načítám data...

kotzitzaq

JménoJan Petr
BydlištěPraha 10
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 hod.
Komentářů u článků44
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

kotzitzaq
24. září 2021, 19:34
2
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Už na Autíčkáři jedna byla, ale sehnat nějakou nezrezlou bude zázrak:

kotzitzaq
24. září 2021, 09:45
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Před pár lety byly okolo kila, teď už 300+. Navíc obvykle na veteránských značkách, což cesty do zahraničí taky neulehčí.

kotzitzaq
24. září 2021, 07:21
3
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

A ty mezi ovcema jsou Volva C303. To by měli spravit i jinde, než jen na Ukrajině.

kotzitzaq
23. září 2021, 22:01
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

U offroadů mi nepřijde prostor uvnitř nějak zásadně lepší, než u většího kombíku. Takže to směřuje spíš MPV (lepší daily), nebo dodávka (víc místa). A někde mezi je trojice Scudo/Jumpy/Expert, která mi nepřijde jako špatná volba. Nebude to sice 4x4 (těch od Dangelu je málo, ale to v tom rozpočtu nebudou ani VW, MB, nebo Ford) a mají spoustu plusů. Málo reznou (oproti VW, MB, Ford), budou levnější (proti VW, MB) a neslyšel jsem, že by na nich něco zásadního odcházelo (zdravíme Ford 2,2 TDCi - i těm v Boxerech a Jumperech, nebo převodovku a motor 1,9 dCi v Traficu).

kotzitzaq
23. září 2021, 10:23
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Stejný to bude s Hyundai Starex - všechny budou zrezlý na prach. Na bazoši se teď válí jedna Toyota Hiace 4x4, dokonce dlouhá. Ale je to plechová dodávka a dodělávat do okna + sedačky bude dalších pár desítek tisíc (a navíc je z toho v té chvíli projekt :-)).

kotzitzaq
20. září 2021, 22:36
1
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Porucha - jel jsem na otočku na jednání do Milána a při návratu zpět mi na necelý rok starém národním pokladu jménem Octavia odešla vodní pumpa. Za daných podmínek jsem z toho opravdu nebyl nadšený a dorazila mě Škoda Auto, která mi druhý den oznámila, že potřebují 2-3 dny na rozhodnutí, zda to nechá opravit v Itálii, nebo nechají auto odtáhnout do ČR. Sedl jsem na letadlo a nechal chlapce, ať si to pořeší (bylo to náhradní vozidlo). Do ČR se to auto vrátilo asi za měsíc.

Nehody mám v jedné stopě. Jsem úspěšný - na co jsem sedl, to jsem vyválel. Naštěstí nikdy nic vážného, ale řešit prodřené hliníkové víko skrz které teče olej v Tunisku byla taky zábava.

kotzitzaq
19. září 2021, 21:57
3
Pět nejnesmyslnějších aut

Mně připadalo, že Bora a Golf 4 měli naprosto stejný interiér. Jen Bora se obvykle kupovala ve vyšší výbavě. Ale mohu se mýlit, moc jsem se v nich nepovozil. Ale jezdil jsem docela dost s Jettou šesté generace (ta poslední, co se u nás oficiálně prodávala) a ta byla naopak oproti soudobému Golfu uvnitř jak chudý příbuzný. Bylo to auto primárně pro Ameriku a bylo to znát (ale nijak mě to neuráželo, naopak to bylo příjemně jednoduché a přímočaré auto).

kotzitzaq
19. září 2021, 12:33
6
Pět nejnesmyslnějších aut

Ale v článku je zmíněno, že dříve smysl dávala. Nedává smysl aktuálně, kdy jsou v nabídce dvě velice podobná auta, která ji mohou nahradit. A pokud by nebyla v nabídce Scala a Kamiq, tak nebude kombíková Fábie v seznamu nejnesnyslnějších aut. Jak je v závěru uvedeno, trh se mění. Já osobně nejsem fanoušek aktuálních změn a raději bych v nabídce viděl dlouhou Fábii, ale to rozhodnutí proč ne chápu. Na emise se to svede lehce (a nějaký podíl mít mohou), ale primárně je to o zisku. A ten už by na aktuálním trhu tak jistý nebyl (btw jako subdodavatel komponent mám o výrobě Fabie 3 gen. od začátku poměrně přehled a poslední roky to žádná sláva nebyla).

kotzitzaq
18. září 2021, 14:14
4
Pět nejnesmyslnějších aut

Já bych hlavně jako reálnou náhradu kombíkové Fabie viděl spíše Scalu, než Kamiqa (ačkoliv to tak prezentovala Škoda Auto). A ta už by se s novou Fábií kombi rovnala jak cenově, tak velikostně.

kotzitzaq
17. září 2021, 11:16
1
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Kolo už je vyřešený - Němci mají alternativu, kde pedálama roztáčíš alternátor a drátem se to žene do motoru v zadním kole. Má to sice pár kilo navíc, ale zase v ideálních podmínkách je účinnost “jen” o 5-10% horší, než klasika s řetězem. Pokrok holt nezastavíš...

kotzitzaq
16. září 2021, 14:57
2
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Ale ten gravel je evidentně sdílenej (minimálně s tou paní níže).

kotzitzaq
05. září 2021, 21:15
0
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

V 15 klasika v podobě Simsonu, Áčko na Jawě 350 (tam jsem ujel na závěrečkách asi jen 100 m, jelikož jsem je dělal začátkem listopadu a komisařovi byla zima) a v osmnácti Béčko s Kia Pride - alespoň jsem věděl, co si určitě nekupovat. Ale do autoškoly jsem už šel s pár stovkami km za volantem.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 20:35
2
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

To jsme si spíš zvykli, že auta byla v posledních 10 letech vzhledem k příjmům extrémně dostupná a holt ta amplituda dosáhla nejnižší úrovně. O to víc to teď bolí.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 13:03
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Jo...rozměry jsou hodně podobné:
Golf IV L 4.149 mm, W 1.735 mm, H 1.439 mm, rozvor 2.512 mm, kufr 330 l
Fabia IV L 4.107 mm, W 1.780 mm, H 1.460 mm, rozvor 2.564 mm, kufr 380 l
Ale s ohledem na rozvor a kufr hádám, že Fabia bude už lehce prostornější. Je to dost šílený, jak auta rostou.

kotzitzaq
13. srpna 2021, 09:58
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Nová Fabie je určitě větší, než Mk4 Golf. Takže asi i to Polo bude.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:21
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Taky jsem měl kdysi pořádně nadupaný třídvířko Yaris. Byl to sice jen základní litr, ale byl červený s mně bylo 18. Nicméně tohle auto je krásná šílenost a paradoxem dnešní doby je, že takové auto dělá zrovna Toyota.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:16
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Trakce Superbu iV je naprosto tragická. Jezdil jsem posledních 6 let (sice jen Haldex) čtyřkolkami. Tohle auto je tak host se do zenu a nespěchat. Režim sport je tak na předjíždění, nebo najíždění na dálnici. Jinak nemá moc smysl. Radost z jízdy nulová.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:06
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Má 1,8 tuny...není ani lehký, ani agilní. Vím to moc dobře. Na blbnutí to moc není, ale jako přepravní kapsle je to vynikající.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:02
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Můj služebák objednán loni v půlce října a začátkem prosince jsem jezdil. Ale je to iV, tak se možná víc snažili kvůli emisním pokutám :-)

kotzitzaq
06. června 2021, 12:26
14
Alfa Romeo & Carabinieri: Pomáhat, chránit a vypadat sakra dobře

Přesně tohle se mi na Autíčkáři líbí. Zatímco jiné servery hodí (když už si všimnou) zprávu na jeden řádek a dál se věnují detailům příplatkového popelníku nové Fabie, tady to vezmou s plnou parádou.

kotzitzaq
04. června 2021, 06:56
0
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

V tomhle se mi líbí testy, které dělá Rasťo Chvala - bere všechna auta na jeden okruh. Navíc když chce, tak umí jet i úsporně.

kotzitzaq
08. května 2021, 21:20
1
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Já jsem v hodně dobře vybaveném Scoutu předchozí generace najezdil cca. 130.000 km. A ze všech trojkových Octávií (a že jsem s nimi najezdil cca. 400.000 km - to už je nějaká oběť) byl nejpříjemnější. Díky jinému profilu pneumatik a vyššímu podvozku byl relativně pohodlný. Samozřejmě to není teréňák a jeho “off-road” výbava přinášela nejvíce výhod právě ve městě - lépe se s tím vyskakovalo na obrubníky a když se parkovalo čumákem k obrubníku, nehrozila obvykle destrukce předního nárazníku.

kotzitzaq
05. května 2021, 17:37
1
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Ona už v předchozí generaci byla Octavia Scout tou nejlepší “běžnou” volbou (možná ještě benzínové RS mohlo být dobré, ale předpokládám, že těch se v ČR zase tolik neprodalo - kdykoliv vidím RS, tak je to diesel a to je nepochopitelná hovadina).

kotzitzaq
21. března 2021, 11:07
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Dodnes si pamatuji první jízdu na Banditu 1200 (který mi pak vydržel dalších 10 let). Akorát tam to zrychlení nebylo udivující v rozmezí 0-100 km/h, ale až do dvoustovky. Jezdil jsem tehdy Yarisem, takže jsem měl větší motor v motorce, jak v autě.

kotzitzaq
18. března 2021, 22:52
0
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

První, které jsem sám řídil byla dědova Felicie Combi (to mi bylo asi dvanáct, když jsem se učil řídit). První, které jsem používal jako vlastní byla jedna z prvních Toyot Yaris (červená celolak, třídvířko) a tu jsem sedlal asi jedenáct let. A první, kde jsem byl v papírech je Rover 216 Cabrio, který mám dodnes.

kotzitzaq
14. března 2021, 21:20
0
Když se z ženy stane neřízená střela

Lella Lombardi - rád bych napsal jediná žena s bodem z F1, ale nebyla by to tak úplně pravda (byl to půlbod :-))

kotzitzaq
11. března 2021, 13:06
0
kotzitzaq
04. března 2021, 15:05
0
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

Jasný, u Superbu je např. 13 kWh baterie a využitelných je jen nějakých 10,4 kWh, aby se neničila a byla tam i ta zmiňovaná rezerva. Ale i v případě, že nejdeme do té rezervy (zbývá např. 3-5% z té použitelné kapacity), tak se auto chová tak, jak jsem popisoval. Rekuperuje i v momentech, kdy to úplně vhodné není. Nicméně je to technika s omezeným rozsahem vstupních informací a do hlavy řidiče nevidí vůbec, takže je vcelku pochopitelné, že to nebude dokonalé.

kotzitzaq
04. března 2021, 14:21
1
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

Z mé zkušenosti je nutné každý plug-in držet nabitý. Ono by to při jízdě na benzín nebralo nějak zásadně víc, než čistě benzínová verze, ale s vybitou baterkou se snaží obvykle alespoň mírně rekuperovat i v okamžiku, kdy to zrovna vhodné není (tedy alespoň řešení od VW - klidně i na dálnici jízdou do kopce, nebo v případě mírného klesání, které by bylo možné jet bez plynu je nutné lehce přidávat) a potom spotřeba letí nahoru. A ne, není to v režimu B / plné rekuperace.

kotzitzaq
20. listopadu 2020, 08:20
2
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Takže jinak řečeno předface Hyundai Tuscon 1,6TGDI - ten má dokonce rozvor přesně 2,67, veškerou požadovanou výbavu a chybí mu jen 2 cm na celkovou délku (což se předpokládám zaokrouhlí ).

kotzitzaq
13. října 2020, 15:28
0
Letní láska, aneb když se okolnosti sejdou

jj....taky Fiat 500, ale klasická 1,2 FIRE a v Neapoli.

kotzitzaq
26. září 2020, 10:55
0
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Co jsem viděl ve worku projekty, tak 1,5 TSI PHEV je ve vývoji. Ale holt to není tak jednoduchý jen prohodit 1,4 za 1,5. Navíc koncern má evidentně dost starostí i s vývojem jiných záležitostí (EV, ne právě odladěný software atd...).

kotzitzaq
01. září 2020, 16:50
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

OK...bral jsem garáže tak, jak udávají aktuální normy, kde je pro osobáky dána průjezdní výška vrat myslím 197 cm. Uznávám, že starší garáže mohou být poněkud odlišných rozměrů. Sám dodávkou nejezdím, ale strávil jsem víkend v Toyotě Proace (tedy s tím samým autem, jen kratší verze, než testovaný jezevčík) a s velikostí auta jsem nezaznamenal žádný problém (nákupáky, úzké silnice, podzemní parkoviště...vše jak s osobákem). Víc se užitkový původ projevoval na jízdních vlastnostech (na horším povrchu je to strašně uhoupaný/uskákaný).

kotzitzaq
31. srpna 2020, 21:57
-1
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

To, že na vývoj samostatného MPV “střední třídy” jakožto umírající kategorie stratégové moc peněz neuvolní je bohužel smutný fakt. “Musí” se vyvinout mnoho zbytečných SUV a Crossoverů, to dá rozum. Ale argument s velikostí garáže nějak nechápu. Jestli je výška auta 170, nebo 190 cm je z hlediska garáže jedno, šířka 192 cm namísto 182 cm by možná drobnou roli hrát mohla a pokud mám problém s délkou, tak si koupím nejkratší verzi, která je dokonce o pár mm kratší, než původní MPV Zafira ve svém posledním vydání.

kotzitzaq
05. srpna 2020, 07:09
7
Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

Šlo by tesat do kamene....holt se lidi rozlišují na dvě skupiny. Na ty, kteří si myslí, že kabrio je super a na ty, kteří už jej měli. Já jsem z důvodu všech nevýhod kabria přesedlal na léto na motorku - ta umí vše ještě hůře. Ale přesto se hadráka asi nikdy nevzdám.

kotzitzaq
06. dubna 2020, 07:05
1
Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT: Samohybná židlička

Tak ono 50 kw není 80 k. Ten motor má dle údajů Mitsubishi 59 kw (typing mistake). Jinak souhlasím, že cca. 300k za malé auto s automatem a výbavou "to co reálně potřebuješ" je OK. Před pár lety si žena kupovala podobný drbadlo s podobnou cenou, ačkoliv za podobné peníze mohla mít novou kombíkovou Fábii, nebo ojetý Transporter, nebo ještě ojetější BMW 7er :-) . Někdy prostě nepotřebuješ co nejvíc plechu, ale skutečně auto dle svých potřeb.

kotzitzaq
24. února 2020, 13:29
0
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

Kruháče jsou všeobecně tragédie. Když už se odhodlají vjet na kruháč o více pruzích, tak samozřejmě krouží jak satelit po vnějším obvodu, ikdyž jej hodlají opustit téměř ve stejném místě, kde do něj vjížděli.

kotzitzaq
21. února 2020, 08:36
1
Nebojme se používat naše auta k tomu, k čemu jsou určená

Jj....shánět něco na MG/Rover je už celkem problém (zvlášť LHD specifické díly, protože v Anglii jich je ještě dost, ale jinde je to bída). Já už Rover jako daily nemám a je to přesně ta situace, kdy víc stojí v garáži.

kotzitzaq
19. ledna 2020, 14:11
1
Ptejte se: Rodinné auto do města za 200 tisíc

Citroën C3 Picasso - bude sice méně festovni, než VW/Ford/Toyota, ale zase to bude při daném rozpočtu téměř nové auto. Jen benzíny VTi (zvláště 1,6) jsou trochu riziko.

kotzitzaq
06. listopadu 2019, 07:01
0
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Krab ale evidentně myslel Opel GT Speedster postavený na Pontiacu Solstice. Zajímavý tip, jen asi bude trochu hůře k sehnání. A můj tip - jelikož většina dobrých tipů tady již nějak je, tak se vydám směrem k přeci jen trochu vyšším provozním nákladům. Pokud to může být i starší ročník, tak Mitsubishi 3000GT (což bude mít k supersportu blíže i jízdně...minimálně dynamikou). Mělo by být i relativně spolehlivě, ale, pokud se na něm něco podělá, tak to asi bude horší, než u toho Porsche.

kotzitzaq
06. září 2019, 13:51
2
Rover 75: Bitva o Británii

O shánění dílů na Rover něco vím (a to mám naštěstí základ v Hondě Civic/Concerto, což hodně pomáhá). Karosářské díly jsou průser, ale přes e-bay apod. lze ještě z Anglie nakupovat. Největší problém jsou díly specifické pro provoz na kontinentu - např. přední světla pro LHD provedení, to je radost.

kotzitzaq
26. srpna 2019, 17:08
0
Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

Kupoval jsem před cca. 7 lety v Brně. Tak záleží, kam šel ten tvůj.

kotzitzaq
26. srpna 2019, 15:31
2
Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

Až taková vzácnost to není, ale díky pověstné britské kvalitě jich po cestách moc nejezdí (shánění některých dílů je celkem fuška).

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem