načítám data...

Desatero okreskového hoonera

19. března 2020, 10:57 106 komentářů Vavris

...mám na ksichtě pihy z prachu brzdových destiček, jsem ožehnut studeným jarním sluncem a nadýchaný jedy z Lotusu bez katu... a mám potřebu sdělit světu moudrost...

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Desatero okreskového hoonera

Kdybyste to náhodou nechápali, to vznesné popisné cosi v perexu mělo vyjádřit, že jsem se zase choval nezodpovědně a ublížil stavu své Mazdy nevhodným způsobem pohybu po krásně prázdných okresních cestách nejrůznější kvality i šíře.

V ten den se na Ecce Homo sešlo více podobně smyšlejících lidí a na můj vkus to celé probíhalo takovým hezkým nesobeckým stylem, kdy si pacienti užili, ale cyklisti nebyli ohrožováni, provoz šikanován a žádné těhotné ženě v okolí nebyl vyvolán předčasný porod. Ale o kolegialitě a slušnosti to vlastně bude jen částečně, protože core bude o rychlosti, krvi, smrti a…  co to melu… Prostě pojďme si tady zkusit sestavit desatero okreskového hoonera. Takový slovníček pravd, mýtů a bájí získaných během mnohaletého pohybu mezi lidmi, kteří trestají okresky v nejrůznějších vozidlech…  A takovou shrnovačku důvodů, proč v reálném světě vlastně neexistuje nic rychlejšího, než Clio RS s instalovanou fičurou schopného jezdce.

Ještě bych rád dodal, že celý článek je romanopisecké dílo nemající žádnou souvislost s existujícími osobami či skutky a prosím, nezkoušejte nic z níže popsaného dělat doma. Je to morálně závadné… Sestim smiřte…

Pojednání první – Dobrým autem špatného řidiče nevyvážíš (většinou)

Motoristické moudro praví, že moderní auta jsou tak efektivní a rychlá, že s nimi zvládne švihat ukrutným tempem kdejaký jednoruký bandita, který ví lautr hovno o brzdění, zatáčkách či snad přenosu hmotnosti. A ano, do určité míry to je pravda. Při vhodných podmínkách umí instantní výkon a kopa elektroniky zamaskovat i totálního kentaura (zdravím pana s M5, který před rokem v Mýtě proháněl zbytek provozu, ale vůbec nevěděl, která bije a od průseru ho chránili všichni svatí). Na druhou stranu, okreska je fluidní prostředí s mnoha proměnnými. A v konečném důsledku ani Nissan GT-R nepomůže vemenu od toho, aby se polekal habru u cesty, nepřiměřeně brzdil, neplynule najížděl a v důsledku řidil tak, že si ho povodí třeba nějaký lokální diktátor v krabici od bot… 

Pojednání druhé – Lokálního diktátora nelze porazit téměř žádnými prostředky

…čímž se dostáváme k lokálnímu diktátorovi. Tím kupodivu není myšlen někdo na způsob Pabla Escobara, který by snad každého opovážlivce vytlačil ze srázu nebo nakrmil větším počtem nábojů sedm dva a šedesát. Pojem lokální diktátor jsem před lety zachytil někde na internetu a bylo to trefné pojmenování pro člověka, který dokonale zná silnice přilehlé ke svému bydlišti. Ví, kde je hrbol, kde to klouže, kde se naopak dá opřít o drsný asfalt, kde to jde bezpečně katnout, prostě zná každý metr. Je tak nepřekonatelným a nedostižným vládcem svého území. Praxe říká, že takovému člověku nemá smysl vzdorovat a snažit se mu vyrovnat. Zároveň lokální diktátor umí šířit zmar a deprese v okolí. To třeba, když se znudněným výrazem visí v interceptoru Fabia 1.2 TSI na zadním nárazníku Leonu Cupra, jehož řidič nechápe, jak je to možné.

Pojednání třetí – Šířka je tvůj nepřítel

Taky jste si jako děti mysleli, že dominantním predátorem automobilového světa je placatý supersport? Všechen ten omračující výkon a dynamické parametry…   …jsou na okresce úplně k hovnu, protože ve výsledku máte podobné pocity jako subsaharský Afričan na výletu po jihovýchodní Asii – jak se tam krucinál vlézt a nerozštípat to na kusy…   ehm…  prostě čím míň milimetrů šířky, tím víc možností volby stopy, větší pocit komfortu a větší prostor pro hašení, když nedejbože přijde krize.

Pojednání čtvrté – Koně vlhčí rodidla, ale brzdy vyhrávají…

Tohle poněkud expresivní vyjádření má velmi prozaický význam. Machrování silným motorem je asi tím nejrozšířenějším machrováním mezi autaři. Rozbíjení hlav o čelní sklo na brzdách se v kurzu širší veřejnosti zrovna nenachází… Ti, kteří někdy zkoušeli sprinty ale jistě potvrdí, že i velká výkonová převaha může znamenat jen pár délek rozdílu na několika stech metrech. Které však lze následně během jednotek sekund smazat brzdami se silnějším účinkem nebo tím, že bytost tlačící na pedál na něj prostě bude tlačit ideální intenzitou. Tldr; Kdo brzdí (blbě), nevyhrává.

 

Pojednání páté – Ani nejrychlejší pistolník s atmosférou nepřestříli turbopušku

Musíš umět řadit a využívat výkon motoru – konstatují často zapálení fanoušci v diskuzích, když náhodou někdo plive na nějakou atmosféru s výkonovu špičkou ve startosféře. Jenže atmosférický motor neodpouští a když se na to od vedle dívá turbo, tak rovnou fackuje. Můžeme být purističtí až do aleluja, ale co se efektivity týče, nemá atmosféra na okresce nejmenší nárok. Už pouhé “přechodové” pasáže, kdy podřadit už nemá smysl, ale na aktuální převod se auto teprve “vymotává” z letargie, znamenají pro šťastlivce s turbomotorem snadné metry k dobru. Pokud však ve voze s přirozeným plněním někde na výjezdu “zapomenete čtyřku”, můžete v Hondě S2000 jen bezmocně koukat, jak vám slabší a o kus těžší Mégane GT220 Combi nekompromisně mizí za horizontem.

Tldr; Slabší turbomotor může být v reálném prostředí snadno rychlejší než silnější atmosféra.

PS: Fakt to neneguje čtvrté pojednání. Jste chytří, určitě vnímáte rozdíl :-)

Pojednání šesté – Potit se máš v posteli, ne za volantem

Sdělení: “Pičo vole vy jedete strašnou kládu ty kráso..” proneseno oroseným rozechvělým stvořením je věc, která mě dokáže nejvíce vylekat a okamžitě mě přepíná do módu “výletník”. Není nic horšího, než jantar, který jede nad své síly. Proboha, chceme se projet, ne zabít! Naštěstí ti dva, kterým se skrz úpornou snahu držet tempo splašili koně, navštívili v prvním případě jen les a v tom druhém svodidlo. A protože už to je docela dávno, a stal se ze mě dědek, beru od té doby zodpovědnost i za ně a když u někoho pozoruju náznaky, zpomaluju.

Pojednání sedmé – Brzký apex toliko pro tunery dobrý jest

Policajti vozí v autě pilu, aby mohli řezat zatáčky. Řezání zatáček by ale mělo zůstat jen v onom vtipu pro 2. třídu ZŠ nebo v rally. Při použití na okresce totiž hrozí, že bude následně do dotyčného řezat chirurg. Velmi brzký apex znamená, že při sebemenší chybě či přepálení rychlosti hrozí nekontrolovaný výlet do příkopy, stromu nebo protisměru. Tento způsob krouhání okresky je možný pouze v případě, že jste pilot nějakého predátora ve stance stylu, který je pro tyto případy vybaven speciálními bezpečnostními fičurami a když hrozí průser zabrzdí kolem o podběh, vanou o asfalt nebo se na to vysere rameno, protože už odmítá dále snášet teror TAčka složeného na max a 10 palců širokých kol s ET0.

Pojednání osmé – Na chodce a cyklisty jsme hodní

Projíždět kolem cyklistů nebo skupinky turistů s motorem v 7000 otáčách a vnějších tlumičích zaražených na horních dorazech je výrazem arogance, sobectví, nízkých mravů a je to dobré leda k tomu, aby nám naši čuráčí zábavu někdo zakázal. Jsme lidi, kurňa…

Pojednání deváté – Za každou zatáčkou číhá traktor na štorc…

…tak podle toho jeď. Mít rezervu všude, kam nevidím, je základ. Vybrat si, jestli to pošlu do dětí u krajnice nebo do dubu, je sice dilema s jasným výstupem, ale výsledek vám zrovna na náladě nepřidá. “Chtěl bych sám sebe potkat v zatáčce v protisměru?” je dobrý způsob určení, jestli mám rozum, nebo jsem dement.

Pojednání desáté – Cílem je radost, ne rychlost

Z prvních pěti pojednání možná vyplývalo, že jsou určena pro nějakou partu kokotů, kteří se na okreskách tahají o sekundy, ale tak to přece není. Cílem je mít v žíle spíš endorfin, než adrenalin. Jasně, někdy se při tom jede rychleji, porovnávají se skrytě šulínci a trochu to spolu souvisí, ale jsme zase u premisy, že nejrychlejším autem na okresce je Renault Clio RS. Je. Ono GT-R by asi umělo být rychlejší, ale pak se z hooningu stává spíš obecné ohrožení pro jedince se zcela vypínacím mozkem. A to je tak nějak celkově na prd…  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bagett'o'mobile
19. března 2020, 12:05
4

Nejvíc se mi libí, jak je článek psán s humorem a zároveň vyvolává potřebu sebereflexe. Chvíli jsem si říkal, jak se chci stát lokálním diktátorem, ale poslední 3 body jsou dosti výmluvné na to, abych to pustil z hlavy.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. března 2020, 14:50
2

Mi možná lokální diktátor přijde paradoxně jako jedna z nejbezpečnjších variant, protože znalost prostředí přináší i přehled kam jde odkud vidět nebo jestli na silnici "tajně" neústí nějaká cyklostezka nebo turistický bod zájmu...

krab
19. března 2020, 13:40
3

Asi tuším z jakýho Lotusu jsi se těch splodin nadýchal... ale Vašek tam cat má, myslím, že ho nějak složitě sháněl loni, protože se mi rozpadnul nebo co...

Parádní blog, po obědě nutnost přečíst!

Oponovat není co, je to přesně tak. A lokální diktátor je super.. Je fakt, že člověk postupně vážně už na těch přilehlých asfaltkách přesně ví, kde je jaká díra a tak. No, ale že bych se stal diktátorem? No to ani náhodou.

Do toho osmýho pojednání by i platilo předjíždění překážek provozu, respektive ostatních aut. Já předjíždění považuju za tu vůbec nejnebezpečnější součást okreskovýho poježděníčka, kór ve skupince. Tady to chce vždycky uklidnit jakoukoli emoci, nasadit trpělivost a předjet vážně jakmile je to fakt na jistotu. Ono se do toho občas přimíchá i ta nepříjemná věc, že ti nějaký jetel při předjíždění navíc ještě to svoje auto voroštuje, aby ti jakoby ukázal, že nepředjedeš tak snadno...

A pak ještě k tomu traktoru napříč - častěji se mi stává, že jezdí auta v protisměru v půlce silnice. Taky s nima dopředu počítám. Málokdo se umí držet správně ve svým pruhu.

reagovat
Pólin
19. března 2020, 22:40
0

Jak se tady zminuje to predjizdeni- prihoda dneska z rana: jedu cca v 6 hodin rano do prace po okresni silnico cca stovkou a na totalne slepem horizonzu me odhadem tak ve 160, 170km/h predjede jantar s teslou. No u nas v dedine ma teslu jen jeden manik, ktereho od videni znam a bydli kousek ode mne. Po praci se tam zatavim, v klidu mu rict, at se uklidni... ale sakra...totalni absence sebereflexe...borec jeste rozchechtany, jaka to byla prdel a jak ta tesla jede jak z praku... fakt nepochopim...:/

Za
Zazaa
19. března 2020, 13:53
0

Prima čtení .... a jsk už bylo naznačeno humornou formou podané informace které mají hlavu a patu :-)

reagovat
ro
rock
19. března 2020, 15:34
4

Pojednání deváté vládne všem. A kdybys zkrátil tu přímou řeč na "Chtěl bych sám sebe potkat v protisměru?", tak v sobě částečně nebo úplně skloubí hned několik dalších bodů a dalo by se to tesat do kamene.

reagovat
M P
19. března 2020, 16:05
10

Ono je to jako takové obecné moudro platné pro všechna odvětví lidského konání... :D říká se tomu zlaté pravidlo. Ale zapomínáme na to. Já taky. Sorryjako.

„Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim.“ (Bible, Tob 4,15)
„Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi.“ (Bible, Lk 6,31, srov. Mt 7,12)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2020, 19:57
3

Na tobě je vidět, že jsi nejen skvělej řidič, kterej má cit pro auta, ale hlavně, a co je mnohem důležitější, že to máš v tý hlavě srovnaný a chováš se jako inteligentní, dospělej člověk, kterej si je plně vědomej následků svýho jednání. Kéž by se totéž dalo říct i o ostatních lidech, který potkávám denně na silnici.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. března 2020, 15:04
0

Ty jo Knighte, nepřehánějte to všichni. Fakt nejsem kombinace Seba Loeba s Markem Ebenem :D

Bageta
19. března 2020, 21:26
4

"Za každou zatáčkou musíš čekat kombajn." je to první co jsem slyšel od táty, když mě učil řídit. Skvěle napsáno. Pobavilo a zároveň donutilo se na chvíli zamyslet, jestli se člověk na tý silnici občas nechová už za hranou.

reagovat
Pólin
19. března 2020, 22:30
2

Jak jsem zacinal jezdit na motorce, tak jsem zase od taty slysel "pocitej s tim, ze Te chce kazdy ridic zabit":D ale jako oboje je pravda...

Tomino
19. března 2020, 21:36
0

Moc fajn blog. Líbí se mi celkové podání a hlavně to, co tak vnímám mezi řádky. Tomáš to popsal přesně, z pohledu člověka, který má řízení srovnané v hlavě. No, a co tak vnímám, z komentářů a jinde, že o sobě jako řidič pochybuje. Těžko říct, všiml jsem si, že ho hodně lidí tady na Autíčkáři bere jako dobrého řidiče, ale on sám vidí své rezervy. A to je právě super. Nejhorší je, když si o sobě člověk myslí, že je superskvělý pilot a realita je opačná. No, a o lokálním diktátorovi se mi zmiňoval o mnoho let zpátky taťka, sám bývalý závodník z dob, kdy výkony aut byly úplně jinde než dnes. Ale taky byl daleko lepší řidič, než kdy já budu. S lokálním diktátorem nemá moc smysl závodit, když zná cesty jako své boty, povrchy, zkouší alternativní stopy atd. První rada od táty, při mých řidičských začátcích, byla něco na způsob "tvého traktoru" za zatáčkou, za horizontem a podobně. Budu se opakovat, ale blog je super.

reagovat
krab
19. března 2020, 22:21
0

Mě se to taky fakt líbilo. Tomáš fakt projevuje příjemnou míru skromnosti co se týká řidičských schopností, přitom já taky nepochybuju o tom, že je zapálený, zkušený a fakt dobrý řidič. Na tom se to i pozná, v těch textech, že to sice napíše mile, skromně, ale stejně víš, že jel kdoví kde pilu, kterou dávají leda tak jen ti osmahlí kluci tam z toho dálného východu :-D

Člověk si to svezení prostě musí užít, nakonec jakákoli hezká cesta a svezení, pokec s podobně postiženými kamarády je balzám na duši. Není potřeba nic hrotit, frajeřit, jet opravdu rychle. Dneska jsem se taky pěkně projel, pracuju teď už delší dobu z domu, tak aby člověku z toho nehráblo, chce to prostě jet na nákup do poněkud vzdálenější sámošky :-D A počasí už je vyloženě hezký...

A Tomáš mě překvapil s tím pojednáním o turbu. Ono to tak opravdu totiž je. Ne vždycky tenhle typ motorů vyhledáváme, to asi máme společný oba, ale ve výsledku je nutno uznat, že když má sporťák pořádná turba, pořádný motor, tak to řidiči vyloženě leccos usnadní a trochu to svezení taky posune zase jiným směrem. Ale ne vždycky to my jako blázni do aut, těch mechanických hraček vyhledáváme. Na druhou stranu taky už jsem dávno pochopil, proč většina učůrává z turba a PDK. Prostě to letí, pádlem uděláš cvak, cvak, motor si hlasitě ukrkne a letí dál... je to rychlý a jednoduchý.

beastar
19. března 2020, 22:37
2

Ten poslední odstavec. Je smutný že to musí Tomáš rozvést až takhle aby to někteří byli schopní pobrat. Docela posun od frází typu výkon si musíš zasloužit. Výkonná auta umí řídit každý. Moc dobře si pamatuji jak to tady nějak takto za hlasité podpory mnoha a mnoha lidí vytruboval pan Dobeš. A mám pocit že ty si byl Péťo z jeho arbitrů. Prostě to turbo ti kazí ten zážitek a automat je naprostá blbost. Když jsem tehdy psal, že i spousta závodních aut vlastně sází na pádla potažmo teda automat, tak sem nebyl div za idiota. :D

A hle najednou je to vlastně v čem to je. Jinak jako v kostce souhlas. A samozřejmě že Tomáš za tím volantem něco umí a reálně je prostě lepší řidič, než větší část z nás. Tak to si nemusíme nic říkat. Tak to prostě je. Už jenom tím, že sbírá zkušenosti. To že je skromný a více méně se jakoby podceňuje. To je spíš kladná vlastnost která mu za tím volantem naopak dost pomůže. I když teda nevím jak na dráze to musí vědět on. Celkově ten seznam je zajímavý. S některými věcmi nelze jinak než souhlasit. Devítka je evergreen podobných článků. Zase je to prostě v provozu naprostá nutnost. Sám se snažím jezdit převážně v noci. Ráno nevstávám rád. A nebo fakt jako tam kde vím, že provoz je minimální, ale i tak tam jsou často cyklisti, motorkáři a traktory:)

Dřív se jezdilo hodně jinak protože tehdejší dostupný auta byly trochu jinde. Ono jít si užívat jízdu na okresku se škodárnou 120 asi nikoho nenapadlo. A ono ani na tom Západě to nebyla zase taková sláva. Dneska buďme rádi, že to je tak jak to je.

krab
19. března 2020, 23:21
0

Jo, máš pravdu... byl jsem ten podporovatel atmosfér a nadšeně jsem to podsouval, že tyhle motory jsou nejlepší. Ale s odstupem jsem to viděl jen v určitých souvislostech a jiný mi unikaly.

Proto to dneska vidím zase už jinou optikou. Pořád jsem ale ten týpek, kterej si radši koupí slabší Clio RS než Mégane RS, který má turbo, bude jezdit radši s 911 s atmosfericky plněným motorem, asi ani nejspíš nevymění atmosféricky plněný Lotus za ten přeplňovaný kompresorem atd....

Na druhou stranu ... měl jsem třeba na výběr MX5 s atmosférou 1.5 anebo Fiat 1.4 turbo a vybral jsem turbo. Mělo to sice víc důvodů nesouvisejících z motorem, ale najednou mi ten šnek pod kapotou nevadil. Giulia 2.9 QV mi taky nevadí, tam jsou ti šneci dva... 911 turbo je má taky je to boží sportovní vůz..., Alpine A110 má taky turbo. Ono to chce prostě k tomu přistupovat míň dogmaticky. Jedna univerzální pravda prostě neexistuje.

Po
Pospis
20. března 2020, 00:08
3

Lokální diktátor. zná trať, díry, spoje, sklon, kde to klouže..... Zná i hloubku škarp, Trať jel víc než 3000x Prošel pěšky x krát, Zná i provoz. Ví, že autobusák co ho potká za zatáčkou si najíždí a kdy je nejlepší doba vyrazit, aby nemusel předjíždět. Taky na tý trati většinou nechal několik aut. A když vás veze, tak u toho nemluví, nehraje u toho radio....

beastar
20. března 2020, 00:42
0

Krab: Já jsem to sice napsal docela tak jakoby ostře. Je to ale prostě tak dodnes na to vzpomínám jaký tady byly ohledně toho plamenný debaty jak jako atmo jedině a prostě motor non turbo super. A samozřejmě manuál only jinak to prostě není zážitek. A zrovna u tebe se naplno ukazuje jak moc dělají zkušenosti. Od té doby si jezdil X dalších aut a hodně silných aut. A prostě si to začal vnímat v úplně jiným kontextu. Já neříkám že třeba nejsou dobrý atmosferický motory oni jsou a jde s nima jezdit úplně jinak, než s turbo motorem. Rozhodně to vždy neznamená, že jsou lepší. A teda jasně je důležitý v čem to je a na co to auto máš.

Každopádně pokud to máš na nějaký víkendový vyloženě výlety asi dobrý. Říkat ale MX5 poslední gen. 1.5 sporťák to je takový skoro až vtipný. Nejen že to auto je hnusný a podivně malý to ok to může být věc názoru a priorit... ale prostě to nejede. A když už teda atmo tak ať to má alespoň zvuk což další taková ATMO modla toyobaru aspoň má když se tomu trochu pomůže. Téhle věci se nedá ani pomoc takže volbu 1.4T naprosto chápu. A jako dvě turba to už je úplně jinde:) A samozřejmě to souvisí s výkonem. Kdo neměl bu-turbo nemůže to nikdy pochopit. A tim teda zase na druhou stranu nechci tvrdit, že by z toho byl každej odvařenej. Ono nejlepší je tak trochu se pokusit nakombinovat ten oldschool s tím dneškem ... z toho pak jsou nejlepší auta jako právě 911. Já sem si zkusil teď na chvíli po dlouhé době N GTR. 3.8 biturbo přes 500 koní. A můžu ti říct, že mě to fakt nebavilo. Protože to úplně popírá další věci... je to moc velký, těžkopádný a neobratný a zároveň moc nebezpečně neovladatelný když s tim chceš jet pičo vole tu pilu, tak se z toho pojebeš brzo... Takže to chce prostě přesně.... nebrat to tak dogmaticky ..

krab
20. března 2020, 14:19
0

Já vím jak ty to myslíš Beastare, přesně, ono je všechno hrozně relativní. Skutečně, už jsem přestal šířit dogmata o tom, že jedině zadokolka, jedině manuál, jedině atmosféra, jedině ubrat hmotnost atd. Jsou věci co vyhovují každýmu jinak. Ve výsledku neplatí ani to Vavrisovo pravidlo s tím Cliem RS. Je to zase vázaný na určitý místo, určitou situaci. Když jsem se sešel s maníkem, který měl Clio RS MK2 172 v nevídaném stavu kvůli focení a článku, tak mě protáhl po ústeckých okreskách ve středohoří, které sice znám, ale už leta tam nebydlím a rozhodně už si nepamatuju každou škarbu, díru, typ zatáčky atd. Přijel jsem na srazík poršákem a měl jsem co dělat, abych za ním cestou na místo focení nezaostal, protože těma úzkýma vlásenkama se Clio protáhlo tak rychle, až jsem se divil. A on se taky jistě trošičku rád předváděl... A mě to vlastně bylo i sympatický ... nakonec pro fotky jezdil tak bláznivě, až vylít na louku :-D Což byla prdel, ona tam nebyla škarpa, takže pohoda.. Pak jsem s tím článkem měl div ne problém na garáži, protože jsem to tam prostě napsal (ještě zvyklý z autíčkáře) v takovým tom až moc nekorektně nadšeneckým duchu. Jo a tady se vlastně krásně ukázalo s čím se dá fakt blbnout jako magor a s čím ne... udělat tohle v 911 tak 100% něco poškodím a bude z toho oprava za desetitisíce. Tady to byla jen jedna velká bžunda...

No ale Jinak ... když pojedu třeba v 911 turbo a budu to mít hezky v ruce a do karet mi bude hrát dobrý povrch silnice, tak Clio RS zmizí ze zrcátek ať ho řídí kdo ho řídí... To už se jen tak okecat nejde...

No ale s tou MX5 1.5 litr - tady se rozcházíme názorově pořád. Pro mě jsou to fantastický sportovní auta. Ne výkonem, ale ovládáním, hravostí atd.. To auto je prostě v rámci svojí levný třídy nejblíž k zážitku z opravdickýho sporťáku. Já mám prostě tenhle typ aut fakt radši než ostrý hatchbacky. Ale zase záleží taky do jakýho prostředí na jaký svezení. Kdyby mi někdo dal teď na výběr Clio MK3 RS 197 Cup s Recary vs. MX5 NC takovou jakou má Vavris musím říct, že bych hodně, hodně váhal který z nich si vyberu. Ale nejspíš snad tu MX5 ... užil bych si jí víc. Kdybych ale vyloženě toužil jen drtit okresky co to jde + navštěvovat malý okruhy a vzít to auto i na Nurburgring, tak jasně kupuju Clio. Jde o to, že s autem typu MX5 si užiju i blbou nudnou pomalou cestu po městě anebo čistě poklidnou výletní kochací trasu. Sundáš střechu a pohodička... Kdežto Clio RS a vlastně jakýkoli ostrý hatchback je v poklidném tempu vlastně jen nudný hatchback, obyčejné auto...

Zajda
20. března 2020, 14:26
0

Ad. atmosféra vs. turbo. Atmosféra může fungovat srovnatelně, ale potřebuje hlavně úplně jiné zpřevodování, jinak je to beznaděj a řidič může dělat co chce. Skoro žádné normální ani sportovnější atmosférické auto správné převody nemá - nejde o to aby byly krátké, ale hlavně aby byly malé otáčkové odskoky mezi kvalty. To nesplňuje ani MX5, ani Toyobaru a řeší to až aftermaket kity. Naopak to splňují automaty u supersportů, např. Audi R8, případně 6MT u Porsche 911R nebo GT3. Z běžných aut pak snad jedině staré ostré Hondy a snad 6válcové Alfy 156 a 166 s 6kvaltem. V EP3 můžu narvat ve vracáku na cyklostezce v Alpách jedničku která to potáhne do 60, km/h, dvojka spadne do cca 5500 RPM těsně před VTEC a výš už jde řadit tak abych se v sériovém VTECU držel. Druhá věc je že výkon se v tom otáčkovém rozmezí pohybuje třeba od 160 do max 200 koní. Nějaké 200HP TSIčko co má maximum výkonu od 4000 do 6000 tedy bude pořád o něco rychlejší. Druhá věc je že když takhle člověk jede, dotáčí přes 8000 atd, těžko se pak hledá ten klid v duši na rozumnou jízdu s rezervami :-)

beastar
20. března 2020, 14:58
0

Ono to teda úplně nesouvisí s tématem blogu. Je ale dobře vidět jak moc se o tom dá napsat a polemizovat. Jak píše Zajda ono je to potom hodně o tom, kde ten výkon ten motor najde. Kdy a jak to turbo pomáhá. Celkový nastavení auta a samozřejmě nakonec převodovka. A tam opravdu ty moderní automaty v podstatě ten klasický manuál velmi často deklasují. Tím neříkám, že třeba u některých motorů nemám raději manuál. Obecně mi slabší atmo auta přijdou lepší s manuálem. Ani ne tak kvůli zábavě, ale prostě kvůli tomu dostat z toho v případě potřeby co nejvíc a nebýt omezován mozkem automatu. Nehledě na to že pocitově si u té atmosféry každej najde trochu jiný moment kdy řadit. Obecně VW koncern TSI mi příliš nesedí právě kvůli tomu, že ten výkon tam je ale pro mě ve špatnou dobu. Od určitého výkonu (dneska v podstatě jen turbo a biturbo motory) se nějaké schopnosti řadit stírají a ta technika to ohlídá prostě líp. Navíc je to takovej kalup vole, že si vděčnej za pádlo.

To je stejný jako jsem X krát vysvětlovat výhody čtyřkolky a když si sedneš někam do 911 turbo, nebo WRX STI případně třeba RS4, tak najednou pochopíš proč je tady prostě pro jistou a rychlou jízdu ta čtyřkolka lepší. A odlehčování auta to jako už se dostáváme k něčemu, co se spíš týká závodů, než ježdění pro radost. Ono je vcelku reálné mít klidně i dvou tunové auto při tom, co dneska dokážou vytáhnout z motorů, ale chce to mít dobře rozloženou váhu. A to prostě podle mě GTR nemá. Stejně jako mi vždyčky přišlo, že na podobný neduh trpí i 370Z. Přestože ho mám rád a ten jejich motor v tom je fenomenální. Takže řekněme že je to o nastavení celého auta a jeden z aspektů je to jestli to je atmo, nebo turbo (kompresor) A každý to jednotlivý auto se chová potom v určitých prostředích odlišně. Žádná sériovka ti nebude dělat radost všude.

Já zase mám raději HH protože právě mi vyhovuje, že je to prostě jenom obyčejné auto když je potřeba. Uznávám ale že třeba Megáne RS Trophy opravdu potřebuje jezdit rychle aby z toho člověk měl pocit sportovního auta. Výkony toho auta jsou tak akorát na hraně "normálního" auta a něčeho čím se chceš jenom bavit. Každopádně u 300edc je automat spíš příjemný, než že by ti vadil. Hmotnost je pod jeden a půl tuny což je na dnešní dobu defakto sportovní váha. Koupil bych si raději 1.5 v tak hnusným balení jaký nabízí MX5 určitě ne...

krab
20. března 2020, 15:48
0

Ty bys Beastare určitě MX5 nekoupil, protože by sis to tak neužil. Protože ty máš spadeno většinou na auta, která umí udělat i docela show, mají rády docela i agresivnější přístup k tomu svezení a není to jen taková ta lehounká jemná mechanika. A chceš cítit ten výkon, tu dravost.

Ty MX5 tky to nemají vůbec... Ale řízení těch aut mě stejně přesto baví. S tím vzhledem ND jsme na tom podobně. Jinak bych vlastně místo Fiata už nějakou tu ND měl. Ale nelíbí se mi , vypadám v ní taky trochu moc komicky a celkově už mi to auto ke mě osobně nepasuje. Ten Fiat je takovej lepší, ale ve výsledku jak člověk jednou pozná svět Porsche, nechce z něj ven, co bych ti vykládal...

HH mě baví, ale nemám ho, protože těch situací kdy já fakt jedu někde tu silnici "drtit" fest moc není. Radši si užívám takový to delikátnější svezení co ti nabídnou auta s motorem vzadu anebo uprostřed. A to už bychom byli zase oklikou tam co v předchozím odstavci :-D

Ale auto na pravidelný třeba ježdění na Nordschleife, kdybych na to měl čas a fakt věděl, že se tam podívám hned několik víkendů v roce by bylo to starý Clio RS 197. Recara, rám v tom mít (kdyby náhodou se něco nepovedlo) , dobrý podvozek, dobré brzdy, dobré gumy. A kroužil bych tam do aleluja... Nějak intuitivně totiž vím, že mi takováhle malá ostrá předokolka ve výsledku půjde řídit nejsnáz nejblíž limitů a mého maxima. S auty s motorem vzadua a uprostřed na NS prostě tu hranu hledat nechci, nemám na to koule. A nebo koule + hlavně peníze takové auto pak dát dohromady, kdyby se něco nepovedlo. Přeci jen Clio je sportovní náčiní podstatně, podstatně levnější...

beastar
20. března 2020, 17:42
0

Vezmu to odzadu. NS oba vime ze to neni jen o tom kdyz se stane blikanec. Ono i ty gumy, brzdy atd. Odchazi jinak a rychleji. Zivit Clio a nebo R8 tj premier league vs 3rd division. Pokud by to clovek chtel drtit NS plus jinde. Full. Takze to se naprosto shodnem na to mam rad presne jebky Clio, Ibiza, Golf, Megane, 500 Abarth, Mini atd. atp. Protoze sem parkrat resil hovna po nehode SSportu.A taky asi oba vime, co to stoji i s pojistkou. Ani hodne bohaty lidi toto mnohdy nedavaji a casem tim autem nejezdi, nebo prodaji.

Miata. Jako hale ja to nikomu neberu. Jen proste pro me to neni auto, ktery by me dojmulo. I kdyz jsou lidi co s tim fakt umi a priblizi ti tu sportovni stranku toho auta. Jenze tech moc neni. A je to proste kochacka. To co chci ja to si popsal fakt dost dobre. Ja mam rad kdyz gumy hori a volant rve a auto drzi. Jinak ono opravdu ridit na 100% predokolku nejaky hh je snazsi na limitu. Asi proto je to vcelku oblibena kategorie. Svet Porsche je malicko jinde:) Jako asi takhle 911 daily bych mohl mit. Jenze sem na tom tak trochu jako ty. Jedno auto mi nevyhovuje dlouhodobe. Mam radeji moznost volby. A ano ridit dobre na NS 911 turbo v tempu je proste tezky. Zase auta jako mx nd na to nejsou vubec a pojezdi te kde jaky Leon.

krab
20. března 2020, 18:03
0

Jako kdybychom se znali :-D To co píšeš dává smysl o té MX5 a víme to všichni, někteří si to akorát neradi přiznají. Jde o to, že spokojený majitel Miaty/Fiaty se asi pozná i tak, že je mu absolutně jedno jestli ho v tom pojede nějaký Leon. Ostatní co to kupují na základě superlativních recenzí novinářů (a nejen českých) pak zažijí opravdu hořké zklamání v tom momentě, kdy zjistí, že pro skutečnou rychlost to auto není a aby bylo, musí se draho upravovat. Je fakt, že tady jsem se sám dostal do bodu, kdy můžu i kritizovat sám sebe, že třeba v recenzi tahle auta rád chválím prakticky stejně jako ostatní novináři a možná to i přispěje pak i k celkovýmu dojmu, že je to bůhví jaký řidičský sporťák. Ono to je spíš takové gentlemanské řidičské auto. Pro ty chudý gentlemany prostě.... :-D

No NS je těžká jako prase ve výsledku s každým autem. Jen právě přesně takový Clio by mě trochu pomáhalo zbavit se takovýho toho lehkýho stresíku, že když se náhodou nepovede nebo mě někdo sestřelí atd. tak to není konec světa. Prostě rozštípanej lotus nebo porsche vidět nechceš. Ono ani to Clio bych nechtěl, ale asi bych k tomu autu přistupoval míň v rukavičkách...

A to je právě to, proč já si užívám tu klasiku spíš než, že bych koupil něco jako Cupru , Mégane a rval to hlava nehlava. Mám vždycky takovej soucit s tou technikou a nerad ta auta tlačím někam, kde se to prostě už začne v zásadě ničit. Mám rád plynulost a jemnost při tý jízdě, přitom tu rychlost taky. Ale učím se hlavně aby to bylo ladný a plynulý, ne nutně nejrychlejší. Na to jsou ideální ty starší poršáky všeho druhu. To je prostě radost. Ale jistě by se ta radost vytratila mít to jako jediný auto a najíždět s tím mraky kilometrů. To můžeš v audině nebo klidně v obyčejným Passatu, ale pak přijde fajn den, fajn trasa a vytáhneš starýho poršáka ven a užiješ si tu radost už jen z toho, že jste se svezli. Ale já myslím, že ty na tenhle typ zábavy za volantem taky úplně nejsi nebo si na to typicky neuděláš ten čas. Aspoň si myslim teda...

beastar
20. března 2020, 18:35
0

Ono totiz psat o Miate nd spatne by bylo taky nefer. Ono to neni spatne. On je to proste maly roadster pro vyletniky. Samozrejme tam ma byt ten sportovni genom. Jenze to uz neni pro kazdyho. A v zasade i ten miata cup je proste jen zavodeni spis s upravenou technikou, nez se serii. Nakonec Vavris to tu nekolikrat popsal. Me to nebavi a vlastne ani moc nezajima. A teda ani lidi kolem me. Jako ridicsky lehky sportaky se berou caterhamy, xbow, radical a podobny veci. Mxky jsou pro vyletniky a takovy ty romantiky za volantem. Je to asi jako rockový balady a hard rock. Koreny podobny vysledky jiny.

Ano NS je tezky pokud ho jedes na cas. Skutecne treba Megane v tech rovinkach mi tam prijde pomaly. Klidne ale priznam ze v supersportu sem tam sundaval brzo nohu z plynu. Nad 220 kmh se necitim uz dobre. Zase ten hh podrtim klidne okresku a v podstate se dokazu pohybovat hodne nad povolenym limitem. Fakt je ten ze to rvu a chodim hodne na brzdy. Do plnych a ven. Takova ta fajn jizda kdyz chces zvracet. Mam kamarada Honzu ten jezdi podobne jak ty. Je to krasny jak si s tim hraje jaky ma cit pro auto. Ale na cas je vzdy pomalej. Najizdet rance v 911 jde ale jasne kazdy auto casem zevsedni. Ty velky porce prave nakonec najedes v tom Audi snaz a pohodlneji, levneji. Ty vikendy pak v 993 potesi:) Jako to nejak jako uznavam. Bohuzel zatim si svoje Porsche odpustim. Zonda staci...Ja moc prave vylety nemusim jako v necem jenom abych ridil. Spis tak jako okruh nebo radit nekde na letisti. Pripadne projizdka v tempu. Obcas si cas udelam kdyz sem mel nejaky fakt zajimavy auto jenom na cruising. Treba paradoxne 348 Ferrari me tak moc vavilo a ze me nic nerikalo to honit na krev spia pianko se vozit jen.

bu
buteo
20. března 2020, 09:29
3

Díky za osvěžující počtení k dopolední kávě v rámci povinného homeofficu.
Předepsal bych jako povinnou četbu hlavně všem začínajícím hrdinům okresek, kteří si ještě nestačili hubu/povoz rozbít a připadají si nerozbitní. Z tohoto úhlu pohledu hlavně deváté pojednání, to o tom potkání sama sebe se snažím vštěpovat i mým blízkým, které jsem učil řídit, když to autoškola nezvládla a zařídila jim jen řidičák.
A přidávám jim k tomu ještě jedno pravidlo, které se může hodit i na okresce, bo to bohužel není uzavřená trať a tudíž se tam na vozovce i kolem ní může vyskytovat cokoliv: pravidlo 3N - Nikdy Nikomu Nevěř !
(Upozornění: nedoporučuje se vztahovat generálně na svět, může pak vést až k duševním poruchám.)

reagovat
PeterLuk
20. března 2020, 12:38
1

Čitanie z evanjelia podľa Vavrisa. Počuli sme slovo pánovo!

Nie, vážne, fakt ako z motoristickej biblie ;) Skvelo napísané, a dá sa s tým len súhlasiť.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. března 2020, 15:35
0

:D Tak to mě rozesmálo... že bychom si založili církev?

Sedrik
20. března 2020, 13:38
2

Krásně napsáno

╱╱┏╮
╱╱┃┃
▉━╯┗━╮
▉┈┈┈┈┃
▉╮┈┈┈┃
╱╰━━━╯

Už je to cca 5-6 let, kdy jsem naposledy jel na okresce fakt pilu (ještě v Miatě, takže v celkových číslech ne zas tak rychle :)) A platí podle mého úplně všechno napsané.

A nezapomenu na moje první potkání s lokálním diktátorem v buchlovských horách: já, čerstvý majitel Focusu ST 225 (kink of da vórld, pičo vole) a tlačí mě Škoda 100+něco (ta hranatá) - jakmile došly rovinky, borec mě na dvouproudovce do kopce předjel a už jsem jej nikdy neviděl.

Nejdůležitější je ale to pravidlo o strachu vs. zábavě: za volantem se chci bavit a když je pro mě tempo moc vysoké, tak to prostě odpískám a jedu si po svém. Není hanbou jet podle svých možností.

reagovat
Irwinek
20. března 2020, 13:59
0

Myslím, že v době kdy tu byl ST 225 už táta nebyl na světě, jinak bych řekl, že to byl on :-D škoda 105 SP s trošku rychlejší vačkou a buchlovské hory alias chřiby znal dokonale, pamatuju, že takhle ujel 5 tkovýmu bavoráku a ještě se smál, že by tam musel mít těch pětek o několik víc. Vztekloun nás pak s troubením dojel až u Zlechova.
mimochodem, přes tyhle kopce se daj krásně honit motorkáři, a ani nemusíš mít extra auto :-D

Sedrik
20. března 2020, 14:04
0

Hehe - tak to by byla super náhoda :)
Pamatuju si, jak jsem za každou zatáčkou koukal, že je zase o kousek dál...prostě mistr volantu. Já vzteklej nebyl - spíš jsem začal přemýšlet, co se stalo a co je špatně - tj., jak vylepšit ten organický prvek za volantem...

peca
20. března 2020, 14:06
0

Taky jsem si kdysi v buchlakach pripadal jak velky zavodnik, uz jsem tam mel neco najeto a myslel si, ze tu cestu fakt dobre znam, i jsem tam hormadu vykonejsich aut pojel. A pak mi tam jednoho dne nalozil transporter s nejakym strycem za volantem.

Irwinek
20. března 2020, 14:14
0

Jo, někdy stačí málo, jen o kousíček rychlejší stopa, utaženější zatáčka a posune se před Tebe pekáč, co by jsi o něj neopřel ani kolo :-D
Mne jednou předjel na dálnici asi ve 130 traktor :-D měl všechna kola stejně velký a ani nevím, co to bylo zač :-D

Sedrik
20. března 2020, 14:34
0

Tak traktor - to je maso :)

beastar
20. března 2020, 14:34
0

Irwinek: Podle toho jak to popisujes to byl nejaky hot rod. Coz teda nevim jak se tady nekomu povedlo registrovat. Mozna jako traktor:)) Jinak jak pise Sedrik. Mam par useku kde jezdim casto a rychle. Protoze to znam. Obcas se mi tam o vikendu stane, ze prijede nejaka stokonova mrdka. Dotahne me. A drzi se me:) Pritom to uplne neodpovida vykonovym parametrum jeho vozu. Vetsinou to zachrani rovinka. Vetsina lidi treba 160 na okresce nedava. Ale nejak pred Vanoci me tam dojel manik v Suzuki Swift. Bylo docela hnusne a ten se me fakt celou dobu ve vsech pasazich drzel a blbe se mu dalo ujet i na rovine. Az sem to nakonec vzdal. Nechal ho jet. Co v takovy mrdce jako je Swift musis mit aby si se drzel typka co ma čtyřkolku a pres 400hp pod plynem...Navic to tam znam. Proste jsou i lepsi ridici... asi tak.

Sedrik
20. března 2020, 14:55
0

Já měl taková místa na moravě - třeba Bílovice nad Svitavou (podél řeky) - Adamov - Olomučany. Jezdil jsem tudy z práce a tam jsem to uměl opravdu hodně pustit. Ale tady kolem Prahy nic takového neznám - jednak do práce už žádnou takovou hezkou cestou nejezdím a taky tady je ten provoz prostě všude hustější.

I když - včera jsem se byl projet (první kilometry v M2C) a dojeli jsme až k Úpravně vody Klíčava a to je celkem hezká cesta a večer +- bez provozu. Tímhle směrem asi vyrazím častěji.

beastar
20. března 2020, 15:01
0

Jestli má tahle situace na něco pozitivní vliv je to provoz. Já jel včera odpoledne z Ml. Bolky. Po staré přes vesnice a okresky a všude Nedělní provoz. Akorát to tam neznám a jel sem podle navi. Takže nějaký velký erzety se nekonali. A jel jsem to autem co nechceš rozbíjet protože by to vyšlo asi pěkně na piču draho:) Znám to ale dobře kolem Dolních Břežan, Jinočan a nebo takový to kolem Mělníka. Pravdou je že fakt často když si chci jen, tak zajezdit tak je nejlepší jet večer v Neděli.

Jinak je to kolem Prahy prostě docela na hovno. Přímo v Praze to asi ani nemá cenu psát. :D

Sedrik
20. března 2020, 15:06
0

S tím současným stavem máš pravdu - ráno jsem vezl ženu do kanceláře a nikde nikdo...

A neděle brzo ráno, nebo večer je ideální. Ale to je o tom se vykopat z domu :)
A lokality: moc hezký je Kokořínsko - z cest, kde jsem nikdy nejel a byl jsem strašně pozitivně překvapenej - když jsem jel v září poprvé do Sosnové (silnice číslo 9) - nikde nikdo, nový asfalt, krásná příroda. Zpátky jsme jeli v tandemu s kolegou (435i a Mustang GT) a to byla nádhera.

Zajda
20. března 2020, 15:13
0

beastar> Jestli to nebyl nejnovější 1,4 Turbo Swift pak šlo jedině o atmo 1,6 92 nebo 100 kW s minimálníma možnostma zvýšení výkonu. Že někdě o půl sekundy dýl podržíš plyn místo přibrždění udělá víc než stovky koní převahy. Důvěra v brzdy taktéž. Přebytek výkonu může být někdy na obtíž a narušovat plynulost, to ví každý fanda Initial D :-)

Můj oblíběný příklad z rallye - třída R2 vs WRC - 180 koní FWD vs 380 koní AWD s aktivními dify a brutálním aerem. S tím že nejlepší piloty najdeme spíše ve WRCech. Přitom R2 pravidělně dosahuje kolem 85% rychlostního průměru podle profilu trati.
Poztrácet těch 15% rychlostního potenciálu na silnici v provozu není nejmenší problém, takže lokální diktátoři (mimochodem skvělý výraz) co mají hodně citu a málo strachu můžou ve svých nepravděpodobných strojích úřadovat proti násobně silněším sokům :-)

beastar
20. března 2020, 15:25
0

Zajda: Jo jo tak to prostě je. Ono ty rozdíly jsou vidět i mezi GT auty, ale jsou taky na některých tratích docela malé. Na nějakém delším úseku samozřejmě ty výkonný auta potom ujedou. Ale není to zase taková pecka. V tom běžném provozu je to samozřejmě ještě ovlivněný tím, že nejsou žádný únikový zóny ani svodidla. Je tam prostě pole a stromy a kdo tam někdy vylítl tak ví že to není prdel. Každopádně nový to bylo určitě. Ono tam jde prostě o to, že ta S6 je prostě nekompaktní a strašně tě táhne ta váha do pryč. Kdežto on si každou zatáčku dokonale utáhnul a vyjížděl už zase pod plným bez větší ztráty rychlosti. Mě se to vždycky rozhodilo a bokem se to tlačilo ven takže to pak musíš přišlápnout ono to s tebou smejkne jak dopravní letadlo a výkon to srovná takže třeba na 200m samozřejmě pašák ztratil X sekund. Jenže s tím těžkým autem je prostě brzdnej bod jinde takže brzdy a on mě zase stáhnul tím jak to mistrně najel po krajnici a takhle furt dokola.

Jestli to tady týpek čte (náhoda) Tak teda klobouk dolu a nevěřím, že to nebyl někdo kdo jezdí profi, amatérsky závodně ale.
Sedrik: Jo je to vymetený ale dneska sem zrovna volal s kolegou a tak nějak jsme se shodli na tom, že je to strašná nuda. První den dva super, ale jak si zvyklej furt něco dělat a najednou nic. Jinak já sem 9 dlouho nejel naposled v pubertě (to si dělám prdel) ale je to tam krásný takovej ten typ cesty kde to není o tom se s někým honit, ale spíš poklidný valení se.

Sedrik
20. března 2020, 15:33
0

Nedělat nic je nuda - já jsem sice doma, ale práce mám víc, jak kdybych chodil do kanceláře, takže na nudu si stěžovat nemůžu :)
A silnice 9 - to jsi řekl přesně: není to "okreska", ale dá se tam jet dost rychle, jsou tam dlouhý rychlý zatáčky - takže na větší auto (jako je třeba 435, nebo ta tvoje S6) si myslím, že to je dost dobrý.

Zajda
20. března 2020, 15:47
0

Nemyslím že profi/neprofi status jezdce s tím mám co dělat. Jediný skutečně profi (tedy nájemný) jezdec je snad Jan Kopecký, ostatní si na to musí nějak sehnat prachy. Na Valašsku je každý srdcem rallye jezdec, ale jen někteří mají zájem nebo si můžou dovolit za to utrácet miliony. Z těch pár set ostrých kilometrů za rok ty schopnosti fakt nepocházejí.

krab
20. března 2020, 17:52
0

Sedrik : a co vůbec nová M2? Zajíždíš, to je jasný, ale první dojmy máš jaký? Trefilo se ti nakonec do vkusu anebo máš spíš smíšený postřehy?

beastar
20. března 2020, 18:17
0

Sedrik: Presne tak to je idealni profil na silny cestovni auta, ze se svezes a nemusis tomu moc dat. A dobry povrch je zaklad. Treba zrovna S6 se moc rada nema s vyjetymi kolejemi. Šutry a výlomy v silnici. Sice neztracis kontrolu nad autem ale je to takovy bolestivy. Ja mam rad takovy ty delsi tahly siroky zatacky, kde se hodi 4x4 respektive poznas to. Bohuzel dnes sem 3x trefil takovou diru... takze ani kdyz nejsou zimy silnice jsou porad stejne spatny.

zajda: Ja jako nevim jak dalece si insider:) Ja uz moc ne.Rally v podstate vubec nedelame. A sleduju to jen obcas. Ono je to jedno jestli si to platis ze sveho, nebo ne. Ta fraze co si pouzil. To vetsinou pisi a rikaji lidi, co by moc chteli ale bud neumi nebo nemuzou... Ty ostre kilometry dokazou dost.Kdyz jde jet fakt naplno. Muzes se podivat na to jak ti jde kdyz se nemusis bat ze za zatackou je traktor atd.

Irwinek
20. března 2020, 22:01
0

Beastar : kdepak, hotrody mám celkem rád, tohle byl fakt traktor. Ne sice zrovna tenhle, ale podobnej byl dost

Ju
Junior
20. března 2020, 22:14
1

jsem si vzpomněl, jak jsem v kdysi ve Fiatu Doblo s atmo 1.4 tlačil 20 kilometrů Fkovou 530d a pak to týpek radši vzdal a sjel s blinkrem na krajnici. :-))

Sedrik
21. března 2020, 11:44
1

Krab: je to bomba - teda po prvních 200 Km by bylo divný, kdybych to cítil jinak, ale zatím nadšení maximální. Zvykám si na manuál (pod plynem mi 1-2 pořád ještě nejde tak, jak bych chtěl. Hlavní zážitek zatím - má to (i za mokra) obrovskou hromadu gripu.


Auto ještě není přihlášený (teď je s tím trošku problém), takže mám převozku a neměl bych moc jezdit, ale... :)

První cesta od dealera - kousek od domu na dvouproudovce jsem si všiml, že se blíží policejní auto. Zařadil jsem se do pomalého pruhu, abych je pustil a všiml jsem si, že se zařadili vedle mě. Tak kouknu doleva a na sedadle spolujezdce v policejním autě policista, na hlavě černou kuklu a ukazuje mi palec nahoru :)

Přišlo mi, že chtěli závodit, protože vystřelili dopředu a když já nic, tak zase zpomalili...ale radost mi to udělalo velikou :)

Těším se na hezký počasí.





Sedrik
21. března 2020, 11:46
0

Jo a ještě jedna věc - v zrcátkách jsou vidět ty ohromné široké zadní blatníky. Pokaždé, když to vidím, tak se začnu hihňat jak malej :)

krab
21. března 2020, 12:26
0

Máš to moc hezký... užívej a zajížděj, i když teď teda nenastala nejvhodnější doba. Je super, že z toho máš až takovou radost, mě se ten tvůj výběr taky moc líbí v tom smyslu, že se hezky svezeš + máš tu výhodu, že je to nové. Já jsem pořád takovej starej blázen, že bych ty peníze utrácel spíš za nějaký starý auto, ale člověk pak nemá tu výhodu jasně dopředu daných nákladů na sezonu.

Tak snad nějaká autíčkářská sezona letos ještě konečně vypukne!

beastar
21. března 2020, 12:40
1

Pěkný, pěkný, pěkný. Já teda tohle auto osobně moc nemusím ostatně jako všechny dnešní BMW. To je ale úplně jedno. Každopádně nekoupil bych si to kvůli sobě. Ne kvůli autu to je bomba. A auta s hromadou gripu já můžu a fofrklacek musí bejt zrovna v tomhle úplná nirvána. Interiér vkusnej to se povedlo. Kola dobrý. A exteriér jako barva je dobrá ve smyslu, že zbytečně nepoutá pozornost. Celkově fajn a hlavně nový. Užívej... nakonec tohle je podle mě skutečnej sporťák (podprahová zpráva pro Kraba) třeba :D

krab
21. března 2020, 13:00
0

No, jo, to je takový hezky do tý debaty někde ve vedlejším vlákně ta tvoje podprahová zpráva. Je to právě hrozně relativní. Je blbost, kdybych tvrdil, že M2 Comp není sporťák, protože váží přes 1.5 tuny. Protože to bych byl okamžitě na tenkým ledě, protože obdobnou hmotnost už má dneska drtivá většina sporťáků včetně Porsche 911... A naopak těch vážně lehkých je jen hrstka.

Loni jsem měl takový období, kdy jsem po nich koukal, i po použitých M2 před verzí Competition. Kamarád to taky nějak chtěl kupovat, nakonec z toho sešlo. A nešel jsem si M2 ani zatím nikam k dealerovi ani jinam vyzkoušet, takže nevím. Proto mě zajímalo co říká Sedrik jako první dojmy. I když nečekal jsem nic jiného než, že napíše "Bomba". Ono mít fungl nové auto musí být vždycky velká radost a událost.

Ono totiž ještě s těmi sporťáky je to tak, že tím jak se doba posunula a zrychlení 0-100 za 5 vteřin není už nic z čeho bychom padli na zadek, máš kromě honby za tím výkonem, silou atd. i takovej ten "boční" proud, prostě lidi co naopak chtějí něco jako retro sporťák. Auto, který je lehký padne do ruky, není moc silný a dá se na něm levně tu a tam něco upravit. A tohle prostě drží dodnes ta MX5 tka a GT86/BRZ. Fiat už se přestal vyrábět, kdoví co vlastně bude s tím BRZ , takže jedinej kdo to drží dál ve výrobě je fakt Mazda.

Irwinek
21. března 2020, 13:19
0

Sedrik - copak převozka, já mám technickou do středy a už přes týden se snažím a nikdo nic neví :-(
Sice píšou, že platnost dokumentů se prodlužuje, ale o TP se nikdo nezmiňuje a o tázkou je, jak by k tomu pak přistupovala pojišťovna a policie, kdyby se něco stalo :-D

beastar
21. března 2020, 17:58
0

Irwinek: Ty kluku můj ušatá. STK jsou od Pondělí normálně otevřené. Jen je speciální provoz, že nesmíš s technikem do haly a zvýšený bezp. opatření asi jako všude. Tudíž ti platnost dokumentu nejspíše nikdo neprodlouží. Jelikož se jedná o neodkladnou "úřední" událost mohl si to oficiálně obstarat. Nevim odkud si ale v Praze to nebyl problém byl jsem na STK 2x tento týden. Pokud se nic nezmění a nevyhlásí staný právo a zákaz lidí, tak v Pondělí sedni do toho hypersportu a zajeď na nejbližší STK.

Irwinek
21. března 2020, 18:29
0

beastar - dík, já chodím do práce stále, takže jsem se objednal v servise a den předem tam zavolal a řekli mi, abych to tam ani nevozil, že stk nefungují. No mám čas do středy, tak tam v po zavolám a když bude nejhůř, pošlu mladýho, ale na výměnu oleje a klimu stejně budu muset řešit servisem.
a kupodivu, jednalo se o prahu :-( servis, kam jezdím furt, takže buď v té době ty informace ještě nebyly jasné, nebo mám problém se servisem :-(

beastar
21. března 2020, 18:38
0

Ne, ne to je problém právě s tím sdělováním informací. Ono skutečně STK a tak dále ještě chvilku spadali do kategorie zavřeno. Tuším ale že z Úterý na Středu se to nějak změnilo. Samozřejmě se to ztratilo v překladu že. Reálně teda nakonec si mohl až od půlky týdne dojet. Já byl na Proseku a vše ok. Potom ještě na Řepy a taky vše ok. Středa, Čtvrtek. Chápu že se to dost dobře nedá sledovat. Píšu ti to primárně protože bych se nespoléhal, že něco budou prodlužovat. Reálně víš jak to je. Měl jste otevřeno tak jste si to měl zařídit. Friendly přístup státu. Jo nevěděl jste ? Hmm tak nevadí to neomlouvá.... Takže fakt doporučuju to obvolat.

Irwinek
21. března 2020, 18:51
2

beastar - máš u mne panáka :-D a prominu Ti to, že jsi blondýna :-D :-D

beastar
22. března 2020, 00:18
0

Irwinek: Není za co sám vím, že je v tom bordel teď. Doufejme že zase zítra kluci slavnostně nevyhlásí nějaký další změny v tomhle, nebo totální zákaz vycházení. Jo tak jako blondýna ale taková ta intelektuálka, co si ze sebe dělá srandu... ale stejnak je jenom vodbarvená... (špatně) :))

Irwinek
22. března 2020, 07:01
0

beastar : ukázaná platí :-D

současná situace je na prd, jen mne baví, jak v době elektronický komunikace se stejně vše důležité dozvíš v podstatě náhodou :-D

beastar
22. března 2020, 12:27
0

Jo tohle je děsivý. Člověk totiž těch informací dostane naráz tolik, že už to ani nechceš ověřovat a třídit. Zrovna s tou STK se ti fakt nedivím já měl taky protichudný informace. To stejný ze servisem. V Neděli to honíš jak debil stojíš tam skoro s bičem aby se to slavnostně v jedenáct večer všechno dodělalo. A druhý den se dovíš co? No přece že můžeš mít otevřeno :D Jako mělo by být prostě na STK otevřeno.

Ukázaná platí znáš to.. i ty můžeš být beastar:D

Irwinek
22. března 2020, 12:57
0

Kdepak, já beastar být nemůžu - mě se totiž nelíbí zonda :-D

teď jsem přijel od myčky - zavřeno, jen pro vozy IZS, říkal vzteklej majitel, tak jsem musel k pumpě, kde teda šla i kartáčovka i klasika, jen je o 30% dražší ( no možná spíš o 50 ), mnohem nepohodlnější - to mi prostě přijde jako klasická babišovina - odstavit konkurenci

Vavris Vavrisovic
22. března 2020, 15:13
0

Ty jo, v té bílé a na černých kolech mi to takhle z fotky přijde pomalu jako sleeper :-)

Sedrik
22. března 2020, 18:40
2

Vavris: vzhledem trosku jo. Ale lidi to poznávají - zatím mám pozitivní reakce a za odměnu všem dělám rachot výfukem :)

M P
20. března 2020, 14:53
2

Teda to je staré dobré petrolheadské žrádlo, Vavrisu, skoro jak od Honzy Červenky! :)

reagovat
beastar
20. března 2020, 15:01
2

Tak hlavně aby si z toho Honza neudělal editorial třeba. :)

M P
20. března 2020, 15:05
0

Mi vůbec vlastně není jasný, proč ho tolik nemáme rádi (někteří)... vždyť to je takový pozitivní člověk, šířící tu petrolheadskou vzájemnost a nadšení, inspiruje mladé lidi, školy a kurzy dělá. Nepochopitelný :D

beastar
20. března 2020, 15:14
1

Já nevím jak ty Matěji. Já už několik let konstantně prohlašuji, že ho rád nemám. Pod pojmem petrolheadská vzájemnost si každý představujeme asi něco jiného. Každopádně tím netvrdím, že není odborník. Jen ho prostě nemusím. Kurzy a školy dělá no... protože je to dobrej byznys...
-
Komentář upraven 20. 3. 2020, 15:14:50

M P
20. března 2020, 17:42
0

Já taky ne, ale já taky nemám rád skoro nikoho :D jsem doufal, že ten sarkasmus, se kterým jsem to psal, bude zjevná. Ale očividně jsem to napsal sarkasticky až moc :D

beastar
20. března 2020, 18:57
0

Joo já sem to pochopil, ale úplná železná jistota tam nebyla. Trochu si to moc vyšperkoval. Nevyznělo to úplně jednoznačně. Teď si to dorovnal. Tak to už jsme dva to bychom mohli založit nějaký klub kde budeme hejtovat tyhle žurnálníky ze starý školy:D

M P
20. března 2020, 19:50
0

Tak to já nemůžu hele, protože coby zneuznaný bývalý pisálek bych vlastně hejtoval jen ze závisti :D řídit jako ti pánové neumím, auta jako oni nemám (ani přístup k nim), atd atd :D ale mohl bych vybrat nějaký oblíbence třeba.

beastar
20. března 2020, 20:10
0

Jasně no závist je hrozná věc:D By všichni řikali že to neumíš tak dobře jako oni a proto je hejtíš. A tak řídit to je jenom taková jakoby věc hodně těžko porovnatelná.... auta se daj nakoupit a zase prodat... Jako skutečný oblíbence? Tak to by mě teda zajímalo koho z té skvadry na domácím hřišti by si vybral. Já bych musel dlouho přemýšlet, udělat si seznam napsat pro a proti a pak by z toho třeba dva, možná tři vylezli... ale dost náročný

krab
20. března 2020, 20:10
2

To já zas ho celkem mám rád, jako každej má svoje chyby, ale psát o autech umí hezky, vždyť už to dělá takovejch let! Když je téma co sedne, tak vznikají hezké texty....

PS: ale navzdory teda mojí "redakční" přislušnosti ( my na to tak moc nehrajeme stejně) víc a víc oceňuju práci a způsob vyprávění o autech slovenskýho Rasťo Chvály, kterej kdysi dělal garáž z Kubou Rejlkem dohromady a pak se rozdělili. Proč se to stalo, to nevím, ale to je jedno. Rasťo mě baví. Je velmi šikovný rally jezdec, takže ovládá auto jednoznačně skvěle a nepochybně daleko líp než všichni ostatní ČR/SR auto-moto žurnálové, má v sobě takovou příjemnou míru skromnosti a umí přenést zážitky na to video. Jeho práce mi přijde v tuhle chvíli v ČR jako top. Kdybych si hrál na "producenta" auto/moto portálu v CR/SR, tak bych si ho najmul nepochybně jako hlavní tvář média. :)

M P
20. března 2020, 20:28
1

Krab: možná proto, že se s Rejlkem prostě nesnesli? Slyšel jsem leccos. Ale ano, Rasťo je super, sleduju ho rád. Oblíbenci u nás? Krom Autíčkáře Honza Koubek, Ondra Chamilla. Mám rád Martina Vaculíka. Nadějný je Standa Kolman z Auto.cz a ještě je mi sympatický Jirka Duchoň, šéfredaktor automobilu. Dominik Valášek, garáž.
Světově asi Henry Catchpole (mimochodem nadšený pumpičkář, píše i pro nějaký cyklo-mag),, Mat Watson, Henry Metcalfe. Starši tvorba Chrise Harrise. Je jich dost, a určitě jsem na spoustu zapomněl.
Je otázka, co člověk hledá. Zda zábavu a literární zážitek (na ČR scéně celkem problém, málokdo umí psát fakt poutavě), nebo chceš něco vědět. Protože hlavní věc pro mě je, abych si dokázal představit, jak které auto jezdí.

krab
20. března 2020, 20:49
0

To je Matěji klíďo možný, anebo taky prostě i fakt, že jeden bydlí na Slovensku a druhej v Čechách. Jo, to kdybych měl vyjmenovat všechny auto-moto novináře nebo youtubery atd.. tak to bude dlouhej list těch co mě baví. U Rasti je škoda, že nemá možnosti dělat videa jen o samých zajímavých věcech, což je typický domácí problém. V tom Angličani mají výhodu. Jak jsi to vyjmenovával, tak se docela v těch jménech shodujeme. U Honzy Koubka je to u mě jak kdy, protože ne vždycky má téma co mě zajímá, ale umí video nějak poutavě v tom smyslu, že si to často pustím, protože jsem prostě zvědavej jaký to bude. Ondra Ch. je taky bezva a taky mu to jde. Ona nakonec celá ta trojka dělá garáž pěkně. Funguje to, není to vždycky to co bych vyhledával, ale často se jim to daří. To víš, pro mě je to co nejradši sleduju přesně Henry, Alex, Drew na Carfection , Harry Metcalf, dneska strašně rád sleduju Iaina Tyrella a jeho Classic workshop, to je špičkový, občas mrknu na drivetribe, i když v UK se tenhle projekt obecně považuje trochu za propadák, že se nepovedl tak jak měl. Někdy když je chvilka i kouknu co vyrobila partička kolem Alexe z Carthrottle, protože to je zábavný a o starejch šlupkách. A z USA se občas mrknu na Hoovies garage, toho týpka sleduju taky rád. Ale třeba mě "netankuje" skoro vůbec ta skupinka fakt velkejch jmen na youtube : Shmee, Doug De Muro ... Ti mě fakt neba. Doug tu a tam, záleží co tam má za auto. Sleduju spíš pár takovejch "no name" týpků. Kolikrát je to totiž i lepší a zajímavější informačně a nápadem než u těch velkejch.

A Martin Vaculík je prostě fenomén z jinýho světa. Vlastně to udělal moc chytře, protože na tom trhu umí něco úplně jinýho než takřka všichni ostatní. O technice běžnějších i vzácnějších ojetých aut a ve výsledku má i přehled o tom novým jako nikdo. Nad tím smekám, protože on nejen, že si ty informace umí dobře vyhledat, to umí skoro každej, ale on toho spousty i ví co moc ani nikde veřejně napsaný nenajdeš. I když jako každej, taky se asi tu a tam sekne anebo působí kontroverzně hodnocením tuhle i támhle něčeho. Nakonec ono každej máme z toho automobilovýho světa rádi něco a to podprahově podsouváme...

Ale z těch co píšou: to by asi byl ten list dlouhej. Mě se líbilo už tolik různejch textů od různejch autorů, to se dá těžko říct. Ale z těch ČR webů čtu fakt jenom Autíčkář a Garáž. Občas mrknu jestli je něco novýho na Temple of Speed. A tu a tam jsem něco v minulosti četl na autowebu, třeba tam byl pěknej cestopis jak jeli do Rumunska s GT86tkou a tak... ale to je spíš, že to někde zahlídnu odkazovaný od někoho. A z těch UK/US si čtu pravidelně na Petrolicious jinak pravidelně taky jinde ne...

A z magazínů koupím vždycky jedině EVO a Octane, poslední dobou jen Octane, ale to je občasník vyloženě...

ra
rainero
21. března 2020, 12:19
0

Keď už sa to rozoberajú novinári: Dosť kontroverzné testy mal Pavel Janda z Autofóra ale už dlho som od neho nič nevidel. Jeho onboardy po okreskách si však pamätám doteraz.

beastar
21. března 2020, 12:34
0

Já nemám rád nikoho vlastně ani Clarksona nemám rád jestli se mu dá vůbec říkat motoristický novinář. Koho respektuju z Čech, tak to je Jenda Koubků ten mě baví tím analytickým přístupem a takovou lidskostí. Z Garáže mě poslední dobou baví Martin Tolar snaží se aby dělal starý, zajímavý auta na který nepotřebuješ miliony což je super. Taková jakože úchylnost s kterou se nechlubim je Žák a jeho oktávky atd... On jako jeden z mála tady u nás umí o těch popelnicích lidových ojetých psát opravdu odborně a soustředí se na skutečný problémy těch aut a ne na hospodský pověry. Autíčkář to je jak kdy a jak kdo. A u Kraba si nejsem jistej jestli to čtu, protože píše i sem, ale nejspíš ne. Vcelku sem snad na Garáži toho vynechal od něj minimum spíš to čtu i když ty jeho janktajmry a podobně mi nic neříkaj :D

Carthrottle jako sranda dobrý. Chyť tyč ujde. Co se shodnu s Krabem tak teda Doug rozhodně ne. U Shmeeho vážně nechápu důvod jeho popularity ani jakoby smysl jeho existence. Petrolicious to je kurva pořádnej kult a i když úplně nežeru všecky Mustangy FB 65 a podobně tak je to dobrý. Občas zkouknu něco s bezdomovcem Walkerem M. Sem tam kouknu na AutoToPNL, CarWOW, Autocar, a podobný spíš míň zábavný ale více na skutečný auta zaměřený testy. A něco jako u nás D.Žák je pro mě Sophia Calate asi proto, že to je blondýna typická a není slavná a je to celý spíš o ní než o autech ale vkus má:D

Zajda
21. března 2020, 21:18
0

rainero> z autofora už je newskový odpad, co naplat, staré testy byly super. Myslím že onboardy přestali zveřejňovat z pochopitelných důvodů :-) Ale YT kanálu zůstaly, třeba tohle je dobré:


Nebo legendární s Rapidem:


Předpokládám že to musí dle beastara určitě být licencovaný závodník :-)

krab
21. března 2020, 21:41
0

Je fakt, že autoforum šlo hrozně do hajzlu, nevím co se tam stalo, že jen přepisujou dneska články různě z internetu a nic jinýho...
Na ty videjka se rád mrknu, hlavně dělat Škodu Rapid 1.2 TSI on the limit mi přijde vyloženě vtipný :-D ... vlastně mě by to třeba vůbec ani nenapadlo dělat, nebo vůbec nějakou takovou testovačkou jezdit jakoby rychle :-D

ratan groch
21. března 2020, 21:58
1

Ked uz Rasta Chvalu tak pekne chvalis, Krabe, tak aby ostatni nemuseli hladat som si dovolil jeho silvestrovsky rebricek naj aut roka a 3 najlepsie auta, ktore jazdil za 5 rokov Garaze

;feature=emb_logo

beastar
22. března 2020, 00:15
0

Zajda: Když už si mě zmínil, tak tohle podle mě rozhodně profesionální závodník být nemusí. Pěkná silnice, 0 provoz dost možná to tam bude znát. A jako 1.2 TSI? Nevim jak to může jet ale tvrzení "on the limit" s tímhle je přinejmenším vtipný jak píše Krab. Jestli si takhle představuješ jakoby sportovní a rychlou jízdu, tak to jsme asi každej opravdu trochu jinde:)) Navíc teda Rapid... tam by asi na nějaký "závody" třeba semnou fakt nedošlo ani kdyby za tim volantem toho Rapida seděl Schumacher v nejlepších letech. Chápu že sem se tě asi možná nahoře dotknul... Tak mi napiš místo těch vtípků kolik těch ostrých km si se soutěžním autem odjel potom třeba můžem naši debatu posunout jinam... Do té doby platí to, co sem napsal nahoře.

Zajda
22. března 2020, 02:40
1

Mě jsi se nijak nedotknul, já se tu jako závodník neprofiluju, na to bych se fakt nehodil.
Spíš mi to přijde naopak, když jsem naznačil že člověk co tě tlačil před sebou na technické trati se Swiftem profesionál být nemusel a vůbec nechápu proč by jím měl být.

Co se podle tebe kvalifikuje jako sportovní jízda na silnici? Natočil ji někdy někdo? Jestli sis zkoušel přehrát záznam z širokoúhlé onboard kamery, máš celkem představu jak rychle s tím Rapidem jede. Jsou tam i prostřihy na tachometr.

Jestli jezdíš na silnici s větším nasazením, tak ti gratuluju, naše světy jsou opravdu rozdílné :-)

krab
22. března 2020, 07:24
0

Ty, jo tak teď na to video s tim rapidem koukám a je to př

krab
22. března 2020, 07:34
2

Sorry, se to odeslalo dřív než jsem chtěl... prostě je to ukázka jak by se na okresce jet nemělo. Je tam vidět strašně moc jízdy v protisměru, využívání celý silnice a i brzské apexy, prostě nebezpečný výjezd do protisměru. Ten by sám sebe potkat nechtěl :)

Kupodivu nepotkal jediný auto, tak leda že by ta silnice byla uzavřená, ale pochybuju... kdo by to kvůli takovýmu testu do webu zavřel. Spíš je to asi šumava hooodně brzo ráno.

Rychlost nevadí, taky překračuju a nikdy bych nevolil takto stopu většiny zatáček, správně je se prostě držet ve svým pruhu. Střihnout snad fak jedině, když je tam extra dobře vidět. Jinak nikdy. A ty výjezdy z vlásenek hodně přes středovou čáru, to se může jednou osudově vymstít. Za mě jízda přesně jak to bejt nemá.

Mrkef
22. března 2020, 09:27
0

Tohle mi přijde větší zvěřina, než Rapid. Nemyslím jen rychlost, ale profil trati.

;t=192s

ro
rock
22. března 2020, 09:27
0

:-)
No, mne po kouknutí napadlo, že bych mu z toho auta vystoupil hned za první levou zatáčkou, kde do toho protisměru nemohl vidět, ani kdyby se postavil na uši.
Jinak bych tipl, že je to I/27 Železná Ruda - Čachrov.

ro
rock
22. března 2020, 09:37
0

to Mrkef:
A ten člověk ještě žije? Protože u jízdy s Rapidem těch wtf okamžiků bylo pár, většina cesty byla s trochou dobré vůle přehledná - ale tady hraje ruskou ruletu v každé druhé zatáčce nebo horizontu a to štěstí nemůže vycházet donekonečna. Zavřený to podle mne nemá, jsou tam křižovatky, na kterých není vidět nikdo, kdo by je hlídal...

krab
22. března 2020, 10:08
1

Přesně, tak aspoň nejsem sám, kdo by mu z toho jako spolujezdec za druhou zatáčkou poručil zastavit, vystoupil a šel dál radši pěšky lesem :-D

I v tom druhým videu je evidentní, že tam dělá věci přes čáru. Jako motorkář by s touhle volbou stopy dlouho nepřežil. Ten největší průser je, že jakmile se takhle rozhodneš "katnout" zatáčku anebo to prostě vzít vyloženě závodní stopou a využít celou šířku vozovky (nejen svůj pruh), tak od momentu rozhodnutí už nemáš šanci nic změnit. Když tam něco nečekaně bude, tak sis podepsal rozsudek smrti. To je děsivý. Přitom o kolik je menší zábava na té okresce, když se v tom svým pruhu držíš? Je ta jízda vlastně ještě lepší. Máš víc práce se zpomalováním, podřazením, je tam víc zatáčení, protože si to nesmíš takto všechno narovnávat a ve výsledku je to příjemný. Pozdní apexy, hezky si přesně vykroužit zatáčku, vyjet přesně tam, kde jsi chtěl a mít možnost stihnout zareagovat, když najednou pojede proti magor v půlce silnice. Jako samozřejmě, když člověk vidí třeba krásně do nějaký vlásenky do kopce a vidí hodně až za ní a následuje dlouhá rovina, než přijde další šikana, tak může vyjíždět kór na úzký okresce víc do široka a využít to trochu na výjezdovou rychlost, ale těch míst kde to jde bezpečně je málo a lepší je pořád držet tu defenzivnější stopu ve svým pruhu. A prolítnout takhle křižovatky, to už vůbec... to je fakt ruská ruleta.

Csaba
22. března 2020, 10:19
0

"Když tam něco nečekaně bude, tak sis podepsal rozsudek smrti."
A to je to nejmenší a v podstatě vlastně asi i to nejlepší, upřímně řečeno.
To že tam někdo může jet ale rovněž znamená i rozsudek doživotních následků, zmrzačení, nebo nedej Bůh i smrti pro něj (pro ně).
Pro někoho kdo prostě normálně, v klidu, "zodpovědně" jen jede tam, kam potřebuje.
To je na tom absolutně nejhorší - že tupost jednoho ignoranta může zničit budoucnost/život x dalších lidí. :-(

krab
22. března 2020, 10:29
1

Přesně... A to já jsem založením naprosto liberál a nemám rád takový to všelidový moralizování. Ale tady v tom případě to tak je. Je to moc rizika, moc velká ruská ruleta.

Každopádně ještě zpět k tomu Rasťo Chválovi. Jedna zajímavá příhoda je, že já si třeba vážně svoje poslední auto, co jsem pořídil loni , Fiat 124 Spider ve výsledku koupil na základě jeho videorecenze. Sice jsem si to auto půjčil už předtím na vlastní recenzi a pak vrátil. A pak po měsíci cca přemýšlel jak nejefektivněji prodat auto co jsem se rozhodl prodat, tak jsem se podíval na tu jeho recenzi F124 Spider znova, pak zjistil, že konkrétní auto bylo pořád v nabídce , asi 10 minut přemítal a přemýšlel a pak se šel domluvit na nějakém protiúčtu a za pár dní jsem si vezl Spidera domů.... On tu recenzi udělal tak hezky lidsky až sentimentálně a vlastně mě je dodnes líto, že si to auto nemohl sám koupit do své vlastní garáže, protože on v tom vyprávění jak moc by ho chtěl byl naprosto autentickej. To rozhodně nahraný nebylo ....

beastar
22. března 2020, 10:44
0

Zajda: Jak se tady profiluju, nebo ne to je věc co asi nebudu posuzovat. Na můj dotaz si neodpověděl a mektáš tady něco o tom kolik sem toho natočil. Jo něco ano. Dávat to sem určitě nehodlám. O tom si můžeš myslet více méně, co chceš. S tím Rapidem jede rychle no... tak já se dá jet s takovou šlupkou. Samozřejmě že běžně takhle a rychleji nejezdím on je totiž z 90% provoz jako prase tohle z toho videa je zázrak. A jak tady píšou další samozřejmě riziko neúměrný tomu jet na neuzavřený silnici. Proto můj dotaz kolik si najel ostrých kilometrů atd. Evidentně 0 jen další kecálek, co píše věci typu "ostrý km ti stejně nic nedaj" "většina lidí si myslí, že to má v paži ze závoděj a sháněj na to peníze kde můžou".... Asi takhle dej šest mega za sezónu, postav aspoň feldu a pak dělej závěry, kdo a jak umí jezdit. A ano nemusíš být profík věřim tomu, že člověk jako je třeba tady Tomáš V. by třeba dokázal nějaký úsek co bychom oba znali projet lépe, než já. Naše světy jsou možná rozdílné. Mě by třeba zajímalo jak by to ten maník dal s něčím opravdu silným a ne sekačkou na kolečkách jako je Rapid.

Csaba, krab, rock: Hale já nevím ale je fakt divný, že to má takhle prázdný. Není možný že tam má aspoň někde na cestě jednoho, dva lidi co mu řikali kde co je. Protože že by fakt nepotkal traktor, cyklistu, dědka ve feldě? I kdyby brzo ráno. Jako kolikrát potkám auto i ve 3 ráno někde u Kotěhůlek a i když jedeš normálně, tak tě nějakej borec co se řítí z práce třeba překvapí. O tom že takhle bychom jezdit neměli běžně v provozu asi nemá cenu debatovat. A ano jet pilu na okresce a využívat celou šíři silnice je prasárna. :) Alespoň teda když tam nevidíš což tady ani náhodou. Někde to jde protože vidíš na kilometr daleko.... ale to jsme už zase u těch pravidel kde, co a kam a KDY.

ro
rock
22. března 2020, 11:14
0

Možná tam někde někoho má, ale pokud, tak šikovně schovaný. Teď jsem si znova prošel zpáteční jízdu té Astry, má tam tři značený křižovatky a u čtvrté končí a na žádné se v záběru nemihne pikolík s vysílačkou, což je to minimum, který bych tam čekal (no, čekal bych tam spíš auto postavený napříč přes cestu). A to nemluvím o spoustě odboček na polní a lesní cesty, odkud se mu může vybatolit zemědělec jedoucí poránu na pole a kde taky není vidět ani noha.

Mrkef
22. března 2020, 11:27
1

Je to jednoduchý, čím rychleji jedeš, tím snižuješ šanci někoho potkat na silnici. :D

beastar
22. března 2020, 11:30
2

Mrkef: Jo přesně tak. Klasika musíme jim všem ujet a pak to bude prázdný.
Rock: Já taky netvrdim že to má hlídaný. Jestli ne tak žasnu. Pak snad jedině práškovací čmelák ve vzduchu kterej krouží a hlásí zemědělce a strejdy ve favoritech. Nebo prostě jen nulový pud sebezáchovy a touha po penálu... :)

ratan groch
22. března 2020, 12:09
0

ad Mrkef a beastar
do tretice k najstupidnejsim motoristickym prupovidkam. Je sice pravda, ze cim rychlejsie ides, tak tym znizujes sancu niekoho stretnut a ze ak im ujdes, tak to potom to uz bude prazdne, ale na konci plati, ze

Najrychlesie auto je AVIA, lebo je vzdy na cele kolony

Ja viem, ze je to tisic krat preflaknute, ale mi to teraz proste napadlo a grafoman vo mne zvitazil.

Ad Beastar: Ten tip s praskovacim lietadlom ocenujem. Na to netreba ziadnu vedu a budget a moze to velmi pekne fungovat. Nepohybujem sa v tomto svete a preto som nad takymi vecami nerozmyslal, ale tento napad ocenujem.

Ad ti, citali Krabov prispevok o zlomovom momente kupy jeho 124-ky a su hrozni lenivci si to dohladat.

beastar
22. března 2020, 12:23
0

ratan: A tak to víš že jsou to stupidity já to taky myslím ve vtipu. Kdybych takto opravdu fungoval v provozu už bych tu nebyl 90% času jezdím normálně civilně a opatrně. Těch 10% si vybírám místa kde je nulový provoz, nebo je to prostě uzavřený. Což ano milé děti pokud chcete zkoušet co za volantem dovedete. TAK JEDINĚ na místech k tomu vyhrazených. Veřejná komunikace NENÍ závodní okruh. Na to vždy pamatujte:) Tak nějak? Jinak letadlo případně vrtulník je fajn pokud máš natolik schopný kamarády co umí létat. Low budget option je dron i když aby to bylo k něčemu musí být stejně spíš hodně dobrej... Tak máš jistotu že máš ještě oči který vidí i dál než ty a stejně je ideál aby tam byl pikolík s vysílačkou a ideálně ještě pikolík v autě před tebou kterej to projede kvůli lidem na kolech a tak dále prostě aby odhadl pravěpodobnost střetu.

Zajda
22. března 2020, 12:31
0

beastar: psát tak abys mě pochopil opravdu asi nedokážu. Vždycky si z toho sdělení vezmeš přesný opak. Ostré závodní kilometry jsou určitě pro každého jezdce drahocenné a progres u nich bude největší, ale pokud někdo odjezdí třeba celý rallysprintový šampionát s úhrnnou kilometráží necelých 300 km, nějak si nedovedu představit že se tím z něj stane výborný jezdec a většinu skillu nemusí získat bokem.

beastar
22. března 2020, 12:40
0

Zajda: Jo jasně. Tak to samozřejmě je. Určitě nestačí najet 300km (i víc) ostrých v závodech. To z tebe určitě super řidiče neudělá. Když si to napíšeme na rovinu. Trénink je důležitější, pro nějaký progres, než samotné závody to jistě. Jak si ten trénink kdo představuje a zařídí to už je na každým:) A samozřejmě talent je taky důležitý někdo to prostě musí vydřít jiný se s tím narodí. Spousta super borců samozřejmě nikdy nedostane šanci se ukázat v plném světle, ale takhle je to v každém oboru lidské činnosti, sportu, byznysu, vaření whatever.
-
Komentář upraven 22. 3. 2020, 12:41:16

Vavris Vavrisovic
22. března 2020, 15:35
0

Ad Janda... nepotvrzené informace říkají, že toho za svou kariéru nemálo rozštípal... A tomu Rapidu by asi ujelo málo co, protože skill v kombinaci s brainless indexem i stovky koní vynahradí...

Ad schopnosti závodníků. Mám kamaráda, kterého považuji za mimořádně schopného řidiče. Když jsme spolu jezdili, tak nebylo lepšího a když mě 2x vezl, pokaždé jsem byl rád, že stojíme a můžu z toho auta vylézt... Pak sehnal peníze, začal jezdit rally a bez nejmenších problémů začal vyhrávat skupinu (byť to byly jen dvolitrové dvoukolky) a pohybovat se docela vysoko i v celkovém pořadí, přestože defakto žádné zkušenosti s rally neměl...

Zajda
22. března 2020, 16:45
0

Jako latentní regionální fanda rallye a momentálně i Hondař bych si tipl že jezdil ve žlutém Civicu EP3 :-)

Ju
Junior
22. března 2020, 16:56
0

když vidím, kolik hejtu sklízí jízda po okreskách v 1,2TSI, dovolím si připomenout M3d street racing video. 330d. Víte, kdo v době vydání taky měl 330d? :)

beastar
22. března 2020, 17:14
0

Vavris: No ono jestli k tomu rally není vlastně tak trochu potřeba být v koutku duše trochu sebavrah a hovado:)) S tím že tvoje tvrzení nepřímo podporuje mou teorii, že závodní ježdění rozhodně nic nezkazí. A maximálně můžeš svoje schopnosti spíše zlepšit. Pak taky záleží na technice (závodní nemyslim jízdu) a bla bla a penězích...

ad Janda: Ono když jezdíš se vším na hraně, tak je jasný že to občas zahodíš komu se to nestalo že? To bych nikomu nevyčítal. S tim zbytkem souhlas. Ale ujelo by mu kde, co když za volantem bude člověk se stejným indexem bezmozkovitosti a takový co rád riskuje život:)) Prostě furt je to jenom 1.2 tsi na gumovým podvozku s brzdami ze želatiny a necelych 90 koní ....

Ju
Junior
22. března 2020, 19:51
1

tak doplníme nějakou prasbu pro blondýnu, ať se taky pokouká :-D

Mrkef
22. března 2020, 20:12
0

Asi jako když ráno válím do práce :D 200 v městě, 300 z místa a hlavně bourá jen blb

beastar
22. března 2020, 20:19
0

Junior: Dobrý to už má alespoň tempo. Přece jen není to Rapid. Já jenom fakt nechápu jak to dělají, že nikdy nikoho nepotká. Já jedu z Křenic do Říčan po silnici kterou neznáš a potkám 50 cyklistů, 125 kočárků, 25 pejskařů, 2 traktory, šest kamionů a nakonec Karosu co veze 2 lidi do Uhříněvsi. Když už se dostanu na okresku někde za Prahou, tak musí být 2 ráno aby to bylo prázdný a když to tam neznáš tak s dálkovejma si takovej kalup stejně nedáš...

Mrkef: Voe ty si ale profík a ne tajdlencto novinář ,D
-
Komentář upraven 22. 3. 2020, 20:21:44

krab
22. března 2020, 20:31
0

To nesmíš jezdit za Prahou takhle blízko... Jsou místa, kde provoz fakt není. Navíc to bude mít i třeba sestříhaný z víc jízd nebo ne? Tohle Mégana jsem ještě nedíval...

Každopádně to nad čím jsem se nejvíc podivoval je, že toho Pavla Jandu vůbec napadne vzít Rapida 1.2 TSI, organizovat vyjížďku, natáčet se s tím a vůbec, že ho to lákalo s něčím takovým jet neskutečnou kudlu a riskovat život svůj i ostatních. Musí to bejt zvláštní případ, ten člověk.

Mě když spadne do ruky náhodou nějaký takový auto na otestování, tak s tím vlastně neudělám nikdy nic jinýho, než že s tím jezdím úplně normálně z práce do práce, do krámů atd... prostě s tím dám ty nudný/nutný cesty a vytvořím si nějakej dojem. Na to jak to jede, stačí jednou dvakrát někde jet chvilku na plnej plyn, někde zkusit pořádně zabrzdit, jen aby člověk věděl no a to je tak asi fertig :-D

Nicméně, teda Janda míval často velice zajímavý texty. Bylo v nich cosi, co ostatní novináři prostě o těch autech nenapsali. A vůbec se s tím nesral, když chtěl kritizovat, kritizoval... Třeba si vybavuju jeho test Toyoty GT86, kterou dost kritizoval. Bylo to kontroverzní, s lecčíms jsem nesouhlasil, ale přimělo mě to nad věcí se zamyslet. Někdy je vlastně fajn, když se dočteš i hodně opačnej názor než ten typicky očekávanej.

beastar
22. března 2020, 20:43
0

Tak já jezdím i dál ale takhle daleko abych nepotkal nikoho sem se nedostal. Vždycky mě někdo vysírá buď v mém směru nebo proti. Každopádně asi jo jsou místa, kde nikdo nebude ale tam zase nechceš jezdit jako Janda kterej to tam rve jak na okruhu a nevidí přes les. Navíc v některých těch místech bych měl obavy že vyběhne zvěř a si v háji. Jinak řídí dobře a celkově s tim Megánem to má docela úroveň a odsejpá mu to. Rapid asi bez komentáře to by mě taky ani nenapadlo. Navíc to ani nemá smysl nějak takto trápit. Protože takto s tím uživatel nikdy nepojede ani do porodnice. Tam fakt stačí to co píšeš... rozjet, zabrzdit do nákupáku a je to.

Rozdílnost názorů pokud je oprávněná je v testech fajn. Bohužel teda musim přiznat, že i já sem něco kolikrát napsal do blogu a pak třeba pár týdnů i měsíců někde čtu o těch autech. A ti kluci tam některý věci taky píšou. A já si pak řikám ty vole, že se s tím vůbec děláš když potom vypíšeš stejný moudra jako všichni před a po tobě. Jenže ono je to těžký když to auto něco dělá nějak, tak to popřít. Nebo naopak nedělá. Tak třeba A45AMG má úplně na píču slabý brzdy, ale já na to příšel a ve srovnání s Megánem RS Trophy. Takže v blogu o áčku to nemám. Být kontroverzní se tady nenosí, ale zrovna u GT86 vcelku chápu co a jak se mu nelíbilo. Vzhledem k tomu jak jezdí bych mu asi rozuměl. Ale to je taková ta obvious debata tady a to nebudeme dneska rozvíjet.

Vavris Vavrisovic
04. května 2020, 07:23
0

Zajda: Ano, samozřejmě je to Matěj :-)

BubaaCZek
04. května 2020, 00:30
0

Po dlouhé době mám prostor otevřít Autíčkář a hnedka takový povedený blog a ještě povedenejsi debata a hodka a půl v dupe :D

reagovat