načítám data...

yellec

JménoDavid Jelínek
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 2.8 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků47
Pozitivních komentářů u článků14
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

yellec
08. března 2023, 23:19
0
Nejrychlejší motorka světa

Pravda při brzdění z 300kmh jsem si narovnat okamžitě po zmáčknutí páčky taky netroufl. Ale při brzdění ti naopak vítr pomáhá vyrovnat setrvačnost co tě chce přehodit přes řidítka. Moje S1000rr má na budících měřák a při běžném brzdění z větších rychlostí se dostanu k 1g, protože k účinku pneu se přidává aerodynamika narovnaného těla. A jen díky větru se v pohodě udržím. Čet jsem rozhovor s myslím Doviziozem co jezdí MotoGP. Jejich stroje prý brzdí 1,5-1,8g. Říkal že občas jezdí trenink s čidly co měří životní funkce. A doktor mu pak vyčetl, že při brzdění nedýchá.

yellec
07. března 2023, 11:57
1
Nejrychlejší motorka světa

Prostě nesmíš vykouknout. Když se k těmto rychlostem propracováváš postupně, není to až takový frmol. Rozdíl mezi 180 a 200 je sotva znatelný, to samé mezi 200 220 a tak dál a tak dál. Co je větší problém je gyroskopický moment kol. Ke změně směru je potřeba zatlačit na řidítka čím dál větší silou a v rychlostech 300+ i jen přejetí na dálnici z pruhu do pruhu dá docela zabrat. O to větší obdiv ode mě mají jezdci na TT co těmito rychlostmi jedou nemalou část tratě a závod má 5 kol.

yellec
07. března 2023, 11:26
0
Existuje ideální kokpit?

To mě by to chybělo. Pouštím si v autě krom hudby, třeba podcasty. Ty často nahrávají amatéři a mají to dost potichu, takže musím hodně zesilovat. Takže sednu do auta nepamatuju si jestli ten včerejší podcast byl potichu nebo normálně nahlas a teď mám náladu na hudbu. Ale pustit ji rovnou může taky být rachot, že by to ''vysklilo'' okna a já se bych se po ránu fest lekl a zbytek dne strávil s bolehlavem. Proto se napřed přesvědším jak moc nahlas to bude hrát a pak teprv hudbu pustím .

yellec
26. února 2023, 09:52
3
ElBlesk Pony: Den plný překvapení

Tohle jsou položky co Číňan prodává za pár korun. Nejdražší je na autě tradičně akupack a tam s cenou nehnete. Takže vyndat je nedává cenově smysl.

yellec
22. ledna 2023, 22:12
4
Bazarový snílek: Čím nahradit Davidův daily driver?

Jako "bývalý'' autičkář ti IS250 doporučím. Kombinace pohodlného auta a motorky na vyblbnutí je podle mě ideální. Na internetech jsem nasál, že manuální převodovka je u ní poruchová a vzhledem k tomu že často jezdím ucpaným městem, šel jsem do automatu. Jestli budeš mít na výběr, ber pofacelift. Ten umí podřadit ťuknutím do pádla na volantu ve full auto režimu. Podřadit samozřejmě můžeš i přidáním plynu, ale občas se hodí napřed podřadit a pak přidat. Obyčejný podvozek je na mě tak akorát aby byl pohodlný na našich cestách, ale když člověk chce jet svižně, neotráví ho to. Sportovní jsem nezkusil, ale recenzenti se většinou shodovali, že je zbytečně tvrdý. A co ještě vyzdvihnu je audio. Určitě hledej verzi s Mark Levinsonem. V kombinaci s dobrým odhlučněním je fakt super. V nadsázce občas říkám, že jsem koupil poslechovou místnost a dostal k tomu auto.

yellec
10. prosince 2022, 14:19
15
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

V článku automobilová loga se mění. Čím to? Jste se zamýšleli čím to a v diskuzi se objevila myšlenka že to je lidma jejichž největší obavou je, aby si šéfové nevšimli že jsou tam zbyteční. Tak vymýšlejí kraviny. Nejvíc nebezpeční jsou takoví na ministerstvech a dalších úřadech, ale vidím že se to nevyhýbá ani menším kolektivům :D

yellec
13. listopadu 2022, 09:34
3
Volkswagen XL1: Jezdíme za litr?

Žiješ a jezdíš v ČR? I kdyby dnešní diesely vypouštěly čistší vzduch než nasávají, co je mi to platné když stáří vozového parku u nás je přes 15 let. Nikdy nepřejedu město aniž bych aspoň jednou nemusel přepnout na vnitřní okruh. Jak u nás fungují STK vídáme a čicháme všichni na množství sazometů v ulicích. A nakonec upřímně pochybuju že ty dnešní super diesly až dosáhnou toho průměrného stáří nebudou ty kvanta rakoviny vypouštět taky.

yellec
16. října 2022, 22:12
1
Proč si nenecháme pomoci?

Služební Octavia IV a její Lane assist. Přiznám se návod jsem nečetl, takže pořádně nevím co tím pánové v Boleslavi mysleli. Pokud je to určeno primárně na dálnici, tak budiž, ale pak by neměl být defaultně zapnutý, protože všude jinde se chová naprosto debilně. Škube za volant tam, kde žádná čára není. Škube za volant tam kde je dočasné dopravní značení nalepené žlutou páskou. Pořád na mě pípá ať jedu v rozporu se zdravým rozumem a zákonem uprostřed pruhu. Lidi už tak jezdí hrozně a teď je ještě asistent bude učit ať jedou tak aby přes ně nebylo vidět. Grrrrrr.
Na druhou stranu protisrážkový radar mě za těch zatím 25kkm ani jednou nezašlápl brzdu (ťuk ťuk) a občas když jsem se zadíval na pěknou slečnu na chodníku, se ozval řek bych tak akorát. Mám ho nastavený na nejpozdější varování.

yellec
16. října 2022, 21:58
0
Proč si nenecháme pomoci?

Před pár týdny jsem se vrátil od Lipna, byl jsem tam na motorce, pár dní v penzionu a nechápu jak se vám povedlo tam mít silnice v tak pěkným stavu. S trochou nadsázky stačilo zabodnout naslepo prst do mapy na pěkně zakroucenou silnici a byl jsem v motoráji. Nechcete nám na Jižní Moravu pučit pár bývalých hejtmanů ať to ty naše kretény naučí? PS: Sorry za off topic. :-)

yellec
27. srpna 2022, 11:16
0
BMW S1000R: Jedno "R" stačí.

''Schovaná'' světla klidně být můžou. Ale tím že bylo každé oko jiné se Báwa odlišovaly od zbytku světa. Možná to je pro někoho kontroverzní, ale mě se to líbí. Určitě není snadné to nakreslit tak, aby to nevypadalo divně. Ale třeba na K1300R to vypadá super, S1000R, RR, XR byly taky povedené. GSo při tom zůstalo doteď a za mě je návrat k symetrii chyba. Jestli jsi u toho fakt byl, zajímalo by mě jak probíhala debata o změně směru. Za mě je to prostě chyba.

yellec
25. srpna 2022, 19:54
0
BMW S1000R: Jedno "R" stačí.

jestli znáš člověka co do ní prosadil zpátky symetrický světla, tak mu vzkaž moje přání všeho nehezkého :-)

yellec
05. srpna 2022, 19:12
0
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Sakra teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. Fakt je 2019+ o tolik lepší? Radši ji zkoušet nebudu, jinak budu zas léta žrát trávu :D. Mě právě ta smrt šestek mrzí nejvíc. Mám rád čtyřválce a jejich výraznou špičku. Na litr se dobře zvyká, ale s využitím potenciálu na normálních cestách je to horší. Pro mě by byla ideální šestka s motorem a váhou mojí bývalé 636r ale se všema serepetičkama co má S1000RR. Hlavně ten quickshifter :-)

yellec
04. srpna 2022, 22:25
0
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

S tím že nové motorky jsou ještě pořád lepší bych si dovolil polemizovat. Jak v čem. Elektronika jde určitě dopředu. Ale tím jak Euro 5 zabilo 6 stovky, to soudruhům z Bruselu nikdy neodpustím. Jinak chválím za výběr ;-) Taky mám S1000RR (2017)

yellec
25. července 2022, 22:39
-2
Výběr z nešvarů našich silnic

S hledači je to jednoduché. To jsou cyklisti co zrovna sedí za volantem. Která jiná skupina má totálně v paži, že v rámci provozování koníčka každý den přináší diskomfort a zdržení stovkám lidí, co se jen chtějí dopravit z místa na místo?

yellec
23. července 2022, 12:15
0
Výběr z nešvarů našich silnic

Asi to bude trochu rozdílné i v různých částech republiky. V Brně a okolí se lidi už naučili zipovat docela rozumně. Ale co se majáků týče. Jistě, zpomalit u nehody je rozumné. Ale prakticky nikdo se hned za problémem nerozjede, každý si může krk ukroutit. Občas se v rámci práce vyskytnu u nehody. Nedávno kamioňák jel krokem v protisměru a v ruce mobil. Najednou slyším skřípot jak si to češe o svodidla. Přiznám se v ten moment u mě škodolibost zvítězila.

yellec
17. července 2022, 14:57
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

a to uspořené CO2 bohatě vynahradí zpopelňování obětí nehod :D

yellec
18. června 2022, 10:07
0
Bazarový snílek: Městem v jedné stopě

S Čínskými skůtry je to tak trochu sázka do loterie. Snad kromě známých značek (tam bych se bál míň). V mém okolí se dva lidi nechali zlákat nízkou cenou, koupili stroj značky o které jsme nikdy neslyšeli. Jeden odjezdil v klidu jen první sezónu, druhému začaly problémy nedlouho po koupi. Je sice super, že máte záruku, ale to že je skútr věčně v servisu vás nakonec znechutí. Oba se jich zbavili a koupili ojetinu. Pomáhal jsem jim s výběrem, tak jsem si udělal trošku obrázek jak je to na trhu. Hledat v bazarech moc nemělo smysl. Prodejci co vozí skútry z Itálie prodávali naleštěnou bídu a nestyděli si cenu nastavit značně sebevědomě. Nakonec jsme vybrali Hondu Lead a Hondu SH 125 od soukromníků. Já sám mám Gileru Runner. Jediné co bych při příštím nákupu volil jinak, vybíral bych skútr co má vstřikování. Přestože dávám na zimu Vervu 100, jarní starty nejsou úplně ono a karbec je potřeba občas poladit.

yellec
08. prosince 2021, 22:37
0
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

Ještě bych zdůraznil tu náročnost na fyzičku. Motorka čím jede rychleji, tím těžší je přimět ji kvůli gyroskopickému momentu ke změně směru. Na jednu stranu je to výhoda. Motorka je hodně stabilní. Ale při rychlostech 250+ je to už docela fuška. Já jel přes 300 párkrát v životě, pár set metrů. Neumím si představit tohle vydržet 360 km skoro v kuse.

yellec
08. prosince 2021, 22:33
0
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

a díl s jeho přítelkyní co tam taky závodila je pro člověka z venku snad ještě lepší. Podle mě dokáže líp přiblížit o čem to je.

yellec
23. listopadu 2021, 20:23
3
Spalování vodíku v autech

S vodíkem je několik nezanedbatelných potíží. Nejlevnější je vyrobit ho ze zemního plynu, ale to jaksi není eko. (přesto se např. Rusko nemůže dočkat až nám ho bude "výhodně" prodávat.) Jediný zelený způsob jeho výroby je elektrolýzou a k tomu potřebujeme elektřinu z obnovitelných zdrojů. Jsem zvědavý kdy a jestli vůbec někdy budeme mít její přebytky aby jsme si mohli dovolit ''plýtvat'' na výrobu vodíku.
Teď máme vodík. Ale ten musíme stlačit abysme ho dostali do nádrže použitelné množství. Stlačit na 700 atmosfér. Představu kolik energie je k tomu potřeba získáme snadno. Zkusme si napumpovat kolo u auta ruční pumpou aspoň na 2 atmosféry. Vodík máme stlačený, paráda, tak si ho napustíme do nádrže. Jenomže on je atom vodíku potvůrka maličká a má tendenci utíkat. Naštěstí ne dost rychle na to aby nám vytvořil výbušnou koncentraci, ale dost rychle na to aby jeho ztráty byly cítit na ekonomice provozu. Řešení by bylo. Když ho ochladíme na cca -250 stupňů, vodík tím zkapalníme a utíkat nám přestane. Asi to nebudeme muset dělat u aut pro každodení provoz, ale tam kde se vodík bude skladovat ve velkém už nutné bude.
Součet ztrát v celém tomhle procesu mě osobně přijde za hranou praktické použitelnosti a to jsem ještě nezapočítal ztráty v palivovém článku, kde budeme vodík měnit na elektřinu.
To už se fakt víc vyplatí vodík vynechat a používat rovnou baterky. Jenomže co kamiony? Tam náklad ubírá z dojezdu tolik, že je potřeba přidat baterek. Ale to přidává zase na hmotnosti a ta ubírá na dojezdu.
Tak že by přece jen ten vodík?

yellec
01. listopadu 2021, 18:19
5
TopX nejzbytečnějších motorsportů

Přestal jsem sledovat F1 ve chvíli kdy si začli hrát na eko zachránce planety. Když ty auta začly znít hůř než sousedovic Octávka. Když nedokázali předjet bez zmáčknutí kouzelnýho tlačítka a začli vozit kila baterek. Tohle už se tam neděje? Kdysi to byla výstavní síň možných technologií a kdo přišel s revoluční inovací holt měl navrch a mohlo to způsobit nudnou sezónu. Ale taky ty auta byla řízená chlapama co měli koule. Dnes to jezdí nagelovaný barbíny, co by to nejradši ovládaly na dálku aby si nezlomily nehet. Tourist trophy na Isle of Man. To je dneska vrchol motorsportu. Tam je svět ještě v pořádku. Since 1907

yellec
25. října 2021, 22:33
2
yellec
25. října 2021, 22:28
2
Smart City Coupé: Příběh chytrého auta

Smrta jsem měl. Po face první generaci s 800 turbodieslem 3 válcem. Když se člověk přenesl přes nepříjemnou houpavost způsobenou kratičkým rozvorem (podobnou jsem zažil ve Fiatu 500), bylo to kupodivu na řízení docela zábavné auto. Ani ta robotická převodovka nebyla taková tragédie. Jezdil jsem v manuálním režimu a zvykl si dát pokyn k přeřazení o vteřinu dřív, než jsem to potřeboval. Člověk se aspoň zdokonalí ve čtení provozu.
S tím příčným parkováním v řadě podélně stojících aut to nebylo tak slavné jak se všude píše. Za 6 let co jsem Smrta měl jsem to využil max. 3x. Potíž je v tom, že v místech kde je o parkovací místa nouze, se lidi naučí parkovat úsporně. Takže mezeru na Smarta tak často nevidíte. A když ji konečně najdete, je tak tak široká na auto+ prostor k otevření dveří a tím člověku co stojí vedle vás postavíte před čumák/za zadek 2,5m širokou překážku a možná taky problém když se od tama bude chtít vymotat. Já neměl koule tohle dělat.

yellec
21. září 2021, 21:01
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

přesně nevím, ale zasunutím toho červenýho klíče se nejspíš ECU přepla do servisního módu. V Chomutově v Hondě připojil borec krabičku, něco do ní ťukal, znovu spároval černý klíče s autem a zase to šlapalo.

yellec
21. září 2021, 16:53
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

To mě odstavila vlastní blbost. Rok 2006 konečně vezu domů vysněnou Integru. Moje první pořádný auto. Vraceli jsme se z Bielefeldu, do Brna zbývá ještě kus cesty. Jel se mnou kámoš jako morální podpora a před náma člověk co mi nákup zařizoval. V Chemnitzu kousek od hranic chtěl zařizovač zastavit na nákup v supermarketu u dálnice. Ok sjeli jsme, šli se taky mrknout dovnitř, ale nic nekoupili. Vrátili se do auta a já myslel na ty super zážitky co mě s ním čekaj.
Dívali jsme se co kde vlastně je a kámoš si všiml že na svazku klíčů jsou dva černé a jeden červený. Zeptal se k čemu je? Já nevím. Asi servisní. Myslíš že taky nastartuje? Nevím. Zkusíme. Zkusil jsem, nenastartoval. Ale pak ani ty černé. motor točil, blikala ikona imobilizéru a to bylo všechno.
Zkoušeli jsme všechno možné, volat do ČR kámošům co maj taky Hondu a postupovat podle jejich rad, hledali Honda servis v Chemnitzu a našli ho zavřený, zvažovali že v autech přespíme na parkovišti, ale vzhledem k tomu že byl leden jsme to zavrhli. Nakonec jsme potupně odjeli do Chomutova a já s hrůzou nechal Hondičku stát na parkále, odhlášenou, na převozních značkách. V Chomutově jsme se ubytovali v penzionu a půjčili si telefonní seznam a v 11 večer začali obvolávat odtahovky.
Povedlo se najít člověka, co druhý den vezl do Německa opravené auto na vleku a ITR že nám odveze zpátky. Takže ráno nasnídat, já celou cestu v hrůze jestli tam auto bude stát, naštěstí stálo. V Chomutově oživit auto byla záležitost na 10 minut a jelo se konečně domů.

yellec
27. srpna 2021, 20:36
0
Život je změna

Na té úvodní fotce nejsou pořádně vidět ty dvojitý světla a já já si na první pohled říkal to je divnej Zed. (Kawasaki Zxxx) V téhle barvě je Street neokoukanej a hodně pěknej. Tak ať slouží.

yellec
04. srpna 2021, 19:30
0
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

1. leden 2017. To je den co umřely 600ccm supersporty. Zabil je nástup Euro 4 normy. Výrobcům se vzhledem k nízkým prodejům nevyplatilo ''vylepšit'' motory aby normu plnily. Jediní kdo do toho šli byla Yamaha s R6 za cenu přírůstku na váze a úbytku výkonu a MV Agusta F3 675. Vyčetl jsem že problém bylo překrytí otevření ventilů. Tehdejší šestky točí 15000+ otáček a mají ke 130k. A v tak vysokých otáčkách je pro optimální fungování motoru, potřebný krátký moment kdy jsou otevřené sací i výfukové ventily zároveň. A bohužel to znamenalo že v nížkých otáčkách trocha nespálené směsi dohořívá ve výfuku a to kazilo emise.

yellec
15. června 2021, 20:43
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Pólin: No jo, jenomže ony jsou i dvousetkoňový dvouválce. :-) Jako majitel S1000RR říkám, že Panigale bude na emoce útočit nejspíš víc. Přecházel jsem na ni z Ninji 636R a čekal jsem větší rozdíl. Pravda Ninja byla tou dobou rok v motonebi a já po přestávce, tak úplně přímý srovnání nemám. Ale to Báwo nejvíc vystihuje jedno slovo. Efektivita. Do 8 tisíc je to totálně hodná motorka. Kdyby tolik netopil katalyzátor, řekl bych že je skoro vhodná do města. Odpustí i neopatrný otočení plynu na nižší kvalty. Nad 8 začne samozřejmě fest táhnout a nad 10 se začnou dít věci :-), ale člověk má pocit že je to pořád bezpečně kočírovatelný. Kontrola trakce dávkuje výkon tak akorát, aby přední kolo zůstalo pokud možno na zemi nebo pár mm nad. Oboustraný rychlořazení jízdu taky usnadňuje. Na Kawě jsem se párkrát zapomněl při podřazování a táhl po zemi kouslý zadní kolo (přesto že měla antihop spojku). Když se to umí a udělá naschvál, vypadá to efektně. Já to naschvál nedělal, tak za mnou zbyla černá čára na cestě a málem druhá hnědá v trenkách. To s Báwem nehrozí a já jsem za to rád. Další "kouzlo" jsou adaptivní tlumiče. Od těch jsem čekal víc. Jsem na tu motorku moc lehkej (BMW měkčí pružiny nenabízí), takže na CZ cestách často trpím. Ale když najedu na takový ty středně rozbitý, zjistil jsem, že nejmíň bolestivej způsob jak je překonat, je jet fakt rychle. Ten podvozek najednou začne fungovat jako by byl vymyšlenej přesně na tohle. Jedu rychlostma co hlava nebere a najednou je to i docela snesitelně pohodlný.

yellec
23. dubna 2021, 08:56
-3
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Já v těchto situacích vždycky začnu hrozně blbě vidět a nutně potřebuju ostříknout okno. Dělějme to všichni. Buď dostanou rozum a přestanou to dělat, nebo si pravděpodobně najdou jinej koníček, kde budou sr*t někoho jiného.

yellec
26. března 2021, 00:10
-1
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Kdysi než jsem začal jezdit, viděl jsem trailer na jeden Imax film. Znáte to. 80 mm film, obrovský plátno, začalo to ještě před nástupem HD televizí. V tom filmu byl starý pilot akrobatického letadla Pitts Special a říkal větu co mi tehdy připadala jako hrozný klišé: "Když letím, cítím se jakobych byl součástí letadla a letadlo bylo částí mě. Jsme jako srostlí." Já tohle jsem zažil jedině na motorce. Ne pokaždé, dostaví se to když do sebe všechno zapadá, ideální počasí, hezká silnice, chytnu rytmus do zatáček, nedělám chyby a okolní provoz mě nijak neomezuje. Pak motorku přestanu řídit a cítím se jakoby bysme byli jedno tělo. Vím zní to jako klišé :-) Ale myslím že tohle Japonci mysleli tím Jinba ittai. Jaro je moje nejoblíbenější roční období. Konečně se dá vyjet a ještě nejsou vedra. Doufám že letos bude co nejdelší.

yellec
21. října 2020, 22:40
-1
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

přínos bych viděl na dálnici za hustého deště/mlhy. Netřeba zapínat mlhovku. :-) Nechápu jak to mohlo vševidoucím regulátorům uniknout. Máme přece normy i na zahnutí okurek.

yellec
21. října 2020, 22:28
2
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

Odběhnu k zadním lampám. Taky trpíte když stojíte na červenou za novým autem co má zadní ledky a on stojí na brzdě? Mám z tolik intenzivního světla na tak malé ploše pocit, že mi vypaluje sítnici a prakticky se nemůžu dívat před sebe. Čučím dolů nebo bočním oknem a tiše kleju.

yellec
23. srpna 2019, 20:50
-1
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Kdysi to testovali v Motohousu. Motorka (nepamatuju si která) Báwo M3 a Octavka RS. A výsledek byl že z vysokých rychlostí do cca 100km/h brzdila nejlíp motorka, ale o fous. A pod stovku brzdily líp auta. A překvápko bylo že RS brzdilo líp jak M3.

yellec
22. května 2019, 18:47
-1
Vykradači hrobů, nechte Pumu odpočívat v pokoji

Pro mě byla největší svatokrádež, když Honda vzala název lásky mého mládí a nejnovějí motorku co je možná spíš skútr pojmenovala Integra. Příště pojmenujou sekačku na trávu S2000 a nebudu se divit.

yellec
30. března 2019, 18:52
-1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Jaromíre zrovna ty B sloupky že neomezují? V mým Coltu se musím fest vyklánět abych měl jistotu že se mi něco neschovalo. Ze začátku jsem to občas podcenil. Nejednou jsem si málem musel přeprat trenky, protože na kruháči ve chvíli kdy jsem se na něj chystal vjet, se mi vynořila Octávka nebo motorkář. Docela by mě zajímala statistika zachráněných při nehodě vs. zabitých protože nebyli vidět. A k rychlosti. Jak často kolem stavby potkáš zapomenutou třicítku? Jak často jedeš po městským okruhu, kde by se dalo jet v pohodě 80, ale nesmí se , protože úředník byl předposranej a osadil tam padesátku? Jak často jedeš dědinou po půlnoci, nikde ani živáčka, ale ty se musíš ploužit padesátkou? Docela jsem sledoval jak v vznikla EU směrnice o zbraních. Původně ji chtěli mnohem tvrdší, pak trochu couvli aby zmlkli největší křiklouni. Další utažení šroubu přijde později. Tady je to hodně podobný.

yellec
06. ledna 2019, 14:03
-1
Opravdu silničáři zaspali?

Autorova spokojenost s fungováním České pošty mi připomněla starej vtip. Kolik je potřeba zaměstnanců Microstoftu k výměně žárovky? Žadnej. Prohlásí tmu za standard. Nedávno jsem se zamyslel jak by to vypadalo, kdyby takhle fungovaly např. benzinky. Po vystání fronty bysme zjistili že benzín není, možná bude na pobočce o 5 km dál. Můžeme si ale koupit stírací los nebo sjednat pojištění.
K sypačům. Kdysi jsem v rakousku potkal v zimě cisternu co kropila dálnici slanou vodou ještě než začalo sněžit. Tohle jsem v ČR neviděl nikdy. Nevím nakolik to funguje, ale zase o brutálních problémech na dálnicích v Rakousku tak často neslýcháme......
Možná by stálo za to při rekonstrukci udělat aspoň v kopcích na Vysočině vyhřívání jednoho pruhu. Bylo by to drahé, ale stojící dálnice tlačí dolů HDP celé republiky.

yellec
07. prosince 2018, 08:40
-1
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

V zásadě nejsme vepři :-) Já taky ve větší rozšíření nevěřím. Ale kvůli hlučnosti a prostorovým nárokům. Ne kvůli bezpečnosti. V komerčním letectví musí mít každej šroubek certifikaci. A pak stroj jako celek. Airbus je (narozdíl od nějakýho startupu v Dubaji) záruka toho že to certifikací projde a certifikace je záruka že to nebude padat jak hrušky.
Ještě k těm vrtulníkářům co to maj v rukách. Ty parametry kdy se s tím nedá nic dělat a když se pokazí něco zásadního po svých neodejdou mívají při každým startu a přistání.
Třeba tady jim přestal fungovat vyrovnávací rotor když ještě neměli dopřednou rychlost. To jsou pak zavření v krabici co sama spadne.



yellec
05. prosince 2018, 22:38
0
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

Od nějakých cca 200m výšky je to pořešené takto:





Vrtulínkáři říkaj letovým parametrým kdy se s tím nedá prakticky nic dělat Deadman’s Curve a taky se do toho nebojí vlézt. :-)

yellec
30. listopadu 2018, 18:26
2
Dan Přibáň: "Lepší auto jsme si vybrat nemohli."

Než se u něj rozvinul mesiášký komplex byl mi docela sympatickej.

yellec
17. září 2018, 22:45
0
Ptejte se: Auto s charakterem za 100 tisíc

Krab zmínil Colt CZT. Mám ho a za mě nebrat. Turbo se probouzí ve 2000, táhne ve 2500 což ve městě znamená buď jezdit za 9 litrů nebo mít totálně nepružnej motor. Podvozek je naladěnej jaksi tvrdoměkce. Není to kostitřas, ale není ani pohodlný. Když chce jet člověk rychle na okreskách, přijde mi hrozně houpavej a nečitelnej. Abych jen nehanil, jako plus mi přijde nečekaně hodně vnitřního prostoru na tak malý auto. Jinak rád se kazí elektrickej posilovač řízení, což je můj momentální problém. Nezná někdo odvážnýho autoelektrikáře co by uměl vyndat elektromotor motor, vzít do ruky pájku a opravit ho? Ideálně Brno.

yellec
16. září 2018, 13:19
1
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Tohle je situace kdy to nevadí snad nikomu. Ale já zažívám daleko častěji zažívám že je někdo zapomene zhasnout v koloně. Nebo když je hustej provoz, jedeš za někým kdy v pohodě vidíš normální koncová světla.

yellec
16. září 2018, 13:16
4
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Nevím kde jezdíš, ale asi nezažíváš situace co mě každoročně rozpalujou do běla. Jezdím do práce po čtyřproudovce co navazuje na dálnici vedoucí do Brna od Vídně. Vždycky na podzim když začnou plískanice a ranní mlhy, minimálně 40 procent řidičů tu mlhovku ve městě (kdy už dávno není potřeba) nezhasne. Úžasnej pocit jet ráno, za svítání za takovým kreténem. To světlo vážně vypaluje sítnici. Podvědomě tě to nutí dívat se jinam než na auto před sebou, takže je to i nebezpečný. Za mě se zadní mlhovka zbytečně nadužívá. Když jedu ve vodní tříšti a řídkým provozu, za sebou nikoho nevidím, budiž. Ale jak provoz zhoustne mlhovku zhasínám.

yellec
06. září 2017, 20:26
0
Honda Civic Type R: Se srdcem Jacka Russella

Krabe jednu věc jsem se tam nedočet. Srovnej prosím atmo dvoulitr v Hondě a v GT86. Když chce dneska někdo koupit novou, relativně dostupnou živější atmosféru, tak prakticky nemá jinou možnost než Toyobaru. Tak by mě jako bývalého majitele Integry zajímalo jaké jsou tam rozdíly.

yellec
21. dubna 2017, 23:45
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší zábava bez koní?

Smart Fortwo 0.8 CDI. Koupil jsem ho potom co jsem jezdil s mým vysněným autem první zimu a rozhodl se že ty další bude trávit v garáži. To autíčko mě svou bezprostředností připomnělo všechny vehikly mého mládí. Měl jsem ho ve verzi holobyt. Žádná klima ani posilovač řízení, takže 800 kilo a 54 koní. Když člověk v zatáčkách na okresce překonal strach že se to převrátí, dočkal se zajímavého chování co jsem nezažil v žádném jiném autě. Smrťák se v zatáčce fest nakloní a až tlumiče víc nedovolí jede takovými zvláštními ''přískoky''. Zní to směšně, ale připomíná to DTM speciály co v zatáčkách taky tak nervozně uskakují. Prostě v očích smrt a na tachometru 40 a člověk se přitom překvapivě baví.
V zimě s ním byla taky sranda. Jezdil jsem s ním převážně do města do práce, tak přece ho nebudu přezouvat do zimáků. Jenže Smart má pohon na té správné straně, vzadu byly ''široké'' stopětadevadesátky a když napadl čerstvý sníh (stačily 2 cenťáky) člověk musel přemýšlet o trase bez kopců. Protiprokluz při sebemenším protočení kol okamžitě odstavil plyn. Později jsem vygooglil že stačí spojit dva piny v OBD konektoru abych stabilizaci odstavil a nastal další level zábavy.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem