načítám data...

Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

Koupit za sto tisíc obyčejné auto pro každodenní provoz není žádný problém. Máme-li však za stejnou sumu pořídit jízdně zajímavý sedan či kupé, které musí přečkat i zimní útrapy, začnou naskakovat vrásky na čele.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a vlastně i ostatní členové redakce) radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Ahoj Autíčkáři!
Vybírám právě jediné auto do rodiny. Čeká ho osud víkendového auta s celoročním provozem (očekávaný nájezd 10 - 15 tisíc km ročně, hlavně okresky + občasné poposkakování po Praze).
Podmínky jsou:
– cena do 100 000 kč (za dobrý stav jsem ochotná trochu připlatit)
– klasicky benzín + atmosféra + manuál
– zábavné a živé, co chytne za srdce (hlavně na té klikaté okresce, o rychlost v přímce nejde)
– nesežere mě na nákladech
Až sem je to jasné, odpověď je Miata. Pak ale do rovnice vstupuje budoucí spolumajitel vozu a taky fakt, že mě víc lákají kupé/malé sedany.
Takže se přidávají další:
– nevyděsí/nesežere začátečníka, co po řízení nikdy zvlášť neprahnul, hned v první zatáčce (domnívám se, že to vylučuje zadokolky, ale třeba se pletu)
– vejde se do něj řidič, co má bez pár centimetrů dva metry

Bonusy:
– 4 sedačky, kufr, do kterého se něco vejde, elektricky nastavitelná zrcátka (těch skoro půl metru výškového rozdílu prostě jedno nastavení zrcátek neunese) 

Kandidáti zatím jsou:
– Honda Prelude 5G 
– Alfa Romeo GTV (tam si nejsem jistá náklady, ale třeba je to jen mýtus)
– produkce Saabu (pokud připustím turbo)
– něco úplně jiného, co napadne vás moudřejší
Předem díky
Cookie

 

Ahoj a děkujeme za dotaz, jehož vyřešení nám dá asi pěkně zabrat. Specifikace požadavků je sice prvotřídní (kéž by si to takhle uměli utříbit všichni), ale právě proto, že jich je spousta a na nevelký rozpočet máš mnoho podmínek, se při výběru trochu zapotíme.

Největším eliminátorem potenciálních kandidátů z řad nevšedních ojetin je jednoznačně požadavek na celoroční provoz a fakt, že by mělo jít o jediné auto. Tyhle dva faktory totiž logicky směřují k nějakému novějšímu a obyčejnějšímu autu a zdvihají varovný prst před neuváženým nákupem charismatického, leč starého a možná problematického vozidla. Provoz v zimě znamená v případě starších aut velké riziko vzniku (či rozšíření) koroze a korozi v žádném případě pěstovat nechceme. To znamená hledat buďto silně solivzdorný model, nebo se snažit pořídit co možná nejmladší vůz. Poznámka o jediném autu v rodině zase klade zvýšené požadavky na spolehlivost a servisní dostupnost. Svéhlavý vehikl, jenž bude opakovaně sabotovat víkendové plány a dožadovat se zásahu automechanika, je tak akorát k vzteku a ne k radosti. Také v tomto případě obecně platí, že čím mladší, tím lepší. Spousta automobilových fanoušků sice zarputile tvrdí, že „stará auta přece byla ještě poctivá a nekazila se“, ale věk okecat nejde a málokdo si uvědomuje, že  spolehlivost a trvanlivost nejsou dvě stejné věci. V redakci sice často provozujeme staré automobilové hrdiny a nadšeně tady píšeme, jak to je skvělé, ale pouze proto, že naši primární mobilitu zajišťují jiná auta, a tím pádem jsou ta stará ušetřena zimních solných jezer, popřípadě nás nijak neomezí jejich potenciální stávka. Proto je třeba konstatovat dopředu, že celoroční provoz sportovního sedanu nebo kupé za 100 tisíc nemusí být ekonomicky nenáročným řešením.



Ale už pojďme ke konkrétním řešením. Navrhuješ pátou generaci Hondy Prelude, Alfu GTV nebo Saab Turbo. Všechny tři kandidáty bych si dovolil škrtnout. Prelude sice měla dobrou antikorozní ochranu, ale zcela naplňuje varování z předchozího odstavce – je to už stařenka ve věku okolo dvaceti let, kterou není vhodné tahat do zimy. Navíc pochybuji, že by se do ní přítel pohodlně usadil, já jsem při svých 180 centimetrech škrtal ježkem o strop. Alfa GTV trpí stejnými problémy – místem na výšku zrovna nepřekypuje. Hlavně bych se však obával vyšší servisní náročnosti. Ačkoli se nechci podílet na šíření předsudků vůči italským autům, zrovna GTV je ten případ, před kterým bych prchnul tisíc mil, pokud se v jedné větě vyskytuje s výrazem ‚jediné auto v rodině’. Zbývá nám Saab. Švédské tanky si sice se solí poradí a místo nabídnou také, ale pro změnu nesplňují požadavek na jízdní nadšení. Pro hledání okreskové zábavy si dokážu představit asi miliardu vhodnějších aut. Saaby 9-3 a 9-5 jsou především pohodlné a jízdně rozvážné koráby k nerušené přepravě. Třebaže jim pod kapotou syčí divoké turbo a umí se splašit. Takže můžeme volně přejít k alternativním návrhům z našich hlav… 

Sportovních sedanů je málo…

Nejdříve se podíváme na sedany, protože s nimi bude velmi rychlá práce. V cenové relaci 100 tisíc se dá uvažovat o BMW E46 a Lexusu IS200. Seznam skončil. V obou případech je třeba počítat s tím, že v nabídce se budou za danou sumu objevovat především auta, která už prožila pestrý život, a požadavek ‚nesežerou mě na nákladech’ bude záviset na velmi pečlivém výběru. Nicméně obě auta jsou dostatečně komunikativní a talentovaná, aby s nimi na okresce nebyla nuda, nabízejí bonus v podobě čtyř sedadel a zavazadlových prostorů, do kterých se něco vejde, a zároveň by mohla přežít i pár zim (byť průměrné BMW E46 už také není zrovna prosto rzi). S Lexusem bude potíž v podobě malé nabídky vozů na trhu. V případě BMW bude naopak třeba vyfiltrovat velké množství dojetých ubohých aut a počkat si na zachovalý kousek.

  PŘEČTETE SI TAKÉ: Stárnoucí vozový park a hořekování nad průměrným věkem aut v 
  České  Republice? Jen hustě diskutovaný pseudoproblém.

 

Vzhledem k budgetu doporučuji jednoznačně koukat po slabších šestiválcích a nejrozumnější zřejmě bude 320i po faceliftu, která (pokud nepočítám čtyřválce) nabídne nejlepší poměr ceny a stáří…   Pakliže by nevadil podivný vzhled varianty Compact, byla by výhrou celého dotazu hezká 325ti, pokud by se za 100 tisíc našla. V rámci generace E46 je Compact (s výjimkou modelů M) jízdně nejlepší specifikací. V tomto odstavci by ještě byl dobré zmínit, že obě auta jsou zadokolky, přesto se domnívám, že začatečníka s rozumem v hrsti nijak děsit nemusí. Auto se zadním náhonem není synonymem pro nečekaný přetáčivý smyk v každé zatáčce. Kdejaká předokolka s veselou kinematikou zadní nápravy umí být více úskočná. Navíc jsou BMW i Lexus vybaveny kontrolou trakce.   

…stejně jako vhodných kupé…

Pojďme na kupé, kterých, žel bohu, také nebude zrovna přehršel. Kupé prožívala svůj rozmach hlavně v 90. letech minulého století a ta už jsou dávno pryč. Auta z devadesátek se v dnešních dnech kupují spíš coby potenciální youngtimery, a nikoli jako nástroje pro přískoky skrze zamrzlou Prahu. Proto je třeba zaměřit pozornost na novější modely z našeho milénia. Tím prvním je Toyota Celica ve své poslední – tedy sedmé – generaci. Jde o agilní a jízdně zajímavé auto, které nijak dramaticky nerezne, a nebýt jedné nehezké záležitosti, je to pravá, spolehlivá a odolná Toyota. Jenže ona záležitost je bohužel dosti zásadní. Poslední generace Celicy je známá především kvůli konstrukčním problémům osmnáctistovky 1ZZ s ovalitou válců, mající za následek fatální a náhlou smrt motoru. V současné době už sice bude mít spousta aut motor vyměněný, ale jistotu člověk nemá. Tím spíš, když skutečné vyřešení problému přinesla až verze s jinými vložkami válců, která byla k dispozici někdy od roku 2009. Z toho vyplývá, že riziko zadření hrozí i u Celic, které už jednu transplantaci motoru prodělaly. S trochou štěstí a velkou rešerší v kruzích lidí znalých problematiky by však Celica nemusela být zlou volbou.

Dále by do rovnice mohla zapadat Alfa GT, avšak je to svým způsobem Celica v bleděmodrém. Alfu GT jsem nikdy neřídil, ale internety říkají, že její schopnosti v zatáčkách nejsou úplně nejhorší. Bohužel motor 2.0 JTS (který přichází v úvahu, pokud nechceš diesel) není zrovna vyhlášenou jednotkou. Jde o původní (a spolehlivostí nechvalně proslulý) dvoulitr twin spark, kterému v Itálii nasadili hlavu s přímým vstřikem, ale celá řada problémů a zvýšená servisní náročnost mu zůstala. Dostáváme se k černému koni, kterým by mohl být Peugeot 406 Coupe po faceliftu. 406 byla povedeným autem po všech stránkách, kupé od Pininfariny je i po letech krásné a nevšední. Navíc se jedná o vozidlo, které netrpělo žádnou výraznou servisní slabinou – tím spíš, že do tvého rozpočtu by se mohly vejít kusy z posledních modelových ročníků (2003+). Jediné dilema, které u 406 Coupe číhá, spočívá v rozhodování, zda zvolit obyčejný, ale blbuvzdorný čtyřválec 2.2 16V, anebo připlatit na servisu a spotřebě za sametový třílitrový šestiválec (na internetu kolují zkazky o finanční náročnosti servisu – např. výměny rozvodů, ale to už dnes úplně neplatí). Jenže v konečném důsledku může být zádrhelem samotný smysl bytí 406 Coupé. Ta elegantní nádhera je především cestovním kupé, a přestože se její podvozek zatáčkám nebrání, rozhodně se nedá označit za stroj, jehož účelem by bylo trestání apexů na okresce.

Nevyřešíme to hatchbackem? 

Provozní náklady, servis a koroze nám to všechno komplikují. Přitom nejdostupnější cestou (a tedy i nejlepším poměrem výkon / cena) k zajímavému svezení byly vždy štiplavé hatchbacky. Pragmatickou volbou se čtyřmi místy a jakýmsi kufrem by mohl být Focus ST170. Mě to však táhne k jiné odpovědi. Mini Cooper ve své první novodobé generaci – je nadšený, jízdně skvělý, rozpustilý a ke všemu má kopu šarmu. 100 tisíc už by mohlo stačit na nějakého slušně zachovalého knedlíčka ve verzi se 115 koňovou 1.6. Mini však také není zrovna prototypem nejspolehlivějšího auta na světě a tak přidám ještě další dva návrhy. Fiat Panda 100hp a Renault Twingo RS jsou malinkatí drobci, avšak pod skromným půdorysem ukrývají záplavu okreskového talentu. V případě Twinga možná rovnou geniality. Navzdory miniaturním rozměrům by obě jezdítka neměla mít problém s pojmutím dvoumetrového čahouna. Jejich hlavní devizou je ale splnění prakticky všech požadavků, s výjimkou druhu karoserie. Budou nanejvýš deset let staré, zima by jim ještě nějaký čas neměla výrazněji škodit, servisní a provozní náročnost je minimální a možná s výjimkou BMW 325ti Compact s nimi bude jednoznačně největší prča.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
12. října 2017, 07:48
1

Já bych ještě doplnil Imprezu s dvoulitrem... dá se sehnat kolem 100K a podvozkově je vynikající... a ty poslední verze už mají přes 100kW...

reagovat
Woyta
12. října 2017, 18:16
0

A ja bych se priklonil k verzi kombi. Krome toho existuje jeste Saabaru. Neboli Saab 9-2X. Tedy plnime i zadani. :D

Pólin
13. října 2017, 06:30
0

teda, tak o tom jsem nikdy neslyšel :D no docela pěkný kočkopes stvořeny ze 2 mých oblíbených aut...

jaymz
13. října 2017, 10:52
0

Jako bonus to vesele hnije, nadmíru žere a jako bonus vlastně ani nijak extra nejede.

Pólin
13. října 2017, 12:54
0

tak s tím hnitím bych to tak černě neviděl, ale že si to vezme kolem 9ti litrů souhlasím. Ovšem při nájezdu 10-15 tisíc/rok je to asi celkem fuk...;)

Th
TheSajmon
12. října 2017, 08:50
0

Dovolil bych si ještě navrhnout MG ZS 180. 2,5 litrová V6 a sportovněji laděný podvozek nabídne na okreskách kopec zábavy, servis se dá unést a spotřeba se odvíjí od stylu jízdy, ale asi nebude o nic větší než třeba u nabízené 406.

reagovat
Stanley
12. října 2017, 09:24
1

Já se ZS 180 denně jezdím a servis není úplně jednoduchý. Podle mě jsou ceny trochu nadprůměrné. Díly... Např přední nárazník, který je poničený vlivem okreskového nočního zvířátka nemůžu ve své barvě sehnat už rok. Ani ČR, ani PL, DE a UK. To samé přední poloosy... Musel jsem koupit použité, nové nejsou.
Jízda samotná ano - ta je exkluzivní a od ucha k uchu :-)

Th
TheSajmon
12. října 2017, 09:40
0

Nemám potřebu jezdit denně, ale aspoň jednou dvakrát týdně někam jezdím, pravda že sem ještě na žádnou větší závadu nenarazil. Například spojkovou sadu nebyl problém objednat(pravda, cena trochu horší), ale pumpa k posilovači se sháněla špatně a musel sem použít už jetou.
Co se karosářských dílů týče nemůžu soudit, zatím sem nic nesháněl, ale v UK je jich spoustu. Taky záleží na barvě, některý jsou docela raritní.

jo
johan
12. října 2017, 09:01
0

a co primera gt? uzasne jazdne vlastnosti, dobra spolahlivost, 4 miesta, velky kufor.. jediny problem je najst pekny kusok ale da sa..

reagovat
Beny
12. října 2017, 09:44
0

Přímku taky mám, jízdní vlatnosti mě nadchly, leccos z dnešní doby by se mohlo učit. Čekal jsem na ní ale asi půl roku než se povedla krásná neshnilá. Je to oříšek ale jde to. Jen bych si zbytečně nekomplikoval život s hledáním GT. Vzal bych klasiku 96kW a trošku si s tím vyhrál, jediný co je hůř řešitelný je ta kurevsky dlouhá převodovka, ta to zabíjí.

ToMyx
12. října 2017, 11:55
0

Primera je fajn a s překvapivě dobrým základním podvozkem, ale nejsem si jistý, jestli ji lze doporučit.
Koroze je sviňa a koroze je sviňa :-) I přesto, že ještě pár neshnilých kusů se najít dá, pořád nemá to co tazatel požaduje....rwd.
Kdyby nebyla podmínka RWD, viděl bych to jednoduše. Koupit s motorem SR20DE 96kw verzi klidně v liftbacku za 60tis ze SRN ve stavu 1A, provést úpravy, výměny a servis a je z toho 110 kw verze s jistějším podvozkem a na předokolku celkem fun factorem. Jen jetu ještě další stránka věci, design předfaceliftu není úplně hitparáda;-)

jo
johan
12. října 2017, 12:00
0

to si asi spatne cital, rwd podmienka nieje. dokonca aj v doporuceniach redakcie su skoro vsetko fwd ;)

Vavris Vavrisovic
12. října 2017, 12:34
1

Primeru GT jsem záměrně vynechal kvůli korozi. Většina už je sežraných a ty, co sežrané nejsou už je na zimu škoda...

ToMyx
12. října 2017, 14:12
0

johan: Omlouvám se za mystifikaci, máš pravdu, nevím, kde jsem si to rwd vycucal ;-)
vavris: Jednu takovou jsem provozoval zatím 2 zimy, je pravda, že ihned po koupi jsem nechal opravit nástřik spodku a v dutinách je vosk a v zimě jsem často jezdil na mytí podvozku, pokud byla břečka.
Tento rok bude konečně zazimovaná, protože už to není normální daily a něco jsem jí "dopřál". Po těch dvou zimách musím říct, že s nějakou tou péčí jsem nezaznamenal změnu kondice spodku (nájezd cca 20/ rok).


Asid
12. října 2017, 22:21
1

Jak je psáno... Primera GT... splnuje vsechny pozadavky a dají se najít zachovalé kousky i v GT verzi - doporucuji ale hledat přímo v inzerci na www.nissanclub.cz . Ale je to auto co má už dvacet let no... na korozi trpí hodně, já měl štěstí a zakoupil jsem GT kus skoro bez koroze za necelých 50 000 bohužel ale nemám garáž, takže zimy tráví na ulici ... :( řeším to maximální možnou ochranou podvozku a to voskový nástřik apod. A samozřejmě kdykoliv je možné, umýt podvozek od soli. Ale primera je láska. Už mě těší jenom to, že když v ní jedu - nepotkám žádnou jinou. Když teda nepočítám ještě druhou primeru GT kterou máme v rodině taky :D

Snowman000
12. října 2017, 09:08
0

Na 325ti pokukujem aj ja uz par mesiacov, z urcitych matematickych dovod, ktore pri MX-5 jaksi uz nevychadzaju :D

Ak by bolo mozne o trosku navysit rozpocet a o rychlost na rovinkach primarne nejde, tak BMW 1er zacinaju byt podozrivo lacne...

reagovat
kuc_t
12. října 2017, 09:20
0

1er je super nicmene jediny pouzitelny motor je 30i a ten za kilo nebude ..

Snowman000
12. října 2017, 09:41
0

Ani 120i neni na zahodenie...ale ano 130i je pre mna osobne najkomplexnejsi HH aky kedy vznikol...

bitner
12. října 2017, 09:10
0

Tu stovku bych dal jako akontaci a vzal nejakou Corsu 1,4 turbo (nebo neco v tom smyslu) na splatky. A nebo, pokud to auto tazatelka ve skutecnosti nepotrebuje, je to asi jedno.

reagovat
Jakub Pospíšil
12. října 2017, 09:13
0

Mě napadlo Volvo S60 s pětiválcem a turbem, je překvapivě mrštné, spolehlivost je tradičně na vysoké úrovni a antikorozní ochrana výbroná. Za 100000 budou už moc pěkné kousky.
A protože pětiválce mají něco do sebe, druhou možností, trochu charizmatičtější, ale zase servisně náročnější se mi jeví Lancia Lybra s dvoulitrovým pětiválcem v sedanu. Opět se jedná o auto, které rezne velmi pomalu (ta Lybra z posledního kafe a káry v Praze byla výjimka) a kvůli speciální zadní nápravě je to překvapivě zábavné okrskové auto. Ceny jsou navíc hluboko pod hranicí rozpočtu.

reagovat
Raspby
12. října 2017, 09:15
0

Jen bych podotknul, že Celica se v roce 2009 už dávno nevyráběla. Produkce trvala do roku 2006. A i s verzí po FL člověk u motoru nemá jistotu (navíc inzerátů na prodej po FL Celicy je strašně málo, drtivá většina jsou před FL). Navíc málokdo, kdo už motor dal do pořádku ji prodává, většina inzerátů má původní motor. Pokud Celicu, tak bych si buď připlatil za silnější verzi s 2ZZ-GE motorem, nebo (i když cena bude podobná) se zkusil podívat na pěkný kousek předešlé generace s motorem 3S-GE 129kw. Sice je to starší auto ale ten motor za to stojí, při dobré údržbě je neskutečně spolehlivý, a zábavu za volantem auto poskytne taky :) Jinak jako Alternativu bych kolem 100k určitě dal Corollu TS - právě s motorem 2ZZ-GE. Sám jsem ji vlastnil 8 let (zanedlouho o ní něco málo napíšu). Jako daily paráda a na okreskách je dost rychlá :) Bohužel zrovna teď u nás žádnou na prodej nevidím, tak alespoň pro představu z německa: https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Toyota-Corolla-1.8-TS-Compact/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:24100_9_,pwn:110/pg:vipcar/247233509.html

reagovat
Vavris Vavrisovic
12. října 2017, 12:37
0

Celica se sice v roce 2009 už dávno nevyráběla, ale motory 1ZZ ano - Lotus a náhradní motory.

Raspby
12. října 2017, 12:55
0

Jo tak, tak to ano, ale zrovna Lotus měl ty motory dost upravené k obrazu svému, nevím teda jak 1ZZ, ale 2ZZ měl jinou hlavu a řídící jednotku a bůh ví co ještě..tak možná to byl případ i 1ZZ v Lotusu. Nicméně i tak je koupě ojeté 1ZZ Celicy velké riziko...na Toyota klubu to probíráme každou chvíli a ti co mají motory dané do pořádku, ti je neprodávají :)

ToMyx
12. října 2017, 14:15
0

Raspby: Corolla TS je celkem sleeper:-) Těším se na článek!

kuc_t
12. října 2017, 09:19
0

Polo Gti ? S 1.8T ?

reagovat
FK
Filip Kopca
12. října 2017, 09:27
0

Množinu potencionálních budúcich áut som som posledný mesiac derivoval na zoznam, ktorý sa výrazne zhoduje z vašim výberom v tomto článku ;)

reagovat
Regular John
12. října 2017, 09:36
7

Já v tom mám jasno:
Zábavné auto do 50 tis: pravostranný Lexus IS200 Sport dotažený z UK
Zábavné auto do 100 tis: Lexus IS200 Sport dotažený z Německa / Polska
Zábavné auto do 200 tis. Lexus IS200 Sport dotažený z Německa / Polska s přidaným kompresorem / turbem a lehce poladěným podvozkem

:D

reagovat
Chosé
12. října 2017, 14:12
0

Do poslední sekce bych ještě přidal RHD IS200 s 1UZ/3UZ. :D

Chosé
12. října 2017, 09:39
2

V případě IS200 bych dopsal, že nemá sklopné zadní sedačky. Ohlídl bych se tak po Sportcrossu (kombi), které je má a navíc je každé vybaveno samosvorem. I když si člověk veze k sedanu baťůžek navíc, tak je s tím stále zábava. Kontrola trakce je ovšem velmi zrádná, umí jen jednoduchou věc a to ubrat plyn - jezdím raději s vypnutou.

V případě Hondy bych se než na Preludu podíval na Civica 7. generace. Ve Sportu se pohybují kolem hranice 100.000,- a je to docela zábavné auto. S Accordem stejné 7. generace člověk taky krok vedle neudělá. 4 dveře a sklopné zadní sedačky jsou plus. Do starších kousků bych nešel - problém se rzí a bezpečností.

U BMW bych volil spíše E46 328i, dle mě super volba jen bych se bál nálepky "řidič BMW = blbeček".

Souhlasím se Sajmonem a návrhem MG ZS.

reagovat
tomyks
13. října 2017, 07:11
0

Pri pohledu na indicie IS200 a Honda jsem se rozpomenul na moje posledni patrani po aute. Do nejuzsiho vyberu se dostal prave IS200 SportCross a Accord 7g Tourer. Po zvazeni nakladu na servis a sire nabidky aut jsem upustil od Lexuse. Sestivalec je paradni, ale Accord ma taky charakterni motor. Vlastne K-series jsou jedny z nejlepsich atmosfer a taky jedny z poslednich. Podvozkove je naprosto excelentni. Jako predokolka skoro nezna nedotacivost. Pro Civic 7g hovori snad jen vyrazne usporne motory 1,6 vtec. Vykonem ovsem nenadchnou a 3D a 5D verze nejsou zadna designerska perla. Zato Accord 7g podle me nestarne. Prelude bych vynechal, byla by skoda provozovat takove auto celorocne. S korozi je to vsude stejne, rekl bych. Najdete shnile kusy stejne snadno jako netknute.

Me
Mexter
12. října 2017, 09:52
0

A co Mazda 6 MPS? potažmo klasická 6 v nějaké silnější motorizaci?

reagovat
Adam
12. října 2017, 11:05
0

Ty jsou ucházející za 180. Obyčejná je nejsilnější se 136 koněma a tunou rzi navrch...

krab
12. října 2017, 09:55
1

Doplním, co se do článku nevešlo: Bo, Vavris pravil: Blázníš? To přece na "daily" nejde...
Čili můj výběr + lítačka na MHD :-D
1. Fiat Coupe 16V Turbo : Kdo může říct, že má v autě za kilo motor z Integrály?
2. Alfa Romeo 156 2.5 V6 : Motor Busso nám z výběru utekl a měl by tam být...
3. Nissan 200 SX S13 : odlehčen rzí, abychom dodrželi rozpočet, co to bude stát pak se neptejte
4. BMW 323Ti Compact E36: a pak vesele tuníme a ladíme, podvozek , samosvor atd..
5. Hyundai Coupe 2.7 V6: ale vzápětí zapomeňtě, že jsem to kdy poradil. Mně se v tom jízda nelíbila..
6. Honda Civic 5G 1,8 VTI: VTEC je nejvíc! A k tomu si pořiďte červenou kšiltovku Type-R
7. Subaru SVX: má to flat 6 motor zrovna jako Porsche , akorát za kilo je trošičku "před renovací"
8. Jaguar XJ40 4.0 Sport : Jedině Jágo...
9. Mazda RX8: S trochu horší kompresí rotorů...
10. MG ZS 180 : a už to tu někdo psal. Je to trochu šestiválcový Civic 5G a neokoukaná volba..

Ale proboha .. tímhle výběrem se neřiďte :) Zdraví Krab

reagovat
Beny
12. října 2017, 10:38
1

S13, můj vlhkej sen z doby když mi bylo 18... Akorát že v tý době se toho lidi zbavovali za tři pětky a dneska rozumně sehnat nelze.

krab
12. října 2017, 11:53
0

To je právě ta smůla , že ty S13 už zkrátka nejdou sehnat za tyhle rozumné peníze o kterých je tu řeč.
Jinak Hondu jsem pojmenoval špatně, měl jsem v hlavě 6tou generaci, ne pátou, to jsem popletl. Právě hatchback nebo aerodeck s 1.8 124kw motorem VTEC by ale vážně byla skvělá volba myslím...

A když jsem zmínil 156 2.5 V6 tak jak říká Fižid, tohle by nebylo úplně tolik od věci. Stačí vybírat pečlivě a dát si s tím práci hledat to nejelpší

Chosé
12. října 2017, 14:18
0

6. Chyba - Civic 5. generace měl pouze VTi verzi s B16, cenovka 150+, 6. generace VTi stojí obdobně. B18 pod kapotou měly jen "anglány", což je spíše 6,5. generace. Velkou výhodou je jejich nízká cena - jsou hnusné a nikdo je nechce. S trochou úprav je z původního motoru najednou ten v ITR.
10. Je to spíše Civic 6G karoserií a podvozkem. :)

Ale ani jedno z těch aut nedoporučuji - bourat v tom nikdo nechce, je to vyrobeno z konzerv. Ano, jedná se o lehké vozy, co váží něco přes tunu, ale vykoupit nízkou cenu špatnou bezpečností? Ne, díky. :)

ToMyx
12. října 2017, 14:25
0

Krab: Přesně si se trefil!!! Jeden pěkný Fiat Coupé je za 9 pětek tady na frcu.
Pokud by mi při prohlídce fiatí servisman potvrdil, že je v dobré kondici, strašně moc bych si ho chtěl odvézt:-)

krab
12. října 2017, 14:41
0

Ta červená je pěkná, Coupe 2.0 16V Turbo je krásná začínající klasika. Jestli máš na to chuť, tak to zkus Tomyxi. Držim palce. Kdybys potřeboval poradit, napiš, možná by ti byl ochoten poradit Honza Křeček, velký to odborník na Italské vozy.

Chosé: jo, já vím, ty Civicy jsem popletl, vím o tom. Bezpečnost je fakt asi jasný argument. No, jako to je ještě další aspekt toho výběru. jako kdyby člověk ještě potřeboval řešit to, možná nejrealističtěji ti z toho vyleze ten bavorák E46 Compact 325Ti. Nebo možná Focus 170 ST. Tyhle auta už konstrukčně docela nějaký náraz vydržely... možná ....

Chosé
12. října 2017, 14:53
0

V pohodě krabe, jen jsem to chtěl uvést na pravou míru, když jsem se mezi Civicy pohyboval, tak nějak vím o čem se mluví. :)

ToMyx
12. října 2017, 15:11
0

Krabe, zatím 3. auto nemůžu, byl to ode mě jen takový výkřik, bude to znít asi divně, ale tohle auto mě láká třeba víc než 156 s bussem;-)
Vím, že je 323ti (compact e36) už starý, takže bude problém s korozí, ale když mohu porovnat jízdu s 325ti, to auto je mrštnější, má tuším o cca 100 kg méně a dá se pěkně popohnat úpravou sání, aby bylo nad 3tis ještě živější, jak se na správnou atmosféru sluší.
Toto by mohlo být celkem ok, jen ten podvozek by to chtělo asi vyněnit, ale do stovky by se to snad vešlo;-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/78348412/BMW-323ti-Sport-Limited-edition.php

beastar
12. října 2017, 15:33
0

To je compact že jo? Tak to není Bmw. To je vlastně novodobá Iseta. Volksbmw tomu se vyhnout obloukem.

Fižid
12. října 2017, 10:26
0

Krab tady zmínil 156 2.5v6 a aby se tím výběrem nikdo neřídil, ale mně 156 nepřijde jako vůbec špatná volba. Záleží samozřejmě dost na citových preferencích, ale 156 klidně i s 1.8ts splňuje požadavky perfektně a servis zas není taková hrůza. Jasně je trochu náchylnější k poruchám než třeba Octavie, ale dá se to poměrně eliminovat například tím rozpočtem, tzn.: Mám sto tisíc, za 40 - 50 si vybírám i jakou chci barvu a zbytek peněz neutratim a nechám si je na případnou pohromu. Jinak velmi těžko hledat ovladatelnejší ( a pro mě i hezčí) sedan/kombi.

reagovat
OndrasI
12. října 2017, 12:22
0

No, u 156ky to je hlavně o tom, jestli to auto chceš rezevý spíš míň anebo víc. Nicméně souhlas, 2.0TS, zkontrolovat šály a ostřiky, hodit na sportovní podvozek, přelejt 10W60 a tradá na okresky. Když to zaklepe, TS se prodávaj okolo 10k, vyměnit a jede se dál.
Busso je servisně náročnější.

Vavris Vavrisovic
12. října 2017, 12:40
0

156 taky docela rezne. Ale pravda, dala by se koupit za 50 a za zbytek dostat do podoby, která by mohla být v horizontu pár let funkční. Není to špatný tip.

Vojta
12. října 2017, 18:15
0

Kastle u 156 je průser - rezne to extrémně. A sehnat nehnilou nic moc neřeší, po pár zimách to bude zas jak řešeto. A jinak říkat, že Busso je servisně náročnější než TS je hovadina na Ntou. TSka maj průserů strašně moc, u Bussa stačí jednou za 80tkm udělat rozvody a co 10 - 15tkm měnit olej... pak je to nesmrtelný. 156 není cestou k bezproblémovýmu autu. 166 už by byla, za 100kkč by se dokonce i sehnala slušná.

OndrasI
13. října 2017, 11:07
0

Busso je samozřejmě v komplexu spolehlivější/blbuvzdornější, ale jak se něco podělá, je to pěkně drahá loterie.
Praskající rozvody, cvakající ventily, vojetý vačky na 12v, zadřít se to umí taky, přístup k předokolkovejm verzím jak k penězům, díly už nejsou a těch Buss, co chlastaj jak když maj díru v nádrži a nikdo neví proč, no těch je.
Ale to víš myslím stejně jako já :)

Fižid
13. října 2017, 12:42
0

Do 156 a 166 ze 12v už nedávaly, takže + pro busso a je fakt, že 166 taky dobře pasuje na požadavky a 100 000 je na ní taky peněz dost :)

Vojta
19. října 2017, 12:38
0

Samozřejmě, že se do 166 12V dávaly :P Sám jeden mám ;) Obecně ty 12V jsou takový nesmrtelný strojovny a i s oskákanejma vačkama to ještě dlouho kadlá. A zadře se to taky jen, když je majitel echt debil a nemá tam dostatek oleje, kterého mají většinou spotřebu kolem litru na 1000km a je potřeba dolévat. U pozdějších 24V se to zadírá, ale tam to je kvůli poměrně dost nešťastné konstrukci olejového čerpadla.

Pe
Peťas
12. října 2017, 10:37
0

Hledal jsem teď podobné vozidlo na zimu a nejdůležitější byla pro mě velikost na místě řidiče protože mám necelé dva metry. Seděl jsem v e46 325ti se šíbrem bohužel mě tlačil do hlavy kraj střešního okna, těžko říct jak by to bylo bez něj, ale o moc zlepšení bych v tom neviděl, takže pro mě bohužel ne. Pak jsem seděl v mini cooperu s panoramou a překvapivě jsem se pohodlně vešel. Pak jsem si omylem sedl do citroenu c2 vts abyl jsem tak nadšený z prostoru co mám kolem sebe ve všech směrech, že jsem si ho hned koupil. Podvozek je sice na české silnice prkenej, řazení je šílená loterie, reakce na plyn je naprosto tristní, ale začínám si zvykat. Za ten komfort pohodlného nastupování a prostoru to stojí. Pak stačí zakroucená silnice s pěkným povrchem hned ocením pevný podvozek a rychlé a přesné řízení.
Ještě jsem měl v plánu vyzkoušet jak se vejdu do mercedes c sportcoupe, tak snad někdy jindy.

reagovat
Máří
12. října 2017, 11:25
2

Když už někdo napsal Twingo, napíšu i Clio Sporta druhé generace pofacelift (opět nečekaně). 172 koníků srdce chytne rozhodně, za trenky občas taky díky cca tuně váhy. Limit má posunutý hodně daleko i na 15 let staré auto. V sérii úplně dostačující auto na běžné cestování. Přes republiku s tím není problém. Servisně jednoduchý až primitivní, díly levný protože běžné kotouče, běžný podovzek (v předu jednoduchý McPherson, vzadu kliková náprava).

reagovat
JirkaBruss
12. října 2017, 12:18
0

A co takový X-Type, 2.5 s manuálem? Jezdí prý lépe než E46, na zimu je to čtyřkolka a za 100 tisíc se dají najít na pohled relativně leštěnky. Sám po něm docela pokukuji, i když ne vyloženě jako daily car. Ale mám známého, který s ním neřešil "zatím" žádné problémy krom běžného servisu.

reagovat
sheogh
12. října 2017, 12:33
1

Moje rec, mel jsem ho 2 roky a naprosto pohodovy auto.

Vavris Vavrisovic
12. října 2017, 13:08
0

Pravdu díte chlapi, ten mohl být také zmíněn :-)

LuckyK.
12. října 2017, 12:21
1

Z výběru redakce bych doporučil rozhodně IS 200, nejlépe verzi sport se samosvorem, popřípadě klidně sportcross. Jinak souhlasim s Raspbym, klidně bych se podíval po předposlední generaci Celicy, to auto je nádherný a 3S-GE je super motor. Ale ani ta Impreza není marná, dají se pěkně koupit ve 2.0 ,otázka je jak jsou na ní náročný servisní úkony - nemám zkušenost.

reagovat
Pólin
13. října 2017, 08:06
0

Je to o něco málo dražší, než obyčejné auta, ale není to nic tragického... třebas rozvody od SKF mě vyšly i s prací na 6000CZK. Olej se tam lije obyčejný a filtry jsou taky srovnatelné s ostatními auty, co jsem měl... Zatím jsem nic jiného neřešil(ťuk ťuk)

PB
12. října 2017, 14:18
1

Chybi druhy nejzabavnejsi sedan na svete, a to Subaru Legacy. Vyhnulo se mu vohnouti zboznovani, takze vraky na pokraji kolapsu nestoji 100 klacku jako kdejaka shnila impreza s fixem napsanym gt na kuftu a zlutejma kolama protoze Colin pico. Je v ni misto, je to ctyrkolka a da se v ni najit 2.5 atmosfera. S manualem. Jasne ze to bude treba 15 let stary auto... ale za cenu, co to bude stat to muzete po dvou letech hodit ze skaly.... coz neudelate, protoze za ten kram nenajdete zadnou nahradu nez novejsi legacy...

reagovat
beastar
12. října 2017, 15:27
-6

Začátek textu fajn. Hned mě potěšilo jak někteří lidé stále přemýšlí nad nákupem auta správně a věcně. Potom sem se dostal k pasáži benzín, manuál, atmosféra a vše se rozplynulo:)) Zakončení slovem klasika mě utvrdilo v tom, že přes to vlak nejede. Ještě je zřejmě skrytá podmínka zadokolka. Po přečtení celého textu jsem se trochu sklidnil Gtv ani stará Prelude opravdu nejsou auta na denní provoz a v zimě jako family shuttle. Saab je pro fanoušky značky, co něco překousnou jen kvůli tomu gryfovy ve znáčku. Takže dál je to klasika pro mě. Snažit se sehnat starší céčko v benzínu ideálně v rádoby verzi sport, sportcoupé. Jakoukoliv e46 ve slušném stavu. Možná nějaké Audi jestli nevadí přední náhon. Uvedená 406 c coupé mi přijde jako úlet. Jasné jezdí to dobře, ale hlavně rovně jediné plus je vzhled. Nevím za kolik jde koupit is200 od Lexusu a sem línej to hledat, ale hádám, že kilo ani náhodou. O tom, že s tímhle rozpočtem koupit dlouhodobě mobilní a spolehlivé vozidlo, zábavné a cool s prostorem bude problém už asi nepochybují ani zdejší odborníci. I to co je zde doporučováno budou stará ojetější auta, kterým se sem tam nějaké to překvapení nevyhne. Jestli by nebylo lepší složit to kilo jako akontaci na menší hatch a jezdit. Ušetřit sobě a ostatním nervy při odtahu z výletu, solenými silnicemi. Dále sem tady zahlédl radu 156 asi od nadšeného alfisty. To asi ne na tyhle účely pro člověka, co nechce shánět týdně díly na ebay, objednávat Selenii z Torina kurýrem a dělat každý měsíc rozvody je to nereálná až sureálná možnost. Takže nakonec rada alá auto.cz! Kup Octavii 1 s 1.8t 4x4 zbude ranec na servis, něco na lepší podvozek a možná i úpravu řj. Sůl tomu nevadí, opraví to všichni a spolehlivost ujde, když tam ještě bude turbo. Rozvody udělá učeň traktorky i před činžákem na Žižkově a dílů jsou plný aleje. Jako nebude to cool, ale zase to má kufr a 180cm výšky tam složíš i 4x. Okreskový tigr to teda taky asi není, ale život je kompromis pokud nejsi Petr Kellner. Tajný tip Ford Puma, ale přítel se tam nevejde tak si bude muset koupit miatu a budete jezdit spolu. Myslím že job done. Není zač rád pomůžu. Hodně zdaru při hledání neshnilých kusů:)

reagovat
bitner
12. října 2017, 16:06
1

"Jestli by nebylo lepší složit to kilo jako akontaci na menší hatch a jezdit. "
Bylo.

beastar
12. října 2017, 16:57
-1

Taky si myslím tohle vymejšlení hovadin s kilem v kasičce vede akorát tak k tomuhle konci. Nebo na tramvaj, vlak, bus v lepším případě do roka pro normální auto. Koukám že mínus 2 takže minimálně dva gumáci se v tom vidí.

VK
VK
12. října 2017, 17:55
-1

Pakliže se jedná pouze o auto na najetí 10-15 Mm ročně za kilo, nabízí se hned z prvního přiblížení V70/S80/S60, lhostejno zda benzín, nebo nafta. Řešit se toho moc nebude, nebude to korodovat, bude to pohodlné, neplatí se za značku, nikdo to neukradne. Jenže ono se chce ještě jakousi zábavu, manuál (uááá, co furt máte všici s tím kvedlacím nesmyslem?) to je pak těžký.

Regular John
12. října 2017, 18:09
3

Já se naštěstí nenechal odradit uvažováním lidí, jako jsi ty a šel jsem do toho Lexusu. Nějakou dobu to sice trvalo, ale věř nebo ne, auto nakonec stálo pod kilo, je v super stavu přestože je 18 let staré, kastle je absolutně bez rzi a má sportovní výbavu - tj. samosvor už z výroby. Je to auto, které mi slouží jako daily a zároveň jako zábava, zatím se investovalo jen do spotřebních materiálů a když pominu spotřebu, která je na dnešní poměry vyšší, tak je to pořád fajn svezení za malý peníz

VK
VK
12. října 2017, 18:14
1

Když oni ti Japonci protikorozní ochranu zrovna nevymysleli. To by mě u Lexusu pořád trochu brzdilo.

LuckyK.
12. října 2017, 18:29
3

Mě se tenhle přístup taky nelíbí, to potom není divu že tři čtvrti národa jezdí v Ofcích, nebo fábkách. Kupodivu známý se taky nenechal odradit a IS pořídil taky za necelých 100 už asi před třemi lety....a ostatní zkušenosti jsou velmi podobný jako u Regularjohna, auto slouží v podstatě jen za spotřební úkony, za tu dobu nepřekvapilo žádnou nenadálou nepříjemnou závadou, jezdí celoročně a auto nemá kouska rzi (je pravda že se o něj co se týče ochrany proti korozi preventivně stará). Svezení je to opravdu nádherné, na to že se jedná v podstatě o "obyčejný" sedan. Pokud to chápu správně Beastare, tak píšeš, že za 100K se nedá koupit auto, které se bude hezky řídit a nabídne nějakou zábavu za volantem? S céčkem bych i souhlasil, mám je rád, bohužel ale svezení na okresce s IS je o vesmír jinde, to se nedá moc rovnat.....

Flanker
12. října 2017, 18:34
-1

Co je na Lexusu špatného? Prodával Lexus "rezavou" luxusní limuzínu v 21. století, stejně jako nejbližší konkurence? Pořád lepší když to někomu "brzdí" u Lexusu, než nebrzdí u limuzíny vyšší střední třídy od nejbližší (té samé) konkurence, díky "superpokrokovým" brzdám.

Není potřeba se na to dívat takhle černobíle.

Romus
12. října 2017, 19:44
-1

To je příspěvek jak z auto.cz -> e46, audi, octavii 1, nebo fábku na leasing :o) Já jen dodám že tou mizernou 156 dodneška jezdí hromady naprosto normálních lidí. Zároveň ale nepopírám, že spousta alfistů jsou pacienti :-)

MartinCoupe
12. října 2017, 19:51
0

Já jdu do Lexusu hned potom, co trochu dospěju (někdy těsně před důchodem). Za mě super volba a fascinace. Tímto zdravím MGGR :-)

beastar
12. října 2017, 20:03
-1

Čtete to vůbec, nebo jste opravdu typ čtenářů auto.cz naruby? Tam sice panuje názorově opačná optika, ale jsou přesvědčení že jejich názor je nejpší. Co je špatného na e46? Nechápu. O IS tam píšu taky jen jsou to auto, co mě nezajímají a tak sem ani nevěděl v současnosti cenu a neměl sem náladu to hledat. O Fábii na leasing tam nepíšu zhola nic. Alfy jsou sráče a pro normální smrtelníky to prostě není snad kromě nafty. Ceny 156 té pověsti odpovídají takže doporučit to může z hlediska spolehlivosti a trvanlivosti jen diletant, pro kterého je to první auto a nebo alfista což je diagnóza. No a oktávka? Logická volba v čechách asi proto jich jezdí tolik, to je typické jako v USA jezdí hodně amerik a v Albánii mercedesů. To není o nějaké nátuře národa a podobných kecech puberťáků co ví o autech jen to, co jim jiný podobný "inteligent" poradí. Lepší jezdit v oktávce, než plakat na alfa klubu že to zase nejede. To máte málo příkladu kolem sebe? Pokud se Lexus IS pořídit pod to kilo, tak je to samozřejmě super stejně jako by bylo super neshnilé céčko s manuálem ve sportu a nebo solidní e46 na tom není nic auto.cz jestli si myslíš, že ano si dement a fakt sem schopnej ti to klidně říct i osobně. Dík za pozornost a čtěte to proboha dokonce! P.S.: Já nikde netvrdím, že 156 nejsou na silnici, ale jaké kusy (JTD ve smrti povětšinou) a pak opečovávané alfistické kasičky. Trochu se to vylučuje s tím, co oni shání za auto. A je teda vidět, že auto.cz nečteš, což je alespoň malé + ,)

MartinCoupe
12. října 2017, 20:12
1

Přesně, teď budou točit další díl Rychle a zběsile, Vin Dieselova partička tam bude jezdit v O1 1.8T, dokonce 4x4. Akorát je nechaj předělat do nafty, prý si to Vin výslovně přál.

Romus
12. října 2017, 20:25
-1

Uznávám auto.cz nečtu :-) Ale psát obecně že Alfy jsou sráče je stejnej nesmysl jako psát že Octavia 1 4x4 turbo je na okreskovou zábavu... trvám na tom že 10 let starý auto za 100k se dá naprosto normálně provozovat, jasně 20 let starý GTV nebo Preluda už není na denní ježdění, ale který 20 let starý auto je..

krab
12. října 2017, 20:30
0

To je taková fraška tady :) Teď jsem si to pročetl... Beastar vás popichuje. Ale je to sranda. Beastar, jakožto prodejce ojetin ( i když spíš těch ročních aut apod.) nabádá koupit si nové na leasing, zábavné auto je najednou Octávka MK1 4x4 1.8T atd...
Nejlepší auto do 100K je podle autíčkáře Twingo RS nebo BMW 325Ti Compact, ideálně však imaginární Lexus IS200 který se totiž špatně sežene.. A já si do toho tento týden dovolil sdělit, že automobil s výkonem 400koní na tunu je poněkud příliš rychlý :-D

Baví mě to. Nakonec v diskuzi nemůže být nikdo ani vítěz ani poražený, ale legrační je kam až sahá představa některých co je vlastně auto pro zábavu. Je hezký že jsme taková pestrá banda Autíčkářů!

MartinCoupe
12. října 2017, 20:32
0

Mám a i dříve jsem měl (a vždycky i budu) auto se stářím 18 let plus a používám je jako daily driver. Měl jsem 18 let starý (rv 1989) Ford Scorpio a za 3 roky jsem na něm najel 50 000 km.

krab
12. října 2017, 20:41
0

To víš že jo. To je věc přístupu k autu. Já jsem taky teda v tý menšině lidí ( i redaktorů) co zastávají názor, že je zbytečné si na auto půjčovat když holt nemám na nové budu se starat o svůj 20 let + starý povoz. Někdy dokonce , třeba v případě starých offroadů jejich majitelé už ani nemají novou náhradu. Defender se přestal vyrábět už loni...

ToMyx
13. října 2017, 13:47
1

Beastare, tleskám, hezky si to tu rozčísnul:-)

Ono je to těžké, každý pod pojmem "sportovnější" má něco jiného. Někomu stačí 100 koní +, někomu nestačí ani 200, pokud auto umí jen rovně. Někdo potřebuje jedině RWD. Někdo bere sportovní = trackday náčiní, takže vezme sérii se schopnějším podvozkem a motorem, začne upravovat podvozek, brzdy, trochu vykuchá a posílí a nic jiného neuznává.
Tahle Autíčkářská nejednotnost je fajn, aspoň to není stereo...




GanGreen
14. října 2017, 10:54
0

Jaj sem strasne zvedavej, jestli se potvrdi to, ze Alfa je srac, to ze alfista je diagnoze je asi fakt, parkrat jsem zavital na jejich fora a obcas to bylo peklo... Koupil jsem ten nejvetsi srac ze vsech a to 2.0 benzin... Tak sem zvedavej kdy v tom zakuka nebo vyhorim kuli elektrice apod. protoze tohle je o tech autech znama vec a kazdej Pepa v hospode to rika, takze to proste musi bejt pravda, stejne jako ze ofce jsou bezudrzbovy delnici :-D
Beastar je troll a tak je tu aspon veselo :-D

beastar
27. října 2017, 02:35
0

-7 jo:)) Tak to je vážně vidět, že to nikdo nečte. Mimochodem nikdo nepíše, že oktávka je super na okresky. E46 se logicky nabízí a ta is od Lexusu taky:) Vtipný že semnou nesouhlasí a píšou to samí, co já. Alfy jsou sráče to ví každý příčetný soudruh. Záleží na péči, ale stejně. A zábavná kára do kila to je vrchol s tím, že to má být ještě prostorné a tak dále. Moje uvažování je v pohodě jsem realista a sny mě ve směru aut mě dávno opustili. Nejsem milionář ale když mám kilo, nebo pade na auto tak si nemůžu diktovat. Btw Fabku na leasing sem nedoporučoval jde o to složit ty prachy jako akontace. Těžko to vysvětlovat ale některým kterým bych mohl dělat tatínka a učit je o autech od rána do večera;) Nežerte to tak jsou to jenom plechy a všechno se může porouchat...

MartinCoupe
12. října 2017, 19:41
0

Jak to tak vypadá, zde na Autíčkáři se vyskytujou 2 Urban legendy. První: Miata je nejlepší auto na světě, druhý: SAAB je auto pro důchodce. Nevím kolik má autor článku najeto s oturbeným SAABem (pravděpodobně nic), ale SAAB má rozhodně co nabídnout. Jak výhodný poměr kW /Kč, tak na dobu vzniku nadprůměrnou pasívní bezpečnost.
Skoro to vypadá, že budu muset přijet na nějakou vaši akci a s tím svým Yountimerem (čti starým krámem) vám ty Miatky trochu prohnat. Jinak podle sebe a jednoho kámoše (hrdého majitele vozu 9000 2.3 142kW) jsou SAABy spíš pro magory. :-)

reagovat
beastar
12. října 2017, 20:08
-2

Tady těch legend panuje mnohem více. Bohužel. Třeba ta o tom, že Češi jsou hloupý a kupují Fabie a Octavie přitom jsou to hrozná auta. Proto si přijdou pro radu sem, kde má 70% lidí (ne redaktorů) zkušenost s Miatou a zbývajících 30% s jinou věcí z Japonska. Potom klasický koutek Alfa, Jaguar, BMW páč to jsou nejlepší petrolheadský káry přece. To je stejný jako tvrdit, že výkon není potřeba. Naštěstí v tomhle se našli i tady bystří lidé s úsudkem, kteří seznali, že potřeba je:D

gr
greg
12. října 2017, 20:20
8

Neviem skade beriete stale to ze miata je tu naj auto na svete. Nepamatam si jediny prispevok ktory by to tu tvrdil (Vojtov lahko recesisticky clanok nebudem pocitat logicky). Jedine prispevky v ktorych sa nieco take spomina su tieto vase nareky. To ze sa miata dost casto radi ostatnym je skor sposobene ich situaciou a poziadavkami. Ked chce kazdy druhy nieco zabavne so zadnym nahonom nizkou hmotnostou a zaroven ma na to max 4000 € tak je logicke ze medzi navrhmi bude aj miata. Bohuzial nie kazdy na to ma 50 tisic eur - to verim ze by asi malokto na taky prispevok pisal ze odpoved je jednoznacne miata.
Dalsia vec co mi hlava neberie: Stale sa sem par ludi chodi stazovat ze ako tento web miluje miatu a vsade o nej kazdy pise, ale keby to niekto zacal sledovat tak by sme zistili ze 70% tych vyskytov su tieto vase zamindrakovane nareky... Ja tiez nemam rad oktavky, passaty a audiny. Ale nemam potrebu chodit na weby kde sa uznava koncern a nadavat redaktorom a diskutujucim co si to dovoluju tam pisat...

MartinCoupe
12. října 2017, 20:24
0

Se Škodovkou mám problém ten, že mi přijde technicky nic moc za hodně peněz. A konkurenční výhodu typu mega kufr prostě na úkor techniky nchci. Na druhou stranu můj osobní tip na "sleeper" je Fabie první generace s motorem 2.0 85kW. To mi přijde gut. :-)

MartinCoupe
12. října 2017, 20:28
0

Nijak zvlášť zamindrákovaný si nepřijdu. :-)

Safa
12. října 2017, 23:21
0

Miata rozhodně není nejlepší auto na světě, ale rozhodně je super. Sedím v ní denně už docela dlouho, jinak bych to netvrdil. A na dražší zábavu bohužel nemám. Kdybych měl, tak si pro radost pořídím Atom a na nákupy do města Marauder. A tu mazdici bych si nechal na výlety Posázavím... :o)

Vavris Vavrisovic
13. října 2017, 05:46
0

MartinCoupe: Tazatelka chtěla především zábavné okreskové auto a pokud máš kousek sebereflexe, tak to prostě Saaby z principu nejsou. ;)

MartinCoupe
13. října 2017, 10:37
0

No, mě SAAB celkem zábavný přijde. V podstatě mi přijde nejzabavnejsi ze vsech pekáčů, co jsem měl. A to i v konkurenci se 2 zadokolkama. A na princip seru, to jsou jen klišé... :-)

LuckyK.
13. října 2017, 12:11
4

Je to tak jak napsal Greg, bohužel mám taky pocit, že "fame" roadsteru, jakožto nejlepšího auta na světě (nejen) tady tvoří svými negativními připomínkami většinou lidi, kteří to auto nemají rádi a ve většině případů mu ani moc nerozumí/nezajímá je....já to chápu, ne každému takové auto sedí...ale jsou to dost často oni, kteří ho "propašují" do diskuzí pod články, který s ním nemají absolutně nic společnýho. Vlastně je to vtipné, protože já jsem tady snad opravdu od nikoho nečetl že by to bylo to nejlepší ze všeho na světě co se dá pro řidiče koupit, je si toho vědoma i absolutní většina majitelů. Téměř každý z nás by rád krotil s2k, různé lotusy, nebo RX7mičky... jenže i kdybych si to auto koupil, tak při stylu jakým provozuji roadster (denně, všude, moc to nešetřím atdatd...) mě to finančně a nervově zruinuje, lidově řečeno - nemám na to ani peníze, ani koule. Proto ty miaty, protože ve svém segmentu, (kde nemá moc konkurence co se týče poměrů jízdních zážitků/provozu/dostupnosti dílů a úprav) je to pro absolutní většinu majitelů nejlepší volba, prostě za málo peněz spousta muziky....Jak už bylo zmíněno výš, tak ani já nemám rád VW, ani audi ani škodovku ani bmw.....vlastně krom ostrovní produkce a některých porsche ani nic dalšího z evropy, (neberu do toho samozřejmě veterány) jenže nepopírám že to můžou být kvalitní auta (tedy některá z nich) prostě mi nesedí a nechávají mě naprosto chladným. Nikomu to ale necpu, a neflamuju tam kde milují koncerny....To samý jako psal Martincoupe, škodovky na to kolik stojí a co za to nabízí jsou podle mě prostě drahá auta...pardon za OT, jak jsem to tu četl, tak jsem nad tím trochu přemýšlel a musel jsem to nějak dostat ven :D

beastar
27. října 2017, 02:47
0

Hale neber to špatně slovensky moc nemluvim. Bože jak můžeš napsat, že miatu tady nikdo neobdivuje však to je hloupost:) Nikdo neobhajuje škodovky. Přijde mi že to jinak neumíte pochopit, než jako souboj vw vs. zbytek. To je tak ubohý přístup, že ani diskutovat nemá smysl. Mě když se něco nelíbí tak si udělám názor a je jedno zda to vyrobil volks, nebo třeba Mazda. Tak ste si tady potvrdili svoje domněnky, ale realita je stejně jinde:) A ten kec o tom že Češi kupují hlavně škodovku to už je vidět typická hospodská neznalost... Pokud teda Čechem nemyslíte firmy...

Snowman000
13. října 2017, 09:18
0

Jedno od pohladu zaujimave IS-o, manual, sport...
https://auto.bazos.cz/inzerat/80579750/Lexus-IS200-Sport.php

reagovat
Ta
Tarrantula
13. října 2017, 12:22
0

No me jeste napada Megane II v hatchbagu. Je to skoro cele plastove takze to nehnije, dili jsou za par korun a na okrsky je to celkem fajn protoze to ma kola usporadane skoro ve ctverci. Akorat nevim co motory benzin by mohl byt zajimavy 2 litr. Ja vlastnil 1.9 dci a auto celkem napohodu zabava s tim celkem byla. Zadny velky pruser me u toho nepotkal bezpecne to je a stojej par korun.

reagovat
GanGreen
14. října 2017, 11:00
0

Osobne bych se 100k v kapse resil situaci tak, ze bych dal 70 za auto a 30 za servis... Ovsem, clovek by musel zapomenout na lexus, 330i e46 apod... Je to o pristupu...

reagovat
ro
rock
14. října 2017, 12:07
0

Mondeo Mk.III (2. gen.)
Za 100t. to bude opečovávaný kousek z posledního roku výroby, kterej klidně bude další roky a roky sloužit bez investicí. Dá se vybrat mezi sedanem i liftbackem a ve srovnání se současnými auty má jízdní vlastnosti jak motokára...

reagovat
st
stevens04
14. října 2017, 12:30
0

Ja bych pani doporucil Mazdu 2, sice slabsi motor, ale zabavy dost, za 100tis najde nejakou 2009 rok, kufr zadna hitparada, ale nerezne, servis za hubicku a spotreba pri klidne jizde nekde kolem 5,5l, motor atmosfera nenarocna a spolehliva.

reagovat
GanGreen
14. října 2017, 13:08
0

Jeste jsem nevidel mazdu ktera nerezne, ale treba udelali konecne krok kupredu :-)

st
stevens04
14. října 2017, 13:20
0

Asi jedina co nerezne, nebo zatim nerezne, kazdopadne letos jde preventivne nase na striakni podvozku a dutin.

Sa
Sato
14. října 2017, 23:51
0

Alfa 156 2.5 v6, best first car ever.
Za zvyšok peňazí urobiť rozvody a kúpiť nejaké solídne gumy (napr. mne sa na nej dobre objavovali limity na Michelinoch PS3) a potom šetriť na podvozkové diely :) Keď sa všetko objednáva online tak to nie sú žiadne veľké sumy, felicia to samozrejme nie je.

Auto celkovo ľahké (1320kg), ale je tažké na predok, to vadí hlavne vo velmi utiahnutých zákrutách, naštastie sú aj okresky kde nie je každá druhá záruta do U. Inak je podvozok úplne skvelý a riadenie dodáva strašne veľa sebavedomia. No a potom je tu Motor... Výkonu tak akurák a charakteru na rozdávanie.

A ako bonus je to plnohodonotné 4dverové auto a kufor je tiež použitelný, len nemá sklopné sedačky, pretože torzná tuhosť dostala prednosť.

Btw moja nahrdzavela, nikde, ani na plechu kde som obil farbu až na zinok.

reagovat
Kryton2X4B-523P
23. října 2017, 21:13
0

Já bych za sebe samozřejmě kopal za Calibru, která tu ještě nikde zmíněná nebyla. Ale asi oprávněně. Na jednu stranu plní zadání čtyř sedaček, velkého kufru a toho, že se na přední sedačky nacpe i průměrný basketbalista. Provozovat se dá taktéž celoročně (pokud by se povedlo sehnat kousek ze skandinávie tak i bez obav z koroze), ale teď přijde to obrovské jenže. Jenže to je spíš cestovní kupé, než sporťák. Problém by byl i s motorem, jak už jsem tu jednou psal, protože bez větších servisních nákladů bude jen 8V s pouhými 115 koníky (což na trhání asfaltu rozhodně není, ale vzhledem k tomu, že jí mám doma tak svižně to taky jet dokáže) a nebo vrcholný 2.0 Turbo (a tam zase umře na servisu viskospojky :D). Zkrátka najít kompromis dle požadavků nebude snadné pro nikoho a jak se říká sto lidí, sto chutí a jak jsem tak četl diskusi, tak je to znát :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem