jerry
Jméno | Jerry Shimano |
---|---|
Bydliště | Plzeň-město |
Registrace | před 8.4 rok. |
Poslední aktivita | před 3.6 dny |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 320 |
Pozitivních komentářů u článků | 141 |
Negativních komentářů u článků | 20 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Vadil by mi design interiéru, tablet uprostřed namísto kapličky volantem, ovládání všeho přes infotaiment a úplně nejvíc nutnost častějšího nabíjení oproti tankování. A k tomu život je příliš krátký na to, aby člověk jezdil autem bez emocí, nemohl si podřadit podle potřeby a vytočit občas motor k redline.
Jj, na druhou generaci Pandy nemohu zapomenout. Dodnes, když ji vidím, tak pookřeju. Měl jsem ji na ježdění po městě a zaparkoval, kde se jiní nevešli. Taková auta mají dělat v elektrice do města a ne mastodonty ala Tesla X.
Krásné auto, vzpomínky na dobrá léta, díky za článek.
Ten návrat ke kořenům proběhl už u 5.generace. Možná by to byla ještě lepší volba, je méně okoukaná. 6.generaci bych raději před faceliftem, ještě s klasickými budíky. Ale obě generace vždy s manuálem.
Co je vše naplat, když je to tak ošklivý.
Úplně přesně stejný kousek jako na fotce ze srazu veteránů. A pak až poslední generaci 5.0 V8. Jestli coupe nebo cabrio by byla těžká volba. Líbí se mi návrat designu ke kořenům.
17.4.1964 představil Ford první verzi Mustanga. A legenda žije dodnes. Nádhera.
Nejvíc vadí řidiči, kteří jedou prostředkem silnice nižší rychlostí než je povolená. A potom řidiči, kteří neřídí auto, ale rozpadající se a dýmající vrak. Obojí potkávám denně mraky. Je úplně jedno jakou značku či model sedlají.
Když fizofické téma, tak budiž. Nemyslím si, že jsme zvážněli, ale naopak lidstvo generaci od generace dětinští. Před sto lety lidé s věkem vyzrávali a podle toho se úměrně chovali. Dnes si staré báby hrají na diblíky a staří dědkové se chovají jako playboyové. A přitom nikdo nechce postupovat žádné riziko a nést žádnou zoodpovědnost. Tomu odpovídá nabízené množství asistentů v autech, které v podstatě reflektuje požadavek většinové populace.
Hodně moc pěkných bugatek na jednom místě. Perfektní:-)
Na trase Kufstein - Rozvadov jezdím kolem 160 až 200 km/h, někdy i víc, když je volno, někdy méně, když je limit rychlosti. K tomu klima nebo topení dle potřeby. Kolikrát bych nabíjel Eňáka na těch 300 km? Stačilo by 3x?
Šlo o srovnání četnosti a délky nabíjení versus tankování při násobně vyšší prodejní ceně bateriáku a finanční náročnosti provozu spalováku a bateriáku prakticky stejné.
Nabíjení každých 250 km je omezující. Protože musím zastavit na místě, kde je nabíječka. S benzinem či naftou si zastavím, kde chci já. A o tom to celé je. Chci aby sloužilo auto mně a ne opačně. Notabene auto za skoro 2 miliony.
Z vlastní zkušenosti doporučím SSS 1.6. Dokonce mám tlumiče B6 a i na letních R17 to není po městě nijak nemožně tvrdé. A na okresce velká radost.
Klasiky:
Cadillac Fleetwood Eldorado cabrio s křídly
Mini Cooper klasický originál
Jaguar E-type
Citroen DS Göttin
BMW Isetta
Novější:
Lancia Thesis
Renault VelSatis
BMW 635 Csi
NSU Ro80
Tatra 603 tříoká
Ani za jedno z vyjmenovaných bych nestyděl, ale vím, že bych s nimi užil víc starostí než ježdění. Protože nejsem tak zručný, abych si vše udělal sám, ani nemám kde a navíc moje záda už by tu náročnou údržbu nedala. Takže o nich budu dál beznadějně snít a těšit se z toho, že existují.
Před řadou let napsal jeden renomovaný novinář, alfy jsou dobrá auta, ale v průběhu užívání se pak celé jedno konkrétní auto rozpadlo naráz. Bohužel se stala z toho pro alfu tradice. A taková krásná auta s dobrým renomé to bývala..
To si snad někdo koupí jen ze snobismu, že má Alfu. Za stejné peníze může mít O4 RS, která jede o moc líp, naloží víc, co nabídne víc tohle ploužidlo?
A co roadster? Jízda v roadsteru a cabrioletu jsou dva rozdílné zážitky.
Přesně tak jsem to měl na mysli. Rodina, která má bateriák jako jediné nebo jako hlavní auto. Aby v zimě naložili děti a haraburdí a vyrazili s bateriákem na lyže a v létě stejně k moři. Jinak znám několik fandů, kteří mají bateriáka jako druhé auto. Mohu posoudit střední město a venkov v Česku a Bavorsku.
Ve svém okolí neznám jedinou rodinu, která by si koupila za vlastní našetřené peníze auto na baterky. Furt čekám, který soused si to vysněné fáro přiveze a nic.
V hlavě maje svět naruby, kdy Mustang jezdí na baterky a MG už není roadster, jsem čekal alespoň tu slibovanou čínskou láci a na konci zjistím, že to stojí milion. Teď už chybí jen Ferrari na klíček:-)))
A lidí, co do nich furt čumí a končí v pankejtu nebo protisměru nebo v zádi auta před nimi. Ach jo, lidská blbost je nevyčerpatelná.
Dík za tip. V REWE kupuju pravidelně. Ochutnám:-)
A ten vývoj je vynucen trhem nebo regulací? Je lepší kapitalismus nebo socialismus? A co je za systém v současné EU?
Proč jsou bateriová auta tak drahá, když už jen z logiky věci musí být výrobně méně nákladové? Protože automobilky vydělávají víc a víc a přitom vyrábějí míň a míň. Pak už jen najít ty hejly, co to zaplatí a je hotovo.
Beastar: Díky za info. Na jaře se s S1 zkusím u nějakého hendlera svézt. Jak jsem míval k audi určité, asi neopodstatněné předsudky, tak při dnešní bídě těch dvou zbývajících ze silné trojky se mi čím dál víc pozdává.
Dík. Ono to tehdy bylo "drahý". To ještě mívaly prachy víc svoji cenu. Dnes se dají sehnat pěkné kousky S1 za cenu nové vybavené fabie. To mi přijde zajímavý. Takový auta už dnes dělat nebudou. Mít to jako třetí k sedanu a roadsteru, proč ne?
Jinak O4 RS není špatné auto, ale ta divoká barva je zbytečná. Je to pak víc show než go a zbytečně to dráždí blbce okolo k závodění. O3 RS jsem volil úmyslně ve stříbrnce a mám pokoj. Na závodění to fakt není, ale na dovolenou, převoz haraburdí ideální auto. No jo, ale já ji kupoval za polovinu.
Zrovna teď koukám po zajímavém malém autě. V debatě padla Audi S1, v tehdejších testech pláčou, že stojí skoro milion. A vida dneska je oktávka přes milion. To jsou nám časy. No já ji kupovat nebudu, ale zeptám se Beastara na názor a zkušenosti s S1. Dnes se dá pěknej kousek koupit za půlku co nová eresa.
Když jsem poprvé slyšel o mustangu na baterky, tak jsem si myslel, že elektromotor nacpali do stejné povedené karoserie. A pak jsem ho poprvé viděl. Došel mi dech a řekl jsem: Prokristapána...
Tradice je to nejcennější. Změna je mottem dnešní doby, ale ne vždy zrovna k lepšímu. Držme si tradici.
OK, za oblibou SUV může stát potřeba pohodlí a mohutná postava. A když kouknu na filmy před 50 lety a teď, tak těch mohutných lidí je řádově víc. Takoví lidé se musí ve sportovně střižených sedadlech cítit mizerně, anatomické boční opěrky mají vražené pod lopatkami.
Asi tak. V čem by měla spočívat výhoda Karoq oproti Superb? Kromě miaty a swifta mám ještě oktávku a ta má na odvoz čehokoliv kufr až dost velký. Ale co mi poskytne auto jako Karoq nebo Kodiaq navíc? Bohužel jsem dodnes tuhle kategorii aut nepochopil. Do terénu to stejně není, jízdní vlastnosti horší, spotřeba větší. Já vím, je to móda. Ale stačí to?
Já už se chystám do předčasného důchodu a mám miatu a swift sport. Změnu neplánuji. Jednou miata, vždycky miata.
Já měl Pandu 1.1, rok výroby 2006, moc výbavy neměla, ale posilovač řízení ano. Jinak jeden airbag u řidiče, okna švihadla, žádná klima či vyhřívání. Ale bylo to super auto za málo peněz.
Po městě Panda určitě bavit bude, je to taková ještěrka. Pokud budeš jezdit víc okresky, tak z nahozeného seznamu nejvíce pobaví Swift. Ten je v tomto úplně jinde než Panda. Ale pozor, i oproti velkým autům má malý rejd (velký oblouk zatáčení), takže se s ním docela blbě manévruje.
Fiat Panda 1.2. Super na parkování, protože nejen malé rozměry, ale i velký rejd. Ve vztahu k velikosti uvnitř neuvěřitelně prostorná, celkem v pohodě odveze po městě 4 lidi, nástup super, protože má 5 dveří. Motor 1.2 Fire k neutahání.
Moc takových aut už dnes není. Bez hybridu, manuál, vyvážený design. Díky.
Aby se nákladově stejně drahé auto mohlo prodat za víc peněz má jednu podstatnou podmínku. Lidi musí ty peníze mít. A to zřejmě nebude situace příštích let. Protože nejdřív bydlení, energie, jídlo, ošacení, léky, PHM a to vše už je teď násobně dražší Takže se budou dojíždět stará auta. A taková auta jako Ford Puma nepůjdou ani do fleetů.
Swift Sport má velkou výhodu malou hmotnost a dobrý podvozek. Tady porovnání s výkonově silnějšími MX-5 a Fiesta ST. Na horské silničce byl Swift přesto nejrychlejší. Tobě nebude vadit, že je to v deutsch.
Zajímavá auta s historií končí a nastupují bezpohlavní obludy. Odráží to i vývoj ve společnosti, čím dál víc lidí neví, zda jsou kluk či holka. Nejlepší léta automobilismu bylo půlstoletí 1960-2010. Automobilky soutěžily v jízdních parametrech, designu, lidé se těšili na nové modely. Jsem rád, že jsem na počátku té doby přišel na svět a mohl to prožít. Neměnil bych.
Popsal jsi to to dokonale. Radost může mít mnoho podob. Každý ať si užívá tu svoji.
Z aut pro zábavu jezdím pravidelně Swift Sport a MX-5 NC. Obě auta jsou pocitově rychlejší než skutečnost. Obě mají 1000 kg a podvozek a brzdy "rychlejší" než motor. Nezávodím, ale jízda mi baví. Pak mám často možnost se svézt s novou M3. Kvalita zpracování nesrovnatelně lepší, podvozek vynikající, obrovská rezerva výkonu. Ale tu rychlost tam člověk tolik nevnímá, pak se mrknu kolik jedu a stáhnou se mi půlky. A to si vůbec nedovolím na to pořádně šlápnout. A mně jde spíš ten pocit rychlosti než být opravdu pekelně rychlý. Ono upřímně, kdo na to má hnát nadupanou M3 naplno po okresce?
A112 má jen 670 kg a pokud se k tomu přidá dobré interaktivní řízení, tak je radost nasnadě. O té hmotnosti to je. To už věděl svého času Colin Chapman. Dnešní auta zabíjí velká hmotnost v zájmu bezpečnosti a nesmyslné výbavy.
Mám současné zkušenosti se Swift Sport (136 PS) a M3 (530 PS) a mohu jen potvrdit. Swift si užívám i v normálním provozu, jde to vytáčet k redline, musím včas řadit, přitom nejede až tak rychle, ale je to o pocitu. M3 se prakticky v dnešním provozu nedá šlápnout na krk, buď riziko papírů nebo strach o život, takže to člověk vlastně jen tak šolíchá a moc se nebaví.
Poslední komentáře
- afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S výběrem souhlasím. U BMW pak z té doby ještě Z8, a i řada... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Tak nějak :-D - Sato, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
toto je velmi zaujimava informacia - stirling, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
Teraz riesim predaj Granturisma pre kamarata fakt je to tak ze sportove... - RRRampapapa, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nestárnou, protože staré byla už když je vyrobili :D - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No tak to nevím hranatá krabice, 80. léta z toho přímo křičí.... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Jojo, některá auta nestárnou :-D - Peťas, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Mercedes SLK W209. Kdyz ho vidim na ulici, reknu si, sakra to auto... - peca, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Mozna spis nez Superb mi nadcasovejsi prijde prvni Octavia. Kdyz...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán
21 komentářů