
jerry
Jméno | Jerry Shimano |
---|---|
Bydliště | Plzeň-město |
Registrace | před 7.8 rok. |
Poslední aktivita | před 26.9 dny |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 307 |
Pozitivních komentářů u článků | 133 |
Negativních komentářů u článků | 20 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Hodně moc pěkných bugatek na jednom místě. Perfektní:-)
Na trase Kufstein - Rozvadov jezdím kolem 160 až 200 km/h, někdy i víc, když je volno, někdy méně, když je limit rychlosti. K tomu klima nebo topení dle potřeby. Kolikrát bych nabíjel Eňáka na těch 300 km? Stačilo by 3x?
Šlo o srovnání četnosti a délky nabíjení versus tankování při násobně vyšší prodejní ceně bateriáku a finanční náročnosti provozu spalováku a bateriáku prakticky stejné.
Nabíjení každých 250 km je omezující. Protože musím zastavit na místě, kde je nabíječka. S benzinem či naftou si zastavím, kde chci já. A o tom to celé je. Chci aby sloužilo auto mně a ne opačně. Notabene auto za skoro 2 miliony.
Z vlastní zkušenosti doporučím SSS 1.6. Dokonce mám tlumiče B6 a i na letních R17 to není po městě nijak nemožně tvrdé. A na okresce velká radost.
Klasiky:
Cadillac Fleetwood Eldorado cabrio s křídly
Mini Cooper klasický originál
Jaguar E-type
Citroen DS Göttin
BMW Isetta
Novější:
Lancia Thesis
Renault VelSatis
BMW 635 Csi
NSU Ro80
Tatra 603 tříoká
Ani za jedno z vyjmenovaných bych nestyděl, ale vím, že bych s nimi užil víc starostí než ježdění. Protože nejsem tak zručný, abych si vše udělal sám, ani nemám kde a navíc moje záda už by tu náročnou údržbu nedala. Takže o nich budu dál beznadějně snít a těšit se z toho, že existují.
Před řadou let napsal jeden renomovaný novinář, alfy jsou dobrá auta, ale v průběhu užívání se pak celé jedno konkrétní auto rozpadlo naráz. Bohužel se stala z toho pro alfu tradice. A taková krásná auta s dobrým renomé to bývala..

To si snad někdo koupí jen ze snobismu, že má Alfu. Za stejné peníze může mít O4 RS, která jede o moc líp, naloží víc, co nabídne víc tohle ploužidlo?
A co roadster? Jízda v roadsteru a cabrioletu jsou dva rozdílné zážitky.
Přesně tak jsem to měl na mysli. Rodina, která má bateriák jako jediné nebo jako hlavní auto. Aby v zimě naložili děti a haraburdí a vyrazili s bateriákem na lyže a v létě stejně k moři. Jinak znám několik fandů, kteří mají bateriáka jako druhé auto. Mohu posoudit střední město a venkov v Česku a Bavorsku.
Ve svém okolí neznám jedinou rodinu, která by si koupila za vlastní našetřené peníze auto na baterky. Furt čekám, který soused si to vysněné fáro přiveze a nic.
V hlavě maje svět naruby, kdy Mustang jezdí na baterky a MG už není roadster, jsem čekal alespoň tu slibovanou čínskou láci a na konci zjistím, že to stojí milion. Teď už chybí jen Ferrari na klíček:-)))
A lidí, co do nich furt čumí a končí v pankejtu nebo protisměru nebo v zádi auta před nimi. Ach jo, lidská blbost je nevyčerpatelná.
Dík za tip. V REWE kupuju pravidelně. Ochutnám:-)
A ten vývoj je vynucen trhem nebo regulací? Je lepší kapitalismus nebo socialismus? A co je za systém v současné EU?
Proč jsou bateriová auta tak drahá, když už jen z logiky věci musí být výrobně méně nákladové? Protože automobilky vydělávají víc a víc a přitom vyrábějí míň a míň. Pak už jen najít ty hejly, co to zaplatí a je hotovo.
Beastar: Díky za info. Na jaře se s S1 zkusím u nějakého hendlera svézt. Jak jsem míval k audi určité, asi neopodstatněné předsudky, tak při dnešní bídě těch dvou zbývajících ze silné trojky se mi čím dál víc pozdává.
Dík. Ono to tehdy bylo "drahý". To ještě mívaly prachy víc svoji cenu. Dnes se dají sehnat pěkné kousky S1 za cenu nové vybavené fabie. To mi přijde zajímavý. Takový auta už dnes dělat nebudou. Mít to jako třetí k sedanu a roadsteru, proč ne?
Jinak O4 RS není špatné auto, ale ta divoká barva je zbytečná. Je to pak víc show než go a zbytečně to dráždí blbce okolo k závodění. O3 RS jsem volil úmyslně ve stříbrnce a mám pokoj. Na závodění to fakt není, ale na dovolenou, převoz haraburdí ideální auto. No jo, ale já ji kupoval za polovinu.
Zrovna teď koukám po zajímavém malém autě. V debatě padla Audi S1, v tehdejších testech pláčou, že stojí skoro milion. A vida dneska je oktávka přes milion. To jsou nám časy. No já ji kupovat nebudu, ale zeptám se Beastara na názor a zkušenosti s S1. Dnes se dá pěknej kousek koupit za půlku co nová eresa.
Když jsem poprvé slyšel o mustangu na baterky, tak jsem si myslel, že elektromotor nacpali do stejné povedené karoserie. A pak jsem ho poprvé viděl. Došel mi dech a řekl jsem: Prokristapána...
Tradice je to nejcennější. Změna je mottem dnešní doby, ale ne vždy zrovna k lepšímu. Držme si tradici.
OK, za oblibou SUV může stát potřeba pohodlí a mohutná postava. A když kouknu na filmy před 50 lety a teď, tak těch mohutných lidí je řádově víc. Takoví lidé se musí ve sportovně střižených sedadlech cítit mizerně, anatomické boční opěrky mají vražené pod lopatkami.
Asi tak. V čem by měla spočívat výhoda Karoq oproti Superb? Kromě miaty a swifta mám ještě oktávku a ta má na odvoz čehokoliv kufr až dost velký. Ale co mi poskytne auto jako Karoq nebo Kodiaq navíc? Bohužel jsem dodnes tuhle kategorii aut nepochopil. Do terénu to stejně není, jízdní vlastnosti horší, spotřeba větší. Já vím, je to móda. Ale stačí to?
Já už se chystám do předčasného důchodu a mám miatu a swift sport. Změnu neplánuji. Jednou miata, vždycky miata.
Já měl Pandu 1.1, rok výroby 2006, moc výbavy neměla, ale posilovač řízení ano. Jinak jeden airbag u řidiče, okna švihadla, žádná klima či vyhřívání. Ale bylo to super auto za málo peněz.
Po městě Panda určitě bavit bude, je to taková ještěrka. Pokud budeš jezdit víc okresky, tak z nahozeného seznamu nejvíce pobaví Swift. Ten je v tomto úplně jinde než Panda. Ale pozor, i oproti velkým autům má malý rejd (velký oblouk zatáčení), takže se s ním docela blbě manévruje.
Fiat Panda 1.2. Super na parkování, protože nejen malé rozměry, ale i velký rejd. Ve vztahu k velikosti uvnitř neuvěřitelně prostorná, celkem v pohodě odveze po městě 4 lidi, nástup super, protože má 5 dveří. Motor 1.2 Fire k neutahání.
Moc takových aut už dnes není. Bez hybridu, manuál, vyvážený design. Díky.
Aby se nákladově stejně drahé auto mohlo prodat za víc peněz má jednu podstatnou podmínku. Lidi musí ty peníze mít. A to zřejmě nebude situace příštích let. Protože nejdřív bydlení, energie, jídlo, ošacení, léky, PHM a to vše už je teď násobně dražší Takže se budou dojíždět stará auta. A taková auta jako Ford Puma nepůjdou ani do fleetů.
Swift Sport má velkou výhodu malou hmotnost a dobrý podvozek. Tady porovnání s výkonově silnějšími MX-5 a Fiesta ST. Na horské silničce byl Swift přesto nejrychlejší. Tobě nebude vadit, že je to v deutsch.
Zajímavá auta s historií končí a nastupují bezpohlavní obludy. Odráží to i vývoj ve společnosti, čím dál víc lidí neví, zda jsou kluk či holka. Nejlepší léta automobilismu bylo půlstoletí 1960-2010. Automobilky soutěžily v jízdních parametrech, designu, lidé se těšili na nové modely. Jsem rád, že jsem na počátku té doby přišel na svět a mohl to prožít. Neměnil bych.
Popsal jsi to to dokonale. Radost může mít mnoho podob. Každý ať si užívá tu svoji.
Z aut pro zábavu jezdím pravidelně Swift Sport a MX-5 NC. Obě auta jsou pocitově rychlejší než skutečnost. Obě mají 1000 kg a podvozek a brzdy "rychlejší" než motor. Nezávodím, ale jízda mi baví. Pak mám často možnost se svézt s novou M3. Kvalita zpracování nesrovnatelně lepší, podvozek vynikající, obrovská rezerva výkonu. Ale tu rychlost tam člověk tolik nevnímá, pak se mrknu kolik jedu a stáhnou se mi půlky. A to si vůbec nedovolím na to pořádně šlápnout. A mně jde spíš ten pocit rychlosti než být opravdu pekelně rychlý. Ono upřímně, kdo na to má hnát nadupanou M3 naplno po okresce?
A112 má jen 670 kg a pokud se k tomu přidá dobré interaktivní řízení, tak je radost nasnadě. O té hmotnosti to je. To už věděl svého času Colin Chapman. Dnešní auta zabíjí velká hmotnost v zájmu bezpečnosti a nesmyslné výbavy.
Mám současné zkušenosti se Swift Sport (136 PS) a M3 (530 PS) a mohu jen potvrdit. Swift si užívám i v normálním provozu, jde to vytáčet k redline, musím včas řadit, přitom nejede až tak rychle, ale je to o pocitu. M3 se prakticky v dnešním provozu nedá šlápnout na krk, buď riziko papírů nebo strach o život, takže to člověk vlastně jen tak šolíchá a moc se nebaví.
Jakube, v prvním odstavci reakce jsi dokonale popsal dnešní bídu nabídky. A souhlas i s tím výběrem nejméně špatného z nabízené drahé bídy. V tomto ohledu tahle Astra za mě asi jo. Ale jsem rád za moje tři auta ročníky 2012 až 2015. Nejsou tak stará a přece jako pozdrav z lepších časů
MBMB: Píšeš, pokud může člověk nabíjet doma, tak OK? A co ta zbývající populace, která barák nechce nebo na něj nemá? Budou platit nehorázné ceny za auto a pak trávit plno času na nabíjčkách? A doufat, že nabíječka bude volná a v provozu? Je to pořád stejná písnička, ale pořád platí. Bateriák neskýtá stejný komfort všem uživatelům jako spalovák.
Až na tu cenu souhlas. I při tempu inflace mně přijde vysoká. Ale pokud to trh akceptuje a najdou se kupci, proč ne. Já si svých peněz vážím víc, asi jsem se na ně moc nadřel:-)))
Já škodovky kupoval. Dokonce jako jeden z mála za cash. Auto vyráběné v Česku, i když dnes v podstatě německé, ale ta tradice tu je. Jiný malý národ v Evropě to nemá. To se mi líbilo. Navíc to bývala dobrá koupě ve smyslu cena/výkon. Moje poslední koupě O3 RS TSI za 560 tis. po slevě teda určitě. A nedráždil jsem závistivce z řad mých klientů. Vše jsem napsal úmyslně v minulém čase, protože další škodovku si nekoupím. Už je to moc drahé za ty peníze a ani jinak mi to neláká. Horší je, že už si možná nekoupím žádné nové auto. Ne kvůli penězům, ty mám, ale hodně moc věcí mi na současných nových autech odpuzuje. Namátkou asistenti, infotaiment, hnusné televize na palubce, hybridy a našel bych i další. Vzhledem k tomu, že už v dálce je penze a mám 3 celkem pro dobrá auta s malým nájezdem na střídání, tak to moc neřeším. Ale tak nějak je mi smutno, že už se nemám na co v automobilismu těšit.
Ta vyprodaná produkce je proto, že nejsou schopni vyrábět naplno a že je to dotováno. Proto ta ironie. To není normální trh jako když přišel Mustang v 60.letech a lidi vykoupili produkci hned v prvních dnech. Další věc je, že svět se zbláznil, když se pod ikonickým jménem prodává taková obluda na baterky a ještě tak draho. Osobně je mi to jedno, protože si to nikdy kupovat nebudu.
Takže vlastně žádná krize není. Výroba jede podle plánu, dodavatelé dodávají podle smluv a lidé s naditými peněženkami kupují. A pak že nás zelené blouznění zničí. Směle do budoucnosti.
Díky. Samozřejmě 4 CV. Je potřeba pomaleji psát a víc přemýšlet:-)
"Malá" akce, ale výběr krásných aut. Renault 2 CV i Citroen 2 CV v pěkně barevné kombinaci. Dvojčata Alfa Romeo Spider. Mustang jak má být a ne bateriová parodie Mach E. Trochu mě udivil citonově žlutý R16 a hráškově zelený brouk. V těch barvách to nejezdívalo. Nebo se pletu?
RODINNÝ CROSSOVER za 2 míče. A kolik je takových rodin? No zasmál jsem se, víc škoda psát.
Já také nemám strach o prodejní cenu opotřebovaného bateriáku. Protože si nikdy žádný nekoupím:-)))
Ano, jednoduchá elegance byla nahrazena pouťovým kýčem. Proč? To by bylo na podrobný sociologický výzkum. Možná vliv procovského vkusu z východní Evropy a Asie.
A kde mám toho bateriáka nabíjet? Natáhnout z českýho nebo německýho bytu kabel na parkoviště? Nebo si postavit stan u nabíječky? Jo, ještě by byla možnost na 300 let staré chalupě po dědovi, kde byla elektrika udělaná v šedesátých letech. Ale to by skončilo jako v Českým Švýcarsku. A takových jako já, je plno. A nehodlám si kvůli bateriáku stavět haciendu. Kdo se o ní má starat? Ale já si starost nedělám. Tyhle vlhký sny eurohujerů shoří do pár let jako papír. Lidi budou mít jiný starosti, sehnat na teplo, jídlo a oblečení. A možná až pak jim dojde, kam Evropu ti potomci zavedli. Ale to už bude pozdě.
Nesmíš to brát z pozice vlastníka jednoho auta a to ještě služebního. To je zkreslené tím, co ti umožní koupit zaměstnavatel. Já jezdím jen pro zábavu a moje potřeby a auta mám privátní. V pohodě užiju O3 RS TSI, Suzuki Swift Sport 1.6 a MX-5 NC. Každé podle momentální potřeby a chuti. Univerzální jedno auto neexistuje.
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme... - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Jsem z předměstí (Jablonec)... A R53 je pěkná. To moje... - CZmisak, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
A co se týče autobusů, tak ještě do nedávna tam vyráběli...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů