logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

James „James“ Mašín

BydlištěPraha-východ
Registracepřed 8.0 rok.
Poslední aktivitapřed 16.9 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků113
Pozitivních komentářů u článků37
Negativních komentářů u článků4

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

0
James
22. 9. 2025, 21:45
Abarth 695 Rivale: Jachtařská stylovka plná čisté radosti

Pěkná kombinace všeho, a i ten T-Jet je úžasný motor.
Kapesní Maserati, ale s osvěžující nadsázkou
Jen ty ceny no...

0
James
13. 8. 2025, 11:01
Italská městská stylovka? Alfa Romeo MiTo 1.4 T-Jet v ne tak docela sériovém stavu vás vyvede z omylu

Shodou okolností už nějakých ten rok tu samou mám, taky po Jankovi. Doporučil mi jí proti starší 147 a měl pravdu.
Na tom autě je nejlepší ten motor, to je malý zázrak v poměru vlastnosti/potenciál/jednoduchost/spolehlivost. Podrobněji ho rozebírá na svém webu D-fens. Kladná je taky slušná výbava, zmíněné přední brzdy, design a bezpečnost, jednoduchost (platforma je Punto), celé je to docela slušně postavené, relativní odolnost a spolehlivost.
V autě reálně mohou cestovat 4 lidi, vzadu je místa a pohodlí překvapivě dostatek.
Co je nejvíc blbě je převodovka z másla GM M32, která má sice 6 rychlostí a řadí vcelku pěkně, ale při koupi je nutné sledovat všechny její známé symptomy selhávání, nebo k tomu mít fakturu na nedávných repas v odborném servisu, a pak v ní pro jistotu hned vyměnit olej za nový kvalitní. Z výroby má mizerná a špatně mazaná ložiska. Bohužel to má i dvouhmotu. To je taky důvod, proč může být nějaké razantnější zvyšování výkonu na 240-300ps dost riskantní.
Umí to po letech taky začít hnít, já už začínám mít problém s prahy. Původní lak za moc nestál a různě šisoval a loupal se.
Některé díly se blbě shání, ale základ je pořád shodný s Puntem.

Já mám na autě pružiny Eibach a tlumiče Koni, a na denní ježdění je to příšerně tvrdé, auto skoro nepéruje. Tady pro začátek zkusím laboraci s obyčejnějšími tlumiči, jestli to začne být snesitelnější.
Koncový tlumič výfuku jsem dal Ragazzon, dál už je na autě už jen katalyzátor, a je to ideální, auto pěkně brblá, ale nijak to obtěžuje, ani při mnohahodinových cestách.
Auto má chip a původní IHI turbo, odhad bude cca 170ps. Jede to jak z praku a výkonu je většinou spíš až moc. Reálná spotřeba 7,5-8L/100. Váha 1.200kg.

Kdybych si to kupoval znovu na obyčejné ježdění, klidně bych šel do slabší verze T-Jetu 88kW, od které bych si sliboval příznivější průběh krouťáku v nižších otáčkách a možná o fous lepší spotřebu, nahodil bych opět chip, vyhodil katalyzátor, dal opět tlumič Ragazzon, pérování série, o palec menší disky R16, a byl bych úplně spokojený.

1
James
24. 7. 2025, 12:44
Ptejte se: Auto pro mladého řidiče, edice 2025

Nebo MiTo, to je atraktivnější G.Punto.
U T-jeta velký pozor na 6Q převodovku M32.

0
James
24. 6. 2025, 19:45
Chip Yates: První pořádný pokus o elektrickou závodní motorku

Super, i obsáhle popsáno.
Stojí za to si vygooglit, jaké že si doma navrhl a zrealizoval schodiště :)

Dneska mě ve Veterán aréně v Olomouci zaujaly Mars A20 s tím boxerem s klikou napříč, to je celé nádherně ujetá konstrukce s tím plechovým páteřovým rámem.
Pak samozřejmě naše 3místné Bohmerland Čechie, kde má řidič při jízdě odhalený rozvod s hlavou motoru ve svých intimních partiích.
A kdybych si odtamtud mohl jeden stroj odvézt domu do obýváku, tak vyjma Marsu bych se rozplýval nad klasickým Indianem Four v původní patině
Nicméně to jsou všechno spíš takové drahé hezké objekty, na ježdění to fakt nebude nic příjemného :)

Tak zase příště u nějakého dalšího článku

0
James
22. 6. 2025, 10:56
Chip Yates: První pořádný pokus o elektrickou závodní motorku

Tip na další příběh velice zajímavé motorky a jejího konstruktéra s bohužel špatným koncem pro něj by mohl být John Britten z Nového Zélandu

0
James
19. 6. 2025, 20:44
Retro okénko Petra Přikryla: Fiat 127 – nejprodávanější západní auto v ČSSR

Dlouhé roky ho u nás v ulici má jeden čerstvý důchodce. Spolu s 2x původní 500vkou a teď mu dcery koupily Topolino Belvedere (3dv. kombík se shrnovací střechou). Všechno v dobrém stavu pojízdné

0
James
15. 6. 2025, 20:11
Saab sraz očima ne-saabisty: Kéž by má značka měla okolo sebe takovou komunitu

Skvělá komunita je výhra.
Škoda že ta značka zanikla, a že jí před zánikem ještě infikoval Opel.

Které z těch starších Saabů se dají bez problémů provozovat a opravovat, jsou bytelně postavené a třeba s trochu zajímavější motorizací? A kterým se z provozního hlediska naopak vyhnout?
A které budou investiční, ale dosud ještě nejsou? :)
Až na druhý/třetí pohled mi celkem padl do oka 9000. Vím že je to Thema / 164ka, ale stejně má něco do sebe

0
James
3. 6. 2025, 22:27
Už vás někdy napadlo, jestli existuje "něco jako Top Gear, ale s motorkami"? Mám hned několik tipů!

Jediný Fortnine sleduji pravidelně, a pak mám rád ještě Japonské kanály jako Bike Nostalgic.

0
James
21. 5. 2025, 20:46
BFG 1300 Odyssée: Takřka ryze francouzský motocykl s motorem z Citroënu

To tam dali včetně toho nuceně hnaného ventilátoru?! To by se uchladilo i bez něj, stačil by větší olejový chladič. Jen to zbytečně bralo výkon a zvyšovalo spotřebu a hmotnost
Navíc ta žebra na olejové vaně napříč :)

Ale krouťák to mělo pěkný, a jestli je pravda ta udávaná spotřeba, tak to taky vůbec není zlé. Automobilové motory vždy musely být efektivnější než motorkové, takže by to mohla být i pravda

0
James
11. 4. 2025, 18:33
Od výkladní skříně automobilové techniky k prodejně bot: Vzestup a pád pařížské galerie Citroën

Pěkný článek, ty prostory bývaly úžasné.
Pod přístřeškem mi parkuje XM V6, Conservatoire jsem stihnul tak tak a po cestě se zastavil na hrobě Andrého.
Už je to všechno pryč a už to tak asi zůstane.

0
James
21. 3. 2025, 20:42
Škoda Fabia I 1.4 MPi ELEGANCE: Český recept na lidový automobil

Krásně shrnuto, nedá se než souhlasit.
1.4 OHV má ten typický zvuk chrastícího železa, nebo jako ten šicí stroj.
1.2htp je odpad, určitě nejhorší motor, co je schopen sám sebe odpravit i s malým nájezdem, prostě špatná konstrukce. Vlastní zkušenost. Na druhou stranu, i když se o něm tvrdí opak a parametry to potvrzují, tak osobně mě překvapilo, že to jede docela v pohodě a vcelku dostatečně.

Za mě k článku:
S 1.4 OHV jsem poprvé jel relativně nedávno, a překvapilo mě, že se s tím nejelo vůbec špatně, vlastně se to řídilo skoro až příjemně.
Jednou by se mi v garáži líbila první Octavia s tímhle motorem, prý jich moc nebylo, takže taková raritka a opravdový vlastenecký svatý grál.
Design jedničkové Fábie se mi naprosto hnusil už když to byla novinka. S léty to pouze otupělo. V tomhle mi jako nejrozumnější volba přijde Ibiza, případně podivná hliníková A2, přinejhorším sterilní Polo.
K tomu autu mám určitě respekt. Považuji ho za bytelně a poctivě postavené, přitom jednoduché ale zároveň dostatečně moderní vlastně i dnes, na výběr opravdu široká paleta v drtivé většině dobrých motorů. Kolik dřiny u nás v ČR zanedbávané jedničkové Fábie odvedly a stále ještě odvádí...

1
James
16. 1. 2025, 19:39
Historie Triumphu: Cesta ke krachu a zpět na výsluní (1/2)

Před pár lety jsem měl enduro Triumph Tiger 900, první z té várky "nových" tříválců v 90. letech, ještě s karburátory. Motor skvěle naladěný, tahal odspodu, ale mělo smysl ho i točit, k tomu takový zvláštní, zajímavý zvuk. Zpracování motoru vizuálně hezké, silnostěnný ingot, při pravidelné údržbě to mechanicky vydrželo nesmysl. Váha značná, cca 250kg, podvozek vcelku obyčejný, ale nechal si líbit hodně - nekroutilo se to. Brzdy takový průměr, ale dostatečné.
Zpracování kromě motoru takové průměrné japonské, to Italové vždycky měli lepší design, komponenty, materiály (podvozek, brzdy, ráfky, ...), ale zase jim moc nešla elektroinstalace, případně mechanická spolehlivost motorů.

0
James
6. 1. 2025, 01:22
Novoroční youngtimerový snílek: V zimě koupit, na jaře vyjet.

Kupovat jenom neshnilé, to je prostě nejdůležitější zásada č. 1.
Problém u ní je to dostatečně důkladné prověření, že když něco vypadá, že má jen "lehkou", "pouze povrchovou" apod. korozi, ve skutečnosti už to pod tím bývá sežrané na šrot.
Neptejte se jakto - právě jsem zase vylezl z pod dalšího svého auta, v jedné ruce šábr, ve druhé karton vosků do dutin. Vždycky mi to pravidlo platí u všeho.

Ten Favorit mi vždycky přišel k smíchu, ale ono vlastně na hraní proč ne: je to nádherně jednoduché, přístup ke všemu skvělý, díly pohoda, bylo to po období temna první auto od Škody co stálo trochu za řeč, retro už je to docela dost, nostalgie po tom u nás poroste a každý hned pozná co to je.
Já sám už většího a složitějšího Favorita mám, je taky od Bertoneho a jmenuje se Citroen XM

0
James
28. 12. 2024, 16:57
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Když se to čipne, tak to nepojede vůbec marně, ne?
Ta 2.4jtd má lákavé parametry a po očipování to už bude dobrý sleeper, a půjde z toho vyloučit i zajímavý zvuk. Ale denní realita bude asi spíš taková, že oproti 1.9 to jen bude příliš těžké na předek, mít zbytečně větší spotřebu, horší servisní přístup a dřív vykotlané přední zavěšení a poloosy?

0
James
24. 12. 2024, 06:27
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Úvaha kvalita Lexus za relativně mrzký peníz je správně, ale jaký bude reálný přínos oproti současné Kromě? Dvojnásobná spotřeba? Status? 4x4?

1
James
18. 12. 2024, 20:30
Škoda Xena: Tahač s americkým srdcem, který měl zachránit LIAZ

Bude to +/- rok. Bylo to když tam byly vystavené ty 3ks Tatry MTX

0
James
17. 12. 2024, 22:32
Škoda Xena: Tahač s americkým srdcem, který měl zachránit LIAZ

Jednu Xenu jsem si prohlédl v muzeu Tatry v Kopřivnici v sekci nákladních aut.
Před nějakou dobou jsem viděl starší video z opuštěné fabriky Liaz, vše bylo rozkradeno a zdemolováno a pod videem smutné komentáře. Nějak mi to připomnělo postupný konec většiny našeho průmyslu po roce 89, nad kterým se kupodivu nějak moc nikdo nepozastavuje

3
James
14. 12. 2024, 12:22
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

Super téma. Vždycky mě zajímala povedená ale přehlížená auta a naopak nezajímalo to, co si kupuje většina. Takových nás tady asi bude víc.

Multiply jsem měl dvě a to 1.9jtd a 1.6cng. S těmi jízdními vlastnostmi určitě nesouhlasím, na to co to je, kolik to stálo, jednoduché zavěšení, co by tak kdo od toho čekal atp. to má jízdní vlastnosti výborné, vč. řízení. Je to až "hravé" a přitom je podvozek slušně pohodlný.
S 1.9jtd to je i docela živé a nežere, jde to přičipovat, ještě nemá DPF / výřivé klapky. Jízdním vlastnostem pomáhá jednoduché nezávislé zavěšení vzadu, krátký rozvor a přitom větší šířka.
Bohužel benzín byl na výběr jen dýchavičná 1.6, spolehlivý oldschool DOHC, do nějakého Punta/Brava určitě v pohodě, ale na tohle auto už je to moc slabé.
Celková koncepce auta je vítězství funkce nad formou, je z toho krásně vidět, parkování díky délce krátké Fabie ve městě super, úžasná variabilita interiéru, plnohodnotných 6 míst, a jak jsem psal dokonce se to příjemně řídilo a mělo spolehlivé motory s dobrým přístupem okolo, palubka bez středového tunelu s krátkých joystickem řazení taky povedená, antikorozní ochrana spíš nadprůměr.

Nic není růžové, vždy mi vadil neskutečně laciný interiér, podprůměrné sedačky, zadní nezávislé zavěšení po letech a kilometrech začne dělat odklony do A, řazení a poloosy se relativně rychle unavily.

0
James
9. 12. 2024, 00:02
Renault Master: Aerodynamický, moderní, ale co ten interiér?

Výborně, asi budu v menšině, ale dodávky obecně mě zajímají: nebude už dlouho trvat, a budu muset nahradit dvacetileté Scudo a ještě staršího dlouhého Sprintera. Už mají prostě svoje za sebou. Vcelku si na ně nestěžuji, uvítal bych snad jen dostatečně robustní měničový automat, modernější kvalitnější interiér, lepší odhlučnění, celkově méně dojetý stav a to je asi vše co mi ke štěstí chybí.
Bohužel zatím to vypadá, že je nahradím tím samým, jen budu hledat nedojeté kusy (ano je to problém a bude čímdál větší) a muset je samozřejmě "tvrdě" zaplatit, ve smyslu dost peněz za tak starý pekáč.

5
James
23. 11. 2024, 21:44
Alfa Romeo Junior Elettrica: Lid versus Alfa Romeo

Díky za test
Nemůžu si to dovolit - ponechám si i dál bezcenné MiTo.
Takový vedlejší bonus pro mě je, že má větší výkon i krouťák a ještě váží o 350kg méně.

0
James
23. 11. 2024, 18:32
Hudson Hornet: Legenda, která změnila chod amerického motorsportu

Tak se zeptáme, jestli by to nešlo na operák

0
James
23. 11. 2024, 09:16
Hudson Hornet: Legenda, která změnila chod amerického motorsportu

Na toho zeleného bych u nich i zazvonil, kdybych najednou vyhrál ve Sportce (nebo si jen rozhodnutě šel pro třeba novou škodovku, tak bych přitom jakoby sešel z cesty)

5
James
23. 11. 2024, 09:08
Jaguar má novou identitu, která je plná radosti, vzrušení a barev. Možná až moc

Mně to nevadí, na nový stejně nemám, a tak na slevy do Lidlu budu i dál jezdit XJR6

0
James
5. 11. 2024, 12:18
Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu

To není vůbec špatnej nápad. 1.9jtd jsem měl v Multiple a byl to skvělej motor, dokonce skoro zábavnej. Aisin nemůže být než správně.
Modernější Fiaty už jsou na tom s kvalitou, odolností korozi a spolehlivostí za mě dostatečně dobře.
Pokud to má povedené sedačky, měkký podvozek a jako bonus dobré odhlučnění... vyšší posez je v tomhle případě taky dobře.
Stojí to houby, tak "jen" sehnat nedojetý kus.
Je to hnusné zvenku i zevnitř a dojem tady s tím na nikoho z vás neudělám, ale to je mi v tomhle případě jedno.

Říkal jsem si jestli Xantii, ale ta už je stará jak Metuzalém a první generace C5 mi přijde ještě odpornější jak ta Croma a nějak tomu nevěřím.

4
James
4. 11. 2024, 21:05
Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu

Super dotaz! Prostě v první řadě opravdu pohodlná sedadla a nedrncající podvozek.
No, začíná to určitě tím, necpat na to v duchu trendů velká kola s nízkým profilem pneu, ale naopak o palec dva menší a o to větší bočnice.

Já bych se vlastně taky chtěl zeptat na to samé, s tím rozdílem, že místo dieselu/hybridu (pohon mi je jedno) je podmínkou automat, rok výroby cca 1990-2008, cena co nejmíň SZ řekněme cca 250 tisíc a rozumná:
spolehlivost
/opravitelnost a relativní jednoduchost
/dostupnost a ceny dílů.
A kdyby to byla dodávka/kombi/pickup aby šlo i něco odvézt, bylo by to plus. Ale klidně i supermini...

Citroen XM už mám.

0
James
19. 9. 2024, 22:10
Yamaha ve světě aut: Když se motorkáři spojí s motoráři

Pěkný článek o zajímavých motorech. Osobně si jako první vybavím to V8 Volvo a 1.8 Toyotu Celicu.

0
James
2. 9. 2024, 20:47
Lancia 2000: Nenápadná, ale neobyčejná

Chtěl bych v tom jet někam na výlet

1
James
15. 8. 2024, 23:35
Abarth 500 Ferrari Dealers Edition: Tato pětistovka má grády

Super. Italové tohle docela umí.

0
James
19. 7. 2024, 18:23
DS 7 Antoine de Saint Exupéry E-Tense 225: Módní doplněk s krásnými detaily

Něco na těch DS po designové stránce je, ale nějak se nemůžu zbavit dojmu jakési načančané papundeklovosti pod tím vším.
Ale i po té stránce designu mi to přijde trochu tápající, když se třeba zadívám na kola: čím by jako měla být nějak hezká, nebo aspoň zajímavá? Jakoby úplně nevěděli, jakého celkového dojmu ve finále vlastně chtěli dosáhnout
Hodnotit to nějak objektivně určitě nemůžu - nikdy jsem v žádném nejel.
Které z těch trošku starších DS má nejpohodlnější podvozek?
A které trochu spolehlivější jen spalovací motor v kombinaci s automatem?

1
James
8. 6. 2024, 18:26
Pět automobilových značek, které chceme zpátky

Hudson / Packard, případně International a Studebaker,
jinak dost těch zajímavých jste tu už zmínili,
a možná ještě víc stále existuje, ale už dávno ani náznakem nedělají to, čím byly zajímavé

0
James
31. 5. 2024, 20:10
Tesla Cybertruck naživo: Ještě neuvěřitelnější, než jste si mysleli

Mně osobně se to líbí, narozdíl od všech ostatních Tesel. Oceňuji na tom konkrétně, že se fakt nebáli a je to opravdu jiné. Kéž by si z toho ostatní automobilky vzaly příklad, pokud si to tedy můžou dovolit.
Co jsem tak kde zatím zachytil, tak po technické stránce je to složitý klasicky po Teslovsku nedotažený a nekvalitní krám. Kdejaká blbost je tam vyřešená schválně jinak a složitěji, než by bylo nutné. To se určitě nebude sypat...

2
James
20. 5. 2024, 14:21
Fenomén Motocompo: Nejmenší a nejskladnější motorka, kterou kdy Honda vyrobila.

Modýlek té Hondy City s tímhle v kufru jsem teď zahlédl na prodej na bazoši
Vždycky mi to přišlo jako ta správná japonská úchylárna
Ale (i z důvodu ceny a dostupnosti) jsem si japonskou retro úchylárnu splnil Hondou Helix, k tomu občas kouknu na Initial D. To stačí.

1
James
20. 4. 2024, 10:59
1966 Dodge Charger: Když se ještě v Americe cestovalo stylově

Pěkný úlovek! Přirozeně nekonečně víc pozornosti sklízí následující 1968-1970 z Bullita, ale o to víc je tenhle starší model zajímavý. Ta hmotnost tedy není nijak příšerná, jak by člověk čekal.
Trochu offtopic: právě jsem si objednal svázaný ročník 1930 časopisu Pestrý týden, plného nádherných dobových reklam, článků o tehdejším motorismu, módě, architektuře, ... to se zrovna dokončil Brněnský Tugendhat a hospodářská krize byla na prahu.
To abych si připomněl, že dobře už bylo. :D

0
James
19. 3. 2024, 19:57
TopX: Nejhorší Francouzi, co spatřili světlo světa

Chlapi, tady se zapomnělo na Vel Satis
Ne, taky bych ho nakonec asi nechtěl.
Stihnul jsem aspoň tu Multiplu předFL, dokonce dvě. 1.9jtd byla optimální motorizace pro to, s tím to fungovalo pěkně.

0
James
4. 3. 2024, 15:04
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Za 200k běžím vybírat co nejmíň ojeté Moto Morini 1200. :)
Mnohem spíš ale jen povyspravím stávající prastarou Ducati Multistradu a Hondu Helix (na obou samozřejmě nesmí chybět ohlušující laďáky), udělám jim nové STK a budu se snažit za nadcházející sezonu v součtu najet aspoň něco maličko.
Nějaké větší / jiné ambice by u mě stejně byly nereálné.

0
James
1. 3. 2024, 17:10
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Dobrá, tohle téma sem nepatří - mínusky přijímám.
Švýcarsko je opravdu docela peklo i dle mé nedávné zkušenosti a já už se taky bojím vyjet přes hranice na západ/jih v podstatě vším co teď mám. Na druhou stranu, i my se tomu přibližujeme mílovými kroky.

Sato, já pěšky a žrát jen zeleninu opravdu nikdy ne, ať už si to zkouší vnucovat kdokoliv a maskuje se u toho za jakýkoliv bohulibý záměr.
Jak je to s těmi smíšenými aktivitami? Ptám se bez ironie, fakt v tomhle případě nemám tušení, klidně do SZ.
Kdo si myslíš, že v těch rozhodovacích funkcích sedí teď?
Ale pojďme se nepřít, neměl jsem to vytahovat.

-7
James
1. 3. 2024, 11:09
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Se vším souhlas.

Kromě toho, že progresivní (rádoby)zelení levičáci nám už vládnou teď. Po jejich nedávném pochodu institucemi už jim patří vše: parlament, senát, ústavní soud i prezident. Nad tím vším je EU a nad ní USA. Kruh se uzavřel.
Aspoň do europarlamentu volte Filipa Turka :)

0
James
1. 3. 2024, 08:52
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Z hlediska spolehlivosti a rizik budoucích nákladů: je lepší ten naftový nebo benzínový čtyřválec, případně v jaké výkonové verzi?
Je o co stát v těch vyšších stupních výbav?
Ta jednoduchá zadokolka mi pořád trochu nedá spát :)

0
James
28. 2. 2024, 07:07
Jaguar F-Pace D300 R-Dynamic: Jako dobré víno

Díky za test.
Nepochybuji, že to jezdí velmi dobře, a je mi jasné, že trh si žádá a tím se věci prostě řídit musí. O tom všem vůbec žádná.
Když jsem ale včera dával k autoelektrikářovi XJR6 se seznamem na jednu A4, tak mi tu neradost z budoucí faktury relativně vynahradilo jak to auto svojí siluetou vypadá v okolním provozu jak z jiného světa, jak jiná je i ta technika a pocit v kabině.
Pak se proti tomu podívám na tohohle odulého slona od té samé značky (ale už pod druhým nebo třetím majitelem od těch dob) a nemůžu si neříct - kam jsme se to od té doby vlastně dostali? Já vím že praktičnost, jízdní vlastnosti, spotřeba, emise, výbava, bezpečnost atd. jsou už někde jinde, navíc konkurence taky bouchá slony protože prostě poptávka, ale stejně...

Tady můžu mít aspoň trošku pocit bezpečí, že mi tu aspoň někdo moje staromilské breky trochu pochopí :)

0
James
25. 2. 2024, 16:16
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Aha. Těch 200ps by na normální ježdění klidně stačilo, ono to určitě půjde pak i trochu potunit v případě potřeby. A pokud je to stejný blok motoru (?), tak bych u ojetiny čekal spíš lepší stav a životnost. Že do SUV všichni chtějí 4x4 a že zrovna v tomhle nejspíš funguje fajn rozumím, ale já budu výjimka. :) Kolem Prahy s sebou tahat to železo a odpory navíc nemá významu a ten jen zadní náhon by těch 200ps aspoň trochu zakčnil. Teď jsme to tady viděli parkovat na chodníku a to je prý přesně to pravé. :/
Noo, za mě teda aspoň určitě hezčí než Levante. Totiž já jsem někdy za pár let ambiciózně uvažoval nějaké ošoupanější Quattroporte GTS, jenže to mi neprojde, spolehlivost a následné servisní náklady by asi znamenaly dost studenou sprchu a ještě ke všemu je to Quattroporte v porovnání s mým současným 30letým XJR6 o poznání těžší a má o fous horší zrychlení a krouťák :/

0
James
24. 2. 2024, 08:09
Autíčkář se ptá: Jaké běžné auto jste si nikdy nezkusili?

Nikdy jsem neřídil žádný Hyundai/Kiu, drtivou většinu všech Škodovek, žádný modernější Ford, jakékoliv BMW v nevrcholové třídě nebo specifikaci / ale těch vrcholových BMW taky tolik nebylo :)

0
James
24. 2. 2024, 07:19
Alfa Romeo Stelvio Competizione je podvozkový klenot. Ale stačí to?

Vaculík na to má pěkné video má YT, test po 200t km. V zásadě tam jen chválí, proti Kodiaqům a spol.
Nedělá se to i jako jen zadokolka? Kdybych byl doma opravdu časem násilně přinucen do tohohle segmentu, tak by to bylo docela dobré východisko, zakuklená Giulia s kufrem

0
James
7. 2. 2024, 09:03
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Pardon, to měla být reakce na lišku s Pólinem výše.

0
James
7. 2. 2024, 09:00
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Je to jak píšete.
Ono nikasil mělo kde co (já ho mám v motorce třeba), ale nevím o tom, že by s ním u všeho byl problém.

Já jsem se před časem rozhodoval jestli půjdu do tohohle novějšího AJ-V8, nebo ještě do staršího AJ16S. Vyhrál u mě starší AJ16S, i když jsou pořizovací náklady v zásadě stejné a novější AJ-V8 má samozřejmě papírově lákavější parametry. Upřednostnil jsem ale tradičnější a o něco jednodušší konstrukci R6, roli pro mě třeba hrálo že AJ16 má sání, ventilový dekl atd. ještě správně z hliníku (dokonce z hořčíku), kdežto u AJ-V8 už je vše jen trochu myslitelné odfláknuto z plastu, rozvodový řetěz je ještě duplex, elektroniky je podstatně méně... ani to samozřejmě není dokonalé, u AJ16 se kazí horní napínák řetězu, ale zase není to pro něj fatální a výměna je mnohem snazší než u AJ-V8. Některé specifické díly jsou problém... Ale AJ16 je pro mě skoro 50 let prověřená konstrukce (motor XK) s důrazem na solidnost, kdežto AJ-V8 jsem viděl spíš jako kasičku s kurvítky.
Ani jedno bych si ale nepořídil na spolehlivé denní ježdění.

2
James
6. 2. 2024, 20:09
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Mito = naleštěnější Punto s přiblblýmy bezrámovými skly u dveří.
V Mitu reálně normálně mohou jezdit dospělí i vzadu a má to i aspoň malej kufr, narozdíl od 500. Konkrétně T-Jet je skvělej, ale bacha na man. převodovku u něj. Má to slušně širokej interiér vepředu oproti třeba Polu, celkem slušný sedačky, 4pístová Bremba potěší, celková kvalita je víceméně dobrá.
Nicméně 500 je krásně kraťoučký na manévry do města, lehký a Abarth prostě bude vždycky nějak bavit a trochu těšit tou ztřeštěností. I když už téměř nemá kufr a je to auto jen pro dva

2
James
6. 2. 2024, 19:53
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Kdyby si někdo chtěl koupit Jazz za půlku, s obřím kufrem a celkově ošklivější, jmenuje se City :)

0
James
6. 2. 2024, 19:50
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Rozhodně jsou.
Nicméně ty novější uz nikasil neměly, a taky měly lépe vyřešené samo-se-potkávající rozvody (tedy přesněji jejich napínáky)

0
James
21. 1. 2024, 16:34
Davidova garáž: Díl první - Smrt Compactu.

Zagoogli trochu: IS250 měl pokusnej motor na přímý vstřik a velice se to nepovedlo. Takže s touhle motorizací ne. Jinak proti IS nic.
Btw já bývalý majitel staršího IS200.