
afro-r1
Jméno | Jiri Novotny |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 24.5 dny |
Poslední aktivita | před 3.6 hod. |
Komentářů u článků | 7 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Kolega tehdy jednoho kupoval - bud cerveneho bez vzper zadnich dveri nebo bileho se skrabanci. Vybral si cerveneho a rok podpiral dvere starou holejkou, nez sehnal vzpery. Jiste barevne preference tuto volbu nejspis ovlivnily, lec zda se pri danem vyberu jednalo o nejakou reprezentativni hodnotu, jsem na pochybach... "No dobre, tak tedy toho vinoveho..."
To mas pravdu. Strach z vycnivani je vlastni drtive vetsine populace. A potom onen Wiederverkaufwert - zustatkova cena po par letech pouzivani pro dalsiho kupce netouziciho vycnivat.
Me prijde, ze auto pro svizne svezeni (nejen coupe) musi ke svemu ucelu vetsinou par let dozrat. Vetsinou je prodavano s nejakymi koly, nejakou geometrii, nejakymi pneumatikami, nejak naldenym motorem a podobne. A delat upravy na novem autu v zaruce neni uplne casty jev.
Je to takovy problem slepice-vejce a hodne je toho o politice vyrobce (a firem a lesingovek). Pokud nenabidnu nic nez sedou, nemohu se divit, ze vsichni po ni nejak zazracne zacnou touzit.
Pastelove barvy jsou skvele. Skoda, ze je vetsina dnesnich aut dnes nabizena v cerne, bile a trech odstinech sede...
Jinak na pristrojove desce zadne mahagonove "prkno" byt nemuze. Ostre trisky pri narazu jsou zakazane, tudiz je to vzdy lepenka z tenkych drevenych platku.
Kouknul jsem i na avizovany clanek Ondry Hrubese a ac pravdivy, pusobi na me celkovym vyznenim, jako by nejvetsi problem byla samotna vyroba a distribuce vodiku a jeho uskladneni v aute. Nevalna ekonomika a logistika je povetsinou problem, zda si ji chci, ci nechci zaplatit.
To, na cem aktualne "nerozsireni" vodikovych aut visi je ona technicka stranka v aute.
V clanku se napriklad jako obvykle zminuje vodni para, ale FC produkuje vlhky vzduch a je potreba z nej oddelit urcitou cast vody a vodikovou smes opet vyuzit. Ziskanou vodu samozrejme nemuzeme nechat volne teci na silnici. Jednak se muze tvorit led, druhak se cmrndajici auto neslucuje s luxusem (premii). Takze i takova drobnost Co s odpadni vodou? je docela slozity problem. (Pred odstavenim na parkovisti musi byt navic zachytavaci system prazdny, co kdyby mrzlo.) Na strane vstupu zase potrebujeme do membran vlhky vzduch, nesmi ale obsahovat sebemensi kapky, neb elektrina. No a pokud snad tento problem na dvoumetrove stolici slusne vyresite, dostanete pro reseni pod kapotou prostor 20x20cm kam jej mate aplikovat. A takovych otevrenych uzlu jsou na aute desitky.
Takze az nas bude trapit jenom kde vzit hodne (libovolne draheho) vodiku, budeme mit takrka vyhrano. ; o )
Par let jsem v predvyvoji BMW na vyvoji palivovych clanku a veci okolo pracoval, takze si troufnu rici, ze se v problematice (a v lehce ambivalentnich vztazich BMW-Toyota) trochu orientuji. (nepopiram ale, ze me informace jsou dva roky stare, neni pochyb, ze vyvoj jde nadale pomalu kupredu (s durazem na pomalu))
Vseobecne zname a zde zminene fakty nerozporuji, presto si tvrdim rici, ze jsou to v celem problemu spise mensi prekazky a k SERIOVEMU autu, jez si koupi strejda na vesnici je jeste hodne dlouha cesta. A to i u Toyoty - Mirai je zatim spis takovy demonstrator a pokud vim, koupit nejde - coz pri stavu techniky dava smysl.
Pojizdne auto pro novinare neni uplne tak tezke sesavit, horsi je to stale se seriovou produkci a seriovymi parametry. Precijen je rozdil prijet s autem do dlny a odborne jej vysusit a odstavit, nez s nim prijet do hor a po tydnu na mraze jej ozivit otocenim klicku. Takze problem jedna - voda. Potom problem dve - vysokonapetove soucastky a baterie, podobne jako u baterioveho auta (reakce na plyn jsou nejake 2 sekundy, takze urcite nejaky buffer) No a potom vodik sam - zadny material jej neudrzi pohromade (prodifunduje po case vsim). Navic je bez zapachu, extremne vybusny a (bezne) nezkapalnitelny. Tim je treba i bezny pretlakovy ventil do okoli vyloucen - prebytek se musi spalit treba nejakym vecnym plaminkem. O vzduchu se vetsinou take taktne mlci, ale vyrobit za sekundu nejaky ten kubik "spravneho" vzduchu (teplota, vlhkost...) neni uplne tak jednoduche. Staci spatna teplota, ci vlhkost a mate razem tretinovy vykon. A pak uz jen nejake ty crashtesty, zastavba, pristupnost dilu, volant vpravo ci vlevo a podobne opicarny jako u ostatnich aut..
Poslední komentáře
- PachezZ, Pět řešení problému, který nebyl
jsou jediný správný způsob :) Zapomněl si tu větu dokončit... - Sch, Pět řešení problému, který nebyl
Bezramová okna u automobilů s pevnou střechou. - Tomshon, Pět řešení problému, který nebyl
Barchetta přeci :-) https://youtu.be/JRc-5NOll1s - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Nauč se rozumět psanému projevu. Já netvrdím, že tam nejsou.... - Avex, Pět řešení problému, který nebyl
Přidal bych další - všechno na elektřinu. Třeba víčko... - Beran, Týden plný zajímavých novinek
Tak zrovna ochrana chodcu se od roku 2013 do dneska tak moc nezmenila.... - Jenda_K, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
Jestli myslíš ty plastové tak byl spíš problém v tom, že benzín... - Mendoza1, u blogu Výběr auta očima dětí
Dekuju, kazdopadne to bylo zamysleni a fantazie, realita je bezdetna.... - PepaSFI, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
škodovky š120 měly své období kdy dost hořely. Dělat... - Adlok, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
A co třeba taková Audi A8 4.2 TDI? :-) - PepaSFI, Pět řešení problému, který nebyl
schovaný kliky, teda částečně, měla i Miata NA, taky bez pohonu,... - zddan01, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
žádný znova :) to že ty saze podle tebe nejsou cítit ani vidět,... - Tomshon, Pět řešení problému, který nebyl
K těm Jag klikám, to už tu bylo. Měl to tak jistý fiat punto,... - PepaSFI, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
tak to jsi ještě málo viděl co za záhady dokáže elektrika.... - Staromil, Týden plný zajímavých novinek
Trochu hádám, ale že by za tím byla třeba ochrana chodců,...
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
91 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů