reklama
načítám data...

Hrdinové za babku: MG ZS 180

Pořídit sportovní auto se šestiválcem za dvě výplaty se zdá býti čirou utopií. Anebo že by přece jen existovalo řešení?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Hrdinové za babku: MG ZS 180

Naši rubriku bazarový snílek určitě dobře znáte. Rozhodli jsme se ji však trochu rozšířit o novou podrubriku “Hrdinové za babku”. Ta bude věnována některému ze zajímavých aut, která se nacházejí v těch nejspodnějších patrech automobilového trhu a lze je pořídit za dvě průměrné výplaty. Pro širokou veřejnost to jsou možná jen kusy plechu čekající na svou poslední cestu do benzínového nebe, my si však myslíme, že i v tomto cenovém spektru lze nalézt skutečné hrdiny.

Dnešní hrdina za babku sice vyjel z továren v roce 2002, jeho kořeny však musíme hledat až v roce 1995, kdy se světu představil Rover 400. Dítě lásky mezi Hondou a Roverem, využívající kopu japonské techniky z Hondy Civic, se však v konečném důsledku dovyvinulo ve velmi britské dílko. Z oněch sdílených položek zmiňme třeba interiér, jež je z velké části designově shodný se zmiňovaným Civicem 5G “anglánem”, ale především podvozek. Nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu slibovalo slušný potenciál. Původní Rover 400 však žádný lamač rychlostních rekordů ani instantní vyplavovač adrenalinu nebyl. To až na sklonku života značky Rover, se čtyřstovka, tehdy po výraznějším faceliftu prodávaná jako model 45, reinkarnovala v chuligána MG ZS 180.

Pod kapotu se nastěhovala vé šestka z Roveru 75, nový podvozek byl nejen patřičně přitvrzen, ale přisál auto o 20 mm blíže k silnici, gumové silentbloky byly už z výroby nahrazeny polyuretanovými, pamatovalo se i na větší brzdy a řízení dostalo rychlejší převod. Všechno se projevilo. Z poněkud rezervovaného původního Roveru se najednou vyloupnul řvoucí, tuhý a lehce neurvalý hulvát s velkou dávkou britského charisma. Navíc stále nabízející pět míst pro pasažéry a poměrně velkorysý zavazadlový prostor. Tenhle kompakt se šestiválcem se teď prosím dá sehnat za 60 tisíc. Je to snad jasný tip pro spěchajícího tatíka rodiny, který má poměrně hluboko do kapsy, ale chce si na cěstě vymlátit i ty nejskrytější touhy své pubertální duše?

reklama

Prim v dojmech z jízdy v MG ZS 180 hraje motor. Dva pětka sice ve spodní polovině otáčkoměru nemá tendence hrát si na nezkrotnou bestii, jakmile se však dostanete do horní poloviny ciferníku, začne šestiválec za krásného mechanického řinčení dostávat grády a hnát se neohroženě vstříc omezovači, jak se na pravé sportovní srdce patří. Podvozek je sice tuhý a nezainteresovaní členové rodiny zřejmě budou z jeho snahy věrně kopírovat každou nerovnost věrně dosahovat pravidelné nevolnosti, ale tatík bude nadšen. Britům se totiž podařilo nejen vymazat náklony karoserie, ale také nějak zamaskovali velký motor na přední nápravě, takže ZS ochotně mění směr a zatáčky hltá jak hladová štika. Především však tuhost překvapivě není vykoupena odskakováním na typické zapadlé hrbolaté okresce. MG sice dá o výmolu vědět rychlým pohybem v podběhu, avšak poslušně ho spolkne a vůbec se nechce nechat rozházet. Přidejte si k tomu přesné a citlivé řízení ještě s poctivým hydraulickým posilovačem a vpravdě devadesátkové reakce na plyn a zní to jako zázračný recept na hot sedan za pár korun, který jen tak mimoděk ještě spolkne rodinu i s kopou zbytečností na dovolenou a který jakousi záhadou nebyl světem objeven. Leč v pravdě devadesátkový je i interiér. A to nejen designem. Materiály a zpracování působí poněkud chatrně a se stoupajícím počtem lehkomyslných majitelů je to jen horší a horší. Nadšení tatíka pak dokáže spolehlivě zchladit i převodovka. Ta by možná mohla udělat solidní kariéru ve starém Peugeotu, ale do spotovně laděného auta se gumová kulisa s nepřesným chodem a nejasnými kvalty vážně moc nehodí. A já pevně doufám, že běžně funguje pětistupňové ústrojí v MG aspoň o kousek lépe, než ve dvou exemplářích, které jsem mohl vyzkoušet a kde bylo řazení vážně mizerné.

Tím posledním výstražným prstem, na který by měl dbát případný zájemce o ostrý sedan z ostrovů, jsou provozní náklady. Ne že by byly nějak astronomické, ale oproti konkurenčním hot hatchům budou lehce vyšší a v konečném důsledku trochu otupují lesk přívětivé ceny. Dva a půlka pod kapotou si ráda cucne přes deset a sem tam k tomu přidá i nějaké to deci oleje, ovšem té to rádi odpustíte pro její nakažlivý charakter a navíc se jedná o spolehlivý motor. Tedy až na systém VIS – systém sání s variabilní délkou opatřený plastovými klapkami, které se rády lámou. Problémem je spíše velikost motoru. V6 se vešla pod přední kapotu napříč jen tak tak a to samozřejmě znamená špatný přístup k většině motorových periferií, takže si servismani připočtou peníze za práci. Mezi nákladnější opravy se počítá třeba výměna rozvodů a spojky a také některé další díly se nalézají v lehounce vyšší cenové hladině. Tuhý podvozek se na rozbitých cestách rád vymlátí. No a v neposlední řadě je třeba vzhledem ke stáří i původu počítat s různými nefunkčními drobnostmi. Tou nejhorší kletbou je ale nejspíš věc, za kterou MG nemohou. Velká část ZS180 se do Česka dostala až jako levné ojetiny z x-té nezodpovědné ruky, což se podepsalo na jejich stavu.

Jak na tom budem modrý kousek prodávaný v jedné z poboček největší sítě autobazarů, můžeme jen hádat. Visuálně nevypadá vůbec zle. Snad jen pravý blatník dokládá svým špatným lícováním svědectví o nějakém tom šrámu z minulosti. Ale zbytek auta působí rovně a zachovale a také interiér se jeví jako nezasažený prasetem. Tohle konkrétní modré MG se původně začlo prodávat na cifře 90.000 Kč už před nějakou dobou a jelikož je veřejným tajemstvím, že v oné zmiňované síti autobazarů nemají příliš rádi ležáky na placu, je vysoce pravděpodobné uhádání další slevy přímo na místě. A to už je opravdu zajímavá nabídka za sportovní kompakt, kterému se bude z pod kapoty linout plnotučný zvuk a ne chrčení vyhoněného čtyřválce.

Motor: atmosférický šestiválec do V 2 497 cm3
Výkon: 177 koní (130 kw) v 6 500 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 4 000 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová
Maximální rychlost: 224 km/h
0-100 km/h: 7,7 s 
Pohotovostní hmotnost: 1 235 kg 
 


Související články

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

krab
31. prosince 2016, 10:25
0

Skvělej mini testík Vavrisi. Pro tyhle podivnosti z ostrovní země mam velké pochopení. Jak jinak, že? :)
Jednoho chlapíka znám co ZS180 má, má i MGB (V8 dobovou přestavbu) a další 75 V6 :) .. v ničem jiným než MG / Rover už posledních 15 let nejezdí.... to je v Čechách dost rarita.

A připomělo mi to kdysi můj zájem o ZT260. To je Rover 75, předělaný na zadokolku s motorem 4.6 V8 původem z Mustangu před/předchozí generace. Dokonce jsem se s majitelem setkal tenkrát v Sosnové, probíhala nějaká akce a on mě nabídnul ať se s tím svezu. Ne na dráze , ale po okolí. To je tak 5let odhadem zpátky. Bohužel mě to moc nenadchnulo, řízení bylo trošku tupější a motor taky vyloženě neoslnil. No, bylo to dost těžký auto. A stálo kolem 300tis, což nebylo málo. Tak jsem to nekoupil, ale poděkoval za prohlídku. Přemýšlím, čím jsem tenkrát běžně jezdil? Asi na 90% s BMW 523i E39. A můj exemplář byl opravdu v perfektní technické kondici a právě ty chybky toho MG ZT při přesednutí bohužel hodně vynikly. Letmým pohledem na mobile.de, vidím asi všeho všudy 5 ZT260, s cenama od 14tis Euro. Takže, je to už sběratelská věc. Oni jich totiž vyrobili hrozně málo.
Tiff Needel jedno řídil :)

reagovat
zimbic
02. ledna 2017, 13:32
0

Tímhle jsem se chtěl vždycky svést, je to taková M5 po britsku. Zajímalo mě rozdíl mojí 75 V6 2.0, proti MG ZT 180 a MG ZT 260. Docela jsem zvědavý jestli jsou jejich sportovní verze taky tak uhoupané a občas gumové jak ta normální s tou je rychlý průjezd zatáčkou značně nepříjemný proto jezdím jak řidič slečny Daisy.

krab
02. ledna 2017, 13:56
0

Je to raritka. Nevím jestli vůbec nějaká další ZT260 v ČR je. Tahle byla tmavočervená, byla teda v minulosti opravovaná, ale celkem dobře, nevím jestli si jí nakonec ten pán nechal a nebo někomu prodal.

Právě, že jsem si to taky představoval jako M5 po britsku. Jenže, to je hodně vzdálená představa realitě. Na druhou stranu první lehce smíšenej dojem nemusel nutně být ten jedinej správnej. Ono taky v tom hrála roli cena. Za 300 to už tehdy pro mě byla drahá sranda a dát tolik peněz za "automobilový omyl" jsem vydat nechtěl. Ale těch pár kousků co jsou na prodej dnes stojí vlastně ještě víc, takže prostě je to taková sběratelská raritka.

ZS180 s článku Vavrise nemusí být špatnej kup. tam je to o jiný ceně, tak za tyhle prachy si někdy člověk může dovolit zkusit takovou šílenost. On je to vlastně Civic s motorem V6, což nezní jako vůbec špatnej recept.
Ale kdyby někdo váhal mezi tím a Cliem Sport 172 a nebo Focusem ST Mk1 a nebo obdobným hot hatchem tak asi je jasné co bych radil. I když ZS 180 je vlastně hot sedan. takovejch taky moc neni :))

zimbic
02. ledna 2017, 14:04
0

No dneska ceny startují na pul milionu letí to nahoru, za to si radši koupím M5 e39 a zbyde mi dost peněz na servis. Jinak co jsem tak koukal a četl recenze z M5 jsou větší emoce z jízdy, MG to tlumí jako standardní model.

No z trojice vybraných je můj osobní favorit Clio Sport 172, ale moc nemůžu soudit zatím jsem ani jedním nejel třeba by mi po vyzkoušení sedlo něco jiného. Jinak hot sedan s šestiválcem za 60k, myslím že to nemá moc konkurenci v poměru cena/výkon/přepravní prostor. Jen servisu bych se možná trochu bál Rover je trošku mrcha na servis a díly se blbě shání, zvlášť do motoru.

krab
02. ledna 2017, 14:29
0

S M5 bych to radši nesrovnával :) ... I když taky jsem neměl možnost v ní jet. Měl jsem leta E39 ale obyč model. A to je opravdu dobrý auto.

ZT 260 ještě půl míče nestojí. V UK je jedna za 320, ale RHD a nalakovaná do takový měňavý metalízy, v DE je několik LHD exemplářů, např tento z Frankfurtu za 400 : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236966798&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=17300&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1

Docela mě zas začíná lákat, jak jsme to tu nakousnuli :) ... Těch aut se vyrobilo mezi 2003-2005 jen 883ks celkem a dají se dál upravovat pomocí upgrade kitů na Mustangy. Stejný motor , dvouventil 4.6 V8, stejná převodovka. Má robustní LSD diferenciál, takže pobere víc než těch ca. 420N.m.
Tady třeba jeden týpek uvádí rozbor úprav a ceny : http://www.spunagain.co.uk/ZT260upgrades.htm

S kompresorem Roush to pak asi bude zase o jiným autě. ( to by mohl vyprávět Knightrider...)

No, až budu potřebovat výhradně čtyřmístný auto, možná bych nad tím znova zauvažoval.
Ona totiž, si všimněte funkční E39 M5, zachovalá startuje dneska spíš kolem 20tis Eur a výš. To stejné, ne-li víc platí o E46 M3, které samozřejmě s tímhle Kit car sedanem made in UK nelze objektivně srovnávat...

Knightrider
02. ledna 2017, 15:26
0

Musim rict, ze ZT se strasne libi i mne. A s technikou z Mustanga je to velice zajimava kombinace. Sice je to motor uz z modelu SN95 po faceliftu, tj. 1999-2004, takze vykonove to sice neni takova raketa, obzvlast v takhle tezkym aute, ale zase je to robustni, v podstate neznicitelna technika, na kterou se navic bez problemu sezene uplne vsechno. Tam problem s dilama rozhodne nebude.
A k tomu kompresoru. Ja mel novejsi generaci a nemel jsem Roush, ale Edelbrock, ale to je celkem jedno. Rozdily tam nejsou tak velky. Roush Performance je firma, ktera dodneska upravuje Mustangy uz z vyroby a jejich vyrobky se daji normalne koupit v sitich Fordu s plnou zarukou, tak jako treba u nas AMG od Mercedesu, takze renome opravdu maji. Upravuji i vzhled, brzdy, podvozky, viz. foto. Ja mel od nich kompletne cely podvozek na svem Mustangu. Kazdopadne krome nich se da koupit i jina znacka kompresoru, viz. treba www.americanmuscle.com nebo www.brenspeed.com. Po montazi kompresoroveho kitu udavaji konecny vykon od nejakych 360 do cca 440HP, podle typu kompresoru a celeho kitu, coz uz je sakra rozdil oproti tem seriovym 260HP. Ale samozrejme neni to zrovna levna sranda a krome porizovaci ceny v USA je potreba pricist jeste dopravu do CR, clo a DPH, coz znamena, ze tech cca 130 tisic za porizeni kitu se pak navysi jeste o nejakych 40 -50 tisic po dovozu do CR.

St
Stanley
02. ledna 2017, 15:27
0

Zimbic: jezdím se ZS180 a po houpavosti a gumě tu není ani památky. Je to naopak u země přisedlá kopírka. A co se přesnosti řízení týká, zdá se mi lepší, než moje předchozí E46 s R6.

zimbic
02. ledna 2017, 18:47
0

Krab: No mě to vždycky lákalo ty tvary karoserie se mi hrozně líbí, u nás je to docela neokoukané a s V8 pod kapotou to rozhodně nuda nebude. A jak píšeš možnosti úprav jsou veliké, Mustang má velký aftermarket, takže je docela z čeho vybírat. S kompresorem by to mohla být celkem raketa.

Stanley: 75 je docela dost uhoupaná, ale tak zas je to pohodlný a hezky to tlumí nerovnosti. Řízení je docela přesné s hezkou zpětnou vazbou, ale plyn je strašně gumový a klade docela odpor v normálním režimu, ve sportovním je to trochu lepší ale žádná sláva to není. Možná v manuálu by byl jiný v tom jsem nikdy nejel mám automat.

Knightrider: Ten dovoz a clo o dost navýší cenu toho kitu . A jak je to se zlegalizováním kompresoru vůbec v našich končinách ?

Knightrider
02. ledna 2017, 19:03
0

Zimbic: Bohuzel nejvetsi zlodej je stat. Ten umi vypocitat dane tak, aby na tom nebyl skodnej a kazdyho poradne oskubal. A neda se s tim delat nic.
Ad. legalizace kompresoru. Ja to neresil a na STK taky ne, ale samozrejme to jde. Tak jako pri normalnim dovozu auta z USA je potreba zajet do vyzkumaku na udeleni vyjimek, bude se tam muset zajet i s timhle, ale kolik to stoji, netusim. Levny to ale urcite nebude. :-(

zimbic
02. ledna 2017, 19:26
0

Knightrider: A na STK neříkají nic nebo to je přes nějakého známého? To máš pravdu, stát se snaží nahrabat kde může s tím hold nic nenaděláme...

Knightrider
02. ledna 2017, 19:57
0

Ja bych tema STK tady verejne radeji nevyril. ;-)

zimbic
02. ledna 2017, 20:04
0

Knightrider: Dobře dobře asi je mě to jasné :D

Br
Breakthru
01. ledna 2017, 12:26
0

můj tajnej tip:)

reagovat
MG
MGRR
01. ledna 2017, 17:34
0

Ono je to Honda Civic od 1995, jelo to na jedné lince, dělali z toho nejdříve Rover 45, pak to předělávali na MG ZS http://www.google.cz/search?q=honda+civic+5dv+1995&client=opera&hs=ypQ&biw=1024&bih=459&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjJhsPSr6HRAhVECSwKHaNADm4Q_AUIBigB#tbm=isch&q=honda+civic+1995+5doors

Kdysi jsem jezdil právě Roverem 45 (z toho to vychází, jen jiný motor, tlumiče, nárazník, měl jsem tedy naftu). Je to raková Skoda RS po Britsku. V té naftě bych to doporučil, motor nahrká klidně milion.

MG ZT-T 190 (nebo 180?) jsem měl snad dva roky, zářivě modré kombi, najeto jen 50.000km, tak to bylo jako nové. Motor to má stejný, ale bral si olej už jako nové auto, občas jsem musel kopnout do xenonu, pošťourat se s čidlem seřizování výšky xenonu na rameni, zlobilo zvlášní otevírání zadního skla i servomotorky zadních vrat a dveří řidiče. Bylo to na mne až moc tuhé na dírách, zadní sedačky jsou jen dřevěná lavice. Nutilo to jezdit rychle, takže lehký potenciál zážitku, lehký adrenalin z jízdy to mělo. Hezký, řezavý zvuk, od 3500otáček, spotřeba 12-14 a ve vyšších rychlostech se tomu vznášel čumák a na horizontu. Na dálnici jsem měl pocit, že nemám nad autem kontrolu. Uvnitř ale vonělo kůží, ten výfuk měl v otáčkách krásný zvuk, ten si pamatuji dodnes.

Už jako nové si to vzalo klidně 2-3L oleje na 1000km, takže to spousta lidí prostě zadřelo. Viděl jsem takových 8-10kousků s obrovskou dírou v bloku, ten motor je totiž nízkootáčkový a na vytáčení není stavěný, polovina jich je vylágrovaných na klice. Odcházeli hlavy, komplikované rozvody, plastové vedení chlazení a plastový domeček termostatu na AL bloku pospojovaný plastovými kolínky, křehké a každé se rozbije. Jak se to neprohřívá a nedochlazuje, to je konec auta. Odcházeli snad za 17.000 větráky sahary, ramena nevydržela nikdy přes 50.000km i vč .zadního uložení jako na Fabii. Ten Rover 45/MG ZS měl podvozek tisínasobně v životnosti lepší.

Auta fajn, ale musíte být trochu masochista, aby jste je pořídil.

S Tou 45/MG ZS bych se nabourat nechtěl. Nemá to žádné výztuhy, Š120 bude pro náraz snad bezpečnější.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300 3,5L V6 2004
Chrysler 300 3,5L V6

2004 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Cadillac Eldorado  1988
Cadillac Eldorado

1988 rok výroby
150 koní výkon
4 500 ccm objem