načítám data...

James

JménoJames Mašín
BydlištěPraha-východ
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 1.3 dny
Komentářů u článků7
Pozitivních komentářů u článků3
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Ducati Multistrada 1000ds first. gen.

18. března 2021, 20:19 8 komentářů

Jak muze petrolhead kolenovrt levne dosahnout na adrenalin na okreskach, vitr ve vlasech, skvele zrychleni, bleskovou reakci na plyn, extremne komunikativni rizeni, pocit ze cim vic tlaci na pilu tim lip to funguje, navykovy rev z otevreneho vyfuku a proste Jinba ittai? Poridi si spravne zvolenou levnou… motorku. Idealne s V2. Treba tuhle.


Posledních 50 komentářů

James
29. března 2021, 11:41
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Přesednout do Toyoty Yaris apod. i na operák můžeš tak nějak vždycky. Pak bude všechno vždycky správně spolehlivě fungovat, nebudeš na to muset myslet, ale... něco tomu bude chybět, nebude to tak nějak ono a za deset let si na to už nikdo nevzpomene. :) Cena za to "vymanit se z uniformity" holt není úplně nulová, tak podobné dilema dnes a denně řeší určitě víc z nás tady. Ta ošuntělá MX5 na plecháčích vypadá skvěle, na tom vzhledu bych neměnil vůbec nic, žádnej detailing apod., ani náhodou
Třeba já jsem si říkal, že ten spolehlivej jednoduchej obyčejnej racionální novější daily vehikl konečně splním tím, že až si drahá polovička dodělá Evropskej řidičák, tak koupíme právě nějaký japonský městský primitivní né strašně starý vozítko. Jenže stejně mě to hledání a uvažování co pořídit vždycky nakonec odvane nějakým takovýmhle směrem (https://auto.bazos.cz/inzerat/132977790/Nissan-300ZX-Z31-Targa-rv-1984.php), vždyť by přece byla strašlivá škoda koupi dalšího auta nevyužít jako možnost mít zase něco starýho a cool a jinýho než všichni okolo :D

Nemá náhodou ten Hexagon identickej motor jako moje Honda Helix? Tedy jestli je to 250ccm

James
25. března 2021, 16:20
4
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Výborný článek: odkrývá tu zpravidla zakrývanou stinnou stránku a tak je jeho informativní hodnota na vysoké úrovni. Jen víc takových...

James
12. února 2021, 14:29
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Proč by někdo měl chtít XM bez hydrauliky a avantgardního designu? :) Ne vážně, vypadá opravdu zachovale a na každém rohu to rozhodně nepotkáte

James
12. února 2021, 14:24
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Když už, tak 166 je prý aspoň větší tank, a tam kde se 156 už rozpadla za hranici opravitelnosti, tam by 166 ještě mohla jakž takž chvíli fungovat. Ale i tak se na ní bude vztahovat všechno výše napsané o dojebané elektrice, vytlučeném podvozku, a prostě rozumný kus bez nutných investic v mnoha desítkách tisíc za málo nebude. Busso jako takové je prý i mechanicky celkem odolný motor, když aspoň občas někdo vymění olej a nějaký ten filtr. Když...

James
12. února 2021, 14:13
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Haha, no s tou rezervou na servis to můžu víceméně potvrdit: sám jsem nedávno v Německu neodolal Y3 V6 manuál kůže malý nájezd a ani tak to není bez X dodatečných vedlejších nákladů a delšího pobytu v servisu. Ale co bych pro uctění památky opravdových Citroenů neobětoval :)
Ale zrovna ten podvozek a vše s ním související není žádná drahá katastrofa jak si všichni myslí, samozřejmě pokud to už komplet nemá za sebou u neudržovaných a olítaných kusů - to ale opět platí pro skoro jakékoliv auto. Zrovna ten podvozek bych řekl že je velmi silné místo tohohle auta obecně, a to i z hlediska nákladů na průběžnou normální údržbu.
Je nezbytné opět stejně jako u jakéhokoliv auta (a tady to platí dvojnásob) koupit slušný kus a mrtvice nechat ležet někomu jinému.
Mnoho o tom ví místní člen Michal88 z XM klubu, který tu o tom napsal pár velmi dobrých informativních blogů, XMa dlouhodobě provozuje a sám si je i servisuje.
V případě tohohle auta je podmínka mít mechanika co se na to specializuje, a/nebo být trochu zručný a ochotný si o tom něco pozjišťovat, abych si většinu dokázal udělat sám. Nic z toho není (nemusí být) extra drahé a nemožné, ale prostě je to o něco komplikovanější než servisovat nějakou Feldu, na kterou je všude všechno a poradí si s ní každý.

Jinak ano vím že na obrázku je Y3, to jsem připojil jen pro nějakou ilustraci co to XM je.
Naprosto souhlasím s tím že Y3 zvenku a hlavně zevnitř vypadá mnohem zajímavěji než pofacelift (proto jsem naskočil do Y3 i přes ta úskalí teoreticky větší poruchovosti), u toho poface bych ale očekával trochu lepší stav v průměru (protože budou o pár let mladší) a o něco vychytanější spolehlivost už z fabriky. Kdybych neměl Y3, tak si ten poface na častější ježdění asi nakonec koupím sám.

Samozřejmě když bych měl být maximálně kritický, tak pravdu má Beastar: v téhle cenové relaci raději moc neexperimentovat, a koupit skoro cokoliv co je 4válec benzín manuál neshnilé + co nejlepší celkový stav. Toyota, Honda, ... ale klidně třeba i Dacia, Škoda Felicia, ... když to budou splňovat. Exkluzivita nula, zato spolehlivost maximální, servisní náklady a problémy nejnižší.
ALE... jsme na Autíčkáři přece ne? :)

James
11. února 2021, 20:32
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Citro XM pofacelift v co nejlepším stavu splňuje všechny požadavky snad kromě zajímavého motoru; a nebrat 2.5TD - praská hlava

James
30. října 2017, 23:04
4
Fiat Multipla: Nepochopené umění

Už zhruba dva roky provozuji CNG+benzín verzi (Bi-power) a cca tři roky JTD verzi. Oboje předfacelift.

Ano, CNG je poněkud zlobivá, není to ale nic strašného (koupil bych si to znova? jo), Fiat montuje CNG sériově do všech možných svých modelů už hodně dlouho, takže nějakou zkušenost s tím mají. Nikdy mne to nikde nenechalo a v nejhorším je možné prostě přepnout na benzín a jet dál. Ta moje CNG Multipla nejspíš sloužila jako taxík a hlavně poslední roky v ČR jí nikdo nic dobrého evidentně neudělal, takže jde její vrtochy nějak pochopit. Najeto podle budíku cca 209t km (podle stavu sedaček a ovládacích prvků asi jo), rok 2001. Ta moje má nepříjemnou výkonovou díru přesně mezi 2.000 - 3.000 otáček, to je dost otravné a je to věc co mi na tom vadí ze všeho nejvíc, bude něco špatně, možná je to jiným výfukem a tím že jsem na něm moc daleko posunul lambdu, nevím, v CNG opravně na nic nepřišli. Při přepnutí na benzín jde znát že to jede více, krásně plynule v celém spektru otáček. Startuje to vždy na benzín, po pár vteřinách samo přepne na CNG. Přepínat se to dá libovolně tlačítkem na palubce za jízdy. Ukazatel stavu nádrží CNG je dostatečně přesný, že už bude třeba tankovat se pozná tak, že to má menší a menší výkon, začne to občas cukat a mít tendenci chcípat. Na jedno natankování najedu něco přes 300km, až skoro 400km.
Jinak déle to startuje, občas to chcípne, to ale není časté a není potřeba to považovat za problém, to samé psali u recenze zánovní Octavie na CNG, je to prostě vlastnost plyňáků. Spotřeba CNG mi vychází +/- na 6kg/100km, jezdím hodně couračky kdy se to ani neohřeje. Je zajímavé jak se u CNG vůbec nešpiní motorový olej spalinami, je na měrce pořád téměř tak čistý jako nový. 1.6 motor má nějaké komplikovanější nastavení vaček DOHC, při výměně rozv. řemenu je na to potřeba takový spec. přípravek, je ale laciný. Důvod proč to některým lidem podivně vůbec nejede je právě v tom, že mají nevědíc rozhozené časování. CNG Multipla má velmi krátkou převodovku, takže ta 1.6 je ve městě překvapivě svižná, ale na dálnici je problém: optimální cestovní rychlost je tak +/- 110km/h, protože: to točí aspoň pod 4.000 a tedy ještě tak neřve, a hlavně jsem se dočetl něco o tom že hlava motoru nemá ráda když se to déle dusí na max., podpálí se ventily. Možná u Blu-power která je jen na CNG bez benzínu a prý snad je pro to lépe upravený motor, tak ta to možná bude snášet lépe. Člověk si musí rozhodně zvyknout na volnější tempo, asi tak jako se slabší dodávkou. V kopci plně naložené je to nicmoc. Zvyknout se ale určitě dá a nijak už mi to nevadí, tak tam budu o 10 minut později než ty nejrychlejší stíhači v TDIčkách co mě předjíždí jak to jde. CNG se velmi rychle ohřívá a v létě hodně topí, úplně se to peče, ale zase je schopné se to uchladit, to zase jo. I v mrazech to kupodivu startuje bez problémů, narozdíl od některých aut na LPG... Je dobré tam mít kvalitní svíčky i dobré zapalovací kabely, je to na to celkem náchylné. 1.6 nemá hydraulickou spojku jako JTD, ale obyč. lanko, a podle mne má horší lanovody řazení, to moje je nicmoc, má horší chod, tak to jako trochu zadrhává. Řadí ale na druhou stranu pořád spolehlivě. JTD má najeto skoro stejně, má větší vůle v kulise, ale řadí tak nějak hladčeji naprosto bez zadrhávání, ten mechanismus prostě bude asi jiný. Jinak CNG má oproti JTD zvýšený podvozek, což opticky vypadá blbě, ALE: je lepší výhled což mi velmi vyhovuje, a hlavně je mnohem pohodlnější pérování, takové vyloženě houpavé, trochu jako v hydraulickém citroenu. JTD má podvozek úplně jiný, pocitově o dost tvrdší. Je to kvůli tomu že auto je se silnostěnnými bombami na CNG o poznání těžší než JTD. Bomby jsou pod kabinou pod podlahou auta, takže je to slušně vyvážené, těžiště je nízko a nijak to nepřekáží v kufru, to je taky obrovské plus. CNG nemá rezervu pod kufrem jako JTD, buď vozit dojezdovku překážející hozenou v kufru, anebo já vozím sadu na lepení s kompresůrkem.

In general:
- jsem z těch kteří se nakonec dokázali "oprostit", díky tomu že jsem s tím něco najel a tedy už oceňuji že je to auto navržené zevnitř ven a nikoliv opačně. Úšklebky a mindráky ostatních řidičů jsou mi u pr*ele. Vím proč jsem si vybral zrovna tohle a proč mi to vyhovuje. Je to laciný užitečný pracovník na denní pojížďky.
- Podle mne nepřekonatelný poměr funkce / pořizovací cena (viz. současné ceny ojetin, dílů na vrakáči), a je jedno jestli JTD nebo CNG. Toto auto je skutečný funkcionalismus. Kdyby do toho ještě dávali Fiato-Alfí 5ti válce, bylo by to pro mne dokonalé auto a už bych po ničem jiném nikdy nepokukoval. Vím, nějaký Polák si tam dal 5v turbo z Fiata Coupé.
- Interiér je fakt chytře vymyšlený, prostě zmuchlali a zahodili zažitý způsob jak se auta navrhovala uvnitř, a vzali to jinak. Skvělé je si sklopit prostřední sedačky vpředu i vzadu, pak má člověk velmi širokou loketní opěrku se stolečkem a spolujezdec od něj sedí netradičně daleko, což mi velmi vyhovuje, jinak už bych to nechtěl, nesedět na sobě nalepení jako v jiných autech. Jet v tom ve 4 lidech takhle je prostě příjemné, je to takový pohodlný diskuzní klub, taková čajovna. Kvalita zpracování však pokulhává, je z toho cítit že je to takové dost laciné, plasty jsou extra mizerné a některé se časem loupou, jiné se "roztečou" a vypadají pak nechutně upatlané a lepí (to ale dělají úplně stejně i přepínače ve starších Ferrari, ha). Lze s tím ale žít. Výhled kolem dokola je dokonalý a na to si člověk taky rychle zvykne a už bych to jinak nechtěl.
- Kufr je dost krátký, ale je vysoký a široký, a lze si pomáhat vyhozením plata, sklápěním nebo vyhazováním jednotlivých zadních sedaček, to tomu hodně pomáhá. Sedačky jsou lehoučké, mechanismus jednoduchý, ne jako dvoutunová křesla třeba u Multivana.
- Skvěle se s tím parkuje, protože je to krátké asi jako Fabia hatch, a je z toho výborně vidět na všechny strany. Myslím že všechny mají parkovací čidla, ale zlobí.
- Zlobí taky el. sklápění zrcátek, na obou dvou co mám.
- El. okna chodí dost pomalu, takoví umíráčci.
- Podvozek je povedený, je to takové živé a přitom celkem stabilní, jak je to široké a přitom krátké. Má to nezávislé zavěšení vzadu, ale starší ročníky trpí na to, že se postupně zadní ramena vylomí dovnitř, jako u starých Škodovek. Novější to už nedělají, tam to prý nějak vyřešili.
- Celkově bych auto označil za lacino zpracované, je to z toho cítit. Neumím si moc představit jak by to najelo milion kilometrů jako staré Mercedesy, to už bude úplné zoufalé bezdomovecké ležení. Pozinková karoserie a motory by to asi daly celkem v klidu (u CNG nevím viz. podpalování ventilů), ostatní má tendenci stárnout dost rychle, 200t km na hrbu už je dost znát, v tom jsou jiné značky a modernější auta obecně o poznání dále. Spolehlivost podle mne průměrná, ale není potřeba se toho bát, to ne.
- Předfaceliftu pěkně svítí dálky umístěné v mozolu pod předním sklem, dál se mi líbí že potkávací světla jsou u něj ještě skleněná.
- Jak už někdo napsal, předfacelift je ten správně úchylný, pofacelift už znamenal strach Fiatu z prodejních čísel a tedy snahu stát se šedou octávií a tedy nudu. Nicméně pofacelifty jsou novější a kdybych kupoval další Multiplu, z tohoto důvodu už asi půjdu jen po pofaceliftu.
- Pasuje do toho volant z Alfy Romeo 156 "bolt-on",...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem