Standa
Jméno | Stanislav Havelka |
---|---|
Bydliště | Ústí nad Orlicí |
Registrace | před 9.7 rok. |
Poslední aktivita | před 2.8 rok. |
Příspěvků ve fóru | 21 |
Komentářů u článků | 79 |
Pozitivních komentářů u článků | 22 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Stálo by za to zmínit, že u nás byl podobný nápad realizovaný ještě dřív - auto v podobě balíčku Hašlerek - rok 1929. Např. tu: auta5p.eu/srazy/loucen_2017/loucen_33.php
Dvojkovýho Focuse mám doma taky, dokonce z úplnýho počátku výroby a se vší tehdy dostupnou výbavou včetně natáčení světel do zatáček. Jediný problémy jsem měl s přední nápravou a uložením motoru. Koroze se naštěstí víceméně omezuje na spodky předních blatníků a výfuk Ale je pravda, že po každé zimě přetírám od štěrku odrbané prahy a spodky dveří. Ale to je daný tím, kde jezdím (při nákupu to bylo nepoškozené po 10 letech provozu). Myslím, že i ten kus z článku ještě dává smysl zachránit.
Nikdy jsem je měřit s ručním radarem skrz okno neviděl, ale natáčet video kvůli pásům a mobilům jo. Takže možný by to asi bylo taky.
Tak mě napadlo, že by si to zasloužilo elektromotorek na zadní nápravě, když už je tam ta baterka... Pak by to bylo bezva autíčko na zimu.
A ještě navíc ty zadní LED u některých aut nesvítí, ale blikají asi na 100Hz a to mi je také velmi nepříjemné.
Ono to odfiltrování kratších vlnových délek vliv na rozptyl světla v mlze rozhodně má, ale zároveň žluté sklo snižuje svítivost světel. Takže ve výsledku je přínos opravdu sporný.
U stesků na hybridy si vždycky vzpomenu na to, jak Ferdinand Porsche zkonstruoval hybridní soupravu pro Škodovku (tuším 1914). A bylo to úžasně univerzální a vozilo neskutečný náklad i po horách. Další vývoj šel jinou cestou i kvůli dostupným technologiím. Teď se elektro a hybridy vrací, protože posun ve hmotnosti a účinnosti jim dává výhodu.Nevidím v tom nic špatného.
Nejvíc oktanů používali asi Amíci za války do stíhaček. I 160 oktanů, pokud si dobře pamatuju.
Možná dobrý nápad je udělat otáčecí. Ať je to vždy korektně
Pokud je to takhle, tak logicky platí, že každý řidič má své auto umět ovládat tak, aby to ovládání neodvádělo jeho pozornost. Tak by to mělo platit všude...
Do výběru amerik bych ještě přidal Vette C4 před faceliftem a u těch Firebirdů by se daly přihodit i všechny ostatní generace...
Asi nemají zas tak volnou ruku. Tomuhle by vzhledově dost pomohlo zkrácení, ale předpokládám, že takový zásah jim nedovolili. Pohled na to hrbatý zakrytí za sedačkama mi připomělo '64 Thunderbird cabrio s krytem zadních sedaček. Působí to stejně disproporčně. A podobnýho tuzingu na zakrytí zadních sedadel existuje vícero...
Ale nejetá Z06 s carbonem bude za jiný prachy...
Tohle auto je bezva veterán pro radost. Naprosto odlišné od moderní produkce a navíc láká majitele si ho užívat bez ambice na sportovní jízdu. Ondrovi jsem se jednou vecpal, aby mě svezl aspoň kousek po parkovišti a ta pohoda na palubě je fakt návyková.
Já doufám, že Ondru v dohledný době zase potkám. Vždycky je to fajn. Co se týká řazení a spojky, tak se chová stejně jako u našich Camar a Fajráka a mně ničím nevadí. Naopak bych vyzdvihl perfektní ergonomii umístění řadičky. Gumovost řízení je konstrukční záležitost (kuličkový šroub s pístem posilovače a ozubený převod na páku) a ještě to podporují široké gumy. Ani kompletní repase to nezlepší.
Já bych přidal vyklápěcí čelní okno, gramofon, sundávací střešní panely (T-tops, targa), protože dneska je vše na tlačítko. Vyklápěcí světla či kryty před světly. Ještě manuál s tlačítkovým OD. U Rapida si taky pamatuju změnu výšky sedačky přešroubováním v základně.
A v týhle cenový kategorii je i Vette C8. Každopádně si člověk nemůže stěžovat, že by nebyl výběr.
ropná krize v USA vytvořila spoustu výkonově směšných aut. Proto je potřeba se koukat dobovou optikou. Fiero se v ranných fázích vývoje připravovalo na jiný výkon, ale nesmělo konkurovat Vette (ale aspoň není těžký a podvozek má schopnej). Na druhou stranu podle výkonu by sem muselo taky patřit vícero aut z GB nebo Jap.
Naprosto souhlasím s tím, že je obecně nutné snižovat emise. Problém je způsob. Doprava je v poslední době extrémně levná v porovnání s ostatními náklady (práce, materiál a lokální rozdíly v cenách). A námořní lodní dopravu těžko někdo bude regulovat v podobné míře jako auta. Nicméně způsob regulace mi přijde silně nespravedlivý. Pokud najezdím s autem 2 000 km za rok s 15 litrovou spotřebou, tak vyprodukuju zlomek emisí proti někomu, kdo najezdí 50 000 km se spotřebou 6l. Kdyby místo extrémní regulace přišlo výrazný navýšení danění všech fosilních paliv (včetně uhlí a zemního plynu), tak se posune ekonomická výhodnost čistších alternativ bez potřeby pokut a dotací. A to v rámci celé ekonomiky a ne jen dopravy.
Ona to není taková blbost. Vystupovat směrem k chodníku může být u rozvozu celkem výhoda :)
Dokud si tam třeba děcko neskřípne prsty, nebo manželka neulomí nehet...
Možná je to jen místní anomálie, ale Barchettu vídám skoro každý den a za víkend jsem viděl asi 15 kusů. A na auto bez střechy je lepší, když tolik nepraží. Zrovna včera jsem se kus bez střechy projel a byl jsem rád za každej úsek, kde silnice vedla lesem (i tak jsem se připálil).
Já mám tyhle '80 ameriky taky rád. Dostatečně moderní na normální použitelnost a zároveň dost odlišné, aby si to člověk užil. Mně je vzhledově milejší Firebird/Camaro (taky jsou trochu míň houpavý). T5 máme v rodině ve třech autech a ztuha jde jen za studena, jinak řadí velmi příjemně. A shodneme se i v tom, že tyhle slabší V8 jsou fajn na pohodovou jízdu.
No, trošku mi to přijde, jako psát článek o provozu v Evropě po ježdění jedním náhodným státem. Moje zkušenosti z USA byly velmi pozitivní. Ohleduplnost příkladná, pozornost lepší než u nás minimálně v Californii. V Ca skoro nebyly k vidění auta starší čtyř let. V Nevadě a Utahu už šlo potkat ledacos... V horách jsem jezdil taky a neměl jsem pocit, že by mě někdo extra brzdil. A když už, tak mě zakrátko pustil. Co se týká limitu, nepřišlo mi to moc rozdílný od nás a hlavně je nepsaný pravidlo, že do 10 mil přes limit je OK (kromě škol, tam je třeba dodržet přesně).
To je asi největší riziko, že se nápadu ujme nějaká hlava a prosadí to celoplošně. Zdůvodní to tím, že už to je vyzkoušený. A navíc určitě i vymyslí další požadavky na ten systém včetně trestání málo zodpovědných řidičů např. navyšováním pojistky podle míry soustředění při jízdě.
Dveře bez B sloupku už mělo pár aut ve 30. letech, ale byl problém s kroucením a zavíráním dveří. V prototypech se to pak objevovalo opakovaně. Problém je tuhost a taky bezpečnost zejména při bočním nárazu.
Já myslím, že logo Renaultu takhle chápe dost velká část světa minimálně od doby, kdy to zmínil Jezza v TG. A byla i reklama
Copak koncepty, ale třeba ty Buicky měly dost často digi palubku a dotykový CRT jako volitelnou výbavu v sérii. A Vette C4 začla jenom s digi. S ní jsem jel a je to porno a tlačítek tam bylo taky všude spousta, ale přehledností to u mě stejně vyhrávají ručičky.
Nevyužívání schopností je v podstatě společným jmenovatelem všech dražších aut. Ať už SUV v terénu, nebo supersporty na okruhu. Já jsem měl to štěstí zažít původního Cayenne S v ostrém tempu na silnici i ve slušném terénu (jako spolujezdec) a můžu potvrdit, že schopnosti jsou daleko za hranicí běžného používání těchto aut. Spíš je otázka, jak dlouho by podvozek takové používání vydržel.
Ten kopec v Mejtě není tak náročný, aby s ním měla mít problém jakákoli čtyřkolka i v režimu debil. Tam je celkem zívačka se rozjet s manuálovým zadohrabem s motorem vepředu na čínských gumách. Osobně vyzkoušeno. Jinak čtyřkolky mám rád a měl jsem spoustu let jako DD Subaru a je to moc fajn i na silnici.
sumy: Moje řeč, proto máme v rodině čtyři auta s targou. Jak je aspoň trochu slušně, tak je střecha uklizená v kufru.
Škodovka má asi specifickou klientelu, že takovouhle věc může dělat. A ještě divnější cit pro označení výbavy. Navíc je otázka, kdo si takhle nakonfigurovanou Fábku koupí.
Pokud budu brát doslova tu levnou údržbu napořád, tak z toho vyleze Mustang/Camaro. Žádný japonec ani většina evropy kvůli sehnatelnosti dílů. Na druhou stranu možná za pár let už si díly na starý auta budeme běžně tisknout a pak to bude skoro jedno.
Elise byl v rodině a cena dílů není zrovna lidová nehledě k tomu, že to není na DD dost praktický ani pohodlný (ani ve srovnání s Miatou).
Ve vzduchu je taky občas dost ULL a padáčkářů. Ale snáz než na silnici lze vymezit povolené a zakázané prostory.
Při naší infrastruktuře se krásně ukazuje nemožnost běžnýho používání. Snad jedině by mi to dávalo smysl na pravidelný nedlouhý dojíždění od baráku, ale to by cena těch aut musela být úplně jinde. Navíc třeba manželka je nervózní, když je v autě čtvrt nádrže (tj. asi 170km dojezdu).
Je to věcí pohledu, zmíněnou DB5 jsem taky kdysi potkal na zimákách v 15cm sněhu s veselým majitelem za volantem. Bentley v počátcích stavěl velká robustní auta pro rychlou jízdu po rozbitých cestách, takže svým způsobem to návrat ke kořenům je. Dneska je takový auto pro zákazníky spíš pozéřina a pro automobilky ekonomická nutnost.
Docela se mi líbí. U toho interiéru nechápu (a nejen tady), proč není v nabídce aspoň nějaký dvoutón. Určitě by se to ozvláštnilo a výrobně to nic moc nestojí. Kde jsou ty časy, kdy v nabídce některých běžných aut byly třeba 4 barvy interiéru.
V USA je pro změnu prodávají jen benzínovou s V8, pokud vím. Tak bych čekal spíš něco takovýho.
Taky se nějak nemůžu rozhodnout, jestli je to uhlazenější reinkarnace, nebo nepovedená parodie.
Amíci zadní mlhovku vůbec neznaj a já si taky myslím, že je obvykle víc na škodu než k užitku... Taky je obrovský rozdíl, jestli je mlhovka těsně nad zemí nebo v metrový vejšce.
Ten Caddy s barem by dnes neprošel ani z legislativního hlediska. V USA nesmí být v autě za jízdy načnutá lahev s alkoholem.
Já jsem se nedávno svezl ve starší C4 s tím slavným manuálem 4+3 a vůbec mi to nepřišlo tak strašný, jak se traduje. To ZF naopak leckdo chválil, ale s ním jsem nejel.
S Impalou 2016 jsem najezdil asi 4500mil po západě. Je to přímý konkurent. S tou 3,6 / 305HP moc příjemný svezení. Spousta místa vevnitř, ergonomicky mi to naprosto sedlo. Vzhledově fajn. I v horách a zatáčkách jezdila s přehledem. Jen jsem se chvíli sžíval s převodovkou (přidat tak akorát, aby podřadila jen o stupeň byl někdy problém). Ani mě tenkrát nenapadlo, že to má rozměry sedmičkovýho Bavora.
Asi jsem teda ekočlověk. Do práce chodím pěšky, po okolí často na kole a Fajrák ujede za rok v průměru 1500mil. Akorát to druhý auto bych musel zatajit, protože každoročně najezdí 10 000km a občas i víc.
Myslím, že to hodnocení spotřeby je ještě mírný. Za 9 jsem předloni jezdil s Impalou 3,6l 305HP naloženou 600kg po horách Sierra Nevada a Californii. A to měla jen šestikvaltovej automat.
U těch pásů to nechápu u většiny aut, obzvlášť u dvoudvéřáků. Proč to neudělaj třeba jako to mám u třicetiletýho Fajráka. Pás je vedenej průvlakem v opěradle a navíc je druhej naviják na straně sedačky, takže přezka je pokaždý připravená na stejným místě vedle sedáku. Asi to stojí nějakej drobák na výrobních nákladech, ale je to pohodlný a není potřeba žádná akrobacie. Viz třeba tady http://image.superchevy.com/f/62571418+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/1985-chevrolet-camaro-iroc-z28-interior.jpg
Poslední komentáře
- Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢 - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia.... - cPetan, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásný kousek, jen teda to centrální zamykání by Silver...
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů