Jarda Soukup
Jméno | Jaromír Soukup |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 2.6 rok. |
Poslední aktivita | před 5.9 hod. |
Komentářů u článků | 225 |
Pozitivních komentářů u článků | 84 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Pomůže-li to k ilustraci, tak můj klasický testovací okruh 60 km město-dálnice-státní-okreska v poměru téměř 1/1/1/1 jsem plynulým stylem dal za 5.2 l/100 km a hrcání po znojemských okreskách dokonce za 3.8 l/100 km. Ale ty přesuny Praha-Brno a zpět tomu prostě nepomohly, vylezlo to celkově na těch 6.2, protože na dálnici to jelo za sedm. Nevím proč, limity jsem nijak zásadně nepřekračoval a počasí bylo normální.
To víš, to je ten japonský poddruh. Žere míň, dojede dál, místo prdění vyje a chvíli bez pána snese líp, ale jinak jsou skoro k nerozeznání 😂
Vidíš, tomu jsme mohli říct. To by totiž byl opravdu zajímavý test, jestli by se tam vešel aspoň na toho Hightowera 😂
Vešel ses? Vešel, tak jaký pak copak 😂 A já nevěděl, jak kulantně napsat, že to nemá sportovní režim, ale “ 🌈sportovní režim 🦄” 😂😂😂
-
Komentář upraven 8. 4. 2024, 07:05:29
Díky moc a souhlasím, tady by překlepy opravdu být neměly. Stejně nějaké unikly no 😅 Jinak ke komentům:
1)Jaguar - já slyšel jak variantu džégu(schwa)r, tak džégju(schwa)r a přišlo mi, že častěji vnímám tu první, ale pro úplnost přidávám
2) Vauxhall - tady si dovolím trochu nesouhlasit, není to totiž voxol ani voxl. Přesně je tam to druhé o naznačené. Je kratší a jakoby spolknuté. Ale to už mi přišlo opravdu moc urejpané a má varianta se mi zdála blíž.
3) Lancia - stejný příklad jako Vauxhall. Já tam to i slyším, ale jen naznačeně. Měl jsem ho tam dát, neměl? 🤔 Ono toto jsou úskalí českého přepisu, pro mnohé zvuky prostě písmenko nemáme. Proto se má používat ten fonetický, ale ten by málokdo přelouskal.
4) Lamborghini - díky moc
No o tom, jak v Americe a Británii komolí jména, by se dal napsat další a snad ještě delší článek. 😅
Vidíš, na tu jsem zapomněl. :-D No podle této korejské reklamy se to čte nějak sportydže. Řekne to až na konci. Ale asi to má být sportydž. Sportáž je pofrancouzštělý, to nemá moc logiku. Sportejdž jsem snad nikdy neslyšel.
-
Komentář upraven 26. 3. 2024, 16:47:16
No, podobně nestejné závěry ohledně patnáctky kolovaly i mezi přítomnými novináři, slyšel jsem ledacos. Nicméně mně přišla 1.5 o něco tišší než litr a hlavně (logicky) jemnější. Ale je faktem, že zvlášť ve vyšších otáčkách je také slyšet znatelně. Neoznačil bych ji úplně za tichošlápka, i když špatná taky není. Jestli Kamiq 1.5 TSI DSG cuká, to nevím, neměl jsem ho. Ale u Scaly jsem si ničeho takového nevšiml.
No ten můj Kamiq MC adaptivní tlumiče mít neměl, ale protože tam těch testovaček bylo asi 30, je možné, že se to nějak zaměnilo (nebo se já prostě přehlídl 😅), protože to by to vysvětlovalo. Ten rozdíl byl opravdu výrazný. Ale nevím, různé módy jsem u Kamiqu MC sice zkoušel, ale změny jsem si nevšiml. Jenže jsem to zkoušel na úseku s dobrým povrchem (žil jsem v domnění, že tlumiče jsou stejně pasivní a že se jen změní mapování plynu, tak proč se v tom vrtat?), takže by mi to asi stejně nic neřeklo.
-
Komentář upraven 25. 2. 2024, 18:58:26
Já se se svými 180 taky vešel. Je tedy pravda, že jsem se už hlavou dotýkal stropu a i pro nohy bylo místa tak na hraně, ale vešel.
Hehe, hups 🤦♂️😂 Jako bych nic neřekl.
Ale však jo, vždyť to v tom článku stojí 😅 ZX bylo dobré francouzské auto. Až by se dalo říct, že moc dobré. Jen to nebyl moc dobrý Citroën. 😅
Já bohužel srovnání se Superbem nabídnout nemůžu, protože jsem ho nikdy neřídil a nikdy jsem v něm nejel rychleji než 70 km/h (znám ho výlučně jako městský taxík), ale co píše Mara je pravda. S ES jsem kromě ježdění po Brně a okolí otočil i Ostravu (okolo 140 km/h) a Znojemsko a i tak jsem ho po 1200 km vrátil se spotřebou 5.7 l/100km. Stejné je to s odhlučněním. Jediné, co za ten týden bylo občas vzdáleně slyšet, byla na hrubých površích kola. Jinak nic, úplné ticho. RAV4 je za mě o dost hlučnější (tu jsem řídil, verzi PHEV, slyšíš v ní víc motor, podvozek i vzduch). Ani dynamiky se není třeba bát. Neříkám, že ES trhá asfalt, ale pomalé není. Jen tím, jak je celé to auto takové jemné, tiché a odizolované (díky planetové převodovce logicky ani nepřeřazuje a necuká), tak se ti zdá, že jede pomalu. Ale ne.
Tak k obláčku měl minimálně mnou testovaný kousek opravdu daleko 😅 Tempomat ale zase pro změnu fungoval dobře, jen jednou se odmítl aktivovat, to je na dnešní poměry v pohodě.
Díky moc za zpětnou vazbu, vážím si jí. Akorát že…no…ode mě se do dvou týdnů taky dočkáte elektromobilu. 😅 Zkoušel jsem Toyotu bZ4X. Navíc teď mimo sezónu to asi s recenzemi starších aut bude slabší. Ale jen co se na jaře zase otevřou garáže ochotných majitelů, budu testovat a psát, jak to půjde! 👍
Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel možnost auta projet na stejné trase, protože Jaguar jsem z logistických důvodů testoval u Jihlavy, zatímco MB normálně v Brně, ale přijde mi, že SL má oproti XK8 tužší karoserii i řízení, pohodlnější podvozek, lépe reagující brzdy, o něco silnější motor, v kabině víc místa a trochu lepší materiály a zpracování. Jaguar je ale zase čtyřmístný, takže teoreticky o něco praktičtější, má jemnější běh motoru (zvlášť ve vyšších otáčkách) a za mě je kapku hezčí, takže má také nějaké výhody. Nicméně obě auta jsou skvělá a pokud by si mezi nimi někdo měl vybírat, bude to hlavně o osobních preferencích. Já třeba bych dal přednost objektivně slabšímu Jaguaru, protože je pořád úžasný a prostě se mi líbí o něco víc . Ale chápu, když někdo uvažuje naopak a zvolí prakticky bezchybnou R129.
Není, ověřoval jsem si to z několika zdrojů, protože mi to bylo taky divné. Ale je to tak, u XK8 generace X100 je opravdu vzácnější kupé a to poměrně výrazně.
Bez těchto filozofických úvah bych nevydal článek. :-D
Toto by mě bavilo moc! Sice to zdaleka není tak jednoduché, jak zmiňuje Peťas, ale možná by mi to za to i stálo.
Ano, ano, ty toyoty jsou dobré tipy. Sice asi budou možná trochu moc nudné, ale řekl bych, že na takovéto cestě bude o zábavu postaráno i tak.
Toho by už za mě bylo škoda jako o něco výše zmíněné 144. Ale možná Punto? To je taky jednoduché a vevnitř větší než venku.
Do Genesis Coupe se těžko vejdeme tři. Ale pokud mě kamarádi naštvou, zvážím ho. :-D
To by mě už asi bylo líto trápit. Ale zase by se mi líbilo ho vlastnit. Kde že je ten inzerát? :-D
Ano, tak mi to bohužel taky často přišlo. Několikrát jsem byl svědkem jejich chování. Ne všechno v UK je fajn. A je to možná také důvod, proč jsou ty taxíky postavené zrovna takto.
-
Komentář upraven 3. 10. 2023, 19:43:06
Tam to právě vůbec není jednoduché. Jistě, v Londýně jich tisíce vyřadili. Jenže aspoň trochu pojízdné kusy prakticky okamžitě mizí do okolních malých měst, kde nejsou emisní zóny a taxíky tam tak mohou jezdit dál. Zní to překvapivě, ale sehnat slušné LTI je hodně těžké.
Ano, není to typická kombinace. Ale já to tak mám. Možná to bude i tím, že učím jak FJ, tak AJ.
K autu, záleží co považuješ za správné vlastnosti taxíku. Mně LTI přišlo pro tuto činnost vymyšlené dobře. Leda motoru se možná městský provoz moc nelíbí, ale ten je dítětem doby, auto vzniklo v letech, kdy byl diesel považován za ideální řešení.
To nevím, ale co vím je, že přesně to samé říkal i Marek, který si jediný z nás ta auta vyzkoušel obě. V Supře prý sice zadrhává a občas se mu nechce, ale pořád je o dost lepší než gumový řazení v Z4. Asi by Ti to i řekl sám, ale je na dovolené, tak nevím, jaký má přístup k internetu.
Mohu potvrdit. Vytknuto mi to bylo jen 3x, (neb svou trochou do mlýna přispěl i Tomáš, co auto fotil), a teď jsme si všichni ještě blíž ❤️
Odpoledne doplněno :-)
Vidíš, a to se přitom v R8 taky svezl. 😅 Holt jsme byli tak uhranutí, že jsme na video zapomněli.
To padá na mě, snažím se sehnat odpolední fotky. Pokud se je podaří získat, dám vědět.
Ano, report včetně fotek chystáme. Jen ještě nevíme, jak dlouho nám to bude trvat. 😂
Ano Davide, je to těžká M2. Ale pořád to není Lotus, co váží 2640 kg 🙂
https://www.topgear.com/car-reviews/lotus/eletre
Měli jsme na dráze i SUV velikosti BMW X3 a také supersporty jako Audi R8 nebo Corvette C8. Takže to klidně jde. Ale jasně, budeš cítit, že okruh je na takové auto přece jen o něco menší.
Ahoj, uvidíme. My se vždycky rozhodujeme až ráno na místě, ale bude-li ze strany účastníků slyšet zájem o konkrétní variantu, myslím, že není problém se domluvit.
Od majitele vím toto: Zatím byl jen problém s automatem, odešla elektronika. Jinak všechno už přes deset let vlastnictví funguje bez problému. Ale včetně pojištění (i havarijního), spotřeby paliva, údržby a garážování ho Rolls stojí v průměru okolo 10 000 Kč měsíčně. Proto s ním taky jezdí svatební obřady (ne večírky), aby si na sebe aspoň částečně vydělal.
Je možné, že máš nakonec pravdu. Ale je to opravdu masivní a těžký díl.
-
Komentář upraven 21. 8. 2023, 21:11:48
Ano, vím o nich. Dokonce vím i o té zelené znojemské, jezdí tam už asi dva roky. Holt teď žijí klasický život starých francouzských aut - dobitých soumarů nad hrobem. Jen na toho upravenýho jsem ještě nenarazil. A asi ani nepotřebuju :-) Fotit mi je nemusíš, díky. :-D
Největší rozdíly jsou asi právě v těch kruhových objezdech. Objíždí se na druhou stranu, často mají i několik pruhů a občas jsou zkombinované i se semafory. K tomu ještě existují mini kruhové objezdy, což jsou víceméně normální křižovatky s bílým kruhem uprostřed, které by řidiči měli objíždět, ale ne každý to dělá. A “nejzábavnější” jsou kombinace. Kruhové objezdy jsou ve VB všude (až mi to někdy přišlo zbytečné), a mnohdy člověk narazí na dva mini kruháče hned za sebou nebo variantu mini kruháč a hned po něm velký kruháč. Neznalému poměrů spolehlivě zasukují hlavu.
Přednost “zprava” se prý neřeší, protože na každé normální křižovatce (ne kruhovém objezdu) je vodorovné dopravní značení - je tam čára, kde má člověk, co dává přednost, zastavit.
Také je potřeba trochu změnit návyky. Ve VB se obecně jezdí velmi plynule a docela opatrně (nebo aspoň se mi to tak zdálo) a řidiči mají velké ohledy. Běžně používají gesta pro poděkování i omluvu a při vyhýbání na úzkých silničkách si rádi slovně pomůžou, je-li to potřeba. To vše však očekávají i od ostatních.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tak 0-100 uz davnejsie nie je zaujimavy udaj, kazdy porovnava... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Jinak Myrryne,nevím jak to myslíš s tou skrytou inzercí.Inzerci... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
se polepším - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dám ti vědět během pár dní ,jak bude prodaný a pošleme... - VK, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Technická poznámka, bez mezer za čárkami se to skoro nedá... - myrryn, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Je to tak. Zoufalý pokus o prodej v podstatě neprodejného... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
:-) - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Nazdárek,Tak všechno fakt z rodiny nemám,ale třeba půl roku... - Jakub Pospíšil, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Hele já na to právě koukám a už je to třetí auto během... - briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů