načítám data...

Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Prý už ta moderní auta nejsou, co bývala, všechno je komplikované a propojené, přetechnizované a dlouhodobě neudržitelné. Ale možná je všechno trochu jinak.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Na jaře tohoto roku obletěla naši zemi zpráva o Volvu V70, u kterého jeho majitel překročil hranici milionu kilometrů na počitadle. Jakkoli to může znít senzačně, přiznám se, že jsem vlastně až tak překvapený nebyl. Jasně, většina automobilů skončí svůj život daleko před dosažením byť jen třetiny této kilometrové porce, ale když se na to podíváme detailněji, zjistíme, že na vině vlastně nejsou tak úplně auta samotná a v tomto případě nebyl důvod, aby auto svůj milion nedokončilo. Pokusím se vám vysvětlit, proč.

Technika se skutečně za poslední dekády posunula výrazně vpřed, spalovací motory dnešních aut jsou ověšené mnoha zařízeními pro regulaci toho či onoho. Výsledkem je stroj, který už si v domácích podmínkách neopravíte, to je pravda. Pokud jde ale o spolehlivost samotnou, tady to paradoxně nevychází zas tak špatně. Nové technologie nepřináší jen složitější stroje, ale také nové materiály a dokonalejší výrobní metody. Servisní intervaly se podstatně prodlužují a mnohé komponenty přešly úplně do kategorie bezúdržbových. 

Foto: Volvo

Pokud chcete, může být životnost vašeho vozu při správné údržbě prakticky neomezená. A v této větě je obsaženo vlastně úplně všechno. Správná údržba je základem úspěchu. Ono Volvo V70 mělo vlastně úplně ideální péči, protože se o něj staral mechanik v autorizovaném servise, kterého jeho práce baví a věnuje se jí naplno. Takový člověk dokáže díky své zkušenosti a zájmu najít a ihned rozpoznat už náznaky potíží. Zvuk, který tam nepatří, vibrace, které nejsou normální. Na první pohled banální opotřebení spotřebního dílu zkušené oko vede dál a třeba i k odhalení zásadnější závady hrozící potenciálním selháním celého motoru.

Je samozřejmě dobré zvolit si pro takové dlouhodobé řešení individuální dopravy vhodný model. Auta jako právě švédské solidní Volvo snáší hlodání zubu času mnohem lépe, než třeba nějaký lehkonohý italský sporťák, to je jasné. Však stačí pohled do inzerce, bytelně postavená kabina a kvalitní kůže vypadá i po stovkách tisíc kilometrů pořád dobře a vykazuje jen malé známky opotřebení. A to je, světe div se, vlastně to vůbec nejdůležitější.

Foto: Volvo

Valná většina aut končí svůj život vlastně předčasně. Mnohá auta, přivezená k ekologické likvidaci, jsou plně pojízdná. Jejich majitelé o ně ale ztratili zájem. Auto je staré, vyšlo z módy, mnoho parády už neudělá. Závady, které vykazuje, třeba ani nejsou zas tak závažné, ale majiteli se již nechce investovat své peníze, protože i kdyby to udělal, po opravě to bude stále to jeho obouchané auto s popraskanými plasty a prodřenými potahy. Zkrátka uzrál čas pro generační obměnu.

Opravit se totiž dá vlastně úplně všechno. Na všechno jsou postupy a opravné sady. Auto si ale údržbu musí zasloužit. Musíte chtít. Musíte mít důvod jej udržovat. Proces stárnutí aut je v tomto ne nepodobný lidem. Některá auta nabírají roky s grácií, z moderní novinky a taháku showroomů plynule přejdou v youngtimera a posléze v klasiku. Jsou to auta, která si necháváte jako kámoše, jdou s vámi životem a dotváří vaši osobnost.

Foto: Saab

Jiná auta jsou naopak spotřební zboží v tom pravém slova smyslu. Jakmile zestárnou, přestává jejich existence mít smysl. Novinky odvedou jejich práci daleko lépe a na opačné misce vah není vlastně vůbec nic. Svou roli tu hraje i společenský statut takového vozu. Staré auto je prostě staré auto a v jistých kruzích může prodleva při obnově vozového parku vyvolat obavy, zda se karta neobrátila a štěstí se od vás neodvrátilo někam jinam. Tímto neduhem trpí především vozy německé prémiové trojky, rozdíl mezi novým a starým Mercedesem je v očích vnímavého okolí propastný.

Foto: Mercedes-Benz

Solidní konzervativní Volvo je typickou ukázkou auta, které se tak nějak stane členem rodiny. Podobně jako značky Saab, Rover či třeba Lancia stojí tak trochu stranou (ale narozdíl od zmíněných stále žije). Design je dostatečně svůj, aby nepodléhal módním trendům. Proto mají ojetá Volva tak vysoké nájezdy – jejich majitelé zkrátka neměli důvod k výměně auta. Kombíkové Volvo je to auto, které vám s vaší dívkou zajistí střechu nad hlavou na prvních společných výletech, pomůže se stěhováním do prvního bytu, prvního vlastního bytu, prvního vlastního domku, bude trpělivě rozvážet děti do školy a vydrží s vámi klidně dlouhé dekády. A bude svým způsobem pořád stejné.

Foto: Volvo

Z těchto výše zmíněných důvodů nemám důvod pochybovat, že onen kombík V70 skutečně svou milionovou porci přestál bez vážnějších problémů. A že je stále v dobré kondici. Ostatně Američan Irv Gordon se svým Volvem P1800 najezdil těch milionů kilometrů hned pět. Kombinace pečlivé údržby, solidního technického základu a především vztahu majitele k vozu je dle mého zaručeným receptem k dlouhověkosti auta. 

Foto: Volvo

Jenže to všechno je jen moje teorie a tu si potřebuji samozřejmě nějak ověřit. A tak se vás, našich milých čtenářů, ptám – kolik kilometrů vydržela vaše auta a čím byl jejich osud zpečetěn?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

da
davidb
15. září 2022, 21:44
2

Passat B6 — 400 000 km - bez vyznamnejsich zavad jsem prodal “na dojeti” pred 2 lety- porad jezdi. Od vymeny turba nekdy ve 380k km se zhoršil vykon a nejak zacal klepat motor, jinak bych mozna mel porad.

VW Vento 1.9TD - 300k km. Ten by uz dneska umrel na rez, ale mne se potkal motor po zfusovane vymene rozvodu. Tenkrat byla cena dobreho kusu okolo 50k kc, prodan na dily.

Golf 3 - cca 250k km, bez jakychkoliv zavad, jen hodně zrezly, kdyz se sjely desticky a ulomil jsem sroub na brzdici, sel do srotu.

Astra G - 250k km - opet zfusovane rozvody - potkany motor. Opravili v ramci reklamace, ale zacal zrat 1l oleje na 100km -> prodano na ukrajinu.

Kdyz se na to tak koukam zpetne, tak skoro vzdycky to dojebali v servisech :( a to jsem vetsinou jezdil do vyhlasenych, na doporuceni atp.

reagovat
kotzitzaq
15. září 2022, 21:50
2

Jelikož jezdím primárně firemními auty (takže max. 3-5 let), tak se žádného velkého nájezdu asi nedočkám. Ale na dvojkové Octavií jsem dal za 5 let 320.000 km (a to i s DSG co údajně nevydrží ani 150k) a nedojela na vrácení leasingovce, ale byla mi ukradena. Celkem bych chtěl vidět toho frajera, který si ji vybral mezi padesáti dalšími v ulici, když se mu rozsvítila ta cifra na budíku.

reagovat
beastar
15. září 2022, 22:06
1

K tomu dsg. Sem rád že nejsem sám kdo úplně v klidu viděl hromadu aut jde bylo 300 plus. A vše ok. Jasně už to neřadí úplně samozřejmě většinou. Každopádně není to tak jak pravý chytrý hlavy u výčepu. 150 000 a pak se z toho posereš. A podobný moudrosti. A ten servis už dnes taky není až taková hrůza.

kotzitzaq
15. září 2022, 22:39
1

Máme 90% firemních aut s DSG a za těch 15 let se jich vystřídalo tak 80 a troufám si říci, že je to celkem funkční záležitost. Jasně opravdové automaty ZF (mimo Škodovek a VW vždy slouží pár BMW) jsou komfortem úplně jiná liga.
PQ250 - 6st/mokrá - nájezdy běžně přes 250k km, co si pamatuji, tak nejojetější měla téměř 400k km když šlo auto pryč a vždy bez problémů jen s výměnou oleje
PQ200 - 7st/suchá - bylo jich jen pár v kombinaci s 1,6 TDI a pamatuji si, že přestože se jezdí s většinou aut delší trasy, tak tady byla po cca. 150k km výměna spojek, ale těch malých DSG bylo fakt jen pár
PQ500/38x apod. - 7st./mokrá - ty aktuálně slouží a zatím šel z domu snad jen BiTDI Passat s 340k km a ten byl naprosto bez problémů.

kotzitzaq
15. září 2022, 22:41
0

Edit. Označení převodovek je samozřejmě DQ. Telefon občas dělá zvláštní korekce :-)

beastar
15. září 2022, 23:22
3

Je to tak. Jak pravý praxe. Není to samozřejmě ani nejlepší ani nejkomfortnější. Každopádně to funguje spolehlivě s není důvod se toho bát. Když znáš aspoň trochu historii toho konkrétního auta. Přesně u té suché varianty tam ty spojky jsou defakto vždy nutnost a 150 je vážně strop. Ty mokrý tam je prostě třeba předepsaný servis. Když je tak je vše ok. Funguje to.

To že často prostě v ČR u privátních aut ten dobrý servis neprobíhá. To není chyba techniky. Paradoxně tady je lepší když někdo koupí toho Passata po vás. Než jakoby od soukromníků, co to přeci tak nehuntujou :)

va
vaard3n
16. září 2022, 09:08
0

Mám úplně stejnou zkušenost... A tak mám od firmy Octavku 2.0 TDI DSG a zatím teda jenom 160 najeto, ale předpokládám, že do 10 let a 300 tkm to bude jenom standardní pečlivý servis. Dokonce jsem se s tou převodovkou docela i sžil, cukne velmi výjimečně. To se mi u malého 7dsg nikdy nepovedlo.

briza
17. září 2022, 09:53
1

Ty "mokrý" DSG šestikvalty jsou úplně v klidu. Známý ma půjčovnu taxíků a není problém. On sám má doma ještě pořád dvojkového Supa, má na něm přes 600tis. a na DSG se stále nesáhlo, jen v tom mění pravidelně olej, což asi taky bude ten důvod. Plus ty převdovky jezdí mnohem příjemněji, než ty malý sedmikvalty. To je vcelku cukatura a po Praze to dá tak 130tis. a konec. Zas na druhou stranu, sada spojek na to dneska stojí nějakou desítku, takže žádné drama. Jen ta mechatronika je pořád za pětačtýro.

kotzitzaq
18. září 2022, 09:39
0

Jo vycouvat za chladného rána v kopci z řady podélně stojících aut s “malou” DSG (ještě ve spojení s dieselem), tak to aby se ten stojící nade mnou dal na modlení. Strašná pakárna a celkově ta kultura mizerná. Asi jsme měli štěstí a mechatronika nám neodešla ani u jedné, ale neměli jsme žádnou ze začátku výroby, kdy to snad umíralo nejvíc.

Deenz
19. září 2022, 13:18
0

Pánové jak tady čtu problémy se suchým DSG tak se mi tomu ani nechce věřit, sám provozuji denně Leona s 1.6TDI a suchým sedmikvaltem. Auto má najeto skoro 260k a původní jsou spojky i mechatronika, zatím to ani nevypadá, že by se spojky někam chystaly. Na sousedovo OIII, taky sedmikvalt odešly spojky v nějakých 250k. Tak buď mám prostě štěstí nebo to provozujete ve městech a ještě s vlekem. :D

beastar
15. září 2022, 22:03
11

Základní myšlenka je určitě dobrá. Skutečně jde opravit úplně všechno. Údržba je důležitá. Já vlastně nevím kolik moje auta najela. Vždycky je zavčas prodám abych si mohl koupit jiná. Stará, nová, malá, větší, luxusní. Prostě rád zkouším. Takže milion natož pět s jedním autem si asi neumím představit.

Co vím jistě. I nová moderní auta v klidu vydrží 400 000 aniž by to na nich bylo vidět. Chce to údržbu a hlavně auto znát. S úsměvem na rtech vzpomínám na české pohádkové Octavie se stopadesáti. Zaručeně right km. A pak ty stesky majitelů podobných aut. Jak ta škodovka dělá šunt však sem musel měnit půl auta ve 180k. Detail že ty auta měli většinou reálně 350 ... Možná 400. Většinou ještě po nehodě a jednom výletu na UA. Prostě i tahle obyčejná auta vydržela.

Taky vím že i Mercedes do nedávna dělal auta kde 800 000 s dobrým servisem nebyl problém a ani opticky to poznat není. Někdy se chce říct bohužel. Zejména když takový vůz koupíte třeba se zaručenými 199 000.
Tady je obecně problém u mnoha řidičů, že prostě na tu údržbu serou. Ojebavaji se intervaly, originální díly jsou sprosté slovo a kvalita práce je mnohdy nevalná. I proto že si často lidí kupují to na co reálně nemají. Nemají na to udržet to v dobrém stavu. Mimochodem za to zdejší škrti ve Švýcarsku ale i mnozí Němci. Tak ty platí extrémně drahé servisní práce. A to tady mluvím u některých úkonů o desetinásobku. Ano až tak je pořád v tomhle ČR levná. Jenže dostanou kvalitní servis. Takže tu běžně potkáš Audi 100, Scorpion, stará Volva, nebo třeba Porsche 928 běžně v denním provozu. A v krásném stavu.

V Čechách se takto o auta stará možná Krab a pár zdejších skalních fans. Běžný vzorek jezdí stylem do servisu jedině až se něco totálně zničí. Zimaky se dojezdi v létě. Lepší kotouče? Na co však je to spotřební zboží. Lakovat už to nebudeme stejně to není vidět. Ten vyrezlej práh necháme to nevadí. A ne vždy to je otázka peněz...

Znám docela obyčejný lidí s normální prací. A auto má servis v top kvalitě. Je to o přístupu. A i když my si tady třeba montujeme jaký jsme národ autařů. Tak nejsme. V prudkém kontrastu s národní Německou zelenou frontou jsou třeba Němci daleko větší nadšenci do aut. Obecně.

A o tom to je o té chuti. Penězích a nadšení. A ano opravit se dá vše. A i moderní rádoby vysavače kterým hrozný odborníci z netu hádali v době zavedení do prodeje. Že ty poslyš to vydrží 120 000.... Tak najíždí běžně 300 tisíc. Zlevnilo to celkově turba a jejich servis. Stejně jako rozšíření automatu a taky dvouspojky přineslo zlevnění a víc specialistů. Jde to udržet v klidu v provozu jen chtít.

A kdyby chtěl někdo tvrdit že peníze... Ano. Tak ale máš mít Dacii, nebo Renault, Fiat. Nee deset let starou a8 bez historie co už svých 566 dávno najela:))

reagovat
bitner
15. září 2022, 22:46
1

Souhlasim se vsim, ale mam dotaz: jak ublizim autu, kdyz na nem v lete necham zimni tmu? Fakt by me to zajimalo, protoze to delam bezne (sere me to furt prezouvat, mam 2 auta a obe musi byt v zime ready to go). Kdyz na konci brezna zjistim, ze jsem pod nejakymi 4,5 mm na vzorku, tak mam diky nasi legislative 2 moznosti: vyhodit to a sjizdet letni; nechat to dojet do rijna a letni si schovat, az budu mit na konci brezna aspon tech 5 mm.

af
afro-r1
16. září 2022, 09:26
1

Sjety zimak v lete asi nicemu nevadi. Pro me je to ovsem takove zhorseni vlastnosti proti sportovnejsimu letnaku, ze je na svych autech nechavam jen po nezbytne nutny cas. A to maji obe gumy stejne rozmery a jsou na stejnych rafkach.

Trinom
16. září 2022, 09:51
5

Zimák v létě prostě nefunguje. Na mokru klouže, v horku plave/klouže. Těch ušetřených pár korun za dojetí za to riziko průseru IMHO nestojí. To už je lepší jezdit na moderním univerzálu, který je téměř srovnatelný s letní a v zimě funguje taky velmi obstojně.

HeavySmoker
16. září 2022, 09:59
2

bitner: Autu ublížiš tým že nedobrzdíš :) Dá sa s tým žiť a jazdiť keď sa plahočíš pomaly a predvídateľne, ale aj tak je mi smutno keď v polke leta na nejakom peknom BMW M4 vidím budgetové zimné gumy.

Mi
Michal Lenc
16. září 2022, 12:14
-3

Ono je snazší být Autíčkář a starat se o auta když bereš sto tisíc Kč měsíčně. V česku to máš na nějaké manažerské pozici a k tomu dostaneš služebák tak nějak automaticky. V Německu je to průměrný plat a Švýcarsku to měla být minimální mzda, kdyby si ji zavedli. S takovejma prachama, bych taky neřešil jestli to dát Lojzovi do garáže.

Možná, že za auta dáme víc peněz než Němci nebo Švýcaři. V procentech samozřejmě. Tak, kdo je tu pak autíčkář.

HeavySmoker
16. září 2022, 12:46
2

Michal: Dovolím si oponovať, v Pobaltí sú platy o 40% nižšie, ale aj staré autá pred panelákmi sú v krásnom stave. Rozdiel je v tom že tu asi nevládne trend kúpiť auto za posledné peniaze aby urobilo čo najviac parády a potom nemať rezervu na servis.

vojtacz
16. září 2022, 13:03
1

bitner: pořiď si celoročky. Já je mám na autě už někdy od loňska a nedám na to dopustit. Nemusím řešit přezouvání, na suchu se to chová stejně jako předchozí letňáky, v zimě taky naprosto v klidu. Jediný čeho jsem si všiml, tak mi v létě víc hučely na rakouských okreskách. Asi jinej asfalt nebo tak. Ale jinak lepší jak dojíždět zimáky v létě.

Be
Beran
16. září 2022, 13:29
1

Michal: kazdy z nas ma jinou definici autickare.
Ale pro me je vetsi Autíčkář starsi pan jedouci plynule a svizne ve starem udrzovanem polu nez pubertak s hulicim urvanym vytunenym bavem s dirama v prahu, ktery neumi poradne projet zatacku.

af
afro-r1
16. září 2022, 13:40
2

Michal: Jak dlouho jsi zil v Nemecku nebo Svycarsku? 4000€ hrubeho dostanes v Nemecku treba jako konstrukter ale urcite ne jako prodavac nebo zednik. Navic jako svobodny bezdetny 54% dan ze mzdy. Najem v garsonce ve vetsim meste 700-1000€, litr benzinu 2€, elektricka kWh po 0,80€, silnicni dan i na soukrome automobily (~500), televizni poplatek 200€ rocne i kdyz zadnou televizi nemas, 200€ danovemu poradci (zadna firma neposita zamestnancum jejich dane z prijmu)
A potom z toho zbytku neplatis sikovnemu servisakovi 500Kc, ale od 50€ vys.
To si jeden rozmysli, nechat si dva, tri dny montovat na aute.

Jinak (ac nejsem nikterak bohat) mam jedno upravene prislovi:
Bohatstvi cti netrati.

je
jenda200
18. září 2022, 11:18
0

To vojtacz: Můžeš prosím napsat jaké celoročky máš a rozměr ? Připadně na jakém autě a nájezd za rok ? Sbírám info, taky o tom uvažuji.

vojtacz
18. září 2022, 20:44
1

Jenda200: kupoval jsem Kleber Quadraxer 2. 225/45/17. Četl jsem docela dost testů, zase jsem nechtěl úplně drahý ani úplný shit. Tyhle mi z toho vylezly jako ok. Zatím jsem spokojenej, akorát na některých površích mírně hučí když je mokro. Jinak dobrý. https://pneumatiky.heureka.cz/kleber-quadraxer-2-225-45-r17-94v

beastar
19. září 2022, 07:31
2

Jenda2000: Kromě úplně levných modelů. Tak se nemusíš bát ničeho. Do 20 000 ročně je to ok. Ano víc to hučí. Zase se už ty dnešní chovají na vodě spolehlivě. A reálně s tím díky kombinovanému vzorku můžeš i něco vyjet.

Třeba Hankook Kinergy, nebo Dunlop Sport Allseason jsou vyzkoušený a dobrý. Čím je tady u nás mírnější klima tím se to víc vyplatí. Tedy pokud nejezdíš s autem 5x ročně na hory, nebo po horách je to ideální řešení. Rychlostní indexy už dnes taky v pohodě. Většinou i 300kmh takže na všechny auta úplně ok.

vojtacz
19. září 2022, 07:36
1

Jenda2000: vidíš, té druhé části dotazu jsem si nevšiml. Mám je na Saabu 9-3, 1.8i 2008. Roční nájezd mám poměrně malý, nějakých 15000 max. Většinou provoz po městě + okolí, žádný dálky (kromě dovolený). Samozřejmě všichni ti budou nejspíš říkat, že to je debilita, ovšem pro můj provoz jsou naprosto ideální. Jinak souhlas co psal beastar - trochu víc hučí, ovšem za mokra i za sucha se chovají naprosto příkladně.

Trinom
19. září 2022, 08:48
1

Osobně mám zkušenosti s univerzály Federal Supersteel 965, což jsou už poměrně staré univerzály. Na dodávce jsou nové Continentaly a pohoda. Obecně platí, že gumy od renomovaných značek fungují spolehlivě.
Co se týká ceny, tak se pořád vyplatí koupit dražší univerzál, než levnější 2 sady a mít je problém sjet.

HeavySmoker
19. září 2022, 10:03
1

Jenda2000: Vyskúšal som Bridgestone Weather Control, + - stredná trieda. V lete boli hlučnejšie než čokoľvek letného ale ok, jazdné vlastnosti také trochu blato (pripomínalo mi to staré Barumky), v rýchlosti to šlo hneď do nedotáčavosti ale na nenáročné vozenie v pohode. V zime komplexne k ničomu, veľmi to nebrzdilo a pohnúť sa na snehu za trest. Po 9 mesiacoch začali hučať a šli do hája. Pre mňa vyhodené peniaze ale možno som mal len smolu a príliš veľké očakávania.

je
jenda200
20. září 2022, 17:35
0

Diky všem za odpovědi. Nájezd mám cca 15 tkm za rok a rozměr 235/45/18 ( to je limitovaný, moc možností tam není ). U mě to je hlavně o ježdění do práce 40 km denně a občas ten výlet a dovolená. Sníh v podstatě nepotkám ( 2-3 do roka ). Podle testů mi vychazí Conti a GoodYear jako nejlepší, cena je taky nejlepší :-). Hodně budu řešit hlučnost, na to se zaměřím...

je
jenyk103
20. září 2022, 21:31
0

Michelin CrossClimate 2 225/45R17 na Mondeu MkIII 2,5 V6. Zatím jednu zimu a léto. Překvapivě v pohodě. Najedu ale málo, maximálně tak 10k/rok.

Vojtáno
15. září 2022, 22:05
0

Ford Mondeo MK3 2.2TDCI Titanium… když jsem ho prodával, mělo 398tis (já ho měl asi od 80tis z IT). Šlo z domu, protože se začaly sypat vstriky a dvouhmota. Nicméně, za měsíc bylo na webu autobazaru, co ho ode mne koupil, nájezd 330 (na poslední technickou:)). Potom jsem ho úplnou náhodou potkal asi po třech letech od prodeje, jak rozváží “Dáme jídlo” a mělo na hrbu asi 380..:D takže reálně - a to nevíme jestli už i já ho neměl ztočeno - mělo na hrbu cca 450tis a pořad mu to slušelo.. :) Nicméně, tam Fordem zpátky vlakem je bulshit.. ;)

reagovat
Mi
Michal Lenc
16. září 2022, 12:16
-4

Já jsem třeba jel Fordem tam a vlakem zpátky. S manželkou, dvěma malými dětmi, posledním nočním. A to jsme měli štěstí, že jsme ho přes celé město stihli.

reagovat
kotzitzaq
15. září 2022, 23:00
4

Dát 370k v “kein Klima” Sanderu musí být paráda, ale reálně je to úplně normální nájezd. To auto má 13 let, takže to dělá nějakých 28.700 km ročně. To jen u nás věříme, že si někdo koupí Audi A6 3.0 TDI, aby s tím za 10 let najel 150.000 km :-D

beastar
15. září 2022, 23:34
0

Hlavně těch 300 tyhle low budgety najedou všechny. Sám koukám kolik mají dnes ty TIPA, Fabie 2, Avea, Ria a další. Na to právě není třeba mít A6 3.0 TDI. I když teda nedávno sem viděl Fabii s 482 000km a byla teda už v posledním tažení... Spíš ale karoserie a nápravy.

Jinak s pohádkou souhlas. To mě vždycky bavilo když jsme měli deset let starou Audi. Nový to stalo dvojku. V akci po letech dvě kila. A přijel rozumbrada... No to má hodně najeto hm hm. Přitom stejný auto, kde by měl pohádku o 150k by bral hned ještě by si bral homecredit:)) Trvá to než to vidí někdo soudný co kouká na stav. Ne na číslo někde na displeji.

va
vaard3n
16. září 2022, 09:12
0

Hele existují takoví lidé, ale je to hrozně výjimečný. Kamarádův táta má a6 allroad 2.7 tdi od novoty, rok 2009, dnes najeto zhruba 250, a to auto nemá ani škrábance. Po něm bych to klidně koupil, ale on nemá důvod kupovat nový, tomu autu nic není a na ježdění do města mají Beetla :D

kotzitzaq
16. září 2022, 14:15
0

Neříkám, že se nenajdou. Žena má na svém městském postrku od novoty po 8. letech 25.000 km. Asi budeme muset při prodeji natočit něco nahoru :-D

bitner
16. září 2022, 21:59
2

kotzitzaq: to byl jeden z duvodu, proc jsem to sem daval. Najet v Sanderu I v zakladni holote (tam nesel ani nastavit volant, sedacka vyskove taky ne, nema to servo) skoro 4 kila, to je uz forma masochismu. Mozna s tim jezdili jenom od rijna do dubna, nevim.
Na druhou stranu bych ty kilaky netipoval. Ten masochista se o to i staral.

Woyta
16. září 2022, 01:34
2

Ja si loni kupoval Subaru Outback. V inzerci bylo hodně aut se 400k na hrbu a i kousky přes 600k. Takže kousek co jsem sehnal se 220k je vlastně čersvě zajeté auto. :D

reagovat
Klatic
16. září 2022, 01:40
1

Mitsubishi Colt 2005 1,3 - 270000 km používám ho i nadále jako mikro dodávku, přežil neuvěřitelná stěhování i s vozíkem, odvezl najednou 400 kg jablek do pálenice (11 velkých pytlů) po výměně pružin a tlumičů jezdí lépe než nový a ten motor mě nepřestává bavit, i když jako správný buran co teď jako hlavní auto používám 4x4 vitaru 1,6 (projev atmosférického benzínu je velmi podobný a prostě to co chci) ta Coltík stále používám na převoz větších krabic, když nemusím do bahna, nebo se potřebuji rychle promotat po okreskách a pak Prahou, neměl zatím žádné vážné závady a nikdy ho neprodám

reagovat
Pe
Peťas
16. září 2022, 06:42
1

Dalsi dulezitou veci k dosazeni vysokeho najezdu je nebourat. S ohledem na hustotu provozu mi prijde vetsi zazrak, ze auto prezije bez nehody, ktera by pro nej jiz znamenala konec.

reagovat
Michal88
16. září 2022, 06:53
1

No, nejsem si úplně jistý, jestli vyzdvihovat zrovna prodloužení intervalů údržby a že je něco i bezúdržbové, protože to je hlavní průser, který přispívá k tomu, že auta jsou po skončení záruky na kilometry zralá na generálku motoru. Je hezký, že na služebním Masteru 2017 mám předpis 40 000t km na olej, ale co ten pidifiltřík, co tam je? Ten "určitě" vydejchá celých 40t km. A nebo to po půlce vzdá a začne to přepouštět nefiltrovaný olej skrz bezpečnostní pojišťovák, aby se to aspoň po těch 20t km nezadřelo. Ono se to ale zadře až třeba ve 200t km. Šílenej interval byl problém i u raných 1.6HDi, kdy ve fabrice nastavili 30t km, ale pak jim ve velkým začala turba dávat pápá, protože těch 3.5L oleje se rychle vyčerpalo z aditiv a dělalo to brajgl. Tak po tichu stáhli interval na 20t km, ono to aspoň do konce záruky vydrží. Celoživotnostní náplň nemrzky je taky "dobrá" věc, když kvůli tomu umí proreznout protimrazová zátka na 1.6VTi a pak nateče voda do oleje. Automatický převodovky s celoživotnostní náplní taky skončí podstatně dřív, než by mohly. A to jsem ještě nezabrousil do vod lehkoběžných olejů 0W-20 a 0W-30, který sice snižují emise, ale taky na pytel mažou, protože obarvená voda a po chvíli si motor začne brát olej. A v servisu vás na záruku pošlou do prdele, protoże v návodu k obsluze se píše, že spotřeba oleje do 1.5L na 1000km je OK (no to sakra není OK, to jezdí na olej). Tohle je přesně důvod, proč bych měl docela problém koupit starší auto z operáku, protože tam se jinak, než na LL intervaly nejezdí a v kombinaci s anonymitou předchozího majitele se jedná o slušnou past, protože auta z operáků už jsou vesměs ve 150t km odjetý a další majitel se z toho akorát posere.

Takže jako ano, i poslední generace aut by uměla najet hodně kilometrů, ale to znamená, že to chce od majitele podstatně víc rozumět autům a hlavně pozadí politiky automobilek, aby veškerý limity zkrátil na nejnutnější minimum a vyměnil třeba i specifikaci oleje (dodržel api nebo acea, ale změnil SAE - např. u VTI přešel z 0w-30 na 5W-40 a hustší olej), což bez hlubších znalostí se úplně nedá. A to pak ještě další věc, Volvo bývalo kvalitní tank, ale kdo ví, jestli po převzetí číňany nedošlo k optimalizaci procesů stejně jako u jiných automobilek.

Jinak u stříbrného XM 2.1TD jsem najel 385t km (a netuším, jestli nebylo přede mnou stočené, kupoval jsem ho jako jedenáctileté s 225t km) a život mu ukončila vážná nehoda (s Fabií se mi podíval do kufru na dálnici asi v 60 km/h). U modré 2.1TD mám zatím 398t km a nevypadá to, že by měla odejít, pokud se zas nestane průser s nehodou (STK prochází v pohodě). Na dalších XM pak mám 175t km a 120t km, tak tam nic moc. Naše C5 3.0HDi má najeto pak cca 300t km a nějaký drobný, protože měla relativně pečlivýho majitele a i když autorizák to auto ojebával, jak to šlo, tak to auto najelo takovou porci. Je to trochu s podivem, vzhledem ke konstrukčním naschválům od automobilky.

Otec u T4 2.5TDI/75kW má pak najeto cca 550t km a taky netuší, jestli nemá podstatně víc najeto, protože kupoval starší.

reagovat
Michal88
16. září 2022, 06:57
0

Jinak ve svém okolí vím o dvou XMech 2.1TD, které bez výraznější údržby najely min. 700t a 1.3m km. Tahala se s nimi ještě auta, takže na lehko to taky úplně nebylo. Pak na Moravě jezdilo XM s 2.0TCT, kterému na budíkách svítí cca 650t km.

MB
MBMB
16. září 2022, 08:24
3

Používat jinou SAE specifikace oleje bych určitě nikomu nedoporučoval. Vyšší index pro vyšší teploty (ten druhý) nenapáchá až tolik škody a lze to ospravedlnit například při jízdách na okruhu, kde se obecně očekávají vyšší teploty oleje, než je běžné. Ale vyšší první index pro nízké teploty je absolutně nežádoucí, kdy můžu motor a komponenty související s mazáním vystavit vysokým viskozitám oleje, na které vůbec nebyly navrženy, a dostat se do problémů s mazáním.
Vyšší viskozita neznamená lepší mazání. Ložiska, tolerance, čerpadlo a všechno ostatní je navržené na nějakou viskozitu, tu předepisuje výrobce a tu mám jako běžný uživatel používat. Jasně, že když udělám někde změnu jen o jeden stupeň, tak ten motor hned nezničím, ale i tak to neznamená, že to je doporučení hodné.

HeavySmoker
16. září 2022, 10:23
2

MBMB: Väčšina áut má veľmi široké rozpätie viskozít oleja, ktoré výrobca doporučuje a na ktoré je motor postavený. Primárne doporučenie je vždy na riedky olej ale zároveň je často možné používať aj bežné oleje ako 5W-40 atď plne v súlade s manuálom (Platí napr. pre BMW z minulej dekády). Zároveň už existujú oleje s extrémne širokým rozpätím viskozity ako Mobil 0W-50. Tvoje odporúčanie samozrejme platí ak to užívateľ preženie a vydá sa mimo toto rozpätie.

MB
MBMB
16. září 2022, 14:22
0

Samozřejmě, pokud je více možností, lze to využít. Měl jsem na mysli specifikace mimo ty výrobcem udávané.

Michal88
16. září 2022, 22:18
0

MBMB: Tak třeba u PSA je v tom dost brajgl. V autodatech Citroënu Ti k údržbě vypíšou všechno od 0W-20 do 15W-40 (dle podnebí), v návodu k obsluze máš psaný jeden typ oleje (u VTI 0W-30, u starých 16V motoru 5w-40, u nafty 0W-30 nebo 5W-30) a když se ozve zákazník na zastoupení Citroënu s nějakým problémem a řekne typ oleje, co se mu tam dal, tak ze zastoupení jsou vyděšení, že se tam nedalo u obou typů benzinů 10W-40 a u nafty 5W-40 API C3. Tak babo raď. Historka před cca 10 lety, kdy to ještě neměl Frey, co na všechno sere a tak horký to s tou SAE normou není. Dost záleží i na opotřebení motoru.

Be
Beran
16. září 2022, 07:07
0

Z clanku je uplne citit laska k tomu volvu :-)

Tyhle starsi auta obvykle umrou na potrebu opravy drazsi nez cena vozu. Nebo na zanedbanou udrzbu, nekdo to koupi za 50tis a pak to vydrzi 3 roky jezdit bez jedineho servisu.
Vzdyt i ty "vraky" na gumbalkanu by skoro vsechny dojely, kdyby jejich majitele nedelali vylozene blbosti.

Fako slo do srotu v 13 letech veku s nefunkcnim pocitadlem kilometru, sezrala ho rez. To jsem jeste nemel prachy a nevedel jak se o auto starat.
Felda sla z domu se 190tis na budikach, realne mela mezi 300 a 400tis, protoze jsem chtel neco bezpecnejsiho, vetsiho a s klimou. Kupujici udelal zadni nosny bod a brzdy a auto dal jezdi.
Aktualni 20 lety golf se 180tis musi jeste 10let 100tis vydrzet.
U zeniny fabie se o dalsim osudu bude rozhodovat za 7 let a 130tis, uvidim v jakem bude stavu, jakou bude mit hodnotu a co bude stat benzin.

reagovat
Honza Hamster Křeček
16. září 2022, 09:48
0

Tady na tom příběhu se mi líbí ta nadčasovost toho auta. Klasický hranatý kombík Volvo pořád vypadá dobře a nedělá ostudu. Prostě není důvod ho vyměnit, takže mě ten milion kilometrů vážně nijak nešokuje. A to je i to, co mám na volvech obecně rád. I starý volvo má pořád nějaký ten šarm. I ta dnešní jsou tak jiná, že za 20 let na tom budou stejně, jako to auto v článku - nebude důvod je měnit...

Be
Beran
16. září 2022, 13:23
0

Ano i dnes vypada dobre, kor mezi oteklymi SUV. O odolnosti a (ne)udrzbe starych volv uz se na autickari psalo :-)

Ale u auta pres 10let stari a 150tis. najezdu uz bych se bal s klidnym srdcem v tom samotnou zenu s malyma detma poslat na cestu pres pul republiky. Muze to byl blbost jako uhlik alternatoru, hadice chlazeni nebo extrem jako kolecka prevodovky nebo klikovka na zemi pod autem. Muze se to stat i u noveho auta, ale s vekem ta pravdepodobnost poruchy stoupa. Ve dvou dospelych jeden odstopuje s detma a druhy ceka na asistenci. Ale jeden dospely s detma u vysypaneho auta je hloupa situace.

Ha
Habakukk
19. září 2022, 12:54
0

Land Rover oslaví příští rok dvacetiny na hrbu má 270t km no a vesele s ním jezdíme po Evropě znám kousky co mají 750-800t km s původním motorem. Manželka má dneska osmileté auto kupované jako nové a rozhodně se jej nechystáme za dva roky měnit pro nějakou nespolehlivost.

Be
Beran
22. září 2022, 07:17
0

Nepisu, ze 10 let stare auto se vysype pod rukama a nove je etalon spolehlivosti.
Ale mam specifickou situaci, kdy zena sama s 3 detma predskolniho veku (to nejmensi nema ani rok) jezdi severni trasu z MB do Ostravy. A potrebuju at dojede. Nechci at nekde musi sama resit problem s autem a 3 detmi mrznoucimi/pecicimi se uvnitr. Dle zkusenosti z meho okoli asistencka driv nez za hodku neprijede. A stopovat s 3 detmi nebo odtah na lane je sice validni, ale neprilis stastne. Situace kdy rodina sama jede na druhy konec republiky navic obvykle nastane, kdyz jsem sluzebne v cizine takze tam nemuzu dojet osobne a vyresit to.
Auto jsme resili po prvni vlne covidu. A vyse uvedene v kombinaci s cenami slusnych 5-10 letych ojetin, cen novych aut (a perspektivy jejich razantniho rustu kvuli CO2 vypalnemu) vedlo k objednavce noveho auta za zvyhodnenou zamestaneckou cenu. Abych si pak kvuli covidem zavrene "vydejne aut" koupil rocni ojetinu s nizsi vybavou, ale o cca 110tis levneji.
Kdyz jedeme vsichni, tak neni problem tu cestu jet mojim 20 letym golfem. Ale samotnou zenu bych s nim asi nepustil.
Je to ciste muj pohled. Jiny nazor ci pristup at uz z presvedceni, pragmatismu nebo kvuli penezum chapu a respektuji.
Ale svuj pristup nezmenim, respektive deti budou starnout s autem takze cim starsi auto tak tim starsi (odolnejsi a vice spolupracujici) deti a dle mych predstav do sebe vse zapada a funfuje :-)

Irwinek
16. září 2022, 07:43
0

Prodával jsem Peugeot 505 GTi 2,2 s 350 kkm protože mne nebavilo čekat 14 dní na brzdové hadičky a podobné nesmysly ( prodával jsem ho v letech, kdy ještě internet byl v plenkách, takže vše přes objednávky ). Byl v něm chladič z auta, které mělo najeto přes mega a ukončil mu život náklaďák za PP dveře, kdy za těmi dveřmi auto v podstatě končilo :-( motor si bral nějakej taxikář, takže je možný, že ještě vrčí ( no, je to skoro 15 let, tak spíš ne )
Současné Volvo má 420 kkm a nevzhledně olezlou kastli, ale vše funguje jak má, takže pokud se nestane Něco, nechám si ho dál :-D

reagovat
mariov8
16. září 2022, 08:43
2

V Česku jezdí stočené ex Taxi mercedes Éčko a v servise se jim těch 800 000 a něco na budíku nezdálo. Tak se na to píchla originál Starka a kouklo se na celé auto. Jup, 2 200 000km... Jak píše beastar, někdy to je bohužel hůře poznat, protože jsem byl u stočeného E, kde místo 225 000km jich řídící jednotky pamatovali 850 000km, interiér byl přito téměř jako nový! Osobně jsem prodával C5, se skutečnými 330 000km a až na hladčí volant a ošlapanou hranu u pedálů to auto stále vypadalo pěkně. Když na to dojde, gumy na pedál stojí pár korun a ten volant na 300k nevypadal, ale dal by se také vyměnit. Prostě když se zaplatí servis a jezdí se hlavně dálky, nájezd u robustnějších aut opravdu není problém.

reagovat
va
vaard3n
16. září 2022, 09:19
0

Co se týče podvozku, motoru, převodovky, souhlasím, interiér, do kterého se nenasedá 10x denně, ale jenom jednou a vystupuje v Německu taky. Ale karoserie? Já to svoje provozuji převážně po dálnicích a ten čumák vypadá i přes vosky hrozně zblízka :(

mariov8
16. září 2022, 09:31
0

Máme interní předpis ve firmě, že se auto musí mít každých 21 dní, Německá firma. Když u toho dostane i vosk, tak je po příštím mytí pryč i veškerý mušinec a kamínky také nenechávají vrypy. Je ale pravda, že tak často to u nás nemyje nikdo. Nehledě na to, že si také myslím, že po 10 letech už dejme tomu 50 000km ročně vidět asi bude. I když, měl jsem soukromá auta, u kterých předchozí majitelé měnili světla a to je pálka, ale hned ten čumák vypadá jinak než u české bazarovky...

va
vaard3n
16. září 2022, 10:36
0

Já dávám 2x ročně tvrdý vosk s kompletním čištěním a jinak zhruba 1x měsíčně wapka a tamní "vosk". Ale kapotu mám zblízka teda pěkně pošramocenou už, nějaký větší šutr ten vosk prostě nezastaví. Ale mám super zkušenost, že když jsem ve tmě trefil větev a viděl rýhu přes celý bok, stačilo sundat vosk a dát nový a v laku není nic :)

Černá Vovce
16. září 2022, 08:58
0

Subaru Outback - prodával jsem ho s najetými 400tkm a dodneška jezdí a potkávám ho.
Aktuálně mám 407SW 2.0 HDI - najeto 350tkm a netváří se že by mu to vadilo, olej všechny filtry dělám po 15tkm i když interval dle výrobce je 30tkm, nekteré servisní úkony dávám do autorizáku, něco si dělám doma. aktuálně řeším zaseklou brzdu na zadním kole, takže budu muset repasovat třmen, ale to je tak vše, co je aktuálně na autě špatné :) denne s ním najedu 160km tak doufám že ještě nějaký čas vydrží.

reagovat
af
afro-r1
16. září 2022, 09:46
5

Zabijakem aut jsou sul a jezdeni "kolem komina".
Pokud auto jezdi jen duben-listopad, a ma vcas osetreny spodek pak ma slusne vyhlidky na dlouhovekost.
A kratke projizdky zatizi mnohonasobne spousty pohyblivych dilu nez by tak bylo u dlouhych presunu. Je rozdil behem 300km otevrit dvere a osoupat bocnici sedadla 2x nebo 300x.
Osobne mam zivotnosti kazdodennich "otloukanku" kolem 400t km. Letni "dalnicni" auto je naopak po 300t km ve stavu noveho auta.

reagovat
Trinom
16. září 2022, 10:00
1

Tak to není nic nového, že dálniční křižníky najedou za stejné motohodiny násobně víc km a přitom vypadají stále zachovale.

Za
Zahorizont
16. září 2022, 09:59
0

Máme v rodině od roku 2009 Audi Q7 3.6fsi (r.v. 2007), kterou jsme kupovali s nájezdem 27 000km od obchodního partnera, který si kupoval tehdy Q7 s V12. Nyní má auto najeto 547 000km a až na různé odřeniny od jiných účastníků provozu je vše funkčí. Měnily se samozřejmě věci, které souvisí se stářím vozu a nájezdem, ale to je běžná údržba.

Za tu dobu jsme vystřídali v rodině: Volvo XC90, Hyundai i40, Hyundai IX55, Ranger Rover, Hondu Jazz, Ford Focus, Ford Tourneo Custom, Škodu Octavia 2, Mazdu MX-5 NA. Většina byla nová, nebo s nájezdem do 50k km (až na Mazdu), ale zůstala jen Audi. Zbytek se postupně obměňoval zhruba na nájezdu 150-200k km. Výjimka byla Honza Jazz (GK), která šla z domu už při 70k km. Auto to bylo skvělé, ale asi jsme měli smůlu na kus. Nejradši vzpomínám na MX-5, to bylo za ty peníze úžasný auto a za 5 let jsem si s ním užil neuvěřitelnou zábavu.

Poslední dobou se u Audi začíná ozývat převodovka, ale má na to zřejmě právo. Olej jsme měnili po 60k km, ale žádný další servis zatím neproběhl. Doufáme, že auto budeme mít aspoň do 700k km. Aktuálně hledáme druhé auto “do města” a na kratší cesty do 200km (okreska, dálnice). Líbí se nám Subaru XV, Honda HR-V, tak uvidíme jak výběr dopadne.

reagovat
HeavySmoker
16. září 2022, 10:03
5

Celá diskusia: Mám 15 ročné auto s pol miliónom bez poruchy a lejem len olej a benzín.
Ja: Auto zo zlatej éry BMW - generálka motora a celého auta za nezmysel lebo jazdilo veľa. Porsche 911 - generálka motora a celého auta za nezmysel lebo jazdilo málo.

reagovat
ro
rock
16. září 2022, 10:09
0

Z těch, co stály za zmínku:
- moje (jakože fakt moje) první auto -Audi 80 B3- kupoval se 140 tkm (a dneska zpětně bych tipl, že byla přinejmenším o to samé stočená) a když šla pryč, měla těsně pod 500 tkm. Z těch větších věcí jsem za tu dobu měnil převodovku a spojku. Ale systematicky do ní teklo (do kufru a do prostoru spolujezdce), nebylo neobvyklé k ní ráno po dešti přijít a najít uvnitř 5 cm hlubokou louži vody. Nedařilo se to odstranit, tak moje láska k ní ochladla. Ale měl jsem to auto rád.
- Ford Mondeo 2,0 TDCi byl u mne přibližně v intervalu 160 - 360 tkm. Za tu dobu měl mimo spotřebáku měněný alternátor a vodní pumpu. A to bylo asi všechno.

reagovat
le
lekla_ryba
16. září 2022, 12:22
0

Auto mi vydrží obvykle 50 - 60 tisic km meho najezdu. Kupuju zasadne ojetiny. To je doba priblizne cca 3 let, po ktere mi zavola mechanika oznami mi, ze prisel cas zmenit stroj. Takze za asi 2 roky mu prestanu zvedat telefon, protoze s LC200 bych rad zustal kamos uz naporad....

reagovat
Or
Oris
16. září 2022, 15:04
0

Svoje i firemní auta jezdím do cca 200 000 km. Firemní kupuji nová auta značky Škoda. S aktuálním Superbem 2.0 TDI 4x4 DSG jsem měl poprvé za 22 let se škodovkou servisní náklady nad běžný servis (ve 170 000 km), hučel zadní diferák a bylo to ložisko, pak odešlo gufero na zadní poloose (autorizovaný servis při repasi gufero nevyměnil) a pak během pár km odešlo čerpadlo haldexu. Zvažuju, jestli Supa poslat do světa hned nebo ještě ho rok jezdit.
Když jsem si půjčil v půjčovně odtahovku, se kterou jsem jen do Německa za korony pro E87, tak tomu Mercedesu svítilo na tachometru 666 xxx :-o

reagovat
pe
petan_250
16. září 2022, 17:16
3

LS400 1992 - 640 000km a stale jezdi
RX7 FD3S - 98 000km a stale jezdi (s origo motorem) ;)

reagovat
kotzitzaq
17. září 2022, 08:58
2

To kilo na Wankelu je vyšší liga, než 6 kil s Lexusem :-)

Ča
Ča Snač Aj
16. září 2022, 17:37
0

Zrovna jsem nouzově pořídil Fiat Panda 2010 - 212tis km, spousta drobností věcí chce výměnu.. ale jede a brzdí :)

reagovat
ransom
16. září 2022, 18:15
0

Brácha koupil někdy před deseti lety naftový Vento s nájezdem přes 750 tisíc. Letos v lednu přetočil milion. Polorozpadlý, ale pojízdný a s platnou technickou ho na jaře prodal.

reagovat
Me
Mendoza1
16. září 2022, 19:21
0

BMW e39 530dA - prodej pri 436 000 km
Mercedes W211 220CDiA - najeto 658 000 a stale jezdi

reagovat
dz
dzonnek
17. září 2022, 08:18
0

BMW e39 530aA kombi. Když jsem kupoval svítili na budikach cca 220tis. Klasika. Při prodeji cca 460tis. Auto jsem měl 8 let. Za tu dobu 1 vstřik, a oprava převodovky. Plus komplet podvozek a pořízení 2x novych tlumičů poslední byly originály páč ty fungovali nakonec nejlépe. Provoz mě stál zhruba 150tis. na udrzbe. Auto jezdilo parádně a jízda mě s ním bavila. Ke konci už přestalo fungovat nezávislé topení. Při výměně airbagu jsem v BMW zjistil že auto má reálne 850tis.
A když si pak přítelkyně pořídila nové auto( i30 1.0turbo) musel jsem uznat že e39 je celá ozvykana a prodal jsem ji.

reagovat
va
vaard3n
17. září 2022, 11:58
0

Včera jsem je Boltem: Lexus ES300h (čtyřletý?) s nájezdem přes 300 000 a pan řidič říkal, že celou dobu žádný problém a spotřeba kolem 6 litrů. To mi taky přišlo dost dobrý.

reagovat
La
Lada_Potucek
19. září 2022, 10:19
0

A6 C6 Allroad, 3.0 TDI (naštěstí poFace) - aktuálně 385 000 a stále přibývají. Vyměněny preventivně rozvody, nové turbo, EGR a další věci kolem. Měchy až na jeden zatím všechny držím původní, kompresor též. Když máš to auto rád, dáš mu co potřebuje, tak může jezdit klidně dalších 200-300k.

reagovat
danklapy
19. září 2022, 15:21
1

Jsem jeden z těch, co při koupi ojetiny nekouká na nájezd, ale spíš na celkový technický stav. Golf 4 jsem posílal ve 400 kkm a dodnes, po 4 letech pořád jezdí, A3 3.2 VR6 šla pryč s necelými 300 kkm a aktuální Fobie se sportovním dieslem a 340 kkm bude jezdit, dokud se nepo něco dražšího 5 tisíc, a takových věcí na tom škopku moc není. Někdy jsem až s údivem, jak levný pracovní/wintercar na provoz to je. Spotřeba do pěti, díly za pár stovek, jenom z těch sedaček je člověk zralej po hodině na kosmodisk.

reagovat
eLzyx
21. září 2022, 14:39
0

Nejvíce ojeté auto, které jsem poslal do šrotu byl Opel Astra F 1.6 55kW, najeto asi 380 podle tacho, ale kdo ví kolikrát stočeno. Do šrotu šlo, protože to nikdo nechtěl a než to dávat někomu za 10t Kč a pak mít starosti ...

Co se týče aktuálních aut, které používám. Tesla model S - teoreticky by měla vydržet 500t km. Pak už odchází baterie i motory. Holt starý model, novější jsou už projektovány na 1M mil.
A pak mám ještě staré Volvo S60 1. generace, najeto 195t km. No, to se mnou asi zůstane dokud bude co do toho lejt. Auto sice nepotřebuji, ale mám ho 12 let, nějak se mi nechce ho zbavovat.
A nejvíce ojeté auto mám asi Volvo 850 T-5R, tuším že 420t km. Už jsem s tím dlouho nejel.
Možná je více ojetá VW T2, ale ... kdo ví. Ta už má asi 5. motor.

reagovat
Ne
NegusTheGreat
23. září 2022, 09:52
0

To jenda200: Pokud jde o celoroční pneu, dost dlouho jsem jim nevěřil, ale pak jsem jednou (shodou okolností v lednu) měl půjčený Chevrolet Lacetti (ročník cca 2005) na celoročních Goodyear Vector 4Seasons Gen2 (rozměr už si nepamatuji) a za 2 týdny s ním najezdil cca 2 tis. km, převážně dálnice a okresky na Vysočině - úplně v pohodě. Od té doby svá auta provozuji výhradně na celoročních pneu, konkrétní zkušenosti mám:
1) Michelin CrossClimate +, 215/60R16 na Superbu 1.5TSI DSG: Všechno jsem vyjel, všechno jsem ubrzdil, úžasně dlouhá životnost, po 88 tis. km za 2 roky mají stále 4mm vzorek, teď při servisní prohlídce v 90 tis. místo nich nazuji Michelin CrossClimate2
2) Nokian Weatherproof, 205/55R16 na Focusu 1.6 TiVCT: To bych označil v podstatě za výbornou zimní pneumatiku, která ani v červencových vedrech nemizí před očima a nemaže se, po 30 tis. km stále 6mm vzorku, takže životnost taky asi nebude špatná. Jediná drobná výtka - hluk.
3) Pirelli Cinturato AllSeason SF2, 205/55R16 na Scale 1.0 TSI DSG: Zatím najeto jen 12 tisíc (od ledna) a subjektivně zatím srovnatelná s Michelin CrossClimate.

Poslední roky jezdím převážně město / dálnice, pravidelně jezdím na Vysočinu, pár dni v zimě na horách, pár dní dovolené v létě a zatím jsem nepocítil celoroční pneu jako handicap. Takže od zavedených značek (Michelin, Goodyear, Pirelli, Nokian...) bych se toho nebál. Obzvlástě při těch pár dnech zimy za rok co v posledních letech ve střední Evropě máme...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem