logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jerry „jerry“ Shimano

BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 10.0 rok.
Poslední aktivitapřed 4.1 měs.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků346
Pozitivních komentářů u článků150
Negativních komentářů u článků48

Posledních 50 komentářů

1
jerry
19. 6. 2025, 09:01
Škoda Elroq RS: RS jako Rychlejší Specifikace příjemného auta

Auto má velké zrychlení a v zatáčce chce díky hmotnosti skoro 2,5 tuny pokračovat rovně. Úsměv na tváři vyloudí při klidné, důstojné jízdě. To bývala odjakživa doména limuzín, ale nikdy jim nedával přídomek RS, ať se za tím skrývá jakákoliv tajenka. Naštěstí autor přiznal, že auto chybí duše i navzdory umělému zvuku, což je jen další nesmysl.

6
jerry
7. 6. 2025, 19:17
Ptejte se: Dálniční společník za půl milionu

Srdcem bych koupil Mazdu 6, rozumem Superba.

1
jerry
7. 6. 2025, 09:14
MG4 XPower: Postrach supersportů na rovinkách, potrava pro hot-hatche v zatáčkách

Další auto v trendu dnešní doby. K čemu ten výkon, když tomu neodpovídá podvozek a je hmotnost to má skoro 2 tuny?

0
jerry
29. 5. 2025, 11:00
Alpine A390: I s pěti místy se dá jezdit extrémně agilně, stačí tři motory a pokročilé vektorování točivého momentu

Přemýšlím, proč bych si měl takové auto koupit? Pravá Alpine, tak jak ji všichni znají, to není, Těžký je to jako hrom, motor na elektriku a design stejně podivný jako Mustang na baterky.

2
jerry
16. 5. 2025, 11:47
Renault 5 E-Tech dorazil na české silnice. Jezdí stejně zábavně, jak vypadá

Skoro 1,5 tuny a 120 nebo 150 koníků. To si užiju více legrace se svým starým dobrý Suzuki Swift Sport se 136 koníky a hmotností 1000 kg. Ale musím uznat, že nová pětka vypadá hezky. Škoda, že není nabízena i se spalovákem.

0
jerry
7. 5. 2025, 12:21
Za volantem Lady 1500S: Po tomto autě možná toužili i vaši (pra)rodiče

Díky za vzpomínku na dětství. VAZ 2103 jsme měli rodiče. Na tehdejší dobu srovnatelné auto se západním průměrem. 10 let poté jsem si pořídil svoje první auto Š120, což byl komfortem i technicky velký krok zpět.

1
jerry
29. 11. 2024, 14:21
Mazda MX-5 G184 Homura: Rozlučka se skvělým dvoulitrem

Klasické budíky má pořád Suzuki Swift. Škoda, že už nedělají verzi Sport. Ale ona už byla škoda napáchána od roku 2019, kdy do Sportu začali dávat mildhybrid a auto přibralo na kilech.

0
jerry
29. 11. 2024, 14:17
Mazda MX-5 G184 Homura: Rozlučka se skvělým dvoulitrem

Mám NC, 173 cm, poměrově konfekční postavu a vše je akorát.

1
jerry
9. 11. 2024, 22:13
Legendární Capri v novém, elektrická Alpine a hybridní Tatra. Co si nenechat ujít na letošním e-Salonu

Capri - další z pošlapaných legend. Proč tohle dělají?

0
jerry
6. 10. 2024, 09:06
Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí

Elegantní design. Je vidět, že to i dnešní době jde bez mohutných bobřích zubů či jiných odpudivých grilů.

3
jerry
10. 9. 2024, 22:27
Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný ideál na elektřinu?

Přitom průměr je 45k a medián bude někde dost pod 40k. Někde se musí bydlet, něco se musí jíst, něco koupit na sebe. Tak vzhůru do nákupu rodinných aut přes 1M. Tohle přistání do reality bude hodně tvrdé.

3
jerry
10. 9. 2024, 14:15
Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný ideál na elektřinu?

Renault Scenic za jeden a čtvrt milionu? A lidem to přijde normální. Asi všichni berou 100k a více. Asi už jsme v zeleném ráji.

-1
jerry
18. 8. 2024, 20:49
Jak je to s tou elektromobilitou

Nevím jak ty, ale můj život je příliš krátký, abych si neužil každou zatáčku:-)

4
jerry
18. 8. 2024, 18:49
Jak je to s tou elektromobilitou

Držme se ekonomiky bez politiky. V Německu letos poklesl prodej bateríáků o 50%, prodej hybridů o 25% a naopak stoupl prodej spalováků o 25% Stačilo, aby se zrušily pokřivující dotace, a trh ukázal reálný zájem. A že Německo není malý či nesolventní trh.

1
jerry
18. 8. 2024, 18:42
Jak je to s tou elektromobilitou

MBMB: Dovolím si volně parafrázovat legendárního konstruktéra Colina Chapmana: Přidej výkon, budeš rychlejší na rovince, uber hmotnost a budeš rychlejší všude. Myslíš, že to víš lépe? Ale no tak:-)

1
jerry
18. 8. 2024, 12:41
Jak je to s tou elektromobilitou

Jen jedna otázka, zbytek si budeš muset dostudovat po večerech:-) Proč se konstruktéři závoďáků snaží o co nejmenší hmotnost, když by stačilo přidat širší pneu?

7
jerry
18. 8. 2024, 12:05
Jak je to s tou elektromobilitou

Proč se pořád drbat za pravým uchem levou rukou a namísto toho raději nepřiznat, že bateriák je pro lidi, co nemohou doma nabíjet otravný?

1
jerry
18. 8. 2024, 11:54
Jak je to s tou elektromobilitou

Nejde přece jen o jízdu v přímce, a tedy zrychlení a brzdění. Zcela se opomíjí základní fyzika. Tedy, že čím vyšší hmotnost, tím dříve automobil opustí zatáčku po tečně k poloměru zatáčky. Což je poměrně značné negativum těžkých aut.

1
jerry
25. 6. 2024, 07:41
Maserati Grecale Folgore: Elektřina v Maserati, je to tady

Není to pravé Maserati, stejně jako není e-Mustang pravý Mustang.

0
jerry
31. 5. 2024, 17:47
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Střídám pravidelně víc aut, takže po 8 letech nájezd necelých 100 tis. km. Jj, koupil jsem tehdy dobře.

-1
jerry
30. 5. 2024, 17:11
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Na daily jsem plně spokojen se svojí O3 RS TSI liftback. Velký zavazadlový prostor, manuál, dobrý motor, slušná spotřeba, pohodlné sedačky, bez otravných asistentů, klasická palubka, to vše hodnoceno v poměru cena/výkon. Kupoval jsem před 8 lety novou za cenu 560 tis.

-1
jerry
28. 5. 2024, 10:44
Peugeot E-308 GT: Lepší než kdy dřív a poprvé i plně elektrický

Proč si nekoupit raději základní verzi za půlku peněz?

-2
jerry
26. 4. 2024, 12:16
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc z řady RS.

-2
jerry
25. 4. 2024, 22:36
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První dekáda století byla ještě dobrá. Tehdy odsuzované E64 je krasavec v dnešním ošklivinci.

-2
jerry
25. 4. 2024, 13:59
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut?

-1
jerry
25. 4. 2024, 13:49
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto.

2
jerry
25. 3. 2024, 22:24
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Sem se dva dospělí a tři děti vejdou.

-1
jerry
20. 2. 2024, 09:58
A jakého Mustanga bys bral ty?

Plzeň, květen 2018.

0
jerry
20. 2. 2024, 09:45
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Vadil by mi design interiéru, tablet uprostřed namísto kapličky volantem, ovládání všeho přes infotaiment a úplně nejvíc nutnost častějšího nabíjení oproti tankování. A k tomu život je příliš krátký na to, aby člověk jezdil autem bez emocí, nemohl si podřadit podle potřeby a vytočit občas motor k redline.

-1
jerry
19. 2. 2024, 09:28
Davidova garáž: Díl třetí – Koupě nového vozu pro každý den

Výborný motor a pěkná barevná kombinace.

0
jerry
13. 2. 2024, 22:44
Na jaké obyčejné či nudné auto nedáte dopustit?

Jj, na druhou generaci Pandy nemohu zapomenout. Dodnes, když ji vidím, tak pookřeju. Měl jsem ji na ježdění po městě a zaparkoval, kde se jiní nevešli. Taková auta mají dělat v elektrice do města a ne mastodonty ala Tesla X.

-1
jerry
13. 2. 2024, 08:26
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

Krásné auto, vzpomínky na dobrá léta, díky za článek.

-1
jerry
31. 1. 2024, 13:45
A jakého Mustanga bys bral ty?

Ten návrat ke kořenům proběhl už u 5.generace. Možná by to byla ještě lepší volba, je méně okoukaná. 6.generaci bych raději před faceliftem, ještě s klasickými budíky. Ale obě generace vždy s manuálem.

-1
jerry
31. 1. 2024, 13:23
BMW X6 M Competition: Rebel, pro kterého fyzikální zákony neplatí

Co je vše naplat, když je to tak ošklivý.

1
jerry
31. 1. 2024, 13:20
A jakého Mustanga bys bral ty?

Úplně přesně stejný kousek jako na fotce ze srazu veteránů. A pak až poslední generaci 5.0 V8. Jestli coupe nebo cabrio by byla těžká volba. Líbí se mi návrat designu ke kořenům.

0
jerry
7. 1. 2024, 09:48
Oslavenci roku 2024. Jaká auta letos čeká významné jubileum?

17.4.1964 představil Ford první verzi Mustanga. A legenda žije dodnes. Nádhera.

3
jerry
28. 12. 2023, 12:26
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás spolehlivě připraví o úctu k řidiči?

Nejvíc vadí řidiči, kteří jedou prostředkem silnice nižší rychlostí než je povolená. A potom řidiči, kteří neřídí auto, ale rozpadající se a dýmající vrak. Obojí potkávám denně mraky. Je úplně jedno jakou značku či model sedlají.

1
jerry
12. 11. 2023, 17:48
Bezpečnost až na hranu šílenství

Když fizofické téma, tak budiž. Nemyslím si, že jsme zvážněli, ale naopak lidstvo generaci od generace dětinští. Před sto lety lidé s věkem vyzrávali a podle toho se úměrně chovali. Dnes si staré báby hrají na diblíky a staří dědkové se chovají jako playboyové. A přitom nikdo nechce postupovat žádné riziko a nést žádnou zoodpovědnost. Tomu odpovídá nabízené množství asistentů v autech, které v podstatě reflektuje požadavek většinové populace.

-1
jerry
28. 8. 2023, 12:17
Veterány Bugatti, Porsche a Škoda na výstavišti Kroměříž: Krása střídá nádheru

Hodně moc pěkných bugatek na jednom místě. Perfektní:-)

0
jerry
24. 4. 2023, 21:21
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Na trase Kufstein - Rozvadov jezdím kolem 160 až 200 km/h, někdy i víc, když je volno, někdy méně, když je limit rychlosti. K tomu klima nebo topení dle potřeby. Kolikrát bych nabíjel Eňáka na těch 300 km? Stačilo by 3x?

1
jerry
24. 4. 2023, 21:02
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Šlo o srovnání četnosti a délky nabíjení versus tankování při násobně vyšší prodejní ceně bateriáku a finanční náročnosti provozu spalováku a bateriáku prakticky stejné.

2
jerry
24. 4. 2023, 07:57
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Nabíjení každých 250 km je omezující. Protože musím zastavit na místě, kde je nabíječka. S benzinem či naftou si zastavím, kde chci já. A o tom to celé je. Chci aby sloužilo auto mně a ne opačně. Notabene auto za skoro 2 miliony.

-1
jerry
25. 3. 2023, 10:14
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

Z vlastní zkušenosti doporučím SSS 1.6. Dokonce mám tlumiče B6 a i na letních R17 to není po městě nijak nemožně tvrdé. A na okresce velká radost.

-1
jerry
23. 2. 2023, 07:34
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Jj, 603 už klasika, zvláště tříoká. Dík za opravu.

-1
jerry
22. 2. 2023, 17:35
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Klasiky:
Cadillac Fleetwood Eldorado cabrio s křídly
Mini Cooper klasický originál
Jaguar E-type
Citroen DS Göttin
BMW Isetta

Novější:
Lancia Thesis
Renault VelSatis
BMW 635 Csi
NSU Ro80
Tatra 603 tříoká

Ani za jedno z vyjmenovaných bych nestyděl, ale vím, že bych s nimi užil víc starostí než ježdění. Protože nejsem tak zručný, abych si vše udělal sám, ani nemám kde a navíc moje záda už by tu náročnou údržbu nedala. Takže o nich budu dál beznadějně snít a těšit se z toho, že existují.






-1
jerry
20. 2. 2023, 20:42
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Před řadou let napsal jeden renomovaný novinář, alfy jsou dobrá auta, ale v průběhu užívání se pak celé jedno konkrétní auto rozpadlo naráz. Bohužel se stala z toho pro alfu tradice. A taková krásná auta s dobrým renomé to bývala..

-2
jerry
18. 2. 2023, 12:11
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

To si snad někdo koupí jen ze snobismu, že má Alfu. Za stejné peníze může mít O4 RS, která jede o moc líp, naloží víc, co nabídne víc tohle ploužidlo?

0
jerry
14. 2. 2023, 19:02
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

A co roadster? Jízda v roadsteru a cabrioletu jsou dva rozdílné zážitky.

-1
jerry
11. 2. 2023, 08:01
Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí

Přesně tak jsem to měl na mysli. Rodina, která má bateriák jako jediné nebo jako hlavní auto. Aby v zimě naložili děti a haraburdí a vyrazili s bateriákem na lyže a v létě stejně k moři. Jinak znám několik fandů, kteří mají bateriáka jako druhé auto. Mohu posoudit střední město a venkov v Česku a Bavorsku.