Jan „TheSnail“ Kříž
| Bydliště | Praha 8 |
|---|---|
| Registrace | před 5.6 rok. |
| Poslední aktivita | před 8.4 měs. |
| Komentářů u článků | 12 |
| Pozitivních komentářů u článků | 8 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Já bych do první skupiny dal Alfu Giulia, s tím jak vypadá, nechápu proč někdo vůbec kupuje bmw :D
A do druhé Mercedes G, nemyslím teď v social spec na práci, ale jako flex symbol, protože jestli je nějaký segment, kde je opravdu ohromný výběr, tak “velký a luxusní SUV”
Přesně, ty odhady, co bude za 5 nebo víc let, nefunguji. Plně autonomni vozidla tu měly být za 5let..akorát se to říkalo někdy před 10ti lety :D O záplavě levných čínských aut, co změní trh, se mluví taky už kolik let. Zázračná baterka, která změní hru přichází každým rokem, zbývá jen malý detail - vymyslet tu novou technologii a vyvinout to, aby to dávalo ekonomicky smysl.
Krab: Náhodou e83 mám rád, jednu dobu mi to přišla fakt dobra hodnota za peníze, funkčně 90% stejně staré X5 za min peněz. A k těm opravám a udržování starších aut pri životě, tak pozoruju jeden trend, v poslední době dělám hodně velkých oprav (motory, převodovky, většinou rovnou s nějakym refreshem podvozku) kdy ta cena atakuje nebo rovnou překoná hodnotu auta, ale majitel se řídí úvahou “co jinyho bych za ty peníze koupi(a)” protože ono dát 120k do dvojkovy Octavie může vypadat hrozně, na druhou stranu v porovnání s ročním operakem na mk4 to dává smysl na to, že po opravě to zas pár let pojezdí. A celkově, opravy, který 5 let zpátky znamenaly vrakoviste (případně žít s tím, než to klekne definitivně a pak vrakoviste), mi teď přijde, že jedu na týdenní bázi
Takové blogy jsou super, díky za to!
Jinak bohužel takové věci při opravách aut občas potkám, sice ne až takovou extrémní prasárnu. Ale ta prasečí mince má bohužel dvě strany, nabídku a poptávku. Třeba teď řeším u 3gen Octavie pokousané kabely od hlodavce, kde mi majitel odsouhlasil nákup dvou svazků za několik tisíc, protože i kdybych identifikoval všechna poškozená místa, strávil bych opravou tolik času, že by to byla podobná suma jen za práci a ve výsledku by měl za stejné peníze opravované kabely místo nových..point je, krom toho, že nejsem opravář, ale měnič :D že dokud budou lidi, co neakceptují, že nelze mít za 50% peněz 100% výsledek, tak holt takové prasečiny vznikat budou :(
Situace je pořád stejná, instalaci radarů i samotné měření provádí fakticky soukromé firmy, dělení zisku z pokut/určených částek bylo označeno za nelegální už nějaký ten rok zpět, ti chytřejší to teď do smlouvy píší tak, že obec sdělí na konci měsíce, kolik vybrali a soukromý provozovatel radaru pak vystaví fakturu na údržbu..mrk mrk. Obvykle je součástí smlouvy i nějaký fixní nájem radaru. V jedné smlouvě (tusim, ze to byly Mladé Buky nebo nějaká vesnice v Podkrkonoší) dokonce byla hezká klauzule, že provozovatel radaru může od smlouvy odstoupit, pokud jeho obchodní partner (tuším město Trutnov) v úseku, kam má být radar umístěn, nezařídí omezení max.povolené rychlosti.
Ani jedno, u koupě ojetiny mám na prvním místě cenu. Pak následuje požadavek, aby auto nebylo po bouračce a pak zase cena. Resp.opravitelnost i spolehlivost považuju spíš za otázku peněz, než vlastnost modelu. Radeji s budgetem 400k koupím auto za 200 s tím, ze se tam kilo hned pošle a další během prvních dvou let, než koupit za 395 se zbožným přáním, ze budu jen tankovat a jezdit a když se něco pokazí, budu zrovna já mit štěstí a bude to levný, protože se to psalo na fórech :)
:D pobavilo..kdyby to často nebyla pravda. Ještě by se hodilo dopsat špinavý sedačky/madla dveri. A ano, máš pravdu, že přístup “po mě potopa” není neobvyklý..různý samorezny srouby z hobbymarketu místo původních na uchycení různých krytů, mě už nechávají chladným, ale občas kdyz narazim na skvosty jako “kreativní opravu” strzeneho zavitu na vane pomoci silikonu nebo treba nová vyměněná jednotka parkovacích senzorů na půl potopená ve vodě (proč asi odešla ta stará..), tak věta “který prase to provedlo” je asi ta nejslusnejsi. Přitom když něco dělám (i na cizím autě) tak si rikam, ze když něco ojebu/dojebu, zadřel bych tim příště sám sebe, až na tom budu něco dělat
Když mi bylo 18, hlavní a jedinou motivací byly nepřekvapivě peníze - ušetřit litr na výměně oleje byla pecka. Pak mě to začalo bavit a jak jsem postupně nakupoval nářadí, hovna a vybavení (naposledy zouvačka s vyvažovačkou) tak aktuální motivace k servisní automomii:
1.pořád peníze :D jsem zaměstnanec, takže si nemůžu říct, jak bych místo hrabání se v něčem uzavřel víc obchodů a vydělal víc. Dělám ve svém volnu a pořád mě to baví, je to pro mě něco jako pro jiné jít na pivo nebo koukat na Netflix.
2. Přehled o stavu auta - při nějakém úkonu si můžu v klidu prolézt přilehlé okolí a třeba výměny komponent podvozku dělat s předstihem, ne až ve chvíli, kdy to začne mlátit
3. Určitá nedůvěra ve “školené lidi, co to udělají za par mrzkých drobáků” protože už jsem viděl nějaké zprasky na vlastní oči a slyšel historky o utracených desetitisících, aniž by byl problém odstraněn. (Tím rozhodně nepausalizuju, jenže dovedu si živě představit, ze najít někoho spolehlivého se nemusí podařit na poprvé a to stojí peníze a nervy)
4. Ten pocit, když po odpoledni plném otázek “jak k tomu mám do háje dostat ruku?” nebo “to fakt musím kvůli tomu jednomu šroubu svěsit převodovku?” ta věc funguje
Krab: o kterém Lotusu je řeč? Z blogů jsem pochopil, ze máš dva :D
Mě třeba taky baví při jízdě hlavně plynulost a asi kvůli “profesní” deformaci a mojí zálibě v řádně amortizovaných pekáčích, mi ke štěstí přispívá i fakt, ze na autě všechno funguje, jak má :D
Článek super, auto zajímavý, přečetl jsem s chutí. Jen asi nikdy nepochopím ten filosoficky “spor” o ježdění na hraně, pro feel z jízdy mi přijde nepodstatný, jestli člověk využívá 90%, 100% nwbo třeba 30% výkonu a trakce auta. Když se za volantem bavím a ani jednou za jízdu tam nedam podlahu nebo redline, tak to přece není špatně. Jako chápu tu myšlenku, že když relativně slabý auto dokáže být zábavný a prodat jízdu jako trochu drama,, je to součást jeho kouzla a charakteru, ale to samé se dá říct o nadbytku výkonu a trakce a díky bohu za tu rozmanitost, ze si každý může vybrat dle svého.
Jasný, že někdo se může chovat jako prase k autu za pár mega :) ale to je podle mě věc ignorace, lenosti nebo neznalosti, ne vnímání auta jako spotřebiče. Znám takové, co auto řeší, až když je v nouzáku, ale stejně k němu mají nějaký vztah. Ale tak to beru já, že pro mě je spotřebič třeba rádio nebo klima, co je v autě namontována. Auto už jenom kvůli jeho komplexnosti jako celku a nepostradatelnosti v životě za spotřebič považovat podle mě nejde, pokud nebudu mít mixer, tak si ráno protein zamíchám v šejkru. Bez auta? Fucked up.
Zajímavý úhel pohledu na věc, sice taky jsem odpůrcem vynášení soudů ve stylu "tohle subjektivně považuju za spotřebič a to je špatně" ale asi mám jinou definici slova "spotřebič" a auto je pro mě prostě auto. Nic víc, nic míň. A moc si nedovedu představit, že někdo, kdo dá X násobek platu nebo z něj platí třeba 1/4 leasing např. za nový i30/fabii/whatever, tu věc považuje za spotřebič a přistupuje k tomu jako k mixéru.
Image je na nic - následuj instinkt (poslouchej žízeň, sprite).
Osobně neřeším, nemá to cenu, řeší to stejně jen lidi, co se nějak zajímají o auta, většině je to fuk, asi tak, jako já nevnímám image značky telefonu a u svých přátel netuším, kdo má co za telefon. Stejně jako sám si ho kupuji podle nějakých požadavků je mi fuk, jestli tam je jablko nebo ne. Většina lidi si tak kupuje auta. Sám jezdím v Alfe 156, bmw e46 convertible a Porsche cayenne turbo s (957), u té trojky by člověk mohl říct “20 let stará alfa - socka, white trash, e46 - dyk more, nejsu love, čávo má mergl, cayenne - majitel pizzerie na malém městě, dotační podvodník nebo hokejista” ale žádné reakce v okolí takové nejsou. Naopak mi auta někdy i random lidi pochválí. Pro mě je ta image spis o tom, jak to auto vypadá, jestli je v pěkného stavu, je to pelešina nebo supermarket parking lot showcar.


