
martinus
Jméno | Martin Kozel |
---|---|
Bydliště | Praha-východ |
Registrace | před 21.3 měs. |
Poslední aktivita | před 1.3 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 18 |
Pozitivních komentářů u článků | 6 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Přestože nejsem ani trochu fanda elektromobility, tak teda Ioniq vypadá peckově.

Je to debilní, v jedné obci, kterou denně jezdím, je osazen semafor na přechodu pro chodce před školou. Potud v pořádku. Jenže ten semafor má v sobě i tuhle buzerfunkci. Takže pokud jedu 45 na 50, tak se zaručeně rozsvítí červená. Pokud jedu 70, tak to stihnu na oranžovou. OK. Ne vždy se mi chce rychle, tak ho prostě projedu na červenou. Mamlase, co tam pořád zastavujou, jsem si zvykl předjíždět. Po asi deseti letech, co takhle pravidelně jezdím, jsem ten semafor zcela přestal vnímat jako "semafor u přechodu u školy". No, nedávno jsem se rozčiloval, co že tam zase ten blbeček přede mnou zastavil, chystal jsem se ho tedy předjet. Naštěstí jsem si všiml, že na tom přechodu někdo přechází. Nevídaný to úkaz. Nemuselo to dobře dopadnout. Tento nepříjemný zážitek je samozřejmě zcela moje chyba, ale kdybych neměl v sobě vypěstovaný nerespekt k tomu semaforu, kvůli jeho buzerfunkci, tak by k téhle chybě nikdy dojít nemuselo.

Henten tungsten, počesku máme ve zvyku mu říkat spíš wolfram. Ale jinak pěkný článek.

Jo, celý rádio vyndavací ze šuplíku pamatuju z prvního Transitu, co byl ještě zadokolka :-)

A co takhle různé odnímatelné části autorádií? Jako třeba celý čelní panel, případně jen jeho tlačítka. Palubní telefon jsem měl naposledy v E39 z roku 2001, to není zas tak dávno :-)

Hezkej článek, díky! Dokud se tahle série na autíčkáři neobjevila, tak jsem se o autobusy nezajímal vůbec a nevěděl o nich nic. Tohle jsou ovšem pěkně zpracované informace a rád se jimi obohatím :-)

1.8 TSI jsou problémové? Jak je na tom s výdrží DSG k tomuhle motoru?

Souhlas, jako správný koncernový hejter jsem při výběru auta pro sebe zhodnotil, že tohle je jediný z koncernu pro lid, co bych doma snesl :-D Nevyhrál kvůli jiným věcem, ale to auto fakt špatný není.

Další lahůdka, kterou mi tato E39 připravila, byl zdechlý kabinový ventilátor. Postupně si tak jako popiskoval, až jednoho mrazivého dne mi notně nespokojená manželka volá, že se jí mlží okno, ventilátor nefouká a že si můžu vybrat, že auto prostě nechá stát tam, kde je a nebo ho nechá sešrotovat.
Jsem masochista, takže jsem volil variantu A. Následovalo 6 hodin práce v mrazu. Demontovat palubku fakt není pro slabé povahy. No, oprava se zdařila, ale pro příště volím variantu B.
E39 a předchozí E46 mi podobných patálií připravily spoustu, ale jak to tady sepisuju, tak mi stoupá tlak a vyplavuje se mi adrenalin do krevního oběhu, takže to pro dnešek stačí...

Tak zdá se, že auta a voda, resp. autoelektrika a voda se nemají příliš v lásce. Kdo měl někdy BMW, tak ví, že se umí velmi snadno, z různých důvodů, proměnit v pojízdný rybník. V takový rybník se proměnila i moje bývalá E39. Prostě klasika, přijdu k autu, mokré koberečky, tak si říkám, jasně, vysušíme, opravíme.
Bohužel po pár dnech stání a větrání auta jsem jej už nenastartoval. Baterka KO, jak potvrdil kolega voltmetr. Tradá pro novou startovací baterii, auto nastartovalo na první pokus a já spokojeně odjížděl na BMW sraz. No, zastavil jsem se hned po ujetí 20m, kdy mě displej palubního počítače informoval, že mi nesvítí pravé přední světlo a levé zadní světlo. Divné. K tomu jsem zjistil, že nefunguje elektrický posuv sedaček, to je ještě divnější. No, na sraz jsem jel Fiestou a po návratu domů jsem zjistil, že už nenastartuju, baterka zas vybitá. Jak to sakra?
Následovalo hledání závady s kolegou voltmetrem, procházení jednotlivých pojistek, po pár pokusech jsem zjistil, že na inkriminovaných místech (světla, sedačka) po zapnutí spotřebičů napětí spadne na cca 5V. Následovalo další pátrání, kdo zná E39, tak už se mi směje, ale já to tehdy fakt nevěděl. Nějakého zfetovaného německého inženýra napadlo umístit jednu z hlavních pojistkových skříněk pod sedadlo spolujezdce.
No, zkuste si vyndat sedačku spolujezdce, když nelze posunout ani dopředu ani dozadu. Následoval bypass vedení z baterky přímo do sedačky, trochu té gynekologie (aneb celou podlahu přece rozebírat nebudu, tenhle otvor musí stačit) a záhada byla objasněna.
Viz foto, elektrolýza je pěkná potvora. Po kompletním vysušení a získání vhodného dílu z vrakáče následovala výměna/odborná oprava pojistkovky a auto zase fungovalo správně.





S těma sedačkama v poslední generaci Mondea to asi fakt bude nějaký problém. Táta si jedno koupil, najede kolem 40 tis. km ročně a chtěl se toho velmi brzy zbavit. Nakonec našel firmu, která mu řidičovo sedačku upravila a teď je s autem velmi spokojený.

Na palubce přibude asi nová kontrolka: "Nezapomeň zalít mech!"

Jezdit taxíkem taky není výhra. Někdy ke konci minulého roku jsem zažil taxíkem takovou jízdu, že už se mi do žádnýho nechce nastoupit. Cestuju hodně do zahraničí a tágo využívám k dopravě z/na letiště. No, onehdá jsem přiletěl těsně před půlnocí, na letišti vzal tágo, bydlím cca 25km za Prahou, tak se dročkař projede. No, taxikáři jsou blbečci, co udělají všechno pro to, aby ušetřili palivo. Takže po najetí na dálnici jedeme za kamčákem, nalepený na zadní traverze. Pak teda se taxikář rozhodl předjíždět. Tak to rozjel na 110 a šup ho přímo před ten kamion. No bylo to o půlnoci, provoz byl asi takový, že co kilometr to kamion a pět osobáků. Tenhle manévr opakoval pravidelně. A když jsme jeli bez provozu, tak plynulost = 0, chvíli jedeme 115, chvíli 130, zpomalit, zrychlit, jako by superb 3 neměl tempomat. Nevím, třeba nemá, ale i tak průměrný řidič zvládne držet rychlost na prázdné silnici zcela plynule.
Abych nekřivdil všem taxikářům, tak jel jsem i s dobrýma, většinou si s nima i rozumně popovídám, ale občas se najde fakt totální idiot, tak už s nima jezdím jen po Praze, na dálnici se bojím, takže když vímm, že po příletu pojedu domů a ne do kanclu, tak si nechávám auto na letišti, cítím se tak bezpečněji.

Takových expertů potkávám každodenně dost, neustálé vyjíždění do protisměru. Na víceproudé silnici neschopnost udržet se ve svém jízdním pruhu. Zig-zagování mezi dělícími čárami. No, mobil, infotainment apod. je jedna z variant, druhá varianta je, že polovina lidí jezdí zfetovaná. Dneska kdo nebere nějaká antidepresiva, anxiolytika a já nevím jaké ještě pilule, jako by nebyl. A když se to zkombinuje vše dohromady, tak vznikají tyto nepochopitelné a nebezpečné situace.

K tomu jen malý komentář. Mě třeba vůbec nevadí někdo, kdo jede ve městě 40 km/h. Mě vadí, když tři takoví jedou vedle sebe ráno na pražské magorstrále a před nimi 100 metrů nikdo. Když pojedou tři takoví za sebou v pravém pruhu, tak ať si jedou třeba 20.
Na okreskách mi taky nevadí jeden, co jede 70, když jich ale jede 5 za sebou bez mezer, tak je prostě ani s relativně silným autem nepředjedu snadno. Pak buď můžu jet taky 70, to se mi ale moc nechce a nebo prostě celou dobu hledám, kde a jak je předjet a to opravdu není v dnešním provozu jednoduché. A v podstatě dneska neexistuje auto, s kterým by nebylo za mormálních podmínek bezpečné jet 100 km/h (tachometrových, tedy něco lehce přes 90 skutečných).
To výše uvedené jednání považuji za bezohledné od těch, co nemají schopnosti na to jet rozumně rychle.

Taky to ve mě evokuje vzpomínky na krásnou 530iA touring co jsem měl, dvojskla, lámací sedačky, měchy, spousta techniky, spousta komfortu, ideální cestovní vůz. No, teď je v péči dobrého kamaráda, tak mi to nemusí být líto, ale klidně bych si ji koupil znovu!
Poslední komentáře
- beastar, Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový...
Ještě větší blázen než jsem myslel. Troll to nebude na to píše... - Vapno92, Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte...
Pravdu povediac, aj to 1.0TCe by v tomto prípade fungovalo lepšie,... - Vojta, u blogu 159 problémů
To je problém servisů tak nějak obecně. Dřív jsem si myslel,... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
S tím servisem je to blbý. V jednom nespecializovaném servise... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Ono je to těžký, tyhle RWD sedany co mají vypadat sportovně... - Vojta, u blogu 159 problémů
Máme ta auta obě. 164 i 166. Přepracovaný je podvozek a kompletně... - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Myšleno oproti 164 přepracovaná - Bavoraczech, u blogu 159 problémů
Tak já nevím, platforma 166ky je oproti 166 hodně přepracovaná,... - Vojta, u blogu 159 problémů
To tak má překvapivě hodně lidí, zejména těch mimo autíčkářskou... - Vojta, u blogu 159 problémů
Právě že platforma je Alfou zcela nově navržená pro 159.... - Pólin, u blogu 159 problémů
Jak psal Krab: 166 je o třídu jinde a hlavně je to taky o generaci... - FidoBlack , u blogu 159 problémů
Auto stálo 85.. :D Takže jsem nad tvojí cenovou hranicí,... - st.paul, u blogu 159 problémů
...ešte jedna pre niekoho možno dôležitá vec. Aj základné... - Pochtli, u blogu 159 problémů
Jediná sériově vyráběná alfa, která se mi líbí, jinak... - st.paul, u blogu 159 problémů
Alfa Romeo SW, 1.9/110 kw, Automat, rok výroby 2007, kúpené...
Poslední inzeráty
1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem
1923 rok výroby
122 koní výkon
18 100 ccm objem
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž
67 komentářů