načítám data...

Standa

JménoStanislav Havelka
BydlištěÚstí nad Orlicí
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 21.2 min.
Příspěvků ve fóru21
Komentářů u článků71
Pozitivních komentářů u článků18
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Standa
dnes v 14:20
0
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

Pokud je to takhle, tak logicky platí, že každý řidič má své auto umět ovládat tak, aby to ovládání neodvádělo jeho pozornost. Tak by to mělo platit všude...

Standa
dnes v 10:30
0
Světlo do tmy

Do výběru amerik bych ještě přidal Vette C4 před faceliftem a u těch Firebirdů by se daly přihodit i všechny ostatní generace...

Standa
21. července 2020, 07:34
1
Další studentská škodovka představena. Tentokrát je to dvoumístné kabrio.

Asi nemají zas tak volnou ruku. Tomuhle by vzhledově dost pomohlo zkrácení, ale předpokládám, že takový zásah jim nedovolili. Pohled na to hrbatý zakrytí za sedačkama mi připomělo '64 Thunderbird cabrio s krytem zadních sedaček. Působí to stejně disproporčně. A podobnýho tuzingu na zakrytí zadních sedadel existuje vícero...

Standa
01. června 2020, 14:25
0
Standa
28. května 2020, 08:30
0
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Však on z Ondry určitě ještě něco vymámí...

Standa
26. května 2020, 21:41
1
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Tohle auto je bezva veterán pro radost. Naprosto odlišné od moderní produkce a navíc láká majitele si ho užívat bez ambice na sportovní jízdu. Ondrovi jsem se jednou vecpal, aby mě svezl aspoň kousek po parkovišti a ta pohoda na palubě je fakt návyková.

Standa
28. dubna 2020, 07:28
1
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Já doufám, že Ondru v dohledný době zase potkám. Vždycky je to fajn. Co se týká řazení a spojky, tak se chová stejně jako u našich Camar a Fajráka a mně ničím nevadí. Naopak bych vyzdvihl perfektní ergonomii umístění řadičky. Gumovost řízení je konstrukční záležitost (kuličkový šroub s pístem posilovače a ozubený převod na páku) a ještě to podporují široké gumy. Ani kompletní repase to nezlepší.

Standa
12. března 2020, 12:21
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Já bych přidal vyklápěcí čelní okno, gramofon, sundávací střešní panely (T-tops, targa), protože dneska je vše na tlačítko. Vyklápěcí světla či kryty před světly. Ještě manuál s tlačítkovým OD. U Rapida si taky pamatuju změnu výšky sedačky přešroubováním v základně.

Standa
28. ledna 2020, 12:59
1
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

A v týhle cenový kategorii je i Vette C8. Každopádně si člověk nemůže stěžovat, že by nebyl výběr.

Standa
13. ledna 2020, 07:04
0
Překvapivě slabé sporťáky

ropná krize v USA vytvořila spoustu výkonově směšných aut. Proto je potřeba se koukat dobovou optikou. Fiero se v ranných fázích vývoje připravovalo na jiný výkon, ale nesmělo konkurovat Vette (ale aspoň není těžký a podvozek má schopnej). Na druhou stranu podle výkonu by sem muselo taky patřit vícero aut z GB nebo Jap.

Standa
08. ledna 2020, 07:01
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Naprosto souhlasím s tím, že je obecně nutné snižovat emise. Problém je způsob. Doprava je v poslední době extrémně levná v porovnání s ostatními náklady (práce, materiál a lokální rozdíly v cenách). A námořní lodní dopravu těžko někdo bude regulovat v podobné míře jako auta. Nicméně způsob regulace mi přijde silně nespravedlivý. Pokud najezdím s autem 2 000 km za rok s 15 litrovou spotřebou, tak vyprodukuju zlomek emisí proti někomu, kdo najezdí 50 000 km se spotřebou 6l. Kdyby místo extrémní regulace přišlo výrazný navýšení danění všech fosilních paliv (včetně uhlí a zemního plynu), tak se posune ekonomická výhodnost čistších alternativ bez potřeby pokut a dotací. A to v rámci celé ekonomiky a ne jen dopravy.

Standa
14. října 2019, 07:14
3
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

Ona to není taková blbost. Vystupovat směrem k chodníku může být u rozvozu celkem výhoda :)

Standa
11. září 2019, 11:52
0
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

Dokud si tam třeba děcko neskřípne prsty, nebo manželka neulomí nehet...

Standa
25. června 2019, 08:51
0
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Možná je to jen místní anomálie, ale Barchettu vídám skoro každý den a za víkend jsem viděl asi 15 kusů. A na auto bez střechy je lepší, když tolik nepraží. Zrovna včera jsem se kus bez střechy projel a byl jsem rád za každej úsek, kde silnice vedla lesem (i tak jsem se připálil).

Standa
17. dubna 2019, 08:36
2
Ford Mustang Fox 5.0 V8: Síla na rameni

Já mám tyhle '80 ameriky taky rád. Dostatečně moderní na normální použitelnost a zároveň dost odlišné, aby si to člověk užil. Mně je vzhledově milejší Firebird/Camaro (taky jsou trochu míň houpavý). T5 máme v rodině ve třech autech a ztuha jde jen za studena, jinak řadí velmi příjemně. A shodneme se i v tom, že tyhle slabší V8 jsou fajn na pohodovou jízdu.

Standa
08. dubna 2019, 07:48
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

No, trošku mi to přijde, jako psát článek o provozu v Evropě po ježdění jedním náhodným státem. Moje zkušenosti z USA byly velmi pozitivní. Ohleduplnost příkladná, pozornost lepší než u nás minimálně v Californii. V Ca skoro nebyly k vidění auta starší čtyř let. V Nevadě a Utahu už šlo potkat ledacos... V horách jsem jezdil taky a neměl jsem pocit, že by mě někdo extra brzdil. A když už, tak mě zakrátko pustil. Co se týká limitu, nepřišlo mi to moc rozdílný od nás a hlavně je nepsaný pravidlo, že do 10 mil přes limit je OK (kromě škol, tam je třeba dodržet přesně).

Standa
01. dubna 2019, 11:33
0
Standa
26. března 2019, 09:26
0
Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

To je asi největší riziko, že se nápadu ujme nějaká hlava a prosadí to celoplošně. Zdůvodní to tím, že už to je vyzkoušený. A navíc určitě i vymyslí další požadavky na ten systém včetně trestání málo zodpovědných řidičů např. navyšováním pojistky podle míry soustředění při jízdě.

Standa
06. února 2019, 09:17
0
Renault Mégane 1988 - luxus v čistých liniích

Dveře bez B sloupku už mělo pár aut ve 30. letech, ale byl problém s kroucením a zavíráním dveří. V prototypech se to pak objevovalo opakovaně. Problém je tuhost a taky bezpečnost zejména při bočním nárazu.

Standa
31. ledna 2019, 07:27
0
Hvězda, vrtule a úprk před Sověty: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 2.

Já myslím, že logo Renaultu takhle chápe dost velká část světa minimálně od doby, kdy to zmínil Jezza v TG. A byla i reklama

Standa
13. prosince 2018, 09:56
0
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Copak koncepty, ale třeba ty Buicky měly dost často digi palubku a dotykový CRT jako volitelnou výbavu v sérii. A Vette C4 začla jenom s digi. S ní jsem jel a je to porno a tlačítek tam bylo taky všude spousta, ale přehledností to u mě stejně vyhrávají ručičky.

Standa
11. prosince 2018, 07:35
1
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Nevyužívání schopností je v podstatě společným jmenovatelem všech dražších aut. Ať už SUV v terénu, nebo supersporty na okruhu. Já jsem měl to štěstí zažít původního Cayenne S v ostrém tempu na silnici i ve slušném terénu (jako spolujezdec) a můžu potvrdit, že schopnosti jsou daleko za hranicí běžného používání těchto aut. Spíš je otázka, jak dlouho by podvozek takové používání vydržel.

Standa
10. prosince 2018, 08:33
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ten kopec v Mejtě není tak náročný, aby s ním měla mít problém jakákoli čtyřkolka i v režimu debil. Tam je celkem zívačka se rozjet s manuálovým zadohrabem s motorem vepředu na čínských gumách. Osobně vyzkoušeno. Jinak čtyřkolky mám rád a měl jsem spoustu let jako DD Subaru a je to moc fajn i na silnici.

Standa
07. prosince 2018, 06:59
1
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

sumy: Moje řeč, proto máme v rodině čtyři auta s targou. Jak je aspoň trochu slušně, tak je střecha uklizená v kufru.

Standa
06. prosince 2018, 11:28
2
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Škodovka má asi specifickou klientelu, že takovouhle věc může dělat. A ještě divnější cit pro označení výbavy. Navíc je otázka, kdo si takhle nakonfigurovanou Fábku koupí.

Standa
04. prosince 2018, 06:50
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud budu brát doslova tu levnou údržbu napořád, tak z toho vyleze Mustang/Camaro. Žádný japonec ani většina evropy kvůli sehnatelnosti dílů. Na druhou stranu možná za pár let už si díly na starý auta budeme běžně tisknout a pak to bude skoro jedno.

Standa
03. prosince 2018, 13:53
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Elise byl v rodině a cena dílů není zrovna lidová nehledě k tomu, že to není na DD dost praktický ani pohodlný (ani ve srovnání s Miatou).

Standa
03. prosince 2018, 11:28
0
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

Ve vzduchu je taky občas dost ULL a padáčkářů. Ale snáz než na silnici lze vymezit povolené a zakázané prostory.

Standa
27. listopadu 2018, 07:09
3
Jak se žije s elektromobilem?

Při naší infrastruktuře se krásně ukazuje nemožnost běžnýho používání. Snad jedině by mi to dávalo smysl na pravidelný nedlouhý dojíždění od baráku, ale to by cena těch aut musela být úplně jinde. Navíc třeba manželka je nervózní, když je v autě čtvrt nádrže (tj. asi 170km dojezdu).

Standa
15. listopadu 2018, 07:00
0
Aston Martin DBX: Strýček Oswald by měl radost aneb proč SUV nejsou zlá

Je to věcí pohledu, zmíněnou DB5 jsem taky kdysi potkal na zimákách v 15cm sněhu s veselým majitelem za volantem. Bentley v počátcích stavěl velká robustní auta pro rychlou jízdu po rozbitých cestách, takže svým způsobem to návrat ke kořenům je. Dneska je takový auto pro zákazníky spíš pozéřina a pro automobilky ekonomická nutnost.

Standa
09. listopadu 2018, 07:00
3
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Dáte šanci talentu ze skromných poměrů?

Docela se mi líbí. U toho interiéru nechápu (a nejen tady), proč není v nabídce aspoň nějaký dvoutón. Určitě by se to ozvláštnilo a výrobně to nic moc nestojí. Kde jsou ty časy, kdy v nabídce některých běžných aut byly třeba 4 barvy interiéru.

Standa
07. listopadu 2018, 14:11
0
Toyota Land Cruiser 2,8 D‑4D: Muž, který nebyl

V USA je pro změnu prodávají jen benzínovou s V8, pokud vím. Tak bych čekal spíš něco takovýho.

Standa
02. října 2018, 08:27
0
Nový 911 Speedster a reinkarnace závodní 935. Porsche dělá radost svým fanouškům.

Taky se nějak nemůžu rozhodnout, jestli je to uhlazenější reinkarnace, nebo nepovedená parodie.

Standa
17. září 2018, 14:41
2
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Amíci zadní mlhovku vůbec neznaj a já si taky myslím, že je obvykle víc na škodu než k užitku... Taky je obrovský rozdíl, jestli je mlhovka těsně nad zemí nebo v metrový vejšce.

Standa
31. srpna 2018, 10:59
0
Deset kuriozit z katalogů příplatkové výbavy

Ten Caddy s barem by dnes neprošel ani z legislativního hlediska. V USA nesmí být v autě za jízdy načnutá lahev s alkoholem.

Standa
27. srpna 2018, 07:22
0
Lotus Omega: Trochu jiný Opel

Já jsem se nedávno svezl ve starší C4 s tím slavným manuálem 4+3 a vůbec mi to nepřišlo tak strašný, jak se traduje. To ZF naopak leckdo chválil, ale s ním jsem nejel.

Standa
17. července 2018, 06:49
0
Ford Taurus - málo americký Američan

S Impalou 2016 jsem najezdil asi 4500mil po západě. Je to přímý konkurent. S tou 3,6 / 305HP moc příjemný svezení. Spousta místa vevnitř, ergonomicky mi to naprosto sedlo. Vzhledově fajn. I v horách a zatáčkách jezdila s přehledem. Jen jsem se chvíli sžíval s převodovkou (přidat tak akorát, aby podřadila jen o stupeň byl někdy problém). Ani mě tenkrát nenapadlo, že to má rozměry sedmičkovýho Bavora.

Standa
24. dubna 2018, 06:52
0
8 vehiklů, které pomáhají chránit planetu

Asi jsem teda ekočlověk. Do práce chodím pěšky, po okolí často na kole a Fajrák ujede za rok v průměru 1500mil. Akorát to druhý auto bych musel zatajit, protože každoročně najezdí 10 000km a občas i víc.

Standa
09. dubna 2018, 14:30
1
KIA Stinger 2.0 T-GDI: Žák se stává učitelem

Myslím, že to hodnocení spotřeby je ještě mírný. Za 9 jsem předloni jezdil s Impalou 3,6l 305HP naloženou 600kg po horách Sierra Nevada a Californii. A to měla jen šestikvaltovej automat.

Standa
19. února 2018, 07:13
0
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

U těch pásů to nechápu u většiny aut, obzvlášť u dvoudvéřáků. Proč to neudělaj třeba jako to mám u třicetiletýho Fajráka. Pás je vedenej průvlakem v opěradle a navíc je druhej naviják na straně sedačky, takže přezka je pokaždý připravená na stejným místě vedle sedáku. Asi to stojí nějakej drobák na výrobních nákladech, ale je to pohodlný a není potřeba žádná akrobacie. Viz třeba tady http://image.superchevy.com/f/62571418+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/1985-chevrolet-camaro-iroc-z28-interior.jpg

Standa
12. února 2018, 08:55
0
Příležitostný tuning aneb jak jsem začal upravovat Rudou Potvoru

U relativně rozšířenýho auta se vždycky někdo najde. Mě emise nikdo v širokým okolí změřit nechtěl. Tak jsem musel na rozšířenou Dekru a tam mi technik řekl, že jakmile má motor elektronický vstřikování, tak musej načíst závady i u starších aut. Samozřejmě OBD1 z roku 87 nenačetl, tak do protokolu dopsal něco o kontrole vyblikáním kódů. Takže před příští kontrolou asi radši přepíšu auto na vete.

Standa
06. února 2018, 07:11
0
V F1 to vymysleli. Na startovním roštu budou stát místo sličných dívek malé děti.

V rámci korektnosti přijdou modelky o kšeft. V dalším kole je potřeba zrušit roztleskávačky a potom i módní přehlídky a jakékoli katalogy a reklamy s vyfocenou ženskou. A následně přijmout zákaz výstřihů a odkrytých nohou na ulici...
Taky jsem zvědavej, co se stane, až nějaký to děcko vběhne na trať v nevhodnou chvíli...
Už jsem stejně přestal F1 sledovat, tak mi to může být ukradený, ale považuju to za blbost.

Standa
02. února 2018, 12:24
1
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

S Rapidem jsem taky dost pojezdil a paradoxně můžu říct, že patřil mezi nejspolehlivější auta, co znám. Aktuálně mám 6 let jeho US ekvivalent stejnýho ročníku ('87). Rapid je stále v rodině. A popis od Anorexe u mě taky sedí.

Standa
22. ledna 2018, 08:06
0
Ptejte se: Nové nebo ojeté za 300 tisíc?

Přijde mi, že v posledních letech se pokles ceny aut změnil neskutečně. Bylo období, kdy běžné 10 let staré auto ve slušném stavu bylo za 10-15% ceny nového. Teď se to pohybuje i na dvojnásobku. O mladších autech ani nemluvě. Pokud si to spojím s větší citlivostí turbomotorů k zacházení, tak bych určitě preferoval nové proti jetému.

Standa
08. ledna 2018, 08:19
0
Co je to resto-mod? A je to dobré?

Krásnej přístup komisaře bylo nedání testace Felicii za to, že měla sedačky přečalouněný v kůži místo koženky. Na druhou stranu se někdy ale divím, co za bastly jezdí na vete značkách (bohužel často Ameriky s devadesátkovým tuningem).

Standa
08. ledna 2018, 08:14
1
Co je to resto-mod? A je to dobré?

Práce Iconu se mi moc líbí, ale stejně bych toho Lince bral spíš originálního i za cenu toho, že jej vytáhnu opravdu jen v létě na pár výletů. Úžasnej je od nich Rolls, co byl u Jay Lena i s tím příběhem kolem. Ale nejmilejší restomod pro mě by asi byl Singer.

Standa
03. ledna 2018, 09:17
0
Nejpodivnější nápady automobilových konstruktérů

S tím Arem jsem taky něco najezdil. Ta zpátečka byla dost do boku, tak se mi ji při řazení nahoru nikdy dát nepovedlo, ale při podřazení párkrát jo. Na druhou stranu Populár měl zpátečku přímo místo jedničky, holt je potřeba si na to zvyknout.

Standa
28. prosince 2017, 09:29
0
Subaru Levorg 1.6 GT Trend Lineartronic: „Béerzetko“ v kombíku aneb Octavia WRX

Mám odježdíno 10let s pradědečkem tohohle auta (Legacy II kombi) a vždycky mě bavila kombinace manuálu s klasickou trvalou čtyřkolkou. Obzvlášť na sněhu ten zadek krásně plynule přechází do širší stopy. Jen člověk nesmí přehnat rychlost nájezdu do zatáčky, pak stačí ubrat plyn a zadek dokáže ustřelit opravdu rychle. Párkrát jsem se celkem zapotil při nekorektní rychlosti. To samý auto s automatem se chovalo kultivovaněji, protože tam se zadek připínal přes viskospojku. Takže nějaké obezličky stylu ESP považuju za celkem vhodné. Levorg se mi líbí a skousnul bych asi i tu převodovku, ale nějak nechápu tu hmotnost (250kg navíc proti Legacy II s dvoulitrem). Tu spotřebu pak beru jako celkem odpovídající.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem

Renault Mégane Grandtour 1.9 dci 2008
Renault Mégane Grandtour 1.9 dci

2008 rok výroby
130 koní výkon
1 870 ccm objem

Jeep Wrangler Hard top manual 4,0L benzin 2005
Jeep Wrangler Hard top manual 4,0L benzin

2005 rok výroby
180 koní výkon
3 960 ccm objem