logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Stanislav „Standa“ Havelka

BydlištěÚstí nad Orlicí
Registracepřed 11.2 rok.
Poslední aktivitapřed 4.4 rok.
Příspěvků ve fóru21
Komentářů u článků79
Pozitivních komentářů u článků22
Negativních komentářů u článků1

Posledních 50 komentářů

6
Standa
24. 6. 2021, 10:58
Je to párek? Je to auto? Je to Wienermobile!

Stálo by za to zmínit, že u nás byl podobný nápad realizovaný ještě dřív - auto v podobě balíčku Hašlerek - rok 1929. Např. tu: auta5p.eu/srazy/loucen_2017/loucen_33.php

0
Standa
7. 12. 2020, 08:23
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Dvojkovýho Focuse mám doma taky, dokonce z úplnýho počátku výroby a se vší tehdy dostupnou výbavou včetně natáčení světel do zatáček. Jediný problémy jsem měl s přední nápravou a uložením motoru. Koroze se naštěstí víceméně omezuje na spodky předních blatníků a výfuk Ale je pravda, že po každé zimě přetírám od štěrku odrbané prahy a spodky dveří. Ale to je daný tím, kde jezdím (při nákupu to bylo nepoškozené po 10 letech provozu). Myslím, že i ten kus z článku ještě dává smysl zachránit.

1
Standa
2. 12. 2020, 13:44
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

Nikdy jsem je měřit s ručním radarem skrz okno neviděl, ale natáčet video kvůli pásům a mobilům jo. Takže možný by to asi bylo taky.

1
Standa
10. 11. 2020, 06:35
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost mHEV: Cestou necestou

Tak mě napadlo, že by si to zasloužilo elektromotorek na zadní nápravě, když už je tam ta baterka... Pak by to bylo bezva autíčko na zimu.

0
Standa
23. 10. 2020, 12:55
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

A ještě navíc ty zadní LED u některých aut nesvítí, ale blikají asi na 100Hz a to mi je také velmi nepříjemné.

0
Standa
21. 10. 2020, 19:44
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

Ono to odfiltrování kratších vlnových délek vliv na rozptyl světla v mlze rozhodně má, ale zároveň žluté sklo snižuje svítivost světel. Takže ve výsledku je přínos opravdu sporný.

4
Standa
6. 10. 2020, 09:39
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

U stesků na hybridy si vždycky vzpomenu na to, jak Ferdinand Porsche zkonstruoval hybridní soupravu pro Škodovku (tuším 1914). A bylo to úžasně univerzální a vozilo neskutečný náklad i po horách. Další vývoj šel jinou cestou i kvůli dostupným technologiím. Teď se elektro a hybridy vrací, protože posun ve hmotnosti a účinnosti jim dává výhodu.Nevidím v tom nic špatného.

0
Standa
1. 10. 2020, 19:53
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Nejvíc oktanů používali asi Amíci za války do stíhaček. I 160 oktanů, pokud si dobře pamatuju.

0
Standa
7. 9. 2020, 06:50
Zábavné vlajky s Autíčkářem: Jeep Grand Wagoneer

Možná dobrý nápad je udělat otáčecí. Ať je to vždy korektně

0
Standa
3. 8. 2020, 14:20
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

Pokud je to takhle, tak logicky platí, že každý řidič má své auto umět ovládat tak, aby to ovládání neodvádělo jeho pozornost. Tak by to mělo platit všude...

0
Standa
3. 8. 2020, 10:30
Světlo do tmy

Do výběru amerik bych ještě přidal Vette C4 před faceliftem a u těch Firebirdů by se daly přihodit i všechny ostatní generace...

1
Standa
21. 7. 2020, 07:34
Další studentská škodovka představena. Tentokrát je to dvoumístné kabrio.

Asi nemají zas tak volnou ruku. Tomuhle by vzhledově dost pomohlo zkrácení, ale předpokládám, že takový zásah jim nedovolili. Pohled na to hrbatý zakrytí za sedačkama mi připomělo '64 Thunderbird cabrio s krytem zadních sedaček. Působí to stejně disproporčně. A podobnýho tuzingu na zakrytí zadních sedadel existuje vícero...

0
Standa
1. 6. 2020, 14:25
Autopůjčovna Hertz vyhlásila bankrot. Levně se zbavuje Chevroletů Corvette.

Ale nejetá Z06 s carbonem bude za jiný prachy...

1
Standa
26. 5. 2020, 21:41
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Tohle auto je bezva veterán pro radost. Naprosto odlišné od moderní produkce a navíc láká majitele si ho užívat bez ambice na sportovní jízdu. Ondrovi jsem se jednou vecpal, aby mě svezl aspoň kousek po parkovišti a ta pohoda na palubě je fakt návyková.

1
Standa
28. 4. 2020, 07:28
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Já doufám, že Ondru v dohledný době zase potkám. Vždycky je to fajn. Co se týká řazení a spojky, tak se chová stejně jako u našich Camar a Fajráka a mně ničím nevadí. Naopak bych vyzdvihl perfektní ergonomii umístění řadičky. Gumovost řízení je konstrukční záležitost (kuličkový šroub s pístem posilovače a ozubený převod na páku) a ještě to podporují široké gumy. Ani kompletní repase to nezlepší.

0
Standa
12. 3. 2020, 12:21
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Já bych přidal vyklápěcí čelní okno, gramofon, sundávací střešní panely (T-tops, targa), protože dneska je vše na tlačítko. Vyklápěcí světla či kryty před světly. Ještě manuál s tlačítkovým OD. U Rapida si taky pamatuju změnu výšky sedačky přešroubováním v základně.

1
Standa
28. 1. 2020, 12:59
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

A v týhle cenový kategorii je i Vette C8. Každopádně si člověk nemůže stěžovat, že by nebyl výběr.

0
Standa
13. 1. 2020, 07:04
Překvapivě slabé sporťáky

ropná krize v USA vytvořila spoustu výkonově směšných aut. Proto je potřeba se koukat dobovou optikou. Fiero se v ranných fázích vývoje připravovalo na jiný výkon, ale nesmělo konkurovat Vette (ale aspoň není těžký a podvozek má schopnej). Na druhou stranu podle výkonu by sem muselo taky patřit vícero aut z GB nebo Jap.

-1
Standa
8. 1. 2020, 07:01
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Naprosto souhlasím s tím, že je obecně nutné snižovat emise. Problém je způsob. Doprava je v poslední době extrémně levná v porovnání s ostatními náklady (práce, materiál a lokální rozdíly v cenách). A námořní lodní dopravu těžko někdo bude regulovat v podobné míře jako auta. Nicméně způsob regulace mi přijde silně nespravedlivý. Pokud najezdím s autem 2 000 km za rok s 15 litrovou spotřebou, tak vyprodukuju zlomek emisí proti někomu, kdo najezdí 50 000 km se spotřebou 6l. Kdyby místo extrémní regulace přišlo výrazný navýšení danění všech fosilních paliv (včetně uhlí a zemního plynu), tak se posune ekonomická výhodnost čistších alternativ bez potřeby pokut a dotací. A to v rámci celé ekonomiky a ne jen dopravy.

3
Standa
14. 10. 2019, 07:14
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

Ona to není taková blbost. Vystupovat směrem k chodníku může být u rozvozu celkem výhoda :)

0
Standa
11. 9. 2019, 11:52
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

Dokud si tam třeba děcko neskřípne prsty, nebo manželka neulomí nehet...

0
Standa
25. 6. 2019, 08:51
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Možná je to jen místní anomálie, ale Barchettu vídám skoro každý den a za víkend jsem viděl asi 15 kusů. A na auto bez střechy je lepší, když tolik nepraží. Zrovna včera jsem se kus bez střechy projel a byl jsem rád za každej úsek, kde silnice vedla lesem (i tak jsem se připálil).

2
Standa
17. 4. 2019, 08:36
Ford Mustang Fox 5.0 V8: Síla na rameni

Já mám tyhle '80 ameriky taky rád. Dostatečně moderní na normální použitelnost a zároveň dost odlišné, aby si to člověk užil. Mně je vzhledově milejší Firebird/Camaro (taky jsou trochu míň houpavý). T5 máme v rodině ve třech autech a ztuha jde jen za studena, jinak řadí velmi příjemně. A shodneme se i v tom, že tyhle slabší V8 jsou fajn na pohodovou jízdu.

0
Standa
8. 4. 2019, 07:48
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

No, trošku mi to přijde, jako psát článek o provozu v Evropě po ježdění jedním náhodným státem. Moje zkušenosti z USA byly velmi pozitivní. Ohleduplnost příkladná, pozornost lepší než u nás minimálně v Californii. V Ca skoro nebyly k vidění auta starší čtyř let. V Nevadě a Utahu už šlo potkat ledacos... V horách jsem jezdil taky a neměl jsem pocit, že by mě někdo extra brzdil. A když už, tak mě zakrátko pustil. Co se týká limitu, nepřišlo mi to moc rozdílný od nás a hlavně je nepsaný pravidlo, že do 10 mil přes limit je OK (kromě škol, tam je třeba dodržet přesně).

0
Standa
1. 4. 2019, 11:33
APR:Konec strachu pro ryby - přicházejí říční přechody

Pobavilo, i ta jména a fotky super.

0
Standa
26. 3. 2019, 09:26
Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

To je asi největší riziko, že se nápadu ujme nějaká hlava a prosadí to celoplošně. Zdůvodní to tím, že už to je vyzkoušený. A navíc určitě i vymyslí další požadavky na ten systém včetně trestání málo zodpovědných řidičů např. navyšováním pojistky podle míry soustředění při jízdě.

0
Standa
6. 2. 2019, 09:17
Renault Mégane 1988 - luxus v čistých liniích

Dveře bez B sloupku už mělo pár aut ve 30. letech, ale byl problém s kroucením a zavíráním dveří. V prototypech se to pak objevovalo opakovaně. Problém je tuhost a taky bezpečnost zejména při bočním nárazu.

0
Standa
31. 1. 2019, 07:27
Hvězda, vrtule a úprk před Sověty: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 2.

Já myslím, že logo Renaultu takhle chápe dost velká část světa minimálně od doby, kdy to zmínil Jezza v TG. A byla i reklama

0
Standa
13. 12. 2018, 09:56
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Copak koncepty, ale třeba ty Buicky měly dost často digi palubku a dotykový CRT jako volitelnou výbavu v sérii. A Vette C4 začla jenom s digi. S ní jsem jel a je to porno a tlačítek tam bylo taky všude spousta, ale přehledností to u mě stejně vyhrávají ručičky.

1
Standa
11. 12. 2018, 07:35
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Nevyužívání schopností je v podstatě společným jmenovatelem všech dražších aut. Ať už SUV v terénu, nebo supersporty na okruhu. Já jsem měl to štěstí zažít původního Cayenne S v ostrém tempu na silnici i ve slušném terénu (jako spolujezdec) a můžu potvrdit, že schopnosti jsou daleko za hranicí běžného používání těchto aut. Spíš je otázka, jak dlouho by podvozek takové používání vydržel.

0
Standa
10. 12. 2018, 08:33
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Ten kopec v Mejtě není tak náročný, aby s ním měla mít problém jakákoli čtyřkolka i v režimu debil. Tam je celkem zívačka se rozjet s manuálovým zadohrabem s motorem vepředu na čínských gumách. Osobně vyzkoušeno. Jinak čtyřkolky mám rád a měl jsem spoustu let jako DD Subaru a je to moc fajn i na silnici.

1
Standa
7. 12. 2018, 06:59
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

sumy: Moje řeč, proto máme v rodině čtyři auta s targou. Jak je aspoň trochu slušně, tak je střecha uklizená v kufru.

2
Standa
6. 12. 2018, 11:28
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Škodovka má asi specifickou klientelu, že takovouhle věc může dělat. A ještě divnější cit pro označení výbavy. Navíc je otázka, kdo si takhle nakonfigurovanou Fábku koupí.

0
Standa
4. 12. 2018, 06:50
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud budu brát doslova tu levnou údržbu napořád, tak z toho vyleze Mustang/Camaro. Žádný japonec ani většina evropy kvůli sehnatelnosti dílů. Na druhou stranu možná za pár let už si díly na starý auta budeme běžně tisknout a pak to bude skoro jedno.

0
Standa
3. 12. 2018, 13:53
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Elise byl v rodině a cena dílů není zrovna lidová nehledě k tomu, že to není na DD dost praktický ani pohodlný (ani ve srovnání s Miatou).

0
Standa
3. 12. 2018, 11:28
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

Ve vzduchu je taky občas dost ULL a padáčkářů. Ale snáz než na silnici lze vymezit povolené a zakázané prostory.

3
Standa
27. 11. 2018, 07:09
Jak se žije s elektromobilem?

Při naší infrastruktuře se krásně ukazuje nemožnost běžnýho používání. Snad jedině by mi to dávalo smysl na pravidelný nedlouhý dojíždění od baráku, ale to by cena těch aut musela být úplně jinde. Navíc třeba manželka je nervózní, když je v autě čtvrt nádrže (tj. asi 170km dojezdu).

0
Standa
15. 11. 2018, 07:00
Aston Martin DBX: Strýček Oswald by měl radost aneb proč SUV nejsou zlá

Je to věcí pohledu, zmíněnou DB5 jsem taky kdysi potkal na zimákách v 15cm sněhu s veselým majitelem za volantem. Bentley v počátcích stavěl velká robustní auta pro rychlou jízdu po rozbitých cestách, takže svým způsobem to návrat ke kořenům je. Dneska je takový auto pro zákazníky spíš pozéřina a pro automobilky ekonomická nutnost.

3
Standa
9. 11. 2018, 07:00
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Dáte šanci talentu ze skromných poměrů?

Docela se mi líbí. U toho interiéru nechápu (a nejen tady), proč není v nabídce aspoň nějaký dvoutón. Určitě by se to ozvláštnilo a výrobně to nic moc nestojí. Kde jsou ty časy, kdy v nabídce některých běžných aut byly třeba 4 barvy interiéru.

0
Standa
7. 11. 2018, 14:11
Toyota Land Cruiser 2,8 D‑4D: Muž, který nebyl

V USA je pro změnu prodávají jen benzínovou s V8, pokud vím. Tak bych čekal spíš něco takovýho.

0
Standa
2. 10. 2018, 08:27
Nový 911 Speedster a reinkarnace závodní 935. Porsche dělá radost svým fanouškům.

Taky se nějak nemůžu rozhodnout, jestli je to uhlazenější reinkarnace, nebo nepovedená parodie.

2
Standa
17. 9. 2018, 14:41
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Amíci zadní mlhovku vůbec neznaj a já si taky myslím, že je obvykle víc na škodu než k užitku... Taky je obrovský rozdíl, jestli je mlhovka těsně nad zemí nebo v metrový vejšce.

0
Standa
31. 8. 2018, 10:59
Deset kuriozit z katalogů příplatkové výbavy

Ten Caddy s barem by dnes neprošel ani z legislativního hlediska. V USA nesmí být v autě za jízdy načnutá lahev s alkoholem.

0
Standa
27. 8. 2018, 07:22
Lotus Omega: Trochu jiný Opel

Já jsem se nedávno svezl ve starší C4 s tím slavným manuálem 4+3 a vůbec mi to nepřišlo tak strašný, jak se traduje. To ZF naopak leckdo chválil, ale s ním jsem nejel.

0
Standa
17. 7. 2018, 06:49
Ford Taurus - málo americký Američan

S Impalou 2016 jsem najezdil asi 4500mil po západě. Je to přímý konkurent. S tou 3,6 / 305HP moc příjemný svezení. Spousta místa vevnitř, ergonomicky mi to naprosto sedlo. Vzhledově fajn. I v horách a zatáčkách jezdila s přehledem. Jen jsem se chvíli sžíval s převodovkou (přidat tak akorát, aby podřadila jen o stupeň byl někdy problém). Ani mě tenkrát nenapadlo, že to má rozměry sedmičkovýho Bavora.

0
Standa
24. 4. 2018, 06:52
8 vehiklů, které pomáhají chránit planetu

Asi jsem teda ekočlověk. Do práce chodím pěšky, po okolí často na kole a Fajrák ujede za rok v průměru 1500mil. Akorát to druhý auto bych musel zatajit, protože každoročně najezdí 10 000km a občas i víc.

1
Standa
9. 4. 2018, 14:30
KIA Stinger 2.0 T-GDI: Žák se stává učitelem

Myslím, že to hodnocení spotřeby je ještě mírný. Za 9 jsem předloni jezdil s Impalou 3,6l 305HP naloženou 600kg po horách Sierra Nevada a Californii. A to měla jen šestikvaltovej automat.

0
Standa
19. 2. 2018, 07:13
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

U těch pásů to nechápu u většiny aut, obzvlášť u dvoudvéřáků. Proč to neudělaj třeba jako to mám u třicetiletýho Fajráka. Pás je vedenej průvlakem v opěradle a navíc je druhej naviják na straně sedačky, takže přezka je pokaždý připravená na stejným místě vedle sedáku. Asi to stojí nějakej drobák na výrobních nákladech, ale je to pohodlný a není potřeba žádná akrobacie. Viz třeba tady http://image.superchevy.com/f/62571418+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/1985-chevrolet-camaro-iroc-z28-interior.jpg