načítám data...

martinus

JménoMartin Kozel
BydlištěPraha-východ
Registracepřed 4.9 rok.
Poslední aktivitapřed 3.5 měs.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků21
Pozitivních komentářů u článků7
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

martinus
22. listopadu 2023, 09:14
0
Úsekové měření: Když se touha po penězích stane nebezpečnou.

Jen sem pro zajímavost doplním oblast okolo Říčan. Tam už je teď úsekové měření úplně v každé obci a rovnou několik. Všechno z celého rajónu kasíruje město Říčany a ještě si dovolí si stěžovat, že vybrat ročně 20M je jim málo. Letos už jsem jim 1000,- Kč přispěl za 60 na 50 na úseku, kterým jezdím každý den 2x. Takže jsem pako, ale občas se člověk prostě neuhlídá. A zrovna dnes jsem přispěl Městu Praha 600 Kč za 44 na 30 na široké, přehledné hlavní ulici. Ani nevím, že tam nějaká 30 je :-(

martinus
14. dubna 2021, 12:10
0
Ford Puma ST: Žabák, který se stal hothatchem

Tohle byla myšlenka, která mi naskakovala v hlavě celou dobu čtení článku, takže se také připojuji k dotazu.

martinus
24. února 2021, 10:47
13
Týden plný zajímavých novinek

Přestože nejsem ani trochu fanda elektromobility, tak teda Ioniq vypadá peckově.

martinus
15. prosince 2020, 10:59
3
Jízda na červenou: Jak nám semafory ztratily respekt.

Je to debilní, v jedné obci, kterou denně jezdím, je osazen semafor na přechodu pro chodce před školou. Potud v pořádku. Jenže ten semafor má v sobě i tuhle buzerfunkci. Takže pokud jedu 45 na 50, tak se zaručeně rozsvítí červená. Pokud jedu 70, tak to stihnu na oranžovou. OK. Ne vždy se mi chce rychle, tak ho prostě projedu na červenou. Mamlase, co tam pořád zastavujou, jsem si zvykl předjíždět. Po asi deseti letech, co takhle pravidelně jezdím, jsem ten semafor zcela přestal vnímat jako "semafor u přechodu u školy". No, nedávno jsem se rozčiloval, co že tam zase ten blbeček přede mnou zastavil, chystal jsem se ho tedy předjet. Naštěstí jsem si všiml, že na tom přechodu někdo přechází. Nevídaný to úkaz. Nemuselo to dobře dopadnout. Tento nepříjemný zážitek je samozřejmě zcela moje chyba, ale kdybych neměl v sobě vypěstovaný nerespekt k tomu semaforu, kvůli jeho buzerfunkci, tak by k téhle chybě nikdy dojít nemuselo.

martinus
21. října 2020, 17:13
2
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům

Henten tungsten, počesku máme ve zvyku mu říkat spíš wolfram. Ale jinak pěkný článek.

martinus
12. března 2020, 15:54
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Jo, celý rádio vyndavací ze šuplíku pamatuju z prvního Transitu, co byl ještě zadokolka :-)

martinus
11. března 2020, 13:03
3
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

A co takhle různé odnímatelné části autorádií? Jako třeba celý čelní panel, případně jen jeho tlačítka. Palubní telefon jsem měl naposledy v E39 z roku 2001, to není zas tak dávno :-)

martinus
23. ledna 2020, 08:08
6
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Hezkej článek, díky! Dokud se tahle série na autíčkáři neobjevila, tak jsem se o autobusy nezajímal vůbec a nevěděl o nich nic. Tohle jsou ovšem pěkně zpracované informace a rád se jimi obohatím :-)

martinus
20. prosince 2019, 09:18
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

1.8 TSI jsou problémové? Jak je na tom s výdrží DSG k tomuhle motoru?

martinus
18. prosince 2019, 10:48
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Souhlas, jako správný koncernový hejter jsem při výběru auta pro sebe zhodnotil, že tohle je jediný z koncernu pro lid, co bych doma snesl :-D Nevyhrál kvůli jiným věcem, ale to auto fakt špatný není.

martinus
10. prosince 2019, 16:55
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Další lahůdka, kterou mi tato E39 připravila, byl zdechlý kabinový ventilátor. Postupně si tak jako popiskoval, až jednoho mrazivého dne mi notně nespokojená manželka volá, že se jí mlží okno, ventilátor nefouká a že si můžu vybrat, že auto prostě nechá stát tam, kde je a nebo ho nechá sešrotovat.
Jsem masochista, takže jsem volil variantu A. Následovalo 6 hodin práce v mrazu. Demontovat palubku fakt není pro slabé povahy. No, oprava se zdařila, ale pro příště volím variantu B.
E39 a předchozí E46 mi podobných patálií připravily spoustu, ale jak to tady sepisuju, tak mi stoupá tlak a vyplavuje se mi adrenalin do krevního oběhu, takže to pro dnešek stačí...

martinus
10. prosince 2019, 16:47
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Tak zdá se, že auta a voda, resp. autoelektrika a voda se nemají příliš v lásce. Kdo měl někdy BMW, tak ví, že se umí velmi snadno, z různých důvodů, proměnit v pojízdný rybník. V takový rybník se proměnila i moje bývalá E39. Prostě klasika, přijdu k autu, mokré koberečky, tak si říkám, jasně, vysušíme, opravíme.
Bohužel po pár dnech stání a větrání auta jsem jej už nenastartoval. Baterka KO, jak potvrdil kolega voltmetr. Tradá pro novou startovací baterii, auto nastartovalo na první pokus a já spokojeně odjížděl na BMW sraz. No, zastavil jsem se hned po ujetí 20m, kdy mě displej palubního počítače informoval, že mi nesvítí pravé přední světlo a levé zadní světlo. Divné. K tomu jsem zjistil, že nefunguje elektrický posuv sedaček, to je ještě divnější. No, na sraz jsem jel Fiestou a po návratu domů jsem zjistil, že už nenastartuju, baterka zas vybitá. Jak to sakra?
Následovalo hledání závady s kolegou voltmetrem, procházení jednotlivých pojistek, po pár pokusech jsem zjistil, že na inkriminovaných místech (světla, sedačka) po zapnutí spotřebičů napětí spadne na cca 5V. Následovalo další pátrání, kdo zná E39, tak už se mi směje, ale já to tehdy fakt nevěděl. Nějakého zfetovaného německého inženýra napadlo umístit jednu z hlavních pojistkových skříněk pod sedadlo spolujezdce.
No, zkuste si vyndat sedačku spolujezdce, když nelze posunout ani dopředu ani dozadu. Následoval bypass vedení z baterky přímo do sedačky, trochu té gynekologie (aneb celou podlahu přece rozebírat nebudu, tenhle otvor musí stačit) a záhada byla objasněna.
Viz foto, elektrolýza je pěkná potvora. Po kompletním vysušení a získání vhodného dílu z vrakáče následovala výměna/odborná oprava pojistkovky a auto zase fungovalo správně.

martinus
19. listopadu 2019, 12:56
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Aha, už jsem to našel, to není úplně hezky udělaná funkce...

martinus
19. listopadu 2019, 12:54
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Kde se prosím ve spritmonitoru nastavuje ta připomínka servisu?

martinus
12. listopadu 2019, 15:34
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

S těma sedačkama v poslední generaci Mondea to asi fakt bude nějaký problém. Táta si jedno koupil, najede kolem 40 tis. km ročně a chtěl se toho velmi brzy zbavit. Nakonec našel firmu, která mu řidičovo sedačku upravila a teď je s autem velmi spokojený.

martinus
06. září 2019, 09:00
0
Německý solární elektromobil má v základní výbavě mech a lišejník

Na palubce přibude asi nová kontrolka: "Nezapomeň zalít mech!"

martinus
26. července 2019, 13:29
0
Totálně zklidněná doprava

Jezdit taxíkem taky není výhra. Někdy ke konci minulého roku jsem zažil taxíkem takovou jízdu, že už se mi do žádnýho nechce nastoupit. Cestuju hodně do zahraničí a tágo využívám k dopravě z/na letiště. No, onehdá jsem přiletěl těsně před půlnocí, na letišti vzal tágo, bydlím cca 25km za Prahou, tak se dročkař projede. No, taxikáři jsou blbečci, co udělají všechno pro to, aby ušetřili palivo. Takže po najetí na dálnici jedeme za kamčákem, nalepený na zadní traverze. Pak teda se taxikář rozhodl předjíždět. Tak to rozjel na 110 a šup ho přímo před ten kamion. No bylo to o půlnoci, provoz byl asi takový, že co kilometr to kamion a pět osobáků. Tenhle manévr opakoval pravidelně. A když jsme jeli bez provozu, tak plynulost = 0, chvíli jedeme 115, chvíli 130, zpomalit, zrychlit, jako by superb 3 neměl tempomat. Nevím, třeba nemá, ale i tak průměrný řidič zvládne držet rychlost na prázdné silnici zcela plynule.

Abych nekřivdil všem taxikářům, tak jel jsem i s dobrýma, většinou si s nima i rozumně popovídám, ale občas se najde fakt totální idiot, tak už s nima jezdím jen po Praze, na dálnici se bojím, takže když vímm, že po příletu pojedu domů a ne do kanclu, tak si nechávám auto na letišti, cítím se tak bezpečněji.

martinus
26. července 2019, 13:15
0
Totálně zklidněná doprava

Takových expertů potkávám každodenně dost, neustálé vyjíždění do protisměru. Na víceproudé silnici neschopnost udržet se ve svém jízdním pruhu. Zig-zagování mezi dělícími čárami. No, mobil, infotainment apod. je jedna z variant, druhá varianta je, že polovina lidí jezdí zfetovaná. Dneska kdo nebere nějaká antidepresiva, anxiolytika a já nevím jaké ještě pilule, jako by nebyl. A když se to zkombinuje vše dohromady, tak vznikají tyto nepochopitelné a nebezpečné situace.

martinus
26. července 2019, 13:13
5
Totálně zklidněná doprava

K tomu jen malý komentář. Mě třeba vůbec nevadí někdo, kdo jede ve městě 40 km/h. Mě vadí, když tři takoví jedou vedle sebe ráno na pražské magorstrále a před nimi 100 metrů nikdo. Když pojedou tři takoví za sebou v pravém pruhu, tak ať si jedou třeba 20.

Na okreskách mi taky nevadí jeden, co jede 70, když jich ale jede 5 za sebou bez mezer, tak je prostě ani s relativně silným autem nepředjedu snadno. Pak buď můžu jet taky 70, to se mi ale moc nechce a nebo prostě celou dobu hledám, kde a jak je předjet a to opravdu není v dnešním provozu jednoduché. A v podstatě dneska neexistuje auto, s kterým by nebylo za mormálních podmínek bezpečné jet 100 km/h (tachometrových, tedy něco lehce přes 90 skutečných).

To výše uvedené jednání považuji za bezohledné od těch, co nemají schopnosti na to jet rozumně rychle.

martinus
11. července 2019, 08:44
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Taky to ve mě evokuje vzpomínky na krásnou 530iA touring co jsem měl, dvojskla, lámací sedačky, měchy, spousta techniky, spousta komfortu, ideální cestovní vůz. No, teď je v péči dobrého kamaráda, tak mi to nemusí být líto, ale klidně bych si ji koupil znovu!

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem