
Lada „Lada_Potucek“ Potucek
Bydliště | České Budějovice |
---|---|
Registrace | před 4.2 rok. |
Poslední aktivita | před 2.3 měs. |
Komentářů u článků | 14 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Posledních 50 komentářů
Lada_Potucek
18. 10. 2024, 11:13 0Ještě k oleji v převodovce - u Biturba stačí dodržet standardní interval 60tkm, u S-tronicu nevím jak to je, tipnul bych stejně, ale mechatronika odchází i tak - to nezávisí na intervalech výměny, ale že už konstrukčně to bylo prostě navrženo blbě a s tím se to celé veze.
Lada_Potucek
18. 10. 2024, 11:00 0Předně chci říct že nejsem mechanik, jen o tom "něco" vím protože prostě máme v rodině posledních 15 let allroady (aktuálně třetí kousek) a tak logicky člověk přijde na to, že řeší víc než jen olej a brzdy, takže nějaké znalosti nabyde. A před pořízením C7 z hlediska reputace jsem nasál informace jak od našich mechaniků, tak samozřejmě porůznu na fórech atd.
Obecně u C7 pokud chcete V6 je to takhle:
Buďto máte TDI verzi což jsou 150kW, 180kW a 200kW motory, prakticky výhradně spojené s S-tronicem. 150kW se asi najde pár manuálů, o tom nic nevím, ale otázka je jestli takové auto vůbec chcete v manuálu. Každopádně 150 kW nebyly Allroady.
Pak máte BiTDi verzi (230kW předFL bez AdBlue, 235 kW FL verzi s AdBlue), výhradně s Tiptronicem.
Motory jako takové jsou konstrukčně víceméně shodné, změny jsou spíše kolem toho, především na ŘJ a samozřejmě tedy těch turbech a převodovce. Platí, že na obou motorech budete řešit: Rozvody mezi 200-250 (zpravidla, jsou i kousky co vydrží třeba 300 ale neriskoval bych to), dekarbonizaci, tlak mazání. ALE u S-tronicu navíc právě mechatroniku, ta je řádově stejně drahá jak rozvody, která se loučí ve fakt libovolném rozmezí 100-250tkm a může to nastat kdykoli. Když k tomu připočtete nižší výkon motorů, s kterými je spojen, nedává to moc smysl. Jasně, takové avanty a allroady jsou třeba o 100-200k levnější než Biturbo, ale stejně to pak necháte v servisu + obvykle dostáváte i o ranec méně výbavy.
U Biturba se ještě občas řeší regulace na malém turbu, ale to je spíše malá položka a ještě ne tak častá napříč auty. Výfukový systém má sice navíc rezonátory, ale to je pokud vím mechanická záležitost, jinak je to technicky shodné s výfuky u běžných V6, takže nic speciálního. Kolikrát na Biturbu měníte taky kompletní výfuk, že. Jo a brzdy jsou o něco větší, ale to je rozdíl třeba 3000 Kč na celé sadě.
S benzíny nemám zkušenosti, reputačně je na tom TFSI V6 asi podobně jako Biturbo, takže ani průšvih, ani skvělý, jen jich je strašně málo, jsou drahé a řeší se tam zase úplně jiné věci než na BiTDI. Jo a jezdíte za 10 stooktanu místo za 7 standard nafty + aditiv. Nevím, no, pragmaticky mi to nedává smysl, stejně jako všechny čtyřválce v A6 (stejně drahý opravy, stejná spotřeba, jen to jede úplně nahovno).
Ohledně oleje - prostě obecně platí, že výměny oleje u všech konvenčních motorů (v koncernových dieslech co se dávají do oktávky se fakt vůbec nevyznám, ale šacuju to na to, že to bude úplně stejné jako všude jinde) by měly být maximálně po 20tkm, cokoli víc už smrdí tím, že výrobce chce postavit kurvítko na kolech, nebo si prostě říká "OK, tak životnost je 200tkm". Přitom třeba většina C7 je tak kvalitně provedená, že po 200tkm vypadají skoro jak nové. Není teda pak škoda takové auto zbytečně odsuzovat k smrti nebo extrémně drahým opravám (generálka motoru už není za 60 ale za 120+) v reálné půlce životnosti? Myslím stejně to platí i u nových oktávek atd. Možná chápu, že firmám s vysokými nájezdy ročně se nechce řešit dávání aut na olej třeba 3x do roka a proto vznikly longlife servisní intervaly, ale v životě bych si takové auto jako soukromník nekoupil.
Lada_Potucek
17. 10. 2024, 09:23 0Do té 200 Kw verze bych určitě nešel, jednak je to pořád S-tronic, druhak je to pořád jen motor s jedním turbem a typicky tady se ty problémy s mazáním v nízkých otáčkách vyskytovaly nejvíce. Tím spíše pokud se jedná o 30tkm longlife interval kdy nejde vůbec o ten rok jako takový, ale o to, že se prostě za 30tkm ten motor protočí dvojnásobně oproti 15tkm a ty zadírací problémy nevznikají časem, ale intenzitou používání mezi výměnami. Jinými slovy klidně s tím jezděte 60 ročně, ale taky pak běžte 4x na olej a 2x na dekarbonizaci.
Za mě je zrovna tohle auto jasný red flag, navíc 161 tkm = čeká vás mechatronika a rozvody + věci kolem = do 200 tkm investice minimálně za dalších 120k.
Lada_Potucek
16. 10. 2024, 10:27 0Ještě k "ob jeden olej" - pokud uvažujete o jakémkoli BiTDi, berte pouze a jenom auta kde máte jasně doloženo, že se jezdilo na zkrácený interval po 15tkm a fakt to dodržujte, Audi totiž nabízela i longlife servisní plán po 30tkm což spousta majitelů typicky nových firemních vozů ráda kvitovala aby pak ty auta odcházela ve velkém do věčných lovišť klidně i po 170tkm...
Lada_Potucek
16. 10. 2024, 10:20 1Díky za super recenzi. Jako bývalý majitel A6 C6 Allroad a současný majitel A6 C7 Allroad s právě zmíněným BiTDi motorem můžu srovnávat aspoň to.
C6 byla jednoznačně fortelněji postavené auto ještě z doby, kdy Audi cílila na neprůstřelnou spolehlivost a bezprecedentní kvalitu provedení, prostě už při otevření dveří říkala "já mám dvě tuny a budu tady i po konci jaderný války". Na druhou stranu na model z roku 2010 (měl jsem už poFL verzi se 176kW) to bylo auto projevem tak někde lehce po startu milénia, bohužel i jízdně. Předek se neustále sunul ze zatáček ven a celé to bylo takové nejistě houpavé, byť velmi komfortní. Určitě to nebylo na žádnou lábuž na okreskách, ani vlastně svižnou jízdu. Zase na dálnici i při velmi silném bočním větru to byl tank. S tiptronic automatem (šestistupeň) to bralo s hodně lehkou nohou 7,5, ale dalo se při 150km/h tempu jezdit i za 9, úplně v klidu. Spolehlivost zcela bezprecedentní, ve 350tkm se preventivně vyměnily komplet rozvody, EGR, vyčistilo sání, zkontrolovaly vstřiky, udělalo se vysokotlaké čerpadlo a jezdilo se vesele dál, jinak to nechtělo vůbec nic. Výše zmíněný servis za bratru 75k (ceny z roku 2021), ale jinak fakt jen olej a brzdy. Výbavu to taky na rok 2010 a vlastně vrcholný model řady nemělo nic extra, zase i při 390tkm jste nenašli v interiéru nic co by jakkoli vrzalo nebo nedejbože upadlo, a to jsme alíka teda za těch 13 let vlastnictví moc nešetřili.
C7 (tady jsem naopak sáhnul po předFL verzi kvůli ještě absenci adblue a mírně lepším referencím) je auto skutečně o generaci a půl jinde. Sice je to už takový nefortelný "plasťáček" - dveře už určitě neváží pocitově čtvrt tuny, nicméně po usednutí dovnitř si řeknete - ok tohle je auto z roku 2014 a věřím mu to. Výbava na zcela jiné úrovni, sedačky o vesmír komfortnější, máme úplně to samé co A7 z recenze, takže to nejlepší co tam šlo dát. Vzhledově je to taky daleko povedenější a uhlazenější model. Jízdně je to naprosto jinde, dá se s tím svižně jezdit i do zatáček, sedí to jak přibité ale současně je to stále ještě velmi komfortní. Byť na 19kách určitě ne tak jako C6 na 17kách. Motor už taky nemá agrární projev a při přeřazení občas nekopne, je to prostě celé daleko vychytanější, přitom rozdíl jen 4 roky. Výkon a krouťák 230kW vs. 176kW je taky úplně jinde, vlastně je třeba si hodně dávat pozor na rychlostní limity, na chvíli se zamyslíte a jste hodně přes.
