načítám data...

Tomino

JménoTomáš Tomáš
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 25.7 dny
Poslední aktivitapřed 1.6 dny
Komentářů u článků17
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Tomino
předevčírem v 23:02
0
Deset nejbláznivějších pickupů historie - 2.díl

Pěkný výběr. Netušil jsem, že Ranchero mělo taky Cobra Jet engine. To Lambo celkem závidím, taky bych rád viděl.

Tomino
18. května 2019, 22:42
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Krab: Tohle je zajímavý názor, v tom, že je potřeba se projet, aby člověk věděl, co s tím volantem vlastně dělá. Asi se taky zítra projedu. Asi fakt o tom člověk zpětně nepřemýšlí.

Souhlasím i s tím, že to ovlivňuje i přímost převodu řízení, tak to prostě je.

Zaujal mě onboard Senny, celková práce s volantem, ale i jeho držení, protože on nepoužívá vyloženě "tři čtvrtě na tři", ale něco mezi. Nebo to mění.

Podle mě je i tak "za deset dvě" výhodnější ve starých autech, kde je potřeba více síly na řízení, ale to je zmíněno i v článku.

To už tady někdo zmínil v diskusi, univerzální řešení neexistuje, ale je to nejspíše tak.

Tomino
17. května 2019, 18:53
1
Deset nejbláznivějších pickupů historie - 1.díl

A co třeba klasika jako Chevrolet El Camino SS 454 LS6? 450 hp na náklaďáček mi přijde celkem slušné :-)

Tomino
15. května 2019, 23:54
1
Ptejte se: Jaké první auto?

Taky to znám. Machrování před slečnou, v místě, kde jsem to znal. I tak jsem tušil, že tahle zatáčka je na mokru zrádná, ale pustil jsem to přes limit. V té době málo zkušeností za volantem, výsledek: auto opřené o svodidla. Se slečnou to tehdy dopadlo dobře, ale děsím se toho, co by se nám mohlo stát, mít silnější auto.

Takže za mě, pro začátečníka rozhodně slabší auto.

Já měl možná výhodu/nevýhodu, že táta závodil. Takže to bylo o tom, jsi metr mimo apex, blbě řadíš, blbě brzdíš atd. Pak mě občas pochválil, tak jsem si myslel, že jsem fakt pilot a výsledek viz. výše.

No, jsem fakt rád, že jako začátečník jsem měl slabé auto...

Tomino
15. května 2019, 23:36
0
Auto z konfekce nebo raději na míru?

Tak nějak nevím. V článku je zmíněna Alpina, která může být i nemusí být konfekcí, ale drží si svůj styl, jak vizuálně, tak úpravami. Takže bych bral Alpinu, nejlépe nějakou historickou jako je Alpina B6 3.5s, na bázi E30 M3 s šestiválcem. Nádherné auto.

Moc se mi líbí i upravená Alfa Giulia GTA zmíněná výše.

Takže za mě, buď historické, krásně upravené auto nebo jeho moderní úprava, která zachovává vnější vzhled originálu.

Takže mě třeba nebere Mansory Venatus, ale každému dle gusta.

Tomino
14. května 2019, 22:35
1
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

A co takový Swift Sport?

Novináři to vychválili, ale moc se to neprodávalo.

A přitom to bylo fajn auto. Jako jasně, nic moc výkon, ale mě to fakt bavilo s tím jezdit. V přímce nic moc výkon, ale v zatáčkách to bylo dost dobré.

A z mé zkušenosti dealeři Suzuki, taky fajn. Jel jsem tak náhodou přes Přerov, vidím venku nového Sporta, zastavím, obcházím kolem, přijde starší pán. Majitel autosalonu. Ptá se, na co koukám. Dá mi klíčky do ruky a ať se jdu sám projet a nemám to šetřit :-) A to mě viděl poprvé v životě. Příjemná zkušenost.

Tomino
11. května 2019, 23:18
0
Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Naprosto výstižný komentář. Tak to je, dokud se nic nestane, nic se neřeší. Ohledně F1 se mi celkem líbil dokument Life on the limit, který otázku bezpečnosti dost rozebírá. Je paradox, že jezdci, kteří o zvýšení bezpečnosti usilovali, pak často sami zahynuli/vážně se zranili. V době, kdy závodil Senna, jsem byl dítě, ale fandil jsem Prostovi. A z toho důvodu ani nevím proč. Senna byl nejspíš lepší pilot než Prost, ale ten byl na druhé straně lepší analytik...prostě profesor :-)

Tomino
05. května 2019, 15:26
2
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Mé auto snů je podle mého okolí oblíbeného angličáku z dětství, Monteverdi Hai 450 SS, akorát si ho asi nekoupím :-)

Tomino
03. května 2019, 18:42
0
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

Sheogh: Naprostý souhlas. Znám ale i pár lidí, co ví, že jim řízení vyloženě nejde a dokážou si to i přiznat. Podle toho pak jezdí, pomalu a defenzivně. Tenhle přístup a uvědomění, je mi daleko sympatičtější než někdo, kdo si myslí, že je mistr volantu, Seb Loeb hadra a pak tě předjíždí před horizontem nebo v nepřehledné zatáčce...

Tomino
03. května 2019, 13:55
3
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

Přesně tak to mám i já. A hlavně to "kam nevidím, tam nejedu". I když jak vidím na cestách, tak tohle ještě spousta lidí nepochopila.

Tomino
02. května 2019, 10:04
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Pólin, Krab: pravdu máte oba, výroba aut u různých výrobců je v podstatě stejná a výrobní postupy jsou unifikované a je jedno, zda jde Hyundai nebo třeba Škodu.

Co se týče kvality, tak ta jde průběžně nahoru i v rámci aktuálně vyráběného modelu. Není tomu tak, že se navrhne auto a vyrábí se pořád stejně. I v rámci životního cyklu probíhá neustálý vývoj, který je zaměřen na vychytání much nebo prostě různá vylepšení. Taky se po celou dobu řeší saving cost, který se nejčastěji probíhá benchmarkem s konkurenty.

Hyundai taky pravidelně hodnotí své dodavatele interním auditem, tzv. 5 star a dodavatel, který nedosáhne na 3 hvězdy má prostě smůlu.

Podobně to mají nastaveny samozřejmě ostatní automobilky, třeba BMW má pro dodavatele 3 ratingy. Pokud je dodavatel v ratingu 3, tj. nejhorším, tak zástupci BMW jsou na kontrole u dodavatele prakticky denně.

To Krab: normálně se tam ani nesmí fotit, jen s povolením. Zase na videu je transferový lis (a podle barvy formy tam lisují něco na Tucson :-) ) a to používají všechny automobilky, takže to není žádná tajná technologie a na druhém videu, ti roboti jsou taky všude stejní :-)

Taky nedokážu říct, jestli je finální produkt Škody lepší než Hyundai, co se týče kvality zpracování, ale troufnu si tvrdit, že Hyundai je na tom o chloupek lépe než Kia. Zase Kia má hezčí továrnu :-)

Tomino
01. května 2019, 22:11
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Ano pane Krabe, je fakt, že třeba u té I30 je každý generační posun dost vidět. První a poslední se nedají srovnat a přitom je dělí plus mínus deset let. Korejci si hodně slibovali od druhé generace a celkem do toho i dost investovali a je fakt, že rozdíl mezi první a druhou generací je markantní. Nějaký komerční úspěch se ale nedostavil. Ale je fakt, že korejci se rychle učí, jak jejich vlastní vývoj jde dopředu, tak se učí kopírováním (i v Nošovicích by se našly nějaké rozebrané škodovky, fordy, peugeoty a tak, ale to dělají i ostatní automobilky). Teď je jejich politika, co se týče výroby u nás postavena vyloženě na SUV, nástupce Tucsonu se pomalu blíží a mluví/mluvilo se o přesunu výroby Kony do Nošovic.

Zase třeba Ix20 se měla přestat vyrábět už v roce 2015, ale každý rok navíc, co to vyrábějí se jim bohatě vyplatí, i když je produkce v úrovní pár procent, protože veškeré technologie, včetně technologií dodavatelů se jim už tom roce 2015 zaplatily.

A I30N je svým způsobem geniální výrobek. Nevím, jak dělají ostatní automobilky ostré hatchbacky, ale oni v tomto případě využili maximální možnou míru shody dílů s běžnou I30 a ve výsledku z toho udělali úplně jiné auto. Právě třeba na tom skeletu je změn naprosto minimální počet, jako přídavné výztuhy pro zvýšení torzní tuhosti a tak.

Tomino
01. května 2019, 21:27
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Jasně, raději bez bouračky :-D A tak jako SAAB šel hodně cestou bezpečnosti. Škoda ho :-( Raději bych si přečetl článek o novém SAABu nebo třeba Lancii, ale toho se asi už nedočkám.

Tomino
01. května 2019, 20:32
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

To je fakt, velké rozdíly v crash testech nejsou. Zase vím, že některé automobilky trošku podváděly, co se týče skeletu, tím že pro crash testy přidávaly tzv. "spoty" (bodové svary) v určitých místech, aby zvýšili pevnost karoserie. Možná fáma, ale dost se to probíralo :-) Jako jo, velká auta jsou určitě bezpečnější, ale za posledních 5-10 let i vývoj skeletu šel hodně dopředu i použitím těch dílů lisovaných za tepla. Třeba první I30 neměla snad jediný díl, poslední už celou řadu, B-sloupky, vnitřní prahy, díly střechy, výztuhy podlahy, přední deformační zóny atd. Takže radši bych boural menším autem rv 2019 než větším rv. 2000 :-)

Tomino
01. května 2019, 19:49
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Třeba: v článku je zmíněna lisovna, ale v Hyundaii se lisují pouze vnější části karosérie jako kapota, dveře, střecha atd. Naprostá většina skeletu je lisována u subdodavatelů jak z ČR, velká část se vozí z Koreje (třeba všechny vysokopevnostní plechy lisované za tepla), něco se lisuje třeba i v Polsku. Lisuje se z méně kvalitních plechů než je zvykem třeba u VW (ti mají nastaveny daleko přísnější kritéria) nebo dejme tomu PSA, zároveň i lisovací matrice nemají takovou úroveň. Zase musím říct, že ne všechno je v Hyundai nastaveno špatně.

Tomino
01. května 2019, 14:01
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Souhlas. Vzhledem k tomu, že se v HMMC pohybuji zhruba 10 let, tak bych řekl, že paštika je z toho za kratší dobu než těch 5 let :-) Stačí vidět tu výrobu v detailu, ne na komentované prohlídce, abych dospěl k názoru, že si Hyundai fakt nikdy nekoupím :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Escalade ESV 6,2L V8 426 HP  2015
Cadillac Escalade ESV 6,2L V8 426 HP

2015 rok výroby
426 koní výkon
6 227 ccm objem

Ford F250 Lariat XLT 1986
Ford F250 Lariat XLT

1986 rok výroby
235 koní výkon
6 900 ccm objem

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem