Zrovna se chystám udělat zásadní rozhodnutí a pořídit sobě nový automobil. Tedy… nový tak úplně není, a jestli se o něm dá mluvit jako o automobilu, se teprve ukáže. Této epizodě se možná zasmějeme někdy příště, každopádně mě přivedla k hlubokému zamyšlení.
Před časem jsme na Clubhousu řešili, podle čeho vlastně kupujeme auta. Snažili se dobrat toho, jaké kritérium je pro každého z nás zásadní. Komfort, rychlost, zvuk? Status, design, příběh? Když jsme dali dohromady všechny své zkušenosti, přišli jsme na zajímavou věc. O pořízení nového vozu rozhoduje nejčastěji – a u některých jedinců výhradně – nahodilý myšlenkový pochod neboli ‚jebnutí v kouli‘. Auta kupujeme impulsivně a iracionálně. Spíš než kvůli jejich vlastnostem je to navzdory jejich vlastnostem. Často přitom sami sebe přesvědčujeme, že provedeme ve svých životech zásadní změny, díky nimž začne dávat vlastnictví dotyčného automobilu dokonalý smysl. Třeba se naučíme svařovat. Nebo si pořídíme dům, který bude mít garáž na tři veterány. Pořídíme si řidičský průkaz skupiny C. Začneme pracovat na stavbě. Vydáme se na cestu kolem světa. Koupit si Ikarus 280, pickup s obytnou nástavbou nebo tři mercedesy W123 200D v různém stádiu orezlosti najednou nevypadá jako úplně kreténský nápad.
Bohužel, lidský mozek se při vymýšlení podobných plánů většinou vyčerpá natolik, že už mu nezbyde energie na jejich realizaci. A z velkých plánů se stávají zahradní solitéry, na které kadí kosi.
Já osobně mám v životě jedno velké štěstí – jsem osoba líná a pohodlná. Nakupovat auta dá spoustu práce, kterou se mi nechce podstupovat. Nechce se mi ji podstupovat tak moc, že si lecjakou akvizici nechám radši ujít. Beztak mě většina tužeb, byť se v jednu chvíli zdají být otázkami života a smrti, za pár dní zas přejde. Takhle už jsem ušetřila velkou hromadu peněz i času a moje nákupní historie je ve srovnání s jinými experty poměrně nudná.
Jeden z mála plánů, které se dostaly až do fáze fyzického nabytí vozidla, byl projekt Daihatsu Feroza. Idea se jevila naprosto neodolatelně – až s Ferozou skončím, bude vypadat asi takhle:
Mozek na mě sehrál dechberoucí sérii triků, kterým nešlo odolat. Vrak s naprosto funkčním motorem a slušně vypadajícím podvozkem stál jen pár tisícovek. Tou dobou jsem měla k dispozici zázemí servisu s volným prostorem, vybavením a dobrými radami profesionálů. Navíc kousek za barákem. Všechno bude boží! Na Protector přijedu s nejvíc nejhustší károu a ještě se v procesu naučím řemeslo. Co víc si přát?
Po dovezení vozu jsem se dala čile do práce a všechno bylo boží. Měla jsem hromadu nákresů, fotek a tutorialů, vymyšlené bylo uskladnění ve stodole, už už jsem si dělala papíry na plaťák… Jenže pak se plány začaly sypat. Servis skončil a projekt musel pryč. Ferozu, toho času s karoserií cabrio, jsme narychlo odvezli do Gastownu. Nějakou zábavu jsme si s ní ještě užili, jak můžete vidět na videu níže (tou dobou jsme měli i jiné velké plány, zahrnující profesionální filmovou produkci), pak dva roky zarůstala kopřivami, až byla nakonec za mrzký peníz odprodána klecanským airsofťákům coby herní rekvizita.
Z podobných zážitků by se měl lucidní člověk poučit a přiznat si, že na velké projekty nemá dost trpělivosti ani vhodné podmínky, o zručnosti nemluvě. Aktuálně jsem poučená nějaké tři čtyři roky a zajímalo by mě, jak dlouho to vydrží.
V tuhle chvíli už vám jistě hlava jede na plné obrátky a předhazuje jednu hezkou vzpomínku za druhou. Ať hodí kamenem, kdo se nikdy nenechal unést vznešenými idejemi!
Takže se vás táži – jakou největší hovadinu jste si v životě koupili? Do jakých končin vás zavedlo náhlé pominutí smyslů či instantní zamilovanost? Možná to skončilo jenom hodně špatným obchodem. Možná to skončilo autem, které jste nikdy nevyužili tak, jak jste plánovali, nebo úchylným doplňkem, na který se vám teď práší v kůlně. A možná to skončilo kolosální bizarností, nad kterou budou žasnout ještě vaše vnoučata. Ať je to tak, nebo tak, chceme to slyšet a chceme se vám vysmát!
01. září 2021, 20:32
0
Machač a Supa borci prostí/ě-
01. září 2021, 22:17
1
To jsem takhle z jara špekuloval, zda prznit auto tažným. Zjistil jsem, že to nemá smysl a budu mít důvod si před ženou obhájit nákup dalšího auta, přesněji Multiply, protože ať si říká kdo chce co chce, mně ten bizár něčím prostě bere a navíc pokud bych vyházel interiér, uveze 2 kubíky dřeva. Ve finále se první generace v benzínu a nevytrestaná LPG či CNGčkem dostala do úrovně sběratelskýho artiklu a během 3 týdnů mi jich asi 5 zmizelo přímo pod nosem. Tak jsem musel slevit z nároků a pořídit staršího kolegu :) Snad se dokopu k sepsání nějakýho blogu.
02. září 2021, 05:09
0
Fiorino :) 2 roky mi dělalo společnost... Výborné autíčko...
02. září 2021, 06:17
0
Blog by byl fajn. Ideálně s nějakými amatérskými pokusy o opravu/vylepšení :-) Tahle věc by vypadal sakra cool v úpravě 'gumbalkan battle car'
02. září 2021, 07:50
1
Mno zatím uvidím, jak dlouho bude fungovat. Jako auto srdnatě slouží a díky listovejm perům vzadu i něco uveze, ale výpis lehkejch závad z poslední STK byl dlouhej jak tejden před vejplatou. Něco mi žere baterku takže po 3 týdnech stání je mrtvá a v kolonách má tendenci vařit :)
01. září 2021, 23:40
1
Ja kdysi musel mit CRX. Známý o jednom věděl, ja se vůl nechal dotáhnout k cigišům, co to měli na zahradě. Jelo to, svitilo to, brzdilo to. Bylo to za pár kaček. Papíry, že k tomu dovezou. Žádné papíry samozřejmě neexistovaly. Po prevozu po vlastni ose par kilaku do garáže jsme zjistili, že pod koberečkama tomu jaksi chybi podlaha. Potom co na tom ten známý strávil asi týden a rozpadlo se na tom co šlo, jsem se toho zbavil za cenu sedaček místnímu Hondařovi.
Školné. Zpětně to možná za ten adrenalin při převozu stálo :)
02. září 2021, 06:14
1
Transporter T4 s velkym planem na stavbu camperu, benzinovy syncro bez uzaverky... po oloupani plastu a asfaltu na podbezich jsem samozrejme zjistil, ze je shnilej na prach - po roce pendlovani mezi vyvarovnama jsem naznal, ze nemam ducha svarece a garaznika a za bednu plzni ho poslal do sveta, zakoupivse sobe funkcni T5.
02. září 2021, 06:18
0
Aspoň to nebyla T3, to by bolelo doteď ;-)
02. září 2021, 16:57
0
Tu bych neposlal. Ani tohle jsem nechtel, ale dalsi garaz by stala vic nez auto... ale u t3 by to mohlo bejt sul nul :D tady zacala cena stoupat az o par let pozdejc:)
02. září 2021, 07:36
3
Alfa Romeo 159 jako spolehlivý a rodinný vůz.. :D
02. září 2021, 07:53
7
To jsou ty vydechlé nafťáčky no :)
02. září 2021, 08:13
0
A tak ona vydechlá není, nakonec ten nájezd co tam je (190tkm) je ověřený... Ale prostě asi špatný předchozí majitel.
02. září 2021, 07:43
2
Já jsem teď koupil fabii v naftě. Jako fakt. Bože, téhle chvíle jsem se bál, a doufal jsem, že takhle hluboko mentálně neklesnu.
02. září 2021, 07:55
4
Myslím, že zatím vedeš!
02. září 2021, 10:16
3
Jses asi prvni, kdo to koupil za vlastni penize. Se normalne fasuje, ne?
02. září 2021, 11:33
1
fskutčnosti jedničkový RS :D
02. září 2021, 12:01
0
Taky záleží, jaká nafta v tom je, jestli lemra líná nesmrtelná 1.9 SDI nebo hodně pěkně jedoucí 1.9 TDI. Pokud do toho teda necpali ještě nějakou jinou naftu.
02. září 2021, 12:18
0
Nebo 1.4tdi..
02. září 2021, 15:01
2
no jo, TDI RS swiss blue edition... ale co, ropak mi ve sbirce jeste chybel :)
02. září 2021, 19:38
0
Pokud se na tom nic nevysype, tak rok dva pojezdis a pak se ziskem prodas. Skoro bych rekl, ze sis koupil presny protipol nesmyslu z clanku :-D
02. září 2021, 07:58
0
No v mém případě asi Superb s 2,5TDI v manuálu. Měl jsem to na pojíždění po městě nejen, že se s tím blbě parkovalo tak i motor nebyl ten praví pro městský a příměstský provoz. Jediná výhoda byla, že byl levný. No a po roce šel do světa.
02. září 2021, 08:32
3
Audi A6 C5 2.5TDI quattro... To auto strávilo víc času v servisu než na silnici, olej tekl všemi směry, šílená přední náprava vyrobena z tvarohu studentskou peněženku ruinovala. Žralo to jak tank a nakonec se to zastavilo v pátek odpoledne uprostřed nejrušnější křižovatky ve městě v prostředním pruhu. No co chtěl jsem silnou 4x4 tak jsem ji měl :D. Uvnitř byly kožené recaro sedačky za jejichž cenu jsem auto prodal hnědocechům v nepojizdnem stavu. Po sečtení našeho ročního soužití, kdy jsem si poctivě psal každý servis a každý litr nafty, jsem zjistil že jsem mohl celý rok jezdit taxíkem. Školné zaplaceno :)
02. září 2021, 08:35
0
Chrysler 300M pretože sa mi nepodarilo zohnať nič použitelné z trojice saab aero/530i/is250 :) A CHáčko bolo o ulicu vedla.
02. září 2021, 08:38
1
Mazda 323F 2.0V6 - vzpomínka na první služebák, co jsem si byl převzít (323 Sedan) a v prodejně stála nová nádherná 323F 2.0V6 - červená, tehdy zjevení a já ji strašně chtěl. Auto pořád mám, ale repase motoru spolkla 90 tyček a jezdím s tím mnohem míň, než jsem čekal, protože to auto jede až nad 4000rpm.
02. září 2021, 09:09
0
Počkej, takže máš 323F s V6 od novoty? :-O Fotky!
02. září 2021, 12:23
0
Ne nemám, ale vím o jedné co má neorezlý šrouby na podvozku, ale majitel nechce prodat. Koupil jsem si v německu ojetou a postupně na ní pracuju.
02. září 2021, 09:21
1
Největší kraviny jsem zatím nedělal já, ale radil v nich ostatním. Na druhou stranu, koupil jsem levnou 164, kterou jsme dávali skoro deset let dohromady a teprve finišujem. Zatím ale všechny "projekty" dopadly a nic neupadlo v zapomnění a zahození.
02. září 2021, 09:43
0
Volvo 960. V kufru byla načatá láhev s chladící kapalinou. To mě mělo varovat. Ale byl jsem z dlouhého hledání pěkné 940 už otrávený, tak jsem rozšířil záběr o tohohle potížistu. Slza v oku se bliští, kdy si na něj vzpomenu. Ale jsem hrozně rád, že jsem ten krám za 15 tisíc prodal, byť jsem v něm utopil moc peněz a další kopu by to ještě potřebovalo, aby bylo úplně v pořádku. Taková love-hate affair to byla.
02. září 2021, 09:47
2
Dacie. To jsou tak nekonecne racionalni volby, az se to tim nekonecnem stretava s vecmi nekonecne iracionalnimi.
02. září 2021, 10:03
1
trošku okyslou VW T2, takové to pošudlat a drandit. Už jí mám rozdělanou asi pátým rokem a nevypadá to, že bych se dobral cíle. Na druhou stranu - tržní cena roste a roste, i kdybych ji nechal tak jak je.
To samé s 850 T-5R, kdy jsem si říkal, že renovaci zadám firmě a ... no zatím ji nemám ani přihlášenou. Není čas.
02. září 2021, 10:04
1
a další kravinu si chci koupit ... Teslu S. Na jaře asi ...
02. září 2021, 10:19
0
Fuj:))
02. září 2021, 10:31
1
když člověk odhodí předsudky, tak to docela dává smysl. Člověk se nesmí nechat zmanipulovat autoforem, nebo lidma kolem. A to ani jednou stranou - odpůrci ani příznivci. Prostě si to půjčit, zkusit si to, jestli mi to auto vyhovuje, popřemýšlet o nákladech a zvážit, jestli mi to za to stojí. Zvažoval jsem Volvo V90, Panameru, Jag XF atp. jenže tam mimo poměrně velké servisní náklady je nutné počítat i s velkými náklady na palivo, takže mi to nějak nevychází. Takže elektrika
02. září 2021, 10:39
0
Ja to mam jednoduchy: nejsem dost doma, takze degradace baterek by byla nevyhnutelna. A ani nejde o predsudky, s tim na co auto pouzivam, bych furt mel dve. Jel jem v tom, kopanec super, jinak zas takovy zazrak to nebyl.. no a zpracovani vylozene tristni.
02. září 2021, 11:14
1
jo, rychlonabíjení by tomu dávalo naprdel. Já počítám s tím, že 80-90% nabíjení bude pomalé, doma. Zbytek bude na Superchargerech při cestě po Evropě. To by ta baterka měla vydržet.
Zpracování mi přišlo v pohodě. Žádný zázrak, ale nic, co by mi jako řidiči vadilo.
02. září 2021, 15:59
1
Zas bych se té degradace tolik nebál. Tesla udává u modelů S a X průměrnou degradaci kolem 10 % za 320 tisíc km (200 tisíc mil) a drtivá většina aut má menší než 15% degradaci. Zdroj: https://www.tesla.com/ns_videos/2020-tesla-impact-report.pdf (strana 22)
Zároveň nějaká 50kW nabíječka u obchoďáku není pro teslu s větší baterií až tak velká zátěž.
02. září 2021, 17:00
0
Ja to resil uz predtim s hybridnima lexusama, a nevychazelo to celkove dobre pro me. S koronou jsem doma jednou za rok, normalne jednou za tri mesice. Fakt to pro me nema cenu - zvlast s par tisicovejma najezdama.
02. září 2021, 22:54
-1
Tesla udává.... jasně, protože Maskovo slovo je něco jako výňatek z bible, na to se spolehnem;)))
03. září 2021, 00:05
1
To jsou přímo data z existujících aut. Jestli jsou nějaké důkazy, že to Tesla zfalšovala, rád si to přečtu. Já nemám jediný důvod pro takové podezření. Naprosto všeobecně je známo, že li-ion baterie, se kterou je slušně zacházeno, vydrží rámcově 2000 cyklů i víc (podle konkrétní chemie, podmínek atd.), než kapacita klesne pod 80 %. Přičemž 2000 cyklů u auta s dojezdem 400 km dělá 800 000 km. Čili 90 % po 320 000 km je zcela v intervalu, kde by to člověk čekal.
03. září 2021, 12:38
-1
MBMB: Stačila mi kauza, kdy se v aukci prodávalo auto s autopilotem a po koupi ho Tesláci na dálku vypnuli, protože si tuto funkci nový majitel (znovu) nezaplatil. Tak pokud budu dostatečně paranoidní, proč by si tam Tesla třeba nepropašovala "aktualizaci SW" jako Apple a řízeně nezpomalovala výkon (auta, baterie..) jen proto, aby se víc "točilo" zboží?
03. září 2021, 13:17
0
nemusíš být paranoidní, tohle se už u Tesly běžně děje. Zjistí problém na bateriích určité šarže, tak všem dotčeným majitelům dočasně omezí nabíjecí výkon. Ovšem po prověření problému to zase vrací zpátky. Případně povolí i rychlejší nabíjení. I ten výkon bude nejspíše se stářím baterie klesat, protože ty baterky prostě nedodají takový proud.
03. září 2021, 13:24
0
Pochtli: Vybavuji si jeden medializovaný případ cca z loňska, nevím, jestli je to ten samý. Myslím, že podobných bylo několik. Pokud si to správně vybavuji, celá pravda je, že Tesla prodávala ojeté auto bez FSD, nicméně při převzetí byl stále aktivovaný po minulém majiteli. A ten nový se pak cítil ukřivděný, když mu to po nějaké době na dálku vypnuli, přestože na to byl upozorněn.
02. září 2021, 10:23
4
Koupě C5 x7 Tourer s naivním očekáváním, že to bude v pohodě servisovatelný, jak starší Citroëny a nebude se to srát, protože to mělo celkem pečlivýho předchozího majitele, který na servisu nešetřil...
02. září 2021, 10:25
9
Já zrovna včera. Ani nevím, co mě k tomu vedlo, asi jsem opravdu masochista. XJ6 v manuálu, avšak bořené na zadek.
02. září 2021, 10:41
1
Tak to prebiji tu naftovou fabii vyse :))
02. září 2021, 12:06
0
Pokud to máš na náhradní díly, tak proč ne. Pokud to budeš dávat do kupy, tak to už chce nadšení.
02. září 2021, 12:50
1
Budu to dávat dokupy... Byla k tomu i čtvrtka dalšího auta...
02. září 2021, 14:24
6
Jo, jsi nemocný :D
02. září 2021, 15:11
2
Ja vím. Z jiného pohledu - R6, manuál, najeto 48000. Bylo by ho škoda nechat umřít.
02. září 2021, 16:37
2
To jsi udělal dobře Skippere, manuální X300 Sport, těch je málo, je to zajímavý, teď jen aby se našel šikovnej klempíř, pak lakýrník co to dá dohromady. Já v naší skupince autistů co občas výletujeme mám i kluka s XJ6 4.0 Sovereign a to auto koupil v zásadě v moc pěkným stavu v Německu. Ale když začal dělat z toho "relativně pěknýho" stavu auto, který bude nakonec prvotřídní, tak se nestačím divit kolik pracných věcí na tom fakt je... člověk musí bejt srdcař
02. září 2021, 17:02
0
Krabe, mas rict: mam klempire, mam lakyrnika, chces?:)
02. září 2021, 23:01
0
Tvl... Skiper chce zachraňovat krásný auto, Krab napíše jo jasně jdi do toho a dostane mínus? Už i tady?
Co se to děje, fakt...
02. září 2021, 23:07
0
Já si toho ani nevšimnul, mínusu... Náhodou Skipper pár šikovnejch lidí co Jaguary umí zná, takže takovou kravinu vlastně ani neudělal, protože lidi, kteří vědí jak to dát dohromady zná.
To je jedno, každopádně manuální XJ6 je suprová věc. Kdybych měl odpovědět na otázku jakou největší kravinu jsem kdy koupil, tak u mě je to těžký - vždycky když něco koupím mám pocit, že to co si vezu domů kravina fakt není. Jenže ostatní to můžou vidět hodně jinak :-D
02. září 2021, 23:30
0
Hmmm... ja si toho mínusu všimnul a trošku mi to hlo žlučí... možná proto, že sám dávám dohromady starého angličana, tak vím, že to není sranda:))
03. září 2021, 06:21
0
Náhodou, já jednoho moooc šikovnýho klempíře znám. Dělal mi Stratus, když se s ním seznámila felicie pickup z boku. Provalený práh, dveře a zadní čtvrtka. Díly samozřejmě nejsou. Když mi to ukazoval před lakem, sedl jsem na prdel. Ani kousek kitu! Ten kluk by vytepal i sochu. Jo a na prdel jsem sedl i z MB 300 SL, který stál vedle...
03. září 2021, 09:13
0
Ty blázne, srážka Stratusu s Felinou pickup, to už je fakt blbá náhoda;))
Jinak, moc šikovného klempíře mám taky, už loni mi dělal na ZRku a letos jsem to po něm chtěl znova, jen z druhé strany.
Bohužel ale, namísto toho aby mi on rozřezal auto, tak doktoři rozřezali jeho ruce;(((
Takže se mi teď půl roku zotavuje z operace karpálů
02. září 2021, 10:32
13
Největší kravina je asi tohle :-D
Poučen z předchozích nezdarů jsem si jednou konečně nekoupil vrak. I tak mě to nechalo na cestě domů, ale naštěstí už je všechno vyřešené a zase to funguje, jak má a dělá radost.
-
Komentář upraven 2. 9. 2021, 10:33:56
02. září 2021, 10:40
0
To je Century? Wow;)
02. září 2021, 10:42
4
Ano, to správné, plnotučné :-D
03. září 2021, 06:22
5
Tohle lidi dělaj, když nemaj manželku...
03. září 2021, 09:11
1
Se musím někdy zastavit v Brně :D
03. září 2021, 14:01
0
Adam Forman -> nemaj manželku, detia barák v rekonstrukci :-D
Mě doma Niva prošla, protože to je přece hlavně do lesa na dřevo. Vůbec sem si ji nekupoval na kravení v terénu :-) ale zas za 20 tyček, s papírama, 2003 a není skoro zrezlá. Chce to udělat jen zadní prasátka, přední brzdový hadice ( má to dvě na každém kole WTF?) Spojkový ložisko a jinak je ve vůni. Takže to vlastně kravina není, je to super volba :-)
03. září 2021, 15:09
0
Manželku ne, ale přítelkyni jo. A u ní to prošlo :)
03. září 2021, 21:05
0
A já si říkal kdo tu měl koule to koupit když sem to viděl u Caddyho na fotkách :)
07. září 2021, 13:53
0
Jojo, Caddy si to vyloženě užívá :-)
02. září 2021, 11:22
5
Toto je Olaf. Olaf byl, ve své době, nejlevnější 9000 v republice a odjížděl domů za pět parírků s panem Palackým. Olaf byl projekt. První pokus o zvednutí Olafa dopadl tak, že zatímco hever pracoval, Olaf stál nehnutě na zemi a směrem vzhůru se pohybovala pouze podlaha spolujezdce. V té chvíli bylo jasné, že Olaf bude projekt většího rozsahu. Nakonec se dílo podařilo. O pár měsíců později (a investici ekvivalentní nové Fábii) Olaf opět ožil. Pak už to byla taková klasika, kdy občas vyjel, abych nakonec usoudil, že je ho na tenhle provoz škoda a posunul ho dál. Zde fotka před...
02. září 2021, 11:23
11
...a zde po oživení.
02. září 2021, 23:04
0
To je senzační:)
02. září 2021, 11:57
3
Ikdyž těch šíleností u mě bylo víc, tak vítězí Hugo :-D to jsem se v poledne rozešel s přítelkyní, kolem 8 (Hodiny nebo piva? už nevím) jsem objevil inzerát a druhý den se jelo do Ostravy pro nejlevnější Fronteru na značkách v republice :D
02. září 2021, 12:49
-2
Tak to já po nějaké kravine s více válci a nějakým výkonem a charisma koukám. Ale zatím mě nic tak nějak neuchvatilo. A na druhou stranu nevím, mám obavy, že bych neměl kdy s tím jezdit. Tak uvidím v co to uzraje.
02. září 2021, 13:31
0
U nás doma neprošel jaguar XJ, trabant.. Tak jsme si řekli, že koupíme prvorepublikový bunkr :oD
02. září 2021, 13:34
5
Ten sa tak lahko nerozbije, to je fakt.
03. září 2021, 06:25
0
Noooo. Počkej až budeš řešit novou hydroizolaci na střeše, shánět lafetu nebo nedej bože origo dveře. Ty věci jsou neskutečně drahé. Z ručníotechnik a periskopů taky moc nezbylo...
03. září 2021, 07:11
0
Rekreace, ne věrná rekonstrukce ;)
02. září 2021, 13:46
-1
Osmnáctiletý Galveston si z první výplaty koupil v hračkářství formuli na dálkové ovládání Joustra. Matka se mu vysmála a on se zastyděl. Zapůsobilo to jako memento kokotum. Větší hovadinu na kolečkách jsem si od té doby nepořídil.
02. září 2021, 14:00
5
to je docela škoda, ne? Dělat celý život jen uvážlivé věci, jen aby v něčích očích člověk neklesl. Občas je zapotřebí si plnit své sny, touhy ... i když jsou úplně debilní.
02. září 2021, 14:16
1
Svoji výraznou roli sehrál fakt, že jsem se za volantem vyřádil dost jako profesionál. Takže jsem neblbnul za svoje...:-)
02. září 2021, 14:36
0
Toto je zajímavá otázka. Soudě podle reakcí okolí a částečně i soudě podle mého vnitřního rozpoložení, se dají za dvě největší kraviny považovat 320i E36 natřená štětkou s rakovinou v terminálním stádiu a Nissan Primera 2.0 SRi Gumbalkan endurance edition s rakovinou ve velmi vážném stádiu.
Oba dva vozy patří do kategorie "To by si nikdo normální nekoupil". Jenže ven koncem zjišťuji, že toto vůbec kraviny nebyly, i přes odpudivý vzhled a nejasný původ. 320i natřená štětkou byl ultimátní mrd, jenže po prodeji jsem na nic netratil a jako bonus prožil skvělou zimu. Primera sice stála neadekvátních 23k, ale i přes příšerný visuál neztratila nic ze své spolehlivosti, mechanické odolnosti a jako bonus v ní na podzim už podruhé prožiju 6 hodinový vytrvalák. Obojí se tedy jeví v konečném důsledku dosti pragmaticky...
Takže vítězem se stává poslední nákup, u jehož řízení jsem si minulý týden uvědomil, že je ve všech objektivních a měřitelných oblastech horší než nějaké BMW 135i, v 21. století se vlastně nehodí vůbec k ničemu a ke všemu to bylo to úplně nejdražší auto, co jsem kdy koupil.
Jenže vykádajte to někomu, kdo zrovna poslouchá V8, v odrazu skleněné stěny vidí tu rozpláclou siluetu a má pocit, že se zhmotnilo NFS3... :-)
02. září 2021, 15:20
11
Asi na minútu som sa zasekol a predstavoval si schátralú prostitútku ako na sklonku života natiera štecom staré trojkové bávo a nechápal som čo to má byť za metafora... a potom som dočítal tú vetu :D
02. září 2021, 19:12
2
Takové štětkou natřené bávo by se mohlo prodávat jako kus moderního umění, to víte má to příběh
03. září 2021, 07:10
0
Tenhle nápad už tady vlastně byl...
https://www.artcar.bmwgroup.com/en/art-car/
03. září 2021, 07:12
0
Nebo tady jsou dokonce vidět ty tahy štětkou :-)
03. září 2021, 09:12
0
Sato: :D :D :D
04. září 2021, 16:33
0
Zase Le Mans, budeme mít to štěstí jet proti vám v sobotu v Listopadu?
05. září 2021, 22:46
0
Jestli jedete 27., tak jo :D
08. září 2021, 11:21
0
Game on! Teď máme v plánu se zlepšit, ale na auto nešahat :D
02. září 2021, 15:48
1
V době, kdy v Paříži zavedli třicítku, v Rakousku drtí hlavně dvouvály hlukové limity a v Mostě paní u hlukoměru nezřídka kouká při měření Termixů staré dámy v profilovce na budík se zavřenýma očima jsem na 99 procent nalomen zajet si na Apeniny pro 1198SP. Poslední SBK značky s velkým dvouválcem Testastretta a s trubkovým rámem. Pánbůh se mnou..
p.s. Kurva jak já ji chci!
02. září 2021, 17:11
0
Favorit, ročník 1990. Sice po důchodci, ale proti mé vymazlené 2105 to byla pěkná popelnice, ať hlukem, tak jízdními vlastnostmi, topením, vším. Od té doby nemám rád Favority.
02. září 2021, 18:01
1
já měl podobně Š120L a to bylo peklo. Měl jsem ji asi 1,5 roku a pak jsem si koupil Astru. To byla úplně jiná galaxie ...
02. září 2021, 18:06
0
Víte, že se vyrábějí / vyráběly / mohly vyrábět auta v Izraeli? Maroku? Belgii? A nemám na mysli montovnu, ale svébytnou značku. Moje nákupy jsou naštěstí jenom papírové, ale do peněz to leze taky.
Ale třeba to není tak šílený, protože zatím je na to trh a když mne to přestane bavit, tak to za pár let můžu poslat do světa se 100% ziskem.
03. září 2021, 08:50
1
Všechny moje současná auta jsou kraviny.
Kdo by si kupříkladu koupil Alfu 166 s V6 s haprujícím volnoběhem, špatným lakem a nefunkčními blinkry? (Cesta domů přes Prahu byla zajímavá).
Kdo by si koupil dobrovolně Xsaru Picasso v benzínu s blatníkem zbořeným od prasete a nalítanejma 300 000 km? (Dnes skoro 350 000)
Ale největší kravina byla Peugeot 607 z aukce. Prostě jsem asi chtěl zjistit, jaké je to vydražit si auto v aukční síni... Inu byl jsem jediný přihazující, cena byla tedy příjemná. Recenze slibovaly od 2.2i v manuálu rozumnou spolehlivost a dostatečný výkon. Od té doby jsem přestal věřit slibům. Takže nejenže to pocitově nejelo (jako celá ta série motorů od Peugeotu 1.8 - 2.0 - 2.2) zdaleka tak, jak papírové parametry slibovaly, ale navíc to nebylo ani úsporné a ani spolehlivé. Možná tomu pomohlo trochu i to, že předchozí majitelka s ním jezdila na Ukrajinu a občas bylo potřeba servisovat tam. Zbavil jsem se toho po ani ne půl roce a podle mě se ztrátou...
29. září 2021, 15:32
0
Koupil jsem si své vysněné Citroen ds 3 1,6 thp 115kw.Bylo ze celkem rozumnou cenu a nájezd tuším 20 000km a 9 let staré.První 2 měsíce super a pak no problémy nastaly. Jako první se objevila hláška:antipollution system faulty se kterou bojuji dodnes a nikdo neví co s tím. Pak se objevila prasklá hadice k turbu (čekačka 3měsíce na novou).Posléze odešlo čerpadlo a turbo.