Tomáš „tomaass2“ Jirka
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Praha 10 |
| Registrace | před 5.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 1.8 dny |
| Komentářů u článků | 261 |
| Pozitivních komentářů u článků | 103 |
| Negativních komentářů u článků | 13 |
Posledních 50 komentářů
Jsem si právě říkal, že je to nějaký moc krásný, a dle IG to je po dost poctivý renovaci :)
Ale kára je to teda krásná, hodně se mi líbí ty přední světla, to je úplně rok 2000 na maximum, a ty zrcátka s tím gumovým čímsi zas takový britský :D
To auto je tak divný, ošklivý a drahý ... že mne vlastně vůbec nepřekvapuje, že si to koupila (v obyčejném hybridu) moje bábosousedka :D :D
Známý má novýho Macana a ta zadní linka taky nesedí. A v týhle cenový relaci mi to přijde jako fakt průser teda. Osobně bych oželel cingrlátka výměnou za kvalitu, ale první majitelé holt chtějí cingrlátka, tak je mají ... :)
Ty sedačky s oodělenou hlavovkou, to zadní brzdové světlo, projektorové budíky ... to je prostě technická pecka. To auto je na devadesátky úžasný, a z mého pohledu i vyloženě krásný. Škoda, že s tím díru do Evropy úplně neudělali.
Jo a díky za super článek, hrozně hezky se to od vás dvou čte!
Ja dnes potkal v Enna na Sicílii 2. Žlutou a tuhle, s hrozně stylovým pánem v twídu s bekovkou.
-
Komentář upraven 11. 10. 2025, 20:05:10

Tak když se potká teta Květa ročník 52, co si plete strany, frustrovaný univerzální odborník na úplně všechno ročník 1970, co má přednost všude, když bliká, protože ví všechno nejlíp a nějaká ženská či mladej cucák mu nemá do čeho kecat, a machýrek mého ročníku v desetiletém bawu, co si mysli, že rychlost je jen informativní, tak je průser na světe ihned. :D :D ale to platí za volantem, za řídítky, a dokonce jsem něco podobneho už zažil i na střelnici :D
Neni to led panel, ale to na fotce. Umí to s těmi žaluziemi udělat šedivou desku nebo 150. Očekával jsem dynamický led panel jako v Rakousku, zvlášť za víc jak 50 M …
Tunely chápu, ale byl bych tam radši za 100 jako celá dálnice za Rakouskými hranicemi - pokračování z ČB. To kilo je prostě příjemnější jak 80 a mam pocit, že jsem si zaplatil za tu známku takový lepší z toho :D
Ty barvy k tomu patří, M jsou poslední dobou vždy tak trochu pro exhibicionisty. A tahle šmoulová se mi líbí víc jak ta jejich (jak Škodovácká) žlutozelená či zlatý wrap, kterou to dostane u druhého až třetího majitele.
Mám k tomu 3 body:
- Jestli 130 nebo 150 je mi celkem jedno, hlavně ať dálniční síť roste a nemusíme se crcat po přetížených státovkách s kolonami jak kolem Benešova. Klidně jen R se 110 jak v Polsku, v týhle malý zemi je rozdíl v minutách, ač se také rád svezu rychleji.
- Očekával jsem dynamické cedule, co se budou měnit dle počasí a provozu. Tahle mechanická parodie před volbama byla snad naschvál. A ano podle provozu - přijde mi nejlepší německý systém, kde kolem Mnichova ve špičce jedou všechny pruhy v omezení na 100 nebo 80 a propustnost a bezpečnost té komunikace se tím výrazně zvýší.
- Tuší někdo dle jakého pravidla ještě stále máme v tunelech 80? Rakušáci to mají někde tak, někde 80, někde 60 ... vlastně jsem to nikdy nepochopil Ale zažil jsem červený semafor před vjezdem (jako u Lochkova) kvůli nehodě, a za 20 minut odklizeno a komplet průjezdné, to mi přišlo fakt zatraceně dobře zmáknutý.
Ta statistika 50 % zhruba nějak byla, ale jak píšeš, ne všude lze nabíjet. Typicky takový ty sraletý řadový domy na vsích na Moravě. Zas na druhou stranu, když vidím své starší příbuzenstvo, někteří mají ty domy (z dědictví) 2, tak krom plánu kdy který auto nabíjet, můžou vybírat i barák :D
To by mne zajímal nájezd tohodke Leafa, když píše dojezd 75 km. Ty, co jsem jako školní potkal tehdy já, měly po 100 tkm dojezd 100-120. Se skoro novým jsem jednou (cíleně) dokázal 187, když udávaný byl 150. A samozřejmě ani tak to fakt neni auto na roadtrip :D
Ja jel jako student v roce 2016 road trip Leafem po jižním Švédsku. Jezdit k moři něčím, co má skoro 100 kWh baterku mi nepřijde jako žádná challenge.
Tyjo evropská úřednice je pro mne synonymum naprosto nudné paní účetní. Te ja fakt super, že si koupila tohle, a pak to poslala dál, aspoň tady máme zase nějaký parádní čtení :) Na druhou stranu, Porsche Cayman (či Boxster, teď nevím, jak to tehdy psali) je taky kára švýcarských právníků a zubařů ... :D
Moje zkušenost (nevím, od koho tato nabídka operáku je):
1. naše služební auta - ťukance z parkování: 1000 Kč/ks, cokoliv většího (prasklá mřížka na nárazníku, nárazník odřený odspodu od obrubníku) - x tisíc. Bočnice sedačky z nastupování nenatržená, ale prohlá = tisíc. Poškrábaný tapec v kufru, případně víko z toho, že vozíme nářadí (elektřikáři - slaboproud, ne sbíječky), x tisíc. Není problém se dostat na desítky tisíc při vrácení auta se 120 tkm za 3 roky.
2. Moje zkušenosti z carsharing: někdo najel koulí do půjčeného auta, prasklý nárazník = 10 k. Autopůjčovna: někdo ťuknul dveřmi do půjčené ovce, drželi mi měsíc 5k kauci, než se rozhodli, že jeden ťukanec při dvouměsíčním nájmu je OK.
3. Mám svoje, neřeším, ale vnitřně mne sere, že (po zaleštění) vypadá moje auto takto. Stará bába z garáží vedle mne neumí parkovat a otvírá dveře až prostě bouchnou a pak mi jde vynadat, že ji chudinku omezuju v jejím parkování a že musí bouchat do auta, protože jí tam překážím. Stížnosti, že ji omezují sloupy, který "jsou kvůli EU v parkovacích místech" mi přijdou bomba, když vím, že jeden sloup trefila čelně, o druhý si utrhla zrcátko, a pak si vzala celý bok o 4 m široký vjezd do garáží... Nacenění opravy (vyrovnání promáčklin): 12k, rozleštění (to jsem si udělat nechal): 2k.
-
Komentář upraven 1. 10. 2025, 18:35:12

Tohle je asi opravdu s E38 nejkrásnější sedmička. Žádnou jinou bych si nevybral, a oceňuji u ní právě ten chrom místo lesklýho plastu v interiéru. Chápu stesk autora, a nechápu (vzhledově) tu novou ... opravdu to všichni zákazníci berou jen na to, aby se odlišili a ukázali prachy? To tu máme tolik kolotočářů a směnárníků?
Akorát jsem z okolí slyšel nepěkné věci na motory 40d, v porovnání s 30d?
:D Vybíral jsem auto z "R129, Quattroporte, 500 Riva" úplně slyším s hlasem Leslieho Nielsena z Bláznivý střely, to je skvělá možnost volby :D
Já v tom zezadu hrozně vidím Opela Astru, vy ne?
Nádherný, až takový trochu steampunkový :)
Jel jsem v tom kdysi jen jednou … ale pocitově ta Fabka byla s 96 kW při své váze dost rychlá. Překvapuje mne ten oficiální údaj zrychlení, čekal bych to za 8-9. :)
Zajímalo by mne porovnání proti mladší 9-5. Tohle na mne působí rozměrnějším dojmem, víc jako grand tourer, než subtilnější 9-5. A zas poslední 9-5 jako důstojný nástupce s různými odkazy na 9000 - zadní světla třeba.
Jestli mi nějaká značka na trhu fakt chybí, jsou to Saaby. Jsou prostě krásný, a já furt čekám, až se objeví na bazaru takový, že si řeknu "kašli na rozpočtovou odpovědnost". Ale možná už je to taky nostalgie, že jsem ve Švédsku studoval, a krom dalších vzpomínek jich tam jezdilo mraky ... :)
Já bych to chtěl vidět vedle E38, to by vyniklo ještě víc. Současná 7 je pomalu náklaďák. :D
Nedávno jsme o tom debatovali v práci, a nemáme tam nikoho, komu by se současný BMW líbily. Zajímala by mne ta sociální skupina/bublina, co to kupuje, protože jich vídám dost - 7, iX, XM, nová 5, ...
-
Komentář upraven 22. 7. 2025, 17:59:04
To jo, když máš v garáži několik Jagů a LR, tak stejně nikdy nevíš, čím pojedeš :D Nebo jestli půjdeš na lov kachen a čaj :D
Tak pak záleží, jestli zákazník nekoupí obojí a nestřídá to podle nálady a barvy kalhot/košile (tohle jako argument jsem v reálu slyšel). Prostě existuje vícero skupin obyvatelstva, jehož myšlenkové pochody já nechápu, ale zas na obě dvě tyhle varianty se poměrně hezky kouká. Taky by to mohli utratit za Mansory :)
Prodá se jich spousta - a to i u nás, protože i tady má mnoho lidí “nasyslíno” - třeba můj majitel bytu jich má tolik, že když mi šel dát smlouvu se zvýšením nájmu na další rok, tak si to popletl a došel do jinýho bytu :D
Pánové, vy jste zlí! :D
Ja si myslim, že jich bude potřeba méně, protože pravý britský gentleman nemá tolik času jezdit, místo toho pije čaj, kouří doutníky v klubu a kouká na starý baráky a obrazy :)
Tak je otázka, zda tohle nemáš na machrování v pařížský, a na "dálniční cestování" vrtulník :D G-ček potkávám v/u Prahy dost, klidně několik týdně ... ale na dálnicích velmi výjimečně.
Co my víme (a byla by to krásná pohádka), třeba ještě stále fungují, jen po zkušenostech z minulosti jsou tajnější a mají lépe zařízenou policii ... .)
V Gruzii mi přišlo zajímavý, kolik E-Class (W210) a BMW E39 tam jezdí (některý i s DE značkama :D), ale Mamutů minimum ... čekal bych ty ojetiny všechny tam, ale Mamut je asi jen pro nejvyšší kastu :)
Akorát teda ten nejslabší diesel - 110 kW, to na tu velikost musí být skoro nedůstojný, ne?
Je to krásný kus pro sběratele a jsem rád, že už se zase sběratelský věci dělají, ale Z8 a Z3 M Coupé byly hezčí :)
A ze současný produkce bych si u BMW nedokázal vybrat nic. A to přitom považuju G31 za jeden z nejhezčích kombíků (což není kára pro sběratele, já vím) všech dob.
-
Komentář upraven 27. 5. 2025, 17:27:05
To je ale hodně pěkná varianta, jak to obejít. I v krásný barvě to máš :)
To mi taky vadí dost tyhle komba - chceš trochu silnější benzín, tak to máš s panoramou, haldou falešnýho karbonu a na nízkoprofilových kolech. Nic z toho sice nechceš, ale je to za výhodnou cenu :D
A co s Donkervoortem nebo Prowlerem? Nejsou to “luxusnější” verze vlastně? :)
Za ceníkovku 2m je to dost slušný kus auta. A vizuálně z té pětice je za mne na tom nejlépe právě Touareg :)
Ta z toho linku se na Sauto objevila dost divně, a už zase není aktivní. Mam po naší dávné diskusi watchdog na auta s vice jak 200 kW, a když ji tam majitel dával, tak tam napsal vyšší číslo, tak mi tam spadla. A jelikož tam psal hotový rozvody a zvýšený tlak oleje, tak jsem zvažoval se na to jít podívat.
Těžko bych vybíral, zda má teď hezčí retrominiauta Renault nebo Fiat. Co vím ale jistě je, že Mini mezi nima není :D
Taky si myslim, že sekundární trh ze západní Evropy (a našich velkých měst) tuhle stylovku za pár let pěkně rozšíří, navíc pokud vim, tak Renault nikdy neprodával za ceníkové ceny. Líbí se mi to a těším se na to na silnicích, a snad ještě víc na Twingo :)
A jsem zvědav, kdo první do držáku na bagetu nacpe lahváče :D
Dokódování displeje právě nejde, řeší se to nějak takto. Na tom je ten věk (15 let) vidět nejvíc, jinak je to krásný auto.
I když bych radši bral tuhle variantu: https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a6-allroad/208404089
-
Komentář upraven 15. 5. 2025, 12:46:56

Taky mi to přijde škoda, že je to nehybridní … neměla právě ještě úplně nedávno Toyota 3.5 V6 hybrid (do Lexusů)? Američtí kolegové mi vysvětlovali, že potřebují velký auta, že furt něco tahají (vleky), a tam by mi to právě dávalo smysl, ale zkušenost nemám 🤔
To je hustej retrofuturismus - jak z osmdesátkovýho scifi, i s tou béžovou úplně všude. Nejlepší je ta schránka ve středovým tunelu na fotce 43 :)
K čemu jsou ty věci na fotce 27? To. vypadá jak hagusy :D
Tak mne napadá, že v roce 2019 jsem se vezl v Gruzii celkem dlouho v taxi MB E430 W210 a bylo to taky takový příjemně pohodlný a plavný. Nebude to stejný základ? :D
Zasílám odkaz na zajímavou přednášku o autech, spalovacích motorech, emisích škodlivin a teplu:
;list=WL&index=25 - Jan Fišer, FSI VUT ve spolupráci s VŠCHT a Škodovkou.Pokud chcete zkratku, tak nějaký vyhodnocení je na 27-32m, a pak 37-40m o teple.
@bkralik: a proto se svůj Euro6 diesel do pár let za EV vyměnit chystám. Koncovky výfuku mám po 210 tkm čistý, DPF je prý cca v polovině životnosti, ale za studena to prostě nevoní. A jako uživatele mne teda vcelku štvou vibrace a hluk. A to si troufnu říct, že můj stroj je proti mnoha naftovým pekáčům v super stavu. :)
CO2 je prý stejný (v minulosti jsem někde četl od nějakýho chemika vysvětlení, ale nepochopil jsem to), i když na LPG si laicky myslím, že máš vyšší spotřebu. Zkušenost nemám.
Zajímavý mi z těchto alternativ přišlo spíš CNG, kde ses plynným palivem zbavil emisí pevných částic a dalších nepěkností (protože je to čistý zemní plyn), a pocitově mi přišlo, že je to tišší a klidnější i proti benzínu (1.4 TSI obojí). Ale nějak to z trhu zmizelo ...
Krásný to máš s těma kolama, a ta barevná kombinace interiéru je fakt povedená :)
Motoru a převodovky se nebojím. Ty to přežijou :)
Kupuju si auta ne na rok, ale víc, a protože mám z okolí zkušenost, že někde mezi 10 a 15 rokem začnou odcházet různý gumový a plastový věci, tak něco co už se tý 15 blíží, je potenciální problém. A jakmile to začne, tak to sám dohromady nedám, těžko to prodám, a v servisech je to ranec peněz. Takže pro mne (jako běžného člověka co nemá dílnu a zkušenost), je to bohužel jako daily (což taky znamená 30 tkm ročně) už nemožný, a jako hračka / investice mi to nepřijde dost zajímavý.
Vidím to stejně. Koupit to teď už třináctiletý (a z ESA či AAA je jedno), je nějaký nezanedbatelný riziko, který v dalších letech provozu poroste. Taky ji mám na seznamu krásných aut, co jsem si nikdy nekoupil, a už to asi ani neudělám :(
Já jsem právě taky tak 6x ročně v Alpách, na což ta elektrika (zatím) úplně ideální není. Ale proti 2.0 TDI s víc jak 200 tkm bych něco tiššího a míň vibrujícího fakt ocenil :D
Já taky zvažuju počkat a jít rovnou do elektra. Jenže jak trávím dost času/kilometrů na dálnici, potřebuju průvlak na lyže a kombi (spím v tom), tak mi zbývá (zatím není nabídka ani nových, a tedy ani ojetých) hrozně málo aut, a právě ta zmíněná ID7 se mi fakt nelíbí.