Jan „jenyk103“ Kalíšek
| Bydliště | Praha-západ |
|---|---|
| Registrace | před 4.2 rok. |
| Poslední aktivita | před 26.0 dny |
| Komentářů u článků | 14 |
| Pozitivních komentářů u článků | 4 |
| Negativních komentářů u článků | 4 |
Posledních 50 komentářů
Měli ji rodiče spolužáka na vejšce a protože byli velkorysí, často nás svezl. Bylo to hezké svezení.
Ach, radiomapa...hrubě nedostatečné označení. Navrhuji radiomapaasistentizrcadlenínastavení. Konec legrace. Co napsat něco o tom, jak se to auto jako plug-in chová? Kdy spíná spalovák při nabité baterii? Rozdíly ve vlastnostech při nabité a vybité baterií? Jakou úroveň nabití baterie má při různé dlouhé jízdě? Jakou má indikací režimu a stavu plug-in systému na infotainmentu? Jak může jeho činnost a stav řidič ovlivnit jízdou a ovládáním? To jsou dotazy, které zájemce o plug-in zajímají.
Náhodou jsem teď plug-in vybíral, tak dělám chytrého:-). Ale vážně, test by to chtělo hodně doplnit.
Jezdil jsem oběma. Lada byla o světelné roky lepší. Prostorem, pohodlím, jízdními vlastnostmi. A hlavně spolehlivostí. Já v ní jezdil jako v Ladě 1200. Pak jsem musel přesednout do Škody a to byl proti Žigulu ve všech ohledech strašný krám.
Podle mne se nic takového nebude vyrábět. Škodovka jen elektrický kombík neuvede. Nebude o něj zájem. Elektro zůstane dost okrajový sortiment jen v těch nejžádanějších variantách. Výhradně elektro proto budou jen SUV.
Ted jsem vybíral. Chci něco vyššího, spolehlivého, výkonného. I money se sešly. Obvykle jezdím krátké skoky po okolí, občas jedu dále. Spalovák ne, složité, karbon, ETS2. Elektro? Možná, ale dálky jezdím jen občas, nechci se učit, jak dobíjet a žádná karta se mi nevyplatí. Tak plug-in hybrid. Strašně složité. Troufnu si jen Toyotu. Takže z toho vyšla RAV4 PHEV.
Asi dobré malé suto. Být to za - ať nekradu - 600, stálo by za úvahu.
Záleží na technickém řešení. U Toyoty si můžete zvolit, jestli pojedete jen na elektřinu, jako hybrid s preferencí baterie, jako hybrid s preferencí ICE nebo jestli si při jízdě budete baterií dobíjet. Bez baterie tedy nemusíte být ani při delší cestě.
Teď jsem vybíral. Nakonec kupují Toyotu RAV4 PHEV. Velkou roli hrál výkon, 306 koní (!!!!). 0-100 pod 6 sekund. Elektrický dojezd přes 60 kilometrů, pro mne zcela dostačující. Na delších cestách nebudu muset řešit dobíjení. A také jsem hračička a technické řešení hybridů Toyoty a PHEV obzvlášť mne zcela uchvátilo.
Z principu nedám těm vyděračům zadarmo ani korunu. Nemám pokut mnoho, ale vždy se rvu jako lev. A poměrně úspěšně. Zaprvé jsou leví jako tága, za druhé ve své chamtivosti jedou rychlé metody, které často se zákonnosti nemají nic společného. Tak ať ochutnají vlastní medicínu. Někdy prohraju, někdy vyhraju. Ale ten pocit zadostiučinění, ten mi za to stojí.
Pěkná recenze, parádní motorka. A to video je F A N T A S T I C K É ! ! ! !
Tyhle články velkoryse obchází fakt, že dnešní elektromobil je složitý pomalu jako malá jaderná elektrárna. Konkrétně se těším na to, jak někdo bude opravovat například termomanagement baterie nebo řídicí elektroniku. V pomínkách automobilů, takže v teplotních rozsazích od -30 do +60, ve vlhku, proudy a napětí jako kráva, no lahůdka.
Michelin CrossClimate 2 225/45R17 na Mondeu MkIII 2,5 V6. Zatím jednu zimu a léto. Překvapivě v pohodě. Najedu ale málo, maximálně tak 10k/rok.
Pokud vím, z dnes dostupných plug-in hybridů má jedině Toyota RAV4 PHEV tepelné čerpadlo nejen jako klimatizaci, ale i na vytápění. Umí vychladit i vyhřát auto podle naprogramování i na povel a to i při připojení na nabíjení a v zavřené garáži.
