logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jaromír „Jarda Soukup“ Soukup

Nositel ikonického jména (ovšem bez vazby na svého jmenovce), který se urputně snaží všechny přesvědčit, že Citroën je značka automobilových nadšenců. Protože mu to však akceptuje jen málokdo, občas píše i o jiných autech. Občas.
VIP členTento uživatel má VIP členství (Zjisti více).
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 dny
Komentářů u článků315
Pozitivních komentářů u článků136
Negativních komentářů u článků3

Posledních 50 komentářů

1
Jaromír Soukup
5. 1. 2026, 10:55
Autíčkář se ptá: Jaké je vaše automobilové novoroční předsevzetí?

@Skipper: Počítám s tím, neboj :-) A já se zase těším, až toho Phaetona uvidím. :-)

3
Jaromír Soukup
5. 1. 2026, 10:54
Autíčkář se ptá: Jaké je vaše automobilové novoroční předsevzetí?

Směřuje to tam proto, aby to zaplatilo ty servery a nám aspoň to všimné, jak už jsem psal. Kdybychom psali jen ty opravdové, zajímavé články, na které ale skoro nikdo nekliká, Autíčkář by každý měsíc stál spoustu peněz, což nějak smysl nedává. To snad obchodníkovi z povolání vysvětlovat nemusím. Kdybychom zase chtěli, aby vydělával natolik, že by se z něho stal skutečný příjem, pak bychom museli vydávat denně třeba osm článků, i víc. A to by se ty zajímavé věci teprve ztrácely v balastu všední nudy. Protože tolik zajímavých článků ani vymyslet nejde. A na tyto potřeby už existují jiná média, proč je úplně kopírovat?
Co se obsahu testu týče, víš, ono napsat laciný hejt na nové auto je strašně snadné. To zvládne kdekdo. Ale mě osobně třeba baví vymýšlet hypotetické vesmíry, ve kterých by i takové, očima normálního člověka ne úplně nejlepší auto fungovalo. Jen ty články předpokládají, že čtenář je dostatečným realistou, aby mu docvaklo, že když mu u Opelu Mokka-e napíšu, že je ideálním autem pro milovníka stylu a moderních hodnot, a u Mini Aceman JCW E zase uvedu, že by musel být mladý a neklidný (vždyť je to název fiktivního seriálu, i to v tom článku stojí), tak si má říct, že to by asi musel být skutečně "speciálním zákazníkem", aby se mu líbilo. Občas je potřeba číst mezi řádky.
Navíc není úplně fér vyčítat novým autům, že jsou taková, jaká jsou. Ona jsou totiž taková částečně kvůli normám, ale hlavně kvůli tomu, že je přesně takto zákazníci v současnosti chtějí. Pokaždé, když se bavím s někým mimo obor, tak je nadšený ze všech těch displejů a světýlek a asistentů, co za něj řídí a tak. Automobilky potřebují prodávat a většina fanoušků motorismu si nová auta nekupuje, protože na ně za A) nemají, za B) jimi pohrdají a chtěli by je purističtější. Ale fanoušků motorismu je v celkových číslech lidské populace málo na to, aby to hrálo dostatečnou roli. Mnohem víc lidí ta auta používá prostě pro přepravu. A ti mají rádi ty moderní věci.
A bylo to tak vždycky. Když se bavím třeba se staršími lidmi, co mají doma opravdové veterány, ti často pohrdají už auty z roku 1970 a pozdějšími. Přitom mezi autaři v mé vlastní věkové skupině vítězí auta z devadesátek a přelomu milénia. U nastupující generace (tedy těch pár, co ještě bude schopno auta vnímat jako něco víc než způsob přepravy) se dá očekávat, že se to zase posune. Vlastně si tak říkám, že je možné, že i Tesla bude jednou fakt cool jako staré auto. Přestože naše generace jí bude vždy pohrdat, protože je moc digitální.
Co se týče komentářů u toho výletu k moři Enyaqem, tak vidíš, že to tu neumřelo, sám sis to vyzkoušel.
Ale v jedné věci s Tebou souhlasím stoprocentně. Také bych s touto částí debaty už nepokračoval, považuji ji za skutečně vyčerpanou. My si budeme dál psát, co potřebujeme, a Ty si můžeš dál "ohýbat ekonomiku ve svůj prospěch". :-)

3
Jaromír Soukup
5. 1. 2026, 10:32
Autíčkář se ptá: Jaké je vaše automobilové novoroční předsevzetí?

@tomaass22: A je super, že si to VIP platíte, díky! Protože to nám ukazuje, že ještě stále nějaký zájem je i o ty pracné, ale obecně nepříliš sledované rubriky. Dává nám to důvod je i při diskutabilní rentabilitě (ona vlastně diskutabilní není, je to prosté, nezaplatí se, zaplatí je články o běžných autech) dále dělat. Takže ještě jednou díky, opravdu si toho vážíme!
K tomu, že vlastně dává smysl, že si třeba Skyliny nikdo nečte, máš úplnou pravdu. Ono to totiž přesně tak je. Lidé obecně klikají na věci, ke kterým mají nějaký vztah nebo je nějak, byť přeneseně, znají. Kolik z vás v životě vidělo Skyline? Já třeba ani jeden (GT-R nepočítám). Ale kdo zná staré škodovky? No přece každý. Takže si klikne na článek, kde jsou škodovky, i kdyby jen chtěl zavzpomínat. A dává to smysl. Ze stejného důvodu třeba reálně nikdo moc nekliká na články o Ferrari a podobných značkách (proto byl také můj druhý díl o těch unikátních Ferrari mnohem více o lidech než o autech, to totiž přineslo násobně víc kliků). Protože naprostá většina z vás ve Ferrari nikdy pořádně neseděla a neumí si představit, jaké to je v nich jet. Ale každý máte zkušenost s TDI, M57 a podobnými věcmi, protože jezdíte v běžných autech s běžnou dynamikou. Redaktorovy dojmy z nich si tak umíte podstatně lépe představit (a neštve nás tolik, v čem si to zase vozil pozadí) a spíš na takový článek kliknete. Všechna automobilová média, co jsem se měl možnost zeptat na takových těch novinářských výletech, kam občas smíme, to mají stejné. A já, dokud jsem ještě jen četl, jsem to dělat také tak.
Customizace HomePage je zajímavý nápad na rozšíření VIP možností, určitě se na to zeptám. My totiž zároveň trochu bojujeme s tím, že vás k VIP momentálně moc věcí, kromě vaší podpory nás, nemotivuje. Pokud vím, tak se akorát zbavíte reklam a dostanete možnost snažšího procházení galerie. Ale pracujeme na tom. Jen, jak máme každý svých osobních a pracovních starostí dost, tak nám to jde pomalu. Ale to už vážně zabíhám do výmluv.
Co se týče nového designu a hlavně nového formátu diskuzí bez zobrazování na HopePage, šlo o zcivilizování a uhlazení starého vzhledu, ke kterému se k nám, zvlášť od zástupců automobilek, dostávalo, že je nemoderní a neučesaný (což byla pravda, vypadal jako z roku 2006). V rámci vyčištění jsme i z HomePage schovali diskuze, které občas, když se někdo blbě vyspal, uměly být skoro stejně peprné jako na "stránkách pro běžné spotřebitele" a to prostě vypadalo blbě. Teď jsou tam jen bubliny u jednotlivých článků s čísly, plus aktivní přispěvatelé mají ten zvoneček vpravo nahoře. Je asi pravda, že to zbrzdilo některé diskuze, ale nám to zase umožnilo lépe vyjednávat zapůjčení nových aut, které nám zaplatí ty servery a pro nás to všimné, takže pak si můžeme, když zbývá energie, napsat opravdu zajímavý a pracný článek, i když víme, že ho bude číst jen pár lidí. I ti nám za to ale stojí.

@Bernard L: Díky moc, že to říkáš! Znamená to, že to přes všechna ta počítadla má stále cenu dělat. :-) Jen prostě, holt se to musí namíchat s těmi obyčejnými auty, které zaplatí všechny výdaje. Nevydělají téměř nic, ale aspoň zaplatí. A my si pak můžeme psát, co nás opravdu baví, a vy, kdo o to máte zájem, si to můžete číst. :-) A je dobře, že si dokážeš najít něco dobrého i na těch článcích o normálních autech, protože, jak už jsem také psal, i ty se snažíme psát tak, aby to byla aspoň rámcová zábava (nebo aspoň ne taková nuda).

6
Jaromír Soukup
3. 1. 2026, 18:45
Autíčkář se ptá: Jaké je vaše automobilové novoroční předsevzetí?

Toto jsem asi ve svém původním komentáři zapomněl zmínit. Stav, který popisuji, je trvalý a neměnný. Byl prvním šokem, který jsem si zažil, když jsem pro Autíčkáře začal psát. Nedám ruku do ohně za úplná telecí léta, nezažil jsem je, ale co vím, tak vždy platilo, že čtenost mají hlavně články o obyčejných autech, zatímco jen málokterý zajímavý obsah pro autaře se dokázal prosadit. Výjimku mají jen Škodovky a články o autech bývalého východního bloku, jak nám už pěkně dlouho píše pan Přikryl. Ty mají čtenost slušnou. Jinak nic.
Tím chci říct, že i když Ty tvrdíš, že nám lidé odchází, tak na číslech se to nijak neprojevuje. Dokonce když se Viola posledně dívala, tak máme meziroční nárůsty.
Máš pravdu v tom, že odešla část pravidelných komentujících, což je i za mě škoda, protože zvlášť v některých případech přinášeli docela trefné poznámky, čímž se ta "velká média", jak zmiňuješ, moc pochlubit nemohou. Ale jiní zase naopak přišli. A jak říkám, čísla nenaznačují žádný odliv publika.
Navíc nezapomínej, že celý automobilový sektor, zvlášť ten evropský, momentálně prochází velkými změnami, které některé přitahují, ale jiné odpuzují. A ti prostě odejdou nejen z Autíčkáře, ale i z jiných stránek, s tím nic neuděláme. Navíc se často ukazuje, že právě ty změny, které všichni pravověrní "petrolheadi" tak nesnáší (což opět dokážu pochopit, jak sám často píšu, víc mě baví jezdit auty starými), potom vedou k nejrozsáhlejším debatám a největším proklikům. Znovu vytáhnu Tomášův článek o Skylinech, který nikdo nejen nečte (očekávaně, nikdo by ho nečetl ani před pěti lety), ale ani nekomentuje. Ale když Lukáš napsal článek o tom, že Enyaqem dojel k moři - wow, jak petrolheadské, dočkal se 25 komentářů, včetně reakcí hned několika starých známých. Co to vysílá za signál? No, že chtějí mluvit o těchto věcech, ne o Skylinech.
Prostě, peníze na ty servery potřebujeme. My redaktoři nedostáváme plat. Dostáváme takové malé všimné, aby se neřeklo. To jen k těm "ex, ex, ex pankáčům", jak říkáš, ať už to znamená cokoliv. Nikoho z nás Autíčkář neživí. Děláme to proto, že nás to baví a že chceme. Ale když napíšeš pravověrný článek, co Ti trvá hodiny rešerší, další hodiny psaní, pak další proofreadu a další klidně hodinu až dvě shánění fotek, co nějak můžeš použít, a pak Ti to nikdo nečte, ale u kolegy zároveň vidíš, že napsal článek za dvacet minut, o věci, co přece nikoho nemůže zajímat, a ono ejhle, všichni se míní přetrhnout, tak začneš zvažovat své priority. Zvlášť, když Ti všichni starší přispěvatelé potvrdí, že takto je to dlouhodobě.
A zas a znovu musím zmínit, že na Autíčkáři stále je co číst. Jen se to v tom běžnějším obsahu víc ztrácí. Proto ale přímo na hlavní stránce máš rubriku Historie, Bazarový snílek, Ptejte se a podobné. Protože tam najdeš ten obsah, co by měl zajímat Tebe jako fanouška. Tak si prostě přejeď myší rovnou tam a testy nových hybridů a elektromobilů vesele ignoruj.
A pokud Ti nějaký formát článků na Autíčkáři chybí, tak je to proto, že se buď ukázal neoblíbeným nebo již vyčerpaným. Sem spadají mnohá taková ta TopX a Autíčkář se ptá. Protože my už skoro všechno jednou řešili. A když si náhodou dovolíme něco napsat jakoby znovu, jak třeba Tomáš se svými facelifty, s tím, že "to nevadí Tome, je to pět let, co jsme vydali něco podobného, to si nikdo nebude pamatovat", tak se do dvaceti minut ukáže, že si to někdo přece pamatuje. Což je mimochodem výkon, který já opravdu uznávám, zcela nepokrytě a v pozitivním slova smyslu.
Takto, nechci vyvolat dojem, že Ti píšu arogantní odpověď. Jak jsem již řekl, Tvé dojmy chápu, zvnějšku se to tak může zdát. Asi bych na Tvém místě láteřil stejně. Nebo by mi to bylo stejně jedno. I když pak bych asi s odpovědí tolik nespěchal. Ale uvnitř je to jiné.

10
Jaromír Soukup
3. 1. 2026, 11:59
Autíčkář se ptá: Jaké je vaše automobilové novoroční předsevzetí?

Za sebe říkám, že chápu lamentování nad "smrtí Autíčkáře" a stesky, že už tu není co číst, protože člověku, co nevidí dovnitř, se to tak vážně může při pohledu na home page plnou nových obyčejných aut nebo různých elektrifikovaných povozů jevit. Ale s dovolením doplním pár poznámek "z kuchyně", které to třeba trochu objasní. Tady jsou:
1) Můj nejčtenější článek roku 2025 je první svezení s Citroënem C3 Aircross, který vznikl tak, že jsme se s Tomášem potkali u Glóbusu, já vyfotil dva přítomné kousky šestkrát na mobil, a projeli jsme se dvacet minut se spalovací a dvacet minut s elektrickou verzí. Já to pak jen za další asi půl hodinu napsal. Četlo ho přes dvacet tisíc lidí.
2) Tomášův krásný článek o Skylinech, který momentálně vychází jako seriál, a který mu dal opravdu hodně práce, četla asi desetina z tohoto čísla. Přitom oba články měly stejnou úroveň podpory v šíření a Skyline je i rozdělen na díly, aby sbíral víc.
3) Mým nejčtenějším článkem za působení v Autíčkáři, po celé ty čtyři roky a něco, zůstává Citroën Berlingo HDI. Tam jsme někde okolo šedesáti tisíc přečtení.
4) Nejméně čtený článek nebudu zjišťovat, bylo jich hodně, ale vždy, když píšu o něčem opravdu autařském, to the bone, třeba o historii, tak to nikdo nečte. U mých věcí o Citroënech to chápu, tam si můžu sám za to, že jsem divnej. Ale nepotěšil ani třeba můj text u úplných začátcích motorismu z českého Adamova. A to tyto články seberou vážně hodně času a energie. Je to hořké jablko, do kterého kousám každou chvíli.
A ať to není jenom o mně a Tomášovi, tak co vím, nejčtenějším článkem za poslední roky je srovnávací test... tříválcové a elektrické verze Opelu Corsa, ten se vyšvihl přes sto tisíc přečtení. Zopakuji: tříválcové a elektrické verze Opelu Corsa, na stránkách Autíčkáře, magazínu určeného pro ty největší fanoušky motorismu v ČR. Poslední bomba: úplně nejčtenějším článkem je snad test Peugeotu Traveller, který měl ještě třikrát tolik. Ale to neplatí, tam byla nějaká chyba na Seznamu, která nás poslala výš, než kam máme patřit. No...
A i když je pravda, že ty výsledky ovlivňuje Seznam, odkud na nás klikají nepravidelní čtenáři, minimálně mým vlastním pohledem na počítadlo se zdá, že i když tam ten článek nenahraju, čísla kopírují stejný trend, jen méně kontrastně.
Jaký je z toho závěr? Že lidé chtějí ty články, co tu máme. A nám ještě dají míň práce.
Tím obsah stránek neomlouvám, je mi jasné, že pro pravověrné fandy to budou jen výmluvy. Ale chceme-li, aby Autíčkář neumřel, musíme následovat to, co lidé chtějí. A ti asi, zjevně, chtějí to, co dostávají. Vždyť i největší diskuze jsou poslední dobou jen o elektromobilech...
A ještě si dovolím poznámku: myslím si, že zas tak nic ke čtení tu není. Letos jsme měli poměrně hodně starých a zajímavých aut, stejně jako loni. A když už píšeme o nudné krabici (ano, i my víme, že je to nudná krabice), tak se to aspoň snažíme napsat tak, aby se to i o té nudné krabici dobře četlo. Takový je můj názor. Nikomu ho necpu.

1
Jaromír Soukup
9. 12. 2025, 19:30
Nový Mercedes-Benz GLB a jeho pět klíčových prvků, kterými udělá radost vám i vašim ratolestem

Tak nemůže být vše AMG SL 63, že? Ale zase si vezmi, že tady tyto nudné boxíky pak i u značek typu Mercedes z velké části přispívají na "opravdu cool" auta.

3
Jaromír Soukup
9. 12. 2025, 19:28
Nový Mercedes-Benz GLB a jeho pět klíčových prvků, kterými udělá radost vám i vašim ratolestem

Já asi budu divnej, ale mně tady ta světla nevadí. A pokud už by mi v nich něco vizuálně překáželo, tak právě ty hvězdičky, i když zrovna díky nim půjde i v noci poznat, že je to Mercedes, že? Vlastně musím říct, že mně se nové GLB docela líbí, přijde mi, že mu ten nový styl sedl zatím nejlíp. Ale nevím, třeba blbnu. Nebo je to proto, že mi to trochu připomíná Berlingo. 😂

2
Jaromír Soukup
1. 12. 2025, 11:38
Nissan Micra, Almera a Primera: Když nám ještě Nissan snášel modré z nebe

Ježíš! Máš úplnou pravdu! Já sice Maximu znám, ale mám ji spojenou jen s Amerikou, kde se přestala prodávat někdy loni? Předloni? Ale ano, tenkrát jezdila i v Evropě. Jen jak už jsem ji opravdu velmi dlouho nepotkal, tak jsem ji v evropském kontextu dávno pustil z hlavy. Díky za připomenutí, článek upraven.

2
Jaromír Soukup
24. 11. 2025, 21:02
MG TD Midget: Cesta časem s opravdovým veteránem

Díky za uznání :-)
Ono je to docela těžké srovnání, protože všechno to jsou velmi jiná auta. Ale asi bych řekl, že na MG je nejvíc cítit, že je vážně staré. Člověk musí myslet na spoustu věcí, mnohem víc předvídat, a mnohem víc se soustředit. E-Type už je na řízení o něco snažší, protože je poválečný, a třeba ergonomie nebo poloha za volantem jsou v něm podstatně lepší. Jen stále člověk musí při řízení používat hlavu. Jaguar už reaguje na všechno rychleji, ale pořád vzdáleně dnešním standardům. Pagoda je ještě o něco lepší, a v mnou zkoušené automatické specifikaci po mně už vlastně nic moc nechtěla, oproti současným autům se liší hlavně dnes už slabším šestiválcem a hodně na pohodlí orientovaným podvozkem. Ale nejsilněji na mě asi stále zapůsobilo to DS. Tam totiž člověk opravdu ani dnes nemůže uvěřit, že řídí auto technicky z roku 1955. Všechno jde hrozně hladce a snadno, a kdyby mi někdo zavázal oči a řekl, že teď řídím moderní vůz, asi nebudu protestovat. Jen motor částečně vycházející ještě z předválečného TA se svým hrubším chodem a opravdu velké náklony karoserie to trochu kazí. A pak také ta měkoučká křesla se už nedělají. Ale jinak by asi i dnes jako cestovní limuzína prošlo. Takže odpověď: i E-Type je řízením dál než MG, ale ne zas o tolik (on i ten Midget vážně jezdí překvapivě pěkně), Pagoda ještě líp, byť stále víc jako staré auto, zatímco DS už pro řidiče nepředstavuje takový rozdíl oproti novým limuzínám, zapomene-li na motor a náklony.

1
Jaromír Soukup
24. 11. 2025, 20:47
Alpine A110 GTS: „Je te absolument kiffe = Já tě absolutně žeru!“

Za mě teda za ten příplatek stojí. GR86 je fajn v tom, že se s ní pobavíš a přitom se pořád dá používat celkem v pohodě denně, to určitě ano. Ale A110 je ve všem mnohem dál - v rychlosti, v jízdních vlastnostech, v zážitku. Ale zase dovedu si představit, že někdo radši půjde cestou pořád zábavné, ale v běžných podmínkách praktičtější Toyoty.

0
Jaromír Soukup
20. 11. 2025, 18:20
Jaguar F-Type 3.0 V6: Synonymum pro sebejistotu

Moc rád bych Ti odpověděl lépe, ale, no, já jen vím, že vychází z 5.0 V8 AJ133, který, dle internetu, má něco společného i s těmi staršími motory. Ale jak je to přesně, to Ti snad poví někdo erudovanější. Co se spolehlivosti týče, i zde mám obavu, že Ti moc nepomůžu, protože auto najelo zatím jen 20 000 km, takže všechno funguje. Jenže to by snad i mělo. Nicméně jednu věc Ti s čistým svědomím říct můžu. F-Type by se Ti moc líbil. :-) Když budeš mít možnost, určitě se nějakým projeď.

1
Jaromír Soukup
23. 10. 2025, 10:02
MG TF: Sexy, hravý a zábavný roadster, dávající vzpomenout na dobu, kdy tato značka vyráběla auta pro nadšené řidiče

Ano, to je pravda. Snaha tam je, což jsem také zmínil ve druhém odstavci. Akorát… v Cybersteru jsem také ještě nejel, ale prý je to skoro stejné jako MG 4 XPower, a to už jsem v ruce měl. Je to hodně jiné a přiznám se, že na rozdíl od TF, v 4 XPower jsem se tolik nebavil. A jak psal Lukáš, na rovince to sice dožene i supersport, ale v zatáčce tomu ujede běžný hothatch.

2
Jaromír Soukup
17. 10. 2025, 10:23
Mercedes-Benz CLA 250+: Svými kvalitami dorostl velké třídy a zastiňuje i Teslu Model 3

Máš pravdu, ale ta prý ještě není dostupná. Nicméně upravím pro větší názornost. Díky!

8
Jaromír Soukup
26. 8. 2025, 06:21
Automobilové facelifty, které se nepovedly

Na obranu Tomáše: to, že přišel s velmi podobným seznamem jako Honza, jsme zjistili až po jeho odevzdání článku. On přemýšlel, že ho tedy nevydá, ale my mu řekli, ať to neřeší, protože přece si nikdo nebude pamatovat 7 let starý článek. Vždyť já sám si mimo testy sotva vzpomenu, co jsem psal před měsícem.
No…zjevně chyba lávky. 😅 Takže vlastně děkujeme za tak hlubokou věrnost!

0
Jaromír Soukup
22. 8. 2025, 13:45
Mini John Cooper Works Aceman E: Auto pro mladé a neklidné

Zlatý bludišťák budiž Ti udělen! 👍😂

0
Jaromír Soukup
9. 8. 2025, 08:53
Tisíc koní, jeden osmiválec. Brabus 1000 ukazuje, že benzín ještě neřekl poslední slovo

To nevím, jestli se povede sehnat, ale příští týden by ses měl dočkat něčeho podobně pěkného. 🙂

8
Jaromír Soukup
9. 8. 2025, 08:49
Citroën DS3: To nejlepší DS ze všech bylo hned to první

Vidíš to?! Na ten bych úplně zapomněl! Achjo, doporučuji přečíst alespoň první odstavec.

Nicméně s druhou půlkou komentáře asi dokážu souhlasit, jak ostatně naznačuji ve třetím a čtvrtém odstavci.

Akorát zrovna zde se ti zákazníci nechat oblbnout pořád nějak nechtějí. To zase najdeš v odstavci číslo dva.

5
Jaromír Soukup
1. 8. 2025, 11:45
Škoda Fabia RS: I po dvou dekádách bez problému splní každé přání nadšeného řidiče

Přiznám se, že i mě ta oficiální čísla trochu překvapila, protože Fabia jede pocitově mnohem líp. Hlavně rozhodně působí dynamičtěji než Kodiaq 1.5 TSI, který je za volantem dost ospalý a stejnou hodnotu zrychlení bych mu rozhodně netipoval. Jestli je dojem z řízení Fabie jen placebo, tak je velmi účinné. 😂

1
Jaromír Soukup
25. 7. 2025, 14:18
Honda HR-V: Toto auto je dobré, také však má nějaká ale

Dobře, tady si zjevně nerozumíme, já o voze, ty o koze. Nevermind, máš to upravené, snad už budeš spokojený.
-
Komentář upraven 25. 7. 2025, 14:18:54

3
Jaromír Soukup
25. 7. 2025, 09:03
Honda HR-V: Toto auto je dobré, také však má nějaká ale

Proto také v textu stojí převodovka s bezestupňovou charakteristikou, nikoliv bezestupňová převodovka či převodovka s bezestupňovou technologií. Já samozřejmě vím, že má převody, všichni to tu víme. Ale chová se jako variátor. A pokud já v textu potřebuji popsat, že auto trvale vyje v otáčkách, zatímco pozvolna zrychluje, tak prostě napíšu, že má bezestupňovou charakteristiku. Protože ji má, přesně tak působí - jako variátor. Je to nejsnazší způsob, jak čtenáři sdělit, že pocitově neřadí. Když mu napíšu, že má převody, spousta lidí, co si to přečte, si představí, že řadí jako klasický automat.
Jistě, dá se vnořit odstavec vysvětlující, že on to variátor vlastně není atp. Ale proč tím čtenáře zdržovat? Obeznámený to ví dávno, neznalého to akorát zasype technikáliemi a unudí či dokonce přímo zmate. Takhle všichni ví, jak se to chová, o to jde.
A docela se ohrazuju proti bezmyšlenkovitému přepsání prospektu. To u nás nedělá jediný redaktor. Jen je někdy potřeba trochu důkladněji číst a přemýšlet.
-
Komentář upraven 25. 7. 2025, 09:09:17

5
Jaromír Soukup
11. 7. 2025, 18:06
Renault 5 E-Tech: Konečně elektromobil, který si nespletete s domácím spotřebičem

Jel jsem ve všech (i když v Pandě jen jako v příbuzné ë-C3), tak Ti můžu udělat takové malé shrnutí:

Hyundai Inster:
Velmi povedené auto. Přestože je ze všech Tebou zmiňovaných modelů nejmenší, pro čtyři své pasažéry (homologován jako čtyřmístný) nabízí moře místa ve všech směrech. Taky umí kouzla se sedačkami, takže si ho můžeš poskládat tak, aby měl buď kufr, nějaké místo vzadu a spoustu vpředu u spolujezdce, nebo všude tak nějak akorát, nebo tak, aby kufr sice zmizel, ale zadní pasažéři měli víc místa než v prodloužené Třídě S generace W223 (vyzkoušeno za vás ;-)) K tomu na svou velikost až nečekaně dospěle jezdí, ani dálnice v něm nejsou problémem. A díky nizoučké spotřebě i docela dojede, mám dojem, že nebyl problém s ním ujet okolo 350-400 km.
Jenže není pro každého. Zaprvé má hodně specifický design, který se Ti musí líbit, jinak ho nikdy nedoceníš, a taky proporčně je na tom asi jako Hyundai i10. Každý soused/kolega/kamarád se Ti tak bude smát, že jezdíš v hrcátku, ne v autě.

Fiat Panda/ Citroën ë-C3
Podobný příběh jako Inster, jen větší. Toto auto už je pětimístné, ale také prostorné a praktické. Neumí tedy sedačkovou magii, ale jinak rozumného člověka asi uspokojí stejně. Jezdí podobně, i když pokud vím, tak že za o něco vyšší spotřebu, takže reálně bych počítal spíš tak s číslem okolo 300 km. A možná působí o něco míň dospěle, hlavně co se odhlučnění týče, ale to bych musel opravdu ověřit až při přímém srovnání.
V případě ë-C3 je hlavní problém v tom, že není dost zajímavá, aby Tě přesvědčila o koupi. Ona ve své třídě asi nedělá nic blbě, ale není moc důvod ji chtít. A pak také je o něco horší než její spalovací protějšek, což není vzhledem k podstatně vyšší ceně úplně radostné.
Panda by ale nedostatek atraktivity, který by obhájil vyšší cenu, mohla příjemně vyřešit, protože na ní Stellantis dovolil i nějaké designové nápady a zahlazení nejlacinějších prvků. Jen počítej s tím, že i ona bude pocitově vysoká a úzká.

Renault 5 E-Tech
To je asi z celého výběru nejzajímavější auto. Jak píšu nahoře, vážně dělá všem radost a Tobě uvnitř je dobře jen z toho, že v něm jedeš. Jízdně funguje vlastně velmi podobně jako Inster nebo Panda/ë-C3, ale máš pocit, že jezdíš něčím víc než jen kusem plechu na kolech. Pocitově je navíc mnohem dospělejší než předchozí auta.
Jenže také je zdaleka nejmenší. Jestli v Pandě/ë-C3 je místa hodně a z Insteru se dá poskládat defacto limuzína, R5 je auto primárně pro dva. Děti se dozadu vejdou, ale dospělí budou na delší cestě docela trpět. A ono přitahování pozornosti také nemusí vyhovovat každému.

Škoda Elroq
Toto je auto minimálně o třídu a půl větší. Takže samozřejmě působí zdaleka nejdospěleji. Je nejprostornější, nabízí nejhezčí a nejkvalitnější materiály, nejlíp jezdí, je nejpohodlnější i nejjistější a celkově...je to prostě jiná třída.
Ale je to taky trochu jiná cenová skupina. Kam se Inster a Panda/ë-C3 skoro ani nepodívají a R5 končí, tam Elroq začíná. Tudíž by sis musel vybrat, jestli chceš třeba katalogovou R5 nebo Inster, nebo Elroq v základu, který nakonec může oproti ostatním vypadat jako chudobka, přestože je nejdospělejší. Také je zdaleka nejtěžší, což je cítit v každé zákrutě. A v neposlední řadě je to škodovka jako každá jiná, takže šikovná a příjemná, ale bezpohlavní. Spolu s ë-C3 (pozor, nyní ne lomeno Panda, ta by i nějakou duši měla) je to nejvíc...dopravní prostředek.
-
Komentář upraven 11. 7. 2025, 18:08:50

1
Jaromír Soukup
8. 6. 2025, 20:26
Pět nevydařených retro automobilů, na které byste raději zapomněli

Jenže v tom já právě spatřuji tu potíž, víš. X-Type je Jaguar, co i přes tradiční britský gentlemanský design nikdy nebude úplně Jaguarem, protože v žádné verzi nenabízí ani V8 nebo R6, ani pohon čistě zadních kol. Takže i když jako Jaguar vypadá, na rozdíl od všech ostatních tehdejších modelů (to pro to sdílení, které je možná běžné dnes, ale tehdy si ho Jaguar nikde jinde nedovolil) nenabízí tradiční jaguáři vlastnosti, jen ten vzhled. A vždycky se najde člověk, který nad ním ohrne nos, že je to jen "blbý Mondeo".
No jo, jenže ono není, jak říkáš. Kdyby bylo, tak by to vlastně bylo lepší, protože pak bys měl Jaguar, co sice teda vlastně vůbec Jaguarem není, ale aspoň se snadno a skoro zadarmo servisuje, protože X-Typeů se moc neprodalo, ale Mondea se válí v každém křoví. Akorát že to nejde, protože ono to vlastně Mondeo vůbec není...ale je...ale není.
Jasně, že X-Type dobře jezdí. Musí, vždyť i to Mondeo, ze kterého vychází, ač vlastně nevychází, jezdí také výborně. Ale když to trochu přeženu, tak tady máš retro design bez retro techniky, ale s retro náročným servisem.

1
Jaromír Soukup
6. 6. 2025, 14:35
První dojmy z Citroënu C3 Aircross: K českému rodinnému ideálu má velmi blízko a stojí rozumné peníze

Tu už jsem chvíli řídil také a ano, je na ní znát, že jí bylo dovoleno, aby působila trochu míň...lowcostově. Jezdí skoro stejně, maximálně má možná maličko tužší odpružení, ale vevnitř i zvenku je o něco propracovanější. Jenže se zase minimálně teď nenabízí s manuálem a v okleštěné základní výbavě, což její úvodní cenu žene o dost výš, začíná na půl milionu. I když pravda, pak můžeme vést polemiku nad tím, kdo dnes ještě kupuje auta za cenu již od.

11
Jaromír Soukup
25. 5. 2025, 17:01
Nemoci nových aut: Kdo tohle vymyslel?

Přidám pár poznámek:
1) Ano, máš pravdu, u některých aut jde toto všechno vypnout a skutečně mít zobrazený jen rychloměr a palivoměr. U některých aut. U spousty jiných ale tuto možnost, bohužel, nemáš. Umí zobrazovat jen tisíc informací nebo tisíc informací v jiné barvě nebo tisíc informací v jiném tvaru.
2) Podobný problém. Ano, jistě, když Ti to automobilka umožní, tak si můžeš vybrat lepší dekor. Jenže takovou variabilitu umí zpravidla jen Němci, Volvo a částečně Škoda. U jiných automobilek tuto možnost nemáš. Často se navíc stává, že jsou i navázané na výbavu. Takže pak stojíš před volbou, jestli chceš třeba adaptivní tempomat nebo matrix světla, ale povinně s klavírem/karbonem nebo ani jedno. To docela svazuje.
3) Myslím, že všichni, včetně Honzy, tu víme, že se ambientní osvětlení dá vypnout. Tady je ale úskalí v tom, že spousta automobilek, nyní s Němci v čele, neumí nabídnout decentní variantu. Můžeš mít buď jen vypnuto nebo kolotoče v různých barvách. Jenže co když chceš, aby auto vevnitř svítilo, ale jen nepřímo, vkusně? A co se týče toho lovení věcí, jistěže, ale i Tobě se bude ta láhev nebo klíčky líp hledat, když na ně bude něco jemně svítit, než když budeš muset poslepu.
4) Svatá pravda, ale v případě kůže jste se shodli.
5) Máš pravdu. Jenže má ji i Honza. Nemusíš ty nálady používat, ale proč tam jsou? Já už je měl v hodně testovačkách a nikdy jsem, na rozdíl od režimů měnících chování podvozku, motoru a převodovky, nepochopil, proč tam jsou.
P.S.: Honza není šéfredaktor, Viola je šéfredaktorka. To jen pro upřesnění
-
Komentář upraven 25. 5. 2025, 17:04:38

9
Jaromír Soukup
19. 5. 2025, 15:46
Report a fotky z dubnového Trackdaye – další již 7. 6.!

Ale! Že by promluvil majitel onoho BMW? Mnoho lásky a životních úspěchů i Vám, ctěný řidiči. No, my to tak slyšeli, ale jsou to kuloáry, jak je v textu zmíněno, pravda. A smím-li se ptát, co přesně je na Tomášových fotografiích tak špatného, že, cituji: „vsechny stojej za hovno“? Je to snad tím, že ani jedna nezobrazuje žádný z hrdinských činů jezdce v onom voze s modrobílou vrtulí ve znaku?

3
Jaromír Soukup
17. 5. 2025, 12:19
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

To Polo, o kterém tu mluvíte, jsme shodou okolností zkoušeli před asi dvěma měsíci také, dokonce v oné základní specifikaci za podobnou cenu jako u C3. A docela nás zaujalo, že při srovnání s úplně první Fabií 1.4 MPI Elegance, kterou jsme testovali souběžně, se ukázalo, že o dvacet let mladší nejjednodušší Polo nabízí skoro to samé, akorát má víc asistentů a dotykový displej.

To však spíš myslím jako uznání směrem k první Fabii, protože Polo 1.0 MPI není objektivně vůbec špatné auto a jak já zase VW vážně nemám rád, a naopak citroëny někdy až nezaslouženě hodně ano, tak tady bych i já dal přednost Polu. Ono je totiž pomalejší, protože nemá turbo, a možná o něco tužší, ale jinak je vážně, i přes svůj věk, ve všem o hodně lepší.

Jeho problém je ale v tom, že za danou cenu se prodává jen díky velké slevové akci v jedné jediné verzi. Pamatuji si, že jsme se na to s Tomášem dívali a zjistili, že pokud byste cokoliv chtěli přikoupit (třeba to turbo), už musíte mimo akci a pak se Polo stane naopak dost drahým.

Takže za mě je odpověď jasná, já bych volil Sandero. Vypadá podobně dobře (a Evropsky) jako Polo, jezdí podobně pohodlně jako C3, ale i s turbem pořád stojí jako Dacia.
-
Komentář upraven 17. 5. 2025, 12:21:34

0
Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 21:19
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Achjo, psát komentáře je o tolik snazší! :-D

0
Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 21:15
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Ne, auto ho vůbec neumí nabídnout.

0
Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 13:40
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Holt to tak mají v Asii rádi 😅

1
Jaromír Soukup
7. 5. 2025, 08:41
Toyota má koule! A jsou tak velké, že v nich lidé mohou jezdit

Slovo exuberantní už v Autíčkáři dávno překročilo stín jaGUaru. A to, že si Toyota za inovace zaslouží uznání, v textu přece stojí 😅

0
Jaromír Soukup
7. 5. 2025, 08:35
MG HS 1.5 TGI: Slušný základ za dobré peníze rozbíjejí zásadní softwarové chyby

Jiné HS jsem neřídil, takže nevím, nakolik moc to jsou chyby jen konkrétního kusu. Ale i ostatní média, včetně zahraničních, si na software stěžují. A ze zkušenosti vím, že i ostatní MG mají s upozorněními a asistenty problémy. Teď třeba testujeme nové MG 4 XPower, a to také pořád pípá, aniž by člověk pokaždé věděl, proč. Takže věřím, že to takto dělají všechna.

0
Jaromír Soukup
3. 5. 2025, 19:02
Nový Citroën C5 Aircross a jeho 5 inovativních prvků, kterými vás chce zaujmout

Jééé kéž by! Nene, to je THP, nějaký EP6 cosi. Co by se mohlo pokazit? 😅

1
Jaromír Soukup
30. 4. 2025, 14:19
Nový Citroën C5 Aircross a jeho 5 inovativních prvků, kterými vás chce zaujmout

Všechny PHEV Stellantisu mají 1.6, nikdy se nepřestala vyrábět.

0
Jaromír Soukup
29. 4. 2025, 21:26
Nová Alfa Romeo Stelvio unikla na patentových snímcích. Čeká nás revoluce

No...to jsem zase jednou krásně za vola :-D Díky, opraveno.

0
Jaromír Soukup
18. 4. 2025, 19:04
Toyota Tundra: Toto není jen další „toyka“, toto je působivý, po americku postavený truck

Protože Dajbych dovezl variantu bez hybridu 😅 V USA existuje i verze i-FORCE MAX, která k twin turbo V6 přidává ještě elektromotor. Ale jestli se nepletu, tak i tento pohon má tu desetistupňovou převodovku, takže je to pořád hodně jiné.

1
Jaromír Soukup
10. 4. 2025, 08:06
Toyota Land Cruiser 250 First Edition: Cestou necestou, pořád v pohodě

Tato auta nezkoušeli stejní redaktoři, takže asi nepomůžeme :(

0
Jaromír Soukup
6. 4. 2025, 14:49
Fiat 500 versus Fiat 500: O dospívání krále roztomilosti

Ne, protože pak bude hezčí výlet i hezčí fotky :-D

0
Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 21:31
Citroën a DS oživují hydropneumatické koule. Jen trochu jinak, než čekáte

Mělo to být postupně zjevnější a zjevnější, že se jedná o apríl. Ale možná jsem to přehnal 😅 Nevadí, upraveno, aby to nebylo tak do očí bijící.
-
Komentář upraven 1. 4. 2025, 21:31:41

0
Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 20:59
Konečně zase „echt“ japonské auto. Mitsubishi Outlander se vrací se vší parádou

Díky :-) Neboj, už jsem zase rozhodil sítě a pokud se povede jen půlka z toho, o co prosím, budou i petrolheadi mít co číst :-)

0
Jaromír Soukup
18. 3. 2025, 19:36
Renault 5 Turbo 3E: Retro-připomínka osmdesátek, supersport v kabátu hothatche i driftovací bestie v jednom

Ano, prý i ta jsou jiná. Přední určitě, je tam jiná optika i tvar. U zadních vidím jinou barvu toho rozdělovníku světelných segmentů (stříbrná vs červená) a dolní boční ukončení, jestli správně koukám. Jsou to detaily, ale světla jsou jiná :-D
-
Komentář upraven 18. 3. 2025, 19:37:35

3
Jaromír Soukup
17. 3. 2025, 07:37
Nový Mercedes-Benz CLA přijíždí. Je větší, chytřejší, spalovací i elektrický a svítí na něm hned 147 trojcípých hvězd

Těmi mladými se nejspíš myslí ona zlatá mládež, čili daddy's special boys and girls 😂 A takových lidí je v hlavních městech po celé Evropě, včetně Prahy, dost, aby se to vyplatilo vyrábět. 😅

1
Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 13:22
Lancia Musa 1.9 JTD: Městem unikátně, přitom za jednu výplatu

Hmm, to budeš hledat těžko, nicméně pokud by Tě Musa opravdu zajímala, ale na poskakování nechceš diesel (čemuž rozumím), tak jsem se koukal kvůli větě o současném cenovém rozpětí na inzeráty (tipcars, bazoš) a našel jsem v ČR asi čtyři, snad všechny v kůži (okna nevím) a některé měly 1.4 FIRE. To by mohla být odpověď 🙂

No vidíš, tak se kdyžtak ozvi, rád se podívám, na Rover dvakrát 🙂

0
Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 09:37
Nový Mercedes-Benz CLA přijíždí. Je větší, chytřejší, spalovací i elektrický a svítí na něm hned 147 trojcípých hvězd

Nikdo o něm nemluvil, ale vzhledem k tomu, že obě předchozí CLA se ve verzi kombi dělala, tak tu šance je.