
Jarda Soukup
Jméno | Jaromír Soukup |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 16.6 měs. |
Poslední aktivita | před 3.1 hod. |
Komentářů u článků | 140 |
Pozitivních komentářů u článků | 44 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů



Díky :-) Ano, příště bude TA a chápu, není úplně jednoduché určit, který byl důležitější. Já bych asi nakonec tíhnul k DS, ale to protože se mi to auto moc líbí. TA taky, ale DS asi ještě o malinko víc

Ony jsou ty články všechny podobně dlouhé, ale tady mluvím o 4 autech naráz, tak se to může zdát víc zhuštěné. Jenže já nechtěl, aby to bylo zbytečně rozvleklé. :-)

Pardon, tentokrát je to na mojí hlavu, zapomněl jsem pozvánku vydat spolu s událostí na facebooku. Nějak to do příště vylepšíme, tedy snad. :-D

Ano, v tom všem máš pravdu, vím o tom. Akorát to by pak jen článek o André Citroënovi mohl být na díly. Ostatně i v té Fialově knize je mu věnováno 34 stránek. Nechtěl jsem, aby to bylo příliš dlouhé, tak jsem to nerozpracovával všechno a vybral jen to podstatné. Jeho poněkud vabank nátura je pak, doufám, znát z textu (nebo minimálně v průběhu seriálu bude) :-)
Rádo se stalo, jsem rád, že se text líbil :-)

Nemyslím si úplně, že je na místě okolo roku 1920 hovořit o autech pro lidi, kteří nemají rádi auta. Nezapomeň, že se bavíme o začátcích evropského automobilového průmyslu. Auta sama byla tehdy revolucí jako je dnes třeba internet. Pro naprostou většinu z tehdejších zákazníků byl Type A jejich úplně prvním automobilem. Nemyslím si, že ho neměli rádi.

Ano, dojezd bude hodně klesat. Já ale EVUM nešetřil, jezdilo prázdné, ale pořád na plný plyn, do kopců, v blátě, hrál jsem si. Takže při rozumném zacházení si myslím, že to i naložené okolo 40 km ujede, s největší baterkou i 80 km. To na komunální použití přes den bez problému stačí. V Kangoo jsi limitovaný střechou a konečným tvarem auta, tady můžeš mít místo korby skoro cokoliv. Hilux už je moc velký a diesel bude trpět neustálým rozjížděním a zastavováním, o desítkách zapínání a vypínání denně nemluvě.

S výhledem problém není nebo mi to minimálně nepřišlo. Z fotek to asi tolik nevyzní, ale ta okna jsou dostatečně velká. Čumák je zase velmi krátký, nijak zvlášť mě neomezoval. Nejvíc limitující jsou asi ty sloupky, ty jsou vážně silné. Jinými slovy, ano, koncepce multikáry, jak ji známe, bude ještě o něco praktičtější, ale za mě ne natolik, aby to hrálo významnou roli. Na druhou stranu, to je právě pak o té diskuzi, jestli je “stylová” multikára potřeba nebo ne…

Fiat je extrém. Tam je identitou samotná změna. Prakticky každou generaci je to jinak, člověk si ani tu vazbu nestihne udělat. :-D

Ano, celkově je to super auto. Měl jsem ho v červnu na test a vadilo mně na něm vlastně jenom to logo. Akorát je drahý :-/

Ano, je tam erb. Ale v tom erbu je očividně lev celý i s drápajícíma nohama, ne jen hlava - tak jako donedávna vždycky. Za mě je hlavním motivem právě to zvíře a jeho poloha, která je teď nově pryč

Ta dvě erbová loga z 1960-1976 jsou ale nějaká divná. Já se schválně díval na všechny jejich modely, které tou dobou dělali (104, 204, 304, 403, 404, 504) a ani jeden ten znak nemá. Buď měli ten o jedno starší a nebo už novější samostatný lev jako od 76. dál ve zlatém provedení nebo už jen jako obrys. Na katalozích možná toto logo bylo, ale neznám auto, kde by se objevilo a tam je to nejdůležitější. Nebo ví někdo model, kde by jen hlava v erbu byla? Já se v peugeotech orientuji přece jen míň než v citroënech, tak jsem možná něco zasklil, ale na zmíněných řadách podle fotek z Googlu vážně není.

205 se dá sehnat za 20 000? Cože? No tak to úplně mění plány. Na to poslední místo u rodičů půjde ta a C4 zůstane tam kde je. Čert vzal dva tisíce měsíčně, dvě-stě-pětka!…Ta Xsara by se mi mohla hodit i do toho Mýta, aspoň by se trochu připomněl PlechCup, zajímavé. A devadesátkový Citroën mám na wishlistu dlouho…No a pak Twingo! Se shrnovací střechou! To jsem vždycky chtěl! Tak jestli už dám 50 000 za jedno auto nebo 60 000 za tři se ztratí. A měl bych zastoupené všechny hlavní značky…ale ne, pak už by můj vozový park začal moc připomínat popelnicoland…i když to nemusí nutně vadit, hmm…achjo, proč mám dojem, že bych si místo auta měl začít shánět doktora Jaromíra Soukupa.

Ano, už to někdo zmínil na facebooku a to mě tedy dost zaujalo. Nenapadlo mě, že už se pohybuje v těchto cenách.

Sandero ne :-D Ne že by mi nějak vadilo, ale ne.

Stilo je taky zbytečně velký, ale toto nevypadá zle. Zauvažuju :-D

Já vím, skoro všechny, co ještě vydržely jezdit, už jsou dnes ve stavu unaveném až popelnicovém. Málokdo se k nim hezky choval už když byly nové a zánovní, pamatuju si, jak to dřív pořád běželo v TV jako levný auto, to nikoho netrápí. I u mě byl tenkrát jeden z těch rozumných důvodů ke koupi, že se dala sehnat levně. Takže máš pravdu. Jenže zrovna toto jediné by mě opravdu štvalo, kdybych měl udělat. Původně jsem ani neplánoval, že ji budu mít tak dlouho, předpokládal jsem max 5 let a pak přejdu na plynokapalinu, ale teď už ji mám desátým rokem a mám k ní vztah. Nikdy mě nikde nenechala, všude dojela, všechno odvezla a je fakt pěkná. Achjo...

Už jsem to sem někam psal. Jo, je to velmi dobrý tip, taková i10, na kterou se dá dívat. Ale jaká je na silnici? Bude mě to aspoň trochu bavit? 100 HP nechme stranou.

Alfa 147 je už dost velká. A jestli Tvé náznaky dobře chápu, bude to nakonec tak za dvojnásobek a víc. :-D Jako, je jasný, že každý auto bude v této ceně potřebovat další investice, ale zrovna Alfa mi zní jako moc peněz navíc.


Věř nebo ne, Daihatsu mělo být původně i v textu. :-D Ale nevím, jak dobře se to servisuje, pochybuju, že to bude snadný, i když je to do značné míry Toyota. A pak taky jsem v tom nikdy nejel, nevím, jak to funguje na silnici.

Nemusí, jenže Saxo (a AX taky) mají pro mě nějaké zvláštní kouzlo, přijdou mi super. Což vede k riziku vytvoření hlubokého vztahu. Ledaže by bylo ve zvlášť obyčejné verzi a hodně ošuntělé. Jenže to asi nebude mít klimatizaci, notabene funkční.

Vůbec to nezní, že jsi to odbyl. Naopak, přesně takto by to bylo nejrozumnější (teda po tom se na to vykašlat úplně a jezdit hromadnou). Jen já jsem v tomto úplně nepoužitelnej. Prostě se nedokážu přimět koupit to první dobrý co je, když to má špatnou značku. Já vím, že je nakonec úplně jedno, jestli je to Twingo nebo Focus, ale asi mi v tomto není pomoci, mně to jedno není. Golf IV by mi třeba do baráku jednoduše nesměl. Tak se snažím najít průsečík, který mě bude zajímat, ale ne moc. Říkám, nepoužitelnej :-D Zase bych ale asi mluvil jinak, kdyby na tom autě závisela má obživa nebo tak, to bych pak nejspíš postupoval, jak říkáš.

Ano, přesně nějak tak. :-D Ale zase bych konečně měl materiál na ježdění do Mýta, zatím vždycky jen přihlížím a žebrám svezení od jiných :-D

Na 100 HP bych se zlákat nechal. Ale pak bych určitě hledal garáž. :-D Normální nevím, jestli nebude nakonec jízdně horší než ten Swift a možná i C1 :-D Ale třeba ne. Ford Focus první generace je prý už dnes zrezlej taky.
-
Komentář upraven 20. 11. 2022, 19:46:02

No právě. Tady by to zase tak neobvyklý být nemělo. Achjo...

Grande Punto je velikostně tak na hraně. Matně si vzpomínám, že se tenkrát, když bylo nový, chlubil Fiat tím, že je jedním z největších ve třídě a měří přes 4 metry. Ale pouvažuju.

Úplně tu myšlenku chápu. Ale Smarta nechci, to už je moc malý a celý divný. :-D A k tomu Plurielovi, upřímně, letos už jsem s ním jezdil nějak míň. Ta střecha jé čím dál větší opruz. Já si jím splnil dětský sen, jak jsem psal kdysi v jednom z mých úplně prvních článků, ale čím déle ho mám, tím víc vnímám, jak je to auto celé hloupé. Já mu to z nostalgie trpím a omlouvám ho, ale další podobně "kvalitní" vůz nechci.

Jo, nad tím jsem přemýšlel taky. Teda nad tou první generací, druhá mi nějak celá nikdy nesedla. Asi ji dám do užšího výběru, jen nevím, jestli už taky není moc stará. Ono to není jen o rzi, shánění dílů může být taky problém. Kolik jich je na vrakovišti? Ptám se, protože mi vždycky přišlo, že v ČR jezdilo spíš Clio. Twingo míň, takže jich bude míň i tam.

Jak starou? V jakým stavu?...ne, nepokračuj, už vidím, kam by to vedlo :-D Navíc, já chtěl menší auto, Corolla už je zbytečně velká.


Já uvažoval i nad tím. C2 stejně jako C1 snad nebude mít cenu garážovat ani pro mě (ale stoprocentně to zatím nevím, jen bych řekl, že bych byl ve střední Evropě asi jediný :-D). Jenže se ke mně doneslo, že C1 je jízdně lepší. Já si ji zkoušel a přišla mi ok, hlavně ten toyotí litr se mi (na svůj výkon a velikost) docela zamlouval. Naproti tomu TU 1.1 a 1.4 znám moc dobře a ty tak živě nepůsobí.
-
Komentář upraven 20. 11. 2022, 19:27:09

MG ZR? Neobvyklý auto z GB? To by mě mohlo zajímat...až moc :-D Se mnou to není jednoduchý, garážuju i Pluriela. Auta jako MG by mi téměř určitě začalo být líto.

Asi to tak nakonec dopadne :-D Já mám trochu problém už s tím rozhodnout se, jestli celou popisovanou anabázi vůbec podstupovat...

Přesně tak, stojí šílené peníze. A pak taky i kdybych to sehnal, tak to určitě bude víkendovka do garáže a budu tam kde jsem byl. Saxo VTS v pěkném stavu podle mě nemůže stát venku, na to už je moc vzácné a drahé.

bkralik: když to nastavíš do toho režimu Mid nebo Green, tak v této generaci už špunty nepotřebuješ. Naopak to bylo možná až trochu zbytečně tichý. S polštářem bych i souhlasil, Mini mi ukázalo, že D0 je zvlněná, to jsem si nikdy předtím nevšiml. Jenže pak se ke mně donesla informace, že tato generace je oproti předchozím ještě docela pohodlná. Tak nevím. :-D

Pouťový je až na půdu. Ostatně to bylo Mini vždycky. Ale tady mi to vážně nevadilo, respektive bylo to vykoupeno kopou zábavy. Jen čím víc nad tím přemýšlím, tím silněji mě hlodá jedna věc. Nebylo by lepší koupit Fiestu ST (pokud to tedy ještě jde, fordí stránky jsou nějaké tajemné a celá řada má brzy končit)? Ta je taky jízdně super, je podstatně praktičtější a o dost levnější. A britská je do jisté míry taky, aspoň kulturně. Jasně, vlastně je německá, ale pro Brity je to jako pro nás Fabia. Tohle křičí GB mnohem víc, ale jinak je to míň auta za víc peněz. Ale zase Mini vyvolá podstatně větší haló mezi lidmi v okolí, je to vnímáno jako lepší značka. Tak nevím, záleží na rozhodnutí mezi rozumem a citem.


Ano, na silnice to nepatří. I těch 5 km je opravdu na hraně a to je tento kousek v parádním stavu. U většiny to dnes bude ještě horší.


Neříkal, je to čerstvě po renovaci, tak asi není zatím moc co říkat. Na druhou stranu samotná renovace stála dost.

Ano, a přitom podle mě to XFC ani nevypadá blbě. Tak třeba Mitsubishi překvapí. Ale pochybuju…

Vzhledem k tomu, že i Renault sám postupně zařezává divizi Renault Sport ve prospěch Alpine, pochybuju, že by byli ochotni vytvořit další sportovní značku (a de facto konkurenci).

Nám dodal jen tyto. Momentálně je mimo ČR, takže teď se asi ničeho dalšího nedočkáš, ale třeba v budoucnu ještě někde něco vyštrachá :-)


Ano, mě to taky až překvapilo. A to má EQB ještě díky baterkám níž těžiště. Opravdu to funguje dobře jak z pohledu komfortu, tak jistoty v zatáčkách. Jak jsem napsal, svědomí mám čisté, je to nad očekávání dobré auto.

Ano, přesně tak, ve třídě to, minimálně než (pokud) se začne i u nás prodávat sedmimístná Tesla Y, umí jenom toto. Zástupce značky mi to zdůrazňoval. Nehledě na to, že u EQB mají být ta místa prý podstatně použitelnější, než v Y.


Já si taky nemohl vzpomenout, ale stačilo do vyhledávače zadat auto s červeným srdcem. Sám jsem byl překvapen, že jsem se vlastně skoro trefil :-D
Poslední komentáře
- fortress, Jak na displeje?
Digitální přístrojovej štít mi přijde spíš jako cost... - krab, Jak na displeje?
Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací"... - M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu... - HeavySmoker, Jak na displeje?
M1chal: Plne súhlasím že je vyšperkovaný. Odlesky, animácie,... - Pólin, Jak na displeje?
článek fajn a tleskám budíkům Barchetty- jsou moc fajn,... - Deenz, Peugeot Boxer BlueHDi 140 S&S MAN6:...
Chápu to nadšení z plechové dodávky, ano pošta je skutečně... - M1chal, Jak na displeje?
Ad Mercedes, @ HeavySmoker, vies, ze Mercedes ma asi najviac... - esmo, Jak na displeje?
Nechápu ty mínusy :D ... vždyť je to přesně to co petrolhead... - Trinom, Jak na displeje?
Osobně proti displejům nemám nic, obzvlášť, když jsou... - krab, Jak na displeje?
Hele já to beru ze zkušenosti s Poršákama co mají tohle... - HeavySmoker, Jak na displeje?
rock: Tam kde je teraz len Hallo Fahrer si navolíš čo chceš,... - rock, Jak na displeje?
Ten prostřední je OK. Teda pokud se v tom řadí manuálně. Ale...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů