načítám data...

buteo

JménoJindra Kalda
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 3.0 rok.
Poslední aktivitapřed 5.1 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků17
Pozitivních komentářů u článků3
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

bu
buteo
04. ledna 2021, 16:57
0
Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část druhá

Taky velká gratulace k zážitkům i výsledku! Ryzí zápal pro amatérský motorsport, kam se hrabou profíci. Já chcu taky !!

bu
buteo
21. prosince 2020, 23:27
1
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

Tak na ten report ze šestihodinovky už se těším, dozvěděl jsem se o tom s křížkem po funuse.
K tvým úvahám, Franto:
Já jsem si tím procesem od daily až k tahání na podvalu na trackdays s Miatou prošel. První krok byl od série ke hračce na okresky a MX Cup, daily konec.. Takže swap na větší motor plus 6q plus LSD, k tomu lepší brzdy, gumy, rollbar. Konec daily, chvilku to takhle fungovalo (trackdays a okresky). Jenže soutěživost si brzo vynutila tvrdý okruhový podvozek, semislicky, sedačku, odlehčování, ..., takže okresky konec, po ose se drkotat na trackday, nic tam nepolámat a zase po ose domů. K tomu opruz s STK, platit povinný ručení. (Mezitím samozřejmě ve vozovém parku přistála jako "výletní" jiná Miata.) Takže v poslední fázi značky do depozitu, podval a tažný soumar k tomu. Konečně jsem se na trackdays nebo na Touristenfahrten nemusel bát, že se něco podělá nebo nepovede a bude problém dostat se domů. Takže za mě, jestli to s tím rekreačním sportováním myslíš aspoň trochu vážně, by se ti asi jedno auto jen na okruh spíš hodilo. Teď ale jaký, že?
Já bych v dané situaci šel asi do Compacta, klidně i E 36. Když se neomezíš jen na český rybníček a poohlídneš se v Německu, dá se vybrat za rozumný peníz i vhodná motorizace, dokonce jsou v nabídce občas už i předpřipravené "tracktools". Oproti Miatě asi daleko větší potenciál pro úpravy, samozřejmě v závislosti na finančních možnostech. Letos s náma jezdil na MX5 Cupu jeden kluk s pěkně udělaným Compactem se swapnutým velkým motorem, podvozkem, na slickách a jezdilo mu to moc hezky. Nebo ta 325, co s ní jezdil Krab v Sosně, se mi taky líbila .... Za mně takové optimum pro trackdays-zábavu.
Ale samozřejmě, motoristické sportování i na této základní úrovni nějaké peníze stojí, to se nic nedá dělat.
Co mě osobně dost štve, je malá nabídka možností svézt se na okruhu takto amatérsky v české/moravské kotlině, když už si jeden nějakou tu hračku pořídí. Bohužel nejsme ve Spojeném království. O Brně lépe pomlčet, v Mostě je to lepší, ale my Moraváci (i ty Františku) to tam máme fakt daleko. Z Moravy se dá snad ještě uvažovat o Slovakiaringu, Severomoraváci a Slezané by snad mohli něco vědět o polském Silesiaringu. Tím máme opravdové okruhy vyčerpané a zbývají nám už jen miniokruhy: Sosna, Písek, Mýto. Dostat se tam není jednoduché, protože zájemců je stále více: např. místa pro všechny podniky příštího ročníku MX5 Cupu byla nedávno vyprodána během několika dnů, pokud vím. A na Ring se většina z nás z různých důvodů může reálně podívat tak jednou za sezónu.
Takže mi přijde, že skoro větší problém než s čím jezdit je: KDE jezdit ?

bu
buteo
12. listopadu 2020, 13:45
-1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Svět se zbláznil a blázni se radují.

bu
buteo
08. listopadu 2020, 18:44
0
Znáte Škodu Agromobil?

Těžko říct, .....
Však i ten Masaryk a jeho parta, kdyby tušili k čemu všemu může v Evropě dojít jen o ca. 20 let později, by se k tomu nejspíš postavili trochu jinak řekl bych.
Ale semlelo se to jak semlelo a tak jsme dnes tam kde jsme. Mohlo by to být lepší, ale jistě i horší.
I tak je zábavné fabulovat ve stylu coby kdyby, že?
Takže: Carpe diem !

bu
buteo
08. listopadu 2020, 15:53
0
Znáte Škodu Agromobil?

Tak nakonec jestli nebyla chyba rozbít starou dobrou c.k. monarchii, že? Kdyby pak při troše štěstí vcelku přežila válku, mohli jsme dnes být všichni občané evropské velmoci, skutečně účinně spolurozhodující/soupeřící s Německem a Francií ve spojených státech evropských. Ne chudí příbuzní bez reálného vlivu.

bu
buteo
07. května 2020, 14:23
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Krabe, hlásím i tudy, že Ring už je pro turisty otevřený: https://www.nuerburgring.de/fans-info/info/oeffnungszeiten.html
(Teda dnes zrovna zavřeno, ale od zítřka už se zase frčí ...)
Tak stačí vymyslet jak se dostat tam a hlavně bez testu/karantény zpět a můžeš vyrazit tu dvacku utratit -:)

bu
buteo
28. dubna 2020, 22:59
0
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Dobrá práce, Franto, ten článek! Fotky nádhera, ale to bych jen opakoval komplimenty předřečníků.

bu
buteo
24. března 2020, 11:07
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Zkusím přidat nějaké nouhau, které jsem načerpal někdy loni:
Při čerpání kdesi (nejspíš u OMV - jezdím tam nejčastěji) koukám, jak u vedlejšího stojanu odebírá chlapík vzorky paliv, vedle dodávka od nějakého zkušebního ústavu. Chlapík sympaťák, tak jsme se dali do řeči na téma rozdíly v kvalitě atd. Stručné závěry jsou tyto:
- standardní benzíny 95 prakticky u všech pump v této zemi pocházejí z jedné rafinerie a obsahují povinně těch 5% řepky. Tudíž mají velmi podobné vlastnosti, jedno jestli ONO nebo OMV.
- prémiové benzíny musí mít tu řepku taky, většinou jsou taky z tuzemské výroby ale liší se složením aditiv, které mají vliv m.j. na čisticí schopnosti paliva v systému. Kvalitní aditiva má údajně VERVA, prémiová 100 u OMV, prémiové benzíny Shell.
- ten nejprémiovější benzín Shell (?V Power Racing?) se jako jeden z mála údajně dováží z civilizovaných zemí a ten zkušební technik prý si ho soukromě dvakrát ročně koupí kvůli těm nejlepším aditivům plnou, vyjede do dna a pročistí si tak palivovou soustavu. Vřele mi to doporučil.
(Na naftu jsem se neptal, ta patří do kamen a traktorů.)
Jak jsem nakoupil, tak prodávám.

bu
buteo
06. května 2018, 22:12
0
Zajímá vůbec ještě někoho motorsport v Čechách?

Taky jsem dnes strávil pár příjemných hodin na brněnském rakouském Histo-Cupu. A byl bych tam i v sobotu, kdybych ji celou nestrávil ve společnosti mnoha benzínovych hlav na MX-5 Cupu v Písku.
Brněnské depo bylo plné amatérů - srdcařů, kteří s láskou opečovávají a pak fest po trati pohánějí nejrůznější zajímavé stroje. Průměrný věk? Určitě hodně 40+ ! Těžko někdo pod 30. Jistě, souvisí to speciálně v motorsportu se solventností ( v tomto případě převážně rakouských, švýcarských a jiných) účastníků, ale přesto podle mne u motorsportu i divácky jde nejspíš o generační záležitost.
Virtuální zážitky jsou přece mnohem dostupnější a pohodlnější ....
Ale obecně bych to zatím s diváckým zájmem jako celoživotní fanda motorsportu neviděl tak zle: je to asi spíše problém některých kategorií - např. české okruhy na tom určitě dobře nejsou, ale běžte se podívat na dobře obsazenou rally - to jsou davy! Nebo před dvěma týdny první závod MR v autokrosu v Humpolci: mraky diváků! Ale taky: rozumné vstupné a především dostatečná propagace !
Informace k ADAC-sérii v Mostě nebo Histo-Cupu si entuziasta jistě dokáže pracně dohledat, ale běžný potenciální divák se o nich těžko dozví a tak z nedostatku zajímavějších nabídek nakonec stráví ten čas s přítelkyní " šopovánim" ( takže ani neušetří ????).

bu
buteo
12. dubna 2018, 15:41
-1
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

A nestálo by za úvahu nehladat jako řešení této složité rovnice vzešlé z požadavků tazatele jednu neznámou, ale neznámé dvě?
Tazatel nevypadá jako zcela nemajetný, tak co kdyby si pořídil pěknou šestiválcovou (asi dost těžkou) limuzínu jako daily, a k tomu na okresky a do Mýta lehkonohou mrštnou hračku? (Však Vy byste tady uměli poradit jakou)
Řešit jeho představy jedním strojem, to je jako kdyby si člověk na celé léto pořídil jen jedny boty a očekával, že budou dobré jak do kanceláře, tak na treking i fotbálek a nejlépe i do vody.
Akorát si teda uvědomuju, že u mnou navrhovaného řešení mi tam falíruje ta týdenní cyklistická dovolená se zábavným autem, no ....

bu
buteo
11. března 2018, 21:46
-1
Staré versus nové po milionté aneb jak nahradit sportovní roadster.

A co takhle: miata swapnutá na V8?
V jůesej se určitě nějaké najdou, dopravit do EUropy, pak už stačí mít strejdu na dovozové TK, bratrance u registrace a je to. Popř. zkusit po vzoru toho představeného speciálu pro plechový cup na jednu řadu válců nalepit samolepku Mazda a druhou řadu načernit a prohlásit za airbox, .....

bu
buteo
02. března 2018, 09:51
1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Přesně to je můj plán: v mé dvojgaráži bude doufám jednou stát hatchback na elektriku, do kterého budu mít pronajaté baterie (dnes při důchodcovském ročním nájezdu za ca. 60-70 éček měsíčně), a vedle bude stát benzínová hračka, do které si vždy z důchodu našetřím na plnou nádrž a vyrazím na okresky nebo na dovolenou ve dvou. Ano, mám už důchod na dohled, nepotřebuju stěhovat rodinu na chalupu, ani nemusím řešit dobíjení na ulici. Elektromobilita dnes ještě není zdaleka pro každého, ale pro mě už asi takhle ano.

bu
buteo
01. března 2018, 22:03
0
bu
buteo
01. března 2018, 22:01
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

No dyť, jako dnes v čeké kotlině - taky těch rukou s prsty zatím není moc potřeba.

bu
buteo
01. března 2018, 21:55
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

Njn, to ta má vrozená lenost - v tomto případě všechno číst ......

bu
buteo
01. března 2018, 21:48
1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Naprostý souhlas s autorem článku. Elektrobudoucnosti se vůbec nebojím. Je to na spadnutí, je to nevyhnutelné, záleží jen na tom, jak dlouho se to ještě podaří petrolejářsko-motorářské lobby oddalovat. Ano, zatím je to drahé na pořízení a levné na provoz. Ale to se s rostoucím podílem na trhu jednou obrátí: pořizovací ceny půjdou dolů a provoz (bohužel) bude zdražovat - neumím si představit, který stát by se dobrovolně bez náhrady vzdal příjmů ze spotřební daně z PHM. Způsob zdanění se určitě najde. A ano, zatím dojezd a dobíjení nejsou úplně podle představ. Ale i to se bude měnit - víte, jaké problémy se sháněním paliva měly před 100+ lety první auta?
A zábava ergo výkony? Zkuste si vygůglit takový AC Schnitzer i8 a jeho výkony a časy na okruhu v porovnání třeba s BMW M4 Performance : http://www.autobild.de/artikel/ac-schnitzer-i8-test-13281239.html

bu
buteo
01. března 2018, 20:41
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

No vida, jaro se navzdory aktuálním mínus 15 nezadržitelně blíží a tak se objevují další možnosti, kde se letos povozit:
http://www.mx-5cup.cz/kalendar-2018
Registrace je spuštěna a i když nevlastníte ten roadster, co se tady nesmí pojmenovat, nevadí - ve třídě OPEN tam může jezdit téměř cokoliv, co neusiluje posádce a okolí o život.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem

Ford Taurus SEL, 4x4 AWD, 3.5V6, flexfuel 2014
Ford Taurus SEL, 4x4 AWD, 3.5V6, flexfuel

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 500 ccm objem

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
75 koní výkon
1 390 ccm objem