načítám data...

Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Člověk se považuje za protřelého mazáka, kterého už nic nepřekvapí, a pak to přijde. Šokující zjištění z kategorie ‚totally obvious‘. Jaké je to vaše?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Začnu trochu oklikou, abych vám přiblížila, o jaké kategorii objevů dnes bude řeč. Když jsem se seznámila se svým chotěm, brzy mi bylo jasné, že podrobnosti ze zvířecí říše nejsou jeho parketa. Trochu to naznačovalo i jeho prohlášení „nejsem žádnej botanik“. Přesto mě trochu zarazilo – a jeho taky – když jsem ho musela zcela vážně poučit, že čmelák není táta od včely. Sama mám na hlavě podobně kvalitní máslo – asi do dvaceti let jsem se domnívala, že hned po úplňku následuje nov. Neptejte se na logiku, nemám tušení…

Ale nejsme na webu o včelaření ani astronomii. I ve světě automobilů existují záhady, které tiše číhají, aby v pravou chvíli vyskočily a ztrapnily vás před kamarády či kolegy. Vzpomínám si, že ještě coby děvčeti nepolíbenému mi hlava absolutně nebrala logo automobilky Hyundai. Netušila jsem nic o ochranné známce ani duševním vlastnictví, přesto mi nešlo na rozum, proč by si někteří majitelé Hondy své logo na autě schválně deformovali? Nebo jde o nějakou speciální edici? Příliš mi nepomáhal ani nápis na zádi auta. Jestliže vypadá háčko Hyundaie jako háčko Hondy, které bylo moc dlouho na sluníčku, vypadá název značky zrovna tak. Trapasu jsem byla tehdy ušetřena jen proto, že se široko daleko nenacházel nikdo, koho by snad můj automobilový postřeh zajímal. A tak jsem mlčela, dokud si informace samy nenašly cestu. 

Foto: Pixabay

Za blbečka jsem tedy konečně mohla být (kromě zajisté četných případů, které jsem v průběhu let vytěsnila) před pár dny, kdy kolega Dan v redakčním chatu s mírným despektem prohodil: „On někdo neví, k čemu jsou modré a červené patníky?” Tak neví, no. Teda teď už ví. Červené patníky míjím s železnou pravidelností každý víkend, neb v blízkosti naší chalupy označují ústí rozbité asfaltky vedoucí do lesa. Občas tam jezdím fotit auta, projet se na kole, hledat navazující offroadové cestičky, prostě tam jezdím každou chvíli a podle těch červených patníků hezky trefuju odbočku schovanou v zatáčce a v křoví. Až předevčírem mě napadlo zamyslet se nad tím, co takový červený patník vlastně znamená. I zeptala jsem se kolegy Honzy, se kterým jsme zrovna stěhovali na chalupu nějakou veteš, a hele ho – taky nevěděl! Vždycky je milé nebýt za blbce sám.

Foto: Schroter.cz

Osvětové okénko pro všechny, kteří to na své životní pouti dotáhli až sem bez znalosti funkce červených patníků: Směrový sloupek v barvě červené se užívá v místě připojení účelové pozemní komunikace. Účelovou komunikací může být polní nebo lesní cesta, tovární nádvoří a podobně. 

V praxi to znamená dvě věci. Vozidlům vyjíždějícím z účelové komunikace nemusíte dávat přednost, ani když jedou zprava. Na druhou stranu je dobré mít se na pozoru, protože když se vyřítí traktor, kombajn nebo nějaký šílenec na bugině, je vám nějaká přednost platná jako mrtvému Sprite. 

Tohle všechno jsem si bleskurychle vygooglila ještě cestou a v procesu jsem se poučila také o důležitosti modrých patníků. O jejich existenci jsem sice měla jisté tušení, ale kdo by se zabýval nějakými tyčkami u silnice? No dobře, už si dám pozor. 

Foo: Unsplash.cz

A teď je řada na vás. Kdo nebude posera a přizná se ke svému velkolepému objevu? Nebojte, nebudeme se vám smát, vlastně jsou to hezké momenty. Když jsem na podzim kupovala Discovery, přijeli jsme s majitelem na benzinku a on se mě po zastavení u stojanu s nelíčeným překvapením ptá: „Jak jsi věděla, na který straně máš nádrž?” A já na to: „Ona je tady taková šipečka…” Přála bych vám vidět ten úžas a nadšení.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

TurboBaran
04. května 2022, 11:32
1

Většinou si auto po koupi projdu odpředu dozadu komplet cele... Ale na to, že Passat B5.5 má na multifunkčním volantu čudlík na vypnutí podsvícení tlačítek - na to jsem přišel až po 4 letech co byl u nás v rodině :)

reagovat
togi
04. května 2022, 11:46
1

Neznalost červených patníků u dalších lidí mě děsí každé ráno už několik let. Vyjíždím v Pelhřimově z vedlejší na hlavní a přímo proti je benzínka. Pokaždé čekám, kdo mi z té benzínky nedá přednost a vjede mi pod auto. Bývá to aspoň 1x týdně. Druhý případ je, když to nezná člověk na křižovatce přede mnou, ale zná to člověk na benzínce. Pak si dávají přednost oba dva navzájem. Dost často se pak stane, že jim oběma dojde trpělivost ve stejnou dobu a vjedou do křižovatky zároveň...

reagovat
Calif
04. května 2022, 22:36
0

to je Benzina? Tak tam bych asi taky přednost nedal ???? Dobré vědět....

Holofaust
04. května 2022, 12:02
0

před nějakou dobou jsem takhle přišel na to, že starý tdi z přelomu milénia může být fajn :-D

reagovat
Jimi
04. května 2022, 12:57
0

Šipečku u symbolu nádrže jsem zaregistroval až v novějších autech (rozuměj míň než 20let). Vypadá to tak, že u většiny značek to začali znázorňovat až s posledními modely. U Japonců vyrobených v Japonsku bych čekal nádrže vlevo. U celosvětových modelů je to celkem užitečná informace.

reagovat
Vojtáno
09. května 2022, 19:33
0

Když tam není šipka, obecně u většiny aut platí, na jaké straně přístrojového štítu máš budík s palivem tam máš nádrž.. ;)
-
Komentář upraven 9. 5. 2022, 19:33:49

BigBen
04. května 2022, 13:21
6

Šipečku u ikony nádrže jsem objevil před pár lety. Do té doby jsem si vždy pamatoval kde nádrž mám. Ted po tom co znám šipečku a pamatovat si to nemusím, vždycky zaváhám kde mám nádrž :-) Jestli mi předtím nebylo lépe :-D

reagovat
ts
tsu
04. května 2022, 13:39
1

Po nafasování služebního Peugeotu mě vytáčelo, že když jsem chtěl pouze jednou setřít přední okno, tzn. ťuknutím odpovídající páčky dolů, stejně jako snad u všech aut co jsem kdy řídil, tak jsem si tímto pohybem zapnul automatické stírání, které se pak muselo stejným způsobem vypnout. Docela dlouhou dobu mi trvalo přijít na to, že ve Francii se takhle stírá pohybem páčky k sobě, stejně jako když chci přední okno ostříknout.

reagovat
Blix
04. května 2022, 14:29
3

Na tom jak má fungovat páčka stěračů se výrobci ne a ne shodnout... aspoň že u blinkrů to zvládli :)

martin_100
04. května 2022, 14:33
5

No akorát do BMW pácku blinkrů raději ani nemontujou.

Mi
Michal Lenc
05. května 2022, 16:28
1

Koupil jsem pežota před půl rokem a tohle mě neskutečně vytáčí. Pokud to opravdu takto bude fungovat, máš u mě pivo. (Vzhledem k tomu, že se nikdy nepotkáme, tak mě tenhle slib vyjde neskutečně levně.)

Vojta
06. května 2022, 08:01
0

Nejhorší na páčce stěračů je to, že se neshodne ani jeden výrobce sám se sebou. Ano, myslím tím Ford, který to má vždycky nějak úchylně, atypicky a s faceliftem se to změní.

wdave_t
06. května 2022, 10:47
0

Nejvíc ztracenej jsem byl při první jízdě v mercedesu (w203). Tam je páčka jenom nalevo a musí zvládat všechno, blinkry i stěrače. A nad ní je druhá páčka, aby to bylo dostatečně divný, která ovládá tempomat a omezovač.

Wa
Wakantanka
08. června 2022, 17:01
2

Otázka zvyku a cviku :) V kamióne MB mám na pravej páčke motorovú brzdu a tempomat. Keď presadnem do osobaku furt zapínam stierače keď si chcem pribrzdiť. :)

martin_100
09. června 2022, 16:18
0

Taky se mi to stávalo :-D

Mi
Michal Lenc
10. června 2022, 14:44
0

tsu: Tak to pivo bude jenom malý. Nejdřív jsem myslel, že moje 308ka tu funkci jendoduchého setření nemá. Nakonec se ukázalo, že se musí tahem k sobě opravdu jenom krátce ťuknout. Jak o to člověk trochu víc zavadí, spustí se i ostřik. Pěkně na houby.

martin_100
04. května 2022, 14:31
6

Neni to moje objevení ale strejdovo. Měl leta škodu 120. Ta dosloužila a než sehnal nějakou slušnou nahradu tak zakoupil rezavou škodu 125. Asi po dvou letech sehnal krásnou audi 80 a tak šla škodovka do světa. Kupec se strejdou sedli do auta a jeli to projet. Kupec vyjel za město a zařadil za 5. To byl údiv! Strejda dva rok netušil že to má pětikvalt :-)

reagovat
martin_100
04. května 2022, 14:39
5

Ale jo vlastně i svoje prozření mě teď napadlo.
Jednou jsem po strašlivý době dostal dodávku místo náklaďáku. Časně ráno do svítání daleko a 100 kiláků před sebou. Byl to novej peugeot boxer a nesvítilo levý světlo. Ok nafasuju u směnaře žárovku a jdu na to. Prostor pro ručku čínskýho nemluvněte....
Horkotěžko sem starou žárovku vydoloval. Dostat novou do patice a zajistit byl porod. Po půl hodině kurev a prdelí sem měl krvanej šrám na předloktí a špinavý obě ruce po lokty. Jdu se umejt a potká mě směnař. "Ty sis to světlo nevyndal?"
Šel semnou k autu, otočil dvěma šrouby a světlo elegantně vytahz kastle :-D
Sem myslel že se poseru :-) :-) :-)
-
Komentář upraven 4. 5. 2022, 14:41:24

PepaSFI
04. května 2022, 17:57
1

aneb když všecko selže, přečti si návod. Tuhle to zrovna řešil v práci řidič na Ducatu. Taky žárovku vyndal a novou nenandal. Říkám mu, to je určitě past, nějaký trik, nejspíš vyndavací světlo. Nó jasně, ty seš radil, jak jsi na to přišel? Přece nebudu odšroubovávat světlo. No jak jsem na to přišel, mozkovým myšlením. U toho levýho jsi aspoň vyndal žárovku ale u pravýho nevyndáš ani to víčko. Takže musí být jiná cesta. Buď rozebrat půl auta nebo je to světlo vyndavací a zastamdací. A protože ten šroub vzadu má takový plastový prodloužení, očividně sloužící ke snadnější manipulaci......šup šup a světlo bylo venku.

Frankie
05. května 2022, 11:26
1

Tak to já ani za boha nemohl přijít na to, jak se mění žárovka na Z4. Musel pomoct YouTube. To se děti smály, že jdu pro pomoc na YouTube, když jim říkám, ať tam furt necumi. A bylo to. Musíš sundat kolo, pak kryt v podběhu a jsi u světla. Cumenim na světlo shora bych na to nepřišel.

af
afro-r1
05. května 2022, 15:09
4

Strejdu chapu.
Take jsem prodavajiciho prekvapil, kdyz jsem si v Corse B nenucene rozsvitil vnitrni lampicku, aniz bych musel pootevrit dvere.

af
afro-r1
05. května 2022, 15:12
2

A pak kolegu v jeho aute, kdyz jsem si posunul dopredu predek sedaku.

martin_100
05. května 2022, 21:08
0

Pepo návod je hezká věc pokud ho máš ovšem....

PepaSFI
06. května 2022, 18:00
0

pokud nemáš návod, pak musíš číst pravděpodobnostní linie. Zkrátka, pokud to někudy nejde, pak to tudy pravděpodobně nejde.

martin_100
07. května 2022, 21:35
0

O5 budu oponovat. Praxi jsem dělal ve značkovym citroen servisu kde jsem se přesvědčil že žabožrouti dokážou při konstrukci vozidel nemožný. Nepřekvapila by mě ani výměna žárovky za použití opečenýho klokaního vocasu zkrz hrdlo nádrže.

PepaSFI
08. května 2022, 09:40
1

jo to je pravda že někdy to není jednoduchý. Brácha má starýho C3 a na tom se žabáci taky vyznamenali. Přední světla klasika, ruce odřený, natřikrát zalomený a světlo fakt není vyndavací a zastamdací. Trošku pomůže vyndat kryt baterie a trošku víc pomůže vyndat baterii. Navíc ty žárovky, tuším H7 nejsou právě trvanlivý. Má v garáži schovaný rozbitý světlo po nehodě na kterým vždycky nejdřív natrénuje správný úchop žárovky aby se dobře trefil. Dobrá sranda byla prostřední brzdovka. I s návodem to nebylo jednoduchý, tam se musí jaksi šroubovákem dloubnout do díry v plechu, trefit správný místo, správně zapáčit správným směrem a s pocitem že se určitě něco ulomilo, světlo vypadne. A v něm spálená žárovka která nebyla v žádné náhradní sadě co jsme doma měli, bezpaticová skleněnka ale větší, patnáctiwattová.

Kuře
04. května 2022, 17:28
6

No, na moje fó pá si určitě taky vzpomenu, ale ještě předtím nabonzuju, teď už tedy bývalou, přítelkyni.
To si takhle jedeme tehdá ještě mým starým Focusem, když najednou koukám, že přítelkyně kouká tak nějak divně z okna, vrtí se, kejve hlavou... Ptám se co je? Načež ona odpovídá, že zrcátko je asi špatně nastavené, že v něm nic nevidí... Trochu pobaveně říkám, že tam nic vidět nemá, to je pro mě, já jsem řidič. Jejímu zmatenému výrazu a námitce že já mám přeci svoje na svojí straně už sem se jen smál;)))

reagovat
togi
05. května 2022, 06:28
6

Babička tohle dědovi udělala to samé, když koupili novou škůdku a měli poprvé zrcátko i napravo. Jenže babička se s dědou do krve pohádala a pak s ním nemluvila, že jí to zrcátko bere. Ale ona už je prostě taková :D

Ev
Evlo
04. května 2022, 19:13
1

šipečku má minimum aut

reagovat
Jakub Pospíšil
04. května 2022, 20:01
3

Místo té tanklovací šipky může sloužit i ta hadice na obrázku stojanu. To bylo relativně překvapivě pro mě.

reagovat
wdave_t
04. května 2022, 20:08
1

Ta šipka kde je nádrž je super, bohužel není v každém autě. Ale co taky souvisí s tankováním a objevil jsem to teprv nedávno, je to že zevnitř dvířek k nádrži bývá držák na víčko, takže ho nemusím pokládat kdoví kam a doufat, že na něj nezapomenu :D

reagovat
Be
Beran
04. května 2022, 21:28
1

A nekteri vyrobci delaji do vicka nadrze drazku, aby se dalo zavesit za hranu dvirek misto bambelani a otloukani blatniku.

wdave_t
05. května 2022, 00:24
2

Myslel jsem, že přesně to jsem napsal :D

Moses
05. května 2022, 13:51
0

Presne takto bola prekvapena moja sestra, ked na Zafire stratila to viecko a hned isla kupit nove, zatial co jej stare iba kvoli vetru niekam zapadlo...

Be
Beran
05. května 2022, 18:47
0

Zmatla me fotka s miatou.
Od japoncu znam reseni, kdy na vnitrni strane dvirek, je navareny plechovy vylisek a do nej se vlozi vicko. A to jsem myslel, ze popisujes.
Ja mel na mysli koncernove reseni, kdy se vicko za zarez povesi na horni hranu vicka.

wdave_t
05. května 2022, 21:12
0

Miatou se nenech zmást. Na C32 mám to co popisuješ. Ale nejlepší to má fiesta. Prostě pistoli prostrčíš skrz kryt, který zajede a po vytažení se zas vrátí zpátky. Nemusíš nic šroubovat.

Kuře
05. května 2022, 22:53
0

No tak to si ale musim koupit novějšího Forda, to na Mondeu nemám!!

Vojtáno
09. května 2022, 19:39
0

Takhle to má i manželky Focus.. ;)

Be
Beran
04. května 2022, 21:33
1

Pred 4 rokama v bmw 1er jsem v pujcovne nedokazal zaradit zpatecku a po 20 minutach pokusu se sel potupne zeptat na prepazku.
Ze Alfa G...neco nema na prahu vylisovany trojuhelnicek, kam patri zvedak. Vymena kola byla zabavna.
A v dobach ridicskych zacatku. Ze kdyz liju z kanystru olej/ostrikovace, tak ho natocim stitkem nahoru misto na bok.

reagovat
Frankie
05. května 2022, 11:30
0

Zpátečka v BMW..., Jak jsem koupil tu Z4, tam není na páce nic vyznačeno, tak jsem taky dlouho na jednom parkovišti laboroval se zpátečkou. Už jsem chtěl volat chlapovi, co mi to prodal. Fakt by mě nenapadlo, že to jde až přes to velký odpor pružiny k sobě a pak dopředu. Ženy musí dávat obouruč.

beastar
04. května 2022, 23:44
2

Nikdo neví vše a chybami se člověk učí:) Já toho za ty roky měl určitě mraky kolem aut. Vzpomenu si na Mondeo 3 takový to prostě new edge. Otevírání motorového prostoru.. nevěděl sem, dálková světla nešlo mi to. Ford prostě není moje krevní skupina. U některých aut otevírání kufru, jak, tlačítko, páčka uvnitř atd. Kdysi dávno sem řídil první Mercedes a s tím hledání ruční brzdy. A tak. Jak tady ostatní píšou o světlech tak jako to že se to snadno vyndá mě překvapilo u víc aut. Každopádně nemilá zkušenost s Megane 2 tam se to totiž nevynda a je to dokonale na piču.

reagovat
Moses
05. května 2022, 13:53
0

Jo, Vito a rucna brzda - tiez som dlho meditoval XD

Vojta
06. května 2022, 08:08
0

Ty světla umí být prdel a člověk musí číst ty návody. U Stila to je taky buďto tříhodinová rozborka, nebo vytočení kola do rejdu a výměna asi za dvě minuty.
Ford je případ sám pro sebe. Že to dělají jinak a po svém, to by vadilo míň, než že to neustále mění.

Černá Vovce
05. května 2022, 08:42
0

Patníky vím už drahno let.
Co se týká šipečky, tak nemá to každé auto, ale dá se to poznat, pdole toho kde je nakreslená hadice, nebo na které straně je vyloženě ten piktogram stojanu.
Jediné co mě překvapilo aneveděl jsme je tajná funkce probliknutí světel u Subaru na zdravení dalšísch subaristů. Kdy se to po aktivaci, nejdříve problikne jedno světlo a pak se přidá druhé, při světelné houkačce.
Pak má Subo taky možnost (novější) naklepakt kód do kliky od kufru, při kterém se odemkne auto, takže někde u vody, se můžpu dát klíče do auta pak si tímhle způsobem odemknout auto.

reagovat
Initial C
06. května 2022, 20:50
0

To ma ale jen Impreza, ne? Nebo i BRZ?

Ti
Tino
07. května 2022, 10:36
0

klíčky jsem si vždycky u vody schovával do nárazníku u výfuku

ro
rock
09. května 2022, 05:49
0

Hadice na piktogramu nefunguje. Obě auta, co máme doma, ji mají napreslenou vpravo, ale šipečka (a i víčko nádrže) už je u každého jinak...

Bavoraczech
05. května 2022, 10:53
0

Taaak a teď mi řekněte, co je tohle za tyče, je toho plná Šumava - kvilda, Srní, Modrava :)

reagovat
Opelfahrt
05. května 2022, 11:17
3

Příprava na zimu, ne? Aby bylo v mlze a vánici vidět, kde je krajnice, ne? Něco jako tyčové značení pěší stezky na hřebenech Krkonoš a Jeseníků.

S.
S.h.I.t.
05. května 2022, 13:03
1

Presne, a hlavne je to delsi nez patnik - tzn. ikdyz napadne hodne snehu, coz na Sumave klidne muze, tak je porad videt, kde je cesta - zcela nutne pro to, aby mohli projet i cestari s vyhrnovakem nebo pripadne dokonce s frezou

Ha
Habakukk
05. května 2022, 13:47
4

No zřejmě bohatý kraj u nás nabouchaj klacky do škrapy a maj hotovo. Takovou nádheru vidím prvně.

Bavoraczech
06. května 2022, 07:07
0

Jojo, Modrava s Kvildou, to je v létě sen, na zimu tam bydlet nechceš. Ale penziony se uživí pěkně :)

PepaSFI
06. května 2022, 17:56
0

no letos, jak vstoupil v platnost předpis o nekonečné nafouknutosti cyklisty, budou tyhle dovolenkové lokality moc príma. Třeba takové Žďárské vrchy, to bylo v létě peklo a to se ještě nemuseli objížďet jak kombajn. A jak to tak chodí, půlka z nich si to vysvětlí tak že se můžou na silnici roztahovat a nikdo se k nim nesmí přiblížit a policajti to pochopí jako snadný lov a hned bude na silnici tolik bezpečnosti že se z toho samým blahem poluláme.

ro
rock
08. května 2022, 14:26
0

Vidíš, čteš mi myšlenky. V duchu jsem si plánoval, že bych mohl hodit kolo do auta a popojet na Vysočinu, protože nikde jinde jsem tolik krásných (zakroucených směrově i výškově, s minimálním provozem a skvělým povrchem) silnic pohromadě neviděl. Rozhodně nejsou u nás na jižní Moravě.

VK
VK
05. května 2022, 12:28
-2

Ohledně předpisů, že rušení omezující značky křižovatkou je ve skutečnosti česká, resp. československá zvláštnůstka. Nikde jinde neplatí, přinejmenším v tzv. západní Evropě.

reagovat
S.
S.h.I.t.
05. května 2022, 13:05
2

O tom vcelku pochybuju. Protoze pokud najedes z te krizovatky na silnici, kde plati omezeni, tak o nem logicky nemas jak vedet => musi tam byt znova, jinak pro tebe nemuze platit. Cimz padem musi byt zrusene pro vsechny.

Opelfahrt
05. května 2022, 13:17
0

Ano, nemůžeš vědět, jaké omezení platí za křižovatkou, ale myslím, že to bývá tak, že to stejné omezení (např. 70 km/h nebo zákaz předjíždění) je na všech větvích před křižovatkou nebo pokud třeba na vedlejší před křižovatkou není, pak je to omezení těsně za křižovatkou zopakované značkou znovu.

VK
VK
05. května 2022, 20:57
-2

Zní to v našich končinách divně, ale je to tak. Radím věřit, ušetří to pokuty.

Mi
Michal Lenc
05. května 2022, 17:46
1

Fiat Doblo, otčím měl v autě půl roku po přechodu na letní čas špatně hodiny, protože je neuměl nastavit. Tak mu říkám, že to je přece blbost, že nastavit hodiny je hračka. Pak jsem s autem jezdil několik týdnů, ale taky jsem zaboha nebyl schopen najít, kde se nastavují hodiny. Vždycky, když jsem jel po nějaké delší rovince, tak jsem se proklikával palubním počítačem, ale to zpropadený menu nikde.

Pak jsem jednou čekal v autě před bránou a z nudy jsem se proklikával skrze menu. A samozřejmě, v okamžiku, kdy auto stálo tak se menu nastavení hodin zpřístupnilo.

reagovat
martin_100
05. května 2022, 21:17
0

Tak ta moje má rok a kousek golfa z roku 2012 a do teď tam svítí nějakej kretenskej čas úplně mimo páč to prostě neumíme nastavit a sem línej to googlit bo s tim jedu tak dvakrát do roka a kousek.

ro
rock
08. května 2022, 14:30
1

Hele, to, že se mi v autě některá menu zprovozní výhradně během stání, to jsem taky pracně zjistil, ale nedostavila se radost a hrdost z objevu kontinentu, nýbrž nasrání za zbytečný vopruz.

eLzyx
05. května 2022, 18:37
-3

já jsem vždycky tvrdil "benzín, nic než benzín a s benzínem až do důchodu". Přičuchnul jsem k elektrice a dál to znáte ...
S tím se pojí i "nikdy Hyundai" a dneska bych si Ioniqa 5 dokázal představit ve své garáži.

reagovat
Stanley
05. května 2022, 19:50
9

Kdysi jsem měl BMW. Bylo skvělé, ale mělo už od koupě problém s klimou, nikdy nefungovala. Nechal jsem si ji teda vyčistit a naplnit, nicméně nefungovala ani tak. Pomyslel jsem si něco o podvodnících a jezdil dál bez klimy. Časem mi došla trpělivost, odjel jsem do autorizáku, že mi nejede klima a chci ji konečně opravit. Auto jsem si vyzvedl, klima prý ok. Ještě jsem nikam neodjel, klimatizaci zapnul a zase nic, takže jsem zavolal servisáka zpátky a ať mi ukáže, jak to teda jako jede.

No a servisák zmáčkl tlačítko s hvězdičkou a klima jela. To tlačítko, které jsem nikdy nepoužil, protože to přece znamená nějaké odmražování bůhvíčeho, že. Každopádně v tu chvíli jsem se studem propadl do sedmého předpeklí a asi měsíc jsem chodil kanálama.

reagovat
Initial C
06. května 2022, 21:39
0

Ja u nedavno porizeneho BMW zase neotevrel kapotu bez videa na webu. Zatahnout za paku dvakrat, koho by to napadlo? Aspon 5 minut jsem satral pod kapotou sem a tam,, pak si tam i svitil baterkou, a pomohl az YT.

Opelfahrt
06. května 2022, 00:44
0

Zajímalo by mě, co znamená modrý povrch vozovky. Je to třeba na rychlostní silnici 37 mezi PU a HK blízko křížení s D35 u Opatovic (nájezd na obří kruháč). Jestli to má signalizovat nebezpečí námrazy stejně jako modré patníky nebo nevím.

reagovat
MB
MBMB
06. května 2022, 05:58
1

Občas je ještě k vidění červený povrch. Oficiální značení to, pokud vím, není. Je to jen dodatečné upozornění řidiče právě na nebezpečný úsek, či tu námrazu v případě modré barvy.

Ha
Habakukk
06. května 2022, 07:32
0

U červeného povrchu psal projektant, že se jedná o povrch ze zvýšenou adhezí, tak nevím jak to je.

MB
MBMB
06. května 2022, 08:19
0

Ano, to taky.

Frankie
06. května 2022, 11:21
2

Jsou to povrchy se zvýšenou adhezi. Červený by tím pádem měly zdůraznit, že zvýšená adheze je kvůli nutnosti brzdit či zpomalit. Modrá barva pak, že to tam namrzá či je nebezpečné za mokra. Nic to nenařizuje.

David Střítežský
06. května 2022, 18:17
0

a pak je tady ještě jedna možnost, že to neznamená vůbec nic, aspoň že to nemate řidiče nebo tak něco :)

https://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/6194/co-znamena-modry-pruh-v-pohorelicich-modrobila-stuha-kilometry-dlouha.html

Opelfahrt
06. května 2022, 19:16
0

To je asi vzor z fanouškovskě šály nějakého obskurního fotbalového klubu. Pohořelice jsou známé velkou frekvencí cyklistů a zároveň 3 usekovými měřeními, takže víme, odkud vítr vane. Ještě že se ten blbákov dá objet po D52 a I/53.

Frankie
06. května 2022, 22:40
0

Řekl bych, že tam fandí Kometě Brno

ro
rock
08. května 2022, 14:22
0

Optický ostrůvek mne napadl, když jsem to viděl. Ale hádat se s policajtem, že to můžu přejet za stejných okolností jako jednoduchou plnou čáru, to bych teda nechtěl.

Frankie
06. května 2022, 11:22
0

Mě před časem dost matky většinou dva bílé plné kosočtverce za sebou. No za boha jsem to nedokázal vyzkoumat, tak jsem to musel googlit. Prý to je kvůli snímkování krajiny, nějaké orientační symboly pro ně.

reagovat
Ev
Evlo
06. května 2022, 11:23
0

Po 10 letech vlastnictví auta jsme zjistili, ze páčka co nastavuje rychlost snímání nastavuje jak moc stěrače reagují na déšť.

reagovat
Ev
Evlo
06. května 2022, 11:24
0

rychlost stírání

Le
LennyLeonard
06. května 2022, 21:04
1

Ford ranger rv. tusim ze 2002 a hledani rucni brzdy, po nalezeni a zatazeni za divneho pazvuku a nasledneho zjistovani jak ji zase odbrzdit v patek okolo 13:00 na svetlech v Praze na krizeni Mezibranska-Zitna. Clovek pomalu citil pritomnost svetlonose jak klel.

reagovat
ransom
07. května 2022, 07:30
3

Můj učitel na průmyslovce (za bolševika) jezdil na Mustangovi. Když jsme byli ve čtvrťáku, pořídil si funglovku ČZ175, nejnovější model 477. Po čase zašel za spolužákem, co byl vyhlášený motorkář. Že mu to nejede víc jak osmdesát. Kluk se svezl, a že prej bez problémů přes kilo. Pan učitel nečekal, že to má čtvrtej kvalt.

Šéf mi vyprávěl, jak jako banda venkovských adolescentů honili kolem Skalice svoje první auta. Vždycky někde zastavili, povyměňovali si auta a zkoušeli komu jak to jezdí. Po jedné výměně všichni odjeli, on zůstal v kamarádově Saabu či co to bylo, a čtvrt hodiny hledal kam se strká klíček (spínačka na středovém tunelu vedle sedadla).

V návodu k infotainmentu Škodovky s asistentkou Laurou nenajdete některé hlasové povely.
Řidič: "Je mi zima na koule"
Laura: "Zapínám vyhřívání sedačky"
(Stejně to funguje ve VW).

reagovat
Tomáš Strach
08. května 2022, 10:19
0

Výše zmiňvané věšení víčka nádrže byl také pro mě objev ameriky. Dneska jsem nas*anej, když jedu s něčím jiným a nemám to kam pověsit. :D
Sranda je i pro mě někoho hledat otevírání kapoty u Focusu II.

reagovat
Michal88
08. května 2022, 13:55
1

Já trochu tápal u šipek na kilometrovníku dálníce. Je tam šipka buď nahoru nebo dolů. No a pak mi někdo vysvětlil, že ty šipky označují, kterým směrem je v případě nouze blíže havarijní telefon. Něco podobného by mělo být i v případě tunelů.

reagovat
PepaSFI
08. května 2022, 18:29
1

u té šipky bývá ještě symbol telefonu, takže to je poměrně srozumitelné. V tunelech nebo tam kde je například protihluková stěna, bývá ještě označený směr k nouzovému východu, ale to už není dopravní značka, klasický prchající panáček.

PepaSFI
08. května 2022, 18:44
2

Abych taky něco přidal a nehrál si tady na vševěda já dlouho nechápal smysl té opouštěcí zelené šipky v rámečku vlevo na druhý straně křižovatky. "Signál pro opuštění křižovatky" se to myslím jmenuje. Když jsem dělal autoškolu, tak to samozřejmě v předpisech bylo, taková kostrbatá definice, jenže tady v okolí nikde nebyla žádná křižovatka touto vymožeností osazená. A on je to super nápad, taková ještě zelenější zelená pro odbočující vlevo, znamení že protijedoucí mají červenou, tudíž netřeba jim dávat přednost.

reagovat
Opelfahrt
08. května 2022, 21:10
0

Zajímavé, tak to jste se v autoškole asi ani nedostali k nácviku odbočování doleva přes tramvajový pás? No vlastně mě to nikdy nenapadlo, ale tramvaje jsou od spojnice Liberec - Praha - Plzeň na jih a východ nejblíž až v Brně, Olomouci a Ostravě, tak se asi spousta autoškol k nácviku s tramvají ani nedostane.

ro
rock
09. května 2022, 06:45
0

Teď už se to asi zlepšilo, ale když jsem byl mlaďoch a dělal jsem si řidičák (a to už je fakt dávno), tak v okruhu 20 km tady byl jedniný semafor ve vedlejším městečku. Lokální autoškoly na té křižovatce trénovaly ze všech směrů, protože kde se jinde naučit červenou, žlutou a zelenou. Na té křižovatce se pak dělaly i testy a novopečení páni řidiči pak vyrazili do ostrého provozu s řidičákem podepřeným zkušenostmi z téhle jedné křižovatky. To byly celé generace řidičů, co pak měli strach jet i do okresního města.

Já do tohodle dobrodružství nešel a když jsem si dělal řidičák, dojížděl jsem raději do Brna, abych se naučil aspoň něco.

Opelfahrt
09. května 2022, 09:44
0

Jo, já jsem z Brna, takže šaliny a semafory odjakživa, jen mně nejdřív nedošlo, že někde z Dačic nebo z Letohradu to autoškoly mají k nejbližšímu tramvajovému pásu fakt daleko.
Přestěhoval jsem se do města, kde je jediná světelná křižovatka a furt řeším, že se buď lidi neumí včas rozjet na zelenou nebo vjíždí do křižovatky na už na červenou a blokují rozjezd kolmého směru. Taky tady často chodci chodí po silnici a překáží, i když mají na druhé straně chodník, to je hrůza.

St
Staromil
08. května 2022, 23:27
2

Tak já jsem objevoval Ameriku "skrze" Clio ročník 1993. Kupovalo se jako ojetina přes osobní kontakt v autorizáku Renault a první objev byl učiněn hned na parkovišti u servisu. Bylo zaparkované čumákem k obrubníku, bylo třeba vycouvat...nojo, ale kde je zpátečka? Pořád jede jen dopředu. No, přeci se nepůjdu ptát, toho bohdá nebude. Po pěti minutách jsem zahambeně šel. Tož, je tam takový kroužek na šaltpáce, co se musí současně vytáhnout nahoru a zařadit jedničku usmíval se servisák...ale nejste první, co má prvního renaultíka ! Pak jsem odjel a vždy, když jsem hodil blinkr, ať doleva nebo doprava, tak na přístrojovce blikaly obě šipky, jako varovné blinkry. No, s tím se jezdit dá, to není zásadní říkám si, hlavně jestli blikají správně, což jsem si ověřil, že ano. Nicméně při prvním servisu jsem do seznamu připsal opravit blikání šipek...a pak jsem se dozvěděl, že to je normálka, žádná porucha, je to základní typ, výbava, šetřilo se, tak proč tři relátka?...:-))... Aha..než jsem se chystal odjet, ještě říkám, že nesvítí podsvícení hodin a ovladačů uprostřed, že jsem zapomněl. Servisák sedl do auta rozsvítil světla, třískl pěstí někam pod ty hodiny a vše se rozsvítilo, jak vánoční stromeček...to tak někdy dělá, špatný kontakt...:--))). Až prý pěst nepomůže, tak se to holt rozdělá. Takže já vlastně neobjevoval Ameriku, ale Francii!! No, a ještě malý dovětek...pěst pomohla vždycky. navíc, když přestalo svítit stopní světlo, zkusil jsem servis pěstí a hle, lehká rána, i tady to fungovalo.

reagovat
ransom
09. května 2022, 11:45
6

To byl na tebe servisák ještě hodný.
Někdy v půli devadesátek, bydlel jsem s bývalkou na vsi. Nedaleko od nás vyhlášený autobazar. Tchýně s tchánem vyrazili pro "nový" auto, a že to neměli daleko, koupili v tom bazaru a hned zajeli k nám na kafe. Pokecali jsme, prohlídli jsme si trojdvéřového Kadetta 1,4i a zase je vyhodili. Za čtvrt hodiny tchýně rudá v ksichtě zvoní. A jestli nevíme, jak se u toho řadí zpátečka.
Houknul jsem na souseda automechanika. Ten se přišoural s rukama v kapsách. Koukal chvíli hostejně na auto a pak povídá: "Čtrnáctistovka, čtyřkvalt? No jo, ty se dělaly v prvních sériích bez zpátečky."

Kr
Krocan
09. května 2022, 20:15
0

ransom# takhe mne internety už dlouho nepobavily, musil jsem se přihlásit, abych Tě odměnil, alespoň palcem nahoru. S Tvým svolením i bez budu různé modifikace používat ve všemožných situacích, když se budu chtít pokochat pohledem na nešťastníka s náběhem na infarkt.

lu
lucnikonik
10. května 2022, 00:30
0

Tak existovaly i Rencky, který měly zpátečku naprosto zákeřnou - jako příklad dám Renault 21 s podélným motorem (2.0 benzín, 2.2 benzín + nafty) - tam byla zpátečka přes kroužek, ale dávala se jakoby 2ka - nemálo lidí to naprosto netušilo (a měly to takhle jen a pouze podélný motory, 1,7 byla napříč a řazení stejně jako u toho Clia) :-))

ransom
10. května 2022, 12:03
0

Krocan:
Ale jestli ti někdo dá za zlomyslnost přes držku, zříkám se zodpovědnosti.

Vojtáno
09. května 2022, 20:07
2

Já jsem si tak do 22-23 let myslel, že “Ausfahrt” v Německu na dálnici, je odbočka na vesnici Ausfahrt a vůbec mi nebylo divný, že se tak jmenuje většina vesnic v Německu.. :D Na moji obhajobu ač jsem ze Sudet tak jsem němčinou naprosto nepolíben..
A jednomu kamarádovi, co měl Corsu B, jsem po asi 15letech, co měli auto v rodině a celou dobu si mysleli, že se vnitřní lampička rozsvěcí jen při otevření dveří, ukázal fígl s vytažením knoflíku na světla. Jeho táta to nedovedl vůbec pochopit a toho večera se z toho parádně opil.. :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado coupe 1985
Cadillac Eldorado coupe

1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem

Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8 1976
Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8

1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem

Chevrolet G20 Chevy VAN 1989
Chevrolet G20 Chevy VAN

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem