načítám data...

yellec

JménoDavid Jelínek
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 1.2 dny
Komentářů u článků20
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

yellec
15. června 2021, 20:43
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Pólin: No jo, jenomže ony jsou i dvousetkoňový dvouválce. :-) Jako majitel S1000RR říkám, že Panigale bude na emoce útočit nejspíš víc. Přecházel jsem na ni z Ninji 636R a čekal jsem větší rozdíl. Pravda Ninja byla tou dobou rok v motonebi a já po přestávce, tak úplně přímý srovnání nemám. Ale to Báwo nejvíc vystihuje jedno slovo. Efektivita. Do 8 tisíc je to totálně hodná motorka. Kdyby tolik netopil katalyzátor, řekl bych že je skoro vhodná do města. Odpustí i neopatrný otočení plynu na nižší kvalty. Nad 8 začne samozřejmě fest táhnout a nad 10 se začnou dít věci :-), ale člověk má pocit že je to pořád bezpečně kočírovatelný. Kontrola trakce dávkuje výkon tak akorát, aby přední kolo zůstalo pokud možno na zemi nebo pár mm nad. Oboustraný rychlořazení jízdu taky usnadňuje. Na Kawě jsem se párkrát zapomněl při podřazování a táhl po zemi kouslý zadní kolo (přesto že měla antihop spojku). Když se to umí a udělá naschvál, vypadá to efektně. Já to naschvál nedělal, tak za mnou zbyla černá čára na cestě a málem druhá hnědá v trenkách. To s Báwem nehrozí a já jsem za to rád. Další "kouzlo" jsou adaptivní tlumiče. Od těch jsem čekal víc. Jsem na tu motorku moc lehkej (BMW měkčí pružiny nenabízí), takže na CZ cestách často trpím. Ale když najedu na takový ty středně rozbitý, zjistil jsem, že nejmíň bolestivej způsob jak je překonat, je jet fakt rychle. Ten podvozek najednou začne fungovat jako by byl vymyšlenej přesně na tohle. Jedu rychlostma co hlava nebere a najednou je to i docela snesitelně pohodlný.

yellec
23. dubna 2021, 08:56
-2
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Já v těchto situacích vždycky začnu hrozně blbě vidět a nutně potřebuju ostříknout okno. Dělějme to všichni. Buď dostanou rozum a přestanou to dělat, nebo si pravděpodobně najdou jinej koníček, kde budou sr*t někoho jiného.

yellec
26. března 2021, 00:10
-1
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Kdysi než jsem začal jezdit, viděl jsem trailer na jeden Imax film. Znáte to. 80 mm film, obrovský plátno, začalo to ještě před nástupem HD televizí. V tom filmu byl starý pilot akrobatického letadla Pitts Special a říkal větu co mi tehdy připadala jako hrozný klišé: "Když letím, cítím se jakobych byl součástí letadla a letadlo bylo částí mě. Jsme jako srostlí." Já tohle jsem zažil jedině na motorce. Ne pokaždé, dostaví se to když do sebe všechno zapadá, ideální počasí, hezká silnice, chytnu rytmus do zatáček, nedělám chyby a okolní provoz mě nijak neomezuje. Pak motorku přestanu řídit a cítím se jakoby bysme byli jedno tělo. Vím zní to jako klišé :-) Ale myslím že tohle Japonci mysleli tím Jinba ittai. Jaro je moje nejoblíbenější roční období. Konečně se dá vyjet a ještě nejsou vedra. Doufám že letos bude co nejdelší.

yellec
21. října 2020, 22:40
-1
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

přínos bych viděl na dálnici za hustého deště/mlhy. Netřeba zapínat mlhovku. :-) Nechápu jak to mohlo vševidoucím regulátorům uniknout. Máme přece normy i na zahnutí okurek.

yellec
21. října 2020, 22:28
2
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

Odběhnu k zadním lampám. Taky trpíte když stojíte na červenou za novým autem co má zadní ledky a on stojí na brzdě? Mám z tolik intenzivního světla na tak malé ploše pocit, že mi vypaluje sítnici a prakticky se nemůžu dívat před sebe. Čučím dolů nebo bočním oknem a tiše kleju.

yellec
23. srpna 2019, 20:50
-1
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Kdysi to testovali v Motohousu. Motorka (nepamatuju si která) Báwo M3 a Octavka RS. A výsledek byl že z vysokých rychlostí do cca 100km/h brzdila nejlíp motorka, ale o fous. A pod stovku brzdily líp auta. A překvápko bylo že RS brzdilo líp jak M3.

yellec
22. května 2019, 18:47
-1
Vykradači hrobů, nechte Pumu odpočívat v pokoji

Pro mě byla největší svatokrádež, když Honda vzala název lásky mého mládí a nejnovějí motorku co je možná spíš skútr pojmenovala Integra. Příště pojmenujou sekačku na trávu S2000 a nebudu se divit.

yellec
30. března 2019, 18:52
-1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Jaromíre zrovna ty B sloupky že neomezují? V mým Coltu se musím fest vyklánět abych měl jistotu že se mi něco neschovalo. Ze začátku jsem to občas podcenil. Nejednou jsem si málem musel přeprat trenky, protože na kruháči ve chvíli kdy jsem se na něj chystal vjet, se mi vynořila Octávka nebo motorkář. Docela by mě zajímala statistika zachráněných při nehodě vs. zabitých protože nebyli vidět. A k rychlosti. Jak často kolem stavby potkáš zapomenutou třicítku? Jak často jedeš po městským okruhu, kde by se dalo jet v pohodě 80, ale nesmí se , protože úředník byl předposranej a osadil tam padesátku? Jak často jedeš dědinou po půlnoci, nikde ani živáčka, ale ty se musíš ploužit padesátkou? Docela jsem sledoval jak v vznikla EU směrnice o zbraních. Původně ji chtěli mnohem tvrdší, pak trochu couvli aby zmlkli největší křiklouni. Další utažení šroubu přijde později. Tady je to hodně podobný.

yellec
06. ledna 2019, 14:03
-1
Opravdu silničáři zaspali?

Autorova spokojenost s fungováním České pošty mi připomněla starej vtip. Kolik je potřeba zaměstnanců Microstoftu k výměně žárovky? Žadnej. Prohlásí tmu za standard. Nedávno jsem se zamyslel jak by to vypadalo, kdyby takhle fungovaly např. benzinky. Po vystání fronty bysme zjistili že benzín není, možná bude na pobočce o 5 km dál. Můžeme si ale koupit stírací los nebo sjednat pojištění.
K sypačům. Kdysi jsem v rakousku potkal v zimě cisternu co kropila dálnici slanou vodou ještě než začalo sněžit. Tohle jsem v ČR neviděl nikdy. Nevím nakolik to funguje, ale zase o brutálních problémech na dálnicích v Rakousku tak často neslýcháme......
Možná by stálo za to při rekonstrukci udělat aspoň v kopcích na Vysočině vyhřívání jednoho pruhu. Bylo by to drahé, ale stojící dálnice tlačí dolů HDP celé republiky.

yellec
07. prosince 2018, 08:40
-1
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

V zásadě nejsme vepři :-) Já taky ve větší rozšíření nevěřím. Ale kvůli hlučnosti a prostorovým nárokům. Ne kvůli bezpečnosti. V komerčním letectví musí mít každej šroubek certifikaci. A pak stroj jako celek. Airbus je (narozdíl od nějakýho startupu v Dubaji) záruka toho že to certifikací projde a certifikace je záruka že to nebude padat jak hrušky.
Ještě k těm vrtulníkářům co to maj v rukách. Ty parametry kdy se s tím nedá nic dělat a když se pokazí něco zásadního po svých neodejdou mívají při každým startu a přistání.
Třeba tady jim přestal fungovat vyrovnávací rotor když ještě neměli dopřednou rychlost. To jsou pak zavření v krabici co sama spadne.



yellec
05. prosince 2018, 22:38
0
Airbus a Audi konečně představili létající auto! Nebo ne?

Od nějakých cca 200m výšky je to pořešené takto:





Vrtulínkáři říkaj letovým parametrým kdy se s tím nedá prakticky nic dělat Deadman’s Curve a taky se do toho nebojí vlézt. :-)

yellec
30. listopadu 2018, 18:26
2
Dan Přibáň: "Lepší auto jsme si vybrat nemohli."

Než se u něj rozvinul mesiášký komplex byl mi docela sympatickej.

yellec
17. září 2018, 22:45
0
Ptejte se: Auto s charakterem za 100 tisíc

Krab zmínil Colt CZT. Mám ho a za mě nebrat. Turbo se probouzí ve 2000, táhne ve 2500 což ve městě znamená buď jezdit za 9 litrů nebo mít totálně nepružnej motor. Podvozek je naladěnej jaksi tvrdoměkce. Není to kostitřas, ale není ani pohodlný. Když chce jet člověk rychle na okreskách, přijde mi hrozně houpavej a nečitelnej. Abych jen nehanil, jako plus mi přijde nečekaně hodně vnitřního prostoru na tak malý auto. Jinak rád se kazí elektrickej posilovač řízení, což je můj momentální problém. Nezná někdo odvážnýho autoelektrikáře co by uměl vyndat elektromotor motor, vzít do ruky pájku a opravit ho? Ideálně Brno.

yellec
16. září 2018, 13:19
1
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Tohle je situace kdy to nevadí snad nikomu. Ale já zažívám daleko častěji zažívám že je někdo zapomene zhasnout v koloně. Nebo když je hustej provoz, jedeš za někým kdy v pohodě vidíš normální koncová světla.

yellec
16. září 2018, 13:16
4
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Nevím kde jezdíš, ale asi nezažíváš situace co mě každoročně rozpalujou do běla. Jezdím do práce po čtyřproudovce co navazuje na dálnici vedoucí do Brna od Vídně. Vždycky na podzim když začnou plískanice a ranní mlhy, minimálně 40 procent řidičů tu mlhovku ve městě (kdy už dávno není potřeba) nezhasne. Úžasnej pocit jet ráno, za svítání za takovým kreténem. To světlo vážně vypaluje sítnici. Podvědomě tě to nutí dívat se jinam než na auto před sebou, takže je to i nebezpečný. Za mě se zadní mlhovka zbytečně nadužívá. Když jedu ve vodní tříšti a řídkým provozu, za sebou nikoho nevidím, budiž. Ale jak provoz zhoustne mlhovku zhasínám.

yellec
06. září 2017, 20:26
0
Honda Civic Type R: Se srdcem Jacka Russella

Krabe jednu věc jsem se tam nedočet. Srovnej prosím atmo dvoulitr v Hondě a v GT86. Když chce dneska někdo koupit novou, relativně dostupnou živější atmosféru, tak prakticky nemá jinou možnost než Toyobaru. Tak by mě jako bývalého majitele Integry zajímalo jaké jsou tam rozdíly.

yellec
21. dubna 2017, 23:45
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší zábava bez koní?

Smart Fortwo 0.8 CDI. Koupil jsem ho potom co jsem jezdil s mým vysněným autem první zimu a rozhodl se že ty další bude trávit v garáži. To autíčko mě svou bezprostředností připomnělo všechny vehikly mého mládí. Měl jsem ho ve verzi holobyt. Žádná klima ani posilovač řízení, takže 800 kilo a 54 koní. Když člověk v zatáčkách na okresce překonal strach že se to převrátí, dočkal se zajímavého chování co jsem nezažil v žádném jiném autě. Smrťák se v zatáčce fest nakloní a až tlumiče víc nedovolí jede takovými zvláštními ''přískoky''. Zní to směšně, ale připomíná to DTM speciály co v zatáčkách taky tak nervozně uskakují. Prostě v očích smrt a na tachometru 40 a člověk se přitom překvapivě baví.
V zimě s ním byla taky sranda. Jezdil jsem s ním převážně do města do práce, tak přece ho nebudu přezouvat do zimáků. Jenže Smart má pohon na té správné straně, vzadu byly ''široké'' stopětadevadesátky a když napadl čerstvý sníh (stačily 2 cenťáky) člověk musel přemýšlet o trase bez kopců. Protiprokluz při sebemenším protočení kol okamžitě odstavil plyn. Později jsem vygooglil že stačí spojit dva piny v OBD konektoru abych stabilizaci odstavil a nastal další level zábavy.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C4 1988
Chevrolet Corvette C4

1988 rok výroby
245 koní výkon
5 733 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Chrysler Sebring Colombo 2001
Chrysler Sebring Colombo

2001 rok výroby
272 koní výkon
3 000 ccm objem