
lucnikonik
Jméno | Karel Mareš |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 5.2 rok. |
Poslední aktivita | před 3.4 měs. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 22 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
K té R25 - koukám jak neuvěřitelně vyskočily na ceně - tenhle kousek vypadá jako šedivá myš (ta bleděmodrá metla), až na to, že je to fakt druhá nejvyšší výbava (Baccara měla navíc jen kožený interiér a omezenou paletu barev, jinak je to víceméně stejný) - jediné, co tam nevidím, je tempomat (nemá tlačítka na volantu, Baccara ho měla myslím v základu)
akorát mě trochu zaráží rok výroby 1990 a dofuky sedeček, protože dofuky se začly dávat až 1991 (měl jsem Baccaru 1990 s tímhle motorem a špajzem a ta dofuky neměla)
co jsem koukal na další, tak kterýkoli z 3 frantíků by mi byl líto ho používat jako daily - ty auta nejsou, speciálně R25ky, občas se objeví hezká Baccara v inzerci, ale cenovky jsou naprostej nesmysl - před asi 5 lety prodávali na mobile Baccaru, najeto tuším kolem 150 tisíc a cena k jednání přes 10 tisíc euro ... - u nás se tyhle auta dávaly před 10-12 lety za přepis :-( resp. hezký kusy do 20-30 tisíc, dneska jsou ceny jinde i "díky" tomu, že ty auta téměř zmizely :-(
Tak existovaly i Rencky, který měly zpátečku naprosto zákeřnou - jako příklad dám Renault 21 s podélným motorem (2.0 benzín, 2.2 benzín + nafty) - tam byla zpátečka přes kroužek, ale dávala se jakoby 2ka - nemálo lidí to naprosto netušilo (a měly to takhle jen a pouze podélný motory, 1,7 byla napříč a řazení stejně jako u toho Clia) :-))
Latitude se myslím ještě vyrábí pro arabský trhy - předloni byl kamarád vyslán pracovně na pár dní tuším do Kataru a měl tam Safrana neboli SM5ku/Latitude funglovku ve slušný výbavě z letištní půjčovny
Blix: 406ka poface to dělá taky, ale na displeji nahlásí nejdřív nebezpečí náledí a pak bliká stupněma (od 3 stupňů dolů), ale nedoprovází to žádný nesmyslný zvuk, zaplaťpámbu.
Co mě ale u 406 štve jako snad jedna jediná věc - zastavím, zhasnu motor, otevřu dveře a začne cvrlikat, protože je klíček v zapalování a já jsem asi debil, abych jej tam zapoměl :-(
Bohužel se stane, stalo se mi též, ale škoda poněkud vyšší (kolem 50 tisíc - holt tehdá MB E a ještě k tomu firemní), pojišťovna uhradila přes havarijku, ale pojištovák je dlouholetý kamarád, tak pak "práskal" - obchodní centrum muselo pojišťovně celou škodu uhradit v rámci regresního plnění, protože pojišťovna ono obchodní centrum shledala odpovědným za nehodu !!! To mi hlava nebere doteď a už je to víc, jak 10let zpět :-)))
jinak teda - nárazník, kapota, světla, jestli tam není nic horšího schované - podle mého sehnatelné i v barvě tak kolem 1000-1500 Kč komplet a odpoledne v garáži a na autě nikdo nic nepozná :-DDD
Jan Machač: doporučuju zkontrolovat ložiska na tyči řízení, horní docela odchází (vlastní zkušenost s dobovými rencky - měl jsem R21 (2ks), R19, Espace ....) - projevuje se to "chroustáním" nebo vrzáním od volantu plus těžším chodem volantu, celá tyč řízení je na 4 šroubech/matkách, výměna v domácích podmínkách tak na půl hodiny, na vrakáčích by ještě měly být nezničený k sehnání
Z toho, co zatím o Grenadieru bylo zveřejněno, tak podvozek má na svědomí Magna (Steyr), mají prototypy, ladí to atd. motor má být údajně od BMW - zatím jsou venku jen animace a nějaký ten raytracing + na videích na YT v pozadí byla v jednom vidět i nějaká karoserie. Co zatím nikdo neukázal, je podoba interiéru.
Podvozkově to vypadá zatím (na papíře) hoodně schopný auto a docela se těším, až/jestli vyjede, protože jestli splní to, co tvrdí, tak by to v těžkém terénu mělo být o dost schopnější auto, než původní Pan Mopadži :-)
čísla si nepamatuju úplně přesně, ale bylo to tuším 473 K 12076, taky je možný, že písmo bylo bílé, ale jistej si teď už nejsem - každopádně ta značka neměla žádnej EU pruh a měla orámování ve stejný barvě, jako písmo
Ta značka mě zarazila právě tím jediným písmenem uprostřed :-)
Zeptám se - netuší někdo, odkud by mohla být značka - zelený podklad, stříbrná písmena formát xxx A yyyyy, neboli 3 čísla, mezera, písmeno, mezera a 5 čísel ?, MPZ to auto bohužel nemělo, jel někam směrem na jižní spojku z D1, auto bylo bleděmodrý i30N (potkali jsme se někde před 40 km D1 směr praha)
Scala/Rapid (beru to jako jedno - je to mezi fabií a octou) nevím, jestli srovnávat s Meganem, přece jen Megane je spíš míněný jako konkurence k Octě, osobně to mám zafixovaný jako Fábia=Twingo, Scala/Rapid=Clio, Octa=Megane, Sup=Talisman
Ta hláška o palivu byla správně "Der Kraftstoff geht zu ende, bitte bald tanken" :-) - taky jsem "pětadvácu" měl, akorát už facelift z roku 1990, stejný motor (2,9V6 110kw), 4kvalt automat - luxusní obývák na kolech :-D.
Měl jsem s tímhle autem humornou příhodu s policajtem - tehdá jsem byl po operaci levého kolene a musel jsem první měsích po operaci chodit s berlema (požadavek doktora), tak se vybelhám z baráku k autu, odložím tašky a berle dozadu, vlezu si za volant, natočím auto, připravuju navigaci, protože na pobočce zákazníka jsem ještě nebyl a na okno mi klepe policajt - "hele, nechci být nepříjemný, ale nezkontroloval jste si vozidlo" já na to "nepotřebuju kontrolovat, auto si řekne samo, zda je nějakký problém" odpověď "děláte si legraci?" - zmáčknul jsem tlačítko na palubce, ozvalo se "keine störungen gefunden" a policajtovi spadla brada a chudák byl úplně paf, když jsem mu vysvětlil, co všechno to umí hlídat :-)
Jinak R25 neuměla rozlišit zadní obrysovky s osvětlením značky - bylo to na jednom přívodu, takže hlásil zadní světla/osvětlení značky, brzdový světla ale už věděla, jestli levé nebo pravé, vpředu věděla obysovky i dálkové která strana nesvítí, blinkry nerozlišila boční od předního, ale zadní uměla - dle informací, co mám, byly obvody "mluvícího PC" úplně jiné u předFL
Jinak u sběratelů v ČR vím o 3ks R11 TSE Elelctronic, jeden je v perfektním stavu, ty druhé se musely dávat dohromady po stránce karoserie :-)
Ad Vel Satis - VQ35DE byl výhradně s automatem, dtto Espace 4. gen., ve kterém byl taky, ten automat byl myslím taky od Nissanu, na svoje motory měl Renault převodovky od ZF, jestli se dobře pamatuju, tak jak u VS, tak u Espace byly s VQ35DE nějaké potíže, mj. s výměnou svíček (blbý přístup) a s přehříváním oleje v zadní hlavě.
Vel Satis bych zařadil mezi "divný auta" - je to kříženec limuzíny a MPV, měl jsem možnost se s tím svézt, jezdí to hezky, nákladově to je celkem rozumný, nicméně chce to servisáka, který ty auta opravdu umí, není to úplně jednoduchý servisovat, byť díly nejsou za raketu a díky "pověsti" jsoui dost levný. Jediný, co je horší je to, že kočárek bude dost potíž, nejsem si jistej, zda se do kufru vejde (a nakládací hrana je docela vysoko)
ty čtyřhrany jsou tuším 8mm, 10mm a 12mm velikosti - na Rencka je 8mm na olejovou zátku, ostatní nevím
Irwinek - to je ještě v klidu, takový Mégane II je jinej oddíl - žárovka se mění skrz podběh - v podběhu je krytka, za níž je teprve deklík světlometu - celou operaci je nutné udělat dírou cca 10x15, možná 20cm - moje pazoura se skoro nevejde a držet jedním prstem H7ku v pozici a dalšíma prstama otočit a zajistit drátovou pružinu žárovky je docela vyšší dívčí (dvě ruce se fakt nevejdou) :-). Taky třeba výměna parkovačky u Imprezy 2003 je sundat nárazník a vyndat lampu :-(
Ad Landcruiser - je perfektní, akorát trpí dost na korozi - kamarád má velmi hezkou 100ku a hnije to před očima (kamarád je extrémně pečlivej, spíš bych řekl pedantickej na auta - musí být ve 200% stavu, aby byl spokojený), bohužel LCčko nejspíš není zinkovaný, takže prahy, lemy, zadní vrata hnijou jak zjednaný. Vzhledem k "exkluzivitě" u Toyoty jsou náhradní díly celkem za raketu - pátý dveře holý bez laku mu Toyota nacenila na cca 50 tisíc Kč, na prahy se už radši neptal :-(
Vavris: R25 rozvrzaná ? ehm, jel jste v tom autě někdy nebo viděl alespoň trochu udržovaný kus ? Měl jsem R25 V6 Baccara a teda rozvrzaná nebyla (i když měla víc, než 300 tisíc na tacho) :-D, několik přátel mělo "pětadvácu" taky, ale laciný ani rozvrzaný ty auta fakt nebyla.
Ad Safrane Biturbo - byly dvě varianty - Safrane Biturbo a Biturbo Quadra, Baccara je označení max. výbavy :-) - wiki tvrdí, že byla jen verze Quadra (4x4), ale Quadra se připlácela a ne málo (měl jsem v ruce ceník z roku 1993 pro ČR a Safrane Biturbo Baccara vycházel tehdá na 2,3 milionu Kč, Quadra tam bohužel nebyla, ale odhaduju, že by stála ccca 2,5-2,7 milionu :-)
zapoměl jsem - C5 II je ale na rozdíl od 407 po stránce potíží s elektrikou nebe a dudy (i mechanicky je C5 II lepší, než 407)
to jo, ale až C5 třetí generace, druhá byla od 2004, 508 příšla 2010, takže technicky je C5 II sourozenec P407, nikoli 508ky :-)
Z vlastní zkušenosti - letos jsem absolvoval cestu do Bulharska, celkem cca 3600km a to v Peugeotu 406 Break 2.0 HDi 66kw rv 2001- akustický hluk v pohodě, pohodlí až nadprůměrný, jak sedan tak kombi rozumný kufr, solidní pohodlí na palubě (u vyšších výbav jsou lepší sedačky), cesta z BG byla na 2 dny (výjezd cca kolem 11h dopolední našeho času, v Praze jsem byl druhý den cca kolem 18:30, holt nejvíc času zabere úsek z Bukurešťi na hranice Maďarska, kde není souvislá dálnice). Za cestu jsem naspal cca 5h celkem (2+2+1h, spal jsem stylem až se proberu, tak se proberu), z auta jsem vylezl odpočatý (v rámci možností, vedra byly odporný).
C5ka je vlastně brácha 406ky, kombík je ale zdá se mi větší, sedan mi připadá stejně velký, obě jsou to auta rozumná na údržbu s poměrně levnými díly a umí najet neuvěřitelnou porci km bez zásadních potíží (pokud na to auto člověk nekašle a dělá aspoň základní údržbu) - moje 406ka má aktuálně 396 000 km, kamarád má sedan 2.0HDi 66kw, který má aktuálně asi 1,3 milionu a nevypadá na to (moje auto je vzhledově tak na 200t km), známý má C5ku 1. generace s tuším 700 tisíci (akorát si nepamatuju, co má za motor, myslím ale 3.0V6), taky to není vidět :-) - tyhle auta dnes nemají hodnotu, prodávají se cca do 50 tisíc za perfektní kusy, u C5ky obecně, pokud má hydrauliku, je potřeba ji před koupí nechat pořádně zkontrolovat, jestli je v pořádku, samotné koule/potrubí nejsou nic drahého, ale pokud je to načaté, umí nehezky potrápit.
loni jsem mamince měnil předek na Twingu - Brembo kotouče i desky a pochvaluje si to, takže potvrzuju, dělají i na lidovky - na Twingo stály kotouče+desky necelých 1300 Kč (kupoval jsem přes kamaráda velkoobchodně, na maloobchodě je to cca kolem 2500-3000, holt autodíly jsou furt komodita s více, jak 100% maržema, bohužel)
Dobrý den Adame,
Renault Kangoo není nebezpečně podobný, ale jedná se o stejné auto, pokud je mi známo, tak jej dokonce Renault vyrábí na stejné lince, jako Kangoo :-) - Mercedes potřeboval doplnit portfolio, takže po nějakém rozhlížení nakonec navázal spolupráci s Renaultem a Citan je výsledkem - motor 111cdi je renaultí 1,5dci, i ten interiér je hodně podobný na Kangoo, volant je Renault se znakem Mercedesu, je fakt, že Kangoo má daleko hezčí palubku, u Citanu se na ní nemístně šetřilo (v poměru k ceně auta)
Rebrandovaných dodávek je poměrně dost (např. Renault Traffic=Opel Vivaro, Renault Master=Opel Movano, Mercedes Sprinter=VW Crafter (nevím, jak současná generace)), mmch nový offroad Mercedes X je postavený na Nissanu Navara.
Poslední komentáře
- Beran, Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového...
Jednickova ovce je auto technicky z roku 1996. A tomu odpovida... - afro-r1, Honda Civic e:Hev Sport: V jednoduchosti...
Pokud clovek pouzije vetu: "ale na něj rovnou zapomeňte,... - MBMB, Honda Civic e:Hev Sport: V jednoduchosti...
"Druhou nevýhodou je s rychlostí klesající efektivita.... - rock, Honda Civic e:Hev Sport: V jednoduchosti...
Umím si představit i blbější způsoby, jak vyhodit 800 tis.... - kotzitzaq, Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového...
Přidám jeden nepopulární názor. Já si vždy, když se objeví... - Ragnarok, Jak na displeje?
Podle mě ještě nikdo nic lepšího nevymyslel. - rock, Citroën C3 Aircross: Nekomplikovaný...
550... přemýšlel bych o tom? Možná. Vyhrálo by to? Konkurence... - spooon, u videa MGF Trophy 160
chtělo by se říct 160 koní... - beastar, Citroën C3 Aircross: Nekomplikovaný...
To je takový milý upozornění. Přes všechny záchvaty vzteku... - afro-r1, Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového...
Ja jedno sve rozebral a rozprodal. Nebyl papir o ekologicke likvidaci,... - Moses, Autíčkářův týden: Toyota RAV4...
Mohli by si dat do reklamy opat uchyla Spacey-ho XD - Lanza, Reportáž z krize středního věku
A ta spotřeba ?? Na různých fórech se hlásá, že se 6ti válcem... - Jyrki, Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko
ad Bavoraczech: já rozhodně další auto nepotřebuju :-D a 607 rozhodně... - sheogh, Lexus LC500 Bespoke Build: Vše, co bych...
Nadhera :-) - ransom, Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového...
Starý vozový park není problém. Já taky budu makat, dokud...
Poslední inzeráty
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
163 koní výkon
5 200 ccm objem
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
51 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Jak na displeje?
41 komentářů