
kotzitzaq
Jméno | Jan Petr |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 5.3 rok. |
Poslední aktivita | před 1.2 hod. |
Komentářů u článků | 194 |
Pozitivních komentářů u článků | 89 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval motorku po Praze dlouho (a když jednou za měsíc jedu náhodou do kanceláře, tak praktikuji i dnes, ale je to jen deset minut, takže irelevantní) a měl jsem holt pro jistotu v kanceláři náhradní oblečení, které jsem ale využil jen párkrát. Uznávám ale, že každý tu možnost mít nemusí.


Na téma emocí/zábavnosti a úspěšnosti firmy měl zajímavou tezi v jednom podcastu Michal Skuhrovec (kdo zná, vi, kdo nezná dohledá). Měl teorii ve spojení s vlastnictvím a vedením firmy. Pokud je firma primárně ve vlastnictví zakladatelské dynastie, příp. pokud je někdo z nich ve vedení, obvykle má výrazně jasnější a konzistentnější směr, kam se ubírat a co nabízet. CEO jede dle svého pohledu, přesvědčení, vize a buď se vůbec nezodpovídá nějaké skupině akcionářů, nebo má dost síly jít proti nim. Může pak nabízet širší a zajímavější portfolio. Oproti tomu koncerny vedené boardem najatých managerů zodpovídající se široké skupině akcionářů a investorů, kteří chtějí primárně dividendy, nemají v podstatě žádnou vizi, jen v rámci maximalizace zisku nabízí to, co chce většina. Typickým příkladem současnosti je např. Akio Toyoda. Nebo vzorový příklad z nedávné minulosti Ferdinand Piëch a VW - firma, kterou rozhodně nelze označit jako rodinnou, ale Piëch měl sílu a vizi, jak vést “rodinné stříbro” a dnes, kdy se v čele střídají profi manageři bez vztahu k historii a rodině Porsche-Piëch si nedokážeme představit projekty typu Phaeton, Bugatti, XL1, nebo z běžnějších modelů Passat s W8 pod kapotou, či Golf s VR5 (OK ne moc dobrou), či VR6, dva obdobně velké kabriolety v portfoliu apod.

Ten debilní starej systém je tam kvůli elektrickému ovládání víka kufru. Navíc jeho životnost je ve finále zásadně delší, než když je tam ten praktičtější paralelogram.

Cena 326 s klimou a turbem (tedy za normální "nízkou" verzi) sice na dnešní dobu vypadá celkem OK, ale pokud půjdu k mateřskému Renaultu, tak o 60k výše dostanu Clio se stejným motorem a to bude o pořádný kus lepší auto. Chápu, že pro typického zájemce o Dacii to může být zásadní částka, z mého pohledu bych si ale raději připlatil. Případně o nějakých 35k výše můžu nakupovat u H/K, což nejsou žádné hvězdy, ale nebude tam tak budgetový pocit, jako u Dacie. Je mi jasné, že Rumuni šli s kvalitou rapidně nahoru, ale bohužel cenový odstup od lepší konkurence je už tak malý, že mi nedává Dacie moc smysl.

Ještě Čína (myslím, že je to Dongfeng) nám teď nově servíruje starší Nissan Pick-Up ve zmršeném provedení. Ten je viditelně horší, hůř vybavený, ale zato stojí o trochu víc než SsangYong.

Já si dal skoro 270 km/h "tachometrových" na naked biku (s malým větrným štítkem) a tam už byl cítit pomalu každý km/h. Ale na kapotě to může být absolutně jiný vjem. Taky jsem při rychlostech 200+ nikdy neměl potřebu (a schopnost) nějak zásadně zatáčet a kličkovat :-).

Dle nadšených recenzí ze všech stran se nový Civic povedl. Oproti předchozí generaci vizuálně konečně koukatelné auto. Omezený výběr pohonných jednotek je zřejmě trend, který nezměníme, ale tady evidentně alespoň funguje. A taky jsem rád, že v testu je výraz “bez převodovky” hezky v uvozovkách. Jsem možná až příliš hnidopich, ale pokud píšu technicky zaměřený článek (což recenze aut je), tak i jednostupňová převodovka je pořád převodovka a ne jak 90% recenzí na ostatních “autařských” webech, které sveřepě tvrdí, že elektromobily jsou bez převodovky (OK, na dámských webech mi to nevadí - jednak tam nechodím a za druhé obvyklým čtenářům je technika ukradená).

Tady se dost shodneme. Espero a Multipla jsou i na mém a ještě k tomu přidávám Renault Mégane Scenic RX4 - terénní kompaktní MPV je totální crossover (které jinak z duše nesnáším) a dostatečná podivnost. Naštěstí Espero se v inzerci neobjevilo už pár let, Multipla už jde cenově nahoru a ta RX4…no uvidíme.

To nebylo myšleno tak, že Fabie nemá konkurenci, ale že nemá domácí konkurenci, tak jako Clio a 208. Jenom reakce na předchozí odečet “domácích” prodejů, který je jinak samozřejmě zcela relevantní.

To je pravda a vypadá to potom vyrovnaně. Nicméně Clio má na domácím trhu ve své třídě poměrně zdatného "domácího" konkurenta v podobě P208, tedy aktuálně nejprodávanějšího auta v rámci Evropy (btw. osobně jsem nikdy nepochopil dlouhodobou nadvládu Peugeotu 206-208 nad Cliem, které mi vždy připadalo jako vyladěnější auto). Což Fabia ve své třídě nemá.

Však VW avizoval, že elektrická auta budou stát stejně jako benzínová. Jen my všichni si bláhově mysleli, že časem sníží cenu těch elektrických, ale oni na to šli lišácky druhou stranou :-).

OK, tak když dám bezhlavě vše, co knfigurátor pro Fabii MC nabízí, tak se dostanu na 709.300 CZK (+teoreticky audio za 13.000, které kvůli chybě konfiguátoru nelze) a potom je to ctrl+A. Já rozhodně AZNP nehájím, jejich cena za malý šuplík je děsivá. Jen se obávám, že pokud půjdeme podobně bezhlavě u ostatních značek - pokud bez přemýšlení udělám totéž na níže zmiňovnaé Clio, které jinak považuji za dobrou nabídku, tak se dostávám na nějakých 685.000 CZK.

Jak říkáš, Škoda má už asi silnější pozici jen Česko-Slovensko-Polsko. Když se podíváme na data z celé Evropy (za rok 2022), je to jasné:
Renault Clio - 143.561 ks (pozice 10)
Škoda Fabia - 85.916 ks (pozice 39)
A to Clio zaznamenalo v loňském roce pád (jak kusový, tak poziční), zatímco Fabia zůstala +/- na svém.

Souhlasím, že Fabia není zrovna levné auto, ale za 700k je to výbava ctrl+A a na to se dostaneme i u řady konkurentů (a v reálu ji nikdo požadovat do relativně malého pelechu nebude).

Ten narozdíl od cabria nemám, takže jsem přesvědčen, že je to úžasná super cool věc. Ale až si ho koupím… ;-)

Nicméně já stále tvrdím, že kabriolet rozděluje lidi na dvě skupiny. Jedni, kteří si myslí, že je to úžasná super cool věc, a druzí, kteří již kabriolet měli :-).

No ještě je jeden hodně známý Citroën k kusem plátna místo střechy a má i 4 místa. Ale tu Kachnu si musíš buď zrekonstruovat, nebo (ty opravený kousky) dost zaplatit.

Také zatím nevidím nějaké zásadní ohrožení zavedených značek ze strany MG. Kdo bude mít částku okolo milionu, nebude chtít jít do Číny. Takže teoreticky by mohli uspět s nejlevnějším základem, který představuje MG ZS s nejedoucí atmosférou 1,5 za necelých 450 tisíc. Jenže pokud půjdu k Hyundai, mám za stejnou cenu rozumně vybavený kombík s o chlup lepší ATM 1,5. O nějakých 30.000 CZK výše u Kie koupím hatchback s 1,5T a 160 koníky a i u "domácí" značky, která je aktuálně vnímána jako poměrně sebevědomá v cenotvorbě, mám za podobnou cenu základně vybavenou Scalu (případně o dvacítku výše bude Kamiq, pokud budu z absolutně iracionálního důvodu požadovat crossover). A věřím, že nějakou obdobnou alternativu najdu i u jiných značek, které třeba nejsou úžasné, ale věřím jim pořád o něco víc. Nebudou mít sice tolik moderních asistentů, ale dle novinářských testů v MG stejně nějak úžasně nefungují (a já osobně při startu 90% z nich vypínám). Takže pořád nevidím argument, který by měl zákazníky hnát hromadně do autosalónů MG.

jako naprostý idiot a koupit si Rover. Na ten se sice blbě shánějí díly, ale zato není vůbec spolehlivý.


Renault dělal jako 4x4 právě ten Scenic RX4, co zmiňují výše a Kangoo. Potom přišla SUV , ale to byl často původně Samsung (Koleos).

No a 5 Francouzů?
Citroën XM - už od dětství ;-)
Renault Mégane Scenic RX4 - protože to je opravdový crossover a ty jsou teď IN
Citroën 2CV - abych ženě vysvětlil, z čeho se zrodila její C3
Renault 5 - nějakou svižnější motorizaci (nemusí být Turbo)
Alpinku - aby tam bylo i něco opravdu zajímavého

Já teď služebně dráždím O4 Style se standardním sezením a na to jaká tortura sedačky v Octavii vždy byly je to kupodivu celkem v pohodě i bez ergoseatu.

BMW 5 E60 - nevím proč, ale z pětek je má nejoblíbenější
Porsche 911 (964) - aha běžně dostupné, tak jdeme dál
Corrado G60 - bez tuningu a funkční, můj dětský sen
Mercedes W124 v dieselu - protože tak má vypadat Mercedes
Golf 5 v 1,6i nebo 1,9 TDI - k uzoufání nudná, nezajímavá ale naprosto dostačující přepravní kapsle

Aby nedošlo k omylu - ta ovce byla sice mula, ale ve stavu téměř nového auta (kamarád jen mechanik, takže vše v jeho vozového parku je ve stavu 1a). Jen měla tažný a to já teď na žádném autě nemám. To auto jelo hezky a díky dobrému obutí i celkem hezky sedělo (na O1). Jen posaz, vzdálenost čelního skla, šířka dveří bylo blíž k mému Roveru (což je Honda z osmdesátek), než současnosti. Ale je pravda, že jedničková ovce není auta z přelomu milénia. A ano je to o tom, na co jsme zvyklí. Většina z nás začínalia řídit okolo milénia (+/- pár let), takže nám připadají tehdejší auta, jako zcela současná (a neboj, já to mám stejně :-)). Mladší generace už to ale může vidět jinak.

Jasný, mezi jedničkovou a dvojkovou ovcí je obrovský rozdíl. A mně taky přijde O2 jako naprosto soudobé auto (ač už jsem v ní taky 8 let neseděl, ale zase v nich mám odjeto přes 300 kkkm).. Ale to nebyla úplně podstata mého příspěvku. Můj o jedenáct let mladší bratr ji už vidí jako zastaralý krám - prostě auto, které vyběhlo z výroby dříve, než si dělal řidičák a z jeho pohledu mu chybí zcela zásadní věci, které my považujeme za naprosto nepodstatné a postradatelné (právě ty asistenty a obrazovky s hromadou zbytečných animací atd.).

Přidám jeden nepopulární názor. Já si vždy, když se objeví toto téma říkám, kolik ovlivní úhel pohledu (a nechuť připustit si, že stárneme). Jasně, i pro mě je rozdíl mezi auty 2000 a dnes ve srovnání 2000 a 1980 výrazně menší (byť v našem prostředí je to hodně zkresleno tím, co tady před revolucí jezdilo). Ale domnívám se, že velká část nás tady na autíčkáři dělala řidičák před 15-30 lety. Auta okolo roku 2000 jsou tedy pro nás často naše první řidičské sny a nechceme si připustit, že jsou za zenitem.
Můj otec do roku 2003 provozoval jeden z prvních B3 Passatů - tedy tou dobou 15. let staré auto. Pro mě to byla popelnice, on jej měnit nechtěl, že to má klimu, centrál a je to bezpečný a pohodlný, a co víc člověk potřebuje (nakonec byl donucen a měnil za nového Passata B5.5 a stejně se tvářil, že je to vlastně stejný). Podobně jeden o 1,5 generaci starší známý v Rakousku ještě okolo roku 2010 provozoval Nissan Sunny z počátku devadesátek a rozhodně to nebylo tím, že by si nové auto nemohl dovolit. Jen jej považoval za zcela současnou techniku.
Nedávno jsem potřeboval bordel-auto a jelikož žádné aktuálně nevlastním, tak jsem si půjčil od kamaráda jeho mulu - první kombíkovou Octavii Tour (tedy jedna z posledních O1). Sám jsem byl překvapen, jak "old-school" pocit z řízení to byl. Jezdil jsem s ní naposledy před cca. 15 lety a domníval jsem se, že to je sice méně pohodlné, ale jinak víceméně současné auto. Moje pětiletá dcera s jejím úhlem pohledu potom po projížďce měla pocit, že jsme jeli ve veteránu z muzea.

No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo třetí vydání "českého snu" (naftová Octavie). Začalo to na podzim, kdy necelý rok staré auto začalo mít problémy s regenerací dpf. Dokonce si zasloužilo i 2x odtah a servis tvrdil, že auto je dle diagnostiky OK, že nesmím jezdit pořád po městě (v té době jsem jezdil 65t km ročně a rozhodně nejsem taxikář, tedy 80% cest po dálnici). Až s příchodem zimy jsem si všiml, že ukazatel, který byl běžně stále sveřepě na devadesátce najednou na teplotu nedoleze. No...bylo zvláštní, když jsem si o výměnu vadného termostatu musel v autorizovaném servisu říct sám, jelikož to "profíkum" diagnostika neukázala. Auto pořád chladilo a jednoduše se v chladnějším počasí neohřálo do provozní teploty, aby spustilo regeneraci dpf, ale software umrtvil ukazatel na devadesátce, aby byl klid.

Zádě super článek. A konečně přijde Traction Avant, který osobně považuji za významnější, než slavnou DS.

U pracovní/rodinné muly mimo toho co je naprosto ve všech autech automat, klima (klidně i manuální), LED Matrix, tažné, bufík a multifunkci na volantu. Dříve jsem jezdil hodně s tempomatem, ale s nástupem adaptivních jsem jej přestal používat, jelikož jsem zatím nezažil, aby fungoval alespoň uspokojivě. U auta pro radost nemám ani jedno a je mi to úplně jedno.

Výhoda bude chod bez vibrací, což je zrovna disciplína, ve které twinair netahá za nejdelší konec provazu. U těch hmotností těžko říci, zda to není včetně generátoru. Dvourototový Renesis vážil okolo 112 kg a to by ta redukce u tohoto jednorotoru byla celkem malá.

On ten elektromotor má nějaký rozsah otáček. A jelikož naprostá většina hybridního systémů má elektromotor přes stálý převod, tak je možné jej použit pouze do určité rychlosti. A samozřejmě naprostá většina výrobců jej zpřevoduje tak, aby pokrýval nejběžnější rozsah (tedy pár km/h nad obvyklý dálniční limit). Každý to řeší jinak - mnou udaných 140 km/h bylo pro systém VW Group, kdy nad tuto rychlost rozepla spojka přiřazující elektromotor (a auto znatelně zlenivělo), např. Lexus to řeší zpřevodováním umožňujícím maximální rychlost tuším 180 km/h, tedy tam zabírá motor alespoň částečně až do vmax. Neodporuje se, ale zase je tam limit v rychlosti. Např. AMG-Mercedes má teď systém s dvoustupňovou převodovkou pro elektromotor, tam samozřejmě zabírá elektromotor i ve vyšších rychlostech. Ale to určitě není řešení Stellantisu.

Hlavně 300k je kombinovaných elektro+spalovák. A obvykle nad cca. 140 km/h už elektromotor nijak nepomáhá, takže ve vyšších rychlostech to bude 200 koni na auto, které je z hlediska aerodynamiky např. v porovnání s výše jmenovanou Calibrou (ta měla cx snad 0,26-0,27 tuším) celkem almara.

Jako bezpečné a nemainstreamové provedení bych viděl Suzuki Kizashi z posledních let produkce (dokonce jsem teď na jedno takové viděl inzerát s cenou zhruba v budgetu). Ale spotřeba bude okolo devíti a navíc (stejně jako u většiny Subaru) je automat ve formě CVT.

Co si pamatuji, tak byl snad jen jeden a ten se moc neprodával:


Všeobecně je nutné v tomto případě pochválit práci s výběrem tracku při focení. Na všech fotkách, kde je vidět nějaký displej.

Berlingo - sice to není úplně malé auto, ale je to Citroen, převeze hromadu dílů na ostatní Citroeny a když bude hledat, tak se najde také stahovací plátěná střecha (a s ohledem na její těsnost po letech provozu koupí auto a bazén v jednom). Navíc v této cenové hladině to bude vyžilá mula, kterou si nezamiluje asi ani Jarda.

Jasný a přestože je to relativně moderní Volvo, zkusil bych i nějaký hipster fórum (pokud něco takového existuje…ale hádám, že ano). Je to pořád ještě hezky hranatá krabice.

MiTo s klimou za pade bude hledat hodně dlouho a bude to ten nejvyžilejší kus na trhu.

Tak najdi Rover 200 - toho by ti zase tak líto být nemuselo. Jen provozovat to jako daily při horší dostupnosti některých dílů může být opruz (sám jeden Rover stále mám).

Saxána je asi jízdně lepší, než C2, jen už jsou hodně starý a VTS v solidním stavu bude díky oblibě u závodníků a “závodníků” celkem zázrak. Ta C2 zase tak moc oblíbená nebyla (hlavně protože velká část VTSek měla mizerného robota. Případně lze koupit ještě jednodušší VTR s menší 1,4.

Pro milovníka Citroënu jedině C2 (ideálně VTS s manuálem) a nezamilovat se ????

Již několikrát jsem uvažoval, že bych koupil auto jen kvůli jeho vzhledu, ale vždy byl důvod přesně opačný, než je podstata tohoto článku.


riderhenry: jenže V 300d už je dnes naspeedovanej dvoulitr :-(. Takže na EU trhu bude mít Staria v této třídě asi fakt největší motor.

Nejhoršî pro Mitsu je, že tady není asi ani jeden důvod, proč zvolit ASX namísto Capturu (nepředpokládám nějakou budget cenu oproti Renaultu). Snad jedině kdyby měl někdo zásadní potřebu vlastnit auto s minipřirozením na víru kufru (Renault má couvací kameru skrytou ve znaku, tak se to tady nějak udělat muselo). Je to jen lehce ošklivější verze Capturu.

Vycházím z oficiálních dat, ale někdo počítá do objemu kufru i prostor pro rezervu. To potom může zkreslovat.
Co se týče staršího MPV tak ono záleží, jaké má kdo koníčky a aktivity. Potom přijdou na řadu odrážedla, kola, v zimě na hory (ikdyž hory se řeší rakví), takže se objem přepravovaných zbytečností často příliš nezmění. Ale je pravda, že ať už jedeme kombíkovou Ovcí, nebo Citroënem C3 mojí paní, tak se vejdeme vždy, jen taháte jiný objem krámů :-).

Tu Ovci tedy myšleno samozřejmě 2.0 TSI (což ale může rovnou vzít Leona).

Ona ta Kia právě poměrně zásadně větší kufr má (380 vs. 594 litrů). Takže je to celkem dobrý tip. Jinak v daném rozpočtu bych možná zahrnul i liftbacky, ikdyž to nějak zásadně pole nerozšíří. Ale potom by šel Hyundai I30N (tam ale bude při daném limitu manuál a kufr tady opravdu bude jen o trochu větší, než u Golfu) a nebo rezignovat na nějakou zásadní zábavu a zvolit Ovci (ta je v liftbacku pro rodinu dostatečně velká).

U toho balení do malého auta je taky otázka, jak často to má být a kde člověk bydlí. Vyskládat si jednou za měsíc věci za auto na zahradě domu a poté si hrát s jejich naskládáním je jiná hra, než je každý týden tahat postupně ze čtvrtého patra na pochcanou ulici před domem a tam se snažit hrát tetris bez položení čehokoliv na zem.

Jo vycouvat za chladného rána v kopci z řady podélně stojících aut s “malou” DSG (ještě ve spojení s dieselem), tak to aby se ten stojící nade mnou dal na modlení. Strašná pakárna a celkově ta kultura mizerná. Asi jsme měli štěstí a mechatronika nám neodešla ani u jedné, ale neměli jsme žádnou ze začátku výroby, kdy to snad umíralo nejvíc.
Poslední komentáře
- Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat.... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková... - briza, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Záruka? - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No já teda popojížděčky po městě s N52 pod 11 neměl ... - HeavySmoker, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Nie je lepší dôkaz že interiér sa na Grecale podobá až príliš,... - Sato, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Z venku pekné aj ked na povodné grandturismo to nemá, a z vnútra... - Bernard L., Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává,... - Mechanik, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí.... - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ta R6 bude docela žravá ve městě. Zas je pravda že oproti... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce,... - kotzitzaq, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval... - sheogh, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Po tydnu s VW T-Cross ti prijde skoro kazdy jiny auto dobry 😆
Poslední inzeráty
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
2003 rok výroby
206 koní výkon
3 934 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů