načítám data...

Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Svá auta máme rádi, občas nám ale pořádně hnou žlučí. Vypeklo vás někdy vaše auto závadou, jejíž odstraňování se postupem času změnilo v noční můru?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Byl chladný pondělní podzimní večer (shodou okolností to bylo minulý týden) a já jsem usazen na vyhřívaném velurovém křesle v mém věrném Volvu V70 svižně krájel poslední kilometr své cesty. Najednou se zpod palubní desky ozvalo zlověstné chrčení ne nepodobné zvuku, který vydává brčko sající poslední zbytky nápoje ze sklenice a interiérem se začala šířit pára zapáchající typickým glykolovým odérem a na botách jsem ucítil podivné teplo. 

Hned mi bylo jasné, že noční můra majitelů ojetých Volv se u mě právě stala skutečností. Po jedenadvaceti letech to zabalil výměník topení a celá náplň chladící kapaliny (tedy asi osm litrů) se právě čile vsakovala do všeho, co ji stálo v cestě. Odstavil jsem tedy vozidlo ke kraji silnice a začal zkoumat škody. Na první pohled to ve světle pouličních lamp nevypadalo zas tak zle. Rozhodl jsem se tedy, že se problém pokusím vyřešit sám. Domluvil jsem si odtahovku a nechal vůz odvézt do garáže v Gastownu.


Gastownská garáž nabízí příjemné servisní zázemí v poněkud entropickém hávu. (je tam bordel, ale místo)

Plán byl jednoduchý – vyměnit výměník, tak nějak vysušit vnitřek, napustit novou nemrznoucí směs a tradá –může se zase jezdit. Procedura na jedno odpoledne. Jak jsem se mýlil…leč nepředbíhejme.

Zezačátku šlo vše podle plánu. Podle youtube videa šel výměník topení ven bez větších komplikací a velká prasklina přes celou šíři radiatoru rychle ukázala, kde že se stala chyba. Plast zkrátka křehne a výkyvy teplot mu nesvědčí. Objednal jsem tedy náhradní díl a jal se sušit. Vyndal jsem koberečky (překvapivě téměř suché) a hlavní kabinový koberec (také jen místy vlhký). To už jsem začínal tušit zradu. Z topení vytryskalo osm litrů glykolu a já jsem zatím našel sotva deci. Kam všechno zmizelo? Odpověď jsem tušil a velmi jsem se jí bál.


Viník je jasný – touhle prasklinou vše vyteklo.

Pod kobercem se totiž nachází zhruba osm centimetrů vysoká vrstva molitanu zvrchu pokrytá gumou. V jednom z rohů interiéru jsem tedy onu krycí gumu nadzdvihl a do nosu mě praštila nasládlá vůně nemrzky. Tlustá vrstva molitanu táhnoucí se celým autem byla samozřejmě důkladně nasáklá vším vyteklým glykolem. 

A to byl ten moment, kdy nastala zábava. Sedačky šly ven snadno, středový tunel docela také. Spodní část palubní desky už trochu odolávala. Jenže tahle molitanovo-gumová izolace je prakticky první věc, co se při výrobě vozu montuje do holé kastle. K jejímu vyndání tak vedla ještě předlouhá cesta. Po několika hodinách martyria s nožem na koberce ležela většina izolace, z níž crčela namodralá kapalina, vedle auta. 


Guma, koberec, molitan a glykol se na mnoho hodin stali mými nejbližšími společníky.

V tu chvíli jsem si myslel, že už je prakticky vyhráno. Teď stačí jen molitany rozvěsit ke kamnům a pár dní počkat. Jenže – věděli jste, že nemrznoucí kapalina do chladiče se narozdíl od vody zdaleka tak ochotně neodpařuje? Já ne. Když ale kus molitanu zavěšený přímo nad kamny za dva dny neztratil téměř nic ze své nacucanosti, začal jsem googlit, čím by to tak mohlo být a tuto vědomost získal. Následovaly tedy další hodiny práce, kdy jsem v teplotách okolo nuly vytrvale vyplachoval glykol z izolací a koberců wapkou. 

A to je zatím vše – můj boj s Volvem stále probíhá. Vůz stojí toho času v garáží odstrojený “na plech”, uvnitř už několikátý den udržuji (za pomoci Supy) teplometem dostatečné teplo, abych vyvětral poslední zbytky vlhkosti a veškeré výplně interiéru schnou po důkladné vodní lázni v temperované garáži. Kdybych věděl, kolik s tím bude práce, kdo ví, zda bych se do opravy vůbec pouštěl…


Mrcha jedna červená – sice mám to auto rád, ale s tím topením si to u mě teda rozházelo.

Méně fyzicky náročné, ale o to více frustrující martyrium jsem si užil i se svojí Lancií Lybra. Prakticky ode dne koupě se mi v pravidelných intervalech rozsvěcela kontrolka Check Engine. Auto jsem několikrát nechával napojit na diagnostiku, pátral, co by mohlo být příčinou, ale na nic konkrétního jsem nepřišel. Na jízdní vlastnosti ale nemělo čevené (ano, v Lancii má červenou barvu)  světélko vliv, takže jsem to zas tak nehrotil. Jenže pak přišla STK a s ní i emisní kontrola. A zrádná kontrolka znemožňovala technikům provést předepsaný test. Byl jsem tedy odeslán domů s tím, že tento problém mám vyřešit a přijet znovu. Vyjel jsem tedy z bran areálu STK a samozřejmě po pár metrech světélko zhaslo. Otočil jsem se tedy, vrátil zpět, dohodl se s techniky, zajel do měřícího boxu…a kontrolka se znovu rozzářila. 


Pečené kuře po italsku (ilustrační foto)

Napotřetí jsem raději na STK vyrazil jinam. Kontrolka se naštěstí tentokrát umoudřila a tak vše dopadlo dobře. Rozhodl jsem se ale, že červenému “pečenému kuřeti” prostě přijdu na kloub. Vyměňoval jsem potenciálně vadné díly, pročítal fóra v italštině přeložená google překladačem, trápil se, přemýšlel o tom, že modrý kombík shodím ze skály, ale na důvod občasného check enginu jsem prostě nepřišel. Peníze a čas vynaložený na řešení problému raději nepočítám.

No a pak jsem jednou dal tuhle historku k dobru při posezení v restauraci s kolegy z práce a od vedlejšího stolu se do konverzace přidal takový strýc s prošedivělým knírkem. “Dělá to víčko nádrže. Zpuchřelo ti tam těsnění a tak to netěsní a kolísá tím tlak v nádrži. Kup si nové víčko a přestane to.” A světe div se, měl pravdu. Hned další týden jsem si na vrakovišti koupil za stovku jiné víčko nádrže a “pečené kuře” už od té doby nikdy neviděl. Kéž bych na moudrého knírkáče narazil dříve.


Honza o ní tvrdí, že je to přehlížené super auto za pár korun. S tím musím souhlasit, Lybra je opravdu povedená.

To jsou dvě situace, kdy mě vlastní auto svými vrtochy naštvalo tak, že jsem na okamžik záviděl těm, kteří jezdí základními fabiemi na operák a vrcholem údržby vozu je pro ně doplnění kapaliny do ostřikovačů. Naštěstí ale tyhle nepříjemnosti převažuje spousta hezkých zážitků a vzpomínek, díky kterým mám svoje auta pořád rád. I když to jsou staré vylítané vrány, co se sypou.

Máte ve své automobilové historii za sebou také nějakou takovou náročnou opravu, která vás vedla k myšlenkám na obřadní podpálení vlastního vozu, nebo raději jezdíte novými auty a servis necháváte na profesionálech? Svěřte se v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ra
rainero
05. prosince 2019, 09:57
0

Jakube keď už máš Volvo vykuchané nebudeš odhlučňovať? Aspoň budeš vedieť ako na to u "céčka"... Inak som netušil, že vlastníš Lybru (bol/bude) o nej článok?
A porucha čo ma najviac naštvala? Spotreba oleja u D5ky t.z. druhý motor - ten cucá menej ale tiež...

reagovat
ma
martinw
05. prosince 2019, 10:00
0

právě to jsem chtěl napsat, rovnou odhlučnit :)

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:02
0

Budu odhlučňovat - molitany už jsou snad proschlé, tak je tam zítra naskládám nazpět. Snažil jsem se je vyřezávat systematicky a mám takovou naivní představu, že s trochou nadšení a gafy se mi to tam povede nacpat zpět ve víceméně továrním setupu.
Lybru už nemám - měl jsem ji tři roky, bylo to fajn auto, které jsem koupil vlastně omylem. Ale v redakční garáži stále jedna Lybra je - Hamster má kromě Delty ještě sedan v dvoulitrovém benzínu s automatem.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:03
1

Jo počkat - jako odhlučňovat ještě víc, než je to odhlučněné v sérii?
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 10:05:17

ra
rainero
05. prosince 2019, 10:11
0

Áno, myslel som nejaké bitumenové pláty...

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:21
0

A není krizovým bodem, kudy se hluk dostává do interiéru, spíše firewall, než podlaha? Abych nevytlumil podlahu a nic z toho.

ma
martinw
05. prosince 2019, 10:23
0

hluk od kol a zvlášť od zimních to docela řeší

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:28
0

To není blbý nápad. Mám doma pár rolí mirelonu s ALU vrstvou, které už asi nikdy na nic nevyužiji, tak je pošlu do podlahy.

ra
rainero
05. prosince 2019, 10:31
0

Je ale keď už to máš rozhodené tak sa priam núka polepiť miesto pod pedálmi a blatník keď už nič iné. Neviem ako si na to s pazvukmi plaubky ale keď budeš zakladať tunel mohol by si podlepiť a styčné plochy plastov palubka/tunel.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:35
0

Ano, na ty styčné plochy se chystám, tam to vrže hrozně. Zatím jsem to řešil tak, že jsem si v trafice zakoupil sadu cigaretových filtrů a cpal je do spár, což trochu pomohlo, ale je to takové vidlácké řešení.

ma
martinw
05. prosince 2019, 10:51
0

jenže ta spodní bitumenová vrstva na profi odhlučnění právě řeší vibrace a korozi tj. nedostane se tam voda nikdy pod ten díl. Což mirelon neřeší ale furt lepší než nic no...

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:56
0

Jo, ten bitumen je krasny, ale zas ja bych potreboval byt v sobotu pojizdny :D

ma
martinw
05. prosince 2019, 10:59
0

Vylej to odpoledne PUR pěnou a na to jen koberečky :D

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 11:04
1

Nemůžu říct, že by mě soustava nápadů, v nichž figuruje montážní pěna a staré karimatky nenapadla...

ma
martinw
05. prosince 2019, 11:07
0

jenže ta je nasákavá pozor na to ;)

ra
rainero
05. prosince 2019, 11:16
0

Ja som skúšal mineralon - pocit z práce dobrý efekt žiadny...Niekto ako ekonomické riešenie odporúča asfaltové pásy na strechy a komíny čo by mohlo byť zohnateľné do soboty.
Na tie pazvuky v palubke skús: suchý zips-chlpatu časť, penovú obojstranku, filcové nálepky alebo silikónový sprej kam sa nedostaneš.

ma
martinw
05. prosince 2019, 10:02
0

Bratránek měl Astru a když pršelo občas se mu stáhly všechny okýnka, vyjímečně to celý chcíplo - asi zkrat ve vedení k nějaké z řídících jednotek...

reagovat
sp
spooon
05. prosince 2019, 11:06
0

To si mi připomněl, že tehdá jako 15 lety sem vlastnil jawu Dandy 50. No hroznej stroj, ale celkem to jelo. Jen teda nesmělo pršet. To se to zastavilo a když to alespoň pár hodin nestalo s suchu, tak nejela. Tehdá sem to nevyřešil a jezdil jen za sucha, ale i tak mě to štvalo celou dobu vlastnictví.

cP
cPetan
05. prosince 2019, 11:30
0

To bych podezíral fajfku, nebo kabel od cívky

sp
spooon
05. prosince 2019, 12:04
0

Mám takový dojem, že sem právě tohle měnil a furt stejný. Někdo mi poradil zaizolovat celou cívku nějakým igelitem (bylo mi 15 :-D) tak pak to v dešti chvíli jelo ale následně se to muselo dýl vysoušet. Takže asi byla chyba někde tam.

Stanley
05. prosince 2019, 10:07
1

Závada mého vozu a já jsme se společně dostali do rovnováhy a žijeme v harmonii. Když mi tehdy poprvé zmizela půlka nádržky chladící kapaliny, zešedivěl jsem nad scénáři jako prasklá hlava, fouklé těsnění nebo zkroucený blok a vůz okamžitě odstavil.
Dnes, po čtyřech letech, vím, že jde o "charakter". Nevypozoroval jsem v mizení kapaliny žádnou souvislost, ani pravidelnost. Někdy mizí, když auto dlouho stojí, někdy mizí když jezdím furt, někdy mizí v zimě, někdy v létě a někdy nemizí i měsíce vůbec, nemá vliv stálá jízda na dálnici, ani trackday. Opakovaná tlaková zkouška neprokázala únik, kapučínko pod víčkem není. A tak spolu, s trvalou náhradní kapalinou v kufru, žijeme.

reagovat
Vapno92
05. prosince 2019, 10:13
-1

K tomu "check engine" na Lancií si neodpustím jednu sarkastickú poznámku, ale je to tak. Dnešný trend je skrátka do zblbnutia vymieňať diely podľa toho, aká DTC mi vyskočila, namiesto pátrania po reálnej príčine problému...

reagovat
Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:20
0

V té době jsem byl ještě větší motolama, než teď, takže jsem funkci auta vnímal jako "tady se leje nafta -> magic happens -> tady se to otáčí a dělá věci". Dneska už bych s takovou vervou neměnil, ale tenkrát to holt bylo stylem "kluci v servisu říkali, že by se to mělo vyměnit".
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 10:23:09

Vapno92
05. prosince 2019, 10:36
0

No, skôr som narážal na to, že servisy to tak robia dodnes. A robia to aj značkové servisy - bez akejkoľvek hanby...

Vojta
05. prosince 2019, 10:22
2

Jakožto majitel zejména italských vozů bych se měl historkami s poruchami svých vozů jen hemžit... přesto, napadají mě za ta léta dvě, kdy jsem chtěl ten proklatý krám zapálit a shodit z mostu.
První věc byla řídící jednotka motoru mámina Stila, což o to... diagnostikovatelnost problému byla naprosto snadná, horší bylo jeho odstranění. Nová jednotka z autorizáku převyšovala cenu auta a na všemožné pochybné opraváře byly recenze všelijaké. Nakonec to opravil dlouholetý kamarád a místní člen a jednotka už několik let funguje dobře, ale předtím to bylo peklo - auto fungovalo naprosto normálně a pak, z ničeho nic, klidně uprostřed předjíždění, prostě chcíplo.
Druhá věc byla na mé 159. Prostě do ní teklo a za zlaté prase jsem nemohl přijít na to kudy. Prošel jsem všechna obvyklá i neobvyklá místa a prostě kde nic, tu nic. Dva měsíce jsem jezdil v autě bez koberce - byl komplet prodojený, tak schnul v teple domova včetně obdobné vrstvy gumomolitanu jako u toho Volva. Nakonec se po dvou měsících mé totální nasranosti a odhodlání auto sešrotovat (má najeto půl mega a docházela spojka) ukázalo, že tam teče špatně nalepeným čelním sklem jen prostě tak blbě, že to vytéká úplně odjinud. Čelním sklem, které jsem si tam sám lepil...

reagovat
ma
martinw
05. prosince 2019, 11:06
0

Tak pokud jde o servisní kiksy tak nedávno jsem vyndaval oddělovací mříž kufru a chtěl jsem vyjmout i to kotvení té mříže které je zašroubované do karoserie. Jenže povolit to nešlo ani na jednu ani na druhou stranu a nakonec jsem ULOMIL tu kotvu a závit zůstal v karoserii. Zkusil sem i druhou stranu promazával jsem to WD40 opatrně tlačil a co myslíte opět ulomeno :D Jak jsem následně zjistil tak ty kotvy vlastně končily zvenku u podběhu zadního kola a samozřejmě to bylo zkorodovaný za ty 2 roky co tam byla mříž tak že nebyla šance abych to vyšrouboval normálně. Takže jediná šance odšroubovat to směrem ven - odvrtat díru do ulomenýho šroubu, vytahovák, mrazící sprej, nadávky no nakonec to povolilo - byly to nervy nepodělat ten origo závit v karoserii. Přitom taková blbost jak by řekl klasik.

Ronoath
05. prosince 2019, 11:13
1

Na dálnici Berlingu prasklo lanko spojky. Nakonec jsem dojel do servisu, a musela se dělat celá spojka.

Od té doby jsem věděl, že budoucnost lidstva je v automatické převodovce:-)

reagovat
sp
spooon
05. prosince 2019, 12:08
3

Na to se hodí umět pravý meziplyny. Mě takhle vychcal spojkovej váleček na MX-5, no dojel sem 70km domů. Ale křižovatky byly o hubu. Chcípnout, zařadit za jedna a když bylo volno, nastartovat se zařazenou rychlostí :-D volil sem trasu s co nejméně krizovatkama, takže nakonec sem se takhle rozjížděl asi jen 5x. Ale i tak to byla sranda, hlavně pro okolo stojící :-D

Beny
05. prosince 2019, 19:57
1

To znám, ale já jel domů jen nějakejch 20. Rozjezdy úplně stejný. :-D

S.
S.h.I.t.
05. prosince 2019, 21:21
0

Rozjezd pres starter, a 60km na chalupu s plne nalozenym autem :) . Aneb Berlingo s utrzenym lankem spojky. No a pak jeho vymena v polnich podminkach, kdy misto prochazky v izerkach se lezelo pod autem :D

sp
spooon
06. prosince 2019, 22:36
0

jak tady čtu, tak rozjezdy ala elektromobil je tu na denním pořádku :-D

S.
S.h.I.t.
07. prosince 2019, 10:05
0

Jen ten elektromobil to zvlada trochu... plynuleji a bez skakani :D

Sedrik
05. prosince 2019, 11:19
2

Nic tak zajímavého, ale pro mě byl infarktový zážitek, když mi odešla pojistka ventilátoru na přední okno v zimě. Navíc to bylo moje první auto, mě bylo cca 20 a o opravě čehokoliv jsem neměl ani páru - v mrazu jsem na benzínce zjišťoval, jak se k pojistkám dostat, která to je, s pumpařem jsme vybrali tu, kterou koupím a nějak ji tam pak dostat.

Musím ale říct, že pocit, když jsem nahodil motor a z ventilátoru se začal linout teplý vzduch - k nezaplacení :)

reagovat
krab
05. prosince 2019, 11:22
0

To musim říct, že bych opravovat nechtěl. Jedna věc je rozebrat interiér u veterána, kde toho moc není a jde to snadno, druhá u relativně moderního volva.

Co mě kdy štvalo:
1. Sporadickej problém s rozdělovačem u MG. Občas jelo normálně a pak najednou chcíplo a nic... odtah hned několikrát.
2. Špatný teplý starty i volnoběh nedržící u Triumpha, což se seřídilo..
3. Zvuk vysypaného ložiska u posche a následná rozborka celého motoru znova ( popisoval jsem před časem v blogu)
4. Robotickej manuál v C2 VTR a celý to debilní francouzský auto, který jsem tenkrát rozhodně neměl kupovat
5. Netěsnící servisní záslepka krytu vaček u GT86 a následně občasný smrad z ukápnuvšího oleje na svody. (Opraveno ale snadno a svépomocí) záhadné oranžové kuře u gt86. Posléze výměna cívky
6. Lehce inkontinentní Z3 Coupe (vyřešila výměna termostatu s domečkem) a pak na stálo zamčené spolujezdcovy dveře. Měnil jsem el. motorek k zámku, ale ten opruz se k tomu přes zamčené dveře dostat a nezničit čalounění. Ale povedlo se mi...

No asi by se toho našlo ještě mnoho víc :)

reagovat
ra
rainero
05. prosince 2019, 11:40
1

Krabe poctivo čítam tvoje články ale nejak mi unikla tvoja anabáza s C2. Nechystáš sa niečo spísať?

krab
05. prosince 2019, 11:59
0

To už je delší doba... C2 jsem tenkrát koupil jako auto pro partnerku a netušil, že bude tak nespolehlivá. Ale spíš jsem nebyl důsledný tenkrát s výběrem. Pak jsem to se závadou robotizovanýho manuálu s velkou slevou prodal.

To spíš teď bude zajímavý jestli kamarád dovolí udělám článek o jeho novým nákupu: Volvo V70 2.4 diesel 136kw, rok 2006. Parádní kus auta koupil za cca 100 tis a první co jsme udělali, jsme to odvezli k jeho známému do servisu a čeká chorobopis. On je puntičkář a tak chce aby bylo perfektní. Na to jsem sám zvědavej na kolik pak vyjde ta první důkladná údržba takovýho auta...

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 12:02
0

No, jak už jsme si psali - za tu cenu by mělo být skoro jak nové :)

krab
05. prosince 2019, 12:51
0

Ale jo, bylo pěkný. Ale tak má to svoje roky, takže pár věcí si zaslouží. Ale to zásadní jak jsi nám radil je v pohodě. Kousek jsem se v něm projel taky a zdálo se mi dobrý, fantasticky pohodlný.

Nimrod
05. prosince 2019, 17:54
1

u dvojkový v70 odchází řízení a některé d5 se uměly potkat, když se kousl klimakompresor (stalo se u kamarádovo xc60. ten tam mimochodem bojuje teď i s elektrikou, kdy mu umře auto za jízdy). jinak už je to obecně trošku servisně dražší než ta kubovo lednička, ale to tak bývá s novějšími generacemi...

krab
05. prosince 2019, 18:53
0

Jo, jo, on mi to Kuba takhle i psal... Smysl byl koupit místo zachovalý jedničkový Octavie něco většího, kde se dá cestovat v pohodě s dítětem a zvládne to v klidu a pohodlí i dálkový cesty, když bude potřeba. A ta V70 (dvojka) tohle právě umí. Jsem rozmazlenej z kdejakých auta a tohle starý Volvo furt jezdí moc pěkně. Když se neobjeví něco s čím se vyložně nepočítalo, tak vymění kapaliny, filtry, brzdový destičky, kotouče a nějaký drobnosti na podvozku, podle toho co se najde jako už opotřebený. A bude to... Taky jsem upřímně na to zvědavej jak to bude. To víte, jedničková Oktávka TDI fungovala při minimálních nákladech dobře. Tím že se o to staral... Ale na nějaký dálky už to není. Řídil jsem to zpátky domů a po 100 km po dálnici jsem byl moc rád, že už byl konec :-D

Nimrod
05. prosince 2019, 19:14
0

neumím si představit o moc horší auto na dálky než je octávka. hned si vybavím ty její příšerný sedačky a absolutně nechápu, jak může mít někdo to auto rád :-)
v70 II je fakt moc pohodlná, ale jako auto mi už nesedí, abych se přiznal. je to už takový nějaký moc odizolovaný od toho řízení, jízdy na můj vkus. také interiér už nectí to, co zavedla řada 700, tak se tam také cítím lehce ztracen. ale pro zajímavost, dle kamaráda je dokonce pohodlnější než s80 II

Blix
05. prosince 2019, 11:44
0

Mému P406V6 přesně každých 500km hráblo a jel jak pumpa na sračky. To bylo super otravné..

reagovat
Bigg.I
05. prosince 2019, 12:12
0

Sierra - jedete a najednou auto chcipne a nejde nastartovat, nekdy nekolik minut, nekdy jen par sekund. Stane se pri jizde, stane se kdyz stojite jako prvni v kolone v kopci :D
Vzdy stacilo pohybat s kablama od civky.
Tzn. v dopravni spicce s otevrenou haubnou, vylezt, postelovat kable.. zkusit nastartovat a opakovat dokud nenaskoci. :D nejhorsich 30 minut meho zivota... ale pro lidi okolo asi nic specialniho k videni.. rozbitej starej Ford.
Byla to NOVA NGK civka, tak jsem tam dal starou a od te doby to nedela :D

Corolla - Nejakej dement tam zapojoval repraky a uplne to zprasil, takze podle teho kolik hrbolu prejedu mi hrajou stridave 1-3 repraky, jak kdy :D

reagovat
sp
spooon
05. prosince 2019, 14:57
0

Jj, Ford. Focus I občas nestartoval. Ale stačí zahánět kabelama v motoraku u šlo to. No nebyl čas na opravu a závada se furt stupňovala. No a když už k nastartování bylo potřeba hodně cukání, tak sem to rozebral. Zoxidovaný kabílek na startéru...

Skipper
05. prosince 2019, 13:21
1

Ehm. No, ten kdo četl můj blog, tak asi ví.
Ale každé moje auto něco mělo.
Mondeo - termostat, před cca 500 km dlouhou cestou domů, naštěstí v mrazech, takže topení naplno a otevřená okna. Dojeli jsme.

E39 - Prdlá hadice chlazeníi, Rakousko s dětma v nedéli većer. Naštěstí místní autokluby fungují.

XJ 12 - přehŕátí uprostřed rozpálené Vídně. Super zážitek, ale dojeli jsme domů po vlastní ose.

XKR - sporadické náhlé zhasnutí auta a odmítnutí nastartovat. Naprosto nevyspytatelné, většinou potřeba počkat cca 10 min a vše fungovalo. Obvzvláště výživné v ranní špičce v centru Brna. Nakonec příčina totální kravina - zoxidovaný kontakt na pojistkové skřínce. No a pak po výméně oleje v automatu, kdy po několika dnech po výméné cca polovina oleje vytekla kolem čidla do garáže. To bylo vlastně jedinkrát, co se muselo auto odtahovat.

reagovat
Skipper
05. prosince 2019, 18:08
1

Jo a u XKR po výměně pojistky airbagu 200x otočit klíčem ve spínačce, aby kontrolka přestala svítit :D

Skipper
06. prosince 2019, 07:30
0

A abych nezapoměl, tak obzvláště iritující bylo Mondeo. Nedělalo nic, co by ho znepojízdnilo, ale ty drobné kraviny otravovaly život.
Jeden podzim začalo pravidelně alarmovat kolem jedenácté večer. Seběhnout schody, odemknout, zanknout, vyjít zpět domů, lehnout do postele a za 5 min znovu, ale už jen odemknout a nechat odemčené. Pravidelný rituál. Autorizovaný servis (to byla taky kapitola sama o sebe, která mě naučila se těmhle zařízením vyhýbat), byl naprosto bezradný. Rada starého servisáka - odpojit čidlo na kapotě, tam se koroze dostane nejsnáz, problém vyřešila.
Další zimu si auto vytvořilo nový zvyk - spontánně se zamykalo. A nebylo to takové nakódované zamknutí po rozjezdu, tohle přicházelo zcela nečekaně, někdy jen na některých dveřích, jindy na všech a odemknout se pak dalo jen klíčem v zámku, dálkou ani čudlíkama v autě ne. Jednou jsem takhle vyrazil do práce, auto zamrzlé, samosebou se zamklo, já přijel do práce zjistil jsem, že okýnko ve dveřích je zamrzlé, takže si nemám jak odemknout... 10 minut jsem na parkovišti v práci seděl v autě, rozmrazoval a čekal až okno povolí. Pak jsem se nasral a auto šlo do světa.

Máří
05. prosince 2019, 14:09
0

Nejhorší poruchu mělo bývalé Clio RS - mě zavolantem :) ale vážně, kromě toho že pokaždý rudnu z pazvuku v interiéru, který pak odstaňuju rozděláním a oblepováním všemožných panelů, měl jsem s většinou aut klid. Co si vzpomínám, tak možná stará naftová Ibiza jednoho dne začla mít schizofrenní chvilky, kdy se turbo nafukovalo až při 3500ot. místo 1800ot. Nebylo to regulací turba a nikdo moc nevěděl co s tím, tak sem ji raději prodal.

reagovat
st
stirling
05. prosince 2019, 14:13
0

Vodna Pumpa Bmw e90 N52 - boli sme na vylete a auto sa zacalo prehrievat, domov som dosiel asi na 10 krat
Chladic bmw e46 m52 - prestalo ist kurenie ,vonku mrzlo. Na aute som chodil asi 2 tyzdne zababuseny
Alfa romeo twinspark - pokazilo sa vsetko co sa dalo,po ceste do skoly na skusku na dialnici sa zlomila sviecka
Mal som este Hondu ale tam som okrem vypalenych ziaroviek neriesil nic

reagovat
STANLI
05. prosince 2019, 15:55
0

Exhuyndai: při jízdě se vypnula komplet palubka :D kontrola pojistek: 1 praskla, po výměně v pořádku... A takhle v naprosto nepravidelném cyklu asi 5x... Nj, někdo někdy zapojovat vzadu repro a nechal jeden + kablik vytazeny pod kobercem v kufru :/
Alfa: asi 4x za 2 týdny zniceho nic během jízdy zdechla... Diag ukázal chybu tlaku paliva... Nový (měl jsem náhodou doma) snímač tlaku a stále chyba... Po asi 400 pokusech a zjišťování co by to mohlo být, jsem vyndal podavaci cerpadlo a z jeho koše (je tam jemné sítko) vyndal chuchvalec chlupů, dřevěných pilin a k tomu kus modrého plastu :D

reagovat
PepaSFI
05. prosince 2019, 16:57
0

zvláštní je že touhle logikou uvažuje dost lidí a mnohdy i servisáci. Diagnóza ukazuje špatný tlak paliva. Čím by to asi tak mohlo být? Že by se něco ucpalo? Žeby něco špatně pumpovalo? Neé, vyměním čidlo. A příště až se mi rozsvítí kontrolka palivoměru, vyměním nádrž.

STANLI
06. prosince 2019, 15:00
0

Od serviska na diagu mi bylo řečeno, že by mohlo být špatné čidlo a když jsem ho měl doma, zkusil jsem :)

PepaSFI
08. prosince 2019, 12:49
0

no dyť to říkám, i servisáci. Než by vytáh tlakoměr a fyzicky to změřil, tak vypouští moudra. pokud ovšem ten tlakoměr má. Nedivil bych se kdyby jeho jediným diagnostickým zařízením byl OBD kabel z Aliexpresu.

STANLI
09. prosince 2019, 17:27
0

Nejhorší je, že takových umělců je moře :/ dneska už nikdo neumí správně diagnostikovat problém... To radši budou měnit a měnit a měnit :(

VK
VK
09. prosince 2019, 18:34
0

Mně dojal servisák mercedesu, vždycky po nějaké sobě povoluje nafukovací bederní opěrka - diagnostika neukazuje pokles tlaku, problém neexistuje..

Kyjaq
05. prosince 2019, 17:10
2

Renault Megane 1gen v naprosto náhodných termínech odmital startovat, točil se jak vrchní na place a nic víc. To trvalo několik let, různé se měnili svíčky, autorizované servisy hrozily řídící jednotkou, klasika. Po těch několika letech paranoie jsme měnili baterku a ukázalo se, že terminál Renault udělal z tenkého plíšku, kterého polovina urezla. Tenkrát jsem o autech věděl prd, dnes bych asi šel po baterce jako po jednom z prvních. Což mi připomíná, že nedávno začala zlobit páčka, zůstávaly svítit světla, závada se opravila sama. Autorizák chtěl měnit hádejme co? Řidící jednotku :D
Auto co mě relativně nedávno málem psychicky zlomilo byl Jaguar Xtype. Padaly budíky, čas od času chcipnul, náhodně nechtěl startovat, ani se neotočil startér. Po týdnech zoufalství a proměřování všeho možného, hledání opravářů budíku a černé magie jsem usoudil, že to musí být relé a začal všechny prohazovat mezi s sebou. Bylo to relé, potom jsem se cítil jako kouzelník. Za týden odešla škrtící klapka.

reagovat
si
sima_z
13. prosince 2019, 16:09
0

Jaguar X-Type je perfektní auto, pokud se člověk nudí a potřebuje si čas od času umazat ruce od oleje nebo hodiny hledat závadu v elektrice. A z výhružek kovošrotem si tohle auto nedělá vůbec nic...

Nimrod
05. prosince 2019, 18:12
0

nic extra, klasika, olejnička. v létě jsem změřil tlaky a byly ok, tak jsem zajásal, že nemusím sundavat hlavu. takže víko pryč, půlka hlavy, vačice pryč, abych mohl vyměnit hydroštely (cvakal jen jeden při nastartovanym autě, ale v háji byly skoro všechny), k tomu komplet přetěsnění + nová pouzdra do obou vyvažováků, vana dole, všechna gufera atd. k tomu přetěsnění převodovky. výsledek? 2x jsem přetěsňoval víko ventilů a furt mi chčije. a chčije mi těsnění pod hlavou, olej teče ven. takže na jaře půjde hlava dolů. k tomu převodovka. šla špatně řadit jednička a zpátečka. dřív to dělalo trošku, ale to byl důsledek ložiska na setrvačníku, teď to bylo fakt peklo. no, zabalila to převodovka, ještě, že jsem měl po ruce náhradní. takže znovu přetěsnit převodovku. k tomu se rozpadly kryty rozvodu. vnitřní jsou na kaši (a to mám dvě sady) a volvo pochopitelně dělá už jen vnější. takže to bude na dlouho, než nějaký seženu, teda jestli se mi to vůbec povede

reagovat
Ju
Junior
05. prosince 2019, 19:03
0

cívky u feliny.
První přežila 15 let.
A pak jsem je měnil. Každej měsíc.

reagovat
sheogh
05. prosince 2019, 19:06
2

Me Phaeton pripravil krasnej a drahej konec roku 2016 :-) 30.12 v cca 2 rano na dalnici pred Mnichovem takovy divny bzuceni ze predu... Tak si rikam, ze by to chtelo zkontrolovat. Sjizdim na nasledujici odpocivadlo a kdyz uz zastavuju, tak se ozve kovova rana a rozsviti par kontrolek. Motor porad jede, tak v pohode. No jedna z tech kontrolek byla dobijeni a ta rana byla jedna z kladek, ktere chciplo lozisko, kousla se a lezela na zemi :-) No venku -7, auto vybity, snih a po nekolika pokusech volat odtahovku (nastesti byl signal i net) prijeli za cca 3h (vsichni meli volno)... Zachrana byl kamionak z ukrajiny, kterej se zrejme probudil, vylezl z auta a nabidl caj, za coz mu patri tisic diku :-))).... odtah do neckarsulm 290E, servis (za 2 tydny!!! jsem pro to jeste jel) skoro 500E (celej predek dolu) a do brna jsem dojel vlakem a busem (peklo) 31.12 vecer... Fakt jsem u te dalnice premyslel, ze to zapalim a ohreju se :-D

reagovat
Náhodný Kolemjdoucí
05. prosince 2019, 19:08
0

Ani taková primitivní popelnice jako fabka není výhra. Řeším fabia I 1.4 16v nízká účinnost katalyzátoru, výměna katu, obě lambdy, svíčky, kontrola kde čeho, různé servisy, zaklínač vagu, chyba pořád. Emise na stk plní krásně. Tak už taky jen čekám na vousáče.

reagovat
sumy
05. prosince 2019, 19:58
0

Pajeri a spojka... Celé to začalo tím, že jsem nechal preventivně při 280 tím vyměnit spojku. Do pár tisíc km začala chrastit, pak rozjezd jak čerstvý absolvent autoškoly... Tak jiný servis a další spojka. Krom toho, že se ukázalo, že minulý mech je kokot a vrátil tam ložisko do rozpálené klece a skříň k freme prodělal jen na 4 šrouby, pac na horní je blbý přístup a prostě se mu nechtělo. No ale problémy stále. Tak se měnila převodovka. A u toho se ukázalo, že jak ten kokot nepridelal skříň pořádně, tak to odnesl setrvak. Po výměně setrvaku opraveno. Celé anabáze na 4 roky. Pak jsme jeli na Ukrajinu a tam umřela spojka na manželky pajeru... kuwa. No nic, tajné tyč a 1300km s 3t na tyči domů. Nechala se udělat spojka na manželky pajeru a vše OK. Jenže na mém zas začala špajzka vydávat divné zvuky a na 4x4 vysloveně rachtat... Tak šla skříň znovu dolů a měnily se kola a řetěz v rozvodovce. Prostě porod. Hlavně když ta převodovka vazi něco kolem 90kg

reagovat
Romus
05. prosince 2019, 20:21
0

AR 146 - auto se náhodně na 1-2 vteřiny komplet vypínalo, v noci fakt sranda. Řešilo to x elektrikářů a na nic nepřišli, pak jsem to dal jednomu takovýmu podivínovi, ten řekl že na nic tak nepřišel, ale běžný problémový místa předělal preventivně a pak už to nikdy neudělalo.
AR 156 V6 - na volnoběh jde na 5 válců, všichni machři přes Alfy: přijeďte není problém, cívka, svíčka při nejhorším rozvody. No a pak to hodili na ŘJ motoru. Bohužel mám pofacelift EURO3 baby busso a těch je snad míň než GTA :-(

reagovat
Šp
Špráchys
05. prosince 2019, 21:15
0

E39 - horici vyhrivany ostrikovac od (asi) hnijiciho kabelu/spoji, nasledna vymena kapoty a ohorelych plastu v motorovem prostoru (kryt motoru a vedeni vzduchu)
- Pretrzeny remen od zasekle vodni pumpy asi tyden po STK
- po koupi obcas nestartovalo - neutazena svorka na + baterie

reagovat
Šp
Špráchys
05. prosince 2019, 21:18
0

Jo a jeste stale nefungujici regulace ventilace/topeni - nikdo nevi co s tim - jezek vymenej.. V zime po zahřáti zatopi, ale po cca 50 km zacne zas chladit..

S.
S.h.I.t.
05. prosince 2019, 21:18
0

Muj Escort byl vcelku slusny. Do chvile, kdy chybou spatne nalepeneho skla zacalo zatekat. A to presne do pojistkove skrine. Ten pohled na aut, jak si na parkovisti ruzne sviti, blika a troubi byl... desivy :D Za jizdy byl kulturni, jen nahodne blikala zadni mlhovka ... A docela dlouho mi trvalo nez jsem prisel na to, kudy to tece :/

reagovat
ro
rock
05. prosince 2019, 21:52
0

Audi 80
- nějakej tučňák mi načnul kabel k imobilizéru. Starovalo to dobře, ale čas od času to nešlo chcípnout. Ten šok, když jsem poprvé vytáhnul klíčky ze zapalování a ono si to klapalo dál, byl hroznej. Vyřešila to demontáž imobolizéru. Co tam není, nezlobí.
- v poslední etapě mého soužití s tímhle milým vozítkem mi do ní zatékalo. Dost, ale nepravidelně. Klidně se mohlo stát, že jsem ráno přišel k autu a na místě spolujezdce jsem měl 5 čísel vody a další v kufru. Tohle se odstranit nepovedlo a byl to nejhlavnější důvod, proč šlo auto pryč. Ale v té době mělo najeto > půl mega, takže to byl odchod docela se ctí.

reagovat
ro
rock
05. prosince 2019, 21:58
0

Mondeo
Občasné (asi tak jednou za rok, v létě, v teple / horku) chcípání za jízdy. Typicky při řazení 4 -> 5 nebo 5 -> 6. Ihned se to dalo znova nastartovat a po prvních dvou epizodách jsem už kvůli tomu ani nezastavoval. Naždímnul jsem to za jízdy a měl jsem na další rok pokoj. Nikdy neodhalena příčina :-)

reagovat
Martinn
05. prosince 2019, 22:58
0

Boxter S - Nesvítící brzdová světla. Zjistil jsem to na STK (což není místo kde to chcete zjistit :D) imho auto jsem vezl předtím 300 km z Německa po ose - nikomu to nepřilo divný. První věc co mě napadla byla brzdový spínač- nic. Diag nic. Servis Porsche no idea. Po kontrole pojistek jsem jsem zjistil že tam byla menší pojistka než by tam měla být- což bylo divný. Nevěděl jsem co s tím, je to dost blbá závada obzvlášt' u sportovního auta. Tak jsem se jeden večer zavřel do garáže a rozhodl jsem se že na to prostě přijdu. Rozebral jsem obložení kufru a celý kabelový svazek abych šel po kabelu brzdy. (Na autě byly nedávno instalovány Eibachy). Expert co je tam montoval skřípnul kabel od brzd mezi kastli a matku, po opravení kabelu voila - Brzdy svítily. Oprava za 20 kč...

reagovat
Martinn
05. prosince 2019, 22:59
0

*Boxster S

Ny
Nyte
05. prosince 2019, 23:26
0

Neustále problikávající kontrolka otevřených dveří v zimě, takže auto nešlo dálkově zamknout, čerpadlo přes noc x-krát čerpalo, ŘJ se neuspaly, vnitřní osvětlení svítilo... Baterka off a novou každou noc odpojovat. O jízdě se řvoucím pípákem radši nemluvě. Kabely jako nové, zámek vyměněn, prd z toho. Po roce mechanika napadlo přešmiknout káblík ke stahovačce a od té doby dobré. Zřejmě jí hrabe natolik, že posílala nesmysly do zámku...časem ji vyměním, aneb další 4 litry off.

reagovat
wdave_t
06. prosince 2019, 00:05
0

Opel Omega B 2.5 V6 ('96) za 14 tisíc :D Tak jsem si říkal "slušná drift kára na zimu". Nechal jsem vyměnit hadici, ze který chcala chladící kapalina a ke který se nedalo dostat bez vyndání motoru a převodovky :-O No to je jedno, nakonec se tohle vyřešilo a dalo se s tím lítat. Aspoň teda do dne D. Na D8 jsem se naháněl ve 200 km/h s nějakým porschákem, ten pak sjel z dálnice - což... díky bohu, protože by se smál ještě v posteli - a já sem zvolnil na 130... jenže auto se rozhodlo zvolnit víc a ve 130 na dálnici se rozklepalo, plynovej pedál přestal reagovat, pak to chcíplo a sem setrvačností aspoň dojel k zúžení za nějaký zábrany, kde jsem nepřekážel a mohl v klidu počkat na odtah a jak jsem po chvíli zjistil, tak i na hasiče, protože se tomu krámu začalo kouřit zpod kapoty a já neměl odvahu ji zvednout a podívat se WTF, aby to neblaflo úplně - s kámošem jsme akorát popadli bágly a zdrhali jsme pryč :D Jak jsme tak čekali na hasiče, jelo kolem městapo, tak zastavili a ptali se co se stalo a dokonce měli hasičák, ale nevěděli jak ho použít a báli se, tak jsme se kochali společně jak to doutná, než dorazili hasiči až kdoví z jaký prdele a samozřejmě u takový plečky pak vůbec nemělo smysl řešit nějaký oživování a prodal jsem ji asi za 1500 na vrakáč.

Nevim co se stalo, ale myslim že chytnul látkovej kryt pod kapotou od nějakýho elektrickýho zkratu. Na to jsou starý opely jako dělaný - Vectra, kterou jsem měl předtím, mechošovi málem podpálila dílnu, tím jak tam zkratovala řídící jednotka ABS. Dodnes teda nevím na kolik to bylo tím, že to je krám anebo jestli mechoš něco zprznil.

reagovat
Adam Forman
06. prosince 2019, 07:37
2

Tyjo, doteď jsem si myslel, že to s tím mým Chryslerem není až TAK špatný. Každá porucha v něm stála zato. Tak třeba když jsem za hustého deště zjistil, že do vozu prší. Pak odešel rezistor topení s prvními mrazíky. Znáte to, ráno sice kosa ale odpoledne to ještě na projížďku bez střechy je... Pokud funguje topení. Po výměně rezistoru už to sice funělo, ale ne teple. Takže zmrzlýma rukama nad kanálem dešťové kanalizace jsem proplachoval výměník topení.
Jen co to začalo topit, přestalo to startovat. Altík v pořádku, proudy na póly dobré a baterka v klidu taky dobrá. Kolikrát já vyndal a zandal baterii (musí se sundat přední kolo) než jsem zjistil, že napětí baterky při zatížení startérem padne pod 8V. Tak jsem ji tedy dobil, načež uprostřed placených parkovacích zón explodovala. Dotaz "Dobrý den, explodovala mi autobaterie, můžu si od vás pučit tuhle konvičku s vodou aby mi to nevyžralo díru do nosníku?" nejspíš obsluha čajovny ještě neslyšela. Shánění nové baterie s bočními kontakty s withwortovými závity a spránou kapacitou taky nebylo nic moc.
Pak mi brácha hodil do mechanismu zavírání střechy svůj nový hliníkový telefon. Střecha nešla zavřít a spoj pod zadním oknem byl vytržený z rámu. Ještě že mám k dispozici garáž.
Nakonec přišel hrubý chod na volnoběh a kolísání otáček. Odvětrávání plynů z olejové nápně má Chrysler v plastovém víku ventilů, kde se protočila, nebo spíš uvolnila, závitová vložka, takže si auto přisávalo vzduch a v sání nebyl podtlak.
Po opravě sice už otáčky nekolísají, zato hrubý chod zůstal. Tři silentbloky mezi pomocným rámem motoru a karoserií jsou vymleté, jako alkoholický politik a na výměnu musím přizvednout motor. No a momentálně se mi po stole válí startér na součástky, jelikož jeden z uhlíků vypadl a zasekl se do vinutí, což demonstroval efektním kouřem z pod kapoty.
Drobnosti typu nedotažené svody, tlakování do expanzky, špatná olejová náplň od původního majitele, to jsou jen drobnosti, to snad ani nestojí za rozepisování. Jo a uvolnila se hadička posilovače řízení v zákrutách orlických hor. A šroub na výpusť oleje z vany měl strhlý závit a jen co jsem na něj sáhl, sám upadl. To už jsou vážně jen drobnosti...

-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 07:40:50

reagovat
Skipper
06. prosince 2019, 08:15
3

Začíná to vypadat, že jsme tady slušná tlupa masochistů!

ma
martinw
06. prosince 2019, 13:55
0

ty asi nebueš tzv. garážník (co furt hledá kde co preventivně udržovat a servisovat) spíš to chceš jen řídit a mít vítr ve vlasech :)

Adam Forman
09. prosince 2019, 06:35
0

No nevim, Když se něco rozbije tak to opravim, jednou za rok vyměním olej a sem tam brzdovku a kapalinu do chladiče...

ku
kulisaci
06. prosince 2019, 11:05
0

Honda Civic EP2 1.6vtec . Už od koupě velké rány od přední nápravy kov na kov. Hodiny zjištování a laborování. První se menili tlumiče a uložení pak tyčky stabíku. Později velký objev že prý bump steering (jakási plastová vymezovací destička v řízení vyměněna za kovovou) pořád nic byl jsem zoufalej. Jakožto laik jsem jezdil po servisech dál až jednou mi repasovali brzdiče a ejhle bylo to pryč. Vodící čepy měli maličkou vůli a ta dělala tyhle hrozné rány.

reagovat
Pajinex
06. prosince 2019, 12:26
0

Mám třetího Fiata a nic zásadního se krom první Cromy před lety neodehrálo. Měla víc jak tři kila na hrbu a proběhla výměna altíku. Po dvou měsících se rozhodl destruovat celé auto, protože se mi naštěstí při jízdě po městě začalo kouřit z pod kapoty. Okamžitě jsem vypnul engin a setrvačností odbočil na blízké parkoviště. Ani jsem víko raději neotevíral, ale naštěstí to jen kouřem skončilo. Kámoš, co má servis, konstatoval, že okamžité vypnutí mi asi zachránilo car. Altík byl od Densa, ne od Magneti Marelli..
Spíše zmíněný kamarád by mohl vyprávět. Pánovi v Superbu se rozsvítila na dálnici kontrolka mazání, tak ji přikryl peněženkou(!), aby ho neotravovala.. Drbnul to a po vyslechnutí ceny opravy si sehnal starou sadu pístů, z nichž jeden evidentně prodělal obdobný accident. Kámoš ji odmítl namontovat, což ho pohoršilo a už se neukázal. Další maník přivezl Fabii a v kapse vedle motoru mu regulérně rostla pšenice. Opel Zafira, pán si nechal od známého vyměnit žhavky. Jednu ten šikula ulomil a část spadla dovnitř. Vše zadekloval a zavolal pánovi, ať si pro to přijede, že je hotovo. Bylo, po pár kilometrech a kámoš dělal motor. Teď naposledy přijel borec s Partnerem, tuším 1,6 benzín a že to moc nejde. Na jednom válci komprese téměř žádná, na druhém horší a dva v normě. Po předběžné ceně opravy odtušil, že s tím bude nějak jezdit dál. Nechci ho potkat.

reagovat
do
douda
06. prosince 2019, 13:20
1

Puma 1.7 - celkem spolehlivý povoz, i když několik vtipných situací nám taky připravil

- pravidelně cca co měsíc se seškvařila patice na žárovce potkávacích světel. Oprava obnášela pokaždé vyndat a rozebrat světlo a připájet novou patici. Nikdo ke komu jsem to dovezl netušil co s tím. Nakonec jsem to vyřešil modelářskýma konektorama na svazku. V autě několik patic s konektorem a když se zase vyškvařila, výměna byla otázkou pár minut. Příčina neodhalena a neopravena, ale aspoň to potom bylo uživatelsky přívětivější.

- unikající olej ze serva - zabrala až výměna snad všeho co šlo vyměnit

- rozpadající se izolace pod kapotou - zřejmě se rozpadla sama bez přispění hlodavců - jednou cestou zpátky z výletu spadl obzvlášť velký kus rovnou do míst kde jsou svody a začala kouřová show. Kouřilo se nejenom venku, ale spousta kouře šla i výdechama do interiéru. Děs a hrůza v očích a jekot kamarádky která se nemohla vyhrabat ze zadních sedaček a myslela si že v autě uhoří byly k nezaplacení ...

reagovat
eLzyx
07. prosince 2019, 13:11
0

auto mě nezklamalo nikdy, spíše já jako majitel trpěl nějakou mentální poruchou, kdy jsem svěřil své auto servisákovi, a ten ho prostě zničil. Nové díly montáží poškodil, všechno na co sáhnul, tak přetáhl, nebo naopak nedotáhl, takže z toho některé šrouby vyskákaly, to co mělo být zajištěné barvou, bylo na vazelíně ...
To je tak, když člověk nemá čas, tak si říká, že když je můj dražší než toho servisáka, vyplatí se práci delegovat. Ani prd.

reagovat
pe
petan_250
07. prosince 2019, 13:27
0

LS400,
1. po vymene starteru, ktery je mezi hlavami valcu zacal Lex chcipat (musi se vyndat komplet sani, horni i dolni, odstrojeni palivoveho systemu, mraky trubek chlazeni, EGR atd). Z niceho nic, clovek jede a najednou cele auto zhasne. Staci nastartovat a jede se dale. Tyden klid, pak opet, zhasnuti motoru, palubky, svetel. Promereno a zkontrolovano zapalovani, cidla klika / vacky, napajeni rj motoru, procteno US forum a pricina nakonec byla spatne zasunuta 20A pojistka napajeni rj motoru, kde se vytvoril prechodak, tj po zahrati prestal vest proud. 3 tydny nejistoty a obcasneho plachteni se zdechlinou diky pojistce za par korun.
2. CCa pul roku po koupi, po vyletu Pha / Ostrava a zpet (pres 400km) nesel rano motor nastartovat. Starter toci a ani tuk. Ponizene proseni tatika at mi pujci sve nove auto (pujcovne ve forme reci typu, porad si kupujes stare kramy tak se nediv). Nastalo procitani US fora a hledani priciny. Zkotrolovany cidla na klice a vacka, promereno vedeni k RJ motoru, zkontrolovano napajeni, premosteni RJ motoru zda funguje zapalovani (ano, jisktri jak v roce 1992), palivova pumpa pod napeti a zene benal do vstriku. Pod loketni operkou nalezen zapadly prepinac (aha, proto tam je ta dirka), samo po prepnuti do obou poloh se start nepovedl. Pri zkoumani kam to vede, nalezena svorka, cokolada u RJ jednotky motoru, premosteny oem kablik do tajneho prepinace a svete div se, sroubek v cokolade povoleny a dodelavany dratek vypadeny. po Opetovnem zasroubovani a prepnuti spinace do spravne polohy, start na prvni otoceni.
3. urcite zas neco prijde ;)

reagovat
BigBang
07. prosince 2019, 22:15
0

Během 14 dní 3x prázdný kolo. Fakt super v zimě, mrholení, když člověk příjde k autu, že pojede do práce. Nyní pneu přezuty na užší disky, tak snad bude klid. Jinak musím zaklepat, že nic :)

reagovat
Moctezuma
08. prosince 2019, 06:38
3

Cvakání z pravé strany motoru. Po ceste z Acaculpa zacala svitit kontrolka motoru. Mýtné brány obsazene zakuklenci s pistolema a dlouhymi zbranemi. Na 400Km dalnici pouze jedna benzinka. Uzasny den.. Nastesti jsem dojel do Mexico City, kde mi v autorizaku rekli, ze je kat v pici. V přepočtu 20 000 Kč + prace. Mexiko je zivotni style, tak jsem zacal jezdil po "servisech" ve ctvrtich, kde kdo ma hever, ma servis. Mexickym slangem jsem se snazil presvedcit, ze jsem z Tijuany, ze fakt nejsem gringo a ze nikomu nedam tisic dolaru, bo je ani nemam a platim pouze mexickym pesem. Nastesti mi jeden borec poradil, ze mam urcite propalene svody z prave casti motoru a ze do vyfukoveho potrubi prisavam falesny vzduch a kat je z toho v hajzlu. Toz jsem kupil svody a zavolal znamemu federalni policajtovi aby mi poradil, kde me neojebou. Sehnal "autorizovany servis" na ulici u letiste, ktery pry opravoval auto i gubernerovi Oaxacy. Taky mu nakecal, ze mluvim divnou spanelstinou, bo jsem ze severu. Jinak by me urcite natahl. Toz jsem prijel, servis samozrejme nemel a zacal odstrojovat auto na ulici. Po 4 hodinach prace na aute prijel mexicky taxikar se zlatyma nausnicema ve tvaru pistoli do "servisu", ze potrebuje cosik opravit. Zacal se vyptavat, co tu robim. To uz jsem zacal mit strach, bo ten jeho aztecky oblicej se mi doted objevuje v nocnich murach. Mechanik zpozornel a pochopil, ze nejsem mormon ze severu. Svody vytahl a zalomil vsechny srouby v motoru. V tu chvili jsem zatusil, ze by bylo lepsi dat auto do autorizaku v bezpecne ctvrti a cosik si priplatit. Nebudu se dale rozepisovat, at nenudim. Historek pri tak banalni vymene bylo na me az moc. Vysledek se pocita, ziju. Auto taky. Ani me tak nenastvala porucha, ale spise to, tak tu poruchu resit v Mexiku.

reagovat
Ca
Camry8
09. prosince 2019, 00:48
0

Jeep Grand Ch. - Nejhůře diagnostikovatelná závada co jsem zažil : 7x vyndaná a rozebraná automat. převodovka. Po zahřátí neřadila. Uvnitř je dutá hřídel a v ní byla trhlina, kterou unikal tlak. Jakmile šla převodovka ven, tak hřídel vychladla a trhlina nebyla vidět. Pomohla výměna za jinou hřídel a poté co jsme původní nahřáli autogenem, tak se to otevřelo.

Autorizák Nissan v Costa Mesa, CA - pravidelná prohlídka byla OK, ale po cestě zpět na šestiproudé dálnici, se mi za jízdy v kile otevřela kapota a viděl jsem úplný h....???? Prej sorry, asi to nedomáčkli při zavírání.
Volvo S80, T6: rok 2008, v té době najeto 12k km, první majitel, ČR, nebourané. Za jízdy neustále vyjížděla a zajížděla navigace, poté přestalo fungovat podsvícení palubky, následně vůz hlásil, že pasažér vpravo vzadu není připoután - jeli jsme s manželkou sami vpředu, vzadu nebyla na sedačce ani igelitka, poté spadli všechny ukazatele palubky na nulu. Takže z cesty, z Prahy do Vídně byla otočka v Průhonicích a cesta zpět. Ještě jsem chtěli nakoupit v Metropoli na Zličíně, ale tam už nešlo auto ani uzamknout a vždy se otevřelo a rozsvítilo. I když jsem vyloupnul krytku kliky a zamknul manuálně, tak se odemklo.

reagovat
SEMRY
10. prosince 2019, 14:37
0

W124 když mi došla nafta.

reagovat
martinus
10. prosince 2019, 16:47
0

Tak zdá se, že auta a voda, resp. autoelektrika a voda se nemají příliš v lásce. Kdo měl někdy BMW, tak ví, že se umí velmi snadno, z různých důvodů, proměnit v pojízdný rybník. V takový rybník se proměnila i moje bývalá E39. Prostě klasika, přijdu k autu, mokré koberečky, tak si říkám, jasně, vysušíme, opravíme.
Bohužel po pár dnech stání a větrání auta jsem jej už nenastartoval. Baterka KO, jak potvrdil kolega voltmetr. Tradá pro novou startovací baterii, auto nastartovalo na první pokus a já spokojeně odjížděl na BMW sraz. No, zastavil jsem se hned po ujetí 20m, kdy mě displej palubního počítače informoval, že mi nesvítí pravé přední světlo a levé zadní světlo. Divné. K tomu jsem zjistil, že nefunguje elektrický posuv sedaček, to je ještě divnější. No, na sraz jsem jel Fiestou a po návratu domů jsem zjistil, že už nenastartuju, baterka zas vybitá. Jak to sakra?
Následovalo hledání závady s kolegou voltmetrem, procházení jednotlivých pojistek, po pár pokusech jsem zjistil, že na inkriminovaných místech (světla, sedačka) po zapnutí spotřebičů napětí spadne na cca 5V. Následovalo další pátrání, kdo zná E39, tak už se mi směje, ale já to tehdy fakt nevěděl. Nějakého zfetovaného německého inženýra napadlo umístit jednu z hlavních pojistkových skříněk pod sedadlo spolujezdce.
No, zkuste si vyndat sedačku spolujezdce, když nelze posunout ani dopředu ani dozadu. Následoval bypass vedení z baterky přímo do sedačky, trochu té gynekologie (aneb celou podlahu přece rozebírat nebudu, tenhle otvor musí stačit) a záhada byla objasněna.
Viz foto, elektrolýza je pěkná potvora. Po kompletním vysušení a získání vhodného dílu z vrakáče následovala výměna/odborná oprava pojistkovky a auto zase fungovalo správně.

reagovat
martinus
10. prosince 2019, 16:55
0

Další lahůdka, kterou mi tato E39 připravila, byl zdechlý kabinový ventilátor. Postupně si tak jako popiskoval, až jednoho mrazivého dne mi notně nespokojená manželka volá, že se jí mlží okno, ventilátor nefouká a že si můžu vybrat, že auto prostě nechá stát tam, kde je a nebo ho nechá sešrotovat.
Jsem masochista, takže jsem volil variantu A. Následovalo 6 hodin práce v mrazu. Demontovat palubku fakt není pro slabé povahy. No, oprava se zdařila, ale pro příště volím variantu B.
E39 a předchozí E46 mi podobných patálií připravily spoustu, ale jak to tady sepisuju, tak mi stoupá tlak a vyplavuje se mi adrenalin do krevního oběhu, takže to pro dnešek stačí...

Rien
11. prosince 2019, 17:08
0

E32 735i. Stale casteji a casteji to padalo do nouzaku. Rozsvecelo se EML. (Je to prvni nebo jeden z prvnich bmw s elektronickym plynem). Stacilo znovu nastartovat a chvili to zas fungovalo normalne. Vubec se nevedelo, co s tim a nakonec se zjistilo, ze je to proste bordel v elektrice, kterej zpusobovaly nejaky fejkovy cinsky xenony. Takze se tam hodily originalni svetla a uz se to skoro nestava, takze hledat dalsi vec, ktera by mohla delat bordel v elektrice, nema smysl.

reagovat
Chosé
13. prosince 2019, 18:01
0

Potom, co mi profesionálové při montáži nového čelního skla poškrábali lak, utrhali všechny držáky torpéda a zničili držák baterie, tak vše dělám na svém autě sám. Jako největší problém bych asi uvedl bývalou Hondu, která brala olej. Oprava začala tak, že se vyměnili gufírka kolem ventilů, protože tam měl být s největší pravděpodobností problém, následně se 2x přetěsnila vana, protože stále byl jistý únik. Když se to však stále nelepšilo a spotřeba oleje při svižné jízdě dosahovala klidně 1l/100km (ano, opravdu jednosto), tak šel motor ven a místo něj druhý. Ve finále to asi byly zapečené pístní kroužky, ale vzhledem k ceně motoru a nutnosti pojízdného auta nebyl čas a chuť dělat GO.

Aktuálně se trochu trápím s geometrií. Netušil jsem, že je tak strašně velký problém dělat práci technika na geometrii pořádně. Buď mě pošlou k čípku s tím, že to je složité, nastaví volant o 5-10° mimo osu nebo mi pro změnu poškrábou kůži na volantu neopatrným zacházením s nástroji pro ustavení jeho polohy. Blbý je, že geometrii si sám nastavit nedokážu a tak zkouším, vyhazuji peníze z okna a hledám kvalitního, schopného technika s laserovou geometrií v Brně a okolí.

reagovat
De
Derice Bannock
05. března 2020, 15:37
0

Z ničeho se ozýval zvuk od levého předního kola, jako kdybyste tahali plechovky po zemi...dělalo to nepravidelně jeden den ano, jeden den ne...auto jelo, brzdilo a zatáčelo jak kdyby nic, jen ten kravál, až mě to nedalo...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem