načítám data...

jerry

JménoJerry Shimano
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 8.7 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků173
Pozitivních komentářů u článků74
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

je
jerry
včera v 20:52
-1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

V minulosti měla auta duši, kterou jim vetknul designér a motorář, a lidé si jich vážili. Některé byly tak krásné, že jsou ikonami i v dnešní době. Tak jako jiná umělecká díla. Dnes pozorujeme úbytek kvality a elegance na úkor rychlé spotřeby. To, že nahlížíme na auto jako na spotřebič, který už při koupi zavání nekvalitou a je třeba ho co nejdříve vyměnit za další, je právě ta cesta do pekel. Nezachrání nás žádný green deal.

je
jerry
předevčírem v 22:10
0
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Navíc jsou ovlivnitelní, proto podlehnou reklamní masáží. A stádní, musí mít, co má soused.

je
jerry
19. října 2021, 18:44
1
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Proč pořád prudí s emisemi, když vyrobí krabici, která se stejným motorem žere o 2 litry víc než oktávka. Teď někdo napíše, že trh si to žádá. Ale proč je tolik jiných omezení, že svobodná volba už dávno padla? Cítíte v tom tu nerovnost? Mně by to auto nevadilo, kdo to chce, ať si to koupí. To auto za to nemůže. Ale proč si já nemohu koupit, co chci? Celá ta maškaráda s green dealem je totální shit.

je
jerry
16. října 2021, 17:37
0
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Já holt si to Grand Turismo nebo Rallye Sport představuju jinak. To neznamená, že tenhle pežotík GT nebo oktávka RS jsou špatná auta. Jen jsou zavádějícím způsobem pojmenována. Mimochodem oktávku RS mám a jsem s ní celkem spokojen. Ale Rallye Sport to teda není ani náhodou. Hodně lidí si myslí opak.

je
jerry
16. října 2021, 11:10
-2
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Označení GT je stejný nesmysl jako RS u Octavie.

je
jerry
16. října 2021, 09:17
0
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Krásné auto. Jak jsem japonská auta moc nemusel, tak poslední léta se mi začínají líbit. Možná je to i ústupem evropského designu. Kde jsou ty časy slavných italských návrhářů. A francouzská elegance. Jsem moc zvědavý na novou Mazdu 6.

je
jerry
02. října 2021, 12:04
1
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Aldi i jiné krámy v Německu jsou v neděli zavřené. To jen na upřesnění, abychom někoho nevyhecovali na nedělní nákupy:-) I do toho Mnichova občas zajedu. Nebo jezdí k nám do Bavorského lesa lidi z měst za přírodou. A máš pravdu složení aut je jiné než na venkově. Prostě lidi ve městě mají víc peněz. Ale to je i v Čechách. Akorát o řád níž. Proto budou ti méně majetní vždy koukat po levných autech, proto vlastně vznikla myšlenka Volkswagenu, že? Ale VW už tuhle lajnu moc nedrží, jeho parketu zabrali jiné značky. A že Škoda je předražená, to se shodneme. Taky je vidět i na venkovských bavorských silnicích rapidní úbytek a ve městě ji také moc nekupují, tam mají na lepší. Škoda měla právě v koncernu držet tu myšlenku lidového auta.

je
jerry
02. října 2021, 08:51
0
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Akorát že těch dačijářů potkávám v Ostbayern víc než v Čechách. Dustery má dokonce ve výbavě správa Národního parku Bavorský les. A při nákupu je to před krámem kromě Dacií samé Suzuki. Taky víc než u nás. Proč asi nemají německá auta?

je
jerry
01. října 2021, 12:37
1
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Na druhou stranu většina lidí má auto jako dopravní prostředek pro sebe a věci. Nic jiného je nezajímá. Evropská auta už se k té Asii hodně přiblížily technikou, ale cenou úplně naopak. Jako fanda do aut a motorů si v současnosti také moc nemohu vybrat. Někdo má jiné koníčky a preference, potom ty korejce plně chápu. Třeba v Německu by si měli uvědomit, co znamená název Volkswagen a podle toho se řídit. Trh by to určitě ocenil.

je
jerry
01. října 2021, 08:28
0
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Před pár dny pěkný článek o Lanciích. Pohlazení na duši při pohledu na jejich design. A teď po ránu čtu tohle a žasnu, jaký hnus dnes designéři vyplodí. Fuj.

je
jerry
28. září 2021, 17:51
0
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Moc pěkná auta. A když vzpomenu Fulvii, Stratos a Deltu, tak pořád doufám, že zase začnou vyrábět taková auta. Naděje umírá poslední.

je
jerry
26. září 2021, 22:19
1
Mini Cooper 5door 1.5: Mini pana účetního

Mini se mně líbí, ale ten čtyřdveřák se jim nepovedl. Například Suzuki to vyřešil u Swift Sport 1.6 mnohem vkusněji.

je
jerry
22. září 2021, 14:36
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Ale bavíme se o autech v dobrém stavu. Ale ta se musí zaplatit. Za málo peněz málo muziky, to vidím denně kolem sebe, stejně jako ty. A souhlasím, že ne každý chce na výlet klasický roadster. Ale pokud ho chce, tak je výběr i po celé Evropě malý. A pokud chci, aby auto bylo pěkné s dobrou historií s dobrým poměrem cena/výkon, tak je miata první na řadě.

je
jerry
22. září 2021, 12:40
0
Úvod Jaromíra Soukupa

No jo, ale když ono se roadsterů vyrábí jako šafránu. Mazda za to nemůže, že s Miatou trefila hřebíček na hlavičku, protože je dobrá a cenově dostupná.

je
jerry
22. září 2021, 12:38
1
Úvod Jaromíra Soukupa

Pěkné kousky nestály ani v Německu pár šupů. Ale to platí u všech značek. Co se reálně z Německa tahá, to vidíme denně na silnicích.

je
jerry
21. září 2021, 22:36
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Jj, shodujeme se. Ona jsou vlastně ta dnešní auta levná proti těm před krizí 2009, pokud se to vztáhne k platům.

je
jerry
21. září 2021, 14:09
-1
Pět nejnesmyslnějších aut

Kovbojku z toho nedělám, jen je zajímavé sledovat vývoj skutečné hodnoty peněz, ne je jen toho, co je tam natištěno. Dvojkové RS v roce 2006 bylo o 140 tis. dražší než trojkové RS ve 2014. Že by krize 2009? Teď tomu chtěli předejít natištěním a rozdáním peněz. Povede se to nebo přijde další a větší krize? A pak třeba zase bublina splaskne.

je
jerry
20. září 2021, 14:50
0
Pět nejnesmyslnějších aut

To máš pravdu, jedině s tím 1.5 TSI to dává smysl. Ale ta cena. Před 7 lety byla O3 RS 2.0 TSI za 620 tis. Ale jak jsem psal, lidi budou rádi i za tohle, hlavně aby nebyly pořadníky.

je
jerry
20. září 2021, 14:21
-1
Pět nejnesmyslnějších aut

Teď už ne, máš pravdu. Ale na začátku tam byl čtyřválec 1.2 TSI. Ten další úpadek na jen litrový tříválec mi unikl. Dík za osvětu, i když nepotěšila. Potom opravdu nemá smysl vyrábět obojí. Je to prašť jako uhoď.

je
jerry
20. září 2021, 12:21
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Ten trend si asi hodně lidí "personifikovalo" do dlouhé fabky. Každý ji má pod kůží jako jednoduchého dělníka. A nahrazuje ji scala, která patří do generace dnešních aut - dražší, menší objem a méně válců, zato hafo asistentů a jiné elektroniky. Ale ona by ta nová Fabia Combi byla stejná. Tedy za více peněz méně muziky a víc nesmyslů pro zákazníky. Ale fabrika ví, co dělá. Lidi si zvyknou. A navíc vezmou, co bude a ještě připlatí. Nedostatek aut převrátí heslo náš zákazník náš pán. To je ta tragédie.

