reklama
načítám data...

Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

03. září 2018, 14:01 98 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Dá sehnat pohodlné auto na delší cesty, když máte omezený rozpočet? Jistě, jen to chce pečlivě vybírat.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Zdravím Autíčkáři. 

Také se na Vás obrátím s trochou pomoci s výběrem auta. Čím déle vybírám, tím víc jsem z toho jelen, takže. V současné době vlastním Superba 1.9 TDi 96kw. S autem jsem celkem spokojen, nicméně zub času se na něm podepsal (rok 2003). Začal jsem pokukovat po něčem trošku novějším. Nakonec jsem dospěl k jasným bodům. 

Cena MAX 150 000 Kč – pokud bude míň, opravdu se nebudu zlobit. Očekávaná výdrž je aspoň 5 let, auto tedy 2005 a novější (ideálně). Auto, které pohodlně odveze 4 lidi s drobnou bagáží. Auto, které bude mít dostatečný výkon. Klimatizace. Auto bude sloužit jako druhé auto v rodině, společně s malým benzínem na každodenní dojíždění do práce – bude tedy jezdit převážně delší trasy (4x ročně na východ Slovenska, dovolená) s nájezdem kolem 12k – 15k ročně – nicméně objeví se i občasný poskok po městě. Dálniční spotřeba kolem 7l/100km, při průměrné rychlosti cca 140km/h. Rozumné náklady na údržbu. Trošku zábavnosti taky neuškodí, osobně ocením dobrý podvozek. Osobně jsem na jednoduché, praktické věci. Prakticky mi nezáleží na značce. 

Hlavou mi proběhly různé volby, od 1.6 Focusu 2, 1.4 TSi Superbu 2, Benzínovou Mazdu 3, přes Hondu Accord nebo Mitsubitshi Lancer. 

reklama

Snad mi pomůžete se trošku rozhodnout a usměrnit myšlenky :) 

Díky moc 
Matěj Vidim 

Ahoj Matěji, 

Děkujeme za dotaz a uvidíme, jestli se nám povede nasměrovat tě ideálním směrem. Říkáš, že sháníš auto, které bude sloužit převážně na delší cesty, mělo by být spíš novější než starší, odveze bez problémů 4 lidi, bude úsporné a nebude drahé. Tohle je, řekl bych, vysněný mix vlastností, který hledá většina kupujících. Bohužel však nežijeme ve světě snů, ale v reálném světě, kde musíme chtě nechtě dělat kompromisy. A ty se jisto jistě nevyhnou ani tvému výběru. Pojďme se tedy podívat, jaké poklady nabízí trh ojetých vozů. 

Nejdřív se však pozastavíme u tvého předvýběru. Zmiňuješ poměrně nesourodou pětici automobilů, což lehce naznačuje, že trochu tápeš v rozhodování. Osobně bych asi vyřadil Focus, Lancer i Mazdu3. Ne, že by to byla špatná auta, to vůbec ne. Jen bych v tom asi nechtěl převážet 4 lidi a hlavně bych v tom nechtěl provozovat dlouhé cesty na východní Slovensko. Takový kompaktní hatchback má trochu problémy s akustickým komfortem, a především na dálnici budou cestující na zadních sedadlech trochu trpět kvůli hluku. Pokud tedy vyloženě nepotřebuješ převážet třeba kola, nebo jiné neskladné propriety, pak bych koukal spíš po klasickém tříprostorovém sedanu, který budě na delší cestě výrazně příjemnější. Ano, vím, že všichni tři se dají sehnat i jako sedan, ale je to pořád spíš takové polovičaté řešení a já bych se snažil sehnat něco o kategorii výš. Suberb druhé generace je na takové použití mnohem vhodnější, ale za 150 tisíc budeš velmi složitě shánět nějaký zachovalý kus a jisté obavy vyvolává také motorizace 1.4 TSI. Zato Honda Accord je skvělá volba, kterou jsem nedávno doporučoval v jiném dotazu. V tvém případě by se výběr točil okolo sedmé generace, což vůbec nevadí, protože je to opravdu dobré auto. Skvěle jezdí, má výborný podvozek a vynikající motory. Hůř se budou shánět benzíny, ale ani nafta zde není špatná. Z daného výběru by to byla má volba číslo jedna. 

Automatickou odpovědí na podobně položenou otázku také bývá Ford Mondeo čtvrté generace. Velké, prostorné, i pohodlné auto, které dokáže svého majitele také pobavit. Kolega Vavris zrovna v tuhle chvíli jedno takové používá a je z něj nadšený. Pokud seženeš hezký kus, ideálně s dvoulitrovým benzínem, budeš zcela jistě spokojený. Dalším vozem hodným doporučení je Renault Laguna třetí generace. Jedná se o konstrukčně velmi povedený vůz, který je na hony vzdálený svému předchůdci. Trojková Laguna je mechanicky velmi odolná, netrápí ji problémy s elektronikou jako u dvojky a je dostatečně velká a pohodlná. Verze GT navíc i moc hezky jezdí. Díky nevalné pověsti, kterou způsobila předchozí generace jsou její ceny navíc velice příznivé. Oříškem může být snad jen výběr motorizace, nejhojněji zastoupený je v inzerci dvoulitrový turbodiesel, což však nemusí být na škodu, protože je spolehlivý a nabídne rozumnou spotřebu. Dvoulitrový benzin původem od Nissanu je také bezproblémový, avšak bude těžší ho najít. Dalším tipem pak může být Toyota Avensis. Druhá generace tohoto středně třídního sedanu je také mechanicky velmi odolná a spolehlivá. Tady doporučím zaměřit se na zážehové motory, protože naftové agregáty trpí na předčasné opotřebování. Jinak se jedná velmi bytelné vozidlo, které jistě potěší svou spolehlivostí, byť od něj nelze čekat nějaké zábavné jízdní vlastnosti. Posledními tipy, které přidám do této skládanky jsou pak Subaru Legacy čtvrté generace, které uchvátí jízdními vlastnostmi a pohonem všech kol a také netradiční Saab 9-3, který pro změnu sází na charakterní turbomotory. U Subaru je lepší vyhnout se dieselu, jinak se jedná velmi dobré vozidlo a Saab má zase nevýhodu v servisním zázemí. Přece jen se může stát, že na nějaký náhradní díl se bude čekat delší dobu, než je zvykem, což by však u druhého auto do rodiny nemuselo až tak vadit. 

reklama

Jaká by byla vaše volba? Máte nějaký tip, který zde nezazněl a měl by? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
03. září 2018, 14:25
-3

A nebo jít v hierarchii koncernových vozů níž a klidně Škoda Rapid Spaceback 2014, 1.6 TDI a nájezd 100tis km a cena bude okolo těch 150tis. korun. 4 lidi se tam vejdou, 140kmh to taky dá. Já vím je to nudná volba, ale ten Rapid je spolehlivej a do peněz který za to chceš dát se vejde.

reagovat
Vojta Nekvapil
03. září 2018, 17:38
0

Na delsi trasy v plnem obsazeni to neni.

MikeEM
03. září 2018, 18:47
3

Na delší trasy to není ani pro jednoho.

ma
martinw
03. září 2018, 20:25
0

tak to jste pekne rozmazleni :)

Vojta Nekvapil
03. září 2018, 22:15
0

Ani ne. Jen mám rád prostor pro nohy. A toho se v té upravené Fabii moc nenachází. Ps: Spaceback 1.6 TDI jsem měl jako sluzebak. Zkus se svézt vzadu. Déle než hodinu tam nikdo nechtěl bejt.

Jimi
03. září 2018, 22:50
1

To chce min. střední třídu. Je to trochu i o zdraví a únavě z dlouhé cesty. Uskákaná fabka/rapid na to není vhodná. Ale neumím poradit, jsem hrubě subjektivní a ovlivněn německou a japonskou prémií...

PB
04. září 2018, 10:02
0

U Rapidu me vzdy fascinovalo, ze vypada jako maketa sebe sama.... kouknete na podbehy a je to takovy pusvitny cely. Jel jsem v tom a sam sem se skoro nevesel. Jet tim dale nez okolo komina bych nechtel. Z nastinenych voleb bych byl pro legacy, hondu, nebo avensis v tomto poradi

ma
martinw
04. září 2018, 10:19
0

ale hlavní tahák je že místo desetiletýho auta se ~150 až 200tis km by mohl jezdit 4 roky starým vozem s 100tis. km což bude asi servisně méně náročné... samozřejmě za cenu horšího luxusu. ...já vím je tu dost specifická cílovka každý druhý z Vás tu provozuje 10+ let vozidlo a fungují Vám, ale každej takový nervy na 'starý' auto nemá :)

beastar
04. září 2018, 13:00
0

Já mám skoro 10 měsíců za chvíly a servisně dobrý řikali kluci na kopci, že prej to ten další rok ještě dá,D

Jakub Pospíšil
03. září 2018, 14:31
1

Tak aby bylo tradici učiněno zadost tak doporučím Volvo V70 (jak jinak) v druhé generaci z konce výroby, takže tak rok 2006. Tam se v rámci rozpočtu najdou moc pěkné kousky, které věřím, že splní s přehledem všechny požadované vlastnosti. Snad jen ta sportovnost tam chybí, ale to asi u Volva ani nejde očekávat.
-
Komentář upraven 3. 9. 2018, 14:32:06

reagovat
Bavoraczech
03. září 2018, 14:37
0

Citroen C5 2. generace?

reagovat
mariov8
04. září 2018, 11:43
1

Citroen C5 2,0/2,2HDi by byla moje volba. Po dálnici to letí jako létající koberec, ticho neskutečné a spotřeba i spolehlivost DW10/DW12 výborná. Opravitelnost populárního agregátu PSA kdekoliv je také plus. A rozhodně hydropneumatický podvozek, vícenáklady minimální a je to spolehlivé + ve zvýšené jízdní poloze to nahradí leckterá SUV. Řidičský je to však trochu tupé auto, je příliš těžké na čumák. Ale s rozpočtem 150 000,- se Mercedes E W211 doporučit nedá. Menší C W204 je vynikající auto a i řidičsky umí potěšit, ale i předfacelift je rozpočtem mimo.

bitner
03. září 2018, 14:43
22

"V současné době vlastním Superba 1.9 TDi 96kw. S autem jsem celkem spokojen, nicméně zub času se na něm podepsal (rok 2003) Cena MAX 150 000 Kč – pokud bude míň, opravdu se nebudu zlobit. Očekávaná výdrž je aspoň 5 let, auto tedy 2005 a novější (ideálně)"
Jaky ma smysl kupovat o 2 roky mladsi auto? Misto 15 let stareho 13 let stare? Opravdu? Pokud je ocekavana vydrz 5 let, tak bych vzal 100 litru, nalil je do stavajiciho Supa a jezdil.
Za me naprosto nesmyslny dotaz.

reagovat
nixx
04. září 2018, 10:43
2

Taky mi vychází nejlépe nechat toho Supa, auto novější o 2-3 roky neřeší nic a bude to z bláta do louže ... Nemluvě o tom, kdyby vyměnil Supa 2003 za Oktu 2006...

Inženýr
04. září 2018, 16:13
0

Bitner: Z dotazu to není jasné, ale stávající Superb může mít docela dost najeto. Tazatel si může koupit stejně staré, ba dokonce starší auto, ale s nájezdem třeba 100 tisíc KM. V takovém případě bych v tom nic nesmyslného neviděl. :)

beastar
04. září 2018, 16:37
2

Já už vidim to starý auto s kilem za sto pade. Zase zpátky na zem a na východ můj britským kolonialismem odkojený příteli:D

Inženýr
04. září 2018, 17:00
0

Beastar: V Anglii není problém najít třeba Audi A4 B6/B7 s nájezdem do stopade. Minule jsem se koukal na jednu A8 po faceliftu z roku 2000, najeto 75 tisíc mil a to auto vypadalo jako funglovka jak zvenčí, tak uvnitř. 2.8, přední náhon a nebýt to v automatu, tak bych "to" udělal. Stálo to jen £2500 a takových nabídek je dost. Zdůrazňuji, že se jedná o Audi, protože vím že v ČR jsou tato auta s podobnými nájezdy opravdu utopie. Jinak ročník 2005 s "normálním" nájezdem najdeš v pohodě, ať se už jedná o cokoliv. Podle mně je to lepší než kupovat novější generace, kde je více té elektroniky a méně "opravitelnosti svépomocí", obzvlášť když se jedná o desetileté ojetiny. Pro mně osobně fakt funglovka, a nebo něco okolo 2005.

beastar
04. září 2018, 18:28
0

Ve všem s tebou souhlasim. Akorát nejsme v Anglii ale bohužel mentalitou na Východě. Proto audinka s nějakými 150 000 jako reálně je nesmysl a nebo to bude 3x stočený a akorát vypadat dobře do prvního servisu. Takže rada hezká ale musel by do GB a zase ne každej snese ten volant tak jak to vymysleli tomíci.

Inženýr
04. září 2018, 19:35
0

Chápu, že ta nabídka je v ČR menší a taky víme jak to v našich bazarech (čest výjimkám) chodí. Já bych se podíval někde po klubech a zkusil nasít něco klidně staršího, ale od nadšence. Ono je fakt, že když se podíváme na typické auto z roku 2005 v českých bazarech, tak za 150 to fakt nebude žádný med.

beastar
06. září 2018, 11:53
0

No právě já to udělal. A v jeho situaci sem měl jasno. Vemu osm pětek narvu to do supa a nechám si ho ještě rok, dva a uvidím.

St
Stal123
03. září 2018, 14:43
7

Hodne opomijeny a pritom velmi kvalitni vuz je Fiat Croma, ktera byla top modelem Fiatu a tak netrpi tolik na ruzne fiatacke neduhy. K tomu opravdu velky komfort. Kdyz to vezmes v automatu tak na dalky idealni. Kufr velky. Prostoru pro 4 taky dost a ceny vice nez priznive.

reagovat
krab
03. září 2018, 14:48
0

Budete se smát, ale po přečtení poslední věty tazatele...(Osobně jsem na jednoduché, praktické věci. Prakticky mi nezáleží na značce) mě napadlo : zánovní Dacia Logan MCV . Ale pak jsem se radši podíval do inzerce, zjistil, že motory jsou 0.9 TCe nebo 1.2 16V .. zkrátka v tom bych na Slovensko nechtěl jet po dálnici ani za trest :)

Co tu ještě nezaznělo je Alfa Romeo 159 1.75 (TBi) , 200k , celkem povedený motor. Alfa 159 je sice těžší auto, ale když budeš hledat co nejnovější s tímhle motorem ( pravda, budeš se motat spíš už kolem 200 tis max) bude to pěkný auto ještě zase na řadu let.

reagovat
bitner
03. září 2018, 15:17
0

Muzu potvrdit, ze s 1,2 16V je to po dalnici utrpeni. S 0,9 TCe je to udajne jine auto, ale zkusenost nemam.

Vojta
03. září 2018, 23:29
0

159 je relativně dobrý nápad, ale za tyhle peníze bude ledatak 2.4JZD... na dlouhé cesty je to fajn, absolvovali jsme s tím dva týdny rumunsko a víceméně nikdo si nestěžoval. Nicméně kufr je opravdu skromný a interiér není moc vzdušný. Ne že by se tam člověk nevešel, ale je obklopen palubkou autem celkově... Spíš bych koukal po posledních ročnících 166. S V6 pochopitelně... :)

Bavoraczech
04. září 2018, 06:50
0

159 je dobrej nápad a s motorem 2.0 JTDm 125 kW bude i úsporná a celkem trvanlivá. Je potřeba si dát pozor hlavně na stav podvozku a spojky, ale asi už narozdíl od 1.75 TBi půjde sehnat okolo těch 150 000 Kč. Nákup nedoporučuji u bazarů typu AAA apod. Spíš někde, kde se na Italy specializují. Nebo od Alfisty.
Vojto, se 166 jsi ale tam co se Superbem. I když to bude jeden z posledních ročníků, tak je to v podstatě generačně na úrovni Superbu 1. A Busso si pápne dost benzínu a bude chtít každých 60t km rozvody ;-)

mariov8
04. září 2018, 11:45
0

Logan MCV pouze v poslední generaci a pouze s 1,5dCi, ty benzínové pidimotůrky mají v létě problém utáhnout klimatizaci, natož naložené kombi po dálnici na slovensko.

beastar
04. září 2018, 12:02
0

S klimou maji problémy i ty malý pseudomotory od vw například. Jinak Petře potkal si někdy dachnu na dálnici? Já fakt málo. Ti majitelé vědí že tam se nemůže. Kamion je predátor. To ať si raději nechá toho supa. Jinak souhlasim s tim co píše nahoře tady pan Lpg wizard Bitner.... Ten dotaz není moudrej. Ať si nechá supa a udělá na něm za 50 servis.

krab
04. září 2018, 13:56
0

Já vim no ... jako ono jde všechno. My jeli z Dachnou kdysi s rodičema ( v roce 91) na dovolenou do Holandska a připojili za ní karavan. To byla teprv sranda :-D A to byla tehdy asi 3 letá Dachna 1310 TX, taková s tou plastovou čtyřokou maskou a černým spojlerem vzadu. A normálně jsme z Chomutova nevyjeli - fakt nekecám, horu Sv Šebestiána do Německa. To ještě nebyla ta dálnice tam... No a bralo se to až přes Cheb někudy. Dneska to bude asi o trošku lepší. Ale jak píše bitner, :)

No a k tomu celýmu dotazu ve výsledku taky sdílím bitnerův postoj. Pokud ten tazatel nechce dobrodružství s jinou ojetinou, ať Supa nemění, snad jen pokud už je hodně rezavej nebo tak něco. Místo toho si může koupit něco podobnýho, dokonce ani dvojkový Mondeo, když objeví perfektní stav ho může příjemně překvapit. Někde jsem tu na jaře nebo kdy o jednom takovým i psal

Bavoraczech
04. září 2018, 15:06
0

Možná se mýlím, ale trošku z toho mám pocit, že sup už vypadá staře a tazatel by chtěl něco mladšího a tedy reprezentativnějšího. Přeci jen jedničkovýho Supa už si dneska může dovolit skoro každej.

beastar
05. září 2018, 14:01
0

Jojo asi to tak bude. Jedničkovej sup už nenadchne ani fplny. Je to běžný auto pro většinu lidí. Jenže to dvojka už dneska taky. A většina 150 000 aut taky. Přece jen chce normální auto pro rodinu s normálním servisem a spolehlivostí.

Ale ono je to všude stejný. Já teď řeším auto pro firmu. Pohodlí max a rychlost a nízká spotreba a levná údržba a hodně prostoru, občas řídí řidič někdy pan ředitel. Rozpočet do dvojky. No a není to jednoduchý. Člověk má nějaký představy ale ten klient jiný. A tady u těch soukromníků to platí 3x.

Měl by si na mobile.de dat limit 150 000 nastavit ty parametry který hledá a prolezt co mu to vyfiltruje. Udělat si obrázek... Stejně nakonec u ojetyho auta nezáleží na značce. Je to celý o stavu auta. Značka už je jenom o sympatiich.

krab
05. září 2018, 15:33
1

vždycky si dám takovou desetiminutovku novejch inzerátů :) ... a víte co jsem našel? Docela velmi solidně vypadající Hyundai Grandeur 3.3 V6 za kilo ... to může beze srandy docela spolehlivě běhat ještě hodně dlouho. Teoreticky může být vhodný i na LPG, pokud se to pro ten motor doporučuje.

beastar
05. září 2018, 16:13
0

Navíc to auto vychází i vzhledově docela dobře. Jen teda do 7 litrů to nejezdí ani náhodou.

Bavoraczech
06. září 2018, 07:26
0

Hyundai motory maj měkký ventilový sedla. Možná ještě víc než Ford/Jaguar, takže na LPG to moc nedoporučují. Pohodlný to asi bude, ale podle dobových recenzí je podvozek dost mizernej. Otázka je, jak by dopadlo srovnání se Supem 1.

beastar
06. září 2018, 11:56
0

Ono to oproti supu působí i elegantněji. Zase tyhle hjondé to je takový furt ne úplně bez chyb. Prej se v tom kazí elektrika. A bez lpg to pro něj zase nemá smysl. Pod 12 s tim nepůjde.

ToMyx
22. října 2018, 12:02
0

Já vím, zaspal jsem dobu, ale nedalo mi to a také něco k Hyundai Grandeur. V rodině chvíli (cca 4 měsíce) tohle auto bylo. Svezení pohodlné, motor dostatečný, brzdy teda nic moc. Tohle auto je fajn do doby než se rozbije něco co není úplně běžné. Nejsem si jistý, co to bylo za díly, ale přední světlo nešlo sehnat, takže OEM za balík (kolem 30tis). Přestal fungovat ostřik, nikde možnost použitého dílu, takže OEM někde těsně pod 20, jestli si dobře pamatuju? Motoricky a jízdně to bude asi v pohodě, ale bál bych se prvního servisu jako puberťačka prvního sexu:-D

So
Solii
03. září 2018, 15:05
0

Mondeo doporučuju. Sám jej provozuju. ALE najít opravdu pěkný kus do 150 tis. bude problém a rozhodně nekupovat s atmo dvoulitrem. Mám benzinovy motory rad, Mondeo je ovšem těžká váha a ty benzinovy dvoulitry jsou většinou strašně zanedbaný, ve výbavě social a fakt to s nim nejede. Mimochodem za plně vybavený, poctivě servisovaný, 4 roky starý se 190 tis. km jsem v 2016 dával 270 tis. Kč, následně servis vč. rozvodů. Za to ovšem dosud bez jedinné závady.

reagovat
Bavoraczech
04. září 2018, 06:51
0

A co 2.5 V6? Nějaké reference na něj? To je ten samý z Jaguaru X-Type?

Ha
Hansoff
04. září 2018, 08:02
0

Kolega je o generaci blíže současnosti. V MK IV Mondeu už V6 nebyl jenom 2,5T Volvo a ten spolu s 2,0i skončil v roce 2010 spolu s EURO 4.
Co se týká 2,5 V6 je to motor původem od Fordu a měl by být spolehlivější než 3,0 V6 od Jaguáru (použitý v ST220) ale na zanedbanou údržbu trpí podobně. Hlavně pozor na spotřebu oleje. V motoru je ho málo a při ostřejší jízdě potom může čerpadlo nasát vzduch a motor se zadře.

Jimi
03. září 2018, 15:06
0

nedává mi to logiku, ale na dálničních 7l při průměru 140km/h se asi ani jeden benzín nechytne a ropáků asi taky moc nebude. Nemělo být v zadání při rychlosti 140km/h nebo max. 140km/h...? kolega jezdí Německo mezi 8-9l nafty- průměr 130/135kmh a to huláká často i přes 200km/h (Octavia III. 170PS 4x4).

reagovat
Bavoraczech
04. září 2018, 06:57
0

9 litrů mi žrala 3.0 V6 na dálnici v Německu. Rychlost na pohodu mezi 140 a 180 km/h, sem tam se podívala přes 200 :-D.

Ju
Junior
04. září 2018, 08:00
0

No jasně. Když chci, aby na mě v Brně svítil průměr 140, tak to od Prahy musím drtit 200 kdykoliv to jde. A to není za 7 ani ve 2.0TDI

PB
04. září 2018, 10:16
1

To asi nebylo mysleno jako prumer, rekneme z matematickeho hlediska :D

mariov8
04. září 2018, 11:47
0

To je také pravda, nafťáky budou kromě šestiválců všechny pod 6L (některé na dálky i pod 5L), ale dostat starší větší benzín v naloženém kombi střední třídy pod 8L bude problém. Natož pod 7L.

beastar
04. září 2018, 12:30
1

Já se šestiválcovou naftou jezdim pod 7 v pohodě. Akorát teda nemám průměr 140 kmh:D Když jedu 140 konstantně ukazuje to asi 5.5litru. Jenže za 150 třešní se to trochu blbě shání no...

kuc_t
03. září 2018, 15:25
-2

Bmw e91 .. 320d se 120kw ..hodně klesli ted na ceně. Možná přihodit nějakou korunu a vzít 325/330i nebo d

reagovat
KS
03. září 2018, 19:24
4

Spolehlivý litinový 2.0d jsou někde do r. 2007 (dnes už docela starý) a novější R4 nafty jsou sráče největší.Zlatá 159 s JTDm :-D

kuc_t
04. září 2018, 11:05
0

Taky se tu bavíme o autech kolem roku 2005 tj. M54D20. Faceliftované verze (ty stěma rozdvodama vzadu N54D20) se pohybují cenově jinde. Neboj ona ta alfa taky není zrovna etalon spolehlivosti :-) každý auto ma svoje ..

Ha
Habakukk
05. září 2018, 12:11
0

Tak zrovna Fiatí 2,0 mJet nebo starší 1,9 JTDm jsou sakra držáky.

kuc_t
10. září 2018, 15:44
0

Taky se tu nikdo nebaví o motorech, ale o tom zbytku napriklad .. elektrika apod.

Ju
Junior
03. září 2018, 15:41
4

udělat průměr 140km/h po čsr dálnicích za 7. To je snad ještě míň pravděpodobný než dvojkovej sup za 150

reagovat
Bavoraczech
04. září 2018, 06:58
0

Alfa 166 2.4 JTDm 129 kW v automatu to dává za 6, možná i o fous míň :-)

Ju
Junior
04. září 2018, 07:59
0

Ale na tempovat v noci, ne? ;)

Bavoraczech
04. září 2018, 10:53
0

Na tempomat za cca 5,6 co pamatuju. D10 a D4 odpoledne s průjezdem přes jižní spojku.

sheogh
03. září 2018, 17:04
6

Muzu nabidnout VW Phaeton, na streky ideal, do ceny se vejde:-)

reagovat
MartinCoupe
04. září 2018, 12:51
0

Ty už s ním nechceš jezdit? :-D

beastar
04. září 2018, 12:58
0

Car sharing voe.... Je moderní neasi. V Pondělí ve dvě jede Pepa a ve čtyři už to má Honza jen to Slovensko s tim bude asi problém to bude Sheogh chodit v tu dobu po Brně pěšky šak Úbr to tam radši zabalil páč voni s tim stejnak nejezdili držgrešle.

MartinCoupe
04. září 2018, 15:34
0

OK a v neděli se s tim já budu fotit :-D

VK
VK
03. září 2018, 18:11
6

Volvo S80, s klasickým naftovým pětiválcem. Dostavník s lepším poměrem cena/výkon najít nelze.

reagovat
Chase
04. září 2018, 22:34
0

Přesně toť bych volil taky. Do 150k se vejde i s rezervou na vstupní servis a pohodlnější sedačky na dlouhé cesty v této kategorii nejspíš nesežene.

KS
03. září 2018, 19:19
3

Alfa 159 2.0 JTDm - s tímto motorem je už po faceliftu, takže je lehčí, spolehlivější a 170k dobře tahá - pro dálniční použití mi u takového motoru stačí manuál díky 350 Nm. Kvůli horší pověsti jsou levné, ale tady by spolehlivost měla být nadprůměrná.
Volba č. 2 může být i Avensis 2.0 D4-D, který je opakem Alfy - dobrá pověst, ale hůř táhne. Někde mezi je Accord 2.2 i-DTEC.

reagovat
Vojta
03. září 2018, 23:31
0

Jo jo... lehčí... o 30kg a to ještě jen ve specifických výbavách :D

Bavoraczech
04. září 2018, 07:00
0

Je spolehlivější než 2.4 a i na dálnici v klidu stačí. Víc bych nedodával.

lu
lucnikonik
03. září 2018, 20:55
1

Z vlastní zkušenosti - letos jsem absolvoval cestu do Bulharska, celkem cca 3600km a to v Peugeotu 406 Break 2.0 HDi 66kw rv 2001- akustický hluk v pohodě, pohodlí až nadprůměrný, jak sedan tak kombi rozumný kufr, solidní pohodlí na palubě (u vyšších výbav jsou lepší sedačky), cesta z BG byla na 2 dny (výjezd cca kolem 11h dopolední našeho času, v Praze jsem byl druhý den cca kolem 18:30, holt nejvíc času zabere úsek z Bukurešťi na hranice Maďarska, kde není souvislá dálnice). Za cestu jsem naspal cca 5h celkem (2+2+1h, spal jsem stylem až se proberu, tak se proberu), z auta jsem vylezl odpočatý (v rámci možností, vedra byly odporný).

C5ka je vlastně brácha 406ky, kombík je ale zdá se mi větší, sedan mi připadá stejně velký, obě jsou to auta rozumná na údržbu s poměrně levnými díly a umí najet neuvěřitelnou porci km bez zásadních potíží (pokud na to auto člověk nekašle a dělá aspoň základní údržbu) - moje 406ka má aktuálně 396 000 km, kamarád má sedan 2.0HDi 66kw, který má aktuálně asi 1,3 milionu a nevypadá na to (moje auto je vzhledově tak na 200t km), známý má C5ku 1. generace s tuším 700 tisíci (akorát si nepamatuju, co má za motor, myslím ale 3.0V6), taky to není vidět :-) - tyhle auta dnes nemají hodnotu, prodávají se cca do 50 tisíc za perfektní kusy, u C5ky obecně, pokud má hydrauliku, je potřeba ji před koupí nechat pořádně zkontrolovat, jestli je v pořádku, samotné koule/potrubí nejsou nic drahého, ale pokud je to načaté, umí nehezky potrápit.

reagovat
VK
VK
03. září 2018, 21:17
0

C5 je sourozenec 508.

lu
lucnikonik
03. září 2018, 21:28
0

to jo, ale až C5 třetí generace, druhá byla od 2004, 508 příšla 2010, takže technicky je C5 II sourozenec P407, nikoli 508ky :-)

lu
lucnikonik
03. září 2018, 21:30
0

zapoměl jsem - C5 II je ale na rozdíl od 407 po stránce potíží s elektrikou nebe a dudy (i mechanicky je C5 II lepší, než 407)

Fa
Fandatik
04. září 2018, 09:14
2

Ještě tu nezaznělo W211 220CDI. Nedávno byl zakoupen do rodiny. Stříbrná combi, 11/2007 v perfektním stavu (dle věku) s 5g převodovkou. Cena 140 tis.

Na dlouhé štreky se ta nafta dá přežít.

reagovat
mariov8
04. září 2018, 11:52
0

Pofacelift 220CDI 125kW ve W211 je na dálky asi nejlepší auto co existuje. Obuté do balonů 16" s automatem a pokud by rozpočet byl o 100 000 výše tak rok 2008/2009 s novým COMANDEM. Spotřeba průměrně do 6,5L. Ale do 150 000,- bude takové auto v dobrém stavu prča sehnat i bez COMANDu. A je to spolehlivé ale složité auto prémie na které je běžná diagnostika krátká a podobně.

SEMRY
09. září 2018, 10:08
0

Přesně chci jezdit pohodlně tak rozhodně E. S tim clovek neudělá chybu, S už je opravdu na dlouhy streky 2x týdně.
Já vzdycky kupuju hodně ojety kus na konci cyklu s dobrym servisem za malo korun a pak prubezne servisuju. W211 po face je velmi odolny vůz

Perníček
04. září 2018, 09:25
0

Spíš než po zmiňovaném Saabu 9-3 bych se spíš poohlížel po 9-5. Za budget 150k je možné mít dneska poslední facelift první generace (Brejlovec) originál Aero v dost slušné výbavě, nejlépe v kombinaci s automatem. 9-3 je dost tvrdá (a to nemluvím o Aerovce) a nevím, jak by ostatní ocenili dlouhé štreky. Zase na druhou stranu už se dá sehnat i s motorem 2.8 V6, pro normální použití ale stačí 2.0T. Určitě bych se v obou případech vyhnul oplácké naftě 2.2TiD.
Již tu bylo zmiňované Volvo... osobně bych se držel karosářské varianty sedan a šáhnul bych po S60 benzín a nebo nesmrtelná pětiválcová nafta.

reagovat
ma
martinw
04. září 2018, 09:38
0

ty kráso Saab 9-5 max. cena na sauto.cz za pul mega to teda nechapu za co když to má nájezd skoro 200k km.

Perníček
04. září 2018, 20:34
1

Jestli je za půl mega, tak to už musela být úplně poslední generace 9-5. Mluvil jsem o přdchůdci těsně před ním.
Každopádně (během psaní jsem se musel jít podívat) na tom sautu.cz je ta cena za naftovou verzi docela přestřel, v této cenové hladině se normálně pohybují jenom 2.8 V6. Ale i celkově jsou o dost dražší než Insignia, která má stejný základ. O verzi kombi, která je nesehnatelná ani nemluvím. Těch jezdí po světě všehovšudy 27 (2 jsou dokonce u nás v ČR) a jeji cena začíná na cca 2.5 mil. Kč. Holt toto už je jenom pro nadšence.

Mi
Mirean
04. září 2018, 09:33
-1

Sam jsem resil podobne dilema par mesicu zpatky, akorat s vetsim rocnim najezdem. Skoncil jsem u dvojkove octavie pred FL (1.9 77kW bez DPF) za 145k, v plne vybave a 160k najeto se serviskou. Vubec toho nelituju. Vykon neni nejak extra zazracny, ale i v plnem nalozeni tech 140 jede bez problemu. Ve vyssich rychlostech uz je to hlavne se spotrebou horsi, tam by se urcite hodil 6. prevodovy stupen, to je jedna z mala veci ktere mi na tom aute vadi.
Spotreba je super, jezdim okolo 120 a na nadrz najedu okolo 1000km, takze se pohybuju kolem 5.5l/100. Drtiva vetsina kilometru je dalnicnich, cca 1000km za tyden.
Pohodli take neni spatne - jel jsem nejakych 600km v kuse a kdyz jsem z toho vylezl, nic me nebolelo. Spousta lidi si stezuje, jak jsou sedacky nepohodlne, ale me sedi dobre. Je mozne, ze je to dano kozenymi sedackami, ale nejsem si jisty jestli to udela takovy rozdil.
Aerodynamicky hluk je do tech 140 prijatelny. Nad tuto rychlost uz je to horsi.
Do kufru se vejde temer cokoliv, na zadnich sedackach je take mista dost - samozrejme mene nez v superbu, ale urcite vic nez v O1.

Je to tuctove auto, ma ho kazdy druhy a uz je trochu okoukane, takze chapu ze ne kazdemu se libi. Ma svoje mouchy, ale na delsi cesty mi to neprijde jako spatna volba.

reagovat
st
stirling
04. září 2018, 09:40
0

Saab s turbomotorom,pripadne legacy nesplnaju spotrebu do 7 litrov. Vacsina komentov je tiez mimo kvoli spotrebe a poziadavky jednoduchosti. Fakt mi z toho vychadza ten Accord/avensis alebo si nechat superba.

reagovat
Chase
04. září 2018, 22:36
0

Tak třeba Volvo S80 s 2.4 D5 pod kapotou se na dálnici do 7l vejde. A mechanický složitější než tebou zmíněné modely taky není ;)

VK
VK
04. září 2018, 22:56
0

S přesně tou S80 2.4 D5 jsem jezdil za skoro přesně 7 litrů v dlouhobém průměru, dálnice spíš menší díl.

ToMyx
04. září 2018, 09:55
0

Vzhledem k tomu nájezdu a riziku poskakování ve městě bych šel do cca 2l benzínu.
Favority bych viděl mezi Honda Accord s 2,0 (114kw) nebo Toyota Avensis T25 2,0 (108kw). Za 150tis bude ta Honda i Toyota snad z 2007 a to jsou jejich nej ročníky. Asi bych vůbec neřešil tempomatových 140 na dálnici X celkový průměr 140km/h, to je samozřejmě úplně něco jiného. Tempomat nastavený na 140 je často cca 130 km/h reál. Tam by obě měly mít spotřebu 7-8L, ale ovlivnující faktor je vždy noha a hlava :-)

Jinak, pokud SUP funguje a nevyžaduje extra investice 50+, je to stále asi jedna z nej možností.
-
Komentář upraven 4. 9. 2018, 09:56:59

reagovat
Pe
Peppan
16. září 2018, 20:50
0

Zdravim, jak vidim nikdo zde neuvedl Mazdu 6 GG ci GH, ktere se jiste vejde do vsech techto pozadovanych parametru. Jezdi se s ni skvele, je komfortni a spolehliva vic nez dost. Servisni naklady benzinu oproti ostatnim vozum take mizive. Atmosfera je proste atmosfera. Navic pokud mi majiteli nevadilo pravostranne rizeni dostane se za 100tis Kc i k GH se slusnym najezdem. Za me je idealne 2,0i u GG bych se nebal ani 2,3i po fc (leto 2005 a dale).

v40sek
04. září 2018, 12:13
0

Dobrý den napadá mě Volvo V50 1.8 benzín jeto podvozek Focus prý pohodlný a sportovní

reagovat
Chase
04. září 2018, 22:39
0

Až na ten motor proč ne, každopádně akustický komfort není u kombi žádná hitparáda. Pokud už tuto velikost, tak generačně shodnou V40 a ideálně s některým z motorů od Volva.

briza
05. září 2018, 12:45
0

V50 se dá koupit už fakt za smích a pořád navíc vypadá hezky, ale potřeba cestování ve 4 lidech ho posílá z kola ven, protože to auto je vevnitř fakt malinký.

ge
george
04. září 2018, 12:25
0

Provozuji Mondeo MK III 2006 5D. Motor 2,2 TDci 114 kw.Na dálku naložený, s rakví nebo koly na střeše (z Moravy 15-20 kartonů vína) za 6 - 6,5 l nafty. S tempomatem 140 km/h pokut to jde. V Německu s rakví do 160 km/h, bez do 200 km/h. Jedu co potřebuji a přesto taková čísla. Kufr prostorný. Vzadu místa habakuk. Já se za volantem "válím" a přesto chlap 185 cm za mnou nemá problém s místem. Je to sice starouš, ale dotykáč,xenony,kůži atd. má taky. Jediné co jsem vylepšil je akustická ochrana za cca 10000 kč. Ceny těchto modelů jsou určitě pod 100000 kč ale je to kus od kusu. Kousek jako je ten můj se bude shánět těžko.

reagovat
JanSevera
04. září 2018, 12:57
3

Doporučil bych Hondu CR-V 2.2 i-CTDi (2003-2007). Na dálnici spotřeba 7-8 litrů nafty. Pohodlná jízda. Čtyři lidi se tam vejdou v pohodě i se spoustou zavazadel. Otestováno i na opravdu dlouhých cestách (700 km +)

reagovat
Ka
Karl Bader
04. září 2018, 12:59
0

Hlavně si nekupujte to doporučované Subaru Legacy IV.generace. Pokud ho v německo-českém prostoru vůbec seženete, za cenu 150 tisíc czk to bude notně olítaný kus vyžadující - s vysokou pravděpodobností - významné investice. Rozhodně to nebude vůz se 100 tisíci km po prvním majiteli s jasnou servisní historií. Být Vámi, jdu do Mercedesu C-klasse. Při troše štěstí na mobile.de najdete zachovalý kus. Bude Vás bavit a těšit.

reagovat
rr
rrren
04. září 2018, 14:35
0

Fiat Croma 1,9 JTD za nějakých 100tis a takových 30 tis do údržby. Velké pohodlné auto, úsporný motor. Jen se nebát Fiatu.

reagovat
Kuře
04. září 2018, 15:04
0

Já bych si od Dana zjistil, za kolik se dá sehnat ta formule na obrázku:)

reagovat
Bavoraczech
04. září 2018, 15:09
0
beastar
04. září 2018, 16:02
1

Ty voe zase neblbni tohle trhá nezkušenejm ruce a i nohy někdy. Takovej stroj.

Cy
Cyklista
04. září 2018, 20:00
2

Cau děcka,
Registroval jsem se tady kvůli tomuhle článku. Nejsem autíčkář, autům vůbec nerozumím a nemám s nimi žádné zkušenosti, dosud jsem ho ani nepotřeboval, ale teď už mám rodinu a přemýšlím že bych si nějaké koupil ale asi se mi nechce vysypat ranec za nové, tím pádem řeším něco podobného jak autor dotazu. Jenže vzhledem k tomu že autům nerozumím a ani by mě moc nebavilo se o autech učit tak mám paranoiu že bych se v nějakým bazaru spálil. Tak jsem si říkal že bych poprosil někoho kdo má k autům co říct jestli by mi poradil. V jiným článku jsem četl že je to opruz někomu radit protože každý hledá jen potvrzení svýho názoru, ale jak říkám, auta jdou mimo mě tak asi nebudu ten případ. Su z Brna a je mi 28, tak kdyby se mnou někdo chtěl zajít na pivo a trochu mě poučit, tak zvu. Jinak nejsu úplně blbej, jen ty auta jdou mimo mě.

reagovat
Martin Špeta
04. září 2018, 20:25
1

Zdravím, v posledních pár dní mě trápí něco podobného. Vybírám své první auto. První je nazýváno právě proto, že jsem do teď měl řekl bych vetérana Opel Vectra 1.6, 1992. Nyní ale potřebuji každý den dojíždět do práce. Každý den najedu 80 km. Chci také jezdit na výlety a podobně. Vystačím si opravdu se vším. Rozmezí od 150 - 200tis. Co mě v posledních dnech zaujalo je například Peugeot 208, 1.2 PureTech (2015 - 2017), nebo 1,2 308 PureTech (2014 - 2015). Také mě zaujal Citroen C3 1,2. Někdo zase trvdí například Ford Mondeo. Můžete mi tady někdo prosím poradit, říct názor :) Díky moc!

reagovat
vi
vita
04. září 2018, 21:06
0

1. Pokud neni stary Sup total, tak si ho nech, popr. do nej neco nasyp.
2. Popr, kup jinyho Supa I., s 96kw tdi, v lepsim stavu, v poslednim roce vyroby.
3. Vem mondeo Mk.IV, 2.0i. Budes mit novejsi, hezci, lepe jezdici auto. Motor drzak, hlavne za 150.000 se vyhnes vsem rizikum, co obnasi porizeni naftoveho vehiklu, timhle nejspis nedrandi obchodaci po cele evrope. Akorat zapomen na spotrebu kolem 6,5, s timto budes jezdit okolo 9....

reagovat
Ha
Hansoff
05. září 2018, 07:22
0

Všichni tady bájí o Mondeu Mk.IV 2,0i za 150kkč, ale kde ho sehnat? Měl jsem rozpočet vyšší a po 2 letech příležitostného hledání jsem nenarazil na jediný slušný kus. Vybydlené, zbořené, stočené... Za cenu 200k+ už bylo něco na výběr, ale to už bylo přes limit.

vi
vita
05. září 2018, 21:04
0

Njn, nejsou. Delalo se to je par let, novy to kupoval malokdo, pac vetsina sla obchodakum a manazerum v nafte... Leda sehnat ze zapadu, kde s tim dedek jezdil jen do kostela :-D

wa
warhawk40
04. září 2018, 21:24
0

ZA 150 KOUPÍŠ A VÍCE NEŽ 150 DÁTE DO OPRAV DĚKUJI UŽ NE

reagovat
fr
frite
06. září 2018, 18:38
0

Když se hledá zábavné auto, odpověď je vždycky Miata.
Když se hledá pohodlné na dlouhé přesuny, odpověď je C5.
Není to jediné dobré auto střední třídy, ale pohodlností podvozku a kvalitou utlumení kabiny vyniká nade všemi v mainstreamu i většinou zástupců prémie..
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit atd.. znáte to

reagovat
Fa
Fandatik
06. září 2018, 19:25
0

Tak to může jít rovnou do C6. Nevím proč, ale líbí se mi její design, podvozek neskutečně pohodlný, velké auto. Jen trefit dobrý kus bude v nejen v ČR problém

Me
Mettys
08. září 2018, 08:56
1

Prvně bych chtěl poděkovat Danovi za vyčerpávající odpověd.
Za druhé bych chtěl vyjasnit některé věci.
Ponechání Superba - Superb je od výroby v Čechách, pravidelně jezdil v zimě na Šumavu, takže mi už trošku hnije.
Dál se mi tam objevují věci které budu muset dřív nebo později řešit (EGR mě čeká v blízké době, prakticky celá přední náprava do roku (vč. tlumičů), otazník je nad spojkou). Interiér už mý taky svoje za sebou.
"při průměrné rychlosti cca 140km/h" - tady se omlouvám za špatnou formulaci, je tím samozřejmě myšleno vjet na dálnici a udržovat pokud možno rychlost kolem 140km/h. Ne dosáhnout na celé cestě průměr 140km/h. Když jezdíme na východ, snažíme se jezdit v době se slabým provozem.

Od odeslání dotazu mě napadla ještě zajímavá volba - Seat Exeo 1.8T 110kw. S touto variantou jsem mírně přes limit a musel bych pro ni pravděpodobne do Němcka.

reagovat
Ven cos
08. září 2018, 09:03
1

Zase me napada Honda Legend posledni generace... V plynu jsou na prodej casto a v eu inzercich jde casto narazit na kousky s vysokejma najezdama, coz potvrzuje jejich spolehlivost (tu potvrzujou i vsemozny statistiky od nemeckejch, pres americky). 300konova v6 se na dalky bude jen line prevalovat, coz prosoiva spolehlivosti i spotrebe a nedivil bych se, kdyby to dalnici za 8, jezdilo i bez LPG... Dalsi vyhoda je v tom, ze nemusis porovnavat 350 Fordu Mondeo stejny barvy, ronu vyroby atd atd, protoze jich na prodej byva jen par...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem