načítám data...

Pajinex

JménoPavel Suk
BydlištěMělník
Registracepřed 15.7 měs.
Poslední aktivitapřed 4.4 hod.
Komentářů u článků14
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Pa
Pajinex
30. října 2020, 11:32
1
Fiat Tipo čeká facelift. Přijde i outdoorová verze.

Za necelé dva roky mám s T-Jetem v LPG verzi 60 000 a zatím bez jediné poruchy. Nic v tom autě nemlátí, plasty nedrnčí. Uvidíme dál. Ač různým "spolehlivostním" statistikám osobně nepřikládám příliš hodnověrnosti, tohle mě docela překvapilo. https://www.autoviny.sk/novinky/121707/fiat-tipo-v-nemeckom-rebricku-spolahlivosti-gtu-prekvapuje-novy-tipo-cross?fbclid=IwAR3elkiwmD6Eb8rUlei1_KRQTCUnVnvNGOl6wn--5wF1Er9_QDTiQG-ntmg
Trochu to možná vypovídá o tom, že co v autě není, nemůže se.. Za sebe bych z novinky bral hlídače mrtvého úhlu a full LED světlomety. U-Connect 5 mám v palubce, analogové přístroje snad nikdy nezhasnou. Digitální jsou dnes holt levnější, což vidím ve svém oboru u motorek. Zajímalo by mne, jestli mu nechali dvouokruhové FSD tlumiče, platforma sdílená s Renegade počítám zůstala identická.

Pa
Pajinex
30. září 2020, 20:22
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Pokud je, tak vždy 100 Verva. Do T-JETu ve fabrické verzi na LPG mi více oktan doporučili už u prodejce, moc ho totiž hlavně v létě nepotřebuju. V předchozí služební Fabii na LPG mi Natural svou "kvalitou" zalepil benzínový vstřik. LPG jen Tomegas a téměř čistý plynový filtr po 30 tis. mi říká, že to LPG nepajcují. Do Guzzi 1200 NTX Stelvio dle možností také více oktan, rychleji se tenhle velký vzducháč zahřívá a tolik při prvních stovkách metrů necuká. Do "výletní" Ducati 996 SPS jen stovku. Přes zimu dám plnou nádrž modráku oběma, na jaře pak chytnou na brnk. Několikrát vyzkoušeno. Dejte si N95 do flašky a mrkněte po čtyřech měsících..
p.s. S ještě více oktany mám zkušenost z Mostu, kdy kolega do své hodně upravené Dukny lil benzín ze seriálu DTM. Něco od Elfu to tuším bylo a třaskavina z toho smrděla na hony.

Pa
Pajinex
09. července 2020, 19:59
1
Škoda Superb Combi 2.0 TDI L&K: Společník pro každý den

Před rokem jsem měl tu čest v identické verzi, toliko s DSG na cca 400 povětšinou dálničních kilometrů. Ve všem se shoduji s autorem. Prostor, výbava, poměrně tichý motor a solidní stabilita do cca 170 km i s vozíkem s motorkou. Jen mi nesedla sedačka. Měřím cca 190 cm a už z fotek je zřejmý, že by se šikla delší opěradla. Nějak jsem si za celou dobu nenašel ok pozici. Starší verze Volva XC90 mě doslova hýčkala na jeden zátah až do Boloně a dle mého názoru i kdysi mi sloužící Croma v pětiválci měla lepší sesle.

Pa
Pajinex
02. května 2020, 14:20
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Na první šestici angličáků od Matchboxu Made in England pro nás s bráchou otec vystál několika hodinovou frontu v teplickém Tuzexu. Tuším před rokem 80. Kostky, na ně knížky a závody ve skoku dalekém nás s bratrem bavily x let. Nejvíc se rozjelo a asi nejdále dojelo obrněné auto s funkční anténou, která se přes pohon od kol točila na střeše. Druhé bývalo Ferrari, které nám zřejmě uzmul syn paní domácí na dovolené v Bulharsku.. Zbytek jich snad u našich v bývalém pokoji včetně odtahovky, hasičského a tuším policejního vozu. Ostatní modely už nebyly z Anglie a hned to bylo na lacinější konstrukci znát.

Pa
Pajinex
01. dubna 2020, 13:55
0
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

Na služební Filetu v holobytu nemám ani jednu hezkou vzpomínku, na závodní přesně opačnou. Kamarád mě svezl s Kit Carem, už tam byl 1,6 engin v kombinaci myslím s Hewlandem, tuším to mělo přes sto padesát kobyl. Lehký auto po okreskách pěkně švihalo a v tomhle případě bych nabídkou návratu v čase určitě nepohrdl..

Pa
Pajinex
29. března 2020, 12:18
1
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Včera mě na cyklo tripu po Kokořínsku zaujalo, že v cca pěti míjených Volvech ji měl fára vždy. Že by posedlost bezpečností, která se odráží i ve výběru vozu?

Pa
Pajinex
27. března 2020, 14:58
0
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

V garáži mi stojí "Bába" z roku 2001 Duc 996S s motorem z edice SPS. Polepšený Desmoquattro s titanovými ojnicemi od Pankla, ostřejší vačky a lehčená kliky plus titanový 50-ky Termignoni. Točí přes 11 000 a v Mostě mi před retardérem uměla pěkně nakopat, jak ta kompres dokázala bloknout zadek. Na mokru jsem raději nechal klouzat spojku při podřazení snad pět vteřin. Takže tam šel antihop od Jirky Trčky. Jen se s tím teď uvnitř trochu peru, protože přišla o kus syrovosti..

Pa
Pajinex
13. března 2020, 12:07
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Krátce po sametu jsem měl možnost stopem svézt se v CX v nějaké luxusnější edici. Pán v klobouku, kouřil doutník a lámanou češtinou mj. pravil: Topra ženská a topry auto, to musi byt! Po chvíli jsem si všiml rychleji ubíhající krajiny a vytřešil oči na budík, kde se v dokonalém tichu a za mírného pohupování skvělo něco přes kilo šedesát. p.s. Táta si tehdy pořídil zánovní Dvácu a jak mi po 110L přišla komfortní..

Pa
Pajinex
31. ledna 2020, 21:24
0
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Optikou - DPH už ta cena vypadá poněkud snesitelněji. Auto jsem neřídil, ale jel vzadu. Za mne prostorově podobné jako v X1. Na středočeských roads poněkud tvrdé auto. že bych vzadu jel chtěl jet po D1 do Brna, tak to fakt ne. Prostě musí tu vyšší kastli nějak udržet v náklonu a třeba dvouokruhové tlumiče FSD od Koni to asi nedostane. Za ty prachy by ale mohlo.. p.s. Dle některých našich "nezávislých" médií lowcost Tipo je v silnějších verzích překvapivě má, byť licenční od Moparu.

Pa
Pajinex
12. prosince 2019, 11:03
0
Bazarový snílek: Když se zima zeptá

Měl jsem u chemiků na vojně v Liberci Tatru 148, která primárně měla odmořovat techniku. Vzadu byl motor tuším z podzvukového Delfína s operátorovou kabinkou a tu těžkou krávu s nádržemi na vodu i letecký benzín docela slušně rozjel. Pak jsem ale sáhnul klackem do nádrže s fuelem a málem mě omejvali, žralo to jako prokoplý. Tuším, že něco podobnýho se používalo na letištích.

Pa
Pajinex
11. prosince 2019, 17:59
3
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

Zřejmě nebohatá rodinka u marketu mi přes usilovné troubení (za mnou stálo auto) nacouvala do předku. Měl kouli a praskl mi nárazník. Vypadali fakt chudě, tak jsem si řekl litr. Chlap ho vyndal a řekl: A můžeme jet domů. Babička, děti, všichni si zklamaně povzdechli, málem jsem jim ho vrátil..
V Itálii MV Agusta F4, zatáčky krájela sama, v jedné nepřehledné bohužel jel pán s Multiplou asi dvacet a já se mu koukal najednou na zadní dveře v rychlosti asi o osmdesát vyšší. Přebržděný předek, vykopla mě na oběžnou dráhu a po chvilkovém blackoutu jsem ji šel sebrat se zlomenou kličkou. Naštěstí se v továrně nezlobili. Pak ještě Fireblade na okruhu v Portimau, poslední model bez trakce. Ujelo mi to naštěstí na výjezdu z nejpomalejší, kdy už měl zadek po několika sešnách dost. A to nám vehementně tvrdili, že ji Fireblade nepotřebuje. Jen bok, páčka a já nic. Plyne z toho pro mne poučení, že když si myslím, jak mi to jde, tak to za chvíli nejde..

Pa
Pajinex
06. prosince 2019, 12:26
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Mám třetího Fiata a nic zásadního se krom první Cromy před lety neodehrálo. Měla víc jak tři kila na hrbu a proběhla výměna altíku. Po dvou měsících se rozhodl destruovat celé auto, protože se mi naštěstí při jízdě po městě začalo kouřit z pod kapoty. Okamžitě jsem vypnul engin a setrvačností odbočil na blízké parkoviště. Ani jsem víko raději neotevíral, ale naštěstí to jen kouřem skončilo. Kámoš, co má servis, konstatoval, že okamžité vypnutí mi asi zachránilo car. Altík byl od Densa, ne od Magneti Marelli..
Spíše zmíněný kamarád by mohl vyprávět. Pánovi v Superbu se rozsvítila na dálnici kontrolka mazání, tak ji přikryl peněženkou(!), aby ho neotravovala.. Drbnul to a po vyslechnutí ceny opravy si sehnal starou sadu pístů, z nichž jeden evidentně prodělal obdobný accident. Kámoš ji odmítl namontovat, což ho pohoršilo a už se neukázal. Další maník přivezl Fabii a v kapse vedle motoru mu regulérně rostla pšenice. Opel Zafira, pán si nechal od známého vyměnit žhavky. Jednu ten šikula ulomil a část spadla dovnitř. Vše zadekloval a zavolal pánovi, ať si pro to přijede, že je hotovo. Bylo, po pár kilometrech a kámoš dělal motor. Teď naposledy přijel borec s Partnerem, tuším 1,6 benzín a že to moc nejde. Na jednom válci komprese téměř žádná, na druhém horší a dva v normě. Po předběžné ceně opravy odtušil, že s tím bude nějak jezdit dál. Nechci ho potkat.

Pa
Pajinex
18. listopadu 2019, 20:04
2
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

K tomu parkování s LPG v podzemí. Sám prodejce mi řekl, ať tam žlutou značku nelepím a klidně v podzemí parkuju (Tipo SW 1,4TJet tovární LandiRenzo). Nečiním tak příliš často, ale občas si to dovolím. Už z předchozí Fabie mi ani v průběhu nájezdu 200 tis. km nic ze systému nikdy neunikalo. Tipo je hlavně v rychlosti přepínání a komfortu ovládání (nemusím přepínat na benzín při vypínání motoru) o dost dál. Na druhou stranu chápu riziko co by, kdyby, ale kašlu na to, systém by únik detekoval a zavřel ventil. Že bych si kvůli tomu nekoupil auto na plyn, tak by mě ani nenapadlo.. Tipo po roce 40 000 km a počet závad zatím 0 a kupodivu nic nevrže.

Pa
Pajinex
16. října 2019, 15:30
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Ač osobitý, tak bych si nikdy nepořídil Fiat Maluch. To platí i o zmíněné "krabici" Fabii II. Přidám ještě otcovo Chevrolet Aveo. Přesto, že jsme ho umluvili do stokoňové 1,4, ta v první polovině spektra vůbec nejede, navíc se mu nevytáčením rychle zakarbonovala. Sedačky snad vyvíjeli se severokorejským ortopedem a řízení s ruskou vůlí včetně až nebezpečných jízdních vlastností, když už se to rozjelo, snad ani komentovat nebudu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem