načítám data...

screepy

JménoPavel Pustina
BydlištěŠumperk
Registracepřed 2.7 rok.
Poslední aktivitapřed 3.7 měs.
Komentářů u článků22
Pozitivních komentářů u článků9
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

PRŮMĚRNÝ BLOG, PRŮMĚRNÉ AUTO A TROCHA MÉ AUTO HISTORIE

18. ledna 2019, 22:04 8 komentářů

aneb jak se zě mě stal průměrný autíčkář..

Volkswagen Passat R-line 2.0 TDI

18. května 2020, 13:35 8 komentářů

..aneb jak se žije příležitostnému uživateli s Passatem R-line..


Posledních 50 komentářů

sc
screepy
22. května 2021, 22:28
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Za mě jednoznačně: 1) Renault Thalia - u mě na pomyslném žebříčku ještě pod Dacii (Logan, Sandero etc.) 2) Škoda Superb II - tomu autu jsem nikdy nepřišel na chuť, vypadá hrozně zvenku, zevnitř a jakýmkoliv jsem kdy jel, tak to uvnitř vrzalo a bylo to celý hnusný, plastový a nepěkný a po FL to byla teprve hrůza (tady asi hraje roli image high endu škodovky ve své době), ale ani tehdy bych si ho nekoupil ani zadarmo. 3) Fabia 2 - ad Sup 2, jen z opačné strany cenového spektra. 4) SUV obecně, ano mám proti nim averzi kvůli: tomu kdo v nich jezdí a jak a tomu, že ač se tváří jako überauto, v podstate uvnitř není nic navíc co by nesnesl normální kombík, a argument typu miláčku ale z toho je dobře vidět víš by znamenal maximálně kufr partnerky přede dveřmi, SUV fakt nemám rád a nestydím se za to.

sc
screepy
28. dubna 2021, 20:54
-1
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Mě by to z podstaty věci vadilo, to není o tom, že jedu non stop po dálnici 180 a víc a ano i takové situace už jsem zažil i u nás, noční přesuny po ČR, např v nedávném lockdown, kdy se nesmělo (oficiálně) přes okresy a dálnice byly už v 10 večer úplně prázdné, bylo sucho, nejednou jsem si ten tempomat na 180 nastavil. Ale abych se vrátil zpět, kdybych měl auto co má 340 koní a potenciální Vmax určitě někde u 250kmh tak já osobně bych si nepřál, aby mě v rozletu zastavil omezovač na 180 a nejde mi teď o Fabie a ukrajinský dodávky, jde mi o uspokojení mého pocitu, že kdyby něco, tak "ještě můžu". Nicméně věřím, že tohle je vyloženě SW úprava a odblokovat to bude v podstatě velmi jednoduchý úkon, který se už dnes standardně dělá.

sc
screepy
21. dubna 2021, 14:36
8
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Poslední větu tesat do kamene. Já osobně jsem silniční cyklista co je oblečený v propocených upnutých hadrech i řidič, takže ideální stav, jsem ten, co je na obou stranách barikády. Na autě mám samolepku 1,5m, které nedávno dělal kampaň sám Roman Kreuziger a nestydím se za to. Chápu hejt na trojici vedle sebe (ale ta je upřímně k vidění málokdy), mnohem častěji je ve skupinových vyjížďkách vidět dvojice uskupené v kompaktím bloku. Je třeba pochopit, že když nás jede třeba 5, je i pro řidiče (na adekvátně široké silnici) mnohem jednodušší předjet kompaktní blok složený ze 4 + 1 cyklisty za nimi než 5 borců v řadě za sebou, takhle to vnímám i jako řidič. Zákon o 1,5m neřeší bohužel komplex našich spoluobčanů, kteří budou mít navždycky zafixováno, ať si cyklista jezdí někde v lese, protože na silnici vládnu já a moje auto. Nesčetněkrát jsem od takových frustrátů dostal za nic v lepším případě vytroubení, v horším případě pár nadávek a pachuť kapaliny do ostřikovačů v ústech. Takový nevychováme, i kdybychom se na hlavu stavěli. Přitom ono kolikrát (a já to též dělám) stačí, když vidíte že jede v řadě pár cyklistů , lehce zatroubit, tím dát najevo svou přítomnost a pokud nejsou dutý jak štoudev, tak se scuknou a udělají prostor, a funguje to a já za to ani neukazuju prostředníček, co si to na mě ten "šulin" v autě dovoluje troubit, protože je rozdíl krátké zatroubení ve smyslu, bacha, jedu a dlouhý troubení na lesy když předjíždím cyklistu s nezbytnou gestikulací (to je projev frustráta). Já vím, že i v řadách cyklistů je spousta těch, co si myslí, že jedou zrovna Tour de France a tahle silnice je teď jejich a nikoho jiného (ano to je chyba a i tito by se měli úplně stejně zamyslet sami nad sebou, protože jak píše paní Viola, ohrožují nejen sebe, ale v podstatě řidiče auta).
A řeknu Vám jednu true story, která zahřála asi už navždycky mé cyklistické srdce a utvrdila mě v tom, že i mezi řidiči jsou aktivní cyklisté, co rozumí vašim potřebám. Onoho dne jsem jel tady u nás v Jeseníkách ze Skřítku směr Šumperk, krásný dlouhý sjezd po skvělé kvalitní , široké silnici., večer, léto, minimální provoz, dolů to trochu zkušenější silniční cyklista dá v pohodě průměrem přes 50kmh (nesmí do zatáček moc brzdit). A předjela mne Alfa 159, bylo vidět, že v kufru měl řidič nějaká MTB kola. Evidentně viděl, že do toho z toho kopce pěkně dupu a tak si řekl, že mi udělá regulerně větrný tunel a můžu jet za ním, díky němu jsem se na rovinách rozjel až k 70kmh, což se už za nomálních okolností nedá, protože odpor vzduchu už je pak moc velký a normální smrtelník už na to nemá nohy :) Jeli jsme takhle společně cca 10km, zastavil nás až blikající železniční přejezd, už jak jsme k němu dojížděli, borec otevřel okénko a ukázal mi zdvižený palec nahoru. Dojel jsem k němu a s úsměvem a obrovským údivem poděkoval za něco, co mi přišlo v našich končinách nereálné. On se usmál a říkal, supr jízda, co..nemáš zač. Podali jsme si ruku a jakmile projel vlak, už jsme si jeli každý po svých. Takže já stále věřím, že se to bude postupně zlepšovat, je to běh na dlouhou trať, ale jak se píše v závěru, nesmíme být těmi zmrdy. Cyklistice zdar :)

sc
screepy
03. března 2021, 13:33
0
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

Marně přemýšlím, že i kdybych měl neomezený rozpočet na auta, tak tohle by asi byla poslední volba. Prostě mě nenapadá jediný racionální důvod, proč by tohle měl někdo chtít, i když na to má. Ale já nejsem marketing AUDI, oni musí nejlépe vědět, proč to vyrobili (krom toho, že si tím vyvažují CO2 zátěž u spalovacích motorů). Oproti Arteonu který působí jako atlet, je tohle jak slon v porcelánu (a vahou nejen jak..)

sc
screepy
01. března 2021, 18:10
2
Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TSI: Tichý stíhač

A to je hřebíček na hlavičku, stačí se podívat na aktuální ceny skladovek VW Passat / Arteon / Arteon SB a člověk si tak nějak říká, jaký existuje relevantní důvod vlastnik Oktávku / Superb - snad z nějakého z nostalgického vlastenectví. nejlevnější Passat je aktuálně jako nový s 1.5 TSI k mání za 580k, byť tedy v businness výbavě, což bude asi jen to nejnutnější co člověk k životu v autě potřebuje, ale se stoupající cenovkou směrem k 800 - 900 k, což je dnes, troufnu si říct klidně rajón Oktávky v nějaké slušnější výbavě, už jsme i u Passata u slušnější výbavy Elegance, a tam mi vlastnictví Škoda wagen už uniká úplně.

sc
screepy
01. března 2021, 09:21
0
Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TSI: Tichý stíhač

Tohle je prostě pěkný auto, v té šedi SUV a podobných derivátů je dobře, že někdo má ještě rozum. Mně by ještě zajímala jízdní efektivita toho 200k TDI, ten mi přijde z hlediska poměru cena / výkon / dojezd asi nejlepší varianta.

sc
screepy
29. ledna 2021, 19:12
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Já si úplně přesně pamatuju, jaký diesel na mě udělal největší dojem, bylo to 30d v e90, zde je psáno o 335d, to musel už být totální masakr, protože dodnes si pamatuju, kamarádovo 330x, tehdy mi to přišel totální výkonový vesmír, protože v kombinaci se 4kolkou a podvozkem, který ještě u e90 byl lecčeho schopný to bylo auto, se kterým se daly jezdit opravdu neslušný průměry. A musím přiznat, že ani 2.0 TDI v Passatu B8 v kombinaci s DSG mě neirituje, odhlučnění auta je moc dobré, když člověk nemusí pořád kvedlat, tak se s tím dá žít příjemný život, byť ten motor ničím zásadním nevybočuje.

sc
screepy
29. ledna 2021, 19:05
-1
Citroën C5 Aircross Hybrid: Veliký Citroën.

Jaký existuje relevantní důvod, aby si tohle někdo za 1M koupil? Já totiž ať přemýšlím, jak přemýšlím, nenacházím ani jeden..

sc
screepy
26. ledna 2021, 10:45
1
Audi A3 35TDI: Když se Audi odváže

Já bych chtěl vidět v reálu, jak to jede těch 230 kmh GPS. Vím, jak dýchavičnej je Passat B8 2.0 TDI se 150k někde nad 190 kmh a dostat se přes 200, i když podřadím na M6, je už běh na dlouhou trať, stačí mírné stoupání a rychlost jde okamžitě pod 200. Pokud tahle Audi vytáhne ze stejného výkonu 230, tak klobouk dolů..

sc
screepy
08. prosince 2020, 08:47
0
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Určitě pošlu, jak se k tomu dostanu, počítám zítra nebo pozítří.

sc
screepy
07. prosince 2020, 14:22
0
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Ono samo hraje dost velkou roli i hodinovka servisu, která je třeba v mém případě paušální, někdo si dost věcí může udělat sám nebo má kamaráda co má servis a tam si to po odpolednech může poskládat. Já bohužel ty možnosti nemám, na autě si měním akorát olej. Takže člověk, kterýho to baví a má přístup k patřičnýmu nářadí může ještě dost ušetřit na práci. A u mě díly byly něco aftermarket, něco originál, protože např. rozvody je lepší vzít originál, zapalovací kabely jsou taky originál atd. Např ramena, tlumiče, brzdy tam ja aftermarket jasný. A je to tak, jak píše krab, 50 + 20 a máš slušný auto.

sc
screepy
07. prosince 2020, 11:44
1
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

bkralik: viz můj příspěvek výše o tom, co jsem servisoval teď na Fokusu já, 50k do toho auta jde vylít jak kýbl vody, na druhou stranu, uděláš za to fakt dost věcí, jsou to položky po 1000 - 3000 kč, ale je jich dost, takže se to pěkně nasčítá.

sc
screepy
07. prosince 2020, 11:26
0
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Pro zajímavost spoustu věcí :)) 10 000 Kč z toho tedy bylo za práci. Když to vezmu tak nějak zhruba, tak přední náprava: ramena, tlumiče, brzdy, pružiny, dvě nové přední pneu Dunlop Winter, dále: rozvody včetně vodní pumpy, výměna všech dalších řemenů - klimatizace, alternátor, těsnění víka ventilů, těsnění vodní čerpadlo, sada svíček, zapalovací kabely, plus nějaký svařování a další drobnosti, kdybys chtěl vidět fakturu, klidně pošli email a já ti jí pošlu :)

sc
screepy
06. prosince 2020, 17:11
1
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Inu, 20 tisíc je takový starter pack :) Mám v kombíku Focus r.v 08, 1.6 benzin a stále to auto potřebuju, je to bratru tři týdny , kdy jsem to dal kamarádovi do servisu, že potřebuju rozvody, svíčky, přední pneu, STK a tak vůbec mrknout jeslti tam není nějaký mrzení. Mrzení začalo, když mi po pár dnech volal, kolik peněz do toho chci vrazit, že je uděláno tolik, abych prošel STK, ale jsou tam ještě věci, který by to chtělo pořešit, tak jsem řekl, vyřešte, já to auto ještě nějaký rok potřebuju, je to takový pracant co mě nikdy nikde nenechal a i kdyby mělo do budoucna (a bude) plnit funkci druhého auta v rodině na městský pocukávání, tak pořád tu hodnotu má. No nic, volal mi zase za pár dní, že auto je hotový, ať si vytáhnu 50 tisíc z peněženky, trochu se mi podlomily kolena, ale ještě stále to byla částka, která nepřesahovala aktuální hodnotu auta na trhu, nicméně letošní Vánoce jsem odpískal, dostalo je auto :)) tak jsem vytáhl 50 tisíc, soupis prací je na 2xA4, vyměnilo se tam toho fakt dost, zub času prostě neokecáme, a zrovna tlumiče vepředu byly včetně pružin a ramen a silenbloků jedna ze součástí servisu a jízdní vlastnosti jsou zase v pořádku :) Takže pak už je to jen o přístupu, dojezdit s tím do smrti za co nejmenší a nejnutnější náklady nebo si ho dát dokupy a vědět, že na dalších pár let mám klid (já teda doufám, že mít klid budu). Ale pro jednoduchost toho auta a jeho užitnou hodnotu jsem se rozhodl ho nechat při životě.

sc
screepy
02. prosince 2020, 08:04
3
Mercedes-Benz GLB 200d 4Matic: Takhle má vypadat rodinné auto

Já nechápu, co vedlo MB k tomu, aby opustili svůj design s ostrými hranami, tohle zaoblení je strašně fádní a nudné. Když se podívám na MB GLK, kterému je dneska bratru 12 let, pořád je to svěží pěkný auto, na který se podívám a hned vím, že je to MB, ať už se dívám z jakéhokoliv úhlu. Tohle zaoblení ve mě akorát evokuje dojem, že kdyby na to dali znak jakýkoliv jiný značky, tak řeknu, hele..to je ale pěkný Renault, trochu vypadá jako Mercedes. Nedávno jsem zrovna tenhle model viděl u nějakého dealerství MB, tak jsem ho šel omrknou blíž a bylo mi akorát mdlo, za mě to auto není pěkný, první myšlenka, která mi proběhla hlavou, když jsem viděl auto z boku byla, vždyť to je Fiat Panda XXL..a pokud se mi tohle asociuje s MB na první dobrou, tak je něco špatně.

sc
screepy
11. listopadu 2020, 09:43
-1
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Volvo V90 na vzduchu s T6 by byla super volba. Tím autem jsem otočil s kamarádem Rakousko a to neměl zdaleka v TOP výbavě, na vzduchu byl jen zadek a vepředu dýzl a mít peníze, tak mám naprosto jasno. To auto bylo tak tichoučký, že při standardní dálniční rychlosti šlo šeptat, neskutečný, plus pohodlí a pocit naprostého bezpečí. blbý je, že to nemá bohužel tu auru "luxusního" povozu / prémiové třídy..přitom za ty peníze to má co nabídnout

sc
screepy
29. října 2020, 13:41
4
Subaru Levorg Executive ES: Ideální kombík nadšeného řidiče?

0-100 za 11,7s, to ve vší úctě k tomu autu prostě není dobrý, za 750 tisíc mít doma auto se kterým budu vážně přemýšlet o jakémkoliv předjíždění není ok, byť to auto může být jinak sebelepší

sc
screepy
17. července 2020, 07:48
0
Škoda Superb 2.0 TSI Scout: Pryč s předsudky

špatný auto to určitě nebude, důstojný motor, prostoru až hanba. Jen nechápu jednu věc, proč se tam proboha dává dekor v imitaci dřeva, to je humpolácký řešení už od dob Oktávky I ve výbavě Laurin a Klement, kde kůže ok, světlý interiér taky ok, ale ten dřevěný dekor, to byla vietnamská tržnice z devadesátek jak vyšitá. Jasně, teď už to tolik jako pěst na oko určitě nepůsobí a jeden by možná i řekl, že je to dřevo, při prvním nakouknutí, ale nechápu ten smysl, kor u dřeva, které je takový ušlechtilý materiál. Pochopim dekor v imitaci nějakého kovu, ok..to dneska používá skoro každý, ale totok..

sc
screepy
29. května 2020, 15:59
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Je to tak jak píše beastar, pozdně večerní dálniční přesuny jsou na pořadu dne co 14 dní určitě a i sama přítelkyně nemá problém frčet 170 - 180 po dálnici jak nic, není provoz, tak proč tomu nedat trochu napít. 200 by mě uspokojilo, i když bych stejně kroutil hlavou proč, ale ok..180 je málo. Kor když vím, že tyhle auta se ve 180 chovají ještě naprosto v pohodě, to není 180 v O1 TDI..

sc
screepy
28. května 2020, 11:36
2
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Pro mě byla ještě nedávno V60 horkým favoritem dalšího služebního vozu mé přítelkyně, budgetově bychom se vešli v dost slušný výbavě. Ale celé se to pokakalo tím, že Volvo od MY 2020 omezilo Vmax na 180 kmh. Safety first, chápu, ale co si budeme povídat, občas tomu šlápne každý a kdo tvrdí že ne, ne, ten tomu šlape dodnes a noční přesuny po prázdných dálnicích jsou na takový průlet ideální místo, jenže 180 je fakt málo. Kor když si to člověk koupí s tou T6 a na stovce je za 6 sekund, aby se za dalších 12 sekund zastavil na omezovači, z toho je akorát mrzení. Jinak je mi to auto tuze sympatické.

sc
screepy
13. května 2020, 11:44
5
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Koho napadlo dát místo těch pěkných analogových hodin mezi výdechy tlačítko na varovné blikání. Byla to možná zbytečnost, ale v tom interiéru to alespoň na mě působilo jako pěkný elegantní prvek. Tenhle obdélníkový ekl mohli strčit někam do podpalubí.

sc
screepy
28. března 2019, 23:25
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

E46 320i touring, to auto jsem si užíval asi tři měsíce, než se začalo s.át a pak se s.alo až do doby než jsem ho s velkou úlevou prodal, zásadním problémem se stal prakticky nikdy nekončící boj s nefunkčností nějakého válce, což se naštěstí eliminovalo, když se motor zahřál, ovšem v zimě to znamenalo jít do auta 10 minut před odjezdem a z lehka stát na plynu dokud se motor alespoň trochu neohřál, pak už běžel normálně, i když na palubce neustále otravovala oranžová kontrolka motoru, to se měnilo hadic, svíčky, těsnění pod hlavou, stejně to byla neverending story, fakt to nebavilo mě, ani mojí peněženku. A ten německý šajzekár mě vypekl ještě těsně před prodejem, dva dny před mi odešla stahovačka řidičova okna, přičemž muj servisák měnil týden předtím tu u spolujezdce..takže jsem kupujícímu dal ještě slevičku, bo už jsem neměl nervy to řešit. Je fakt, že když to auto jelo normálně, bez oranžové kontrolky, tak to byla radost, ale té bylo velmi po skrovnu..

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem