načítám data...

James

JménoJames Mašín
BydlištěPraha-východ
Registracepřed 3.9 rok.
Poslední aktivitapřed 14.2 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků24
Pozitivních komentářů u článků8
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Ducati Multistrada 1000ds first. gen.

18. března 2021, 20:19 8 komentářů

Jak muze petrolhead kolenovrt levne dosahnout na adrenalin na okreskach, vitr ve vlasech, skvele zrychleni, bleskovou reakci na plyn, extremne komunikativni rizeni, pocit ze cim vic tlaci na pilu tim lip to funguje, navykovy rev z otevreneho vyfuku a proste Jinba ittai? Poridi si spravne zvolenou levnou… motorku. Idealne s V2. Treba tuhle.


Posledních 50 komentářů

James
předevčírem v 16:30
0
EMW Wartburg: Nikdy nenalezený směr

Škoda že to po převratu úspěšně s podobnou ideou nepokračovalo a nerozvíjelo se dál (primitivní prostorné pohodlné... auto). Ten dvoutaktní tříválec už fakt jednodušší být nemohl. V dnešní době je toho jakýmsi ekvivalentem asi Dacia.

Kam dospěl vývoj toho dvoutaktu o cca 15 let později můžeme pozorovat u... Mazdy RX8 :D

James
předevčírem v 08:33
5
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

V 17 letech tajná projížďka se 3 spolužákama škodou 120 maminky jednoho z nich. Řídil jsem přes pár vesnic já, u polní cesty si za to sedl spolužák. Na polní cestě to rozjel asi na kilo, za horizontem mu to začalo tancovat, pak už letíme kotrmelce do pole. Všichni nepřipoutaní. Když se auto dotočilo, on v něm nebyl, vyletěl předním oknem, zůstaly tam jenom jeho boty. Já měl obličej jeden kus syrového masa, jak se zmáčkla střecha praskly skla, a jak jsme tam v těch střepech rotovali, tak nás to pořezalo.

2)
Prijíždím do Mstětic, v dálce z vedlejší zprava pomalu najíždí auto do mého směru. Svižně jsem ho dojel, a než za ním brzdit než to trochu rozjede, začal jsem ho předjíždět. Když jsem byl v úrovni jeho předního blatníku, periferně vidím, že se mu rozsvítil levý blinkr na blatníku. Pak už si nic nepamatuju.
Prý ze mně museli tu Ducati sundavat, přistála na mně. Partička chtěla jen přejet pár metrů po hlavní na protější parkoviště si tam zahulit.
Dál si až pamatuju, jak nad sebou vidím kopřivy a sklánět se týpky "ty vole von je mrtvej", následně jak mě nakládají na nosítka a do sanitky.

Nikdy jsem neměl ani jednu zlomeninu...

James
11. září 2021, 12:53
0
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Kde je to pokračování blogu o životě s ojetým M.Granturismo? Nebo jsem ho někde prokaučoval? :)

James
11. září 2021, 12:45
-1
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Ducati Sport Classic 1000 / GT 1000 / Paul Smart 1000 ... - Ducati Multistrada 1000ds
Za zlomek ceny získáváte stejný motor, brzdy, typ rámu a odpružení. Jo neležíte tak na rukách, nemá to retro vzhled a drátěná kola. Fakt to stojí za tu násobnou cenu?

Jinak dilema s GT 3.2 vs. nedostupná GTA prožívám právě teď...
Nakonec to samozřejmě skončí 147 1.9jtd nebo Lancia Ypsilon :D

James
28. srpna 2021, 18:16
0
Život je změna

To já šel v posledních letech takto: V2, V2, pak Triumph R3, a nakonec teď zase V2 :)

Měl jsem prvního karburátorového Tigera 900. S tímhle to moc společného nemá, byl to těžký masivní stabilní ingot s těžištěm velmi vysoko a pevným pohodlným podvozkem.
R3 mi osobně připadá jako takový zajímavější chraplavější R4, spíš než V2.
Má plynulý zátah odspodu bez cukání a přitom se to nechá docela točit a výkon s tím graduje.

K V2 jsem se nakonec vrátil protože zvuk, úzká stavba motoru, lepší těžiště, krouťák dole, u toho mého i jednoduchost a ze spousty nedokonalostí vycházející "charakter"

Tak ať dobře slouží, myslím že hlavně ten podvozek a brzdy budou proti tomu SV fakt nebe a dudy a to se prostě počítá

James
05. července 2021, 13:29
-3
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

Corv.C4
BMW Z4 e85
možná žehlička MB SL R129 (nelevnější jsou 6válce a ty občas byly s manuálem)

Pocit exkluzivity, výkon, zvuk, ... bude to o pořádný kousek výš než stávající Miata. A podle mě neméně důležité taky je že u všech jde dál sundavat střecha (nebo aspoň targa), pohon je na zadek, jen 2 místa a sedí se až před zadními koly.
Náklady na servis / složitost / spotřeba / hmotnost budou bohužel ale taky o znatelný kousek výš.

Cena je spíš na té spodní hranici (obvzlášť když nezapomínáme servis po koupi, nějaký drobný tuning aby to měl člověk ke své chuti), takže se obrnit trpělivostí a vybírat a přebírat

James
05. července 2021, 13:14
2
Autíčkářův týden: Soumrak starých časů a bizár do africké pouště

Pán Amerika se mi líbí jak vypadá, je pro mě divně-hnusný takovým tím správným způsobem. Škoda že neudrželi aby to stále byl vzducháč.
Bohužel si Harlej nemůže dát pokoj s jejich debilním středověkým úhlem 45st. mezi válci (kde narozdíl od 90st. se písty navzájem dobře nevyvažují a tak to celé strašlivě vibruje), protože to tak dělají odjakživa od dob kdy jejich motorky vypadali spíš jako tlustší jízdní kolo a je to jejich benchmark. A proto u nich známe nesmyslné uložení motoru v rámu v silentblocích, aby takto hloupě generované vibrace potlačili, tedy motor nemůže být využit jako nosný prvek a tedy pevnost rámu klesá / hmotnost stroje stoupá. A/nebo vyvažovací hřídele a tím zase roste složitost a nejspíš i hmotnost.
90st. V2 vibruje také a víc než dost, ale narozdíl od Harlejovských 45st. snesitelně a tak není nutné motor uložit v silentblocích nebo doplňovat vyvažováky, aby se to po cestě nerozšroubovalo na prvočinitele.

James
21. května 2021, 12:10
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Jaké třeba? To by mě zajímalo :)

James
19. května 2021, 09:34
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Není ta problémová 1.8 vyvinutá Yamahou? Stejně jako ten krásně znějící V8 ve starších Volvech, co tu o něm někdo nedávno psal blog, jak ho to vytrestalo tím, že se na něm kdeco vysypalo.
DOKUD to funguje tak asi super, ale to je přesně ten problém u zábavných/zajímavých aut obecně

James
19. května 2021, 09:24
3
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Honda VTEC
Mondeo V6
Citroen V6 (C5 nebo starší)
...
To všechno jde koupit za pár desítek tisíc, a když člověk přitlačí, šance na hezký kus roste.

Zanedbatelně vyšší pojistka a na nevelkých ročních nájezdech i zanedbatelná vyšší spotřeba se hned vrátí na vyšším koeficientu příjemnosti motoru a první dražší poruše, kterou snad každý starý diesel dříve nebo později přinese.

James
13. května 2021, 14:11
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

U téhle gen. MR2 je vzhled až druhotný problém - prý je problematická ta 1.8vvti a nic jiného tam nedávali. 140ps není zoufalých na tak malé lehké auto, ale to že se vytahují štefty co drží hlavu k bloku ano. Proto bývají Celicy s tímhle motorem za pár kaček odstavené v kopřivách, zatímco ty starší generace pořád normálně jezdí

James
13. května 2021, 13:35
1
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Osobně se mi nejvíc líbí staré ameriky tak ze 40.-50. let: zlatá éra Cadillacu, ještě existovaly takové ty luxusní/inovativní dnes už méně známé značky Packard / Hudson / Studebaker. Koupit ale jedno z takových aut v dobrém a relativně spolehlivém stavu znamená min. stovky tisíc k Tvému rozpočtu navíc, specifické díly už problém, a jako daily si to může dovolit asi opravdu jen málokdo.

Jak už tady psali jiní, na starém autě stárnou hlavně různá těsnění, hadičky, pryžové díly, a to pokud se postupně nepovyměňuje, tak to bude věčný boj. K tomu se přidávají různé případné luxusní prvky výbavy, jejichž stav taky nebude top. Navíc podle mě na denní používání na českých silničkách to nic příjemného nebude, spíš to bude frustrující. Taky interiéry z té éry jsou obecně dost nechutně lacině zpracované a zub času jim taky na kráse nepřidal.
Spolehlivost těmi desetiletími navíc jde dolů.
Takže aby to opravdu nakonec byl splněný americký sen, než spíš rozčarování, nekonečné problémy a náklady.

Kdybych tedy chtěl stále nějak cool full size ameriku klasické koncepce za dostupné peníze pro častější ježdění, koukal bych do 90. let. Auta na platformě Ford Panther všichni chválí za mimořádnou bytelnost a spolehlivost, Caprice/Roadmaster/Impala případně Fleetwood z té doby rozhodně taky mají něco do sebe, a pochybuji že půjdou kdy sehnat levněji.
Bude to mít vstřikování což je docela plus, dobrou "komfortní výbavu", kvalita zpracování obecně byla v 90. letech už celkem na úrovni a celkově se v tom pravděpodobně pojede mnohem příjemněji než v americe o 10-20 nebo víc let starší.

Takový ten základ jako u koupě každé ojetiny bude:
- bez rozsáhlé nebo vážné koroze, bez znaků vážnější bouračky
- bez podivných elektro závad, elektroinstalace nezbastlená / jednotlivé prvky normálně funkční / celkově v dobrém stavu
- převodovka relativně čistý olej a řadící jak má, motor aby nekouřil, nežral vodu, nebyla vadná těsnění pod hlavami, při pohledu pod ventilové víko aby nebylo všude černé napečené bahno od zanedbávaných výměn oleje
- v žádném případě nebrat doježděné vraky s myšlenkou "to všechno si postupně nějak udělám"; počkat si klidně půl roku rok na opravdu pěkný kus a třeba i za trochu víc peněz

Hodně štěstí a nezapomeň sem nakonec napsat blog, jak to celé dopadlo a jak to nakonec celé vidíš

James
03. května 2021, 20:37
2
TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

Potřeboval jsem teď menší benzínovou dodávku, na drkačky po okolí, ale levně. Vysloveně jsem chtěl Scudo/Jumpy/Expert, ale v inzerci jen prastará ubohá 1.6. A přijatelnější 2.0 16v jsem tam zahlédl jen snad jedinkrát v životě.
Utekla mi pak docela pěkná Zafira OPC 1.gen. (fantastická recara o kterých si cokoliv jiného podobného může nechat zdát, k solidní volant a hlavice v základu a teoretických 240ps po chipu mě motivovalo) a koukal jsem i po VR6 Sharan/Galaxy/Alhambra. Pokud najezdím 10t km ročně, spotřeba je fakt jedno... protože stačí jedna z těch dražších typických poruch na starším dieselu a teoretická úspora na naftě mizí v černé díře, takže všechno to utrpení v rachocení, vibracích a smradu by byly stejně zbytečné

James
28. dubna 2021, 14:09
0
Hydropneumatické Citroëny: Kosmos mého mládí...

Ještě ne, to bych Tě už zasypával dalšími dotazy
Mechanika hotová
Prý už jen detaily v lakovně

James
26. dubna 2021, 13:15
0
Hydropneumatické Citroëny: Kosmos mého mládí...

Krásný článek
Shodou okolností i já měl strýčka v Austrálii, který nás občas přijel navštívit. Pamatuji si z 90. let výlet v Tatře 613, jindy ve VW The Thing, ty tu od nás měl přistavené.
V dohledné době bych mohl nabídnout ke krátkému testu Citroen XM 3.0 manuál předfacelift, pokud by byl zájem. Ale před pár lety tu na něj zveřejnil test Vojta Dobeš, i když to byl až pofacelift.

James
12. dubna 2021, 21:31
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Byly to ročníky 01 a 02. Kdy se to obecně začalo lámat k lepšímu?
Pokud je to pravda, tak to jsem rád. Vždycky jsem držel palce spíš PSA nebo Italům oproti "koncernu"
Ale 16 let starý Fiat bych si dnes opravdu netroufl pořídit, po vlastních zkušenostech viz. výše.

James
12. dubna 2021, 18:35
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Croma vypadá na docela fajn opomíjenou zajímavou volbu rozumu.
Automat od Aisinu, víceméně povedená a rozšířená JTDčka, pohodlí, vyšší posez-přehled, velmi dobrá výbava, možnost 200ps pětiválce, ...
Osobně už bych do Fiata ale asi nešel, a to na základě zkušeností s 2mi Multiplami. To jsou mimořádně promyšlená variabilní auta, vysoká užitná hodnota, vzhledem k tomu co to je se to i velmi příjemně řídí, je z toho výborně vidět a protože to je kratinké tak se dá všude dobře zaparkovat, motory mechanicky odolné a docela i dobrý přístup kolem nich.
ALE zabíjí to celkově mizerná kvalita (papírovo-hadrový interiér, podvozek, převodovka, poloosy, různé dílčí komponenty, ...). V tom je to zcela přesný opak Toyoty. To auto jakoby mnohem rychleji stárne: tak do těch cca 150t km relativně OK, při nájezdu 200t km už začíná být všechno neskutečně vykvrdlané, ošoupané, vymačkané apod. a tím jdou celkový dojem z používání i spolehlivost rychle na úplné dno.

James
29. března 2021, 11:41
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Přesednout do Toyoty Yaris apod. i na operák můžeš tak nějak vždycky. Pak bude všechno vždycky správně spolehlivě fungovat, nebudeš na to muset myslet, ale... něco tomu bude chybět, nebude to tak nějak ono a za deset let si na to už nikdo nevzpomene. :) Cena za to "vymanit se z uniformity" holt není úplně nulová, tak podobné dilema dnes a denně řeší určitě víc z nás tady. Ta ošuntělá MX5 na plecháčích vypadá skvěle, na tom vzhledu bych neměnil vůbec nic, žádnej detailing apod., ani náhodou
Třeba já jsem si říkal, že ten spolehlivej jednoduchej obyčejnej racionální novější daily vehikl konečně splním tím, že až si drahá polovička dodělá Evropskej řidičák, tak koupíme právě nějaký japonský městský primitivní né strašně starý vozítko. Jenže stejně mě to hledání a uvažování co pořídit vždycky nakonec odvane nějakým takovýmhle směrem (https://auto.bazos.cz/inzerat/132977790/Nissan-300ZX-Z31-Targa-rv-1984.php), vždyť by přece byla strašlivá škoda koupi dalšího auta nevyužít jako možnost mít zase něco starýho a cool a jinýho než všichni okolo :D

Nemá náhodou ten Hexagon identickej motor jako moje Honda Helix? Tedy jestli je to 250ccm

James
25. března 2021, 16:20
4
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Výborný článek: odkrývá tu zpravidla zakrývanou stinnou stránku a tak je jeho informativní hodnota na vysoké úrovni. Jen víc takových...

James
12. února 2021, 14:29
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Proč by někdo měl chtít XM bez hydrauliky a avantgardního designu? :) Ne vážně, vypadá opravdu zachovale a na každém rohu to rozhodně nepotkáte

James
12. února 2021, 14:24
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Když už, tak 166 je prý aspoň větší tank, a tam kde se 156 už rozpadla za hranici opravitelnosti, tam by 166 ještě mohla jakž takž chvíli fungovat. Ale i tak se na ní bude vztahovat všechno výše napsané o dojebané elektrice, vytlučeném podvozku, a prostě rozumný kus bez nutných investic v mnoha desítkách tisíc za málo nebude. Busso jako takové je prý i mechanicky celkem odolný motor, když aspoň občas někdo vymění olej a nějaký ten filtr. Když...

James
12. února 2021, 14:13
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Haha, no s tou rezervou na servis to můžu víceméně potvrdit: sám jsem nedávno v Německu neodolal Y3 V6 manuál kůže malý nájezd a ani tak to není bez X dodatečných vedlejších nákladů a delšího pobytu v servisu. Ale co bych pro uctění památky opravdových Citroenů neobětoval :)
Ale zrovna ten podvozek a vše s ním související není žádná drahá katastrofa jak si všichni myslí, samozřejmě pokud to už komplet nemá za sebou u neudržovaných a olítaných kusů - to ale opět platí pro skoro jakékoliv auto. Zrovna ten podvozek bych řekl že je velmi silné místo tohohle auta obecně, a to i z hlediska nákladů na průběžnou normální údržbu.
Je nezbytné opět stejně jako u jakéhokoliv auta (a tady to platí dvojnásob) koupit slušný kus a mrtvice nechat ležet někomu jinému.
Mnoho o tom ví místní člen Michal88 z XM klubu, který tu o tom napsal pár velmi dobrých informativních blogů, XMa dlouhodobě provozuje a sám si je i servisuje.
V případě tohohle auta je podmínka mít mechanika co se na to specializuje, a/nebo být trochu zručný a ochotný si o tom něco pozjišťovat, abych si většinu dokázal udělat sám. Nic z toho není (nemusí být) extra drahé a nemožné, ale prostě je to o něco komplikovanější než servisovat nějakou Feldu, na kterou je všude všechno a poradí si s ní každý.

Jinak ano vím že na obrázku je Y3, to jsem připojil jen pro nějakou ilustraci co to XM je.
Naprosto souhlasím s tím že Y3 zvenku a hlavně zevnitř vypadá mnohem zajímavěji než pofacelift (proto jsem naskočil do Y3 i přes ta úskalí teoreticky větší poruchovosti), u toho poface bych ale očekával trochu lepší stav v průměru (protože budou o pár let mladší) a o něco vychytanější spolehlivost už z fabriky. Kdybych neměl Y3, tak si ten poface na častější ježdění asi nakonec koupím sám.

Samozřejmě když bych měl být maximálně kritický, tak pravdu má Beastar: v téhle cenové relaci raději moc neexperimentovat, a koupit skoro cokoliv co je 4válec benzín manuál neshnilé + co nejlepší celkový stav. Toyota, Honda, ... ale klidně třeba i Dacia, Škoda Felicia, ... když to budou splňovat. Exkluzivita nula, zato spolehlivost maximální, servisní náklady a problémy nejnižší.
ALE... jsme na Autíčkáři přece ne? :)

James
11. února 2021, 20:32
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Citro XM pofacelift v co nejlepším stavu splňuje všechny požadavky snad kromě zajímavého motoru; a nebrat 2.5TD - praská hlava

James
30. října 2017, 23:04
4
Fiat Multipla: Nepochopené umění

Už zhruba dva roky provozuji CNG+benzín verzi (Bi-power) a cca tři roky JTD verzi. Oboje předfacelift.

Ano, CNG je poněkud zlobivá, není to ale nic strašného (koupil bych si to znova? jo), Fiat montuje CNG sériově do všech možných svých modelů už hodně dlouho, takže nějakou zkušenost s tím mají. Nikdy mne to nikde nenechalo a v nejhorším je možné prostě přepnout na benzín a jet dál. Ta moje CNG Multipla nejspíš sloužila jako taxík a hlavně poslední roky v ČR jí nikdo nic dobrého evidentně neudělal, takže jde její vrtochy nějak pochopit. Najeto podle budíku cca 209t km (podle stavu sedaček a ovládacích prvků asi jo), rok 2001. Ta moje má nepříjemnou výkonovou díru přesně mezi 2.000 - 3.000 otáček, to je dost otravné a je to věc co mi na tom vadí ze všeho nejvíc, bude něco špatně, možná je to jiným výfukem a tím že jsem na něm moc daleko posunul lambdu, nevím, v CNG opravně na nic nepřišli. Při přepnutí na benzín jde znát že to jede více, krásně plynule v celém spektru otáček. Startuje to vždy na benzín, po pár vteřinách samo přepne na CNG. Přepínat se to dá libovolně tlačítkem na palubce za jízdy. Ukazatel stavu nádrží CNG je dostatečně přesný, že už bude třeba tankovat se pozná tak, že to má menší a menší výkon, začne to občas cukat a mít tendenci chcípat. Na jedno natankování najedu něco přes 300km, až skoro 400km.
Jinak déle to startuje, občas to chcípne, to ale není časté a není potřeba to považovat za problém, to samé psali u recenze zánovní Octavie na CNG, je to prostě vlastnost plyňáků. Spotřeba CNG mi vychází +/- na 6kg/100km, jezdím hodně couračky kdy se to ani neohřeje. Je zajímavé jak se u CNG vůbec nešpiní motorový olej spalinami, je na měrce pořád téměř tak čistý jako nový. 1.6 motor má nějaké komplikovanější nastavení vaček DOHC, při výměně rozv. řemenu je na to potřeba takový spec. přípravek, je ale laciný. Důvod proč to některým lidem podivně vůbec nejede je právě v tom, že mají nevědíc rozhozené časování. CNG Multipla má velmi krátkou převodovku, takže ta 1.6 je ve městě překvapivě svižná, ale na dálnici je problém: optimální cestovní rychlost je tak +/- 110km/h, protože: to točí aspoň pod 4.000 a tedy ještě tak neřve, a hlavně jsem se dočetl něco o tom že hlava motoru nemá ráda když se to déle dusí na max., podpálí se ventily. Možná u Blu-power která je jen na CNG bez benzínu a prý snad je pro to lépe upravený motor, tak ta to možná bude snášet lépe. Člověk si musí rozhodně zvyknout na volnější tempo, asi tak jako se slabší dodávkou. V kopci plně naložené je to nicmoc. Zvyknout se ale určitě dá a nijak už mi to nevadí, tak tam budu o 10 minut později než ty nejrychlejší stíhači v TDIčkách co mě předjíždí jak to jde. CNG se velmi rychle ohřívá a v létě hodně topí, úplně se to peče, ale zase je schopné se to uchladit, to zase jo. I v mrazech to kupodivu startuje bez problémů, narozdíl od některých aut na LPG... Je dobré tam mít kvalitní svíčky i dobré zapalovací kabely, je to na to celkem náchylné. 1.6 nemá hydraulickou spojku jako JTD, ale obyč. lanko, a podle mne má horší lanovody řazení, to moje je nicmoc, má horší chod, tak to jako trochu zadrhává. Řadí ale na druhou stranu pořád spolehlivě. JTD má najeto skoro stejně, má větší vůle v kulise, ale řadí tak nějak hladčeji naprosto bez zadrhávání, ten mechanismus prostě bude asi jiný. Jinak CNG má oproti JTD zvýšený podvozek, což opticky vypadá blbě, ALE: je lepší výhled což mi velmi vyhovuje, a hlavně je mnohem pohodlnější pérování, takové vyloženě houpavé, trochu jako v hydraulickém citroenu. JTD má podvozek úplně jiný, pocitově o dost tvrdší. Je to kvůli tomu že auto je se silnostěnnými bombami na CNG o poznání těžší než JTD. Bomby jsou pod kabinou pod podlahou auta, takže je to slušně vyvážené, těžiště je nízko a nijak to nepřekáží v kufru, to je taky obrovské plus. CNG nemá rezervu pod kufrem jako JTD, buď vozit dojezdovku překážející hozenou v kufru, anebo já vozím sadu na lepení s kompresůrkem.

In general:
- jsem z těch kteří se nakonec dokázali "oprostit", díky tomu že jsem s tím něco najel a tedy už oceňuji že je to auto navržené zevnitř ven a nikoliv opačně. Úšklebky a mindráky ostatních řidičů jsou mi u pr*ele. Vím proč jsem si vybral zrovna tohle a proč mi to vyhovuje. Je to laciný užitečný pracovník na denní pojížďky.
- Podle mne nepřekonatelný poměr funkce / pořizovací cena (viz. současné ceny ojetin, dílů na vrakáči), a je jedno jestli JTD nebo CNG. Toto auto je skutečný funkcionalismus. Kdyby do toho ještě dávali Fiato-Alfí 5ti válce, bylo by to pro mne dokonalé auto a už bych po ničem jiném nikdy nepokukoval. Vím, nějaký Polák si tam dal 5v turbo z Fiata Coupé.
- Interiér je fakt chytře vymyšlený, prostě zmuchlali a zahodili zažitý způsob jak se auta navrhovala uvnitř, a vzali to jinak. Skvělé je si sklopit prostřední sedačky vpředu i vzadu, pak má člověk velmi širokou loketní opěrku se stolečkem a spolujezdec od něj sedí netradičně daleko, což mi velmi vyhovuje, jinak už bych to nechtěl, nesedět na sobě nalepení jako v jiných autech. Jet v tom ve 4 lidech takhle je prostě příjemné, je to takový pohodlný diskuzní klub, taková čajovna. Kvalita zpracování však pokulhává, je z toho cítit že je to takové dost laciné, plasty jsou extra mizerné a některé se časem loupou, jiné se "roztečou" a vypadají pak nechutně upatlané a lepí (to ale dělají úplně stejně i přepínače ve starších Ferrari, ha). Lze s tím ale žít. Výhled kolem dokola je dokonalý a na to si člověk taky rychle zvykne a už bych to jinak nechtěl.
- Kufr je dost krátký, ale je vysoký a široký, a lze si pomáhat vyhozením plata, sklápěním nebo vyhazováním jednotlivých zadních sedaček, to tomu hodně pomáhá. Sedačky jsou lehoučké, mechanismus jednoduchý, ne jako dvoutunová křesla třeba u Multivana.
- Skvěle se s tím parkuje, protože je to krátké asi jako Fabia hatch, a je z toho výborně vidět na všechny strany. Myslím že všechny mají parkovací čidla, ale zlobí.
- Zlobí taky el. sklápění zrcátek, na obou dvou co mám.
- El. okna chodí dost pomalu, takoví umíráčci.
- Podvozek je povedený, je to takové živé a přitom celkem stabilní, jak je to široké a přitom krátké. Má to nezávislé zavěšení vzadu, ale starší ročníky trpí na to, že se postupně zadní ramena vylomí dovnitř, jako u starých Škodovek. Novější to už nedělají, tam to prý nějak vyřešili.
- Celkově bych auto označil za lacino zpracované, je to z toho cítit. Neumím si moc představit jak by to najelo milion kilometrů jako staré Mercedesy, to už bude úplné zoufalé bezdomovecké ležení. Pozinková karoserie a motory by to asi daly celkem v klidu (u CNG nevím viz. podpalování ventilů), ostatní má tendenci stárnout dost rychle, 200t km na hrbu už je dost znát, v tom jsou jiné značky a modernější auta obecně o poznání dále. Spolehlivost podle mne průměrná, ale není potřeba se toho bát, to ne.
- Předfaceliftu pěkně svítí dálky umístěné v mozolu pod předním sklem, dál se mi líbí že potkávací světla jsou u něj ještě skleněná.
- Jak už někdo napsal, předfacelift je ten správně úchylný, pofacelift už znamenal strach Fiatu z prodejních čísel a tedy snahu stát se šedou octávií a tedy nudu. Nicméně pofacelifty jsou novější a kdybych kupoval další Multiplu, z tohoto důvodu už asi půjdu jen po pofaceliftu.
- Pasuje do toho volant z Alfy Romeo 156 "bolt-on",...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem