Jerry „jerry“ Shimano
| Bydliště | Plzeň-město |
|---|---|
| Registrace | před 10.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.1 měs. |
| Příspěvků ve fóru | 1 |
| Komentářů u článků | 346 |
| Pozitivních komentářů u článků | 150 |
| Negativních komentářů u článků | 48 |
Posledních 50 komentářů
Auto má velké zrychlení a v zatáčce chce díky hmotnosti skoro 2,5 tuny pokračovat rovně. Úsměv na tváři vyloudí při klidné, důstojné jízdě. To bývala odjakživa doména limuzín, ale nikdy jim nedával přídomek RS, ať se za tím skrývá jakákoliv tajenka. Naštěstí autor přiznal, že auto chybí duše i navzdory umělému zvuku, což je jen další nesmysl.
Další auto v trendu dnešní doby. K čemu ten výkon, když tomu neodpovídá podvozek a je hmotnost to má skoro 2 tuny?
Přemýšlím, proč bych si měl takové auto koupit? Pravá Alpine, tak jak ji všichni znají, to není, Těžký je to jako hrom, motor na elektriku a design stejně podivný jako Mustang na baterky.
Skoro 1,5 tuny a 120 nebo 150 koníků. To si užiju více legrace se svým starým dobrý Suzuki Swift Sport se 136 koníky a hmotností 1000 kg. Ale musím uznat, že nová pětka vypadá hezky. Škoda, že není nabízena i se spalovákem.
Díky za vzpomínku na dětství. VAZ 2103 jsme měli rodiče. Na tehdejší dobu srovnatelné auto se západním průměrem. 10 let poté jsem si pořídil svoje první auto Š120, což byl komfortem i technicky velký krok zpět.
Klasické budíky má pořád Suzuki Swift. Škoda, že už nedělají verzi Sport. Ale ona už byla škoda napáchána od roku 2019, kdy do Sportu začali dávat mildhybrid a auto přibralo na kilech.
Mám NC, 173 cm, poměrově konfekční postavu a vše je akorát.
Capri - další z pošlapaných legend. Proč tohle dělají?
Elegantní design. Je vidět, že to i dnešní době jde bez mohutných bobřích zubů či jiných odpudivých grilů.
Přitom průměr je 45k a medián bude někde dost pod 40k. Někde se musí bydlet, něco se musí jíst, něco koupit na sebe. Tak vzhůru do nákupu rodinných aut přes 1M. Tohle přistání do reality bude hodně tvrdé.
Renault Scenic za jeden a čtvrt milionu? A lidem to přijde normální. Asi všichni berou 100k a více. Asi už jsme v zeleném ráji.
Nevím jak ty, ale můj život je příliš krátký, abych si neužil každou zatáčku:-)
Držme se ekonomiky bez politiky. V Německu letos poklesl prodej bateríáků o 50%, prodej hybridů o 25% a naopak stoupl prodej spalováků o 25% Stačilo, aby se zrušily pokřivující dotace, a trh ukázal reálný zájem. A že Německo není malý či nesolventní trh.
MBMB: Dovolím si volně parafrázovat legendárního konstruktéra Colina Chapmana: Přidej výkon, budeš rychlejší na rovince, uber hmotnost a budeš rychlejší všude. Myslíš, že to víš lépe? Ale no tak:-)
Jen jedna otázka, zbytek si budeš muset dostudovat po večerech:-) Proč se konstruktéři závoďáků snaží o co nejmenší hmotnost, když by stačilo přidat širší pneu?
Proč se pořád drbat za pravým uchem levou rukou a namísto toho raději nepřiznat, že bateriák je pro lidi, co nemohou doma nabíjet otravný?
Nejde přece jen o jízdu v přímce, a tedy zrychlení a brzdění. Zcela se opomíjí základní fyzika. Tedy, že čím vyšší hmotnost, tím dříve automobil opustí zatáčku po tečně k poloměru zatáčky. Což je poměrně značné negativum těžkých aut.
Není to pravé Maserati, stejně jako není e-Mustang pravý Mustang.
Střídám pravidelně víc aut, takže po 8 letech nájezd necelých 100 tis. km. Jj, koupil jsem tehdy dobře.
Na daily jsem plně spokojen se svojí O3 RS TSI liftback. Velký zavazadlový prostor, manuál, dobrý motor, slušná spotřeba, pohodlné sedačky, bez otravných asistentů, klasická palubka, to vše hodnoceno v poměru cena/výkon. Kupoval jsem před 8 lety novou za cenu 560 tis.
Proč si nekoupit raději základní verzi za půlku peněz?
Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc z řady RS.

Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První dekáda století byla ještě dobrá. Tehdy odsuzované E64 je krasavec v dnešním ošklivinci.


BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut?

Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto.
Vadil by mi design interiéru, tablet uprostřed namísto kapličky volantem, ovládání všeho přes infotaiment a úplně nejvíc nutnost častějšího nabíjení oproti tankování. A k tomu život je příliš krátký na to, aby člověk jezdil autem bez emocí, nemohl si podřadit podle potřeby a vytočit občas motor k redline.
Jj, na druhou generaci Pandy nemohu zapomenout. Dodnes, když ji vidím, tak pookřeju. Měl jsem ji na ježdění po městě a zaparkoval, kde se jiní nevešli. Taková auta mají dělat v elektrice do města a ne mastodonty ala Tesla X.
Krásné auto, vzpomínky na dobrá léta, díky za článek.
Ten návrat ke kořenům proběhl už u 5.generace. Možná by to byla ještě lepší volba, je méně okoukaná. 6.generaci bych raději před faceliftem, ještě s klasickými budíky. Ale obě generace vždy s manuálem.
Co je vše naplat, když je to tak ošklivý.
Úplně přesně stejný kousek jako na fotce ze srazu veteránů. A pak až poslední generaci 5.0 V8. Jestli coupe nebo cabrio by byla těžká volba. Líbí se mi návrat designu ke kořenům.

17.4.1964 představil Ford první verzi Mustanga. A legenda žije dodnes. Nádhera.


Nejvíc vadí řidiči, kteří jedou prostředkem silnice nižší rychlostí než je povolená. A potom řidiči, kteří neřídí auto, ale rozpadající se a dýmající vrak. Obojí potkávám denně mraky. Je úplně jedno jakou značku či model sedlají.
Když fizofické téma, tak budiž. Nemyslím si, že jsme zvážněli, ale naopak lidstvo generaci od generace dětinští. Před sto lety lidé s věkem vyzrávali a podle toho se úměrně chovali. Dnes si staré báby hrají na diblíky a staří dědkové se chovají jako playboyové. A přitom nikdo nechce postupovat žádné riziko a nést žádnou zoodpovědnost. Tomu odpovídá nabízené množství asistentů v autech, které v podstatě reflektuje požadavek většinové populace.
Hodně moc pěkných bugatek na jednom místě. Perfektní:-)
Na trase Kufstein - Rozvadov jezdím kolem 160 až 200 km/h, někdy i víc, když je volno, někdy méně, když je limit rychlosti. K tomu klima nebo topení dle potřeby. Kolikrát bych nabíjel Eňáka na těch 300 km? Stačilo by 3x?
Šlo o srovnání četnosti a délky nabíjení versus tankování při násobně vyšší prodejní ceně bateriáku a finanční náročnosti provozu spalováku a bateriáku prakticky stejné.
Nabíjení každých 250 km je omezující. Protože musím zastavit na místě, kde je nabíječka. S benzinem či naftou si zastavím, kde chci já. A o tom to celé je. Chci aby sloužilo auto mně a ne opačně. Notabene auto za skoro 2 miliony.
Z vlastní zkušenosti doporučím SSS 1.6. Dokonce mám tlumiče B6 a i na letních R17 to není po městě nijak nemožně tvrdé. A na okresce velká radost.
Klasiky:
Cadillac Fleetwood Eldorado cabrio s křídly
Mini Cooper klasický originál
Jaguar E-type
Citroen DS Göttin
BMW Isetta
Novější:
Lancia Thesis
Renault VelSatis
BMW 635 Csi
NSU Ro80
Tatra 603 tříoká
Ani za jedno z vyjmenovaných bych nestyděl, ale vím, že bych s nimi užil víc starostí než ježdění. Protože nejsem tak zručný, abych si vše udělal sám, ani nemám kde a navíc moje záda už by tu náročnou údržbu nedala. Takže o nich budu dál beznadějně snít a těšit se z toho, že existují.
Před řadou let napsal jeden renomovaný novinář, alfy jsou dobrá auta, ale v průběhu užívání se pak celé jedno konkrétní auto rozpadlo naráz. Bohužel se stala z toho pro alfu tradice. A taková krásná auta s dobrým renomé to bývala..

To si snad někdo koupí jen ze snobismu, že má Alfu. Za stejné peníze může mít O4 RS, která jede o moc líp, naloží víc, co nabídne víc tohle ploužidlo?
A co roadster? Jízda v roadsteru a cabrioletu jsou dva rozdílné zážitky.
Přesně tak jsem to měl na mysli. Rodina, která má bateriák jako jediné nebo jako hlavní auto. Aby v zimě naložili děti a haraburdí a vyrazili s bateriákem na lyže a v létě stejně k moři. Jinak znám několik fandů, kteří mají bateriáka jako druhé auto. Mohu posoudit střední město a venkov v Česku a Bavorsku.
