logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jiri „afro-r1“ Novotny

BydlištěEvropa
Registracepřed 4.8 rok.
Poslední aktivitapřed 28.5 min.
Komentářů u článků729
Pozitivních komentářů u článků272
Negativních komentářů u článků84

Posledních 50 komentářů

0
afro-r1
včera v 13:19
BMW M2 LCI manuál: Tohle je budoucí legenda, o které to víme již dnes

Kdysi v pujcenem Rapidu me to blikani tak stvalo, ze jsem to dedikovane misto musel prelepit lepici paskou. Pozice byla nastesti pevne dana. U novych aut bych rekl, ze to bude objevovat poruznu podle grafiky a ono misto bude sdilene s jinymi funkceni.

-1
afro-r1
včera v 11:50
BMW M2 LCI manuál: Tohle je budoucí legenda, o které to víme již dnes

Nechavaji dnesni manualy razeni opravdu na libovuli ridice, nebo mu tam uz od 1500min-1 behaji po displeji sipky aby uz konecne preradil nahoru a setril kapsu i zivotni prostredi?

1
afro-r1
předevčírem v 18:19
Twingo E-Tech konečně naživo! Charismatické, promyšlené, dostupné a ryze evropské

Ja nevim... Design krasa, stejne jako R5, R4, ale... stejne "nepritazlivy" powertrain. Tak jako Stellantis zabiji jeho 1,2 Puretech ve vsech jeho autech, tak tady ty hrave krabicky u me hendikepuje predni nahon.
Pred lety byla elektru mylne prisuzovana designova volnost a zadni nahon. Realita je striktne aerodynamicka kapka s vyssim pontonem a prednim nahonem.
Za me hezke, ale ... plechova i3 s vykulenyma "ocima" by mi udelala vetsi radost.

0
afro-r1
9. 11. 2025, 17:08
BMW R75: Ikonická sajdkára, která dobyla svět... i když trochu jinak, než bylo v plánu

Prekonany koncept spojujici nevyhody motocyklu a auta. Jeep Willys ukazal smer dalsiho vyvoje lehkeho vojenskeho prepravniku.

0
afro-r1
7. 11. 2025, 13:41
Čínská auta přichází do Česka: levná lákadla, nebo past, která brzy přestane jezdit?

Nejaky clanek o mensi podpore automobilek v 15. petiletce se dnes na webu objevil.

5
afro-r1
7. 11. 2025, 12:32
Čínská auta přichází do Česka: levná lákadla, nebo past, která brzy přestane jezdit?

Co si budeme, auta dosahla posledniho stupne vyvoje. Vse se zraconalizovalo, tvar se predpisy a prirodnimi zakony ustalil. Vetsina emoci, ktere by hnali lidi pro nove "bezne" auto se vytratily a narodni predpisy se snazi zabit i posledni jejich zbytky. Jizda autem musi byt superbezpecne premistovani lidi mezi dvema misty. V idealnim pripade ridic vubec nezasahuje do ovladani vozidla a pokud ano, elektronika ho povinne "ztresta" vibracemi, osekanim ci pridanim vykonu nebo alespon neprijemnym piskanim. Auta by se idealne nemela nijak upravovat ani individualizovat.
Takze v konecnem vysledku bude 20 univerzalnich prepravnich kapsli ruznych velikosti s mnoha logy na kapote. A pak uz bude lidem skoro jedno, kdo ty kapsle vyrobi.
Podobny vyvoj probehl treba u mobilu nebo laptopu. Xiaomi nebo Samsung, uplne jedno, ktery mate v ruce, vsechny prevysuji pozadavky uzivatelu. Stejny tvar, stejne funkce, stejne neosobni vztah uzivatelu k nim. Siemens a Nokia jsou pryc a nikomu nechybi.
200, 300, 800 koni? Nudna vsednodennost. 8, 7, 5 sekund na 100km/h? ma v nabidce kazdy mestsky crossover. Klima, displeje, automat, hudba, kamery, navigace, pet hvezdicek v narazech? Na cokoliv ukazes.
I ta prosklena dodavka v minulem testu ma 232 koni a je to obycejny prepravnik, zadna vrcholna V-Klasse. Klidne by na tom mohlo byt Hyundai, Vinfast, MG/Siac nebo Volvo/Geely a spouste prvouzivatelu by to bylo jedno.

1
afro-r1
7. 11. 2025, 08:33
Ford Tourneo Custom PHEV: Napodruhé je mnohem lepší

Z jednoho na dvaapul litru je krasny skok. Provozni naklady podobne, uzivatelsky ale uplne jinde.

-1
afro-r1
5. 11. 2025, 08:53
Když je i vzpouzející se kůň příliš… všední: Nejzajímavější unikátní Ferrari

Pekne kousky. Teoreticky by nemusely mit ani homologaci, jelikoz cely zivot prostoji pod plachtou v garazich sberatelu.

-2
afro-r1
4. 11. 2025, 08:23
Mercedes-Benz GLC EQ: Na trh míří s metrovým displejem a 162 hvězdami nad hlavou

BMW s velkou slavou opousti sve (neprilis oblibene) obri ledviny, MB je naopak zacina obri mrizky roubovat na sva nova auta a doufa v jejich oblibu.

-1
afro-r1
3. 11. 2025, 08:45
Dodge M4S Turbo Interceptor: Revoluční prototyp se proslavil ve filmu s Charliem Sheenem

Silueta dobra, jenom ty blatniky a kola mi rvou oci. Vinou zakulaceni predni a zadni casti auta jsou kola vepredu (vzadu) vystrcena a vzadu (vepredu) utopena. Tam je potreba vytahnout blatnik a rozdily vyrovnat. Navic u nekterych replik jsou mezery ke kolum jako z terenaku i kdyz auto lezi podlahou na silnici.

0
afro-r1
2. 11. 2025, 17:49
Tatra 613: Příběh auta, které odmítlo jít cestou socialistické průměrnosti

Existuje vubec nekdo, komu se ten facelift libi vice, nez puvodni predek? Jaky smysl ma potom ta zmena k horsimu?

4
afro-r1
2. 11. 2025, 17:38
Pět zvuků, které znějí draze

Zvuky na autech a motorkach maji jednu podlou vlastnost, a to takovou, ze vinik nebo misto vzniku zvuku je (vetsinou) uplne jine, nez se na prvni poslech zda.

-1
afro-r1
30. 10. 2025, 09:00
Nová Toyota Corolla se hodně změní. Pořád ale zůstane pro každého

Podobny interier s "vrtulnikovym" prednim sklem jsme uz konstruovali a tak, jak je tady nacrtnuty, nema sanci na realizaci. Treba vnitrni zrcatko (spis display, kvuli zadnimu oknu) lidary a slunecni clony potrebuji siroky ventilovany kanal ke zbytku auta nebo takovy hlavovy airbag neprojde ozdobnym stredovym obloukem.

0
afro-r1
29. 10. 2025, 10:27
Alfa Romeo Tonale mezi kopečky Toskánska: Jak zaparkované, tak při jízdě, doma jí to náramně sluší

Nastesti se dela i dvoulitr, a kdybych Tonale opravdu chtel, nelitoval bych namahy s dovozem. Stara skola, holt.

Jinak na Pise se mi libila skutecnost, ze krasne centrum je skoro prazdne a vsechny ty neprostupne davy lidi se tisni na jeho okraji kolem sikme veze. Ocividne je v Pise pro spoustu lidi fotka s vezi povinna a s cimkoliv jinym zbytecna.

0
afro-r1
29. 10. 2025, 10:05
BMW iX xDrive60: Krása diskutabilní, technologie neoddiskutovatelná

Nebyl u BMW zamer stavet elektromotory bez vzacnych prvku?

-1
afro-r1
27. 10. 2025, 08:28
BMW iX xDrive60: Krása diskutabilní, technologie neoddiskutovatelná

Za me hezka zevnitr i z venku. Spravne proporce, sem tam pekny detail.

0
afro-r1
25. 10. 2025, 09:04
Důstojná oslava velkého výročí: Rolls‑Royce Phantom Centenary Private Collection

Byly doby, kdy jsem kolem nich chodil v Hufelandstaraße do prace. Nebylo mi na svete beznejsi auto, nez "standardni", ci ruzne polepeny RR.

-1
afro-r1
24. 10. 2025, 13:50
Audi A6 3.0 TFSI quattro: Dokonalá kombinace síly, komfortu a jízdního umění

Ona je aktualni A6 takova A4 Long, tudiz by mela byt i stejne obratna.

4
afro-r1
24. 10. 2025, 09:20
Tři a půl metru sladké Itálie. Fiat 500e Giorgio Armani nepotřebuje rozum ani logiku

Vsechno hezke, az na ta kola. Nejake hezky vzor s malou stredovou krytkou GA. Takto je to jako vzit si k obleku gumaky s obrovskymi logy GA.

2
afro-r1
23. 10. 2025, 18:29
Toyota C-HR 2,0 PHEV: Na dálnici už se netrapí.

Vzdyt je to zmackane jak po bouracce!

-1
afro-r1
21. 10. 2025, 10:59
Cadillac Seville STS: Když se vezete na vlně pohody

Takovyto predek a boky vozu jsou predpisy zakazany (naraz), zadek a kola pokutovany (CO₂)

0
afro-r1
20. 10. 2025, 19:23
Prezidentská limuzína francouzského střihu. DS N°8 dorazila do Česka a táhne k sobě všechny pohledy

To zni, jako by uvolnovani regulaci na strane jedne a naslouchani pranim zakazniku na strane druhe bylo brano za spatne vlastnosti.
A jinak... zrovna "prezidentska limuzina" by si elektrickou STLA Large zaslouzila.

1
afro-r1
20. 10. 2025, 09:05
Abarth 600e Scorpionissima: Škorpion s ďáblem v těle

Vzhledove povedene, ale osobne jsem se tesil, ze elektroauta budou v drtive vetsine zadokolky. Ocividne se nikomu nechce u malych aut zvednout podlahu v kufru a vrazit tam elektromotor.

0
afro-r1
18. 10. 2025, 13:38
Mercedes-Benz CLA 250+: Svými kvalitami dorostl velké třídy a zastiňuje i Teslu Model 3

Kam bys je v tech sterbinach pod kapotou dal?

10
afro-r1
16. 10. 2025, 19:28
Zapomenutá elegance: proč byla obyčejná auta krásnější, než si pamatujeme

Co si budeme... Nejvetsi rana byla ochrana chodcu. Vyboulene kapoty 10cm vys a predkus a là Darth Vader znici kazdy predek. Dvojnasobne velika zpetna zrcatka. Bocni naraz udelal ze zakulacenych boku svisle steny a là zehlicka a polovicni okenka. Narazniky s lidary maji v rozich boule kasirovane falesnymi nadechy a vydechy. Kombikum se uz za ridicem svazuji strechy dolu do kapkovite sisky a hezka prolisovana nebo paprskova kola jsou nahrazeny aerodynamickymi plackami. To se pak neco zajimaveho tezko tvori...

0
afro-r1
15. 10. 2025, 17:22
Prezidentská limuzína francouzského střihu. DS N°8 dorazila do Česka a táhne k sobě všechny pohledy

A pritom - pokud jde primarne o krasu - je hezka proporce uplny zaklad uspechu. Detaily a jizdni vykony jsou prijemny bonus, ale zaklad musi sedet. Vzit zaklad z Chargeru a nahore udelat francouzske "krasno", tak ma auto uplne jiny ohlas.

1
afro-r1
15. 10. 2025, 08:16
Okruhová sezóna 2025 v jedné stopě: Ze začátečníka pokročilým.

Ad 2: okruhovka na okruh je asi nejcistsi reseni. A busik jako druhe auto se po zbytek roku take hodi.
A ty vydaje, mimo provoznich, casem take vymizi. Ambice po letech opadnou a okruhovka stoji zadarmo v garazi. Sem tam se i s prislusenstvim nalozi do dodavky a za dva tri dny vrati na puvodni misto.

0
afro-r1
14. 10. 2025, 19:17
Retro okénko Petra Přikryla: Simca 1301 Special, francouzská elegance, která dobyla srdce československých doktorů a právníků

Stihla elegantni karoserie. Naprosty opak francouzkych aut poslednich triceti let.

2
afro-r1
10. 10. 2025, 11:12
Fiat 500C 0.9 TwinAir: Ta jediná správná specifikace… pro nostalgického snílka

Tak narazit na starou 500 v Italii (idealne na cernych plastovych RZ) mozne je, ale pravdepodobnost bych prirovnal asi jako u nas narazit na starou Felicii ci Octavii.

4
afro-r1
8. 10. 2025, 19:39
Rychlost zabíjí? Uvidíme. Na D3 už můžete legálně vyzkoušet 150 km v hodině

Ty veci spolu ale nesouvisi. Pocet kilometru dalnic a rychlost na nich jsou dve nezavisle hodnoty. Plus tak trochu socialni bublina. Kdo nekdy lital kazdy tyden na vikend za rodinou treba Mnichov-Ostrava nebo Stuttgart-Liberec, ten ocenil kazde volne misto v levem pruhu a co nejvyssi hodnotu rychlostniho omezeni.

2
afro-r1
8. 10. 2025, 13:47
Dacia Hipster: Může být cestou vpřed… cesta zpět?

Ted uz jen bodykit na G-Klasse...

1
afro-r1
8. 10. 2025, 07:54
Rychlost zabíjí? Uvidíme. Na D3 už můžete legálně vyzkoušet 150 km v hodině

Jezdi, jako by te vsichni chteli zabit, plati vzdy a vsude.

0
afro-r1
6. 10. 2025, 21:37
Rychlost zabíjí? Uvidíme. Na D3 už můžete legálně vyzkoušet 150 km v hodině

Ale jen auta. Motorky mely 90 a to i po zmene na 130. Az po protestech, kdy motorkari jezdili ve skupinach v obou pruzich predpisovych 90, se rychlost zvedla i jim.

0
afro-r1
6. 10. 2025, 21:33
Rychlost zabíjí? Uvidíme. Na D3 už můžete legálně vyzkoušet 150 km v hodině

Jinak v te Italii maji (podle me) dva neresitelne problemy:
1. neustala zemetreseni - opravite silnici a za rok, za dva vam ji priroda zvlni a roztrha jako kdyz zatahnete za teply strudl
2. kopce jsou z travertinu a ne granitu jako u nas, takze musi stavet z toho, co maji.

0
afro-r1
6. 10. 2025, 21:19
Rychlost zabíjí? Uvidíme. Na D3 už můžete legálně vyzkoušet 150 km v hodině

Ty tisice tricitek na silnicich (a sedesatek na dalnicich) jsem v jizni Italii nikdy nepochopil. U kazde vetsi trhliny nebo opustene silnicarske ohradky (na uz tak rozbite silnici) tricitka v cervenem kruhu kterou nikdo nedodrzuje. Jedete se vsemi 90 a co dva kilometry mijite znacky 30 a zakaz predjizdeni. Na dalnici jedou take vsichni 120 a nejake znacky 60 ignoruji.

4
afro-r1
4. 10. 2025, 13:15
Autíčkář se ptá: Je pro vás důležité “Made in…”?

Asi by bylo dobre definovat, ktery faktor rozhoduje o puvodu automobilu. Auto s evropskou nalepkou vyvinute a vyrobene v Asii? Auto s asijskou nalepkou vyvinute a vyrobene v Evrope? Evropska automobilka v ramci asijskeho koncernu? Nebo evropsky koncern s vetsinovym americkym vlastnikem? Je Avenger americka svoboda nebo francouzska technika nebo snad italsky sarm? Je Junior polska preciznost a nebo italska hravost? Ceska i30? Nebo snad korejska? Co KTM Duke 390 z firmy s Indickym vlastnikem, s Rakouskou nalepkou vyrabeny v Indii, vyvinuty externimi firmami po celem svete pod rakouskym vedenim? Je MV Agusta italska nebo ruska nebo rakouska?

0
afro-r1
2. 10. 2025, 11:10
Škoda Enyaq 85: Elektromobilem na dovolenou k moři? Vždyť už to dnes není žádná výzva

Jinak nejvetsi italska vyzva je pro me sehnat jakymkoliv zpusobem telepass. Jestli mate tip, sem s nim.

0
afro-r1
2. 10. 2025, 10:59
Škoda Enyaq 85: Elektromobilem na dovolenou k moři? Vždyť už to dnes není žádná výzva

Ona je v Italii dobrodruzna i kombinace N98+ a LPG, pokud se chcete toulat po horach a zapadlem venkove. Obzvlaste v nedeli nebo svatek. (LPG kvuli masovemu nedovolenemu tankovani do lahvi jen obsluhou, tj. jen po-so 8-18 (19) a to i na ctyrproudovkach)

1
afro-r1
29. 9. 2025, 17:28
Fiat Grande Panda Hybrid: Návrat ke kořenům

Muze byt. Pro me, co to tak detailne nesleduje jen dalsi crossover s 1,2 PureTechem. Jeste, ze aspon do te nove 500 dali FireFly...

11
afro-r1
29. 9. 2025, 12:00
Škoda Enyaq 85: Elektromobilem na dovolenou k moři? Vždyť už to dnes není žádná výzva

Jsem rad, ze vetsina lidi jezdi na dovolenou zpusobne od soboty do soboty. Aspon je pro nas "jine" v ostatni dny na silnicich relativni klid.

0
afro-r1
29. 9. 2025, 09:31
Fiat Grande Panda Hybrid: Návrat ke kořenům

AR Junior. Akorat hezci.

2
afro-r1
26. 9. 2025, 11:36
Alfa Romeo Junior: Spíše stylovka než sporťák

Ekvivalent 1,5TSI, 2,0TSI nebo 2,0TDI i po mnoha letech s nezajmem zakazniku stale nevivinut a ani naznak nejake vule? Jejich svobodne rozhodnuti.
Schvalne, jak by se darilo Skodovce, prodavat Kodiaq, Superb, Octavia, Karoq... byla-li by jedina volitelna motorizace 1,2 R3

1
afro-r1
26. 9. 2025, 08:27
Alfa Romeo Junior: Spíše stylovka než sporťák

To vse neni vysledek nejakeho spatneho odhadu, vnejsiho zasahu nebo prirodni katastrofy, To je vysledek vedomeho a chteneho rozhodnuti vedeni automobilky. Nemam s nimi soucit.

1
afro-r1
23. 9. 2025, 13:06
Zapomenutý hrdina z Ingolstadtu: Krátký příběh DKW F89L Schnellaster

Dederoni museli v necem podobnem jezdit az do 89.

0
afro-r1
19. 9. 2025, 08:18
Ford Sierra Turnier 1.8 TD: Dokonalé zrcadlo doby

Pekny test. Chvalim barvu a sibr.

-1
afro-r1
18. 9. 2025, 16:52
Bazarový snílek: Poválečné ameriky

Tato dekada me designove zcela miji. Bud pred ni nebo po ni.
Ty predky, ktere nejsou ani plochy ponton, ani kvadr na vysku mi moc nelahodi.

0
afro-r1
15. 9. 2025, 09:11
Stellantis couvá z plánu být do 2030 čistě elektrický

Asi ano. Koukam, ze dealer Citroenu je na testovaci auta nedava.

-1
afro-r1
14. 9. 2025, 10:12
Fiat 500C Riva: Radostná lehkost bytí

"kus dreva" v interieru byt samozrejme nemuze, Bude to nejaky vrstveny laminat s tenkou horni vrstvou z mahagonu.

-1
afro-r1
13. 9. 2025, 22:04
Stellantis couvá z plánu být do 2030 čistě elektrický

Jinak ty RZ na fotografiich v galerii budou asi nejake rendery. Jako jediny clovek v sirokem okoli, ktery nepouziva hnusne plastove ramecky, si takovych veci docela vsimam.