načítám data...

buteo

JménoJindra Kalda
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 2.4 rok.
Poslední aktivitapřed 27.6 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků12
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

bu
buteo
07. května 2020, 14:23
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Krabe, hlásím i tudy, že Ring už je pro turisty otevřený: https://www.nuerburgring.de/fans-info/info/oeffnungszeiten.html
(Teda dnes zrovna zavřeno, ale od zítřka už se zase frčí ...)
Tak stačí vymyslet jak se dostat tam a hlavně bez testu/karantény zpět a můžeš vyrazit tu dvacku utratit -:)

bu
buteo
28. dubna 2020, 22:59
0
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Dobrá práce, Franto, ten článek! Fotky nádhera, ale to bych jen opakoval komplimenty předřečníků.

bu
buteo
24. března 2020, 11:07
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Zkusím přidat nějaké nouhau, které jsem načerpal někdy loni:
Při čerpání kdesi (nejspíš u OMV - jezdím tam nejčastěji) koukám, jak u vedlejšího stojanu odebírá chlapík vzorky paliv, vedle dodávka od nějakého zkušebního ústavu. Chlapík sympaťák, tak jsme se dali do řeči na téma rozdíly v kvalitě atd. Stručné závěry jsou tyto:
- standardní benzíny 95 prakticky u všech pump v této zemi pocházejí z jedné rafinerie a obsahují povinně těch 5% řepky. Tudíž mají velmi podobné vlastnosti, jedno jestli ONO nebo OMV.
- prémiové benzíny musí mít tu řepku taky, většinou jsou taky z tuzemské výroby ale liší se složením aditiv, které mají vliv m.j. na čisticí schopnosti paliva v systému. Kvalitní aditiva má údajně VERVA, prémiová 100 u OMV, prémiové benzíny Shell.
- ten nejprémiovější benzín Shell (?V Power Racing?) se jako jeden z mála údajně dováží z civilizovaných zemí a ten zkušební technik prý si ho soukromě dvakrát ročně koupí kvůli těm nejlepším aditivům plnou, vyjede do dna a pročistí si tak palivovou soustavu. Vřele mi to doporučil.
(Na naftu jsem se neptal, ta patří do kamen a traktorů.)
Jak jsem nakoupil, tak prodávám.

bu
buteo
06. května 2018, 22:12
0
Zajímá vůbec ještě někoho motorsport v Čechách?

Taky jsem dnes strávil pár příjemných hodin na brněnském rakouském Histo-Cupu. A byl bych tam i v sobotu, kdybych ji celou nestrávil ve společnosti mnoha benzínovych hlav na MX-5 Cupu v Písku.
Brněnské depo bylo plné amatérů - srdcařů, kteří s láskou opečovávají a pak fest po trati pohánějí nejrůznější zajímavé stroje. Průměrný věk? Určitě hodně 40+ ! Těžko někdo pod 30. Jistě, souvisí to speciálně v motorsportu se solventností ( v tomto případě převážně rakouských, švýcarských a jiných) účastníků, ale přesto podle mne u motorsportu i divácky jde nejspíš o generační záležitost.
Virtuální zážitky jsou přece mnohem dostupnější a pohodlnější ....
Ale obecně bych to zatím s diváckým zájmem jako celoživotní fanda motorsportu neviděl tak zle: je to asi spíše problém některých kategorií - např. české okruhy na tom určitě dobře nejsou, ale běžte se podívat na dobře obsazenou rally - to jsou davy! Nebo před dvěma týdny první závod MR v autokrosu v Humpolci: mraky diváků! Ale taky: rozumné vstupné a především dostatečná propagace !
Informace k ADAC-sérii v Mostě nebo Histo-Cupu si entuziasta jistě dokáže pracně dohledat, ale běžný potenciální divák se o nich těžko dozví a tak z nedostatku zajímavějších nabídek nakonec stráví ten čas s přítelkyní " šopovánim" ( takže ani neušetří ????).

bu
buteo
12. dubna 2018, 15:41
-1
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

A nestálo by za úvahu nehladat jako řešení této složité rovnice vzešlé z požadavků tazatele jednu neznámou, ale neznámé dvě?
Tazatel nevypadá jako zcela nemajetný, tak co kdyby si pořídil pěknou šestiválcovou (asi dost těžkou) limuzínu jako daily, a k tomu na okresky a do Mýta lehkonohou mrštnou hračku? (Však Vy byste tady uměli poradit jakou)
Řešit jeho představy jedním strojem, to je jako kdyby si člověk na celé léto pořídil jen jedny boty a očekával, že budou dobré jak do kanceláře, tak na treking i fotbálek a nejlépe i do vody.
Akorát si teda uvědomuju, že u mnou navrhovaného řešení mi tam falíruje ta týdenní cyklistická dovolená se zábavným autem, no ....

bu
buteo
11. března 2018, 21:46
-1
Staré versus nové po milionté aneb jak nahradit sportovní roadster.

A co takhle: miata swapnutá na V8?
V jůesej se určitě nějaké najdou, dopravit do EUropy, pak už stačí mít strejdu na dovozové TK, bratrance u registrace a je to. Popř. zkusit po vzoru toho představeného speciálu pro plechový cup na jednu řadu válců nalepit samolepku Mazda a druhou řadu načernit a prohlásit za airbox, .....

bu
buteo
02. března 2018, 09:51
1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Přesně to je můj plán: v mé dvojgaráži bude doufám jednou stát hatchback na elektriku, do kterého budu mít pronajaté baterie (dnes při důchodcovském ročním nájezdu za ca. 60-70 éček měsíčně), a vedle bude stát benzínová hračka, do které si vždy z důchodu našetřím na plnou nádrž a vyrazím na okresky nebo na dovolenou ve dvou. Ano, mám už důchod na dohled, nepotřebuju stěhovat rodinu na chalupu, ani nemusím řešit dobíjení na ulici. Elektromobilita dnes ještě není zdaleka pro každého, ale pro mě už asi takhle ano.

bu
buteo
01. března 2018, 22:03
0
bu
buteo
01. března 2018, 22:01
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

No dyť, jako dnes v čeké kotlině - taky těch rukou s prsty zatím není moc potřeba.

bu
buteo
01. března 2018, 21:55
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

Njn, to ta má vrozená lenost - v tomto případě všechno číst ......

bu
buteo
01. března 2018, 21:48
1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Naprostý souhlas s autorem článku. Elektrobudoucnosti se vůbec nebojím. Je to na spadnutí, je to nevyhnutelné, záleží jen na tom, jak dlouho se to ještě podaří petrolejářsko-motorářské lobby oddalovat. Ano, zatím je to drahé na pořízení a levné na provoz. Ale to se s rostoucím podílem na trhu jednou obrátí: pořizovací ceny půjdou dolů a provoz (bohužel) bude zdražovat - neumím si představit, který stát by se dobrovolně bez náhrady vzdal příjmů ze spotřební daně z PHM. Způsob zdanění se určitě najde. A ano, zatím dojezd a dobíjení nejsou úplně podle představ. Ale i to se bude měnit - víte, jaké problémy se sháněním paliva měly před 100+ lety první auta?
A zábava ergo výkony? Zkuste si vygůglit takový AC Schnitzer i8 a jeho výkony a časy na okruhu v porovnání třeba s BMW M4 Performance : http://www.autobild.de/artikel/ac-schnitzer-i8-test-13281239.html

bu
buteo
01. března 2018, 20:41
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

No vida, jaro se navzdory aktuálním mínus 15 nezadržitelně blíží a tak se objevují další možnosti, kde se letos povozit:
http://www.mx-5cup.cz/kalendar-2018
Registrace je spuštěna a i když nevlastníte ten roadster, co se tady nesmí pojmenovat, nevadí - ve třídě OPEN tam může jezdit téměř cokoliv, co neusiluje posádce a okolí o život.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem