tomaass2
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Tomáš Jirka |
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 4.4 rok. |
Poslední aktivita | před 1.3 dny |
Komentářů u článků | 93 |
Pozitivních komentářů u článků | 31 |
Negativních komentářů u článků | 5 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Za mne pokud bez střechy, tak Mercedes. A když čtyřmístný, tak E. Mám radši plátěný střechy, což drahý SL stejně škrtá. Starší kusy jsou i s osmiválcem, mě by v klidu stačil šestihrnek.
LeBaron má neskutečný množství stylu už ve jméně. Co na tom, že odevšad zní kritika. Za ty prachy to je bomba! Janusovi můžeme jen závidět ten boží digitální otáčkoměr z osmdesátek.
-
Komentář upraven 29. 3. 2024, 08:30:15
@Iskar: takovýhle parádní Eldorado se fakt dá pořídit za tři kila? Já vždy myslel, že to jsou káry tak o řád dražší :)
@Michal Lenc: ta střecha vzadu vypadá jako stan a vůbec bych neřekl, že po rozbalení dosáhne až dopředu :D
Naprosto souhlasím s autorem… a bohužel musím říct, že tohle není až výjimečná akce. Trčel jsem loni v Blance směrem k Andělu, protože si tam pár dementů zkoušelo zvuk v tunelu a krátké dragy. V tunelu jsou všude kamery, ale jen na to, abych dostal pokutu já, když tam pojedu 72…
Taky se pod to podepisuju, někteří řidiči Volv jsou excelentně nepředvídatelní, ani ne tak agresivní, jako spíš prostě tupí :D
Ty obsazený AC nabíječky spalováky jsou smutný… ale právně je to úplně v pohodě: ani značka elektroaut, ani kočárku u nákupáku není značkou něco zakazující nebo přikazující, v zásadě je to jen obrázek na asfaltu. Stejně jako jsou mezi námi lidé, co nechají auto u čerpacího stojanu a jdou na záchod a na párek…
Jinak ten poměr spotřeby a velikosti baterky je na to auto fakt bída a vychází vtipně na 1 Kč pořizovací ceny / 1 decimetr dojezdu :D
Taky jsem jako dítě měl žluté Cabrio čtvrté generace jako 1:43. A myslím si, že ta generace, pofacelift s Cobra nárazníky zestárla do krásy. Nebo je to jen nostalgie dětství už :D
Ale ani ta šestá není špatná, to bude dobrá ojetina na budoucí krizi středního věku… I v EU se jich prodalo hodně a LC500 bude drahý… :)
Tohle je feedback co slyším od německých kolegů velmi často - přejetím hranice (pomyslné čáry v mapě) se změní chování… na naší straně máš furt někoho přímo na zadku a když uhneš, tak tě předjíždí rychlostí o 3 km/h vyšší :D
Jsem si dost jist, že Jyrki nemyslel případ za nesnížené viditelnosti. V pondělí jsem jel na otočku do Německa, místy pěkná vánice. Tak čtvrtina aut vzadu nesvítila, včetně některých kamionů (haha profesionálové).
Default mode denního svícení měl dávno být LED pásky vpředu i vzadu, když to značná část populace zjevně není schopna používat.
Pořád nové předpisy (a teď tím nechci říct, že jsou tyto nové špatné), a přitom policie neumí vymáhat ani ty již dávno existující ... Jezdím 13 let, jeden čas jako technik vyšší desítky tisíc km ročně. Počet kontrol policie: 0. Počet setkání s policií (= někde jsem je viděl): párkrát ročně. Mám za ty roky 2 pokuty za rychlost: 1x Rakousko, 1x Itálie, jednou za špatné parkování v Norsku.
Když vezmu, jak funguje provoz třeba v Gruzii, tak jsme na tom ještě hodně dobře, ale možnost eliminace úplných hovad ze silnic je nulová, ožralí/zfetovaní mohou odmítnout test a dostanou jen pokutu, jezdí dál. Když seš bez papírů, tak dostaneš klidně několikátý zákaz řízení, žádný problém. Přetížený kamiony nemůžeme už 20 let vážit, protože nemáme certifikovanou váhu. Odtahovat prasecky zaparkovaný auta z křižovatek, nástupních ploch hasičů, výjezdů nebo blokující MHD nemůžeme, protože to je složité ...
Mnozí prostě zjistili, že se jim nic nestane, když máš prachy nebo správný známý, tak proč by se s nějakou ohleduplností obtěžovali. Občas mi chybí Singapur, kde jsem chvilku pracoval, tam to fungovalo o dost jinak :)
Tak ony všechny možné služby to mají buď jako subscription (placeno pár Eur měsíčně tebou), nebo zadarmo s reklamou (takže jen placeno odjinud), což je možná takový trochu výpalný, ale třeba na mne to dost funguje :D
A ten čtyřválec teda zase skládá ručně jeden technik? Trochu mi to z textu vyplývá a přijde mi to divné :D
Chtěl bych vyzdvihnout fotky - to je fakt paráda od Radka! :)
Asi tady skoro všechno už zaznělo, já bych docela asi přidal do seznamu obecně určitou sortu lidí, co mají pocit, že jejich hovínko voní jinak ... parkují, kde se jim zachce (nástupní plocha hasičské techniky, ZTP místa, výjezdy, chodníky, křižovatky, ...), předpisy dodržují, jak se jim zachce, červená je jen pro ovce, já vlk to přece můžu projet ... a ti se z mojí zkušenosti obvykle vyskytují ve vyžilé německé prémii starší 10 let :D
Ale jinak, abychom nebyli tak negativní po novém roce: obdivuji všechny, co odkáží udržet stará auta v úžasném stavu. Tady u nás třeba jezdí vínový Jaguar XJ již na V značkách, nebo starý Cayenne Turbo ... obojí v dokonalém stavu a vždy naleštěné. U rodičů potkávám pána, ani ne vyloženě starého, dejme tomu 60-70, v naleštěném garážovaném Favoritu Silver Line. A to je mi hrozně sympatické :)
To zní vážně dost špatně … žere to, nejede to, vcelku malý auto za milion, kdovíjaká spolehlivost. Kolega má doma RX-8 na hraní a jako fanoušek Wankelu by si tohle nikdy nekoupil :D
Když vezmu, že s Outlanderem PHEV s 2.0 benzinem s rakví na střeše zvládnu bez dobíjení cestou jet do Alp za 8, tak tohle je fakt bída.
Obojí pátá. Ta V8 měla předek po faceliftu… což taky o stavu vozu leccos vysvětluje … :)
Já jezdil po Pálavě a okolí s 4.0 V6 kabriolet této generace po faceliftu a přišlo mi to právě super :) Nějak později jsem si půjčil 4.6 V8 GT kupé s upraveným výfukem a to byla mrdka jak ze špatnýho filmu…
Někde to je i docela smysluplný.
U nás je to v Kocbeřích a Choustníkově Hradišti - 2 obce přímo na trase z konce D11 do Polska.
Jiný způsob jak Poláky donutit neletět tam jak se jim zachce v podstatě není, a dálnice bude stát snad za 10 let.
Mám v autě asistent čtení dopravních značek - kamera + data z navigace. Myslel jsem si, že je to taková příjemná pojistka na to, když v tom lese značek nějakou přehlédnu, tak mi ji to ukazuje na displeji (pipani je volitelné), ale bohužel teda dost nespolehlivě. Kdyby to pípalo pořád, tak bych asi dost rychle hledal, kde to odpojit. Mezi zdejším osazenstvem jsem nejspíš šnek, ale stejně by mi to lezlo krkem…
Na druhou stranu, asistenti hlídající bezpečnou vzdálenost a nouzové brzdění, kdyby to fungovalo, tak jsem pro všemi deseti, ale na to má vliv můj letošní zážitek.
V létě na dálnici v jižním Švédsku: jedeme v hustém dešti, zhruba 100 km/h. Předjíždím Scanii s návěsem s nějakou ocelovou konstrukcí. V solidní vzdálenosti před námi (kvůli zúžení) vidím brzdovky více aut a blinkry, tak jsem začal zpomalovat, nic prudkého, bylo vidět v zásadě celkem daleko. Stihl jsem říct přítelkyni, že ten kamion nebrzdí, když už mi přišlo že by fakt měl. Vletěl ve svých zhruba 90 km/h do té stojící kolony, přitom měl třeba 10 vteřin času na reakci. Schytalo to 5 osobáků a 2 karavany. Dodneška si vybavím, jak jsme otvírali dveře toho posledního auta, co to chytlo naplno, pak čekali na hasiče, záchranky, vrtulník…
Vypadá to jako zepředu kudlanka nábožná :)
Ještě mne tak napadlo přidat, že kamarád, který jezdí velmi podobně jako já, koupil také octávku, ale 1.5 TSI s manuálem a má vypočítáno 6,4. Obě ukazuji na displeji zhruba půl litru dolů.
Když jsem tu jeho řídil do Alp, tak je to tak tichý, že proti svojí naftě jsem se na křižovatkách musel koukat na otáčkoměr, zda to start&stop vypnul nebo ne :D
To už bych asi chodil kolem auta a koukal, jestli to z něj někde neteče zase ven :D Přesně tohle jsme zažili s A6 C7 Allroad s příplatkovou větší nádrží, když mu jí táta půjčil.
Přesně tak, kombinace vstřikování už není. A dokonce ani nebyla všude, myslím, že jen na 140 a 162kW variantě.
Kamarád s Passatem Variant 2.0 TSI jezdí kolem 8, já s 2.0 TDI 110 kW mám na octávce vypočítáno 5,6. Záleží, kolik ročně najedeš, protože ten benzin jede pocitově lépe a bez hluku a vibrací :)
To je snad poprvé, co vidím spotřebu v testu nižší než udávánou :)
Já mám škodovky v zásadě rád, vadí mi na nich jen ta česká aura, kdy vám někteří budou úplně klidně tvrdit, že Sup patří do vyšší až luxusní třídy…
Už jsem si ho na sauto dal do oblíbených :D
Každopádně u nás se dnes večer normálně venku v modré zóně objevilo stříbrné kupé! :)
Díky tomuhle stroji jsem “pochopil”, k čemu jsou takzvané “spořící obálky” u ČSOB :) Snad jich Lexus prodá dost, aby na nás jednou zbyly jako ojetiny… :)
Teď cestou z oběda jsem ji potkal u nás na parkovišti, částečně na invalidech… no naživo ve světlé barvě je to ještě hnusnější než tady na fotkách :D
Ford uměl elektrický pohon preferovat dle lokace, když to na Transitu testoval. S tím bych byl asi v pohodě.
Ale když to vidím u nás, že se to kupuje kvůli image a lepšímu firemnímu financování a zásuvku to uvidí jen málokdy (protože kdo by to nabízel doma za svoje, to chápu), tak je to vyloženě kontraproduktivní.
PHEV má smysl na velmi specifický účel a když ho majitel “chce” a hodlá tak používat, a na to fakt výhody EL značky nepotřebuje :)
No jo, ale součástí balíčku máš taky samolepkový karbon, reproduktorovou V8, pár sportovních plastů, kola o ideálním rozměru pro zvýšení tvrdosti a hluku … :D
Arogance by si zasloužila odměňovat všude, ale nesmí se to :)
Platím za asi dvojku garážové stání, abych neměl auto ojebaný z modrý zóny, kam se to každej nějak snaží narvat. Vedle mne parkuje E53 AMG kupé a všechno v poho. Na druhé straně asi 65-létá pinda s Aurisem… mám už 8 poměrně hlubokých záseků a pár malých na tom boku. Když jsem ji na to upozorňoval, tak mi vysvětlila, že ta to může to, že parkovací místo je úzký a že bez kamery neprokážu, že je to od ní, a tak to pokračuje dál.
Taky bych jí to nejradši vysvětlil jinak, třeba jako někdo jednomu starýmu GL, co tady v ulici parkuje furt na dementa a najednou mu ušly gumy … nebo když se takhle na Žižkově prasecky parkujícím vozům natíraly kliky psímy hovny… :D
Jak auta tak paliva jsou dnes v porovnání s platy levný, jenom furt všichni brečí… Viz https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/?imakroGraphFrom=1.1.1990
Takže v době, kdy šla na trh Fabia v roce 2001: průměrná mzda 15 k (medián samozřejmě nižší). Základ 260 a úžasná 1.9 TDI 74 kW 479 tKč. (Zdroj: https://www.auto.cz/skoda-fabia-je-skoro-plnoleta-uz-v-roce-2000-mohla-stat-temer-pul-milionu-107492).
Dnešní průměr platu skoro trojnásobný. Jako taky mne štve, když vidím ceny v supermarketu nebo nafty v Norsku nižší než tady, ale to je tím, jak se zhoupl kurz. Ale že byty ve Stavangeru budou na úrovni cen okresních měst v ČR, to jsem nečekal … to je jediný, co mi tady přijde fakt drahý :)
Hele třeba Norsko … pokuty taky solidní, ale na většině silnic značka “za 200 m bude 50” a pak další značka “50” a tam už fakt platí. A ne schovaný za keřem, ale na obou stranách silnice a pěkně vidět. Znějící krajnice i v úplný řiťce, prostě tak aby ti to pomohlo a hned je tam větší pohoda.
Díky svoji práci jsem toho nejezdil po různých destinacích docela dost a normálně bych byl pro, kdyby auta z půjčoven měly nějaký označení, protože třeba v Austrálii jsem ze sebe během prvních několika dní udělal několikrát blba v protisměru (kruháky, parkoviště, obzvlášť v noci bez provozu hrozný problém). Myslím, že i takhle na ostrovech by to místní ocenili :) Ale já zas třeba nemám problém s tím, abych někde zpomalil a za sebou vzniklou “kolonu” místních pustil, když to tam neznám a kochám se. Mýmu egu to vůbec neva :D
Tyjo, škoda ho a hodně štěstí s pojišťovnou … kamarádovi oddělal opečovávanou 328 E36 stařík v Dacii Sandero, co si asi popletl pedály a ohnul mu to jak banán a vzal ještě několik aut s sebou než skončil na střeše. Pojišťovna řekla, že hodnota auta je 35 :D
Zrovna to Z se sem oficiálně nedostane proto, že se to Nissanu nevyplatí homologovat pro “těch pár prodaných kusů”, ne?
Souhlasím se všemi body od Violy a přidal bych ještě dva: všechno musí být svalnaté, sportovní a agresivní … falešné 4 výfuky, difuzory na okrasu, samolepkový karbon, zaslepené nasávací otvory a kupa dalšího.
2. co nejhlasitější = fakt sporťák a bez toho to nejde. To je pro celé okolí tak otravné … a přitom to většině populace říká akorát o nějakém problému majitele.
Podobný zážitek mám z Tenerife s Gran Canarie - tam byla taky taková pohoda na silnicích... Protože nebylo kam spěchat a bylo to stejně všechno tak úzký, že to bylo jedno :D
Proti tomu to Rusko u tebe, u mne Gruzie … tam jsem se reálně bál o život a kdybych tam jel znova, beru taxik a dam mu dvojnásobek za to, že pojede pomalu tyjo.
Představte si policisty jako členy velké společnosti (korporátu). Mají to dělat dobře nebo splnit zadanou tabulku? Zhruba v tom si já představuju jeden z problémů…
Agresivní psychopaty (vynucující si místo k předjíždění, kašlající na semafory či pruhy apod…) je dost těžký odhalovat (pomáhají v tom kamery a budou drony), ale subjektivně mi přijde, že jich je méně než kdysi, hlavně díky rostoucí dálniční síti, po které se vcelku dá přesouvat k čili rozumnou rychlostí.
Další věcí je, že mezi řidiči jsou tací, co mají zákazů hned několik a stejně se jim jezdí vesele dál, protože jim hrozí jen další zákaz.
A to, že naše komunikace jsou mnohdy paskvily a pasti, to tomu taky přidá. :D
Ale zas když si vzpomenu na Gruzii nebo Indonésii, tak je tady pohoda jazz … :)
A kdyby takováhle volovina šla vypnout by default v daném režimu… točilo mne to i u 2.0 TSI boleslavského RS, co produkuje zvuk asi nějaké V8 či co. Tohle už ani není na úrovni silikonů, nýbrž trička se zašitým plastovým výliskem požadovaného tvaru (velikosti) … :D
Já to taky nemám měřené z jedné nádrže. Přijde mi to takové nějaké zase zvláštní… jestli si náhodou zase nelžeme všichni do vlastní kapsy :)
Já mám dlouhodobě na svojí (a teď to tady za vlastnictví toho stroje asi docela schytám, ale mám ho docela rád) na displeji 5.0 - 5.2 a výpočtem 5.6 - 5.7, 2.0 TDI DSG bez 4x4 a bez AdBlue (110 kW Euro6 2017 byla ještě bez, což nevím zda je dobře nebo není).
Ty novější služební s manuálem mnohdy ukazují lehce nad 4, ale že bych tomu podle dotankování mohl věřit, to fakt ne.
Zajímalo by mne, jak se na to tváři dlouholetí zákazníci VW (golfu, passatu) - jedni z nejkonzervativnějších na trhu vůbec, kteří jako jeden z kladů vždy měli to, že se mezigeneračně auta moc nemění. Arteon má jinak na můj vkus až docela dost věcí, hlavně v interiéru :)
Přiznám se, že je mi CX-60 (a Mazda obecně díky interiérům) docela sympatická… ale tu cukání - je to horší jako starší DSG (ta malá DQ200)
A nevíte, jak jsou na tom po všech těch “pomluvách” Mazdy se rzí? Tady v Krkonoších se zda, že po deseti letech je zrezlý úplně všechno na vyvaření, snad jen passaty b5 přežijí o něco déle :D
Poslední komentáře
- Tosh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
A kolik by tak mělo žrát auto, které váží 2,3 tuny a má 300 koní? - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tá spotreba je...hrozná. Dizajnovo to auto naozaj nestarne,... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vymýšlím i tak a to poháry žádný nejsou:D - high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů