| Bydliště | Praha 6 |
|---|---|
| Registrace | před 4.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.0 hod. |
| Komentářů u článků | 306 |
| Pozitivních komentářů u článků | 133 |
| Negativních komentářů u článků | 11 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Honda Accord, Bmw e39, subaru svx, mazda rx-7
Libi se mi detail odskoku kapoty - u Tesly proste dali do mechanismu zamku silnou pruzinu, ktera vytlaci zamykaci segment ven a tim zvedne kapotu...
Nemec tam napral 2 extra pruziny s centralnim vedenim, ktere musi byt uchyceny do nosniku min. 2+2 srouby



Nejsem na US auta, ale pro tohle mam slabost... design kastle je porad koukatelny... diky za test/review
Dovolím si nesouhlasit, protože na 900 km trase Praha-Brusel dělal větší rozdíl zásek v zácpě na 20 min než to, jestli jsem na neomezených úsecích valil 180 versus 140... pocitově je to sice větší zábava za volantem/adrenalin/spotřeba, ale rozdíl v čase minimální...
Jinak souhlas, dostavět dálnice a začít používat mimoúrovňové křižovatky ve městech je to, co tenhle agrostán posune do současnosti...
V ČR je spíš "velký špatný" to naše "já mám pravdu, já jsem v právu", kdy se lidi kolikrát nabourají jen proto, že nebude brzdit, uhýbat, reagovat, protože to má dělat ten druhý... v Itálii (obzvláště na jihu) uvidíte možná hodně omlácených aut, ale minimum velkých nehod, protože každý je podstatně víc ve střehu... u nás jede pantáta zprava a klidně to do vás nahulí, protože mu jaksi nedojde, že za volantem může být i teta Květa ročník 52 nebo matka co podává dozadu děcku hračku apod...
ze mne stačí zapnout titulky vpravo dole a chvíli používat hlavu...
Tak nějak... a kdyby to mělo alespoň 190 poníků, řeknu si ok, ale při 0-100 za 9,1s bude remcat i moje máti, že to nejede...
Tak ona ta elektronika většinou funguje, problém bývá v rozpadajících se plastech nebo těsněních... zkouknout, přemýšlet, koupit díl, vyměnit, hotovo... kolega v práci je typický příklad nešťastného majitele - chce mít bávo, ale nic na tom nebude/nemá čas/chuť dělat, s každou blbostí se jede nechat oholit... takže ho vlastně nechce mít, ale je mu líto peněz, co ho to už stálo, tak v tom pokračuje :-)
Pokud si na tom majitel něco umí opravit sám, většinou to není takové drama... problém je, pokud i s banalitou jedete do servisu... protože v autorizáku je to povětšinou úlet finanční, v ne-specializovaném úlet mentální...
Za mně super, konečně design co má svébytnost a nadčasovost... dovedu si představit, že při adekvátní pohonné jednotce/podvozku/infomapě bych si to šel koupit...
Více designové čistoty, méně teatrálních (viz hvězdy Medvěda) detailů... lepší než Mpakety současných modelů, které jsou jak z Lega...
Nejel jsem v tom, ale přijde mi to jako výrobně levnější varianta Active steering od Bmw (které dělá to stejné se zachováním mechanické vazby, ale je složitější o ten samotný sloupek a planetovou převodovku).
Tak za 15k je to super auto, ale kdo si to koupil nove, musel mit nejakou poruchu logiky... A jako byvaly majitel, resp. opravar, Themy si dovolim vyjadrit udiv nad odvahou tam dat jeste o jeden valec navic, protoze uz kolem 4 valce nebyl zadny prostor a i banalni opravy byly za trest...
Díky za vyhodnocení :-) Neumím jezdit s Karoqem 1,5 na dvojku... protože to pod nějakou hranici otáček nemá prakticky žádný krouťák a šlápnutí na plyn bylo jako máchnout do prázdna... proto za jedna... ale věřím, že mistři volantu a předvídání to na dvojku vždy dají... nebo měl tenhle (byl to snad jeden z prvních do prodeje) ultra šetřivý/eco sw motoru... proto ten původní dotaz...
A jak vypadá rozjezd z křižovatky? Pamatuju si tuhle 1,5 v kombinaci s manuálem v Karoqu a to bylo trochu zoufalé... několikrát jsem musel podřadit na 1, abych vůbec důstojně projel pomalý kruhák... tady to možná pořeší automat "na pozadí"...
už neee, už jsme to všichni pochopili... přikládám masturbační kit (fotku si můžeš vyměnit za CVT v řezu) a běž...

Jo, pamatuju, kterak mi kamarád ze Škodné popisoval ne/konečnou debatu s Indem, proč xenony jen s ostřikem světel... jejich pojetí je něco jako image RR za cenu 1/2 Okty, lets make it happen...
Jinak 7místný BEV s výkonem 80kW... jako asi to jde, ale kdo by to chtěl? Pochopil bych to u malého autíčka do města, kde bych se snažil o co nejnižší hmotnost...
využít frunk už nikoho nenapadlo? jo, museli by tam dát min. dvě plynové vzpěry a kus plastu navíc...
Co tam dát alespoň tabulku základních TTD? Takto to není ani informativní, ani zábavný číst. Zní to jako - svezl jsem se a mám o tom něco napsat, bylo to fajn, ale co chcete po 15 km psát, že?
Nádhera, betonářův sen... další Bmw z lega, dokonalost dostala novou příchuť... hard pass...
Přijde mi to jako výstup cvičení "Build your dream luxury car" týmu Indů ze slumu, kterým někdo dal 3D tiskárnu a povolil jen matné pastelové barvy... Raj - Hej, Pryia, viděla jsi někdy Mercedes? Pryia - Ne, ale mám ráda modrou, je to královská modrá... Rajesh - Musí jezdit rychle, uděláme tam difusor jako na formuli... Kumar - Co je to ten Jaguar, tím jezdili kolonisti? Já mám rád lokomotivy, pojďme začít kreslit, mám otevřený Kreslení...
o 15min později...
Rejesh - už mám kastli, teď udělám interiér a pak to pošlu do tisku...
Pryia - haan, mám rozpuštěná všechna víčka, můžeme to spustit...
AR ještě existuje? Zrovna jejich přístupem, kdy tam naperu malý displej s nízkým rozlišením, si prodeje moc nezvýší...
Něco jako teslu bez výkonu a s nutností tankovat a servisovat...
Design kastle a maska je pořád super, jako restomod by neměl chybu...
Sice to není můj vlhký sen, ale designem se mi 3 Sup zvenku libí
Ale to bys zrušil i zadní dveře... to by byla až edice Junior... na druhou stranu - v Bmw e92 jsou zadní okna napevno vlepená, žádné otevírání... jako je to v létě naprd (oproti e36, e46 coupe), ale prý to zvedlo pevnost kastle v krutu :-) tady bys to prodal jako bezpečnostní prvek (jsme u Volva, že)...
A co zrušit i zadní boční okna? ušetříme na skle, prachovkách, lištách, vodících kolejnicích, elektromotorku, kabeláži, tlačítku, mechanismu stahovačky... a místo toho... vyklápěcí displej... super pro děti, pro dospělé tam nechám zrcadlit boční kamery nebo infomapu :-)
Ale to auto mělo 1500 kg a bylo univerzální... někde je výzkum torpéd, kde je jasně vidět, že zvětšování výkonu nedává od určité hranice smysl, protože tím bobtnáním okolo (motor, chlazení, palivo, etc...) se navyšují rozměry tak, že to už rychleji nepluje... tohle mi přijde přesně ta stejná kategorie problému...
Zvětším výkon, ale musím zvětšit brzdy (a kola... a pneu), poloosy, zesílit převodovku, upravit podstatně chlazení... potřebuje někdo M5 velikosti dřívější 7er? PHEV je imo úplně zcestný, light HEV 20PS pro klidné start/stop a popojíždění po garáži/z křižovatky by sebralo hádám 400 kg (baterie, nabíječka, kabeláž, EV motor)... ale kdo jsem já :-)
K čemu je dobrý ten svislý pruh AL na zadní straně přední sedačky... aby tchýně neusla? Dětem ho zakreju tabletem? Musím se smát, kterak oranž ledka na stropě Bmw e39, která náznakem osvětlovala řadičku, vzbuzovala před 25 lety emoce... dneska je tu celá matějská a chybí už jen diskogule...

727 PS na 2510 kg je 290 PS/t... kdyby (byly v zádeli ryby) M GmbH udělalo redukční dietu a udělalo vše menší, kompaktnější a méně výkonné... třeba 450 PS na 1500 kg (což je velmi reálné i s R6 motorem viz současná produkce)... bude na 300 PS/t...
Ok, nepojedu v obýváku, ale budu se bavit možná lépe a s podstatně menšími náklady (při 2,5t si každý umí představit ten spotřební materiál - pneu, desky, kotouče, poloosy, ramena...).
2t 3er, svět jde zjevně "správnou cestou" :-) chápu proč má 2t, ale nechápu, kdo na to dal palec, že to Bmw nutně potřebuje v nabídce... není to tak dávno, kdy se smáli Audi RS6, teď je otylka už i 3ka...
Americký sen se vším všudy - Rambo a české muzeum dodávají bídě extra záblesk :-) bouda na baterku a palubní počítač o dvou funkcích jsou asi nej... Jinak jako seda jeste lepsi do ČR na takové to drobné popojíždění po Praze...
https://www.topgear.com/car-news/retro/you-want-luxury-zimmer-golden-spirit-real-luxury

Není to přímo o autě, ale autor jistě promine, protože to vyváží kvalita :-)
klip je nej
mototématika
Přesně, jsou to designové skvosty, ale dají se i "vylepšit" mimo rámec chápání prostého lidu... viz Mansory M5 :-)

Ty variabilní sedačky/posuvy/prohození nejde udělat kvůli crash-testům nebo proč? Tahle konfigurace je totiž nevhodná pro většinu rodin, jak píše autor, protože většina si jich koupí tuhle krabici přesně pro účel přesunu 3 dětí a kočárku/kol/jiných nezbytností... takže by dávala podstatně větší smysl konfigurace "2+3lavice a velký kufr"...
Proč to má dvě nádržky na vodu/expanzky? Na HV baterii a motory zvlášť?
Tak ten B58 se nechá bez větších úprav poladit k 700... tady je samozřejmě příjemný fakt, že je upraveno rovnou i chlazení, což pak zaskočí majiteli těch sw poladěných motorů, že se auto najednou není schopné popasovat s nárůstem odpadního tepla (čti nestíhá vodní chladič a auto padá do nouzáku po xy minutách rýchlé jízdy)...
Úplně to vidím v našem podání... Mirek Dušín dává inzerát na noční sběr bobřích předkožek do Mladého hlasatele, později Rychlé šípy naskakují do upravené Š1000 (tuned by Jan "Clap-san" Tleskač), aby vzali driftem Stínadla, zatímco Bratstvo kočičí pracky dráždí kozí dech v zákeřné zatáčce smrti, což všem vynese pomstu Em...

Jel jste v tom někdo poslední dobou? Já to jednou stopnul, ještě jako student, a nestíhal jsem, jak dramaticky se to liší od "+/- normálních/moderních" aut... horší byla už jen jízda Oltcitem... zde jsem v 70ti měl pocit, že jedeme min. 100-110, dveřma a okolo oken šel průvan, kravál a pocit ohrožení prakticky po celou dobu jízdenky na RudéRetro...
kamarád to z nějakého důvodu provozuje, ale beru to jako daň za to, aby mu pak 7er přišla ještě víc luxusní :-)

Asi před týdnem jsem užasl nad genialitou Fordu, když mi přijela na inzerát paní v omláceném FoFo mk.2 kombi - předávám ji věc, koukám na izolepu statečně držící přední okno, zrcátko, vruty do SDK v tapecáku, prorezlý práh a tu najednou... jsem si toho všimnul... a neodolal jsem... musel jsem strčit své prsty do (tak tam né, nejsem S/M) ... do mezery mezi horní hranou zadních dveří a střechou... ta bodrá žena si koupila od nějaké dobré duše zadní dveře kvůli sklu, ale nevšimla si, že jsou z hatchbacku, takže se na té horní hraně poněkud svažují... povídá mi: ale jinak sedí vpohodě, ani teď jak pršelo to dovnitř nešlo, no za pětikilo to nekupte...
Takže smekám Fordu, jak dokázali navrhnout skoro stejný díl pro celou řadu FoFo :-)
Mne spíš na těchto srovnání chybí výčet všech ICE kurwítek, které musím během 150-200tis km vyměnit, aby to vůbec jelo... ropná sága o DPF, turbech, egr, setrvačníkách, řemenicích, chladičích, termostatech, vstřikovačích, baterkách, čerpadlech... se u benzínu skoro srovnala, možná přihodí přidřené kliky, propálené/praklé písty, těsnění pod vanou/ventil deklem, ohnilé výfuky... doplň si sám...
U BEV jsou na ráně ramena a pneu, protože větší váha... baterky se budou běžně opravovat, nikoliv celé měnit, takže cena spadne pod 100tis Kč a životnost je i teď běžně nad 200tis km u těch prvních, u současných přes 0,5 mega km... jakmile dojde k posunu kapacity, klesne hmotnost, resp. naroste dojezd na úroveň ICE (min. těch Ba tzn. 600 km).
Ale chápu, že zarytého "balíka" nic a nikdo nepřesvědčí... protože on ví, on zná, ikdyž s tím ani nejel, natož že by to řídil :-)
BEV staré 30 let také budou, jde jen o to, že ty použitelné začaly někdy po roce 2012?... a stejně jako první ICE auta, kolik se jich dožilo 30 let bez výměny všech možných součástí...
Bydlel jsem za Covidu v Bruselu a najednou přestalo o víkendu pršet (protože nejel průmysl/exhalace naplno), začal být cítít hnůj z polí okolo (zmizel smrad z aut, něco jak kdzž se na diskotéce přestalo hulit a začalo být cejtit podpažní aroma)... jako to město je svým způsobem úlet, ale min. na pochopení, že i bez aut se dá žít není marný (cyklotrasy, akce Den bez aut, promo redukce indiv. dopravy)...
Indové to mají podobně - jak nemrzneš, jsi nouzák :-)
Decentní úprava - pro Kadyrova a jiné kretény ideální .-)
pořád lepší než aktuální produkce... viz online reklama onehdá, kdy mi trvalo dobře 5s rozklíčovat na co to vlastně koukám...

Koupit si e9x pod kilo je leda pro adrenalin-junkie nebo čiré naivky... Jen zanedbaný basic servis bude klidně pade až kilo, pokud se nebavíme o Starline dílech nebo samolepkách z AliX... A debatu MT/AT vzdávám, protože se dnes dá naroubovat za rozumné ceny ZF 8hp, která z toho udělá zase jiné kafe :-)
https://iodshop.pl/en/categories/250-sterownik-skrzyni-biegow-8hp-tcu-turbolamik-zestaw.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqrG9BhAVEiwAaPu5ziHJxLqWhHow7oH4pg_cNJOeSlEcDgF2gLPZ8I0zvln5c6dy01gJLRoCuDUQAvD_BwE
https://race-shop.cz/bmw/316227-adapterova-deska-prevodovky-bmw-m50-m52-m54-s50-s52-s54-bmw-zf-8hp-8hp70-8hp50-gs6-53dz.html
https://www.spoolstreet.com/threads/oem-level-8hp-swaps-in-e-series-cars.8366/
Tedaaa... nechci být hnidopich, ale není tohle "kurvwitko" na jedno zacouvání někde u chalupy nebo v zimě u sjezdovky do zmrazků? Nebo tam je v reálu ještě dekl? Snad jo :-)




