načítám data...

Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Zdá se, že budu potřebovat "nový" malý vůz. Nesmím ho ale mít rád natolik, abych mu sháněl kryté stání. A chci, aby mě aspoň trochu bavil řídit. Návrhy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na myšlenku pořídit si nové auto mě přivedl pronajímatel garážového stání pro můj Citroën C4. Je to asi týden, co mi od něj přišel mail, že mi opět zvedá nájem. Stále sice zůstává v rozumných mezích na dvou tisících měsíčně, ale procentuálně mi ho navýšil o 20 %. Navíc místo samotné není garáž v pravém slova smyslu, je to jen kryté stání a je vzdáleno celých 2,1 km od mého bydliště.

Když to spojím s tím, že se momentálně nemálo zdražuje úplně všechno, nějak se mi přestává chtít za toto místo platit. Ne že by mě ty skoro dva tisíce měly ruinovat, jen si je dovedu představit utracené jinak než za tolik vzdálený kus asfaltu se střechou. Radši bych parkoval v blízkosti domu, i kdyby to znamenalo na veřejném parkovišti venku. 

zdroj: Public Domain Pictures

Jenže zde nechci parkovat svou C4. Je to moje první auto, je v krásném stavu, prakticky bez škrábanců, stále nemá najeto ani 60 000 km a je to model s asi nejspolehlivějším motorem v tehdejší nabídce, benzínovou šestnáctistovkou ze slavné řady TU. Bylo by mi hrozně líto ji nechávat napospas živlům a neopatrným řidičům, mám ji na to moc rád.

Zároveň ji nechci prodávat, stejně bych za ni nic moc nedostal a naše cesty by se musely rozdělit. Tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že ji nastálo zaparkuji u rodičů, kde naštěstí místo pod střechou ještě nějaké je, a budu s ní jezdit jen svátečně jako s C6 a Plurielem. Vím, že zrovna z ní nikdy youngtimer nebude, ale prostě ji nedokážu trápit ani říct sbohem, moc jsme toho spolu zažili. 

V Brně ale nechci být úplně bez auta. Je pravda, že to vlastně vůbec není problém a bylo by to finančně zdaleka nejrozumnější, ale já hromadnou dopravu z mnoha důvodů nemám rád a sdílené věci včetně aut teprve ne. Tudíž jsem začal přemýšlet nad pořízením nového brněnského povozu. Toto auto však vybírám úplně jinak než jakékoli jiné, které jsem doposud sháněl.

zdroj: Wikipedia

Nebude jezdit denně, protože do práce si dojdu pěšky. Jeho úkolem bude poskočení řekněme jednou za dva týdny do obchodu a za kamarády, co bydlí dál od centra, plus jednou za pět až šest týdnů přepravení se za rodinou na Znojemsko po okreskách, dálniční známku nejsem ochoten platit. 

Taky by mělo být co možná nejmenší, poněvadž parkování venku znamená hledání i v modrých zónách s celodenní regulací, tak abych se vešel do co nejmenší mezery. Ostatně stejně nic velkého nepotřebuju, nejčastěji jezdím sám nebo s jedním člověkem a ani ten nejlepší sedan komfortem nepřebije mou C6, tak proč to vůbec řešit. 

zdroj: Wikimedia Commons

Vozítko musí být jednoduché kvůli za mne stále platnému pořekadlu:  Co v autě není, nemůže se rozbít. Trvám jen na funkční klimatizaci a rádiu. Pak by bylo fajn, kdyby mělo nějaké aspoň trochu zábavné jízdní vlastnosti, byť samozřejmě nic světoborného nečekám. A ještě nesmí stát o moc víc než okolo 50 000 Kč, aby to mělo aspoň za nehet ekonomického smyslu. Ono stejně nemá, chápu, ale já být bez auta prostě nechci. 

Nejpodstatnějším kritériem je však to, že mi na tom autě nesmí moc záležet. Hledám model, u kterého mne nebude trápit, že na něj prší, čůrají psi a odírají ho řidiči, co neumí parkovat. Nemyslím tím, že bych mu ani neměnil olej nebo něco takového, jen aby to byl vůz, ke kterému si nevybuduji takový vztah, abych nakonec začal shánět kryté stání i pro něj. Dopsoud jsem vymyslel toto:

Citroën C1 

zdroj: Citroen, netcarshow.com

Jako první mě samozřejmě napadlo zůstat doma. Proč taky hledat v neznámých vodách, když de facto ideální průsečík požadavků nabízí i Citroën. Cé-jednička první generace je trpaslík, ve kterém je přitom pro dva poměrně dost místa, snaživý tříváleček od Toyoty a hravý podvozek s koly v rozích umožňují i nějaké to hraní, jednoduchá technika moc nezlobí (tedy co vím) a cenově se pohybuje právě okolo stanovené sumy. 

zdroj: Citroen, netcarshow.com

Jenže jsou s ním spojené dva problémy. Ten první je, že většina kusů sloužila jako služební auta řidičů rozvážkových služeb a měla natolik těžký život, že jsou dnes těsně před smrtí nebo dávno po ní. Samozřejmě, za danou cenu nemůžu čekat zázraky, ale auto po Pizza Guys vážně nechci. Tato potíž se nicméně dá vyřešit tím, že se soustředím na pětidveřové modely, za které si většinou připláceli jen soukromníci.

zdroj: Citroen, netcarshow.com

Palčivější komplikací pro mne je, že je to Citroën. Jak víte, já mám pro ně až nezdravou slabost a strpím i objektivně hrozné modely. U mne tak reálně hrozí, že se zamiluju i do tohoto typu a bude to zase na parkování pod střechou. Ano, auto je způlky Toyota, ale to nepomůže, neb mám rád i tuto asijskou značku. A koukat po Aygu nebo 107 je taky polovičaté, pořád mi bude běžet hlavou, že jsem mohl zůstat věrný a mít je jako C1. 

Hyundai i10

zdroj: Hyundai, netcarshow.com

Dalším nápadem byla tato nákupní taška z Koreje. Í-desítka je ještě o něco praktičtější a vzdušnější než C1, přitom skoro stejně malinká. Taky je docela jednoduchá a na danou třídu i relativně komfortní. K tomu všemu pochází z pro mě nezajímavé části Asie, což značí, že bych si k ní zajisté nevytvořil vztah.

zdroj: Hyundai, netcarshow.com

I tady však vidím komplikace. Zaprvé, pokud si dobře pamatuju, tento Hyundai obecně nemá moc dobré jízdní vlastnosti. Je úzký, vysoký a stojí i na danou třídu na uzoučkých kolečkách. Myslím si, že v tomto případě by to byl až moc velký extrém co se absence zábavy za volantem týče, což přece nechci. 

zdroj: Hyundai, netcarshow.com

Zadruhé, za dané peníze koupím jen ošklivou první generaci a ještě pouze nejojetější exempláře, ty hezčí se prodávají tak za 70 000 Kč a výš. Jistě, toto auto by mi bylo ze všeho nejvíc jedno, ať do něho klidně nacouvá třeba bagr, whatever. Jenže za tak nevzhledný a jízdně nezáživný stroj, který sotva potřebuji, je i má ideální částka zbytečně moc.

Ford Ka 

zdroj: Ford, netcarshow.com

Zde se dostávám k poměrně horkému kandidátovi. Ford Ka první generace je šikovné malé autíčko. Jeho new edge design je už opravdu starý, ale pořád za mne plný zajímavých nápadů. Jednodušší už být technicky nemůže a dva lidé se do něj bez potíží vejdou. Jako bonus přihazuje dospělácký čtyřválec o objemu 1.3 litru a legendární zábavné jízdní vlastnosti.

zdroj: Ford, netcarshow.com

Jemu bych byl i ochoten odpustit německý původ. Auta z této země sice opravdu nemám rád, ale tady se můžu před sebou samým vymlouvat na to, že Ka bývalo velmi populární ve Velké Británii, již naopak vnímám poměrně kladně. Považovali ho tam za pomalu domácí auto, takže já můžu taky.

zdroj: Ford, netcarshow.com

Zádrhel s malou fordkou je hlavně ten, že je moc stará a hodně trpí na rez. Tím pádem už káčka bohužel prostě nejsou a když, tak při mnou požadovaném používání v jakémkoliv nečase dlouho nevydrží. Což je škoda, protože jinak si myslím, že bych i měl vítěze.  

Suzuki Swift

zdroj: Suzuki, netcarshow.com

Na vrcholu mých úvah tak momentálně leží první moderní generace Suzuki Swift. To je řidičsky poměrně vděčné auto s živými motory, jehož podvozek sloužil jako základ i pro výbornou verzi Sport, tudíž nemůže být špatný. Je i relativně praktický a jen o něco větší než ostatní auta z výběru. A protože mé srdce zajímají z Japonců spíš už zmíněné Toyoty (Daihatsu, Lexusy, prostě vše co dělají) a Hondy (a dřív Mitsubishi, to už jsme si vysvětlili), ještě by mi nemuselo vadit ho parkovat venku.

zdroj: Suzuki, netcarshow.com 

Jen si u něho nejsem jistý spolehlivostí. Nevím o žádných velkých závadách, na které by trpělo, ale to je tím, že o autě nevím z dlouhodobého hlediska nic. Nikdo v mém okolí ho (ani jiné novejší Suzuki) nemá, nikdy jsem o něm od nikoho nic neslyšel, skoro jako by nebylo. Na silnicích jich také moc nejezdí, což nevím, jestli je dáno jen původním nezájmem zákazníků, nebo právě současnými potížemi.

zdroj: Suzuki, netcarshow.com

V neposlední řadě mě pak trápí jeho cena. Za 50 000 Kč ho ani neseženu, začíná u sedmdesáti za nejhorší kusy a použitelné jsou minimálně okolo stovky. Takto, za jízdně dobré japonské auto bych ty peníze možná i dal. Taky to ještě není částka, při které se garáž hledá pro samotnou ochranu vložených peněz. Jenže říkám si, že tady už bych musel čekat čtyři roky, než se mi ušetřené peníze za kryté stání vrátí a to nepočítám pojištění. Nevím, jestli to za to vůbec stojí. 

Tak se s žádostí o radu obracím na vás. Co myslíte? Který z daných čtyř kandidátů by byl nejlepší? Nebo vás napadá ještě jiné malé a jízdně zajímavé auto na občasné ježdění hlavně po městě, které se však dá sehnat za poměrně drobný peníz a klidně tak může stát venku? Budu rád za jakýkoli nápad.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

kotzitzaq
19. listopadu 2022, 22:40
2

Pro milovníka Citroënu jedině C2 (ideálně VTS s manuálem) a nezamilovat se ????

reagovat
Opelfahrt
20. listopadu 2022, 01:10
0

Jako majitel Kizashi řeknu samozřejmě Swift. Asi to bude spolehlivý a výparník klimatizace na něho nestojí 14 tisíc jako na Kizashi.
Jak to tak čtu, tak myslím, že stejně koupíš Saxo VTS. Sice je to taková malá hračka, ale to je ve městě i výhoda.

kotzitzaq
20. listopadu 2022, 08:37
0

Saxána je asi jízdně lepší, než C2, jen už jsou hodně starý a VTS v solidním stavu bude díky oblibě u závodníků a “závodníků” celkem zázrak. Ta C2 zase tak moc oblíbená nebyla (hlavně protože velká část VTSek měla mizerného robota. Případně lze koupit ještě jednodušší VTR s menší 1,4.

Holofaust
20. listopadu 2022, 18:17
1

Saxo VTS ve slušným stavu za slušný peníze už nejde koupit...

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 18:55
-1

Přesně tak, stojí šílené peníze. A pak taky i kdybych to sehnal, tak to určitě bude víkendovka do garáže a budu tam kde jsem byl. Saxo VTS v pěkném stavu podle mě nemůže stát venku, na to už je moc vzácné a drahé.

Opelfahrt
20. listopadu 2022, 20:50
0

Tak sorry, podlehl jsem dojmu z naší ulice, kde jedno takový venku stojí. Ani není zrezlý, ale musím teda nenápadně prozkoumat, jestli je to originál VTS.

AR
Aleš Roháček
20. listopadu 2022, 20:54
0

A musí to být nutně VTS? Třeba mě hodně bavilo i obyčejný v traktoru :D jenže za pade by bylo tak hezký, že by ti ho bylo taky líto :/ :D

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 21:22
0

Nemusí, jenže Saxo (a AX taky) mají pro mě nějaké zvláštní kouzlo, přijdou mi super. Což vede k riziku vytvoření hlubokého vztahu. Ledaže by bylo ve zvlášť obyčejné verzi a hodně ošuntělé. Jenže to asi nebude mít klimatizaci, notabene funkční.

beastar
19. listopadu 2022, 23:09
3

Twingo 2. Z počátku výroby kvůli rozpočtu. Je jich dost. A hlavně..

La vie, avec passion, hlavně nepodpořit zlá Deutsche Fritz..

reagovat
MilanFoto
19. listopadu 2022, 23:15
2

Přesně Twingo

reagovat
Be
Beran
19. listopadu 2022, 23:22
-4

Trojkova mazda prvni generace s benzinovou 1,6. Popripade fofo prvni generace taky 1,6 benzin.
Nebo prvni fabka s benzinovym dvoulitrem, ta ma potencial v case neztracet cenu.
Uz je tomu da rikat se auta a okresky v tom nebudou utrpeni.

Pokud chces neco neobvykleho a jses si jisty svou muznosti, tak micra k12.

Trosku si myslim, ze nove diry te budou trapit u jakehokoliv auta.

reagovat
Kuře
20. listopadu 2022, 00:00
0

Když už, tak bych se vyprdnul na Kačko a skusil najít hezkou Pumu, ta vypadá líp a nevím, možná bude i lépe jezdit... spíš to bude jedno jak druhý... ale má lepší motor;)
A pokud zůstat u strejdy Forda, asi bych úplně nejvíc doporučil Fiestu. Ta bude nejmladší, a dokonce existuje šance že nějakou hezkou, nezrezlou fakt najdeš... což si u Pumy troufnu říct jen s hodně velkou dávkou optimismu...

Jo a kdyby si chtěl něco, co sice jezdí lépe než všechno co tu kdo jmenoval, ale jinak je to vlastně mizernej vylítanej střep.... tak třeba 70 by mě přimělo přemýšlet, jestli nepustím ZRnko:D je to sice plechovka, ale zase druhý jen tak nepotkáš, to se taky počítá;D

reagovat
beastar
20. listopadu 2022, 09:25
3

Asi jedinej dobrej nápad Fiesta. To ostatní bude shnilý a bude to jezdit tak z 20% jak když to bylo nový. Takže jízdní vlastnosti jsou už obecně u plechu do .města za 2000eur docela úsměvný požadavek.

Kuře
20. listopadu 2022, 10:28
0

No jasně, to je pravda;)
Však říkám že u tý Fiesty je aspoň nějaká šance, že se najde neschnilá...

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:04
0

MG ZR? Neobvyklý auto z GB? To by mě mohlo zajímat...až moc :-D Se mnou to není jednoduchý, garážuju i Pluriela. Auta jako MG by mi téměř určitě začalo být líto.

kotzitzaq
20. listopadu 2022, 19:18
0

Tak najdi Rover 200 - toho by ti zase tak líto být nemuselo. Jen provozovat to jako daily při horší dostupnosti některých dílů může být opruz (sám jeden Rover stále mám).

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:34
0

No právě. Tady by to zase tak neobvyklý být nemělo. Achjo...

Sa
Sato
20. listopadu 2022, 00:13
1

Vyhol by som sa Fr, upadnes do stereotipu, zivot je zmena, napr alfa 147/156? sebring?

reagovat
Mrkef
20. listopadu 2022, 20:47
-1

Přesně, MiTo

Ha
Habakukk
21. listopadu 2022, 16:30
0

To rač originál v podobě GP

kotzitzaq
21. listopadu 2022, 16:56
1

MiTo s klimou za pade bude hledat hodně dlouho a bude to ten nejvyžilejší kus na trhu.

Mrkef
22. listopadu 2022, 06:35
-1

Bude muset hledat, samozřejmě, stejně jako cokoli jiného v této cenové relaci. Jak píše Krab dole.

Moctezuma
20. listopadu 2022, 01:39
0

Mini Cooper 1.6 85 kW. Naprosto úžasné auto do města v ceně kolem 50k. Byl jsem z něho nadšený.

reagovat
beastar
20. listopadu 2022, 09:34
1

No já nevím nebyla by lepší 760i ať trochu došetří. Přece jen v12 nic nenahradí a píše že bude jezdit málo. Tak spotřeba 17l mu vadit nebude. Je tam potenciál růstu hodnoty. Druhou jen tak nepotká. Pohodlí tak akorát, docela to jede. Teda samozřejmě na třeba luxusní Charger s dechberoucim interiérem z víček od jogurtu a moderní 5.7 to nemá. Tak ti nevím. Vůbec nechápu proč by měl na občasné výlety jezdit malým čtyřválcem.

Jestli on by si neměl dovézt že země zaslíbené nádherné perly tamního trhu. Aveo nebo Tsuru.

Moctezuma
20. listopadu 2022, 16:29
0

:D

Franz Kafka
20. listopadu 2022, 09:36
1

Corsa za pade.

reagovat
Sa
Sato
20. listopadu 2022, 20:46
0

2005ka bude ok? https://rmsothebys.com/en/auctions/am19/amelia-island/lots/r0149-2005-maserati-mc12-corsa/749220 corsa za pade :) ale vonku v Brne by som to neparkoval

HeavySmoker
20. listopadu 2022, 10:19
5

Skúsim by som dať finger prenajímateľovi parkovacieho stánia. Naopak, snažil by som sa zjedanť to ešte nižšie. Zachvíľu bude problém nájsť hejla čo bude hádzať 2 litre mesačne len tak do luftu a môže mu byť za tvojim Citroenom ešte smutno. Za pokus nič nedáš.

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:00
2

Asi to tak nakonec dopadne :-D Já mám trochu problém už s tím rozhodnout se, jestli celou popisovanou anabázi vůbec podstupovat...

M P
20. listopadu 2022, 10:31
2

Grande Punto ????

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:33
0

Grande Punto je velikostně tak na hraně. Matně si vzpomínám, že se tenkrát, když bylo nový, chlubil Fiat tím, že je jedním z největších ve třídě a měří přes 4 metry. Ale pouvažuju.

Vojta
20. listopadu 2022, 23:02
0

Netřeba hned grande punto, stačila by i obyčejná 188. Moc krásy nepobrala, ale jezdí dobře a spolehlivě. Koroze ji umí trápit taky, ale zároveň se dají najít pěkné kusy. Jen to chce vzít pofacelift, protože předfacelift má opravdu zoufalá světla.

Is
Iskar
21. listopadu 2022, 00:10
0

Ak by auto s dĺžkou Grande Punta bolo ešte stále akceptovateľné, určite by stál za pozornosť aj Opel Meriva A - je to vozidlo z nemeckej produkcie, takže nebude vyvolávať ochranárske tendencie, ale je výborne koncipované z hľadiska spoľahlivosti aj vnútorného priestoru, dobre sa s ním jazdí aj parkuje a pri troche hľadania sa dá zohnať aj v živšej farbe ako v klasickej striebornej:

https://auto.bazos.cz/inzerat/160301891/meriva-14i-klima-abs.php

Jaromír Soukup
21. listopadu 2022, 17:01
2

Akorát že Meriva je fuj :-D

martin_100
20. listopadu 2022, 11:14
0

Měl jsem C2a fakt mě to bavilo i s 1,1 pod kapotou. Motokára to byja zabavná i celkem svižná. A protože to nebejvalo levny tak to rozvážky moc nepořizovaly.

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:09
1

Já uvažoval i nad tím. C2 stejně jako C1 snad nebude mít cenu garážovat ani pro mě (ale stoprocentně to zatím nevím, jen bych řekl, že bych byl ve střední Evropě asi jediný :-D). Jenže se ke mně doneslo, že C1 je jízdně lepší. Já si ji zkoušel a přišla mi ok, hlavně ten toyotí litr se mi (na svůj výkon a velikost) docela zamlouval. Naproti tomu TU 1.1 a 1.4 znám moc dobře a ty tak živě nepůsobí.
-
Komentář upraven 20. 11. 2022, 19:27:09

Bigg.I
20. listopadu 2022, 12:31
2

Proč tu není Fiat panda? Do města ideální vozík. KAčko je moc starý a rezne to, dají se však sehnat krásné kusy novějšího data výroby:
https://auto.bazos.cz/inzerat/160812906/ford-ka-13i-bez-koroze-nova-stk.php
Osobně se mi to líbí designově, je to hravý. Nicméně Fiesta dává daleko víc smysl a vydrží víc.
Co tak Ford SportKA? Občas se nějaký objeví... Zas ale rezne to stejně jak obyč KAčko.

Vím, že toto je o fous větší, ale co třídvéř Focus Mk1? Zas tak velkej není, je jich všude hromady, díly stojí prd. Podvozek je bezva, 1.6 je vhodná i do města. Člověk se o to nemusí bát... Do 50 tisíc člověk vybírá ty TOP kousky.

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:10
0

Není Panda trochu jako ta i10? Vysoká a úzká?

Bigg.I
20. listopadu 2022, 19:22
1

Vyšší je, ja v ní dělal autoškolu. Preposilované řízení, ale kolo v každém rohu auta. Do města o zábavu postaráno. Dělala se i verze 100HP a navíc tohoto "medvídka" měl a chválil i James May, pokud to pro někoho něco znamená :)).
Po městě (Brno) mě bavila Corolla E10, ty už nejsou.. Tak co nějakou E11? 1.4 by se i a klimou mohla objevit. Nicméně si stojím za tim, že ten Focus mk1 1.6 třídvéř bude supr bojovník.

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:42
0

Na 100 HP bych se zlákat nechal. Ale pak bych určitě hledal garáž. :-D Normální nevím, jestli nebude nakonec jízdně horší než ten Swift a možná i C1 :-D Ale třeba ne. Ford Focus první generace je prý už dnes zrezlej taky.
-
Komentář upraven 20. 11. 2022, 19:46:02

Bigg.I
20. listopadu 2022, 20:23
0

Ja ted koupil mk1 focuse kombi za 27 tisic a neni na nem ani smitko rzi :) důležitý je původ Itálie. Shodou okolností jsem ho koupil v Brně

Kuře
20. listopadu 2022, 22:34
0

Focuse Combi za 27 tisíc sem koupil někdy před devíti lety jako svoje první auto:D

Bigg.I
20. listopadu 2022, 22:46
0

Tak ono je známo, že ty Focusy Mk1 drží cenu a jsou ve výsledku povedenější než Mk2

ge
geralt
21. listopadu 2022, 08:57
1

Fiat Panda typ 169 (03-12), nikoli ta nová oteklá. 1.2 čtyřválec 44 či 51kW. Kdo nezkusil, nemůže pochopit, jak je to auto perfektně vymyšlené. Nijak zásadně nerezne. Na trhu však pěkných moc není, majitele nemají úplně důvod se jich zbavovat... 100hp má z továrny zbytečně tvrdý podvozek a blbě se bude shánět plecharina a vnější plasty. Čtyřkolek jezdí v Alpách mraky (A i I), ježn už tak není úplně primitivní a má kratší převodovku

Jaromír
20. listopadu 2022, 12:33
0

Saxo nebo punto. Saxo by ti ale mohlo prirust k srdci.

reagovat
RRRampapapa
20. listopadu 2022, 12:38
1

Yaris TS
https://auto.bazos.cz/inzerat/160677085/toyota-yaris-ts-15-vvti-78-kw.php

Cuore
https://auto.bazos.cz/inzerat/160675957/daihatsu-cuore-10i-klima-2-sady-kol-2004.php

Splash jako alternativa ke Swiftu
https://auto.bazos.cz/inzerat/158498315/suzuki-splash-10i-2009.php

Suzuki mám v okolí 2 a oba slouží bez problémů. Za mě - spolehlivější než varianty od VW a Opelu.
Motoricky příjemně živé a točivé, přitom to nežere (Swift a právě Splash).

Dál Colt, Panda, Corsa, Lupo, Micra..?

reagovat
sheogh
20. listopadu 2022, 13:30
0

Nabizim Corollu TS ;-)

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:13
0

Jak starou? V jakým stavu?...ne, nepokračuj, už vidím, kam by to vedlo :-D Navíc, já chtěl menší auto, Corolla už je zbytečně velká.

sheogh
20. listopadu 2022, 19:31
0

Jj, vypada jako mala, ale do malyho mista nezaparkuje :-) Jinak 2004, koroze na toyotu slaba, jinak par drobnosti, jezdi pekne.... vim kam by to vedlo... nakup, servis, svor, kompresor, brzdy..... atd :-D

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:59
0

Ano, přesně nějak tak. :-D Ale zase bych konečně měl materiál na ježdění do Mýta, zatím vždycky jen přihlížím a žebrám svezení od jiných :-D

Vojtáno
20. listopadu 2022, 21:40
0

Sheorg víc info napiš, něco pro zábavu hledám..;)

Ho
Honza123
20. listopadu 2022, 13:39
0

Twingo 1. generace? Zajimave, spolehlive, originalni, na svuj vek to nijak extra nerezne. Za peknou cenu, hluboko pod rozpoctem, jde sehnat i krasny kus s najezdem pod 100kkm po 1. majiteli.. Jen si nejsem jisty tou klimatizaci, vetsina kusu ji mit asi nebude..

Do rozpoctu uz by se vesly i levnejsi kusy 2. generace, ale ta je oskliva, neni na ni oproti konkurenci nic zajimaveho a stejne jako C1 dost casto slouzila u ruznych rozvazkovych sluzeb.

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:19
0

Jo, nad tím jsem přemýšlel taky. Teda nad tou první generací, druhá mi nějak celá nikdy nesedla. Asi ji dám do užšího výběru, jen nevím, jestli už taky není moc stará. Ono to není jen o rzi, shánění dílů může být taky problém. Kolik jich je na vrakovišti? Ptám se, protože mi vždycky přišlo, že v ČR jezdilo spíš Clio. Twingo míň, takže jich bude míň i tam.

Is
Iskar
20. listopadu 2022, 16:44
0

Keďže autorovi vyhovuje na rekreačné jazdenie Citroën Pluriel, myslím, že na Brno a (vzdialené) okolie mu bude stačiť aj Smart City Coupé / Fortwo (výrobca má síce sídlo v Nemecku, ale autá sa vyrábali vo Francúzsku, tak by ich zadávateľ mohol vziať na milosť). S dĺžkou 2,5 m sa s ním dá parkovať priečne aj do radu stojacich vozidiel, dovnútra sa bez väčších problémov zmestia dvaja ľudia, robotizovaná prevodovka má pomerne slušnú výdrž a benzínové motory sú od roku 2002 spoľahlivejšie ako v Smartoch z prvých rokov výroby.

Tento Smart je v ponuke na skok od Brna a farebnou kombináciou trochu pripomína už spomínaný Pluriel, klimatizáciu má, rádio je na fotke tiež vidno a so zrýchlením z 0 na 100 za 17,2 sekundy si majiteľ užije dosť zábavy aj pri predbiehaní traktora alebo kombajnu:

https://auto.bazos.cz/inzerat/158650425/smart-fortwo-06-benzin-rv-2002-automat-najeto-118-tis-km.php

A tu je k dispozícii dokonca aj novšia verzia s motorom 0,7 / 45 kW, ktorý je už predsa len o niečo výkonnejší, ale na obhliadku by bolo treba ísť až do Českého Krumlova:

https://auto.bazos.cz/inzerat/160003348/smart-fortwo.php

(Dajú sa nájsť aj ďalšie exempláre, ale väčšinou v nudných farebných prevedeniach, ktoré mi k zadávateľovi až tak nepasujú - aj keby malo byť jeho auto obúchané od pouličných incidentov, malo by vyzerať aspoň trochu k svetu.)

reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 19:25
2

Úplně tu myšlenku chápu. Ale Smarta nechci, to už je moc malý a celý divný. :-D A k tomu Plurielovi, upřímně, letos už jsem s ním jezdil nějak míň. Ta střecha jé čím dál větší opruz. Já si jím splnil dětský sen, jak jsem psal kdysi v jednom z mých úplně prvních článků, ale čím déle ho mám, tím víc vnímám, jak je to auto celé hloupé. Já mu to z nostalgie trpím a omlouvám ho, ale další podobně "kvalitní" vůz nechci.

Or
Oris
20. listopadu 2022, 17:44
6

Fiat Panda!!!!!

reagovat
Holofaust
20. listopadu 2022, 23:54
2

Never say no to panda!

Holofaust
20. listopadu 2022, 18:15
0

Ka nebrat, vsecky sou zhnily.
Twingo/Clio nebo Punto. Popřípadě Lancia Y. To je taky Punto...

reagovat
Pochtli
20. listopadu 2022, 19:46
1

Za mě swifta. Třetí generace byla blbuvzdorná, nic se nesralo.. Mám dojem, že i novější generace na tom nebyly špatně.

reagovat
krab
20. listopadu 2022, 19:47
4

Ono to bude znít jako že jsem odpověď odflákl, ale za tyhle peníze (cca to zmiňované pade) kup cokoli pěknýho, co v inzerci najdeš, cokoli neshnilého, co funguje, má relativně zánovní gumy, v pohodě bzdy a nějaký motor, u kterýho se dá předpokládat slušná blbuvzdornost.

Jestli to bude Twingo, Clio, Fiesta, jedničkovej Focus anebo čtyřkový Golfík je asi vedlejší.. Třeba mě by se v týhle kategorii nejvíc líbila asi Panda, ale prostě co pěknýho zrovna seženeš ber...

Chvilku jsem hledal v inzerci ( no je to zábavná kratochvíle) a nakonec bych třeba zkusil jet kouknout na tohle Stilo 1,4 16V , to vypadá solidně i s tím popiskem a máš to vyřešeno... Motory Fire jsou supr, to se jen tak nerozskočí...

https://auto.bazos.cz/inzerat/160715912/fiat-stilo-14-70kw-model-2007-nova-stk.php

reagovat
Franz Kafka
20. listopadu 2022, 20:03
0

Ty by si se tím mohl živit. Tím hledáním. To auto za ty peníze vypadá vážně hezky. Jen už to tedy není úplně mini třída. V dnešní době solidní hatchback za jednu vyšší výplatu.

Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 20:09
0

Vůbec to nezní, že jsi to odbyl. Naopak, přesně takto by to bylo nejrozumnější (teda po tom se na to vykašlat úplně a jezdit hromadnou). Jen já jsem v tomto úplně nepoužitelnej. Prostě se nedokážu přimět koupit to první dobrý co je, když to má špatnou značku. Já vím, že je nakonec úplně jedno, jestli je to Twingo nebo Focus, ale asi mi v tomto není pomoci, mně to jedno není. Golf IV by mi třeba do baráku jednoduše nesměl. Tak se snažím najít průsečík, který mě bude zajímat, ale ne moc. Říkám, nepoužitelnej :-D Zase bych ale asi mluvil jinak, kdyby na tom autě závisela má obživa nebo tak, to bych pak nejspíš postupoval, jak říkáš.

Sa
Sato
20. listopadu 2022, 21:56
0

O chvilu nastane ten moment ked budem predavat Alfu 147 co sme mali ako druhe auto a to je tak auto za pade, realne viac asi za to v tom stave nedostanem a za menej si to necham ako future plechcup/gumbalkan povoz. Len ma dost desi predstava co za vyber sa na to pride pozret :) Btw Jaromire, nechcem ti to tak nejako podsuvat, lebo 50 rozhodne nie je konecna suma co to bude stat ale byvam v (pri) Brne, just saying...

Initial C
21. listopadu 2022, 07:11
1

Ten Fiat vypada fakt pekne, a jeste ve vybave Racing!

Jaromír Soukup
21. listopadu 2022, 17:06
1

Alfa 147 je už dost velká. A jestli Tvé náznaky dobře chápu, bude to nakonec tak za dvojnásobek a víc. :-D Jako, je jasný, že každý auto bude v této ceně potřebovat další investice, ale zrovna Alfa mi zní jako moc peněz navíc.

Sa
Sato
21. listopadu 2022, 17:45
-1

dvojnasobok snad nie ale nejakych 20-30tis to spolkne ked sa nebude setrit na dieloch. Nie je to nizkonakladovka no :)

Mechanik
22. listopadu 2022, 07:37
1

Ten Fiat od Kraba vypadá moc pěkně, bral bych ho hned. Zajeď se na něj aspoň podívat.

krab
22. listopadu 2022, 10:02
-1

Ačkoli Jaromíra neznám jen z článků, tak jsem si i myslel, že "koncernový" auto on nee.. A nedivím se, i když třeba 3dv Golf 4 se mě zrovna nějakým bizarním způsobem líbí, bylo to hodně solidní auto. Ale přesně, to Stilo jsem si říkal, že by projít mohlo, ono je svým způsobem u nás netuctový a technika je dobrá, benzonový motory Fiat uměl. Ono i naftový...

Fižid
22. listopadu 2022, 12:14
0

Přesně, táta má to samý akorát 1.9 jtd 85 kw a za mě asi i lepší než benzín :D svižnějsí a úspornější :)

Opelfahrt
22. listopadu 2022, 12:44
1

Svižnější určitě, měl jsem to v kombíku dvakrát jako náhradní auto v servisu. Ale vydává to strašidelný hluk a vibrace, o naftovým smradu a někdy i kouři nemluvě. Na dlouhou trasu super, ale pokud jsem to měl jako náhradní a dělal jsem přískoky ve městě, tak mě teda nebavilo při každém startování studeného motoru zažívat tento bordel a obšťastňovat tím okolí,. Při každém rozjezdu se to natřásá, vibruje to celým autem a má to malinký zrcátka.

Jaromír Soukup
22. listopadu 2022, 20:06
0

Stilo je taky zbytečně velký, ale toto nevypadá zle. Zauvažuju :-D

Hejry
20. listopadu 2022, 21:06
1

Za mě buď Yaris první generace, Fiesta, nebo swift, myslím ze v tehle třídě nejlepší řidičský auta

reagovat
Trinom
20. listopadu 2022, 21:20
0
reagovat
Jaromír Soukup
20. listopadu 2022, 21:24
1

Věř nebo ne, Daihatsu mělo být původně i v textu. :-D Ale nevím, jak dobře se to servisuje, pochybuju, že to bude snadný, i když je to do značné míry Toyota. A pak taky jsem v tom nikdy nejel, nevím, jak to funguje na silnici.

Trinom
20. listopadu 2022, 21:30
0

Tohle je Subaru Justy. Subaru jen přelepovalo znáčky. Těch aut je tu mrak, servisně je to úplně na pohodu.

jbigllesCZE
21. listopadu 2022, 08:49
1

tohle jsem neměl vidět, to nutně potřebuju.....jinak můj tip je taky panda. Ideál asi bez toho City řízení. Dílů mraky, i ta 1.1 (později 1.2 celkem jedou- ve městě). Jenom ty svině mají tu vlastnost, že chytnou a nepustí.
Za 50k už by nejspíš šla i veze 4x4, čímž se fun efekt zdvojnásobí.

Woyta
21. listopadu 2022, 02:47
0

2008 Suzuki Swift Sport si před lety pořídil táta. Nejezdili se s ním špatně. No když nedávno odešel motor, tak si šel rovnou pro další Swift. Já si jako daily pořídil E46 Compact 316ti. S nákupem a opravami jsem zatím v limitu 50k a na okreskach si ho užívám každý den. Jen nemůžu referovat o spotřebě. Papírově by měl jezdit i za 6 ale u mě pod 8 nejde. :D Jinak jako nejspolehlivější daily co jsem měl se ukázal být omlácený Proton 316i za 10k zde známý jako Modrý Skrček. Neboli Mitsubishi Colt CAO z Malajsie. Za 8 let jeho života si vyžádal minimum servisu. Největší investice byla swap výkonnější varianty 1.6 motoru z Lancer. Ale to bylo jen proto že jsme chtěli 14kw navíc. Původní 70kw motor byl stále ok.

reagovat
je
jerry
21. listopadu 2022, 08:16
2

Fiat Panda 1.2. Super na parkování, protože nejen malé rozměry, ale i velký rejd. Ve vztahu k velikosti uvnitř neuvěřitelně prostorná, celkem v pohodě odveze po městě 4 lidi, nástup super, protože má 5 dveří. Motor 1.2 Fire k neutahání.

reagovat
Jaromír Soukup
21. listopadu 2022, 17:13
0

Už jsem to sem někam psal. Jo, je to velmi dobrý tip, taková i10, na kterou se dá dívat. Ale jaká je na silnici? Bude mě to aspoň trochu bavit? 100 HP nechme stranou.

je
jerry
21. listopadu 2022, 17:55
0

Po městě Panda určitě bavit bude, je to taková ještěrka. Pokud budeš jezdit víc okresky, tak z nahozeného seznamu nejvíce pobaví Swift. Ten je v tomto úplně jinde než Panda. Ale pozor, i oproti velkým autům má malý rejd (velký oblouk zatáčení), takže se s ním docela blbě manévruje.

Še
Šefča
21. listopadu 2022, 11:28
0

Hoši hoši, stále se divím že se v místním výběru neobjevil Pandy menší bráška Seicento. Klimatizace byla sice za příplatek, ale novější auta jí často mají. Vyráběl se až do roku 2010 tuším takže se dá najít i celkem nový a nejetý kousek do daného rozpočtu. Z osobní zkušenosti mohu řici že se vejde úplně všude a pokud zvolíte motor 1,1 tak je to i městská raketa. Sedačky jsou pohodlné, jen trochu moc vysoko na můj vkus. Náhradní díly stojí naprosté minimum (spojková sada=1000Kč, zadní pružiny= 550,-/pár, náhradní motor= 2000,-, rozvody=300,-). A jízdně je to velmi zábavné auto, které na správných gumách překvapí nejednoho cestujícího. Za mě naprosto skvělé, městské a extrémně jednoduché vozítko.

reagovat
Is
Iskar
21. listopadu 2022, 11:45
2

Ja by som sa až tak nečudoval:

Še
Šefča
21. listopadu 2022, 13:01
0

Tak samozřejmě to není vrchol bezpečnosti, ale to ani jmenovaný Ford Ka nebude zrovna tank.

RRRampapapa
21. listopadu 2022, 14:07
2

No, řekl bych, že proti (sei)centu bude i to Ka tank, bohužel. Prostě proto, že se ta karoserie vypořádá lépe už jen se svoji váhou, natož něčím těžším, co to potká.



Podobné pro vše ostatní, co tu v diskuzi zaznělo. Jinak nic moc proti Seicentu jako takovému.

FidoBlack
22. listopadu 2022, 08:58
1

Já v čentu letěl střechu. Nebál bych se toho. Radši zdravý čento než sežraný Káčko

Pe
Pete1427
21. listopadu 2022, 14:44
0

Přehlédl jsem zda někdo zmínil Peugeot 206? Nějaký starší otlučený do Brna ideál. Není to sice na řezání zatáček ale s motorem 2.0 HDi to má na malé auto až překvapující zátah.

reagovat
briza
21. listopadu 2022, 15:21
2

Na tvém místě bych se na to vykašlal a prostě na místo otroka nechal tu C4
Je sice činaný, že to auto má málo najeto, ale globálně už je to prostě model v kategorii auto za jednu výplatu.Nehledě na to, že tři víkendovky prostě neujezdíš, obzvlášť v situaci, kdy se k nim dostaneš jednou za měsíc.

reagovat
Jaromír Soukup
21. listopadu 2022, 17:20
-1

Já vím, skoro všechny, co ještě vydržely jezdit, už jsou dnes ve stavu unaveném až popelnicovém. Málokdo se k nim hezky choval už když byly nové a zánovní, pamatuju si, jak to dřív pořád běželo v TV jako levný auto, to nikoho netrápí. I u mě byl tenkrát jeden z těch rozumných důvodů ke koupi, že se dala sehnat levně. Takže máš pravdu. Jenže zrovna toto jediné by mě opravdu štvalo, kdybych měl udělat. Původně jsem ani neplánoval, že ji budu mít tak dlouho, předpokládal jsem max 5 let a pak přejdu na plynokapalinu, ale teď už ji mám desátým rokem a mám k ní vztah. Nikdy mě nikde nenechala, všude dojela, všechno odvezla a je fakt pěkná. Achjo...

ReVolte
22. listopadu 2022, 08:11
0

Tak jí párkrát někde odrbej, půjč ji na chvilku tchýni a až se vrátí, tak budou emoce fuč!

Frankie
21. listopadu 2022, 15:29
1

Fiat Panda, případně Punto?

reagovat
FidoBlack
22. listopadu 2022, 09:03
1

Zrovna v něčem podobném lovím taky, sháním provoz provoz pro ségru a začínám přemýšlet nad druhým autem do rodiny protože paní začíná s dcérou nějak moc cestovat. :D Každopádně za mě cokoliv od FIATu třeba fakt ta panda s 1.2 nebo punto 1.2 16v, popřípadě klidně i 1.4 16v. Motory spolehlivý, ceny dílů jak na felicii. pokud chceš ultra spolehlivost tak 1.1 8v (ten co se nemůže potkat).
Ale za mě bych se přiklonil ke všem co tu hlásají fiat ať už panda nebo punto. Jen za mě, aby tě to bavilo měl by mít vzadu na kufru plaketku Sporting nebo T-Jet :D

reagovat
Še
Šefča
22. listopadu 2022, 20:32
0

Každý Fire 8V se nedá potkat ???? a 1,1 8V se dávala i do Pandy ????

FidoBlack
23. listopadu 2022, 06:56
1

Ano, v základu ze začátku výroby se dávala. Výbava byla těžká socka jakože bez posilovače a tak.. ale byla tam.

je
jerry
23. listopadu 2022, 09:10
0

Já měl Pandu 1.1, rok výroby 2006, moc výbavy neměla, ale posilovač řízení ano. Jinak jeden airbag u řidiče, okna švihadla, žádná klima či vyhřívání. Ale bylo to super auto za málo peněz.

Berzelius
22. listopadu 2022, 12:02
0

Jak už tu někdo psal, Mitsubishi Colt by to všechno mohlo splňovat ne? A ještě zbyde????

https://auto.bazos.cz/inzerat/160528104/mitsubishi-colt-13-60kw.php

reagovat
bitner
22. listopadu 2022, 23:06
1

Pojďme překonat 100 komentářů.
Jednoznačně Sandero I 1,6. S tím si uzijes hlavně sociální zabavu a vic jedno, kde to stojí a jestli to ještě někde stojí, ti to už být nemůže. Ovšem za 50 tu 1,6 asi nesezenes.

reagovat
Is
Iskar
22. listopadu 2022, 23:44
0

Síce si myslím, že pre milovníka Citroënov by bola navrhovaná Dacia až príliš sparťanskou alternatívou, ale aspoň spomeniem, že v inzercii sa nachádza pojazdné Sandero I s požadovanou výbavou za celkom rozumnú cenu:

https://auto.bazos.cz/inzerat/159651293/dacia-sandero-16mpi.php

bitner
23. listopadu 2022, 07:18
0

Za 30 to vypada podezrele. Hezké kusy jsou kolem 100. Ale co, za 2 roky by se ukázalo, jestli to má smysl zachránit.

Jaromír Soukup
23. listopadu 2022, 16:08
0

Sandero ne :-D Ne že by mi nějak vadilo, ale ne.

Is
Iskar
24. listopadu 2022, 12:23
0

Tak potom je tu ešte jedna zaujímavá možnosť, ktorá tu zatiaľ nezaznela - Mazda 2 druhej generácie, ktorá sa zbavila krabicového dizajnu svojej predchodkyne a v porovnaní s ňou je aj oveľa lepšie chránená proti korózii. Ja som mal možnosť šoférovať len staršiu Mazdu 2 s najslabším benzínovým motorom, ale bolo to najlepšie auto do mesta, aké som kedy používal - bolo svižné, obratné a veľmi dobre sa s ním parkovalo. V porovnaní s inými japonskými značkami, ktoré sa tu objavovali (a aj s tými, o ktorých nepadla žiadna zmienka, napríklad Honda Jazz), má výhodu aj v tom, že nepatrí do chráneného okruhu zadávateľa, takže nemusí byť garážované.

Na Bazoši je inzerovaná jedna Mazda 2 druhej generácie, ktorá by sa síce zmestila do rozpočtu, ale zadávateľka inzerátu sa neobťažovala uviesť typ benzínového motora ani výbavu vozidla a aj fotky vyzerajú, ako keby boli robené kalkulačkou, takže by na nich nebolo vidno ani kompletne prehrdzavené lemy a prahy...

https://auto.bazos.cz/inzerat/160433654/mazda-2.php

V danom prípade by sa teda asi viac oplatilo navýšiť rozpočet o 5000 Kč a pozrieť sa na drahší model do Prostějova:

https://auto.bazos.cz/inzerat/159119053/mazda-2-rv200814i-puvod-cr.php

Jaromír Soukup
24. listopadu 2022, 17:20
0

Ano, už to někdo zmínil na facebooku a to mě tedy dost zaujalo. Nenapadlo mě, že už se pohybuje v těchto cenách.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem

Mercury Grand Marquis LS 1989
Mercury Grand Marquis LS

1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem

Pontiac Grand Prix LJ 1979
Pontiac Grand Prix LJ

1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem