načítám data...

Sch

JménoKarel Schmidt
BydlištěPraha 5
Registracepřed 4.3 rok.
Poslední aktivitapřed 3.5 dny
Komentářů u článků61
Pozitivních komentářů u článků26
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sc
Sch
06. února 2023, 22:30
2
Dacia Jogger: Kam s ním?

Ono Dacia vždy měla smysl právě bez všech těch fičur. Kdo chtěl víc, pořídil lépe jinde. Asi to platí stále.

Sc
Sch
01. února 2023, 12:44
1
Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?

Co se většinou neuvádí je zvyšující se celkový počet vozidel v registru. Nevyrazuje se zdaleka tolik starých aut, kolik se doveze a přihlásí. Když jsme měli v republice v roce 2014 4,8 milionů aut stáří 14 let a dnes máme 6,4 milionu aut stáří 16 let, tak to podle mě znamená, že jsem dost zbohatli, když si můžeme dovolit udržovat v teoreticky provozuschopnem stavu o třetinu víc aut a pořád si kupovat další auta, ne jen je měnit. O stavu toho čím jezdíme, vypovídá lépe průzkum ŘSD na vozidlech, která po silnicích skutečně jezdí.

Sc
Sch
21. ledna 2023, 09:11
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

S LED Matrix zatím nemám zkusenost, ale natáčecí bi-xenony v Octavii III zatím byla nejlepší světla co jsem zažil. Mám takovou zvláštní potřebu a to prisvetlovaní zatáčky při použití dálkových světel resp. při vyšší rychlosti. To zatím žádné mé další auta s LED světly neumí.

Sc
Sch
16. ledna 2023, 16:19
0
Wankel žije! Přiváží ho MX-30 e-Skyactiv R-EV

Uvidíme, plugin hybridy mají poměrně úzkou škálu použití, kde se o nich vyplatí uvažovat. Protože žerou víc elektriky než EV a víc benzínu než běžné hybridy. Tohle zkouší ten sweet spot posunout směrem k elektromobilům a urvat si tak nový kus trhu.

Sc
Sch
11. prosince 2022, 09:36
1
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

Tohle bude první na golfu nebo u lepších hotelů, spolu s elektrickým nářadím na údržbu zeleně zo. Umožní pracovat a nerušit klienty. Komunál v Německu to koupí, protože dotace a "Kauf deutsches" u nas multicar nebo nějaká česká dodelavka čínského vozítka. BTW na Praze 11 už jich pár jezdí.

Sc
Sch
28. září 2022, 10:54
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

K tomu komfortu by mě zajímalo, jestli to mělo DCC a na jaké nastavení jste testoval. Mám asi měsíc Enyaq iV80 (služební...) se standartním podvozkem a je takové jankovité. Třeba na betonových úsecích D1 jsou vlny, které nepříjemně cloumají autem, to jsem v Octavii před tím nikdy necítil. Zase když přejedu rychle zpomalovací prahy je to ukázkové pohodové SUV. Takže standartní podvozek jsem čekal komfortnější.

Sc
Sch
02. září 2022, 08:29
0
Ptejte se: Čím by měl jezdit moderní internetový idol?

To je super, ale je to moc autičkářský.

Sc
Sch
08. srpna 2022, 09:22
0
Soužití na silnici

Letos jsem jezdil 14 dní v Anglii. A to byl veskrze pozitivní zážitek. Všude měření rychlosti, na dálnici klidně i co kilometr, takže se jezdí hodně pomalu. Ale jak jsou k sobě ti řidiči ohleduplní, je to opravdu pohoda, tam jezdit. Jen Londýn je o trochu horší, což je dáno hustotou provozu a vyšším množstvím řidičů, kterým se nedostalo anglické výchovy. Trpělivost a shovívavost na silnici by jsme se tam všichni měli učit.

Sc
Sch
03. srpna 2022, 09:42
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Výsledek tohoto testu je pro me naopak důkaz, že to smysl nemá. Spotřebu benzínu jsem čekal větší, ale i tak Corolla by to dala za 5 litrů bez dobíjení, náklady skoro stejné a je o statisíce levnější.
PHEV podle me dělá z uživatele otroka, co stále připojuje nabíječku co 50km,ideálně dvakrát denně, aby se to vyplatilo. 6x za 8 dní k výhodnosti zjevně nestačí. Proto jsem zvolil Enyaq,jaké budou reálné zkušenosti uvidíme.

Sc
Sch
29. července 2022, 11:52
1
Dacia Jogger TCE 110 Extreme: MCV se vrací?

Za cenu vybavené verze, bych dost zvažoval zkusit chytit nějakou akční verzi kombíku z Nošovic. To auto je jinde. Teď jsem s tím měsíc jezdil a zakladni 1.5 docela v pořádku jede, trochu starosvětsky, ale je celkem tichá. Je nepřímo vstřiková, takže vydrží a na to LPG se dá prestavět. Potřeboval bych automatickou klimu a bederní opěrku sedadla řidiče.
Joggera jedině, když bych fakt potřeboval ssdum sedadel.

Sc
Sch
04. července 2022, 21:53
11
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

A ještě tu nikdo nedoporučuje Yaris. Spolehlivost dobrá, rozměry také, kdo to má ten to chválí. Určitě bych bral značku, kterou ti oservisuje někdo v tvém okresním městě.

Sc
Sch
30. června 2022, 13:05
3
Hyundai i30 1.5 DPi: Šetřit tu neznamená trpět

Zrovna touto i30 jezdím jako náhradním autem. Jen je to verze start, vzadu švihadla, manuální klima, rádio s černobílým displejem s BT, tempomat a bez loketní opěrky a s plastovým volantem.
A tedy nic moc, mě nejvíc chybí digiklima, té manuální jsem odvykl a výsledek bylo jedno zablokování krku a od té doby, když to jde tak se potím s vyplou klimou. Assistent proti opuštění pruhu auto na dálnici solidně svým zásahem rozkývá, rozhodně to není asistent pro jízdu v pruhu, jako měla Octavia už před 9 lety. Základní sedačky tedy za dobré prohlásit nemůžu. Motor je starosvetska klasika, ale ani lehce pod dvěma tisíci se nedusí a neduní,jen nejede, ale na 6ku se dá jet v koloně od nějakých 70kmh, takže motor spíš překvapil. Srovnání se základním motorem a Octavie 1.0 TSI prohrává na celé čáře, ale taky je o dost levnější.
Můj verdikt na verzi Start asi za těch 400 tisíc je spíše negativní.

Sc
Sch
14. června 2022, 06:55
-1
Bazarový snílek: Městem v jedné stopě

Piaggio MP3 500, je pro autičkáře s nožní i ruční brzdou. Jen cenově je úplně jinde.

Sc
Sch
12. června 2022, 08:34
0
TopX - 2+1 rozdílů na amerických světlech, které mě fascinují

Některé staré Felicie blikají také celou lampou. Jen to není záměr.

Sc
Sch
02. června 2022, 11:34
1
Představujeme: Hyundai Staria

Je to spíš konkurent T7, protože je to postavené na základu SUV a ne dodávky. Jízdě to bude úplně jinde. Interiér asi na úrovni MB V nebo VW nebude, takže jsem zvědav, jak na tom bude celkový dojem.

Sc
Sch
21. května 2022, 22:10
0
Proč čínská auta nedobyla Evropu

Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží vyrobit kvalitní korejské a japonské auto, trvalo to nějakou dobu, ale dnes je vyrábí.
Číňané mají ve své kultuře, že je správně napodobit nejlepšího a stejně stále přistupují k výrobě aut, dokud se z toho přístupu nevymaní, nemohou uspět jako třeba ve světě mobilů.

Sc
Sch
05. května 2022, 23:48
0
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

U obyčejného Mondea se pro výměnu přední žárovky musí vymontovat světlomet, to je mimochodem nutné již od první generace. A kvůli tomu se musí buď sundat maska a nebo existuje fígl s jedním vyccaknutym držákem masky, pak se ale musí šikovně světlo vytočit, aby šlo ven. Je to snazší než u Pluriela, ale podle mě na obyčejné auto střední třídy dost podivné.

Sc
Sch
15. dubna 2022, 14:13
1
Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

To srovnání s pluginem sedí. Mě ta auta nedávají smysl. Žerou víc benzínu než full hybridy, a pri jízdě na elektřinu berou víc než elektromobily. Full hybridy jezdí o tolik úsporněji, že když člověk nejezdí 3/4km s pluginem na elektřinu, tak spotřebuje skoro stejně benzínu. Furt to strkate do zásuvky a ve výsledku, spotřebuje o trochu min benzínu než full hybrid. Na Kč/km to možná vychází hůř než full hybrid.

Sc
Sch
07. dubna 2022, 21:45
1
Ford Kuga PHEV: Vybírejte s rozmyslem

Pro velmi úzkou skupinu situací asi ano. Ale jinak souhlasím, pro koho je dobrý PHEV, pro toho je EV lepší. A tam kde se PHEV nepředvede, je HEV ekonomičtější a lepší volba.

Sc
Sch
03. března 2022, 16:48
0
Maruti Suzuki Dzire EV - elektromobil s překvapením

Takhle se v ČR konvertoval i Superb II. Výhoda je tato přestavba pro stávající majitele Dzire a pokud jich vyrobí hodně a montovat to zvládne nějaký zaškolený automechanik je to cenově najednou úplně jinde než nové EV. Spíš než ekonomika to bude dobré ve chvíli, kdy získají EV nějaké výhody v Indických městech.

Sc
Sch
02. února 2022, 11:44
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Elektromobilita má před sebou ještě dlouhou cestu v ladění efektivity výrobního řetězce, souvisí to jistě i s objemy vyráběných elektromobilů. Pak se ukazuje, že tlak vlád na urychlení přijetí elektromobilů tlačí výrobu aut nad současné možnosti výroby baterií a ty tak přestali zlevnovat. Kompenzuje se to dotacemi, ale ve výsledku nevím, jestli to nástup elektromobility urychlí o tolik, než kdyby byl tlak na její nástup menší. Osobně jsem nadšený z hybridů, s dostatečně silným motorem na jízdu po dálnici to funguje výborně. méně již z plug in hybridů, to je myslím slepá větev, existující jen díky legislativním pravidlům.

Sc
Sch
25. ledna 2022, 21:49
1
Smart EQ fortwo cabrio: Další malá věc, kterou neuspokojíte svojí ženu.

Jenže v roce 2012 stál nový Renault Thalia od 150.000,-. Opravdu teď jsem to hledal. Pod 200 se dalo vybírat, pak se 260 za Smarta zdálo hodně.

Sc
Sch
25. ledna 2022, 21:46
0
Smart EQ fortwo cabrio: Další malá věc, kterou neuspokojíte svojí ženu.

Souhlasím, píšeš dobře, piš víc :-). Mě to bavilo a zároveň jsem se něco dozvěděl o Smartu, takže to plní účel.

Sc
Sch
05. ledna 2022, 09:09
0
Citroen ë-SpaceTourer: Kam s ním?

Elektrické dodávky jsou dnes jednoznačně firemní stroje. Osmimistné jako shuttle nebo taxi v menších městech a nákladní na rozvozy. Soukromě to nedává smysl.

Sc
Sch
11. prosince 2021, 22:09
0
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

Mě se dost líbí Scala, je to sice aktuální model, na fotkách vypadá trochu natažená, ale když vidím na ulici nějakou vyšší specifikaci, to auto mě dostane.

Sc
Sch
29. září 2021, 08:50
2
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Stejně jako Renault Twizzy by i tohle potřebovalo pro soukromé zájemce verzi s větší baterkou a limitem 80kmh. Ale bourat bych v tom nechtěl.

Sc
Sch
07. září 2021, 20:31
0
Transit Trail: Do práce stylově

Ideální auto pro údržbáře venkovního vedení je Iveco Daily 4x4 s plošinou. To jen tak na okraj.

Sc
Sch
27. srpna 2021, 10:52
1
Mercedes eSprinter: To dává smysl

TCO by mělo vyjít lépe nebo srovnatelně. Naftové pošťácké dodávky jsou po osmi letech na odpis, tady bude jen ta obouchaná kastle a ochozené dveře. Servis bude dramaticky levnější. Jen tu zůstatkovou cenu nikdo předpovědět neumí, takže leasing moc výhodný nebude a firma by to riziko musela vzít na sebe, ale to se nebude chtít na operák si všichni zvykli.

Sc
Sch
25. července 2021, 14:14
0
FSO Polonez: Svéráz polského automobilismu

Už nějakou dobu mě fascinuje a nebudu zapírat, ze naplňuje národní hrdostí že jediné dve země, schopné sami vyvinout osobní automobil bylo Československo a východní Německo (vývoje byli schopni jen do určité doby) . V Rusku vyráběli mnoho vozů, ale vlastní vývoj byly terénní a užitková auta.

Sc
Sch
22. května 2021, 09:46
0
Auta, která zachránila svou značku

Volkswagen v te době vyráběl ještě typ 4 (411/412) jako nástupce typu 3(1500/1600). To byl pokus o sedan střední třídy s motorem vzadu, který na plno ukázal kde Volkswagen byl. Jo a ještě větší bizár než dodávka s motorem vzadu bylo kombi střední třídy s motorem vzadu.

Sc
Sch
20. května 2021, 17:45
2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

S tou Daccii jeto podobné jako s Tata Nano. To zcela propadlo mimo jiné proto, že mělo image úplně nejlevnějšího auta a křičelo, ja nemám ma víc. A to Indové nebyli ochotni zkousnout.
Dacie se myslím prodává slušně, ale nemůže uniknout ze škatulky levné auto, žádné zbytečnosti. Proto dráž by si ji nikdo nekoupil.

Sc
Sch
03. května 2021, 15:14
0
TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

Když SUV, tak z šedi inzerce vystoupila neobvyklá šeď z dovozu, Ford Maverick 3.0 V6. Je to amerika, u nás neobvyklá, ale jinak asi nijak dobrá. Tady se i prodávala, proto by měli být dostupnější díly.
Jsem zvědavý co jsi vybral.

Sc
Sch
19. dubna 2021, 08:04
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

A přesto se mu u nás říká spíše Transit.

Sc
Sch
09. dubna 2021, 16:12
0
Dětství bez autíček

Pěkný článek. Do školy jsem naštěstí chodil pěšky. Ale na střední jsem si pak užil panťáky, které mladší prekrtili na Žabotlamy, tam byla voda za sklem vždy.
Nejsilnější zážitek z Pražské MHD, ale byla tramvajová linka X-A v roce 2002 po povodních, to jsem zkusil, co mi vyprávěli rodiče z cest autobusem 135 do Dejvic v 70tych letech před otevřením metra. Tedy že se mi často povedlo nastoupit až do druhé nebo i třetí soupravy, která přijela a to jsem se nebál pořádně se vmáčknout.

Sc
Sch
25. března 2021, 12:53
-1
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Měl jsem V70 druhé generece a jak to auto bylo všechno, tak údržba byla fakt drahá a Volvo bych si proto podruhý rozmyslel. Kromě toho ta D5 měla tvrdou spojku a v Praze to byl opruz, jezdil jsem pak radši tramvají, což bylo dobré pro město, ale mě to trochu štvalo.

Sc
Sch
19. března 2021, 22:03
9
Konce nadšeného motorismu

Škoda pro tebe, protože to co zažiješ s elektromotorem je autičkářovo nebe. Takovou reakci na plyn neměl žádný spalovak minimálně za posledních 25 let. A zatím musím říct že nízké těžiště docela dobře vyrovnává vyšší hmotnost, i když ne úplně. A spousta šikovných mechaniků vyrábí v garáži úžasná auta. Elektromotor je totiž konečně zase jednoduchý a dá se snadno implantovat do čehokoliv.

Sc
Sch
26. února 2021, 22:35
1
Pět řešení problému, který nebyl

Bezramová okna u automobilů s pevnou střechou.

Sc
Sch
29. listopadu 2020, 21:37
0
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

Taková nádoba pro reaktor je poměrně náročná na výrobu a neumějí to jen tak někde. Je to jak s těmi Rapidy, jen u té jaderky nechcete riskovat, že nevydrží. Dnes by to možná vezli do Passau a odtamtud po vodě, ale to tehdy nešlo.

Sc
Sch
26. listopadu 2020, 11:52
0
Honda Jazz Crosstar e:HEV: Používejte pouze v souladu se zamýšleným účelem použití

Fixní převod mají i Chevy Volt a Mitsu Outlander oba jsou ale plug in hybridy. Jinak ten řev pri rozjezdu dělají i hybridní Toyoty s planetovou převodovkou. Honda říká, ze při vysokých rychlostech nad 120 jede na hybridní mód s rozpojenou spojkou a pri akceleraci pak asi vytočí spalovací motor na plno, vlastně jako ta Toyota.

Sc
Sch
04. listopadu 2020, 12:01
0
BMW 118d: Dejte pokoj s ideologií a nechte mě dělat moji práci

Na BMW je mi simpatické, že nepovedlo devalvaci číselného značení jako Audi. 118d se 110kw je sluné a před 15 lety by to možná bylo 120d, takže výkon u stejně označených verzí v čase stoupá, tak jak velí doba. U Audi ted třeba A6 35 tdi má 120kW. To že nové značení připomíná dřívější s tečkou určitě není náhoda, ale 120kW by potom pro konzervativce mělo být 20tdi nejvýše 25tdi.
Označení není zásadní, ale mělo by nám pomoc se rychle zorientovat v nabídce, a u BMW to naštěstí stále funguje.

Sc
Sch
18. října 2020, 18:43
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

Jedinu vec to trefuje správně, dojezd, jsem toho názoru, ze většina kupců miniauta do města nepotřebuje. Ale také se bojím toho holobytu. Citigo za zy peníze bylo v plné palbě, i zak mnozí tvrdili, ze to nikdo za ty peníze nekoupí. Ale protože to byl zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se po něm jen zaprášilo a je pryč. Toto má své chyby, ale dokud to bude zdaleka nejlevnější elektromobil, tak se ato bude prodávat.

Sc
Sch
07. srpna 2020, 05:58
3
Sc
Sch
03. srpna 2020, 19:44
2
Ptejte se: Třídveřový hatchback nevšedního vzhledu

Jako hodně raritní by mohl být C3 Pluriel. Ale asi to není dobré na zimu.
Na druhé straně neokoukaná alternativa s mírnými provozními a servisními náklady jako Twingo je také Ford Ka.

Sc
Sch
22. července 2020, 15:28
1
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Dveře Fordu GT, jak je popisuje Doug DeMuro. To je o zdraví nastupovat.

Sc
Sch
27. května 2020, 12:00
0
Ford Puma 1.7 VCT (1997-2002): Taková auta už se nedělají

Jezdil jsem sedm let Focusem mk. 1 s 1.6kou se třemi dveřmi. Čili podobný typ auta, takové jako-kupé. To auto bylo zábavné a určitě lépe zpracované než Puma. Jen to bylo těžší a motor od Yamahy slabší, takže sice supr v zatáčce, ale člověk si musel hlídat rychlost, aby mu na výjezdu nechyběla. Mám teď po letech chuť na nějaké ST170 s dvoulitrem a Recaro sedačkami. Ty jen tedy nejsou za tyto peníze :-).

Sc
Sch
24. dubna 2020, 07:52
3
Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Já jsem se pozastavil nad jedním detailem, a sice jak dnes Audi značí motorizace. Vzhledem k hybridizaci downsizingu atd prislo značení o tečku, ale tak nějak jsem čekal kontinuitu. U 20tdi čekám dynamiku 2.0 tdi s 110kw,tak jak to měli dvoulitrove diesely dlouho. Takže pod označením 35 tdi si představuji něco ke 150kw, treba s elektromotorem, to je jedno. Ale samotný diesel s lehce lepšími 120kw. V me představě o těch číslech bych tomu dal 22 nebo 25.Takto mi přijde, že Audi to značení devalvuje. Mam tedy u Audi nově chtít jedine číslo 45 a větší, aby to byl opravdu rychlý kočár?

Sc
Sch
15. dubna 2020, 10:24
0
Koupí Mercedesu 600 Pullman ušetříte bezmála milion eur. Teoreticky.

Podle me to nedává smysl, zvenku veterán zevnitř moderní limuzína. Leda pro někoho, kdo dá na vnější dojem, ale nechce si užít i retro zážitek z jízdy.

Sc
Sch
06. dubna 2020, 20:18
1
5 dobrých důvodů, proč si koupit hybrid

Nejen reklama, ale ještě zavádějící až lživá. Při ježdění jen po městě budete samozřejmě pálit benzín, jen méně. Hybrid je ekologický proto, že rekuperuje kinetickou energii a elektro pohon je jen způsob jak toho dosáhnout. Parkování zdarma mají až plugin hybridy, takže to je přímo lež. Ale tato automobilka je celosvětově proslulá lživou propagací svých hybridních vozů (např. self-charging hybrid). To jsou hlavní důvody, proč sem tato konkrétní reklama nepatří, zrovna Autičkář by to měl umět lépe. Nic to nemění na jistých kvalitách těchto přepravníků, pro které se možná brzo stanu jejich uživatelem.

Sc
Sch
01. dubna 2020, 08:40
0
Autíčkář se ptá: Auto do postapokalyptického světa

Toyota Land Cruiser ředy 70 s atmosférickým diesel s nepřímým vstřikováním se vyráběla do roku 2007. Přídavné nádrže na dojezd 1200km, protože k palivu může být daleko. Ale ve světě, kde by bylo o paliva a hlavně oleje opravdu nouze, tak spíš Bolinger B1. Po letošní apokalypse by se našlo všude dost solárních panelů, které by baterky nabili. Elektromobil je navíc zcela bezúdržbový a nepotřebuje měnit olej (který by se asi dost špatně sháněl). Zatím se ukazuje, že výkonová elektronika je také spolehlivá, takže žádné náhradní díly vlastně nejsou potřeba.

Sc
Sch
22. března 2020, 22:43
-1
Utopie na téma věčné auto

Tak proč se to řeší vic než jízdní kolo? Důvody jsou dva: bezpečnost a emise, to neni problém pro tebe, ale pro druhé, jízdní kolo s tim problém nemá. Na bezpečnost tu máme STK a spousta věcí je možná, i když v cizině jde víc. Co se emisí týče je to myslím deal mezi státem a výrobci. Stát chce, aby byly emise čím dal nižší a automobilky za to po státu chtějí, aby jim na to nemohl nikdo sáhnout, jako, že je to složitý a citlivý a tak. A tak to tak máme. Poslední věc je přestavba na elektro, u toho fakt nevím, proč to jako nejde,to je win-win záležitost, tedy pro lidi i stát, pro automobilky je ztráta, a to je možná to vysvětlení.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem