Když mi byly zhruba čtyři roky, byl svět o dost jednodušší. Třeba taková auta – seřadit je od nejhoršího po nejlepší se dalo snadno, stačilo se podívat na tachometr, konkrétně na nejvyšší dostupnou číslici. Čím více, tím lépe. Auta s čísly nad dvě stě? To už bylo něco. Když jsem se později dozvěděl, že číslo na stupnici zdaleka nemusí odpovídat skutečné maximální rychlosti, byl jsem z toho trochu zklamaný.
Později jsem už tušil, že maximální rychlost, které může auto dosáhnout, rozhodně není jediný údaj, kterého si je třeba všímat. Přidala se třeba hmotnost (tehdy ještě nesprávně vnímaná tak, že čím víc, tím lépe), zdvihový objem, počet válců a také povědomí o tom, že i když auto nejede zrovna rychle, může excelovat v jiné kategorii. Ano, tušíte správně. Jako každý správný školák jsem si prošel klasickým obdobím “přebíjené” hrané s kartičkami automobilového kvarteta. Dodnes si díky tomu pamatuji nazpaměť specifikaci Citroënu SM: 210 km/h, 160 koní v 5750 otáčkách, 2670 ccm, 6 válců, 1450 kilogramů.
Když pak došlo v pubertě na první skutečné zážitky za volantem, perspektiva nabraná z barevných kartiček se sporťáky dostala první vážnou trhlinu. Mému čtrnáctiletému já přišla i obyčejná stodvacítka jako použitelně silné přibližovadlo, hrdých 60 kW naftové Vectry, která patřila kamarádovi už vypadalo jako slušná porce výkonu a dvojnásobný výkon domácího šestiválcového Citroënu XM jsem vnímal už skoro jako zbytečnost a nevyužitelný potenciál.
Právě naftová Vectra zmíněná výše mi ale také otevřela dveře do světa turbodieselů, u kterých “ani tak nezáleží na výkonu, ale na krouťáku, víš co…”. Do té doby veskrze nezajímavé newtonmetry najednou získaly status jakýchsi “lepších” kilowattů, které ukážou, jak moc auto “dovopravdy jede” a samozřejmě došlo i na ono okřídlené “táhne vocpoda”. Kult německých “tédéíček” byl zkrátka v době, kdy jsem byl na střední škole, velká věc. Mě samotného ale Passat B5, Octavia první generace a čtyřkový Golf příliš neuchvátily.
Táhne odspodu, jezdí za málo. Německé TDI byl sen. Ale ne můj.
S přibývajícími kilometry za volanty různých půjčených aut od kamarádů jsem na silničkách mezi poli ale zjišťoval, jak moc jsou čísla relativní. Velký Wartburg 353 tourist měl sice “papírově” jen padesát koní, ale jeho uzoučké pneumatiky nebyl problém se zakvičením protočit i při řazení z dvojky na trojku a v městských rychlostech ujel leckomu. Šedesát sedm koní jednobodově vstřikující Felicie proti tomu působilo jako unavené stádo tlustých bachyní.
A s mým prvním vlastním autem, starým Swiftem s osvědčenou 1.3 s dechberoucími 86 hp jsem poprvé začal i se zkoumáním výkonových křivek, ideálních otáček a podobných radostí. Ne snad, že by to nějak zvlášť pomohlo, ale pro ten pocit, že řadím maximálně efektivně jsem si dokonce na otáčkoměr k hodnotě 5800 otáček nalepil červenou šipku s nápisem SHIFT! a cítil se jako velký specialista na efektivní provozování automobilu.
Omlácenému sedanu mužné barvy sice asi mé “přesné” řazení v efektivitě provozu nepomohlo, ale ten pocit, ten za to stál.
No a pak jsem to na pár let vlastně skoro přestal řešit. Moje další auto byl Favorit, který jezdil prostě jako Favorit, pak jsem najezdil sto tisíc naftovou služební dodávkou bez turba, u které byl pro mě nejzásadnější údaj užitečná hmotnost a teplota motoru. A i když dýchavičný diesel a vysoké těžiště nejsou rozhodně ideální pro boření rychlostních rekordů, všiml jsem si, že na okreskách, kterými jezdím každý den pětkrát tam a zpět, dokážu dýchat na záda i vesnickým tunerům. Byl to hezký pocit, být takovou light verzí lokálního diktátora.
Když jsem pak jednoho dne klíče od služebáku vrátil a vybíral si auto pro sebe, přiznám se, že nejzásadnějším parametrem nebyl výkon, ani hmotnost, ani nic podobně ušlechtilého, ale prachsprostá spotřeba, respektive co nejlepší poměr mezi ní a cenou auta. A tak jsem skončil za volantem naftové Lancie Lybry, která mi také několik let dobře sloužila a měl jsem jí docela rád. A vlastně omylem jsem díky tomuto italskému kombíku zjistil, že “sofistikovaná víceprvková zadní náprava s pasivním natáčením kol” není jen marketingový slogan, ale věc, která reálně pomáhá při rychlých průjezdech zatáčkou.
Při výběru dalších aut už nějaká čísla moc roli nehrála. Řídil jsem se spíš svými zkušenosmi, radami kamarádů, pociem z jízdy a neměřitelnými skutečnostmi, jako třeba jak moc se mi dané auto líbí vzhledově, nebo jak jsou sedačky kompatibilní s mým pozadím. Jistě – velké auto s motorem posílajícím na kola padesát koní bych si asi nekoupil, mnohem více mě ale zajímá reálný pocit z jízdy. Jak auto jede, jak zatáčí, pocity a tak trochu nehmatatelné abstraktno jsou pro mě nakonec mnohem důležitější, než nějaké číselné údaje.
Mám to tak i u testovacích aut. Úmyslně si o nich předem nezjišťuji přesné specifikace, ale snažím se je vnímat bez předsudků a očekávání, které by tato čísla určitě nastavila. Občas mě to pak při psaní testů dost překvapí. Některá pocitově rychlá a silná auta mají v techničáku poměrně skromné cifry a naopak jsou i papírově silné stroje, které ale reálně moc dynamicky nepůsobí. Konec konců – 66 kW první Miaty, která se na tomhle serveru tak trochu těší pověsti supersportu, na papíře opravdu úctyhodně nevypadá. Ale na nějaké hezké okresce je vám to úplně jedno a stejně všem ujedete. (Anebo to tak alespoň říkají majitelé tohoto mrkacího mýdla na kolech).
A tak se ptám vás, milí čtenáři – řešíte vůbec technické údaje automobilů? A pokud ano, jaké z nich považujete za skutečně důležité a o něčem vypovídající? Máte třeba nějakou nepodkročitelnou hodnotu výkonu, pod kterou byste zkrátka nešli? A co ta maximální rychlost ze začátku článku – hraje pro vás nějakou roli, nebo jde jen o údaj vhodný možná tak k chlubení v hospodě? Napište nám do diskuze.
dom
31. 8. 2020, 08:08 0 reagovatMě zajímá zrychlení 0 - 100. Lepší údaj by byl pružné zrychlení, třeba 80 - 130, ale to se člověk většinou nikde nedočte.
MBMB
01. 9. 2020, 00:21 1Protože žádné takové porovnatelné číslo napříč auty ani nelze určit. Smysl by to dávalo u elektromobilů s jednostupňovou převodovkou, jinak ne.
Každopádně je to veličina rovněž souvisící s výkonem a hmotností, čili pro porovnání mezi jednotlivými auty obdobně poslouží to číslo 0-100 km/h.
bitner
31. 8. 2020, 08:51 0 reagovatPoslednich par let resim jednu hlavni vec: primovstrik (zlo)/ neprimovstrik (dobro). To ostatni uz je podruzne.
MLKR42
31. 8. 2020, 09:54 0Nemelo by to bys spis o kombinaci primovstrik - EGR?
Bez EGR nema na ventilech moc co karbonovat.
Jakub Pospíšil
31. 8. 2020, 09:57 6Já myslím, že Bittner (kam se hrabe :D ) to řeší hlavně kvůli plynu...
MLKR42
31. 8. 2020, 10:04 0Ha, to me vubec nenapadlo, ze primovstriky se s plynovymi prestavbami vlastne musi daleko hure kamaradit ...
Sedrik
31. 8. 2020, 10:15 0A já myslel, že kvuli zvuku :D
bkralik
31. 8. 2020, 12:15 0MLKR42: O EGR skoro nejde - to že karbonují ventily u přímovstřiku je kvůli tomu, že benzín ze vstřikovačů neomývá talířky, takže co na ně přistane, to se tam zapeče. A je jedno jestli to je něco zvenku, olej z odvětrání klikové skříně, spaliny z válce při sání a nebo spaliny z recirkulace...
riderhenry
31. 8. 2020, 17:00 0bkralik: To je sice pravda, ale uvážíme-li, že vzduch je filtrován, zatímco výfukové plyny z EGR a olej z odvětrání vůbec, logicky bude největší svinstvo EGR + odvětrání kliky. Sám jsem dělal letos u desetiletého přímovstřiku walnut blast a pak namontoval oil catch tank a zaslepil EGR. Po ujetí asi 500 km už tam byla hladinka oleje. Takže toho oleje šlo zpátky taky víc než dost. Věřím, že (kdyby to ten motor vydržel) po dalších deseti letech provozu by byl výrazně čistší.
bitner
31. 8. 2020, 18:12 3Plyn taky, samozrejme. Ale slysel jsem o primovstrikach jen to nejhorsi: redeni oleje benzinem pri studenem provozu, karbonovani pri nizke zatezi, vstriky v hajzlu kvuli N95 a bioslozkam a nakonec i nutnost filtru castic uz i pro tyto benzinaky. S tema filtrama by teda nemel byt takovy problem jako u dieselu, ale je to zas neco navic.
Za me je dneska nejrozumnejsi variantou motor 1,4 T 88 kW od Fiatu. 4 valce, neprimovstrik a pry to jede jak rallyova Lancie.
spooon
31. 8. 2020, 20:02 0tak tak, Fiatí 1.4 je teď jeden z nejlepších běžných motorů.
Habakukk
01. 9. 2020, 10:14 0No T-Jet spíš žere jako rallyová Lancie, ale ono to už bude jedno, se spřízněním emisí tyto motory končí a budou nahrazeny FireFly.
krab
01. 9. 2020, 10:26 0U toho motoru Fiat FIRE 1368 cc je asi otázka jaká specifikace, z který doby a jaký emise to plní. Například motor co nám běhá v Mitu, což je první verze turbo, kde aplikovali tu elektrohydraulickou vačku Multiair opravdu na dynamic režim jede hodně dobře, je to ostřejší motor než 1.4 TSI od koncernu z té doby a má i fajnovej zvuk. V pozdějších letech , konkrétně u toho Spideru co jsem měl byl ten motor bohužel už jaksi přiškrcenej nebo softwarově jinak laděnej, bohužel projevem k horšímu. Na druhou stranu oproti motorům TSI má dost teatrální turbodíru v otáčkách do 1500 a to tak, že někdy takový to rozjetí se z takřka klidu na dvojku nedává a je potřeba si na to dát pozor, motor má rád otáčky. Ale s tím jsem naopak velice spokojenej.
Žere přiměřeně, žádná rallová Lancie - olej nežere vůbec (ale není to pravidlem u všech) a benzínu cca 7.5 litru při normálním svižným ježdění.
Habakukk
01. 9. 2020, 11:35 0No je to jednoduché dnes máme u FCA 1,2 a 1,4 Fire s atmosféře které v dohledné době skončí. Pak tu dožívá 1,4 T-jet s 88kW s klasickým rozvodem. Systém Muliti air v podstatě skončil s Euro 6 tedy i verze 110kW a 125kW. Dneska jezdí 88kW tjet za 7,5 - 8l/100km což není hodnota kdo ví jak zajímavá.
krab
01. 9. 2020, 11:52 0To tak nějak bude, já mám modelovej rok 2011, výroba myslím ještě 2010, takže to bude Multiair nějaká ta Euro 5
Spotřeba 7-8 litrů není zázrak to jo, nakonec tyhle italský motory jsou trochu víc krmený benzínem mi přijde než právě německý přímovstřikový, ale zase mají oproti tomu trošku charakter a chtějí se točit, jsou živý.
Posledních pár turbomotorů Euro 6 co jsem si vyzkoušel mi připadalo vždycky takový unylejší, s až snad dieselovou charakteristikou. Naposledy teď ve Volvu V40 , benzínový dvoulitr generace motorů "VEA" Nemastný, neslaný, předpokládám, že jsou snad aspoň spolehlivý. Což je teda otázka, protože moc informací jsem stejně nikde zatím nenašel.
Habakukk
01. 9. 2020, 12:04 -1Tak 1,4Fire když je studená smrdí po benzínu řádně až přemýšlím jak to mohlo projít Euro6 :-) ale tam se asi měří zahřátý motor. Celé rodiny Fire motorů je škoda a vlastně končí jedna epocha započatá Unem v osmdesátkách. Uvidíme co přinese 1,3 firefly se kterou jsem ještě nejel.
Habakukk
31. 8. 2020, 08:56 3 reagovatNejdůležitější parametr je cena. Pak už je to jenom najít vhodnou kombinaci ostatních parametrů. Které mimo výkonové můžou být i počet míst či velikost zavazadlového prostorů atd. No a pak ta pocitová zda je možné se ztotožnit se značkou samotnou.
Bavoraczech
31. 8. 2020, 09:33 0 reagovatU daily mě zajímá hlavně jestli to má mlhovky a klimatizaci :D. Pak mě zajímá pohodlí, poměr výkon / spotřeba / velikost kufru.
U auta pro zábavu sleduju 0-100. To je vlastně pro zábavu možná ten nejdůležitější parametr. Samozřejmě to musí být ve spojení s nějakou sofistikovanější nápravoujak píšeš u té Lybry. Jinak bych mohl skončit třeba u Oktavie RS a to nechceš :)
Sedrik
31. 8. 2020, 09:36 1 reagovatMoc hezky napsané - vzpomínám si na můj první zážitek za volantem opravdu silného auta: Lancia Thema s oturbeným benzínovým dvoulitrem. Posadil mě za volant kamarád a jeli jsme z Blanska směrem na Lipůvku - tehdy (kolem 2000) tam nebyl nic moc provoz, tak se dalo jet celkem rychle a já byl z těch bratru 150 koní vyděšenej k smrti (kamarádovo "tak tomu konečně nalož" mému mladému já s řidičákem sotva 6 měsíců starým taky moc nepomáhalo). Naštěstí jsme oba přežili :)
A k tématu - zrychlení a maximálka mě vůbec nezajímají (doteď nevím přesně, kolik má M2C - někde píšou 4,4, nekde 4,2...who cares)
Pokud se na něco koukám, pak na váhu, ale i to je v poslední době k ničemu, protože všechna auta váží 1,5tuny a víc (spíš víc), takže vyloženě lehké auto není.
Takže odpověď asi je: na čísla nekoukám, protože o tom, jaké auto je nic neříkají - pokud se chci za volantem bavit.
Pokud budu vybírat auto na konkrétní účel (kromě zábavy), pak velikost kufru, spotřeba (a velikost nádrže) začnou být důležitější.
Ale zrychlení? Údaj na prd.
Habakukk
31. 8. 2020, 10:10 0Tak pokudu to bylo v zatáčkách dole u šebrova tak chápu ten respekt křížků kolem silnice je tam dost a rozsekaných aut ještě víc.
Sedrik
31. 8. 2020, 10:14 0Přesně tam - Blansko, pak směrem k novohradskému tunelu, Šebrov (tam jsme se otočili a vyměnili :)
Pomníčky tam byly vždycky, ale v té době tam byl mizerný asfalt, takže to tam nebyl ráj motorkářů a nejezdili tam ani cyklisté. Takže to tam nebylo tak strašné, jak dnes.
MLKR42
31. 8. 2020, 10:12 0 reagovatV tomhle jsem hrozne schizofrenni, chtel bych od auta uplne vsechno. Ale doma resime dve veci - smysluplnou ekologii/ekonomii v ramci daily provozu a adventrure faktor na vikend se spetkou semtam 3.5 h na dalnici za rodicema bez zlomene patere a najezdu na migrenu.
Dost by se mi libilo XV v e-Boxeru, ale to je o ctvrt mega za rozpoctem, takze zatim cekam jestli nespadnou ceny crosstaru o trochu niz - s tim ze holt budem o tech vikendech chodit o par kilaku vic pesky.
Ruben
31. 8. 2020, 10:47 0 reagovatJá vybíral svoje první a stále současně auto asi dva roky. Hledal jsem poměr ceny / zábavnosti, jízdních vlastností, váhy a spotřeby. Nakonec mi z toho vyšel Swift 2009 a s váhou 1050kg a 93k mě od té doby vozí úplně všude ( i Alpy ve 4) a na okreskach, které znám (Vysočina) ujizdum všem.
Zajda
31. 8. 2020, 12:13 0Přesně stejným autem jezdí 10 let máti, spolehlivý nenáročný stroj. Plné obsazení v Alpách bych ale zažít nechtěl. I ve dvou jsem musel ve vracečkách dávat 1° abych vůbec odjel. Motor je super, ale převody k němu nepasují. Dvojka spadne vždy pod max. krouťák a trojka taky nenavazuje. 4 a 5 konečně ano, ale to už jsme na dálnici. Se 165mm gumama jsem překonal 200 GPS, se 185mm už to nikdy nešlo :-) Ovladatelnost krásná, ale pozice za volantem prožitek dost kazí.
beastar
31. 8. 2020, 11:05 3 reagovatResim vykon, zrychleni, hmotnost a spotrebu. Neresim kufr, vnejsi rozmery a znacku. Jsou dobra a spatna auta:) Max rychlost resim jen v moment kdy ji dosahnu. Soucasne si myslim, ze pro bezny jezdeni je hmotnost poddruzna vec v ramci reality. Kdyz ma auto 400 koni, tak opravdu v provozu na silnici i kdyz bude mit 2 tuny pomale nebude.
Jinak kvarteto klasika. A taky vzpominam jak mi treba prvni Toledo Magnus 1.6 melo sto koni(voe pico vyrval) a tusim 1,2 tuny. Pripadalo jako super rychla kara...
Vavris Vavrisovic
31. 8. 2020, 11:30 3 reagovatTy začátky má asi každý stejné... nejdřív byla měřítkem kvality auta maximální rychlost, pak se k tomu přidalo i zrychlení 0-100, někdy na střední pak byl objeven komplexní údaj - časy na okruzích / ve srovnávacích testech...
No a celé se to vyvinulo do dnešní podoby, kdy buď nekoukám na nic, anebo, když si chci něco vyfabulovat třeba u novinky, ještě před prvními dojmy testerů, zevrubným zkoumáním celé technické specifikace = hmotnosti, křivky průběhu výkonu/momentu, převody, rozměry pneu, typ turba, plnící tlak, specifická konstrukční řešení... prostě soubor všech údajů, díyk kterým člověk na základě zkušeností dokáže docela přesně odvodit, jaké to asi bude...
Blaazen
31. 8. 2020, 12:01 0 reagovatCo jsem míval Favorita a Feldu na dlouhé přesuny na dálnici tak koukám na maximálení rychlost a zrychlení (jak z 0-100, tak i na pružné. První abych nepřekážel kamionům a mohl je i předjíždět, druhé abych se bezpečně dostal do křižovatky a předjel co nejrychleji, tedy nejbezpečněji.
eLzyx
31. 8. 2020, 13:29 0 reagovatu auta na denní ježdění chci minimálně 150kW. Manuál. A nebo když už tedy automat, tak s 180kW+. Maximálka alespoň 210km/h (jsem si zvykl na maximální tempomatovou rychlost Volva). Další parametry mi jsou docela putna. Pak už je to o subjektivních dojmech - jak se v tom sedí, jak se to auto ovládá, jak to auto vypadá. A to nejen zvenčí, ale i zevnitř.
U veteránů řeším spolu s emocemi tak trochu i investiční potenciál - je to auto již na maximální ceně? Nebo ještě poroste (růst očištěný o inflaci)?
Fandatik
31. 8. 2020, 14:19 2 reagovatPři výběru auta je pro mě nejdůležitější názor mého servisáka, co chce a umí dělat. Ale určitě bych nekoupil znáček, ke kterému mám averzi. Takže ve finále si můžu koupit cokoliv chci, pokud to bude Mercedes. Nejdůležitější je abych se v autě dobře usadil a měl pohodlí.
A pak je priorita stav/cena. Určitě mě mrzí že v E mám pouze čtyřválec, ale prostě nešlo to za ty peníze nekoupit. Ale občas nedostatek výkonu pozoruji.
To samé u pelechu do města bych chtěl radši benzín.
Snažím se to vytěsnit. A doufám, že při obměně budu mít více štěstí.
Trinom
31. 8. 2020, 16:34 3 reagovatV případě daily věcí mě neskutečně baví "oddbally", čili autíčka, které půlka lidí vůbec nezná a neví co od nich čekat, přičemž v jiné části světa to je považováno za kult. Dost často tak člověk získá "hodně muziky za málo peněz." Což je ostatně případ i mojeho Daihatsu.
Romus
31. 8. 2020, 16:46 5 reagovatOkey, zapínám Automation... :-)
Paul.Try
02. 9. 2020, 19:39 0:D :D Prosim. Kde stahovat už mam 3 verzi z Uloz..... a nefunguje. Klidně do zpravy Dik
Romus
02. 9. 2020, 22:06 2asi nepotěším, ale Steam :-D
martin_100
31. 8. 2020, 20:00 1 reagovatJelikož mě auto dopravuje do práce tak mě zajímá kolik to žere a a kolik to utahne na vleku.
fortress
31. 8. 2020, 20:29 3 reagovatPři výběru nového koukám aby mělo lepší parametry než to stávající.
Woyta
01. 9. 2020, 04:16 0Tak to buděš mít s budoucími výběry asi problém. :D Když už i omlácenej Modrej skrček nabízí větší výkon než nejsilnější Fabie. A to šlo tenkrát o motor ze středu nabídky.
Ronoath
31. 8. 2020, 20:33 0 reagovatKdyž jsem auto kupoval, zajímaly mě nejvíce sedačky. Do Mazdy 3 jsem se se svým rozměrnějším pozadím nevešel. Pak mě zajímá, zda to má hydroměnič, a pak karoserie. Miluji sedany. Ostatní věci jsou až po těchto.
Woyta
01. 9. 2020, 04:11 0 reagovatNo auta v pro moje ježdění vybírám stylem: 1) Maximálně troje dveře (Veloster a RX8 jsou vyjímky) 2) Příjemná pozice za volantem (záchodova ergonomie VWG mi fakt nesedí) 3) Příjemný pocit ze řízení a minimum otravných asistentů. 4) Minimální výkon 75kw. No a poslední 3 auta plnili i bonusový bod 5) Cena do 15 000kč. :D
Habakukk
01. 9. 2020, 06:54 3Tak ve třídě do 15 litrů chápu, že to auto bude mít minimum asistentů :-)
Stanley
01. 9. 2020, 09:42 1 reagovatÚplně u prvního auta mě zajímaly, jsa ovlivněn okolím, fotří parametry - spotřeba a kufr. Dneska mě zajímá hlavně hmotnost, průběh výkonu, podvozek, sedačky a posed - to mám až skoro fetiš, ty musí být perfektní. Pak 0-100, ale jak kde, kdyby mi někdo nabídl levostrannou S660, tak beru i s jejím víc než 10s zrychlením. Výborná věc jsou dobře sladěné stupně převodovky, jenže to se v tabulce nedočtete. Spotřebu řeším jen pokud je nad 10 litrů, tam už musím přemýšlet.
Co mě naopak vůbec nezajímá, je zůstatková hodnota - auto si nekupuju nad své finanční poměry, ani jako "investiční", takže pro mě naprosto zbytečný parametr.
Důležitá věc je taky řidič - ten aktuální například nesází vždy zrovna přesné meziplyny a další věci, nicméně zatím ho neumím vyměnit.
Vojta
01. 9. 2020, 11:55 0 reagovatJá jsem u prvního auta nejvíc asi řešil výbavu, komfort a výkon. Přecijen... do té doby byla dlouhá léta hlavním autem rodiny Fabia HTP f sociálu bez klimy. Výbava tam byla jen centrál a lakované nárazníky a z toho pramenila jistá frustrace. Prvním autem se tak stala 159 2.4 JTDm a vlastně i po těch deseti letech netuším, kam jinam bych se měl u auta na denní ježdění přesouvat tak, aby mi to dávalo smysl.
Hmotnost u normálního auta neřeším, spíš poměr výkon/hmotnost. Celkem podstatný je taky průběh výkonu a momentu, protože 200HP někde v 8500rpm je mi prd platných, než to tam roztočím, tak mi všichni ujedou, navíc to pak moc řve. Tím se dostávám k dalšímu parametru a tím je ticho v cestovních rychlostech. No a samozřejmě je důležitý dobrý podvozek - takový, který není příliš tvrdý a ani na rozbořených okreskách neodskakuje, ale zároveň to není kachna a člověk může jet rychle bez toho, aby se bál. Nutnou položkou výbavy je pak klimatizace, bez ní auto nekupuju.
Junior
01. 9. 2020, 16:31 0 reagovatNapíšu do youtube "ObjektZájmu Max speed autobahn" a kouknu se, za jak dlouho se dotyčné vozidlo doplazí z 80 na 150+. To je celý :)
Augi
01. 9. 2020, 23:17 0 reagovatMaximálka mě nezajímá, vlastně ji ani u mých aut nevím. Zrychlení je lepší údaj, pro daily je hranice 10, pro funcar by se nabízelo 5 ;-)
Výkon pro daily min. 100 kW, u funcaru nehraje roli, tam mi víc záleží na celkovém pocitu z řízení.
U dailyny vyžaduju automat.
Vencos
04. 9. 2020, 20:51 0 reagovatMe vzdycky zajímá, jesln jestki je to výhodný a jestki je to aspon trochu divný. Nic moc měřitelnýho.
Peppan
04. 9. 2020, 22:38 1 reagovatTak k nam domu nesmi zadny trivalec, zadna nafta, minimalni celk vykon pohonu 160k z min 2litroveho objemu, dale obecne take problemove veskere jednotky..coz clovek vzdy nekde vycte, kdyz se zajima, neb kupuji pouze a jen a pouze vozidla po faceliftu ke konci vyrobniho cyklu.. tedy veytinou much a problemu proste. Maximalni rychlost me nazajima, spise vzdy dam na osobni zkusenost z delsiho odzkouseni vozu, kde me zajimaji jizdni vlastnosti, odladenost systemu tedy koordinace automatu s motorem a pruzne zrychleni pri beznych jizdnich situaci. Vetsinu vozu s DSG bych take diky jejimu neblahemu chovani v nizkych rychlostech nikdy nekoupil. Drzim se pouze a jen japonske produkce a v zivote jsem do servisu s nicim nemusel, dokud to tak zustane .. zustanu i ja verny japonskym vozum..nyni uz s hybridnim a do budoucna treba jen elektrickym pohonem ..Lexus ci Mazda.
Staromil
20. 5. 2021, 23:19 0Jako bych to napsal sám, přesně oblast mého hodnocení a stejná geografická poloha světa aut pro mne...no, pravda, nafta nějakou dobu, když nebyly DPF, byla a jezdilo to velmi dobře a spolehlivě, ale dnes už to není při charakteru jízd, téma pro moje auta. Takže doplním za sebe - dobré parametry motoru potěší, pohodlí a přepravní kapacita je velmi ceněna, ocením hlavně asi dobrý podvozek, maximálka mezi prioritami taky není, spotřeba moc nerozhoduje, automaty zatím nevyhledávám...
custom1
06. 9. 2020, 20:00 1 reagovatPro mě je nejdůležitější, aby to bylo z USA. :)