Jiří „JirkaBruss“ Bláha
| Bydliště | Karviná |
|---|---|
| Registrace | před 8.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 5.0 rok. |
| Příspěvků ve fóru | 6 |
| Komentářů u článků | 13 |
| Pozitivních komentářů u článků | 4 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Rovnou bych ale doporučil místo 2.5 vybrat nějakého třílitra. Spotřeba prakticky stejná, ale nabídne o fous lepší dynamiku. A s tím všude zmiňovaným zadíráním to není tak horké. Pokud se člověk stará, občas hladinku zkontroluje a případně dolije na MAX, tak není žádný problém.
Ta čtyřkolka u X-Type funguje hodně sympaticky. S vypnutým DSC na sněhu pěkně pohazuje zadkem.

Místo otazníků má být smajlík, ale mobilní verze ****
Náhodou... když jste někoho brali ve 160 na dálnici v červeném Matizu, tak ty pohledy byly k nezaplacení ????
Subaru se mi poslední roky zamlouvá snad všemi modely, jen ten všude cpaný Lineartronic pořád nevím nevím...
Inženýr: Ideální opravdu vyzkoušet, každý si pod pojmem "přesná převodovka" představí asi trochu něco jiného nebo respektive tu mez mezi přesností a nepřesností má každý trochu jinde. Já bych o ní neřekl, že je nepřesné a určitě to není "tak špatné". Rozhodně to není takové, že bys zařadil a nevěděl, jestli tam máš 3 nebo 5 nebo jestli tam je/není rychlost.
Cituji z jiného webu: Bez ohledu na verzi byl X-type nabízen bud s manuální nebo se samočinnou převodovkou. V případě prvně jmenované jde o MTX75, dobře známou z Fordů. Je dvouhřídelové konstrukce a kromě toho, že vyniká velmi přesným a lehkým řazením, je také asi tisícinásobně jistější volbou než automat.
Takže jak říkám, bude to dost relativní s tou přesností a nepřesností.
Když se nekoupí vylítaný kousek, tak je spolehlivostí úplně v pohodě. Za kilo se dají sehnat už pěkné kousky po faceliftu, které mají hodně věcí vychytaných. A když má člověk známého mechanika a dobrý vztah s ním, tak je servis v klidu. A spotřební díly jsou na X-Typa za celkem normální ceny.
Jakožto ještě stále student jsem pravděpodobně trošku jiná věková kategorie než většina zdejších členů (nic proti :D), takže ty časy se 120L jsem zažil maximálně ze zadního sedadla a už si na to ani nedokážu vzpomenout :)
První auto ještě před řidičákem, na kterém jsem se učil řídit, bylo Daewoo Matiz. Na takové to učení se rozjíždět po parkovišti asi ucházející, jezdit bych v tom ale nechtěl (nedej bože když mají sedět dvě osoby vedle sebe na předních sedadlech, dobré intimčo jako v kině). Po řidičáku jsem si nějakou dobu půjčoval máminu Fábii 1.4 MPI v dizajnersky prvotřdním karosářském provedení sedan.
No a jako svoje první auto za vlastní tvrdě vydřené peníze poctivou prací (žádné vybrakování stavebka) jsem si relativně nedávno koupil toho Jaguára, jehož jméno se nesmí v pofiderních společnostech vyslovovat nahlas. Ať si říká kdo chce co chce, mě se to auto vždycky líbilo, jsem s ním spokojený a zatím mi dělá radost. A to je asi to hlavní, co dělá "autičkáře" autičkářem. Navíc zvuk a projev toho třílitrového benzínového šestiválce mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři, i když by mohl jet trošku víc (né že by byl pomalý). Navíc jsem z poměrně malého města, kde člověk potkává z dobrých 70% prakticky pouze mladoboleslavskou produkci, takže to chce trošku diverzifikace.

A co takový X-Type, 2.5 s manuálem? Jezdí prý lépe než E46, na zimu je to čtyřkolka a za 100 tisíc se dají najít na pohled relativně leštěnky. Sám po něm docela pokukuji, i když ne vyloženě jako daily car. Ale mám známého, který s ním neřešil "zatím" žádné problémy krom běžného servisu.
