozornil, je pokrytí signálem mobilů, které je fakt špatné.
Řízení v Británii ale nevnímám jako problém, právě pro jasný řád a ohleduplnost řidičů (mimo Londýn).
PHEV je podle mě právě nejvíc obtěžující forma Elektrifikace pohonu, protože nabíjení musí řidič řešit neustále, pokud tedy chce využít výhod ve spotřebě. S plně EV stačí nabíjet dvakrát týdně a naplánovat dlouhou cestu, čím víc jich člověk má, tím je to samozřejmě víc obtížnější. Ale pokud s PHEV neujedete většínu km na elektřinu, pak se nevyplatí. Praxe skutečně ukazuje, že většina PHEV je dost nenazrany hybrid. A pokud je hodně km na benzín, pak může mít HEV nižší celkovou spotřebu bez nutnosti neustále (rozuměj denně, ale ještě lépe dvakrát denně) nabíjet.
Takové offroady jsou stvořené pro západ USA, mimo pobřeží. Všude je spousta prostoru, přírody a nezpevněných cest, na které se vydáte s takovým autem, aby jste si tu divočinu užili. Ale tady u nás v Evropě, je to jen ta hračka, nebo nástroj pro bohatého lesníka.
Ono Dacia vždy měla smysl právě bez všech těch fičur. Kdo chtěl víc, pořídil lépe jinde. Asi to platí stále.
Co se většinou neuvádí je zvyšující se celkový počet vozidel v registru. Nevyrazuje se zdaleka tolik starých aut, kolik se doveze a přihlásí. Když jsme měli v republice v roce 2014 4,8 milionů aut stáří 14 let a dnes máme 6,4 milionu aut stáří 16 let, tak to podle mě znamená, že jsem dost zbohatli, když si můžeme dovolit udržovat v teoreticky provozuschopnem stavu o třetinu víc aut a pořád si kupovat další auta, ne jen je měnit. O stavu toho čím jezdíme, vypovídá lépe průzkum ŘSD na vozidlech, která po silnicích skutečně jezdí.
S LED Matrix zatím nemám zkusenost, ale natáčecí bi-xenony v Octavii III zatím byla nejlepší světla co jsem zažil. Mám takovou zvláštní potřebu a to prisvetlovaní zatáčky při použití dálkových světel resp. při vyšší rychlosti. To zatím žádné mé další auta s LED světly neumí.
Uvidíme, plugin hybridy mají poměrně úzkou škálu použití, kde se o nich vyplatí uvažovat. Protože žerou víc elektriky než EV a víc benzínu než běžné hybridy. Tohle zkouší ten sweet spot posunout směrem k elektromobilům a urvat si tak nový kus trhu.
Tohle bude první na golfu nebo u lepších hotelů, spolu s elektrickým nářadím na údržbu zeleně zo. Umožní pracovat a nerušit klienty. Komunál v Německu to koupí, protože dotace a "Kauf deutsches" u nas multicar nebo nějaká česká dodelavka čínského vozítka. BTW na Praze 11 už jich pár jezdí.
K tomu komfortu by mě zajímalo, jestli to mělo DCC a na jaké nastavení jste testoval. Mám asi měsíc Enyaq iV80 (služební...) se standartním podvozkem a je takové jankovité. Třeba na betonových úsecích D1 jsou vlny, které nepříjemně cloumají autem, to jsem v Octavii před tím nikdy necítil. Zase když přejedu rychle zpomalovací prahy je to ukázkové pohodové SUV. Takže standartní podvozek jsem čekal komfortnější.
Letos jsem jezdil 14 dní v Anglii. A to byl veskrze pozitivní zážitek. Všude měření rychlosti, na dálnici klidně i co kilometr, takže se jezdí hodně pomalu. Ale jak jsou k sobě ti řidiči ohleduplní, je to opravdu pohoda, tam jezdit. Jen Londýn je o trochu horší, což je dáno hustotou provozu a vyšším množstvím řidičů, kterým se nedostalo anglické výchovy. Trpělivost a shovívavost na silnici by jsme se tam všichni měli učit.
Výsledek tohoto testu je pro me naopak důkaz, že to smysl nemá. Spotřebu benzínu jsem čekal větší, ale i tak Corolla by to dala za 5 litrů bez dobíjení, náklady skoro stejné a je o statisíce levnější.
PHEV podle me dělá z uživatele otroka, co stále připojuje nabíječku co 50km,ideálně dvakrát denně, aby se to vyplatilo. 6x za 8 dní k výhodnosti zjevně nestačí. Proto jsem zvolil Enyaq,jaké budou reálné zkušenosti uvidíme.
Za cenu vybavené verze, bych dost zvažoval zkusit chytit nějakou akční verzi kombíku z Nošovic. To auto je jinde. Teď jsem s tím měsíc jezdil a zakladni 1.5 docela v pořádku jede, trochu starosvětsky, ale je celkem tichá. Je nepřímo vstřiková, takže vydrží a na to LPG se dá prestavět. Potřeboval bych automatickou klimu a bederní opěrku sedadla řidiče.
Joggera jedině, když bych fakt potřeboval ssdum sedadel.
A ještě tu nikdo nedoporučuje Yaris. Spolehlivost dobrá, rozměry také, kdo to má ten to chválí. Určitě bych bral značku, kterou ti oservisuje někdo v tvém okresním městě.
Zrovna touto i30 jezdím jako náhradním autem. Jen je to verze start, vzadu švihadla, manuální klima, rádio s černobílým displejem s BT, tempomat a bez loketní opěrky a s plastovým volantem.
A tedy nic moc, mě nejvíc chybí digiklima, té manuální jsem odvykl a výsledek bylo jedno zablokování krku a od té doby, když to jde tak se potím s vyplou klimou. Assistent proti opuštění pruhu auto na dálnici solidně svým zásahem rozkývá, rozhodně to není asistent pro jízdu v pruhu, jako měla Octavia už před 9 lety. Základní sedačky tedy za dobré prohlásit nemůžu. Motor je starosvetska klasika, ale ani lehce pod dvěma tisíci se nedusí a neduní,jen nejede, ale na 6ku se dá jet v koloně od nějakých 70kmh, takže motor spíš překvapil. Srovnání se základním motorem a Octavie 1.0 TSI prohrává na celé čáře, ale taky je o dost levnější.
Můj verdikt na verzi Start asi za těch 400 tisíc je spíše negativní.
Piaggio MP3 500, je pro autičkáře s nožní i ruční brzdou. Jen cenově je úplně jinde.
Některé staré Felicie blikají také celou lampou. Jen to není záměr.
Je to spíš konkurent T7, protože je to postavené na základu SUV a ne dodávky. Jízdě to bude úplně jinde. Interiér asi na úrovni MB V nebo VW nebude, takže jsem zvědav, jak na tom bude celkový dojem.
Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží vyrobit kvalitní korejské a japonské auto, trvalo to nějakou dobu, ale dnes je vyrábí.
Číňané mají ve své kultuře, že je správně napodobit nejlepšího a stejně stále přistupují k výrobě aut, dokud se z toho přístupu nevymaní, nemohou uspět jako třeba ve světě mobilů.
U obyčejného Mondea se pro výměnu přední žárovky musí vymontovat světlomet, to je mimochodem nutné již od první generace. A kvůli tomu se musí buď sundat maska a nebo existuje fígl s jedním vyccaknutym držákem masky, pak se ale musí šikovně světlo vytočit, aby šlo ven. Je to snazší než u Pluriela, ale podle mě na obyčejné auto střední třídy dost podivné.
To srovnání s pluginem sedí. Mě ta auta nedávají smysl. Žerou víc benzínu než full hybridy, a pri jízdě na elektřinu berou víc než elektromobily. Full hybridy jezdí o tolik úsporněji, že když člověk nejezdí 3/4km s pluginem na elektřinu, tak spotřebuje skoro stejně benzínu. Furt to strkate do zásuvky a ve výsledku, spotřebuje o trochu min benzínu než full hybrid. Na Kč/km to možná vychází hůř než full hybrid.
Pro velmi úzkou skupinu situací asi ano. Ale jinak souhlasím, pro koho je dobrý PHEV, pro toho je EV lepší. A tam kde se PHEV nepředvede, je HEV ekonomičtější a lepší volba.
Takhle se v ČR konvertoval i Superb II. Výhoda je tato přestavba pro stávající majitele Dzire a pokud jich vyrobí hodně a montovat to zvládne nějaký zaškolený automechanik je to cenově najednou úplně jinde než nové EV. Spíš než ekonomika to bude dobré ve chvíli, kdy získají EV nějaké výhody v Indických městech.
Elektromobilita má před sebou ještě dlouhou cestu v ladění efektivity výrobního řetězce, souvisí to jistě i s objemy vyráběných elektromobilů. Pak se ukazuje, že tlak vlád na urychlení přijetí elektromobilů tlačí výrobu aut nad současné možnosti výroby baterií a ty tak přestali zlevnovat. Kompenzuje se to dotacemi, ale ve výsledku nevím, jestli to nástup elektromobility urychlí o tolik, než kdyby byl tlak na její nástup menší. Osobně jsem nadšený z hybridů, s dostatečně silným motorem na jízdu po dálnici to funguje výborně. méně již z plug in hybridů, to je myslím slepá větev, existující jen díky legislativním pravidlům.
Jenže v roce 2012 stál nový Renault Thalia od 150.000,-. Opravdu teď jsem to hledal. Pod 200 se dalo vybírat, pak se 260 za Smarta zdálo hodně.
Souhlasím, píšeš dobře, piš víc :-). Mě to bavilo a zároveň jsem se něco dozvěděl o Smartu, takže to plní účel.
Elektrické dodávky jsou dnes jednoznačně firemní stroje. Osmimistné jako shuttle nebo taxi v menších městech a nákladní na rozvozy. Soukromě to nedává smysl.
Mě se dost líbí Scala, je to sice aktuální model, na fotkách vypadá trochu natažená, ale když vidím na ulici nějakou vyšší specifikaci, to auto mě dostane.
Stejně jako Renault Twizzy by i tohle potřebovalo pro soukromé zájemce verzi s větší baterkou a limitem 80kmh. Ale bourat bych v tom nechtěl.
Ideální auto pro údržbáře venkovního vedení je Iveco Daily 4x4 s plošinou. To jen tak na okraj.
TCO by mělo vyjít lépe nebo srovnatelně. Naftové pošťácké dodávky jsou po osmi letech na odpis, tady bude jen ta obouchaná kastle a ochozené dveře. Servis bude dramaticky levnější. Jen tu zůstatkovou cenu nikdo předpovědět neumí, takže leasing moc výhodný nebude a firma by to riziko musela vzít na sebe, ale to se nebude chtít na operák si všichni zvykli.
Už nějakou dobu mě fascinuje a nebudu zapírat, ze naplňuje národní hrdostí že jediné dve země, schopné sami vyvinout osobní automobil bylo Československo a východní Německo (vývoje byli schopni jen do určité doby) . V Rusku vyráběli mnoho vozů, ale vlastní vývoj byly terénní a užitková auta.
Volkswagen v te době vyráběl ještě typ 4 (411/412) jako nástupce typu 3(1500/1600). To byl pokus o sedan střední třídy s motorem vzadu, který na plno ukázal kde Volkswagen byl. Jo a ještě větší bizár než dodávka s motorem vzadu bylo kombi střední třídy s motorem vzadu.
S tou Daccii jeto podobné jako s Tata Nano. To zcela propadlo mimo jiné proto, že mělo image úplně nejlevnějšího auta a křičelo, ja nemám ma víc. A to Indové nebyli ochotni zkousnout.
Dacie se myslím prodává slušně, ale nemůže uniknout ze škatulky levné auto, žádné zbytečnosti. Proto dráž by si ji nikdo nekoupil.
Když SUV, tak z šedi inzerce vystoupila neobvyklá šeď z dovozu, Ford Maverick 3.0 V6. Je to amerika, u nás neobvyklá, ale jinak asi nijak dobrá. Tady se i prodávala, proto by měli být dostupnější díly.
Jsem zvědavý co jsi vybral.
Pěkný článek. Do školy jsem naštěstí chodil pěšky. Ale na střední jsem si pak užil panťáky, které mladší prekrtili na Žabotlamy, tam byla voda za sklem vždy.
Nejsilnější zážitek z Pražské MHD, ale byla tramvajová linka X-A v roce 2002 po povodních, to jsem zkusil, co mi vyprávěli rodiče z cest autobusem 135 do Dejvic v 70tych letech před otevřením metra. Tedy že se mi často povedlo nastoupit až do druhé nebo i třetí soupravy, která přijela a to jsem se nebál pořádně se vmáčknout.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tak 0-100 uz davnejsie nie je zaujimavy udaj, kazdy porovnava... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Jinak Myrryne,nevím jak to myslíš s tou skrytou inzercí.Inzerci... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
se polepším - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dám ti vědět během pár dní ,jak bude prodaný a pošleme... - VK, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Technická poznámka, bez mezer za čárkami se to skoro nedá... - myrryn, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Je to tak. Zoufalý pokus o prodej v podstatě neprodejného... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
:-) - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Nazdárek,Tak všechno fakt z rodiny nemám,ale třeba půl roku... - Jakub Pospíšil, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Hele já na to právě koukám a už je to třetí auto během... - briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů