Tom „TomN“ N
| Bydliště | Frýdek-Místek |
|---|---|
| Registrace | před 4.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 18.1 měs. |
| Komentářů u článků | 4 |
| Pozitivních komentářů u článků | 2 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Zatím vůbec. Ale vzhledem k množství nabíječek čekám, že to začne být poměrně brzy problém.
S Teslou (Model 3 DualMotor LR) se poslední měsíce chtě-nechtě sžívám díky CO2 neutralitě a updated corporate car policy.
Přes vše vypsané je třeba říct, že Tesla udělala obrovský pokrok za poslední roky. Oproti zavedeným značkám vlastně existují jen pár let a postavili (více-méně) funkční auto.
Co mě vyloženě sere:
Stěrače – že se zblázní na sucho, to ještě jde, ale nejlepší je to v noci za deště se sněhem, ideálně pokud vás ohodí protijedoucí kamion. Snad to spraví další update, tohle umí líp i moje C4 Loeb z roku 2006.
Blinkry – tvl to ovládání na volantu vymyslel debil. Snad to půjde za rozumnou cenu dokoupit jako aftermarket. Na netu jsem dohledal, že se na tom již pracuje.
CarPlay – neumí a umět nebude. Takže žádný Waze apod. Řešení je dostavba nějakého minipočítače s RaspberryPI z Polska. Fakt jsme v roce 2024? S navigací od Googlu jinak „zábava“ (silnice se v zimě neudržuje, průjezd zakázán, lesní cesta pro traktor, aj.).
Co je fajn:
Jízdní vlastnosti, odpich. Na to se dá zvyknout. DualMotor je překvapivě schopný, na sněhu i bahně. S trochou snahy zábavný.
Ticho - hnát se za solidního ticha lesem daleko za hranicí legálních rychlostních limitů má jisté kouzlo. Na jednu stranu chybí řev motoru, ale má to něco do sebe i tak. Začal jsem s tím jezdit bez hudby.
Zapnuté vyhřívání, když auto stojí – zas tak moc baterky to nesežere a ta pohoda sedat do vyhřátého a odmraženého auta je fajn (něco jako bufík ve spalováku). Uvidíme kolik to sežere v létě na chlazení.
Co je vlastnost:
Dojezd – v teplotách nad nulou pohoda, pod nulou poměrně průšvih. Ale už jsem si zvyknul, že na delších cestách zastavuji na kafe (což bych dělal i se spalovákem) u nabíječky, napíchnu auto a jdu.
Skryté kliky – vypadá to hezky, dokud na tom nezmrzne déšť.
Světla – fakt na auto 1.3mio nejde dát matrixy?
Interiér – design mě úplně nevadí, asi v autě nepotřebuji mraky číčovin. Ale pár ovládacích tlačítek navíc by bylo fajn, stejně jako tachometr na očích (a to jsem zvyklý na ergonomii C4). Ale zase jsou to věci řešitelné jako aftermarket, při té ceně se už pár desítek tisíc za dodatečné ovládání nějak schová.
Hodně lidí na vás blbě čumí, spoustu lidí vyloženě točí prostá existence Tesly.
Záleží to spíše na automobilce, nebo alespoň dle mých zkušenosti z života v Irsku a JAR. EU automobilky (typicky VW) jen přehodí volant napravo a páky nechají stejně jako na kontinentu. Japonské to mají přehozené kompletně zrcadlově, což je lepší, protože pravou ruku máš pořád na volantu a častěji používáš blinkry. Nejvtipnější je pak střídat auta několika značek. 🤣
asi tak, a vtipné je, že ani Japonské vozy to nemají nastaveno nějak standardně, byť tam by to člověk předpokládal. při střídání několika aut je to pak na křižovatkách vtipné. ideální je, pokud jsou páčky přehozeny zrcadlově, člověk rukou držící volant může ovládat i blinkry.
po roce v Irsku a dvou letech v JAR jsem měl největší problém po návratu do ČR - spěchám z baráku, odemknu dálkáčem, sednu do auta a volant je je kua u spolujezdce...