načítám data...

jerry

JménoJerry Shimano
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků39
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

je
jerry
01. prosince 2019, 18:46
0
Chceme nová auta?

Přečetl jsem to po sobě, tak oprava: "Nová auta mě...."

je
jerry
01. prosince 2019, 12:44
0
Chceme nová auta?

Nová auta mně čím dál méně oslovují. Díky "ekologii" a "bezpečnosti" se v posledních letech zastavil vývoj motorů a podvozků z hlediska rychlejšího svezení. Zlepšuje se už jen pohodlí, konektivita a bezpečnost. Radost z jízdy se postupně vytrácí. Ale většina se jen přepravuje po rychlostních komunikacích a stojí v zácpách, tam tu radost ani nelze najít.

je
jerry
03. listopadu 2019, 15:09
5
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Zlatý Suzuki Swift Sport 1.6. A to byl o parník levnější.

je
jerry
13. září 2019, 14:16
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Zazaa: Konec Bruselu zabrání rozšíření elektromobilů. A že neskončí? Tisícileté či na věčné časy říše už tu byly, a kde jsou? Jsem optimista:-)

je
jerry
13. září 2019, 14:07
0
je
jerry
26. dubna 2019, 18:39
0
Top 4: Ve stínu legendy

Coupé v solidním stavu je málo. A když se objeví, tak už neúměrně drahé.

je
jerry
30. března 2019, 11:52
1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Ještě v 70.a 80.letech minulého století všechny kluky zajímala auta a hlavně parametry motoru a jízdní vlastnosti. Pak nastoupili počítače, hry na nich, internet, telefony a dnes mladou generaci skoro vůbec auta nezajímají. Maximálně tak image a jak je auto nabušený elektronikou. Bohužel jsme ve velké menšině a výrobci a zákonodárci toho mocně využívají. Jsem rád, že jsem dětství prožil v těch 70.letech, bylo to super. Jen škoda, mže tady u nás ta pěkná auta nebyla. Ale bylo fajn je i občas vídat a číst o nich.

je
jerry
01. března 2019, 08:54
0
je
jerry
23. února 2019, 18:33
0
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

Mám Pandu II jako 3.auto na menší pojezdy po městě již 12 let. S autem maximální spokojenost. Za 60 tis.km krátkých jízd po městě se spoustou studených startů celoročně kromě spotřebáku (gumy, destičky, svíčky, žárovky apod.) jen výměna předních ramen a stabíků. Co by zato dala spousta násobně dražších aut. Ťuky, ťuky, ťuk. Vždy když k ní přicházím, tak mám rohlík od ucha k uchu, jak je roztomilá v té italské červené.

je
jerry
08. prosince 2018, 21:11
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Vzhledem k tvému hodnocení a rozdílu cen málo jetých NCFL versus málo jeté ND preferuji jednoznačně to NC. Ten rozdíl je pořád hooodně velký. Gratulace k pěknému kousku:-)

je
jerry
08. prosince 2018, 17:07
0
Hyundai i30N vs. Škoda Octavia RS: Souboj na ostří nože

O3 RS jsem nikdy za hot hatch nepovažoval. Je to dobré auto, pokud by se jmenovalo O3 SL. V poměru k ceně dobrý motor, podvozek, brzdy, sedačky a velký zavazadlový prostor. Označení RS je dobrý prodejní marketing. Ale kdo ví, co od toho auta čekat, je spokojen.

je
jerry
08. prosince 2018, 16:40
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Provozování je vždy o úhlu pohledu, 100 soudruhů, 101 názorů. Ale k věci. Jak Vavris porovnává NCFL 2.0 s ND 2.0 před FL?

je
jerry
14. září 2018, 08:39
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Ladu 2103 měl táta. Když jsme byli počátkem 70.let v Jugo, tak to bylo auto plně srovnatelné s okolními kempujícími zápaďáky.

je
jerry
14. září 2018, 08:30
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Ale tady je imitace dřeva mimořádně ošklivá.

je
jerry
20. srpna 2018, 13:12
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Požadavek "Nechci nic menšího než 4-válec", to je ukázka tragédie dnešní doby. Ale spíš než Subaru bych bral taky Mazdu 6.

je
jerry
20. srpna 2018, 13:05
1
BMW X2 25d xDrive: Škatulka, která se vysmívá škatulkování

Pouze další nic neříkající nehezké auto. Upřímně o tomhle by nenapsal super článek nikdo, těžký to úděl autorky.

je
jerry
19. srpna 2018, 22:04
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

5 metrů z ložnice do pracovny:-)))

je
jerry
13. srpna 2018, 07:32
0
Stará známá v novém kabátě: Facelift Škody Fabia

Povedl se vůbec Schade někdy nějaký FL? Vybavují se mi ty špatné (O2 FL, O3 FL, Yeti FL, S2 FL), na podařený si nemohu vzpomenout. To už nevypadá jako náhoda, ale úmysl:-)))

je
jerry
16. června 2018, 08:08
0
Škoda Kodiaq RS: Senzační senzace na Nürburgringu

Sabine si možná myslela, že je to další díl Verstehen Sie Spass. Za pěkný peníz bych to taky překousl a vlezl na pár kol do té hrůzy:-)

je
jerry
15. března 2018, 08:14
0
Proč věřím, že auta zrají jako víno?

To jo, ale konstruktéři jsou pod tlakem požadavku nejmenšího součinitele odporu a bezpečnosti. A s využitím technických aplikací jim to vychází všem nastejno. Ale proč i ta uniformita barev? Lidi se bojí být veselí.

je
jerry
14. března 2018, 15:45
0
Proč věřím, že auta zrají jako víno?

Auta z 50. až 70. let měla genius loci. Nebyla tak rychlá a bezpečná jako dnešní, ale byla krásnější. Dnešní uniformita je nudná. Počítače vyplivnou optimální tvary, to se nastříká nějakým odstínem šedé, hlavně aby to nebylo fakt barevné. Díky za ten článek, aspoň vím, že nejsem sám. Ta radost, když jsem mohl seřídit ventily, vyčistit karbec a nastavit správnou hladinu, seřídit předstih a odtrh. Pak to šlo za plynem (lankovým) jako když práskne bičem.

je
jerry
02. března 2018, 16:48
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Dík za potvrzení. NC má podčtvercový, měl by být točivější. Ale ND jsem nejel, soudím jen z technických údajů a logiky věci. Je někde srovnání obou motorů?

je
jerry
02. března 2018, 12:40
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

2.0 v ND je stejný motor jako v NC? V testu psáno, že malinko tenčí písty mají přeci jen trošku delší zdvih, než je jejich průměr. A v manuálu NC je vrtání 87,5 a zdvih 83,1. Z toho dedukuji jiný motor. Je to tak?

je
jerry
21. února 2018, 18:47
1
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Ty první 3 věty v závěru článku podepíšu na 100%. Je to zážitek koupit auto, co už se nevyrábí, ve stavu jako nové. A ani nemusí být tak starý, člověk si to stejně užije. Na podzim jsem koupil MX-5 NCFL 2.0 z roku 2012 s nájezdem 5.500 km. Auto jezdilo pravidelně každé léto 1 tis km. Nikdy ani nevidělo déšť, pouze výlety za sluníčka. K tomu prováděna pravidelná inspekce v autorizáku. Samozřejmě od 1.majitele. Stav podvozku i motoru jako při předávce nového auta v autosalonu. A cena byla jako u stejně starých aut s nájezdem 50-100 tis.

je
jerry
19. února 2018, 14:33
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Necháme to být. Ono je někdy na prd diskutovat rozsáhlejší téma po webu. Myslím, že v osobní rovině bychom si pokecali líp. Určitě bychom vynechali nesmyslné narážky na finanční možnosti a navádění k poškrábáním auta sousedovi.

je
jerry
19. února 2018, 09:43
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Beastar: Asi budeš mít trochu problém, když na názor reaguješ tak útočně a urážlivě. Já napsal, ať si každý koupí, co chce a vypsal důvody, proč já SUV nechci a nepovažuji za nic zázračného. Pouze jsem si dovolil vyjádřit svůj názor, což ty nazýváš kibicováním. Trochu ti asi dělá problém se srovnat s tím, že někdo si myslí něco jiného. Ale k věci.

Ano, myslím si, že Superb je lepší než Kodiaq. Tak jako považuji za lepší auto BMW 5 než X5. A tak dále. Vždy je třeba srovnávat stejnou třídu. Za tím, že většina lidí nikdy se svým SUV neopustila normální silnici, netahala přívěs a podobně si stojím. V tom případě by jim lépe posloužila srovnatelná limuzína či kombík - menší spotřeba, lepší jízdní vlastnosti, větší zavazadlový prostor, levnější pneu. Ale on ten soused už přece to SUV má také, že? Třeba si pak o mně bude myslet, že na to nemám. To jsi nakonec napsal i ty mně. Takže tak zřejmě o lidech uvažuješ. Ve smyslu když na to nemáš, ta nekibicuj. Ale mohu tě uklidnit, nedostatek financí opravdu není důvod, proč SUV nevlastním. A v řadě SUV už jsem samozřejmě jel, ale prostě mě neoslovila.

A ještě k těm papalášům. Ty na mě vytáhneš gerontofila Macrona, pár agentů FBI a královnu na svém panství. Pro tu královnu to jsou v tomto případě montérky. Až pojede mezi lidi, tak nikdy v SUV, ale vždy v Bentley. Já jen chtěl zdůraznit, že klasická limuzína nikdy nebude nahrazena SUV. Není totiž proč, klasika zůstane klasikou.

Jinak samozřejmě chápu tu menšinu uživatelů, kteří se svým SUV jezdí i po necestách, brodí potoky, probíjejí se masami sněhu, tahají těžké přívěsy a tak dále. Pak bych si SUV pořídil i já. Ale kolik takových je? Ze svého okolí jich moc neznám. Pokud ano, mají spíše auta typu Pajero, Landcruiser, Range Rover.




je
jerry
17. února 2018, 19:24
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Ne Soros, ne ilumináti, ale automobilky, protože mají při stejných výrobních nákladech vyšší zisky. Nástup SUV byl důvod, proč srovnatelně technicky náročná auta na výrobu zdražit. Ale jak říkám, kdo chce kam, pomozme mu tam. 95% lidí s tím nikdy nesjelo z asfaltový silnice:-) A ještě prosím srovnávej auta stejné velikosti a cenové kategorie. X6M versus Kia Optima je nesmysl, já v příspěvku srovnával srovnatelné.

je
jerry
17. února 2018, 14:48
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Ano, ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Jinak člověk je tvor stádní, na tom se staví marketing. Co mají jiní, musím mít taky. Ale to se týká veškeré produkce a lidi jsou obětmi stádnosti již od dávných dob. Jen se to teď s většími finančními možnostmi víc rozjelo. A asi jim to vyhovuje, sám jsem někdy taky podlehl. Kdo ne, ať hodí kamenem.

Proč bych já nechtěl SUV:
1. Do větších SUV se při nastupování musí šplhat nahoru. Klasická limuzína má nástup pohodlnější. Proč by jinak papaláši nejezdili ve velkých SUV?
2. Ve srovnatelné cenové třídě je zavazadlový prostor obvykle menší než u klasického auta.
3. Spotřeba vzhledem k čelnímu odporu u srovnatelného motoru větší.
4. Jízdní vlastnosti oproti srovnatelné limuzině kvůli těžišti vždy horší.
5. Bezpečnost nebude větší. Jinak by zase papaláše vozili v SUV. Je to spíše jen uměle vyvolaný pocit.

SUV je mooooc šikovně vyvolaná bublina. Na principu vlastnictví velkého auta a strachu o život. Lidi si pak v tom dnešním světě připadají víc majetní a bezpeční. Někteří skoro nesmrtelní.





je
jerry
14. prosince 2017, 10:21
1
Jak střídat zajímavá auta a neprodělat na tom?

Uváděl jsem osobní zkušenost (proto O2RS) v návaznosti na konstatování v článku, že prodat dobře v CZ auto ve výborném stavu a s malým nájezdem za odpovídající, tedy nadprůměrnou cenu je velký problém. Třeba v sousedním D se auta s malým nájezdem a dobrou historií daleko výrazněji připlácí. Opět osobní zkušenost, kdy jsem tam mimořádný kousek MX-5 NCFL taky musel mimořádně připlatit. V CZ bych ale zase takový asi auto nesehnal.

je
jerry
14. prosince 2017, 09:35
0
Jak střídat zajímavá auta a neprodělat na tom?

Český trh je natolik deformován nabídkou slepenců se stočeným tachometrem, že fakt je problém prodat pěkný kousek s dobrou historií a relativně málo kilometry nájezdu. Při prodeji pečované O2RS s nájezdem 150 tis km od 1.majitele jsem se po 3 měsících dostal jen o málo nad nabízené spekulativní dovozy.

je
jerry
03. února 2016, 10:13
0
Konec snu jménem GT, aneb má rychlost ještě význam?

Já už taky nerad jezdím dálky v dnešním provozu. Můžeš jet čím chceš, ale je to vlastně od jedné stau ke druhé. Když jedu k moři či na lyže, nejvíc přemýšlím, kdy nepojedu. Kdy pojede hodně lidí, kdy jsou prázdniny. A když nemáš možnost volby, tak stojíš ve stau v panameře i ve fabii. Smysl spíš má zábavné coupé na horské silničky. A vidíte, ty se moc nevyrábí.

je
jerry
03. února 2016, 09:55
0
Aktivní plynový pedál aneb nechte naše nohy na pokoji

Tahle blbost snad skončí v propadlu dějin. V reálu to nemůže fungovat z řady důvodů, třeba aktivní bezpečnost při předjíždění. Ale třeba stop-start systém je taky hovadina a vidíte, máme ho tam. A samozřejmě nebylo nad lankem propojený pedál plynu. Na druhou stranu lidi o techniku moc zájem nemají, podle toho i řídí, proto to tak vypadá.

je
jerry
03. února 2016, 09:44
0
Autíčkář se ptá: Jaký roadster koupit?

Pěkná je ta Z1 focená pod mostem. Ta je ale cenově mimo mísu. Asi byl bral Barchettu nebo nebo Z3 klidně i s čtyřhrnkem. Anebo přišetřil na Z3 s R6.

je
jerry
23. ledna 2016, 11:49
0
Jak inzerovat, abyste své auto prodali rychle a výhodně

Pokud je auto pravidelně servisováno v autorizáku, je dobré to doložit servisní knížkou a možností nahlédnutí do systému zmiňovaného servisu.

je
jerry
22. ledna 2016, 19:27
0
5 užitečných dopravních předpisů, které nikdo nezná

Jaký flame, já přece psal o slušných cyklistech. A právě proto by řidiči při jejich předjíždění měli podle předpisů dávat blinkr, aby i ti za nimi jedoucí o nich včas věděli a mohli je minout s bezpečným odstupem. A dal jsem to sem, protože si myslím, že je to taky jeden z dopravních předpisů, který lidi buď ani neznají nebo nedodržují. Jinak často platí, že ten, kdo je dobytek na kole, je často dobytek i v autě či pěšky. Tihle jedinci mají svůj "jájismus" jaksi v povaze:-)

je
jerry
22. ledna 2016, 11:39
0
5 užitečných dopravních předpisů, které nikdo nezná

Jsem řidič, cyklista i chodec, jak kdy a kde, jsem hodně na cestách po Evropě. Při předjíždění cyklisty se v CZ má dávat blinkr a držet odstup. Polovina řidičů odstup nedodrží a prakticky nikdo nebliká. Třeba v D nebo I si nikdo nedovolí projet jen pár centimetrů vedle cyklisty či chodce. I kamion za mnou jede třeba půl kilometru, když nemám kam uhnout. Podotýkám, že jinak jezdím rychle a řídím se spíš vlastním rozumem než předpisy. Proto si na výše uvedenou situaci dávám bacha a taky proto, že nechci mít jako řidič zbytečné problémy. Přece jen soudy jsou otrava. Nepište mi teď o prasárnách, co dělají cyklisti a chodci, nejsou o nic lepší, ale tady jsem řidiči, tak si někteří sáhněme do svědomí.

je
jerry
20. ledna 2016, 12:42
0
Autíčkář se ptá: Je Aston Martin z Makedonie pořád ještě Aston?

Tady přece jde o určitou stavovskou hrdost na značku. Ale ta šla, jde a půjde do kytek všude. Bohužel:-(

je
jerry
19. ledna 2016, 17:45
0
Autíčkář se ptá: Je Aston Martin z Makedonie pořád ještě Aston?

Co na to říct, u téhle značky to neberu. Jasně, audi taky dělá benzinové motory v Maďarsku. Ale přece jen image aston martin versus audi? Pak už mohou začít dělat ferrari na ukrajině. Kde to má konec? Nebo vlastně začátek?

je
jerry
26. listopadu 2015, 19:27
0
Auto jako investice, aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Joshi, co to je BMW youngtimer program? To slyším, vlastně čtu poprvé.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem