David „yellec“ Jelínek
| Bydliště | Brno-venkov |
|---|---|
| Registrace | před 8.6 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.1 dny |
| Příspěvků ve fóru | 2 |
| Komentářů u článků | 81 |
| Pozitivních komentářů u článků | 29 |
| Negativních komentářů u článků | 11 |
Posledních 50 komentářů
Předpokládám že čínská auta budou kopírovat vývoj čínských motorek. Nejdřív se sem vozily skútry v prodejní ceně cca 30 000, ale s naprosto tragickou kvalitou. Z 5m to vypadalo i hezky. Ale komu to bez zásadních poruch vydrželo jezdit aspoň celou první sezónu, ten měl štěstí na kus. Znám pár lidí, co si to pořídilo a nikdo s tím nevydržel víc než dvě sezóny než to šlo z baráku, nebo rovnou ze skály.
Tuhle fázi čínští dovozci aut myslím přeskočili a to co se sem vozí dnes odpovídá kvalitou motorkám ve druhé fázi. Už to byly jakž takž použitelné stroje, co uspokojily velmi nenáročného jezdce. V další fázi se objevili výrobci, co se nestyděli za značku a ta značka se postupně uchytila a časem si začíná získávat jméno. U nás nejznámější CF Moto a QJ Motor. Ti začali vyrábět motorky (největší úspěch mají jejich cestovní endura) co se vzhledem a zdánlivou kvalitou blíží zavedené západní produkci. Ale jejich cena už zdaleka není tak příznivá. S mírným zevšeobecněním platí že Čína v plné palbě (tzn. oboustranné rychlořazení, tempomat, vyhřívaná řidítka někdy i sedlo, u cesťáku kufry) je o čtvrtinu až pětinu levnější než japonská konkurence v základu.
Kde Číňan pořád pokulhává je celkové odladění. Oni se na svoje topmodely nebojí nakoupit komponenty věhlasných značek (brzdy brembo, tlumiče Marzochi nebo ¨Ohlins) ale neumí to odladit.
Proto je u některých motorek naprosto tragické ABS co zasahuje i po přejetí mouchy, kontrola trakce co zavírá plyn v mírné zatáčce při minimálním náklonu i u motorů malých objemů. Pak přijde Japonec a prodává stroj co funguje na jeho OEM komponentech podstatně líp než tyhle čínské zázraky.
Ale oni se zlepšují. Dokonce už přestali jen tupě kopírovat a pokouší se prodávat řešení, která Japonec ani Evropan do výroby nedá. Neváhají si zaplatit šikovné designéry a na ty jejich výtvory nejen že se už dá koukat, ale často vypadají líp než současná Japonská hmyzoidní/mimozemská produkce.
U těch aut to bude časem podobné, ale jak říkají předřečníci podobná bude i cena.
Winston Churchill kdysi řekl, že není nic víc vzrušujícího, než když po vás střílejí a netrefí. Myslím, že tohle se tomu hodně blíží. A rozhodně to není nejnebezpečnější sport z tohohle ranku. Jsou i větší šílenosti s větší úmrtností. Např.
Tu Lagondu jsem si musel vygooglit. Přišlo mi těžko uvěřitelné, že by někdo místo budíků instaloval CRT obrazovky. A ono fakt. Neznal jsem a čučím jak puk. Ta grafika je totální ztělesnění éry 8bitů https://i.redd.it/063l79ng150c1.jpg
Tohle je první článek o hot hatchi, kde jsem se nedozvěděl výkon motoru. Přikládám, co jsem vygooglil You can have your Alpine A290 in two power outputs, 178bhp or 217bhp, but so far we’ve only tried a high-spec 217bhp version. That has a claimed 0-62mph time of 6.4s to the 178bhp car’s 7.4sec, but they’re both pretty mechanically the same, so it’s all software.
Dál se tam píše, že sice to není zadokolka, zato tu máme torque steering. Holt zážitek nemusí být pozitivní, hlavně že je intenzivní.
Uvítal bych u všech testů nových aut popis, nakolik prudí asistent hlídání rychlosti a jak je těžké se proklikat k vypnutí jeho + start/stop. Pokud to vůbec jde.
Můj oblíbený film. Díky za připomenutí.
Z venku krásné, ale interiér mě teda moc nenadchnul. Koberečky nápadně připomínají ty čínské tuzingové a displeje s obrovskými okraji jen tak na hulváta plácnuté na palubovku, zase ty aliexpress radionavigace co tam mají skoro pro každé novější auto.
Já jezdím od Brna a moje oblíbená trasa, je přetrpět to po R43 do Sebranic a tam začíná kvalitní cesta na Kunštát, Bystřici nad Pernštejnem až do Nového Města..... Z něj moc hezký úsek na Žďár a pak se můžu rozhodnout jestli ještě pokračovat pořád po super cestě na Humpolec, nebo se vrátit ze Žďáru na Bíteš. Z Bíteše do Náměště nad Oslavou a domů.
To není trollení. Takhle to vypadá na výjezdu prakticky na kteroukoli stranu z JmK. Pro mě jako taky motorkáře je důležité, aby ty silnice byly v jakž takž stavu, aby si člověk byl schopnej sestavit smysluplnej okruh, což v Jmk jde možná tak na dvou místech. To že jedu 70% tankodrom, 20% slušná cesta a 10% super povrch je mi k ničemu a zrovna na té Vysočině to jde poskládat snadno. Na jihu, kolem Jindřichova Hradce má člověk dokonce pocit, že jede v jiném státě. Je to tam dokonce lepší, než v rakouském příhraničí. To samé Sršňův Šumavaring. Proti tomu u nás třeba Podyjí velký špatný (krom jedné silnice) nebo Moravský kras taky hrůza.
Silnice 2. a 3. tříd v JmK jsou totální katastrofa způsobená všemi předchozími Hejtmany od momentu co ty silnice stát na kraje převedl. Autor se raduje z opravených úseků, ale to že ty cesty nechal kraj zajít do takového stavu je jednoznačně špatně a ukázka toho, že to jde dělat podstatně líp je třeba kraj Vysočina, nebo kraj Jihočeský. Taky způsob jakým ty cesty kraj opravuje zdá se mi poněkud nešťastný. Že opraví někde 2 km a všude kolem nechá tankodrom je k ničemu.
Taky jsme jednu měli. Já s ní s mokrýma papírama jezdil do školy. Jednou za 14 dní jsme mívali volnou hodinu a to se vždycky řeklo jdeme na rallye. Sedlo nás do auta co se vešlo, někdy + jeden do kufru a....... No je klika že jsme všichni přežili ve zdraví. Znáte to, telecí léta. Jednou mi přitom ruplo plynové lanko. Pod zadním sedadlem byla nezbytná basa s nářadím, já přemýšlel jak dojedu domů a nenapadlo mě nic lepšího než zvednout na karbecu volnoběh co to šlo. Tehdy nebyl až tak hustý provoz jako dnes, tak jsem jel a ostatní ani moc nezdržoval. Myslím že na cca 45 km/h se to na trojku rozjelo. Na trase byla T křižovatka, kde jsem potřeboval odbočit doleva. Blížím se k ní, jemně brzdím vyhozený blinkr brzdím víc už do té zatáčky a hrozně se divím že ač je volant v rejdu, jede to furt rovně. Už jsem jel skoro krokem takže jsem to vyřešil zahamováním bez spojky až to chcíplo. Až po nastartování a pár stech metrech mi došlo co se vlastně stalo. Že i těch mizerných 35 kW stačilo k tomu aby tlačily auto dopředu natolik, že jsem při brzdění do zatáčky zablokoval přední kola, takže to jelo rovně. A na sněhu to auto fakt nemělo chybu.
Přesně jak píše předřečník. Obrázek vydá za tisíc slov. Za kolik slov by vydala 20s ukázka v 1080p*120 + 2k*60?
To nepohodlí trochu rozveď. Mně to v jeho use case přijde jako docela pohodlné.
U popisu příjezdu máte chybu už od minule. Úsekáč není v Ostopovicích, ale Ostrovačicích jestli se nepletu :-)
Podívej se kolik je na aliexpressu různých android infotainmentů na EU only auta. Třeba Škoda moc prodejů v Americe nemá, přesto je jich tam přehršel.
Zapni si waze a značky nepotřebuješ. Značku můžeš přehlédnout, waze nepřeslechneš.
Kdyžtak až model po faceliftu. Ten má vylepšené pístní kroužky.
Jj. Vyrábí se tam, prodávaj se nejvíc mimo ČR a i jako ojetý to stojí strašnou raketu. A v Medlánkách se lítá doteď a doufám, že ještě dlouho bude ;-)
Další aspekt je dlouhodobá výdrž baterek. Baterky nesnáší mráz a horko. Mně by se něco maličkého pro příměstké poskakování líbilo, ale bohužel stálo by to venku. To u mě není problém ani tak kvuli nabíjení, ale klimatickým podmínkám. V zimě temperovat baterky bude drahé a stavět přístřešek kvůli stínu se mi taky nechce.
Jedna ze super návykových věcí na motorce je že, přetížení v zatáčkách tě tlačí do sedačky a ne ven z ní. Takže kousek pohodlí auta křížený s náklony jako na motorce mi přijde naprosto dokonalá kombinace.
Mně by se líbilo tohle. https://www.peravescz.com/electric-version/
Ale když vidím ty jízdní výkony, říkám si jako přibližovadlo co ujede pár km a musí se nabíjet by to byla škoda. Takže by se mi líbilo tohle se spalovákem :-) Což není problém koupit, ale zaplatit :-)
Kalhoty nevyhazuj, tady ti je opraví. Já ve dvakrát padených jezdím dál. Člověku to skoro dá pocit hrdosti na battle scars :-) https://www.kozene-odevy.cz/firma.html
Tam kde se dá odbočit doleva se prostě nepředjíždí. Na tohle doplatilo už tolik motorkářů, že by to mělo být vyražené na rámu každé motorky.
Bohužel půlku lidí s koulema vyhladili nacisti, druhou komanči. Takže u nás nepřežili rebelové, ale spíš práskači. Ale když se obětuješ pro blaho většiny, budem ti do basy nosit buchty.
Ano to je jeden z paradoxů dnešní doby. Evropský automobilový design se přizpůsobuje čínskému vkusu a čínský motocyklový design tomu evropskému. Na poslední Eicma výstavě spousta čínských motorek vypadala líp než ty japonské.
30 nesundali nejspíš z nějakých konspiračních důvodů, aby tam řidiči jezdili rychle. Ale potíž je v tom, že úsekový radar jaksi měří průměrnou rychlost vozidla. Takže v úseku nemůže být jiná než jediná nejvyšší dovolená rychlost. Těžko by se někomu prokazovalo že jel rychleji než 50 nebo než 30. To by řidiči vyhrávali správní řízení a špatně by se rejžovalo. A jelikož sloup s kamerou by se do zúženého úseku nevešel, museli ho dát až za úsek se třicítkou. To bude důvod proč 30 zmizela. Tady prostě nejde o nic jiného než o peníze.
Tady souhlasím. Na jednu stranu se EU cpe do tvaru okurek, na druhou není schopna tohle prosadit povinně pro kamiony. Před 10 lety bylo pozdě. Kolik průšvihů na dálnicích způsobil kamion co nedobrzdil? Stojící dálnice má nepopiratelný vliv na DPH a ročně to stojí krom životů i miliardy.
Sorry, ale z toho tabletu mi krvácejí oči. Chápu že jsem dědek zaprděnej a moje láska ke klasickým budíkům nikoho nezajímá, ale když už musím civět i na vyjížďce na playstation tak chci aby to bylo udělané aspoň trochu vkusně. Paradoxně designem jsou v poslední době Číňani před Japonci, ale tohle se fakt nepovedlo.
Přesně. Tenerife mě taky neskutečně příjemně překvapilo. Místní tam mají s turisty svatou trpělivost.
S obecním skrytým mýtným prostřednictvím radarů se shodnem. Já reagoval na Butea a jeho chybějící prevenci od Policie. Tím myslel policii státní a o té já taky mluvil. Městskou a obce zajímá jediná věc a to je rychlost v obcích. Dokud nebudou mít pravomoc i mimo obec, tak mě to až tolik netrápí. Tam kde to znám si dávám pozor, tam kde to neznám mám zapnutý waze. A taky v obcích s tím dodržovat padesátku moc problém nemám. Spíš mi vadí řidiči co se plouží tachometrových 43-45.
Jinak to že obce měří jen tam kde to vynáší je taky pravda, ale taky už byla doba kdy si z toho dělali starostové vyloženě klondike, kdy technologie patřila spřáteleným firmám, co vyřizovaly všechno včetně obesílání přestupců a z pokut si většinu nechávali (krom malé domů pro starosty) To už bylo moc i na poslance a chtěli obcím ty výnosy z pokut sebrat. Za mě by to bylo logické. Když jde přeci o bezpečnost provozu, tak nepotřebujou peníze. To bylo tehdy ryku. Ale uzákonil se kompromis, že měření budou provozovat výhradně obce a místa k měření bude schvalovat PČR. Trochu se to zlepšilo. Za mě ideální stav by byl v obci přes den 50 po 22h aspoň těch 60, nebo ještě líp 70.
Jak já to dělám, že jezdím 26 let a ještě jsem neboural a ani nikdo do mě. Rozhodně nejezdím pomalu, ale razím tezi, že na kolizi musí být dva. Nespočítám, kolikrát jsem brzdil za někoho kdo neměl přednost, nebo uhnul někomu kdo se nevešel. Prasárny z nepozornosti mě většinou nechávají klidným, protože sám taky nejsem bez chyby a sem tam někdo taky pomohl mě. Zvlášť kdysi, v telecích letech.
A čo si Kefalín predstavujete pod pojmom prevencia? Peníze z pokut jdou do rozpočtu ministerstva financí. Nechcete snad proboha aby je dostávala policie? To by bylo přeradarováno už totálně. Mě stačil tzv. https://www.fondzabranyskod.cz/
To se málo ví, do tohoto fondu přispíváme všichni částkou z povinného ručení. Já bych čekal, že když je to o zábraně škod, půjde to třeba na zlepšení stavu silnic. Třeba dvojitá svodidla pro motorkáře v úsecích kde jsou častější jejich nehody. Nebo do rozpočtu silničářům aby silnice neopravovali tou jejich slavnou drtí, kdy ty úseky občas zapomenout označit, nebo pak zamést.
Ale ne, tady se za to nakoupily oradarované Octávky a motorky pro PČR.
To kolo přes 130MPH na šestistovce je neuvěřitelné. Poprvé na litru se přes 130 dostal John McGuiness teprv vroce 2007.
Pravda při brzdění z 300kmh jsem si narovnat okamžitě po zmáčknutí páčky taky netroufl. Ale při brzdění ti naopak vítr pomáhá vyrovnat setrvačnost co tě chce přehodit přes řidítka. Moje S1000rr má na budících měřák a při běžném brzdění z větších rychlostí se dostanu k 1g, protože k účinku pneu se přidává aerodynamika narovnaného těla. A jen díky větru se v pohodě udržím. Čet jsem rozhovor s myslím Doviziozem co jezdí MotoGP. Jejich stroje prý brzdí 1,5-1,8g. Říkal že občas jezdí trenink s čidly co měří životní funkce. A doktor mu pak vyčetl, že při brzdění nedýchá.
Prostě nesmíš vykouknout. Když se k těmto rychlostem propracováváš postupně, není to až takový frmol. Rozdíl mezi 180 a 200 je sotva znatelný, to samé mezi 200 220 a tak dál a tak dál. Co je větší problém je gyroskopický moment kol. Ke změně směru je potřeba zatlačit na řidítka čím dál větší silou a v rychlostech 300+ i jen přejetí na dálnici z pruhu do pruhu dá docela zabrat. O to větší obdiv ode mě mají jezdci na TT co těmito rychlostmi jedou nemalou část tratě a závod má 5 kol.
To mě by to chybělo. Pouštím si v autě krom hudby, třeba podcasty. Ty často nahrávají amatéři a mají to dost potichu, takže musím hodně zesilovat. Takže sednu do auta nepamatuju si jestli ten včerejší podcast byl potichu nebo normálně nahlas a teď mám náladu na hudbu. Ale pustit ji rovnou může taky být rachot, že by to ''vysklilo'' okna a já se bych se po ránu fest lekl a zbytek dne strávil s bolehlavem. Proto se napřed přesvědším jak moc nahlas to bude hrát a pak teprv hudbu pustím .
Tohle jsou položky co Číňan prodává za pár korun. Nejdražší je na autě tradičně akupack a tam s cenou nehnete. Takže vyndat je nedává cenově smysl.
Jako "bývalý'' autičkář ti IS250 doporučím. Kombinace pohodlného auta a motorky na vyblbnutí je podle mě ideální. Na internetech jsem nasál, že manuální převodovka je u ní poruchová a vzhledem k tomu že často jezdím ucpaným městem, šel jsem do automatu. Jestli budeš mít na výběr, ber pofacelift. Ten umí podřadit ťuknutím do pádla na volantu ve full auto režimu. Podřadit samozřejmě můžeš i přidáním plynu, ale občas se hodí napřed podřadit a pak přidat. Obyčejný podvozek je na mě tak akorát aby byl pohodlný na našich cestách, ale když člověk chce jet svižně, neotráví ho to. Sportovní jsem nezkusil, ale recenzenti se většinou shodovali, že je zbytečně tvrdý. A co ještě vyzdvihnu je audio. Určitě hledej verzi s Mark Levinsonem. V kombinaci s dobrým odhlučněním je fakt super. V nadsázce občas říkám, že jsem koupil poslechovou místnost a dostal k tomu auto.
V článku automobilová loga se mění. Čím to? Jste se zamýšleli čím to a v diskuzi se objevila myšlenka že to je lidma jejichž největší obavou je, aby si šéfové nevšimli že jsou tam zbyteční. Tak vymýšlejí kraviny. Nejvíc nebezpeční jsou takoví na ministerstvech a dalších úřadech, ale vidím že se to nevyhýbá ani menším kolektivům :D
Žiješ a jezdíš v ČR? I kdyby dnešní diesely vypouštěly čistší vzduch než nasávají, co je mi to platné když stáří vozového parku u nás je přes 15 let. Nikdy nepřejedu město aniž bych aspoň jednou nemusel přepnout na vnitřní okruh. Jak u nás fungují STK vídáme a čicháme všichni na množství sazometů v ulicích. A nakonec upřímně pochybuju že ty dnešní super diesly až dosáhnou toho průměrného stáří nebudou ty kvanta rakoviny vypouštět taky.
Služební Octavia IV a její Lane assist. Přiznám se návod jsem nečetl, takže pořádně nevím co tím pánové v Boleslavi mysleli. Pokud je to určeno primárně na dálnici, tak budiž, ale pak by neměl být defaultně zapnutý, protože všude jinde se chová naprosto debilně. Škube za volant tam, kde žádná čára není. Škube za volant tam kde je dočasné dopravní značení nalepené žlutou páskou. Pořád na mě pípá ať jedu v rozporu se zdravým rozumem a zákonem uprostřed pruhu. Lidi už tak jezdí hrozně a teď je ještě asistent bude učit ať jedou tak aby přes ně nebylo vidět. Grrrrrr.
Na druhou stranu protisrážkový radar mě za těch zatím 25kkm ani jednou nezašlápl brzdu (ťuk ťuk) a občas když jsem se zadíval na pěknou slečnu na chodníku, se ozval řek bych tak akorát. Mám ho nastavený na nejpozdější varování.
Před pár týdny jsem se vrátil od Lipna, byl jsem tam na motorce, pár dní v penzionu a nechápu jak se vám povedlo tam mít silnice v tak pěkným stavu. S trochou nadsázky stačilo zabodnout naslepo prst do mapy na pěkně zakroucenou silnici a byl jsem v motoráji. Nechcete nám na Jižní Moravu pučit pár bývalých hejtmanů ať to ty naše kretény naučí? PS: Sorry za off topic. :-)
''Schovaná'' světla klidně být můžou. Ale tím že bylo každé oko jiné se Báwa odlišovaly od zbytku světa. Možná to je pro někoho kontroverzní, ale mě se to líbí. Určitě není snadné to nakreslit tak, aby to nevypadalo divně. Ale třeba na K1300R to vypadá super, S1000R, RR, XR byly taky povedené. GSo při tom zůstalo doteď a za mě je návrat k symetrii chyba. Jestli jsi u toho fakt byl, zajímalo by mě jak probíhala debata o změně směru. Za mě je to prostě chyba.
jestli znáš člověka co do ní prosadil zpátky symetrický světla, tak mu vzkaž moje přání všeho nehezkého :-)
Sakra teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. Fakt je 2019+ o tolik lepší? Radši ji zkoušet nebudu, jinak budu zas léta žrát trávu :D. Mě právě ta smrt šestek mrzí nejvíc. Mám rád čtyřválce a jejich výraznou špičku. Na litr se dobře zvyká, ale s využitím potenciálu na normálních cestách je to horší. Pro mě by byla ideální šestka s motorem a váhou mojí bývalé 636r ale se všema serepetičkama co má S1000RR. Hlavně ten quickshifter :-)
S tím že nové motorky jsou ještě pořád lepší bych si dovolil polemizovat. Jak v čem. Elektronika jde určitě dopředu. Ale tím jak Euro 5 zabilo 6 stovky, to soudruhům z Bruselu nikdy neodpustím. Jinak chválím za výběr ;-) Taky mám S1000RR (2017)
S hledači je to jednoduché. To jsou cyklisti co zrovna sedí za volantem. Která jiná skupina má totálně v paži, že v rámci provozování koníčka každý den přináší diskomfort a zdržení stovkám lidí, co se jen chtějí dopravit z místa na místo?
Asi to bude trochu rozdílné i v různých částech republiky. V Brně a okolí se lidi už naučili zipovat docela rozumně. Ale co se majáků týče. Jistě, zpomalit u nehody je rozumné. Ale prakticky nikdo se hned za problémem nerozjede, každý si může krk ukroutit. Občas se v rámci práce vyskytnu u nehody. Nedávno kamioňák jel krokem v protisměru a v ruce mobil. Najednou slyším skřípot jak si to češe o svodidla. Přiznám se v ten moment u mě škodolibost zvítězila.
a to uspořené CO2 bohatě vynahradí zpopelňování obětí nehod :D