
vaard3n
Jméno | Tomáš Jirka |
---|---|
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 4.0 rok. |
Poslední aktivita | před 2.0 hod. |
Komentářů u článků | 74 |
Pozitivních komentářů u článků | 25 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Obojí pátá. Ta V8 měla předek po faceliftu… což taky o stavu vozu leccos vysvětluje … :)
Já jezdil po Pálavě a okolí s 4.0 V6 kabriolet této generace po faceliftu a přišlo mi to právě super :) Nějak později jsem si půjčil 4.6 V8 GT kupé s upraveným výfukem a to byla mrdka jak ze špatnýho filmu…
Někde to je i docela smysluplný.
U nás je to v Kocbeřích a Choustníkově Hradišti - 2 obce přímo na trase z konce D11 do Polska.
Jiný způsob jak Poláky donutit neletět tam jak se jim zachce v podstatě není, a dálnice bude stát snad za 10 let.
Mám v autě asistent čtení dopravních značek - kamera + data z navigace. Myslel jsem si, že je to taková příjemná pojistka na to, když v tom lese značek nějakou přehlédnu, tak mi ji to ukazuje na displeji (pipani je volitelné), ale bohužel teda dost nespolehlivě. Kdyby to pípalo pořád, tak bych asi dost rychle hledal, kde to odpojit. Mezi zdejším osazenstvem jsem nejspíš šnek, ale stejně by mi to lezlo krkem…
Na druhou stranu, asistenti hlídající bezpečnou vzdálenost a nouzové brzdění, kdyby to fungovalo, tak jsem pro všemi deseti, ale na to má vliv můj letošní zážitek.
V létě na dálnici v jižním Švédsku: jedeme v hustém dešti, zhruba 100 km/h. Předjíždím Scanii s návěsem s nějakou ocelovou konstrukcí. V solidní vzdálenosti před námi (kvůli zúžení) vidím brzdovky více aut a blinkry, tak jsem začal zpomalovat, nic prudkého, bylo vidět v zásadě celkem daleko. Stihl jsem říct přítelkyni, že ten kamion nebrzdí, když už mi přišlo že by fakt měl. Vletěl ve svých zhruba 90 km/h do té stojící kolony, přitom měl třeba 10 vteřin času na reakci. Schytalo to 5 osobáků a 2 karavany. Dodneška si vybavím, jak jsme otvírali dveře toho posledního auta, co to chytlo naplno, pak čekali na hasiče, záchranky, vrtulník…
Vypadá to jako zepředu kudlanka nábožná :)
Ještě mne tak napadlo přidat, že kamarád, který jezdí velmi podobně jako já, koupil také octávku, ale 1.5 TSI s manuálem a má vypočítáno 6,4. Obě ukazuji na displeji zhruba půl litru dolů.
Když jsem tu jeho řídil do Alp, tak je to tak tichý, že proti svojí naftě jsem se na křižovatkách musel koukat na otáčkoměr, zda to start&stop vypnul nebo ne :D
To už bych asi chodil kolem auta a koukal, jestli to z něj někde neteče zase ven :D Přesně tohle jsme zažili s A6 C7 Allroad s příplatkovou větší nádrží, když mu jí táta půjčil.
Přesně tak, kombinace vstřikování už není. A dokonce ani nebyla všude, myslím, že jen na 140 a 162kW variantě.
Kamarád s Passatem Variant 2.0 TSI jezdí kolem 8, já s 2.0 TDI 110 kW mám na octávce vypočítáno 5,6. Záleží, kolik ročně najedeš, protože ten benzin jede pocitově lépe a bez hluku a vibrací :)
To je snad poprvé, co vidím spotřebu v testu nižší než udávánou :)
Já mám škodovky v zásadě rád, vadí mi na nich jen ta česká aura, kdy vám někteří budou úplně klidně tvrdit, že Sup patří do vyšší až luxusní třídy…
Už jsem si ho na sauto dal do oblíbených :D
Každopádně u nás se dnes večer normálně venku v modré zóně objevilo stříbrné kupé! :)
Díky tomuhle stroji jsem “pochopil”, k čemu jsou takzvané “spořící obálky” u ČSOB :) Snad jich Lexus prodá dost, aby na nás jednou zbyly jako ojetiny… :)
Teď cestou z oběda jsem ji potkal u nás na parkovišti, částečně na invalidech… no naživo ve světlé barvě je to ještě hnusnější než tady na fotkách :D
Ford uměl elektrický pohon preferovat dle lokace, když to na Transitu testoval. S tím bych byl asi v pohodě.
Ale když to vidím u nás, že se to kupuje kvůli image a lepšímu firemnímu financování a zásuvku to uvidí jen málokdy (protože kdo by to nabízel doma za svoje, to chápu), tak je to vyloženě kontraproduktivní.
PHEV má smysl na velmi specifický účel a když ho majitel “chce” a hodlá tak používat, a na to fakt výhody EL značky nepotřebuje :)
No jo, ale součástí balíčku máš taky samolepkový karbon, reproduktorovou V8, pár sportovních plastů, kola o ideálním rozměru pro zvýšení tvrdosti a hluku … :D
Arogance by si zasloužila odměňovat všude, ale nesmí se to :)
Platím za asi dvojku garážové stání, abych neměl auto ojebaný z modrý zóny, kam se to každej nějak snaží narvat. Vedle mne parkuje E53 AMG kupé a všechno v poho. Na druhé straně asi 65-létá pinda s Aurisem… mám už 8 poměrně hlubokých záseků a pár malých na tom boku. Když jsem ji na to upozorňoval, tak mi vysvětlila, že ta to může to, že parkovací místo je úzký a že bez kamery neprokážu, že je to od ní, a tak to pokračuje dál.
Taky bych jí to nejradši vysvětlil jinak, třeba jako někdo jednomu starýmu GL, co tady v ulici parkuje furt na dementa a najednou mu ušly gumy … nebo když se takhle na Žižkově prasecky parkujícím vozům natíraly kliky psímy hovny… :D
Jak auta tak paliva jsou dnes v porovnání s platy levný, jenom furt všichni brečí… Viz https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/?imakroGraphFrom=1.1.1990
Takže v době, kdy šla na trh Fabia v roce 2001: průměrná mzda 15 k (medián samozřejmě nižší). Základ 260 a úžasná 1.9 TDI 74 kW 479 tKč. (Zdroj: https://www.auto.cz/skoda-fabia-je-skoro-plnoleta-uz-v-roce-2000-mohla-stat-temer-pul-milionu-107492).
Dnešní průměr platu skoro trojnásobný. Jako taky mne štve, když vidím ceny v supermarketu nebo nafty v Norsku nižší než tady, ale to je tím, jak se zhoupl kurz. Ale že byty ve Stavangeru budou na úrovni cen okresních měst v ČR, to jsem nečekal … to je jediný, co mi tady přijde fakt drahý :)
Hele třeba Norsko … pokuty taky solidní, ale na většině silnic značka “za 200 m bude 50” a pak další značka “50” a tam už fakt platí. A ne schovaný za keřem, ale na obou stranách silnice a pěkně vidět. Znějící krajnice i v úplný řiťce, prostě tak aby ti to pomohlo a hned je tam větší pohoda.
Díky svoji práci jsem toho nejezdil po různých destinacích docela dost a normálně bych byl pro, kdyby auta z půjčoven měly nějaký označení, protože třeba v Austrálii jsem ze sebe během prvních několika dní udělal několikrát blba v protisměru (kruháky, parkoviště, obzvlášť v noci bez provozu hrozný problém). Myslím, že i takhle na ostrovech by to místní ocenili :) Ale já zas třeba nemám problém s tím, abych někde zpomalil a za sebou vzniklou “kolonu” místních pustil, když to tam neznám a kochám se. Mýmu egu to vůbec neva :D
Tyjo, škoda ho a hodně štěstí s pojišťovnou … kamarádovi oddělal opečovávanou 328 E36 stařík v Dacii Sandero, co si asi popletl pedály a ohnul mu to jak banán a vzal ještě několik aut s sebou než skončil na střeše. Pojišťovna řekla, že hodnota auta je 35 :D
Zrovna to Z se sem oficiálně nedostane proto, že se to Nissanu nevyplatí homologovat pro “těch pár prodaných kusů”, ne?
Souhlasím se všemi body od Violy a přidal bych ještě dva: všechno musí být svalnaté, sportovní a agresivní … falešné 4 výfuky, difuzory na okrasu, samolepkový karbon, zaslepené nasávací otvory a kupa dalšího.
2. co nejhlasitější = fakt sporťák a bez toho to nejde. To je pro celé okolí tak otravné … a přitom to většině populace říká akorát o nějakém problému majitele.
Podobný zážitek mám z Tenerife s Gran Canarie - tam byla taky taková pohoda na silnicích... Protože nebylo kam spěchat a bylo to stejně všechno tak úzký, že to bylo jedno :D
Proti tomu to Rusko u tebe, u mne Gruzie … tam jsem se reálně bál o život a kdybych tam jel znova, beru taxik a dam mu dvojnásobek za to, že pojede pomalu tyjo.
Představte si policisty jako členy velké společnosti (korporátu). Mají to dělat dobře nebo splnit zadanou tabulku? Zhruba v tom si já představuju jeden z problémů…
Agresivní psychopaty (vynucující si místo k předjíždění, kašlající na semafory či pruhy apod…) je dost těžký odhalovat (pomáhají v tom kamery a budou drony), ale subjektivně mi přijde, že jich je méně než kdysi, hlavně díky rostoucí dálniční síti, po které se vcelku dá přesouvat k čili rozumnou rychlostí.
Další věcí je, že mezi řidiči jsou tací, co mají zákazů hned několik a stejně se jim jezdí vesele dál, protože jim hrozí jen další zákaz.
A to, že naše komunikace jsou mnohdy paskvily a pasti, to tomu taky přidá. :D
Ale zas když si vzpomenu na Gruzii nebo Indonésii, tak je tady pohoda jazz … :)
A kdyby takováhle volovina šla vypnout by default v daném režimu… točilo mne to i u 2.0 TSI boleslavského RS, co produkuje zvuk asi nějaké V8 či co. Tohle už ani není na úrovni silikonů, nýbrž trička se zašitým plastovým výliskem požadovaného tvaru (velikosti) … :D
Já to taky nemám měřené z jedné nádrže. Přijde mi to takové nějaké zase zvláštní… jestli si náhodou zase nelžeme všichni do vlastní kapsy :)
Já mám dlouhodobě na svojí (a teď to tady za vlastnictví toho stroje asi docela schytám, ale mám ho docela rád) na displeji 5.0 - 5.2 a výpočtem 5.6 - 5.7, 2.0 TDI DSG bez 4x4 a bez AdBlue (110 kW Euro6 2017 byla ještě bez, což nevím zda je dobře nebo není).
Ty novější služební s manuálem mnohdy ukazují lehce nad 4, ale že bych tomu podle dotankování mohl věřit, to fakt ne.
Zajímalo by mne, jak se na to tváři dlouholetí zákazníci VW (golfu, passatu) - jedni z nejkonzervativnějších na trhu vůbec, kteří jako jeden z kladů vždy měli to, že se mezigeneračně auta moc nemění. Arteon má jinak na můj vkus až docela dost věcí, hlavně v interiéru :)
Přiznám se, že je mi CX-60 (a Mazda obecně díky interiérům) docela sympatická… ale tu cukání - je to horší jako starší DSG (ta malá DQ200)
A nevíte, jak jsou na tom po všech těch “pomluvách” Mazdy se rzí? Tady v Krkonoších se zda, že po deseti letech je zrezlý úplně všechno na vyvaření, snad jen passaty b5 přežijí o něco déle :D
Nemůžu si pomoct, ale “kvalita zpracování a materiály”, když vidím ty sedačky nebo detail kapličky a displejů okolo s tím klavírně plastovým lemem mi teda na mysl úplně nenaskakuje. Prostě za 1,25 milionu mi to přijde hrozný.
A spotřeba by mne zajímala po přepočtu po dotankování, přijde mi, že naše služební Octy 4 2.0 TDI jezdí za méně než 3 jen na displeji.
Krásný to je, to se musí nechat, ale ty levnější kusy z Pobaltí, Běloruska a Polska … to nechceš :)
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mercedes-Benz-CLS-55-AMG-IWC-Edition-1-OF-55,/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:17200_150_/pg:vipcar/359878598.html
Já se vzhledem CLS 450 v takové temné šedivo hnědé potěším každý den. Parkují to u nás v ulici na modré zóně normálně venku. Vedle mne v garáži je E53 kupé, kousek vedle 2 Levante… naprostou většinu těchto aut nikde jinde nevidím :)
Možná to není nejřidičtější volba auta, ale já bych ho v garáži jako rodinný vůz měl velice rád. Radši v té khaki-zelené, ale tahle měděná je taky parádní.
V jiných recenzích se hodně zmiňovaly zvláštní kliky dveří, jak jste je viděli vy? Díky.
Japonci si mnoho zajímavých kusů nechali jenom pro sebe. Koupil “bych” si kdejaký ze sedanů a Land Cruiserů z odkazu níže, takže se nedivím, že to sem ani nevozili … :)
https://www.drivermotorsports.com/inventory
Já mám moc rad design šedesátek obecně, a pak Ferrari devadesátek (355, 456). Lexus LS po faceliftu nebo předchozí Třídu S. A3 a TT kolem roku 2015 byly taky moc hezký s těmi kulatými výdechy.
Dnes se mi líbí Hondy a Mazdy, a kupodivu končící Sup. Ty široký displeje nových BMW mi přijdou hrozně ošklivý… Mě se jen tak někdo nezavděčí :)
Přiznám se, že se mi to líbí. Rodinný vůz, co umí pořádně otevřít zadní dveře, interiér vypadá vyloženě dobře a podle testu je to víc pohodlný než “sportovní”.
Akorát ta spotřeba mi přijde fakt dost. A taky jsem měl za to, že ePower chce Nissan stavět na to, že to běžné denní ježdění odjezdí čistě na baterku (třeba 10-15 kWh jako phevy), a spalovák jen delší trasy (u rodin typicky víkendy). Takhle běží v podstatě pořád. Já si to představoval jako phev, akorát bez spojení ICE s koly, takže bez převodovky a dalších věci. Taková plug-in lokomotiva :)
Za mne je to asi nejhezčí škodovka současnosti. Jezdil jsem pár měsíců s 1.0 tsi s manuálem a byl jsem překvapený, jaký posun (pohodlí, jízdní projev, výbava) to auto udělalo od první generace, co mi půjčoval děda jako čerstvém řidiči. Ale ta cenovka je hustá, to už není tak daleko k podobně výkonnému autu s “automatem” v elektrice.
Měl jsem z XJ nový generace před lety úplně stejný pocit… inovace, že je to displej, a zobrazí to ty starý budíky. Zajímavé… :)
Přitom se stačí podívat do NFS Underground II, kolik různých variant zobrazení tam je. Když už teda displej, tak využít barevné kreace jako s podsvicenim, za který si evidentně mnoho lidí rádo připlatí.
S digitální kapličkou nemám problém, ta kombinace s navigací od Audi je skvělá (v R8 úplně boží).
Jedna věc je, zda průměr registrovaných vozů je opravdu to číslo, co sledovat, už komentující přede mnou to zmiňují, druhá věc je technický stav.
Dlouhodobě mám pocit, že se v Čechách neumíme o nic starat a že podle toho vypadají domy, auta… plechovek, kde koberečky kryjí výhled rovnou na asfalt a nafťáků, co po přidání plynu mizí v oblaku kouře jak služebák Jamese Bonda, je tady na můj vkus nějak moc.
Za mne není řešením další euro norma, ale daleko striktnější stk.
Zažil jsem jízdu maršrutkou po Gruzii a zařadil to do top10 nejnebezpečnějších věcí, co jsem kdy udělal. V horách silnice nejsou, jede se vyjetou polňačkou po úbočí, co se sype v Merglu 310, rychlost nebo pruhy níže v údolích na asfaltu nikdo neřeší… řidič magor a okolo další tisíce takových. I v Etiopii to bylo lepší, i tam mají větší úctu k zachování života než v zemích sssr.
Zní to socialisticky, ale já jsem pro podporu MHD až skoro do zadarmo. Ve velkých městech to jinak nejde, a jestli to dostane ze silnic část úplných vraků, nebo lidi, co řídit nechtějí, ale musí, tak to za to, podle mne stojí.
A ano, sám do práce jezdím vlakem, protože autem čas ušetřím jedině před 6 ráno a po 7 večer kvůli provozu, a na to jsem líný vstávat :)
Přesně tak, N a GR vidím dost, Stingera matně pátrám v paměti, zda už jsem naživo viděl. Ty první dvě jsou po 1 ks dokonce u nás v ulici a malinko mne ten kravál, co dělají, už sere … :D Bude z něj třeba jednou ceněný veterán.
Cicar rozhodně doporučuju já i moje okolí - dobrý ceny, moc to neřeší, auta v dobrém stavu.
Taky jsem na něco lepšího na svezení koukal už 2x. Ale vždy nakonec bral střechu, abych si nespálil čelo :)
Na svezení mimochodem nejlepší Tenerife - ta horská silnice kolem Teide má dokonalý asfalt a luxusní výhledy. Na GC je asfalt i na moje poměry dost drsný :)
Mimochodem, ta výše zmiňovaná Riva, je dokonce v čechách na prodej a vypadá dobře: https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/500/172379827
Já třeba potřebuju Holden Ute SS a Efijy. :)
A taky bych fakt chtěl elektrický Mini nebo Fiat 500 ... je to divný, ale fakt bych to chtěl. Se starou 500 už jsem jezdil v hybridu ... a byl to krám. A stejně si příště v Itálii půjčím Pandu a budu z toho mít stejný dojem, ale prostě ty káry mám rád :)



Já bych nezatracoval všechny asistenty v žádném případě - ABS, ESP, TCS, bez toho si auto už nějak neumím představit. Když jsem naposled řídil silnější zadokolku bez toho, tak to skončilo dost neslavně :D
Mrtvý úhel jako info v zrcátkách? Super věc. Hlídání zadních rohů při vycouvávání z parkovacího místa taky.
Adaptivní termpomat, se kterým se váže i info o bezpečné vzdálenosti - taky fajn. Ten bych klidně v autě mít mohl (mám jenom klasický).
Lane assist na dálnici - paráda, ale ať to jde mimo ni vypnout nějak jednoduše. U nás v Sudetech věci jako čáry na silnici moc neřešíme (myšleno: nemáme). Mám to na volantu na 2 kliky a jsem spokojen.
Mám ale špatnou zkušenost právě s nouzový brzděním a s automatickým přepínáním světel - umí se to "leknout" reflexní značky a zhasnout. Matrix LEDy třeba nových octávek reagují občas pozdě, nebo divně. To mne docela přijde jako neodladěná blbost, která musela být při testech vidět. Ale jinak třeba jejich natáčení - jak jsme mohli jezdit bez toho?
Přesto všechno bych ale řekl, že pro běžného řidiče, nebo ty horší piloty, jsou všechny asistenty výhoda, obzvlášť lane assist... :)
Včera jsem je Boltem: Lexus ES300h (čtyřletý?) s nájezdem přes 300 000 a pan řidič říkal, že celou dobu žádný problém a spotřeba kolem 6 litrů. To mi taky přišlo dost dobrý.
Já dávám 2x ročně tvrdý vosk s kompletním čištěním a jinak zhruba 1x měsíčně wapka a tamní "vosk". Ale kapotu mám zblízka teda pěkně pošramocenou už, nějaký větší šutr ten vosk prostě nezastaví. Ale mám super zkušenost, že když jsem ve tmě trefil větev a viděl rýhu přes celý bok, stačilo sundat vosk a dát nový a v laku není nic :)
Poslední komentáře
- Habakukk, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Nikdo, proto přispěchali se spalovací verzí. - Romus, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Jako fakt by mě zajímalo kdo si toto "auto roku"... - Jaromír Soukup, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Rekl bych, ze je pod krytkou na loketce obycejny sroub. Na sedacce... - S.h.I.t., Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Melo by jit 2-3-2 udelat, ale musi byt sedacky bez loketek (v nabidce... - Hansoff, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
V prezentaci na oficiálních stránkách ta možnost vidět... - Wakantanka, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
A kam by si ju dal? Ja aspoň z fotiek a popisu tomu rozumiem... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Podle fotek bych rekl, ze s jednou prikoupenou sedackou je z toho... - Pólin, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Tak to je bizar. Prvnich par hodin u clanku nebyla tabulka s technickymi... - rock, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Puma je sice crossover, ale ze všech sil předstírá, že nahrazuje... - Lokysek, 5 dobrých důvodů, proč si koupit...
S odstupem let je docela zajímavé vidět pokrok. Technologie... - Frankie, u blogu Bahrajn, svět kousek od nás,...
Asi jo, netuším. Naštěstí ve všech povozech od Uber, které... - Fižid, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Docela by mě zajímalo srovnání s žehličkou co tu nedávno... - RRRampapapa, u blogu Bahrajn, svět kousek od nás,...
Nějak mi to hlava nebere, ale to jsou v těch teplotách schopni... - Larin, Ptejte se: Existují ještě levné...
Možná ještě Megane s 1.3 TCE 140 https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/megane/198770626
Poslední inzeráty
1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem
1953 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
1973 rok výroby
300 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
35 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů