načítám data...

TheSnail

JménoJan Kříž
BydlištěPraha 8
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.0 měs.
Komentářů u článků10
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Real life pseudotest ojetiny: Alfa Romeo 156 2.0 twin spark jako daily

10. srpna 2020, 16:16 25 komentářů

Jak se žije s 20 let starou Alfou, které svítí na tachometru skoro 300 tisíc km a pod kapotou má vyhlášeného průseráře?

BMW 118i e87: ambassador lowcostu ve světě prémie

26. srpna 2020, 09:23 11 komentářů

V roce 2004 byla divná doba, kdo na Golfu mk3 neměl bodykit a kit, jako by nebyl, Standa Grossů už nebyl křišťálově čistý, ale ještě nebyl (politicky) mrtvý a v Mnichově se začal vyrábět hatchback nové řady.

Porsche cayenne turbo 4.8 V8 - real life test ojetin(y)

24. listopadu 2021, 20:02 4 komentáře

Zase přišel čas popsat ojetinu s problematickou pověstí a závěrem jí zhodnotit jako normální auto, kam stačí dolívat vodu do ostřikovačů..


Posledních 50 komentářů

TheSnail
02. ledna 2024, 08:04
0
Ford Mustang s197 4,0 V6: Od pantáty vedou dráty

Takové blogy jsou super, díky za to!
Jinak bohužel takové věci při opravách aut občas potkám, sice ne až takovou extrémní prasárnu. Ale ta prasečí mince má bohužel dvě strany, nabídku a poptávku. Třeba teď řeším u 3gen Octavie pokousané kabely od hlodavce, kde mi majitel odsouhlasil nákup dvou svazků za několik tisíc, protože i kdybych identifikoval všechna poškozená místa, strávil bych opravou tolik času, že by to byla podobná suma jen za práci a ve výsledku by měl za stejné peníze opravované kabely místo nových..point je, krom toho, že nejsem opravář, ale měnič :D že dokud budou lidi, co neakceptují, že nelze mít za 50% peněz 100% výsledek, tak holt takové prasečiny vznikat budou :(

TheSnail
17. listopadu 2023, 14:10
0
Úsekové měření: Když se touha po penězích stane nebezpečnou.

Situace je pořád stejná, instalaci radarů i samotné měření provádí fakticky soukromé firmy, dělení zisku z pokut/určených částek bylo označeno za nelegální už nějaký ten rok zpět, ti chytřejší to teď do smlouvy píší tak, že obec sdělí na konci měsíce, kolik vybrali a soukromý provozovatel radaru pak vystaví fakturu na údržbu..mrk mrk. Obvykle je součástí smlouvy i nějaký fixní nájem radaru. V jedné smlouvě (tusim, ze to byly Mladé Buky nebo nějaká vesnice v Podkrkonoší) dokonce byla hezká klauzule, že provozovatel radaru může od smlouvy odstoupit, pokud jeho obchodní partner (tuším město Trutnov) v úseku, kam má být radar umístěn, nezařídí omezení max.povolené rychlosti.

TheSnail
08. února 2023, 09:39
0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

Ani jedno, u koupě ojetiny mám na prvním místě cenu. Pak následuje požadavek, aby auto nebylo po bouračce a pak zase cena. Resp.opravitelnost i spolehlivost považuju spíš za otázku peněz, než vlastnost modelu. Radeji s budgetem 400k koupím auto za 200 s tím, ze se tam kilo hned pošle a další během prvních dvou let, než koupit za 395 se zbožným přáním, ze budu jen tankovat a jezdit a když se něco pokazí, budu zrovna já mit štěstí a bude to levný, protože se to psalo na fórech :)

TheSnail
28. října 2022, 12:30
1
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

:D pobavilo..kdyby to často nebyla pravda. Ještě by se hodilo dopsat špinavý sedačky/madla dveri. A ano, máš pravdu, že přístup “po mě potopa” není neobvyklý..různý samorezny srouby z hobbymarketu místo původních na uchycení různých krytů, mě už nechávají chladným, ale občas kdyz narazim na skvosty jako “kreativní opravu” strzeneho zavitu na vane pomoci silikonu nebo treba nová vyměněná jednotka parkovacích senzorů na půl potopená ve vodě (proč asi odešla ta stará..), tak věta “který prase to provedlo” je asi ta nejslusnejsi. Přitom když něco dělám (i na cizím autě) tak si rikam, ze když něco ojebu/dojebu, zadřel bych tim příště sám sebe, až na tom budu něco dělat

TheSnail
28. října 2022, 07:22
1
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Když mi bylo 18, hlavní a jedinou motivací byly nepřekvapivě peníze - ušetřit litr na výměně oleje byla pecka. Pak mě to začalo bavit a jak jsem postupně nakupoval nářadí, hovna a vybavení (naposledy zouvačka s vyvažovačkou) tak aktuální motivace k servisní automomii:
1.pořád peníze :D jsem zaměstnanec, takže si nemůžu říct, jak bych místo hrabání se v něčem uzavřel víc obchodů a vydělal víc. Dělám ve svém volnu a pořád mě to baví, je to pro mě něco jako pro jiné jít na pivo nebo koukat na Netflix.
2. Přehled o stavu auta - při nějakém úkonu si můžu v klidu prolézt přilehlé okolí a třeba výměny komponent podvozku dělat s předstihem, ne až ve chvíli, kdy to začne mlátit
3. Určitá nedůvěra ve “školené lidi, co to udělají za par mrzkých drobáků” protože už jsem viděl nějaké zprasky na vlastní oči a slyšel historky o utracených desetitisících, aniž by byl problém odstraněn. (Tím rozhodně nepausalizuju, jenže dovedu si živě představit, ze najít někoho spolehlivého se nemusí podařit na poprvé a to stojí peníze a nervy)
4. Ten pocit, když po odpoledni plném otázek “jak k tomu mám do háje dostat ruku?” nebo “to fakt musím kvůli tomu jednomu šroubu svěsit převodovku?” ta věc funguje

TheSnail
04. října 2022, 15:45
0
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Krab: o kterém Lotusu je řeč? Z blogů jsem pochopil, ze máš dva :D
Mě třeba taky baví při jízdě hlavně plynulost a asi kvůli “profesní” deformaci a mojí zálibě v řádně amortizovaných pekáčích, mi ke štěstí přispívá i fakt, ze na autě všechno funguje, jak má :D

TheSnail
04. října 2022, 07:06
2
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Článek super, auto zajímavý, přečetl jsem s chutí. Jen asi nikdy nepochopím ten filosoficky “spor” o ježdění na hraně, pro feel z jízdy mi přijde nepodstatný, jestli člověk využívá 90%, 100% nwbo třeba 30% výkonu a trakce auta. Když se za volantem bavím a ani jednou za jízdu tam nedam podlahu nebo redline, tak to přece není špatně. Jako chápu tu myšlenku, že když relativně slabý auto dokáže být zábavný a prodat jízdu jako trochu drama,, je to součást jeho kouzla a charakteru, ale to samé se dá říct o nadbytku výkonu a trakce a díky bohu za tu rozmanitost, ze si každý může vybrat dle svého.

TheSnail
21. října 2021, 16:29
2
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Jasný, že někdo se může chovat jako prase k autu za pár mega :) ale to je podle mě věc ignorace, lenosti nebo neznalosti, ne vnímání auta jako spotřebiče. Znám takové, co auto řeší, až když je v nouzáku, ale stejně k němu mají nějaký vztah. Ale tak to beru já, že pro mě je spotřebič třeba rádio nebo klima, co je v autě namontována. Auto už jenom kvůli jeho komplexnosti jako celku a nepostradatelnosti v životě za spotřebič považovat podle mě nejde, pokud nebudu mít mixer, tak si ráno protein zamíchám v šejkru. Bez auta? Fucked up.

TheSnail
20. října 2021, 20:24
2
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Zajímavý úhel pohledu na věc, sice taky jsem odpůrcem vynášení soudů ve stylu "tohle subjektivně považuju za spotřebič a to je špatně" ale asi mám jinou definici slova "spotřebič" a auto je pro mě prostě auto. Nic víc, nic míň. A moc si nedovedu představit, že někdo, kdo dá X násobek platu nebo z něj platí třeba 1/4 leasing např. za nový i30/fabii/whatever, tu věc považuje za spotřebič a přistupuje k tomu jako k mixéru.

TheSnail
22. května 2021, 09:20
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Image je na nic - následuj instinkt (poslouchej žízeň, sprite).
Osobně neřeším, nemá to cenu, řeší to stejně jen lidi, co se nějak zajímají o auta, většině je to fuk, asi tak, jako já nevnímám image značky telefonu a u svých přátel netuším, kdo má co za telefon. Stejně jako sám si ho kupuji podle nějakých požadavků je mi fuk, jestli tam je jablko nebo ne. Většina lidi si tak kupuje auta. Sám jezdím v Alfe 156, bmw e46 convertible a Porsche cayenne turbo s (957), u té trojky by člověk mohl říct “20 let stará alfa - socka, white trash, e46 - dyk more, nejsu love, čávo má mergl, cayenne - majitel pizzerie na malém městě, dotační podvodník nebo hokejista” ale žádné reakce v okolí takové nejsou. Naopak mi auta někdy i random lidi pochválí. Pro mě je ta image spis o tom, jak to auto vypadá, jestli je v pěkného stavu, je to pelešina nebo supermarket parking lot showcar.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem