načítám data...

Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

16. září 2018, 07:22 85 komentářů M P

Světla na autech jsou fajn, protože nám umožňují jezdit za tmy. Ostatní vás díky nim také snadno vidí. Někdy ale zdaleka nefungují tak, jak by měla.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nabízím vám nyní čas k zamyšlení. Kdy jste si naposledy seřizovali, nebo nechali seřídit světla u svého auta? Kdy naposledy jste kontrolovali, zda vám správně fungují, včetně koncových a brzdových? No? Máme tendenci na tohle zapomínat, přitom se jedná o naprosto klíčový prvek výbavy automobilů.

Neděle na Autíčkáři se obvykle nesou v duchu všeobjímajícího klidu a debatování na rozličná témata. Ne tak dnes, vážení, dnes přišel čas na hejt.

Dnes si dáme pár příkladů z fiktivní příručky s názvem Automobilová světla a jak je nepoužívat. 

Dálková světla

Tohle je taková noční klasika. Uháníte si noční krajinou, když tu zpoza horizontu vidíte, že se blíží auto. S předstihem ztlumíte svoje reflektory a trpělivě čekáte, kdy se ta oslňující záře za horizontem ztlumí také. A čekáte. A čekáte. Když tu najednou se přes horizont přehoupne auto, které pálí dálkovými a absolutně ingoruje veškerý provoz v protisměru. Jaká klasika. Přitom by sakra stačilo trochu předvídat a koukat se dál, než deset metrů před auto. Protisměrný provoz je v noci přece rozpoznatelný na míle daleko. 

Mlhovky

Řekněme si to na rovinu, většině řidičů u nás by stačilo použít mlhovky jen párkrát za rok. Jen málokdy totiž nastane situace, kdy je opravdu nutné je použít, a ty snadno poznáte. Jenomže ne, takhle to nefunguje. Stačí jakéholi zanedbatelné zhoršení viditelnosti a mlhovkáři se vyrojí jako houby po dešti. Taky se těšíte na podzim a zimu? Těmto bych dal jeden tip: podívejte se, jak daleko před vámi a za vámi jsou ještě vidět auta. Víte, když vidíte světla auta před vámi na 300 metrů, stejně tak vidí auto za vámi vás. A ne, ten lehký opar stoupající z lesa kdesi dva kilometry od dálnice fakt není důvod odpálit všechna světla, co máte na palubě. Myslím to vážně. Nedělejte to. Akorát s tím serete ostatní.

Denní svícení 

Další moje oblíbená věc, zejména v situacích, kdy není až tak jednoznačné, jaká světla použít. Spousta nových aut je chytrých, vyhodnotí sama, kdy zapnout potkávačky a vy máte vyřešeno. Pak jsou ale vozy s denním svícením bez automatického přepínání, zhusta se jedná o osvícení dodatečně montované. Pak se vám nezřídka stane, že aftermarketové ledky umístěné na čumáku orezlého sprinteru vás oslňují víc, než by to dělala běžná světla. A když uz jsme u těch sprinterů, fakt nemám rád ty ukrajinské, s podomácku dělanými xenony. Totální šílenost.

Výškové seřízení světel, co to jako je?

Prázdninová a víkendová lahůdka obzvlášť, chtělo by se říct. Typická situace nastává, když je řidič jezdící běžně sám nucen do svého povozu naložit v sobotu večer nebo někdy v čas volna tlupů ožralých kreténů. Ti samozřejmě něco váží. Víte co se stane? Vy, naši čtenáři, jste hlavičky chytré, ne tak tihle tukani. Hmotnost opilců tlačí záď vozu k zemi, což znamená, že světla najednou svítí dále a vysoko. Takže dělají co? No oslňují přece nás, sakra. Přitom by stačilo vědět, kde je to pitomý malý kolečko s čísílkama…

Zde je prostor pro trochu té sebechvály. Zejména ve městech, v hustém provozu nebo v situacích, kdy dojíždím automobil před sebou, zásadně světla sklápím dolů. Jsem hodný a nerad pálím lidem fotony do zrcátek. 

Seřízení světel a jejich stav obecně

Někdy se to prostě stane. Světlo selže. Žárovička odejde a vy máte na autě mrtvé světýlko. To každý pochopí. Ne každý ale pochopí, že se najdou ingoranti, kteří to neřeší. Opravdu nerozumím tomu, když si někdo nevšimne, že mu vpředu svítí jen půlka auta. Vzadu je to horší, tam musíte pravidelně kontrolovat, ale kolikrát stačí kouknout dozadu, když stojíte zády k nějaké odrazivé ploše. Třeba výloze obchodu. 

A seřízení světel? To je taky pohádka. Auta svítí všelijak, některá téměř vůbec, jiná si hrají na protileteckou obranu a pálí paprsky vysoko do nebes. A pak jsou tu auta, jejichž světla imitují močícího pána s odcházející ranní erekcí. Všechno jde obvykle jiným směrem, než byste čekali. Lahůdka.

Možná jsem ve svém rozhořčení na něco zapomněl, možná jsem až příliš přísný, nevím. To mi řekněte vy. Podělte se v diskuzi, co štve vás. A nezapomeňte udržovat svoje světla v pořádku. Vaše správně fungující světla totiž hned všem řeknou, jak přistupujete k údržbě svého vozu.

Hezkou neděli všem a dávejte na sebe pozor! A stavte se třeba za námi na Trackday do Mýta, rádi vás uvidíme!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Perníček
16. září 2018, 08:12
0

O mlhovkách by se dal napsat asi i solo článek zvlášť (ale mám pocit, že už to tady i někdo udělal). Problikávat řidiče, když je krásně vidět už asi ani dneska nemá smysl, nikdo si to prostě neuvědomi. Co je ale horší, tak že se mlhovky nepoužívají, když by se použít měli. Hustý déšť, sníh,... a o pánu provozu se člověk dozví, až když je 10 metrů před ním a to jenom matně, protože mlhovky jsou jenom na mlhu, že? Jinak bychom měli ještě dešťovky a sněhovky...
Co se týče denního svíceni, tak nějak už ani nevnímám, jetli někdo oslňuje víc nebo míň. Já spíše koukám na ty kreace, co jsou lidi schopni namontovat na svoje auto, kolikrát se stáva z pěkného vozu hnus...
Seřízení světel je taky kapitola sama o sobě. Nikoho to nezajímá a každý pak jenom udiveně kouká, když mu to řekne kamarád, kolemjdoucí, nebo pán s bločkem v ruce. Přitom, když na to příjde, tak člověk ani nepotřebuje asistenta, aby si sám dokázal zkontrolovat, jestli mu všechny světla svítějí jak mají.
Myslím, že tady u Autíčkářů se snad nikdo takový nenajde, ale pořád je na českých silnicích spousta držitelů řidičského průkazu, kteří jenom myslejí na to, jak se dostat z bodu A do bodu B a přitom mají klapky na očích jako kůň a ostatní v provozu je nezajímají a to je ten průser.

reagovat
Woyta
17. září 2018, 01:20
1

Predni mlhovky nejsou problem. A jejich uziti chapu. Nesmeruji nahoru do tveho zorneho pole. Tedy neoslnuji. Pak jsou pouzit jako prvek posilujici bezpecnost nocni jizdy. Sviti vyrazne vice do stran. Nektera aut maji hlavni svetlomety jako docela uzky kuzel jen pred auto ale pomalu nevidis krajnici ani odbocku, natoz do zatacky. Zadni mlhovka to je jine. Tam mam spis problem, ze ji pouzivaji i kdyz neni traba a strasne s ni oslnuji. Jinak svetla si serizuju sam s autem 5m od rovne zdi a s metrem v ruce kontroluju sklon.

Ho
HonzaT
17. září 2018, 07:40
2

Přední mlhovky jsou problém za deště. Tím, jak svítí dolů, tak se od mokré vozovky odráží a ve spolupráci s hlavními světly je to super koktejl.

JLK
16. září 2018, 08:26
4

Nejlepsi je kdyz ridice v protismeru probliknete, aby vypnul dalkova svetla, on nic, probliknete jeste jednou a on zapne svoje OPRAVDOVA DALKOVA a vy se divite, ze potavackami se da vubec takhle vypalovat zrak :D A stejne tomu pilotovi nedojde ze by to mohl aspon sklopit.

reagovat
briza
16. září 2018, 09:11
0

S tímhle měly problém jedničkový Fábie, těm oslňovaly potkávačky už z výroby.

beastar
16. září 2018, 12:26
0

Dvojka Superb+xenon. Častý neduh. Potkávačky svítí 5 km před auto. Dálkový z Prahy na Brno.

Testeuros
29. října 2018, 22:17
0

Pro mě takovýto ikonický moment bylo setkání s kamionem, u kterého jsem si myslel, že měl dálková světla. Tak jsem na něj bliknul s myšlenkou toho, že má skutečně dálková světla... a pak jenom přišla oslňující záře z přídě jeho kolosu. :D

JLK
30. října 2018, 16:03
0

Tak nekteri kamionaci jezdi i se zaplou rampou a nijak jim to asi nevadi. I kdyz jej probliknes tak mu akorat tak posvitis na naraznik, takze nejake prepinani nemuseji resit.
Ale zas na druhou stranu kdyz jedu nekde v noci po skoro prazdne silnici tak jet za kamionem a jeho megalampami je super, osviti tim pulku zemekoule, poradne vyplasi vsechny srnky a pripadne pesi sebevrahy. Navic kdyz se v protismeru nekdo neobtezuje prepinanim svetel tak pripominka od kamionu je mnohem ucinnejsi nez moje opatrne probliknuti

briza
16. září 2018, 09:10
5

Jednu dobu byly ještě velmi lahodné xenonové kity pro přestavbu, respektive trotlové, co to nacpali do klasický paraboly a ksenonpyčo. Ten vlak už naštěstí jel a obvykle je to vidět už jen u ukrajinských dostavníků typu Sprinter, mířících s krajany na východ. Za mlhovky bych ubíjel heverem, ostatně už jsem tu kvůli nim jednou rozčiloval. Pak jsem dokonce zpětně zjistil, že mi k tomu někdo odpověděl, že pokud s tím mám problém, mám se koukat jinam nebo si pořídit brýle proti oslnění, což je asi stejně logické, jako kdybych já vzal hromovou hool, začal do něj střílet a řekl mu, že jestli s tím máš jako voe problém, kup si neprůstřelnou vestu. Onehdá mě dokonce chtěli stavět cajti, když jeli v noci rozsvícený jak vánoční stromeček a já si je dovolil probliknout.
No a denní svícení, to je klasika. Vážně bych chtěl potkat toho mongola co vymyslel, že svítit bude jen předek.

reagovat
Breakthru
16. září 2018, 19:16
1

souhlas s tím denním svícením....a úplně fajn je to, jak jsou některý odborně namontovaný.Hlavně na starejch mrdák .Zaujalo mě jednou natvrdo připojení na čerpadlo...prostě najdem někde plus, tak se to tam mrdne, stačí otočit klíčkem a svítí to pak furt....vzadu nesvítí a vepředu jakoby měl parkovačky...

Trinom
17. září 2018, 07:56
0

Břízo, už bys mohl pochopit, že denní svícení svítí ve předu proto, abys za blbych světelných podmínek viděl protijedoucí auto. Třeba v lese. Zezadu nesvítí proto, že to prostě není potřeba, respektive není žádoucí. A to že dvou důvodů - jednak proto, že za jasného světla chceš mít co nejvýrazněji viditelné brzdovky (což když máš dvouvláknovou žárovku, tak je docela na prd) a druhak proto, že rozdíl rychlostí za sebou jedoucích vozidel je zpravidla malý a tudíž vozidlo vidíš včas díky okolnímu světlu.
Problém nastává, když nějaký hňup nechá DRL svítit v noci nebo za mlhy.

sumy
17. září 2018, 09:18
3

Tomáši Třísko. Dení svícení v těch typických případech které uvádš(les atd) nenbí videt vůbec a i ta automatika je naprd. Kolikrát vidíš i za deště jak i nová auta jedou jenom s denním svícením-zezadu takřka neviditelná. No a s brzdovými světly? Od čeho je třetí brzdové světlo, kolik aut dnes používá pouze dvouvláknovou žárovku a nemá samostatné pole pro brzdovky? Nevím, celé denní svícení (tím myslím ty bludičky, ne povinnost) je prostě hrozná chujovina.

briza
17. září 2018, 23:25
0

Tomáši, předek neřeším, jde mi výhradně o zhasnutý zadek a to nechápu a nepochopím, protože je to absolutní kravina, která nikdy neměla spatřit světlo světa. A pokud má být hlavním argumentem to, že jsou pak vidět líp brzdovky, tak je buď drtivá většina populace úplně slepá nebo já mám nadpozemsky vyvinutý zrak, protože rozsvícený brzdovky poznám i u bludiček typu Feličita v posledním stádiu rozkladu a to prosím i pokud venku svítí slůňo. U nových aut pak už vůbec není o čem, nehledě na to, že i starý vrány mají třetí světlo. Pokud by byla součástí tohohle systému i povinnost integrovat čidlo pro automatické rozsvěcení potkávaček, tak budiž, ale takhle radši potkám tisíc debilů, co budou mít rozsvícený všechno, co se rozsvítit dá, než jednoho, co neřeší počasí a neustále jede na denní svícení.

Breakthru
18. září 2018, 00:01
0

Tomáši, proč myslíš, že ty brzdy vzádu svítijou tři?....

Trinom
18. září 2018, 08:11
0

Samozřejmě, že třetí brzdový by bylo řešením, jen by nesmělo půlce starších aut chybět, nebo nesvítit.
Jinak mě nenapadá jediné moderní auto, které by nemělo sloučenou obrysovku s brzdou (za předpokladu, že má ještě žárovky).
Automatické svícení je druhá věc, ale tu mají až fakt moderní auta, protože to býval docela drahý příplatek.

Ny
Nyte
18. září 2018, 11:58
0

sumy: S tou automatikou záleží na výrobci a samozřejmě i inteligenci uživatele. U koncernu se světla za deště pouští samy, za mlhy se spustí s mlhovkami a teoreticky je nemusíš vůbec řešit...akorát já mám naopak problém s tím, že senzor je až moc citlivý a xenony na okresce probliknou 10x za jízdu + v garáži.

sumy
18. září 2018, 12:06
0

Nyte: Jenže u některých aut se nastavuje světelná intenzita, kdy to má samo zapnout. Taky se v autě nesmí střídat lidi(typicky služebáky) kde to vždycky někdo natvrdo vypne... Prostě není a nikdy to nebude 100%

Ny
Nyte
18. září 2018, 12:16
0

sumy: No právě, v mém případě je senzor citlivý bez ohledu na nastavení intenzity. :-) Nejvíce mi v tomhle vyhovuje auto, kde se mi při startu rozsvítí halogeny + vzadu a neřeším.

Blix
16. září 2018, 09:23
1

Fajn článek :)

Za sebe bych dodal ještě od výrobce rovnou sprznene vnější osvětlení. Oslňující brzdová světla, resp. oslňující obrysová světla a mozek vypalující brzdová. V noci zbytečně svítící denní svícení protože to vypadá cool. Nebo taková základní věc jako blinkry! Mnohdy jsou tak malé jak vzadu tak vpředu že je člověk musí hledat a mají snad 5w žárovku. Vepředu je to ještě kombinované se stupidním umístěním na vnitřní straně a nejlépe ještě co nejbližší dennímu svícení (octa 3 ale spousta dalších) přitom když je samostatně v nárazníku je vidět skvěle (starší passat třeba)..

Predni mlhovky jsou zabité jak nepochopením funkce - dokud vidíš potkavackama na cestu tak mlhovky mít nemusíš, až je mlha taková že tě oslňují tak je zhasnes a jedeš na mlhovky. Díky tomu nemusíš stát ale dá se jet tak 20. V ČR se to skoro zažít nedá. Taky to trochu pojel výrobce protože ve spoustě aut musíš zapnout přední abys mohl zadní. Přitom ty zadní mají mnohem častější využití.

reagovat
Trinom
17. září 2018, 08:02
0

Mlhovky jsou kapitola sama pro sebe. České předpisy vyžadují, aby šly zapnout zadní dříve, než přední. Kromě starých škodovek to tak nemá nikdo.
Jinak postup, co popisuješ, je většinou zbytečný, pokud nemáš potkávačky svítící na veverky. Když jsou seřízené, tak za mlhy neoslňují. Takže nejlepší je mít zapnuté jak potkávačky, tak mlhovky.

sumy
17. září 2018, 09:20
0

Jo, ty neviditelný blinkry, typicky MPV od Fordu. Plocha 5-7x3 cm a fertig :-/ Kdo tohle vymyslel?

Ny
Nyte
18. září 2018, 12:01
0

Denní když v noci svítí, tak vždy v režimu nižší svítivosti.

Trinom
21. září 2018, 17:19
0

Pokud to není to dobastlený z Číny.

Testeuros
29. října 2018, 22:20
0

Paradoxně můj "výkřik moderny" neboli také Audi 89 má (naštěstí) možnost separátního výběru mlhových světel (ne, že bych někdy mlhovky za dobu vlastnictví použil...). Skutečnou otázkou zůstává, proč je to také první auto, se kterým jsem se s touto ergonomicky vyladěnou věcí setkal.

PepaSFI
16. září 2018, 09:38
-10

jestli tady zas někdo začne lamentovat jak mu mlhovky vypalujou oči, tak mu bude virtuálně a případně i reálně nakopáno do soutoku! V zadní mlhovce je 21W, to neoslní ani zblízka, natož na bezpečnou vzdálenost. A pokud někdo jede blíž než zblízka, pak není chyba v tom světle ale na straně přiímací. Přední mlhy už vůbec netřeba řešit. Svítí naplocho při zemi. Jenže někteří lidi šílí už z principu, i z "mlhovek" co navíc jaksi divně blikají, aniž by tušili že to jsou originální denní světla se svícením do zatáčky. Tím nechci říct že by se mělo zbytečně svítit nepatřičnýma světlama a že nejsou situace kdy je to nevhodné a nepříjemné ale že bych z toho musel dostávat atomovej záchvat, to teda fakt ne.

K tomu seřízení světel, loni na STK jsem čekal že to budu mít rozštelovaný. Spravoval jsem nárazník, světlo bylo vymontovaný. Technik kouk do toho horoskopu, neřek nic, tak si říkám asi dobrý. Pak jsem jel v noci a samozřejmě to svítilo blbě, každý světlo jinak vysoko a to dost výrazně.

A ten čudlík na světla v autě, k tomu mám takovou historku z dávných časů. Kdysi jsme jeli z práce s jedním ze šéfů něco montovat na Slovensko. Octavia 1 generace, v kufru plno materiálu, takže díky tomu převisu zadek dole. Vyjeli jsme brzy ráno, ještě za tmy a hned na nás začaly blikat protijedoucí auta. "Tady je na to někde čudlík" říká šéf a otočil s tím. Světla svítily kousek před auto, tma jak v pr... nějakýho neg..... no víte kde. Opšt hledání čudlíku, světlo jak když se fotíme, osm halogenů z protijedoucího kamionu. Zas čudlík, tma. A takhle furt dokola než se rozednilo. Ptáte se proč to prostě nenastavil do půlky? No to já se ptám dodnes. A taky bych čekal že to nastavení bude mít nějaký rozumný rozsah.

reagovat
Štěpán
16. září 2018, 10:51
14

Tak si můžeš začít chystat holinku na kopání mě do soutoku :)
Zadní mlhovky jsou vážně extrémně protivné, samozřejmě v případě kdy není OPRAVDU mlha.
Je mi jedno, jak silná je tam žárovka, ale i když si nechám odstup od auta co je má zapnuté, stejně to pálí do očí. I když se člověk snaží zaostřovat mimo ně, stejně jsou agresivní a vadí. Možná mám přecitlivělej zrak, ale spíš bych to viděl tak, že ty ho máš citlivej míň, když Ti zadní mlhovky nevadí..

Irwinek
16. září 2018, 12:09
0

Mám ten samý problém, a hlavně, je vědecky dokázáno, že červené světlo přitahuje oči a podvědomí, takže jedu - li za někým s rozsvícenýma mlhovkama, zužuje se mi periferní vidění, tudíž vnímám užší prostor, což je na ...

PepaSFI
16. září 2018, 12:20
0

no já mám spíš problém s tím že mi světlo dost vadí. V letním počasí si vůbec nedovedu představit že bych řídil bez tmavých brýlí a opravdu nesnáším takové to problikávání nízkého slunce skrz stromy. Ale kromě vyloženého tvrdého oslnění dálkovkama nebo někde na horizontu nemám pocit že by mě na silnici něco oslnilo nesnesitelně že bych z toho musel šílet. Spíš mám pocit že nadávání na mlhovky je jakási móda, což jsem si v mnoha případech ověřil, jak už jsem zmínil, na tom co má většina aut od VW koncernu, tedy denní světla dole pod nárazníkem spolu s mlhovkama a corner zatáčkovým svícením. Skoro bych řek že někteří lidi by mě ztrestali i kdybych si pod nárazník pověsil dvě hřbitovní lampičky protože by to strašně oslňovalo.
Tady na Vysočině jsou mlhy naprosto nepředvídatelné, často se to mění s každou zatáčkou, s každým kopečkem. Radši budu vídat nějaké to zbytečné světlo než v mlze narazit na temný přízrak.
A taky si myslím že na silnici neuškodí trošku pohody a tolerance. Většinou stejně není způsob jak někomu dát najevo že to má blbě rozsvícený, tak proč se rozčilovat. No tak to má blbě. Tak si jedu dál, nechám si mezeru aby mi to nevadilo.

beastar
16. září 2018, 12:33
0

Tak zadní mlhovka je asi otravná jak svítiplyn. Když je to k tomu ještě Audi s tou debilní brzdovkou přes celý okno kde když šlápne do brzd spustí tim červenýho světla jak protichemická výstraha je hnus dovršen. Přední mlhovky nechat svítit to je prostě demence. Jenom. Nesere mě jak a kam to svítí. Jsou nějaký předpisy víme Josef.

To je tak i u letadel a lodí a určitě i lítajicích talířů. Dokonce i vlak stlumí dálkový v případě že míjí prpvoz

PepaSFI
16. září 2018, 12:58
0

předpis? Jo, zadní mlhovku MUSÍM rozsvítit za mlhy, sněžení či hustého deště. jak moc hustý to musí být zákon neudává. A přední můžu ale nemusím. Ve dne je to zbytečný i v husté mlze Jenže konstrukce spousty aut neumožňuje rozsvítit je nezávisle na sobě takže abys vyhověl zákonu, musíš svítit zbytečně i předníma. Tak co si vybereš? Pojedeš zhasnutej s rizikem že tě vyřeší policajt, případně ti v mlze nebo lijáku někdo vjede na záda? Nebo to rozsvítíš a budeš vypruděnej a vyblikanej nervákama co nemají na práci nic lepšího než šílet a školit?

yellec
16. září 2018, 13:16
4

Nevím kde jezdíš, ale asi nezažíváš situace co mě každoročně rozpalujou do běla. Jezdím do práce po čtyřproudovce co navazuje na dálnici vedoucí do Brna od Vídně. Vždycky na podzim když začnou plískanice a ranní mlhy, minimálně 40 procent řidičů tu mlhovku ve městě (kdy už dávno není potřeba) nezhasne. Úžasnej pocit jet ráno, za svítání za takovým kreténem. To světlo vážně vypaluje sítnici. Podvědomě tě to nutí dívat se jinam než na auto před sebou, takže je to i nebezpečný. Za mě se zadní mlhovka zbytečně nadužívá. Když jedu ve vodní tříšti a řídkým provozu, za sebou nikoho nevidím, budiž. Ale jak provoz zhoustne mlhovku zhasínám.

beastar
16. září 2018, 16:10
1

yellec: Přesně tak. Problém je že polovina kreténů neni soudná a ani nerozeznaj sníženou viditelnost. A to co popisuješ je fakt supr v koloně na světlech čumět do nějaký epesní mlhovky. O tom že nám tady jezdí kreténi s mlhovkama po Praze přes léto kdy je přes noc čistý nebe a 28 nad nulou netřeba diskutovat. To je na facky.

Pepa: Ty nepoznáš kdy je snížená viditelnost? Tak vrať řidičák a nech si vystavit třeba nějakej papír na hlavu. Nechápu jak se člověk co jezdí nějakej pátek může zrovna o tomhle vyjadřovat takhle jak ty. Snad vidim kdy hustě sněží, nebo prší. Je jasný že při jarním deštíku ti stačí běžný svícení aby ti nikdo nevlít na záda. A když přední mlhy nemáš tak svítíš jenom zadníma. Tak jakápak konstrukce:D

Vo
Vorlosup
16. září 2018, 16:33
0

Já bych přidal opačný extrém a to je v hustém dešti po dálnici jedoucí bílá dodávka s denním svícením... toho ktreténa si všimnete asi 10m před autem...

Chase
16. září 2018, 16:42
2

Pepo, nezlob se na mě, ale zadní mlhovka je opravdu opruz. Ano, v HUSTÉ mlze je to opravdu potřeba, v lehkém oparu z louky je to opravdu zbytečnost a mlhovka zapnutá za lehké deště je na ránu pěstí. S tím, že se na mě nezlob, ale není to pravda. Pokud ji někdo nechává zapnutou i v koloně vypaluje to oči jako svině a to vůbec nezmiňuju auta, která mají mlhovky z LED. To je potom taková palba, že jedeš s přimhouřenýma očima a sotva vidíš na silnici.
Ne, opravdu není super mít mlhovku rozsvícenou sotva padne první kapka na zem, nebo z pole sklouzne opar, přes který je vidět dalších 5km. Na Vysočině jsou teměř pořád a pokud za rok mlhovku zapnu třikrát na relativně krátký úsek, tak je to moc (navíc pokud mě dojede další auto tak, že jej vidím ve zpětném zrcátku, je slušnost zadní mlhovku vypnout...třeba s tím, že ji zapnu v okamžiku, kdy mě předjede).
A ano, pokud mi někdo svítí nesmyslně silným červeným světlem do obličeje, dám mu o tom patřičně vědět. Bi-xenon je na toto naproto ideální a nemá to nic polešného s potřebou někoho školit, nýbrž s tím, že za dotyčným vidím díky jeho blbosti kulové a troubení v tomto případě jaksi nemá moc smysl.

briza
16. září 2018, 17:49
0

Asi takhle, osobně jsem myslím hodně tolerantní a beru to, že každý má tu hranici snížené viditelnosti nastavenou jinak. Pokud není úplně jasno a třeba i jen prší, neřeším to, respektive v tu chvíli je mi příjemnější mlhovkář, než lopata jedoucí s denním svícením. Navíc beru v potaz i to, že dotyčný může jet odněkud, kde bylo víc hnusně a prostě si je jen zapoměl vypnout. Ale aby mi někdo pálil do ksichtu jen kvůli tomu, že on pak líp vidí nebo tím supluje prdlou potkávačku, kterou nevyměnil kvůli tomu, že zrovna nutně potřeboval novou nálepku ortel na haupnu, tak to sorry jako, ale na to fakt nejsem zvědavej.

Breakthru
16. září 2018, 18:40
3

řidič má zadní mlhovku vypnout jakmile má za sebou auto a ono je to kupodivu i logický....stačí nicméně probliknout dálkama, když to ale kokot nepochopí, tak je potřeba mu zezadu hezky nakouřit dálkama....

PepaSFI
17. září 2018, 16:30
-1

já nikde netvrdím že svítit na někoho blbým světlem je v pořádku, právě naopak! Jenže, nedostáváte se tím problikáváním a "nakouřit dálkama" na tu samou úroveň? Na pozici samozvaného vychovávače, jako jsou třeba ti levopružní neuhýbači? Někdo mě oslní, svítí něčím blbým, tak to do něj napálím ze všech xenónů! Oslním jeho, dvě auta před ním, plus pár aut v protisměru, hurá, to jsem mu to nandal! Všichni jsou skvěle naladěni, před očima fialový kolečka, hned je na tý cestě líp.
Jo, je to nepříjemný když něco blbě svítí. Ale mám kvůli tomu dostávat bolestivé svědění konečníku vždycky jak uvidím světýlko? A ještě to šířit tím problikáváním dál? Možná to dotyčný pochopí že má něco blbě, možná ne. Ale určitě to nepochopí ti ostatní, můžou si to vykládat všelijak, nejspíš jako "zas nějakej debil co se někam cpe a myslí si že mu musí všichni uhnout"

Breakthru
17. září 2018, 18:25
2

když ju někdo umí zapnout, tak ju umí i vypnout.Normální běloch pochopí a vypne to.Já jsme taky z Třebíče a jezdím denně po okolí, ty mlhy tady nejsou tak brutální, aby se muselo svítit mlhovkama, ale prostě tady je unikum jaký množství kokotů se najde....nesere mě, že ju někdo používá, ale že nechápe jak může oslňovat ty za sebou....a na co kurva ju používat ve městech?

Ny
Nyte
18. září 2018, 12:08
0

briza: Přední mlhovky nesvítí do xichtu, svítí na zem. Akorát za deště se světlo může odrážet. Vypalovat někomu zrak dálkovými rozhodně k bezpečnosti nepřispěje.

tazzz
16. září 2018, 10:05
8

Oslňování je fakt pruda, ale mě vždy dostanou xenony a bixenony ve vyšších dodávkách nebo SUV, jejichž řidiči se z nepochopiteného důvodu nalepí těsně za mě.V tu chvíli máte ze zpětných zrcátek výbojky a nejraději byste toho blba vyndali z bot.

reagovat
Inženýr
17. září 2018, 14:36
0

Z vlastní zkušenosti mohu říct, že tohle se mi stává jenom v případech, kdy za mnou jede britská parodie na Land Cruiser (a jeho příbuzní), nebo výjimečně nějaká dodávka typu Mercedes Sprinter. Jinak mě ani větší SUV neoslňují.

beastar
17. září 2018, 15:10
0

No jo tak taky v koenikggszeggu si pod jejich úrovní jejich nárazníku. By tě oslnil max tak mlhovkama. Ty prej svítěj do země,D

Inženýr
17. září 2018, 15:43
0

Beastar: Kénygsegg mám jen na speciální příležitosti. To mám vepředu i za sebou holky ve spomínaných Zemských Křížnících, co mi dělaj ochranku, společnost a tak. Jako majitel Zondy asi víš, že se s tím nepojedeš jen tak courat mezi plebs.

beastar
17. září 2018, 16:07
0

Njn kdo by jezdil mezi lůzu... To je jasný.

Ja
Jarek
29. ledna 2019, 22:22
0

Bohužel někteří řidiči vážně na silnici nepatří. Nevím jestli je to neznalost nebo jen hulvátství, ale poslední dobou se mi stává, hodně, že potkávám lidi se zapnutýma dálkačema. Jezdím hodně v noci a jak se zdá tak mám na takový lidi prostě smůlu. Zrovna minulý týden jsem kvůli jednomu takovému blbcovi málem zkončil ve škarpě. Člověk si pak říká, že dnes dají řidičák každému. Přitom to není tak těžké se v tom orientovat http://www.pujcovnadodavek-cb.cz/kauza-svetla-vite-jak-spravne-svitit-tady-je-navod/ Nebo je jim to prostě jedno, pokuta nepokuta.

Jimi
16. září 2018, 10:50
2

Nechápu, proč vadí někomu mlhovky v hustém dešti nebo sněžení. Mnohdy jsou silničky mezi vesnicemi bez namalovaných čar. Za šera a v noci na mokré silnici mlhovky v tomhle hodně pomůžou. Mlhovkáři mi určitě vadí míň než ledkové/laserové vypalování do hlavy...

reagovat
yellec
16. září 2018, 13:19
1

Tohle je situace kdy to nevadí snad nikomu. Ale já zažívám daleko častěji zažívám že je někdo zapomene zhasnout v koloně. Nebo když je hustej provoz, jedeš za někým kdy v pohodě vidíš normální koncová světla.

Mi
Michal Lenc
16. září 2018, 11:36
0

Tohle téma je dobrý, protože světla mě trápí furt. Třeba moje auto svítí tak málo a navíc v noci moc nejzdím, že mi kolikrát trvá docela dlouho, než zjistím, že mám prasklou žárovku v potkávačkách.
Vtipná věc, onehdá mi seřídil technik světla na technické . Když jsem tam přijel o dva roky později, ten samý technik nadával, že je mám moc nízko.

reagovat
ra
rainero
16. září 2018, 12:06
0

Ja mám s borcami a ich denným svietením, ktorí si myslia, že pokým je len trochu svetlo a oni vidia tak stretávačky netreba. Takže za súmraku alebo v daždi ich ledva vidím a to už nehovorím, že o jazde za nimi...

reagovat
Irwinek
16. září 2018, 12:25
3

Tady vyvstává ještě jeden problém, takový, že si ho spousta lidí neuvědomuje: navzdory všem moderním technologiím a materiálům, světla starších aut byla dělaná tak, aby od nich bylo vidět - tzn, sklo a kvalitní paraboly ( tady mi jistě dají zapravdu všichni majitelé poškrábaných matných plastových světel ). Když do takového světlometu dám nové žárovky typu NightBreaker a spol., světlo svítí podstatně lépe a pokud mám vyčištěné ( prachuzbavené, nevyrezlé ) paraboly, je takové světlo více než jen srovnatelné se světlomety nového vozu ( hlavně nižších tříd ). I když světlomety naklopím v závislosti na zatížení, svítím víc než nová fabie a někde se to prostě projevit musí - mlhovkama na mne problikává auto předemnou, protijedoucí, kde kdo. Zkoušel jsem to se známým, který si na to stěžoval, sedl si do mého auta, nastavil světla a pak svým couval a couval a couval. Prostě to tak je.
Dalším aspektem je, že po dvou desítkách let provozu většinou nestejnoměrně vytěžovaného vozu jsou pružiny různě unavené a světla zase svítí v jiných rovinách, tady už většinou seřizování nepomůže vůbec.

A ještě k těm zadním mlhovkám, - když jede kolona aut po dálnici ( a nejen po dálnici ), je s podivem, že svítí skoro každý, jen málokoho napadne to světlo vypnout - já koukám z 5 m do mlhovky, tak ať si to ten za mnou taky užije :-D

reagovat
beastar
16. září 2018, 12:25
1

V době plné automatických světel a tak už to ani neřeším. U půlky aut mrtvé světlo na cestě nesprávíš. Nastavení světel, typ a jejich použití mi hlídá auto. Idioty s mlhovka komentovat to je škoda písmen. Nejlepší jsou ty kterejm nesvítí potkávačka, tak pustí mlhovky a jezdí s tim po Praze. To není na pokutu, ale na teleskop.

Seřízená světla má máloco. Pokud to neuhlídá nějaký pomocník. Nestlumit dálkový v noci přes horizont to je taky nešvar. Občas ale můžeš zapomenout. To se stává. Asi jako když za tmy pořád některý borci jedou na denní. Osobně si myslim, že jak se vozovej park omlazuje a ohetiny mají víc výbavy, tak tyhle problémy budou upozaděný.

reagovat
Ji
Jiřina
16. září 2018, 13:58
0

Mlhovky,ty se stanou brzo aktuání,je tu podzim a po páté ranní celkem psycho,při lehkém oparu.Ale nejvíc mi vadí podomácku namontované denní světla,čínské mrdky do roka ztratí 90procent svítivosti a umístění po montáži některých kutilů je totální fantazmagorye.Jednou jsem potkal maníka a ten si je nalepil místo ostřikovačů čelního skla,asi kvalitní materiál.Mělo by se to zakázat,budˇ originál z fabryky,nebo nic.

reagovat
Ju
Junior
16. září 2018, 14:01
0

když stojíš v noci na nějaký křižovatce s dlouhýma intervalama nebo na přejezdu a kretén před tebou si tam nemůže dát ručku a smaží ti brzdovky do ksichtu

reagovat
beastar
16. září 2018, 16:14
3

:D To je hned vidět kdo často stojí v kolonách. Taky mě s tim serou. Ideál třeba na vlakovým přejezdu. Frajer natočenej motor a stojí na brzdě. Prosvítí ti celý auto. Na světlech na pár vteřin ok jinak je to taky supr. A ještě větší CML jsou ti, co ti tam přibalí ještě pěknou mlhovku k té brzdě. To je kombo. K tomu ideál dodělávaný po domácku osvětlení spz alá fotbalovej stadion a je vymalováno.

SEMRY
18. září 2018, 07:11
0

A jako to mám kvůli někomu vyrazovat na neutral a kurvit si automat? Zastavit, hold a cekat na zelenou.

beastar
18. září 2018, 12:58
2

Mluvim o situaci kdy stojíš v koloně či přejezdu a čekás 10 a víc minut. Ne o červený na minutu;)

Ronoath
16. září 2018, 15:40
2

Ještě tu chybí jedna věc - super extra tuning zadní lampy. Nedávno jsem jel za Octou II s novými zadními LED lampami, zřejmě výprodej na aliexpress. Přes intenzivně svítící koncová světla nebylo vidět ani brzdová, ani blinkry, které byly provedeny snad dvěma ledkami ztrácejícími se v moři červených jako lžíce medu v moři. Ohavnost!

reagovat
Safa
16. září 2018, 17:55
3

Je hezké, že tu všichni rozebíráte nastavení světel, LEDky, špatné používání mlhovek a podobně, ale světla jsou i blinkry. Nevím proč, ale v poslední době mám pocit, že si většina řidičů myslí, že je má v autě úplně zbytečně. Mám nízké auto a před sebe vidím daleko hůř než lama v SUV, která jede přede mnou a najednou bez ukázání hodí myšku doleva. Lidi, ta páčka nalevo pod volantem tam není z plezíru, ale proto, abyste tomu za sebou ukázali, že je v cestě překážka...

reagovat
Breakthru
16. září 2018, 18:44
0

světla kontroluju pravidelně, stejně jako pneu a olej....seřízený jsou, ono stačí občas kouknout naproti zdi jak to svítí.Výměna je u mě v poho, protože mám Forda, takže světlo vyndat, otázka pár vteřin a žádná křeč....mlhovky mám, ale nepoužívám...

reagovat
Breakthru
16. září 2018, 19:13
0

ještě jsem si vzpomněl na jeden nešvar....když je někdo táhnutej na laně nebo na tyči, tak zcela nepochopitelně musej bejt zapnutý výstražný...totální debilita.Auto je v pohybu, ikdyž je táhnutý, ale výstražný se maj použít pokud auto stojí....pak je to třeba zajmavý, když takovej jouda stojí v křižovatce a někam pojede....ale kam?
A taky je fajn moda přihřátejch tunerů v různejch barvách předních světel...žlutá je fajn, vážně....xenon ve skle a různý LED ani nemluvě....

Chase
16. září 2018, 21:12
0

"xenon ve skle a různý LED ani nemluvě...." :) Souhlas, jen je třeba brát v potaz, že někdy byl xenon ve skle přímo z výroby. Zrovna včera jsem to při běžné kontrole vysvětloval dvěma pánům o PČR, když mi z jedničky tvrdili, že mám na crossce dodělaný xenony :D

Breakthru
16. září 2018, 21:27
1

no, když jsem potkával jednoho čuráka se sierou, kde měl místo H4 xenony, tak bomba...oslňoval s tím neskutečně, stokrát horší než dálky....Ono není to jen o tom mít světla s xenonem.Taky jsme na svý B5 měl tuningový černý světla alá originál a mohlo se tam zamontovat i xenon, jenže to není jen o tý výbojce...je potřeba mít výškový naklápění proti oslnění a ostřikovač světlomětů....s takovou úpravou tohle neproje ani přes STK...taková úprava nemá podle mě smysl.Všecko, co se na autě dělá musí plnit nějakou funkci.Pak ty auta vypadaj jak vypadaj...odstavit kat, EGR nebo DPF není zlepšovák, ale kurvení.Stejně tak jsme měli asi před měsícem nakrásno upravenou kokotu, kde bylo sání zkrácený asi o půl metru a nesmyslnej konusovej filtr se vyhříval pěkně nad svodama...
teď jsem upozorňoval jednoho s Golfem, že mu nesvítí pořádně třetí brzdový světlo.Svítily jen ty krajní diody...Odpověděl mi, že to tak je naschvál.Nějaká moda prý...

ma
martinw
16. září 2018, 23:10
0

kokotsky nastaveni muze byt i z vyroby - posledni generace Avensise s LED svetlama fungovala tak ze se svetla vyskove upravovaly podle polohy auta - chytry reseni rekli si na porade v japonsku, ale prakticky to bylo tak ze jsem s tim vjel ve meste na kocici hlavy a nejake ty kanaly/nerovnosti a vyblikalo to celou ulici paradne, problikavali me vsichni... Ja myslim ze na ty posledni generaci Avensisu museli nejak hodne setrit - tak zvlastni autonivelaci svetel jsem nikde jinde nezazil.

A cest organizaci IIHS ktera ty svetla testuje, jinak bysme nikdo nevedel poradne nic - takhle to vyrobce tlaci alespon k nejakym zakladnim krokum.

Ho
HonzaT
17. září 2018, 07:47
2

K zadním mlhovkám - nemá to některý ze sousedních států hozený tak, že při použití mlhovek( zejména zadních) musíte snížit rychlost na 50? km/h. Logika za tím je jasná - mlhovky smíte použít jen za snížené viditelnosti a pokud je snížená viditelnost, tak nemůžete přece valit po okresce kilem.
Další úžasná věc jsou automatická dálková světla. Nedávno za mnou jel někdo vybavený tímto převratným vynálezem a po pár kilometrech jsem myslel, že si na něj počkám a z auta ho vyndám. Jasně, na rovné silnici bez horizontů to asi funguje skvěle, ale na okresce vybavené hromadou zatáček a horizontů to bylo na pěst. Jak jsem se mu střídavě schovával a objevoval za horizonty, tak při každém jeho vynoření musela automatika chvilku přemýšlet zda má zhasnout. Já měl mezitím z auta osvětlenou výlohu.
A super je taky noční kombinace malé, úzké auto a za ním SUV, dodávka, whatever se světly proklatě vysoko. Spousta těchle řidičů má tendenci vám dojet do kufru a vy ve zpětných zrcátkách nevidíte nic jiného než dvojici světel.

reagovat
Matt
17. září 2018, 07:53
0

Nedávání blinkrů kde by se mělo a naopak.

reagovat
ma
martinw
17. září 2018, 10:00
0

zmatené blinkry vídám často na tomto dálničním sjezdu, když se sjíždí z dálnice (červená šipka) - na tom připojováku je značka dej přednost v jízdě a pak značka křižovatky (Křižovatka s vedlejší pozemní komunikací). Přesto polovina řidičů co dál chtějí pokračovat rovně bliká doleva (jakoby se připojovali z vedlejšího pruhu). Defenzivní taktika je tak uplně ingorovat blinkry které tam řidiči házejí a počkat co udělají zda pojedou po připojení dál rovně nebo jestli si střihnou téměř 180 otočku pod ten most co vede pod dálnicí.

sumy
17. září 2018, 09:34
0

Už jsem starej a nerudnej, a tak mě na silnici sere kde kdo... Býval jsem větší kliďas, ale co mě ohledně světel naposledy přivedlo až l pláči (a to doslova a do písmene) LED světla na nový A8. Něž to ten posranej automa utlumil, tak jsem já na místě spolujezdce a syn na zadní sedačce dostali takovýho šajna, že jsem měl dalších 10s jen černomodrý blikání v očích. Manželka, která řídila naštestí zásah tímhle fotonovým dělem nedostala, protože se vyloup v levotočivý zatáčce, ale dostat tohle jako řidič, není ani šance bezpečně zastavit. Prostě 10s slepoty. Prcek brečel ještě pár minut, že ho někdo píchnul do očí. Tedy jak tu někdo zmiňoval, že bude líp, jak se budou postupně dostávat automatikou vybavená auta mezi lidi jako ojetiny. Ne, nemyslím si to. Jinak Třeba na pajeru seřizuju světla při každé jízdě, už jen podle toho, jak soi nafouknu zadní měchy. Navíc vědom si toho, že střed paraboly mám 1m nad zemí se opravdu snažím myslet na druhé.

reagovat
beastar
17. září 2018, 11:30
0

Nezpochybňuju tvůj hororový zážitek. Já sem psal to s tou automatikou. Nevim co se přesně dělo a kde atd. Nová a8 by takový věci dělat neměla. Možná porucha, nebo to byl specifickej úhel a ta clona to nepochopila. Kopec? Každopádně se to často nestává. Určitě méně často než ze nějakej hejhulák sám nepřepne...:)

sumy
17. září 2018, 14:37
0

Jo, zatáčka a než nás to zaznamenalo... Asi to přehlušilo ty naše "bludičky" na UFU a tak to vůbec netušilo, že něco jede naproti :-)
https://www.google.com/maps/@49.7966159,14.7116793,3a,75y,180.07h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1srt9a3-2KTE5--gAlWEUDyA!2e0!7i13312!8i6656

beastar
17. září 2018, 15:14
0

Tak to se automatika asi trochu spletla. Asi vás to vůbec nevidělo v tom konkrétním úhlu. Údajně se to stává. Holt není to dokonalý. Kamarád řikal že se těší až mu za to někde dá dělo, že nestlumuje světla:D

sumy
17. září 2018, 15:44
0

Ať je v klidu, když hezky posvítí, bude mít dost času na útěk. Fakt to trvá, než se rozkoukáš. A regulérně to bolí, to mě hodně překvapilo

Trinom
18. září 2018, 08:27
0

Smutný je, že se ta automatika plete úplně všem, kromě mercedesu. U VW je to asi nejhorší.

Ny
Nyte
18. září 2018, 11:47
0

Zadní mlhovka je v silném dešti potřeba zejména na dálnici, kdy auta nejsou zezadu skoro vidět.

beastar
18. září 2018, 12:56
0

Nyte... Stejně jako jezdit s mlhovkou po městě a pálit oči ridičům zamnou. Jezdit s předními mlhovkama za pěknýho počasí je jenom demence a pčr to těmto dmntům ráda taky osvětlí;) Nikdy by mě nenapadlo kolik se v tomhle zvráceným statě najde lidí, co budou obhajovat kretenismus.

Ny
Nyte
18. září 2018, 13:04
0

Já to přece neobhajuji. Jen mi připadá neadekvátní se vyžívat v tom, jak jim to natřu dálkovými a vypálím jim zrak.

Trinom
21. září 2018, 17:24
1

Ono to je dané konstrukcí mlhovky, která na rozdíl od brzdovky svítí poměrně úzkým paprskem. Proto je tak protivná. Taky ve městě občas zablikám na toho před sebou, aby vypnul mlhovku, protože to oslňuje mnohem víc, jak všechny tři brzdovky dohromady.

tomyks
17. září 2018, 10:53
2

Rozhodně pro mě nejhorší kombinace tma + déšť + zadní mlhovka. Já nevím jak to mají ostatní s očima, ale i za relativně hustého deště podle mně není žádná mlhovka potřeba. Já nemám 100% zrak a auto v dešti v noci před sebou vidím na stovky metrů. Ta zapnutá mlhovka nikomu nepomůže, naopak situaci zorší v tom dešti. Na to abych před sebou auto s koncovými světly viděl na poslendí chvíli musí být už fakt docela hustá mlha, nebo ukrutný liják. Další věc je, že i s rozzářenou mlhovkou je potřeba přizpůsobit rychlost. A to kolikrát znamená jet i po té dálnici krokem. Bohužel to některým kolikrát nedochází a i při viditelnosti na tři metry urputně dodržují rychlostní limit.

reagovat
Blix
17. září 2018, 13:06
0

Prostě dej blbci tlačítko...

Standa
17. září 2018, 14:41
2

Amíci zadní mlhovku vůbec neznaj a já si taky myslím, že je obvykle víc na škodu než k užitku... Taky je obrovský rozdíl, jestli je mlhovka těsně nad zemí nebo v metrový vejšce.

SEMRY
18. září 2018, 07:19
2

Tak denni svícení v civilizovaných státech už zrušili, zastávám konzervativní názor že pokud nekdo za slunneho dne nevidí auto na silnici nemá tam co dělat. To by taky mohli bejt za chvíli vsechny auta žlutý. Bohužel mám auto zpraseny ledkama abych mel klid a nenicil si svetla. Zadek nesvítí protoze by byla omezená citelnost brzdění ve dne, docela to chápu.
Zadni mlhovku používám v extremu tak jednou ročně, přední ale docela casto, hlavně v noci za deště a na okreskach proti zvěři. Celkově se da rict ze mi predni mlhovky nevadej, svítí dolu a dostrany nemam pocit ze by mě to oslnovalo narozdil od beznych rozstelovanych svetel...

reagovat
ma
martinw
18. září 2018, 08:48
0

Vzhledem k tomu že koncernová auta u nás jsou alá 50 odstínů šedi (2017 šedivá druhá nejoblíbenější v ČR) tak proč jít smůle naproti, ve zpětném zrcátku šedivý auta na šedivých dálnicích...

SEMRY
18. září 2018, 18:27
0

Sám na sobě pozoruju jak jsem línej, kouknu svítí dám přednost. V Německu jsem s tim měl problém, musel jsem se koukat pořádně. Mozek má prostě zafixovaný světla. Doplatili na to hlavně motorkáři. Kdyby bylo všecko žlutý zvykneš si reagovat jenom na žlutý.

Ny
Nyte
18. září 2018, 11:40
0

Jak to vidím já, aneb co mě neskutečně vytáčí:
1) aliexpress LED "žároky" bez homologace svítící někam do nebe (platí zejména pro paraboly), případně DIY xenonové přestavby. Kurňa, já nemůžu zato, že jste si koupili auto bez světel, tak mi s tím nepalte do xichtu!
2) neseřízená světla...dobře, taky mi trvalo roky zajet na STK a o bezplatné seřízení požádat, ale mně jedno světlo svítilo níž, ne výš.
3) zatmavování světel spreji a fóliemi, že není vidět ani blinkr...bez komentáře. Světlo je od toho, aby svítilo.
4) LED pásečky z Tesca. Prakticky nikdy se mi nestává, že by oslňovaly, zato pravidelně sahám na dálková, že jako protijedoucí nesvítí, a pak si z 10 metrů všimnu polomrtvých vysvícených LEDek někde v nárazníku.
5) špatně fungující supermatrix LED světlomety

Naopak mlhovky víceméně neřeším neřeším, pokud mi někdo nepálí tou zadní do xichtu v koloně. Přední téměř neoslňují.

reagovat
Trinom
21. září 2018, 17:31
0

To by na půlce STK nesměli to seřízení posrat. Jednou mi takhle přeseřídili světla 5m před auto a ještě navíc k sobě. To byla vyloženě paráda. Jel jsem v noci na Šumavu a jak jsem zapnul dálkový, tak jsem se oslnil. Tolik kurev už dlouho neletělo. Od té doby mají technici na světla zakázáno hrabat a mám klid. Seřízený je mám podle předpisů, jak mají být, a jsem spokojený.

Klouczech
20. září 2018, 13:18
0

Souhlasím s autorem!
O blinkrech bude asi celá další kapitola ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem