TheSnail
Jméno | Jan Kříž |
---|---|
Bydliště | Praha 8 |
Registrace | před 4.1 rok. |
Poslední aktivita | před 1.0 měs. |
Komentářů u článků | 10 |
Pozitivních komentářů u článků | 6 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Real life pseudotest ojetiny: Alfa Romeo 156 2.0 twin spark jako daily
Jak se žije s 20 let starou Alfou, které svítí na tachometru skoro 300 tisíc km a pod kapotou má vyhlášeného průseráře?
BMW 118i e87: ambassador lowcostu ve světě prémie
V roce 2004 byla divná doba, kdo na Golfu mk3 neměl bodykit a kit, jako by nebyl, Standa Grossů už nebyl křišťálově čistý, ale ještě nebyl (politicky) mrtvý a v Mnichově se začal vyrábět hatchback nové řady.
Porsche cayenne turbo 4.8 V8 - real life test ojetin(y)
Zase přišel čas popsat ojetinu s problematickou pověstí a závěrem jí zhodnotit jako normální auto, kam stačí dolívat vodu do ostřikovačů..
Posledních 50 komentářů
Takové blogy jsou super, díky za to!
Jinak bohužel takové věci při opravách aut občas potkám, sice ne až takovou extrémní prasárnu. Ale ta prasečí mince má bohužel dvě strany, nabídku a poptávku. Třeba teď řeším u 3gen Octavie pokousané kabely od hlodavce, kde mi majitel odsouhlasil nákup dvou svazků za několik tisíc, protože i kdybych identifikoval všechna poškozená místa, strávil bych opravou tolik času, že by to byla podobná suma jen za práci a ve výsledku by měl za stejné peníze opravované kabely místo nových..point je, krom toho, že nejsem opravář, ale měnič :D že dokud budou lidi, co neakceptují, že nelze mít za 50% peněz 100% výsledek, tak holt takové prasečiny vznikat budou :(
Situace je pořád stejná, instalaci radarů i samotné měření provádí fakticky soukromé firmy, dělení zisku z pokut/určených částek bylo označeno za nelegální už nějaký ten rok zpět, ti chytřejší to teď do smlouvy píší tak, že obec sdělí na konci měsíce, kolik vybrali a soukromý provozovatel radaru pak vystaví fakturu na údržbu..mrk mrk. Obvykle je součástí smlouvy i nějaký fixní nájem radaru. V jedné smlouvě (tusim, ze to byly Mladé Buky nebo nějaká vesnice v Podkrkonoší) dokonce byla hezká klauzule, že provozovatel radaru může od smlouvy odstoupit, pokud jeho obchodní partner (tuším město Trutnov) v úseku, kam má být radar umístěn, nezařídí omezení max.povolené rychlosti.
Ani jedno, u koupě ojetiny mám na prvním místě cenu. Pak následuje požadavek, aby auto nebylo po bouračce a pak zase cena. Resp.opravitelnost i spolehlivost považuju spíš za otázku peněz, než vlastnost modelu. Radeji s budgetem 400k koupím auto za 200 s tím, ze se tam kilo hned pošle a další během prvních dvou let, než koupit za 395 se zbožným přáním, ze budu jen tankovat a jezdit a když se něco pokazí, budu zrovna já mit štěstí a bude to levný, protože se to psalo na fórech :)
:D pobavilo..kdyby to často nebyla pravda. Ještě by se hodilo dopsat špinavý sedačky/madla dveri. A ano, máš pravdu, že přístup “po mě potopa” není neobvyklý..různý samorezny srouby z hobbymarketu místo původních na uchycení různých krytů, mě už nechávají chladným, ale občas kdyz narazim na skvosty jako “kreativní opravu” strzeneho zavitu na vane pomoci silikonu nebo treba nová vyměněná jednotka parkovacích senzorů na půl potopená ve vodě (proč asi odešla ta stará..), tak věta “který prase to provedlo” je asi ta nejslusnejsi. Přitom když něco dělám (i na cizím autě) tak si rikam, ze když něco ojebu/dojebu, zadřel bych tim příště sám sebe, až na tom budu něco dělat
Když mi bylo 18, hlavní a jedinou motivací byly nepřekvapivě peníze - ušetřit litr na výměně oleje byla pecka. Pak mě to začalo bavit a jak jsem postupně nakupoval nářadí, hovna a vybavení (naposledy zouvačka s vyvažovačkou) tak aktuální motivace k servisní automomii:
1.pořád peníze :D jsem zaměstnanec, takže si nemůžu říct, jak bych místo hrabání se v něčem uzavřel víc obchodů a vydělal víc. Dělám ve svém volnu a pořád mě to baví, je to pro mě něco jako pro jiné jít na pivo nebo koukat na Netflix.
2. Přehled o stavu auta - při nějakém úkonu si můžu v klidu prolézt přilehlé okolí a třeba výměny komponent podvozku dělat s předstihem, ne až ve chvíli, kdy to začne mlátit
3. Určitá nedůvěra ve “školené lidi, co to udělají za par mrzkých drobáků” protože už jsem viděl nějaké zprasky na vlastní oči a slyšel historky o utracených desetitisících, aniž by byl problém odstraněn. (Tím rozhodně nepausalizuju, jenže dovedu si živě představit, ze najít někoho spolehlivého se nemusí podařit na poprvé a to stojí peníze a nervy)
4. Ten pocit, když po odpoledni plném otázek “jak k tomu mám do háje dostat ruku?” nebo “to fakt musím kvůli tomu jednomu šroubu svěsit převodovku?” ta věc funguje
Krab: o kterém Lotusu je řeč? Z blogů jsem pochopil, ze máš dva :D
Mě třeba taky baví při jízdě hlavně plynulost a asi kvůli “profesní” deformaci a mojí zálibě v řádně amortizovaných pekáčích, mi ke štěstí přispívá i fakt, ze na autě všechno funguje, jak má :D
Článek super, auto zajímavý, přečetl jsem s chutí. Jen asi nikdy nepochopím ten filosoficky “spor” o ježdění na hraně, pro feel z jízdy mi přijde nepodstatný, jestli člověk využívá 90%, 100% nwbo třeba 30% výkonu a trakce auta. Když se za volantem bavím a ani jednou za jízdu tam nedam podlahu nebo redline, tak to přece není špatně. Jako chápu tu myšlenku, že když relativně slabý auto dokáže být zábavný a prodat jízdu jako trochu drama,, je to součást jeho kouzla a charakteru, ale to samé se dá říct o nadbytku výkonu a trakce a díky bohu za tu rozmanitost, ze si každý může vybrat dle svého.
Jasný, že někdo se může chovat jako prase k autu za pár mega :) ale to je podle mě věc ignorace, lenosti nebo neznalosti, ne vnímání auta jako spotřebiče. Znám takové, co auto řeší, až když je v nouzáku, ale stejně k němu mají nějaký vztah. Ale tak to beru já, že pro mě je spotřebič třeba rádio nebo klima, co je v autě namontována. Auto už jenom kvůli jeho komplexnosti jako celku a nepostradatelnosti v životě za spotřebič považovat podle mě nejde, pokud nebudu mít mixer, tak si ráno protein zamíchám v šejkru. Bez auta? Fucked up.
Zajímavý úhel pohledu na věc, sice taky jsem odpůrcem vynášení soudů ve stylu "tohle subjektivně považuju za spotřebič a to je špatně" ale asi mám jinou definici slova "spotřebič" a auto je pro mě prostě auto. Nic víc, nic míň. A moc si nedovedu představit, že někdo, kdo dá X násobek platu nebo z něj platí třeba 1/4 leasing např. za nový i30/fabii/whatever, tu věc považuje za spotřebič a přistupuje k tomu jako k mixéru.
Image je na nic - následuj instinkt (poslouchej žízeň, sprite).
Osobně neřeším, nemá to cenu, řeší to stejně jen lidi, co se nějak zajímají o auta, většině je to fuk, asi tak, jako já nevnímám image značky telefonu a u svých přátel netuším, kdo má co za telefon. Stejně jako sám si ho kupuji podle nějakých požadavků je mi fuk, jestli tam je jablko nebo ne. Většina lidi si tak kupuje auta. Sám jezdím v Alfe 156, bmw e46 convertible a Porsche cayenne turbo s (957), u té trojky by člověk mohl říct “20 let stará alfa - socka, white trash, e46 - dyk more, nejsu love, čávo má mergl, cayenne - majitel pizzerie na malém městě, dotační podvodník nebo hokejista” ale žádné reakce v okolí takové nejsou. Naopak mi auta někdy i random lidi pochválí. Pro mě je ta image spis o tom, jak to auto vypadá, jestli je v pěkného stavu, je to pelešina nebo supermarket parking lot showcar.
Poslední komentáře
- PB, Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč...
Absence pristrojove desky, pripadne head-up displaye je jeden... - PB, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
No s tou cenou to začíná být zajímavé - aneb máš-li milion... - Michal Lenc, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Tak ty čínský elektromobily bývají všeobecně levnější.... - HeavySmoker, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Viem tomu autu odpustiť ten design, ale vždy som mal rád lámanie... - man1k, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Zvenku je to za mě ošklivá E60. - rock, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Volvo má zase svoje problémy; při představě, že bych se měl... - stirling, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
Mne sa tiez e63 lubi , aj som sa na tom vozil ked to bolo nove.... - Lukáš Naske, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
A situace je ještě o to horší, že s Volvem by se měl porovnávat... - Honza123, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Nechapu ceny elektromobilů.. Volvo EX30 s dvojnasobnym vykonem... - Karel TB, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Bavím se, že jsem trefil MiTo :) Moje zkušenost je Delta... - Habakukk, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Státu je to ve výsledku úplně jedno. Hlavně, že se jede... - Lukáš Naske, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Popravdě si tohle nějak nepamatuji – tedy nepřišlo mi na pedálech... - VK, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Je to už pár let, co jsem měl jednu dvěstaosmičku půjčenou... - Lukáš Naske, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Trochu jsem se snažil předat info o tom, že to právě není... - Frodo, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Podle předpovědi počasí doufám, že v následujících dnes...
Poslední inzeráty
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem
2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem
2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko
69 komentářů - Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů