Jaromír „Jarda Soukup“ Soukup
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Brno-město |
| Registrace | před 4.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 34.0 min. |
| Komentářů u článků | 302 |
| Pozitivních komentářů u článků | 125 |
| Negativních komentářů u článků | 3 |
Posledních 50 komentářů
Ano, to je pravda. Snaha tam je, což jsem také zmínil ve druhém odstavci. Akorát… v Cybersteru jsem také ještě nejel, ale prý je to skoro stejné jako MG 4 XPower, a to už jsem v ruce měl. Je to hodně jiné a přiznám se, že na rozdíl od TF, v 4 XPower jsem se tolik nebavil. A jak psal Lukáš, na rovince to sice dožene i supersport, ale v zatáčce tomu ujede běžný hothatch.
Máš pravdu, ale ta prý ještě není dostupná. Nicméně upravím pro větší názornost. Díky!
Na obranu Tomáše: to, že přišel s velmi podobným seznamem jako Honza, jsme zjistili až po jeho odevzdání článku. On přemýšlel, že ho tedy nevydá, ale my mu řekli, ať to neřeší, protože přece si nikdo nebude pamatovat 7 let starý článek. Vždyť já sám si mimo testy sotva vzpomenu, co jsem psal před měsícem.
No…zjevně chyba lávky. 😅 Takže vlastně děkujeme za tak hlubokou věrnost!
To nevím, jestli se povede sehnat, ale příští týden by ses měl dočkat něčeho podobně pěkného. 🙂
Vidíš to?! Na ten bych úplně zapomněl! Achjo, doporučuji přečíst alespoň první odstavec.
Nicméně s druhou půlkou komentáře asi dokážu souhlasit, jak ostatně naznačuji ve třetím a čtvrtém odstavci.
Akorát zrovna zde se ti zákazníci nechat oblbnout pořád nějak nechtějí. To zase najdeš v odstavci číslo dva.
Přiznám se, že i mě ta oficiální čísla trochu překvapila, protože Fabia jede pocitově mnohem líp. Hlavně rozhodně působí dynamičtěji než Kodiaq 1.5 TSI, který je za volantem dost ospalý a stejnou hodnotu zrychlení bych mu rozhodně netipoval. Jestli je dojem z řízení Fabie jen placebo, tak je velmi účinné. 😂
Dobře, tady si zjevně nerozumíme, já o voze, ty o koze. Nevermind, máš to upravené, snad už budeš spokojený.
-
Komentář upraven 25. 7. 2025, 14:18:54
Proto také v textu stojí převodovka s bezestupňovou charakteristikou, nikoliv bezestupňová převodovka či převodovka s bezestupňovou technologií. Já samozřejmě vím, že má převody, všichni to tu víme. Ale chová se jako variátor. A pokud já v textu potřebuji popsat, že auto trvale vyje v otáčkách, zatímco pozvolna zrychluje, tak prostě napíšu, že má bezestupňovou charakteristiku. Protože ji má, přesně tak působí - jako variátor. Je to nejsnazší způsob, jak čtenáři sdělit, že pocitově neřadí. Když mu napíšu, že má převody, spousta lidí, co si to přečte, si představí, že řadí jako klasický automat.
Jistě, dá se vnořit odstavec vysvětlující, že on to variátor vlastně není atp. Ale proč tím čtenáře zdržovat? Obeznámený to ví dávno, neznalého to akorát zasype technikáliemi a unudí či dokonce přímo zmate. Takhle všichni ví, jak se to chová, o to jde.
A docela se ohrazuju proti bezmyšlenkovitému přepsání prospektu. To u nás nedělá jediný redaktor. Jen je někdy potřeba trochu důkladněji číst a přemýšlet.
-
Komentář upraven 25. 7. 2025, 09:09:17
Jel jsem ve všech (i když v Pandě jen jako v příbuzné ë-C3), tak Ti můžu udělat takové malé shrnutí:
Hyundai Inster:
Velmi povedené auto. Přestože je ze všech Tebou zmiňovaných modelů nejmenší, pro čtyři své pasažéry (homologován jako čtyřmístný) nabízí moře místa ve všech směrech. Taky umí kouzla se sedačkami, takže si ho můžeš poskládat tak, aby měl buď kufr, nějaké místo vzadu a spoustu vpředu u spolujezdce, nebo všude tak nějak akorát, nebo tak, aby kufr sice zmizel, ale zadní pasažéři měli víc místa než v prodloužené Třídě S generace W223 (vyzkoušeno za vás ;-)) K tomu na svou velikost až nečekaně dospěle jezdí, ani dálnice v něm nejsou problémem. A díky nizoučké spotřebě i docela dojede, mám dojem, že nebyl problém s ním ujet okolo 350-400 km.
Jenže není pro každého. Zaprvé má hodně specifický design, který se Ti musí líbit, jinak ho nikdy nedoceníš, a taky proporčně je na tom asi jako Hyundai i10. Každý soused/kolega/kamarád se Ti tak bude smát, že jezdíš v hrcátku, ne v autě.
Fiat Panda/ Citroën ë-C3
Podobný příběh jako Inster, jen větší. Toto auto už je pětimístné, ale také prostorné a praktické. Neumí tedy sedačkovou magii, ale jinak rozumného člověka asi uspokojí stejně. Jezdí podobně, i když pokud vím, tak že za o něco vyšší spotřebu, takže reálně bych počítal spíš tak s číslem okolo 300 km. A možná působí o něco míň dospěle, hlavně co se odhlučnění týče, ale to bych musel opravdu ověřit až při přímém srovnání.
V případě ë-C3 je hlavní problém v tom, že není dost zajímavá, aby Tě přesvědčila o koupi. Ona ve své třídě asi nedělá nic blbě, ale není moc důvod ji chtít. A pak také je o něco horší než její spalovací protějšek, což není vzhledem k podstatně vyšší ceně úplně radostné.
Panda by ale nedostatek atraktivity, který by obhájil vyšší cenu, mohla příjemně vyřešit, protože na ní Stellantis dovolil i nějaké designové nápady a zahlazení nejlacinějších prvků. Jen počítej s tím, že i ona bude pocitově vysoká a úzká.
Renault 5 E-Tech
To je asi z celého výběru nejzajímavější auto. Jak píšu nahoře, vážně dělá všem radost a Tobě uvnitř je dobře jen z toho, že v něm jedeš. Jízdně funguje vlastně velmi podobně jako Inster nebo Panda/ë-C3, ale máš pocit, že jezdíš něčím víc než jen kusem plechu na kolech. Pocitově je navíc mnohem dospělejší než předchozí auta.
Jenže také je zdaleka nejmenší. Jestli v Pandě/ë-C3 je místa hodně a z Insteru se dá poskládat defacto limuzína, R5 je auto primárně pro dva. Děti se dozadu vejdou, ale dospělí budou na delší cestě docela trpět. A ono přitahování pozornosti také nemusí vyhovovat každému.
Škoda Elroq
Toto je auto minimálně o třídu a půl větší. Takže samozřejmě působí zdaleka nejdospěleji. Je nejprostornější, nabízí nejhezčí a nejkvalitnější materiály, nejlíp jezdí, je nejpohodlnější i nejjistější a celkově...je to prostě jiná třída.
Ale je to taky trochu jiná cenová skupina. Kam se Inster a Panda/ë-C3 skoro ani nepodívají a R5 končí, tam Elroq začíná. Tudíž by sis musel vybrat, jestli chceš třeba katalogovou R5 nebo Inster, nebo Elroq v základu, který nakonec může oproti ostatním vypadat jako chudobka, přestože je nejdospělejší. Také je zdaleka nejtěžší, což je cítit v každé zákrutě. A v neposlední řadě je to škodovka jako každá jiná, takže šikovná a příjemná, ale bezpohlavní. Spolu s ë-C3 (pozor, nyní ne lomeno Panda, ta by i nějakou duši měla) je to nejvíc...dopravní prostředek.
-
Komentář upraven 11. 7. 2025, 18:08:50
Ale to vůbec není špatný nápad! 😂
Jenže v tom já právě spatřuji tu potíž, víš. X-Type je Jaguar, co i přes tradiční britský gentlemanský design nikdy nebude úplně Jaguarem, protože v žádné verzi nenabízí ani V8 nebo R6, ani pohon čistě zadních kol. Takže i když jako Jaguar vypadá, na rozdíl od všech ostatních tehdejších modelů (to pro to sdílení, které je možná běžné dnes, ale tehdy si ho Jaguar nikde jinde nedovolil) nenabízí tradiční jaguáři vlastnosti, jen ten vzhled. A vždycky se najde člověk, který nad ním ohrne nos, že je to jen "blbý Mondeo".
No jo, jenže ono není, jak říkáš. Kdyby bylo, tak by to vlastně bylo lepší, protože pak bys měl Jaguar, co sice teda vlastně vůbec Jaguarem není, ale aspoň se snadno a skoro zadarmo servisuje, protože X-Typeů se moc neprodalo, ale Mondea se válí v každém křoví. Akorát že to nejde, protože ono to vlastně Mondeo vůbec není...ale je...ale není.
Jasně, že X-Type dobře jezdí. Musí, vždyť i to Mondeo, ze kterého vychází, ač vlastně nevychází, jezdí také výborně. Ale když to trochu přeženu, tak tady máš retro design bez retro techniky, ale s retro náročným servisem.
Tu už jsem chvíli řídil také a ano, je na ní znát, že jí bylo dovoleno, aby působila trochu míň...lowcostově. Jezdí skoro stejně, maximálně má možná maličko tužší odpružení, ale vevnitř i zvenku je o něco propracovanější. Jenže se zase minimálně teď nenabízí s manuálem a v okleštěné základní výbavě, což její úvodní cenu žene o dost výš, začíná na půl milionu. I když pravda, pak můžeme vést polemiku nad tím, kdo dnes ještě kupuje auta za cenu již od.
Přidám pár poznámek:
1) Ano, máš pravdu, u některých aut jde toto všechno vypnout a skutečně mít zobrazený jen rychloměr a palivoměr. U některých aut. U spousty jiných ale tuto možnost, bohužel, nemáš. Umí zobrazovat jen tisíc informací nebo tisíc informací v jiné barvě nebo tisíc informací v jiném tvaru.
2) Podobný problém. Ano, jistě, když Ti to automobilka umožní, tak si můžeš vybrat lepší dekor. Jenže takovou variabilitu umí zpravidla jen Němci, Volvo a částečně Škoda. U jiných automobilek tuto možnost nemáš. Často se navíc stává, že jsou i navázané na výbavu. Takže pak stojíš před volbou, jestli chceš třeba adaptivní tempomat nebo matrix světla, ale povinně s klavírem/karbonem nebo ani jedno. To docela svazuje.
3) Myslím, že všichni, včetně Honzy, tu víme, že se ambientní osvětlení dá vypnout. Tady je ale úskalí v tom, že spousta automobilek, nyní s Němci v čele, neumí nabídnout decentní variantu. Můžeš mít buď jen vypnuto nebo kolotoče v různých barvách. Jenže co když chceš, aby auto vevnitř svítilo, ale jen nepřímo, vkusně? A co se týče toho lovení věcí, jistěže, ale i Tobě se bude ta láhev nebo klíčky líp hledat, když na ně bude něco jemně svítit, než když budeš muset poslepu.
4) Svatá pravda, ale v případě kůže jste se shodli.
5) Máš pravdu. Jenže má ji i Honza. Nemusíš ty nálady používat, ale proč tam jsou? Já už je měl v hodně testovačkách a nikdy jsem, na rozdíl od režimů měnících chování podvozku, motoru a převodovky, nepochopil, proč tam jsou.
P.S.: Honza není šéfredaktor, Viola je šéfredaktorka. To jen pro upřesnění
-
Komentář upraven 25. 5. 2025, 17:04:38
Ale! Že by promluvil majitel onoho BMW? Mnoho lásky a životních úspěchů i Vám, ctěný řidiči. No, my to tak slyšeli, ale jsou to kuloáry, jak je v textu zmíněno, pravda. A smím-li se ptát, co přesně je na Tomášových fotografiích tak špatného, že, cituji: „vsechny stojej za hovno“? Je to snad tím, že ani jedna nezobrazuje žádný z hrdinských činů jezdce v onom voze s modrobílou vrtulí ve znaku?
Uvidíme, R5 mám objednanou na test 🙂
To Polo, o kterém tu mluvíte, jsme shodou okolností zkoušeli před asi dvěma měsíci také, dokonce v oné základní specifikaci za podobnou cenu jako u C3. A docela nás zaujalo, že při srovnání s úplně první Fabií 1.4 MPI Elegance, kterou jsme testovali souběžně, se ukázalo, že o dvacet let mladší nejjednodušší Polo nabízí skoro to samé, akorát má víc asistentů a dotykový displej.
To však spíš myslím jako uznání směrem k první Fabii, protože Polo 1.0 MPI není objektivně vůbec špatné auto a jak já zase VW vážně nemám rád, a naopak citroëny někdy až nezaslouženě hodně ano, tak tady bych i já dal přednost Polu. Ono je totiž pomalejší, protože nemá turbo, a možná o něco tužší, ale jinak je vážně, i přes svůj věk, ve všem o hodně lepší.
Jeho problém je ale v tom, že za danou cenu se prodává jen díky velké slevové akci v jedné jediné verzi. Pamatuji si, že jsme se na to s Tomášem dívali a zjistili, že pokud byste cokoliv chtěli přikoupit (třeba to turbo), už musíte mimo akci a pak se Polo stane naopak dost drahým.
Takže za mě je odpověď jasná, já bych volil Sandero. Vypadá podobně dobře (a Evropsky) jako Polo, jezdí podobně pohodlně jako C3, ale i s turbem pořád stojí jako Dacia.
-
Komentář upraven 17. 5. 2025, 12:21:34
Slovo exuberantní už v Autíčkáři dávno překročilo stín jaGUaru. A to, že si Toyota za inovace zaslouží uznání, v textu přece stojí 😅
Jiné HS jsem neřídil, takže nevím, nakolik moc to jsou chyby jen konkrétního kusu. Ale i ostatní média, včetně zahraničních, si na software stěžují. A ze zkušenosti vím, že i ostatní MG mají s upozorněními a asistenty problémy. Teď třeba testujeme nové MG 4 XPower, a to také pořád pípá, aniž by člověk pokaždé věděl, proč. Takže věřím, že to takto dělají všechna.
Jééé kéž by! Nene, to je THP, nějaký EP6 cosi. Co by se mohlo pokazit? 😅
Všechny PHEV Stellantisu mají 1.6, nikdy se nepřestala vyrábět.
No...to jsem zase jednou krásně za vola :-D Díky, opraveno.
Protože Dajbych dovezl variantu bez hybridu 😅 V USA existuje i verze i-FORCE MAX, která k twin turbo V6 přidává ještě elektromotor. Ale jestli se nepletu, tak i tento pohon má tu desetistupňovou převodovku, takže je to pořád hodně jiné.
Tato auta nezkoušeli stejní redaktoři, takže asi nepomůžeme :(
Ne, protože pak bude hezčí výlet i hezčí fotky :-D
Mělo to být postupně zjevnější a zjevnější, že se jedná o apríl. Ale možná jsem to přehnal 😅 Nevadí, upraveno, aby to nebylo tak do očí bijící.
-
Komentář upraven 1. 4. 2025, 21:31:41
Díky :-) Neboj, už jsem zase rozhodil sítě a pokud se povede jen půlka z toho, o co prosím, budou i petrolheadi mít co číst :-)
Ano, prý i ta jsou jiná. Přední určitě, je tam jiná optika i tvar. U zadních vidím jinou barvu toho rozdělovníku světelných segmentů (stříbrná vs červená) a dolní boční ukončení, jestli správně koukám. Jsou to detaily, ale světla jsou jiná :-D
-
Komentář upraven 18. 3. 2025, 19:37:35
Těmi mladými se nejspíš myslí ona zlatá mládež, čili daddy's special boys and girls 😂 A takových lidí je v hlavních městech po celé Evropě, včetně Prahy, dost, aby se to vyplatilo vyrábět. 😅
Hmm, to budeš hledat těžko, nicméně pokud by Tě Musa opravdu zajímala, ale na poskakování nechceš diesel (čemuž rozumím), tak jsem se koukal kvůli větě o současném cenovém rozpětí na inzeráty (tipcars, bazoš) a našel jsem v ČR asi čtyři, snad všechny v kůži (okna nevím) a některé měly 1.4 FIRE. To by mohla být odpověď 🙂
No vidíš, tak se kdyžtak ozvi, rád se podívám, na Rover dvakrát 🙂
Nikdo o něm nemluvil, ale vzhledem k tomu, že obě předchozí CLA se ve verzi kombi dělala, tak tu šance je.
Naprostá většina: No neboj, já taky ne, proto tu také čteš text o Muse a ne Golfu TDI
VW: V textu nestojí přímo k VW, ale ke koncernu obecně, tedy od škodovek po Porsche. A k samotnému VW, byť s Tebou souhlasím, že na těchto stránkách bude obdivovatelů této značky poskrovnu, věř mi, že většinová populace, co auta neprožívá tolik jako my, tedy ta, kterou jsem myslel, stále bere VW za etalon, za něco cool, k čemu se snaží dostat a jak to má, připadá si hned lépe.
Inzerát: Protože jsem zapomněl 😅 Díky za připomenutí, už tam je.
Cynik: Já ho svým způsobem chápu, ale ten text jsem takto rozhodně nenapsal jako promo. Pokaždé, když se mi ozve majitel s tím, že by mi půjčil auto, kdybych chtěl, ale na oplátku by prosil zmínku o inzerátu v článku, vysvětluji, že se rád svezu, ale že pokud se mi na tom autě něco nebude objektivně líbit, že to do článku napíšu, i když to tomu autu neudělá pro inzerát dobrou službu. Proto tady píšu o velkých náklonech karoserie, proto jsem u Smartu Roadster Brabus věnoval několik odstavců převodovce, proto jsem u Porsche 924 upozorňoval, že to nejezdí jako běžné Porsche. Ale zase pokud bude co chválit, že to udělám. A Musa, ať se tomu dá věřit nebo ne, opravdu chválu zaslouží. Jasně, je neřidičská, jak to jen jde, ale je praktická, prostorná, pohodlná, šikovná a za zlomek ceny poslouží podstatně líp než naprostá většina současných stupidních malých crossoverů. Proč bych se jí vysmíval? A k tomu vychvalování do nebes, posílal jsi mu můj článek o Jaguaru E-Type nebo Citroënu DS? Protože tak to vypadá, když něco vychvaluji do nebes. 😂 Tady jsem se, na sebe, ještě držel docela při zdi. 😂
Stran designu, chápu, jak to myslíte, ale taková je prostě doba. Když se podíváš na konkurenci, je agresivní také. I Porsche 911, které je už desítky let pořád stejně uhlazené, má dnes i v základní verzi velké hranaté díry v předním nárazníku a obrovské výfuky, o variantě GT3 RS nemluvě. A zrovna tady u Astonu mi přijde, že jsou ty prolisy a nádechy ještě docela v mezích.
Co se zvuku motoru týče, ano, také chápu a souhlasím, jen poznamenám, že V8 od Mercedesu uměla ve vysokých otáčkách docela (moc pěkně, ale intenzivně) řvát už v R129, takže to asi patří k věci. A pak také buďme rádi, že ještě stále můžeme poslouchat V8, i kdyby uřvanou. Nezapomínejme, že v roce 2025 má hypersportovní vrcholné Ferrari V6, což znamená, že má na motoru stejný nápis jako já na svém dvacet let starém Citroënu. 😅
Nemělo. EX90 je vážně super. Ono za testovací týden už se možná něco najde, ale za ten den, co jsem ho měl, jsem si fakt nevšiml čehokoliv významného, co by to auto jako Volvo dělat nemělo.
Jojo, má, je tam frunk 🙂 Obecně je z toho auta cítit, že Volvo elektromobily dělat chce a vyvíjí je pořádně.

Bylo to tak myšleno, o Fortuneru mluvím i dál v textu, ale upravil jsem znění, aby to bylo zjevnější. Díky za poznámku :-)
Ano, je to tak, moje chyba, napravím. Děkuju za upozornění 🙂
Ano, to je taky úprava Caselani. 🙂 A jen tak btw, ve Chvalovicích u Znojma jeden pravidelně stává. 🙂
Ano, to byla taky Indie. Auto se jmenovalo Škoda Rapid a bylo to VW Vento (Polo páté generace sedan) s předkem prvně faceliftované druhé a pak třetí generace Škody Fabia. Ale o motoru Suzuki nevím, mělo to myslím jen TDI diesely, 1.6 z druhé Fabie a pak 1.0 TSI. Jeho právě nahradila Slavia.
Kdo si hraje, nezlobí 🤷♂️😂
Ale no jistěže to jsou škaredé první Octavie. Ale jsou to zábavné elektrické škodovky, takových zas tolik není 😂
Ano, tady jsou, byly tam opravdu všechny tři generace. A ano, také platí, že v rámci časového zasazení děje tam vlastně být nemají, filmy jsou z nějakého důvodu oproti knihám o několik let dopředu.
Huuu! Nokia N79? No tak to mě mrzí, že nemá kola, hned bych se ji od Tebe pokusil vyžebrat na test. To už je dnes taky krásný relikt historie kdysi nejlepšího výrobce telefonů na světě. 😂
-
Komentář upraven 27. 12. 2024, 11:36:44