
Pajinex
Jméno | Pavel Suk |
---|---|
Bydliště | Mělník |
Registrace | před 3.8 rok. |
Poslední aktivita | před 3.0 hod. |
Komentářů u článků | 38 |
Pozitivních komentářů u článků | 16 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Někde jsem četl, že CF je zkratka dvou slov znamenající Jarní vánek. Bez záruky..

Tři kila jsem viděl na tachu v sedle MV F4 na tříproudé italské dálnici a zúžila se fakt hodně. Jeden musí potlačit tendenci se při brždění v téhle rychlosti hned narovnat. Měl jsem tu čest se Z H2 a kluci japonský ten motor vyhladili až neuvěřitelně. Njn, kompresor, ale čekal jsem po pravdě větší let. Streetfighter V4 by jí zatlačil oči. A ta kila navrch jsou ve vinglech znát. H2R klasicky skončí jen ve sbírkách a okruh bych si s ní dal asi jen v Nardó. Ale klobouk dolů před nádherným kusem techniky!

Vyzkoušíš lepší a.. stojí tě to prachy. Na RSV4 šla taky RCS19 a lepší desky do monobloků. Teď kotví tak, že mám obavu o kotouče, aby nešly brzy s..t. Ty pumpy jsou trochu věda, třeba na M50 doporučují RCS17, na starší čtyřky 19, pak jsou ještě šestnáctky, chce to občas mrknout na zahraniční značková fóra. Ale to už je vyšší dívčí a jestli byla za dobře, tak to posun určitě bude. Mě u kámoše čeká zprovoznit společná stavba 916 (už jen přezout, rozhýbat třmeny a doladit starty). 996S už rok stojí, potřebuje nutně desmo i řemeny, gumy, všechny náplně apod. U daily Guzzi V85TT naštěstí jen ventily (sranda) a náplně. No a restaurace loni koupeného Cucciola 65 je tak napřesrok, protože předchozí uvedené stihnu sotva do podzimu. p.s. Ještě, že mám služební Ovci, ta vyjma trochu oleje a denervujícího infotainmentu nic nechce.

Je moc fajn, když vyházíte před barák mrak věcí na dovolenou včetně kol a nosiče na kouli a Ovci nenastartujete! Mám ji rok ve verzi TDI 110 kW a v holobytu Ambiente. Udělala to po půlroce podruhé a bylo mi po prvním odtahu řečeno, že to nic není!!! Takže zřejmě "inteligentní" dobíjení přes ježděné delší trasy zase tak moc chytrosti nepobralo a po prvním odtahu jsem investoval do boosteru o velikosti větší power banky. Naštěstí nahodila Evo na druhý pokus, jelo se do Roudnice, abych oživil baterku a s obavou, zda znovu chytne, vyházel znovu věci před barák. Chytla.. Z pozitiv musím vyjmenovat solidní aerodynamiku, plachtění motoru (nepustí vzduch do válců?) s ultra dlouhými převody a z toho plynoucí spotřebu (gumy se foukají na 2,7, při plné nálože dokonce tuším 3,2 - už galusky..?). Samozřejmě prostor, slušná sesle řidiče a ani ostatní nenadávají, dobře vymyšlené vyklápěcí tažné a už zmíněná stabilita i v nelegálních rychlostech. Po cca 17 tis. km zatím nechtěla močovinu. Negativa? Občas něco nefunguje (nouzové volání, přednárazový asistent - dvakrát mi zafungoval až moc, naštěstí za mnou nikdo nejel), nevyhovuje mi dvouramenný volant, dotykové ovládání a vypínání asistentů při každém startu, dlouhé načítání infotainmentu. Co mi vadí snad nejvíc je uhoupanost auta (stačí přejet lavici u dlabačovské školy a z Ovce je parník na rozbouřeném moři), nijaké řízení a na mokru nepříliš funkční Kumho Excsta. Předchozí Tipo T-Jet mělo GoodYeary, lepší tříramenný volant se silnějším věncem a dvouokruhové tlumiče Koni, na okresky optimálně krátkou převodovku, o jednoduší a přehlednější palubce nemluvě. Takže jak tu někdo píše, pro služební účely hlavně na dálnici velmi dobrý wágn, na okreskách při svižnější jízdě vyžaduje hodně pozornosti nejen řízení, ale štvou mě příliš měkké tlumiče, o častém řazení kvůli nezřídka podtočeném dieselu nemluvě. Jeho odhlučnění by také mohlo být hlavně za studena lepší. Resume? Dojedu, kam potřebuju v relativním komfortu a za málo, ale až to auto vrátím, nezanechá to ve mně pražádnou emoci.

Na DesertX jsem měl spadeno, ale s osmistovkovým vzducháčem, hmotností kolem 180 kg a příznivější cenovkou. Ducati má ale nejvyšší prodeje v historii, tak asi ví, co dělá.. Diskuse o tom, zda bike nad dva metráky do terénu ano, či ne hoří neustále. Za mě do těžkého ne. Koupil jsem si TT, které není enduro, ale jak píše kolega, spíše nazdvíhaný naked. I proto jsem ho hlavně jako dělníka na cestování a do práce chtěl. Po mých úpravách něco shodil, líp brzdí i jede. Na Středočeské stále předjarní roads mi úplně dostačuje. A motorky s řetězem mám ještě tři. Na prakticky stále ucpaných silnicích kolem mého bydliště tak objevuju ty nejzapadlejší šoustky, zdvihy to v pohodě poberou. A umí jezdit za čtyři litry. S přehříváním v kolonách mají problém asi všechny vzduchy, u Duc trpěly zadní válce atd. Po záruce vyfičí kat, výfuk už má jiný a dle Italů se to pak hodně zlepší. Přesto, že jezdím do Prahy do kanclu, vždy projedu a když mám déle stát třeba před zavřeným tunelem, vypnu ho. Na italském fóru už jsou dva železnoprdelníci, kteří mají jeden kilo a druhý 180 tis. km.. Údajně vše ok, proto Guzzi i kvůli automobilové spojce, která dá klidně 100 tis. km atd. Touareg se mi líbí a byť jsem zatím neměl tu čest, v RS už ano a ten motor fakt jede skvěle! A má krásný zvuk. Údajně šly prodeje ze začátku dobře, teď se to trochu zadrhlo, možná proto dávají 25 bonus na příslušenství. Co vím, první série měla špatnou přední pneu STM, jinak snad nic.. U nového dvouválce se zpočátku řešily tuším ventily, nebo rozvody, ale vše chytli snad na začátku. Každopádně univerzálnější stroj než TT, to je asi nabíledni.

Měl jsem možnost před cca rokem zřejmě slabší verzi a tristní kvalitu interiéru včetně základních sedaček v souvislosti s požadovaným obolusem snad ani nemá cenu šířeji komentovat. Stejně jako otravnou elektroniku. Ale připomněl jsem si časy trávené v dobách studií na perónech, kdy ty žluté věci na převoz bagáže zněly hodně podobně, jen neměly volant..

Menší krabice, střední krabice, větší krabice, menší displej, větší displej, obrovský displej, ničím nevybočující jízdní vlastnosti a foukaný, malý motor. Klobouk dolů, jak si v redakci dokážete poradit a napsat čtivý test o podle stejného receptu stavěných a záhy zapomenutelných autech. V bicích frčí také SUV (cendura) a zplodit slušný test o pětistovce s řadovým dvouválcem, když ho má např. Benelli, Voge, RWM (alias Jawa), CFMOTO, Honda je asi podobný "terno."

Seznam "teilů" na jaro pomalu doplňuju. MG 85TT moc údržby nechce, nicméně tři druhy olejů dostane. Krom toho titan koncovku QD. Padáky a monobloky M4 už dostala. Kupodivu je utáhla sériová pumpa. Neplánovaně před zimou pořízená RSV4 RF16 se nevyhne preventivní ventilové údržbě. Tento V4 má údajně jeden nepěkný zvyk. Občas praskne ventilová pružina. Prý následkem vysokých teplot a otáček, říkají kluci ze světového fóra. Kdo by to řek? V GP jim to praskalo taky, tak logicky krom desma u Dukny přešli všichni na pneumatiku. Takže jde z Itálie celý kit, dokud je k mání a s kámošem raději mrknem pod makovice, jak to s vůlemi a vůbec jejich stavem vypadá. Fotky pro zajímavost sem pak postnu. Vyjma toho dostane titanovou koncovku Arrow s mezisvodem, pumpu RCS19 a gripy na nádrž. Kratší držák RZ, vyšší plégo, řetězovku s kratším převodem a RossoCorsy IV snad ani nezmiňuju. Magor, no!

Třeba to, že sdílím kolegův adrenalin z pořízení jednostopého samohybu z továrny, kde umí ty nejlepší šasi za ještě zaplatitelný peníze a sám si ho chci užít, dokud to legálně půjde. A hydraulické řízení včetně podvozku u AR mi tuhle radost zprostředkovalo po dlouhé době ve stopách dvou.

Nějak mi to nedalo a než dostaneme všichni "inteligentní" (fízlovský) asistent rychlosti, pořídil jsem si před dvěma týdny Biaggiho dítě pětiletou Aprilii RSV4 Factory. Šestka s litrem, kdo měl tu čest, ví! Kámoš zatoužil po řidičských zážitcích a koupil moc pěknou AR156 ve dvoulitru se Selespeedem. Pure ride zážitek a dostaly mě meziplyny. Už ať je teplo, chystá se s ní po pár úpravách na jarní Day v Mýtě.

Pod to se můžu podepsat, líp to říct nešlo. Těším se na Frantův koment interiérů, hořčík na palubní desce jen tak někdo nemá..

Kámoš koupil Thesise 2,4JTD za necelých šest pětek. Hrál si s ním příležitostně cca půl roku a opravil i Aisina, který se přehříval a tuším i na vyšší kvalty hučel. Následovala přední ramena, silenbloky, přední blatník a několik elektronických nefunkčností. Měl jsem možnost jet s ním s vlekem pro Duc SS1000DS z Mělníka za Buchlov. Jedenáct hodin tam i zpátky s delší prohlídkou a koupí motocyklu. Hezký svezení bez únavy s vůní poctivého interiéru. Pak byl cílem Harrachov a překvapilo mě, co si ten nebeský hák nechá líbit na Železňáku. Ještě má Alfonce 166. Říká, že Alfisti se zdraví, ale když se potkají Thesis s druhým, tak oba zastaví a majitelé si podají ruce..

Mám zatím smůlu spíše na traktor a motorky. V prvním případě se sesmekl řemen z altíku a zůstali jsme s vlekem dřeva za zatáčkou. Kámoš: Běž tam dát trojúhelník! Tak jsem šel a když jsem ho postavil, jen tak tak jsem uskočil, dědek s "dýnkama" místo brejlí ho normálně přejel. Pak jsem rozbil v Dolomitech testovací MV Agustu F4, kdy jsem objel skalní masív s kolenem na zemi a v osmdesátce jsem se koukal do kufru téměř stojící Multiply. Přebrzdil jsem předek a po katapultáži na Mars jsem jel domů se zlomenou kličkou. Další byl před lety nový Fireblade v Portimau, kdy japonští soudruzi tvrdili, že kontrolu trakce nepotřebuje. Střídající Francouz měl asi 110 kilo a dost poničil zadní gumu. Ujela mi pod plynem naštěstí v nejpomalejší pravé, stát se to v té rychlé z kopce před cílem, asi by mě shrábli do pytle. Šrouby v kotníku mi "vyrobilo" bavorské GS, kdy po výjezdu z lesa na asfalt zůstalo bláto ve vzorku a při pokusu o udržení kácejícího se křižníku to prasklo. No a loni na podzim jsem zhruba v kile na MG Stelvio trefil naplno skotačivou dančí mademoseille. Byla vejpůl, já naštěstí jen naražené rameno a pár odřenin.

Před dvěma týdny jsem pořešil "tašku" pro dceru, ale původně zamýšlená Panda vypadla kvůli místu uvnitř, občas se potřebujeme převézt po městě a prdelích okolo ve čtyřech a já mám skoro metr devadesát. Takže je z toho Tečka s jednovačkovou 1,4 původem z Dánska. Můj "mekhanik" byl překvapenej, v jak pěkném stavu může být patnáct let starý auto.

V době, kdy v Paříži zavedli třicítku, v Rakousku drtí hlavně dvouvály hlukové limity a v Mostě paní u hlukoměru nezřídka kouká při měření Termixů staré dámy v profilovce na budík se zavřenýma očima jsem na 99 procent nalomen zajet si na Apeniny pro 1198SP. Poslední SBK značky s velkým dvouválcem Testastretta a s trubkovým rámem. Pánbůh se mnou..
p.s. Kurva jak já ji chci!

Před lety jsem měl možnost vyzkoušet její první generaci na Kanárech. Tuším za 129900,- Kč byla ta motorka skvělá. Motor mě fakt překvapil, slabinou byla jen měkká přední vidlice. Stály se na ní pořadníky, tak ji Yamaha, není divu, záhy zdražila. Emisní doba temna E5 ale ten motor asi dost zkrouhla, kolega z něj minulý týden už tak nadšený nebyl.

Vybičoval jsem se, ale ta místa v Praze byla tuším u jiného auta, a to už se mi fakt hledat nechce.. https://forum.skodahome.cz/topic/155511-scala-style-10-tsi-85-kw/page/2/#comments

V ID3 mě to zpomalování před zatáčkou neskutečně otravovalo, byť to asi jde vypnout. Na Škoda funs je pár příspěvků, kdy kolizní asistent zakápnul brzdy i v situacích, kdy to majitel vůbec nečekal. Což s kamionem v zádech není úplně to, co chceš. Dokonce tam jeden maník popisuje několik míst v Praze, která ho spolehlivě "zblbnou". Ale jak vidno, sto lidí, sto chutí. Ve svém autě se raději řídím Luciferovým (alias Heřmánek): "Hlavně, nemyslet!"

Kamarád jel pro 159 a vedle v bazaru stála Croma 1,9JTD 8v v pěkném stavu. Za týden jsem pro ni jel. Stočená z 220 tis. na 145 tis. (klasika), nicméně bazarník slevil a byla fakt pěkná. Moje rodina ji milovala. Byť neřidičská, prostor a komfort za tehdy poslední pětimístnou sumu 1A. Sedačky měly opěrák snad deset čísel nad ramena, to se dnes moc nevidí a to mám 188 cm. Záda mě i díky bederní opěrce nikdy nebolela. Šla pryč s 330 tis. na hrbu. Těsně před prodejem jsem dělal ložiska v proslulé skříni GM M32 a odešla jedna poloosa. Ventilové vůle se u osmiventilu vymezovaly podložkami a la padesátikoruna. Po 100 tis. km byl na hranici tolerance jen jeden sací ventil. A 8v jednovačkovec neměl vířivé klapky, což dvouvačkovec ano a vím, že občas zlobily. Turbo, vstřiky ani filtr jsem nedělal, prošla s tímhle nájezdem normálně emisemi. Jen mi málem shořela kvůli dva měsíce(!) starému altíku od Densa.. Naštěstí jsem kouř ucítil rychle a motor včas vypnul. Jinak jsem s elektronikou neměl absolutně žádný problém, krom teda trochu častější výměny hlavních žárovek. Kdyby byla k mání zánovní s kilem na tachu, holky by mě asi ukecaly..

Daewoo Racer 1,5 sedan se střešním oknem. Naproti otcově 120 to byl docela kočár. Pak Š Rapid s převrtaným motorem 1,4 a všemi těmi úpravami včetně HP podvozku, krátkou skříní, brzd atd. Njn, jenže přišla family a pak už je to jen dvoustopá nuda.

Zajímavé čtení, díky za něj! Mám zkušenost z jednostopých eventů a drtivá většina lidí z PR oddělení jsou nejen fandové, ale sami motorkáři. I díky nim jsem si užil namátkou Portimao, Castelloli, Ascari, Hungaroring, Misano a další zajímavá místa, na což moc rád vzpomínám. Ty restaurace byly samo taky a jak vcelku vystihnul kolega: Po těch desítkách a stovkách motorek už si stejnak budeš z těch akcí pamatovat hlavně tu žranici a následnou pařbu. Což už se v posledních letech bohužel spíše nedělo. Přílet večer, tiskovka, dvě tři, ráno na bike, přes den focení a natáčení, večer příjezd, večeře s dělením se o dojmy a brzy ráno na čmeláka. Teď s COVIDem je bohužel téměř vše zrušeno..

U chemiků v Liberci jsem měl V3S v instruktorském dvojšlapu. V koloně jel zpravidla UVAZ s gumou, pak čtyři Vejdy. Moje kouřila suverénně nejvíc. A to hodně. Ve stoupání z Chrastavy na Liberec nás předjížděl frajer na Harykovi. Mladej za řízením potřeboval podřadit na trojčičku a samo s dvojím vyšlápnutím spojky a meziplynem. Borec v otevřené helmici a vestičce dostal plnou dávku sazí. Předjel kolonu, zastavil ji a s lehce začernalým ksichtem začal diskutovat s poručíkem, jak něco takovýho může na silnici? Utěšoval jsem se naším počtem a že na držku od té gorily případně dostane mladej za volantem. Byl nasranej fakt moc.

Bez "blbého" tempomatu si už moc neumím své auto představit. Jezdím často přes Prahu, hlavně tunely. Nastavím 75 a nemusím čumět na rychloměr. Což asi nezřídka dělají ti, kteří pro "sichr" jedou šedesát a navíc v levém pruhu. Na dálnici cca 136, ve městě do 55 a zatím bez úřední obsílky. Zkušenost s dalšími asistenty taky nemám zrovna pozitivní. S kamarádem v jeho Passatu jsme jeli vcelku pomalu z prudkého kopačka a auto zmerčilo blížící se retardér. Tuším předkolizní asistent zakápnul brzdy a kámoše bolí vyvrácené palce z volantu snad doteď. Ještě, že za námi nic nejelo. p.s. U minulé Cromy 1,9 JTD mi tempomat chyběl, tak se sehnal pod volant jiný věnec s páčkou navíc, povolil se v diagnostice a makal. Ta auta už měla elektriku připravenu, jen ve Fiatu chtěli za aktivaci desítku. Věnec z bouračky i s prací vyšel na dvojku.

308 jsem měl před pár lety v hledáčku. Pěkný auto, slušný prostor i sedačky, tužší podvozek mám rád. Paradoxně mi malý volant seděl a ani "originální" budíky mi nevadily. Jen ta klima mě dotykově nenadchla. Zato dceru vedle mě moc. Njn. Překvapilo mne, že se mi jelo lépe s tehdy ještě 1,6 HDI, než s benzínovým tříválcem. Navíc mi prodejkyně doporučila "raději" víceoktan, což při nájezdu 40 000 není úplně to pravý. Nakonec má diesel kolega a tvrdí, že se s tou 1,6 dá i pod čtyři.

Za necelé dva roky mám s T-Jetem v LPG verzi 60 000 a zatím bez jediné poruchy. Nic v tom autě nemlátí, plasty nedrnčí. Uvidíme dál. Ač různým "spolehlivostním" statistikám osobně nepřikládám příliš hodnověrnosti, tohle mě docela překvapilo. https://www.autoviny.sk/novinky/121707/fiat-tipo-v-nemeckom-rebricku-spolahlivosti-gtu-prekvapuje-novy-tipo-cross?fbclid=IwAR3elkiwmD6Eb8rUlei1_KRQTCUnVnvNGOl6wn--5wF1Er9_QDTiQG-ntmg
Trochu to možná vypovídá o tom, že co v autě není, nemůže se.. Za sebe bych z novinky bral hlídače mrtvého úhlu a full LED světlomety. U-Connect 5 mám v palubce, analogové přístroje snad nikdy nezhasnou. Digitální jsou dnes holt levnější, což vidím ve svém oboru u motorek. Zajímalo by mne, jestli mu nechali dvouokruhové FSD tlumiče, platforma sdílená s Renegade počítám zůstala identická.

Pokud je, tak vždy 100 Verva. Do T-JETu ve fabrické verzi na LPG mi více oktan doporučili už u prodejce, moc ho totiž hlavně v létě nepotřebuju. V předchozí služební Fabii na LPG mi Natural svou "kvalitou" zalepil benzínový vstřik. LPG jen Tomegas a téměř čistý plynový filtr po 30 tis. mi říká, že to LPG nepajcují. Do Guzzi 1200 NTX Stelvio dle možností také více oktan, rychleji se tenhle velký vzducháč zahřívá a tolik při prvních stovkách metrů necuká. Do "výletní" Ducati 996 SPS jen stovku. Přes zimu dám plnou nádrž modráku oběma, na jaře pak chytnou na brnk. Několikrát vyzkoušeno. Dejte si N95 do flašky a mrkněte po čtyřech měsících..
p.s. S ještě více oktany mám zkušenost z Mostu, kdy kolega do své hodně upravené Dukny lil benzín ze seriálu DTM. Něco od Elfu to tuším bylo a třaskavina z toho smrděla na hony.

Před rokem jsem měl tu čest v identické verzi, toliko s DSG na cca 400 povětšinou dálničních kilometrů. Ve všem se shoduji s autorem. Prostor, výbava, poměrně tichý motor a solidní stabilita do cca 170 km i s vozíkem s motorkou. Jen mi nesedla sedačka. Měřím cca 190 cm a už z fotek je zřejmý, že by se šikla delší opěradla. Nějak jsem si za celou dobu nenašel ok pozici. Starší verze Volva XC90 mě doslova hýčkala na jeden zátah až do Boloně a dle mého názoru i kdysi mi sloužící Croma v pětiválci měla lepší sesle.

Na první šestici angličáků od Matchboxu Made in England pro nás s bráchou otec vystál několika hodinovou frontu v teplickém Tuzexu. Tuším před rokem 80. Kostky, na ně knížky a závody ve skoku dalekém nás s bratrem bavily x let. Nejvíc se rozjelo a asi nejdále dojelo obrněné auto s funkční anténou, která se přes pohon od kol točila na střeše. Druhé bývalo Ferrari, které nám zřejmě uzmul syn paní domácí na dovolené v Bulharsku.. Zbytek jich snad u našich v bývalém pokoji včetně odtahovky, hasičského a tuším policejního vozu. Ostatní modely už nebyly z Anglie a hned to bylo na lacinější konstrukci znát.

Na služební Filetu v holobytu nemám ani jednu hezkou vzpomínku, na závodní přesně opačnou. Kamarád mě svezl s Kit Carem, už tam byl 1,6 engin v kombinaci myslím s Hewlandem, tuším to mělo přes sto padesát kobyl. Lehký auto po okreskách pěkně švihalo a v tomhle případě bych nabídkou návratu v čase určitě nepohrdl..

Včera mě na cyklo tripu po Kokořínsku zaujalo, že v cca pěti míjených Volvech ji měl fára vždy. Že by posedlost bezpečností, která se odráží i ve výběru vozu?

V garáži mi stojí "Bába" z roku 2001 Duc 996S s motorem z edice SPS. Polepšený Desmoquattro s titanovými ojnicemi od Pankla, ostřejší vačky a lehčená kliky plus titanový 50-ky Termignoni. Točí přes 11 000 a v Mostě mi před retardérem uměla pěkně nakopat, jak ta kompres dokázala bloknout zadek. Na mokru jsem raději nechal klouzat spojku při podřazení snad pět vteřin. Takže tam šel antihop od Jirky Trčky. Jen se s tím teď uvnitř trochu peru, protože přišla o kus syrovosti..

Krátce po sametu jsem měl možnost stopem svézt se v CX v nějaké luxusnější edici. Pán v klobouku, kouřil doutník a lámanou češtinou mj. pravil: Topra ženská a topry auto, to musi byt! Po chvíli jsem si všiml rychleji ubíhající krajiny a vytřešil oči na budík, kde se v dokonalém tichu a za mírného pohupování skvělo něco přes kilo šedesát. p.s. Táta si tehdy pořídil zánovní Dvácu a jak mi po 110L přišla komfortní..

Optikou - DPH už ta cena vypadá poněkud snesitelněji. Auto jsem neřídil, ale jel vzadu. Za mne prostorově podobné jako v X1. Na středočeských roads poněkud tvrdé auto. že bych vzadu jel chtěl jet po D1 do Brna, tak to fakt ne. Prostě musí tu vyšší kastli nějak udržet v náklonu a třeba dvouokruhové tlumiče FSD od Koni to asi nedostane. Za ty prachy by ale mohlo.. p.s. Dle některých našich "nezávislých" médií lowcost Tipo je v silnějších verzích překvapivě má, byť licenční od Moparu.

Měl jsem u chemiků na vojně v Liberci Tatru 148, která primárně měla odmořovat techniku. Vzadu byl motor tuším z podzvukového Delfína s operátorovou kabinkou a tu těžkou krávu s nádržemi na vodu i letecký benzín docela slušně rozjel. Pak jsem ale sáhnul klackem do nádrže s fuelem a málem mě omejvali, žralo to jako prokoplý. Tuším, že něco podobnýho se používalo na letištích.

Zřejmě nebohatá rodinka u marketu mi přes usilovné troubení (za mnou stálo auto) nacouvala do předku. Měl kouli a praskl mi nárazník. Vypadali fakt chudě, tak jsem si řekl litr. Chlap ho vyndal a řekl: A můžeme jet domů. Babička, děti, všichni si zklamaně povzdechli, málem jsem jim ho vrátil..
V Itálii MV Agusta F4, zatáčky krájela sama, v jedné nepřehledné bohužel jel pán s Multiplou asi dvacet a já se mu koukal najednou na zadní dveře v rychlosti asi o osmdesát vyšší. Přebržděný předek, vykopla mě na oběžnou dráhu a po chvilkovém blackoutu jsem ji šel sebrat se zlomenou kličkou. Naštěstí se v továrně nezlobili. Pak ještě Fireblade na okruhu v Portimau, poslední model bez trakce. Ujelo mi to naštěstí na výjezdu z nejpomalejší, kdy už měl zadek po několika sešnách dost. A to nám vehementně tvrdili, že ji Fireblade nepotřebuje. Jen bok, páčka a já nic. Plyne z toho pro mne poučení, že když si myslím, jak mi to jde, tak to za chvíli nejde..

Mám třetího Fiata a nic zásadního se krom první Cromy před lety neodehrálo. Měla víc jak tři kila na hrbu a proběhla výměna altíku. Po dvou měsících se rozhodl destruovat celé auto, protože se mi naštěstí při jízdě po městě začalo kouřit z pod kapoty. Okamžitě jsem vypnul engin a setrvačností odbočil na blízké parkoviště. Ani jsem víko raději neotevíral, ale naštěstí to jen kouřem skončilo. Kámoš, co má servis, konstatoval, že okamžité vypnutí mi asi zachránilo car. Altík byl od Densa, ne od Magneti Marelli..
Spíše zmíněný kamarád by mohl vyprávět. Pánovi v Superbu se rozsvítila na dálnici kontrolka mazání, tak ji přikryl peněženkou(!), aby ho neotravovala.. Drbnul to a po vyslechnutí ceny opravy si sehnal starou sadu pístů, z nichž jeden evidentně prodělal obdobný accident. Kámoš ji odmítl namontovat, což ho pohoršilo a už se neukázal. Další maník přivezl Fabii a v kapse vedle motoru mu regulérně rostla pšenice. Opel Zafira, pán si nechal od známého vyměnit žhavky. Jednu ten šikula ulomil a část spadla dovnitř. Vše zadekloval a zavolal pánovi, ať si pro to přijede, že je hotovo. Bylo, po pár kilometrech a kámoš dělal motor. Teď naposledy přijel borec s Partnerem, tuším 1,6 benzín a že to moc nejde. Na jednom válci komprese téměř žádná, na druhém horší a dva v normě. Po předběžné ceně opravy odtušil, že s tím bude nějak jezdit dál. Nechci ho potkat.

K tomu parkování s LPG v podzemí. Sám prodejce mi řekl, ať tam žlutou značku nelepím a klidně v podzemí parkuju (Tipo SW 1,4TJet tovární LandiRenzo). Nečiním tak příliš často, ale občas si to dovolím. Už z předchozí Fabie mi ani v průběhu nájezdu 200 tis. km nic ze systému nikdy neunikalo. Tipo je hlavně v rychlosti přepínání a komfortu ovládání (nemusím přepínat na benzín při vypínání motoru) o dost dál. Na druhou stranu chápu riziko co by, kdyby, ale kašlu na to, systém by únik detekoval a zavřel ventil. Že bych si kvůli tomu nekoupil auto na plyn, tak by mě ani nenapadlo.. Tipo po roce 40 000 km a počet závad zatím 0 a kupodivu nic nevrže.

Ač osobitý, tak bych si nikdy nepořídil Fiat Maluch. To platí i o zmíněné "krabici" Fabii II. Přidám ještě otcovo Chevrolet Aveo. Přesto, že jsme ho umluvili do stokoňové 1,4, ta v první polovině spektra vůbec nejede, navíc se mu nevytáčením rychle zakarbonovala. Sedačky snad vyvíjeli se severokorejským ortopedem a řízení s ruskou vůlí včetně až nebezpečných jízdních vlastností, když už se to rozjelo, snad ani komentovat nebudu.
Poslední komentáře
- beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Junior: Point one taky nebyl primárně se posmívat autu. Mě to taky... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
A mimochodem, jenom abych jako nekecal... Já bych si nějakou... - Stanley, Ford Focus ST X: Okruhový test
Tohle auto mám rád - občas se se standardním ST této generace... - HeavySmoker, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: O software by som sa nebál. Keď sa toto rozšíri (a ono sa to šíri... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Jako jo, uznávám, mohla to být to otrava už tehdá, někdy... - beastar, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: Co píšeš je samozřejmě z velké části pravda. V tom zmiňovaném... - Marek Brunner, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Reálně to je spíš 10-15 kWh/100 km, 19 to žere max v zimě,... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Bych jenom podotkl, že ve slušně vychovaném autě z r. 2007... - Trinom, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Zadávání adresy rozhodně pravěk nebude. Vyhledání obecných... - sheogh, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
... a peklo zamrzlo... :-))))))) Ten interier je vylozene hnusnej,... - FidoBlack , Auta, která mi způsobují smutek
Téměř každý crossover nebo SUV co si hraje na rodinný auto...... - Habakukk, Premiéry na Legendách: novinky ukázal...
Obecně mě mega obrazovky nevadí, ale v tomto krásném Mustangu... - Moctezuma, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Pěkná recenze, díky. Spotřeba 19 kWh/100 km je perfektní.... - afro-r1, Ford Focus ST X: Okruhový test
Take mam relativne dlouhy koncovy prevod petka 250km/h, sestka... - rock, Ford Focus Combi ST Line: Poslední...
Ono té konkurence okolo 750 t disponující 150 k s nějakou...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
93 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - DS3 E-tense: Nově bez přídomku, zato s lepším dojezdem
25 komentářů