logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
TopX

Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

Chcete pozvednout vzhled svého auta na novou úroveň a vyměnit orezlé plecháče za nějakou parádu? Těmhle diskům se ve vlastním zájmu radši vyhněte.

Plechová, litá, malá, velká, s poklicema, oholená o obrubník, nevyvážená… Zkrátka kola. Každé auto vyjíždí z fabriky na discích, která mu přidělili studovaní grafici a která více či méně vzhledně doplňují designový jazyk vozu a hodí se k jeho křivkám. 

Jenže pak tu jsou kola tuningová, kterými lze záměr designérů automobilek povznést na vyšší úroveň, automobil odlišit od ostatních, vkusně doplnit, nebo mu vylepšit jízdní vlastnosti a snížit neodpruženou hmotnost. To jsou ty pozitivní věci. Bohužel to nezřídkakdy ale dopadne úplně opačně. Nesprávně zvolená kola udělají z auta špatně ovladatelný krám, co se chytá vyjetých kolejí, drncá, je nepohodlný a v neposlední řadě vypadá strašně. A právě o těch, která dokážou spolehlivě pohřbít dlouhé snažení návrhářů a z pohledného auta udělat nevkusné si dnes něco povíme. 

Z nabídky světových výrobců jsem vybral sedm disků, jejichž pořízení vřele nedoporučuji. 

 

Arelli Assassyn

Foto: Facebook

Mám takovou soukromou tezi, že neexistují vkusná dvoupaprsková kola. Areli Assasin jsou toho živoucím důkazem. Tyhle hrůzy co vypadají jako vrhací hvězdice z vietnamské tržnice se navíc vyrábí výhradně v lesklé chromové úpravě, čímž na sebe strhávají všechnu pozornost. Zpravidla je naleznete v konfiguraci “přehnaně velké disky s tenkou vrstvičkou gumy po obvodu”, kterak zdobí nějaký gangsta pimp vyžilý koráb v základní motorizaci před smrtí. To Camaro z fotky nahoře je (samozřejmě) šestiválec.

 

Status Grinder

Foto: 9gag.com

Mysleli jste si, že už nemůže být hůř, co? Že ve světě dvoupaprskáčů už jsme narazili na dno s Assassynama. Ne tak docela. Je tu ještě totiž ještě tahle hrůza. Název těchto disků se dá přeložit jako “drtič statusu”, což je vlastně docela příhodné, jelikož svým vzezřením spolehlivě zdrtí jakékoli naděje o tom, že by majitel auta byl příčetná osoba s byť jen stopovým množstvím vkusu. Samozřejmě je na nich spousta chromu a nechybí ani fancy leštěné šroubky po obvodu. 

 

Primax 315

Foto: archiv

Dost bylo dvouramenných abominací, přidáme další loukoť. Některé třípaprskové disky se mi docela líbí, třeba ty, co se svého času montovaly na druhou generaci Probe bych se nebál označit za vyloženě stylové a vkusné. Ale mám trochu problém s disky Primax 315. Samy o sobě jsou vlastně docela obyčejné, možná trochu nudné a bez nápadu, ale v zásadě neškodné. Jenže místo v dnešním výběru si přeci jen zaslouží. Stály totiž vzorem zcela nejnechutnějším devadesátkovým poklicím, takovým těm (snad už dnes neprodávaným) třípaprskovým plasťákům, které musela svého času mít každá cool stodváca. Právě tehdy jsem se naučil, že hezky natřený plechový disk bez poklice je v případě absence “hliníkáčů”, případně originálních poklic, ta správná cesta. 

 

Ronal Teddy Bear

foto: archiv

Občas ve mě zahlodá červík pochybnosti, zda tyhle infantilní Ronaly nejsou vlastně úplně geniální, ale…ne. Kola s medvídkem jsou možná super recese a na nějakém autě propagujícím hračkářský řetězec by dávaly smysl, ale pěkná fakt nejsou. Na autě působí těžkopádně a pokud se medvěd neobtáhne barvičkami, ale nechá se v seriové stříbrné, vypadají zdálky jen jako nějaké divně křivé pětipaprskáče. Nejvíce se těší oblibě mezi majiteli Volkswagenů Golf a Polo Harlekin, kde je stihnul zhruba stejný osud, jako samolepky jednorožce na Mazdách MX-5. Poprvé a podruhé to bylo legrační, ale teď už nějak…není.

 

Omega Devins

Foto: Facebook

Už se vám někdy stalo, že jste seděli doma u okna, dívali se na svoje žaluzie a říkali si “páni, tak takhle bych chtěl, aby vypadaly moje kola od auta”. Že ne? Tak to asi nebudete správná cílovka pro prý vysoce luxusní leštěné desky Devins od Omegy. Z produkce téhle značky bylo hodně těžké vybrat nejšílenější kreaci, většina jejich kol je totiž opravdu hnusná a aby to pořádně vyniklo, tak navíc ještě chromovaná. Ale nakonec to vyhrály tyhle divné rolety, protože pokud zmačkáte alobal a nalepíte ho na orezlý plecháč, bude to pravděpodobně vypadat líp. A teda inženýr nejsem, školy nemám, ale něco mi říká, že brzdy se pod touhle žaluzií moc dobře chladit nebudou. A co se neodpružené hmotnosti týče…inu, raději pomlčme a pojďme dál.

 

Asanti Skin

Foto: Asanti.com

Podobně jako Omega nabízí i Asanti širokou škálu opravdu hnusných disků. Některé z nich jsou navíc neskutečně drahé, protože jsou plné diamantů a zlata, takže jde o oblíbené zboží hlavně východně od Bánské Bystrice (a západně od Taiwanu). Tady bylo ale o “výherci” předem jasno. V prodeji mají totiž i sérii potaženou kůží. Na výběr je devět variant, pštrosí, či případně krokodýlí kůže a samozřejmě různé barvy. Ano, to nahoře je pštrosí kůže, bez ohledu na to, co vám to na první pohled připomíná. Shodneme se jistě na tom, že něco takového by asi na autě nechtěl snad nikdo. A tak asi není divu, že se mi na internetu nepodařilo najít žádnou fotku těchto ráfků namontovaných na nějakém autě. 

 

Dotz Hanzo

Foto: Dotz Hanzo Fan Club

Hanza, nebo také “sekery” jsou horký hit roku 2003. Ano, to vyšly Need for speed Underground. Pokud jste v té době byli dítko základní školou povinné, jistě jste snili, že je jednou obujete na svého vytuněného Civica. Prostě buď Hanza, nebo König Podium, jinak to nešlo. Bohužel některým tahle obsese vydržela do dospělosti a tak se tyto podivné větráky objevují na rozličných interceptorech dodnes. Jejich nevkusnost je vpravdě ikonická, vlastně se z nich stala taková ironická ikona, dokonce mají svůj vlastní fanklub. Ale ani vpravdě kultovní status jejich namontování na auto neospravedlní. Nic naplat – furt je to hnus. 

 

 

To byla sedmice nepěkných disků. Který z nich vám přišel nejhorší? A napadají vás nějací další adepti, na které jsem ve výčtu zapomněl? Napiště nám do komentářů.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Raspby
03. 11. 2020, 21:25 13 reagovat

Já už se lekl, že tam Hanza nebudou...naštěstí tam jsou - to nejlepší na konec :)

Goldies
03. 11. 2020, 23:13 0

Taky sem si říkal :-D nejvíc jsou to kola co se nedají sehnat a nikdo je nemá! Marketing měly prostě vymakaný!

liška
04. 11. 2020, 14:31 5

Jj, legendární hláška z tehdejšího tuning fóra - kola, který nikdo nemá :D

PepaSFI
04. 11. 2020, 16:56 2

to je přece podstatou tuningu! Snaha se odlišit. Což se projevuje tím že všichni dělají to samý. Já se jednou vyskyt na tuningový soutěži, to vám byla sranda! Ti porotci měli několikastránkový formuláře kde si odškrtávali splníno-nesplníno. Bod po bodu, kompletní seznam všech pičutákovin co se dají na auto namaškařit aby z něho bylo horší auto ale s vobrázkama a pozlacenýma šroubkama, odstávajícím... tím co je tam kde auta mají nárazník a mastným flekem pod motorem.

BigBen
03. 11. 2020, 22:22 0 reagovat

Teddy Bear a žaluzie to je TOP! :-D

Mr Pika
03. 11. 2020, 23:32 -1 reagovat

Nahodou ty Asanti jsou hodne zajimave a Teddy Bear fakt pecka, kladne body za napad a hlavne odvahu...

Komin
09. 11. 2020, 08:37 0

Asanti Skin jsou rozhodně zajímavý, ale vozit na kolech nataženou kůži ze šourku bysem asi nechtěl.

Xander_Cage
03. 11. 2020, 23:41 0 reagovat

Já bych tam přidal liťáky co mají točící celé středy kol (ne jako u RR kde je vyvážený znak), obligátně chromované v šíleném rozměru (19 palců a výš):
Pak asi něco z nabídky značky Dezent - RE, TD, TE - nevím tyhle kola nevypadají dobře na žádném autě v jakémkoliv rozměru, ale prodávají se protože jsou nejlevnější.
Pak asi poklice co se chtějí tvářit jako sportovní litá paprsková kola v různých barvách, vypadá to směšně a to bych přežil i nevzhledný plecháč, navíc poklice jsou celkem drahé, snadno se ulámou, poškodí nebo je prostě někdo ze srandy ukrade.

Xander_Cage
03. 11. 2020, 23:45 1

Jo ještě jsem si vzpoměl na hybridní kola (Alcar Hybrid), plecháče co snaží tvářit jako liťáky, výbava fletových aut, která vypadá blbě - i ve stříbrné a i nové antracitové, které stejně po jedné solené zimě reznou, jako normal plecháče.

PepaSFI
04. 11. 2020, 17:08 1

ty hybridy nejsou špatný. Furt lepší než auto bez kol neboli olezlý černý plecháče. Je to vlastně takový retro, dřív se plecháče běžně dělaly tak aby nějak vypadaly, u offroadů je to pořád celkem běžné. Kdybych měl normální auto a chtěl plecháče na zimu, tak mám na vybranou hnusný černý chudobky nebo za podobný peníze hybridy. Co bych si asi tak vybral? Já, protože nemám normální auto, jsem vzal ty hnusný černý z bazaru a nastříkal je na bílo. Ale to by si nikdo normální na Superba nedal.

eLzyx
05. 11. 2020, 01:44 2

hybridní disky jsou fajn, pokud k nim existují poklice. Pak to vypadá docela dobře (nepoznáš rozdíl od ALU), je to lehčí, levnější, když to orveš, tak koupíš jen poklici. Tyhle na prvním obrázku jsou z Opelů. U BMW M-technic tím dokázali elegantně vyřešit i mou obsesi extra kol na každou stranu auta (druhý obrázek). Akorát si nejsem jistý, jestli to byly jen plecháče, nebo i ten základ byl hliník. Prodávali dva různé designy "poklic" (třetí obrázek), přičemž i ty druhé měly vespod lopatky orientované podle strany auta. Údajně to dokázalo snížit teplotu brzd o 25%.

PepaSFI
05. 11. 2020, 17:05 0

ale fuj, to je hrozný. To si můžu koupit v kauflandu poklice a bude to stejný akorát levnější. Třeba ty nahoře, nevím proč bych měl na takový kolo dávat poklici která vlastně vypadá úplně stejně, jen má barvu. To mohli to kolo normálně nastříkat, vypadalo by to možná i líp, na zimu by v tom nebylo tolik schovávaček na sníh a led a nebylo by co na tom rozbít nebo ztratit.

Já ani nevěděl že takovýhle lego existuje, já měl na mysli to co dávají na škodovky, co tady je někde dole na obrázku na té fabii. Oni tomu dali označení hybridní, což je teda hnusný módní slovo ale ony to jsou prostě plecháče. Jen vypadají jinak než ty černý s kulatýma dírama. Podobně jako byly plecháče na Feliciích, Favoritech, vlastně na všech autech před tím než se masově rozšířily liťáky a plechy se staly spodinou pro kterou je škoda trochy barvy.

eLzyx
05. 11. 2020, 19:45 0

vůbec jsi nepochopil, že to to samé není. Obyčejný plecháč je celoplošný, takže vykrojená poklice ten plech neskryje. Tady se to krásně schová, takže to pak vypadá takto - viz obrázek. Kdybych ti to neřekl, tak vůbec nepoznáš, že je to plech+plast.

gramo
05. 11. 2020, 20:39 1

Tady jsem našel nějaký článek o tom chlazení brzd pomocí těch turbínových poklic:
https://motoringconbrio.com/2009/12/08/function-over-form-bmw-m-system-turbine-wheels/

custom1
06. 11. 2020, 11:26 2

eLzyx: Ty oplácké plecháče jsou náhodou super! Připomínají Rallye Wheels od GM. Nalakovat je do barvy auta a doplnit leštěné límce... ;)

David Střítežský
04. 11. 2020, 00:07 1 reagovat

minimum paprsku je proste 5, change my mind

Moses
04. 11. 2020, 00:48 8

Nope

Adam Forman
04. 11. 2020, 06:07 3

O těch nikdy nevím, jesli jsou geniální nebo odporný. Asi si na ně člověk prostě zvykne a pak mu Viper bez nich přijde divný...

Habakukk
04. 11. 2020, 07:10 2

Na Viperu je to asi jediní třípaprsek kde mě to přijde pěkné. Land Rover celé devadesátky nabízel třipaprsek, ale nikde jsem jim nepřišel na chuť.

gramo
04. 11. 2020, 11:13 2

Našel bych pár případů, kde se mi to líbí.

spooon
04. 11. 2020, 19:28 1

Tak ty zlatý 3 paprsky na skylinu jsou boží. Něco podobnýho sem se kupoval na skylina v Gran Turismu 2 :-D

Staromil
05. 11. 2020, 11:21 1

U Vipera se kloním k výše uvedenému "geniální" a ani si nemusím moc zvykat...fakt dobrý...

Blix
04. 11. 2020, 06:56 11 reagovat

Automobilky se bohužel inspirovaly a zvládnou lacině tuningové kola už z fabriky..

beastar
04. 11. 2020, 09:50 4

Souhlas některé kreace ze zeleného domku mě taky ničí..

Chochin
04. 11. 2020, 11:05 1

Tato kombinacia cierno-siva sa dost rozmohla v posledných rokoch a tiez ma to irituje na vsetkych autach, ked to vidim. Uz z vyroby.v mnohých pripadoch na mna take disky posobia, ako keby boli spinave od brzdového oblozenia uz na novom aute.

PeterLuk
04. 11. 2020, 19:28 0

Inak som sám, komu tento trendový dizajn evokuje svastiku? :D Päťramennú, ale predsa, to by som na aute nechcel.

BigBang
28. 12. 2020, 12:44 2

Ne? :D:D

Jo, automobilky se vzhlédly v levných liťácích z Polska a začaly je dávat už v serii, aby Franta Vomáčka nemusel kupovat na nový auto hustokrutý černoleštěný někde z druhovýroby :/

Vapno92
04. 11. 2020, 08:03 8 reagovat

Holt kolesá robia auto a ak existujú nejaké, ktoré fungujú na KAŽDOM, KAŽDOM jednom aute, tak je to tento klasický dizajn od OZ.
Smrteľne vážne, pogooglite, je jedno, na aké auto ich namontujete, fungujú všade. Okrem toho hmotnostne super.
Na druhej strane, častokrát tie úplne NAJHNUSNEJŠIE kreácie (okrem toho ťažké ako sviňa) majú v dnešnej dobe autá už z fabriky...

Stanley
04. 11. 2020, 08:13 0

Souhlas... tyhle kola buď vždycky sedí, nebo aspoň dělají nejméně problémů.

rock
04. 11. 2020, 10:01 1

To je těžký, zrovna tenhle styl kol má často sklon vypadat jak ze žebřiňáku, zvlášť ve větších průměrech a/nebo v kombinaci s nízkoprofilovou pneu. Ve srovnání s tímhle mi ty levný pětipaprskový Dezenty zmiňovaný nahoře přijdou jako docela neškodný.

cPetan
04. 11. 2020, 21:22 0

Ty jsem hrozně chtěl, tak to se mnou nebylo tak zlé :D
A teď vlastně chci styling 32, což je dost podobné

Staromil
05. 11. 2020, 11:32 1

Myslím, že bych to potrvrdil. Právě nějaký čas brouzdám po netu a vybírám něco na obutí nových zimáků na těch pár pražzkých měsíců...a když jsem zjistil, že ocelové disky zas nejsou nějak výrazně levné oproti levnějším litým, tak jsem začal hledat tam. Tak jsem při výběru zjistil, že vlastně tíhnu přesně k těmto typům. Fakt jsou v normálních rozměrech dost univerzálně hezké ( i třeba varianty s méně paprsky). Našel jsem prodejce, který je při volbě auta v konfigurátoru "nasadí" na konkrétní auto a barvu.

PachezZ
06. 11. 2020, 03:27 0

Na všechno sedí OZ futura :)

BigBang
28. 12. 2020, 12:49 0

@Rock: To mi chceš říct, že to vypadá blbě?

rock
28. 12. 2020, 14:39 0

Tý jo, toho pána pamatuju ještě z doby jeho působení v F1 a viděl jsem ho i válčit v Brně. Na jeho pojízdné kanceláři je to docela přijatelný. Ovšem namontovat něco podobného na civilní auto, bude to nejspíš působit dosti nevkusně.

Stanley
04. 11. 2020, 08:11 22 reagovat

Kdyby jen Dot Hanzo, ale ona škodovka jde této úchylné zálibě koncernových fanoušků dlouhodobě naproti a sama dodává vlastní BuranStyle Edition větráky.
Čas plyne, kluci z benzínkových srazů dospívají, staré vylítané golfy mění za korporátní koncerny, ale kdesi tam vzadu stále žhne ten sám buranský nevkus. ...a škodovčí konfigurátor to ví :-)

GanGreen
04. 11. 2020, 14:39 0

Krásně napsáno :))

Oris
04. 11. 2020, 08:11 6 reagovat

Kde jsou Clarksonovy penisy? https://imgur.com/Gr0DPt1

ransom
05. 11. 2020, 21:20 0

První, co mě napadlo...

José Jiménez
04. 11. 2020, 08:15 3 reagovat

Ještě se zapomnělo na Saab který dával třípaprsky hodně. Některé jsou pěkné ,třeba Saab 9-5 Aero ,ale některé jsou vyloženě nepovedené

Ragnarok
04. 11. 2020, 11:07 7

Jo jo, třeba tyhle Aero kladiva jsou podle mně top kola, nejen mezi třípaprskovými.

José Jiménez
04. 11. 2020, 11:21 10

Ještě stará "super aero" jsou pěkná.

Pochtli
04. 11. 2020, 12:34 1

Jak už se píše výše - třípaprsková kola prostě ne a ne. Sice se odliší od konkurence, ale hezké to není ani omylem (věc osobního vkusu).

Jelen Jelen
04. 11. 2020, 14:03 -2

Pochtli: Píšeš blbosti. Jedna věc je osobní vkus, ale mnohem důležitější je estetika a design. Stejně jako u hudby se čistě technickým rozborem nedá upřít, že rap třeba od Rytmuse je hudba dosahující velmi nízkých kvalit.
Stejně tak se nedá upřít dobrý design těm kolům na Saabu 900 první generace. Je úplně jedno, že jsou “třípaprsková”.

José Jiménez
04. 11. 2020, 14:42 0

Osobní vkus každého soudruha samozřejmě hraje velkou roli. Mě se osobně líbí jednoduché a designově čisté věci ,třeba ta kola co jsou kousek víš na Skylinu bych na Saaba bral.

Není úplně dobré odsuzovat něco co se ti subjektivně nelíbí.
Je to jako u letadel ,letadlo které vypadá esteticky hezky, taky dobře léta. Sice se ti to letadlo nemusí úplně líbit ,ale bude hezké a bude dobré létat.

Pochtli
04. 11. 2020, 18:14 0

Jelen Jelen: Ale o tom přece píšu výše, že každý má jiný vkus. Zatímco mně se chce u designu kol vybraných saabíků od Josého (nic proti oběma) obrazně řečeno zvracet, ty se nad jejich "dobrým" designem rozplýváš.

Pochtli
04. 11. 2020, 08:24 0 reagovat

Na MX-5 se dají najít slušné zrůdnosti (zatímco někteří nad tím uslintávají), např. Ronal Turbo, Rota Zero nebo OEM Daisy..
Hodně též záleží, na jakém autě jsou jaká kola (velikost, tvar, barva), ale ty žaluzie v článku asi nic nepřekoná :D

gramo
04. 11. 2020, 10:59 6

Ronal Turbo jsou zajímavá kola, ale na MX5 se zrovna moc nehodí, to spíše k hranatějším autům z 80. let

Daisies jsou podle mě zrovna příklad kol, které se designérům ve fabrice podařilo sladilit s autem.

A Rota zero jsou beztak kopie Work Equip 01 a to jsou podle mě krásná kola.

Blix
04. 11. 2020, 11:36 1

Daisy mi přijdou bez pokliček jako docela pěkné .)

Amazonský_Cestovatel
04. 11. 2020, 12:59 4

Jak říká Gramo, na hranatých autech vypadají fajn. Na mém civicu se ještě neokoukaly :D

Jelen Jelen
04. 11. 2020, 14:10 -1

Daisy jsou kola designově vyvážená a k MX-5 Mk1 sednou. To že jsou líbivá pro obrovskou skupinu lidí je jiná věc.
To že se například tobě nelíbí nechme klidně stranou, ale důležité je, že nemáš žádné estetické cítění.
Je to asi jako kdyby si zhodnotil design 2020 BMW X4 a Giulia Quadrifoglio a prohlásil, že design je lepší u X4.

Pochtli
04. 11. 2020, 18:30 4

"nemáš žádné estetické cítění" - hodně pobavilo, totéž si můžu myslet já o tobě. Narozdíl od tebe si ale nedovolím někoho v diskuzi škatulkovat na základě "dojmů", byť si o dotyčném myslím své.. Takže klídek, "estéte".
Holt mám jiný vkus, pro info - nelíbí se mi ani zmíněné X4, M4, Giulia ani nová Octavia.

PS: Jak kluci píšou, tak ty ronaly k těm starým hranatým autům opravdu sedí (napadla mě ještě Lancia Delta Integrale), ale třeba na MX-5, golfu III, bmw a na jiných je to prostě hnus.

beastar
04. 11. 2020, 09:52 10 reagovat

Není třeba psát víc.

gramo
04. 11. 2020, 11:02 4

Bibendum! A medvídci můžou zalézt do brlohu :D
-
Komentář upraven 4. 11. 2020, 11:03:13

Moses
04. 11. 2020, 14:26 5

Medvidci sa sa daju urobit este lepsie ;)

beastar
04. 11. 2020, 14:53 2

Ten koala je ze stejný líhně obskurních uchylaren jako ten méďa a ti moji Michelíni:)) Jenom naprosty vkus ignorujicí motafakasillybastárd si to může dát na jakékoliv auto.

PepaSFI
04. 11. 2020, 16:46 2

víte co to muselo dát práce? To je nějaká hmota a udělat to tak aby to bylo vyvážený, to musí být něco. Jak bylo řešeno v populárním filmu: To muselo dát práce a přitom je to taková blbost.

Staromil
05. 11. 2020, 11:17 1

Syn má přesně stejnou miatu, jako je na úvodním fotu, tak už jsem mu včera ty "medvídkový" disky doporučil...nějak přemýšlí o nových, ač ty, co má, jsou podle většiny, co je viděli, super. Jen tak trochu k nim nejsou papíry pro TK v ČR... Teď ale váhám, určitě bude dobré se ještě zamyslet na koalou a nebo michelinem...:-))).
Jinak PapaSFI : ...to je dost dobrý postřeh s pracností těch chujovin...

eLzyx
04. 11. 2020, 10:32 4 reagovat

nelíbí se mi všechna kola, která mají nesymetrické "paprsky" (ať už jde o libovolný tvar) a neexistuje pro ně levá a pravá varianta. Nelíbí se mi, že se na každé straně otáčí jinak, jinak chladí brzdy, jinak ovlivňují aerodynamiku.

Sato
04. 11. 2020, 14:37 1

Doteraz som dvojpaprskove kola ani nevidel. A ani mi to nechybalo :) Medvidek je slusny des. Btw ako autor priesiel prave na Bansku Bystricu?

eLzyx
05. 11. 2020, 01:14 0

měl jsem na mysli např. tyto na obrázcích níže, nebo třeba na Bugatti Centodieci. To má také správná asymetrická kola extra pro levou, extra pro pravou stranu auta. Akorát jsem nenašel obrázek kde by byly obě strany pospolu.
Mě to třeba štve, když vidím turbínová kola, co na jedné straně vzduch "zařezávají" a na druhé "vytlačují". Taková malá obsese.

Zkywalker
06. 11. 2020, 20:10 1

přesně, jsem uplně alergickej na to, když jsou prostě líní (rozuměj stojí to dvakrát víc a 90% cílovky je to stejně uplně jedno) udělat levou a pravou stranu tak aby byla vždy po směru. To ať to radši nedělaj vůbec :D a přidávám další do sbírky symetrie.

spooon
04. 11. 2020, 19:30 0 reagovat

Já nesnáším jakýkoli límcový kola. Nevím proč ale je to hnusný. Nedej bože když se límec ještě leskne jak mokrá silnice proti sluníčku.

eLzyx
05. 11. 2020, 00:58 0

mě obvykle také ne, ale tyhle (včetně auta) bych si nechal líbit. 25 let staré 17". Dnes rarita v podobě 25-30t Kč za sadu.

martin_100
06. 11. 2020, 00:32 3

Límce jsou základ. Kdo v devadesátkách neměl pořádný límce nebyl tuner. A To naší generaci vesměs zůstalo.
Dnešní dorůstající autíčkáři zase mají kola s vylezlýma středama takže ty auta vypadají jak tramvaj. To je teprve humus.

theGeno
04. 11. 2020, 22:55 7 reagovat

Sorry, nemůžu si pomoct, ale tohle na koncernovkách mě zneklidňuje poměrně intenzivně. :D

Habakukk
05. 11. 2020, 10:20 2

To jsou hrozné šmejdy plechy. Jak tam mají těch pět malých dírek u límce tak tam večer zamrzne sníh nebo voda a ráno to vibruje do chvíle než to odletí z kola ven. Když s tím jezdíš ve švédsku tak se toho nezbavíš do chvíle než dojede někam kde se solí.

Chochin
05. 11. 2020, 11:14 1

Vyzera to, ako keby niekto dal stare plechace zo Suzuki Jimny na fabiu. na octaviach a superboch to je este horsie. Nastastie sa mi zda, ze su uz na ustupe a leasingovky davaju ako zimnu alternativu vacsinou tie Dezenty s univezalnym dizajnom, co boli spomenute vyssie. Aspon tak som to odpozoroval na autach u nas vo firme

eLzyx
05. 11. 2020, 11:14 0

proto na zimu obouvám hliníkáče s poměrně velkými mezerami mezi paprsky, tak abych mohl přimrzlý sníh a led snadno vyškrábat. Sice ty disky hnily před očima, ale před rokem jsem je nechal opískovat, stříknout komaxitem a snad na dalších x let bude pokoj.

Chochin
05. 11. 2020, 11:24 1

Toto mi pripomenulo jednu prihodu v dealerstve Seat, kde som si chcel raz davnejsie vyskusat Leon Experience na snehu. Den predtym s tym autom tiez niekto jazdil v snehu a nechali v hlinikovych diskoch zamrznuty sneh. Ked som rano prisiel na testovaciu jazdu tak mi predavajuci povedal, ze auto ma nieco s riadenim alebo s ulozenim naprav, ze jazda bohuzial nebude mozna, lebo sa cele auto velmi silno trasie a vibruje. Tak som vzal palicku, vyskrabal z kolies sneh a auto jazdilo zasa ako nove... len divne ze to nenapadlo predavajuceho :-D

martin_100
05. 11. 2020, 21:37 -1 reagovat

Tak to prrr ! Medvídky jsou nejvíc. Zbytek je strašná hrůza ale na medvědy nesahat.

PachezZ
06. 11. 2020, 03:34 1 reagovat

Myslim že třeba moje kola určitě skliděj dost hejtu :DD

PepaSFI
07. 11. 2020, 10:17 4

copak kola ale toho hrocha bys v kufru vozit neměl.

PachezZ
08. 11. 2020, 10:12 3

hrocha vozim na místě řidiče :DD

Jakub Pospíšil
08. 11. 2020, 10:56 0

Pobavili jste mě oba, hoši :)

PepaSFI
08. 11. 2020, 11:07 0

a když už teda to řešíme, to jsou ty kola od tramvaje jak tady někde někdo zmínil.

PachezZ
08. 11. 2020, 13:50 3

já myslel že od tramvaje bylo myšleno zero-lip?

PachezZ
08. 11. 2020, 13:51 2

nebo ještě horší příklad

PepaSFI
08. 11. 2020, 14:15 1

můj ty světe kulatej, to se teď nosí? Já už tuningový trendy nesleduju spoustu let, ono to byla chvilku sranda sledovat ty hovadiny ale časem to začne být trapný. Já už kdysi jako kola od tramvaje označoval gumy co jsou obutý tak že není vidět gumy, tak jak to je na těch obrázkách. Ovšem tohle je podstatně hodnotnější. Co přijde dál? Hranatý kola?

PachezZ
09. 11. 2020, 07:48 0

víceméně nosí, němcům a rakušákům moc možností nezbývá když nechtěj mít problémy s policajtama... úzký kolo = míň úprav aby to na vzduchu leželo a zároveň to nafouknutý neláká tolik pozornosti.... Taky se mi to nelíbí...
No a pro svůj stroj tu moc pochopení ani nečekám, tam je to momentálně opravdu spíš forma před funkcí :D

Staromil
16. 11. 2020, 13:34 0

... to je tedy nářez, ta kola venku z podběhu ( kromě toho dost hnusný)...to musí mít nasazený na tyči z činky bez odpružení, ne? První zhoupnutí auta a blatníky na výměnu ? Nebo to asi vozí od tuning srazu ke srazu na podvalníku...asi...:-))... Nebo to mají "zvedací"...? Nějak to prostě jako "netuner" moc nechápu...třeba někdo jo a dovysvětlí.

BigBang
28. 12. 2020, 12:59 0

takový auto jsou na vzduchovým podvozku, takže když někam jedou, nafoukaj to o 5 cm víš a pohoda...

Staromil
13. 1. 2021, 21:24 0

...trochu opožděně, nevšiml jsem si, ale díky za to "dovysvětlení"...:-)))

PeterLuk
10. 11. 2020, 16:46 1 reagovat

Ja nemám moc rád ani tento typ kolies. Veľmi častá vec na amerických klasikách, ale neviem, za mňa sú dosť generické a nudné, ale hlavne, veľká časť z nich, najmä keď sú takto bohato chrómované proste pôsobí lacno. Vie to pokaziť dojem z inak parádneho auta.

mazany_lisak
12. 11. 2020, 09:41 2 reagovat

Škodovka si všimla, že Hanza jsou dost oblíbený (spíš si z nich akorát většina dělá p.del) a vytvořila vlastní reinkarnaci seker na nový ereso!

Peťas
19. 11. 2020, 23:07 2 reagovat

Dekuji za dotz hanzo, nejhnusnejsi kola ever. Pripada mi ze jen oroginalni kola sedi k autum. Cokoliv neoriginalniho autu moc nesedi. Jsou samozrejme vyjimky. Ale takhle ja to mam. Kdyz kola tak originalni.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte