načítám data...

Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Většinou zde pomáháme s výběrem klasického auta, ať nového či ojetého. Dotaz na elektromobil jsme tu ještě neměli. Dokážeme poradit i s tímto?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Zdravím do redakce, 

Píšu vám s žádostí o pomoc při výběru nového auta. Celý život jezdím v obyčejných autech, ale teď bych rád změnu. Děti mi odrostly, takže současný Superb II Combi už je pro moje potřeby zbytečný. Zároveň se změnila skladba mých cest a už nepodnikám dlouhé tripy po jízdy po Evropě jako dřív, ale naprostou většinu mých cest tvoří jízdy po Praze a okolí, s tím že o víkendu vyrážíme s manželkou na šumavskou chatu, což je, spolu s každoroční lyžovačkou v Rakousku, asi nejdelší cesta, kterou pravidelně podnikáme (na chatu to máme něco přes 200 km). Trochu jsem počítal a přemýšlel a vyšlo mi, že na tohle mé cestování by mohl stačit elektromobil, ideálně ne úplně obří. Stačí na dva lidi a bagáž na víkend či týden na horách. Nabíjení asi není problém, bydlím sice v bytě, ale v garážích máme přípravu pro nabíjení. A i na chatě mám dostatečně silný jistič, aby zvládnul nabít auto. Líbí se mi také myšlenka toho, že elektro auto nepotřebuje takový ten klasický servis jako spalovák, protože práce autoservisů mě vždycky hrozně rozčilovala. A hlavně si říkám, že by mohl být ideální čas vyzkoušet něco nového a jiného, než to co používám celý život. Problém akorát je, že nevím jaký elektromobil vybrat, protože se v tom vůbec neorientuji. Cenově bych se rád pohyboval okolo milionu, úplný strop je milion a čtvrt. Dokážete mi poradit? 

Martin T. 

Ahoj Martine, 

Děkujeme za dotaz, pokud si dobře pamatuji, s výběrem elektromobilu jsme tu ještě neradili. Při pořizování auta na baterky to chce především dobře uvážit, jestli jsi správná cílová skupina, protože ať si říká, kdo chce, co chce, pořád to není zcela vhodné řešení pro každého bez rozdílu. Nicméně z toho, co píšeš, zrovna v tvém případě by to mohlo fungovat docela dobře. Pojďme se tedy rovnou podívat na to, jaké máš možnosti. 

Pokud akceptuješ dojezd, mnohdy omezené možnosti dobíjení a jiné zákonitosti elektroaut, pak největším problém se stále jeví pořizovací cena. Elektromobily prostě stále ještě nejsou tak úplně levná záležitost. Říkáš, že máš k dispozici zhruba milion, milion a čtvrt korun. To není malá částka, a kdybys sháněl klasické auto se spalovacím motorem, měl výběr opravdu široký a rozhodně by se s takovým rozpočtem dalo pořídit skvělé auto. U elektra je ten výběr o něco omezenější a když vyškrtneme pidiauta typu Smart či elektrická Škoda Citigo, která jsou vhodná tak maximálně do města, celkový výběr se nebezpečně zúží. 

Za přibližně tři čtvrtě milionu můžeš aktuálně pořídit věci jako Hyundai Ioniq EV, Golf EV či Nissan Leaf. A ani jedno bych ti s klidným srdcem nedokázal doporučit. Za prvé to nejsou moc dobrá auta (platí především pro Ioniq a Leaf) a za druhé jejich dojezd by byl tak asi na hranici toho, co bys mohl potřebovat, především cesty na chatu by vycházely tip top. Od osmi set tisíc se dá sehnat nový Renault Zoe, který už by měl plně dostačovat dojezdem, ale zase si úplně neumím představit, jak do něj bude člověk cpát věci na týdenní pobyt na horách. Stejný problém pak vidím u stále zajímavého, ale trochu zastarávajícího BMW i3. 

V cenovém rozpětí milion až milion a čtvrt jsou k dispozici jsou k dispozici tři Korejci. Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro a Kia e-Soul. Všechny jsou osazeny stejným pohonným ústrojím, které garantuje už velmi dostačující dojezd (mluvíme o verzi s větší baterií 64 kWh), reálně se pohybující mezi 300 a 400 km a také velmi pěkný výkon, se kterým člověk rozhodně nebude brzdou provozu (150 kW). E-Niro je z nich asi nejusedlejší se zaměřením na rodinu. Nabídne hodně prostoru a praktičnosti, ale na můj vkus je až zbytečně konzervativní především v interiéru. Na druhou stranu, pokud nerad budíš pozornost, mohl by to být ideální kandidát. Hyundai Kona Electric jsme měli loni v redakčním testu a až na trochu lacině vypadající interiér se mému kolegovi Jeníkovi poměrně dost zamlouval, a to je prosím člověk, který je zatížený na silné motory a pohon zadních kol. Nejpřitažlivějším z této trojice je aspoň v mých očích model e-Soul, který k zajímavému zevnějšku přidává i vkusný interiér. Velikostně by tento kompaktní crossover také mohl dostačovat na tvé potřeby. Toto by asi byla má volba, byť ceníková cena je na horní hranici tvého rozpočtu (šikovný dealer umí sundat i 100 tisíc, ale pšt).

Další možností je zbrusu nový Volkswagen ID.3, na který ve Wolfsburgu hodně sázejí. Měl by údajně přinést stejnou automobilovou revoluci, jako kdysi legendární VW Brouk. Nicméně s ID.3 zatím ještě nikdo moc nejezdil, natožpak my u nás. Takže se mi maličko příčí doporučovat něco, s čím nemám přímou zkušenost. Podle zatím dostupných údajů, by však mohl tvé potřeby uspokojit. Volkswagen slibuje příznivou cenu a rozumný dojezd. Jak to bude v reálu, na to si zatím musíme počkat.

Poslední volba, která přichází v dané cenové relaci v úvahu, se může zdát jako ta nejlákavější, ale já bych u ní byl velmi opatrný. Ano, jedná se o Teslu Model 3. Ta je u nás dostupná od 1,2 milionu, a navíc zde od loňského podzimu máme i oficiální Tesla Store, včetně servisního zázemí, čímž je dostupnost výrazně lepší než dříve, kdy se muselo do Vídně. Jenže jakkoli zní nápad jménem Tesla lákavě, tím spíš, že pohonné ústrojí Tesly je zdaleka to nejlepší mezi dnešními elektromobily, když se podíváme blíže, nemusí to být zrovna výhra. Za tuto cenu dostaneš verzi s nejmenším akumulátorem o velikosti 62 kWh. Přestože americký výrobce i u této verze slibuje dojezd přesahující 400 km, nezdá se mi to příliš reálně. S Modelem 3 jsem se kousek svezl, takže mám jisté zkušenosti se spotřebou energie, a i podle zkušeností majitelů dost dobře nechápu, jak by s touto baterií zvládl ujet 400 km. Taková ta nejnižší dosažitelná spotřeba se pohybuje okolo 16 kWh/100 km, běžná je mezi 18-20 kWh na 100 kilometrů a na dálnici stoupá až někam k 25 kWh. Jednoduchými výpočty se tak dostáváme k hodnotám dojezdu cca 380 km za ideálních podmínek, 310 km reálně a necelých 250 km po dálnici, a to za předpokladu, že by power managment nechal baterii zcela vybít, což se samozřejmě ve skutečnosti neděje. Takže si nejsem jist, zda-li by to pro tvé cesty, především na chatu, bylo dostačující. Druhým problémem je kvalita zpracování. Tesla na ní sice významně zapracovala, takže do 3 už nezatéká při vydatnějším dešti (zdravíme Model S), ale pořád jsou na první pohled vidět nepravidelné spáry mezi jednotlivými panely karoserie a podobně, což je u auta za 1,25 milionu dost neakceptovatelné. A třetí a zřejmě největší problém vidím v cestovním komfortu. Větší Model S je vcelku pohodlný sedan, který nemá problém odfiltrovat nástrahy českých silnic. Model 3 je kupodivu tvrdý jak prkno. Na pražských nerovnostech mlátí jak zběsilý, takže i emkové BMW a podobné sportovněji laděné věci jsou proti němu jak procházka růžovým sadem. Tesla sice nabídne bezkonkurenční dynamiku na poli elektromobilů, ale já osobně bych volil asi jinak. Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru a dej vědět co nakonec zvítězilo. Budeme se těšit na zkušenosti s elektromobilem z reálného provozu. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ra
rainero
13. ledna 2020, 14:14
2

Testom elektromobilov sa venuje na YT kanál Electro Dad. Video o rozhodovaní pri kúpe ttps://www.youtube.com/watch?v=wBQAFwzz-jo Okrem dojazdu sa zameral aj termomanažment batérie o čom sa píše už menej.

reagovat
Fa
Fandatik
13. ledna 2020, 14:29
1

Já si dovedu představit třeba Mini Cooper elektro, pokud je to druhé nebo třetí auto. Ale tolik garážových stání k bytu asi pisatel nemá. Představa, jak po cestě na Šumavu zůstanu někde v koloně (uvízlý kamion, havárka) a venku -10 stupňů. Řešit dilema, jestli si zatopit a pak nedojet do cíle nebo umrznout mě opravdu neláká.
Tohle bych řešil plug-in hybridem od Toyoty.
Když bude poctivě dobíjet tak většinu cest po Praze zvládne na baterku. A těch pár litrů při delší cestě nehraje dle mě roli. Spolehlivostí na tom bude Toyota 100x líp než čistý elektro třeba ta Tesla 3.

reagovat
Augi
13. ledna 2020, 15:19
0

Plug-in hybrid ale moc neřeší ten základním požadavek, kterým je eliminovat servis spojený s provozem spalovacího motoru. Jinak bych to byla skvělá volba.

ma
martinw
13. ledna 2020, 15:44
1

Jen upřesnění : Toyota ma full hybridy, plugin bude mít rav4 az příští rok...

Máří
13. ledna 2020, 15:59
4

Jenže u té Toyoty se toho opravdu moc neservisuje, např na té atmosférické 1.8. Olej, filtr. A při tom nájezdu tazatele nemá šanci se dostat do situace, kdy kvůli pohonnému ústrojí bude servisně muset něco řešit. Chápu co chce, ale možná teď pochopí, že při porovnání hybrid - elektro to není zas tak velké plus vyřadit spalovací motor.

Augi
13. ledna 2020, 16:17
0

Hybridní Toyotu mám, takže vím :) Obecně mi přijde, že u novějšch aut se jezdí jen jednou za rok na výměnu oleje a filtrů. A i s tím elektrem bude potřeba podle mého jednou za rok do servisu, na nějakou kontrolu. Takže mi to vlastně nepřijde jako důvod, proč kupovat elektro (do té doby, než se na tom spalováku něco hrozně nevysype).

Caddy
13. ledna 2020, 16:41
1

co tak pozoruji, na nasich silnicich se stejne nejvice servisu venuje podvozku, a to ma ten elektromobil taky...

Fa
Fandatik
13. ledna 2020, 19:23
0

Martinw: tyto technologie jdou trochu mimo mě. Tak mě prosím oprav. Ale plug-in hybridem se dle mě nazývá každý hybrid, který je možný dobíjet ze zásuvky. Tedy jak full hybrid Toyoty (kdy může pohon obstarávat jak baterka, tak spalovák a jejich různé kombinace), narozdíl od sériového nebo paralerního hybridu. Konkrétně jsem myslel na Prius Plug-in, který je snad už normálně v prodeji a měl by mít snad dojezd 50km čisté na elektřinu.

Augi: Souhlasím, že doporučení hybridní Toyoty neřeší vynechání servisu spalovacího motoru, ale řeší to servisní náklady komplexně. A jak jsi poznamenal v dalším příspěvku, jako majitel to asi rozporovat nebudeš.

Samozřejmě, že já bych volil jinak.

ma
martinw
13. ledna 2020, 19:30
0

vidis na priuse jsem zapomnel :)

krab
13. ledna 2020, 14:31
12

Se zájmem jsem si dnešní ptejte se hned přečetl... a říkal si, hmm, tak teď bude pod článkem ticho. V životě jsem jel v i3 a pak měl 14 dní na vyzkoušení Ioniq electric. Co bych si vybral vůbec netuším...

Věta z úvodu mě ale přivádí na úplně jinou radu: "Celý život jezdím v obyčejných autech, ale teď bych rád změnu..."

Není nic snazšího, než si udělat zkrátka čas, oslovit několik dealerství značek, které nabízejí elektrická auta a zkusit si vyjednat víkendovou zápůjčku. Třeba té Kony nebo ten E-soul.

A pak oslovte dealerství Fordu a zkuste se svézt v předváděcím Mustangu. A zajděte se podívat do Alfy Romeo a svezte se ideálně v Giulii Veloce Q4, ktrerou koupíte úplně novou v horní hranici rozpočtu. Zrovna tak za ty peníze můžete mít osmiválcový Mustang.

A když tohle uděláte a vrátíte se zpět k dealerovi pro některý z elektromobilů, aspoň budete vědět, že představa udělat změnu z obyčejného automobilu znamenala vážně nákup elektroauta.

reagovat
ma
martinw
13. ledna 2020, 14:49
0

Já s tebou souhlasím, ale v rámci Prahy prostě chceš mít ekoznačku abys mohl machrovat s parkováním... jiný důvod proč by někdo z Prahy chtěl 'jen tak' elektroauto mě vlastně ani nenapadá.

JanSevera
13. ledna 2020, 14:54
0

Krabe a jak se ti líbil Ioniq?

krab
13. ledna 2020, 15:01
0

Mě se líbil v takovým tom počátečním nadšení, že řídím něco úplně jinýho. Hrál jsme si z tou rekuperací a vůbec se učil to ovládat. My tehdy jeli ekorallye v Krumlově (někde je report z toho na garáži ještě) a tak mi to tehdy Hyundai dalo na 14 dní. Ať si vyzkouším a pak jedu tu rally. Dojezd byl 210 km max a to bylo v létě a hrál jsem si na tu úspornou jízdu. Jinak to auto není nic moc, zkrátka převlečené Hyundai i30 ( ovšem tehdy stálo milion).

Ta Kona má prý daleko silnější elektromotor, takže zrychlení bude asi paráda ( něco jako i3, to zrychluje jak splašená tramvaj) , ale s tou jsem nejezdil. Vlastně jsem se elektroautům loni nevěnoval vůbec.

Mě to přijde pořád tak trochu nesmyslná koupě. Docela se mi ale z obrázků líbí ten novej Volkswagen ID3. Teslu model 3 má někdo u nás v kanceláři v garážích, tak jsem si jí prohlížel tuhle. A já nevím, mě ty Tesly z blízka nesedí. Vypadá to jako auto budoucnosti, ale zpracování a materiály, když to vidíš, takový divný, laciný dalo by se říct.

Nejsympatičtější mi připadá z hlediska konstrukce i materiálů uvnitř to BMW i3.

Kuře
13. ledna 2020, 15:52
1

Ohledně i3 s tebou souhlasím, z dnešní nabídky elektro aut pro mě nejhezčí jak vzhledem, tak spracováním a materiály, tak ale i celkovou smysluplností toho auta. Mám ho rád.
Kubajz se tu nedávno někde zmínil, že se mu nelíbí, už už sem se nad tím chystal pozastavit co se mu nezdá, a pak sem se na to vyprdl...

krab
13. ledna 2020, 16:44
-1

Mě se u i3 líbí ta konstrukce. to je inovativní postup. Jako když jsme loni v létě věděli, že bude přeci jen domů potřeba koupit jedno malý auto, tak jsem se na i3 schválně díval, ideálně s range extenderem. No, ale ta cena byla prakticky vždycky nad 600 tisíc, teď by se dalo sehnat lehce pod... ročníky 2016 třeba. Ale je to 4 roky používaný, ta technologie se hrozně vyvíjí, tak koupit teď "ojetý" elektromobil notabene za hodně peněz mi prostě nepřijde jako šikovný nápad. Navíc i3 má úzká kola, zajímalo by mě jak si vede v zimě na ledu sněhu, ono to v kombinaci s přísunem těžko dávkovatelnýho vysokýho točivýho momentu elektromotoru nebude sranda s tím v tom sněhu jezdit. To bych ve zkutečnosti pro legraci docela rád vyzkoušel...

Pak je ZOE a to je taky příšerně drahý.

Takže nakonec se za ani ne třetinové peníze vzalo 135 koní silné MiTo s TCT převodovkou, který jezdí jako drak a žena ho má ráda, vlastně docela svým způsobem i já. Po dálnici 200 upaluje, když fakt chceš a do města ideální rozměry, přitom tak malý taky není.

ma
martinw
13. ledna 2020, 19:28
0

i3 a konstrukce ? ...to auto mělo konstrukční nedostatek při bočním nárazu v minulé generaci takže minulou generaci bych uplne vynechal. Na bocni naraz mate s touhle dynamickou kabelkou slusnou sanci - rozjizdi se na prvni bliknuti zelene velmi svizne.

krab
13. ledna 2020, 19:42
-1

Na nárazový zkoušky jsem nedíval, ale líbilo se mi prostě jak je to konstruované. Hliníkový podlahový celek co drží nápravy, baterie, elektromotor, na něm kompozitový modul karoserie a k tomu připevněné pohledové díly. Přijde mi to futuristický a hlavně s důrazem na šetření hmotnosti. Kdyby tohle autíčko mělo normální spalovací motor tam vzadu i s převodovkou, pohon zadních kol a nemuselo nést baterky, tak bude vážit fakt málo a hezky pojede.

ro
rock
13. ledna 2020, 20:06
0

to krab:
"...zkusit si vyjednat víkendovou zápůjčku. Třeba té Kony nebo ten E-soul.
A pak oslovte dealerství Fordu a zkuste se svézt v předváděcím Mustangu..."

Tímhle jsi mne rozsekal. Ono to málokdy docvakne, že budget mega a čtvrt už posune možnosti výběru do úplně jiné kategorie, ba co dím, do jiného světa... ve srovnání se stejně drahým EV, který je na úrovni spalováku za 500...

Fa
Fandatik
13. ledna 2020, 22:14
0

Když si čtu tu konstrukcí i3ky, tak by mě zajímalo, za kolik tomu reálně seženeš HAVko. Tam i lehký ťukánek (na špatně místo) může znamenat totálku. Velké nasazení karbonu, hliníku. Některé spoje jsou lepené. Nemám s tím zkušenost, ale děsí mě to víc než olítaný übersedan.

krab
13. ledna 2020, 23:50
-2

Rock: Tak s Mustangem to byla spíš sranda, protože je jasný, že ten člověk na tohle auto určitě ani omylem nepomyslel. Ale ta Kona Electric stojí v plné výbavě 1.279.990 korun :-D Takže za to fakt jeden pěkný koník s vidliválcem jak se tu občas říká fakt je....

Já jsem spíš chtěl konat blahodárnou osvětu a sdělit, že se dá koupit Giulia Q4 s 280 k motorem a velmi bohatou výbavou úplně nová za ceny již reálně okolo 1.1 milionu s DPH (skladové auto) , případně o trochu víc, když by bylo na objednávku. A to je prostě sakra dobrý auto, minimálně pro mě, takže mít to zadání přesně jak se tam nahoře psalo suverénně bych zapomněl na jakýkoli mrcasení se s předraženým elektromobilem a koupil si ještě pořádný řidičský auto od slovutné italské značky.

Problém je, že lidi mají předsudky a naučené způsoby chování a nepodpoří je v takové volbě kolikrát ani jejich okolí. Manželka bude kroutit hlavou, že přeci Alfa je "ta nespolehlivá značka" , zeťák bude radit, že je to škoda peněz, protože to za pár let nebude mít hodnotu a takové věci. Úplně to živě vidím. Proto se jich prodává prostě málo. A chlapy si ty Giulie pak ani nejdou vyzkoušet a koupí radši rovnou něco stádního. A nebo pak jako projev "odvázání se" si dovedou představit elektromobil, což je v tuhle chvíli pro drtivou většinu lidí prostě nevýhodná koupě. Jestli se totiž má elektro do budoucna fakt víc prosadit, budou časem ty modely lepší a lepší. Kdežto pořádný benzinový klasický auta jaký máme rádi už prostě lepší nebudou. Ty jsou nejlepší teď anebo dokonce byly v minulosti.

Vojta Nekvapil
14. ledna 2020, 02:23
0

Řekl bych, že statistiky spolehlivosti ty předsudky spíše potvrzují. BTW Krabe. Do snehu patří uzké gumy. U i3 si akorát říkám jaká bude za pár let dostupnost gum tohohle rozměru. Zapujčit si elktro jde. Klidne na měsíc. Samozřejmě za poplatek ale člověk si auto vyzkouší ve svém typickém provozu.

Fa
Fandatik
14. ledna 2020, 03:22
0

Vzpomínám si, že zrovna i3ka nedopadala moc dobře. Tak jsem se chtěl mrknout a tato zpráva mě překvapila.
https://www.dekra.com/en/dekra-used-car-report/

Caddy
14. ledna 2020, 12:58
0

Tak je fakt, ze za mega a ctvrt je Mustang mozna i v cabriu, s V8 a automatem, ne? :) I kdyz ony trochu zdrazily, myslim...

ro
rock
14. ledna 2020, 13:05
0

Zdražily, ta varianta, cos vypsal (V8, automat, kabrio), je od 1,45 M. Základ je od 1,3.

Ale jak psal krab. Je to sice jenom sranda příklad, ale k zamyšlení to donutí. Teda alespoň někoho :-)...

Caddy
14. ledna 2020, 15:37
0

ja si to myslel...pamatuji, kdyz byl zaklad pod milion a spravne nakonfugurovany mezi 1,2 a 1,3 mega :) Ale tech 100–150k rozdilu uz nehraje takovou roli :)

Mne se stejne nova auta netykaji...ale kdybych nejake musel vybrat, skocil bych asi u posledniho Continentala...jen je asi uz o dost drazsi, hadam tak 3 mega u nas... Ono je vubec problem cokoli vybrat, dneska auta vubec nesplnuji moje pozadavky dohromady...vzdy musim neco ozelet :( Tak jeste, ze jsou ta stara a je to jen hypoteticky :)

Ale to jsme odbocili...kolik, ze ma stat Mach E? Tam sice silne zklamali designem, ale dobre auto to asi bude :)

krab
14. ledna 2020, 16:03
-3

Vojto, konkretizuj prosím ty statistiky na Alfu Romeo. Mě to přišlo jako takovej výkřik jen do tmy ve stylu starých předsudků. Ono ty Alfy nebyly nesplehlivé příliš ani dřív. Spíš vždycky tak trochu své. Což se někomu líbí a jiní to nekousnou... Konkrétně ale Giulie je vážně povedená s minimem problémů, které by se na těch autech za poslední 3.5 roku od uvedení na trh řešily. To i celej Volkswagen koncern anebo slavné BMW má těch bolístek víc než zážitková auta od FCA. Jako nechci to zas přechválit teda...

Jen prostě jsem chtěl říct, že bych si Julii domů s klidem koupil. Teď když jsem pořádně vyzkoušel kousek z prvního roku výroby z už 80 t km a byla v pohodě, jsem docela v klidu a nebál bych se tahle auta doporučovat. Od starší generace, tedy 159, Mita, Giulietty je to prostě auto o obrovský krok kupředu sympatickým směrem. Věřím, že i ty Stelvia budou dobrý, ale s nima zkušenosti nemám.

JanSevera
13. ledna 2020, 14:47
-2

U Ioniqu EV je paradoxně lepší předchozí generace než ta stávající. Ale pořád je to auto s nejnižší spotřebou na trhu. Nabíjet se dá také cestou na Šumavu. Zastávka pár minut na nabíjení ještě nikoho nezabila ;)

reagovat
ma
martinw
13. ledna 2020, 14:47
4

Být early adopter když se teď roztáčí trh je rizikové - je to "investice" minimálně za mega a abyste za 3 roky nekoukali smutně na elektromobily s těmi samými vlastnostmi za poloviční peníze.

Dává mi smysl koupit e-bazarovku za třetinovou cenu která ujede tu požadovanou denní trasu což pokreje 90% jízd - ano mluvím o vozítku který dá v pohodě třeba jen 100km a pak končí, 4 - 5 let staré. V Norsku je mnohem větší výběr ojetých elektromobilů (takže sauto.cz nebo mobile.de ani nezkoušejte) tak se podívejte tam co se nabízí...

reagovat
ro
rock
13. ledna 2020, 20:08
1

Moc pěkně vyjádřeno. Koupit si teď něco z omezené nabídky, když skoro všechny automobilky světa slibují záplavu nových modelů v dohledné době, jenom z touhy po změne, to je nerozum...

eLzyx
13. ledna 2020, 15:34
0

pokud bych si měl vybrat elektromobil, který mi dokáže plně nahradit spalovák, tak by tam byla asi jen Tesla X. Proč? Jako jedna z mála má možnost tažného. Jako jedna z mála jezdí nad 200km/h (EQC 180, I-type 200) a ten dojezd také není něco, co by mne omezovalo. Jediný problém je cena a "apple style" servis - tedy díly jen v jejich servisu. A taky to, že by mě měla nějaká automobilka plně v hrsti - můžou kdykoliv cokoliv deaktivovat, či aktivovat ...

reagovat
Kuře
13. ledna 2020, 15:55
1

Jediný problém a vyjmenoval jsi tři. A to, za mě, celkem dost zásadní...

eLzyx
13. ledna 2020, 16:10
2

jo, jsem to chtěl formulovat trošku jinak, ale pak mě tu někdo vyrušil, takže z toho vzešel takový guláš ... to mělo být napsáno takto: Mám s tím jen jeden jediný problém. Jsou to tyto dva: cena, "apple style servis" a to, že by mě měla automobilka plně v hrsti. :-)

Sedrik
13. ledna 2020, 16:06
0

K té nejlevnější Tesle 3 - Jason Fenske z Engineering Explained ji měl a vyměnil ji za Performace model mimo jiné z důvodu, že ten nejlevnější model má jiný tip elektrického motoru, který neposkytuje tak plynulou akceleraci, jako ostatní modely. Nevím, jestli je to něco, co by trápilo člověka, který s jiným EV nejezdil, ale pro něj to byl tak velký problém, že auto vrátil a objednal si dražší model.

Tak taky dobré zvážit.

reagovat
MB
MBMB
13. ledna 2020, 17:24
0

Pokud vím, tak to byl LR ještě se zadním náhonem, kterému přirozeně chybí ten přední motor, který je asynchronní a má své výhody - ta zmiňovaná je rychlejší reakce na plyn. Ale to bych vůbec neřešil, ve srovnání se spalováky je to pořád jiný vesmír, jen to není ta úplně extrémní reakce na plyn, kterou po tom Jason evidentně chtěl.

Jokke
13. ledna 2020, 16:53
0

Kia e-Niro. Po městě spotřeba 10 až 11 kwh. Mimo město do 15 kwh. Ty rekuperační páčky jsou boží, brzdy nemusí existovat (obrazně). Místa je dost, i na nějakou tu bagáž, trošku vyšší světlost na Šumavě se může hodit. Exteriérově to není taková divočina jako Kona nebo e-Soul, navíc e-Soul jak je hranatej tak bude spotřeba vyšší. A ten odpich se neomrzí.

reagovat
MGRR
13. ledna 2020, 18:00
1

Na "ciste" elektroauto z vyfukem v uhelne elektrarne. Kdyz ne uhli, trochu jadra a kam s tim jadernym odpadem z elektromobilu.

Rozumim tomu, ze uz nepotrebuje logicky tolik jezdit, ale uzivat ciste el. auto, je trochu "bojovka" , dost planovani, dost starosti a premisleni co, kam, jak... kde nabit... servis mimo motor a prevodovku je stejny, jako u beznych aut. Pokud odejde clanek, vymena rozvodu u TDi je mnohem levnejsi.

Koupil bych spolehlivou Hybridni Corollu SEDAN (jine verze jezdi jinak, vypadaji jinak), pripadne posledni Prius, nebo plug-in.

Ja tem Korejcum neverim, delam je 25let, dily na to stoji dost penez... nekdy to az jeden nechape, jak si muzou dovolit za banalitu chtit vic, nez premie.

Nebo budou brzy dostupne el. Skodovky, kdyz se chce drzet mainstreamu. Oni musi byt v budoucnosti, diky tem stupidnim euronormam elektricky "vsichni" , jinak si neskrtnou. Stado na to slysi... a jak se predvadeli kdysi Oktavkari I., tak to ted bude znava s kabelem... ve fronte u Lidlu/u nabijecek. Uz ted byva nekdy plno a musite pockat hodinu, nez ten predchozi dokonci cyklus, nebo az se milostivy rozhodne vratit z nakupu. Nekteri tam prijedou autem, napichnou jej na nabijecku a kolega s druhym autem je odveze a "pozdeji" priveze.

Hybrid, ci Plug-In toto elegantne resi nezavislosti, topenim bez obav, ze zatopim a nedojedu...

reagovat
MB
MBMB
13. ledna 2020, 19:03
1

Počkal bych cca půl rok na ten ID.3, jednak kvůli tomu, že by to mohl být sám o sobě kandidát a jednak by to mohlo zahýbat s cenami ostatních. Dobře použitelné elektromobily z hlediska dojezdu a rychlosti nabíjení na současném trhu stojí spíš ten milion a čtvrt.
Alternativa by byla koupit nějaký slušný plug-in hybrid s čistě elektrickým dojezdem 50+ km (i tady by ale stálo za to počkat na rozšíření nabídky). To by z velké části pokrylo ty cesty po Praze, jezdilo by to jako elektromobil a člověk by se s tím vešel do toho milionu.

reagovat
ma
martinw
13. ledna 2020, 19:59
0

tak PR mašina jede ale taky můžeme čekat rok...
https://insideevs.com/news/391335/volkswagen-id3-delayed-until-august-2020/

VK
VK
13. ledna 2020, 20:40
0

Dobře použitelný elektromobil bude existovat, až přijdou akumulátory s dvoj- a vícenásobnou měrnou kapacitou typu Li-vzduch, Zn-vzduch a podobně. Ty nepřijdou jen tak, neboť už vynaložené celkem obří investice do Li-on se musí napřed rentovat. Aneb typická past nákladů obětované příležitosti, mimochodem stejný důvod, proč automobilky setrvávají na desítky let starých koncepcích.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 20:56
0

Takové baterie by elektroauta výrazně odlehčily, což by je samozřejmě udělalo lepšími, ale to moc nerozhoduje o použitelnosti. Použitelností myslím to, že by to už značnou část populace nijak neomezovalo a to už dnes naprosto zřejmě platí. S autem jako Tesla 3 se dá úplně normálně fungovat.

VK
VK
13. ledna 2020, 22:34
0

Nedá. Dojezd v zimě reálně 330 km, nabíjení desítky minut, kdo nemá garáž - většina populace - pro toho tak jak tak neřešitelná situace.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 23:28
0

Já jsem nikde nic nepsal o lidech bez garáže. Píšu, že lidi už dnes s elektromobily normálně bez omezení fungují a vztahuje se to primárně na tu nezanedbatelnou část populace, která má možnost někde přes noc či přes den dobíjet u domu či v práci.

Fa
Fandatik
14. ledna 2020, 10:02
0

Mě by fakt statistický zajímala ta skupina majitelů elektromobilů, kteří s tím normálně bez omezeni fungují. Hlavně u kolika z nich je to jediné auto v rodině (nákup jako fyzická osoba). Případně v jakém segment jsou dalších vozidla.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 13:21
0

Ano, to by bylo zajímavé. Každopádně nevidím moc důvod, proč by mělo někoho omezovat auto, které má každé ráno dojezd 300 km a u kterého se dá v případě potřeby dobít dalších 100 km dojezdu i během deseti minut. Lidí, kterým by toto nějak pravidelně způsobovalo nějaké potíže, podle mě moc nebude.

VK
VK
14. ledna 2020, 20:36
0

V podstatě kdokoli, kdo mimo každodenního použití na jízdy v desítkách kilometrů chce byť občasně zvládnout i kilometrů 200+. Bez stresu vyjde to? nevyjde to? co když se sekne dálnice? bude nečekaná objížďka? nabíječka zavřená, obsazená? bez hledání nabíječek a podobných radostí. Což je zhruba většina držitelů aut. Aneb auto si člověk pořizuje, aby bylo použitelné vždy, nikoli jen většinou.

VK
VK
14. ledna 2020, 20:38
0

...tak třeba cestu Ostrava-Praha. A podobné.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 22:25
0

Z mého pohledu je moderní elektromobil typu Tesla 3 použitelný vždy. Pouze na trasách, které překračují plný dojezd, je potřeba dělat krátké zastávky do 15 minut pro doplňování energie. Což třeba jednou do měsíce nepovažuji za nijak omezují a překážející v normální bezproblémové použitelnosti. Kdo takové trasy jezdí často, tak ať si žádný elektromobil nekupuje, protože by ho to mohlo otravovat, ale to není běžný řidič.
Proto taky hned na začátku píšu, že ty současné elektromobily do milionu většinou nejsou to pravé ořechové, protože tam se očekává, že člověk v rámci jedné jízdy ten dojezd téměř nikdy nepřekročí, protože to nabíjení už tam trvá nepříjemně dlouho a i ten samotný dojezd nebývá velký. Ale lidem, kteří jedou přes 200 km jen párkrát do roka, to stačí a takových taky není málo.

Fa
Fandatik
15. ledna 2020, 11:54
0

Já se snažím chápat kam míříš. A problém může být v tom, co si představujeme pod pojmem omezující.
Budu trochu paušalizovat, ale člověk co vysází milana za auto nebude doma sedět na prdeli. Když vynechám dovolené v Chorvatsku, tak i třeba cesta na letiště z HK (130km) a po příletu budu doufat, že dojedu zpět? Pro mě je silně omezující stavět každých 100km na 15 minut (na kolik km se dobije baterka za 15min?) a ještě doufat, že bude volný stojan. Nebo tobě se nikdy nestalo, že jsi musel během pěti minut někam neplánovaně jet?
Druhé auto pouze na šukačky po městě ok, ale tam to zabíjí cena. Asi bych s tím 95% všech svých jízd mohl bezproblémově fungovat, ale těch 5% by pro mě bylo nepřekonatelných.

beastar
15. ledna 2020, 12:54
0

Jako opravdu každých 100km stavět a doufat, že to jako půjde. A nabíječka mimo provoz, nebo tam ještě nebude fyzicky, ale na mapách ano. Jezdim často přes Garmisch a dolu Alpama. Někdy tam bývá -8 stupňů. Musim si topit. Je to plný zatáček a kopců. Sníh v zimě. A nabít tam v podstatě není kde. A fakt se v popelnici za milana nemůžu modlit jesli to vyjde.

Teď sem trojkou Teslou jezdil pár dnů v Praze. A v Praze bomba. Parkujes jak král, lidi čumí... Nabijel sem ten krám večer u Lidlu:) Nebo různě, kde to šlo. Jak máš schůzky, kafe, oběd... Jako použitelný auto s dobrým zrychlenim. Takže pokud mám tolik vaty že si můžu dovolit auto za mega pouze jako městský postrk. Ok je to v cajku. Pro 80% lidí nepoužitelný. Jako referentsky auto skoro nepoužitelný... Prostě až bude dojezd s klimou pod parou asi tak 400 km začnu to brát vážně...

krab
15. ledna 2020, 14:27
-2

Já tomu taky pořád ještě nerozumím. Chápu tu touhu po něčem novým a že je to zkrátka a dobře atraktivní pro lidi, kteří chtějí ty technologie, hračky, elektroniku, kupují si iphone, protože vyšel nový model a ne protože ten jejich už je tak starý, že zhebne na starou baterku anebo už nepodporuje aktualizace a je nepoužitelnej ( to se mi stalo se Samsungem Galaxy 2, na dvě baterky přežil hromadu let a fungoval by doteď ani bych nemusel měnit, ale nějak už to softwarově nefungovalo). Tak mám teď nějakej jinej, ani nevim jak se to jmenuje. Prošel jsem konfigurátor Tesla Model 3. A jasně... 0-100 pod 4 vteřiny za 1.5 mega je lákavá věc. Vypadá to futuristicky, na živo, když jsem prohlížel už o trochu míň wow. To ten Jaguar i-pace ( ale je dražší) působí daleko luxusněji. A taky to není tesla, ale Jaguar. Když to vezmu kolem a kolem, pokud bych se pomátl, tak bych mohl prodat nějaké své auto a tu Teslu si taky objednat. Ale mě to třeba prostě vůbec neláká. Nechtěl bych se s tím učit, nechtěl bych řešit to dobíjení, neměl bych k tomu autu žádný vztah. Nemá motor, nevrčí, pro mě je to jakoby mrtvá věc, robot - nic víc.

Blbé je, že ačkoli pořád lehce pokukuju po nějakým moderním zajímavým autě, občas nějaké testuju, vyzkouším, pořád nenacházím to, co mě bez výhrad baví. Poslední značky co ti postaví auto, kde není potřeba řešit jízdní módy, nastavovat ptákoviny na velkým displeji ( kterej mě moc nebaví a je ve všech autech) je značka Lotus, Caterham a Morgan. I ta mnou opěvovaná Giulia má automat, pádla, systém parkovacích sensorů, co jsem musel věčně vypínat, jinak to pípá všelijak, systém jízdních pruhů a navíc kromě QV sériově nevypinatelnou stabilizaci. Bavoráky mají taky tolik různých nesmyslů na palubě, taky to chvíli trvá než na to přijdu jak to nastavit, aby mě to neobtěžovalo a kde co povypínat. Zaplaťbůh za ten Fiat 124 Spider, kde sice jsou tyhle EU ptákoviny, ale je to snad poslední soudobý sportovní auto, kde se ESP vypne stiskem jednoho tlačítka po levý ruce, nemá start/stop a nemá žádný ty pípající hlídačky kolem auta, jen couvací kameru. Akorát má trochu přidušenej motor.

Asi jsem do smrti odkázán jezdit starými auty co vznikly v devadesátkách. Rád bych nějakýho výrobce v budoucnu podpořil a koupil něco novýho/zánovního zase, ale fakt si nejsem jistej co.

ma
martinw
15. ledna 2020, 14:56
0

K těm starým pořádkům - nejhorší je Tesla X si v klidu zdvihne podvozek a s vhodným obutím zahanbí 90% offroadů, přitom dřív to byla taková relativně oddělená kategorie automobilů, kde se živě diskutovalo o komplexních ozubených soukolích :)

Fa
Fandatik
15. ledna 2020, 15:32
0

Martine: to bych chtěl docela vidět, jak Tesla X zahanbí třeba Gčko (v podobné cenovce) v terénu. Nebo co patří mezi 90% offroadů?

MB
MBMB
16. ledna 2020, 08:03
0

Tesla 3 má spotřebu cca 200 Wh/km při rychlosti 130 km/h. Čili z 100% na 10% nabití 73kWh baterie u verze Long range to dělá 330 km dojezd i při dálničním přesunu maximální povolenou rychlostí, což zdaleka není ideální scénář. Standardní supercharger (ale staví se už rychlejší) dobíjí výkonem 150 kW, což za 10 minut dobije 25 kWh, tedy dalších 125 km dojezdu na dálnici, čili to tak akorát vystačí na další hodinu jízdy. Tyto zastávky je potřeba ale dělat až poté, co člověk ujede těch prvních cca 330 km bez zastávky. Čili omezující to je pro někoho, kdo trvá na tom, že chce ujet třeba 600 km v kuse na jeden zátah, protože s Teslou 3 na to člověk musí dvakrát na deset minut zastavit. Což mně právě přijde absolutně v pohodě jednak proto, že to je minimální časová ztráta a jednak proto, že to ani moc ztráta není, protože normální člověk na trase 600 km stejně minimálně jednou zastaví. Tohle je pro mě absolutně univerzálně použitelné auto, většina lidí by si vystačila i s výrazně skromnějšími parametry.

ma
martinw
16. ledna 2020, 08:55
0

Tesly jsou fajn, ale dokud v německu neomezí maximálku na 130 + neznásobí infrastrukturu superchargerů tak nemají šanci garantovat že člověk se dostane na místo rychleji než s naftovým autem (které poletí klidně těch 190km/h bez toho aby se řešil dojezd).

MB
MBMB
16. ledna 2020, 11:50
0

Jenže většina lidí nejezdí 190 km/h po německých dálnicích. Vlákno je o mém tvrzení, že moderní elektromobily typu Tesla 3 či Kona electric už jsou normálně použitelná auta. To, že jsou případy, kdy elektromobil není idealní dopravní prostředek, nepopírám, ale to není relevantní k tomu tvrzení.

VK
VK
16. ledna 2020, 23:54
0

Je tohle tvrzení podloženo osobní zkušeností s provozováním elektromobilu?

Fa
Fandatik
17. ledna 2020, 01:45
2

Já bych to přirovnal k lednici s časovým zámkem. Když si vše dobře naplánuješ tak by šlo fungovat skoro normálně. Ale když přijde nějaká náhoda, tak buď budeš o hladu nebo musíš jídlo objednat. Krom dietářek by o toto nikdo normální zájem neměl. A s elektromobily je to stejné.

A které offroady zahanbí Tesla X, jsem se taky nedozvěděl.

MB
MBMB
17. ledna 2020, 23:28
0

Jenže ta situace nestojí tak, že by spalovací a elektrická auta byla ve všem stejná a lišila se jen v tom nabíjení - tj. že například může nastat situace, že přijedu s téměř úplně vybitým autem domů z cesty a nejednou budu muset okamžitě někam jet 100 km. To tak je, to je pravda.
Spalovací auto je čistě z uživatelského pohledu zas lednice, co neustále dělá hluk, žere víc elektřiny, musí se v ní pravidelně vyměňovat spotřební díly a místo jednoduché otevření dveří vyžaduje několik úkonů na to, aby se do ní člověk dostal.
Jsem zvědav na dobu, kdy se cena spalováků a elektroaut srovná a lidé si budou vybírat auto s ohledem na to, co jim více vyhovuje. Zatím to lze pozorovat jen v zemích, kde se tomuto stavu blíží pomocí různých zvýhodnění od státu.

VK
VK
18. ledna 2020, 15:27
1

Zeptám se znovu, je tohle tvrzení o praktické použitelnosti elektromobilu podloženo osobní zkušeností, nebo jenom opakování vyčtenin z materiálů jejich výrobců a politických příznivců?

MB
MBMB
18. ledna 2020, 19:32
0

To tvrzení jsem se již snažil doložit, a sice prostým faktem, že dojezdy moderních elektromobilů pokryjí většinu cest většiny lidí bez nabíjení a že se v případě potřeby delších tras dají velmi rychle dobíjet. To vychází z technických parametrů dnešních aut, dnešních nabíječek a statistik o tom, jak lidé cestují autem. Nebyla to tedy ani jedna z možností, přestože dotaz je formulován tak, že předpokládá existenci jen těchto dvou.

Jednotlivou osobní zkušeností se zcela záměrně vůbec nesnažím argumentovat, protože bych taky mohl být někdo, kdo jezdí výhradně trasy do 50 km a tvrdit, že i Peugeot iOn je naprosto bezproblémový. Čímž bych to své obecné tvrzení, že dnešní moderní elektromobily jsou normálně použitelná auta, samozřejmě nijak nedoložil, čili to je absolutně irelevantní. To plyne až z té statistiky.

VK
VK
18. ledna 2020, 20:59
1

Statistika rovněž dokládá, že většina lidí, najmě těch cestujících kratší trasy, nevlastní garáž. Tj. nemá kde nabíjet, z množiny těch, pro něž je elektromobil použitelný vypadává. Z té menšiny, již jezdí převážně krátké trasy a zároveň jsou držiteli garáže, tedy mají kde nabíjet, jen málo kdo bude ochoten vyhodit ranec peněz, v zásadě druhá největší investice v životě, hned po pořízení bydlení, za auto, které je použitelné většinou, nikoli vždy. To je právě to, nač se při čistém studiu statistik od zeleného stolu bez praktické zkušenosti anebo třeba vcítění se do uvažování takového reálného člověka zapomíná. Většina lidí jezdí většinou krátké trasy, elektromobil je na ně dobře použitelný. Naprosto pravda. Jenže málo kdo chce auto použitelné většinou, když už aut reálný člověk kupuje, má požadavek, aby bylo použitelné bez zásadního omezování vždy. I na ty - třeba řídké - případy dlouhých cest.

Samozřejmě pakliže dojdou do stadia sériové zralosti akumulátory s dvoj-, trojnásobnou měrnou kapacitou, nějaké lithium-vzduch, lithium-síra a pod., začne být elektromobil použitelný všeobecně a revoluci v dopravování to způsobí. Jenže právě současný tlak na prosazení elektroaut s Li-ion technologií jejich nástup dokáže celkem výrazně zbrzdit. Cenou obětovaných příležitostí, když už jednou automobilky investují do li-ion technologie, musí se nějakou dobu prodávat, aby se rentovala. Pokud možno co nejdelší. Takže na vývoji pokročilejší technologie nebude zájem, naopak.

VK
VK
18. ledna 2020, 21:03
1

...přičemž dokud je jakákoli cesta 200+ km poblíž maximálního dosahu, každá znamená pečlivé plánování, za bude po cestě dobíječka, zda bude v provozu, zda u ní nebude fronta a nevyhnutelnost nucené pauzy - a i tak to dobije na nějaký nouzový dojezd 100 km, je to celkem zásadní překážka použitelnosti na delší trasy. I kdyby je měl člověk jezdit jen občas.

MB
MBMB
18. ledna 2020, 22:06
0

Od začátku je řeč primárně o té množině lidí, která má auto kde dobíjet přes noc. To již bylo diskutováno výše. Což pro pořádek neznamená, že nutně musí mít garáž. Ještě častější případ pak asi budou služební auta, která lze dobíjet na firemním parkovišti.

Vy označujete každé auto, které nedokáže ujet dlouhou trasu na jeden zátah jako spalovák, za nepoužitelné a že to je zásadní omezování. S čímž já právě nesouhlasím. Ano, nepoužitelný je v tomto ohledu třeba Nissan Leaf první generace, který ujede 150 km a pak se musí hodinu nabíjet, aby mohl další hodinu jet dálniční rychlostí. To je příměstské auto, nikoliv univerzální. Ale ne Tesla 3/Kona/e-tron/i-Pace atd., které i na dálnici ujedou těch kilometrů 300 a pak jim stačí 15 minut na prodloužení dojezdu o dalších 100 až 200 km. Ačkoliv je to samozřejmě starost navíc, tak já toto už nepovažuji za zásadní omezování a překážku v použitelnosti, tím spíš, je-li to jen občas. Pokud vy ano, dobře, máme jiná měřítka použitelnosti. Ale to už se opakuji, o tom byla řeč výše.

VK
VK
18. ledna 2020, 23:24
1

Rovněž se budu opakovat - že tahle starost navíc (plus připojený pakl problémů, jako najít tu rychlonabíječku, otázka, zda je vůbec v provozu, nezabloudit, nepřejet ji, neskončit ve Stau) není zásadní omezování, máte z vlastní přímé zkušenosti? Ze zkušenosti své a naprosto všech lidí co znám je to omezení nepřijatelné, obzvl. je-li k dispozici alternativa, která toto omezení s sebou nenese.

Jak lidí s garáží, tak lidí s možností nabíjet na firemním parkovišti, je výrazná menšina.

krab
19. ledna 2020, 19:50
0

Sice koukám, že tu mám nějaký "fanoušky" co mě rádi mínusují komentáře, obvzlášť tady u elektromobility, ale přímo k tématu zrovna koukám na nedělní epizodu Harry's garage. Anglicky asi umíte všichni dobře, takže si to můžete pustit a poslouchat. Myslím, že MBMB argumentuje sice hezky, s nějakou tou teorií jak by to asi mělo fungovat, ale daleko důležitější je praxe. Harry si vzal na delší dobu I-pace a snaží se zodpovědět přesně tady na tu aktuální otázku. Dá se s tím žít normálně? Už promarněný čas hledáním volné nabíječky v Londýně bude opruz, pak registrace do nějaké té sítě, abys mohl nabíjet, pak zkreslený výpočet dojezdu atd atd... Je toho dost. To je prosím auto za 2.2 milionu korun! Lidi, kteří mají tyhle peníze na pořízení takového auta rozhodně nemají tolik volného času k promrhání "sloužením" tomu autu. A nemají rozhodně ani čas jezdit po dálnici striktně předpisovou rychlostí, aby šetřili elektřinu a ten dojezd nebyl tragicky menší než ten, který vypočítá auto po dobití na 100%. Možná to zní povýšeně nebo snobsky, ale dovedete si představit člověka, co dá přes 2 miliony za auto a pak s ním bude po dálnici jezdit do 120 km/h? Já teda fakt ne.

PS: Harry pracoval / možná stále pracuje jako jeden z ambasadorů značky Jaguar. Rozhodně nemá zájem image Jaguaru i-pace záměrně poškodit. Nepochybně jde o propracované a zajímavé auto. I mě svým způsobem fascinuje. Ale tu oběť bych neudělal a koupil bych si za tu cenu úplně jiný, benzinový Jaguar. Dokud to stále ještě jde...

beastar
19. ledna 2020, 23:07
0

Krab: Proto je reálně jediný drahý elektromobil, co si lidi kupují Tesla obecně. Povedlo se vybudovat image jakéhosi průkopníka. Většina elektrických aut vypadá dnes již jako auta. To je plus, ale to všechno, co je v tom videu plus to, co popisuješ to jsou reálné argumenty proti. Zcela náhodou řeším s jedním klientem pro manželku podobný problém. Ona chce elektromobil kvůli modré zóně a že je to jakoby trend i do budoucna. On jí chce udělat radost. Jenže ona jede vždy 1x do měsíce někam k Ostravě. Autem. Je to asi 300 km. I krajinou, kde viděli zatím elektromobil jen v Autorevue. Narážíme na problém s nabíjením mimo Prahu. Reálně i doma, protože garáž soukromou nemají. Prostě po pravdě už mě to po týdnu sere. Jednak nás to nikoho nebaví tyhle auta řešit. A druhak nikdy sem netušil, že budu u auta řešit dojezd a problém jeho provozu někde. Snažím se doporučit plug in Prius, nebo ten Mercedes jak tady testovala zlá Violonetta. To ale už není IN že. Prostě to sme to dopracovali na starý kolena čumět u aut na produkovaný emise, Euro normu a nebo dojezdy na nabití. Poprvé sem se lekl jestli tady tazatel není onen klient, ale prý ne shoda náhod. Se s tím roztrhl pytel s těmi. E-cokoliv auty.

Mě se tady líbí myšlenka s tím, že za deset minut si nabiješ někde 100 km a zase jedeš. Ty vole ty lidi jsou úplně z jiný planety. Nejde o deset minut to strávím kolikrát i na pumpě. Jde o management a plánování. Já pojedu do Vídně budu doufat, že se nikde nekousne provoz. Raději nebudu moc topit a pojedu 120? To mi můžou v autě za dva miloše pojebat. Ještě řešit kde je která nabíječka a tak podobně. O tom zda si na té nabíječce dobiji, nebude tam fronta atd .... Tady třeba u té klientky je problém, že sebou vozí děti a fakt nechce někde mrznout u nabíječky ani DESET MINUT aby si jakože nabíjela někde v Hradci nebo kde to nezná. Nakonec se ukazuje, že třeba taková Tesla model 3 dokáže těch 450 km natočit ... To sem s tim dokázal ujet já aniž bych se musel bát, že nedojedu. Auto za 1,5 míče ale ok. Nabíjí se to rychle a fakt to v podstatě republiku přejede. (Ideálně bez nehod ucpaných silnic atd) Ne prostě v momentě kdy jedu jednu, dvě delší trasy za měsíc bych elektromobil prostě nechtěl. Není ještě ta dobrá doba. Ohledně sraní s tankováním atp bývá kolikrát problém i u CNG aut... A ty mají v nouzi ještě benzínovou nádrž:)

MB
MBMB
20. ledna 2020, 00:20
0

Ta situace s poskytovateli samozřejmě není příjemná, to všichni víme. U nás PRE taky vyžaduje jejich čip a jinak to nejde. Člověk si to holt všechno musí zjistit a vyřešit ještě z domova předem. Je to jednorázová akce při koupi, pak už to člověk nemusí řešit. Jet naslepo poprvé k rychlonabíječce doufaje, že půjde zaplatit i jednoduše kartou, nemusí vždy jít.
Jak i padlo ve videu, nejlepší je v tomto ohledu Tesla v mnoha směrech. Ta napíše dojezd přímo podle trasy v navigaci, naplánuje trasu včetně zastávek u superchargerů a člověk prostě jede podle toho. Nemusí se nikde registrovat, zároveň člověk jede vždy v jednom z nejúspornějších aut v dané kategorii, čili i ten základní dojezd je největší a u superchargerů má člověk 150 kW, tedy přes 100 km dálniční jízdy za deset minut, což je dnes minimálně u nás nadstandard. U ostatních je ten uživatelský komfort a tedy i ta skupina lidí, která by to akceptovala, menší. Nejhorší, co se může stát, je, že když pojedu někam třeba 500 km po dálnici, tak holt strávím o pár desítek minut víc na nabíječkách. Ale nejsou to hodiny a do cíle bez problémů dojedu, čili použitelné to za mě je. Pokud někdo jezdí takové trasy pravidelně a koupí si na to i-Pace za 2 miliony, tak má holt špatný úsudek, k tomu to auto určené není. Ale zvládne to.

Se zácpou moc nevidím problém. Elektromobil v zácpě na jízdu skoro nic nespotřebuje. Akorát potřebuje napájet systémy a topit/chladit a to není víc než 1,5 kW. Čili i 10% baterky to auto udrží při životě hodiny. Pokud tedy nejsem blázen a nemám naplánovaný dojezd do cíle/k další stanici přesně na 0% baterie, tak nějakou hodinu v zácpě vůbec nemusím řešit.

Fa
Fandatik
20. ledna 2020, 07:33
-1

MBMB píšeš: "tak má holt špatný úsudek, k tomu to auto určené není" s tím lze souhlasit, že špatný úsudek mají všichni, kteří to koupí jako jediné auto do rodiny.

Bíste: ať ta pipinka jezdí do Mordoru Pindolínem + taxi. Tohle už mi přijde jako zbytečné hledání problému. Narozdíl od toho, že nemají garáž. To je zase dle mě nepřekonatelný problém. Teda pokud nebydlí nad Lidlem.

MB
MBMB
20. ledna 2020, 08:27
0

S tím já se právě nemohu ztotožnit. Určitě lze spekulovat o tom, že konkrétně třeba i-Pace, který patří mezi ty žravější elektromobily a nabíjí maximálně jen 100 kW, není až tak univerzálně použitelný jako Tesla 3, která asi představuje je v tomto směru současný vrchol, a že tedy i ta skupina lidí je menší.
Ale tvrdit, že by s ním nemohl pohodlně fungovat vůbec nikdo, to mohu brát leda jako rétorickou polohu než jako vážnou tezi.

VK
VK
20. ledna 2020, 09:29
0

Proto se znovu ptám, zda jsou tato tvrzení podložena nějakou osobní zkušeností. Ono problémy si představovat podle teoretického studia materiálů je jedna věc, tyto problémy zažít ve skutečnosti, natož třeba pravidelně, věc úplně odlišná. Jinak vaše tvrzení pohodlného fungování s elektromobilem nelze brát než za rétorickou figuru propagátora elktromobility bez jakéhokoli vztahu s realitou.

Fa
Fandatik
20. ledna 2020, 14:22
-2

Tak každý má asi jinou představu o "pohodlí". Kdysi jsem měl od firmy pouze "Benzina kartu". Mě to teda strašně vadilo. A to jsou Benziny rozesety po ČR jak houby po dešti. Nechápal jsem proč nemůžeme mít CCS nebo obyč kreditku. Dál to řešit nebudu, jako jediné auto je to komfortně nepoužitelné.

ratan groch
13. ledna 2020, 23:02
4

Ak chces ine auto ako si mal doteraz, tak si kup ojazdene Porsche 911 s elektricky ovladanymi oknami.

Ak si kupis cisto elektricke v sucasnosti, tak len v podstate prispievas na vyvoj dobreho elektroauta, lebo zatial nie je na trhu nic co raz vojde do historie aut kvoli svojim kvalitam.

Ak si kupis teraz elektroauto, tak to rozhodne nebude bez starosti, len sa zoznamis s inym setom problemov, ktore budes riesit. Parkrat sa mi uz v zivote stalo, ze som mal problem s dojazdom, lebo som z nejakeho dovodu mal malo paliva a bol som z toho poriadne na nervy ci dojdem. Takto bude VZDY pri nastartovani smerovat tvoj prvy pohlad na dojazd. V kuse budes riesit kde sa nabijes a budes jazdit ako posrany po dialnici, aby si neminul o nejaky kilowatt navyse.

Mas dost rokov na to, aby si si auto uzil a nie aby si sa stal jeho otrokom.

reagovat
beastar
14. ledna 2020, 01:21
3

Tak to si myslím přesně taky. Pokud není profesionální beta tester, nebo fanoušek elektromobility (to těžko jako majitel supa) Nemá žádnej elektrospotřebič smysl ani kdyby stáli polovinu toho milionu. A ušetřit za servis spalováku? Taková otřepaná argumentace... Co jakože tože cože.... Když koupim za miloše spalováka, tak pokud to nebude 911 Carrera 4 ve stádiu klinické smrti, tak asi do toho nezahučím hned za tři kila ne?

Takže souhlas. Zahoď kombi a kup si něco fancy...

beastar
14. ledna 2020, 00:58
8

Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?
Spotřebitelská rada za všechny prachy. Žádný a už vůbec ne ojetý. Když už tak plug in hybrid. Novej Prius vypadá velmi nadějně. Taky škodoFka určitě v nejbližší době vytasí trumfy... Supa v hybridu jen co to spustí VW s nějakejma těma pašíkama atd.
----
Anebo ve věku kdy jsou děti z hnízda a jezdil sem v supu kombi mám konečně možnost vzít mega a koupit si KURVA (Halík) auto. Takový auto aby ty vyjebaný sousedi z vedlejších bungalovů čuměli jak vyvoraný myši. A hlavně myslim politicky.... ne jak reakcionář přece....
Takový auto abych měl z něj radost! Úsměv na tváři a bavilo mě a při každým sešlápnutí pedálu plynu sem měl pocit, že sem o dvacet let mladší o padesát kilo hubenější a i ta manželka furt vypadá jako tehdá v tom osmaosmdesátým.... Možná líp.... Na chatu dvě kila nebudu přece jezdit v něčem tak prasopsím jako je Joník, nebo S-kona... Takový věci patří jak tady správně někdo psal do Prahy na modrou zónu jakože čumte dělám emise voe pod magoš limit a parkuju! Nee na vejlety na chatu. Takže dobrá rada><

Camaro
Mustang
BMW 240
MB SLC300
430i cabrio
Audi S5
SL500
Z4 35i
nebo třeba 650i to jsou nejlepší elektromobily současnosti do milionu... akorát teda nemaj vyjímku do modrý no

reagovat
Vojta Nekvapil
14. ledna 2020, 02:14
0

Zoe mi přišel spíše jako auto kategorie Fabie. To moc asi na cestování nebude. Starší elektrický mercedes B či C? Pokud vím, tak pod kapotou byla technika Tesla ale zbytek zpracování Mercedes. V čisté elektro zatím nevěřím, takže auta kategorie REX mi přijdou zajímavější (Chevy Volt/ opel Ampera). Je to i řešení, když někde neplánovaně zůstanu trčet, bez jakékoliv možnosti dobíjet. Plug in hybrid je hádám asi moc komplikovaný. Jinak by asi mohl zustat u sveho oblibeneho vozu a koupit Superb iV. Prakticky dojezd 30-40km čistě na elektro .

A nabidka od VW se chytsa rozrust.

reagovat
CZmisak
14. ledna 2020, 07:51
1

Jestli nemáš rád servisy, tak hybridní Toyota je možná cesta. I když stejně budeš, jako u každýho auta, řešit časem podvozek.

reagovat
MB
MBMB
14. ledna 2020, 14:24
-1

Horká novinka, Opel oznámil české ceny na Corsa-e, je to pod milion, dojezd přes 300 km dle WLTP a dobíjet umí až 100 kW. Pokud je to dostatečná velikost, tak toto je použitelné.

reagovat
Caddy
14. ledna 2020, 16:24
1

Tak presednout ze Supa do Corsy je predstava minimalne usmevna :) ...ale to ostatne do cehokoli, protoze poradne elektroauto za ty prachy nebude... :) A i kdyby to kousl primo zadavatel, tak furt je tam ten pozadavaek na bagaz a vybavu na hory apod...

MB
MBMB
14. ledna 2020, 17:15
0

To už si musí rozhodnout tazatel. Píše se o dvou lidech a do Corsy se sklopenými sedačkami se toho taky vejde dost.

Ma
Martanone
14. ledna 2020, 16:34
6

Ha, to vypadá jako můj dotaz. Předně tedy děkuju redakci za odpověď, pomohlo mi to udělat si přehled o trhu. A děkuju i všem diskutujícím za podnětné návrhy, asi by si to zasloužilo i pár slov, proc jsem se rozhodl, jak jsem rozhodl.
Kdysi dávno jsem byl velkým auto fanouškem. Však první auto, jsem si pořídil opravdu za svoje byla pětiválcova Audi S6 a zažil s ní opravdu hodně. Když se mi rozjelo podnikání, přesedlal jsem na Mercedesy a ke krásnému CLS jsem pořídil i osmiválcový SL500. A když jsem jednu dobu musel jezdit pracovně do Hamburku i dvakrát týdně, koupil jsem si na to A8 s naftovým V8 a přišlo mi to lepší řešení než letadlo či vlak. Ale právě v této době se nejspíš kvůli ohromné porci kilometrů za volantem začala vytrácet láska k autům. Prodal jsem SL, protože když člověk ujede víc jak 100 000 km ročně, ztrácí chuť na víkendovou projížďku. A když jsem přestal jezdit do Německa, prodal jsem i Audi a koupil obyčejný Superb. Protože mě auta prostě přestala bavit. Svou vášeň jsem přeorientoval na lodě a ty si teď užívám plnými doušky. Auto je pro mě (bohužel/bohudik) spotřebič na úrovni myčky na nádobí. Proto jsem se rozhodl pro elektromobil, myslím že jako definice spotřebiče je to ideální věc. Mustang je jistě fajn, stejně jako Alfa Romeo, jak zaznělo výše, ale k čemu Mustang, když nejčastěji to auto nastartuju, ujedu 2 km a zase vypnu. Na to nepotřebuju osmiválec ani třista koní. Proto jsem se rozhodl elektrifikovat se i na silnici, nejenom v domácnosti. Není za tím snaha ušetřit nebo něco podobného a už vůbec ne snaha o ekoloiie, ta je mi úplně jedno, vždyť doma ani netridim odpad. Jen mě nebaví měnit oleje, jezdit k pumpě a poslouchat hluk od motoru. Stejně tak by nebyl problém přihodit třeba milion na nějaký top elektromobil, ale zase je tu otázka, k čemu mi to bude dobré, když neocením super interiér a spoustu výkonu? Opravdu mi stačí dojet na chatu a víc nic. To ty přebytečné peníze raději investuju do té lodi. Tolik k mé motivaci pořídit auto na elektřinu.

reagovat
Romus
14. ledna 2020, 17:45
2

Osobně ten pohled na věc chápu, taky mě opouští láska k řízení, když MUSÍM za volantem trávit víc jak 10 hodin týdně. Nicméně pokud se díváte na auto jako na spotřebič, tak Autíčkář není vhodné místo pro pokládání dotazů :-)

Caddy
14. ledna 2020, 17:51
1

Jo, to dava smysl, to bych si elektro taky poridil :) Jen teda nedovedu vstrebat jednu vec – jak nekdo, kdo jezdil takovymi auty, najednou muze koukat po nejake nakupni tasce a nerešit, prostor, interiér, pohodlí... :) Ano, zájem o auta se vytratit mohl, výkon už také není třeba, ale i když je to jen spotřebič, tak chci co nejkvalitnější a aby se mi líbil a vyhovoval :) Asi bych nedokázal z Mercedesů a podobných přesedlat do nějakého mikropeugeota :) I u té myčky koukám na spoustu parametrů a aby mi něčím nekomplikovala život nebo se mi nehnusila :)

D
D
14. ledna 2020, 20:14
1

Vaši motivaci chápu a nic k tématu nemám, takže se omlouvám trochu za offtopic. Dovolil bych si Vás jen požádat, zdali byste nezkusil přehodnotit svůj postoj a třeba nezačal třídit ten odpad:-), pokud tedy Vaše konstatování nebylo jen nadsázkou. Koupě elektromobilu nemá zatím s ekologií pravda mnoho společného, ale u toho odpadu to zas tak zbytečné není. Zdaleka ne vše se samozřejmě vytřídit dá, i když to na první pohled vypadá, že by to šlo, ale přece jen je to lepší než všechno vyhazovat do směsného:-). Jinak přeji šťastnou ruku při výběru vozidla:-)

VK
VK
14. ledna 2020, 21:10
1

Nabídnu opačný pohled. Právě když musím za volantem strávit třeba tři hodiny denně, potřebuji auto, v němž mě to bude buďto bavit, nebo alespoň neotravovat a nebýt nepohodlné. Abych to vůbec vydržel.

krab
14. ledna 2020, 21:30
-3

Dočetl jsem váš komentář k dotazu a je mi najednou evidentní jak moc rozdílné můžou fakt být pohledy lidí na očekávání od automobilu. Asi fakt žiju příliš v bublině lidí, co auta nemají jen jako spotřebiče, trávím okolo aut dost času, protože je to můj koníček. Ale zrovna tak mě baví horská kola, lyže a x dalších věcí. Nikdy mě auta ani motorky nepřestaly bavit. Takže já to prostě nedovedu pochopit, že někoho unavuje, že mu pod kapotou nevrčí spalovací motor. Mě baví i ten olej vyměnit sám a strávit s tím tu hoďku, dvě ...

Odpad taky třídím pečlivě! :-D

S tím elektromobilem je to tedy fakt složitá rada. Možná bych změnil strategii tedy a šel si vyjednat pořádnou prohlídku, projížďku nějakými elektroauty v cenách kolem toho milionu a pak se schválně zkusil ještě svézt třeba novým Jaguarem I-pace. Nevím jakou umí dealer v reálu udělat nabídku, ale ceníkově je to přes 2 miliony. Ale alespoň uvidíte rozdíl mezi těmi "spotřebiči" a budete mít nejspíš hned jasno.

fortress
14. ledna 2020, 21:37
-3

A koule už sis odříz?

Ju
Junior
14. ledna 2020, 22:36
4

Autu jako spotřebič se říká operativní leasing na oktávku. Než tam ten milion bez DPH proházíte na splátkách, bude mít ten elektro sráč baterky 3x po smrti a 2x po výměně spotřebáku na podvozku, to vás v servisu budou omejvat úplně stejně.

Servis se neřeší jakože nikdy a nijak. A není o čem.

ratan groch
14. ledna 2020, 22:52
4

MARTANONE: Svoj nazor som pisal vyssie. Na zaklade tvojho upresnenia teda skrtam Porsche 911, ale podstata ostava rovnaka. Elektroauta este nie su v stave, aby sluzili. Zatial musia ludia sluzit elektroautam. A nielenze tam nie je potesenie, ale su tam starosti. Kedze sa da predpokladat, ze sa pohybujes medzi ludmi, ktori by mohli mat doma elektroauto, mozno by si si ho mal pozicat na dva tyzdne a realne s nim jazdit. A zrazu zistis, ze za mega dostanes auto, ktore ma vo vnutri tvrde plasty a v komforte je na mile daleko od A8-ky. Najazdil si obrovske porcie kilometrov s dobrymi autami a musis preto vediet co je komfortna jazda. Preco by si sa mal teraz tyrat a prejst kategorie, kde na komfort neostalo miesto? A jazdit teraz roky s autom, ktore ta vytrasie, v ktorom si nemozes v zime poriadne zakurit a ktore vyuziva materialy akoby ich vyberala Greta. Ak si ho kupis, tak po prvotnom nadseni si jedneho skaredeho dna priznas, ze to bol poriadne sprosty napad.

beastar
16. ledna 2020, 10:42
1

Elektromobil sem prostě nepatří. Není to Autíčkářský téma a doufám že hodně let nebude ještě. Je to jako na webu o módě radit jaký montérky do lomu...

Zlokoč Ka
16. ledna 2020, 12:02
2

Je elektromobil auto? Je. Takže sem patří.

beastar
16. ledna 2020, 12:36
0

Jsou montérky oblečení? A viděla si je někdy na týdnech módy v Miláně? Já ne.

Btw. Lidi co to žerou maj webu o tom dost. A myslíš že tam píšou o spalováku? Ne e a když jen v kontextu o kolik je elektrokrabice lepší. Je to sekta. Tfuj... Tajxl.

Jakub Pospíšil
16. ledna 2020, 12:56
1

Chápu tu myšlenku, ale neodpustím si obrázek.
Jinak ale jo, teď se těch elektrickejch věcí sešlo nějak víc, vyvážíme to nějakýma tříválcema a bude zase blaze.

krab
16. ledna 2020, 13:25
-2

Usmívá se Krab jako měsíček, když vytočí elektromobil do otáček? Vyje elektromobil jako flat six v sedmi tisících? Ani náhodou, přátelé.

Ale jo, Autíčkář futurista rulezz.. ne beze srandy, mě občas taky popadne zvídavá nálada a na nějakou recenzi elektroauta, když to nedělá ekofanatik se mrknu.

Jakub Pospíšil
16. ledna 2020, 13:44
0

Jo ale hele ještě jedna věc. Cokoli o elektromobilech všichni čtou jak diví a je pod tim diskuze, ale petrolheadské články o historii a kdovíčem si otevře málokdo. Jako já vim, že čísla "celosvětově" neodráží to, co čte "tvrdé jádro", ale alespoň diskutovat byste mohli i pod věcma, ke kterým nemáte jen odpor :)

krab
16. ledna 2020, 14:16
-3

To je holt Kubo tvrdá realita online magazínu... podle mě taky většina článků co dám na garáž budou patřit k těm nejmíň čteným. Prostě jsme úzká skupinka (bohužel) nadšenců do aut. Proč nevznikne třeba velká debata u pracnýho a hezkýho článku o historii, to je protože si to přečteme, řekneme, jé super, dopijeme kafe a jdem zas pracovat dál. A jen tu a tam napíšem "Kubo, jo pěkný, líbilo se". A když to napíše jeden nebo dva, tak už to tam nemáš potřebu psát taky, stejně jako kolega před tebou. A pak máš klasicky témata, kde se chtějí lidi prostě vyjádřit, říct si k tomu to svoje. A pak je nějaká diskuze co navazuje a ty komentáře se nabalujou.

beastar
16. ledna 2020, 14:22
0

Tak o čem? Když se mi něco líbí přečtu to. Pochvalim autora lidi co jsou na tom stejně daj palec nahoru. A vše ok. Když se mi něco nelíbí. Přitáhne vždycky zdejší tlupa eko rádoby futuristu a začnou to hájit do krve. Motat dohromady nwo a chem trails s Teslou... A je to v prdeli. Nevim proč máte jako rádoby nemainstreamocej web potřebu psát o elektronobilech? Že to lidi čtou? Tzn. Reklama což se rovná prachy. Ok já vám to přeju. Potom ze sebe na oko nedělejte punkový web. Ano tříválečky a hezká komerce jak všude... Sem tam Teslička pičo... Hybrídek a to by bylo voe ne;)

Jakub Pospíšil
16. ledna 2020, 14:30
0

Já z elektrickejch aut moc nadšenej nejsem, dokonce je nechci ani jako testovačky, protože to fakt nemam jak nabít. Takovej ten pocit, že ti dochází baterka na telefonu a nabíječka je daleko nesnášim, u auta by to bylo ještě horší.
Občas je na nich ale něco zajímavýho. Třeba ten Rivian jak se dokáže otočit na fleku, to mi přišlo hezký bez ohledu na to, co to pohání. Nebo auto od Sony, to je vlastně taky spíš technologie interiéru, nacpaná na nějaký elektrický podvozek. A zrovna tyhle interiérový futurismy mám prostě rád a to, že to mají hlavně elektromobily spíš mě trochu štve.
V poslední době cokoli zajímavého, inovativního a futuristického šlape na baterky. Protože je to jednodušší a prodává se plug&play řešení. Takže startup si nakreslí displeje, zajímavý vzhled, práskne do toho drivetrain z ebaye (jasně, nadsázka, ale ne zas tak moc) a je vystaráno. Takže auto dneska může postavit leckdo. To se spalovákama nešlo. Díky tomu se do "oběhu" dostávají auta s fakt zajímavými technologickými nápady. Hrozně rád bych psal o tom, že nová Honda E-Legend se dělá i jako benzínová 1.6i, ale bohužel, doba tomu nepřeje. Ale jinak je to auto fakt podařený a odignorovat ho nechci.
-
Komentář upraven 16. 1. 2020, 14:34:01

Caddy
16. ledna 2020, 14:32
1

A proc by tu proboha nemelo byt cteni o elektromobilech? Proste se rozvijeji, patri mezi auta a casto jsou zajimave novinky v te oblasti. Absolutne nechapu, proc by se melo tohle vynechavat, jen proto, ze si par lidi mysli neco o prdeli. Tak pokud to nekoho urazi, nemusi to cist , stejne jak preskakuji jine typy clanku treba i v casopisech...ale jednoznacne to sme patri a pro urcitou skupinu je to i zajimave. Naopak – prijde mi, ze Autíčkář se snazi divat na vsechno ze vsech moznych uhlu, nekdy ne ani uplne vazne. Zatimco jina media se bud prikloni na stranu pokrokaru nebo tradicioanlistu a pak jedou v tom duchu, ktery jim do toho zapada...

krab
16. ledna 2020, 14:54
-3

Já s Caddym v tomhle ohledu souhlasím. Nezlobím se, že to tu je... Ono když jsi malej magazín a chceš se nějak udržet na trhu aniž bys to dotoval ze svého, tak se pro ČR trh nelze tolik specializovat jako třeba kalifornský Petrolicious. I když bych býval vždycky ideálně viděl autíčkáře jako český petrolicious. Jenže to nebyla nikdy ta vize autorů a majitelů webu. Co by mohlo fungovat za určitých podmínek je papírové / magazínové Evo a sekce pro tradicionalisty a milovníky automobilové klasiky Octane. V octane eletrovozy skutečně nejsou a nebudou. Mimochodem v příštím čísle budu mít taky jeden článek.... Ale aby se to zaplatilo, je potřeba aby za ten obsah "petrolheadi" zaplatili. Takže prostě když je pak lidem líto dát 150 nebo 2 kila za kvalitní magazín se suprovou fotkou, tak se ten obsah dělá těžko.

PS: elektrovozy si taky nepůjčuju, leda se na to těším trošku jako "test ojetiny", kde už si o tom elektroautě můžu asi napsat více méně co chci a píárové těch automobilek se nebudou zlobit. Ale není to můj obor, radši ten svůj čas věnuju něčemu co mě doopravdy baví, kde nemusím nic předstírat.

Fa
Fandatik
17. ledna 2020, 02:10
0

Budu si stát za svým a Prius Plug-in jako volbu číslo jedna. Pokud se nebude navyšovat budget. Ty svoje 3km s tím odjede čistě na elektriku, a že převážnou část cest vozí spalovák jako těžítko ho trápit nebude. A když ho nebude používat nemusí ho servisovat. :-D jen zlehka.

Na spoustu článků nekliknu a nechci je číst. Důvodem proč si je nakonec přečtu jsou zajímavé komentáře. Ty mě donutí nakonec přečíst i článek. Naštěstí si majitel může rozhodnout jakým směrem jít. Může se nám to nelíbit, ale naštěstí to je to jediné co můžeme dělat. Nebo tyto stránky nečíst, stejně jako mi domů nesmí nic od Penamu, Kostelce, Tatry, Vodňan, atd.

ransom
14. ledna 2020, 16:57
0

Elektrická Corsa nebo Peugeot e-208 jsou moc malé?

reagovat
MB
MBMB
14. ledna 2020, 19:35
0

Ještě jako trochu větší varianta by se nabízel e-2008.

Ven cos
15. ledna 2020, 00:20
-3

WTF? Neni o čem, Model S z druhý ruky!
A) bude to zábava b) je to něco jinýho, nikoliv však v negativu, jako ty ostatní pixly. C)pan tazatel už si sice obouvá bačkory a vyhlíží rakev, ale mohl by zjistit, že ještě nechce umřít.

Případný náklady bavíc(nevim teda jaký), si pan tazatel určitě zvládne vycálovat, protože neni blbej a chudej.

Cokoliv jinýho jsou bačkory, rakev, důchoďák, sracka, nuda, nesmysl, smrt...A propo, nebylo by lepši se zabit v kurvarychlý Tesle, než chcípnout na zánět páprdovitosti?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem

Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG

2005 rok výroby
215 koní výkon
3 700 ccm objem