No jo ale pak je tu také spolehlivost, kde se rozhodně nejedná o neprůstřelnou C6 co nic moc nechtěla. Obecně je dobrý se u všech Audi kolem generace C7 vyhnout střešním oknům nebo panoramatické střeše, neboť do nich hodně rádo zatéká (naštěstí máme verzi bez) a v podstatě to nejde rozumně vyřešit. Když nemáte aspoň garáž tak jste už úplně v jeteli. BiTDI je sice naštěstí spojeno se "starým" tiptronicem, který je spolehlivostí úplně jinde než S-tronic, kde v random rozmezí 100-250tkm odejde mechatronika a čeká vás investice 50k+ jen na převodovce, zase motor jako takový trpí na karbonizaci, takže je třeba tak ob jeden olej čistit sání a pečlivě používat aditiva do nafty (doporučuju Millers Oils Ecomax). Vstřiky už taky nevydrží 300tkm+, rozvody se ozvou ne ve 350 ale už ve 250tkm, někdy i výrazně dřív byť cena za výměnu někde mezi 50-65k je stejná jako u C6, k tomu přidejte občas stávkující elektroniku (typicky přední a zadní radary a jejich kalibrace tak aby to celé dobře fungovalo je žůžo a málokdo to umí, bez nich totiž nejde ani tempomat, který je tu pouze a jen adaptivní...). Dobrý je i pohlídat si tlak mazání na volnoběh, daní za super výkon je totiž byť velmi nahodilé a vzácné, ale vyskytující se zadírání. Zase jezdí to za 6,5 zcela v klidu a za 7,5 ikdyž na to fakt šlapete. Jo a ještě teda jeden intergalaktický rozdíl jsou světla - na C6 to i po přepečení a rozleštění lamp a nových výbojkách svítilo hodně průměrně, adaptivní LED Matrixy na C7 si naopak nemůžu vynachválit.
No, takže jsem to napsal úplně mimo téma A7 , ale podstatné je že ten BiTDI motor i kvalita zpracování a úroveň výbavy jsou asi nadčasové proti letům 2009+ kdy to celé vzniklo, daní je horší spolehlivost než byl člověk u starších Audi zvyklý a s tím spojené servisní náklady. Zase když víte co a máte dobrého Audi specialistu na servis, tak bych se toho vůbec nebál, jsou takf skvělé stroje a kusy techniky obecně. Pořád tam je ten duch Vorsprung durch Technik.
Lada_Potucek
09. 7. 2024, 11:34 0https://www.sauto.cz/osobni/detail/alpina/b5/205453071
a těch půl mega na servis bokem:))
Lada_Potucek
14. 2. 2024, 10:15 -2Mám dva zástupce z rodinného vozového parku.
Firemní Octavia III 1.6 TDi. Projevem i jízdními vlastnostmi si vysloužila přezdívku Krabice, výbavu nemá veskrze žádnou a přes zimu nosí k bílému laku slušivé černé poklice, kterými dělá dojem na všechny kolemjdoucí v naší jednosměrce. Nicméně na rasení po Praze a blízkém okolí, odvoz suti z rekonstrukce bytu a bordelu po vyklízení dřevníku na chatě neexistuje lepší auto. Navíc i jako liftback má naprosto bezedný kufr a naopak neustále plnou nádrž, do které nejlevnější nafta snad jízdou přibývá. Je to racionálně naprosto odpudivé auto, ale svým způsobem ho mám hrozně rád, protože nám svojí službou šetří naše vlastní.
No a pak máme v garáži ještě e39 523iA sedan, což je svým způsobem a v kontextu doby vlastně také nudné auto, za nímž by se ani v roce 97, kdy ve svém "ledovcově zeleném" laku opustilo brány AuTec s.r.o. (jo, není to dovoz, celou dobu v ČR) asi moc lidí neotočilo. Jízdními vlastnostmi dnes naprosto průměrné (jasně, je to "mechanický..."), výkonem 125kW spíše podprůměrné. Ale jestli výše zmíněnou oktávku mám rád, toto auto z nějakého záhadného způsobu naprosto miluji. Takže i nudné auto může být opečovávaná víkendovka...
Lada_Potucek
20. 11. 2023, 11:27 0Alternativa ke koulím na C5? Můj čerstvě prodávaný A6 Allroad s neprůstřelným naftovým 3.0 TDI 176kW a nájezdem takovým, že již skoro desetkrát obkroužil rovník :))
Opravit se to dá ještě pořád i v průměrně vybaveném servisu v Demokratické Republice Kongo, jen ta dostupnost některých náhradních dílů...
Lada_Potucek
10. 8. 2023, 09:23 2V garáži nám drahnou dobu stál Favorit 136L v barvě "Pouštní bouře" po dědečkovi, origo starý velký TP z roku 89', najeto 44 000 km de facto pouze po trase garáž-chalupa v lese a zpět. Ale jakkoli to splňovalo všechny požadavky starého auta v super stavu a "investičního vozu" (wtf tvl tahle krabice...), tak pár let zpět po jedné jízdě za volantem kamarádovo e21 320 padlo jasné rozhodnutí o odměně vozového parku a typologii trakce. (OK, byla to jedna jízda na Transfagarasan a zpátky, no...). Jo a teda taky rozhodující roli hrálo to, že bavorský favorit rádio měl, kdežto dědeček chtěl zcela jistě v Mototechně pár korun ušetřit. Takže se žlutá krabice tvl Bertone stěhovala k jinému fandovi o pár km západně.
No a pak začaly dva roky hledání vysněného ideálu v kombinaci stav jako Fávo-šestiválec-vrtule-a neKasička.
Trpělivost se nakonec vyplatila, v garáži stojí od února e39 523i 97' sedan v "Ivan Jonák paketu" a mint kondici, což obnáší krom výhřevu sedaček asi TOP výbavu + smaragdově zelený kožený interiér. Naštěstí na Zalandu se dá i dneska sehnat za levno fialové sako a nějaké ty řetízky na krk i s přívěskem. Vlastně s tím jezdím docela na důchodce a žádné okresky nemám ambici drtit, a stejně mám pořád rohlík na puse. Nejvíc asi když do BMW Business RDS zahučí MCčko s Disco Hits 84' II nebo origo arabské vydání Best of Baltimora.
(jo, žere to 8 litrů btw, tak mi prosimvás řekněte kde je ten 26 let progres ve vývoji motorů teda vidět...já vím vyšší Euro)
No, takže kupujte stará auta a užívejte si to, nic víc jsem tím říct nechtěl.
Lada_Potucek
19. 9. 2022, 10:19 0A6 C6 Allroad, 3.0 TDI (naštěstí poFace) - aktuálně 385 000 a stále přibývají. Vyměněny preventivně rozvody, nové turbo, EGR a další věci kolem. Měchy až na jeden zatím všechny držím původní, kompresor též. Když máš to auto rád, dáš mu co potřebuje, tak může jezdit klidně dalších 200-300k.
Lada_Potucek
11. 2. 2021, 18:21 0Za me pro mladyho BMW E46 s R6 benzinem - nejlip servisovatelny bavo, jeste ne uplne starej krap, nahon na zadni, vykon pro zelenace dostacujici a ridit se s tim taky nauci, kdyz to neohne o prvni lipu za vsi. V nejhorsim to jisti 88 lajku ve FB skupine #Srazy a Zahozy
Jinak...Alfa 147, Miata (jo do 70 to bude asi chudinka), Mini Cooper, Opel Calibra - vsechno benziny samozrejme, Focus ST.
Na druhou stranu, pokud to ma byt neco srovnatelnyho s Fabii, ale "zajimavejsiho", tak ten vyber bude asi daleko konzervativnejsi (klasickej Focus, Mazda 3, Civic,...). Co treba Mitsubishi Colt?
Lada_Potucek
11. 2. 2021, 11:31 0Naprostej souhlas a velmi castej jev tady v sekci ptejte se:)
Ale mozna je na miste zauvazovat, zda tedy takovyhle dotazy vubec na Autickare patrej, a jestli tu spis neresit "Ferrari pro zacatecnika" nebo "Pod jakym nestestim stravim nejvic casu o vikendech v garazi ale bude to V8vole", dame s kamosama Holbu a budem tomu cucet hodinu pod kapotu...
Btw, 850i za 350tKc mi prijde podezrele levna na kousek sednout a jezdit, jak pise inzerent.
Lada_Potucek
10. 2. 2021, 14:06 -1Tak predevsim tady je dotaz na stredni tridu do 10tkm/rok, s tim ze pisatel rozhodne neuvedl ze chce neco co vzbuzuje emoce, potrebuje neco co ma extra dynamicky jizdni vlastnosti. Tim spis pokud prechazi ze stary 323 (tipuju dle popisu ze po absolvovani RP jeho prvni auto a ted ma dostatecnej kapital na neco lepsiho) - jde mu asi primarne o vetsi prostor, pohodli, bezpecnost - jinak receno v ramci moznosti se dostat se svym automobilem z dob praveku do soucasny doby, a to s preferenci rozumu.
BUM - na autickari mu doporucime 12 let starou Alfu:)
Nebrat jako hejt, ja bych mu doporucil A6 Allroad 2010 se kterym mam skvely dlouholety zkusenosti ja - i rozpoctove by se s prvnim "seznamovacim" servisem presne vesel do hezkyho kousku. Ale evidentne to neni auto pro nej, stejne jako ta Alfa nebo jiny jednorozci - pardon ale i to Subaru napr.
Ja bych sel konzervativne do Mazdy nebo Mondea, pokud VW nebo Peugeot jsou zapovezeny znacky. Premie nebo okrajovy znacky vubec neuvazovat, to je az dalsi step po tehle fazi stredni tridy.
Lada_Potucek
21. 1. 2021, 14:49 1Tady bych se mozna trosicku ohradil proti tvrzeni ze A6 C6 vlastnej moulove nebo typci ze sidlist co na to nemaj, nebo jsou "chudsi". Sam vlastnim jeden poFL Allroad ks v 3.0 TDI 176 a znam spoustu dalsich "normalnich" lidi co to maj stejne jako ja jako daily, a nejsou to nejaky chudaci. Takze zase tady nezobecnujme aka "debil v Bawu, Alfa to ti v zime vole nestartuje atd".
Spis si myslim ze UKacka, mafiani, tmavocesi a dalsi seda zona jsou mezi majiteli hodne mala mensina.
Naopak A6ka je volba rozumu pro toho, kdo vi ze zvladne premii jako daily, nebude ji chtit mit kazdej mesic v servisu ikdyz bude mit na hrbu 350tkm jako ta moje (OK ja mam lehce kliku protoze ji znam od 0km), to auto bude furt vypadat ze nevypadlo z muzea, zvladne kdykoli otocit Pariz nebo Fagaras bez nejaky sileny pripravy a soucasne kdyz uz servis, tak sice za "premiovy" ceny, ale ne nesmysl. Budu konkretnejsi jen tak pro predstavu:
Hezkej (ale rozhodne ne "sednout a jezdit"!) kus za 200k +-20 (plati Avant, Allroad posledni roky - FL) + do budoucna tak 50-60 nechat na rozvody pokud nejsou udelany (bacha 176kw sice vydrzej o ranec dyl treba 400k, ale nerachtaj a rovnou se trhaj takze zadny cekani a pekne preventivne!), dale obvykle vypaleny Xenony dalsich 5-10, vymenit olej v Tiptronicu + pruplach a diferaky rovnou taky cca 10-15, EGR cca 7, vstriky repas cca 5-8, no a dal se tam muze vysrat kompresor nebo prdnout mechy na podvozku, to mame 12 cca za kompr a 7/mech atd atd.. Nejsou to nejaky sileny castky, ale proste za rok to auto pri dlouhodobym vlastnictvi prumerne 30-50 na servisu sezere no. Na druhou stranu, do toho servisu ho staci dovezt tak 2x za rok a proste pravidelne davat bacha, ale rozhodne to nemusi bejt nejaka lestenka pod kterou lezes co tejden jestli nekde neco neklepe - vsechno poctivy, bytelny a nastesti jeste predimenzovany. Narozdil od generace nasledujici (duvod proc mam furt C6 a ne uz C7)
Kazdopadne je samozrejme blbost chtit za 100k premii v nafte co bude blbuvzdorna v udrzbe, bude jezdit janevimkam do lesa atd., proste auto na vsechno. Ja bych tazateli doporucil kdyz uz treba i na polnacky do nepohody, tak OCT II Scout a zvednout rozpocet tak na 130. Kamos je zememeric, auto vypada jak vybeh tygra v Zoo v Chisinau, ale zere mu to jen spotrebak za pak Kc s rocnim najezdem treba 60.