kotzitzaq
Jméno | Jan Petr |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 6.8 rok. |
Poslední aktivita | před 5.6 dny |
Komentářů u článků | 276 |
Pozitivních komentářů u článků | 138 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Rád bych si přihřál polívčičku s tím, že zadní světla z mého Roveru ten design nádherně dotahují. Ale bohužel jsou tím jediným nehezkým prvkem :-).
Takže taková Švédská/Čínská verze Škody Favorit Black Line :)
Jo, ta je od Zdeňka Sýkory na Letné.
Až do letošního roku jsme měli zákaz výběru SUV jakožto služebáků. Povoleno bylo jen sedan/liftback/kombi a povinně v naftě, což na současném trhu (ve spojení s limitovaným budgetem) dost zmenšilo okruh kandidátů. A protože nebylo z čeho vybírat, jsou nově povolena i SUV/Crossovery a další fancy krámy. Kolegové jsou nadšení, ale my co chceme normální auto, jsme pořád ve stejném pekle :-D.
Pětimístná cabria tady proběhla diskuzí nedávno - z klasických by tam asi byla nějaká starší amerika a nebo je údajně pětimístných pár Audi A4. Potom už jen něco, co cabrio úplně není - např. auta s "faltdachem" (DS3, Berlingo, Felicia BlueSky...) a nebo zabrousit do sfér SUV. Např. první generace LR Freelander měla jako třídvířko sundávací díly střechy a přitom stále pět míst. Občas o něm uvažuji jako o autě do garáže na chalupě - kombinace "trochucabria" / pracovního pickupu (střecha dolů+zadní sedačky ven) / expedičního vozidla. Jen ta spolehlivost mne odrazuje.
Zrovna procházím podobným trápením, jelikož Rover se přesunul v rámci rodiny k novému uživateli a cabrio je sice úplně debilní věc, ale chybí mi. Jen jsem vyřadil automat (ikdyž by nevadil), nepotřebuji to jako daily a jsem omezen délkou pod 4,5 m (garáž).
E36 a E46 se sice v inzerci sice najdou, ale ta kategorie okolo 100k je často ve stavu “vozidlo lze přesouvat za pomoci smetáčku a lopatky”. A pokud to ještě není tak strašné, tak po první sezóně venku určitě bude. Audi A4 je v této cenové hladině často s automatem, ale nejčastěji 2,5 TDI, takže ne. CLK bude s korozí horší, než BMW.
Pokud by zadní místa byla skutečně jen nouzová, jako městské postrkovadlo by mohlo být variantou první MINI R52. Jen najít ho s automatem (který má navíc spolehlivost s otazníkem) bude dost obtížné. Občas se v automatu lehce před kilo najde i Fiat 500C, což je do města taky super volba. Jen to není tak úplně chlapácký kabriolet :-D
Souhlas, také mne napadla i3 - vypadá zajímavě, bude s tím i trocha srandy. Tedy pokud je nějaká rozumná možnost nabíjení. Ono je hezké snít o tom, jak se budu po městě prohánět v nějakém HH a žena si ponechá rodinný dostavník. Ale v naprosté většině případů to skončí tak, že ta krásnější polovička nebude chtít parkovat ve městě se Superbem a bude chtít obsadit “to menší” auto. A pro ni bude často HH spíš utrpení. Samozřejmě čest výjimkám.
Jelikož má standardní Abarth suchou okolo 1-1,1 tuny, tak předpokládám, že to bude chyba v překladu.
Takhle hezky teoreticky na “papíru” to zní téměř idylicky jako 10 minut přestávka. Ale reálně je nutné někam sjet (v ideálním případě jen na benzínku vedle dálnice), za předpokladu, že nabíječka je k dispozici tak vyštrachat kabely a připojit auto a za ideálních podmínek za 10 minut dobít těch 25 kWh. Potom vše odpojit, uklidit, nahnat spolucestující zpět do auta (zvlášť s rodinou nelze předpokládat, že budou celou dobu sedět v autě) a pokračovat v cestě. A z 10 minut je najednou minimálně 20-30 minut zdržení. Nejsem nějaký zásadní odpůrce elektromobilů, ale zkusil jsem si to i v praxi a ta je jiná, než idealismus desetiminutové zastávky.
U toho Focusu to bylo spíš odtržení od posledního Escortu, který nebyl právě nejpovedenější kus. Nebo spíše byl, ale ještě jako předposlední Escortí generace. Ani hloubkový facelift prezentovaný jako nový model neměl šanci zamaskovat konstrukční stáří.
Já ani nevím, jestli bych měl zájem, aby se Rover resuscitoval. Zase takový hvězdy to nebyly - možná do sedmdesátých let (a krátce před koncem 75 asi taky nebylo úplně špatné auto). Ale druhá polovina sedmdesátek byla kvalitativně bída (ikdyž se mi SD1 neskutečně líbí), v osmdesátkách to byla celkově bída a v první polovině devadesátek bylo možné koupit kvalitně provedený Rover rovnou u Hondy. A to mám svůj XW Cabrio rád, ale objektivně to nebyla žádná olympiáda.
Na Audi A4 díky tomu, že bude končit jsou teď docela fajn slevy. Nevím jak pro soukromníka, ale jako firemní zákazník jsem bez nějakého složitého smlouvání dostal 21% dolů (a tím fakt nemyslím, že mi odečetli DPH :-D).
Přiznám bez mučení, že jsem kombíkovou Corollu sám nikdy neměl, ale vycházím i ze zkušeností kolegů, kteří ji testovali jako potenciální služebák, případně měli jako náhradní vozidlo. A místo vzadu bylo vždy předmětem kritiky (u HB jej kritizovat nebudu, jelikož nelze kritizovat něco, co vůbec není :-)). Paní šéfovou osobně také neznám, ale z jejích článků jsem usoudil, že na místo v národním basketbalovém týmu neaspiruje. A to rozhodně nejsem odpůrce Corolly, naopak ji mám velice rád. Jen se obávám, že pokud zadavatel chtěl od Aurisu o laťku výše, tak Corolla to (prostorově) nezajistí.
U Corolly bych si nebyl úplně jistý tím prostorem. Vím, že oproti HB má kombi trochu delší rozvor, ale nejsem si jistý, zda to bude stačit. Máme doma HB a ten je reálně jen pro dva - vzadu je méně místa, než v Citroënu C3, který manželka jezdila před Corollou.
Já jsem kdysi sedlal právě ten přizvednutý kombík co občas umí hrabat všemi čtyřmi a jako univerzální přepravní kapsle na každý den to bylo super. Takže by to vycházelo z něčeho takového. PHEV mi nikdy nějak k srdci nepřirostl, takže asi by to byl nějaký normální hybrid (ten má teď žena a až na projev Toyotí eCVT je to fajn). Nicméně řešit to nemusím, jelikož mám už téměř dvě desetiletí daily car určený zaměstnavatelem. A tam s ohledem na mé cestování (okolo 1000 km týdně a dost dálnice) vládne nafta.
Úspěch Tenere ukázal, že je velká skupina zákazníků, kteří nepotřebují vše high-tech s milionem různých nastavení, elektronickým ovládáním všeho, podsvícením s blikadýlkama na každé straně (OK…tady přeháním, to se zatím týká jen aut), ale namísto toho preferují solidní a rozumně stavěný základ a uživatelskou přívětivost založenou na jednoduchosti. Škoda, že to dnes nikdo neudělá v automobilovém světě.
Dle vyjádření managementu VW se Seat do budoucna bude věnovat jiným druhům mobility. Jinak řečeno je zaříznou a když budou mít štěstí, nechají je vyrábět elektrokoloběžky. Cupra je vnímána prestižněji a tak se vyšší náklady na výrobu schovají v ceně dražších produktů.
Ikdyž náklady ve Španělsku vs. produkce Seatu - tři nejprodávanější modely:
1. Arona - produkce Španělsko
2. Ibiza - produkce Španělsko a Alžírsko
3. Ateca - produkce ČR
No kombíková Octavia 4 s DSG začíná lehce nad 1470 kg. S dorovnáním výbavy to bude hmotnostně podobné. Holt Octavia 3 ještě byla lehčí auto. Teď už se to nenosí.
Starší provedení mělo nějaké kouzlo, styl a možná i nějaké využití. U toho nového mne moc nenapadá v čem by to mělo být lepší, než běžná elektrokoloběžka (v podstatě to je elektrokoloběžka s plastovou kapotáží).
Jj....na Cateru jsem si vzpomněl hned jak jsem začal číst. BLS alespoň vypadal jinak, ale Catera byla jen Omega s jiným logem a pásem odrazky mezi zadními světly. A byl to podobný úspěch jako Cimarron.
Nepředpokládám, že by (zvlášť) italové nedokázali zakrýt díry po náraznících elegantněji a technicky jednodušeji. Spíše to tipuji na nějakou vyhlášku v USA, že světla musí být připevněna na "plechové/plastové" části karoserie, nebo omezení max. výšky světel nad zemí.
Někde mi to vyhodilo obrázek sedačky se třetím pásem, ale když se dívám na detail, tak je to evidentně dodělávka. Takže mea culpa, Funka je 2+2
Z tradičních kabrioletů toho asi moc nebude. Z netradičních to může být Felicia Fun (ale je to cabrio?) a nebo celá řada aut s plátnem na střeše ve stylu zmiňovaného DS3 - VW Polo, Felicia Bluesky a hlavně z této skupiny skutečně pětimístné Berlingo, nebo Kangoo první generace.
Jo Fabie MC je možná trochu urážka, ale ony jsou to naháče skutečně základní třídy s lehce sportovním nádechem. A žádný warm-hatch mne v tu chvili nenapadal :-). K hot-hatchi bych potom přirovnal tu Aprilii, případně tvůj Triumph. To už nabídne dost zážitků i na okruhu a současně je to použitelné daily. A uznávám 600 ccm sporty jsou asi lepší přirovnání ke Catu z hlediska výkonu, jen už se jich moc na trhu nových nenajde.
Hmm...jako motocyklová obdoba Caterhamu by asi něco bylo, ale nějak zásadně levnější to nebude. Ony ty kusy co jsou uvedeny v článku (tedy mimo Aprilie) nejsou v rámci motocyklového světa žádné velké sporťáky. Spíš takové jednodušší univerzály vhodné i pro začátečníky s lehkým sportovním nádechem. Ze světa aut bych to přirovnal k takové Fabii Monte Carlo. A Cat stojí víc, než taková Fabie. V minulosti by takovou obdobou Caterhamu byly ostré dvoutaktní stopětadvacítky - výkon okolo 30 koní, suchá hmotnost pod 130 kg. V přímém směru to není nejrychlejší, ale v zatáčkách to potrápilo mnohem silnější stroje. U nich nebyl ani tak problém v pořizovací ceně, ale v provozních a servisních nákladech. Poslední mohykáni této kategorie (Cagiva Mito, Aprilia RS 125) se ale nevyrábí už více než 10 let. Dnes by to nahradila asi kategorie sportovních motorek s objemem okolo 400 ccm, ačkoliv ve srovnání s dvoutakty jsou to zásadně kompromisnější stoje - z toho lepšího např. KTM RC 390 (stojí cca. 170k) na druhém konci její čínská sestra CF Moto 450 SR (okolo 140k), příp. 300 SR (lehce pod 100). Co se ušetří na velikosti se nacpe do komponent (podvozek, brzdy).
No a za 1/3 té částky je možné koupit starší “litrové kladivo” v použitelném stavu, které ve zrychlení anihiluje 99,5% aut na českých silnicích a s maximálkou přesahující gentlemanskou dohodu výrobců z Německa. Takže záleží jen jak rychle a za kolik chce pán umřít :-D.
Uznávám, že Tuono je technicky asi největší pecka, ale já se na okruh nedostanu a jelikož jsem klasický m*dal, tak ani na okresce jeho výhody nevyužiju. Potřeboval bych něco univerzálnějšího. A když projdu list, tak Čínu nějak nedokáži překousnout, čtyřválec jedině velký, malé mne neberou, Hornet mne od začátku nějak nezaujal, ER6 (pardon Z650) jsem měl a je to na mou postavu příliš malé (což bude i MT07), Triumph asi bude fajn, ale já chci jezdit, ne opravovat :-), a SVčko mám teď jen starší a pod polokapotkou schovává záživnější litr (ale podvozkově a brzdami je to stejná bída). Takže zůstává GSX-8S, která se mi vzhledově vůbec nelíbí, ale asi by byla mou volbou. Má sice papírově nižší výkon, a je trochu při těle, ale údajně motor tahá moc hezky. A trestuhodně chybí dole v tabulce :-D
Myslím, že spolehlivou alternativou by mohla být US-Asijská MPV - Toyota Sienna, Honda Odyssey, teoreticky se občas najde Kia Sedona/Carnival. Jen se to bude hůře shánět a servisovat. Variabilita je potom trochu po americku odlišná (stejně jako u Voyageru).
Větší výběr by byl o velikostní třídu níže, ale tam to nebude plnohodnotně sedmimístné a zřejmě velikostně nedostačující.
Kdysi jsem měl delší dobu služebák na servisu a jako náhradní auto jsem dostal VW Jetta - byla to myslím 6. generace (ta poslední co se prodávala v EU). Byl to myslím jen 1,6 TDI bez nějaké extra výbavy, ale to auto jsem si za ty cca. 2 týdny zamiloval. Ano bylo díky svému určení pro US trh (a původu v Mexiku) neskutečně jednoduché a přímočaré, ale na druhou stranu velice funkční a neobtěžující.
Jasně 406 coupé je moc pěkný auto, ale Italové měli také výhodu dobrého základu. Už základní sedan byl ve své době velice pohledný kousek. Co přišlo v další generaci už bylo znatelně horší (bohužel ve všech ohledech).
Když si pročítám doporučení, tak se už nedivím oblibě SUV a crossoverů. Po Praze se pohybuji denně (obvykle ničím terénním - silniční motorka, nebo bestseller z Jungbunzlau, případně manželčina Corolla, která má přední nárazník proklatě nízko) a nikdy jsem nepocítil potřebu něčeho nazdvihaného. Asi jsem už v životě projel moc špatných cest, ale Praha mi přijde naprosto v pohodě.
Já jezdil téměř daily do kanceláře, akorát ze Strašnic vyrážím. S ohledem na modrý zóny předpokládám, že v práci je parkování vyřešeno, ale i tak bych volil nějakou malou nákupní tašku. Parkovat při pojížďkách cestou do/z práce malý auto je vždy praktičtější. Takže v podstatě to, co zaznělo - MiTo, F500, Mini, nejsem si jist, jak fungovala dvojspojka v Renaultu Clio RS (a jak prkenný je jeho podvozek), Polo GTI, nějaká svižnější Fiesta apod. Sám jsem stejně přesednul na motorku a nakonec změnil práci, abych žádnou kancelář neměl :-)
Tak to zase nestíhám inflaci. Loni si kolega kupoval jednu z posledních skladovek Grand Spacetoureru 2.0 HDI/automat a vešel se do 800k za nové auto (vč. DPH, byl to soukromý nákup). Ono stejně v Čechách bude problém mladou ojetinu najít. Tím, že se nová MPV nedělají je nebudou ani majitelé pouštět. Zvlášť ne ty mladé a pěkné kusy.
Zadavatel má limit 800k CZK, ne 8k EUR, takže do limitu by se jich vlezlo dost. Jen ani ten C4 GrandSpaceTourer není s ohledem na místo vzadu plnohodnotná náhrada (nicméně z aktuálních možností patří k tomu lepšímu). Konkurencí Espacu (i prostorovou) byly Eurovany (tedy Peugeot 807, Citroen C8 atd.), ale ty bohužel přímého nástupce neměly.
Ono právě z motorizací u 5008 není moc z čeho vybírat:
Oturbená 1,2 96 kw x Oturbená 1,2 s elektromotorem 100 kw a poddimenzovaná nafta 1,5 96 kw. Prázdné auto asi OK, ale na plně obsazené sedmimístné auto tam není ani jedna dobrá volba.
Já bych ho až tak za tu kyselost nemínusoval. Ono to bohužel posledních pár dní opravdu nepřipomínalo klasického Autíčkáře:
Soukromá auta jsou naprosto bez systému a kupována dle aktuální potřeby:
Yaris - jednoduché a spolehlivé první auto pro studenta
Rover 216 Cabrio - kupován jako dárek a neplánovaně u mě zůstal déle
Felicie - dělník, bordelkára a mula za vražedných 1.500 CZK
Citroën C3 - první nové pro ženu
A teď jsme jako náhradu C3 objednali hybridní Corollu HB, opět volba mé ženy.
Služební nejsou tak úplně moje volba a je to tam výrazně stabilnější a nudnější: Octavia, Octavia, Octavia, Octavia, Superb, Octavia a příští rok bude následovat Passat.
U motorek to vyhraje vždy něco v původním stavu bez tuzingu s výrobou okolo roku 2000 (všechny za posledních 20 let byly v rozmezí 98-06). Teď aktuálně Suzuki SV 1000 S z roku 2003.
Strašně moc bych potřeboval malý otevřený picku-up s třímístnou lavicí. Něco jako Peugeot 504 pickup (nebo by to mohl být přímo ten, ale jeho dostupnost v Evropě je dost limitována a tahat auto ze severu Afriky nejde). Samozřejmě vím, že různá Berlinga, Connecty a Kangoo se dělají se třemi mîsty, ale to není ono a Ameriky jsou velké.
Ze současných “osobáků” na trhu má tři místa vpředu snad jen Defender a to ještě není tak úplně bench seat.
Opel Movano tam je - ten už je z důvodu Stallantisu (a jeho odkupu Opelu) taky “Ducato” a ne Master.
Třeba by to šlo homologovat jako motorka, traktor, nebo rolba 😁
MGB a MGF byly lehké britské roadstery. Cyberster je čínský (elektro)roadster vážící téměř jako dvě MGF. Tam moc návaznosti nevidím. Nicméně dle výbavy a pohonu by ani EX-E v případě realizace nebylo právě lehkonohé, takže tady by jisté společné znaky byly. Je trochu smutné, že koncepty roadsterů byly v minulosti poměrně obvyklé (evidentně i u značek majících primárně jiné starosti). Na každém autosalonu se něco našlo u několika automobilek. Za letošní rok jsem našel jen tři - Triumph TR25, Nissan Max-Out a Polestar. O dnešní sériové produkci těch relativně dostupných už asi nemá cenu mluvit vůbec - zůstala snad jen MX-5 a s odřenýma ušima Z4.
K tomu pekelníkovi z prvního příspěvku by šel přidat i další satanáš - jeho bratr z Francie v podobě Peugeotu 2008. Ale všechny tyto SUV/Crossovery nemají reálně nějak velký kufr. Těsně pod 500k lze sehnat skladovku v článku doporučované kombíkové Kia Ceed, ale s motorem 1,5T (118kw). A to by byla na cestování zásadně lepší volba.
Subaru Outback - velký kombík, 4x4, v dobrém stavu relativně spolehlivé a odolné, pohodlné. A mimo Afriky by ani případný servis nemusel být všude jinde na světě problém.
Taky mne v hlavě rezonovala celou dobu Toyota. Ale Hilux i Landcruiser budou drahé, takže nejlepší variantou je Corolla. Ta se najde a uservisuje všude na světě.
Myslím, že to bude spíš jen o tom zvyku a pokud někdo nemá o auta zájem, tak mu to může i vyhovovat. Mám aktuální domácí zkušenost - vybírali jsme pro ženu nový hatchback nižší střední v automatu a ze všech aut to vyhrála hybridní Corolla, protože se ji líbilo, jak pořád jede, “neřadí” a nevytáčí se úplně nahoru motor. Byla auta, která se ji líbila více, ale nakonec chtěla projev Toyoty. Já osobně mám radši “klasiku”, ale někomu to prostě vyhovovat může.
Řekněme, že vkus každého je trochu jiný. Průser je, že ostatní se na to musí občas koukat. Naštěstí ikdyž bude na našem trhu relativně úspěšné (jelikož se u nás najde stále dostatek "kolotočářů"), tak to snad nebude každodenní záležitost. A v Číně, tam ho budou dozajista milovat.
Plačící dcerka mi připomněla aktuální situaci u nás. Rover sice není na prodej, ale vrací se ke svému původnímu účelu, jelikož jsem jej před lety kupoval pro otce jako dárek k padesátinám. Tehdy jej používal asi půl roku a pak přišla blbá nálada a že v garáži chce radši mít svoje béžové Volvo, než zelený kabriolet, tak skončil na pár let u mě. Letos si ale pár jeho kamarádů pořídilo různé provozy bez střechy a nehledě prorezlých prahů (u těch, kteří mají Miatu) vyváží vesele partnerky po okolí. Takže ni u rodičů začala tendence k zajištění nějakých necek, tak jsem jim připomněl, že jedno kabrio už mají. Dcerka nebyla nadšená, jelikož v Roveru strávila hodiny hraním a společné vyjížďky bez střech milovala, ale nakonec jsem ji slíbil, že pro ni koupím její vysněnou dodávku (jo, má zvláštní vkus). Naštěstí stále zůstane možnost si Rover kdykoliv zase projet.
Nepředpokládám, že by PHEV byl v první řadě. Spíš zruší bezplatné parkování pro všechny. Kontrola je automatická přes formát SPZ a ten mají PHEV i BEV stejný (sám jsem využíval jak na PHEV Superbu i eGolfu). Samozřejmě lze to ještě pořešit registrací jednotlivých SPZ, ale tam už to vede jednoduše na platbu pro všechny.
Jelikož aktuálně hledám nový benzínový HB v automatu pro ženu, tak mám ceny nastudované. Fiat sice udává ceníkovku okolo 800k, ale reálně jako skladovky jsou v rozmezí 530-670k. Není to málo, ale tak šílené jako ceník to není. I tak si myslím, že to s prodejem v porovnání s konkurencí (lepší a za podobné peníze) nebude zrovna slavné.
Já to měl kdysi v Yarisu. Člověk si zvykne na cokoli a nějak zásadně mě to neobtěžovalo, ale stejně bych byl tehdy radši, kdyby měl Yásir klasické řešení, které je jednoznačně lepší.
Poslední komentáře
- afro-r1, u blogu M135i - Full BMW experience
Rozvrtat odladeny motor a jeho periferie kvuli par konim navrch?... - krab, u blogu M135i - Full BMW experience
Budu rád za pokračování, jako asi všichni. Až takovej konec... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Kdyz uz by nevadily emise a bezpecnost stare verze, zarizne jeji... - Michal88, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Elektrická... Dopadne to, jak Fiat s pětikilem. Úspěšnou... - Rob, u blogu M135i - Full BMW experience
Sázej to sem, velice dobré čtení. Díky za něj - sheogh, Report z Kafe&Kár Brno vol.48 + pozvánka...
Jeste by mohl byt "zimni special" presne tu (az napadne... - gathis, u blogu Zpátky do autominulosti......
Svět se hrozně změnil. Je to vidět i na prezentaci automobilek,... - sheogh, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Zase krabice s pruzory misto oken, priste bude periskop? Jinak... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Coze? Prolomit dogma cislo 1 designu soucasnych aut: vsechna... - mariov8, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací"... - Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse....
Poslední inzeráty
1988 rok výroby
130 koní výkon
6 217 ccm objem
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů