logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Danny „scadar“ T

BydlištěPraha 8
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 2.6 dny
Komentářů u článků23
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků2

Posledních 50 komentářů

scadar
12. 11. 2024, 09:07 6
Asistenty, které otravují, nemohou zachraňovat životy. Jsou totiž většinou vypnuté...

S clankem 100% souhlasim, zejmena s tim, ze s asistenty neni problem, dokud dobre funguji. Teda krome ISA, ktery bude otravny vzdycky - ne, ze bych byl nejakej velkej pirat, ale ISA je proste nastaveny prilis agresivne. Kdyby zakon umoznl treba +5-10%, tak by to bylo v souladu s tim, jak (myslim) vetsina normalnich lidi jezdi - na 30 treba do 33, na 50 treba 54, na 130 treba 135. Pak by me to neobtezovalo v podstate vubec. Takhle proste zakonodarce bez rozmyslu zvolil tu nejprisnejsi variantu a tim vylil z vanicky i dite... I kdyz furt je tam ten faktor paternalizmu, se kterym mam principialni problem, ale to je holt hlubsi kulturni problem tady v evrope...

Nicmene, treba v mym bejvalym Golfu 8 se neda pouzivat ten asistent zadny. Nouzove brzdeni ma spoustu planych poplachu, jizda v pruhu je prilis agresivni v korigovani ridice. Adaptivni tempomat je neplynuly a asistent dalkovych svetel pomaly. Vsechno jsem to vypinal, vcetne toho nouzoveho brzdeni. Prislo mi to na palici to vsechno vypinat a dobrovolne se ochudit o pomoc, ale proste lepsi nez si vzdycky nechat privodit infarkt, kdyz auto vyhodnoti keř u cesty jako prekazku.

V mym aktualnim bavoraku G21 napriklad nema asistent nouzoveho brzdeni v podstate zadne falesne poplachy. Lane assist to samy a dokaze i velmi spolehlive vyhodnotit, kdy vyjizdim z pruhu umyslne (asi podle sily kterou vyvijim na volant), tak me taky neobtezuje, ani kdyz si treba zkracuju zatacku pres protismer (pozn. samozrejme tam, kde do zatacky vidim). A navic si auto pamatuje stav vypnuto/zapnuto, pokud jsem prihlaseny pres MyBMW. Ale treba rozpoznavani znace funguje v Nemecku slusne, v cesku uplne na hovno. Napriklad vubec nema naprogramovane, ze v cesku omezeni konci dalsi krizovatkou. Nastesti jste to neni to ISA, tak to na me aspon nepipa.

scadar
20. 2. 2024, 09:37 1
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Až se Tesla distancuje od pana Muska, tak se můžeme bavit...

scadar
18. 1. 2024, 09:58 8
Peugeot 2008: Pozitivní vývoj

Jenom chci říct, že si všímám a že děkuju za to, že u recenzí novinek většinou nějakým způsobem zmíníte, jak je to s těmi asistenty, a jestli jdou nějak elegantně a rychle vypnout. Začíná to pro mně bejt docela relevantní parametr při výběru auta.

scadar
17. 1. 2024, 10:22 3
Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

@tomaass2 Například moje auto má přes OBDII zásuvku možnost nakódovat tzv. "Scandinavian DRL", což v podstatě znamená, že vždycky svítí DRL vepředu i vzadu. Takže auta to uměj protože některý země to vyžadujou... Nebyl bych proti, kdyby se tohle rozšířilo všude. Vždycky je lepší bejt vidět víc než bejt vidět míň...

scadar
13. 10. 2023, 11:41 0
Autíčkářův průvodce po Japonsku

Pokud by někdo měl cestu do Osaky, tak v půjčovně "Mr. Hiro" se dá zapůjčit Trueno, Silvia S15, NSX a podobné hračky. Dokonce i Skylina mají.

scadar
24. 7. 2023, 09:35 0
S Citroënem ve Velké Británii: Výlet po Cornwallu s volantem vpravo

Vloni jsme tři neděle křižovali Skotsko, ale vlastním autem, tzn. volant na správný straně a jenom dva pedály. Jen jednou se mi stalo, že jsem ráno vyparkoval a asi 50 metrů jel po špatný straně než mě bdělá spolujezdkyně srovnala. Na řízení na druhý straně jsem si jinak zvykl v pohodě, akorát předjíždění není nic moc. Naštěstí jako turista jsem nikam nespěchal, tak pro to nebyl důvod... Jediný, na co jsem si za ty tři týdny nezvyk, byly kruháče. Špatnej směr, často vícepruhový, občas ještě se semaforama, a jsou VŠUDE. Když není provoz, tak ještě dobrý, ale když to bylo někde v Edinburghu nebo Inverness v odpolední špičce když je potřeba využít každou mezírku, tak to příjemný nebylo. Ale přežili jsme. Země nádherná.

scadar
01. 2. 2023, 13:44 1
Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?

Sou holt ti veteráni, no.

Miata má 32 let, služebák má 4 roky, to je sakumprásk 18 let průměr. Co na tom, že na miatě dám 2tis. km za rok, na služebáku 35.000 za rok :-) Kdybych to vzal váženým průměrem, tak těch 37.000 km ujedu autem průměrně 5.51 let starým. Matematicky asi celkem blbost, ale mě to přijde celkem vypovídající. :)

scadar
24. 1. 2023, 14:35 1
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Tak tohle auto asi nebylo uplne staveny s durazem na ekologii. Tohle si koupis pro zabavu (v ramci moznosti SUV).

To je jak kdyby sis ve svete spalovaku koupil audi sq5 a pak nadaval, ze to zere. :D

scadar
24. 1. 2023, 14:26 1
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Ten nazev modelu je IMO pitomost. Ale to je tak vsechno. Pokud se clovek oprosti od toho, ze se to jmenuje "takyMustang", tak je to podle mne docela zajimavy SUV pro nekoho, kdo SUV z nejakyho duvodu chce nebo potrebuje, ale jeste porad neprisel o autickarskou dusi...

scadar
10. 11. 2022, 15:22 5
Mercedes-Benz 220C All-Terrain: Velkorysá porce klasiky se špetkou exotiky

Mel jsem to pujceny na vikend kdyz jsem vybiral novej sluzebak a rad jsem ho jeste vratil.

Absolutne neprirozeny brzdy, od toho konkavniho stredovyho tunelu s klavirnim lakem se odrazel kazdej strom u cesty, radiomapa a ambientni osvetleni se v noci neprijemne odrazi od celniho skla, nektery detaily pusobily extremne levne (tlacitko vyhrivani sedacek, tlacitkova lista pod displejem, tlacitka na strope), vytacel me dotykovej volant, kterej na sobe navic ani nema tlacitka pro dalsi a predchozí skladbu (!!!), plus samozrejme skoro vsechno se musi delat pres display. Zkratka na prvni pohled wow effekt jak blazen a premiovy feel (nutno rici ze zaslouzene), ale na pouzivani to hitparada fakt nebyla. I zena rikala, ze od mercedesu ocekavala trochu neco jinyho (nejvic ji stvaly ty odrazy od celniho skla). Jinak vnejsi design za me absolutne za jedna a bez vyhrad... jen ten interier...

Secteno podtrzeno, hmatnul jsem po bmw 330e, nastesti jsem ho stihl, nez ho faceliftem taky dokurvili.

scadar
09. 8. 2022, 09:35 3
Soužití na silnici

Z mýho pohledu nejkritičtější předpoklad je vydat se na cestu VČAS. S předstihem, s rezervou zkrátka. Od toho se pak přirozeně odvíjí zbytek toho, co člověk za volantem dělá... já třeba nerad chodím pozdě, nemám rád když na někoho musím čekat já a tak se to snažím nedělat ani ostatním... a když jsem pak okolnostma donecenej bejt pozdě (hlavně s rodinou... ale stejně je mám rád :-) ) tak jsem prostě nervóznější. I když k pirátovi silnic mám i v takovej okamžik myslím/doufám daleko.

scadar
10. 6. 2022, 08:54 1
Mercedes Sprinter 314CDI Speed delivery door: Balíkářův sen

Tak tady u nás na mnichovským předměstí s tím třeba deutsche post rozváží poštu i menší balíčky. Pošťačka místo toho, aby pochodovala a táhla za sebou RVHPčko, tak se veze a ještě tam má daleko víc místa na náklad. Samozřejmě v česku je to bezpředmětný, protože Česká Pošta, s.p., se zpravidla o doručení ničeho ani nepokusí, pošťačka vyrazí jen s hrstí papírků "adresát nezastižen", přestože člověk už roky pracuje z domova (zkušenosti do roku 2017, dál už nevím).

Ale viděl jsem ty cargobiky i u privátních kurýrních služeb a rovněž v tom tady leckdo vozí děti a zvířata, má je před sebou, namísto ve vozejku za sebou.

scadar
10. 6. 2022, 08:40 0
Mercedes Sprinter 314CDI Speed delivery door: Balíkářův sen

Dokážu si představit, že by se o takovou chytře vymyšlenou dodávku kurýři poprali, ale ten přešlap s tím zamčením klíče v kabině fakt nechápu :-) Nepochopil jsem z článku úplně, jestli teda má, nebo nemá keyless? Píše se, že to je "utopie", takže hádám že ne - ostatně jinak by systém věděl, že je klíč v kabině... ale je to teda fakt krásnej příklad toho, že je něco dotažený na 99% a to chybějící procento to málem zrujnuje. V realitě totiž očekávám, že ty klíče v pracovním spěchu do tejdne někdo tý kabině zapomene.

Jinak teda mě mrzí, že když tady v evropě vymejšlíme a vyrábíme takový použitelný stroje, tak alza a rohlík (jak rovněž zmíněno v článku) stejně radši nakupujou v Číně. Vim, že asi půjdu proti proudu, ale fakt mi poslední dobou víc a víc vadí podporovat svejma nákupama firmy, který pak moje prachy vezmou a ostentativně je nacpou soudruhům i za věci, který by se daly sourcovat lokálně nebo aspoň ze svobodnejch zemí. Jako dodávkovej ekspert, myslíš, že jsou ty nečínský stroje (sprinter, nissan) fakt o tolik horší, že je pro firmy nutný kupovat ty čínský verky?

scadar
04. 2. 2022, 13:01 2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Co k tomu říct, bude to ještě zajímavé a já se určitě nepovažuju za nekritickýho zastánce - na druhou stranu, 10 let je ještě dlouhá doba.

Například, Renault Zoe za ani ne 10 let výroby zvednul kapacitu baterie na víc než dvojnásobek při zachování hmotnosti a ceny (22kWh/275kg, 52kWh/325kg). Kdo říká, že za dalších 10 let nebudem mít znova dvojnásobnej dojezd, nebo sice stejnej dojezd, ale poloviční batterypack za poloviční cenu.

Jiná otázka pochopitelně je, jak to budeme všechno nabíjet, jestli vzniknou ve velkém rychlonabíjecí stanice, nebo jestli obsypeme sídliště hromadou pomalých sloupků 230V/10A (například) a pár rychlonabíječkama pro případ nouze... a vývoj je zatím dost vlažný, ani novostavby s kolaudací 2022+ zhusta žádné zásuvky v garážích nemají ( i když teď se změnily předpisy, tak se to začne měnit, podle mě ale pozdě).

scadar
04. 2. 2022, 09:54 -1
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Sorry jako, ale to jsem bral jako samozřejmost, že předpokládáme, že na to ta rodina má. :D Komentoval jsem spíš použitelnost než cenu. Nicméně v běžným satelitu kolem Prahy (Rudná, Černošice, Břežany, Říčany, ...) jsou často druhý auta různý nový/zánovní hatchbacky typu golf, nebo různý městský crossovery, tedy nezřídka auta v cenách přes půl mega. Ostatně, pokud kupuješ dům za patnáct mega, asi se dá předpokládát, že nejezdíš v orezlý feldě.

To, že v okolí Mostu nebo Karviný ještě dlouho žádný Corsy-e jezdit nebudou, je nabíledni.

scadar
02. 2. 2022, 15:20 0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Jako hlavní auto na pravidelný cesty (v mým případě) Mnichov-Praha bych to nechtěl, ale jako druhý auto do rodiny úplná pohoda (neboli ta část recenze mezi těma dvěma dálničníma epizodama) - člověk dycky vyrazí s plnou nádrží a s vyhřátým autem... no a na ty výjimečný cesty dál holt nabiješ 10-80% za 20 minut, to je celkem v pohodě. Konkrétně naše druhý auto ještě asi nikdy nebylo dál než 100km od domova.
Elektriku na delší cesty aktuálně bohužel jedině teslu (přestože kvalitativně k ní mám výhrady) - dobrej dojezd skrze moderní technologie (SiC atd.), a Superchargery bohužel taky reálně nemají konkurenci.

scadar
24. 1. 2022, 11:34 -1
Mercedes C 220d: Vrchol střední třídy

Já měl nový céčko na podzim na víkend a mě teda dost štvalo. Divný brzdy, benzín duněl jak nafta skoro, neprémiový tlačítka (viklající se lišta pod displejem, ukrutně plastová tlačítka u čtecí lampičky a tlačítko vyhřívání sedaček), na volantu chybí tlačítka další a předchozí skladby (jako wtf?), v noci se od čelního skla odráželo ambientní osvětlení a infotainment, ve dne se od piano black středovýho tunelu odrážely stromy u cesty, pak ještě falešný vejfuky, dotyková klimatizace, no prostě Katastrof... zkrátka objednal jsem trojku, i když má na baterku dojezd jen 50km, tedy půlku toho co céčko...

Neříkám, že to bude každej vnímat stejně jako já, ale každýmu potenciálnímu zájemci absolutně doporučuju si konkrétně céčko nejdřív *důkladně* vyzkoušet.

scadar
10. 1. 2022, 10:25 0
Jak připravit auto na zimu

ahoj, muze nekdo doporucit, kde a jak nechat osetrit podvozek proti korozi? Nikdy jsem to nezkoumal, jen jsem na par autech videl nejakou ochranu snad asfaltem nebo cim, a to mi neprislo uplne to pravy... tedy predpokladam, ze existuje i jina metoda, kdy auto nevypada jak po prujezdu asfaltovym jezirkem? (kdyby na tom zalezelo, tak jde o 2018 Audi A3 a 1991 MX-5). Diky predem za vsechny informace...

scadar
15. 11. 2021, 14:34 2
Hyundai Ioniq 5: Mnohem větší novinka, než jsme čekali

Už jsem tuhle hračku párkrát potkal a designově se mi to líbí, ale hlavně musím potvrdit tu poznámku o velikosti. Proporce jsou prostě hatchback, nějakej golf, ale velikostně to prostě o těch 30% nesedí a tak vypadá ten ioniq prostě tak zvláštně přerostle. Těžko to k něčemu přirovnat, možná jako když si deš koupit Rittersportku, a místo tý klasický stogramový tam mají tu velkou, čtvrtkilovou. :-)

Každopádně má výraznou "road presence"...

scadar
12. 11. 2021, 11:40 0
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Tak je to bohuzel limitka pro lidi, co nevedi co s penezi, ale slo mi spis o design a ten se mi fakt libi... jinak pokud vim, puvodni Countach LP400 zadny spoiler nemel, minimalne zezacatku. :-)

scadar
12. 11. 2021, 09:37 2
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Tak s tímhle naprosto souhlasím a nemůžu se dočkat, co všechno nám následující roky ještě z hlediska designu přinesou. Ta Honda E je naprosto mroží, tak má vypadat moderní nákupní taška na kolečkách. Za sebe ještě přidávám remake Lambo Countach 2021, spoustě lidem se to nelíbí, ale pro mě je to pecka - od vyosenýho nápisu vepředu až po ty outrunový zadní světla. A pak je taky škoda, že se do výroby asi nedostane Peugeot e-Legend.

Mohli bychom ale trochu ubrat na agresivitě. K některejm autům se to sice hodí, ale ne každý auto musí mít tlamu jako Audi A8 nebo rypák jako sedmičkový bávo. Kam se na to hrabe doba mračítek a "böser Blick"-u. Všichni, kdo chtějí vrátit snídani, můžou googlit "amg gt black series" :-)

scadar
29. 10. 2021, 11:20 0
Mercedes-Benz SLK: První svého druhu

Nas tady teda je, zdravim z EBE :)

scadar
27. 10. 2021, 13:56 0
Mercedes-Benz SLK: První svého druhu

Z3ky si asi nechali Němci doma. :-D Bydlim v Bavorsku, Miatu nepotkám pomalu jak je léto dlouhý, ale Z3 máme jen u nás ve "vesnici" (8.000) několik.