
vaard3n
Jméno | Tomáš Jirka |
---|---|
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 3.3 rok. |
Poslední aktivita | před 2.7 dny |
Komentářů u článků | 42 |
Pozitivních komentářů u článků | 12 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Krásný to je, to se musí nechat, ale ty levnější kusy z Pobaltí, Běloruska a Polska … to nechceš :)
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mercedes-Benz-CLS-55-AMG-IWC-Edition-1-OF-55,/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:17200_150_/pg:vipcar/359878598.html
Já se vzhledem CLS 450 v takové temné šedivo hnědé potěším každý den. Parkují to u nás v ulici na modré zóně normálně venku. Vedle mne v garáži je E53 kupé, kousek vedle 2 Levante… naprostou většinu těchto aut nikde jinde nevidím :)
Možná to není nejřidičtější volba auta, ale já bych ho v garáži jako rodinný vůz měl velice rád. Radši v té khaki-zelené, ale tahle měděná je taky parádní.
V jiných recenzích se hodně zmiňovaly zvláštní kliky dveří, jak jste je viděli vy? Díky.
Japonci si mnoho zajímavých kusů nechali jenom pro sebe. Koupil “bych” si kdejaký ze sedanů a Land Cruiserů z odkazu níže, takže se nedivím, že to sem ani nevozili … :)
https://www.drivermotorsports.com/inventory
Já mám moc rad design šedesátek obecně, a pak Ferrari devadesátek (355, 456). Lexus LS po faceliftu nebo předchozí Třídu S. A3 a TT kolem roku 2015 byly taky moc hezký s těmi kulatými výdechy.
Dnes se mi líbí Hondy a Mazdy, a kupodivu končící Sup. Ty široký displeje nových BMW mi přijdou hrozně ošklivý… Mě se jen tak někdo nezavděčí :)
Přiznám se, že se mi to líbí. Rodinný vůz, co umí pořádně otevřít zadní dveře, interiér vypadá vyloženě dobře a podle testu je to víc pohodlný než “sportovní”.
Akorát ta spotřeba mi přijde fakt dost. A taky jsem měl za to, že ePower chce Nissan stavět na to, že to běžné denní ježdění odjezdí čistě na baterku (třeba 10-15 kWh jako phevy), a spalovák jen delší trasy (u rodin typicky víkendy). Takhle běží v podstatě pořád. Já si to představoval jako phev, akorát bez spojení ICE s koly, takže bez převodovky a dalších věci. Taková plug-in lokomotiva :)
Za mne je to asi nejhezčí škodovka současnosti. Jezdil jsem pár měsíců s 1.0 tsi s manuálem a byl jsem překvapený, jaký posun (pohodlí, jízdní projev, výbava) to auto udělalo od první generace, co mi půjčoval děda jako čerstvém řidiči. Ale ta cenovka je hustá, to už není tak daleko k podobně výkonnému autu s “automatem” v elektrice.
Měl jsem z XJ nový generace před lety úplně stejný pocit… inovace, že je to displej, a zobrazí to ty starý budíky. Zajímavé… :)
Přitom se stačí podívat do NFS Underground II, kolik různých variant zobrazení tam je. Když už teda displej, tak využít barevné kreace jako s podsvicenim, za který si evidentně mnoho lidí rádo připlatí.
S digitální kapličkou nemám problém, ta kombinace s navigací od Audi je skvělá (v R8 úplně boží).
Jedna věc je, zda průměr registrovaných vozů je opravdu to číslo, co sledovat, už komentující přede mnou to zmiňují, druhá věc je technický stav.
Dlouhodobě mám pocit, že se v Čechách neumíme o nic starat a že podle toho vypadají domy, auta… plechovek, kde koberečky kryjí výhled rovnou na asfalt a nafťáků, co po přidání plynu mizí v oblaku kouře jak služebák Jamese Bonda, je tady na můj vkus nějak moc.
Za mne není řešením další euro norma, ale daleko striktnější stk.
Zažil jsem jízdu maršrutkou po Gruzii a zařadil to do top10 nejnebezpečnějších věcí, co jsem kdy udělal. V horách silnice nejsou, jede se vyjetou polňačkou po úbočí, co se sype v Merglu 310, rychlost nebo pruhy níže v údolích na asfaltu nikdo neřeší… řidič magor a okolo další tisíce takových. I v Etiopii to bylo lepší, i tam mají větší úctu k zachování života než v zemích sssr.
Zní to socialisticky, ale já jsem pro podporu MHD až skoro do zadarmo. Ve velkých městech to jinak nejde, a jestli to dostane ze silnic část úplných vraků, nebo lidi, co řídit nechtějí, ale musí, tak to za to, podle mne stojí.
A ano, sám do práce jezdím vlakem, protože autem čas ušetřím jedině před 6 ráno a po 7 večer kvůli provozu, a na to jsem líný vstávat :)
Přesně tak, N a GR vidím dost, Stingera matně pátrám v paměti, zda už jsem naživo viděl. Ty první dvě jsou po 1 ks dokonce u nás v ulici a malinko mne ten kravál, co dělají, už sere … :D Bude z něj třeba jednou ceněný veterán.
Cicar rozhodně doporučuju já i moje okolí - dobrý ceny, moc to neřeší, auta v dobrém stavu.
Taky jsem na něco lepšího na svezení koukal už 2x. Ale vždy nakonec bral střechu, abych si nespálil čelo :)
Na svezení mimochodem nejlepší Tenerife - ta horská silnice kolem Teide má dokonalý asfalt a luxusní výhledy. Na GC je asfalt i na moje poměry dost drsný :)
Mimochodem, ta výše zmiňovaná Riva, je dokonce v čechách na prodej a vypadá dobře: https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/500/172379827
Já třeba potřebuju Holden Ute SS a Efijy. :)
A taky bych fakt chtěl elektrický Mini nebo Fiat 500 ... je to divný, ale fakt bych to chtěl. Se starou 500 už jsem jezdil v hybridu ... a byl to krám. A stejně si příště v Itálii půjčím Pandu a budu z toho mít stejný dojem, ale prostě ty káry mám rád :)



Já bych nezatracoval všechny asistenty v žádném případě - ABS, ESP, TCS, bez toho si auto už nějak neumím představit. Když jsem naposled řídil silnější zadokolku bez toho, tak to skončilo dost neslavně :D
Mrtvý úhel jako info v zrcátkách? Super věc. Hlídání zadních rohů při vycouvávání z parkovacího místa taky.
Adaptivní termpomat, se kterým se váže i info o bezpečné vzdálenosti - taky fajn. Ten bych klidně v autě mít mohl (mám jenom klasický).
Lane assist na dálnici - paráda, ale ať to jde mimo ni vypnout nějak jednoduše. U nás v Sudetech věci jako čáry na silnici moc neřešíme (myšleno: nemáme). Mám to na volantu na 2 kliky a jsem spokojen.
Mám ale špatnou zkušenost právě s nouzový brzděním a s automatickým přepínáním světel - umí se to "leknout" reflexní značky a zhasnout. Matrix LEDy třeba nových octávek reagují občas pozdě, nebo divně. To mne docela přijde jako neodladěná blbost, která musela být při testech vidět. Ale jinak třeba jejich natáčení - jak jsme mohli jezdit bez toho?
Přesto všechno bych ale řekl, že pro běžného řidiče, nebo ty horší piloty, jsou všechny asistenty výhoda, obzvlášť lane assist... :)
Včera jsem je Boltem: Lexus ES300h (čtyřletý?) s nájezdem přes 300 000 a pan řidič říkal, že celou dobu žádný problém a spotřeba kolem 6 litrů. To mi taky přišlo dost dobrý.
Já dávám 2x ročně tvrdý vosk s kompletním čištěním a jinak zhruba 1x měsíčně wapka a tamní "vosk". Ale kapotu mám zblízka teda pěkně pošramocenou už, nějaký větší šutr ten vosk prostě nezastaví. Ale mám super zkušenost, že když jsem ve tmě trefil větev a viděl rýhu přes celý bok, stačilo sundat vosk a dát nový a v laku není nic :)
Co se týče podvozku, motoru, převodovky, souhlasím, interiér, do kterého se nenasedá 10x denně, ale jenom jednou a vystupuje v Německu taky. Ale karoserie? Já to svoje provozuji převážně po dálnicích a ten čumák vypadá i přes vosky hrozně zblízka :(
Hele existují takoví lidé, ale je to hrozně výjimečný. Kamarádův táta má a6 allroad 2.7 tdi od novoty, rok 2009, dnes najeto zhruba 250, a to auto nemá ani škrábance. Po něm bych to klidně koupil, ale on nemá důvod kupovat nový, tomu autu nic není a na ježdění do města mají Beetla :D
Mám úplně stejnou zkušenost... A tak mám od firmy Octavku 2.0 TDI DSG a zatím teda jenom 160 najeto, ale předpokládám, že do 10 let a 300 tkm to bude jenom standardní pečlivý servis. Dokonce jsem se s tou převodovkou docela i sžil, cukne velmi výjimečně. To se mi u malého 7dsg nikdy nepovedlo.
Jenom nabízím hezky nafocený to, na co sheogh ptal. Já u těchto strojů mám pocit, že pro kohokoliv, kdo nemá aspoň dvě kila měsíčně, je to pěkná past, kde je jen otázka měsíců, než sklapne. Ale to ta o třídu níž posazená 550i taky...
Na českých dashcamech mi přijde, že jde o hon za senzací – mnozí si pro ten konflikt, vytroubení, vyloženě jdou. Ale část tam teda jsou taky šílenosti (ty dva kamiony v protisměru u Benešova na třípruzích, to si dodneška pamatuju ten záběr, to bych zažít fakt nechtěl), to se musí nechat.
Obecně mi přijde, že ohleduplnost funguje, když není provoz (cíleně jezdím v mimošpičkové časy), jakmile je, začne nervozita a někdo udělá chybu, někdo ho za to vyškolí, protože byl omezen … a už se to veze. Za volantem je potřeba to ego zahodit. A druhá věc: v zemích, kde jsou dálnice a dá se přesouvat se rychle, tak se na ostatních silnicích provoz zklidní, protože ten čas už se nahnal na dálnici a na tý okresce minuta už fakt roli nehraje. Ale toho my se tady asi nedožijem :(
Ad cyklisti: blbec na kole dokáže řidiče omezit. Blbec/ignorant za volantem cyklistu umí nejen omezit, ale taky dost zásadně ohrozit, čehož někteří snad dokonce využívají.
Také mám pocit, že všechno musí být dynamické, svalnaté, sportovní (= prskat do výfuku),, dobrodružné, ale tak nějak kvůli optimalizaci výrobních nákladů všechno v jednom :)
Taky už se mi to povedlo... Kamion v protisměru mi to vrátil asi 10 reflektory, že jsem chvíli nic moc neviděl ????????
V prvé řadě bych řekl, že tak 99 % lidí, pokud se nejede ve špičce, kdy jsou lidé nervózní, je úplně v pohodě. Ale jinak si tady pár bodů také přisadím :)
S autovandalismem naprosto souhlasím (na ťukance dveřma jsem alergický skoro jako Vaculík), s lepením ještě víc (není tomu tak dávno, co se na mne lepil ve zúžení na D11, kde to bylo rozděleno na 2+1+1 koumák v Kokoďáku, když jsme jeli 83-85 s několika auty za autobusem ... vyložil jsem si ty dálkáče jako upozornění, že nedodržuji předepsanou 80 v daném místě a jel až do konce přesně dle předpisů. Ale upřímně fakt nevím, co po mne chtěla, když mám na jedné straně svodidla, na druhé výkop, a před sebou autobus), naschvály, ale neviděl jsem tady zmíněno:
- Dálniční předjíždění rychlostí o 2 km/h vyšší než předjížděné auto - ne, nemluvím o kamionech. Mluvím o osobních autech, kde vás někdo začne předjíždět a zavře vás třeba právě za kamionem, protože on tam má tempomat a vůbec nepřemýšlí, co se děje kolem. Předjíždět se přece dá i tak, že trochu šlápnu na plyn krucinál!
- Parkování na dementa ... panička u nás v ulici potřebuje zaparkovat svoje ze všech stran otřískané (asi patnáctileté) GLS, do kterého se svými rozměry sotva vejde, tak to občas hodí kam se jí zachce, kde je místo. Jedno z těch míst je třeba vymalovaný takovou záhandou žlutou barvou a jsou u něj vrata = výjezd z našich 80-místných garáží (3 bytovky), takže tam bývá volno.
Součástí problému mi ale přijde, že naše silnice jsou stavěny mnohdy záludně, bez možnosti odpustit chybu. Když jsem v Rakousku, všechno je přehledný, dobře značený, široká krajnice i na okreskách, stavěno na plynulost, na širších kilo, na užších 70-80. Není to tam dokonalé, ale zase jsou o krok před námi. Tady dokážou překvapit občas i mne :D A když se do toho přidá to, že se tady postaví obchvat, u něj pak jsou levný pozemky, lidi si tam postaví ty svoje katalogový baráčky a začnou mručet, že je obchvat omezuje, že chtějí protihlukovku a později že tam chtějí přechod a 50 ...
Vypadá to fakt dobře vzhledově, zajímalo by mne srovnání s levnějším XCeedem, který působí jako podobná kategorie.
Mám jich ve svém okolí několik a musím s tebou souhlasit. Jel jsem v tom jednou trasu Krkonoše - Brno a dodnes se mi z té vzpomínky dělá skoro vyrážka. Na moje převážně dálniční ježdění to není ani omylem ... ano, mám 2.0 TDI, taky to má k ideálu daleko.
Jenže většina majitelů s tím jezdí kolem komína, nad 80 v podstatě nikdy (ono to už pak v podstatě ani neakceleruje s tou 1.6), z domu na chatu, nebo za rodinou po okrese, max po kraji, a na to mraky asistentů a tempomat nepotřebuješ. U nás v sudetech fakt spíš oceníš to, že po tý parodii na asfalt to jede vcelku pohodlně, tam kde asfalt není / v zimě se nesolí, se ta čtyřkolka ukazuje taky jako dost sebevědomá, a při nájezdu do 10 tkm ročně to dost možná mnohé majitele i přežije.
Chápu to daleko víc jak to GLA za trojnásobek (a upřímně proti němu takovej XCeed by imho taky vyhrál). Tohle je pro mnoho soukromníků doslova výborný stroj, kterýmu se nic z Boleslavi nemůže rovnat, a účel to plní vyloženě na výbornou.
Jsem si dost jistý, že motor není vznětový, ale zážehový, a ty fotky jsou v porovnání s ostatními fakt mizerný... To je mobilem s ohmatanou čočkou, ne?
Moje zkušenost s Toyotou (Prius) je obdobná... Dělá to přesně to, co má, a moc to nežere. Racionální volbou je to bezva auto... Ale vyjma přísné racionality tam nevidím nic, proč bych to kupoval. Nic, co bych si řekl "to je super to fakt chci ". Ale možná je to fakt ten důvod, proč Toyota prodá miliony aut ročně :)
Blikání na chodce mi přijde lepší než ruka, protože to zahlédnu i periferně, na tu ruku za předním, obvykle dost lesklým, předním sklem, musím přímo koukat. V noci samozřejmost.
Děkování blinkry je fajn, akorát se u toho v osobáku musí člověk natáhnout obvykle někam na středový panel, kamioňácký trojblik mi přijde lepší. Ale dělám to, osobně mi to taky zlepší den, když někdo poděkuje, nebo se omluví za blbost (obecně jsem toho názoru, že k nehodě je potřeba 2+ blbosti nebo 2+ blbce, a sám jsem kolikrát udělal za volantem pěkné voloviny, kde mne zachránilo, že přemýšlel někdo jiný).
Dálkovýma je fajn dát vědět i napojujícím se vozidlům právě po stylu kamionů = vím o tobě, můžeš. V Kanadě jsem tím truckera asi překvapil, děkoval rukou z okénka ještě když jsem ho předjížděl. Osobáky tohle moc nechápou ... 1x pohoda můžeš, 2x co blbneš!?
Jako cyklista někdy mávnutím ruky ukazuji, zda mne může nebo nemůže auto předjet ... ale vzhledem ke stavu silnic, hustotě provozu, a smradu dieslů, jsem na to víceméně rezignoval a po silnicích, kde hrozí provoz, se prostě nepohybuji :)
Na dálnici, když mám na zadku nalepeného důležitého spěchajícího vola s dálkovýma, pouštím mlhovku = vím o tobě, neser. Ale asi to nechápou :D :D :D
Tuhle 9-5 s Jagem XK považuji za nejkrásnější auta poslední doby vůbec. Ale zájem o ně mezi lidmi nebyl, tak už nejsou... Naše fňukání automobilku neuživí :)
Já se hrozně vztekal s lane assistem ve Scale poslední dobou - na našich úzkých okreskách mne to pořád tahalo za volant a klidně tlačilo ven ze silnice...
Před pár lety mne vyděsil s protikoliznim asistentem na dálnici v zatáčce Prius - zmerčil kamion a "už se nezamyslel", že já jsem v jiném pruhu a silnice zatáčí. Když to sešláplo brzdy tak jsem se zděsil, že se něco mechanicky poškodilo, vůbec mi nedošlo, že by to mohlo být chtěné chování...
Já chci buď plnou autonomii, nebo řídit já... Tohle není mezi je nebezpečná kravina.
Taky jsem nad tím uvažoval - ale obávám se, že ten, co kupuje e36 ve stavu vraku, by ti nedal ani kilčo za pronájem místa, protože je to předražený :D
@Honza: taky bych se měl dokopat začít tyhle zážitky psát ... jak otočit Mustanga v 55 km/h (černej sporťák mimo silnici a holka na spolujezdci je epesní "debil moment"), nebo jak jsem se vsadil, že to dám z Krkonoš v zimě do Prahy Leafem (a jak jsem na základě toho vymyslel tím stejným vozem roadtrip jižním Švédskem) :D
Na tento článek jsem docela čekal :)
Sám jsem si s auty užil chtěně (třeba X1 a 435xd na začátku zimy v Krušných byla úžasná) i nechtěně (nečekal jsem sníh v květnu s půjčeným Mustangem na sjetých gumách) spousty "zábavy" ... ale:
- Jezdím za rodiči do jedněch z našich hor a když slyším řev třicetiletých pleček z parkoviště v údolí, tak mne to taky pěkně točí (a to mám do věku nerudného důchodce dost daleko a rodiče také), nehledě na to, že se pak prohání i na okreskách a ne každému okšiltovanému borci je známe výše zmíněné rčení "kam nevidím, nejedu jak debil ať už čumákem nebo bokem". :)
- Zajímal by mne názor autíčkářů na to, když už vám to s autem někde nevyjde a něco poničíte (ani to nemusí být něco hodnotného, řekněme třeba dřevený plot), nechali byste na sebe kontakt a případně škodu zaplatili? Mě to přijde normální, leč jsem si i ve svém okolí všiml, že stačí posbírat svoje díly a odjet. Mirek Dušín nejsem, ale tohle mi správný nepřijde :D
To já to rád vyzkouším, je to myšleno trochu v nadsázce a neodeslal se smajlík :)
Rokem výroby bych měl pařit ke generaci těch, co mají místo levačky iPad... Ale interiér nového Golfu, kde i světla jsou na "dotyk" mi přijde 1. ošklivý a 2. použitelností krok zpět - aspoň základní věci chci najít po hmatu! Zvlášť světla, předpokládám, budu hledat za snížené viditelnosti a nebudu se chtít "ukliknout", nebo se to objeví jako hláška a na displeji a budu muset volbu potvrdit? ????
Digitální kapličky jsou pro mne jednou z nejméně pochopitelných věcí v současných autech... Mám klasické budíky, náhradím je super skvělým moderním displejem, a zobrazím tam úplně to samý, to přece lidi chtěj!
Tím úplně popřu výhody displeje a mám prostě zase budíky, co akorát navíc svítí. Pecka! :D
Kamarád si v pátek koupil roční oct3 Style+. Má tam barevně nastavitelný podsvícení interiéru (samo sebou už tam má růžovou)... Blbost, ale je rád, že si to může nastavit a mít "individuální" octavku.
Zvuk něco mezi HD a Trabantem musí být super ☺️ Jak rychle se to z dvouválcového režimu probudí? Karoq od C4W mne kdysi trochu potrápil, když jsem chtěl rychle zmizet z křižovatky na oranžovou... Trvalo mu to možná 2s.
Kamarádky táta míval XC70 3.2 AWD když jste měla ty krásný budíky z leštěný oceli (před FL model, možná tak 2008)... Párkrát jsem se v tom vezl jako pasažér. Fakt nádherný auto... :)
Od loňska má naftovou V90XC, v obdobné jsem se já vozil pár dní ve Švédsku. Oba se shodneme, že tohle auto na tu předchozí starou sedmdesátu nemá. Bohužel, velký displej to nezachrání, to z toho auta neudělá Volvo.
Přesně takové chování si pamatuji z BMW 225xe a říkal jsem si, že je to v porovnání s Outlanderem PHEV úplně naprd.
Zvlášť hybrid by měl prostě fungovat a běžnému uživateli život nijak nekomplikovat. Jinak to bude dražší + otravné.
Poslední komentáře
- Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat.... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková... - briza, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Záruka? - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No já teda popojížděčky po městě s N52 pod 11 neměl ... - HeavySmoker, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Nie je lepší dôkaz že interiér sa na Grecale podobá až príliš,... - Sato, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Z venku pekné aj ked na povodné grandturismo to nemá, a z vnútra... - Bernard L., Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává,... - Mechanik, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí.... - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ta R6 bude docela žravá ve městě. Zas je pravda že oproti... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce,... - kotzitzaq, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval... - sheogh, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Po tydnu s VW T-Cross ti prijde skoro kazdy jiny auto dobry 😆 - MMM, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Nevystačí
Poslední inzeráty
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
2003 rok výroby
206 koní výkon
3 934 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů