logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

M „Iskar“ Z

BydlištěTrnavský kraj
Registracepřed 4.7 rok.
Poslední aktivitapřed 30.6 dny
Příspěvků ve fóru12
Komentářů u článků103
Pozitivních komentářů u článků47
Negativních komentářů u článků3

Posledních 50 komentářů

0
Iskar
1. 12. 2025, 12:11
Ptejte se: Nákupní taška do města

Toyota Aygo X je možno dobré auto, ale hodí sa skôr pre posádku kompaktných rozmerov - ak si dopredu sadne osoba s výškou podobnou mojej (188 cm), zadnému cestujúcemu zostane asi len 10 cm priestoru na nohy, čo je naozaj dosť málo (treba počítať aj s tým, že malé deti potrebujú sedieť s vystretými nohami, takže sú paradoxne náročnejšie na priestor ako staršie deti, ktorým už stačí len miesto na kolená). V našej rodine sa osvedčilo Mitsubishi Space Star 1.2 CVT, ktoré sa zmestí do pol milióna aj s kompletnou výbavou a príplatkovými prvkami (akčný cenník bol síce platný len do konca novembra 2025, ale netreba očakávať žiadne výrazné zdraženie výbehového modelu):

https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/491_1_1777741602_Cenik_Space-Star_1125.pdf

2
Iskar
2. 10. 2025, 12:55
Ptejte se: Absolutní automobilový základ

Ekvivalentom Fabie Junior v portfóliu automobilky Ford je model Focus v karosárskej verzii hatchback a s motorom 1.6 Ti-VCT, ktorý má výkon znížený na 63 kW. Táto verzia sa predávala len na niektorých zahraničných trhoch a kombinovala sa výlučne so základným stupňom výbavy, takže by mohla byť presne tým, čo hľadá zadávateľ:

https://auto.bazos.cz/inzerat/207857315/ford-focus-16i-63-kw-2017-80-tkm.php

5
Iskar
5. 9. 2025, 10:43
Autíčkář se ptá: Co nového byste si koupili, kdybyste chtěli…prostě jezdit?

Fiat Tipo má možno k dokonalosti ďaleko, ale ako univerzálny vojak dáva určite zmysel...

https://www.fiatcz.com/akcni-nabidky/tipo

0
Iskar
26. 8. 2025, 10:06
Automobilové facelifty, které se nepovedly

Aj Fiat Croma druhej generácie absolvoval diskutabilný facelift - kým pôvodný Giugiarov dizajn si vyslúžil označenia ako "bochník chleba" alebo "obkreslený dinosaurus", po vzhľadovej modernizácii sa mu začalo ironicky hovoriť "Fiat Grande Bravo" v narážke na skutočnosť, že predná časť vlajkovej lode automobilky prevzala vizuálnu podobu hatchbacku nižšej strednej triedy... Ale aj keď vlastním auto s pôvodnou maskou, nemôžem si pomôcť, Fiat Nuova Croma po facelifte sa mi páči viac ako starší model. :)

0
Iskar
25. 8. 2025, 11:50
Ptejte se: Elektromobil, nebo raději hybrid?

Z položenej otázky nie je úplne jasné, či sa zadávateľ chce po kúpe EV/PHEV definitívne zbaviť svojho naftového kombi, alebo zvažuje aj možnosť, že by si ho ponechal ako druhé auto v rodine (vzhľadom na ročný nájazd a profil trás však predpokladám, že "starší" diesel sa mu popri novom vozidle neoplatí živiť). Ak by z akéhokoľvek dôvodu pripadalo do úvahy aj občasné využívanie vznetového pohonu, elektromobil by bol jasnou voľbou, ale keďže tento scenár nie je pravdepodobný, zostáva na individuálnom posúdení záujemcu, či bude ochotný si priplatiť za pocit "záložného zdroja", ktorý v praxi asi nebude príliš často využívať.

3
Iskar
24. 7. 2025, 07:50
Ptejte se: Auto pro mladého řidiče, edice 2025

Túto štvormiestnu dodávku s dvojfarebným lakovaním kedysi odporúčal Renault ako ideálne auto pre mladých - ak má niekto dosť odvahy na to, aby to vyskúšal na vlastnej koži (a peňaženke), nech sa páči. :)

https://auto.bazos.cz/inzerat/205223002/renault-kangoo-be-bop-15-dci-76-kw.php

2
Iskar
22. 6. 2025, 10:45
Autíčkářová hitparáda: Česká pop music s automobilovou tématikou

Toto je môj favorit... teda vlastne Ferrari. :)

0
Iskar
7. 6. 2025, 23:47
Ptejte se: Dálniční společník za půl milionu

Keďže zadávateľ sa nikde nezmieňoval o tom, že ho zaujímajú iba autá s karosériou kombi, za pozornosť stojí napríklad DS7 Crossback s motorom 2.0 BlueHDi - v porovnaní s vyššie zmieňovanými vozidlami je to možno trochu extravagantná voľba, ale inak spĺňa všetky vymenované požiadavky:

https://www.autobazar.eu/detail/ds-7-crossback-ds7-20-bluehdi-180-ss-performance-line-eat8/AmsvYDTmdYT/

0
Iskar
14. 4. 2025, 18:57
Pravda o celkových emisích elektromobilů v ČR

Asi tak nejako. Nabudúce sa teda radšej nebudem pokúšať o ironické narážky a nechám priestor na vysvetlenie niekomu kompetentnému. :)

-1
Iskar
14. 4. 2025, 16:39
Pravda o celkových emisích elektromobilů v ČR

Podľa dátumu merania emisií a vystavenia protokolu ide zjavne o prvoaprílový žart.

1
Iskar
5. 1. 2025, 12:45
Michael Schumacher: Kontroverze, talent, legenda | Díl 1.

Nebol to môj najobľúbenejší pretekár, ale jedna vec mi na ňom bola sympatická - dobrý vkus pri výbere súkromného rodinného auta. :)

0
Iskar
3. 1. 2025, 15:41
I Harry Potter občas potřeboval kola: Dopravní prostředky ve světě čar a kouzel 1

Mňa by v druhej časti článku potešila zmienka o limuzíne Gellerta Grindelwalda.

1
Iskar
25. 12. 2024, 22:47
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

A len tak mimochodom, naozaj by som rád videl toho človeka, ktorý by Cromu druhej generácie dokázal otvoriť skrutkovačom, alebo by sa na jej palube sťažoval na nepohodlie. :)

1
Iskar
25. 12. 2024, 22:44
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Aj mne na prvýkrát napadol Vel Satis a na druhýkrát Vectra (čiže v podstate základ pre Signum), len na Toledo som ani nepomyslel... Ako tretia a najpravdepodobnejšia možnosť mi vychádzalo to, čo je po Kubovej nápovede prakticky istá vec - Saab 9-3.

5
Iskar
15. 12. 2024, 00:10
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

Keďže jeden z mojich kamarátov sa vozí na Fiate Multipla a druhý na Honde FR-V, mám celkom dobre odsledované, že šesť ľudí sa v relatívnom pohodlí zmestí len do prvého z menovaných vozidiel. Honda FR-V sa dá považovať za šesťmiestne auto len s trochou fantázie a alkoholu v krvi (bez ohľadu na to, čo je uvedené v technickom preukaze), lebo prostredné miesta vpredu aj vzadu sú natoľko úzke, že každý rad sedadiel je skôr dvaapolmiestny ako trojmiestny a palubovka je tvarovaná tak špecificky, že osoba vpredu uprostred nemá takmer žiadne miesto na nohy (a keď si posunie sedačku smerom dozadu, pre zmenu bude utláčať toho, kto sedí v prostriedku zadného radu)... Aj ja by som bol rád, keby Honda vedela tak dobre čarovať s priestorom ako Fiat, ale v tomto prípade to tak jednoducho nie je.

3
Iskar
5. 11. 2024, 10:33
Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu

Dobrým riešením by bol Fiat Croma v špecifikácii 1.9 JTD 110 kW s hydromeničom Aisin (podobne ako redakčný špeciál, ktorý pred tromi mesiacmi predával Kuba Pospíšil), ale z akustického hľadiska by bola ešte lepšou voľbou benzínová motorizácia 2.2, ktorá sa tiež dá zohnať s automatom (motor pod kapotou pradie ako kocúr Garfield a neruší cestujúcich ani pri diaľničných rýchlostiach) a je oveľa spoľahlivejšia ako jej priamovstreková verzia (po necelých piatich rokoch prevádzky som s ňou nikdy nemal žiadny problém). Croma sa vyrába od roku 2005 (facelift od 2008), pohodlie na jej palube je porovnateľné so súdobými Citroënmi (sedačky sú vynikajúce a odhlučnenie je tiež kvalitné), prevádzkové náklady sú veľmi prijateľné a vzhľadom na priestrannosť interiéru sa dá použiť aj na prevoz všetkého možného (môj exemplár má dvojité dno a sklápacie sedadlo spolujazdca, takže prevezie všeličo od nábytku z IKEA až po veľký koberec do detskej izby). Jednoznačne odporúčam.

4
Iskar
10. 9. 2024, 18:07
Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval dost dobrý. Teď už je skvělý

Čo má 4 nohy a dokáže lietať? To je ľahké...

0
Iskar
7. 9. 2024, 09:30
Bazarový snílek: Levný daily kabriolet

Do zoznamu pridávam aj Chrysler PT Cruiser 2.4 (prípadne 2.4 Turbo) - vyzerá síce zvláštne, nie je ktovieako spoľahlivý a so spotrebou nejde pod desať na sto ani v atmosférickej verzii, ale do tohto výberu sa jednoznačne hodí. :)

https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/193375827

https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/206879469

0
Iskar
3. 9. 2024, 14:36
Ptejte se: Sportovní hatchback do města i mimo něj

Z navrhovaných možností sa mi najviac pozdáva Giulietta, ale aspoň pre úplnosť doplním do zoznamu aj Hyundai Veloster - vďaka netypickej koncepcii (niečo medzi štvordverovým kupé a hatchbackom) sa dá s prižmúrením oka využiť na rodinné účely (deti môžu nastupovať dovnútra zadnými dverami na strane spolujazdca), v inzercii sa nachádzajú exempláre použiteľné v meste aj mimo neho (Veloster sa vyrábal s atmosférickým aj preplňovaným benzínovým motorom a je k dispozícii s manuálnou aj automatickou prevodovkou) a ceny sú pomerne prijateľné:

https://www.bazos.cz/search.php?hledat=hyundai+veloster&rubriky=www&hlokalita=&humkreis=25&cenaod=150000&cenado=&Submit=Hledat&order=&kitx=ano

3
Iskar
13. 8. 2024, 10:49
Ptejte se: Velký vůz, pro velkého muže a velkou rodinu

Ak zadávateľ chce nové auto, nebráni sa v podstate ničomu a je pre neho dôležitý vnútorný priestor, tak v tom prípade nepotrebuje kombi ani SUV, ale posledné klasické MPV zo západnej produkcie, ktoré ešte zostalo na trhu - Volkswagen Touran. Za milión Kč si dokáže nakonfigurovať veľmi slušne vybavené vozidlo, do ktorého sa pohodlne zmestí štvorčlenná rodina (vrátane vysokého šoféra) a pri balení vecí na výlety a dovolenky stačí nahádzať veci do priestranného kufra, netreba s nimi ani hrať tetris pred bytovkou.

0
Iskar
9. 8. 2024, 12:47
Vzpomínka na rok 1994

rock:
Poslednou vetou si sa mi vyslovene trafil do vkusu, originálne CD-čka s obidvomi spomenutými skladbami mám stále doma, len mám jednu faktickú poznámku k piesni The Man Who Sold the World - ak aj odhliadnem od skutočnosti, že autorom pôvodnej verzie je David Bowie, remake od Nirvany sa mi spája skôr s rokom 1993, lebo odznel v rámci MTV Unplugged už v novembri daného roka (videokazetu s nahrávkou koncertu som videl toľkokrát, že mi to zostane v pamäti už asi natrvalo)... Beriem to však tak, že album bol vydaný až o rok neskôr a aj v tvojom príspevku sú uvedené roky 93-94, takže je to skôr upresňujúca informácia bez zásadného významu. :)

0
Iskar
8. 7. 2024, 09:56
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Okrem áut, ktoré tu už boli vymenované (Renault Zoe, Škoda Citigo), máme v práci k dispozícii ako služobné vozidlá aj Smart Fortwo a Smart Forfour, ale tie mi nepripadajú ako ideálne riešenie pre zadávateľa (stoja nadpriemerne veľa, majú podpriemerný dojazd a s priestorom vzadu to nie je žiadna hitparáda ani v prípade štvordverovej verzie).

Čisto z praktického hľadiska by možno stála za zváženie Kia Soul EV, ktorá ponúka viac priestoru aj dostatočne dlhý dojazd za rozumnú cenu a dokonca je ešte stále v záruke, ale chápem, že BMW i3 je príliš silná konkurencia. :)

https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/soul/206553141

1
Iskar
17. 6. 2024, 22:45
Revoluce, která se nekonala

Hneď pri prvej zmienke o Mégane Scénic som si preveroval, kedy sa objavil na trhu (a zistil som, že to bolo už v roku 1996), ale v prípade Fiatu Multipla nemusím ani použiť Google - som si istý, že sa začala vyrábať až o dva roky neskôr ako spomínaný Renault, lebo vtedy sa mi dostalo do rúk propagačné CD, ktoré obsahovalo šesť minihier so zameraním na tento zázrak talianskeho automobilizmu...

1
Iskar
17. 6. 2024, 11:17
Revoluce, která se nekonala

V porovnaní so Scénicom alebo C4 Picassom mala Altea XL ešte jednu nevýhodu, a to málo využiteľné sedadlo v druhom rade uprostred - málokomu sa chce sedieť na tvrdom čalúnení vyklápacej lakťovej opierky, zvlášť v kombinácii s výrazným tvarovaním bočných sedadiel, ktoré možno zvyšujú cestovný komfort krajných cestujúcich, ale o to viac utláčajú prostredného... Oveľa lepším riešením sú jednak plnohodnotné sedadlá v iných MPV, jednak mäkké gaučové sedenie bez bočného vedenia, ktoré ponúka napríklad Fiat Croma (ten sa síce tiež ktovieako nepredával, ale to už je iný príbeh).

0
Iskar
7. 6. 2024, 11:35
Ptejte se: Kombík okolo milionu

kotzitzaq: Keďže Corolla kombi vyhovovala aj priestorovým nárokom pani šéfredaktorky a vzadu sediaceho rodinného príslušníka, určite to s ňou nebude také zlé. :)

"Stěžovat si nemůžu ani na prostor – je ho dost a potomek, který již dorostl do rozměrů průměrného dospělce, si na zadní sedačce nestěžoval."

https://www.autickar.cz/clanek/toyota-corolla-gr-sport/

1
Iskar
6. 6. 2024, 22:34
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Asi budem za nudného patróna, ale dokonalým univerzálom je práve Toyota Corolla - v kombi prevedení Touring Sports je o niečo väčšia ako Auris (dĺžka, šírka aj rázvor medzigeneračne vzrástli o pár centimetrov) a nestratí sa v meste ani na diaľnici, aj keď možno neponúkne veľa zábavy za volantom...

https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/corolla/206143209

1
Iskar
30. 5. 2024, 10:00
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Skôr to vidím na Lexus LM, ktorý tu bol recenzovaný predvčerom. :) Mimochodom, neďaleko od nášho domu parkuje Toyota Vellfire, tá by mi asi tiež stačila.

5
Iskar
22. 4. 2024, 10:29
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Podobný prípad ako Fiat 500 je aj nové Mini, ktoré tiež brnká na nostalgickú strunu - odkazuje na predošlú generáciu, ktorá sa stala symbolom motorizácie v danej krajine a kombinuje súčasnú techniku s okrúhlymi tvarmi starších modelov... Aj keď nepatrím medzi fanúšikov tejto značky, uznávam, že dizajn nového Mini sa vydaril a je nanajvýš pravdepodobné, že bude atraktívny aj po rokoch.

0
Iskar
15. 4. 2024, 11:08
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Do rozpočtu sa zmestí aj Infiniti Q60 (prípadne starší model G37S):

https://auto.bazos.cz/inzerat/182764184/infiniti-q60-cabrio-37l-v6-235kw-2015.php

4
Iskar
26. 3. 2024, 10:19
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

Z domácich končín stojí za zmienku Škoda SuperBééé.

0
Iskar
23. 3. 2024, 09:03
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Pôvodne som chcel napísať štvormiestne a nie štvordverové, ale ako vidím, aj štvordverák má niečo do seba. :)

0
Iskar
22. 3. 2024, 21:50
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

...teda samozrejme dvojdverové, štyri dvere má sedan. :)

0
Iskar
11. 3. 2024, 14:48
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Ďakujem za konštruktívne vedenú debatu. Ja v zásade nemám nič proti nemeckým autám (napríklad VW Polo z autopožičovne fungovalo na dovolenke bezproblémovo), ale s nájazdom do 15 tisíc km ročne sa mi neoplatí kupovať vozidlo s naftovým pohonom (a keďže benzínové motory z koncernu nepovažujem za vzor spoľahlivosti, v prípade záujmu o obmenu vozového parku sa budem musieť poobzerať niekde inde).

A na dobré auto z väčšieho výberu sa určite oplatí počkať, len treba počítať s tým, že pri viacmiestnych benzínových modeloch sa z toho môže ľahko stať "čakanie na Godota", zvlášť ak sú požiadavky nastavené príliš striktne. :) Ale to už je na zvážení každého záujemcu, aký kompromis je ochotný podstúpiť pri zháňaní nového prírastku do garáže.

2
Iskar
10. 3. 2024, 21:17
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Súhlasím prakticky so všetkým uvedeným - keďže mám tri deti a v mojej sociálnej bubline sa vyskytuje nadpriemerne veľa mnohodetných rodín (aj keď je pravda, že iba jedna z nich využíva Chrysler Grand Voyager), som celkom dobre oboznámený s riešením takýchto problémov... Z vlastnej skúsenosti tiež viem, že pátranie po sedemmiestnych MPV s atmosférickým benzínovým motorom sa podobá hľadaniu ihly v kope sena (a keďže ich je málo, ich majitelia ich často ponúkajú za nezmyselne vysoké ceny, čo platí aj pre kompaktné MPV - spomínam si na pekne vybavenú Toyotu Verso 1.8 z roku 2017, ktorá bola asi pred rokom v ponuke jedného slovenského autobazáru za 21 tisíc eur).

Schránka v kufri Sharanu / Alhambry, ktorá je blokovaná tretím radom sedadiel, je celkom úsmevným detailom - možno aj preto brat siahol namiesto "koncernových MPV" po Forde Galaxy (a ten naftový dvojliter má samozrejme kombinovaný s manuálnou prevodovkou).

A pre úplnosť mi ešte napadlo, že pred niekoľkými dňami sa v českej internetovej inzercii nachádzalo Mitsubishi Grandis 2.4 z roku 2011 a s pôvodom z ČR, ale vzhľadom na minimálnu rozšírenosť tohto vozidla v domácich končinách by do takého projektu šiel asi málokto. :)

0
Iskar
10. 3. 2024, 11:35
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Opäť zdôrazňujem, že záleží na prioritách - mne napríklad tiež viac vyhovujú sedemmiestne autá v usporiadaní 2+3+2, ale ak zadávateľ uprednostňuje čo najväčší vnútorný priestor a potrebuje sa zmestiť do 300 tisíc Kč, bez ohľadu na svoje vlastné preferencie si myslím, že Lancia Voyager z toho vychádza lepšie ako Ford Galaxy (a ak je pre neho benzínový motor vhodnejší ako naftový, platí to dvojnásobne).

Čo sa týka S-Maxu, ten sa síce vyrábal aj v sedemmiestnej verzii, ale v porovnaní s Galaxy ponúka menej miesta na sedenie aj v kufri, takže takáto voľba by mi príliš nedávala zmysel. VW Sharan (alebo Seat Alhambra) po facelifte by už bol o niečo reálnejší (za predpokladu, že by sme zobrali do úvahy aj dieselové motorizácie), ale pamätám si, že keď brat asi pred ôsmimi rokmi chcel kúpiť nové sedemmiestne MPV, nakoniec zobral Ford Galaxy MK IV s motorom 2.0 TDCi, lebo Sharan ani Alhambra mu okrem posuvných dverí neprinášali žiadnu výhodu, za ktorú by si bol ochotný priplatiť... Každý dáva prednosť niečomu inému.

0
Iskar
8. 3. 2024, 16:33
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Áno, čo sa týka kombinácie pohodlia, priestoru a variability, Lancia Voyager bude pre zadávateľa asi najlepším riešením - s daným rozpočtom sa okrem toho dá kúpiť veľmi dobre vybavené auto:

https://auto.bazos.cz/inzerat/180876088/lancia-voyager-36-v6-pentastar-platinum.php

0
Iskar
8. 3. 2024, 16:26
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Ja viem, že číslo na odometri vôbec nemusí zodpovedať skutočnému nájazdu, ale táto skúsenosť je neprenosná - kamarát si auto vyberal sám a aj napriek môjmu upozorneniu chcel mať túto požiadavku splnenú...

Mimochodom, servisované autá vo veku nad 10 rokov a s nájazdom do 150 tisíc km samozrejme existujú (napríklad v našej rodine máme Mitsubishi Lancer, ktoré bolo zakúpené ako nové v roku 2011 a ešte toľko nenajazdilo). A vyššie spomenuté Galaxy bolo síce v základnej výbave, ale určite sa nenachádzalo v stave "neservisovaná plečka". :)

0
Iskar
2. 3. 2024, 15:04
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Tentokrát prispejem svojou čerstvou skúsenosťou so zháňaním auta, ktoré sa vyberalo podľa podobných kritérií, ako sú aktuálne požiadavky zadávateľa...

V polovici januára ma oslovil kamarát kvôli pomoci pri výbere nového rodinného auta s nasledujúcimi podmienkami: rok výroby od 2010 vyššie, 7 samostatných miest na sedenie (najlepšie plnohodnotných), čo najmenej krabicový dizajn, vhodná dĺžka na parkovanie v meste (do 5 metrov), spoľahlivý a výkonný motor (v ideálnom prípade atmosférický nepriamovstrekový benzín s výkonom nad 100 kW a v kombinácii s manuálnou prevodovkou), použiteľný batožinový priestor za tretím radom sedadiel (cca 400 l a viac), prijateľná spotreba (do 10 litrov na 100 km), akceptovateľný nájazd (podľa možnosti do tradičných 150 tisíc km) a cena do 12 tisíc eur (čiže v podstate do 300 tisíc Kč). Poradil som mu, nech hľadá Ford Galaxy MKIII po facelifte s motorom 2.0 Duratec a päťstupňovým manuálom, ktorý sa vyrábal v tejto motorizácii až do septembra 2013.

Vhodný kus sa objavil už po niekoľkých týždňoch pátrania, a to v malom bazáre pri Liberci - dovezený z Nemecka, vyrobený v apríli 2013, s nájazdom niečo nad 130 tisíc km a v cene 240 tisíc Kč. Preverovanie dopadlo dobre, auto bolo vo veľmi slušnom technickom stave s poctivo vyplnenou servisnou knižkou a aj internetová história vozidla bola v poriadku... Od tohto týždňa je už na Slovensku a nový majiteľ je s ním zatiaľ veľmi spokojný.

Pre úplnosť ešte dodám, že som si pred niekoľkými dňami vyskúšal v Galaxy aj cestovanie v treťom rade a bol som veľmi príjemne prekvapený - zadné sedadlá sa väčšinou uvádzajú ako vhodné pre ľudí do 175 cm, ale ja som sa tam zmestil celkom pohodlne aj so svojimi 188 cm a dokonca som sa ani nedotýkal hlavou stropu (síce tesne, ale predsa).

Aj keď sa teda zhodnem s Kubom v názore, že z hľadiska priestoru bude najlepšou voľbou pre zadávateľa asi niečo na spôsob Lancie Voyager (oficiálnu distribúciu do Európy beriem v tomto smere ako veľké plus v porovnaní s ostatnými americkými vanmi), aj Ford Galaxy určite stojí aspoň za zváženie.

1
Iskar
7. 2. 2024, 13:51
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Fejkový luxus a taliansky temperament v podobe nalešteného dvojčaťa Fiatu, kompromis medzi rodinným využitím a športovým jazdením, dĺžka niekde medzi triapolmetrovým Abarthom 500 a päťmetrovým Genesis - čo takto Lancia Delta 1.8 Di TurboJet?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/lancia/delta/200810842

0
Iskar
27. 1. 2024, 20:46
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Zadávateľ nechce dodávku...

1
Iskar
26. 1. 2024, 13:56
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Predpokladám, že Touran tu nebol spomenutý z rovnakého dôvodu ako Renault Grand Scénic - ten, kto hľadá v rámci danej značky auto s čo najväčším vnútorným priestorom, vyberie si radšej Sharan (a v prípade Renaultu siahne po Espace):

https://www.autoscout24.cz/nabidky/volkswagen-sharan-2-0-tdi-scr-highline-dsg-7pl-etat-neuf-garantie-diesel-cerna-71cf1167-3c9b-44ad-a555-fa47d89c6051?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=2&position=2&search_id=1yi4vmyhiop&source_otp=t20&source=listpage_search-results&order_bucket=3

0
Iskar
26. 1. 2024, 08:59
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Súhlasím so všetkým, čo je uvedené v tomto príspevku, okrem prvej vety - naozaj som sa nepomýlil vo výške rozpočtu, lebo Citroën C4 Grand Spacetourer 2.0 HDi z roku 2021 a s rozumným nájazdom sa naozaj nedá kúpiť do 800 tisíc Kč, stačí sa pozrieť do aktuálnej inzercie...

0
Iskar
25. 1. 2024, 22:21
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Áno, je mi jasné, že motor 2.0 HDi by sa do tohto auta hodil viac, ale zánovné kusy s touto motorizáciou sú na daný rozpočet príliš drahé - s výnimkou jedného exemplára, ktorý sa nachádza v zahraničnej inzercii, ale je ojazdený ešte viac ako zadávateľovo pôvodné vozidlo:

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Citro%C3%ABn-C4-SpaceTourer-7-Sitze-Massage/vhc:car,ms1:5900_43_,frn:2021,prx:30000,ful:diesel,pwn:110/pg:vipcar/382042972.html

0
Iskar
25. 1. 2024, 14:35
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Toto zadanie je pomerne tvrdý oriešok... Keďže Kubajz už vymenoval väčšinu rozumných alternatív a Dongfeng U-Tour nedokážem nikomu s čistým svedomím odporučiť (a ako je vidno podľa priebežného hodnotenia prvého diskusného príspevku, zjavne nie som sám), dávam do pozornosti aspoň posledný model Citroën C4 Grand Spacetourer z čias, keď ešte vyzeral ako pohodlné francúzske MPV a nie ako osobná dodávka:

https://auto.bazos.cz/inzerat/180335299/citroen-c4-grand-spacetourer-15-hdi-exclusive-7m-masazne-se.php

2
Iskar
11. 12. 2023, 11:25
Bazarový snílek: Co místo Volva?

Hansoff: Najlepšou alternatívou je podľa mňa sedemmiestna Toyota Verso 1.8 (presne takéto auto som odporučil aj kamarátovi, ktorý je s ním veľmi spokojný) - má atmosférický nepriamovstrekový motor so slušným objemom a veľmi prijateľnou dynamikou (hlavne v kombinácii s manuálnou prevodovkou), kompaktné rozmery, pomerne dlhý rázvor, tuhú karosériu, spoľahlivosť na dobrej úrovni (len si treba dať pozor na to, aby systém variabilného časovania ventilov poriadne fungoval, lebo opravy sú dosť drahé), 3 miesta v druhom rade sedadiel a dokonca ani tretí rad nie je taký stiesnený, ako by sa možno mohlo zdať na prvý pohľad (tie 2 miesta vzadu samozrejme nie sú plnohodnotné, ale deti sa na nich odvezú bez problémov a mám odskúšané, že aj dospelý človek priemerného vzrastu na nich dokáže pretrpieť 50-kilometrovú trasu).

Existujú aj ďalšie vozidlá, ktoré neboli spomenuté vo vyššie uvedenom výpočte a mohli by s väčšími či menšími kompromismi teoreticky pripadať do úvahy (Mitsubishi Outlander 2.0 alebo 2.4, Chevrolet Orlando 1.8, Chevrolet Captiva 2.4, Fiat Freemont 2.4, Fiat Doblo 1.4 T-Jet, Nissan Qashqai+2 2.0, Kia Carens 2.0 CVVT a podobne), v inzercii sa však vyskytujú len zriedkavo (možno s výnimkou Outlanderu a Orlanda) - stále však platí, že Verso mi z toho ako univerzálne auto vychádza najlepšie.

1
Iskar
23. 11. 2023, 17:25
Ptejte se: Existují ještě levné jednoduché kombíky?

Aj keď mi je tak trochu proti srsti odporúčať komukoľvek trojvalcové priamovstrekové malorážky, som zmierený s tým, že medzi novými autami už príliš nie je z čoho vyberať - a v kategórii kombi to platí dvojnásobne, preto sa nezameriavam ani tak na typ karosérie, ako skôr na ostatné vznesené požiadavky...

Ak zadávateľ podniká v meste Frýdlant nad Ostravicí, možno by sa mu oplatilo ísť sa pozrieť do Ostravy na malý crossover Ford Puma 1.0 Ecoboost (92 kW) - ak si odmyslím potenciálne riziká spojená s motorizáciou, Puma má dobré jazdné vlastnosti, kvalitný podvozok, solídnu výbavu a aj slušný objem kufra, ktorý je pomerne rozmerný aj hlboký:

https://www.autobazar.eu/detail/ford-puma-10-ecoboost-titanium/30539455/

A v našich končinách by sa v danej cene dal kúpiť napríklad Fiat Fiorino Combi 1.3 Multijet (70 kW) - je to síce malá dodávka a nie kombi, ale kúpa Fiorina ako auta na podnikanie by dávala zmysel - dvaja pasažieri sa zmestia dopredu, jeden dozadu a objem batožinového priestoru sa dá mnohonásobne zväčšiť čiastočným sklopením delenej zadnej lavice:

https://www.autobazar.eu/detail/fiat-fiorino-combi-13-16v-95-multijet-e6-adventure/30932880/