načítám data...

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Octavia by se dala bez skurpulí označit jako etalon českého automobilu. V případě čtvrté generace se ale někde něco vážně pokazilo. Proč?

zobrazit celou galeriiFoto:   Michal Bureš

Škoda Octavia. Auto, které vlastně ani nepotřebuje představovat. Každý ví, jak vypadá, každý v něm někdy seděl. Pro obyčejného českého človíčka je tohle průměrný rodinný automobil, se kterým bude srovnávat vše ostatní. Větší, menší, rychlejší, pomalejší… Pro některé lidi je to také to ideální auto a chtějí si ho koupit ideálně rok staré. Teď tu máme čtvrtou generaci a vypadá dobře. Alespoň na první dojem.

Než se ale dostaneme k druhým a třetím dojmům a takovým nepěkným, skoro až ošklivým věcem, podívejme se na Octavii zvenku. Aktuální designový směr škodovky mi obecně přijde srovnatelný s hodnotou 3.6 Rentgenů, tedy ‚Not great, not terrible,‘ a Octavia můj dojem potvrzuje. Mnoho lidí v mém okolí prská, že čtyřka je ošklivá a předchozí model byl mnohem hezčí. Jako vážně? Čtyřočko? Na druhou stranu chápu, co se jim nelíbí. Příď Octavie vypadá na fotkách mohutněji, ale ve skutečnosti je vážně hodně nízká. Trochu to vypadá, jako by někdo šlápl na čumák malému hliněnému modelu a ve snaze svůj čin zakrýt jen zakulatil kapotu, aby to navazovalo. A pak si toho nikdo dál nevšiml. Což by mě sice nepřekvapovalo, ale zrovna tato záležitost nejspíš byla záměr. Ochrana chodců, aerodynamika, to víte. Bezpečnost a efektivita.

Foto: Michal Bureš

Sám za sebe mám jen jednu výtku ke kombíku. Podívejte se na linku, která se táhne přes celý bok auta dozadu a u zadních světel utíká nahoru. Nebylo by hezčí, kdyby navázala na světla a víko kufru se obešlo bez celé té hrany? Zadní sklo by mohlo být podobné tomu z Rapidu Spaceback a celé by to vypadalo mnohem zajímavěji. A také by se po tom hezky matlalo prsty. No nic.

Když jsem poprvé usedl dovnitř, byl jsem příjemně překvapen. Světlý interiér je sice pro běžného člověka vrcholem nepraktičnosti, ale v Octavii vypadá až nepatřičně dobře. Na první pohled je to velice povedené, ale pak nastartujete a studený vzduch vám začne chladit pravou ruku, se kterou se zrovna chystáte zařadit. Když jsem se na to podíval, dokázal jsem si úplně přesně představit, jak někdo udělal krásný model palubní desky, kde je krásně umístěná obrazovka přesně tak, aby byla v zorném poli, ale zároveň nepřekážela. Management byl uchvácen, vybral tento design do auta a až při další práci si někdo uvědomil, že se jaksi nikam nevejdou výdechy. To táhlé ‚ku*váááá,‘ které se pak muselo ozvat, mi zrovna teď zvoní v uších. Z ergonomických přešlapů interiéru je to ale vše. Co se zbytku týká, dostanete přesně to, co očekáváte. Prostoru je všude až překvapivě dost, na zadních sedadlech se nikdo nebude cítit stísněně. Sedačky jsou na můj vkus trochu tvrdší, ale tak to je u všech škodovek. Jako novinka je tu dvouramenný volant, kterým se vracíme do dob Felicií a Favoritů, který je vlastně úplně stejný jako trojramenný, dokonce je tu i naznačeno, kde by bylo bývalo třetí rameno. A jako obvykle je tu i docela dost odkládacích ploch a pár ‚Simply Clever‘ vychytávek. Pokud vymyslíte, kam otočit ten výdech klimatizace, nejspíš s interiérem nebudete mít problém. Ten totiž budete mít s infotainmentem. Je skvělý, moderní, propojený a taky naprosto nedoladěný. Což nás začíná vést k tomu nepěknému problému s kontrolou kvality.

Foto: Michal Bureš

Proč do toho kontrolu kvality tahám? Víte, on je to důležitý prvek už při vývoji jakéhokoli produktu. Ať už vyvíjíte cokoli, musíte to řádně otestovat. Už během vývoje je třeba provádět testování, jestli vámi vymýšlená záležitost pracuje tak, jak má, ověřit její chování v mezních provozních podmínkách i mimo ně, vyzkoušet, jak spolehlivé to celé bude. Testování takových věcí lze obecně označit jako verifikaci, ověřujete, že váš návrh či konstrukce pracují dle očekávání. A když už máte produkt hotový, prochází validací, která se na něj dívá hlavně z pohledu uživatele a zajímá ji, jestli vše odpovídá tomu, co se píše v návodu k použití.

Tak co je tedy špatně s infotainmentem? Už u Scaly jsme psali o problémech se stabilitou, rychlostí a různých neopravených chybách. Člověk by čekal, že s novým modelem se to zlepší, ale opak je pravdou. Je zbytečné se hnípat v tom, že ovládání hlasitosti pomocí dotykové lišty je naprd a že ovládání klimatizace pomocí položky ‚Chytrá A/C‘ působí spíše hloupě než chytře. Hlasitost můžete ovládat pomocí volantu a klimatizaci si přepnout do klasického zobrazení. Ale jsou věci, které tak snadno nevyřešíte.

Hned druhý den testu mě Octavia donutila provést aktualizaci, která úspěšně spadla a připomněla mi Scalu, kde to byla malá nepříjemnost. Stejně tak se tady občas nespustila couvací kamera, jen zobrazení senzorů a bez chybové hlášky. Stačilo se trochu více prohrabat různými nastaveními a člověk objevil, že v nastavení najdeme ovládací prvky, které prostě nejsou funkční. Například hloupé přepnutí z metrických na imperiální jednotky. Kliknete, vyskočíte z nastavení, ale nic se nezměnilo. Testoval to vůbec někdo, než to pustil ven? Kdyby byl problém jen v nefunkčním infotainmentu, mohli bychom být ještě šťastni…

Foto: Michal Bureš

Teď se ale pojďme svézt. Pod kapotou najdeme benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 110 kW. Pokud od motoru nečekáte žádné strhující křivky výkonu a akceleraci, která vás zatlačí do sedačky, jste tu správně. Odezva na plyn je pomalá, drobný turbolag přítomen. A když je zrovna mimo zátěž, tak vám auto hrdě sdělí, že jede jen na dva válce. ‚Hele mami, bez rukou!‘ Nemohu mu ale nic vytknout. Dynamicky dostačuje, jen vás ničím neohromí. Spotřeba 7,4 litru na sto kilometrů v kombinovaném provozu není nic, o čem by bylo třeba vykládat v hospodě. K motoru je připojena manuální šestistupňová převodovka, ke které nemám dalšího komentáře.

Testovací kus byl vybaven adaptivním podvozkem. V komfortním módu dokázal Octavii přeměnit v pohodlnou bárku. Ve sportovním módu zase přitvrdí tak, že by člověk skoro čekal nějaké sportovní ambice. Ano, podvozek působí docela dobře a sebejistě, jeden by skoro řekl, že by se Octavia ani nebránila pohození zadkem. Ale jestli to vyzkoušíte, se zlou se potážete. Na limitu pak neřeknete ani P a budete přetočení. Pokud se k tomuto chování dostanete vlastní blbostí, pak budiž, ale dokážu si představit situaci, kdy při snaze vyhnout se překážce odpochodujete do lesa bokem či zadkem napřed. To by nebylo úplně příjemné…

Foto: Michal Bureš

Kromě všech výše zmíněných věcí v autě ještě najdeme mnoho komfortních a bezpečnostních systémů. Což je super, dokud nezačne třeba pršet. Stačí chvíli a adaptivní tempomat se deaktivuje. Lane assist si začne myslet, že spáry na silnici jsou čáry a občas vám trhne s volantem, popřípadě čáry přestane vidět a pravidelně na vás bude křičet, že máte převzít řízení. A Pre-Crash systém ani nepotřebuje déšť. Stačí jet přibližně 30 sekund ustálenou rychlostí za cyklistou, který bude kličkovat mezi kanály. Najednou si bude myslet, že je před vámi stojící překážka a zadupne vám všechny brzdy, co máte. Když budete mít štěstí, člověk za vámi bude dostatečně duchapřítomný a zastaví. Prve jsem si říkal, že jde možná jen o nahodilé chyby, které se nepovedlo odladit. Jenže pak jsem k tomu začal přistupovat jako k doopravdickému testu a všechny ty podezřelé situace zreplikoval. A nahodilé chování to nebylo. Ty systémy prostě nefungují, jak mají. Zaškrtávám výsledek F, fail.

Verdikt

Nová Octavia mohla být skvělé auto pro běžného člověka a pokračovat v nastoleném trendu, stejně jako předchozí generace. Ale není. Auto, se kterým jsem strávil týden, bych těžko označil za hotové, či dokonce dobré. S přimhouřeným okem snad za předprodukční kus, vhodný ke statické ukázce. Ale ne za auto, které by se mělo prodávat zákazníkům. Ti by totiž neměli být testery.

Specifikace a ceny Škody Octavia 2020

 

Technické údaje 

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 498 cm3 
Výkon: 150 k (110 kW) / 5 000 – 6 000 ot./min.
Točivý moment: 250 Nm v 1 500 – 3 500 ot./min 
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 224 km/h
0-100 km/h: 8,3 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 6,3 l/100 km
Cena s danou motorizací a výbavou Style od: 687 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Autíčkový Jelen
27. července 2020, 19:18
4

Pokud se nepletu tak 1.5 TSI je čtyřválec :)

reagovat
František Čáslavský
27. července 2020, 19:28
5

Nepleteš, foajé... :)

Csaba
27. července 2020, 19:39
13

Omlouvám se všem přítomným že budu vulgární ale potom co jsem ten článek dočetl se mi na jazyk dere jediné, takové to jadrné, upřímné a od srdce, a sice: DO PÍČE SE ŠKODOVKOU!
V tak extrémně konkurenčním oboru podnikání uvést na trh něco takhle nefunkčního a nedodělaného je... - no, vlastně je typické pro celý koncern Fašistovágen, viz nový Golf a vše kolem něj.

reagovat
ma
martinw
27. července 2020, 19:46
1

Kamarád u služební Octavie kterou převzal v červnu řešil problém s tím, že ho auto neustále notifikovalo nějakými chybami. Každých pár minut probliknulo něco s rádiem, tlak v gumách apod... vše bylo s tlakem v pneu OK tak pokračoval dál. Než dojel do cíle měl tam milióny notifikací které neměl trpělivost odklikat. Po víkendu kdy auto stálo se vybila baterie, servis si auto nechal 2 týdny... teď už to funguje OK.

reagovat
Wa
Wakantanka
27. července 2020, 20:45
1

No veď na konci článku sa píše, že zákazníci by nemali byť betatestermi. ???? Ale keď oni v koncerne VW si nemôžu pomôcť, zvlášť keď kopa ľudí im je za to ešte pomaly vďačná. ????

Bigg.I
27. července 2020, 20:10
3

Tak jsem se zamyslel, jaky by to bylo asi auto, nebýt všech těch elektrovymožeností (rozumět počítače) a vratili bysme se do dob let minulych, kdy v autě mluvilo do řízení max ABS, ESP a nějaký parkovaci senzory. To by ta Octa nevyšla asi tak blbě že? Jenže počítače hybou světem a když si domrvenej software možou "dovolit" soudruzi od Boeingu, proč ne i Škodovka...

reagovat
BubaaCZek
27. července 2020, 20:29
6

Stejne vysla blbe, jelikoz ani tak zakladni vec jako jizdni vlastnosti nejsou v poradku. Vyhnout se prekazce ma byt v dnesni antiblbingove dobe zcela čitelné a snadné. Nemá ti to odlepit zadek pod rukama...

Ha
Habakukk
27. července 2020, 20:32
0

Problém je, že dnes se pustí polozmetek který opravují v průběhu provozu aktualizacemi to je problém. V před 20 lety mělo auto klidně už taky 6-7 jednotek ale byly tak protestované protože už neprobíhal nějaký uživatelský update kdy se ajťákovi zrovna zachtělo.

BubaaCZek
27. července 2020, 20:32
9

Oops, to byla jina Skodovka, co nema doladeny podvozek :D

František Čáslavský
27. července 2020, 21:19
5

Todle je ještě dobrý. Já sem s tím zažil brown alert... :D

BubaaCZek
27. července 2020, 21:20
0

Tak co se tam stalo?

František Čáslavský
27. července 2020, 21:23
7

Ukázkový lift-off. ESP zapnuto a ani si neškrtlo. Ale dobrý, jen sem skončil naštorc silnice. Vyměnil jsem trenky a jel jsem dom. Hnědej interiér v ceníku očekávejte již brzy.

BubaaCZek
27. července 2020, 21:34
4

Ohh...
Stare Octavky to umely stabilne:

ReVolte
27. července 2020, 21:38
0

A já to vnímal jako hravý zadek, ale zdá se že měkčí uložení je zrádné. Asi by si to zasloužilo tužší tyč stabilizátoru.

Wa
Wakantanka
27. července 2020, 23:28
1

Táto 1,5 má vzadu trubku, adaptívne tlmiče niečo pomôžu, ale dobrý multilink to nie je.

Romus
27. července 2020, 20:39
3

Není to i nějaký drahý? Nezačínala O3 RS cenově na 700k? nebo si to blbě pamatuju?

reagovat
Ju
Junior
27. července 2020, 21:17
3

Je to drahý. Pod 700 i s DPH. Nepamatuješ.

beastar
28. července 2020, 02:02
3

Prave ze si to pamatujes dobre... Tohle je ulet. Fl bude jiste brzo.

je
jerry
28. července 2020, 08:44
0

O3 RS začínala s prodejní cenou 620 s DPH.

Ji
Jirka_1
28. července 2020, 11:47
-3

Na to se numírá - já mám naopak už šestou Octavii, počínaje jedničkou a konče čtyřokem.

Cu
Curdin
28. července 2020, 12:51
0

Slušně vybavený 1.5 tsi nebo 2.0tdi je v ceníku za 500tis. To podle mě není špatná cena na novinku. Pokud by vše šlapalo jak má. Takže cena celkem v poho. Horší je to ostatní.

Fa
Fandatik
28. července 2020, 16:45
0

1,5 benzin nebo 2,0 ropa je v ceníku od 510.900 v holobytu (což nelze považovat za slušně vybavené auto) v obyč bílé, ocelová kola, atd.

Cu
Curdin
28. července 2020, 19:03
0

Je to za 506900 a je to na hlinach, kozenej paket, senzory atd. Což je na takový to domácí žvýkání v pohodě

Fa
Fandatik
28. července 2020, 19:24
0

Tak jestli mají nějakou akci, jelikož je to mrtka, jak článek potvrdil. Tak možná. Já jen mrknul na ceník Schade.

Nathan
27. července 2020, 20:52
4

Jsem tu asi jediný, kdo v Octavii nikdy neseděl ani ji neřídil. A to mi bylo v únoru už 58 let. Btw, mám ŘP C a řídil jsem za celý život opravdu hodně typů a značek.

reagovat
Csaba
27. července 2020, 21:20
11

Vícero lidí nikdy žádnou Octavii neřídilo - jako nová byla (minimálně ta první) pro "obyč. člověka" docela drahá a když už byla ojetinou (kterákoli generace) tak bylo kolem tolik jiných modelů za stejnou cenu že nebyl důvod vzít právě ji. Mě je 66 a nevlastnil jsem nic z AZNP, ostatně mé oblíbené motto je "vždyť to jsou výrobky automobilky o jejíž produkci ŠKODA mluvit" :-)
Ale nebudu lhát, když první generaci představili tak jsem o ní přečetl asi vše co bylo napsáno, byl to předěl a zlom, to nelze popřít.
A v Brně na autosalónu jsem ji i docela prolezl, ale když jsem se se svými 182 cm "za sebe" pohodlně neposadil (všichni víme proč tomu tak je), tak zůstalo u čistě teoretického "zájmu". Sranda je že můj nejlepší kamarád je zarytý škodovkář, má jich asi pět a maximálně mu vyhovují... :)
Čistě dizajnově mi tahle generace vadí asi nejméně, na některých fotkách to auto působí hodně "dospěle" a hodnotně, ale cokoli kladného okamžitě přebijí negativa zmíněná jak Františkem tak jinými novináři, ten výdech klimy na loket/paži je už jen třešnička na dortu. To je jak s tím Golfem - kapota se musí zase podepírat nějakým prehistorickým klackem místo plynové vzpěry, ale hlavně že se ten vergl dá "odemykat mobilem", že ano... - na tohle už jsem fakt starej, tohle v životě nepochopím. Představím si vždy nějakého Němčoura mého věku echt věrného značce co má už asi čtvrtého Golfa a když se podívá na ten nový "zázrak" a uvidí ten kapotoklacek, odplivne si a na patě se otočí s tím že "danke, aber nein". A za ním běžícího dealera který nadšeně huláká "neodcházejte, prosím, dovolte mi ukázat Vám všechny ty "kouzelné" displeje a možnosti co nabízejí...!" pošle do hajzlu s tím, že si auto jako posledních 40 let rád odemkne a nastartuje normálním klíčkem a... a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna... :(
Holt, jak se říká, "pokrok nezastavíš" :-)

BubaaCZek
27. července 2020, 21:45
4

Ja si na moji prvni (ze dvou celkove) jizd Oktavkou vzpominam dobre. Firemni kus od kamosove mati. Ukecal jsem ho, ze je odvezu ty 2km domu. Ujel jsem 150m k prvni krizovatce a zvykly z žigula jsem normalne zabrzdil. Ti vzadu byli razem vpredu a my vpredu jsme meli otiskle pasy do hrudi. Pote co jsme se sesbirali, rozjeli a ja zabrzdil podruhe, jsem mu to s diky vratil, ze tyhle moderni vymysly nejsou nic pro mne :D
-
Komentář upraven 27. 7. 2020, 21:45:44

Ca
Cartman
28. července 2020, 00:04
-3

to Csaba: je mi lito a neurazte se, ale Vy uz nejste pro Skodovku cilova skupina. Ted je cilovka clovek, ktery si to auto opravdu chce otevrit mobilem a naka plynova vzpera pod kapotou je mu u Fulneku pac tam stejne nepoleze.
A myslim, ze by mohli s timto pristupem poprve narazit.
1. normalni lidi, kteri si chco to auto koupit soukrome se na to vyprdno pac vsechny ty problemy z clanku. Navic to auto je drahy jak prase.
2. mladi lidi si ho mozna taky nekoupi, protoze je to auto pro "rodice". A navic jesli tam nebudou fungovat ty elektro serepeticky tak je to treba nebude ani zajimat. Octavia neni statusovy symbol jak Tesla kde to zakaznici radi odpusti. ( Octavia byla statusovy symbol na prelomu milenia)
3. zbyvaji firemni zakaznici. A pokud si zamestnanci zacnou stezovat, ze je to nebezpecny kram i tady muze byt problem. Pac zijeme v dobe "Safety first" na coz manazeri dnes slysi.
Takovy pekny pokles o 30 procent a mame tady prvni revizi a urychlenou praci na novem modelu.

beastar
28. července 2020, 02:01
5

Teda ja nejsem zadny zaryty antiskodovkar. Zcela logicky sem ridil z kazde generace okyny hned nekolik examplaru. Pricemz vzdy i L@K a RS. Za jizdne nejlepsi auto v pomeru cena vykon povazuju dodnes RSmk2. Nejpovedenejsi auto celkem RSmk3 predfl jako v pomeru, cena, vykon, vzhled, prostornost, doba vzniku. Superb 3 je sice odflaknuty co do pouzitych materialu, ale jinak se jedna o slusne auto.

Bohuzel se obavam ze zatim O4 je velky pruser. Fanda se bohuzel pro Skodu shoduje s mnoha dalsimi novinari, uzivateli atd. A vskutku ty vydechy klimaanlage jsou to nejmensi. Tohle predstavit führerovy v Berline osobne, tak zuri a minimalne necha zbourat Mladou Boleslav. V dnesni dobe takto hrube podcenit infotaiment to si muze dovolit mozna Tesla, ale mainstream Typu Skoda. Nevim ale prijde mi, ze ten matros z NL se fakt nevozi akorat do Audi, Porsche a dolu do itosky. Jinak opravdu jim v tom VW poslednich 5 let mrda v makovicich.

Ca
Cartman
28. července 2020, 06:16
-2

To Beastar: hele a nemas naky interni info? Nenasypal treba koncern do toho ID3 takovy prachy, ze si na porade rekli: ok neni to dodelany (golf, octavka) , ale rychle s tim na trh musime vydelavat. Nedodelky vyresime klasicky svolavackama?

fortress
28. července 2020, 10:36
5

Vidím to stejně, O3 RS předFL (2.0TSI MT) za 619k nemohl nikdo říct ani popel. Dneska cena 900k+?

beastar
28. července 2020, 11:17
0

fortress: Presne tak a to jeste idealne slo vyjednat i malou slevu treba na fleet a to uz potom byla v podstate neodolatelna nabidka.

Cartman: To maji lidi radi tyhle veci. Co sem ja jenom zaslechl od ptacku na striskach. Tak zasadni problem byl jak se pripravit na prichazejici dobu kdy je nutne mit hybrid y a full el. Oktavka je stezejni model a takova dobova skodovacka vlajkova lod. Sup je vzdy trochu ve stinu a vetsi staci se podivat jak vypada iV a dnesni verze... takovy maly fl.

Golf a Octavia jsou osobni chybou nekolika lidi na vysokych postech a podle me probehne stridani strazi. Plus bude nutne v podstate odladit mouchy za provozu ty vyrobeny auta nevratis. Cili stejne jako id3 to bude stat obrovske penize. A ty zrovna ve Skodovce ted uplne vyhledove nejsou. Staci se podivat na cenu oc to je totiz pro ne nutnost. Bude to jeste vesele sledovat.

Fa
Fandatik
28. července 2020, 13:17
2

Tak škatulata už začali, ne? Maier končí (možná v celém VW, což vidím jako ztrátu pro VW), A jestli ho nahradí Schäfer tak to nevidím pozitivně. Seeman už do předčasného odešel. Něco ve VW pěkně páchne.

Fa
Fandatik
02. srpna 2020, 08:02
0

Tak dneska by mělo předsednictvo potvrdit Schafëra. To není dobrá zpráva ani pro Škoda fans ani pro české HDP.

beastar
02. srpna 2020, 13:47
1

Ono to vypadá tak, že Maier se stal v podstatě obětí úspěchu značky. Vzhledem k tomu, že si prožil rekordní tržby a v podstatě nejúspěšnější oktávii všech dob. Naprosto dokonalý přerod a prodeje Superbu. Tak mi spíš přijde, že je to v tom o čem se mluví už dlouho. Škodovka by prostě neměla být tak úspěšná a vysoko vnímaná v rámci VW. Dělal pro ně 20 let a údajně si s hodně lidma nerozuměl.

Schäfer je v podstatě v Evropě momentálně nikdo. A vzhledem k tomu v jakém regionu působil je důvod se obávat, co se bude v bolce dít. VW v JAR funguje na Africké poměry velmi dobře v celosvětovém měřítku je to děsivé. Ono bude maximálně záležet spíše na okolí a dalším vývoji, než na něm samotném. Logicky by bylo hrozně fajn kdyby tam seděl Čech. Martin Jahn by byl podle mě přesně ten člověk který by dal škodovce tu tvář která by byla snesitelná pro všechny Čechy.... Bohužel na tom dneska záleží už pramálo.

Fa
Fandatik
02. srpna 2020, 15:46
1

Oběť úspěchu značky? To je taková ohraná pohádka. Samozřejmě, že VW chce úspěšnou Škodu, ale malinko jinak. Za Schäfera očekávám útlum vlastního vývoje (možné propouštění/stěhování oddělení s vysokou přidanou hodnotou) a s tím větší odvody za R&D do mateřského koncernu. Tím snížení marže na jednotlivé vozy, což bude mít přeneseně vliv na zmíněné HDP ČR.
Maier byl výborný manažer a tzv. těžká váha, kdy dokázal vzdorovat i předsednictvu. Důvodem může být i obyčejné ego a měl na to už obrovské jméno v koncernu (navíc má snad dobré vztahy s rodinami P&P), že chtěl Škodu dostávat stále výš. Uvidíme jestli se přesune k Porsche, Diess se ho bude chtít zbavit úplně. Čech by nebyl dobrá volba, stejně jako zmíněný Schäfer, nemá jméno aby mohl vést Škodu dle svého, prostě by to neprošlo na předsednictvu.
(Dost jsem to zjednodušil, navíc nijak výrazně VW nesleduji).

beastar
02. srpna 2020, 16:00
0

V podstate nemam co dodat v dulezitych vecech se shodneme. Co se tyka Cecha je to spis takove zbozne prani lidu, nez predsednictva. Maier do Porsche by byl logicky krok. Jenze on mozna skonci uplne. Tezko rict. Kazdopadne neshody s Diessem mel Maier pry dlouhodobe po celou karieru nejen kdyz delal Skodu.

Otazka je jesti Schafer se zkusenosti z exotiky typu Subsaharska Afrika dokaze udelat Skodu uspesnou tak jinak jak ji VW chce mit. Pro nas jako CR naposledy kopal Kulhanek a taky si zazil sve zlate obdobi. Jako clovek i jako manazer ma muj obdiv.

ReVolte
27. července 2020, 21:01
8

Správně si testoval Františku, stejné chyby se mi po 4 měsících vlastnění tohoto zázraku objevují každý den. konektivita BT, asistenty a i paní Laura pravidelně odpadávají a kdyby si jezdil ještě chvíli, tak by se vypnuli i bezpečností systémy a přestaly by fungovat indikace pásů a za soustavného pípání by si rád to auto poslal do sloupu /Ono tam pojede samo díky line assistu). Už mě čeká svolávačka a těším se co se rozbije příště :)
Jen teda nesouhlasím s tou spotřebou. V 5 lidech, dynamicky po všech různých cestách i s testem maximálky a spotřeba po 2000km byla 6,3l což je myslím parádní. Sám v tom jezdím dálky za 5,7 vcelku svižně. A díky za test, rád si potvrdím, že to nejsem jenom já :D

reagovat
OndrasI
28. července 2020, 09:11
1

JJ, spotřebu potvrzuju - dneska ráno 220 kilometrů z jižních Čech do Prahy v režimu "za celou dobu mě nikdo nepředjel" a výsledek je 6.2l. Skvělý.

St
Staromil
28. července 2020, 18:18
0

Tak si poměrně často říkám, po všech těch letech "daunsajsingu" a nákladech na ty ekomotory a ekovychytávky, že to zase tak slavné není, ne? Jižní Čechy jezdím často, mám tam u Třeboně chalupu. Většinou 3 lidi, plný kufr krámů tam a zase zpět, jízda tak nějak "normální" tj. max cca 5-10 km nad limity mimo obce a pokud nečumím u Olbramovic nebo Benešova, tak lehce nad 7 ltr./100km, dlouhodobě průměr tak 7,2-7,4 l. Je to víc, jasně, ale...motor 2 litry, skoro 150 atmosférických koníků, a to v Mazdě 6 z roku 2006, najeto 206 000km ( už Euro4). Je tomu tak s prázdným i plným autem, moc se to neliší. A to váží prázdná skoro 1,5 tuny.
No a k dalším tématům zde....hlavně, elektronika je u ní jen tam, kde má smysl ( žádný start/stop, bimbá to otravně, jen když se nezapne pás...:-))), nemá se co pokazit a všude se myslelo hlavou ( tedy u zadních blatníků moc ne... :-)))...). O podvozku této M6 I asi není třeba dlouho hovořit, kdo zná, ví, kdo ne, tak se srovnávala s BMW. Ani nebudu psát, koupil jsem ji ojetou ve 140 tis., za kolik ( no, za cenu Okt. by jich bylo 4-5...pravda, nemá Lauru)...Jak tady už někdo napsal...doba "motorismu", já bych dodal dobrých a ještě lepších aut, aut s charakterem, už byla. Nejsem žádný "antiškodovkář", v žádném případě, spíše skoro naopak, můžeme být rádi, kam se "AZNP" dostalo, ale elektronizace a elektromobilita za každou cenu dobrá auta "zabije". Software a přetechnizovanost aut je bude posílat do servisů s každým prdem. Bude kšeft, nebude tolik radost ze spolehlivého auta. Moje další auto asi zase nebude z těch "nových". Bohužel, asi mne to ale časem stejně dožene...netěším se...

St
Staromil
28. července 2020, 18:34
0

... a ještě bych doplnil...docela mně vždy u leckterých testů ( např. Autosalon) vytáčí", když na jednom z prvních míst, ne-li na prvním, se u testovaného vozu řeší "konektivita", tj. kolik to má USB, displejů k zapatlání, blůtůůůt a pod., neřku-li, je to důvod k "odebírání" bodů a při s rovnání se starší verzí stejného auta je to hodnoceno jako velký pokrok...jasně, pokrok nezastavíš, jsou lidé, co to ocení, dokonce lidé, co to potřebují, ale nejsem si jist, zda fakt většina, co chce hlavně jezdit z místa na místo, aniž by by stále něco řešila při jízdě. řidič si hraje, jedou asistenti ?...:-)))... Konektivitu a té staré plečky M6, co to ještě neznala, jsem vyřešil za 150 Kč adaptérem do zapalovače...:-))...dobíjím, napájím, pár kablíků snesu a hlavně, jezdím... Takže jsem rád, že se zde František Č. držel v testu toho, co je pro auto a řidiče opravdu podstatné...díky...slovo "konektivita" se v testu nevyskytuje ( tedy doufám...).

peca
28. července 2020, 19:30
3

Nejsem zadny zapaleny downsizista, ale musim rict, ze to docela funguje. Presedlal jsem primo z atmosfericke 1,6 do foukane 1,2 (77 vs 81kw) a na uplne stejnych trasach za stejnych dlouhodobych podminek mam spotrebu o 1,5 litru mensi. To je uspora 20%, coz uz celkem poznat je.

Skipper
28. července 2020, 20:52
1

Peca - no, já taky zkusil downsizing a když jsem musel u třívalcového motoru BMW v 50 000 km měnit rozvody, tak veškerá úspora šla do pr...

St
Staromil
29. července 2020, 13:03
0

Peca - ale jo, já bych zase nerad byl příliš "militantní" v hodnocení trendu maloobjemových motorů, ač se mi zdá, že už se trochu ubírá na všeobecném nadšení z litrových tříválců, a to minimáně u větších aut. Nevím, kolik řidičů si je do O IV koupí. Záleží, v jakém je downsisingový motor autě, za jakých podmínek, kam a jak se s ním jezdí. Pokud ale člověk potřebuje "univerzální" auto, tedy jen jedno, tak jeho málo výhod asi moc neocení. Já si prostě myslím, že do aut velikosti Oktávky apod. už nepatří. Na druhou stranu, proč má zase mít auto do města 109k, že ? Já mám 150k, auto velké, ve městě jsem rád v rozmezí 8-9 litrů, v zimě při pojíždění na krátké trasy nebo v centru i přes 9, žádná hitparáda to sice není, ale je to pravdivý údaj... A přesednout z 1,6 atmosféry do 1,2 turbo může být pocitově zlepšení a uvedená úspora je pak i fajn. Jenže ono to je u mnoha atmosférických motorů tak, že 1,6 a 1,8 si vezmou při srovnatelných jízdních podmínkách i nárocích stejně, ne-li více, než třeba ten dvoulitr. To je třeba případ těch starších benzínů Mazdy, které mohu hodnotit ze zkušenosti. Nový dvoulitr Mazdy pak s 1,5t autem jezdí za podobné litry benzínu, co ten litrový tříhrnek v reálu. Ovšem z podstatně jinými hodnotami. Když je volba, každý se může rozhodnout, co mu bude vyhovovat a pak po delší době a zkušenostech, nebo u příštího auta, zhodnotí, zda volil dobře, či ne. Nebo může zkusit věřit těm, co zkušenost mají...Jenže ona volba už skoro přestává být možná, protože se to řídí politickým ekoterorismem a ne tak vždy realitou a potřebami automobilové veřejnosti. Už i u prémiových vozů je šestiválec v podstatě sprosté slovo...:-)))... Za čas se bude člověk stydět, že nejezdí elektromobilem, nebo alespoň s něčím, co elektriku potřebuje. Tak až budete mít na tom novém motoru 206 tis. km, jestli ho budete ještě vlastnit, tak můžete bilancovat, tj. úsporu proti ostatnímu...Já to, alespoň zatím, mám "jasné"..:-)).

riderhenry
27. července 2020, 21:07
1

No jo, jak to jednou není Volvo, hned to slečinkám nevoní :D Docela by mě zajímalo jak moc tyhle problémy ohrozí neotřesitelnou domácí image Octavie. Předpokládám, že vůbec. Možná se inženýři chtěli dostat (podobně jako s volantem) trochu zpátky v čase a tak se přiblížili chování Octavie I, která byla pověstná svým nevyzpytatelným chováním třeba když zapršelo a člověk se nechal unést neotřesitelnou pověstí svého ultrarychlého 1.9 TDI povozu... Snad to nebude stát příliš lidských životů.

reagovat
František Čáslavský
27. července 2020, 21:15
0

Neboj, Volvo bude brzy. :)

ma
martinw
27. července 2020, 23:29
1

Je těžké mít sympatie ke Škodovce v době kdy všichni víme, že ubírali hmotnost kde to jen šlo, gramařina. Z toho zákazník mít prospěch asi nebude že ? Zákazníka má potěšit software - tak snad příští update v autoservisu to spraví...

beastar
28. července 2020, 02:07
9

Vite jaka je nejlepsi oktavie?
Ta s logem Renaultu a jmenuje se Megane. Za ty prachy mas Grancoupe sice s 1,3tce, ale 115kw na 1300kg. Hezci design a funkcni infotaiment. Jo a jezdi to v klidu prej za 6... Skoda ze jsme v CR ze.

OndrasI
28. července 2020, 09:13
-6

Nijak to pozici neohrozí, lidi jsou z toho auta nadšení přesně do doby, kdy zjistí, že to stojí jako Superb.
Co se podvozku týče, je to loď, ale rozhodně nějaký kotrmelce nehrozí - nechápu, co s tím testér dělal.

František Čáslavský
28. července 2020, 10:30
3

O kontrmelcích se tu nikdo nebaví, o přetáčivosti jo :)

riderhenry
28. července 2020, 12:08
2

Nemluvě o tom, že přetáčivostí na limitu je koncern na nejnovějších platformách už docela pověstný.

OndrasI
28. července 2020, 12:25
-3

Pověstnej je nejspíš proto, že iV a GTE moc neumí losí test kvůli půltuně vzadu a na VW začali cpát Turanzy, které neumí vůbec nic.
Nicméně si stále neumím představit situaci, při které by se za normálních podmínek čtyřková Okta přetočila a nezahrnovala by trhání s volantem, pytle cementu v kufru, záměrný poslání do smyku nebo zataženou ručku. Jestli něco, tak to auto je neschopný na začátku oblouku, všechno další už je jen důsledkem toho, jak se přední kola hrnou i na Primacy 4.
Uživatelům to takhle vyhovuje, tupost okolo středový polohy a při nájezdu do oblouku je pro většinu řidičů plus.

Já OIV moc rád nemam (vrzání, polofunkční infotainment, škubavá 1.5, málo místa pro kolena řidiče, hloupý ovládání na volantu), ale zase jí nekřivděme.

Jan Machač
28. července 2020, 13:25
4

Já se taky lek. A to debilní situace vyhledávám. Urvat to do kopce na suchém asfaltu v kilu není problém a ESP může leda tak blikat. Já osobně to za extra vadu nepovažuju POKUD to není u auta proslaveného nezáludností.

OndrasI
28. července 2020, 17:12
-5

Nad váhou názoru se zamýšlej jak chceš, ale Okta IV za běžných podmínek na limitu z ničeho nic nepřejde do tak přetáčivého smyku, že si zkušený testér "musí vyměnit trenky". Anebo už tu rovnou můžeme začít s floskulema jako že Volvo je lepší než obývák, MX5 vhodná na vše a Subaru má děsně nízký těžiště.
To auto je totálně tupý, ale taky nezáludný.

Fa
Fandatik
28. července 2020, 18:06
4

Jako to jsou dobrý slinty. Zkus si přečíst, co píšeš.
Když mám auto na limitu (většina nových aut má limit dál než je limit řidiče), tak auto tohoto typu má odpochodovat po tečně ven a ne, že se otočí jak stará děfka. A samozřejmě, že to není z ničeho nic, ale řidič musí reagovat na nové situace.

František Čáslavský
28. července 2020, 18:32
6

Nehodlám tady tvrdit něco o řidičských schopnostech, neboť nehodlám tvrdit, že jsem skvělej řidič. To je cesta do škarpy. ;) Nicméně chování jsem ověřil, bylo mi i potvrzeno z dalších zkušeností. Nějak nemám moc potřebu si vymýšlet. Špatných věcí jsem na tom autě našel i tak dost.

St
Staromil
28. července 2020, 18:41
0

... MX5 není vhodná na vše, ale je to krásný autíčko a krásně se s ní jezdí...zrovna teď v létě !...:-)))...

František Čáslavský
28. července 2020, 18:55
0

Pokud na ní zrovna nechybí kus výfuku a naladěná jednotka ;)

St
Staromil
29. července 2020, 13:46
0

.... to je otázka, za kolik se, v tomto případě starší MX-5 NB, koupí a předchozí péče a majitel ( a samozřejmě i následné...). Ty úplně levné asi nebudou nejlepší volba. A pakk " když ji miluješ, není co řešit"...:-))). U syna má lepší péči, než manželka, když to trochu přeženu...když něco zachrastí, nebo jede trochu jinak, jde hned k doktorovi specialistovi na prohlídku. Pohříchu to nakonec vlastně nikdy nic zásadního nebylo, co by spíš nebyla "vlastnost". Je to přeci jen "sporťáček"...

PeterLuk
27. července 2020, 22:18
5

Uff, tak takýto kritický text som už dlho nečítal. Ale som rád, že nato dnes má "niekto gule", a že ste to práve vy. ;) Nikdy ma Škodovky moc nebrali, skôr naopak, ale až na ten predok na mňa pôsobí táto generácia dizajnovo celkom vydarene a elegantne. O to viac som prekvapený, že po tých troch generáciach vypustia takéto nedoladené auto (keď by práve človek čakal presný opak, že už vedia, ako nato), nie je to prvá kritika v tomto duchu, čo čítam.

reagovat
milic
27. července 2020, 22:51
0

A komu tím prospějete, co? Jsem zvědav, kdy dostanete na test další vůz z MB.

reagovat
Jan Machač
28. července 2020, 00:17
9

Hele my nemáme problém pochválit auto, viz můj test Superbu iV.... Jen holt, čeho je moc, toho je příliš. A možná jedině dobře, pokud z tohoto bude ve škodovce šrumec...

Nathan
28. července 2020, 00:25
6

Nevím proč by mělo vadit když nedostanou na test další vůz z MB. Autíčkář asi není primárně o škodovkách, nebo se mýlím?

Jan Machač
28. července 2020, 00:38
8

Já myslím, že je dobré vědět, co si naše skupina psychickjy postižených redaktorů myslí o obyčejných autech ;-)

beastar
28. července 2020, 02:09
0

Kdy budou sluzebni oktávky? Oranzovy tsicka fplny na hlinach...:D Jako za odmenu.

ratan groch
28. července 2020, 11:25
2

Ad beastar:
Sluzebne oktavky budu 15.-ho. Mesiac este nie je urceny. Ale pokial nebudes pekne spinkat a budes vypisovat o 02:09 v noci, tak nedostanes oktavku, ale iba listok na metro z Nemocnice Motol do Depo Hostivar. Jedna sa o premiovy listok s bezbarierovym vstupom.

Jakub Pospíšil
28. července 2020, 14:50
11

My stále hledáme investora a pak chceme všichni bílý Ghibli v naftě nahlínách s velkejma samolepkama Autíčkář na zádi.

Ča
Ča Snač Aj
28. července 2020, 16:21
0

Hele borci a nepřemýšlel i jste o tom udělat si účet na Patreonu nebo startovaci? Já bych vam i nějakou pětku klidně poslal, ať máte na naftu do těch fasovanejch Maserati.

František Čáslavský
28. července 2020, 18:28
0

Bude stačit když pošlu číslo účtu? Potřebuju olej do dvoutaktu... :))

Jan Machač
28. července 2020, 19:37
3

Čas na čaj: Hele máme merch, prémiové členství, vymysleli jsme radostně pitomá trička a nikdo to nechce ;-) A my zase nechceme Patreon, protože to bychom sice neměli nad sebou vydavatelský dům, který by říkal na který značky se nesmí sahat, protože kupujou reklamu, ale oni by se nám tam slezli fanoušci a zakazovali by mi testovat Vita a tak a to moc nepotřebujem ;-))

beastar
29. července 2020, 02:09
1

ratan groch: Hale já ti nevím jestli vy velkokapitalisti a vykořisťovatelé chápete, že pro peníze se musí taky občas pracovat. A já bohužel nemám pracovní dobu od 6:30 do 16:30 s pauzou na oběd za 20,- jako někteří... Takže občas se to trochu protáhne. Zdravotně sem na tom velmi dobře (zaplať bůh) jenom ty zuby by mohli být lepší. A vzhledem k tomu, že nejsem součást Autíčkáře, tak se mě teda služební škodovka ani Ghibli netýká. Navíc Ghibli už bych nechtěl ... leda že by mi Machač platil servis a naftu jo a taky pneuservis...

Jakub Pospíšil
29. července 2020, 09:33
7

Beastare, ty seš taky hovno úderník. Každej správnej odborář ví, že když začínáš v 6:30, tak v 15:00 už musíš bejt nezvěstnej. Do 16:30 se dělá jen v Praze, kde zpovykaný floutci choděj až na dopoledne, na osmou. Ale kdo jim odpoledne krmí králíci a slepice, to teda nevim...

ro
rock
29. července 2020, 09:38
5

to beastar:
kvituji s uznáním, že sis dal práci a zopakoval čas odeslání postu...

beastar
29. července 2020, 13:15
1

Kubo ty si z toho delas srandu. Ja ale cokoliv resim nekde vic jak 50km za Prahou vychodne. Tak to je on tam dorazi v pul treti odpoledne... Chvili ticho. A pak se ozve no to my uz tady asi nebudeme ale jsme tu od 6 rano. Ty vole kdo vstava v 6? Teda kdo dela od 6? Je 21.stoleti... Jak na to ale narazis slipky, kralici:)) V tej Prahe se vubec nemaka. Asi proto se lidi trousi po Brumlovce z kanclu i v devet vecer kolikrat. Nj proste syty hladovemu neveri, kdyz si to nezkusis nevis atd. Furt plati.

Jakub Pospíšil
29. července 2020, 13:20
0

Však to moc dobře vím. Po obědě už nemá smysl volat. A po jedenácté taky ne, protože to začíná pro lidi, co makají od šesti, půlhodinka na oběd. Je to taková klasika no. Sice vstávat v pět, to si neumim představit, ale taky neoblíkám domácí papuče po druhé hodině. Občas si ale říkám, že těmhle "směnařům" vlastně závidim. Trochu. Ale fakt jen občas.

Ju
Junior
30. července 2020, 11:38
3

vesničan útočí ->
Pracovní doba od 6 je v pohodě. Na vesnici. V 6 seš tam, ve tři seš doma, a začneš si dělat co uznáš za vhodný. Děti ti do školy dojdou sami, nemáš o ně strach, šecko cajk. A hlavně, bejt v 6 na směně, znamená v půl 6 vstát, hodit tam míchaný vajca, na sebe modráky a popojet pár kiláků po prázdných okreskách.
V Praze to kurevsky nefunguje. Ráno hodit děti do školky, protože prostě ta nejlepší soukromá je v jiný čtvrti než si můžeš dovolit bydlet a předtím ještě doma nahazovat byznys look. A samozřejmě ta cesta. To je hned hodinka v koloně pryč.

Tbh mě tenhle ten systém, jakože do práce na 9 a z práce v šest, protože hodina na oběd a neplacená, začal po půl roce dost srát. Dyť přes tejden vůbec nic nestíháš. Ráno si přispíš s kocovinou nebo dojdeš do fitka a to je tak celý. Večer dojedeš domů a můžeš jít tak spát. A mimochodem, nebudu v tom sám. Když "můj" korporát zavedl volnou pracovní dobu, jakože v kanclu povinně mezi 10-14 a jinak si dělej co chceš, bylo nás tam v 7 ráno nastoupených mraky.

A na otázku kdo vstává v 6? No, poslední dva roky jsem vstával v 5:30, s kocovinou v 6:30. Celej tejden. Nemám s tím problém. Roky dojíždění vlakem, kterej odjížděl 6:30 a bylo to na něj dva kiláky pěšky, mě zoocelily :)
Pak mi změnili otevírací dobu v posilce, tak vstávám v 6 a chodím tam pěšky, abych se tak nějak protáhnul a uvedl do provozu. Cigárko, kafe cestou a tak. A jsem nasranej, že do práce to stihnu tak na čtvrt na 10, takže sednu za stůl a prakticky hned je konec. Jak píše Kuba.

beastar
30. července 2020, 12:45
1

Junior: Pozor já sem to nepsal kvůli tomu abych si dělal srandu z vesnice, nebo z lidí tam. Ono totiž ty Středočeský vesnice, městečka jsou stejný jako Praha tady ti nikdo domů z práce až na naprosto ojedinělý případy nechodí. Mě šlo o to jak se pracuje prostě východně od Prahy, kde nejčastěji slýchám ty kecy jak na tu Prahu musejí dělat a jak v Praze nikdo nemaká a všici si žijó (nebo tak nějak) A vono hovno pak sem dostaneš borce co je z těhle krajin a najednou pochopí, že tady se kurva maká a domů ve dvě z fachy neexistuje. On vůbec ten náš východ České Republiky je taková malá Itálie, víno, slivka, půl hoďka na oběd, siestička, cigárko pičo... práce počká. Omlouvám se těm, co to máte jinak bohužel píšu ze zkušeností:)

A jako jestli vstáváš takhle brzo to tě lituju. To já vstávám tak po devátý. Fitko mám doma. Nekouřim takže cigárka mě nezdržujou. Kafe piju jenom odpoledne. Kocoviny nemám protože alkohol nepiju. A někdy makám klidně do půlnoci když to prostě je potřeba třeba celej den. Přejezdy a tak dále neplacený, žádný diety od zaměstnavatele a tak podobně. Sem takhle zvyklej potom mi dělá potíže chápat, že někdo není v práci po obědě. Jinak reálně rozumím tomu, že mají prostě výplatu a fakt je ten, že někteří pak vydělají měsíčně to co já obvykle za týden. Do výše svého platu samozřejmě platí.

Ju
Junior
30. července 2020, 12:57
0

Já to dělal dobrovolně, to vstávání. Do školy jsem to měl 10 minut pěšky a do práce / fitka 20 minut tramvají. Všechno na stejnou stranu.
Teď to mám tak nějak volnější (prodávám do automotive, takže fakt není moc co :D). Ale radši vstanu v 6, abych v 9 zasedl za stůl nasnídaněj, po tréninku a v klidu, než se někde mrdat po večerech. A navíc ráno jdeš a víš, že jdeš. Máš na to ten čas prostě vyhrazenej. Odpoledne ti do toho vlítne kde co, víc práce, nějakej social event (...).

Ikdyž příští tejden mě čeká 450 kilometrů na 9. ráno. bizinisi woe. Na to se upřímně netěšim :D

Do výše svého platu neplatí. Netáhlo je netáhlem, ikdyž mu dáš o třetinu víc a měl by si tý práce začít vážit, protože jinde mít tolik nebude. Nefunguje nám to tak, nikdy nefungovalo.
A šikovnej člověk ti nedělá práci, kde by musel podobný kydy pronášet.

Ju
Junior
30. července 2020, 12:58
0

*a fitko doma nemám, protože by se mi do 2+kk vešlo buď fitko nebo přítelkyně. A tam je volba asi jasná :D

ro
rock
30. července 2020, 13:00
1

Jenom bych podotkl, že podle statistik si na východě docela nezanedbatelná část lidí vydělá za měsíc to, co v Praze jejich ekvivalenty za týden, max. dva...

Ale asi bych se tím moc netrápil, každe to máj, jak si to udělá. V předchozím zaměstnání se předpokládalo, že v 6:30 budou plný kanceláře (a taky tam v 15:15 nebyla už ani noha), teď chodím zhruba na osmou (což mi přijde tak akorát, už mám za sebou ráno hoďku venku se psem) a dřepím tady, dokud je potřeba, ale obvykle teda ne do devíti večer a ve 2:09 dělám tak možná jednou dvakrát za rok, když hoří termín plamenem jasným :-). Vstávat v devět by mne nebetyčně prudilo.

Ju
Junior
30. července 2020, 13:03
1

většina východních pozic ovšem pražské ekvivaletny nemá.
týpek, co ty výlisky tahá ze stroje nemůže brát tolik, co pražská parta, která ten kšeft sehnala a dokázala vymyslet. Takhle se ten svět netočí.
A u těch pozic, co ekvivalenty mají, to taková palba fakt není. Zahraniční korporáty (osobní zkušenost Big4) mají často na centrálách plošný platy, ať seš Praha / Brno / Ostrava. A to se pak v tý Praze třeba pojeb :D

ro
rock
30. července 2020, 13:18
0

Trochu jsem nadsadil, ale úplně mimo to taky není. V mým oboru je v Praze tak o 30-50 % líp než tady v Brně (což vzhledem k životním nákladům za stěhování teda nestojí) a v malých městech je ještě o poznání hůř než v tom Brně. Na ten dvojnásobek se to může klidně dostat (dělám projektanta v malinkaté firmě).

ratan groch
30. července 2020, 18:34
1

Fiha, ale sa nam nadherne zvrhla diskusia. Ked to takto pojde dalej, tak si vo februari budeme posielat Valentinky.

Juniora som vzdy podozrieval, ze napriek jeho niektorym uplne hovadskym prispevkom za ktore by si zasluzil nafackat je slusny a poriadny clovek. Len este budes musiet popracovat na spravnom vybere. Frajerka(y) ma mat vlastny byt, aby sa mala kam stiahnut, ked potrebujes cas pre seba. Cim skor na to prides, tym mas vacsiu sancu vyhnut sa svadbe a rozvodu.

S tymi modrymi goliermi to je na Slovensku rovnako. Rozhodol som sa, ze si do kupelne svojpomocne vyrobim kos na pradlo. Kupil som si plec, v dielni u zamocnika som ho vyemral, narezal a poohybal. Ale som neratal s tym, ze to je namastene nejakym sajrajtom. Musel som to dat opieskovat a nastriekat. Dnes rano mu volam, ze kedy to bude hotove, ved mi mal volat. Jasne, uz to mate hotove (hlavne, ze sa sluboval mi zavolat). Mozem si po to skocit niekedy po tretej, ked pojdem z golfu? To tu uz nikto nebude, my robime len do 1400.
Takze aj na dalekom vychode sa robi 0600-1400. Ti ludia ziju na rovnakom uzemi ako ja, ale v inom casovom pasme, takze sa v podstate s nimi nikdy nemozem stretnut.

Ad Beastar: Druhu spravu o 2:09 ocenujem, mam rad nevtieravy humor. A este k ceskej demografii. Minule som niekde cital, ze sociologovia rozoznavaju v Cechach specificku triedu obyvatelov, ktora sa nevyskytuje v inych krajinach. Je to "trida mistnich vazeb" (11,8 percenta obyvatelov) zijuca najme v tesnejsich vidieckych (venkovskych) komunitach. Ma silne socialne vazby, ktore jej umoznia najst hocaku odbornu pomoc, skor podpriemerny prijem, ale vlastnu nehnutelnost a dopestuju si jedlo. Takze ano, mozu si dovolit taliansky pristup, ziadny stres, vinko uz dopoludnia, fusky bez dokladov a dost casu nadavat na Prazakov aky su nezasluzene bohati.

ad Maserati: Auto dokaze trochu dotvorit svojho majitela na prislusnu uroven, pri Maserati je uz ale latka nastavena tak vysoko, ze by niektorim redaktorom priniesla zazitky s ktorymi teraz vobec nerataju. A nemuselo by ist len o zazitky prijemne.

Ju
Junior
30. července 2020, 18:44
1

Když jsme u toho Ghibli, Včera jsem potkal kousek od baráku jedoucí definici machomobilu. Černý Ghibli, černý, nechutně obří konkávní kola, absolutně černý všechny skla, vč. čelního a UA SPZtky. Jsem málem hodil nanuka na zem a skočil strachy přes plot. Na první poslech benzín, zvuk to má skvělej.

Ratan: niesom Peter, frajerka mi stačí jedna :) A navíc jsem ještě mladej a romantickej.
Do budoucna preferuji vyhradit jedno křídlo rodinného sídla jako man cave a nainstalovat příslušné bezpečnostní prvky. Kamery, čtečky otisků, elektrický ohradníky.

beastar
30. července 2020, 20:29
0

Od oktavky jsme pravda trochu odbocili. Vice mene ono v kazdym state jsou ty regiony trochu jiny jak hlavni mesto. Staci se podivat na ty velky staty Moskva, Pariz, ale i treba tady hned vedle Viden. Tam vubec funguje to zemsky usporadani dokonale... Ja obecne proti tomu Vychodu nic nemam jen fakt cas maji uplne jiny. A ono i co se s temi lidmi bavim. Te to formuje to prostredi. Rano jedu do Olomóca. Moc se tesim hlavne na cestu. Tam jsou zrovna lidi dobry a hromada krasnejch holek, kam se v tomto smeru hrabe Praha:)

Jinak k poznatku ze zena ma mit vlastni byt sem taky dosel. Trvalo mi to asi 6 let. Dneska uz dobry. Romantika je fajn, ale kdyz te sere neni vo cem. Svatba dobry, rozvod taky pokud nemas deti a mas predmanzelskou smlouvu, nebo supr pravniky.

A Ghibli pusobi hrozive tj fakt kor v cerny. Automaticky se radis do jiste sorty:D Ne dik uz znovu nepotrebuju.

ma
martinw
30. července 2020, 20:42
0

Juniore videl jsem to podobne, poradna garaz u rodinnyho sidla - vsechno to naradi bude nakoupeny atd... Realita je takova ze treba s detma na krku jsi rad kdyz posekas zahradu 2x do tydne a jeste budes rad kdyz manzelka zavola technika od Jablotronu a napoji par cidel od zabezpecovacky na centralu :D a na sny bude cas az deti vyleti z baraku... snad :D

Ju
Junior
30. července 2020, 21:04
0

martinw: jsem milovník veškerýho pracovního gearu. Od pořádných kombinaček přes zahradní traktůrek až po minibagr. Teď nám byl frajer dělat novou příjezdovku a měl "samonakládací minidumper". Jsem se normálně zamiloval. Jenom ta práce, ta práce s tím mě moc nebaví.
beastar: olomoc jede. paní tam dělal první tři roky vejšky a když sem za ní párkrát přijel, nestačil sem valit voči. ta slivka všude okolo jim asi prospívá.


esmo
28. července 2020, 07:54
7

Takové reakce na novou ovci nečtu poprvé. Byly to ale většinou ojedinělé nářky.
Jenže jak se s odstupem času zdá, ono to bude asi vážně s tím autem průser....
Ale bacha aby Vás takhle někdo neslyšel mluvit na ulici, když v tom půlka obyvatel jezdí a nedá na to dopustit :D

reagovat
Trinom
28. července 2020, 11:13
0

Pokud to je takové, jaké se píše více, tak se o tom brzo začne mluvit i v hospodách.

GanGreen
28. července 2020, 12:59
5

Už se moc těším na páteční hádku u piva :)))) kromě jednoho mám ve svém okolí zarytý obhájce koncernu.
Myslím že mě napanaka nepozvou :))

beastar
29. července 2020, 02:02
1

GanGreen: Tohle nemůže chválit ani zarytý příznivce VW. Tohle nemůže chválit ani fanoušek škodovky, protože to je průser který naopak na Škodu vrhá velmi špatné světlo. Je to už několikátá rána v řadě a já kdybych byl fanda škodovky raději si koupím snad ročního supa (odladěné použitelné, velké a docela rychlé auto) než tohle cosi.

GanGreen
29. července 2020, 05:21
0

Divil by ses, už jsem s jedním měl tu čest, když to tady přečetl, tak prohlásil že článek psal nějakej fanoušek Hjundaje a bylo po debatě... prej nevěří že je to auto tak špatný :))))
A jinak souhlas, kdybych musel škodu tak O3 v palbě nebo nějakýho supa.
Je to zklamání a průser a ikdyz bych škodu nechtěl, tak ji přeju úspěch, protože je přece "naše" žejo... :))

esmo
29. července 2020, 06:07
0

Ano, to je jejich odpověď na vše "Hjundaj"... :D

Irwinek
29. července 2020, 07:15
0

Ale za stejnou cenu by se nechalo sehnat slušný 1100 MB, možná i Felicie, tak proč hned O3 nebo Sup?

ro
rock
29. července 2020, 09:25
0

Hjundaj, kampaň, Kalousek, účelovka, hateři...

St
Staromil
29. července 2020, 13:17
0

...bohužel, obávám se, že s postupným opouštěním kvalitních, vychytaných a osvědčených řešení u aut, neustálým tlakem na popírání fyzikálních zákonů a elektronizací všeho za hranici potřebnosti a použitelnosti, se budou podobné kritické články a testy psát častěji a možná skoro o všech. Přinejmenším nějakou dobu, než se to buď částečně vrátí k "normálu", protože motoristé budou čekat, jak to bude dál a zda se to podaří zvládnout a nebudou novinky tolik kupovat a nebo se výrazně zapracuje a bude to fungovat už zanedlouho, jak má. To však může mnoho značek mezitím stát těžko získávanou a udržovanou dobrou pověst... To se pak ani "Hjundaj" nebude muset moc snažit...

beastar
29. července 2020, 13:31
0

Tech fanousku Hjonde to pise v pripade O4 nejak moc. Ja v tom jel zatim jen 5km tak tezko soudit osobne. Vychazim z hromady spatnych recenzi. To o te debilni ventilaci dole je ale pravda:)

Vl
Vladimír5
28. července 2020, 12:54
11

Vážení autíčkáři, jezdím oktávkami od jejího prvního uvedení na trh a vždycky jsem je měl rád a považoval je za slušně udělané auto. (Co taky jiného dodat k autu, když vám dá zaměstnavatel každé dva roky čerstvý kus). Nyní mám tu čest dva týdny jezdit v novém modelu 2.0 TDI a nevycházím z údivu. Na vlastní kůži zjišťuji, že zdaleka ne všechny inovace vedou k lepšímu uživatelskému komfortu a ze snahy výrobců automobilů předávat rozhodování o řízení a stylu jízdy stále více různým asistentům by mě trefil šlak. Abych neopakoval již zde zmíněné nářky, přidám pár vlastních: kterápak asi hlava s úchylnou představou o luxusu nechala udělat lištu, která navazuje na kličky otevírání předních dveří, v pochromovaném provedení. Sluneční prasátka, která z ní srší po celém interiéru si jako z udělání nejčastěji najdou vaše oči. Z palubní desky se na mě neustále snáší řada dobře míněných rad: řadit, držet se v pruhu, držet se volantu, držet se dál od ostatních, zavřít okna. Měl-li tvůrce tohoto systému včasného varování na srdci mou bezpečnost, vzal to ze špatného konce. Vždycky se hrozně leknu a položím hlavu na volant... Proč ? Protože ta malá písmenka varování nejdou jinak přečíst ! Mějte se krásně a hýčkejte si starší vydání škodovek.

reagovat
OndrasI
28. července 2020, 13:10
0

Jo, prasátka z lišt a z toho orámování chybějícího ramena volantu jsou k vzteknutí.
Ta lišta ve dveřích navíc pekelně vrže - a to u celý série 15+ks, co tu mám.

Jan Machač
28. července 2020, 13:27
0

Ty kecy jdou vypnout!

ReVolte
29. července 2020, 15:34
0

Ano, ale jsou dva levely keců a dvě úplně jiné nebídky, kde je vypnout. 1 úroveň: hledám dva dny než to vypnu a druhá: hledám měsíc než to najdu :D

Irwinek
28. července 2020, 13:03
7

Tak ani nevím, která to byla generace, ale já byl s Octavií moc spokojený, a TS- ko, no to byla paráda sama :-D
Myslím, že by se s ním měli povinně svézt Všichni, i BeaStar i Csaba a hlavně MGRR :-D

reagovat
František Čáslavský
28. července 2020, 13:33
0

Touhle bych se ale svézt fakt chtěl. Jsem moc mladý a minulo mě to...

je
jerry
28. července 2020, 13:48
5

plus: jsi mladý, závidím:-)
minus: nezažil jsi opravdovou éru motorismu, nezávidím:-)

Irwinek
28. července 2020, 14:02
0

František : neboj, já už ji taky zažil jen coby " víkendovku ". Autoškolu už jsem dělal na 105/120. Ale to svezení mne bavilo, a 1202 taky. Ta si nechala líbit snad úplně všechno :-D a jak se v tom v campu spalo :-D

František Čáslavský
28. července 2020, 14:17
0

Já dělal autoškolu v Octavii II 1.6 TDI. Nevzpomínám na to s láskou :)

jerry: Kompenzuju si to zálibou ve starých mrdkách, no. :D

Irwinek
28. července 2020, 14:20
0

To se Ti nedivím, mladej je na tom stejně. Volvo mu ledacos odpustí :-D

Moses
28. července 2020, 14:36
0

Ja som v autoskole (okrem inych skodoviek) jazdil v Octavii II 1.4 MPI a 1.9 TDI a dobre sa mi jazdilo s oboma. Horsie boli kombikove Fabie, z ktorych bol pre mna ako zaciatocnika uplne otrasny vyhlad.

Kuře
28. července 2020, 14:41
9

Franto, ještě dobrý, já dělal autoškolu tuším ne moc dlouho po tobě a posadili mne do jednotkový Fabie HTP:)))
Když se mě jednou instruktor ptal, proč teď nesmíme na dálnici (správná odpověď by byla že nemáme známku) odpověděl sem mu, že auto neudělá osmdesátku:))) Počkal až zastavím a pak sem dostal pohlavek:D

Jinak, Irvinku, stejně jako Franta, svezením v téhle bych taky nepohrdl:))

Csaba
28. července 2020, 16:00
0

Pro Irwinka: díky za fotky, rád jsem zavzpomínal na dobu kdy mi bylo "náct"... :) Neboj, otec mě v tom vozil často, užil jsem si jí dost. Dnes už bych v tom asi jezdit nechtěl, zestárl jsem a zlenivěl... :)

Frankie
28. července 2020, 20:40
2

Autoskola? Osobak tusim to byla zelena Felda 1,3 MPi, a nakladak IFA, vedouci dilen mel Jettu, to bylo tehda faro. Do te Ify jsme sli obcas primo od piva..., total brutal Bruntal

Irwinek
28. července 2020, 20:54
0

Csaba: nz, to bylo první, co mne napadlo, když jsem přečetl ty lamentace :-)
octavku sem řídil naposledy před povodněma, ale stovkou jsem jel loni a celkem rád. Byla v dobrém stavu, starý pán si jí hleděl, bohužel je po smrti a dědicové auto poslali do světa ( nebo si ho jeden vzal, nevím ), jinak bych Ti domluvil půjčení.

Irwinek
29. července 2020, 07:24
0

MGRR: ale já myslel, aby jsi se svezl Octavií z r.v. 57 :-D Jak se psalo výše, v té nové se svezl každý, takže jsem nemyslel, že by jsi byl výjimkou. Ale ta stará, původní, sice taky na 16" kolech, někdy i s bělobočkama, dvoje dvířka, tenoučký volant velikosti kormidla, zadní náhon, absence v podstatě čehokoli, to by Tě mohlo tak nějak hodit do relaxu a jízda v 50 m/h mezi rozkvetlýma loukama, to je Nirvána :-D

Irwinek
29. července 2020, 13:52
0

No a není to v dnešní uhoněné době nádhera :-D

ale na daily už ne, ani já nejsem takový masouš :-D

va
vasek87
28. července 2020, 13:53
7

Normální projekt... :) Do poslední chvíle se přidávají změny, je jasné že se to nestihne, ale termín je svatý a musí se dodržet. Na testech se zjistí, že tak, jak to bylo navržené, to ani nemůže fungovat, ale datum releasu se musí dodržet. Přes to nejede vlak. Tak se to nějak na poslední chvíli podaří rozchodit, že to aspoň jde spustit, najde se oběť co podepíše akceptaci a pošle se to do světa. No a pak se to za běhu ladí :)

reagovat
František Čáslavský
28. července 2020, 14:16
0

Inu, manažerské rozhodnutí. Kdyby auta musela splňovat normy SIL, nedělo by se to... A taky by byly zpoždění větší jak půl roku.

BubaaCZek
28. července 2020, 14:29
3

U software je bezne, ze ti nabidnou beta verzi. Pomalu aby to zacly delat uz i automobilky...

Viola Procházková
29. července 2020, 07:00
3

Až na to, že tady se to za běhu ladí už od dob vypuštění Scaly. Kdyby šlo o ojedinělé kiksy u jednoho modelu, asi by se to dalo ještě pochopit, ale ten problém se veze hezkých pár let. Kamiq by mohl vyprávět.

Da
Danny.T
29. července 2020, 11:02
0

Jenom technicka, pro auta take existuji normy, konkretne ASIL podle iso 26262... ale jak vidno, folcvagnu to zas tak nepomohlo :-) Ostatne, emisni normy se take "museji" dodrzovat...

František Čáslavský
11. srpna 2020, 00:40
0

Á, pravda, já byl trochu mozkem v normách, se kterýma se potkávám v práci já. :) Díky za doplnění.

Frankie
28. července 2020, 18:51
0

Jezdim se sluzebni O3 pred fl, nafta 1,6, 4x4, sestikvalt manual, a jsem rad za to ze, ji mam k soukromemu vyuziti. Jako bezne auto na jezdeni, na lyze, kola, atd., supr. Az na par malickosti, jako problem se starty co neumi Skoda vyresit, zamrzavanim navigace kdyz na ni sahnu, nebo nekdy v rezimu senzoru zpatecky je vse ok. A rikal jsem si mozna dojde na vymenu. A jak tak ctu, tak snad ani, snad az za delsi dobu, po korona utlumu, kdy ta O4 bude snad vyladena po radnem faceliftu...

reagovat
Zd
Zdeny60
29. července 2020, 08:48
5

Takže když to vlastně shrnu, za kupu peněz kupuji kupu číčovin , které mi jsou v provozu k ničemu. Tohle není auto pro mě. Mám rád na autě věci funkční, odolné a praktické. proto již 14 let jezdím s japonci :-)

reagovat
St
Staromil
29. července 2020, 14:27
0

Zdeny60...my bychom si asi rozuměli...já už 26 let...Nissan Primera, Mazda 626, Mazda 6 a k tomu druhé autíčko Mazda 323C a MX-5. Mimochodem, z toho je vidět ( 26 let, tři "hlavní" auta ), že nebyl důvod často měnit. Nic nikdy nechybělo. Smrtelná zranění byla vždy hlavně koroze, jinak by Primera jezdila ještě dnes, stejně tak M626 ( ovšem do věčných lovišť šla po jedné opravě lemů někdy po 10 letech až teď po 18 letech provozu). Už to teď zlobí i u M6 I. Všechna auta najela přes 230 tis. km, nejsem zase tak velký cestovatel, žádné nebylo úplně nové, škoda peněz. Vždy měly plnou tehdější možnou výbavu, ale bez "číčovin", stály už ale o statisíce méně a takové skutečné "vychytávky", co sloužily a slouží, ani dnešní auta třeba nemají, počínaje sedadly. Ne, že je nemají v základu, vůbec už je třeba nemají. Takže mohu potvrdit...funkční, odolné, praktické ( mj. na včechno je "čudlík" k mačkání po paměti). Drahé díly na Japonce ?...vlastně nevím, kolik ve srovnání stojí, nebyly moc třeba, není ani asi vždy třeba originál...:-))...Po 200 tis. první !! výměna destiček, kotoučů, stabilizátory, např. nové tlumiče nikdy u žádného v tomto nájezdu třeba nebyly. U turbonafty M626 1x rozvody celkově s dalším kompletním údržbovým servisem do 20 tis. Pravdou ale je, že se autům dostává, co potřebují a k tomu dobré oleje a beznín či naftu. Ušetřeno na koupi, na slušnou péči a zacházení je tak dost a ještě zbyde..

Mr
Mr.DAWE
31. července 2020, 21:57
0

Pánové, doufám, že se brzy připojím do Vašeho "klubu". Mé další auto bude s velikou pravděpodobností také japonec. Pamatuji si na M626 našich a to auto bylo na svoji dobu úžasné.

St
Staromil
25. září 2020, 19:25
1

....nedalo mi to, musel jsem to zde doplnit...jak to vypadá, Mr.DAWE, už jsi, nebo se chystáš opravdu do klubu ? Moje starší M6 I šla dělat svou práci rodinného vozu k synovi ( jeho MX-5 fakt není na všechno...:-))...) a já pokročil k další generaci M6 II. Odkroutila si 10 let ( 130 tkm) u jedné pečlivé paní a teď bude dělat radost mně. Verze Sport, tj. mj. motor 2,5 ltr. atmo., takže moc dobré svezení? mnammm...:-))). Nejnižší cena nebyla hlavním kritériem, ale vlastně už teď, po asi dvou tisících km lituji, že až jednou opravdu doslouží a ten čas, bohužel, prostě jednou přijde, že si nebudu moci takové auto koupit znova ! ( skoro by se ho chtělo koupit teď, dokud jsou , dát do garáže a nechat "napříště")...budu se moc snažit, aby to bylo co nejpozději, kdy už se budu muset s tímto autíčkem rozloučit... No, ilustrační foto pro ty, co japonce také rádi...no, nekupte to...za cenu trochu lepší verze Oktávky by byly 3 a ještě by zbylo.

Ko
Kouzelník
30. září 2020, 16:43
0

Pěkná. PoFC s 2,5 je celkem vzácnost. Snad jen to denní dodělávané svícení by nemusela mít, ale zle to nevypadá. Pokud se pohlídá koroze tak bude jezdit dlouho. Mám zkušenosti s GH předFC s doložitelným nájezdem 100tKm a po odplastování byla kovomorkou chycená dost. Tak ať pěkně a dlouho jezdí a nemusíš kupovat přímovstřikové GJ. Pokud se u GJ 2,5 zkousne automat, tak by se to asi taky dalo. :-)

St
Staromil
16. října 2020, 19:00
0

Pravda, to denní svícení není zrovna ideál krásy, ale jak jsem zjistil, tak to tam dali rovnou při koupi vozu ( je to z Německa a mám k tomu normálně všechny faktury i za nové kódování klíčku...:-)))...). Beru to však nakonec jako plus, že ho to má, protože pořád nejedou zbytečně xenony. Hned po koupi si auto prohlédli mechanici tady kousek ze servisu, co nám se synem opečovávají Mazdy ( a zvláště zavedení na MX-5), takže rez je jejich dobá známá a po prohlídce i na zvedáku říkali, že to je absolutně netknutý kus v naprosto perfektním stavu. Tak mě trochu uklidnili, korozi u M znám velmi dobře..( 626, M 6 I). Také je v podstatě překvapovalo, že ať koukli na jakýkoliv díl, bylo to Mazda - Made in Japan...budu si ji hýčkat ...:-)))...

Ko
Kouzelník
24. října 2020, 11:17
0

Asi to dodělávání denního svícení byla dobová nutnost. ;-) Něco málo to svícení může ušetřit a i dobrý pocit je fajn. Pokud je netknutá rzí, tak je to vzácnost, která si hýčkání zaslouží.

BL
BLACKDOG
16. srpna 2020, 15:09
-1

Objem 1,5l a manuál? Za 680 tis.Kč? Tak tomu říkám terno :-) :-) :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem