načítám data...

Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

20. května 2021, 09:11 84 komentářů Jakub Pospíšil TopX

Záleží vám na tom, jak vás vnímá vaše okolí? A co takhle názor ostatních na vaše auto, je pro vás důležitý tak moc, že byste si kvůli němu nějaký vůz nekoupili?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ať už se nám to líbi, nebo ne, auta jsou více, než jen dopravní prostředky. Nechci teď rozebírat to, že je vnímáme i jako zdroj radosti a zábavy, to tu asi všichni dobře víme, ale rád bych se zaměřil na to, kterak vozy ovlivňují image jejich řidiče. Protože ať se nám to líbí, nebo ne, tak stejně jako dělají šaty člověka, určuje i automobil způsob, jakým okolí vnímá jeho řidiče. Padesátník v Mustangu kabriolet se závodními pruhy? Krize středního věku v plném květu. Golf pětka s permanentně rozsvícenými blinkry, aby to vypadalo jako pozičky na podvozku od TA Technix se samolepkou Escape6 na předním skle? Nedokončené středoškolské vzdělání. Fiat Ulysse s plínou v okně? Řidič se už čtyři týdny pořádně nevyspal. Naftové Volvo v kombíku? Majitel rezignoval na radost z jízdy a života. Však to znáte.

Dokáže být ale image auta jediným důvodem, proč bych si ho nepořídil? To je záludná otázka. Nikdy jsem nebyl z těch, co by si zakládali na tom, jak je vnímá okolí, značkové oblečení jsem považoval za bohapusté mrhání penězi, ale když jsem se nad tím zamyslel, pár příkladů aut, která by jinak mohla být celkem v pohodě, ale nekoupil bych si je kvůli společenskému kreditu tu nakonec přeci jen pár je.

 

Mercedes třídy G 

Začneme pěkně zvesela služebákem průměrného rusáka. Ne Rusa, to nepleťme, to jsou dva různé pojmy – zatímco Rus může být v pohodě chlapík, co prostě jen pochází z Ruska, rusák je nafoukaný ignorant, co sežral postkomunistickou propagandu o tom, že je Rusko přední světová velmoc i s navijákem a má potřebu dávat všem najevo svou nadřazenost. Takový koupí ojeté géčko v základu, obalí ho do matné folie a jezdí bus pruhem, protože balšoje. Samotné Géčko za to asi nemůže – ono to bude slušné auto, něco jako třeba Land Cruiser, kterého mám moc rád. Ale post služebáka špatné parodie na mafii tomu už nikdo neodpáře. Škoda. 

 

Škoda Felicia Pickup

Felicia s korbičkou by pro mě byla skoro dokonalý povoz. Víte, už dlouho mě láká otevřený pickup na tahání věcí kolem domu a ježdění do práce. Tahle karosářská verze má prostě něco do sebe. Navíc na Felicii umím ještě ze studentských let opravit skoro všechno, i motor zvládnu vyměnit. Stojí pár šupů, díly jsou zadarmo a s trochou hledání po vrakovištích se do pickupu dá nabastlit i klima, elektrická okénka, vyhřívané kožené sedačky a další drobnosti, které nakonec z holobytu udělají důstojně vybavené auto. K úplné dokonalosti by tomu chyběla asi jen třímístná lavice vepředu, ale tak zas nepřehánějme. Jenže – přes to přeze všecko by to byla pořád jen Felicie. A kdykoli s Felicií někam přijedete – ať už do práce, na jednání, k Lidlu, nebo do stavebnin – je z vás automaticky socka. A to není úplně ideální vyjednávací pozice. Mrzí mě to, protože tohle auto bych si nebýt jeho společenského image, asi fakt koupil.

 

BMW e36/e46

To zas bude brblání v diskuzi. A vlastně to chápu. Se zajímavým motorem jsou to totiž opravdu dobré vozy. Třicet šestka je pořád hezky analogová a lehká, výborná na naučení se řídit, navíc má kus elegance starých devadesátkových bavoráků. Novější čtyřicet šestka je zase stále celkem soudobé a použitelné auto s příjemnými jízdními vlastnostmi a potenciálem růstu cen. Jenže to vše platí pro udržované zachovalé kusy. Ty sice existují, ne že ne, ale není jich rozhodně většina. Nejčastěji na silnici totiž potkáte ztuzené zrezlé vraky, které řídí pochybné existence v placatých kšiltovkách, které se po dvaceti energeťácích z Kauflandu mezi sebou vzájemně ubezpečují, že jsou skuteční drift kingové. Chcete vypadat jako součást této subkultury? Já dozajista nikoli.

 

Dacia

I tohle je pěkně tenký led. Totiž – ač možná můj někdejší test Dusteru, za který se tehdy i PR Renaultu tvářilo kysele, vypadal, že nemám rumunské vozy rád, není to tak úplně pravda. Věřím, že své místo na slunci mají, respektive jsem o tom byl přesvědčen u jejich dřívějších modelů. Když se totiž představil v roce 2006 Logan MCV, byl v základu jen o trochu dražší, než tehdy ještě vcelku zánovní Felicia VanPlus. A taková koupě dávala rozhodně smysl. Postupem času se to ale celé trochu zamotalo. Dacie dostaly výbavu, úměrně tomu zdražily na úroveň podobných aut jiných výrobců, ale zůstalo odbyté zpracování a laciné plasty a pochybná aura toho, že kdo má Dacii, ten vyzrál na systém a oblbnul ty velké zlé automobilky, které nám cpou zbytečnou výbavu a kazítka. Přitom nové Sandero nakonec nevypadá blbě a asi to bude vcelku slušný postrk. Jen se musí zbavit aury “koukejte, jak jsem ušetřil”, což bude ještě chvíli trvat.

 

Hyundai ix20

Má nemesis tu samozřejmě nemůže chybět. Tohle auto je ztělestněním zla na silnici. I když objektivně vlastně není. Je prostorné, ačkoli na malém půdorysu, je z něj dobře vidět, je poměrně robustní, velmi levné, docela dobře funguje. Konstrukce mini MPV je všeobecně výborný nápad, třeba podobně koncipovanou Hondu Jazz mám moc rád. Jenže ix20 je prostě služebák zakomplexovaného školitele. Nevím, jestli na to mám smůlu jen já, ale mám pocit, že kdykoli potkám někde na okresce auto, které jede prostředkem sedmdesát a nenechá se předjet ani na přehledném úseku, případně má potřebu vybržďovat, blikat, kvíkat klaksonem (ta věc netroubí, tak se tomu zvuku říkat nedá) a dělat další důležitě vypadající gesta, je to právě tenhle blob na opoklicovaných čtrnáctkách. Nevím, jestli se s nákupem ix20 podepisovalo čestné prohlášení, že všem ostatním účastníkům silničního provozu udělám z jízdy co nejnepříjemnější zážitek, ale nedivil bych se. Mimochodem, tohle jsem napsal včera, ve středu devatenáctého. A hádejte, kdo mi dneska vjel z vedlejší bez rozhlédnutí do cesty a pak se táhnul jak smrad dvanáct kilometrů třicítkou vprostřed cesty? Ano, stříbrná ix20.

 

Volvo S90

A další kontroverze. Tohle se mi píše obzvlášť těžko, protože mám volví loď na kolečkách moc rád. Jenže S90 se od  roku 2019 vyrábí už výhradně jen v Číně. Leckomu u Volva vadí jen samotný fakt, že Geely je většinovým akcionářem, leč to asi ještě umím zkousnout – tak to má totiž více automobilek a celkově jsou vlastnické struktury různých koncernů tak zamotané, že nakonec napojení na nějaký pochybný režim najdeme skoro všude. Ale S90 je, ač vyvinutá zčásti švédskými inženýry, už ryze čínský produkt. Staví ji čínská továrna, daně z ní dostane totalitní čínský režim, dopravu do Evropy zajistí čínský speditér. Takže bych v případě sedanu sáhnul asi spíše po menší S60, která se na starý kontinent dováží z amerického Ridgeville. Ale stejně mě to mrzí, ta S90 je fakt hezká. Samozřejmě se to dá vztáhnout i na spoustu dalších vozů, které v Číně vznikají.

 

 

Napadají vás také nějaká auta, která by ve vaší pomyslné garáži nemohla parkovat jen kvůli jejich pokřivené image? Napište nám do diskuze. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
20. května 2021, 11:26
7

Miata :)

reagovat
Beny
20. května 2021, 11:51
2

Čekal jsem jí už v článku. :-)

Jakub Pospíšil
20. května 2021, 11:58
6

Tu jsem vám nechal do diskuze :)

RadekZak
20. května 2021, 11:41
6

Třeba takový US pickup (F150/RAM), který je spojovaný s velikostí jisté věci.
Přitom si myslím, že pro mě, jakožto pro horského cyklistu, to není vůbec špatný typ auta...

reagovat
Jakub Pospíšil
20. května 2021, 11:59
3

Vidíš, takový problém zas nemá ta Felicie.

eLzyx
20. května 2021, 18:07
3

s tím problém nemám, pokud se mi někdo hodlá posmívat kvůli tomu, že se velikost auta spojuje s menšími rozměry penisu, tak pěkným ženským milerád předvedu, jak se "věci" mají, v autě na to bude dost místa. A ti ostatní mi můžou políbit zadek. Pokud bych tu F150 využil, tak je to jeden z mála Fordů, co bych si i koupil (ty ostatní jsou Mustang a Tranzit)

Jimi
20. května 2021, 11:53
0

Když děláte v automotive, tak je to jako dělat v masokombinátu, taky ty párky radši nejíte... možno pár výjimek existuje :)

reagovat
Sa
Sato
20. května 2021, 12:09
1

To bude tak asi zo všetkým, mám rovnaký pocit v IT developmente :)

mariov8
21. května 2021, 08:41
2

Tak to mám štěstí na správnou značku, i když souhlas s tím, že některé věci z branže bych rád nevěděl...

James
21. května 2021, 12:10
0

Jaké třeba? To by mě zajímalo :)

Sa
Sato
20. května 2021, 12:01
0

Nechápem dovody pri felicii, veď pri Lidlu to je jedno, v stavebninách je je to bežný povoz a v práci sa kolegovia poznajú. Na nejaké to "jednaní" proste zoberieš iné auto. Ale asi by ma viac lákal ten socka pickup od Fiatu, no moc ich nevidieť.
Za mňa by som doplnil Golfa. Verím, že je to dobré auto, v GTI/R aj rýchle a asi zábavné. Ale je to pre mňa sysnonymum šedi, priemernosti, snahy o čo najmenšie vytŕčanie z davu. Auto pre ludí čo berú autá len ako nutné zlo.

reagovat
Jakub Pospíšil
20. května 2021, 12:24
0

Ano, Stradu bych bral hned, ale všechny zmizely. Stejně jako ostatní korbičkové malé věci z konce devadesátek. Občas se někde vynoří Logan Pickup, ale to je zas Dacie.

peca
20. května 2021, 12:29
0

Toho Golfa jsi vystihl celkem dobre. Akorat presne proto jsem si ho koupil (uz dvakrat). Nechci na bezne jezdeni auto, ktere by kricelo "divej, jedu!", na to mam cervenou Miatu s urvanym vyfukem. To, ze to nevzbuzuje pozornost a dobre to funguje, je proste to, co od vsedniho vozu ocekavam.

martin_100
20. května 2021, 18:54
-4

Vidíš a já golfa (IV) koupil jenom proto že se mi vysral citron (c2) a golf byl od kamarádovo kamarádky z vedlejší vesnice. Za dobrý prachy se silnym tdi takže sem mu dal tažný a novou spojku a jaký je z něj fajn tahadlo vleku. Jaký jiný takhle malý auto dokáže mazat v dálničnim tempu neblokovat provoz s vlekem přetíženym o tunu :-D

PepaSFI
20. května 2021, 18:56
0

Stradu vídám jednu, jezdí někde tuším v Říčanech u Brna, jinak jsem ji nikdy neviděl. Zrovna tak velký korbič Fullback taky není moc vidět.

peca
20. května 2021, 12:24
13

Ctyrkovy Golf. Kdyz jsem ho kupoval, byl to bezny povoz, ktery mne spolehlive motorizoval a umoznil spoustu dobrodruzstvi, ale po sedmi letech jsem se fakt stydel do toho nastupovat. V souladu s poklesem ceny prumerneho exemplare, primou umerou pribyvalo ksiltovkaru, benzinkaru a podobnych existenci s kterymi do party rozhodne patrit nechci.

reagovat
lu
lumix
20. května 2021, 12:37
2

Mustanga, mužů jet seberychleji, ale majitel Mustangu me proste musí předjet a pak stejně zvolni. Idioti jsou napříč všemi modely. Znám a potkávám pana 60+ a má krásnou e36 sedan a jezdi normálně.

Avex
20. května 2021, 13:58
1

Přidal bych ještě pětkovej Golf a Scirocco. 9 aut z 10 má debilní rádoby tuning, čip a závodní pruhy. Čipnutý koncerny jsou podle mě jasnej důkaz o úpadku český autokultury :D

Černá Vovce
20. května 2021, 12:44
4

GIV, prase 5,5 dvojková ovečka. i když to nejsou v základu špatná auta, tak mají špatnou pověst kvůli pánvickarum

reagovat
Pochtli
20. května 2021, 13:18
-4

- MPV a dodávky v osobní verzi - pro někoho výborný samohyb na cestování s krámy (kola, lodě, chlast..) a spaní či rodinný parník, pro mě leda jako pracovní vergl na dovoz lidí či materiálu.
- velké pickupy a SUV - většinou kompenzace vzrůstu (čehokoliv a kohokoliv) či méněcennosti
- všechny ty audiny A4/A6 (mergly, báva a spol.) ve vyžilém stavu s pochybnými existencemi uvnitř, protože audi atd..

reagovat
ro
rock
20. května 2021, 13:23
4

Octavia a Fabia. V našem prostředí nic není zřetelnější známka totální absence fantazie. Kdybych žil v Německu, měl bych stejný problém s Golfem.

reagovat
krab
20. května 2021, 13:23
3

To je moc hezký téma...
Taky mám pár aut do kterých bych fakt nešel kvůli image, teda spíš abych to uvedl na pravou míru - kvůli tomu , že bych pořízení takového radši musel tajit před svou ženou :-D Tam patří skutečně i E36, která se mi ale nesmírně líbí a M3 E36 bych za určitejch okolností skutečně koupil a neřešil to.. Víc než BMW tam patří ale staré Mercedesy, teda myslím ty modely 80-90 léta, to by mi taky prošlo hůř a pak některý Ameriky.

Čím bych ale z vlastní iniciativy nikdy nejezdil je autem z Ruska nebo nějakým autem z komunistický éry snad až na pár výjimek. Takový ty auta jako stará Felicie, erko, rapid, to dejme tomu, peníze jaký dneska stojí bych za to nedal ani omylem, ale svezl bych se v tom ze zajímavost a trochu nostalgie vlastně rád. Do čeho bych fakt ale "nesednul" jsou Volhy, Tatry (poválečný) žigulíky, Moskviče a různý gazíky, prostě bych měl takovej blbej pocit, že kdo mě v tom uvidí bude si myslet, že jsem starej komanč anebo se doma v pokoji vždycky večer na červeným koberečku modlím k podobizně Putina :-D

Jinak asi nemám problém s ničím a beru káry vylože podle toho jakej zážitek se v nich dá prožít a všechno má prostě svoje... ale je fakt, že korejský auta jsou na tom se mnou tak tak, že bych si je nikdy nekoupil, nejen ix20 tku :-D

reagovat
Avex
20. května 2021, 14:03
1

Z žigulů, moskvičů a dalších podobnejch katastrof už se pomalu stávaj takový ty hipsterský klasiky, upřímně jenom tak pro srandu proč ne :D

ransom
20. května 2021, 17:07
1

Tady u nás jezdí starým Moskvičem bejvalý velký zvíře od STB.

Calif
20. května 2021, 19:15
3

Mergly z 80s a 90s jsou mé nejoblíbenější....w123,124,140, snad se tam vejde i čína w126 .... to jsou už legendy .... v tom se nemůže stydět nikdo.... když je to tedy evidentně ve stavu a ne na dojetí. Každá stará prémiovka z Velké trojky mě vzdy na silnici zaujme.

Pólin
20. května 2021, 19:22
11

Na ty ruska auta mam uplne stejny nazor...to je mi fakt protivne...a nejvice me stve to, jak nekdo prijede ve skode VB a jeste je v SNB uniforme a jako ze je to sranda... pro me je to na stejnem levlu, jakoby nekdo prijel v Zeppelinu v uniforme SS...proste uchylnost a fascinace zlem... ale k povalecnym tatram, treba tatraplanum a 603 zadne negativni emoce nepocituju...proste krasna, technicky unikatni auta...navazujici na bozskou 87.

krab
20. května 2021, 19:50
1

Póline, jo, přesně jak říkáš... ty ve VB uniformách, za to se vysloveně stydím, když to přijede na nějakej sraz a divím se pořadatelům, že to tam nechají, kolikrát to jsou akce, kde nejsou socialistický auta skoro vůbec. Jasně, že s těma Tatrama jsem to asi přehnal, ale fakt je ten, že černá 603 a 613 na mě bohužel zanechává ten dojem auta pro ty tehdejší pohlaváry. Jinak jako ta technika i design jsou moc zajímavý. U 603 víc než u pozdější 613, ale i chromka má něco do sebe...

S těma staršíma mercedesama to mám tak, že se mi taky líbí, ale jsou v kategorii "asi by to jen tak hladce neprošlo doma" :-D

Fižid
20. května 2021, 23:06
4

Sice jsem nezkoumal ceny žigulů, ale obávám se, že díky dnešní nostalgii to žádná láce už nebude a to bych si raději sehnal Fiata 124 a ne jeho zprzněnou ruskou kopii :D

Avex
20. května 2021, 23:16
0

Oproti Škodovkám (tam už je ten market totálně v prdeli) ty ceny ještě ujdou. Když sem zase neměl co dělat, tak sem projížděl Bazoš, a Wartburgy, Moskviče i Lady se daj sehnat hluboko pod 100 v jakž takž stavu. Dokonce i Volhy na renovaci. Jako ty auta jsou hrozný krámy, ale je stejně fajn je na silnici vidět :)

Pólin
21. května 2021, 07:01
1

Je fakt, že v té černé je to takové záporňácké auto...si hned vybavíš nějakého předsedu státního podniku s titulem RsDr :D a 613 teda víc, jak 603... jinak ten trh s těma východníma hujdama je tady v ČR fakt značně napálený... ale jak už jsem tady psal: mám za to, že teď to mezi sebou točí spíše spekulanti a reálně lidi, kteří to fakt chtějí (ne jako "investici") si to nekupují, protože se dají koupit daleko zajímavější auta od daleko slavnějších značek...a za méně peněz...

Ko
Koťas
21. května 2021, 11:45
2

Tedy Mr. Krabe jen dotaz na ty nekoupitelné korejce... Myslel jsem si totéž, ale platí to u tebe i na i30N??? Já na ty kluky šikmooky trochu názor změnil. Chápu že reálně kupuješ jiná auta, ale dneska nové a už nejenom value/money zajímavé...?

krab
21. května 2021, 12:43
0

to je fajn dotaz... já jsem v třicítkách N měl možnost strávit dohromady docela slušný množství času a byl jsem za to rád... hodně se těším i na vyzkoušení tý nový dvacítky N. Se mnou je to tak, že pro mě ta kategorie nemá takový kouzlo, abych šel a koupil si to. Ale rád ty enka doporučím, protože se opravdu hezky řídí, je to z hlediska nastavení a konstrukce fakt dotažený auto. Ale s čím mám u Korejců obrovskej problém je design. Pro mě je přeplácaný, neuchopitelný, chybí mi tam něco ... ale oni za to nemůžou, ty značky do 90. let stavěly spíš licenční auta a až cca po roce 2000 se Kia i Hyundai začala vysloveně zmáhat a stavět auta svoje, kvalitní najednou už docela a zažily raketovej vzestup. Dneska jsou v určitým segmentu už i lídři, třeba to vodíkový Nexo ... to jako člověk čumí. Já jen zkrátka nejsem jejich zákazník a asi nikdy ani nebudu

Pa
Panthymaeus
25. května 2021, 01:58
1

Rudé vlajky, hlasitá ruská hudba a podobné mi také znepříjemňují život. Ano, vlastním celkem dost Lad, ale tohle je už moc. Režim současný a ani minulý nemám rád, proti rusům nic nemám (na rozdíl od rusáků :) ). Ale nevím, proč někteří cítí potřebu to takhle spojovat. Lada je nezmar a pokud je dobře servisovaná a má pořádnější motor, je to poměrně zábavná zadokolka, kterou většina lidí podceňuje. S tou tunou motor 1,7 s 62kw celkem dobře hýbe. :)

Sedrik
20. května 2021, 13:25
0

Mě první napadly staré Mercedesy: 1995 - 2000. Jakékoliv, ale čím větší, tím horší. MB E-classe W210, nebo S-classe W140 jsou podle mě celkem hezká auta, ale hromada lidí (a toto mám potvrzené, protože jednou jsem před kamarády, neautaři tato auta probíral jako možné youngtimery a všichni mi řekli to stejné) to má takto: tím jezdí jen poskoci olažských králů.

Druhým typem (taky to není můj názor, ale slyšel jsem opakovaně) jsou stará americká auta - tady ale pozor: čím je auto kulatější (1959 Eldorado), tím je víc cool. Čím je hranatější (1980 Eldorado), tím je horší. Osmdesátková US auta jsou prostě un-cool, protože kdo v nich jezdí, jen nemá na ta starší US auta.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. května 2021, 23:31
-2

Zrovna W210 v pěkném nezrezlém stavu bude podle mě brzy dost ceněná, protože nabídka bude kvůli náchylnosti auta na korozi menší než u předchůdců.

Sedrik
21. května 2021, 09:34
0

Taky si myslím - je škoda, že (jak tady někdo psal) u nás v ČR pokud někdo jezdí starým autem, zvlášť MB, AUDI, nebo BMW, tak i když je v dobrém stavu, lidé na něj koukají skrz prsty.

eLzyx
21. května 2021, 10:34
7

to je otázka. Ono bude záležet hlavně na stavu. Když k mému bývalému zaměstnavateli přijel chlapík s naleštěnou W140 S600, tak to všichni obdivovali. Hlavně ten znáček V12. Nemyslím si, že by se na něj někdo díval skrz prsty jako na kolotočáře, veksláka, nebo jako na někoho, kdo má hluboko do kapsy.
Samozřejmě pokud přijdeš v pelechu, rozlámaný přední nárazník, orvaná kola, auto umyté naposledy v 90.letech, tak můžeš mít třeba AMG ale furt je to pelech a všichni na tebe budou koukat jako na socku, bílého cigoše atp.
Tahle luxusní auta prostě musí být ve stavu nového, aby je někdo bral vážně jako oldtimery a ne jako kupu šrotu.

H_F
25. května 2021, 16:03
3

af
afro-r1
20. května 2021, 15:16
1

Nastesti jenom situace v Cesku.
V takovem Bavorsku jsou zbyle udrzovane E36 jiz youngtimery, za kterymi se clovek spis ohledne. Mlade ksiltovkare v nich urcite neuvidite. Ti mistni jsou spis v 5-10 let starych M3/AMG/Mustang na 20" tuzingovych kolech.
E46 je na urovni Golfu a v soucasnosti casto jako auto posledni mile. Takze ve velkch mestech spis pro chudsi rodiny kolem komina, nebo na vesnici na dojizdeni do supermarketu.

Jinak dnesni mladosi na nejake auta kaslou a spis rozebiraji jake maji maji karbonove horske kolo, kde byli na dovolene nebo kdo ma jaky mobil.

reagovat
mariov8
21. května 2021, 08:43
0

Souhlas... někteří ani nevědí, co jsou to válce a písty...

sheogh
20. května 2021, 15:52
8

Ja mam asi verejny mineni dost na parku, protoze me nejak nenapada, co bych si nekoupil kvuli “image” … spoustu aut bych si nekoupil, protoze je povazuju za kramy, ale naopak, kdyz se me neco libi, klidne si to koupim, at si o tom mysli kdo chce co chce.. nakonec, kupuju to pro sebe, tak co

reagovat
Ronoath
20. května 2021, 16:25
3

Octavia 3 a Superb 3 se zatmavenými okny. Vždy totiž na dálnici koukám, zda to není skrytý dohled policie, a nerad bych se s nimi pletl.

Cokoli tuněného. Od výfuku, přes plasty a laminát okolo po čiptuning. Mám rád auta v originálním stavu. A nesnáším, jak mi tu pod oknem mládež rachotí s výfuky.

reagovat
Ha
Hansoff
21. května 2021, 07:12
0

Taky nám tu jezdí jeden s G IV bez výfuku. Jeden by si řekl, že rok je dost dlouhá doba aby ten výfuk zase našel nebo si našetřil na novej. Nebo už ohluchnul a je mu to jedno...

ransom
20. května 2021, 17:05
10

Já bych v žádném pripat nemohl jezdit s Daihatsu Cuore, protože bych pak vypadal jako někdo, kdo se vejde do Daihatsu Cuore.

reagovat
ransom
20. května 2021, 17:08
2

Případě. Zasranej telefón.

Sc
Sch
20. května 2021, 17:45
2

S tou Daccii jeto podobné jako s Tata Nano. To zcela propadlo mimo jiné proto, že mělo image úplně nejlevnějšího auta a křičelo, ja nemám ma víc. A to Indové nebyli ochotni zkousnout.
Dacie se myslím prodává slušně, ale nemůže uniknout ze škatulky levné auto, žádné zbytečnosti. Proto dráž by si ji nikdo nekoupil.

reagovat
martin_100
20. května 2021, 19:06
3

Na druhou stranu opravdu je tak špatný že je na dachně vidět že je levná?
Jedno mcv mi zbylo po tátovi. Prodávat to nemá smysl bo to stojí pár korun dneska a za ty nervy s debilama mi to nestojí. No takže s tim jezdim. Odveze to lednici a ještě zbyde místo kolem. Díly na to stojí suchý z nosu. Dal sem tomu novou bombu na lpg takže když to vydrží jezdit těch 10 let než bomba projde tak to pak s lehkym srdcem nametu na lopatku a vyhodim.

Nimrod
20. května 2021, 17:55
1

asi bych si nikdy nepořídil růžový nebo fialový auto

reagovat
Opelfahrt
20. května 2021, 21:49
1

Občas jezdím do Znojma a dneska jsem tam potkal novou BMW Z4 se střechou dole. Spodní půlka kastle byla žlutá, horní půlka růžová. Střecha byla stažená a schovaná, tak nevím, jakou barvu měla. Uklidňoval jsem se, že to byla jen fólie.
Ale kdoví... Jednou jsem tam zase viděl totálně tuzingem zprasenou Hondu S2000 v nějaké zářivé fialové metalíze se strašným bodykitem kolem dokola celýho auta. Normální hovadismus takhle zničit takovou káru, kterých zas tolik není.

Pólin
28. května 2021, 08:56
2

fakt ne? Já bych tohle asi snesl...:)

Opelfahrt
28. května 2021, 13:25
1

Tohle bych taky mohl. Ale ta S2000 měla brutálně rozšířený přední blatníky, šlo to až do dveří a byly tam v tom výdechy, jako by ten kořeň plánoval, že tím bude chladit motor z Hellcatu nebo Demona. Pak ještě zlatý kola, no škoda, že nemám fotku.

Csaba
20. května 2021, 18:21
8

BMW X6, hlavně první generace.

reagovat
Calif
20. května 2021, 19:19
2

Ano, to je skutečně ošklivé a drahé auto....s image to u mě ale nemá co dělat. Je to prostě hnus...

eLzyx
20. května 2021, 18:23
-1

co bych si nekoupil?
Cokoliv z koncernu VW vyjma Audi R8, RS6, sportovních Porsche včetně Panamery v benzinu (ale ne SUV) a nepohrdnul bych ani Lamborghini, pokud by na něj bylo.
Libovolné BMW.
Libovolné korejské auto.
Libovolné ruské auto.
Libovolné auto vyrobené v Číně (ano, včetně Volva)
Libovolné auto s omezovačem pod 200km/h (ano, libovolné nové Volvo prostě ne), pokud k tomu není výkonnostní důvod. (pokud bych si koupil třeba Jimny, tak opravdu neočekávám, že to poletí 200. Ale pokud má něco 150kW a Vmax 160, tak to z principu nechci).
Libovolné auto s dieselem. I dodávku bych raději na benzin (3.5 V6 biturbo Tranzit ... jooo, to bych si nechal líbit).
Libovolné auto s CNG, nebo vodíkem (bezpečnost)
Libovolné auto s CVT nebo DSG převodovkou. Dvojitou spojku bych bral jen a pouze u vyloženě sportovního náčiní (911 PDK), ne v nějakém univerzálu.

reagovat
Calif
20. května 2021, 18:34
2

Tohle mě nechává chladným.
Měl jsem e36 i Feldu, e36 s r6 jela impozantně a felda se opravovala sama, respektive prakticky zadarmo. Auta si kupuju buď jaká potřebuju nebo jaké chci.... Co na to čumilové na chodníku je mi putna.....

reagovat
PepaSFI
20. května 2021, 18:51
4

to já bych nikdy nemoh jezdit na kole. A pokud jde o auta, dyť já jezdil Trabantem dávno před tím než to bylo kůl. Takže bych klidně snes i ten G, jen bych ho chtěl v matný šedozelený bundeswehr s plechovýma kolama páč nejsem majitel ruskýho ropovodu.
Co bych asi moc nechtěl je nějaký naftový kombík, Například starší Pasat nebo libovolná Škoda. To je zhmotněná nudná povinnost, služebák, přepravník povinností. MUSÍ mít velký kufr, MUSÍ se tam vejít táta máma děti pes, MUSÍ mít malou spotřebu, MUSÍ mít barvu co je tak hnusná že si ji všichni musí omlouvat tím že se nemusí mejt neboli padesát odstínů šedi, protože kdyby si vybrali nějakou barvu co je barevná, byla by to moc rebelie, MUSÍ MUSÍ MUSÍ......

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. května 2021, 23:27
4

Auta, která se dnes nacházejí na cenovém dně a tudíž s nimi jezdí socky, obskurní existence a etnické menšiny se pravděpodobně brzy přesunou do kategorie youngtimerů, ceny začnou růst, obskurní existence přesedlají do novější generace a my si budeme jenom říkat proč jsme to nekoupili když to ještě bylo levný.

reagovat
Vojta
20. května 2021, 23:39
-2

Já bych třeba nesnesl Alfu 156, 147 nebo i GT, protože v tom jezdí pochybné existence a ty auta jsou většinou hodně dožitý a dělají opravdu špatný obrázek a budí pohoršení. U 159 mi to nevadí - ty auta jsou tak drahá na provoz, že do této kategorie nestíhají padat a končí radši na vrakovišti. Ono když jen aby to prošlo technickou skrz podvozek a udělala se spojka stojí přes 50kkč, tak častokrát ostudní majitelé na ten provoz prostě nemají a pokud jim to jezdí, tak ne moc dlouho :D
Obecně ale jakékoliv starší auta se dřív nebo později do podobné kategorie dostanou a chvíli trvá, než z ní vypadnou, pokud vůbec. Jo a taky bych co do image nesnesl jakékoliv kei car a ekoauta typu iMiev nebo Leaf či Prius. Byť proti elektromobilitě nejsem a i3 nebo Tesla by mě určitě neurážely.

reagovat
Sa
Sato
21. května 2021, 09:33
1

Diky, musim to povedat manzelke , uz sa tesim ako sa bude tvarit na to, ze je pochynba existence :D

riderhenry
20. května 2021, 23:58
1

Za mě určitě ještě X6 (a její "kopie" od konkurence), Koleos a všechny ty "auta" od 15ti let. Potom trochu bojuji s kategorií MPV/rodinných dodávek/SUV.

reagovat
PB
21. května 2021, 06:02
0

Nekoupil bych za penize nic socialistickeho, nic cinskeho a nic, co se libi rusum. Jo a nekoupil bych si miatu a nic se vzhledem ocucaneho bonbonu. A ze vseho nejvice... nekoupil bych uz nikdy zadne postizene auto, ktere neumi hrabat vsemi kolecky.

reagovat
Chase
21. května 2021, 08:40
-3

Z větší části souhlasím, ale s tou S90 si poněkud mimo člověče. To auto je kompletně vyvinuto ve Švédsku a dokonce podstatná část dílů ve Švédsku i vzniká. Reálně jde o to, že Volvo se po vstupu investora stalo globální automobilkou a v tomto principu je nesmysl vyrábět v každé fabrice každý model (z pohledu Volba, protože je sice globální, ale stále relativně malá automobilka). Volvo to vyřešilo tak, že jednotlivé fabriky jsou specializované na konkrétní modely a protože velký sedan má největší potenciál prodeje na Asijských trzích, pravděpodobně proto je právě S90 tím modelem, který vzniká v čínské továrně. Tento hate mi tak prostě přijde zbytečný. Reálně by ne zajímalo kolik čtenářů si teď s tebou souhlasně pobrukuje a přitom obsah autíčkáře konzumuje na některém ze zařízení s nakousnutým jablkem ve znaku...

reagovat
mariov8
21. května 2021, 08:46
1

Nesouhlasim, na řidiče vozidel značky Volvo jsem si vypěstoval alergii. Sedí tam vždycky někdo kdo absolutně nechápe fyziku pohybu kolového vozidla po silnici a z autoškoly si pamatuje jen něco, co se mu hodí. Každý den mi to někdo pošle pod rozjeté auto, bez ukazatele směru, při řízení čumí do mobilu (ve Volvu za 1,5M není JHF sada?) a jede po hlavním tahu cik cak 80 a podobně.

Jakub Pospíšil
21. května 2021, 10:46
5

Záleží, plošně to neplatí, nicméně v Praze pozoruju nehezký jev, že se z novějších ojetých Volv stalo postupně služební auto uvědomělých levičáckých rodinek, které ještě před třemi roky hlásaly, že "auto nepotřebuješ, je to akt sobeckosti". Tam jsou pak řidičské výkony samozřejmě úměrné tomuto přesvědčení.
-
Komentář upraven 21. 5. 2021, 10:47:07

Ra
Ragnarok
21. května 2021, 11:53
16

Podle mě je velký rozdíl mezi volvisty, kteří mají rádi ty starší krabice, jsou to srdcaři, sdružují se a vzájemně si pomáhají a pak provozovatelé Volva, vesměs těch novějších. Pro ty je např. BMW fujky, ale Volvo je ok, protože ta jeho zasraná politika. U nás na ulici je soukromá školka, kde pravidelně čekává jedna biomatka v XC90. Hadry z konopí, na zadní sedačce nákup ze Sklizeno, ale auto a mobil z Číny nevadí. Tihle prachatí hipsteři, kteří v životě neměli prst v hlíně nebo neměli v ruce sekeru mě fakt baví.

Ch
Cháron
21. května 2021, 12:00
0

A není to spíš tak, že někteří skalní fanoušci chtějí selfíčko s vrakem po totálce?

Ch
Cháron
21. května 2021, 12:02
0

Pardon byla to reakce pro mariov8

Vavris Vavrisovic
21. května 2021, 09:27
3

Halooo, brblal se hlásí :D

S tou E36 a E46 - ono jde myslím na první pohled rozlišit, zda to je složený ubožák sloužící k flexiní na automyčce nebo pusinkový kousek v top kondici. Nicméně, chápu, nemůžu říct ani popel. Jen by mi ani jedno z aut nevadilo.

ix20 - totální souhlas. Pasivní agresivitu u nich sice nevnímám tak často jako ty, ale jednoznačně taky vnímám, že to je vlajkové auto svátečních řidičů a úplných mamrdů :D

Ale abych přidal i svou trošku do mlýna tak... eeeee.... HONDA CIVIC 4 - 6. generace. Nedávno jsem v inzerci viděl opravdu moc krásné VTI 6g. Říkal si, že to vlastně musí být hrozně fajn. Ale nedokázal jsem si představit, že ve 35 vystupuju z Civicu. Úplně weird představa. Přitom následné generace už mi nevadí. Ale 4-6g se pro mě rovná zastydlý puboš a ricer... a asi by mě to auto po čase začalo srát podobně jako Corsa OPC (možná mu křivdím). Což je oslí můstek k celé skupině vozidel - asi neumím kousnout obecně, když auto vypadá příliš tunersky (Ne, zlatá kola a pruhy na moji Miatě takové fakt nejsou :D :D ). Takže třeba Focus RS Mk.II, toho bych taky nedal...

Další skupinou je kategorie aut, která o majiteli říkají něco jako "auta mě vůbec nezajímají". Takže bych asi neskousl bezpohlavní věci jako Astra H, Megane II a III v civilních verzích, první dvě generace i30 a Ceedu... Často zmiňovaná produkce koncernu VW mi v tomto ohledu přijde daleko víc jako zajímavé auto... A pak bych samozřejmě nedal všechny obvious věci jako ix20, Tiidy apod.

reagovat
H_F
26. května 2021, 04:51
0

me se treba obecne vetsinou hondy prvoplanove ani nelibej.. kdyz sem si kupoval eg6, ba i s2k, tak na me pusobily jako ocumlany bombony pro holky/18 lety s ksiltem dozadu.. zajimavy, ze to zminujes zrovna ty, protoze sou porad asi o ligu min gay, nez je treba hnijata, a vystupoval bych z nich i v pokrocilym veku radsi
pokud nejsou ztuzeny, tak me ale neurazej, plati pro ne tuplem to samy, co pro stary trojky, u peknyho kousku na tebe koukat divne lidi nebudou.. stejne jako nekoukaj, kdyz vylezes z tovarnou silene ospojlerovanyho eva
4.gen ef9 je pak uz cool hranatej youngtimer jako treba volvo 480, fakt ne auto, co si spojis s mladou tuzerskou lopatou

Vavris Vavrisovic
21. května 2021, 09:32
4

Jinak ještě by se to dalo obrátit. A to na otázku - Které auto byste si koupili navzdory jejich image?

A v tomto u mě jednoznačně vyhrává Audi TT první generace. Moje guilty pleasure je pořídi si 1.8T 165kw a provést něco, co by se dalo nazvat petrolheadským exorcismem. Prostě do ní něco nasypat, udělat z toho fungující (nebo aspoň rychlé) street&trackday auto a s tímhle opovrhovaným sráčem vymítat na okruzích nadvládu z RS Renaultů a Rkových Hond :D Jediné, co mi v tom brání, je fakt, že se bojím, že přes to všechno by byla nuda v tom jezdit :D

reagovat
Viola Procházková
21. května 2021, 10:25
0

Já třeba zrovna to Géčko nebo e46 :)

eLzyx
21. května 2021, 10:41
3

jo Geländewagen bych si taky klidně koupil. Už párkrát jsem po nich pokukoval. Že bych měl auto do lesa :-)
btw - chudáci ČEZáci, co to mají jako služebák, teď si mohou připadat jako ruští bohatýři.

Jakub Pospíšil
21. května 2021, 10:44
0

No já se fakt bojim, že nakonec někde nasaju tu felicii pickup a pak se mnou přestane zbytek redakce mluvit. :D

krab
21. května 2021, 11:00
1

Kdyby se ta otázka takhle otočila, tak to u mě dopadne tak, že třeba velkou ameriku, prostě muscle car... ta image těch aut ke mě moc neštimuje, ale už bych to vůbec neřešil. Je fakt, že Mustanga ne, ale nějakej "Mopar" s co největším motorem, do toho bych klidně už dneska i šel :-D

Ra
Ragnarok
21. května 2021, 11:38
0

Tohle je úplně boží téma... Nedávno jsme se bavili s kolegou o autech a já mu popisoval na kolik mě ročně vyjde udržba mých dvou aut, která mají dohromady 43 let. Pořád to nemohl pochopit, vždyť za ty prachy bych mohl točit co pár let nové auto min. nižší střední třídy. Já jsem se mu snažil vysvětlit, že bych si prostě nevybral, nic se mně nelíbí a ty auta mě a priori serou. Takže takhle to mám já - nekoupil bych si naprostou většinu dnešní produkce. Jó kdybych měl na novou 911, to by bylo něco jiného. Ale taková ta běžná konfekce - děkuji nechci.

reagovat
BubaaCZek
21. května 2021, 15:27
1

Tak to bych autora poprosil o assessment image skoro ctyricatnika, co vyseda z modreho ST150 s dvema bilymi pruhy a na prednim skle ma hromadu nalepek z technickych kontol...

reagovat
bitner
21. května 2021, 18:22
0

Dacie mam pro sichr 2. Ale lidi jsou ke me ohleduplni.

reagovat
TheSnail
22. května 2021, 09:20
4

Image je na nic - následuj instinkt (poslouchej žízeň, sprite).
Osobně neřeším, nemá to cenu, řeší to stejně jen lidi, co se nějak zajímají o auta, většině je to fuk, asi tak, jako já nevnímám image značky telefonu a u svých přátel netuším, kdo má co za telefon. Stejně jako sám si ho kupuji podle nějakých požadavků je mi fuk, jestli tam je jablko nebo ne. Většina lidi si tak kupuje auta. Sám jezdím v Alfe 156, bmw e46 convertible a Porsche cayenne turbo s (957), u té trojky by člověk mohl říct “20 let stará alfa - socka, white trash, e46 - dyk more, nejsu love, čávo má mergl, cayenne - majitel pizzerie na malém městě, dotační podvodník nebo hokejista” ale žádné reakce v okolí takové nejsou. Naopak mi auta někdy i random lidi pochválí. Pro mě je ta image spis o tom, jak to auto vypadá, jestli je v pěkného stavu, je to pelešina nebo supermarket parking lot showcar.

reagovat
ransom
22. května 2021, 09:23
0

Ještě jsem si vzpomněl na jedno auto, se kterým bych kategoricky odmítl jet.
Tahač s polskou registračkou, a s obrovským kolotočovým LED efektem VÍRA LÁSKA NADĚJE za předním sklem.

reagovat
sc
screepy
22. května 2021, 22:28
0

Za mě jednoznačně: 1) Renault Thalia - u mě na pomyslném žebříčku ještě pod Dacii (Logan, Sandero etc.) 2) Škoda Superb II - tomu autu jsem nikdy nepřišel na chuť, vypadá hrozně zvenku, zevnitř a jakýmkoliv jsem kdy jel, tak to uvnitř vrzalo a bylo to celý hnusný, plastový a nepěkný a po FL to byla teprve hrůza (tady asi hraje roli image high endu škodovky ve své době), ale ani tehdy bych si ho nekoupil ani zadarmo. 3) Fabia 2 - ad Sup 2, jen z opačné strany cenového spektra. 4) SUV obecně, ano mám proti nim averzi kvůli: tomu kdo v nich jezdí a jak a tomu, že ač se tváří jako überauto, v podstate uvnitř není nic navíc co by nesnesl normální kombík, a argument typu miláčku ale z toho je dobře vidět víš by znamenal maximálně kufr partnerky přede dveřmi, SUV fakt nemám rád a nestydím se za to.

reagovat
ransom
24. května 2021, 20:45
0

To jsi mi to nandal.

id
ida33
27. května 2021, 17:15
2

Já bych zase radši jezdil Dusterem nebo ix20, než Cromou :) Naštěstí mám auta, která se mi líbí a vyhovují a k ostatním řidičům se snažím nechovat žádné negativní předsudky, ať už řídí vytuněné BMW nebo ... Cromu, Multiplu a podobné excesy.

reagovat
Ka
Kavys
08. června 2021, 20:10
0

Ten článek (názory) jsem asi úplně nepochopil… co jste tím
chtěl světu vzkázat? Jezdím na Yamaze nebo praktickým Fordem Focusem…

reagovat
Mechanik
09. června 2021, 22:10
1

Za mě je to Ofce v kombíku a v TDIčku. Jezdí v tom samí hovada co si myslí že mají Chucka Norrise a i kdyby se měl zabít tak mě musí předjet, aby se pak mohl honem kasat že předjel Báwo a jak že mu to natřel.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem