načítám data...

jerry

JménoJerry Shimano
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 7.0 rok.
Poslední aktivitapřed 14.8 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků283
Pozitivních komentářů u článků127
Negativních komentářů u článků18
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

je
jerry
předevčírem v 09:30
5
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Asi tak. V čem by měla spočívat výhoda Karoq oproti Superb? Kromě miaty a swifta mám ještě oktávku a ta má na odvoz čehokoliv kufr až dost velký. Ale co mi poskytne auto jako Karoq nebo Kodiaq navíc? Bohužel jsem dodnes tuhle kategorii aut nepochopil. Do terénu to stejně není, jízdní vlastnosti horší, spotřeba větší. Já vím, je to móda. Ale stačí to?

je
jerry
25. listopadu 2022, 22:01
1
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Já už se chystám do předčasného důchodu a mám miatu a swift sport. Změnu neplánuji. Jednou miata, vždycky miata.

je
jerry
23. listopadu 2022, 09:10
0
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Já měl Pandu 1.1, rok výroby 2006, moc výbavy neměla, ale posilovač řízení ano. Jinak jeden airbag u řidiče, okna švihadla, žádná klima či vyhřívání. Ale bylo to super auto za málo peněz.

je
jerry
21. listopadu 2022, 17:55
0
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Po městě Panda určitě bavit bude, je to taková ještěrka. Pokud budeš jezdit víc okresky, tak z nahozeného seznamu nejvíce pobaví Swift. Ten je v tomto úplně jinde než Panda. Ale pozor, i oproti velkým autům má malý rejd (velký oblouk zatáčení), takže se s ním docela blbě manévruje.

je
jerry
21. listopadu 2022, 08:16
2
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Fiat Panda 1.2. Super na parkování, protože nejen malé rozměry, ale i velký rejd. Ve vztahu k velikosti uvnitř neuvěřitelně prostorná, celkem v pohodě odveze po městě 4 lidi, nástup super, protože má 5 dveří. Motor 1.2 Fire k neutahání.

je
jerry
11. listopadu 2022, 23:30
0
Ford Focus ST X: Nekompromisně

Moc takových aut už dnes není. Bez hybridu, manuál, vyvážený design. Díky.

je
jerry
05. listopadu 2022, 22:40
1
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Aby se nákladově stejně drahé auto mohlo prodat za víc peněz má jednu podstatnou podmínku. Lidi musí ty peníze mít. A to zřejmě nebude situace příštích let. Protože nejdřív bydlení, energie, jídlo, ošacení, léky, PHM a to vše už je teď násobně dražší Takže se budou dojíždět stará auta. A taková auta jako Ford Puma nepůjdou ani do fleetů.

je
jerry
05. listopadu 2022, 09:37
0
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Swift Sport má velkou výhodu malou hmotnost a dobrý podvozek. Tady porovnání s výkonově silnějšími MX-5 a Fiesta ST. Na horské silničce byl Swift přesto nejrychlejší. Tobě nebude vadit, že je to v deutsch.

je
jerry
05. listopadu 2022, 07:51
1
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Zajímavá auta s historií končí a nastupují bezpohlavní obludy. Odráží to i vývoj ve společnosti, čím dál víc lidí neví, zda jsou kluk či holka. Nejlepší léta automobilismu bylo půlstoletí 1960-2010. Automobilky soutěžily v jízdních parametrech, designu, lidé se těšili na nové modely. Jsem rád, že jsem na počátku té doby přišel na svět a mohl to prožít. Neměnil bych.

je
jerry
04. října 2022, 10:51
0
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Popsal jsi to to dokonale. Radost může mít mnoho podob. Každý ať si užívá tu svoji.

je
jerry
03. října 2022, 19:13
1
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Z aut pro zábavu jezdím pravidelně Swift Sport a MX-5 NC. Obě auta jsou pocitově rychlejší než skutečnost. Obě mají 1000 kg a podvozek a brzdy "rychlejší" než motor. Nezávodím, ale jízda mi baví. Pak mám často možnost se svézt s novou M3. Kvalita zpracování nesrovnatelně lepší, podvozek vynikající, obrovská rezerva výkonu. Ale tu rychlost tam člověk tolik nevnímá, pak se mrknu kolik jedu a stáhnou se mi půlky. A to si vůbec nedovolím na to pořádně šlápnout. A mně jde spíš ten pocit rychlosti než být opravdu pekelně rychlý. Ono upřímně, kdo na to má hnát nadupanou M3 naplno po okresce?

je
jerry
03. října 2022, 09:53
2
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

A112 má jen 670 kg a pokud se k tomu přidá dobré interaktivní řízení, tak je radost nasnadě. O té hmotnosti to je. To už věděl svého času Colin Chapman. Dnešní auta zabíjí velká hmotnost v zájmu bezpečnosti a nesmyslné výbavy.

je
jerry
03. října 2022, 09:46
3
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Mám současné zkušenosti se Swift Sport (136 PS) a M3 (530 PS) a mohu jen potvrdit. Swift si užívám i v normálním provozu, jde to vytáčet k redline, musím včas řadit, přitom nejede až tak rychle, ale je to o pocitu. M3 se prakticky v dnešním provozu nedá šlápnout na krk, buď riziko papírů nebo strach o život, takže to člověk vlastně jen tak šolíchá a moc se nebaví.

je
jerry
01. října 2022, 14:39
1
Opel Astra 1.2 Turbo: I Opel může být šik

Jakube, v prvním odstavci reakce jsi dokonale popsal dnešní bídu nabídky. A souhlas i s tím výběrem nejméně špatného z nabízené drahé bídy. V tomto ohledu tahle Astra za mě asi jo. Ale jsem rád za moje tři auta ročníky 2012 až 2015. Nejsou tak stará a přece jako pozdrav z lepších časů

je
jerry
01. října 2022, 11:58
-1
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

MBMB: Píšeš, pokud může člověk nabíjet doma, tak OK? A co ta zbývající populace, která barák nechce nebo na něj nemá? Budou platit nehorázné ceny za auto a pak trávit plno času na nabíjčkách? A doufat, že nabíječka bude volná a v provozu? Je to pořád stejná písnička, ale pořád platí. Bateriák neskýtá stejný komfort všem uživatelům jako spalovák.

je
jerry
01. října 2022, 11:48
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Až na tu cenu souhlas. I při tempu inflace mně přijde vysoká. Ale pokud to trh akceptuje a najdou se kupci, proč ne. Já si svých peněz vážím víc, asi jsem se na ně moc nadřel:-)))

je
jerry
18. září 2022, 09:29
0
Škoda Octavia IV 1,5 TSI DSG e-Tec Combi: Firemní a rodinný dostavník počtvrté

Já škodovky kupoval. Dokonce jako jeden z mála za cash. Auto vyráběné v Česku, i když dnes v podstatě německé, ale ta tradice tu je. Jiný malý národ v Evropě to nemá. To se mi líbilo. Navíc to bývala dobrá koupě ve smyslu cena/výkon. Moje poslední koupě O3 RS TSI za 560 tis. po slevě teda určitě. A nedráždil jsem závistivce z řad mých klientů. Vše jsem napsal úmyslně v minulém čase, protože další škodovku si nekoupím. Už je to moc drahé za ty peníze a ani jinak mi to neláká. Horší je, že už si možná nekoupím žádné nové auto. Ne kvůli penězům, ty mám, ale hodně moc věcí mi na současných nových autech odpuzuje. Namátkou asistenti, infotaiment, hnusné televize na palubce, hybridy a našel bych i další. Vzhledem k tomu, že už v dálce je penze a mám 3 celkem pro dobrá auta s malým nájezdem na střídání, tak to moc neřeším. Ale tak nějak je mi smutno, že už se nemám na co v automobilismu těšit.

je
jerry
08. září 2022, 14:41
1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Ta vyprodaná produkce je proto, že nejsou schopni vyrábět naplno a že je to dotováno. Proto ta ironie. To není normální trh jako když přišel Mustang v 60.letech a lidi vykoupili produkci hned v prvních dnech. Další věc je, že svět se zbláznil, když se pod ikonickým jménem prodává taková obluda na baterky a ještě tak draho. Osobně je mi to jedno, protože si to nikdy kupovat nebudu.

je
jerry
07. září 2022, 17:30
-1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Takže vlastně žádná krize není. Výroba jede podle plánu, dodavatelé dodávají podle smluv a lidé s naditými peněženkami kupují. A pak že nás zelené blouznění zničí. Směle do budoucnosti.

je
jerry
07. září 2022, 17:28
0
Setkání veteránů v Uníně: Krásná auta uprostřed lesů

Díky. Samozřejmě 4 CV. Je potřeba pomaleji psát a víc přemýšlet:-)

je
jerry
07. září 2022, 12:06
-1
Setkání veteránů v Uníně: Krásná auta uprostřed lesů

"Malá" akce, ale výběr krásných aut. Renault 2 CV i Citroen 2 CV v pěkně barevné kombinaci. Dvojčata Alfa Romeo Spider. Mustang jak má být a ne bateriová parodie Mach E. Trochu mě udivil citonově žlutý R16 a hráškově zelený brouk. V těch barvách to nejezdívalo. Nebo se pletu?

je
jerry
07. září 2022, 11:24
-1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

RODINNÝ CROSSOVER za 2 míče. A kolik je takových rodin? No zasmál jsem se, víc škoda psát.

je
jerry
07. září 2022, 11:22
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Já také nemám strach o prodejní cenu opotřebovaného bateriáku. Protože si nikdy žádný nekoupím:-)))

je
jerry
06. srpna 2022, 08:38
0
Kam se poděla normální auta?

Ano, jednoduchá elegance byla nahrazena pouťovým kýčem. Proč? To by bylo na podrobný sociologický výzkum. Možná vliv procovského vkusu z východní Evropy a Asie.

je
jerry
04. srpna 2022, 22:25
5
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

A kde mám toho bateriáka nabíjet? Natáhnout z českýho nebo německýho bytu kabel na parkoviště? Nebo si postavit stan u nabíječky? Jo, ještě by byla možnost na 300 let staré chalupě po dědovi, kde byla elektrika udělaná v šedesátých letech. Ale to by skončilo jako v Českým Švýcarsku. A takových jako já, je plno. A nehodlám si kvůli bateriáku stavět haciendu. Kdo se o ní má starat? Ale já si starost nedělám. Tyhle vlhký sny eurohujerů shoří do pár let jako papír. Lidi budou mít jiný starosti, sehnat na teplo, jídlo a oblečení. A možná až pak jim dojde, kam Evropu ti potomci zavedli. Ale to už bude pozdě.

je
jerry
13. července 2022, 10:24
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Nesmíš to brát z pozice vlastníka jednoho auta a to ještě služebního. To je zkreslené tím, co ti umožní koupit zaměstnavatel. Já jezdím jen pro zábavu a moje potřeby a auta mám privátní. V pohodě užiju O3 RS TSI, Suzuki Swift Sport 1.6 a MX-5 NC. Každé podle momentální potřeby a chuti. Univerzální jedno auto neexistuje.

je
jerry
11. července 2022, 22:00
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Pokud jezdíš služebně a musíš, tak jo. Pokud jezdíš soukromě, jenom když chceš, tak ne.

je
jerry
10. července 2022, 22:31
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Každé kilo navíc je znát. A O4 RS není žádná lehká váha. A navíc v kombajnu.

je
jerry
10. července 2022, 14:17
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Před 9 lety vzal O3 RS na Nordschleife jeden docela známý rychlý novinář. Dám sem odkaz, je to od konkurence, ale snad pro jednou. https://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-octavia-iii-rs-2013-trefa-do-cerneho/
Škoda je, že tahle O4 RS je o 170 kg těžší, ty kila budou znát. Protože jinak O3 RS je fakt lepší, než se mezi "zasvěcenci" traduje. Já ji koupil za speciální cenu 560 tis. vč. DPH a musím říci, že to byl jeden z nejvydařenějších nákupů.

je
jerry
09. července 2022, 09:13
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Ale abych jen nehaněl, ty sedačky se mi líbí.

je
jerry
09. července 2022, 09:11
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

A to porovnávám se svojí O3 RS, která má provozní hmotnost 1425 kg. A s hrůzou zjišťuji, že testovaná O4 RS je o 173 kg těžší než moje O3 RS. a to už bude sakra znát. Už ta O3 RS není v zatáčkách nijak hbité auto, proto častěji a častěji beru SSS 1.6, když se chci pobavit na okresce.

je
jerry
09. července 2022, 09:02
4
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Po přečtení článku si o to víc cením své O3 RS, kterou jsem zakoupil za poloviční cenu. Motorem, podvozkem, brzdami totožné auto, ale prosté všech elektronických nesmyslů a s poctivým manuálem. Ale plně souhlasím s autorem, že je to dobré, rychlé auto, ale žádný sporťák. Zábavu po okresce poskytne o mnoho lépe Suzuki Swift Sport 1.6, těch 400 kg navíc je sakra poznat.

je
jerry
06. července 2022, 13:19
1
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

Druhou generaci 1.1 jsem měl tu čest vlastnit. Úmyslně píšu čest, protože původně jsem to auto nechtěl a smál se mu. Během let ježdění mě vzalo u srdce praktičností na tu velikost, jednoduchostí a lácí údržby a po městě jsem s ní jezdil nejraději kvůli parkování.

je
jerry
10. května 2022, 22:20
1
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Úplně stejně zelenou 318i měl můj německý soused. Používaná v létě, jako nová, 1.majitel. Ta barva vypadá v reálu úžasně. A pak ji najednou prodal, bohužel ne mně. Netušil, že bych jí chtěl. Tehdy před 10 lety za pouhých 4000 EUR. Navíc pak ty prachy propil:-)))

je
jerry
01. dubna 2022, 13:43
2
Škodovky s benzínovým dvoulitrem skokově zdražují, můžou za to jejich požáry

U japonských aut už také před časem řešili. Mluvil o tom vývojář Horijako Kupasena.

je
jerry
21. března 2022, 11:16
0
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

To je auto na baterky. To můj táta říkával, když nějaké auto nestálo za nic. Dnes by asi říkal, to je Tesla. Význam by to mělo stejný, jen by výrok inovoval. Přiznám se, že si vůbec nedovedu představit mít tohle auto za takové peníze. Protože já si totiž ty peníze musím vydělat, nevysedím si je v Bruselu.

je
jerry
21. března 2022, 11:09
1
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Elzyx mě i v této blbé době rozesmál. Představě kolon Ukrajinců v teslách, to je tedy sci-fi non plus ultra. Já si je vždy představoval spíše v žigulech. Ale samozřejmě pokud by to byla pravda, tak bych jich tu byla polovina, někteří by ještě teď nabíjeli:-)))

je
jerry
21. března 2022, 09:53
1
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Proč jsem uváděl GR86? Protože testované auto, ač designově nevypadá špatně, umí poskytnout jen velké zrychlení, ale jinak to bude jako každá baterka bezpohlavní až hrůza. A na radost jsou úplně jiná auta. A kdybych zjistil, že každá druhá nabíječka je nějaký problém, tak to už by byl úplný opak radosti. Opak radosti, krásně jsem to sprosté slovo popsal, že?

je
jerry
18. března 2022, 18:29
0
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Design zvenku se mi líbí. Ale pokud bych kupoval, tak bych určitě zvolil novou Toyotu GR86. Ušetřil bych víc než 1/3 ceny a užil si opravdovou radost. Koníků má sice jen cca 240, ale hmotnost poloviční o tunu menší. Už jen tohle vypovídá dost, protože fyziku neošidíš.

je
jerry
21. února 2022, 11:36
2
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Stačí se podívat v jakém stavu jsou zadní kotouče u většiny předokolek. Jsou víc poničené rezem než brzděním. Pokud jezdí jen s řidičem a spolujezdcem a prázdným kufrem, tak zadní brzdy moc ke slovu nepřijdou. Jinak to ani kvůli rozložení váhy a fyzikálním zákonům být nemůže.

je
jerry
19. února 2022, 08:55
0
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Díky za připomenutí jaký dělá podíl na ceně pokuta za emise CO2. O to víc ta lumpárna vynikne, když se podívám na oblohu a napočítám desítky letadel.

je
jerry
18. února 2022, 18:01
3
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Habakukk: Reagoval jsem na příspěvek výše, který jsem citoval. Tak cituji ještě jednou: Niekto zas proste nevie poriadne jazdiť a má to ako status symbol. Konec citace. A myslím, že pokud někdo neumí jezdit, tak by neměl řídit jakékoliv auto, natož silné. Otázku prezentace životních úspěchů formou majetku dále pitvat nechci. Mám na to svůj názor a patří to jinam.

Zajda: Samozřejmě jsem neměl na mysli 80 na okresce, ale 80 a i méně na přehledné silnici. Pokud nikoho neohrožují, tak ok. Pokud vytváří svojí jízdou zbytečné kolony, je ten tebou jmenovaný případ. Pak jsou ještě ti, co jedou na okresce 60 trvale prostředkem a není možno je předjet.

Ale zpět k testované Fabii, od které jsme zabloudili trochu jinam. Při normálním používání nebude rozhodně brzdou provozu v rámci povolených limitů. Záleží, kdo ji bude řídit, ale to platí u každého auta. To jsem měl původně na mysli.

je
jerry
18. února 2022, 17:34
2
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Záleží, kdo s tím pojede? Kdo má srdce a umí to, tak tě tak moc brzdit nebude:-)))))

je
jerry
18. února 2022, 12:01
-2
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Pokud se na rovné silnici za náklaďákem plouží Fabia, tak chápu, nemá výkon, a proto si netroufá. Pokud tak činí majitel silného auta a vytváří tím kolonu, tak je to podivné. Protože pokud neumí předjet, protože cituji "neumí pořádně jezdit", potom mu nepatří řidičák, je nebezpečný pro okolí. A pokud neumí řídit a má silné auto jako status, tak je to snob ohrožující ostatní řidiče a nemá mít řidičák.

je
jerry
18. února 2022, 11:32
2
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Pokud tam, kde to provoz dovoluje, nevyužijí ani povolených 90 (v Německu 100), tak narušují plynulost provozu a vytvářejí potenciálně nebezpečné situace. Jiní je musejí předjíždět, vytvářejí se kolony, je to bezohledné. Ano, dělají to řidiči slabých i výkonných vozů, akorát nechápu, proč si potom silný vůz kupují.

je
jerry
18. února 2022, 10:29
0
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Pokud to půjde ve firmě z ruky do ruky a bude jezdit krátké trasy, tak bych naopak nepřiplácel nic a vzal holotu za nejnižší cenu.

je
jerry
18. února 2022, 10:24
7
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Lidé, kteří se motají kolem komína na nákup, na chatu, na návštěvu, nejezdí nikam po dálnici, nejezdí rychle a nepředjíždějí budou s tímhle autem spokojeni. Nečekají od něj žádný zážitek, ale odvoz. Koupí nejlevnější verzi, protože proč připlácet za to, co nepotřebuji. A čím jednodušší auto je, tím méně se může něco pokazit.
Rozhodně dává větší smysl tohle auto za něco málo přes 300 tisíc než bateriová Corsa za skoro 900 tisíc, která se tu nedávno objevila. A lepší když někdo pojede v klidu litrovou Fabií, než blbci s výkonnými auty, co plouží 80. A že jich denně potkávám dost.

je
jerry
16. února 2022, 22:33
1
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Swift Sport byl zajímavý ve verzi 1.6 atmo za cenu 380 tis. Verze 1.4 už nemá tak točivý motor až k redline, cenově už je někde jinde a po přidání mildhybridu narostla hmotnost o 100 kg a výkon klesl o 10 PS. V tomto případě je i20N výrazně lepší.

je
jerry
15. února 2022, 14:26
0
Je k radosti potřeba síla?

Podle techničáku dokonce 155 koní/tuna. Do zatáčky jde celkem ochotně, ale v průběhu a na výjezdu tam je cítit ta hmotnost především toho velkého zadního převisu. Dobře se cítí v rychlých táhlých zatáčkách. Já na ní nenadávám, naopak na delší přesuny spokojenost a za tehdejší peníze tuplem. Ale holt ten Swift Sport je na okresce jiná radost, ač má jen 136 koní/tuna. Hmotnost je největší problém většiny aut, něco ke 2 tunám nebo i přes, to už je mizérie.

je
jerry
15. února 2022, 10:53
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Těch 300 kg rozdílu z oproti i30N by z toho měla dělat úplně jiné auto. Protože 300 kg navíc v zatáčce je hodně cítit. Sympatické je, že je to čtyřválec. Jako stará škola ty tříválce nějak nemohu zkousnout. Cena bude jednou z druhé ruky výborná, přece jen lidi mají předsudky.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-  1986
Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-

1986 rok výroby
112 koní výkon
0 ccm objem