načítám data...

Standa

JménoStanislav Havelka
BydlištěÚstí nad Orlicí
Registracepřed 5.0 rok.
Poslední aktivitapřed 12.9 hod.
Příspěvků ve fóru21
Komentářů u článků57
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Standa
11. září 2019, 11:52
0
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

Dokud si tam třeba děcko neskřípne prsty, nebo manželka neulomí nehet...

Standa
25. června 2019, 08:51
0
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Možná je to jen místní anomálie, ale Barchettu vídám skoro každý den a za víkend jsem viděl asi 15 kusů. A na auto bez střechy je lepší, když tolik nepraží. Zrovna včera jsem se kus bez střechy projel a byl jsem rád za každej úsek, kde silnice vedla lesem (i tak jsem se připálil).

Standa
17. dubna 2019, 08:36
1
Ford Mustang Fox 5.0 V8: Síla na rameni

Já mám tyhle '80 ameriky taky rád. Dostatečně moderní na normální použitelnost a zároveň dost odlišné, aby si to člověk užil. Mně je vzhledově milejší Firebird/Camaro (taky jsou trochu míň houpavý). T5 máme v rodině ve třech autech a ztuha jde jen za studena, jinak řadí velmi příjemně. A shodneme se i v tom, že tyhle slabší V8 jsou fajn na pohodovou jízdu.

Standa
08. dubna 2019, 07:48
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

No, trošku mi to přijde, jako psát článek o provozu v Evropě po ježdění jedním náhodným státem. Moje zkušenosti z USA byly velmi pozitivní. Ohleduplnost příkladná, pozornost lepší než u nás minimálně v Californii. V Ca skoro nebyly k vidění auta starší čtyř let. V Nevadě a Utahu už šlo potkat ledacos... V horách jsem jezdil taky a neměl jsem pocit, že by mě někdo extra brzdil. A když už, tak mě zakrátko pustil. Co se týká limitu, nepřišlo mi to moc rozdílný od nás a hlavně je nepsaný pravidlo, že do 10 mil přes limit je OK (kromě škol, tam je třeba dodržet přesně).

Standa
01. dubna 2019, 11:33
0
Standa
26. března 2019, 09:26
0
Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

To je asi největší riziko, že se nápadu ujme nějaká hlava a prosadí to celoplošně. Zdůvodní to tím, že už to je vyzkoušený. A navíc určitě i vymyslí další požadavky na ten systém včetně trestání málo zodpovědných řidičů např. navyšováním pojistky podle míry soustředění při jízdě.

Standa
06. února 2019, 09:17
0
Renault Mégane 1988 - luxus v čistých liniích

Dveře bez B sloupku už mělo pár aut ve 30. letech, ale byl problém s kroucením a zavíráním dveří. V prototypech se to pak objevovalo opakovaně. Problém je tuhost a taky bezpečnost zejména při bočním nárazu.

Standa
31. ledna 2019, 07:27
0
Hvězda, vrtule a úprk před Sověty: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 2.

Já myslím, že logo Renaultu takhle chápe dost velká část světa minimálně od doby, kdy to zmínil Jezza v TG. A byla i reklama

Standa
13. prosince 2018, 09:56
0
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Copak koncepty, ale třeba ty Buicky měly dost často digi palubku a dotykový CRT jako volitelnou výbavu v sérii. A Vette C4 začla jenom s digi. S ní jsem jel a je to porno a tlačítek tam bylo taky všude spousta, ale přehledností to u mě stejně vyhrávají ručičky.

Standa
11. prosince 2018, 07:35
1
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Nevyužívání schopností je v podstatě společným jmenovatelem všech dražších aut. Ať už SUV v terénu, nebo supersporty na okruhu. Já jsem měl to štěstí zažít původního Cayenne S v ostrém tempu na silnici i ve slušném terénu (jako spolujezdec) a můžu potvrdit, že schopnosti jsou daleko za hranicí běžného používání těchto aut. Spíš je otázka, jak dlouho by podvozek takové používání vydržel.

Standa
10. prosince 2018, 08:33
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ten kopec v Mejtě není tak náročný, aby s ním měla mít problém jakákoli čtyřkolka i v režimu debil. Tam je celkem zívačka se rozjet s manuálovým zadohrabem s motorem vepředu na čínských gumách. Osobně vyzkoušeno. Jinak čtyřkolky mám rád a měl jsem spoustu let jako DD Subaru a je to moc fajn i na silnici.

Standa
07. prosince 2018, 06:59
1
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

sumy: Moje řeč, proto máme v rodině čtyři auta s targou. Jak je aspoň trochu slušně, tak je střecha uklizená v kufru.

Standa
06. prosince 2018, 11:28
2
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Škodovka má asi specifickou klientelu, že takovouhle věc může dělat. A ještě divnější cit pro označení výbavy. Navíc je otázka, kdo si takhle nakonfigurovanou Fábku koupí.

Standa
04. prosince 2018, 06:50
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud budu brát doslova tu levnou údržbu napořád, tak z toho vyleze Mustang/Camaro. Žádný japonec ani většina evropy kvůli sehnatelnosti dílů. Na druhou stranu možná za pár let už si díly na starý auta budeme běžně tisknout a pak to bude skoro jedno.

Standa
03. prosince 2018, 13:53
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Elise byl v rodině a cena dílů není zrovna lidová nehledě k tomu, že to není na DD dost praktický ani pohodlný (ani ve srovnání s Miatou).

Standa
03. prosince 2018, 11:28
0
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

Ve vzduchu je taky občas dost ULL a padáčkářů. Ale snáz než na silnici lze vymezit povolené a zakázané prostory.

Standa
27. listopadu 2018, 07:09
3
Jak se žije s elektromobilem?

Při naší infrastruktuře se krásně ukazuje nemožnost běžnýho používání. Snad jedině by mi to dávalo smysl na pravidelný nedlouhý dojíždění od baráku, ale to by cena těch aut musela být úplně jinde. Navíc třeba manželka je nervózní, když je v autě čtvrt nádrže (tj. asi 170km dojezdu).

Standa
15. listopadu 2018, 07:00
0
Aston Martin DBX: Strýček Oswald by měl radost aneb proč SUV nejsou zlá

Je to věcí pohledu, zmíněnou DB5 jsem taky kdysi potkal na zimákách v 15cm sněhu s veselým majitelem za volantem. Bentley v počátcích stavěl velká robustní auta pro rychlou jízdu po rozbitých cestách, takže svým způsobem to návrat ke kořenům je. Dneska je takový auto pro zákazníky spíš pozéřina a pro automobilky ekonomická nutnost.

Standa
09. listopadu 2018, 07:00
3
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Dáte šanci talentu ze skromných poměrů?

Docela se mi líbí. U toho interiéru nechápu (a nejen tady), proč není v nabídce aspoň nějaký dvoutón. Určitě by se to ozvláštnilo a výrobně to nic moc nestojí. Kde jsou ty časy, kdy v nabídce některých běžných aut byly třeba 4 barvy interiéru.

Standa
07. listopadu 2018, 14:11
0
Toyota Land Cruiser 2,8 D‑4D: Muž, který nebyl

V USA je pro změnu prodávají jen benzínovou s V8, pokud vím. Tak bych čekal spíš něco takovýho.

Standa
02. října 2018, 08:27
0
Nový 911 Speedster a reinkarnace závodní 935. Porsche dělá radost svým fanouškům.

Taky se nějak nemůžu rozhodnout, jestli je to uhlazenější reinkarnace, nebo nepovedená parodie.

Standa
17. září 2018, 14:41
2
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Amíci zadní mlhovku vůbec neznaj a já si taky myslím, že je obvykle víc na škodu než k užitku... Taky je obrovský rozdíl, jestli je mlhovka těsně nad zemí nebo v metrový vejšce.

Standa
31. srpna 2018, 10:59
0
Deset kuriozit z katalogů příplatkové výbavy

Ten Caddy s barem by dnes neprošel ani z legislativního hlediska. V USA nesmí být v autě za jízdy načnutá lahev s alkoholem.

Standa
27. srpna 2018, 07:22
0
Lotus Omega: Trochu jiný Opel

Já jsem se nedávno svezl ve starší C4 s tím slavným manuálem 4+3 a vůbec mi to nepřišlo tak strašný, jak se traduje. To ZF naopak leckdo chválil, ale s ním jsem nejel.

Standa
17. července 2018, 06:49
0
Ford Taurus - málo americký Američan

S Impalou 2016 jsem najezdil asi 4500mil po západě. Je to přímý konkurent. S tou 3,6 / 305HP moc příjemný svezení. Spousta místa vevnitř, ergonomicky mi to naprosto sedlo. Vzhledově fajn. I v horách a zatáčkách jezdila s přehledem. Jen jsem se chvíli sžíval s převodovkou (přidat tak akorát, aby podřadila jen o stupeň byl někdy problém). Ani mě tenkrát nenapadlo, že to má rozměry sedmičkovýho Bavora.

Standa
24. dubna 2018, 06:52
0
8 vehiklů, které pomáhají chránit planetu

Asi jsem teda ekočlověk. Do práce chodím pěšky, po okolí často na kole a Fajrák ujede za rok v průměru 1500mil. Akorát to druhý auto bych musel zatajit, protože každoročně najezdí 10 000km a občas i víc.

Standa
09. dubna 2018, 14:30
1
KIA Stinger 2.0 T-GDI: Žák se stává učitelem

Myslím, že to hodnocení spotřeby je ještě mírný. Za 9 jsem předloni jezdil s Impalou 3,6l 305HP naloženou 600kg po horách Sierra Nevada a Californii. A to měla jen šestikvaltovej automat.

Standa
19. února 2018, 07:13
0
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

U těch pásů to nechápu u většiny aut, obzvlášť u dvoudvéřáků. Proč to neudělaj třeba jako to mám u třicetiletýho Fajráka. Pás je vedenej průvlakem v opěradle a navíc je druhej naviják na straně sedačky, takže přezka je pokaždý připravená na stejným místě vedle sedáku. Asi to stojí nějakej drobák na výrobních nákladech, ale je to pohodlný a není potřeba žádná akrobacie. Viz třeba tady http://image.superchevy.com/f/62571418+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/1985-chevrolet-camaro-iroc-z28-interior.jpg

Standa
12. února 2018, 08:55
0
Příležitostný tuning aneb jak jsem začal upravovat Rudou Potvoru

U relativně rozšířenýho auta se vždycky někdo najde. Mě emise nikdo v širokým okolí změřit nechtěl. Tak jsem musel na rozšířenou Dekru a tam mi technik řekl, že jakmile má motor elektronický vstřikování, tak musej načíst závady i u starších aut. Samozřejmě OBD1 z roku 87 nenačetl, tak do protokolu dopsal něco o kontrole vyblikáním kódů. Takže před příští kontrolou asi radši přepíšu auto na vete.

Standa
06. února 2018, 07:11
0
V F1 to vymysleli. Na startovním roštu budou stát místo sličných dívek malé děti.

V rámci korektnosti přijdou modelky o kšeft. V dalším kole je potřeba zrušit roztleskávačky a potom i módní přehlídky a jakékoli katalogy a reklamy s vyfocenou ženskou. A následně přijmout zákaz výstřihů a odkrytých nohou na ulici...
Taky jsem zvědavej, co se stane, až nějaký to děcko vběhne na trať v nevhodnou chvíli...
Už jsem stejně přestal F1 sledovat, tak mi to může být ukradený, ale považuju to za blbost.

Standa
02. února 2018, 12:24
1
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

S Rapidem jsem taky dost pojezdil a paradoxně můžu říct, že patřil mezi nejspolehlivější auta, co znám. Aktuálně mám 6 let jeho US ekvivalent stejnýho ročníku ('87). Rapid je stále v rodině. A popis od Anorexe u mě taky sedí.

Standa
22. ledna 2018, 08:06
0
Ptejte se: Nové nebo ojeté za 300 tisíc?

Přijde mi, že v posledních letech se pokles ceny aut změnil neskutečně. Bylo období, kdy běžné 10 let staré auto ve slušném stavu bylo za 10-15% ceny nového. Teď se to pohybuje i na dvojnásobku. O mladších autech ani nemluvě. Pokud si to spojím s větší citlivostí turbomotorů k zacházení, tak bych určitě preferoval nové proti jetému.

Standa
08. ledna 2018, 08:19
0
Co je to resto-mod? A je to dobré?

Krásnej přístup komisaře bylo nedání testace Felicii za to, že měla sedačky přečalouněný v kůži místo koženky. Na druhou stranu se někdy ale divím, co za bastly jezdí na vete značkách (bohužel často Ameriky s devadesátkovým tuningem).

Standa
08. ledna 2018, 08:14
1
Co je to resto-mod? A je to dobré?

Práce Iconu se mi moc líbí, ale stejně bych toho Lince bral spíš originálního i za cenu toho, že jej vytáhnu opravdu jen v létě na pár výletů. Úžasnej je od nich Rolls, co byl u Jay Lena i s tím příběhem kolem. Ale nejmilejší restomod pro mě by asi byl Singer.

Standa
03. ledna 2018, 09:17
0
Nejpodivnější nápady automobilových konstruktérů

S tím Arem jsem taky něco najezdil. Ta zpátečka byla dost do boku, tak se mi ji při řazení nahoru nikdy dát nepovedlo, ale při podřazení párkrát jo. Na druhou stranu Populár měl zpátečku přímo místo jedničky, holt je potřeba si na to zvyknout.

Standa
28. prosince 2017, 09:29
0
Subaru Levorg 1.6 GT Trend Lineartronic: „Béerzetko“ v kombíku aneb Octavia WRX

Mám odježdíno 10let s pradědečkem tohohle auta (Legacy II kombi) a vždycky mě bavila kombinace manuálu s klasickou trvalou čtyřkolkou. Obzvlášť na sněhu ten zadek krásně plynule přechází do širší stopy. Jen člověk nesmí přehnat rychlost nájezdu do zatáčky, pak stačí ubrat plyn a zadek dokáže ustřelit opravdu rychle. Párkrát jsem se celkem zapotil při nekorektní rychlosti. To samý auto s automatem se chovalo kultivovaněji, protože tam se zadek připínal přes viskospojku. Takže nějaké obezličky stylu ESP považuju za celkem vhodné. Levorg se mi líbí a skousnul bych asi i tu převodovku, ale nějak nechápu tu hmotnost (250kg navíc proti Legacy II s dvoulitrem). Tu spotřebu pak beru jako celkem odpovídající.

Standa
24. prosince 2017, 14:16
0
Alfa Romeo 4C Spider: Sveď mě šarmantní Italko!

Tak to bys potřeboval spíš 8c, ne? Nad tou se v létě rozplýval kolega. A to se s ní svezl jen kousek. Ale mně se ta 4c líbí taky moc.

Standa
22. prosince 2017, 12:33
0
Co vás dokáže nejvíce naštvat či rozesmát na filmových automobilových honičkách?

Někde jsem k tomu narazil na zmínku, že Charger ty skoky přežil, zatímco Mustangů spotřebovali několik.

Standa
21. prosince 2017, 08:34
0
Auto jako investice, aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Já bych přidal ještě další úvahu. Taky může dojít k tomu, že některá auta stoupající na ceně můžou začít padat bez ohledu na celkové směřování trhu s auty. Třeba zrovna těch brouků a Mustangů 1. gen. je tolik, že až za pár let klesne počet lidí, co si je pamatují z mládí, tak třeba bude na trhu takovej přetlak, že jejich cena spadne třeba o 30%. Nebo jsem před pár lety pokukoval po Testarosse (z 80tých), byť jsem na ní reálně neměl. Občas někde zaznamenám, jak stoupají na ceně, ale ten nárust je nižší, než kolik by stál běžný předepsaný servis. Další věc je, že u Ferrari se extrémně oceňuje nájezd a tak i nějaký 2-3000km ročně můžou být problematický pro budoucí nárust hodnoty.
Nicméně já jsem s Fajrákem za 3 výplaty nešlápl vedle a můžu jezdit, jak se mi zachce za pár drobných.

Standa
15. prosince 2017, 07:03
0
Předvánoční soutěž se škodovkou – je libo něco malého pod stromeček?

Já jsem to už asi pochopil, redaktoři chtějí taky dárky. A protože jsme jim je neposlali, tak taky nedostaneme. Nebo jsme jen paranoidní a čeká se na štědrej den.

Standa
13. prosince 2017, 11:26
0
BMW 750iL: Dobrodružství bitevní lodi Bismarck

Jak už jsem zmínil jinde, mít suchou stodolu na parkování, tak ho hned koupím. Brzy to bude jednorožec. Nejspíš bych ho vytáhl jen párkrát do roka a občas v něm jen seděl doma a poslouchal...

Standa
12. prosince 2017, 09:04
0
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Mít volnou suchou stodolu, tak tuhle sedmu hned koupím, protože to brzo bude jednorožec. A stálo by mi to za to i v případě, že bych se do něj jen občas posadil a zaposlouchal se do zvuku motoru. Ale jako víkendovou hračku nee.

Standa
12. prosince 2017, 06:51
0
Standa
11. prosince 2017, 10:34
1
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Případně Mustang, Camaro. U těch US aut jsou ceny dílů přeci jen níž včetně snadnýho tuningu motoru... a výběr osmiválců velkej.

Standa
08. prosince 2017, 14:09
0
Předvánoční soutěž se škodovkou – je libo něco malého pod stromeček?

Ještě v jedno starší auto hodím do placu: Škoda 903 Superb, protože takhle úžasně kdysi dokázali udělat terénní verzi limuzíny :) Navíc minimálně jedna přežila a občas je někde v blátě vidět v akci.

Standa
08. prosince 2017, 13:06
0
Předvánoční soutěž se škodovkou – je libo něco malého pod stromeček?

Měli jsme v rodině víc aut s okřídleným šípem a stále máme. A na vždycky mi zůstanou vzpomínky na 110LS, což bylo první auto, co mě kdy vezlo a vozilo i později po výletech. Potom i Rapid 130, se kterým jsem i poprvé legálně sám vyjel na silnici. Nicméně z těch vyjímečných by asi zvítězil Škoda Super Sport, typ 724 a moc rád bych se s ním svezl, byť tu příležitost asi nedostanu. Ten vzhled a otvírání kabiny mě prostě nadchl a nikdy mě to nepřešlo.

Standa
08. prosince 2017, 12:14
0
Sportovní Škoda: Dává to vůbec smysl?

Já bych u současnýho RS hledal důvod existence jen v tom, že i o předchozí generace byl zájem. Jinak moje nejoblíbenější sportovní Škodovky jsou asi 200RS, Škoda Super Sport, typ 724 v původní podobě i jako upír a původní Rapid Monte Carlo. Ale nemůžu opomenout ani vzpomínky na svoje mladý léta a cestování v 110LS a posléze Rapidu 130.

Standa
16. listopadu 2017, 09:10
0
Singer opět nezklamal a ukázal ultimativní podobu vzduchem chlazené 911

Tak nějak jsem to pochopil, že zůstalo jen tolik, aby to mohli prohlásit za úpravu auta tj. blok a kus plechu s číslem kastle...

Standa
15. listopadu 2017, 13:46
0
Singer opět nezklamal a ukázal ultimativní podobu vzduchem chlazené 911

Nádherné a úžasně propracované. Jen by mě zajímalo, co vlastně zůstalo z toho původního auta... základ skeletu? Ani tomu bych moc nevěřil.

Standa
14. listopadu 2017, 14:10
1
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Já nevím přesně, v jakém kontextu vznikl jeden nebo druhý výrok. Ale skoro bych soudil, že tam nejde ani tak o výkon, jako spíš o agresivní aerodynamiku, meze přilnavosti a povrch trati. Stačí nerovnost, která přizvedne auto a v tý šílený rychlosti najednou přijde i o spoustu aerodynamického přítlaku. Potom jakkoli rychlé reakce nemusejí stačit. Já mezi těmi výroky zkrátka rozpor nevidím.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  2004
Ford Mustang

2004 rok výroby
190 koní výkon
3 908 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Chrysler 300M  2000
Chrysler 300M

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

2005 rok výroby
150 koní výkon
1 984 ccm objem

Opel Tigra  2006
Opel Tigra

2006 rok výroby
90 koní výkon
1 400 ccm objem