
kotzitzaq
Jméno | Jan Petr |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 5.8 rok. |
Poslední aktivita | před 22.3 hod. |
Komentářů u článků | 226 |
Pozitivních komentářů u článků | 114 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného überauta si říkám, že pro zábavu na běžné silnici a venkoncem i každodenní použití by bylo lepší mít o 150 koní a 300 kilo méně. Zvlášť u BMW - těžkotonážní rakety s drtivým zrychlením v přímce byla vždy spíše doména Mercedesu (tím nechci říct, źe pochybuju o schopnosti aktuálního M3 zatáčet, ale 2 tuny???).

Z těch dobrých bych aktuálně zvolil asi adaptivní světla. Jet pořád na dálkový (a občas sledovat kvalitu “stínování” protijedoucích) je super. Potom je fajn zmiňované sledování mrtvého úhlu a asistent na vyparkování. A nikdy jsem si to nemyslel, ale couvací kamera je taky fajn - ale primárně na podélné parkování u obrubníku.
Adaptivní tempomat mě nikdy neoslovil (používám jen v kolonách), udržování v jízdních pruzích je defaultně off (ikdyž na dálnici povětšinou funguje) a co se týče upozornění na rychlost, tak jsem měl v posledních dvou autech čtení dopravních značek (samozřejmě pouze se zobrazením aktuálního limitu na budících) a pokud ty asistenty budou “vnímat” okolí, jako tento systém, tak to bude totální tragédie. Častěji ukazoval chybnou hodnotu, než byla právě platná a byl občas schopen chytnout i “omezení” z plakátu vedle silnice (třeba Besipu), nebo z návěsu kamionu. Konec omezení rychlosti nedokázal identifikovat téměř nikdy.

Přidávám se k volbě méně vybaveného většího auta. Ale asi záleží, jak kdo auto používá. Při nájezdu 50-60k ročně preferuji pohodlí a to je u většího auta lepší. Před pár lety jsem předsedal z Octavie Scout vybavené formou Ctrl+A (tehdy Octavie za ceníkovku 1,1 mil. byla úlet, dnes je to bohužel téměř běžná specifikace) do průměrně vybaveného Superbu za stejnou cenu a ten komfort byl jinde.

Nemám v lásce SUV, takže jen kombíky - Fiat Tipo Combi Red má celkem dobrou výbavu, něco co se nazývá Cross paket, benzínovou 1,5T MHEV/automat a je v akci přesně za 750. Ale to jen v případě, že by moc vadil ten litr ve Focusu, který asi jinak bude lepší auto. A nebo obvious choice v podobě Octavie s paketem pro špatné cesty, ale ta bude za 750k obsahovat jen tu nejnutnější základní výbavu (ale byla by s tažným a to se při první opravě na chatě bude hodit a opravy přijdou….mám to vyzkoušený ;-)).

Jo....spíš by tam patřilo cenu nechat (nebo zvýšit) a výrobní náklady sesekat ideálně pod minimum :-)

Samozřejmě, že chybovost výpočtu na jedné nádrži bude vysoká. Ale moje data jsou za cca. 400.000 km. A to už je statisticky tolik hodnot, že vliv těchto proměnných lze zanedbat ;-)

Palubní počítače u VW jsou všeobecně spíše generátory náhodných čísel. Dokonce u O3 mi přišel rozdíl oproti tankování tak velký, že jsem začal používat ze zvědavosti spritmonitor a dlouhodobě tam byl rozdíl o cca. 0,8 l/100 km (ověřeno na třech autech, všechny 2.0 TDI 4x4 v automatu - všechny v reálu okolo 6,6 l/100 km, BC pod 6). U O4 je to trochu přesnější, ale stále tam je nějakých 0,3-0,4 l/100 km chyba (tady to mám ale ověřeno jen na jednom autě, 2.0 TDI automat - jezdím v reálu okolo 4,5 l/100 km, BC 4,1).

Nejel jsem sice na MP3 v 530, ale předpokládám, že proplétat se provozem bude jen blok v hlavě, jelikož to působí mohutně. Protože nejširším bodem na motorce bývají řídítka a ta se zase tak zásadně neliší. Sám jsem cca. 10 let projížděl Prahu na motorce s řadovým čtyřválcem o objemu malého auta (dnes už možná i nižší střední) v rámu napříč. Rozměry až na nějaké milimetry byly podobné, jako u tohoto Piaggia. Teď asi dva roky jsem na tento účel pořídil dvouválec s polovičním objemem, který působí jak motorka pro hobita a ano, proplétá se lépe, ale hlavně díky nižší hmotnosti. Tam, kde jsem se neprocpal s velkou motorkou to s malou nezvládnu taky. Protože rozdíl v šířce je cca. 4 cm. A porovnání této vzducholodě s miniaturní Vespou znamená cca. 10 cm. Neříkám, že to nic neznamená, ale vidím celkem často MP3 i s větším objemem, jak se elegantně protáhne mezi auty.

Mně osobně zrovna čtyřková Octavie moc nesedí. Chápu, že je tam nějaká návaznost na předchozí generace, požadavky na bezpečnost, prostor a hlavně aerodynamiku (která je u ní velice povedená), ale výsledek je bohužel poměrně odpudivý - taková směs Hyundai a v případě kombíku také Fiatu Tipo. Tedy zvenku nepěkná, ale funkční.
Design interiéru mi naopak oproti poněkud smutně a i ve vyšších specifikacích chudě vypadající trojce nikterak nevadí. Druhou otázkou je ergonomie, která je v tomto případě tragická. Tedy uvnitř celkem pěkné, ale totálně nefunkční :-).

Otázkou bude životnost airbagu. Je projektována na 10-15 let. Asi ještě bude i po 20 letech funkční, ale spoléhej se na to. Dokonce jsem někde viděl srovnání crash testu prvního faceliftovaného Meganu a Renaultu 19. A protože tam nezafungoval airbag, tak paradoxně ta 19 dopadla lépe, jelikož všechny zádržné systémy s arbagem nepočítaly, narozdíl od toho Meganu.

Udržet jakýkoliv Range Rover při životě je poměrně náročná výzva, nejen ten starý :-D. Jinak z osobní zkušenosti mohu říci, že ideální starší auto je to, na které jsou alespoň dostupné díly - nejčastěji asi na němce, američany a možná něco na italy a na auta, která se vyráběla ve velkých počtech (sehnat něco na klasické Mini, MGB, nebo třeba i ten Range Rover lze, ostatní britské značky jsou celkem peklo).

Já to měl s Yarisem v kombinaci za nějakých 5,5 litru. Žena teď dráždí každý den její benzínový Citroen C3 s automatem 50 km po Praze a jezdí do 6 l/100 km. Nemyslím si, že by diesel byl se spotřebou nějak zásadně níže (OK, moje služební auto s 2,0 TDI EVO umí jezdit za 4,5, ale tady to bude něco staršího), takže rozdíl bude spíš v poměru ceny nafty a benzínu. Navíc to bude řešení na rok? To najede tak 30.000 km, při spotřebě okolo 5,5 l/100 km je to 1.650 l paliva, při rozdílu 3 CZK/l je to 4.950 CZK. To se do staršího dieselu pustí při první drobné závadě násobně více. A kdyby bral diesel o půl litru méně, tak se rozdíl zvedne dalších cca. 5.500 CZK. Což pořád je u staršího dieselu s jeho trojbojem vstřiky/turbo/dvojhmota celkem rychle spotřebovaná částka.

Na tyhle přískoky bych volil do začátku malý auto. Sám jsem jezdil něco podobného (50+50 km práce/zpět a občas dálničních 200 km k rodičům) Yarisem a bylo to naprosto v pohodě. Na 30 km se v zimě diesel ani nezahřeje a 60 km je na hraně. Pokud bude trvat na větším autě, tak při dnešních cenách to bude buď něco neobvyklého (a neoblíbeného), co se bude po roce/dvou blbě prodávat, nebo v případě Octavie/Superbu/Passatu apod. vrána před smrtí. Ceny jsou dnes vysoko. Na dolním limitu 40k je to spíš něco na dojetí na stavbu, než na daily. A jízdní komfort menšího auta v dobrým stavu bude ve finále lepší, než u většího vylítanýho verglu.

Nevím, co přesně znamená, že to má daleko. Pokud je to do stovky, tak se to dá přežít i s menším autem, pokud nad, tak ho to daily dojíždění bude štvát téměř s jakýmkoliv autem. Při těchto podmínkách bych šel cestou menšího, jednoduššího a co nejmladšího benzíňáku - Corsa, Fabie, 208, Rio, božemůjjátonemůžunapsat ix20, nebo pokud je to do 50 km klidně ještě menší Pandu, i10, Ford Ká a jakmile se trochu opeří (což by jako doktor snad mohl v přijatelném čase), tak koupit něco “normálního”. Malý auto do deseti let věku se bude následně i lépe prodávat, jak vydechlá dvacetiletá Okyna (jen u ix20 bude muset hledat důchodce), bude celkem spolehlivé a úsporné, pokud to nebude nějak zásadně honit.
PS: Polo neuvádím - je sice dobrý, ale obvykle i dost drahý

Chjo…jsem jako obvykle po přečtení článku o této obskurnosti zamířil na Bazoš a zjistil, že je teď jedna D&G v naftě na prodej :-D

Ať máš rád Čínu nebo ne, SsangYong je Jižní Korea.

Původní e-Up byl na zásadně lepším základu, ale díky extra malé baterie ještě hůře použitelné auto. Po instalaci větší baterky (současně s příchodem el. citigo) už to bylo zásadně lepší auto, ale koncern je prodával se ztrátou. Bylo to na vylepšení image po dieselgate a na snížení flotilových emisí. Proto třeba to elektrické citigo se prodávalo jen krátce (to stálo zpočátku okolo 500k čechokreditů, e-up byl po celou dobu okolo 650k) a e-Up se často vyřazoval z nabídky (aby se po pár měsících na chvilku vrátil).

Jinak řečeno profilu Duesenberg SJ Roadster, zezadu Lexus SC, zepředu Rolls-Royce z Wishe :-)

Sice jsem měl Fiat 500 jen několikrát z půjčovny v Itálii, ale troufám si říci, že ani jízdně by nezklamal. Je to takové malé veselé kůzle (a to jsem měl vždy jen základní 1,2). Taky ho mám rád.

Asi jsem konzerva ale mě osobně by jednodušší infotainment neurážel ani u auta za x milionů. Naopak po přečtení testu jsem se zamýšlel, kolik funkcí vlastně reálně používám. Dočasně jsem přesedl do čtvrté iterace bestselleru z AZNP, takže jsem nucen využívat dotyk více, než by mi bylo milé, ale i přesto užívám pouze následující:
1. Klimatizace/Topení - protože to jinak nejde a doufám, že až si na podzim budu objednávat nové auto, stihnu ještě stávající Superb a jeho staromódní kolečka (bohužel firemní VW Group policy).
2. Apple CarPlay - kde přepínám mezi telefonem, navigací skrze Waze/Google maps a občas nějakou podcastovou aplikací - což je pouze ovládání telefonu a ne samotný infotainment auta.
3. Občas se mrknu na data z palubního počítače - taková moje guilty pleasure.
4. Zobrazení parkovací kamery, což opět není infotainment, ale pouze využití displeje.
5. Tu a tam si přepnu z telefonu na rádio.
Lane assistant lze naštěstí vypnout skrze volant a start&stop jsem (ač trpím při každém startování motoru) jsem přestal vypínat, jelikož na to není dedikované tlačítko a dělat tři kliky v systému, jehož rozběh po startu lze počítat na století, jsem postupem času vzdal. Mám jenom jedny nervy. Zbytek funkcí, animací, barev a všeho je mi tam, kde záda ztrácejí své slušné jméno a domnívám se, že bych je nepoužíval ani v případě vozu se systémem poněkud povedenějším, než má aktuálně VW Group. Po daily autu potřebuju aby mě především vozilo.

Spíš v tom vidím hezkou inspiraci UK Fordy za přelomu 50. a 60. let. Konkrétně Anglia/Perfect 100E.

BMW X6 - ošklivé, nepraktické, dobře nejezdí zato hodně žere. Mohlo by tady být spousta jiných SUV “coupe”, ale tohle je pro mě zakladatel kategorie (já vím SsangYong Actyon byl dříve) a takový symbol přeměny BMW, kdy opustilo svoje hodnoty a vydalo se jinak velice úspěšnou cestou čisté komerce.
Alfa 159 - nádherná, ale mrzí mě když si uvědomím o kolik by mohla být lepší, kdyby se v ten moment právě nešetřilo.
Golf 8 - po generace nudné, decentní a celkem pohledné auto, jehož hlavní devízou byl user friendly přístup a bezproblémová funkčnost. Tady si vývojáři řekli “Nein, wir werden alles schlechter machen!” Zaměřili se na silné stránky, ty zhoršili a ty slabé nechali být.

Když byl člověk mladej a blbej….no prostě jak ten postřikovací pavouk, tak mezi kamiony na motorce lze, mám oboje ověřený.


Taky bych poté zabíral embryonální polohu do konce života. Jenže Volvo by bylo víc podezřelý, než Isetta. Navíc kopačky by tam chtěli i míč a ten už by se tam nevešel :-D.

U Isetty mě hlavně fascinuje, jak v tom někdo dokázal pašovat lidi z východního Berlína :-).

Když ten fór s GPS má tu obrovskou výhodu, že se nemusí omezovat jen na dálnice. Zatím to stále naráží na právní bariéry (proto i úseková měření jsou pouze v omezeném rozsahu). Ale to je jen otázka času a otupělosti, kdy se povede prosadit právní změnu.

Tohle nedá žádný z běžně dostupných elektromobilů což ví všichni a přiznejme si, že dojezd na dálnici při rychlosti 150-200 km/h ani nikoho z vůdců nezajímá, protože to není cílem. Cílem sociálně-zeleného smýšlení je omezit automobilovou dopravu. Ekonomicky (finančním zvýhodněním neboli dotací jiných druhů dopravy) to doposud nevyšlo, tak se to provede technicky, milí svazáci. Do 200 km okolo baráku si jezdi autem, cokoliv bude nad, tak primárně vlakem. Také se mi to zásadně nelíbí, ale bohužel to tam směřuje.
BTW: Běžná rychlost 150-160 km/h očekávám bude brzy také pouze vzpomínkou. Předpokládám, že Velký bratr již plánuje, jak využít GPS modul (který je dnes v každém novém autě - proč se asi zavedl povinný eCall) na průběžnou a stálou kontrolu rychlosti. Je to jen trochu programování a pár právních úprav. Toliko černých zpráv při pondělku :-)

Jj….síla a dosah sociálních sítí a demence lidí nezná hranic.

Také příliš nechápu existenci tohoto auta. U toho GM byl alespoň ten chrom navíc, ale tady se jedná o prakticky shodná auta. Navíc Renault je levnější, hezčí (ten nabastlený znak, nebo lulin kryjící kameru v zadních dveřích jsou děsivý), tak nevidím důvody proč kupovat Mitsubishi (možná jen na trzích, kde není Renault???).

Piper J3 Cub - esence létání a praotec mnoha dalších malých letadel, bush flyerů a ultralightů vyráběných dodnes.

Když se podívám na většinu nových aut, tak se obávám, že tohle bude v recenzích stále častější.

Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval motorku po Praze dlouho (a když jednou za měsíc jedu náhodou do kanceláře, tak praktikuji i dnes, ale je to jen deset minut, takže irelevantní) a měl jsem holt pro jistotu v kanceláři náhradní oblečení, které jsem ale využil jen párkrát. Uznávám ale, že každý tu možnost mít nemusí.


Na téma emocí/zábavnosti a úspěšnosti firmy měl zajímavou tezi v jednom podcastu Michal Skuhrovec (kdo zná, vi, kdo nezná dohledá). Měl teorii ve spojení s vlastnictvím a vedením firmy. Pokud je firma primárně ve vlastnictví zakladatelské dynastie, příp. pokud je někdo z nich ve vedení, obvykle má výrazně jasnější a konzistentnější směr, kam se ubírat a co nabízet. CEO jede dle svého pohledu, přesvědčení, vize a buď se vůbec nezodpovídá nějaké skupině akcionářů, nebo má dost síly jít proti nim. Může pak nabízet širší a zajímavější portfolio. Oproti tomu koncerny vedené boardem najatých managerů zodpovídající se široké skupině akcionářů a investorů, kteří chtějí primárně dividendy, nemají v podstatě žádnou vizi, jen v rámci maximalizace zisku nabízí to, co chce většina. Typickým příkladem současnosti je např. Akio Toyoda. Nebo vzorový příklad z nedávné minulosti Ferdinand Piëch a VW - firma, kterou rozhodně nelze označit jako rodinnou, ale Piëch měl sílu a vizi, jak vést “rodinné stříbro” a dnes, kdy se v čele střídají profi manageři bez vztahu k historii a rodině Porsche-Piëch si nedokážeme představit projekty typu Phaeton, Bugatti, XL1, nebo z běžnějších modelů Passat s W8 pod kapotou, či Golf s VR5 (OK ne moc dobrou), či VR6, dva obdobně velké kabriolety v portfoliu apod.

Ten debilní starej systém je tam kvůli elektrickému ovládání víka kufru. Navíc jeho životnost je ve finále zásadně delší, než když je tam ten praktičtější paralelogram.

Cena 326 s klimou a turbem (tedy za normální "nízkou" verzi) sice na dnešní dobu vypadá celkem OK, ale pokud půjdu k mateřskému Renaultu, tak o 60k výše dostanu Clio se stejným motorem a to bude o pořádný kus lepší auto. Chápu, že pro typického zájemce o Dacii to může být zásadní částka, z mého pohledu bych si ale raději připlatil. Případně o nějakých 35k výše můžu nakupovat u H/K, což nejsou žádné hvězdy, ale nebude tam tak budgetový pocit, jako u Dacie. Je mi jasné, že Rumuni šli s kvalitou rapidně nahoru, ale bohužel cenový odstup od lepší konkurence je už tak malý, že mi nedává Dacie moc smysl.

Ještě Čína (myslím, že je to Dongfeng) nám teď nově servíruje starší Nissan Pick-Up ve zmršeném provedení. Ten je viditelně horší, hůř vybavený, ale zato stojí o trochu víc než SsangYong.

Já si dal skoro 270 km/h "tachometrových" na naked biku (s malým větrným štítkem) a tam už byl cítit pomalu každý km/h. Ale na kapotě to může být absolutně jiný vjem. Taky jsem při rychlostech 200+ nikdy neměl potřebu (a schopnost) nějak zásadně zatáčet a kličkovat :-).

Dle nadšených recenzí ze všech stran se nový Civic povedl. Oproti předchozí generaci vizuálně konečně koukatelné auto. Omezený výběr pohonných jednotek je zřejmě trend, který nezměníme, ale tady evidentně alespoň funguje. A taky jsem rád, že v testu je výraz “bez převodovky” hezky v uvozovkách. Jsem možná až příliš hnidopich, ale pokud píšu technicky zaměřený článek (což recenze aut je), tak i jednostupňová převodovka je pořád převodovka a ne jak 90% recenzí na ostatních “autařských” webech, které sveřepě tvrdí, že elektromobily jsou bez převodovky (OK, na dámských webech mi to nevadí - jednak tam nechodím a za druhé obvyklým čtenářům je technika ukradená).

Tady se dost shodneme. Espero a Multipla jsou i na mém a ještě k tomu přidávám Renault Mégane Scenic RX4 - terénní kompaktní MPV je totální crossover (které jinak z duše nesnáším) a dostatečná podivnost. Naštěstí Espero se v inzerci neobjevilo už pár let, Multipla už jde cenově nahoru a ta RX4…no uvidíme.

To nebylo myšleno tak, že Fabie nemá konkurenci, ale že nemá domácí konkurenci, tak jako Clio a 208. Jenom reakce na předchozí odečet “domácích” prodejů, který je jinak samozřejmě zcela relevantní.

To je pravda a vypadá to potom vyrovnaně. Nicméně Clio má na domácím trhu ve své třídě poměrně zdatného "domácího" konkurenta v podobě P208, tedy aktuálně nejprodávanějšího auta v rámci Evropy (btw. osobně jsem nikdy nepochopil dlouhodobou nadvládu Peugeotu 206-208 nad Cliem, které mi vždy připadalo jako vyladěnější auto). Což Fabia ve své třídě nemá.

Však VW avizoval, že elektrická auta budou stát stejně jako benzínová. Jen my všichni si bláhově mysleli, že časem sníží cenu těch elektrických, ale oni na to šli lišácky druhou stranou :-).

OK, tak když dám bezhlavě vše, co knfigurátor pro Fabii MC nabízí, tak se dostanu na 709.300 CZK (+teoreticky audio za 13.000, které kvůli chybě konfiguátoru nelze) a potom je to ctrl+A. Já rozhodně AZNP nehájím, jejich cena za malý šuplík je děsivá. Jen se obávám, že pokud půjdeme podobně bezhlavě u ostatních značek - pokud bez přemýšlení udělám totéž na níže zmiňovnaé Clio, které jinak považuji za dobrou nabídku, tak se dostávám na nějakých 685.000 CZK.

Jak říkáš, Škoda má už asi silnější pozici jen Česko-Slovensko-Polsko. Když se podíváme na data z celé Evropy (za rok 2022), je to jasné:
Renault Clio - 143.561 ks (pozice 10)
Škoda Fabia - 85.916 ks (pozice 39)
A to Clio zaznamenalo v loňském roce pád (jak kusový, tak poziční), zatímco Fabia zůstala +/- na svém.

Souhlasím, že Fabia není zrovna levné auto, ale za 700k je to výbava ctrl+A a na to se dostaneme i u řady konkurentů (a v reálu ji nikdo požadovat do relativně malého pelechu nebude).

Ten narozdíl od cabria nemám, takže jsem přesvědčen, že je to úžasná super cool věc. Ale až si ho koupím… ;-)

Nicméně já stále tvrdím, že kabriolet rozděluje lidi na dvě skupiny. Jedni, kteří si myslí, že je to úžasná super cool věc, a druzí, kteří již kabriolet měli :-).

No ještě je jeden hodně známý Citroën k kusem plátna místo střechy a má i 4 místa. Ale tu Kachnu si musíš buď zrekonstruovat, nebo (ty opravený kousky) dost zaplatit.

Také zatím nevidím nějaké zásadní ohrožení zavedených značek ze strany MG. Kdo bude mít částku okolo milionu, nebude chtít jít do Číny. Takže teoreticky by mohli uspět s nejlevnějším základem, který představuje MG ZS s nejedoucí atmosférou 1,5 za necelých 450 tisíc. Jenže pokud půjdu k Hyundai, mám za stejnou cenu rozumně vybavený kombík s o chlup lepší ATM 1,5. O nějakých 30.000 CZK výše u Kie koupím hatchback s 1,5T a 160 koníky a i u "domácí" značky, která je aktuálně vnímána jako poměrně sebevědomá v cenotvorbě, mám za podobnou cenu základně vybavenou Scalu (případně o dvacítku výše bude Kamiq, pokud budu z absolutně iracionálního důvodu požadovat crossover). A věřím, že nějakou obdobnou alternativu najdu i u jiných značek, které třeba nejsou úžasné, ale věřím jim pořád o něco víc. Nebudou mít sice tolik moderních asistentů, ale dle novinářských testů v MG stejně nějak úžasně nefungují (a já osobně při startu 90% z nich vypínám). Takže pořád nevidím argument, který by měl zákazníky hnát hromadně do autosalónů MG.
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme... - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Jsem z předměstí (Jablonec)... A R53 je pěkná. To moje... - CZmisak, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
A co se týče autobusů, tak ještě do nedávna tam vyráběli...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů