Jiri „afro-r1“ Novotny
| Bydliště | Evropa |
|---|---|
| Registrace | před 4.8 rok. |
| Poslední aktivita | před 28.5 min. |
| Komentářů u článků | 729 |
| Pozitivních komentářů u článků | 272 |
| Negativních komentářů u článků | 84 |
Posledních 50 komentářů
Kdysi v pujcenem Rapidu me to blikani tak stvalo, ze jsem to dedikovane misto musel prelepit lepici paskou. Pozice byla nastesti pevne dana. U novych aut bych rekl, ze to bude objevovat poruznu podle grafiky a ono misto bude sdilene s jinymi funkceni.
Nechavaji dnesni manualy razeni opravdu na libovuli ridice, nebo mu tam uz od 1500min-1 behaji po displeji sipky aby uz konecne preradil nahoru a setril kapsu i zivotni prostredi?
Ja nevim... Design krasa, stejne jako R5, R4, ale... stejne "nepritazlivy" powertrain. Tak jako Stellantis zabiji jeho 1,2 Puretech ve vsech jeho autech, tak tady ty hrave krabicky u me hendikepuje predni nahon.
Pred lety byla elektru mylne prisuzovana designova volnost a zadni nahon. Realita je striktne aerodynamicka kapka s vyssim pontonem a prednim nahonem.
Za me hezke, ale ... plechova i3 s vykulenyma "ocima" by mi udelala vetsi radost.
Prekonany koncept spojujici nevyhody motocyklu a auta. Jeep Willys ukazal smer dalsiho vyvoje lehkeho vojenskeho prepravniku.
Nejaky clanek o mensi podpore automobilek v 15. petiletce se dnes na webu objevil.
Co si budeme, auta dosahla posledniho stupne vyvoje. Vse se zraconalizovalo, tvar se predpisy a prirodnimi zakony ustalil. Vetsina emoci, ktere by hnali lidi pro nove "bezne" auto se vytratily a narodni predpisy se snazi zabit i posledni jejich zbytky. Jizda autem musi byt superbezpecne premistovani lidi mezi dvema misty. V idealnim pripade ridic vubec nezasahuje do ovladani vozidla a pokud ano, elektronika ho povinne "ztresta" vibracemi, osekanim ci pridanim vykonu nebo alespon neprijemnym piskanim. Auta by se idealne nemela nijak upravovat ani individualizovat.
Takze v konecnem vysledku bude 20 univerzalnich prepravnich kapsli ruznych velikosti s mnoha logy na kapote. A pak uz bude lidem skoro jedno, kdo ty kapsle vyrobi.
Podobny vyvoj probehl treba u mobilu nebo laptopu. Xiaomi nebo Samsung, uplne jedno, ktery mate v ruce, vsechny prevysuji pozadavky uzivatelu. Stejny tvar, stejne funkce, stejne neosobni vztah uzivatelu k nim. Siemens a Nokia jsou pryc a nikomu nechybi.
200, 300, 800 koni? Nudna vsednodennost. 8, 7, 5 sekund na 100km/h? ma v nabidce kazdy mestsky crossover. Klima, displeje, automat, hudba, kamery, navigace, pet hvezdicek v narazech? Na cokoliv ukazes.
I ta prosklena dodavka v minulem testu ma 232 koni a je to obycejny prepravnik, zadna vrcholna V-Klasse. Klidne by na tom mohlo byt Hyundai, Vinfast, MG/Siac nebo Volvo/Geely a spouste prvouzivatelu by to bylo jedno.
Z jednoho na dvaapul litru je krasny skok. Provozni naklady podobne, uzivatelsky ale uplne jinde.
Pekne kousky. Teoreticky by nemusely mit ani homologaci, jelikoz cely zivot prostoji pod plachtou v garazich sberatelu.
BMW s velkou slavou opousti sve (neprilis oblibene) obri ledviny, MB je naopak zacina obri mrizky roubovat na sva nova auta a doufa v jejich oblibu.
Silueta dobra, jenom ty blatniky a kola mi rvou oci. Vinou zakulaceni predni a zadni casti auta jsou kola vepredu (vzadu) vystrcena a vzadu (vepredu) utopena. Tam je potreba vytahnout blatnik a rozdily vyrovnat. Navic u nekterych replik jsou mezery ke kolum jako z terenaku i kdyz auto lezi podlahou na silnici.
Existuje vubec nekdo, komu se ten facelift libi vice, nez puvodni predek? Jaky smysl ma potom ta zmena k horsimu?
Zvuky na autech a motorkach maji jednu podlou vlastnost, a to takovou, ze vinik nebo misto vzniku zvuku je (vetsinou) uplne jine, nez se na prvni poslech zda.
Podobny interier s "vrtulnikovym" prednim sklem jsme uz konstruovali a tak, jak je tady nacrtnuty, nema sanci na realizaci. Treba vnitrni zrcatko (spis display, kvuli zadnimu oknu) lidary a slunecni clony potrebuji siroky ventilovany kanal ke zbytku auta nebo takovy hlavovy airbag neprojde ozdobnym stredovym obloukem.
Nastesti se dela i dvoulitr, a kdybych Tonale opravdu chtel, nelitoval bych namahy s dovozem. Stara skola, holt.
Jinak na Pise se mi libila skutecnost, ze krasne centrum je skoro prazdne a vsechny ty neprostupne davy lidi se tisni na jeho okraji kolem sikme veze. Ocividne je v Pise pro spoustu lidi fotka s vezi povinna a s cimkoliv jinym zbytecna.
Nebyl u BMW zamer stavet elektromotory bez vzacnych prvku?
Za me hezka zevnitr i z venku. Spravne proporce, sem tam pekny detail.
Byly doby, kdy jsem kolem nich chodil v Hufelandstaraße do prace. Nebylo mi na svete beznejsi auto, nez "standardni", ci ruzne polepeny RR.
Ona je aktualni A6 takova A4 Long, tudiz by mela byt i stejne obratna.
Vsechno hezke, az na ta kola. Nejake hezky vzor s malou stredovou krytkou GA. Takto je to jako vzit si k obleku gumaky s obrovskymi logy GA.
Takovyto predek a boky vozu jsou predpisy zakazany (naraz), zadek a kola pokutovany (CO₂)
To zni, jako by uvolnovani regulaci na strane jedne a naslouchani pranim zakazniku na strane druhe bylo brano za spatne vlastnosti.
A jinak... zrovna "prezidentska limuzina" by si elektrickou STLA Large zaslouzila.
Vzhledove povedene, ale osobne jsem se tesil, ze elektroauta budou v drtive vetsine zadokolky. Ocividne se nikomu nechce u malych aut zvednout podlahu v kufru a vrazit tam elektromotor.
Kam bys je v tech sterbinach pod kapotou dal?
Co si budeme... Nejvetsi rana byla ochrana chodcu. Vyboulene kapoty 10cm vys a predkus a là Darth Vader znici kazdy predek. Dvojnasobne velika zpetna zrcatka. Bocni naraz udelal ze zakulacenych boku svisle steny a là zehlicka a polovicni okenka. Narazniky s lidary maji v rozich boule kasirovane falesnymi nadechy a vydechy. Kombikum se uz za ridicem svazuji strechy dolu do kapkovite sisky a hezka prolisovana nebo paprskova kola jsou nahrazeny aerodynamickymi plackami. To se pak neco zajimaveho tezko tvori...
A pritom - pokud jde primarne o krasu - je hezka proporce uplny zaklad uspechu. Detaily a jizdni vykony jsou prijemny bonus, ale zaklad musi sedet. Vzit zaklad z Chargeru a nahore udelat francouzske "krasno", tak ma auto uplne jiny ohlas.
Ad 2: okruhovka na okruh je asi nejcistsi reseni. A busik jako druhe auto se po zbytek roku take hodi.
A ty vydaje, mimo provoznich, casem take vymizi. Ambice po letech opadnou a okruhovka stoji zadarmo v garazi. Sem tam se i s prislusenstvim nalozi do dodavky a za dva tri dny vrati na puvodni misto.
Stihla elegantni karoserie. Naprosty opak francouzkych aut poslednich triceti let.
Tak narazit na starou 500 v Italii (idealne na cernych plastovych RZ) mozne je, ale pravdepodobnost bych prirovnal asi jako u nas narazit na starou Felicii ci Octavii.
Ty veci spolu ale nesouvisi. Pocet kilometru dalnic a rychlost na nich jsou dve nezavisle hodnoty. Plus tak trochu socialni bublina. Kdo nekdy lital kazdy tyden na vikend za rodinou treba Mnichov-Ostrava nebo Stuttgart-Liberec, ten ocenil kazde volne misto v levem pruhu a co nejvyssi hodnotu rychlostniho omezeni.
U nas to slo naraz, ale na slovensku si pockali:
https://www.novinky.cz/clanek/auto-motorky-jiz-mohou-na-slovenskych-dalnicich-jezdit-130-km-hod-40085311
Jezdi, jako by te vsichni chteli zabit, plati vzdy a vsude.
Ale jen auta. Motorky mely 90 a to i po zmene na 130. Az po protestech, kdy motorkari jezdili ve skupinach v obou pruzich predpisovych 90, se rychlost zvedla i jim.
Jinak v te Italii maji (podle me) dva neresitelne problemy:
1. neustala zemetreseni - opravite silnici a za rok, za dva vam ji priroda zvlni a roztrha jako kdyz zatahnete za teply strudl
2. kopce jsou z travertinu a ne granitu jako u nas, takze musi stavet z toho, co maji.
Ty tisice tricitek na silnicich (a sedesatek na dalnicich) jsem v jizni Italii nikdy nepochopil. U kazde vetsi trhliny nebo opustene silnicarske ohradky (na uz tak rozbite silnici) tricitka v cervenem kruhu kterou nikdo nedodrzuje. Jedete se vsemi 90 a co dva kilometry mijite znacky 30 a zakaz predjizdeni. Na dalnici jedou take vsichni 120 a nejake znacky 60 ignoruji.
Asi by bylo dobre definovat, ktery faktor rozhoduje o puvodu automobilu. Auto s evropskou nalepkou vyvinute a vyrobene v Asii? Auto s asijskou nalepkou vyvinute a vyrobene v Evrope? Evropska automobilka v ramci asijskeho koncernu? Nebo evropsky koncern s vetsinovym americkym vlastnikem? Je Avenger americka svoboda nebo francouzska technika nebo snad italsky sarm? Je Junior polska preciznost a nebo italska hravost? Ceska i30? Nebo snad korejska? Co KTM Duke 390 z firmy s Indickym vlastnikem, s Rakouskou nalepkou vyrabeny v Indii, vyvinuty externimi firmami po celem svete pod rakouskym vedenim? Je MV Agusta italska nebo ruska nebo rakouska?
Jinak nejvetsi italska vyzva je pro me sehnat jakymkoliv zpusobem telepass. Jestli mate tip, sem s nim.
Ona je v Italii dobrodruzna i kombinace N98+ a LPG, pokud se chcete toulat po horach a zapadlem venkove. Obzvlaste v nedeli nebo svatek. (LPG kvuli masovemu nedovolenemu tankovani do lahvi jen obsluhou, tj. jen po-so 8-18 (19) a to i na ctyrproudovkach)
Muze byt. Pro me, co to tak detailne nesleduje jen dalsi crossover s 1,2 PureTechem. Jeste, ze aspon do te nove 500 dali FireFly...
Jsem rad, ze vetsina lidi jezdi na dovolenou zpusobne od soboty do soboty. Aspon je pro nas "jine" v ostatni dny na silnicich relativni klid.
Ekvivalent 1,5TSI, 2,0TSI nebo 2,0TDI i po mnoha letech s nezajmem zakazniku stale nevivinut a ani naznak nejake vule? Jejich svobodne rozhodnuti.
Schvalne, jak by se darilo Skodovce, prodavat Kodiaq, Superb, Octavia, Karoq... byla-li by jedina volitelna motorizace 1,2 R3
To vse neni vysledek nejakeho spatneho odhadu, vnejsiho zasahu nebo prirodni katastrofy, To je vysledek vedomeho a chteneho rozhodnuti vedeni automobilky. Nemam s nimi soucit.
Dederoni museli v necem podobnem jezdit az do 89.
Tato dekada me designove zcela miji. Bud pred ni nebo po ni.
Ty predky, ktere nejsou ani plochy ponton, ani kvadr na vysku mi moc nelahodi.
Asi ano. Koukam, ze dealer Citroenu je na testovaci auta nedava.
"kus dreva" v interieru byt samozrejme nemuze, Bude to nejaky vrstveny laminat s tenkou horni vrstvou z mahagonu.
Jinak ty RZ na fotografiich v galerii budou asi nejake rendery. Jako jediny clovek v sirokem okoli, ktery nepouziva hnusne plastove ramecky, si takovych veci docela vsimam.