načítám data...

kotzitzaq

JménoJan Petr
BydlištěPraha 10
Registracepřed 6.4 rok.
Poslední aktivitapřed 17.7 hod.
Komentářů u článků255
Pozitivních komentářů u článků126
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

kotzitzaq
26. března 2024, 18:17
0
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Někde mi to vyhodilo obrázek sedačky se třetím pásem, ale když se dívám na detail, tak je to evidentně dodělávka. Takže mea culpa, Funka je 2+2

kotzitzaq
26. března 2024, 07:13
0
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Z tradičních kabrioletů toho asi moc nebude. Z netradičních to může být Felicia Fun (ale je to cabrio?) a nebo celá řada aut s plátnem na střeše ve stylu zmiňovaného DS3 - VW Polo, Felicia Bluesky a hlavně z této skupiny skutečně pětimístné Berlingo, nebo Kangoo první generace.

kotzitzaq
08. března 2024, 15:19
0
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Jo Fabie MC je možná trochu urážka, ale ony jsou to naháče skutečně základní třídy s lehce sportovním nádechem. A žádný warm-hatch mne v tu chvili nenapadal :-). K hot-hatchi bych potom přirovnal tu Aprilii, případně tvůj Triumph. To už nabídne dost zážitků i na okruhu a současně je to použitelné daily. A uznávám 600 ccm sporty jsou asi lepší přirovnání ke Catu z hlediska výkonu, jen už se jich moc na trhu nových nenajde.

kotzitzaq
06. března 2024, 18:04
0
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Hmm...jako motocyklová obdoba Caterhamu by asi něco bylo, ale nějak zásadně levnější to nebude. Ony ty kusy co jsou uvedeny v článku (tedy mimo Aprilie) nejsou v rámci motocyklového světa žádné velké sporťáky. Spíš takové jednodušší univerzály vhodné i pro začátečníky s lehkým sportovním nádechem. Ze světa aut bych to přirovnal k takové Fabii Monte Carlo. A Cat stojí víc, než taková Fabie. V minulosti by takovou obdobou Caterhamu byly ostré dvoutaktní stopětadvacítky - výkon okolo 30 koní, suchá hmotnost pod 130 kg. V přímém směru to není nejrychlejší, ale v zatáčkách to potrápilo mnohem silnější stroje. U nich nebyl ani tak problém v pořizovací ceně, ale v provozních a servisních nákladech. Poslední mohykáni této kategorie (Cagiva Mito, Aprilia RS 125) se ale nevyrábí už více než 10 let. Dnes by to nahradila asi kategorie sportovních motorek s objemem okolo 400 ccm, ačkoliv ve srovnání s dvoutakty jsou to zásadně kompromisnější stoje - z toho lepšího např. KTM RC 390 (stojí cca. 170k) na druhém konci její čínská sestra CF Moto 450 SR (okolo 140k), příp. 300 SR (lehce pod 100). Co se ušetří na velikosti se nacpe do komponent (podvozek, brzdy).

kotzitzaq
05. března 2024, 16:48
5
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

No a za 1/3 té částky je možné koupit starší “litrové kladivo” v použitelném stavu, které ve zrychlení anihiluje 99,5% aut na českých silnicích a s maximálkou přesahující gentlemanskou dohodu výrobců z Německa. Takže záleží jen jak rychle a za kolik chce pán umřít :-D.

kotzitzaq
04. března 2024, 16:04
0
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Uznávám, že Tuono je technicky asi největší pecka, ale já se na okruh nedostanu a jelikož jsem klasický m*dal, tak ani na okresce jeho výhody nevyužiju. Potřeboval bych něco univerzálnějšího. A když projdu list, tak Čínu nějak nedokáži překousnout, čtyřválec jedině velký, malé mne neberou, Hornet mne od začátku nějak nezaujal, ER6 (pardon Z650) jsem měl a je to na mou postavu příliš malé (což bude i MT07), Triumph asi bude fajn, ale já chci jezdit, ne opravovat :-), a SVčko mám teď jen starší a pod polokapotkou schovává záživnější litr (ale podvozkově a brzdami je to stejná bída). Takže zůstává GSX-8S, která se mi vzhledově vůbec nelíbí, ale asi by byla mou volbou. Má sice papírově nižší výkon, a je trochu při těle, ale údajně motor tahá moc hezky. A trestuhodně chybí dole v tabulce :-D

kotzitzaq
02. března 2024, 12:29
1
Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Myslím, že spolehlivou alternativou by mohla být US-Asijská MPV - Toyota Sienna, Honda Odyssey, teoreticky se občas najde Kia Sedona/Carnival. Jen se to bude hůře shánět a servisovat. Variabilita je potom trochu po americku odlišná (stejně jako u Voyageru).
Větší výběr by byl o velikostní třídu níže, ale tam to nebude plnohodnotně sedmimístné a zřejmě velikostně nedostačující.

kotzitzaq
13. února 2024, 20:55
1
Na jaké obyčejné či nudné auto nedáte dopustit?

Kdysi jsem měl delší dobu služebák na servisu a jako náhradní auto jsem dostal VW Jetta - byla to myslím 6. generace (ta poslední co se prodávala v EU). Byl to myslím jen 1,6 TDI bez nějaké extra výbavy, ale to auto jsem si za ty cca. 2 týdny zamiloval. Ano bylo díky svému určení pro US trh (a původu v Mexiku) neskutečně jednoduché a přímočaré, ale na druhou stranu velice funkční a neobtěžující.

kotzitzaq
13. února 2024, 07:42
1
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

Jasně 406 coupé je moc pěkný auto, ale Italové měli také výhodu dobrého základu. Už základní sedan byl ve své době velice pohledný kousek. Co přišlo v další generaci už bylo znatelně horší (bohužel ve všech ohledech).

kotzitzaq
08. února 2024, 07:14
1
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Když si pročítám doporučení, tak se už nedivím oblibě SUV a crossoverů. Po Praze se pohybuji denně (obvykle ničím terénním - silniční motorka, nebo bestseller z Jungbunzlau, případně manželčina Corolla, která má přední nárazník proklatě nízko) a nikdy jsem nepocítil potřebu něčeho nazdvihaného. Asi jsem už v životě projel moc špatných cest, ale Praha mi přijde naprosto v pohodě.

kotzitzaq
06. února 2024, 19:35
1
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Já jezdil téměř daily do kanceláře, akorát ze Strašnic vyrážím. S ohledem na modrý zóny předpokládám, že v práci je parkování vyřešeno, ale i tak bych volil nějakou malou nákupní tašku. Parkovat při pojížďkách cestou do/z práce malý auto je vždy praktičtější. Takže v podstatě to, co zaznělo - MiTo, F500, Mini, nejsem si jist, jak fungovala dvojspojka v Renaultu Clio RS (a jak prkenný je jeho podvozek), Polo GTI, nějaká svižnější Fiesta apod. Sám jsem stejně přesednul na motorku a nakonec změnil práci, abych žádnou kancelář neměl :-)

kotzitzaq
27. ledna 2024, 10:57
0
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Tak to zase nestíhám inflaci. Loni si kolega kupoval jednu z posledních skladovek Grand Spacetoureru 2.0 HDI/automat a vešel se do 800k za nové auto (vč. DPH, byl to soukromý nákup). Ono stejně v Čechách bude problém mladou ojetinu najít. Tím, že se nová MPV nedělají je nebudou ani majitelé pouštět. Zvlášť ne ty mladé a pěkné kusy.

kotzitzaq
26. ledna 2024, 07:12
0
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Zadavatel má limit 800k CZK, ne 8k EUR, takže do limitu by se jich vlezlo dost. Jen ani ten C4 GrandSpaceTourer není s ohledem na místo vzadu plnohodnotná náhrada (nicméně z aktuálních možností patří k tomu lepšímu). Konkurencí Espacu (i prostorovou) byly Eurovany (tedy Peugeot 807, Citroen C8 atd.), ale ty bohužel přímého nástupce neměly.

kotzitzaq
25. ledna 2024, 15:22
5
Ptejte se: Co nejnovější velké MPV

Ono právě z motorizací u 5008 není moc z čeho vybírat:
Oturbená 1,2 96 kw x Oturbená 1,2 s elektromotorem 100 kw a poddimenzovaná nafta 1,5 96 kw. Prázdné auto asi OK, ale na plně obsazené sedmimístné auto tam není ani jedna dobrá volba.

kotzitzaq
13. ledna 2024, 07:34
5
Kia EV6 GT: Elektrické sportování

Já bych ho až tak za tu kyselost nemínusoval. Ono to bohužel posledních pár dní opravdu nepřipomínalo klasického Autíčkáře:

kotzitzaq
20. prosince 2023, 16:22
0
Autíčkář se ptá: Kupujete podle auta stejného vzoru, anebo berete pokaždé něco úplně jiného?

Soukromá auta jsou naprosto bez systému a kupována dle aktuální potřeby:
Yaris - jednoduché a spolehlivé první auto pro studenta
Rover 216 Cabrio - kupován jako dárek a neplánovaně u mě zůstal déle
Felicie - dělník, bordelkára a mula za vražedných 1.500 CZK
Citroën C3 - první nové pro ženu
A teď jsme jako náhradu C3 objednali hybridní Corollu HB, opět volba mé ženy.

Služební nejsou tak úplně moje volba a je to tam výrazně stabilnější a nudnější: Octavia, Octavia, Octavia, Octavia, Superb, Octavia a příští rok bude následovat Passat.

U motorek to vyhraje vždy něco v původním stavu bez tuzingu s výrobou okolo roku 2000 (všechny za posledních 20 let byly v rozmezí 98-06). Teď aktuálně Suzuki SV 1000 S z roku 2003.

kotzitzaq
14. prosince 2023, 10:25
0
Pět věcí které zatím nepřinesla současná retro vlna (ale měla by)

Strašně moc bych potřeboval malý otevřený picku-up s třímístnou lavicí. Něco jako Peugeot 504 pickup (nebo by to mohl být přímo ten, ale jeho dostupnost v Evropě je dost limitována a tahat auto ze severu Afriky nejde). Samozřejmě vím, že různá Berlinga, Connecty a Kangoo se dělají se třemi mîsty, ale to není ono a Ameriky jsou velké.

Ze současných “osobáků” na trhu má tři místa vpředu snad jen Defender a to ještě není tak úplně bench seat.

kotzitzaq
06. prosince 2023, 11:50
0
Nad dodávkami Stellantisu Slunce nezapadá, aneb badge-engineering level over 1000

Opel Movano tam je - ten už je z důvodu Stallantisu (a jeho odkupu Opelu) taky “Ducato” a ne Master.

kotzitzaq
05. prosince 2023, 17:17
2
Maserati Birdcage 75th: Náznak budoucnosti s úctou k minulosti

Třeba by to šlo homologovat jako motorka, traktor, nebo rolba 😁

kotzitzaq
28. listopadu 2023, 07:23
0
MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye technikou, na který nezbyly peníze

MGB a MGF byly lehké britské roadstery. Cyberster je čínský (elektro)roadster vážící téměř jako dvě MGF. Tam moc návaznosti nevidím. Nicméně dle výbavy a pohonu by ani EX-E v případě realizace nebylo právě lehkonohé, takže tady by jisté společné znaky byly. Je trochu smutné, že koncepty roadsterů byly v minulosti poměrně obvyklé (evidentně i u značek majících primárně jiné starosti). Na každém autosalonu se něco našlo u několika automobilek. Za letošní rok jsem našel jen tři - Triumph TR25, Nissan Max-Out a Polestar. O dnešní sériové produkci těch relativně dostupných už asi nemá cenu mluvit vůbec - zůstala snad jen MX-5 a s odřenýma ušima Z4.

kotzitzaq
23. listopadu 2023, 22:07
0
Ptejte se: Existují ještě levné jednoduché kombíky?

K tomu pekelníkovi z prvního příspěvku by šel přidat i další satanáš - jeho bratr z Francie v podobě Peugeotu 2008. Ale všechny tyto SUV/Crossovery nemají reálně nějak velký kufr. Těsně pod 500k lze sehnat skladovku v článku doporučované kombíkové Kia Ceed, ale s motorem 1,5T (118kw). A to by byla na cestování zásadně lepší volba.

kotzitzaq
19. listopadu 2023, 08:11
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

Subaru Outback - velký kombík, 4x4, v dobrém stavu relativně spolehlivé a odolné, pohodlné. A mimo Afriky by ani případný servis nemusel být všude jinde na světě problém.

kotzitzaq
19. listopadu 2023, 08:08
3
Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

Taky mne v hlavě rezonovala celou dobu Toyota. Ale Hilux i Landcruiser budou drahé, takže nejlepší variantou je Corolla. Ta se najde a uservisuje všude na světě.

kotzitzaq
28. října 2023, 12:11
1
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

Myslím, že to bude spíš jen o tom zvyku a pokud někdo nemá o auta zájem, tak mu to může i vyhovovat. Mám aktuální domácí zkušenost - vybírali jsme pro ženu nový hatchback nižší střední v automatu a ze všech aut to vyhrála hybridní Corolla, protože se ji líbilo, jak pořád jede, “neřadí” a nevytáčí se úplně nahoru motor. Byla auta, která se ji líbila více, ale nakonec chtěla projev Toyoty. Já osobně mám radši “klasiku”, ale někomu to prostě vyhovovat může.

kotzitzaq
26. října 2023, 08:59
2
BMW XM: Mr. Beast

Řekněme, že vkus každého je trochu jiný. Průser je, že ostatní se na to musí občas koukat. Naštěstí ikdyž bude na našem trhu relativně úspěšné (jelikož se u nás najde stále dostatek "kolotočářů"), tak to snad nebude každodenní záležitost. A v Číně, tam ho budou dozajista milovat.

kotzitzaq
24. října 2023, 07:41
0
Prodej mého SLK – loučení jako s členem rodiny

Plačící dcerka mi připomněla aktuální situaci u nás. Rover sice není na prodej, ale vrací se ke svému původnímu účelu, jelikož jsem jej před lety kupoval pro otce jako dárek k padesátinám. Tehdy jej používal asi půl roku a pak přišla blbá nálada a že v garáži chce radši mít svoje béžové Volvo, než zelený kabriolet, tak skončil na pár let u mě. Letos si ale pár jeho kamarádů pořídilo různé provozy bez střechy a nehledě prorezlých prahů (u těch, kteří mají Miatu) vyváží vesele partnerky po okolí. Takže ni u rodičů začala tendence k zajištění nějakých necek, tak jsem jim připomněl, že jedno kabrio už mají. Dcerka nebyla nadšená, jelikož v Roveru strávila hodiny hraním a společné vyjížďky bez střech milovala, ale nakonec jsem ji slíbil, že pro ni koupím její vysněnou dodávku (jo, má zvláštní vkus). Naštěstí stále zůstane možnost si Rover kdykoliv zase projet.

kotzitzaq
23. října 2023, 14:58
0
Kia Sorento: Která verze dává největší smysl?

Nepředpokládám, že by PHEV byl v první řadě. Spíš zruší bezplatné parkování pro všechny. Kontrola je automatická přes formát SPZ a ten mají PHEV i BEV stejný (sám jsem využíval jak na PHEV Superbu i eGolfu). Samozřejmě lze to ještě pořešit registrací jednotlivých SPZ, ale tam už to vede jednoduše na platbu pro všechny.

kotzitzaq
19. října 2023, 09:05
0
Fiat Tipo 1.5 GSE MHEV: Bitva starých a nových pořádků

Jelikož aktuálně hledám nový benzínový HB v automatu pro ženu, tak mám ceny nastudované. Fiat sice udává ceníkovku okolo 800k, ale reálně jako skladovky jsou v rozmezí 530-670k. Není to málo, ale tak šílené jako ceník to není. I tak si myslím, že to s prodejem v porovnání s konkurencí (lepší a za podobné peníze) nebude zrovna slavné.

kotzitzaq
05. října 2023, 22:02
0
Volvo EX30: Nejmenší Volvo se představuje

Já to měl kdysi v Yarisu. Člověk si zvykne na cokoli a nějak zásadně mě to neobtěžovalo, ale stejně bych byl tehdy radši, kdyby měl Yásir klasické řešení, které je jednoznačně lepší.

kotzitzaq
25. září 2023, 21:19
3
BMW M3 Competition Touring: Asymetrický kombík

Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného überauta si říkám, že pro zábavu na běžné silnici a venkoncem i každodenní použití by bylo lepší mít o 150 koní a 300 kilo méně. Zvlášť u BMW - těžkotonážní rakety s drtivým zrychlením v přímce byla vždy spíše doména Mercedesu (tím nechci říct, źe pochybuju o schopnosti aktuálního M3 zatáčet, ale 2 tuny???).

kotzitzaq
13. září 2023, 20:53
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

Z těch dobrých bych aktuálně zvolil asi adaptivní světla. Jet pořád na dálkový (a občas sledovat kvalitu “stínování” protijedoucích) je super. Potom je fajn zmiňované sledování mrtvého úhlu a asistent na vyparkování. A nikdy jsem si to nemyslel, ale couvací kamera je taky fajn - ale primárně na podélné parkování u obrubníku.

Adaptivní tempomat mě nikdy neoslovil (používám jen v kolonách), udržování v jízdních pruzích je defaultně off (ikdyž na dálnici povětšinou funguje) a co se týče upozornění na rychlost, tak jsem měl v posledních dvou autech čtení dopravních značek (samozřejmě pouze se zobrazením aktuálního limitu na budících) a pokud ty asistenty budou “vnímat” okolí, jako tento systém, tak to bude totální tragédie. Častěji ukazoval chybnou hodnotu, než byla právě platná a byl občas schopen chytnout i “omezení” z plakátu vedle silnice (třeba Besipu), nebo z návěsu kamionu. Konec omezení rychlosti nedokázal identifikovat téměř nikdy.

kotzitzaq
30. srpna 2023, 13:50
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Přidávám se k volbě méně vybaveného většího auta. Ale asi záleží, jak kdo auto používá. Při nájezdu 50-60k ročně preferuji pohodlí a to je u většího auta lepší. Před pár lety jsem předsedal z Octavie Scout vybavené formou Ctrl+A (tehdy Octavie za ceníkovku 1,1 mil. byla úlet, dnes je to bohužel téměř běžná specifikace) do průměrně vybaveného Superbu za stejnou cenu a ten komfort byl jinde.

kotzitzaq
30. srpna 2023, 11:21
1
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Nemám v lásce SUV, takže jen kombíky - Fiat Tipo Combi Red má celkem dobrou výbavu, něco co se nazývá Cross paket, benzínovou 1,5T MHEV/automat a je v akci přesně za 750. Ale to jen v případě, že by moc vadil ten litr ve Focusu, který asi jinak bude lepší auto. A nebo obvious choice v podobě Octavie s paketem pro špatné cesty, ale ta bude za 750k obsahovat jen tu nejnutnější základní výbavu (ale byla by s tažným a to se při první opravě na chatě bude hodit a opravy přijdou….mám to vyzkoušený ;-)).

kotzitzaq
28. srpna 2023, 16:46
0
Které automobilové trendy chcete vidět v plamenech?

Jo....spíš by tam patřilo cenu nechat (nebo zvýšit) a výrobní náklady sesekat ideálně pod minimum :-)

kotzitzaq
23. srpna 2023, 09:24
1
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Samozřejmě, že chybovost výpočtu na jedné nádrži bude vysoká. Ale moje data jsou za cca. 400.000 km. A to už je statisticky tolik hodnot, že vliv těchto proměnných lze zanedbat ;-)

kotzitzaq
22. srpna 2023, 09:41
0
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Palubní počítače u VW jsou všeobecně spíše generátory náhodných čísel. Dokonce u O3 mi přišel rozdíl oproti tankování tak velký, že jsem začal používat ze zvědavosti spritmonitor a dlouhodobě tam byl rozdíl o cca. 0,8 l/100 km (ověřeno na třech autech, všechny 2.0 TDI 4x4 v automatu - všechny v reálu okolo 6,6 l/100 km, BC pod 6). U O4 je to trochu přesnější, ale stále tam je nějakých 0,3-0,4 l/100 km chyba (tady to mám ale ověřeno jen na jednom autě, 2.0 TDI automat - jezdím v reálu okolo 4,5 l/100 km, BC 4,1).

kotzitzaq
19. srpna 2023, 11:05
1
Piaggio MP3 530hpe Exclusive: Automobil mezi skútry

Nejel jsem sice na MP3 v 530, ale předpokládám, že proplétat se provozem bude jen blok v hlavě, jelikož to působí mohutně. Protože nejširším bodem na motorce bývají řídítka a ta se zase tak zásadně neliší. Sám jsem cca. 10 let projížděl Prahu na motorce s řadovým čtyřválcem o objemu malého auta (dnes už možná i nižší střední) v rámu napříč. Rozměry až na nějaké milimetry byly podobné, jako u tohoto Piaggia. Teď asi dva roky jsem na tento účel pořídil dvouválec s polovičním objemem, který působí jak motorka pro hobita a ano, proplétá se lépe, ale hlavně díky nižší hmotnosti. Tam, kde jsem se neprocpal s velkou motorkou to s malou nezvládnu taky. Protože rozdíl v šířce je cca. 4 cm. A porovnání této vzducholodě s miniaturní Vespou znamená cca. 10 cm. Neříkám, že to nic neznamená, ale vidím celkem často MP3 i s větším objemem, jak se elegantně protáhne mezi auty.

kotzitzaq
15. srpna 2023, 11:43
2
Designér Jozef Kabaň: Ne vždy se to povede, ale nápady a odvaha mu nechybí

Mně osobně zrovna čtyřková Octavie moc nesedí. Chápu, že je tam nějaká návaznost na předchozí generace, požadavky na bezpečnost, prostor a hlavně aerodynamiku (která je u ní velice povedená), ale výsledek je bohužel poměrně odpudivý - taková směs Hyundai a v případě kombíku také Fiatu Tipo. Tedy zvenku nepěkná, ale funkční.
Design interiéru mi naopak oproti poněkud smutně a i ve vyšších specifikacích chudě vypadající trojce nikterak nevadí. Druhou otázkou je ergonomie, která je v tomto případě tragická. Tedy uvnitř celkem pěkné, ale totálně nefunkční :-).

kotzitzaq
09. srpna 2023, 08:52
0
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Otázkou bude životnost airbagu. Je projektována na 10-15 let. Asi ještě bude i po 20 letech funkční, ale spoléhej se na to. Dokonce jsem někde viděl srovnání crash testu prvního faceliftovaného Meganu a Renaultu 19. A protože tam nezafungoval airbag, tak paradoxně ta 19 dopadla lépe, jelikož všechny zádržné systémy s arbagem nepočítaly, narozdíl od toho Meganu.

kotzitzaq
09. srpna 2023, 08:48
3
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Udržet jakýkoliv Range Rover při životě je poměrně náročná výzva, nejen ten starý :-D. Jinak z osobní zkušenosti mohu říci, že ideální starší auto je to, na které jsou alespoň dostupné díly - nejčastěji asi na němce, američany a možná něco na italy a na auta, která se vyráběla ve velkých počtech (sehnat něco na klasické Mini, MGB, nebo třeba i ten Range Rover lze, ostatní britské značky jsou celkem peklo).

kotzitzaq
07. srpna 2023, 09:48
1
Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?

Já to měl s Yarisem v kombinaci za nějakých 5,5 litru. Žena teď dráždí každý den její benzínový Citroen C3 s automatem 50 km po Praze a jezdí do 6 l/100 km. Nemyslím si, že by diesel byl se spotřebou nějak zásadně níže (OK, moje služební auto s 2,0 TDI EVO umí jezdit za 4,5, ale tady to bude něco staršího), takže rozdíl bude spíš v poměru ceny nafty a benzínu. Navíc to bude řešení na rok? To najede tak 30.000 km, při spotřebě okolo 5,5 l/100 km je to 1.650 l paliva, při rozdílu 3 CZK/l je to 4.950 CZK. To se do staršího dieselu pustí při první drobné závadě násobně více. A kdyby bral diesel o půl litru méně, tak se rozdíl zvedne dalších cca. 5.500 CZK. Což pořád je u staršího dieselu s jeho trojbojem vstřiky/turbo/dvojhmota celkem rychle spotřebovaná částka.

kotzitzaq
06. srpna 2023, 19:19
4
Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?

Na tyhle přískoky bych volil do začátku malý auto. Sám jsem jezdil něco podobného (50+50 km práce/zpět a občas dálničních 200 km k rodičům) Yarisem a bylo to naprosto v pohodě. Na 30 km se v zimě diesel ani nezahřeje a 60 km je na hraně. Pokud bude trvat na větším autě, tak při dnešních cenách to bude buď něco neobvyklého (a neoblíbeného), co se bude po roce/dvou blbě prodávat, nebo v případě Octavie/Superbu/Passatu apod. vrána před smrtí. Ceny jsou dnes vysoko. Na dolním limitu 40k je to spíš něco na dojetí na stavbu, než na daily. A jízdní komfort menšího auta v dobrým stavu bude ve finále lepší, než u většího vylítanýho verglu.

kotzitzaq
06. srpna 2023, 00:02
2
Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?

Nevím, co přesně znamená, že to má daleko. Pokud je to do stovky, tak se to dá přežít i s menším autem, pokud nad, tak ho to daily dojíždění bude štvát téměř s jakýmkoliv autem. Při těchto podmínkách bych šel cestou menšího, jednoduššího a co nejmladšího benzíňáku - Corsa, Fabie, 208, Rio, božemůjjátonemůžunapsat ix20, nebo pokud je to do 50 km klidně ještě menší Pandu, i10, Ford Ká a jakmile se trochu opeří (což by jako doktor snad mohl v přijatelném čase), tak koupit něco “normálního”. Malý auto do deseti let věku se bude následně i lépe prodávat, jak vydechlá dvacetiletá Okyna (jen u ix20 bude muset hledat důchodce), bude celkem spolehlivé a úsporné, pokud to nebude nějak zásadně honit.
PS: Polo neuvádím - je sice dobrý, ale obvykle i dost drahý

kotzitzaq
05. srpna 2023, 13:24
1
Speciální edice Plurielu: Otevřená C3 stylovkou?

Chjo…jsem jako obvykle po přečtení článku o této obskurnosti zamířil na Bazoš a zjistil, že je teď jedna D&G v naftě na prodej :-D

kotzitzaq
02. srpna 2023, 22:55
8
SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI Style: Cenová bomba s minimem vad na kráse

Ať máš rád Čínu nebo ne, SsangYong je Jižní Korea.

kotzitzaq
03. července 2023, 09:57
1
Dacia Spring Cargo: Asijský sen o elektromobilitě pro každého

Původní e-Up byl na zásadně lepším základu, ale díky extra malé baterie ještě hůře použitelné auto. Po instalaci větší baterky (současně s příchodem el. citigo) už to bylo zásadně lepší auto, ale koncern je prodával se ztrátou. Bylo to na vylepšení image po dieselgate a na snížení flotilových emisí. Proto třeba to elektrické citigo se prodávalo jen krátce (to stálo zpočátku okolo 500k čechokreditů, e-up byl po celou dobu okolo 650k) a e-Up se často vyřazoval z nabídky (aby se po pár měsících na chvilku vrátil).

kotzitzaq
28. června 2023, 13:45
2
Rolls-Royce Hyperion: Unikátní možná až moc

Jinak řečeno profilu Duesenberg SJ Roadster, zezadu Lexus SC, zepředu Rolls-Royce z Wishe :-)

kotzitzaq
16. června 2023, 12:21
1
5+1 důvod, proč miluju Daihatsu Tanto

Sice jsem měl Fiat 500 jen několikrát z půjčovny v Itálii, ale troufám si říci, že ani jízdně by nezklamal. Je to takové malé veselé kůzle (a to jsem měl vždy jen základní 1,2). Taky ho mám rád.

kotzitzaq
09. června 2023, 06:44
0
Mazda CX-5 E-SKYACTIV G 194 Takumi: Na druhý pohled

Asi jsem konzerva ale mě osobně by jednodušší infotainment neurážel ani u auta za x milionů. Naopak po přečtení testu jsem se zamýšlel, kolik funkcí vlastně reálně používám. Dočasně jsem přesedl do čtvrté iterace bestselleru z AZNP, takže jsem nucen využívat dotyk více, než by mi bylo milé, ale i přesto užívám pouze následující:
1. Klimatizace/Topení - protože to jinak nejde a doufám, že až si na podzim budu objednávat nové auto, stihnu ještě stávající Superb a jeho staromódní kolečka (bohužel firemní VW Group policy).
2. Apple CarPlay - kde přepínám mezi telefonem, navigací skrze Waze/Google maps a občas nějakou podcastovou aplikací - což je pouze ovládání telefonu a ne samotný infotainment auta.
3. Občas se mrknu na data z palubního počítače - taková moje guilty pleasure.
4. Zobrazení parkovací kamery, což opět není infotainment, ale pouze využití displeje.
5. Tu a tam si přepnu z telefonu na rádio.

Lane assistant lze naštěstí vypnout skrze volant a start&stop jsem (ač trpím při každém startování motoru) jsem přestal vypínat, jelikož na to není dedikované tlačítko a dělat tři kliky v systému, jehož rozběh po startu lze počítat na století, jsem postupem času vzdal. Mám jenom jedny nervy. Zbytek funkcí, animací, barev a všeho je mi tam, kde záda ztrácejí své slušné jméno a domnívám se, že bych je nepoužíval ani v případě vozu se systémem poněkud povedenějším, než má aktuálně VW Group. Po daily autu potřebuju aby mě především vozilo.

kotzitzaq
06. června 2023, 12:06
7
Ford 021C: Sympatický prcek do města, který šanci nedostal

Spíš v tom vidím hezkou inspiraci UK Fordy za přelomu 50. a 60. let. Konkrétně Anglia/Perfect 100E.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem