James „James“ Mašín
Bydliště | Praha-východ |
---|---|
Registrace | před 7.2 rok. |
Poslední aktivita | před 1.5 dny |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 102 |
Pozitivních komentářů u článků | 35 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
James
16. 1. 2025, 19:39 0Před pár lety jsem měl enduro Triumph Tiger 900, první z té várky "nových" tříválců v 90. letech, ještě s karburátory. Motor skvěle naladěný, tahal odspodu, ale mělo smysl ho i točit, k tomu takový zvláštní, zajímavý zvuk. Zpracování motoru vizuálně hezké, silnostěnný ingot, při pravidelné údržbě to mechanicky vydrželo nesmysl. Váha značná, cca 250kg, podvozek vcelku obyčejný, ale nechal si líbit hodně - nekroutilo se to. Brzdy takový průměr, ale dostatečné.
Zpracování kromě motoru takové průměrné japonské, to Italové vždycky měli lepší design, komponenty, materiály (podvozek, brzdy, ráfky, ...), ale zase jim moc nešla elektroinstalace, případně mechanická spolehlivost motorů.
James
06. 1. 2025, 01:22 0Kupovat jenom neshnilé, to je prostě nejdůležitější zásada č. 1.
Problém u ní je to dostatečně důkladné prověření, že když něco vypadá, že má jen "lehkou", "pouze povrchovou" apod. korozi, ve skutečnosti už to pod tím bývá sežrané na šrot.
Neptejte se jakto - právě jsem zase vylezl z pod dalšího svého auta, v jedné ruce šábr, ve druhé karton vosků do dutin. Vždycky mi to pravidlo platí u všeho.
Ten Favorit mi vždycky přišel k smíchu, ale ono vlastně na hraní proč ne: je to nádherně jednoduché, přístup ke všemu skvělý, díly pohoda, bylo to po období temna první auto od Škody co stálo trochu za řeč, retro už je to docela dost, nostalgie po tom u nás poroste a každý hned pozná co to je.
Já sám už většího a složitějšího Favorita mám, je taky od Bertoneho a jmenuje se Citroen XM
James
28. 12. 2024, 16:57 0Když se to čipne, tak to nepojede vůbec marně, ne?
Ta 2.4jtd má lákavé parametry a po očipování to už bude dobrý sleeper, a půjde z toho vyloučit i zajímavý zvuk. Ale denní realita bude asi spíš taková, že oproti 1.9 to jen bude příliš těžké na předek, mít zbytečně větší spotřebu, horší servisní přístup a dřív vykotlané přední zavěšení a poloosy?
James
24. 12. 2024, 06:27 0Úvaha kvalita Lexus za relativně mrzký peníz je správně, ale jaký bude reálný přínos oproti současné Kromě? Dvojnásobná spotřeba? Status? 4x4?
James
18. 12. 2024, 20:30 1Bude to +/- rok. Bylo to když tam byly vystavené ty 3ks Tatry MTX
James
17. 12. 2024, 22:32 0Jednu Xenu jsem si prohlédl v muzeu Tatry v Kopřivnici v sekci nákladních aut.
Před nějakou dobou jsem viděl starší video z opuštěné fabriky Liaz, vše bylo rozkradeno a zdemolováno a pod videem smutné komentáře. Nějak mi to připomnělo postupný konec většiny našeho průmyslu po roce 89, nad kterým se kupodivu nějak moc nikdo nepozastavuje
James
14. 12. 2024, 12:22 3Super téma. Vždycky mě zajímala povedená ale přehlížená auta a naopak nezajímalo to, co si kupuje většina. Takových nás tady asi bude víc.
Multiply jsem měl dvě a to 1.9jtd a 1.6cng. S těmi jízdními vlastnostmi určitě nesouhlasím, na to co to je, kolik to stálo, jednoduché zavěšení, co by tak kdo od toho čekal atp. to má jízdní vlastnosti výborné, vč. řízení. Je to až "hravé" a přitom je podvozek slušně pohodlný.
S 1.9jtd to je i docela živé a nežere, jde to přičipovat, ještě nemá DPF / výřivé klapky. Jízdním vlastnostem pomáhá jednoduché nezávislé zavěšení vzadu, krátký rozvor a přitom větší šířka.
Bohužel benzín byl na výběr jen dýchavičná 1.6, spolehlivý oldschool DOHC, do nějakého Punta/Brava určitě v pohodě, ale na tohle auto už je to moc slabé.
Celková koncepce auta je vítězství funkce nad formou, je z toho krásně vidět, parkování díky délce krátké Fabie ve městě super, úžasná variabilita interiéru, plnohodnotných 6 míst, a jak jsem psal dokonce se to příjemně řídilo a mělo spolehlivé motory s dobrým přístupem okolo, palubka bez středového tunelu s krátkých joystickem řazení taky povedená, antikorozní ochrana spíš nadprůměr.
Nic není růžové, vždy mi vadil neskutečně laciný interiér, podprůměrné sedačky, zadní nezávislé zavěšení po letech a kilometrech začne dělat odklony do A, řazení a poloosy se relativně rychle unavily.
James
09. 12. 2024, 00:02 0Výborně, asi budu v menšině, ale dodávky obecně mě zajímají: nebude už dlouho trvat, a budu muset nahradit dvacetileté Scudo a ještě staršího dlouhého Sprintera. Už mají prostě svoje za sebou. Vcelku si na ně nestěžuji, uvítal bych snad jen dostatečně robustní měničový automat, modernější kvalitnější interiér, lepší odhlučnění, celkově méně dojetý stav a to je asi vše co mi ke štěstí chybí.
Bohužel zatím to vypadá, že je nahradím tím samým, jen budu hledat nedojeté kusy (ano je to problém a bude čímdál větší) a muset je samozřejmě "tvrdě" zaplatit, ve smyslu dost peněz za tak starý pekáč.
James
23. 11. 2024, 21:44 5Díky za test
Nemůžu si to dovolit - ponechám si i dál bezcenné MiTo.
Takový vedlejší bonus pro mě je, že má větší výkon i krouťák a ještě váží o 350kg méně.
James
23. 11. 2024, 18:32 0Tak se zeptáme, jestli by to nešlo na operák
James
23. 11. 2024, 09:16 0Na toho zeleného bych u nich i zazvonil, kdybych najednou vyhrál ve Sportce (nebo si jen rozhodnutě šel pro třeba novou škodovku, tak bych přitom jakoby sešel z cesty)
James
23. 11. 2024, 09:08 5Mně to nevadí, na nový stejně nemám, a tak na slevy do Lidlu budu i dál jezdit XJR6
James
05. 11. 2024, 12:18 0To není vůbec špatnej nápad. 1.9jtd jsem měl v Multiple a byl to skvělej motor, dokonce skoro zábavnej. Aisin nemůže být než správně.
Modernější Fiaty už jsou na tom s kvalitou, odolností korozi a spolehlivostí za mě dostatečně dobře.
Pokud to má povedené sedačky, měkký podvozek a jako bonus dobré odhlučnění... vyšší posez je v tomhle případě taky dobře.
Stojí to houby, tak "jen" sehnat nedojetý kus.
Je to hnusné zvenku i zevnitř a dojem tady s tím na nikoho z vás neudělám, ale to je mi v tomhle případě jedno.
Říkal jsem si jestli Xantii, ale ta už je stará jak Metuzalém a první generace C5 mi přijde ještě odpornější jak ta Croma a nějak tomu nevěřím.
James
04. 11. 2024, 21:05 4Super dotaz! Prostě v první řadě opravdu pohodlná sedadla a nedrncající podvozek.
No, začíná to určitě tím, necpat na to v duchu trendů velká kola s nízkým profilem pneu, ale naopak o palec dva menší a o to větší bočnice.
Já bych se vlastně taky chtěl zeptat na to samé, s tím rozdílem, že místo dieselu/hybridu (pohon mi je jedno) je podmínkou automat, rok výroby cca 1990-2008, cena co nejmíň SZ řekněme cca 250 tisíc a rozumná:
spolehlivost
/opravitelnost a relativní jednoduchost
/dostupnost a ceny dílů.
A kdyby to byla dodávka/kombi/pickup aby šlo i něco odvézt, bylo by to plus. Ale klidně i supermini...
Citroen XM už mám.
James
19. 9. 2024, 22:10 0Pěkný článek o zajímavých motorech. Osobně si jako první vybavím to V8 Volvo a 1.8 Toyotu Celicu.
James
15. 8. 2024, 23:35 1Super. Italové tohle docela umí.
James
19. 7. 2024, 18:23 0Něco na těch DS po designové stránce je, ale nějak se nemůžu zbavit dojmu jakési načančané papundeklovosti pod tím vším.
Ale i po té stránce designu mi to přijde trochu tápající, když se třeba zadívám na kola: čím by jako měla být nějak hezká, nebo aspoň zajímavá? Jakoby úplně nevěděli, jakého celkového dojmu ve finále vlastně chtěli dosáhnout
Hodnotit to nějak objektivně určitě nemůžu - nikdy jsem v žádném nejel.
Které z těch trošku starších DS má nejpohodlnější podvozek?
A které trochu spolehlivější jen spalovací motor v kombinaci s automatem?
James
18. 6. 2024, 21:18 0XKSS jde ještě dál
James
08. 6. 2024, 18:26 1Hudson / Packard, případně International a Studebaker,
jinak dost těch zajímavých jste tu už zmínili,
a možná ještě víc stále existuje, ale už dávno ani náznakem nedělají to, čím byly zajímavé
James
31. 5. 2024, 20:10 0Mně osobně se to líbí, narozdíl od všech ostatních Tesel. Oceňuji na tom konkrétně, že se fakt nebáli a je to opravdu jiné. Kéž by si z toho ostatní automobilky vzaly příklad, pokud si to tedy můžou dovolit.
Co jsem tak kde zatím zachytil, tak po technické stránce je to složitý klasicky po Teslovsku nedotažený a nekvalitní krám. Kdejaká blbost je tam vyřešená schválně jinak a složitěji, než by bylo nutné. To se určitě nebude sypat...
James
20. 5. 2024, 14:21 2Modýlek té Hondy City s tímhle v kufru jsem teď zahlédl na prodej na bazoši
Vždycky mi to přišlo jako ta správná japonská úchylárna
Ale (i z důvodu ceny a dostupnosti) jsem si japonskou retro úchylárnu splnil Hondou Helix, k tomu občas kouknu na Initial D. To stačí.
James
20. 4. 2024, 10:59 1Pěkný úlovek! Přirozeně nekonečně víc pozornosti sklízí následující 1968-1970 z Bullita, ale o to víc je tenhle starší model zajímavý. Ta hmotnost tedy není nijak příšerná, jak by člověk čekal.
Trochu offtopic: právě jsem si objednal svázaný ročník 1930 časopisu Pestrý týden, plného nádherných dobových reklam, článků o tehdejším motorismu, módě, architektuře, ... to se zrovna dokončil Brněnský Tugendhat a hospodářská krize byla na prahu.
To abych si připomněl, že dobře už bylo. :D
James
19. 4. 2024, 13:55 0..., ještě nádhernější
James
19. 3. 2024, 19:57 0Chlapi, tady se zapomnělo na Vel Satis
Ne, taky bych ho nakonec asi nechtěl.
Stihnul jsem aspoň tu Multiplu předFL, dokonce dvě. 1.9jtd byla optimální motorizace pro to, s tím to fungovalo pěkně.
James
04. 3. 2024, 15:04 0Za 200k běžím vybírat co nejmíň ojeté Moto Morini 1200. :)
Mnohem spíš ale jen povyspravím stávající prastarou Ducati Multistradu a Hondu Helix (na obou samozřejmě nesmí chybět ohlušující laďáky), udělám jim nové STK a budu se snažit za nadcházející sezonu v součtu najet aspoň něco maličko.
Nějaké větší / jiné ambice by u mě stejně byly nereálné.
James
01. 3. 2024, 17:10 0Dobrá, tohle téma sem nepatří - mínusky přijímám.
Švýcarsko je opravdu docela peklo i dle mé nedávné zkušenosti a já už se taky bojím vyjet přes hranice na západ/jih v podstatě vším co teď mám. Na druhou stranu, i my se tomu přibližujeme mílovými kroky.
Sato, já pěšky a žrát jen zeleninu opravdu nikdy ne, ať už si to zkouší vnucovat kdokoliv a maskuje se u toho za jakýkoliv bohulibý záměr.
Jak je to s těmi smíšenými aktivitami? Ptám se bez ironie, fakt v tomhle případě nemám tušení, klidně do SZ.
Kdo si myslíš, že v těch rozhodovacích funkcích sedí teď?
Ale pojďme se nepřít, neměl jsem to vytahovat.
James
01. 3. 2024, 11:09 -7Se vším souhlas.
Kromě toho, že progresivní (rádoby)zelení levičáci nám už vládnou teď. Po jejich nedávném pochodu institucemi už jim patří vše: parlament, senát, ústavní soud i prezident. Nad tím vším je EU a nad ní USA. Kruh se uzavřel.
Aspoň do europarlamentu volte Filipa Turka :)
James
01. 3. 2024, 08:52 0Z hlediska spolehlivosti a rizik budoucích nákladů: je lepší ten naftový nebo benzínový čtyřválec, případně v jaké výkonové verzi?
Je o co stát v těch vyšších stupních výbav?
Ta jednoduchá zadokolka mi pořád trochu nedá spát :)
James
28. 2. 2024, 07:07 0Díky za test.
Nepochybuji, že to jezdí velmi dobře, a je mi jasné, že trh si žádá a tím se věci prostě řídit musí. O tom všem vůbec žádná.
Když jsem ale včera dával k autoelektrikářovi XJR6 se seznamem na jednu A4, tak mi tu neradost z budoucí faktury relativně vynahradilo jak to auto svojí siluetou vypadá v okolním provozu jak z jiného světa, jak jiná je i ta technika a pocit v kabině.
Pak se proti tomu podívám na tohohle odulého slona od té samé značky (ale už pod druhým nebo třetím majitelem od těch dob) a nemůžu si neříct - kam jsme se to od té doby vlastně dostali? Já vím že praktičnost, jízdní vlastnosti, spotřeba, emise, výbava, bezpečnost atd. jsou už někde jinde, navíc konkurence taky bouchá slony protože prostě poptávka, ale stejně...
Tady můžu mít aspoň trošku pocit bezpečí, že mi tu aspoň někdo moje staromilské breky trochu pochopí :)
James
25. 2. 2024, 16:16 0Aha. Těch 200ps by na normální ježdění klidně stačilo, ono to určitě půjde pak i trochu potunit v případě potřeby. A pokud je to stejný blok motoru (?), tak bych u ojetiny čekal spíš lepší stav a životnost. Že do SUV všichni chtějí 4x4 a že zrovna v tomhle nejspíš funguje fajn rozumím, ale já budu výjimka. :) Kolem Prahy s sebou tahat to železo a odpory navíc nemá významu a ten jen zadní náhon by těch 200ps aspoň trochu zakčnil. Teď jsme to tady viděli parkovat na chodníku a to je prý přesně to pravé. :/
Noo, za mě teda aspoň určitě hezčí než Levante. Totiž já jsem někdy za pár let ambiciózně uvažoval nějaké ošoupanější Quattroporte GTS, jenže to mi neprojde, spolehlivost a následné servisní náklady by asi znamenaly dost studenou sprchu a ještě ke všemu je to Quattroporte v porovnání s mým současným 30letým XJR6 o poznání těžší a má o fous horší zrychlení a krouťák :/
James
24. 2. 2024, 08:09 0Nikdy jsem neřídil žádný Hyundai/Kiu, drtivou většinu všech Škodovek, žádný modernější Ford, jakékoliv BMW v nevrcholové třídě nebo specifikaci / ale těch vrcholových BMW taky tolik nebylo :)
James
24. 2. 2024, 07:19 0Vaculík na to má pěkné video má YT, test po 200t km. V zásadě tam jen chválí, proti Kodiaqům a spol.
Nedělá se to i jako jen zadokolka? Kdybych byl doma opravdu časem násilně přinucen do tohohle segmentu, tak by to bylo docela dobré východisko, zakuklená Giulia s kufrem
James
07. 2. 2024, 09:03 0Pardon, to měla být reakce na lišku s Pólinem výše.
James
07. 2. 2024, 09:00 0Je to jak píšete.
Ono nikasil mělo kde co (já ho mám v motorce třeba), ale nevím o tom, že by s ním u všeho byl problém.
Já jsem se před časem rozhodoval jestli půjdu do tohohle novějšího AJ-V8, nebo ještě do staršího AJ16S. Vyhrál u mě starší AJ16S, i když jsou pořizovací náklady v zásadě stejné a novější AJ-V8 má samozřejmě papírově lákavější parametry. Upřednostnil jsem ale tradičnější a o něco jednodušší konstrukci R6, roli pro mě třeba hrálo že AJ16 má sání, ventilový dekl atd. ještě správně z hliníku (dokonce z hořčíku), kdežto u AJ-V8 už je vše jen trochu myslitelné odfláknuto z plastu, rozvodový řetěz je ještě duplex, elektroniky je podstatně méně... ani to samozřejmě není dokonalé, u AJ16 se kazí horní napínák řetězu, ale zase není to pro něj fatální a výměna je mnohem snazší než u AJ-V8. Některé specifické díly jsou problém... Ale AJ16 je pro mě skoro 50 let prověřená konstrukce (motor XK) s důrazem na solidnost, kdežto AJ-V8 jsem viděl spíš jako kasičku s kurvítky.
Ani jedno bych si ale nepořídil na spolehlivé denní ježdění.
James
06. 2. 2024, 20:09 2Mito = naleštěnější Punto s přiblblýmy bezrámovými skly u dveří.
V Mitu reálně normálně mohou jezdit dospělí i vzadu a má to i aspoň malej kufr, narozdíl od 500. Konkrétně T-Jet je skvělej, ale bacha na man. převodovku u něj. Má to slušně širokej interiér vepředu oproti třeba Polu, celkem slušný sedačky, 4pístová Bremba potěší, celková kvalita je víceméně dobrá.
Nicméně 500 je krásně kraťoučký na manévry do města, lehký a Abarth prostě bude vždycky nějak bavit a trochu těšit tou ztřeštěností. I když už téměř nemá kufr a je to auto jen pro dva
James
06. 2. 2024, 19:53 2Kdyby si někdo chtěl koupit Jazz za půlku, s obřím kufrem a celkově ošklivější, jmenuje se City :)
James
06. 2. 2024, 19:50 0Rozhodně jsou.
Nicméně ty novější uz nikasil neměly, a taky měly lépe vyřešené samo-se-potkávající rozvody (tedy přesněji jejich napínáky)
James
21. 1. 2024, 16:34 0Zagoogli trochu: IS250 měl pokusnej motor na přímý vstřik a velice se to nepovedlo. Takže s touhle motorizací ne. Jinak proti IS nic.
Btw já bývalý majitel staršího IS200.
James
20. 1. 2024, 21:15 1Tohle je adept na budoucího nástupce našeho aktuálního MiTa, protože SUV mánii ani já nedokážu doma účinně dlouhodobě bránit.
Na SUV to nevypadá zle, ale po pročtení testu budu MiTo rád udržovat na živu tak dlouho, jak jen to bude možné, protože T-Jet f tuningu / hmotnost / přední Bremba oproti tomuto. A to bych na to MiTo dokázal naházet i dost špíny.
Stelvio/Giulia oproti tomu sklízejí docela chválu, kde se vyskytnou
James
20. 1. 2024, 14:30 0To je taky pravda. Vyjet si tam do toho třeba svým vzácným veteránem jen tak na projížďku bych se asi docela rozmýšlel.
Na druhou stranu ty naše radary na každém kroku a defacto nemožnost reálně někam dojet, aniž bych u toho nevědomky porušil řadu paragrafů, mně osobně vadí víc než ty šrámy.
Taky mně osobně šrámy vadí určitě míň, než pokrytectví typu benzín E10, Euro 6/7, dotace a výhody pro elektromobily a hybridy apod. Ano, to už jsou zase trochu jiná politická témata
James
19. 1. 2024, 11:23 1V Neapoli se mi nejvíc líbila zcela běžná jízda na červenou (ale to se děje i na severu; červená tam má význam asi jako u nás oranžová na odstaveném semaforu) a na motorce v pohodě i po chodníku mezi lidmi na plnej knedlík, jen když je to momentálně rychlejší než zrovna po ucpané silnici. Nosit helmu na jednostopých tam nikdo nikdy neviděl.
No a umírají tam snad denně masově oběti? Samozřejmě kulové. Prostě to funguje.
Tady u nás by všechny naše puristy, co se můžou pomátnout když je někdo předjede zprava nebo telefonuje při jízdě nebo nemá pás nebo denní svícení, chytil psotník :)
James
17. 1. 2024, 13:51 1Pořád nám budou něco přikazovat, zakazovat, řídit, regulovat, a až to chcípne, tak to budou dotovat. Klíč k bezpečnosti a ekologičnosti provozu je jeho plynulost. Mně z tohoto titulu nejlépe vyhovuje, jak se jezdí v Itálii, nejlépe na jihu. Neplatí žádná pravidla, vyjma toho nikdy nezastavovat a nikoho dalšího svou jízdou nezdržovat. A k tomu samozřejmě osobní zodpovědnost za to, co případně sám způsobím svou chybou. Funguje to excelentně i za hustého provozu za dopravní špičky.
U nás v ČR jsou obecně všichni děsně vypjatí kvůli nepodstatným maličkostem v provozu a kdybychom tu náhle začali všichni jezdit tak jako v Itálii, tak z toho asi půlku řidičů ihned trefí šlak. Ostatní by se rychle přizpůsobili.
Jinak denní svícení otravná hovadina.
Cyklista je chráněný druh, řidič motorového vozidla automaticky potenciální gauner.
Stopky běžně v místech, kde má zcela evidentně být dej přednost v jízdě.
Nesmyslné bazírování na maximální dovolené rychlosti v místech, kde je zcela bezpečné jet i dvojnásobek.
Atd.
James
13. 1. 2024, 18:16 3Super, o tom jsem neměl tušení.
Nějak si neumím představit ty vačky z hotrodů, v tom V6 Maserati...
Dobré SM se paradoxně i dnes dá normálně pořídit, není to zcela nedostupné, ale levné tedy taky zrovna ne. Kdo by v tom ale chtěl jezdit a proč, je to spíš designový objekt, i když plně a dobře funkční.
James
09. 1. 2024, 11:00 1Dneska jsem v tom poprvé v životě jel. Asi 50 metrů jako spolujezdec :)
Je fakt že to nějak nedrncalo. Já nevím ty Fordy ale nějak...
Už teda jednoho mám, je na něm napsáno XJR nebo tak nějak
James
08. 1. 2024, 10:40 2Tak to tady jakožto mild Citroen nadšenec pochválím alespoň já :)
Tyhle pásovce jsem nedávno viděl na vlastní oči v oficiální sbírce Citroenu na periferii Paříže. Rozhodně doporučuji to tam navštívit, opravdu to za to stojí, i pro neCitroenáře.
Offtopic: existuju vůbec a dá se ještě koupit opravdu pohodlné, opravdu měkce odpružené, na konvenčním podvozku malé auto až maximálně vyšší střední třída, řekněme deseti až dvacetipěti leté auto? To samé malá až velká dodávka?
Hádám že leda Francouzi, případně Italové.
James
31. 12. 2023, 18:29 1Reliant Robin mě tuhle předjížděl v levém pruhu na Jižní Spojce. Vlastně předjížděl úplně všechny. A týpek v tom samozřejmě seděl ještě na špatné straně. To byl tak neuvěřitelnej a cool výjev, že se všichni ostatní borci v supr drahej 700ps kárách můžou jít klouzat. Ten humor a nadsázka v tom :)
James
31. 12. 2023, 18:20 0Ne, je to hranatej GAZ 24, ale doplněnej o křídla na kufru ve stylu Cadillac 1960-1970, jen samozřejmě o dost menší.
Jestli to byl originál dobový doplněk, nebo je to bastl, to netuším. Na oko to k tomu kupodivu docela pasuje - má na tom jinak chromové poklice, běloboké pneu, takže v tom stylu. Můj šálek to není, mně se GAZ 24 líbí víc v základu bez těhle doplňků, co to posouvají směrem do 60. let.
Jinak já proti tomu absolutně nic nemám, naopak, jestli to tak vyznělo. Přijde mi to teda už nevkusné v tomhle stylu, ale tisíc lidí tisíc chutí, má to ve fakt pěkném stavu, navíc opravdu s tím pravidelně jezdí a to celoročně, je to příjemná změna oproti všemu běžnému co člověk běžně potkává u hitlermarketů.
Ten dojem z toho ale prostě trochu jde, že jede tehdejší komun. pohlavár. Něco jako Tatra 603-3.
James
28. 12. 2023, 12:53 3Já Ti to nechci hanit, a ani se nechci vozit na takovejch těch stereotypech o tom.
Fabia 1 je za mě sice od počátku odporný, ale překvapivě kvalitně postavený a odolný auto, o tom si ty novější generace můžou nechat zdát. K tomu má nízkou hmotnost, je jednoduché a díly jsou slušně dostupné. Takže i dnes pořád racionální dobrá volba.
Tenhle motor ale objektivně je mizernej krám s já s tím mám před lety přímou zkušenost. Ventily vypadaly jako kopretiny, u kusu se známou historií od zcela nového (celkem 2 majitelé z jediné rodiny), najeto cca 120k, nikdo to nehonil, jízdy po městě, olej pravidelně. Prostě ten motor zničil sám sebe a to velmi předčasně. Proč by si tohle někdo měl dobrovolně pořizovat, obzvlášť když v tom bylo k mání mnoho jiných motorizací, z nichž všechny ostatní jsou spolehlivé?
Že to funguje Tobě absolutně nic neznamená, staráš se o to a k tomu prostě máš štěstí. Jiným uživatelům se to rozletělo do obličeje bez zavdání důvodu, proto si to tu pověst zaslouží.
James
28. 12. 2023, 10:15 -1Nechápu že tu chybí Kodiaq. U mě jednoznačně první místo.
Pak všechna ta různá obludnější SUV / "kupé" SUV bez ohledu na výrobce.
Novější Audi, řekněme velice zhruba za posledních 25 let. Podobně BMW.
H2 jasně, a všechny takové ty na první pohled velmi drahé křiklavé tuningy jak píše Michal taky. Asi proto mám XJR6 bez vejfuku se skořepinama :D To ale není ani nové, ani drahé, tak snad se to tomu trochu vymyká.
Jedničkovou Tálii jsem kdysi řídil, přišlo mi to naprosto příšerné. Proti tomu Hondu City určitě můžu doporučit, skvělý poměr cena / praktičnost, pohodlí, spolehlivost.
Důchodce mám celkem i v úctě, takže různé ty hyundaie, fabie, Thálie apod. určitě dokážu překousnout. Jeden hodně starý pár tu v okolí jezdí k doktorovi a na nákup dokonale zrenovovanou bledě modrou Volhou Gaz 24 s křídlama. Asi to bude zarytej celoživotní komunista co má doma podobizny Stalina, ale tak co.