je
jerry
17. září 2021, 21:59
3
Pět nejnesmyslnějších aut

Stejně tak by nebyl Superb Combi nebo Karoq náhradou Octavie Combi. Prostě jí dělat nebudou, ale ty povídačky by si mohli odpustit.

je
jerry
27. srpna 2021, 12:30
3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Budu se opakovat, ale smysl elektromobilů vidím v městském a příměstském provozu. Výrazně by to odlehčilo od smogu a hluku. Tedy malá auta na baterky, která nezaberou moc místa na parkování. A ty dojezdy by nemusely být nijak závratné. Místo toho se vyrábí velké elektrické krávy a testuje se, jak dojedou do Chorvatska. Tohle opravdu planetu nespasí a ti, co nám to lejou do hlavy, tomu ani sami
nevěří. Jde jim jen o jejich zisk nabo jsou za to dobře placeni, což je vlastně totéž.

je
jerry
26. srpna 2021, 22:14
3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Pár set milionů čerpalo přírodní zdroje a zvýšilo tím svoji životní úroveň. Teď se těch pár set milionů chytilo za nos a říká dost. No jo ale těch zbývajících 7,5 miliardy se bude chtít mít stejně dobře. A dokud nebudou, tak o omezování nebudou chtít ani slyšet. Jak to asi může dopadnout?

je
jerry
26. srpna 2021, 13:34
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Dobrá věc se nemusí moc vychvalovat a prodává se sama. Bateriáky nám nutí propaganda už delší dobu, v Německu jsou i mohutné dotace při koupi, osvobození od silniční daně a parkovacích poplatků. A že by se lidi o to rvali? Protože mají jinou, dle nich lepší volbu. To je trh, sice už teď okleštěný, ale pořád trh. Pokud jiná možnost nebude a bude toho málo, tak bude i pořadník na bateriáky jako byl na trabanty. Ale tohle chceme?

je
jerry
24. srpna 2021, 19:30
4
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Nezdaní, protože volby. A kdo chce být zvolen, tak ví, že lidi potřebují jezdit. Nějaké zdanění možná jo, ale likvidační si nikdo nedovolí. Je to jako s STK. Kdyby se fakt přitlačilo, tak třetina národa chodí pěšky. No jo, ale kde získat ty hlasy, že?

je
jerry
24. srpna 2021, 18:04
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Čtu to budovatelské nadšení vstříc světlým zítřkům některých jedinců. Osobně jsem realista, ne pesimista, a právě proto jsem rád, že mám 3 velmi zachovalá auta s malým nájezdem, manuálem a bez asistentů. Stáří aut je od 6 do 9 let, dvě auta s atmosférou a jedno s turbem a všechna tři ještě mají normální budíky. Věřím, že si dlouho v té budoucí bídě vystačím:-))) Pokud jsem se nějak dotkl elektrofilů, neberte to tak, užívejte bateriáky plnými doušky jako já budu užívat své. A berte to s nadsázkou, jako byl napsaný diskutovaný článek:-)))

je
jerry
23. srpna 2021, 22:09
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

H_F: Cena elektrické energie v Německu je možná nejvyšší v Evropě. Tvoje domněnka je zcela chybná. A věř mi, já tam bydlím a ty účty platím. A elektroauta tam mají mezi běžnou populací podporu minimální. Také jich i navzdory masivním dotacím a vysoké příjmové hladině obyvatel potkávám minimálně.

je
jerry
28. července 2021, 09:28
5
Renault Arkana R.S. Line TCe 140: V hlavní roli styl

Je to subjektivní, ale za mě další z aut ošklivých na první dobrou. On ale normální člověk těžko chápe existenci SUV coupe.

je
jerry
09. července 2021, 21:58
3
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

No jo, ale když někde zrovna musíš být včas, tak je rozdíl během 5 minut natankovat nebo hodinu nabíjet a číst knížku. Je fajn, že jsi to napsal popravdě. Co je pro někoho akceptovatelné, pro druhého být nemusí.

je
jerry
09. července 2021, 13:24
-2
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Hlavně by to chtělo otestovat užívání bez možnosti nabíjet doma a v práci. Tedy tak, jak žije minimálně polovina obyvatel. Pak by to asi chtělo v týdnu normální auto a jako dobrodružství pro skalní fandy elektro na víkendy, kdy nikam nespěchají a užili by si hledání volných a funkčních nabíječek.

je
jerry
09. července 2021, 13:14
2
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Hlavně když někam dál jedu, tak si plánuji přestávky někde v pěkném prostředí. Hledám klidné odpočívky, klidně i třeba na chvíli sjedu z dálnice. Rozhodně ten odpočinek netrávím u čerpací stanice. A tuhle volbu mi elekroauto bere nebo opravdu značně omezuje.

je
jerry
09. července 2021, 09:08
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Malý odkaz na cestu Enyaqem do Chorvatska https://www.lidovky.cz/byznys/enyaqem-do-chorvatska-strasti-dobijecich-stanic-a-hloupa-nehoda.A210704_101957_ln_ekonomika_hetom. Skoro jako cestopis z rukopisu Hanzelka a Zikmund. A až elektroaut bude víc? Bude to ještě dobrodružnější?

je
jerry
08. července 2021, 08:47
2
Mazda CX-30 e-Skyactiv X186: Stále stejně jiná

Ona bohužel tragedie je nabídka všech současných nových aut. Momentálně nemám potřebu nové auto kupovat a jsem rád, protože bych si hodně těžko vybíral.

je
jerry
06. července 2021, 19:53
4
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

V poměru value/money upřímně řečeno náhrada za miatu není. Ano, jsou podstatně lepší auta, ale také podstatně dražší. Je třeba vždy porovnávat stejný technický stav, najeté kilometry, náklady na provoz. Proto je miata tam, kde je, protože konkurence už před léty vyklidila pole působnosti.

je
jerry
06. července 2021, 07:27
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

E46 se oproti miatě musí na nájezdu do zatáčky hodně přemlouvat. Ta hmotnost je tam opravdu cítit, zvláště pokud je tam 6-válec.

je
jerry
30. června 2021, 17:31
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Nejdřív Západ položil ekonomicky Východ a v dalším kole položí Asie na kolena Západ. Ale oni si nás koupí jako si předtím Západ koupil Východ. Vše poběží zdánlivě stejně, ale majitelé budou jiní. Nezastavíme to, to je jako chtít zastavit kolo dějin.

je
jerry
30. června 2021, 07:18
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Takže píšu správně, že jde o prachy:-)))

je
jerry
29. června 2021, 22:17
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

V první řadě jde o souboj naftové a elektrárenské lobby. A protože třeba v Německu hrají první housle RWE a EON provázané na politické špičky, tak se tlačí elektromobilita. Jde o obrovské peníze, ekologie je pouze pláštík pro voliče. Protože kdyby opravdu šlo o ekologii, tak by vše vypadalo úplně jinak. Viz nesmyslné převážení výrobků křížem krážem Evropou, lety na víkend přes půl světa, výroba průmyslových produktů mizerné kvality s malou trvanlivostí a nemožností racionální opravy.

je
jerry
29. června 2021, 12:39
4
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ekologičtější? Včetně těžby potřebných surovin pro baterie v rozvojovém světě pomocí dětské práce za otřesných podmínek? Typická ukázka pokrytectví západní společnosti. Mně už i z ČSOB píšou, že myslí zeleně:-)))

je
jerry
29. června 2021, 12:36
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

A proč to podporovat, když každý rozumný člověk ví, že v masovém měřítku je to slepá ulička?

je
jerry
29. června 2021, 07:29
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Takže je na tom fajn, že je to elektro? I když jde stejné koupit podstatně levněji? To je ten pokrok?

je
jerry
28. června 2021, 22:33
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Nekup to za ty prachy. A ještě ušetříš za benzin:-)))

je
jerry
11. června 2021, 18:14
-1
13 minut někdy nestačí

Budu se opakovat do mrzení jako římský Kato, ale současné infotaimenty by měly být zakázané stejně jako mobily. Denně potkávám množství řidičů jedoucích nižší než povolenou rychlostí, ale prostředkem silnice a čumících do zmiňovaných zařízení. Mám z nich strach, pokud je musím předjet nebo potkat v protisměru. Pokud někdo jede rychleji, plně se soustředí na řízení a má auto pod kontrolou, tak za mě není problém. Já třeba jízdy ani netelefonuji, když je potřeba zastavím a vyřídím to. Protože i ten důležitý telefonát, i když s handsfree, pěkně odpoutá pozornost. Jinak značka není modla, někdy je třeba jet naopak pomaleji, aby to bylo bezpečné. Problém je v nepozornosti, uspěchanosti za každou cenu, neumění řídit a bezohlednosti. Není to tak jednoduché, jak se prezentuje.

je
jerry
11. června 2021, 13:14
0
13 minut někdy nestačí

To je další velký problém. Většina řidičů řídit neumí. Nejhoší je, když se přeceňují než naopak. A pak si koupí auto, na které prostě nestačí. Žádný postupný vývoj, rovnou 200 PS a víc. Nikdo řidiče neučí, jak volit stopu při průjezdu zatáčkou, kdy a jak brzdit, jak vyrovnat počínající smyk. A lidi si myslí, že vše zařídí asistenti.

je
jerry
11. června 2021, 13:07
3
13 minut někdy nestačí

MMimochodem on totiž málokdo to nevěnování se řízení přizná.

je
jerry
11. června 2021, 12:49
10
13 minut někdy nestačí

Za nepřiměřenou rychlostí se může a často skrývá nevěnování se řízení. A samozřejmě pro každého řidiče a daný typ auta je nepřiměřená rychlost jiná. Měli by se více věnovat tomu nevěnování se řízení z důvodů telefonování a hledání v displejích. Ty displeje jsou kupodivu nejen povoleny, ale i podporovány. Osobně mi to rozum nebere. Telefon ne, ale displeje ano?

je
jerry
10. června 2021, 18:21
2
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Ano, osloví to více uživatelů, v tom jsme za jedno. Fandové, kteří umí a chtějí pořádně využít točivou atmosféru, budou za chvíli vzácností. Taková je holt doba, že lidi mají jiné priority a většina vlastně ani pořádně jezdit neumí. A ceny nutno vzít v potaz s nárůstem příjmů, takže těch 380 tis. před 9 lety je jako teď těch 525 tis. Jinak já Sport 1.6 mám a svezu se s ním po okresce raději než s O3 RS TSI, kterou také mám. Není to vše vždy o výkonu v přímce.

je
jerry
10. června 2021, 13:11
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

1.4 turbo jsem jel krátce, manuál 6q a ještě bez hybridu, výkon byl 140 koníků. Na pohodové meziměsto a dálnici dobré, je to lehké auto, takže o parník lepší než ty dnešní litrové třívály. Teď když ubylo 13 koníků, tak nevím, nevím. Na zábavu je 1.6 atmo výrazně lepší, samozřejmě na okreskách, ale o tom to je. Každé auto má svoji cílovku a ta byla u 1.6 za 380 tis. poměrně široká.

je
jerry
10. června 2021, 10:09
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Ano, pro mainstream určitě lepší. Nemusí tolik řadit, uvnitř kabiny více ticha, prostě takový pohodový přesun. Ale proč si potom nekoupit Swift 1.2? On také Sport 1.6 byl vidět podstatně víc než Sport 1.4. A tím myslím i Německo, kde přitom byl 1.6 dražší než u nás.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem