načítám data...

afro-r1

JménoJiri Novotny
BydlištěEvropa
Registracepřed 3.4 měs.
Poslední aktivitapřed 12.2 hod.
Komentářů u článků41
Pozitivních komentářů u článků12
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

af
afro-r1
05. května 2021, 12:43
1
Bod zlomu

Tak vcera nova Fabie o 11cm delsi a 5cm sirsi. Opravdu jen crashtesty? Asi ne. Spis takova mantra, ze nastupce MUSI byt delsi a sirsi...
Jinak 5cm navic je zaroven 5cm mene na otevreni dveri... (navic delsich)

af
afro-r1
04. května 2021, 10:52
-1
TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

Jasne, rodinny dum bez dodavky je tezky boj. I kdyby mela byt jen jako druhe, ci treti auto.
A takove Scudo 2.0 i.e. je i pohodove, svizne svezeni...
A zenam v okoli kupodivu dodavky nevadi - jedou vsim, co stoji natankovane pred domem. (pokud to neni treba prodlouzeny zvyseny Crafter nebo EuroDaily..)

af
afro-r1
04. května 2021, 10:39
-4
Trackday Vysoké Mýto 22. 5. 2021 – Spouštíme registrace!

Pro nezvodniky snad jen nejake bezrouskove setkani mimo areal...

af
afro-r1
28. dubna 2021, 21:36
0
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Dokud zbyde na trhu alespon 340i/540i s sestivalcem jako alternativa, at si klidne ty C-Klassy, Passaty a S/V vyrabeji a prodavaji.

af
afro-r1
23. dubna 2021, 19:33
0
Je rychlejší auto nebo motorka?

Auto - motorka, letadlo - auto, auto - vodni skutr... Srovnavalo se leccos.
Dokonce i stary brouk s jakymsi supersportem (Brouk svisle z vrtulniku, supersport vodorovne po letisti k mistu dopadu.
Zajimavy byl duel F1-MGP. Tam kde na cilovce pred vraceckou brala MGP natvrdo za brzdy, radila F1 jeste jeden kvalt nahoru...

af
afro-r1
22. dubna 2021, 12:59
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

A schvalne, jak by se zmenila situace, pokud by bylo misto cyklista napsano duchodce ve Fabii?
; o )

Sitace kdy duchodce ve Fabii jede 40 v obci a nezpomali kdyz ho clovek predjizdi a jeste pycuje
- zpomalit auto a vlect za nim
- duchodce zpomali kdyz je predjizden vozidlem
oboje je ohleduplne k tomu druhume, ale jedno je ohleduplne a druhe je tolerovani

af
afro-r1
22. dubna 2021, 12:50
1
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Takovy klasicky syndrom - pro jedno dite aspon Sharana, pro dve uz minimalne Transportera a pro tri uz autobus s koloubem...
A pritom by neco a la Oktavka stacilo vetsine lidi.

af
afro-r1
19. dubna 2021, 22:54
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Limuziny jsou opravdu kolem 30kg lehci. Ale ono i tech uvedenych 1495kg je uplne holatko. Takovych (nastesti) zase tolik neni. Staci dat sibr nebo lepsi sedadla a jsme o 10 kg vys.
To 4x4 u F30 a 4x4 hybrid u G20 je jedina volba, tudiz lehci to byt nemuze. (neberu 330i - to jsou preznacene ctyrvalce)
Vahove BMW nevybocuje. Jen si tou strategii "vseho vic" plete tak trochu na sebe hmotnostni bic.

af
afro-r1
19. dubna 2021, 21:38
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

E46 330i Touring LCI vazi 1600kg pohotovostni. (prekontrolovano). Tehdy jediny ctyrvalec 318i o 100 mene - cca. 1500kg.
E91 sla uz k 1700kg, F31 4x4 byla 1800kg, G21 4x4 + hybrid 1900kg
E91 je trochu vetsi spis zvenci, velky skok o nejakych 10cm byla az F31.
Pocitove je ale nejvetsi hranice od E91. E36 a E46 si jsou projevem dost podobne, E91 uz spis s F31.

af
afro-r1
19. dubna 2021, 14:40
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Aspon ten benzin je pod 1900.. Podle toho, ze Fko bylo kolem 1800 bych odhadnul, ze tech 80kg jde hlavne za tim mild hybridem.
A bez ctyrkolky by to mohlo i takovych1750 byt.
Z3 a Z4 kupe vzesly z kabrio platformy s predimenzovanou podlahou. Tam se tech 100kg dobre hleda.
100kg mezi E36 a E46 jde za deformacnimi zonami airbagy a masivnejsimi komponenty podvozku.

af
afro-r1
19. dubna 2021, 12:05
1
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Pekne auto. Jen s temi 1955kg mam takovy mentalni problem. A s tim, ze je to dnes vlastne standardni...

af
afro-r1
15. dubna 2021, 15:50
0
Ford Puma ST: Žabák, který se stal hothatchem

Je pravda, ze se seriovymi koly a pneumatikami to opravdu nebyl zadny zazrak, ale naprava byla vcelku jednoducha. A decentni spoiler vyresil lehky zadek pri brzdeni v zatackach. Pak uz to slo.

af
afro-r1
15. dubna 2021, 12:19
0
Ford Puma ST: Žabák, který se stal hothatchem

A v cemze vlastne byla Tigra proti Pume takovy kram?

af
afro-r1
12. dubna 2021, 12:31
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Ty dlouhe cumaky s motorem pred napravou zabiji kazdy pekny design.
Podobne to bylo s tim kupe - myslim Brera. Prototyp na zadokolce Maserati verejnost nadchnul, to same auto na predokolce 159 byl propadak. A pritom "jen" posunuti prednich kol o pulmetru dozadu a zmena proporci stredoveho tunelu z "3-er" na "Golf"
Obdobne u Kodiaqua - prototyp proporce a la X5, na a serie dlouhy cumak a usekly zadek. A uz to nebylo uplne ono.

af
afro-r1
11. dubna 2021, 09:36
-3
Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nebojte se, nekouše

Jeste chvili a nebudu tu mit co cist. ; o )
Jak vidim Hybrid, hned mi naskakuje podvedoma reakce: auto bez motoru s 300kg nadvahy a hektarem tabletu pred ridicem - to fakt nechces cist. To je fakt, jak o te Haline.

af
afro-r1
09. dubna 2021, 23:31
5
Dětství bez autíček

Jasne, kvuli zabave je tam sposta nadsazky a prehaneni.
Dobre napsane, na spousty veci si clovek vzpomene sam.
Takova byla doba a takove byly dopravni prostredky. Hledet na ni optikou dnesnich dni nedava smysl. Osobne jsem mel rad jizdu v cemkoli.
Naskakovat dnes za jizdy do tramvaje, jezdit nepripoutan, legalne na korbe nakladaku nebo celorocne na letnich - dnes hruza, des, zdeseni na internetu. Tehdy bezny zivot bez negativnich emoci.
Dovedu si predstavit stejnou reakci v 80. letech na detstvi na prelomu stoleti - do skoly celorocne bos, tezka prace od utlych let, obcasne svezeni na zebrinaku nebo pozdeji s trampy v drevenem vagonu jako dopravni highlight. "To dnesni Karosa, synku, to je pane uplne jine svezeni...!"

af
afro-r1
05. dubna 2021, 21:24
0
Moje oblíbené easter eggy

Zebro jako zebro. Rovne nebo zralok. Pokud sedi odformovani a tloustky, je to obrabecimu centru a nasledne lisovne plasu jedno, jaky tvar to ma.

af
afro-r1
04. dubna 2021, 10:38
0
Moje oblíbené easter eggy

Jinak v jakychsi BMW (E6X?, E9X?) byly prolisy vnitrnich plechu u zadnich svitilen ve tvaru pismen. Nekdo se pri kresleni zvecnil a kupodivu to proslo.

af
afro-r1
04. dubna 2021, 10:34
0
Moje oblíbené easter eggy

Ono trochu schovane bylo i vnitrni osvetleni u Corsy B & Co. - pritahnout k sobe otocny knoflik svetel.
Dvakrat to byvaly majitel zjistil, az kdyz jsem od nej auto kupoval...

af
afro-r1
26. března 2021, 21:10
6
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Mozna jsem jediny, ale tento clanek se marne snazim uchopit. Je v nem spousta veci tak podivne smichana, ze se nenachazim cervenou linku pribehu.

Jinak samozrejme pohled do historie optikou roku 2021 je takova trochu matouci. Sednout na kone a jet se z pleziru projet se postestilo maximalne lokalnim vladcum. (kdyze bylo zruseno nevolnictvi? A kdy poddanstvi?)

af
afro-r1
26. března 2021, 14:33
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Nezbyva nez hledat a zkouset najit. Idealne nejaky maly, soukromy, at se o to stara stale jeden mechanik.
Jako daily jsou BMW na udrzbu draha a starsi auta obzvlast.
Osobne mam rceni - chci byt tak bohaty, abych si mohl dovolit jezdit starsimi auty.
(a kdo to ma vystudovano vysokoskolsky, ten si vzpomene na graf s naklady na provoz ve tvaru S a ten bod zlomu, kdy naklady vystreli prudce vzhuru)

af
afro-r1
26. března 2021, 12:04
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Bud rad, ze je alespon k sehnani. Na BMW sezenes (za patricny obnos, kdyz neni na vyber) cokoliv, a clovek se tim dost rozmlsal. Pak se zeptas u Fiatu nebo Peugeoutu - a neni. I kdybys mel cihlu zlata, tak neni.

af
afro-r1
26. března 2021, 11:57
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

U podvozku BMW hodne zalezi i na znackach dilu. Takova oblibena predni ramena - malokdo da originalni Lemföder (nebo jeho seriovou drazsi verzi sportpaket s kovovym pouzdrem) po 180€, ale koupi neco po 40€ a divi se, ze to muze jit delat po 30000km znovu. Seriove domky tlumicu nevydrzi bohuzel ani znackove a malinka loziska po 60000 sice funguji ale jsou hodne nacnuta. Velika axialni loziska z M3 misto nich naopak prezije nejspis cele auto...

af
afro-r1
25. března 2021, 10:45
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Mam take starsi auta a kdykoliv mi ve sluzebnim aute, ci pri svezeni kymkoliv zacne pipat zapnuti pasu, startstop a podobne otravnosti, vim, ze je budu udrzovat pri zivote, i kdyby me mely vysvleci z kuze.

af
afro-r1
23. března 2021, 09:22
-2
Vyvraceč kmenových mouder

Podobne hloupe zazity vyraz je traction control coby kontrola trakce.
(ridit - control, kontrolovat - check)

af
afro-r1
21. března 2021, 18:03
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Priority musi byt! Take jsem jel Rapidem za 30 pro motorku za 300. Jeste dnes si pamatuji ten nekolikacentimetrovy pakl penez ve schrance spolujezdce...

af
afro-r1
21. března 2021, 17:57
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Musis si zodpovedet, zda strach nebo respekt.
Kdo z nas to nepolozil ani jednou na kole nebo nedal do vody placaka ze tri metru?

Jako okruhar ti nepomohu - mezi nami spadli uz vsichni.
; o )

af
afro-r1
20. března 2021, 20:08
1
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Na to byly zlate devadesatky - jedna bezchybna jizda s instruktorem, deset cvicnych testu, trochu mu povykladat o technice a slo se na pisemnou zkousku. Co se budeme s autoskolou v destivem listopadu okradat o cas a penize ...

af
afro-r1
20. března 2021, 10:51
0
Konce nadšeného motorismu

Ono hodne tech limitu prislo az s existenci kontrolni techniky. A s jakousi blahobytnou dekadenci. V sedesatych letech by se rychlost tezko merila nejakym rychlym, kompaktnim zarizenim s tiskem dokumentu, ci odeslanim dat kamsi na dopravni inspektorat. A kontrola emisi, STK a bezpecnostnich systemu by nejakych 20 let po valce nebyla akceptovana - slo o preziti, vse, co jakymkoliv zpusobem mohlo jet, bylo beze zbytku vyuzito.

af
afro-r1
20. března 2021, 10:18
4
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Takovy vseobecny paradox okoukany z okoli:
Kdo od patnacti lital na motrce, tomu ve ctyriceti (jedna ci vice) stoji v garazi a seda na ni prach. Koho to v mladi minulo, ten ve ctyriceti dela Acko a vyjizdi na motorce, kdykoliv je to mozne.

af
afro-r1
08. března 2021, 19:59
0
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Mozna jede dobre, ale na ten interier v Subaru bych se kazdy den divat nemohl. Horsi snad jen infantilni ambiente v bavorskem Mini.. Zlata cista jednoduchost v Mazde.

af
afro-r1
06. března 2021, 11:15
0
Plňte si své autíčkářské sny, dokud můžete!

Plnit si sny kazdopadne!
Pro me ovsem rychly kombik s sibrem - beze strechy pohodlne okreska i 160 po dalnici. Navic se vetsinou "nekde" vyskytnu kvuli uplne jine veci, nez projizdka - ta je potom jako bonus navic.
Jinak i u sibru - otevrena strecha je bez satku na hlave nemozna. ; o )

af
afro-r1
03. března 2021, 11:37
0
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

Me se u auta uz 1600kg nevyslovuje buhvijak prijemne, 1800 je jeste na hranici zkousnutelnosti. Ale 2,5 tuny...

af
afro-r1
01. března 2021, 22:53
0
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Jen ta spotreba 400-800l/100km neni uplne prijemna...

af
afro-r1
23. února 2021, 00:06
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Kolega tehdy jednoho kupoval - bud cerveneho bez vzper zadnich dveri nebo bileho se skrabanci. Vybral si cerveneho a rok podpiral dvere starou holejkou, nez sehnal vzpery. Jiste barevne preference tuto volbu nejspis ovlivnily, lec zda se pri danem vyberu jednalo o nejakou reprezentativni hodnotu, jsem na pochybach... "No dobre, tak tedy toho vinoveho..."

af
afro-r1
22. února 2021, 11:17
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

To mas pravdu. Strach z vycnivani je vlastni drtive vetsine populace. A potom onen Wiederverkaufwert - zustatkova cena po par letech pouzivani pro dalsiho kupce netouziciho vycnivat.

af
afro-r1
22. února 2021, 11:10
3
Subaru BRZ Final Edition: Requiem pro puristické coupé

Me prijde, ze auto pro svizne svezeni (nejen coupe) musi ke svemu ucelu vetsinou par let dozrat. Vetsinou je prodavano s nejakymi koly, nejakou geometrii, nejakymi pneumatikami, nejak naldenym motorem a podobne. A delat upravy na novem autu v zaruce neni uplne casty jev.

af
afro-r1
20. února 2021, 10:54
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Je to takovy problem slepice-vejce a hodne je toho o politice vyrobce (a firem a lesingovek). Pokud nenabidnu nic nez sedou, nemohu se divit, ze vsichni po ni nejak zazracne zacnou touzit.

af
afro-r1
19. února 2021, 23:44
1
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Pastelove barvy jsou skvele. Skoda, ze je vetsina dnesnich aut dnes nabizena v cerne, bile a trech odstinech sede...
Jinak na pristrojove desce zadne mahagonove "prkno" byt nemuze. Ostre trisky pri narazu jsou zakazane, tudiz je to vzdy lepenka z tenkych drevenych platku.

af
afro-r1
02. února 2021, 21:31
3
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Kouknul jsem i na avizovany clanek Ondry Hrubese a ac pravdivy, pusobi na me celkovym vyznenim, jako by nejvetsi problem byla samotna vyroba a distribuce vodiku a jeho uskladneni v aute. Nevalna ekonomika a logistika je povetsinou problem, zda si ji chci, ci nechci zaplatit.
To, na cem aktualne "nerozsireni" vodikovych aut visi je ona technicka stranka v aute.
V clanku se napriklad jako obvykle zminuje vodni para, ale FC produkuje vlhky vzduch a je potreba z nej oddelit urcitou cast vody a vodikovou smes opet vyuzit. Ziskanou vodu samozrejme nemuzeme nechat volne teci na silnici. Jednak se muze tvorit led, druhak se cmrndajici auto neslucuje s luxusem (premii). Takze i takova drobnost Co s odpadni vodou? je docela slozity problem. (Pred odstavenim na parkovisti musi byt navic zachytavaci system prazdny, co kdyby mrzlo.) Na strane vstupu zase potrebujeme do membran vlhky vzduch, nesmi ale obsahovat sebemensi kapky, neb elektrina. No a pokud snad tento problem na dvoumetrove stolici slusne vyresite, dostanete pro reseni pod kapotou prostor 20x20cm kam jej mate aplikovat. A takovych otevrenych uzlu jsou na aute desitky.
Takze az nas bude trapit jenom kde vzit hodne (libovolne draheho) vodiku, budeme mit takrka vyhrano. ; o )

af
afro-r1
02. února 2021, 14:30
8
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Par let jsem v predvyvoji BMW na vyvoji palivovych clanku a veci okolo pracoval, takze si troufnu rici, ze se v problematice (a v lehce ambivalentnich vztazich BMW-Toyota) trochu orientuji. (nepopiram ale, ze me informace jsou dva roky stare, neni pochyb, ze vyvoj jde nadale pomalu kupredu (s durazem na pomalu))
Vseobecne zname a zde zminene fakty nerozporuji, presto si tvrdim rici, ze jsou to v celem problemu spise mensi prekazky a k SERIOVEMU autu, jez si koupi strejda na vesnici je jeste hodne dlouha cesta. A to i u Toyoty - Mirai je zatim spis takovy demonstrator a pokud vim, koupit nejde - coz pri stavu techniky dava smysl.
Pojizdne auto pro novinare neni uplne tak tezke sesavit, horsi je to stale se seriovou produkci a seriovymi parametry. Precijen je rozdil prijet s autem do dlny a odborne jej vysusit a odstavit, nez s nim prijet do hor a po tydnu na mraze jej ozivit otocenim klicku. Takze problem jedna - voda. Potom problem dve - vysokonapetove soucastky a baterie, podobne jako u baterioveho auta (reakce na plyn jsou nejake 2 sekundy, takze urcite nejaky buffer) No a potom vodik sam - zadny material jej neudrzi pohromade (prodifunduje po case vsim). Navic je bez zapachu, extremne vybusny a (bezne) nezkapalnitelny. Tim je treba i bezny pretlakovy ventil do okoli vyloucen - prebytek se musi spalit treba nejakym vecnym plaminkem. O vzduchu se vetsinou take taktne mlci, ale vyrobit za sekundu nejaky ten kubik "spravneho" vzduchu (teplota, vlhkost...) neni uplne tak jednoduche. Staci spatna teplota, ci vlhkost a mate razem tretinovy vykon. A pak uz jen nejake ty crashtesty, zastavba, pristupnost dilu, volant vpravo ci vlevo a podobne opicarny jako u ostatnich aut..

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem