načítám data...

jerry

JménoJerry Shimano
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 4.5 rok.
Poslední aktivitapřed 21.2 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků63
Pozitivních komentářů u článků16
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

je
jerry
02. května 2020, 11:52
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Dodnes je mám schované ve skříňce. Nejoblíbenější byly od Matchbox (ještě Made in England). Zlatá Lamborghini Miura a stříbrná motorka se sajdou ze serie Yesteryear.

je
jerry
08. března 2020, 19:32
0
Lancia Fulvia: Trůn bez nástupce

Mně se líbí ze všech úhlů:-) Ale tak to má být, design vyvolá polemiku. Dnešní design často jen znechucení.

je
jerry
08. března 2020, 09:01
0
Lancia Fulvia: Trůn bez nástupce

Na počátku 70.let byl na Rallye Vltava jak Munari s Lancií HF, tak Röhrl s Opel Asconou.

je
jerry
07. března 2020, 13:40
0
Bazarový snílek: Obnova vozového parku

Hodně rychle se dostaly ojeté MX-5 ND na úroveň pěkných kousků MX-5 NC.

je
jerry
29. února 2020, 18:19
0
Bazarový snílek: Co jsem si tentokrát nekoupil (a proč)

Ale vždyť jo. Současné peníze bych za to také nedal, ale že by to nebylo designově povedené auto? Tedy jsou to dva pohledy. Mezi dnešní uniformitou je pohled na Capri osvěžením.

je
jerry
29. února 2020, 12:34
0
Bazarový snílek: Co jsem si tentokrát nekoupil (a proč)

Ty hele, ceny nesmysl, ale obludky? I Capri?

je
jerry
29. února 2020, 12:32
0
Bazarový snílek: Co jsem si tentokrát nekoupil (a proč)

Často hraje roli nostalgie z mladých let. Já už něco pamatuju a proto chápu to Capri. Dodnes ho mám před očima na okruhu v Brně, kam jsem jezdil s tátou. Ale jako ty Š 120 a podobně vůbec nechápu. Tahle auta byla už v době vzniku z nouze ctnost. Nebylo to hezké, nejelo to a ten randál uvnitř. Najezdil jsem s tím přes 100 tis. km. Ale Capri, 124 Coupé nebo Spider apod. To byli pro nás nedostupné legendy. A proti dnešním autům elegáni.

je
jerry
21. února 2020, 12:39
0
Nebojme se používat naše auta k tomu, k čemu jsou určená

Také mám tak. Ale každé z těch aut mi musí dělat radost a na jízdu s ním se těším. Dlouhé trasy po Evropě O3 RS TSI, město a okresky Suzuki Swift Sport a letní okresky a vítr ve vlasech MX-5 NC. Vše manuál a klasické budíky na palubce.

je
jerry
18. února 2020, 12:05
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Stejně odpudivě. Spolu s X7:D

je
jerry
18. února 2020, 11:27
2
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Nemohu si pomoci. To auto je tak ošklivé. A čiší z něj procovství na sto honů. Ale když někdo tu potřebu má, ať si poslouží. K podnikatelskému baroku pasuje mimořádně.

je
jerry
31. ledna 2020, 09:02
0
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Ano, vždy si to najde nějakého kupce. Auta za poslední roky hodně podražila anebo spíš peníze ztratily hodnotu. Kloním se k tomu druhému. Byť novinářské auto, tak by se té ceně ještě před 5 lety každý smál. Notabene s motorem 1.0 TSI, který papírově jede, ale v reálu ne.

je
jerry
30. ledna 2020, 22:37
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Ale je třeba porovnat vybavenost těch základních verzí. A ten prodej škodovkám neudělal a neudělá Kamiq 1.0 TSI. A o tom je tu řeč. Jinak proti škodovkám nic nemám, sám mám 03 RS TSI. Ale dal jsem za ní méně 650 tis., které chtějí za testovaného Kamiqa. Všechno má svou cenu a svého kupce. Toť můj pohled na věc.

je
jerry
30. ledna 2020, 22:30
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Zapomněl jsem dodat, že já bych si nekoupil žádný crossover. Ale pouze teoreticky nikdy Kamiq s tříválcovým motorem 1.0 TSI, určitě bych vybral něco jiného.

je
jerry
30. ledna 2020, 22:22
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Potom je tu ale pořád to Suzuki S-Cross 4x2 s motorem 1.4 čtyřválec oproti 1.0 tříválec a za podstatně nižší cenu. Nepochybuji, že v CZ se najde více kopců Kamiq, protože prostě škodovka, že. Ale už třeba Němci to vidí jinak a kupují víc to Suzuki.

je
jerry
30. ledna 2020, 20:33
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Ty dvě posledně jmenované věci jsou ale dost podstatné u auta této třídy. Např. Suzuki S-Cross je 4-válec a 4x4.

je
jerry
30. ledna 2020, 16:42
1
Souboj hybridů, aneb která cesta je ta správná?

A kde má dnes Mercedes největší odbyt? Není to Čína? Tím neříkám, že se mi líbí.

je
jerry
30. ledna 2020, 15:58
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Za nižší cenu byla před 6 lety O3 RS TSI:-))) No z něčeho VW musí ty obrovské pokuty zaplatit. Zvláště když je i potom v zisku. A zvláště Škoda se snaží pilně přispět. Taky na silnících východního Bavorska, kde jsem často, škodovek rapidně ubývá. Kdo má peníze koupí prémii nebo VW, ostatní upřednostní nějakého japonce, občas i Seat. Třeba Suzuki (Vitara, S-cross, Swift, Ignis) je tam vidět o hodně víc než u nás. A ti nejchudší jdou do Dusterů. I těch tam vídávám víc.

K těm displejům namísto pořádných budíků a tříválcovému litrovému motoru se lze jedině pousmát.

je
jerry
12. ledna 2020, 12:36
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Pokud máš obě auta v cajku, tak s tím nemám problém. Ale většina starých aut taková nejsou. Protože udržovaná stará auta se dnes nedají koupit za pár korun. A ty co stojí pár korun jsou ve stavu, co popisuji.

je
jerry
11. ledna 2020, 18:08
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Prosím přečti si můj příspěvek ještě jednou. Nikde nic o 5 letech nepíšu. Píšu o tom, že většina starších aut je ve špatném technickém stavu, protože se o ně majitelé řádně nestarají. A často už je zanedbaná koupili, proto byla prodejní cena nízká. Proto mi vadí auta, z kterých se valí dým vlivem opotřebení motoru s nadměrnou spotřebou oleje a nefunkčností DPF filtru DPF. Nevidím v tom prospěch ani přírodě ani lidem, o kterém píšeš. Pokud provozuješ auto starší, které je technicky v pořádku, pak se tě to samozřejmě netýká. Anebo se potrefená husa ozvala?

je
jerry
10. ledna 2020, 13:36
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Diskuze je o globálních emisích CO2. Ale konkrétně v ČR je hlavní problém stáří a hlavně technický stav vozového parku. Ze starých aut je hodně málo dobře pečovaných, většina je ráda, že vůbec jede. A přitom vytváří oblaka zplodin díky nadměrnému spalování oleje, špatně seřízenému vstřikování, vytlučeným DPF filtrům a špatně funkčním katalyzátorům. Je jedno, zda se jedná o diesely či benziny, problém je technický stav. To je realita, kterou poznám, kdykoliv se do ČR vracím. Měla by to řešit STK, ale to je politicky neprůchodné, protože by polovina národa chodila pěšky a vláda, která by to nařídila, by neprošla v dalších volbách. Tak na STK projde kde co, což nakonec vidíme na silnících.

V podstatě totéž v bleděmodrém se týká vytápění. V první vesnici za hranicemi poznám, že jsem v ČR. O tom jaká špína je na silnicích už ani nemluvě. Stačí zapršet a auto je jako po jízdě po poli. Prostě politika ala Švejk, tedy se všichni tváří, jak vše funguje, ale přitom jde vše ojebat. Pokud by lidi měli peníze, tak ty stará opotřebovaná rádi vymění za nová. Stačí se podívat na vozový park před marketem na naší a německé vesnici. Většina venkovanů přijede v tom, co je u nás prémie nebo voňavka. Ale dokud tu budou ceny jako jinde v západní Evropě a příjmy ani poloviční, tak se to ani změnit nemůže. Za vším jako vždy stojí peníze. A my bohužel máme příjmově blíže k Rumunsku než k Německu. Neposlouchá se to pěkně, ale je to tak.

je
jerry
07. ledna 2020, 13:02
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tím posledním odstavcem je vše vysvětleno. Nikdy nemůže dojít ke globální dohodě. Ve hře je příliš mnoho zájmů a každý má ze svého pohledu svojí pravdu.

je
jerry
07. ledna 2020, 09:22
5
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Uhlíková neutralita a neustálý hospodářský růst se vzájemně vylučují. Právě pro udržení hospodářského růstu se musí neustále vyrábět a spotřebovávat. Uhlíková neutralita je jen zástěrka pro prostý lid, který už dávno nechápe souvislosti. A lid si přeje být klamán.

je
jerry
21. prosince 2019, 12:43
1
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Jak už bylo napsáno v úvodu článku, je Suzuki Swift Sport dobrá volba. Umožní manželce klidnou jízdu, ale když se přišlápne, tak si člověk užije. Má 5-dveřové verze a finančně nenáročný provoz. A že se musí člověk při rychlé jízdě na okresce snažit? Proto jsem si ho kupoval, že se s ním dá jet rychle, ale je třeba vhodně a často řadit. Motor se krásně hrne do otáček a na hmotnost lehce přes tunu je výkon slušný. Na nákupy, město a zábavu za mě ideál.

je
jerry
21. prosince 2019, 12:25
4
Top 6 největších objevů automobilového světa

Pneumatiky - nápad Dunlop a zdokonalení a uvedení do praxe Michelin.

je
jerry
01. prosince 2019, 18:46
0
Chceme nová auta?

Přečetl jsem to po sobě, tak oprava: "Nová auta mě...."

je
jerry
01. prosince 2019, 12:44
0
Chceme nová auta?

Nová auta mně čím dál méně oslovují. Díky "ekologii" a "bezpečnosti" se v posledních letech zastavil vývoj motorů a podvozků z hlediska rychlejšího svezení. Zlepšuje se už jen pohodlí, konektivita a bezpečnost. Radost z jízdy se postupně vytrácí. Ale většina se jen přepravuje po rychlostních komunikacích a stojí v zácpách, tam tu radost ani nelze najít.

je
jerry
03. listopadu 2019, 15:09
5
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Zlatý Suzuki Swift Sport 1.6. A to byl o parník levnější.

je
jerry
13. září 2019, 14:16
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Zazaa: Konec Bruselu zabrání rozšíření elektromobilů. A že neskončí? Tisícileté či na věčné časy říše už tu byly, a kde jsou? Jsem optimista:-)

je
jerry
13. září 2019, 14:07
0
je
jerry
26. dubna 2019, 18:39
0
Top 4: Ve stínu legendy

Coupé v solidním stavu je málo. A když se objeví, tak už neúměrně drahé.

je
jerry
30. března 2019, 11:52
1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Ještě v 70.a 80.letech minulého století všechny kluky zajímala auta a hlavně parametry motoru a jízdní vlastnosti. Pak nastoupili počítače, hry na nich, internet, telefony a dnes mladou generaci skoro vůbec auta nezajímají. Maximálně tak image a jak je auto nabušený elektronikou. Bohužel jsme ve velké menšině a výrobci a zákonodárci toho mocně využívají. Jsem rád, že jsem dětství prožil v těch 70.letech, bylo to super. Jen škoda, mže tady u nás ta pěkná auta nebyla. Ale bylo fajn je i občas vídat a číst o nich.

je
jerry
01. března 2019, 08:54
0
je
jerry
23. února 2019, 18:33
0
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

Mám Pandu II jako 3.auto na menší pojezdy po městě již 12 let. S autem maximální spokojenost. Za 60 tis.km krátkých jízd po městě se spoustou studených startů celoročně kromě spotřebáku (gumy, destičky, svíčky, žárovky apod.) jen výměna předních ramen a stabíků. Co by zato dala spousta násobně dražších aut. Ťuky, ťuky, ťuk. Vždy když k ní přicházím, tak mám rohlík od ucha k uchu, jak je roztomilá v té italské červené.

je
jerry
08. prosince 2018, 21:11
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Vzhledem k tvému hodnocení a rozdílu cen málo jetých NCFL versus málo jeté ND preferuji jednoznačně to NC. Ten rozdíl je pořád hooodně velký. Gratulace k pěknému kousku:-)

je
jerry
08. prosince 2018, 17:07
0
Hyundai i30N vs. Škoda Octavia RS: Souboj na ostří nože

O3 RS jsem nikdy za hot hatch nepovažoval. Je to dobré auto, pokud by se jmenovalo O3 SL. V poměru k ceně dobrý motor, podvozek, brzdy, sedačky a velký zavazadlový prostor. Označení RS je dobrý prodejní marketing. Ale kdo ví, co od toho auta čekat, je spokojen.

je
jerry
08. prosince 2018, 16:40
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Provozování je vždy o úhlu pohledu, 100 soudruhů, 101 názorů. Ale k věci. Jak Vavris porovnává NCFL 2.0 s ND 2.0 před FL?

je
jerry
14. září 2018, 08:39
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Ladu 2103 měl táta. Když jsme byli počátkem 70.let v Jugo, tak to bylo auto plně srovnatelné s okolními kempujícími zápaďáky.

je
jerry
14. září 2018, 08:30
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Ale tady je imitace dřeva mimořádně ošklivá.

je
jerry
20. srpna 2018, 13:12
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Požadavek "Nechci nic menšího než 4-válec", to je ukázka tragédie dnešní doby. Ale spíš než Subaru bych bral taky Mazdu 6.

je
jerry
20. srpna 2018, 13:05
1
BMW X2 25d xDrive: Škatulka, která se vysmívá škatulkování

Pouze další nic neříkající nehezké auto. Upřímně o tomhle by nenapsal super článek nikdo, těžký to úděl autorky.

je
jerry
19. srpna 2018, 22:04
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

5 metrů z ložnice do pracovny:-)))

je
jerry
13. srpna 2018, 07:32
0
Stará známá v novém kabátě: Facelift Škody Fabia

Povedl se vůbec Schade někdy nějaký FL? Vybavují se mi ty špatné (O2 FL, O3 FL, Yeti FL, S2 FL), na podařený si nemohu vzpomenout. To už nevypadá jako náhoda, ale úmysl:-)))

je
jerry
16. června 2018, 08:08
0
Škoda Kodiaq RS: Senzační senzace na Nürburgringu

Sabine si možná myslela, že je to další díl Verstehen Sie Spass. Za pěkný peníz bych to taky překousl a vlezl na pár kol do té hrůzy:-)

je
jerry
15. března 2018, 08:14
0
Proč věřím, že auta zrají jako víno?

To jo, ale konstruktéři jsou pod tlakem požadavku nejmenšího součinitele odporu a bezpečnosti. A s využitím technických aplikací jim to vychází všem nastejno. Ale proč i ta uniformita barev? Lidi se bojí být veselí.

je
jerry
14. března 2018, 15:45
0
Proč věřím, že auta zrají jako víno?

Auta z 50. až 70. let měla genius loci. Nebyla tak rychlá a bezpečná jako dnešní, ale byla krásnější. Dnešní uniformita je nudná. Počítače vyplivnou optimální tvary, to se nastříká nějakým odstínem šedé, hlavně aby to nebylo fakt barevné. Díky za ten článek, aspoň vím, že nejsem sám. Ta radost, když jsem mohl seřídit ventily, vyčistit karbec a nastavit správnou hladinu, seřídit předstih a odtrh. Pak to šlo za plynem (lankovým) jako když práskne bičem.

je
jerry
02. března 2018, 16:48
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

Dík za potvrzení. NC má podčtvercový, měl by být točivější. Ale ND jsem nejel, soudím jen z technických údajů a logiky věci. Je někde srovnání obou motorů?

je
jerry
02. března 2018, 12:40
0
Mazda MX-5 RF 2.0 G-160 versus Toyota GT86: Dvě gejši a umění juda

2.0 v ND je stejný motor jako v NC? V testu psáno, že malinko tenčí písty mají přeci jen trošku delší zdvih, než je jejich průměr. A v manuálu NC je vrtání 87,5 a zdvih 83,1. Z toho dedukuji jiný motor. Je to tak?

je
jerry
21. února 2018, 18:47
1
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Ty první 3 věty v závěru článku podepíšu na 100%. Je to zážitek koupit auto, co už se nevyrábí, ve stavu jako nové. A ani nemusí být tak starý, člověk si to stejně užije. Na podzim jsem koupil MX-5 NCFL 2.0 z roku 2012 s nájezdem 5.500 km. Auto jezdilo pravidelně každé léto 1 tis km. Nikdy ani nevidělo déšť, pouze výlety za sluníčka. K tomu prováděna pravidelná inspekce v autorizáku. Samozřejmě od 1.majitele. Stav podvozku i motoru jako při předávce nového auta v autosalonu. A cena byla jako u stejně starých aut s nájezdem 50-100 tis.

je
jerry
19. února 2018, 14:33
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Necháme to být. Ono je někdy na prd diskutovat rozsáhlejší téma po webu. Myslím, že v osobní rovině bychom si pokecali líp. Určitě bychom vynechali nesmyslné narážky na finanční možnosti a navádění k poškrábáním auta sousedovi.

je
jerry
19. února 2018, 09:43
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Beastar: Asi budeš mít trochu problém, když na názor reaguješ tak útočně a urážlivě. Já napsal, ať si každý koupí, co chce a vypsal důvody, proč já SUV nechci a nepovažuji za nic zázračného. Pouze jsem si dovolil vyjádřit svůj názor, což ty nazýváš kibicováním. Trochu ti asi dělá problém se srovnat s tím, že někdo si myslí něco jiného. Ale k věci.

Ano, myslím si, že Superb je lepší než Kodiaq. Tak jako považuji za lepší auto BMW 5 než X5. A tak dále. Vždy je třeba srovnávat stejnou třídu. Za tím, že většina lidí nikdy se svým SUV neopustila normální silnici, netahala přívěs a podobně si stojím. V tom případě by jim lépe posloužila srovnatelná limuzína či kombík - menší spotřeba, lepší jízdní vlastnosti, větší zavazadlový prostor, levnější pneu. Ale on ten soused už přece to SUV má také, že? Třeba si pak o mně bude myslet, že na to nemám. To jsi nakonec napsal i ty mně. Takže tak zřejmě o lidech uvažuješ. Ve smyslu když na to nemáš, ta nekibicuj. Ale mohu tě uklidnit, nedostatek financí opravdu není důvod, proč SUV nevlastním. A v řadě SUV už jsem samozřejmě jel, ale prostě mě neoslovila.

A ještě k těm papalášům. Ty na mě vytáhneš gerontofila Macrona, pár agentů FBI a královnu na svém panství. Pro tu královnu to jsou v tomto případě montérky. Až pojede mezi lidi, tak nikdy v SUV, ale vždy v Bentley. Já jen chtěl zdůraznit, že klasická limuzína nikdy nebude nahrazena SUV. Není totiž proč, klasika zůstane klasikou.

Jinak samozřejmě chápu tu menšinu uživatelů, kteří se svým SUV jezdí i po necestách, brodí potoky, probíjejí se masami sněhu, tahají těžké přívěsy a tak dále. Pak bych si SUV pořídil i já. Ale kolik takových je? Ze svého okolí jich moc neznám. Pokud ano, mají spíše auta typu Pajero, Landcruiser, Range Rover.




Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem