
kotzitzaq
Jméno | Jan Petr |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 4.7 rok. |
Poslední aktivita | před 14.4 hod. |
Komentářů u článků | 129 |
Pozitivních komentářů u článků | 60 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Je to výtvor z Německa, tak bych název odvodil od Schnibbeln, což znamená nasekat na drobné kousky (nožem). Možná by to nějaký smysl dávalo.

Díky za odpověď.. V Superbu bylo hodně poznat, že to byl takový “bastl”. Pokud Octavia funguje lépe, tak je to asi OK. Ten PHEV systém od VW jako pohon pro přepravní kapsli funguje jinak celkem dobře.

Možná bych tam zařadil i 2002 Ford Thunderbird. Je to sice inspirace auty 50. let, ale design na mě působí podobně a taky nenasbíral mnoho úspěchů.

Otázkou je, kolik se jich prodá takto vyšperkovaných na základě V-Klasse a kolik jich je v provedení Activity na základech Vita. To
Sice nemá uvnitř kuchyňku a palubní deska je z užitkáče, ale stále to má stan a cena začíná okolo 1,3 mio s DPH.

Popis spotřeby/výkonu asi dobrý, ale zajímala by mě celková implementace systému do auta. Jezdil jsem cca. rok/45.000 km s tímto pohonem v Superbu. Ikdyž nejsem ideální uživatel (hodně cest po dálnici), tak spotřeba byla za tu dobu pod 4,5 l/100 km. Ale bylo zde spousta jiných negativ - auto nebylo moc dobře naladěno a stále se nepříjemně pohupovalo (v rámci faceliftu se to snažil výrobce vyřešit adaptivním podvozkem, což byl i můj případ, ale stejně šlo jezdit jen s nejtužším nastavením), auto bylo nevyvážené a mělo naprosto tragickou trakci. Menší kufr bych přežil, ale ještě jsem v něm musel vozit alespoň dojezdovou rezervu a to už trochu vadilo. Vzhledem k tomu, že technika a koncept Octavie je podobný, zajímalo by mě, jestli se podařila zástavba PHEV lépe.

Někteří do toho počítají i místo pro rezervu, ale pro v diskusi nejčastější srovnání Scala/Kamiq bude metodika stejná.

Co jsem se díval na specifikace, tak Scala, Kamiq a Karoq jsou všichni +/- nějaký ten milimetr stejně (okolo 2.640 mm) a Octavia je o necelých 30 mm na rozvoru delší (2.669 mm). Ale Karoq vycházel technicky z předcházející generace Octavie, kde jsem nejčastěji viděl udáno 2.659 mm (každý test uvádí něco jiného). Platformy jsou MQB A0 Kamiq/Scala, MQB A1 Karoq/Octavia 3 a MQB EVO Octavia 4

Karoq je na základě Octavie. Mají dokonce téměř stejný rozvor. Ale právě v případě nabídky z Jung Bunzlau se ukazuje, jak nesmyslná je SUV móda. Všechny (mimo elektrických) mají svoji "tradiční" verzi a ve všech případech je téměř ve všem lepší (a vždy levnější), než SUV.

Ony se motory od Fichtel&Sachs často používaly v různých mopedech a motokolech i v naší produkci. Takže název fichtl byl původně hovorové označení jakéhokoliv mopedu. Ale ve finále to zůstalo jen Pincku, který paradoxně motor Fichtl&Sachs neměl (Jawa měla vlastní motor).

Je to dobré kvůli jízdě v terénu. Na kluzkém povrchu (např. sjezd po rozbláceném svahu) to bez ABS sice brzdí mizerně, ale s ABS vůbec.

U Ovce přidává paket pro špatné cesty 15 mm na výšku, u Karoqu jen kryty. Souhlasím, že do terénu jsou v rámci třídy i mnohem horší SUV, ale Yeti (ačkoliv ji v nabídce Škody Karoq nahradil) byla trochu jinde.

Co se mi podařilo dohledat, tak Octa 4x4 s paketem pro špatné cesty má světlou výšku 158 mm, Scout 163 mm a Karoq 4x4 168 mm. Troufám si říci, že tento rozdíl nerozhodne o nějakých zásadních schopnostech v terénu (že by jedno z nich byla hvězda a druhé propadák - obije je tak na polní cesty a občas přejet po louce). Rozvor je u obou podobný, takže limitem mohou být o 30 cm delší převisy u Octy. U Karoqu jakožto "rádobyterénadobrodružství" auta si paradoxně ve světlé výšce pomoci nelze - paket pro špatné cesty jsou jen kryty na podvozek a verze Scout vypadla z ceníku s faceliftem. Což tak nějak podtrhuje Kubovo vyznění testu.

A nebo u Hyundaie to samé v podobě i20 za 320 (příp. pro askety co nepotřebují klimu i za rovných 300) :-).

Tak to se omlouvám, tady místo na toho třetího fakt nebude :-) i v případě, že by to bylo dítě (což předpokládám, máme to stejně…vše musí mít min. 2+1).

Tak vzhledem k tomu, že tenhle “Aston” je Toyota IQ, tak to zadní sedačky má. Holt ten třetí do party bude menší (nebo vytáhne nejkratší sirku).

Kus plátna na střeše má často Renault Twingo. Pokud někdo není fanouškem Francie ani Itálie, tak velice kompaktní rozměry a kus plátna má často i VW Lupo (případně dvojče Seat Arosa).
Ale pokud by to měl být nákup srdcem, tak jedině původní pětistovka od Fiatu, případně původní Mini. To zrychlení bude krapet horší, ale máloco je kompaktnější a stylovější (a viděl jsem v tom i 2 m čahouny :-)). Jen je škoda je ničit jako daily a komfortu tam takový kousek chlapa mít nebude.

Ten červený kousek je v nabídce už pár let a zažil si v rámci ČR i svou chvilku “filmové slávy”.

Tak je tu řešení, jak s rp.B řídit "motorku"....tedy tak nějak napůl.


Jo s tím souhlasím….po důkladné hydrataci organismu a s adrenalinem jak ve finále milionáře bych klidně tipoval, že na obrázku je prvosenka jarní :-).

Já si z motorky v Tunisku slezl a najedl se v "bistru", jelikož by se mi to v helmě blbě jedlo. Ale místní to měli jako drive-thru.


Hele Bíste ty bys mohl vědět, když už jsme u těch skrytých Korejců - Chevy Epica se ještě jako V6 dělala, ale nástupce v podobě Evropského Chevy Malibu bylo už max. 2,4 ve čtyřválec? Jinak oproti těmto je Samsung sice také nudný, nicméně alespoň spolehlivý.

Hyundai Coupe…a dle řadičky v automatu.

Jo, 2,7 byl solidní průšvih, ale ten končil už 2009/2010, takže se do limitu nevejde. Nahrazoval ho právě třílitr. On by z “Francie” (ikdyž je to Korea) byl s třílitrem dieselem ještě Renault Latitude, ale proč vy si to někdo kupoval, že…

V dieselu by se ještě vešel Citroën C5 s 3,0 HDI. Ten končil 2013 (potom už jen čtyřválce), ale moc jich taky nebude.

Tak když se vezmou i US verze, tak na pomezí střední a vyšší střední je Toyota Camry a Nissan Maxima. Oba lze u nás s V6 a do 10 let věku koupit. A asi takových případů bude víc.

Neřekl bych, že se vývoj Korejců a Japonců nějak zásadně liší od Činy. Také dříve vyráběli primárně jen nedokonalé kopie a postupně se vylepšovali a přibližovali Evropské (Americké) produkci. Jen tahle fáze byla u Japonců před cca. 50. lety a u Korejců tak 20-25 let nazpět. A samozřejmě u každého trvala tato fáze jinak dlouho.
U aut to zatím nehrozí ale třeba u jednoduchých motorek v nižší objemové třídě (300-650 ccm) se v podstatě kvalitou dokázali přiblížit na dostřel zavedeným značkám (jen to doladění ještě trochu pokulhává, ale není to totálně jiná galaxie jak dříve). Problém je, že se na dostřel zavedeným značkám dotáhli i cenou. A rozhodnutí, zda si vzít např. vyladěnou a ověřenou Hondu CB500F nebo nějaké prozatím noname Voge 500R je při rozdílu v ceně cca. 10.000 čechokreditů celkem jednoduché. Něco podobného by mohlo v budoucnu být i na poli aut, pokud s tím nezamíchá elektromobilita.

GT by Citroën… ale ten nakonec zůstal i přes avizovanou limitovanou produkci 6. aut jen prototypem.

C4 a Xsara ve WRC na tom byly podobně - Xsara 3+3 tituly (tým/jezdec), C4 3+4 tituly. DS3 už nebylo tak úspěšné, ale ani tady to nebyl průšvih. Zato BX byl propadák totální (nemluvě o homologačních kusech “na značkách”).

A teď si vem, jak se musel cítit majitel toho jediného Plurielu v Brně, když přišel ten tvůj ;-)


Já Rover XW v cabriu mám, ale už se mi hezky dlouho válí nevyužitý v garáži. Mám lepší kombinaci - motor Honda D16A8, british racing green :-) a béžová kůže. Akorát shánět na to díly specifické pro LHD je peklo.

Tak to zase do hry vstupuje druhá záležitost v podobě všeobecného růstu velikosti aut. To, co bylo malé auto před 20 lety, nedosahuje velikosti dnešního minivozu.

No tak podrobněji:
Tigra a Puma byly na základě Corsy a Fiesty, ale jejich půdorys byl spíše zvětšen a pohybujeme se i nadále ve třídě malých aut (segment B, britové např. označují city car, nebo bubble car).
Lancia Y byla ve své druhé generaci postavena na základě Punta, ale zmenšena rozměry na úroveň minivozů. Pozdější verze je na základě Fiatu 500. Tedy v rámci dobového rozdělení se vždy pohybovala ve třídě minivozů (segment A, paralelně v Británii supermini).

Spíš jenom z důvodu dostupnosti nějakého pěkného kusu tady v Evropě. Předpokládám, že Kia bude za obdobný peníz mladší a svěžejší.

Tigra a Puma byly o kategorii výše (základ v Corse a Fiestě). Tady jsou evidentně myšlena spíše miniauta.

Pokud někdo potřebuje malou stylovku do města, tak je stejně nejlepší volbou Fiat 500 (jasně, jsou na každém rohu, ale je asi nejlepší volbou). Lancia OK pro toho, kdo potřebuje styl a zadní dveře. Toyota je velice dobře vymyšlená, ale její styl dobře popsali v Top Gearu, kde ji nazvali myčkou na nádobí. To už na mě stylověji působí 3dv bílý VW up! s jeho extra prostým designem a skleněným víkem kufru.

Jako alternativa k US-japoncům (Honda Odyssey, Toyota Sienna) by mohla být Kia Carnival/Sedona. Tady v té novější generaci, která se k nám už nedostala. Z dodávek se mi líbí Staria od Hyundai. Jízdně to sice bude klasická osobní dodyna, ale ten kosmický vzhled je super. Jen lehce jeté v rozpočtu budou nejdříve za rok (a to kdo ví jestli).

Myslím, že tam bylo i nějaké zvýhodnění ohledně parkování (v Japonsku se k registraci dokladuje vlastní parkovací místo). A navíc N-Box by papírově mohl mít litry v kufru celkem solidní, stejně se dnes do toho v Evropě počítá i místo na rezervu.
Nicméně to, že rodina potřebuje i větší auto, se jen tak nezmění. Ale znám spoustu případů, kde jako první auto je obtloustlé SUV a jako druhé auto další obtloustlé SUV. A 90% času jezdí obsazeny jednou osobou.

No když vidím centra větších měst přecpaná obtloustlými SUV, tak bych si občas přál zavést do měst jen kei-cary. Ale nejsme v totalitě, abychom něco přikazovali, tak si na to holt časem budeme muset v Evropě přijít sami :-).

Toho pána s čentem jsem zaregistroval, ale v jeho případě jde spíše o hobby. V jeho nabídce je obdobných povozů více (dle typů aut a úrovně výbav předpokládám, že to budou často "poslední" auta na důchod) a asi je představa o nějakém sběratelském potenciálu. Jen si nedokáži představit, kdo by svou sběratelskou vášeň postavil na sice málo ojetých, ale také často základních verzích naprosto nezajímavých aut.

Co jsem se díval, tak náhradní baterie do tohoto postrku stála v roce 2019 cca. 18.000 EUR. Takže to bude opravdu jen na náhradní díly.

Limit byl 150k a tam se něco vejde. Jen to něco asi nelze úplně nazvat autem:
https://auto.bazos.cz/inzerat/148707841/c-zero-full-electric-klima-koupeno-v-cr-odpocet-dph.php

Vidím, že míříte vysoko pánové. Já si před pár lety pořídil na stavbu domu Felicii (stála 1500 peněz s platnou STK a zapalceným ekovýpalným). Stavba baráku se nějak odložila a Felicie putovala k tchánovi na Moravu jako lesní speciál. Když se blížil konec technické chtěl jsem ji odvézt na magnet, ale kolega z práce je sběratel a chtěl ji. Tou dobou asi půl roku stála, tak jsem do ní hodil baterku, vystříkal zelený interier savem a těch 200 km s autem o výkonu "kdyžbylonové" 40 kw si neskutečně užil. Až se mi ji nechtělo odevzdat.

Já.myslím, že něco takového ideálního pro nákladní dopravu už existuje. Říkají tomu myslím železnice, nebo tak nějak.

Jeden čas jsem o elektrickým posunovadle čistě do města namísto MHD taky přemýšlel a asi bych volil něco jako Citroen C-Zero. Je to sice jen parodie na auto (což je ale reálně většina BEV) s dojezdem okolo těch 100 km, ale lze koupit za nějakých 150-180k. Další z levných Renault Twizzy je spíš méně praktický skútr a zbytek už začíná okolo čtvrt míče (a ač mají lehce vyšší dojezd, tak na městský postrk je to dost peněz a reálně k ničemu...nikam dál se s tím stejně jezdit nedá).
Nakonec jsem do města stejně koupil další motorku.

Proč bych si chtěl topit i za jízdy bufíkem? Protože u toho plug-inu stojí to elektrický topení za prd a když se člověk posouvá městem, tak to moc spalovák nezapíná. Navíc je to stavbou klasický auto, tedy neřeší se izolace (proč by se řešila, když je tolik odpadního tepla z motoru), takže to chladne celkem svižně. Možná BEV, kde je topení silnější a taky má nějakou izolaci je na tom lépe, ale žádným současným (myšleno novinky za poslední 2 roky) jsem nejezdil.

Jo je to debilita. Ono to elektrický topení v tom hybridu taky není zrovna výhra - je celkem slabý. Jako nastartovaný motor se určitě bufík nebere. Při stání auta normálně funguje. Naštěstí ale nejsem majitelem toho povozu a za pár měsíců snad přesednu zpět do klasiky.

Netuším, jak to má Tesla a ani po tom moc nepátráp. Přiznám se, že jsem tomu šel trochu naproti a zkusil si elektro a ne to skvělá zkušenost. A každý by si měl zkusit šlápnout do toho h.... dokud je to jen alternativa a ne jediná možnost. Já třeba jezdil s tím eGolfem okolo 16-17 kWh na sto (a s hybridem jsem při čistě elektrické jízdě okolo 20), ale nemá to vůbec nic společného s běžnou jízdou. Na dálnici to bude u všeho určitě nad 25.

A to já třeba i na tom hybridu nezávislý topení mám (měl jsem ho i na předchozích dieselech, je to v zimě neskutečný porno) ale nějakou chytrou hlavu napadlo, že z důvodu ekologie (nebo bezpečnosti?) se po zapnutí auta (záměrně nepíšu nastartování) nezávislý topení vypne a nelze jej zapnout. Na dieselech přitom fungovalo i při jízdě.

Pokud se zamlží, tak samozřejmě zapnutím topení, jak jinak? :-)
Ale nutno říci, že Superb se nějak zásadně nemlží. Dříve jsem měl jako služební 3 gen. bestselleru z AZNP a tam snad stačilo jednou dýchnout a bylo hotovo.

Moje zkušenost je taková, že odporové topení v elektromobilu při startu v mínusových teplotách bere téměř tolik energie, kolik ten elektromobil potřebuje na svůj pohyb. A ano, naučil jsem se díky tomu jezdit krátké trasy jak vocas v bundě a čepici (což aktuálně uplatním i v PHEV, když chci ráno doplachtit do práce lokálně "bezemisně"). My guilty pleasure :-)
Poslední komentáře
- Zajda, Soužití na silnici
Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného... - scadar, Soužití na silnici
Z mýho pohledu nejkritičtější předpoklad je vydat se na cestu... - Viola Procházková, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Jsi zabil :)))) - martin_100, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
EDIT to měla bejt reakce na BITNERa. Přesně tak. Odjedem... - briza, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Mě teda kočka nesmí do baráku, natož do auta. Nicméně... - bitner, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
"Pak jsou kočky, které cestování nemilují, ale nějak... - Napuram, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Naštěstí s naší kočičkou cestujeme pouze na chatu. Je to asi 15km... - spooon, Soužití na silnici
Nezapomenu na bílou ppl transit dodávku, potkanou kdesi v lesích... - beastar, Soužití na silnici
Je fakt že zrovna ve Švýcarsku se cyklista na silnice respektuje.... - togi, Soužití na silnici
Já jsem nedávno v cca 110km/h na okresce před sebe pouštěl... - togi, Soužití na silnici
@Zajda, jsem rád, že z mých pár řádků okamžitě poznáš... - El Gringo, Kam se poděla normální auta?
Pěkný článek. Jestli chceš ještě obyčejné auto, musíš... - riderhenry, Kam se poděla normální auta?
V 5er jsou 3 sedačky problém. Respektive já nejsem ochotný... - rock, Soužití na silnici
To není jenom provozem. Pro určitý procento řidičů (malý... - rock, Soužití na silnici
Tak jo, no, obě půlky okruhu jsou v Brně směru sever-jih...
Poslední inzeráty
1997 rok výroby
120 koní výkon
2 499 ccm objem
1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem
1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem
1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem
Rušné diskuse
- Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl
89 komentářů - Ptejte se: Malé auto do města a okolí
71 komentářů - Kam se poděla normální auta?
52 komentářů - Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu
45 komentářů - Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?
44 komentářů - Výběr z nešvarů našich silnic
38 komentářů - Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost
36 komentářů - Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled
34 komentářů