načítám data...

Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Napsal nám Dan, který shání s relativně skromným rozpočtem zajímavé auto. Co mu poradíme? A co byste doporučili vy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Většina dotazů do naší rubriky “ptejte se” dorazí redakčním e-mailem, ale občas se urodí i na Instagramu. Třeba jako následující otázka, kterou nám poslal Daniel Publík:

“Zdravím, asi je pitomost se na to ptát někoho na Instagramu , zvlášť když nevím jestli si to vůbec někdo přečte… Ale k věci.. shanim nějaké první auto.. jenže nechci tuctovku jako fabie atd.. chci něco zajímavého buď interiérem, exteriérem, motorem nebo funkčností.. rozpočet mám necelých 70 000.. zase nechci aby mě to zarazilo při přidání plynu až do kufru a sežralo i s botama.. neměli byste nějaký typ? Vážně nevím po čem koukat.”

Je to dotaz značně volný, vlastně jediné zadání je rozpočet, to, že vůz má být zajímavý a také to, že jeho provozní náklady by neměly být úplně nesmyslné. Taková otázka má mnoho řešení a každý člověk by na ní asi hledal odpověď jinde. To jsem se rozhodl epiricky dokázat tím, že jsem v redakčním chatu položil každému z redaktorů otázku, co zajímavého by si za “sedmdesát” pořídil. A odpovědi jsou to vskutku různorodé.

 

Dan Borský: Mercedes A210

Tohle áčko není zrovna první volba v případě, že hledáte zajímavé auto. Nebo hezké. Nebo s dobrou pověstí. Z produkce Mercedesu jde zkrátka o vůz, který nemá početné fankluby. Ale zavrhnout ho bez přemýšlení by byla přeci jen škoda. Velice kompaktní rozměry usnadňují pohyb po městě. Skvěle se s tím parkuje, interiér je navzdory vnější velikosti překvapivě prostorný (díky unikátní sendvičové konstrukci) a pokud seženete verzi po faceliftu (rok 2001), tak se na něj i docela koukat. Vnější vzhled už patřičně zastaral, takže rozhodně nebude budit nežádoucí pozornost. Hlavní je tu ale motor, který se skrývá pod označením A210. Ano, tenhle prcek s hvězdou na přídi dostal pod přední minikapotu atmosférický zážehový dvoulitr (respektive 2,1l) o výkonu 140 koní. Není to sice kdovíjak mnoho, ale na tunu hmotnosti to stačí. Při troše snahy tak budete ve městě patřit jistě k těm rychlejším účastníkům provozu. 

 

Viola Procházková: Subaru Impreza

Kolem sedmdesáti, případně lehce nad, se dá sehnat už i ojetá Impreza, jako třeba tahle. V zásadě je to, zvlášť takhle v kombíku, docela normální praktické auto, ale za správných podmínek je s ním velká sranda. A správné podmínky jsou venku třeba právě teď. Takže pokud tu Imprezu nekoupí někdo ze čtenářů, asi skončí u Procházků…

 

František Čáslavský: Ford Sierra

Možná to nevíte, ale tento muž z Brna s dlouhými vlasy se vyznačuje mimo jiné tím, že si pravidelně pořizuje automobily, které vyžadují zvýšenou servisní pozornost a poté si soustavně naříká, proč že si nekoupil něco, co bude normálně fungovat. Tento postup aplikuje snad u každého svého přibližovadla. Jeho rada se tedy nese ve stejném duchu. Za sedmdesát by nakoupil tak odhadem tři ojeté Sierry v různých stádiích rozkladu a poskládal z nich jednu “pořádnou”. A s trochou štěstí by se prý mohlo zadařit a Fratišeksteinovo monstrum by mohla být taková “skorocossie” za pár. A to se vyplatí. Prý.
(Říká se tomu, že rád trpím… Asi je to pravda. – Pozn. F.) 

 

Adam Forman: Citroen C15D

Poslední měsíc, dva je náš redaktor ze Železných hor fascinován dieselovým užitkáčem z osmdesátek. Neustále povídá cosi o nezaměnitelném charakteru, užitných vlastnostech a dokonce i kráse. Jistě, tenhle malý pick-up je možná praktický, ale troufnu si tvrdit, že dnešní tazatel si asi takový vůz nakonec nekoupí. Nicméně – Adam ho doporučuje a dodává, že pro dokonalý efekt si vzadu nainstaluje postel a LED data projektor. Páč už toho covidování má plný brejle.

 

Jakub Pospíšil: Volvo 240

Jasně, že jsem vybral Volvo. Dneska se mu možná někteří smějí za maloobjemové motory a čínské vlastníky, ale tohle je auto z dob, kdy bylo v Göteborgu ještě všecko v pořádku. Je to zadokolka, čili to je petrolheadské (ale bez svoru) proslavená svou neprůstřelnou spolehlivostí, čili nebude stát na údržbě majlant. A navíc se již z kolonky “auto pro usedlého chudého otce rodiny v hnědém svetru” přesunulo do skupiny “fakt punkový povoz”. A to se vyplatí.

 

Jeník Machač: šestiválec se zadohrabem bez děr

Podle Jeníka je vlastně celkem jedno, co si má Dan pořídit, hlavně by to ale mělo splňovat tři podmínky. Tou první je pohon zadní nápravy, protože to je prostě základ. Dále dodává, že víc válců je víc a v rozpočtu by tak nějak dával smysl šestiválec (osmičky už za ty prachy budou v kaši) a poslední podmínkou je absence děr v karoserii. Koroze být může, ale ne úplně skrz. No a shodou okolností mu prý před domem stojí Cadillac CTS, který všechny tyto atributy má a za peníze nižší rozpočtu je na prodej. To je ale náhodička…

 

Honza Křeček: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Už to vypadalo, že tu nebudou žádné skutečně petrolheadské možnosti, ale naštěstí dorazil Honza se svojí skvělou volbou. Proč ale zrovna tuhle konkrétní Alfu? Jmenuje hned několik důvodů:
– Je to Alfa Romeo a navic kupé.
– JTS je vrcholná verze TwinSparku, jednoho z nejcharakternějsích motorů ever
– GT ma kufr i výbavu, aby se dalo normalně používat
– řadící paka GT JTS je boží a prostě ji chceš

A já k tomu jen dodávám, že jsem se neměl dozvědět, jak levně se dá tahle Alfa, co se mi vždy líbila, pořídit…

 

To jsou tedy knížecí rady členů redakce. Je něco z toho “skutečnou odpovědí” na Danův dotaz? Těžko říci, když na to tak ale koukám, obávám se, že spíš ne. Ale naštěstí jste tu ještě vy, milí čtenáři. Takže nás prosím v tomto bazarovém snění doplňte a rozepište se, jaká by byla vaše “weapon of choice” s rozpočtem sedmdesáti tisíc. Třeba se tam dočkáme i nějaké opravdové spotřebitelské rady. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

FidoBlack
11. února 2021, 13:59
1

U toho GT bych byl opatrnej s tím JTS motorem, ten je hodně náchylnej na olej atd.. Chápu že Alfa má být benzínová ale kdyby přeci jenom tak JTD.. :)

Ale jinak za 70? To je mraky aut, na sportovních vozech je celkem hezky vypadající Renda R19 2.0 99kw po GO motoru, nebo nějaký ten Del Sol...
Každopádně za mě zajímavý auto do 70 je jedno z mých oblíbených.. a to třeba Fiat Stilo 2.4 Abarth nebo Coupe :)

reagovat
martin_100
11. února 2021, 13:59
4

Tak jo dam spotřebitelskou radu. New beetle s 1,8T pod krovkama. Barbielook kterej na okresce překvapí.
A nebo transporter 3. generace. Za 7 pětek bude k mání celkej slušnej trojmístnej plecháč. Dozadu si udělá postel a bude mít krásnsý síto na holky. Nafoukaný nány se mu vyhnou oblouke, rádodajkám bude sympatický že se nebudou muset krčit na zadní sedačče nějaký fábie. No a dobrodružný holky do chovu budou z kchůl starý dodávky s postelí vlhký až u kolen.

reagovat
st
st. Padre
11. února 2021, 14:13
-2

Chrysler Sebring kabriolet - za těch 70k ho pořídí i s prvotním servisem. A tuctovka to není, třeba teď v zimě jich moc nejezdí.

reagovat
Avex
13. února 2021, 12:31
0

Stratus určitě, Sebring (2002+) spíš ne.

Adam Forman
17. února 2021, 16:00
1

Ehm, Stratus, jo? no.... Spíš rači ne :-D

Morec
11. února 2021, 14:22
0

Ježiš to Volvo mě chytlo, nebýt tak daleko snad bych se na něj jel podívat. A poradil bych Accord nebo Civic ;) Za 70 kolíků už se dá sehnat i nějakej s vyřešenou korozí a zajímavějšíma úpravama a bude to frčet po okreskách jedna báseň.

reagovat
martin_100
12. února 2021, 12:49
1

Sorryjako ale jedinej způsob jak vyřešit korozi starší hondy je vysoká pec :-D
Celkově je boj s korozí u starších japonců stejně účinnej jako boj s přílivem.

Morec
12. února 2021, 13:02
1

Dobře správně tam má být: "s nepotřebou řešit korozi". Třeba tohle za ty prachy, kdo z vás to
má.https://www.sportovnivozy.cz/136758-honda-civic-sport-ep2

JZ
Jan Zavrtálek
11. února 2021, 14:32
1

Zajímavé zadání, ze kterého se těžko určují preference... kdybych měl soudit podle sebe, tak bych to viděl na již výše zmiňovanou dodávku, nějaký pěkný transporter by se dal pořídit, člověk do toho nacpe spoustu kámošů i věcí a dá se v tom spát, pokud vyloženě člověk nemá ambice blbnout na okreskách nebo trávit víkendy na okruhu nebo srazech, tak považuju dodávku ze nejlepší auto pro mladýho člověka... je to prostě rozdíl v tom mít víc rád auta/nebo mít radši tu svobodu a cestování... Nevim jestli bych GT doporučoval jako první auto, jako je krásný, je zajímavý, ale když člověk nemíří k petrolhead autu, tak nevím jestli je to šťastná volba... zmiňovaný renault 19 1,8 16V je moje srdeční záležitost, ale je to auto pro fajnšmekra, je už dost staré a nejsou k sehnání díly... Můj osobní typ na originální auto by byl PT Cruiser, je kolem toho dobrá komunita lidí, dílů je pořád dost i z aftermarketu a rozhodně je to originální auto, v rozpočtu by se dala možná najít i verze GT s turbem, nebo nějaký málo jetý benzinový dvoulitr.

reagovat
krab
11. února 2021, 14:36
1

To je zase článek přesně o tom, si udělat kafe, chvíli přestat řešit práci a otevřít minimálně na čtvrt hodiny bazoš :-D
Teď nemám moc času, večer se na to vrhnu víc do detailu...

Po 10 minutách jsem lehce v koncích... možná by stálo za úvahu zajet do Olomouce a prohlídnout si GTVčko. Teoreticky by to mohl být fajn základ pro opravdu hezký auto. Body u mě sbírá za barvu, i provedení interiéru v tý látce se mi líbí, no, 1.8 Twinspark... to je otázka , třeba by to jelo hezky. No pěkný GTV s třílitrem už je dneska minimálně 200 tisíc , spíš 250 i víc... Takže možná "budget" verze auta, který má za mě vážně pěkný design by stála za to. Ale 70 na to nestačí. Na to by se nechal možná ukecat prodávající, ale pak +10 přihlášení + kdovíkolik údržba před sezónou, ale řekněme, že víc než 20 to stát nebude, když by si člověk údržbu udělal sám a nakoupil jen díly. Ve výsledku ... za kilo krásný auto
https://auto.bazos.cz/inzerat/132135530/alfa-romeo-gtv-bez-koroze.php

reagovat
Stanley
12. února 2021, 10:45
0

Ach jo, GTV... Kdysi jsem ho chtěl ve třílitru koupit a z naprosto malicherného důvodu (nevlezou se do něj kola) jsem šel do jiného. Krasavec. Dnes už bych do toho ty peníze nedal, protože by to místo jízdy skončilo u youngtimerovského mazlení.

Kuře
11. února 2021, 14:40
0

Ty jo blbec František mi vypálil rybník...

Jen je teda trouba a neumí to pořádně;)
Za ty prachy nemusí kupovat tři a stavět "skoro cossie", může koupit jednu a mít hotovo;))

Už sem to dával na fórum a protože to (pravděpodobně) nekoupím (ale jen proto že to nemám kam dát), tak to dám i sem;))

https://auto.bazos.cz/inzerat/131917875/ford-sierra-gt-coupe.php

reagovat
Bigg.I
11. února 2021, 17:26
3

orezla a olezla mrcha, na inzerci smrdi silene dlouhou, radsi bych koukal jinde

Mechanik
11. února 2021, 14:50
-1

MG ZF

reagovat
Stanley
12. února 2021, 10:46
0

To je které, nemyslel jsi ZR, ZS, ZT?

Sa
Sato
11. února 2021, 14:54
1

Nastrelím to čo najdalej od seba: Multipla, Omega, Lupo gti, Fiat Coupe :)
A teraz vážne, buď nejaká Alfa alebo by som počúval Jeníka. Honzovo navrhované GT bude asi najlepšie vyzerájúca pojazdná vec za 70tis, a pravedpodobne aj najlepšie vyzerajúce auto na ulici. Tú radičku možem potvrdiť, máme to v 147 (black cosi edition) a je to najlepšia vec z celého auta.
Alfa 159 1,8mpi bude zase celkom "moderné" a plnohodnoté auto za tie prachy, aj ked dosť zdechlé :)

reagovat
St
Staromil
11. února 2021, 15:44
0

Co jiného ode mne očekávat, než tyhle tipy ke shlédnutí...že...:-)))... Na jiná auta jsou tu jiní.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/19039588?goFrom=list
nebo
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18910870?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18955403?goFrom=list

a vzhledem k nákezdu, pokud je skutečný, tak by smusl dávalo i s trochou překročení rozpočtu tohle.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18907292?goFrom=list

Kdo se nechce proklikávat, řeč je o Mazdě 3 s motorem 2.0i. Exteriérem a interiérem možná pro většinu trochu "tuctovka", ale motorem a funkčností určitě ne...
-
Komentář upraven 11. 2. 2021, 15:45:45

reagovat
Kuře
11. února 2021, 16:05
1

Nejsem si tím úplně jistý, ale není to stejný dvoulitr jak v Mondeu?
Protože jestli ano, tak to žádná perla není...

St
Staromil
11. února 2021, 16:43
0

No, po pravdě, já si také nejsem úplně jistý, až takový "motorář" nejsem, ale myslím, že tam byl jen shodný základ, a to zejména u těch prvních verzí, ale pak si každý ten motor upravoval dál tak nějak už samostatně. Mazda to dotáhla až k variantě 2,3lr., resp. 2,5 ltr (ale na Mazdu 3 MPS rozpočet holt nebude..). Já mám zkušenost už s tím posledním v první generaci, to už byl šestikvalt a 150k. To už asi s Mondeem nemělo moc společného. Také je asi důležité hledisko, tedy jak chápat "perlu". Odborníci si to mezi sebou porovnají jinak. Pro mne? On ten motor je asi poměrně jednoduchý, až obyčejný?, perlou bych ho asi taky nenazval ( takže si vlastně trochu odporuju, že ?..vlastně taky "tuctovka" ? ), ale prostě normálně dobře a spolehlivě jezdí (pohrál si s ním po koupi pan Dufek...), je to atmosféra, s větší M6 jezdí mezi 7-8 litry, a nad 3000 ot se dokáže docela dobře rozparádit...

St
Staromil
11. února 2021, 22:18
1

...teď jsem k tomu našel tohle, kdyby Tě to zajímalo a já si alespoň doplnil vzdělání...:-)))..
http://www.autodufek.cz/blog/ojety-benzinovy-motor-mazda-mzr-nez-se-mazda-stala-skyactivni-bylo-lip/

ReVolte
12. února 2021, 08:47
1

Tohle je MZR což je Duratec. Podvozek je z Focusu a kastle je více hnijící Focus .)

krab
12. února 2021, 09:26
-1

Zajímavost je, že v ve verzi s nejvyšším zdvihem a 2.3 litru tenhle motor MZR/Duratec použil Cosworth jako základ pro stavbu závodního (polozávodního) motoru 2.3 Cosworth pro Caterham CSR. Má čtyřklapku, laděný svody, ostřejší vačky a hodně dalších věcí. 200 koní byl základní výkon a mohl mít až 270k podle naladění.

Ha
Hansoff
12. února 2021, 13:16
0

Tenhle dvoulitr má i soudobá Fiesta ST a na tu je k dispozici také spousta dílů na úpravu motoru.

St
Staromil
12. února 2021, 15:29
0

ReVolte:...trochu na odlehčení...:-)).. Focus ? Motor Duratec, to je trochu více zlobící MZR, podvozek je z Mazdy 3 a kastle je trochu méně hnijící Mazda... No, jsou to prostě příbuzní, nicméně to vlastně v obou případech jsou dost dobře jezdící starší auta.
Na Focus jsem původně myslel taky, ale byl jsem si skoro jist, že ho sem dá někdo jiný a níže se to i potrvrdilo...

Pkr
11. února 2021, 16:01
2

Já vždycky žasnu za jaké peníze se teď prodávají mondea ST200. Pokud neni zaklepanej motor tak je to super daily.
A co ještě xantie, ty už stojí o něco víc než koženej diář a pokud předtím někdo udělal koule, tak to bude zajímavé tím komfortem.

reagovat
JZ
Jan Zavrtálek
11. února 2021, 16:19
1

nedávno jsem zkoušel najít nějaký pěkný Mondeo ST200 (dpovídal jsem na 10 inzerátů a na asi na polovinu sem se byl podívat osobně) a pod 80k to všechno byly buď "tuningem" zničený vrány, nebo vraky s amatérsky vyvařenýma prahama a druhým motorem... kombi Mondea mají vždycky těžkej život a sedan je pod 100k z říše snů (snad jedině dovézt)... celkově mě tahle zkušenost dost odradila

Csaba
11. února 2021, 17:20
3

Dotaz (přístup tazatele) sympatický a "správný", i když si myslím že na Sautu (atd) zadat preferované palivo, cenu do 75t. a další poptávané parametry není nic těžkého :) a z toho co by se zobrazilo by bylo možné udělat si základní představu o tom co za tu sumu koupit lze a co už ne. Nějak takhle bych začal já a až v případě že bych si "nevybral" tam, zeptal bych se (třeba) tady :-) Nicméně, nemíním to jako kritiku, to vůbec ne :)

Až na tu na parodii na Mercedes bych klidně i souhlasil s tím co do placu hodila Zlokočka a páni redaktoři a přidal bych dvě herky které mě zaujaly "v rychlosti", jistě by se "vhodných adeptů" našly desítky...
První je Xedos 9 2.5: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/xedos/19040004?goFrom=list
Druhým první Audi A6 (fl. A 100) Avant, sice krapet dražší ale velmi pěkná:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a6/18969366?goFrom=list

reagovat
Ka
Karda
11. února 2021, 21:33
1
lu
lumix
12. února 2021, 08:13
2

Mě se moc líbí to Audi, vypadá ze je v poradním stavu, budu se muset zájem podívat, je čas na změnu a e46 se u mě nedočká veteránského věku asi, jak jsem zbrkle plánoval.

Morec
12. února 2021, 10:40
0

Legend je má Acura znaky, na volantu Honda a píše původ Rakousko, to nevim nevim,.. Ale pěknej interiér, vinko k ověření, za pokus by stál, jen náročnejší servis je u prvního auta trochu ošemetná věc.

Ka
Karda
22. února 2021, 00:08
0

Xedos mi utekl. Nakonec šel maximálně za 38 000. Cena padala raketově :)

Bigg.I
11. února 2021, 17:37
0

Škoda, že nám teho Dan napsal tak málo... jako moc je technicky schopný, jaké má prostory na nějaké domácí opravy a údržbu.
Jak zmínil František - Sierra do 70 000 kč závisí na hodně faktorech.
Najít Sierru DOHC okolo 50 000 kč.. slušnou.. a doufat, že tam nebude moc koroze a pak těch dalších 20 000 kč věnovat servisu. Tohle auto se ale kupuje s tím, že je člověk trošku technicky zdatný a má náladu lovit díly na bazoši a všude možně.

Zajimavej kombik s automatem:
https://auto.bazos.cz/inzerat/131719846/ford-scorpio-kombi-23-i-108kw-top-stav-jen-104tkm.php
Solidni Scorpio zde:
https://auto.bazos.cz/inzerat/132081537/ford-scorpio-20-dohc-youngtimer-1993-1maj-jiz-25-let.php

V cenovém limitu je teho eště hodně, záleží jakým směrem to člověka táhne, třeba Citroen BX nebo Fiat coupe.
Případně Pontiac Fiero:
https://auto.bazos.cz/inzerat/130605416/pontiac-fiero-1986-po-rekonstrukci.php

reagovat
lu
lumix
11. února 2021, 20:29
2

To Scorpio vypadá vážně skvěle, to bych bral hned. Takový pohodovy kočár na kochací projížďky krajinou. Ty sedadla vypadají jako křesla do obýváku.

ro
rock
11. února 2021, 17:55
2

Z autofrcu na mne kouká Celica '93 za 75 t... i když mám teda pocit, že autor té instagramové poptávky je zrovna typ zákazníka, kterýmu to současný majitel Celicy prodat nechce :-)

https://www.autofrc.cz/inzerat/toyota-celica-sti-1993/3231/?sort=1&gotoAction=vypis&cen_do=75000&rP=0


Jinak s tím Cadillacem už mne kurňa ne*erte, jnak posbírám, co mám po kapsách a pudu ho koupit. Pak mi bude doma strašit a nebudu vědět, co s ním - ale pro moderní a skoromoderní Caddy mám iracionální slabost.

reagovat
Initial C
12. února 2021, 18:27
0

Celica me taky napadla, tahle se vejde do rozpoctu, taky original stav, o neco mene najeto, akorat nema mrkacky. https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/celica/18648455?goFrom=list

beastar
11. února 2021, 18:11
8

Neni to v tehle rozpoctech jedno? Proste co nejlepsi mechanicky stav, neorezle, funkcni elektrika. A idealne existujici znacka. Pokud neni dobrodruh, nebo domaci mechanik.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/206/19036125

Krasny adept, brzy vsechny umrou na korozi a na debilni zavodniky. Top vybava, dobry rok. Jednoduchy auto na servis. Jasne 206 je plno ale takovych par...

reagovat
PachezZ
11. února 2021, 18:20
0

Jen k tomu volvu, zrovna na YT kanále Gingium staví sleeper se swapnutým LS6... 670whp

reagovat
La
Lada_Potucek
11. února 2021, 18:21
0

Za me pro mladyho BMW E46 s R6 benzinem - nejlip servisovatelny bavo, jeste ne uplne starej krap, nahon na zadni, vykon pro zelenace dostacujici a ridit se s tim taky nauci, kdyz to neohne o prvni lipu za vsi. V nejhorsim to jisti 88 lajku ve FB skupine #Srazy a Zahozy

Jinak...Alfa 147, Miata (jo do 70 to bude asi chudinka), Mini Cooper, Opel Calibra - vsechno benziny samozrejme, Focus ST.

Na druhou stranu, pokud to ma byt neco srovnatelnyho s Fabii, ale "zajimavejsiho", tak ten vyber bude asi daleko konzervativnejsi (klasickej Focus, Mazda 3, Civic,...). Co treba Mitsubishi Colt?

reagovat
Bigg.I
11. února 2021, 18:26
3

na bazosi chvilku litala Cervena Toyota Corolla 1.6 Si okolo 40 tisic, myslim, ze taky super nastroj.

Frankie
11. února 2021, 19:33
2

Mazda 3 v sedanu, Benzin, bez kovomorky pokud možno. Focus s 2 L benzínem. Honda Civic, Benzin. Nebo Fiat Cupe?

reagovat
Be
Beran
11. února 2021, 19:46
1

Na marketplace nekdo v Roudnici nad Labem nabizi Lancera v kombiku (podle me hezci nez sedan). Benzin 2l, 99kw, rok 06, 200t najeto, sport verze, za 65t.
Samotneho me svrbi prsty. Ale nevim, kdy skonci korona a muj HO. A nechi at mi rok jenom stoji u baraku a projizdim ho z povinosti :-(

reagovat
James
11. února 2021, 20:32
1

Citro XM pofacelift v co nejlepším stavu splňuje všechny požadavky snad kromě zajímavého motoru; a nebrat 2.5TD - praská hlava

reagovat
JH
Jan Havlíček
11. února 2021, 21:52
0

Na obrázku je Y3, tedy první generace. Ale i bych souhlasil, na bazosi už dlouho poletuje XM 2.0 TurboCT https://auto.bazos.cz/inzerat/130132775/CITROEN-XM-20-TURBO-CT.php podle fotek ve slušným stavu... Já bych ale teda XM chtěl v původním provedení Y3 s jednoramenným volantem a hranatou palubkou a pěkným interiérem. ANi by to nutně nemusel být PRV 3.0 V6 ale asi nejlíp. Nedávno jsem na jedno koukal v Holandsku.

JH
Jan Havlíček
11. února 2021, 21:56
0

A nebo rovnou https://auto.bazos.cz/inzerat/131158791/prodam-citroen-c6-27-v6-hdi-rv-2006.php ale to asi v rozpočtu bude problém....

Mechanik
12. února 2021, 07:50
0

To by chtělo ale slušnou rezervu na servis

James
12. února 2021, 14:13
0

Haha, no s tou rezervou na servis to můžu víceméně potvrdit: sám jsem nedávno v Německu neodolal Y3 V6 manuál kůže malý nájezd a ani tak to není bez X dodatečných vedlejších nákladů a delšího pobytu v servisu. Ale co bych pro uctění památky opravdových Citroenů neobětoval :)
Ale zrovna ten podvozek a vše s ním související není žádná drahá katastrofa jak si všichni myslí, samozřejmě pokud to už komplet nemá za sebou u neudržovaných a olítaných kusů - to ale opět platí pro skoro jakékoliv auto. Zrovna ten podvozek bych řekl že je velmi silné místo tohohle auta obecně, a to i z hlediska nákladů na průběžnou normální údržbu.
Je nezbytné opět stejně jako u jakéhokoliv auta (a tady to platí dvojnásob) koupit slušný kus a mrtvice nechat ležet někomu jinému.
Mnoho o tom ví místní člen Michal88 z XM klubu, který tu o tom napsal pár velmi dobrých informativních blogů, XMa dlouhodobě provozuje a sám si je i servisuje.
V případě tohohle auta je podmínka mít mechanika co se na to specializuje, a/nebo být trochu zručný a ochotný si o tom něco pozjišťovat, abych si většinu dokázal udělat sám. Nic z toho není (nemusí být) extra drahé a nemožné, ale prostě je to o něco komplikovanější než servisovat nějakou Feldu, na kterou je všude všechno a poradí si s ní každý.

Jinak ano vím že na obrázku je Y3, to jsem připojil jen pro nějakou ilustraci co to XM je.
Naprosto souhlasím s tím že Y3 zvenku a hlavně zevnitř vypadá mnohem zajímavěji než pofacelift (proto jsem naskočil do Y3 i přes ta úskalí teoreticky větší poruchovosti), u toho poface bych ale očekával trochu lepší stav v průměru (protože budou o pár let mladší) a o něco vychytanější spolehlivost už z fabriky. Kdybych neměl Y3, tak si ten poface na častější ježdění asi nakonec koupím sám.

Samozřejmě když bych měl být maximálně kritický, tak pravdu má Beastar: v téhle cenové relaci raději moc neexperimentovat, a koupit skoro cokoliv co je 4válec benzín manuál neshnilé + co nejlepší celkový stav. Toyota, Honda, ... ale klidně třeba i Dacia, Škoda Felicia, ... když to budou splňovat. Exkluzivita nula, zato spolehlivost maximální, servisní náklady a problémy nejnižší.
ALE... jsme na Autíčkáři přece ne? :)

Csaba
12. února 2021, 17:41
1

"... jenže nechci tuctovku jako fabie atd.. chci něco zajímavého buď interiérem, exteriérem, motorem nebo funkčností.." zněl požadavek tazatele, takže za tu feldu by Tě nejspíš nepochválil :)

Blix
12. února 2021, 08:03
3

https://auto.bazos.cz/inzerat/132050573/peugeot-106-rallye-16-8v.php

Mě se moc líbí tohle. Splňuje to se zadání všechno :)

reagovat
Ha
Habakukk
12. února 2021, 08:23
-2

Pokud bych měl 70 litrů na sranda auto tak bych šel pro AR 156 s malým Bussem. Auto asi ničím nevyniká, ale prostě jsem jej vždycky chtěl.

reagovat
Sa
Sato
12. února 2021, 09:21
4

Ako prosim? To auto nicim nevynika?

Ha
Habakukk
12. února 2021, 09:36
1

No je to obyčejné auto své doby dnes většinou ve stavu polovraku a ano ten motor, ten motor.

beastar
12. února 2021, 11:13
5

Auto vyniká dnes totálně dojebanou elektrickou, zanedbanym servisem většiny kusů a často podvozkem ve smrti. Za tenhle rozpočet to nejde sehnat tak aby to auto bylo hotový k jízdě bez obav. Vím to teď sem to řešil asi měsíc všechny vraždy z inzerce sem viděl. A to byl rozpočet větší. Shání to kolega k té naší 166 stříbrné z blogy kdysi. Jako vyjet pro to ven tak dobrý ale cz a Deutsche při hranici bad badbad..

krab
12. února 2021, 11:46
0

S tím bych souhlasil... je to k prdu, ale opravdu hezký fakt zajímavý starší auto s nějakým charakterním motorem, designem, který dodnes baví atd atd.. prostě za 7 pětek není. Taky pořád furt čumím v inzerci po zajímavejch autech a je to spíš bída.. AR má smůlu v tom, že 80% těch starších aut v minulosti vlastnily lidi co na tu údržbu zvysoka ... víme co. A dát do úplnýho pořádku podprůměrnou 156 2.5 V6 bude klidně stát kilo i víc... klempíř, lakýrník, autoelektrikář, čalouník na dílčí opravy, mechanika atd, Občas se něco pěknýho objeví, ale nestojí to pochopitelně málo. A to říkám obecně.

Anebo se tu a tam vyskytne něco pěknýho, ale zas verze auta co nechceš - viz něco jako E39 520i bez výbavy. A to je takový s otazníkem jestli jo nebo ne... i když možná i to je svým způsobem výhra, kdyby se do kila nějaký takový auto objevilo.

Ha
Habakukk
12. února 2021, 11:47
0

Tak nějak vnímám, že tady budou auta spíš jako základ na stavbu pěkného kusu než auto kup a jezdi. Kdy by taky pumpoval peníze do auta za 50 litrů které chce poslat dál do světa.

Sa
Sato
12. února 2021, 12:07
0

Suhlas, za ten rozpocet je to nezmysel, reagoval som len na to slovne spojenie. Oleje rozvody svicky podvzok brzdy gumy, to je tych 70+ ako nic. A to sa este nic nepokazilo

James
12. února 2021, 14:24
0

Když už, tak 166 je prý aspoň větší tank, a tam kde se 156 už rozpadla za hranici opravitelnosti, tam by 166 ještě mohla jakž takž chvíli fungovat. Ale i tak se na ní bude vztahovat všechno výše napsané o dojebané elektrice, vytlučeném podvozku, a prostě rozumný kus bez nutných investic v mnoha desítkách tisíc za málo nebude. Busso jako takové je prý i mechanicky celkem odolný motor, když aspoň občas někdo vymění olej a nějaký ten filtr. Když...

beastar
12. února 2021, 15:22
4

Jo to se shodneme všichni vlastně píšeme realitu. 166 je bytelna ale dnes když do nich lidi nedali potřebné finance jsou v háji. Kdo má pěknou neprodá. A156 tj ještě mnohem smutnější story. A ano za 70 moc jako zážitků za volantem bez investic nenajdeš. Ono ani za kiliana.

Sa
Sato
12. února 2021, 17:41
0

Ono tie cenu su rovnake alebo aj vyssie ale tie auta su cim dalej starsie a starsie. Ja som kupoval moju 156ku busso ako 11 rocne auto za uplne smiesnu sumu. teraz by stala viacej, ale havne uz by mala 20 rokov co uz prinasa specificke problemy. Terajsie 11rocne 159ky stoja 3x tolko. Predpokladam ze za par rokov 11rocne giulie budu zase za 3x tolko.
Ale stale sa imho da za 70 carovat, kupit suncicku za 40, 30 nechat na prvotny servis a potom to lepit a lepit. Len je to financne tak trochu nezmysel, musi byt v tom to srdce, a neocakvat ze vsetko na aute bude fungovat :) Ak ide len o prepravu tak radsej fabku na operak. Vraj ich rozdavaju na slovensku za 170E s dph mesacne, kamarat vravel, neoveroval som to.

Vojta
14. února 2021, 19:14
1

156, 147 a GT jsou prakticky identická auta se stejnými problémy. Mrdky to jsou všechny a k tomu tady doporučujou ten úplně nejhorší motor co se do toho dával... :D

Ha
Habakukk
15. února 2021, 08:06
0

Jako to malý Busso nebo to JTS v textu?

Vojta
15. února 2021, 09:06
1

JTS pochopitelně. Je to motor Twinspark jen s přímovstřikovou hlavou, takže kromě toho zadírání (ano, zadíraj se a hodně, i ta krásná modrá 156 s tímto motorem, co tady byla před časem se pár měsíců po recenzi zadřela) trpí i na další problémy typu karbonování, KO vstřiky, hrubý chod, špatné starty... není o co stát :)

beastar
15. února 2021, 10:27
3

Vojta: Nevím kdo tě minusuje máš naprostou pravdu. Zadržených sem viděl několik. A to ještě v dobách kdy ta auta měla tak do 150000 km a stala docela dost. Sralo se už tenkrát a tohle byla taková ta pomyslna perla.

Vojta
15. února 2021, 11:33
0

Nevím, ty lidi tu jsou divný. S tebou se občas na něčem neshodnu, ale globálně ano, zejména na věcech se kterými máme zkušenosti oba. Prostě AR si to podělala tím, že dělala levný mrdky a prodali toho hodně, dneska je kvůli tomu nikdo nebere vážně. Ty auta výše jmenované prostě obecně špatné jsou, to se tak nějak dneska už ví. Poslední GTčka a 147 jsou roky 2009/2010, což si teda v té době koupil jen zoufalec co nevěděl, co s penězi. A i tyhle auta už dnes končí v lisu, protože jsou dojetý cu grunt a opravují se dokola ty samý věci. Chápu, že to ty lidi láká.
Jiná situace jsou ty 166, 159... celkově kvalitativně auta na přijatelně slušné úrovni, ale končej na ty provozní náklady prémie. Kupují si to lidi, co nemaj ani tu kupní cenu, natož prachy na servis. Ale aspoň se dá koupit slušný základ, kterýmu ten servis uděláš a fungovat bude. Nehnilou 156 dneska nekoupíš a pokud náhodou ano a začneš ji používat, tak to za dva roky zameteš.

Po
Polaky
12. února 2021, 12:10
2

Možná není třeba utrácet až tolik peněz.
Rover 216Si s klimatizací
Jedna se o můj vlastní inzerat.
Spousty odborníků tady bude chytracit, ale tohle auto není vůbec spatne a k perfektnímu stavu mu chybí skutečně málo.
https://auto.bazos.cz/inzerat/131165397/rover-216-si-1997-ekodan-zaplacena.php

reagovat
Rush
12. února 2021, 12:45
0

Tohle mě taky napadlo, i když spíše jako MG, kdy to má trochu jedlejší vnitřek. :-) Ale za ty peníze proč ne. Zajímavé ve smyslu, že to nestojí na každém rohu, to určo je. :-)

Jinak je ale zadání tak obecné, že se tam vleze cokoli, je to spíš otázka vyváženého poměru zajímavosti a racionality. Za 70 koupí občas i Lancii Thesis, ale bude to možná spíše zahradní exponát. Z druhé strany spektra zajímavosti je svým způsobem i pistáciová fabie, ta není tak peckovní, ale zas bude nejspíše pojízdná. :-) Ale člověk by se radši stejně viděl v tom Jeníkovo Kadyláčku. :) A za 70... bych mu mohl skoro nechat svého eStajpa a popřát hodně zdaru. :)

Jakub Pospíšil
12. února 2021, 15:30
1

Sakryš, to je za 22 tak dobrá nabídka, že jsem fakt rád, že je to auto tak daleko od Prahy... :D

Po
Polaky
13. února 2021, 16:03
0

:-) svézt se, tak by ta vzdálenost nebyla tak hrozná :-D koho jsem tím z okolí svezl, tak nevěřil, že je pod kapotou 1.6ka

eLzyx
12. února 2021, 12:50
0

něco zajímavého, servisně nenáročného, netuctového za 70? Výkon není zas až tolik potřeba? Hm, napadlo mě Volvo C30 ve 2.0. Rozvody řetězem. Až na mírně vyšší spotřebu oleje (Ford no) je ten motor docela bezproblémový. Jen tahle auta nějak došla. Byla, nejsou. Všechno je za kilo a víc, a v jednašestce.

reagovat
po
powpow
12. února 2021, 13:09
0

Tak se zas ozvu s tím mojim starým krapem. Mitsubishi Space Runner první generace. Ty co jsou k mání mají málo najeto, nerezli, jsou k neutahani, z jedné strany coupe, z druhé combi, jezdej rychleji než vypadají, klima byla v základu a tady koukám je jeden v pěkným stavu dokonce 4x4
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/space/18878369

Je to moje nejoblíbenější auto co jsem měl.

reagovat
po
powpow
12. února 2021, 13:16
1

JDM verze je samozřejmě s 4g63t

He
Heretik
13. února 2021, 19:45
0

Sedí se v tom tak vysoko jak ve Space Wagonu?

lu
lumix
12. února 2021, 13:32
0

Pokaždé co čtu komentáře, tak opět a zase nabývam dojmu kolik aut mi chybí v garáži a pokaždé mám nutnou potřebu něco koupit. Ať už zmiňované Audi 100 nebo Scorpio či Volvo 240.

reagovat
beastar
12. února 2021, 16:28
2

Audi 100 doporučuju. Taky bych si jedno hned nasal s 2.3. Auto roku 83 tuším :) Scorpia sbírá kamarád Láďa má jich 6. A ano na dobu vzniku to je naprosto krásný auto a když s tím driftuje tj koncert skoro až nepatricne.

Morec
13. února 2021, 12:40
0

Sakra, ono už tu je...

ransom
13. února 2021, 13:43
2

Beastar:
Hele, já už se dlouho zdráhám někoho zeptat, protože je mi to trapný.
K čemu je vlastně dobrý tohleto driftování? Několikrát jsem se na to koukal, a furt mi uniká smysl. Přijde mi to stejný jako scrathing na gramofonu: Někdo položí desku, nasadí přenosku, a místo aby desku poslouchal, tak s ní cuká tam a zpátky. Na motorkářšký šou zase někdo točí zadní kolo, dokud nespálí gumu. To mi taky palice nebere.
Dá se třeba driftem ujet policajtům od vykradený banky - samozřejmě mimo filmové plátno?

ro
rock
13. února 2021, 21:29
0

No, ještě v 70. letech se jezdilo (imaginárníma) dveřma napřed dokonce i v F1 a ještě v 90. letech v rally. Takže určitě to byl rychlejší způsob v dobách, kdy auto neumělo projet zatáčku jak po kolejích (jinak by to nepoužívali), ale vývoj podvozků holt pokročil.
Navíc tam asi může být určité uspokojení v udržování auta na hraně řiditelnosti.
A pak je tam samozřejmě vliv záležitostí jako Initial D (ať už jako manga, anime seriál nebo film), holt se dotyčný cítí cool prodavač tofu.

beastar
14. února 2021, 00:38
0

Ransom to se ptáš ale špatného člověka. Já mezi Drift specialisty a fanoušky nepatřím. Mám rád čistou stopu a awd auta v první řadě. Lidi co se sklouznou znám a určitě je dobrý to umět. Nejen z těch důvodu co popisuje výše rock. Vůbec zvládat řízený smyk je vcelku dobrá věc.

V určitých situacích je to efektivnější a samozřejmě efektní. Takže i při ujíždeni to může pomoci kdekoliv. Pčr neujedes nikdy pokud mají čas se za tebe pověsit a není to ve 2 ráno mezi Prdeloven a Mrdinou v okrese Nemanice.

ransom
14. února 2021, 08:31
0

Rock: Najdeš nějaký starý video, jak se jezdilo ve F1 bokem napřed? Protože v těch sedmdesátých letech už jsem se na formuli v televizi koukal a sbíral modely monopostů... To se určitě nedriftovalo.
Beastar: Toho jsem se bál. Tak já se na tu banku asi vykašlu. Navíc jsem si vzpomněl, jak jednou brácha cestou do banky v Českým Brodě našel v kontejneru před nějakou stavbou pěknou starou vzduchovku, a jak ho s tou vzduchovkou ochranka vyhodila. To je furt samá komplikace.

beastar
14. února 2021, 14:45
0

No tak to vidíš navíc za loupež je až výjimečný trest. Pokud nejsi premiér a bývalí komouš. Což podle mě nejspíš nejsi. Jít se vzduchovkou do banky dokonce i v Brode je trochu kravina ne?

ro
rock
14. února 2021, 15:15
1

Třeba tady jezdí řízeným smykem přinejmenším v zatáčkách Becketts, Club nebo v šikaně Woodcote...

ro
rock
14. února 2021, 15:16
0

...čas videa je náhodný, pusť si to od začátku, kouká se na to hezky.

Tomino
14. února 2021, 15:35
0

Jenže drift a ty jezdecké techniky používané tehdy ve F1 nejsou jedno a to samé. Four wheel drift a powerslide je něco jiného než současný drift. A i tehdy (šedesátá, sedmdesátá léta) ve F1 měli závodníci různé jezdecké techniky, třeba Jim Clark byl typický svým brzkým apexem, naopak Jack Brabham jezdil powerslidem. Poweslide = auto v přetáčivém smyku za apexem, drift = už před apexem.

Jinak díky za hezké video.

beastar
14. února 2021, 16:57
2

No jo taky ty formule jezdili tehdy úplně jinak že. To teda vím leda tak teoreticky ale je to evidentní. Taky se s nima skákalo a jezdilo do kopce:) Jinak jako hezky popis Tomino. Jen nevím jestli to člověk jako Ransom pochopí, že jde o regulérní jezdecké techniky a ne jen zábavu pro kluky v ksiltofce na parkovišti.

Já jako nejsem žádný drifter a když se mi povede power slide s tím keplem, co mě teď vozí mám z toho spíš strach. Tihle kluci co vozí ty starý Scorpia, bavoráky a omegy ty k tomu umí přijet do drifty. Protože to trénují furt a všude :) No nicméně dobrý jako vysvětleni k čemu to je dobrý asi stačí.

Plus dodám za mě že já toho fanda nejsem a lepší pocit mám třeba z pohledu na 800hp Imprezu Pikes Peak jak to jede totálně celý na hraně přilnavosti, ale fakt jak vlak...

ransom
12. února 2021, 17:13
2

Docela nedávno jsem někde zahlídnul Pontiac Aztek. To by byl totálně výstřední úlet zejména pro milovníky seriálu Breaking Bad. Přitom auto praktický, šestivál v automatu. Ale už se asi prodal.

reagovat
je
jerry
13. února 2021, 12:29
1

Plno uváděných aut je super výběr. Ale do 70 tis. a aby to nebyla kasička? Požadavek totiž je, aby ho to nesežralo i s botama. Tak na to pozor.

reagovat
Ha
Hanyz
13. února 2021, 19:37
0

Osobně bych koukal po Hondě Civic kolem roku 2003 1,4 16V s tím, že rozpočet na nákup 50k a zbylých 20 na eventuální nutné opravy (což je ale doporučení platné pro libovolný vůz v tomhle rozmezí.).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem