načítám data...

kotzitzaq

JménoJan Petr
BydlištěPraha 10
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 2.0 hod.
Komentářů u článků68
Pozitivních komentářů u článků32
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

kotzitzaq
18. ledna 2022, 23:13
4
Solonceni: Neuvěřitelný příběh nejkratší trolejbusové sítě na světě

No u nás byl zase Čuba a jeho JZD Slušovice. To by taky vydalo na pár (i Autíčkářských, např. ve spojení s Audi) příběhů.

kotzitzaq
12. ledna 2022, 13:17
0
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Já myslím, že Passat v sedanu už nešel objednat několik měsíců před koncem roku. Největší zábava je, že se VW o tomto rozhodnutí tak nějak zapomněl pobavit s dodavatelským řetězcem, takže třeba jich ještě pár smontují, aby nějak snížili zásoby dnes už jinak nepotřebných dílů.

kotzitzaq
10. ledna 2022, 08:59
0
Mini Countryman Cooper S + vestavba Egoé nest: V kempu vždy první

Neříkám za pár peněz, ale najdou se vestavbáři, kteří to dělají zhruba za polovinu (což už je naprosto OK).

kotzitzaq
09. ledna 2022, 12:20
0
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

Tak ono teoreticky tankování benzínu taky není z hlediska bezpečnosti zrovna nejjednodušší a přece to většina lidí celkem zvládá ("čest" výjimkám). Technická složitost a unifikovaný tvar, který nebude vyhovovat všem mají samozřejmě také zásadní podíl na tom, proč to je s velkou pravděpodobností slepá cesta. Je to kombinace všech faktorů.

kotzitzaq
09. ledna 2022, 09:52
1
Mini Countryman Cooper S + vestavba Egoé nest: V kempu vždy první

Taky jsem zaznamenal, že se zpočátku profilovali jako levnější varianta k obdobným produktům ze západu a nakonec je to taková jakože štýlko varianta pro frikulíny za podobný peníze, jako Německá produkce. Propagace holt něco stojí. Ale najdou se u nás i menší výrobci, kteří se pohybují ve výrazně příznivější hladině.

kotzitzaq
08. ledna 2022, 18:37
1
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

Výměna baterií je sice zajímavý (ačkoliv ne zcela originální - pracoval na tom v minulosti Renault/Nissan) nápad. Ale tak nějak předpokládám, že to ve větším měřítku končí na jedné věci - nutnosti vyrábět nadbytek (proti počtu aut) těch nejdražších, ekologicky nejproblematičtějších a nejsložitějších komponent, tedy baterií. Ačkoliv samozřejmě u baterií je vývoj asi nejintenzivnější.

kotzitzaq
06. ledna 2022, 22:05
0
Rok za volantem: Dalších padesát vehiklů

A číslo 51 je Volvo XC60? ;-)

kotzitzaq
24. prosince 2021, 12:21
0
Vy ještě nemáte dárek pod stromeček?

Pánové, ať už si pod tím stromečkem přejete cokoliv normálního (malibu stacy roadster, řádně nazvedaný Prado se šnorchlem, či dvoutaktní Saab), nebo cokoliv obskurního (ovce RS v naftě, Pluriel se Sensodrivem), ať z toho máte radost. Tak šťastné a veselé!

kotzitzaq
15. prosince 2021, 13:38
3
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství? Druhá část - příběhy.

Myslím, že pro začátek se není třeba hned hnát na Man (ikdyž tam to je ještě o ligu výše). Kvalitní road racing je i u nás navíc v divácky atraktivnější podobě, kdy se jede tradiční závod na kratším a přehlednějším okruhu - osobně mám nejraději 300 ZGH v Hořicích: https://amkhorice.eu

kotzitzaq
13. prosince 2021, 22:13
0
Kei van: Jaký a kde vzít v Evropě?

Vím, že to není tak úplně kei van, ale co takhle Subaru Libero? Bude to 4x4 a jelikož má František Miatu, tak mu boj s korozí není cizí.

kotzitzaq
12. prosince 2021, 15:15
3
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

Roomster nepatřil mezi mé oblíbence dokud jsem s ním nejezdil. Praktičnost toho auta je neskutečná a podivná zadní okna ocení až rodič malého dítěte (dcera miluje díky výhledu z okna tchánův Roomster a doslova nesnáší můj služební liftback Superb). Ale Roomster je hlavně praktický, nikoliv atraktivní ;-).

kotzitzaq
11. prosince 2021, 21:37
0
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

Se Škodovkami mám asi víc zkušeností, než by se mi líbilo. Jezdil jsem pravděpodobně s každým modelem, který v AZNP v posledních 15 letech vyprodukovali a dohromady to bude přes půl milionu kilometrů. Nicméně jeden model mne minul a možná má i něco do sebe - předfl Yeti. Vzhled mi evokuje trochu Talbot Rancho, uvnitř šikovná zadní lavice z Roomsteru a na SUV i akceptovatelná použitelnost mimo cesty. Ale pak převáží můj odpor k SUV a vyhraje to asi stejně jako u Jardy druhý Superb s 3,6 motorem (akorát bych asi volil facelift verzi).

kotzitzaq
09. prosince 2021, 18:43
0
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

Tak ještě přidáme Kamila a budou tady ti nejznámější komplet :-):

kotzitzaq
07. prosince 2021, 22:03
1
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

Ono pro ilustraci stačí zajet do Hořic. Samozřejmě je to jen odvar Manu, ale na ten divný pocit to bohatě stačí :-)

kotzitzaq
18. listopadu 2021, 16:32
1
Zapomenuté hračky mladého petrolheada

Jo...tahle oranžová zrůda mne stála mnohokrát odřený obličej. Ale byla skvělá. Měl jsem kapotovou 148 a byl na to náležitě hrdý. Když jsem potom v devadesátkách koupil o půl generace mladšímu bratrovi jednu na písek (to už musela být 815), vůbec si s ní nehrál. Byla na něj moc nudná a old-fashioned.

kotzitzaq
03. listopadu 2021, 21:29
2
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

Mám jen cca. dvouměsíční zkušenost s eGolfem, což není zrovna top class v elektromobilitě, ale s Daňovým názorem se plně ztotožňuji. Elektromotor je pro pohon daily auta skvělá věc - bez vibrací, bez hluku, zatáhne relativně silně bez ohledu na otáčky.. Ve městě dá spalovací klasice hrubě na prdel, ale za městem to už taková sláva není a dálnice je utrpení (ale opět zkušenosti jen eGolf a PHEV Superb). Důvod, proč nelze na nabíječkách platit kartou jsem taktéž nepochopil stejně jako systém tisíců různých kombinací paušálu, kWh zdarma a sazby za kWh. U benzínky si taky nevolíte, že jste taxikář, tak dáte dva ticíce paušál a tankujete 20 CZK/l, nebo jste sváteční jezdec, tak paušál neplatíte a tankujete 40 CZK/l. Je to prostě zbytečně komplikovaný bordel. Aktuálně mám v užívání jako daily PHEV. Primárně “tankuji” během pracovní doby v práci takže to až tak neřeším, ale za poslední rok užívání se (alespoň v Praze) rapidně zvýšilo využití nabíječek (zvláště těch zdarma u supermarketů :-)), takže ten plán dobít si něco málo během nákupu už v poslední době moc nevychází.

kotzitzaq
31. října 2021, 10:35
2
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Aktuální stav vychází z nejvyššího vedení. Jelikož Herbert Diess je vášnivým obdivovatelem Tesly, tak VW bude tlačit podobným směrem. Jen si nejsem jist, zda tyto mnohdy zbytečné inovace a vypouštění nedoladěných produktů, či poněkud “americký” přístup ke zpracování jsou tou správnou cestou. Samozřejmě tím nechci říci, že by ze své pozice rozhodoval, jak tvrdý plast bude v interiéru, ale udává směr.

kotzitzaq
30. října 2021, 22:36
1
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Život je jen náhoda, jednou jsi dole jednou nahoře...koncem 80. let by asi taky nikdo nevěřil, že Fiat s jeho paletou úspěšných modelů bude o “pár” let později prodávat jen 15 let starý mini (a pár jeho odvozenin) a jeden low-cost model z Turecka. Holt každý chvilku tahá pilku a koncern VW je po letech na vrcholu v té sestupné fázi. A to říkám jako letitý uživatel (nikoliv majitel) mnoha jejich povozů.

kotzitzaq
24. října 2021, 19:50
0
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Hybrid pro umírněné preppery

Ten zdroj je dobrá feature, ale víc smyslu mi dává u plug-in verze Fordu F-150. To je v zásadě pro dost zákazníků pořád pracovní stroj a využití zdroje bude častější.

kotzitzaq
19. října 2021, 13:31
0
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Myslím, že ty plastový kryty jdou sundat (bylo to u Rasťa v Garáži tuším). Je to z důvodů emisí. Ne, že by to potom byla nějaká krása, ale vypadají o chlup lépe.

kotzitzaq
19. října 2021, 11:35
-1
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Stejně si myslím, že tam sice je benzín z důvodu emisí, ale ne z toho důvodu, že by bi-turbo diesel nešel upravit na další EURO. Kodiaq RS v dieselu není zas tak neobvyklé auto, tedy se jich prodalo docela dost. Emise, které se započítávají do flotily jsou poměrně vysoké. Když udělají Kodiaq RS v benzínu, omezí tím výrazně cílovou skupinu, která o tomto autě bude uvažovat (a současně pro těch pár, který tento nesmysl bůhvíproč chtějí tam ta nabídka je) a tudíž se jich neprodá tolik a nebudou tolik zvedat flotilové emise. Většina těch, co by si koupila Kodiaq RS v naftě si koupí standardní 2.0 TDI, kde budou normované emise přeci jen nižší.

kotzitzaq
18. října 2021, 15:49
0
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Třeba Yaris 1,3 v druhé generaci - je to sice robot, ale údajně docela akceptovatelný. Osobně mám nějaké zkušenosti s robotickými převodovkami - žena má tu "nejoblíbenější" v Citroenu C3 1,2 VTi. Jako jsou na světě lepší automaty a u jejího auta preferuji řazení pádly (když se to jeden naučí, tak to umí řadit i docela rozumně...jen to není jako u klasického automatu mačkat brzdu a plyn a nic neřešit), ale že by se s tím nedalo žít. To už mi přišlo horší "malé" DSG se suchými spojkami, které je v kombinaci s 1,6 TDI neskutečně otravné (a s mizernou životností).

kotzitzaq
18. října 2021, 10:43
1
5 neobyčejných reklam na obyčejná auta

Prodalo se jich dost, ale spíše údržba toho motoru majitele nebaví :-)

kotzitzaq
30. září 2021, 12:53
10
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Zaráží mne, že všude (a dokonce i tady na Autíčkáři) označují tuhle obludu jako cenový trhák. Osobně mi designově nafouknutý malý auto v základu za 350 jako nějaká láce nepřipadá. Jasný auta teď všeobecně podražila, ale pokud se podíváme rovnou do stejné stáje, tak základní Hyundai i30 1,5 DPi 81 kw a tohle hrkadlo v základu s 1,2 MPi 62 kw stojí shodných 349.990 Čechokreditů. Výbava bude asi v zásadních věcech srovnatelná, takže tam tu cenovou bombu nějak nevidím.

kotzitzaq
24. září 2021, 19:34
2
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Už na Autíčkáři jedna byla, ale sehnat nějakou nezrezlou bude zázrak:

kotzitzaq
24. září 2021, 09:45
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Před pár lety byly okolo kila, teď už 300+. Navíc obvykle na veteránských značkách, což cesty do zahraničí taky neulehčí.

kotzitzaq
24. září 2021, 07:21
3
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

A ty mezi ovcema jsou Volva C303. To by měli spravit i jinde, než jen na Ukrajině.

kotzitzaq
23. září 2021, 22:01
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

U offroadů mi nepřijde prostor uvnitř nějak zásadně lepší, než u většího kombíku. Takže to směřuje spíš MPV (lepší daily), nebo dodávka (víc místa). A někde mezi je trojice Scudo/Jumpy/Expert, která mi nepřijde jako špatná volba. Nebude to sice 4x4 (těch od Dangelu je málo, ale to v tom rozpočtu nebudou ani VW, MB, nebo Ford) a mají spoustu plusů. Málo reznou (oproti VW, MB, Ford), budou levnější (proti VW, MB) a neslyšel jsem, že by na nich něco zásadního odcházelo (zdravíme Ford 2,2 TDCi - i těm v Boxerech a Jumperech, nebo převodovku a motor 1,9 dCi v Traficu).

kotzitzaq
23. září 2021, 10:23
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Stejný to bude s Hyundai Starex - všechny budou zrezlý na prach. Na bazoši se teď válí jedna Toyota Hiace 4x4, dokonce dlouhá. Ale je to plechová dodávka a dodělávat do okna + sedačky bude dalších pár desítek tisíc (a navíc je z toho v té chvíli projekt :-)).

kotzitzaq
20. září 2021, 22:36
1
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Porucha - jel jsem na otočku na jednání do Milána a při návratu zpět mi na necelý rok starém národním pokladu jménem Octavia odešla vodní pumpa. Za daných podmínek jsem z toho opravdu nebyl nadšený a dorazila mě Škoda Auto, která mi druhý den oznámila, že potřebují 2-3 dny na rozhodnutí, zda to nechá opravit v Itálii, nebo nechají auto odtáhnout do ČR. Sedl jsem na letadlo a nechal chlapce, ať si to pořeší (bylo to náhradní vozidlo). Do ČR se to auto vrátilo asi za měsíc.

Nehody mám v jedné stopě. Jsem úspěšný - na co jsem sedl, to jsem vyválel. Naštěstí nikdy nic vážného, ale řešit prodřené hliníkové víko skrz které teče olej v Tunisku byla taky zábava.

kotzitzaq
19. září 2021, 21:57
3
Pět nejnesmyslnějších aut

Mně připadalo, že Bora a Golf 4 měli naprosto stejný interiér. Jen Bora se obvykle kupovala ve vyšší výbavě. Ale mohu se mýlit, moc jsem se v nich nepovozil. Ale jezdil jsem docela dost s Jettou šesté generace (ta poslední, co se u nás oficiálně prodávala) a ta byla naopak oproti soudobému Golfu uvnitř jak chudý příbuzný. Bylo to auto primárně pro Ameriku a bylo to znát (ale nijak mě to neuráželo, naopak to bylo příjemně jednoduché a přímočaré auto).

kotzitzaq
19. září 2021, 12:33
6
Pět nejnesmyslnějších aut

Ale v článku je zmíněno, že dříve smysl dávala. Nedává smysl aktuálně, kdy jsou v nabídce dvě velice podobná auta, která ji mohou nahradit. A pokud by nebyla v nabídce Scala a Kamiq, tak nebude kombíková Fábie v seznamu nejnesnyslnějších aut. Jak je v závěru uvedeno, trh se mění. Já osobně nejsem fanoušek aktuálních změn a raději bych v nabídce viděl dlouhou Fábii, ale to rozhodnutí proč ne chápu. Na emise se to svede lehce (a nějaký podíl mít mohou), ale primárně je to o zisku. A ten už by na aktuálním trhu tak jistý nebyl (btw jako subdodavatel komponent mám o výrobě Fabie 3 gen. od začátku poměrně přehled a poslední roky to žádná sláva nebyla).

kotzitzaq
18. září 2021, 14:14
4
Pět nejnesmyslnějších aut

Já bych hlavně jako reálnou náhradu kombíkové Fabie viděl spíše Scalu, než Kamiqa (ačkoliv to tak prezentovala Škoda Auto). A ta už by se s novou Fábií kombi rovnala jak cenově, tak velikostně.

kotzitzaq
17. září 2021, 11:16
1
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Kolo už je vyřešený - Němci mají alternativu, kde pedálama roztáčíš alternátor a drátem se to žene do motoru v zadním kole. Má to sice pár kilo navíc, ale zase v ideálních podmínkách je účinnost “jen” o 5-10% horší, než klasika s řetězem. Pokrok holt nezastavíš...

kotzitzaq
16. září 2021, 14:57
2
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Ale ten gravel je evidentně sdílenej (minimálně s tou paní níže).

kotzitzaq
05. září 2021, 21:15
0
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

V 15 klasika v podobě Simsonu, Áčko na Jawě 350 (tam jsem ujel na závěrečkách asi jen 100 m, jelikož jsem je dělal začátkem listopadu a komisařovi byla zima) a v osmnácti Béčko s Kia Pride - alespoň jsem věděl, co si určitě nekupovat. Ale do autoškoly jsem už šel s pár stovkami km za volantem.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 20:35
2
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

To jsme si spíš zvykli, že auta byla v posledních 10 letech vzhledem k příjmům extrémně dostupná a holt ta amplituda dosáhla nejnižší úrovně. O to víc to teď bolí.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 13:03
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Jo...rozměry jsou hodně podobné:
Golf IV L 4.149 mm, W 1.735 mm, H 1.439 mm, rozvor 2.512 mm, kufr 330 l
Fabia IV L 4.107 mm, W 1.780 mm, H 1.460 mm, rozvor 2.564 mm, kufr 380 l
Ale s ohledem na rozvor a kufr hádám, že Fabia bude už lehce prostornější. Je to dost šílený, jak auta rostou.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 09:58
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Nová Fabie je určitě větší, než Mk4 Golf. Takže asi i to Polo bude.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:21
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Taky jsem měl kdysi pořádně nadupaný třídvířko Yaris. Byl to sice jen základní litr, ale byl červený s mně bylo 18. Nicméně tohle auto je krásná šílenost a paradoxem dnešní doby je, že takové auto dělá zrovna Toyota.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:16
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Trakce Superbu iV je naprosto tragická. Jezdil jsem posledních 6 let (sice jen Haldex) čtyřkolkami. Tohle auto je tak host se do zenu a nespěchat. Režim sport je tak na předjíždění, nebo najíždění na dálnici. Jinak nemá moc smysl. Radost z jízdy nulová.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:06
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Má 1,8 tuny...není ani lehký, ani agilní. Vím to moc dobře. Na blbnutí to moc není, ale jako přepravní kapsle je to vynikající.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:02
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Můj služebák objednán loni v půlce října a začátkem prosince jsem jezdil. Ale je to iV, tak se možná víc snažili kvůli emisním pokutám :-)

kotzitzaq
06. června 2021, 12:26
14
Alfa Romeo & Carabinieri: Pomáhat, chránit a vypadat sakra dobře

Přesně tohle se mi na Autíčkáři líbí. Zatímco jiné servery hodí (když už si všimnou) zprávu na jeden řádek a dál se věnují detailům příplatkového popelníku nové Fabie, tady to vezmou s plnou parádou.

kotzitzaq
04. června 2021, 06:56
0
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

V tomhle se mi líbí testy, které dělá Rasťo Chvala - bere všechna auta na jeden okruh. Navíc když chce, tak umí jet i úsporně.

kotzitzaq
08. května 2021, 21:20
1
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Já jsem v hodně dobře vybaveném Scoutu předchozí generace najezdil cca. 130.000 km. A ze všech trojkových Octávií (a že jsem s nimi najezdil cca. 400.000 km - to už je nějaká oběť) byl nejpříjemnější. Díky jinému profilu pneumatik a vyššímu podvozku byl relativně pohodlný. Samozřejmě to není teréňák a jeho “off-road” výbava přinášela nejvíce výhod právě ve městě - lépe se s tím vyskakovalo na obrubníky a když se parkovalo čumákem k obrubníku, nehrozila obvykle destrukce předního nárazníku.

kotzitzaq
05. května 2021, 17:37
2
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Ona už v předchozí generaci byla Octavia Scout tou nejlepší “běžnou” volbou (možná ještě benzínové RS mohlo být dobré, ale předpokládám, že těch se v ČR zase tolik neprodalo - kdykoliv vidím RS, tak je to diesel a to je nepochopitelná hovadina).

kotzitzaq
21. března 2021, 11:07
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Dodnes si pamatuji první jízdu na Banditu 1200 (který mi pak vydržel dalších 10 let). Akorát tam to zrychlení nebylo udivující v rozmezí 0-100 km/h, ale až do dvoustovky. Jezdil jsem tehdy Yarisem, takže jsem měl větší motor v motorce, jak v autě.

kotzitzaq
18. března 2021, 22:52
0
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

První, které jsem sám řídil byla dědova Felicie Combi (to mi bylo asi dvanáct, když jsem se učil řídit). První, které jsem používal jako vlastní byla jedna z prvních Toyot Yaris (červená celolak, třídvířko) a tu jsem sedlal asi jedenáct let. A první, kde jsem byl v papírech je Rover 216 Cabrio, který mám dodnes.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem