načítám data...

StreetPro

JménoJan Beck
BydlištěPraha 6
Registracepřed 16.1 měs.
Poslední aktivitapřed 8.0 hod.
Komentářů u článků59
Pozitivních komentářů u článků18
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu
Informace

///M positiv

Poslední blogy

Bmw 335i e92 - více než málo

25. listopadu 2021, 10:52 8 komentářů

Bmw E90/E91/E92/E93 jsou v nabídce od roku 2004 a zde se dozvíte o e92 335i v detailu co nabízí, žádá a umožňuje.

Mercedes C220d w205 - překvapivě sportovní svezení

25. listopadu 2021, 12:40 3 komentáře

Mercedes w205 jsem vzal na zkoušku – sportovnem překvapil, luxusem zklamal, dobře se prodal. Jak se na něj dívám teď?

Bmw M3 e36 - S50 důvodů k úsměvům

25. listopadu 2021, 15:15 8 komentářů

Model Bmw e36 je v mnoha ohledech revoluční – zakrytá světla, designér synovrah, rozvor 2700 mm nebo motor se 100PS/litr


Posledních 50 komentářů

StreetPro
včera v 15:51
0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso...

StreetPro
19. března 2023, 13:40
1
StreetPro
16. března 2023, 11:44
-1
Subaru BRZ 2023 - první dojmy

Trochu mi tu schází ne/praktická TTD typu - jaké má řízení, nástup brzd, má samosvor, jaké je rozložení hmotnosti?
Jestli má na 4ce karbon synchron je mi srdečně volné... just saying...

StreetPro
15. března 2023, 14:22
0
Volvo XC60 B5: Precizní práce

Buďte hodný, pane Beastar... vaše osobní zášť je patrná z každého úhozu do klávesnice... ne každý má gule na nebo |||, proto se musí prodávat i auta pro kastráty... nebo rovnou auta bez motoru, ale s BRZdama :-)
btw - největší zlo jsou imo majitelé Subaru, typicky Legacy apod krabice... plouží se to po čáře 20 pod limitem, ne/předvídatelně brzdí na 30 již 178m před "P1 váže horizont full" ...

StreetPro
14. března 2023, 13:56
0
Peugeot 2008 1.5 BlueHDI EAT8: Až vyrostu, budu král

Měl jsem tuhle věc půjčenou loni na Malorce - zánovní, málo najeto. Pamatuju si z toho jen to, že to mělo gumové řízení, divný brzdy a podivný kokpit s nějakým zmatečným přepínáním a promítání info do různých rovin. Jako proč, mělo mě to ohromit? Možná lépe vybavená verze, ale tady se honily 3 a půl údaje dokola. Byl v tom hluk (od kol) a feeling lodičky kolébající se na měkkém podvozku. Kufr celkem velký, prostor a pohodlí asi cajk na danou třídu, ale že bych si to chtěl jít koupit?

StreetPro
09. března 2023, 09:17
0
Když se kabina nehne ani o píď: elektromagnetické odpružení Bose

U MB je to yjednodušeně na principu el-hydro-coils (system ABC) plus 2 kamery (Magic Body Control - MBC)
Every Mercedes-Benz S-Class features two additional cameras that are located on the windscreen (just behind the rear view mirrors). These cameras can scan the road ahead for up to 15 meters and at a maximum speed of 130 kmph.
Systém Active Body Control (ABC) se stabilizací při bočním větru umožňuje prvotřídní jízdní vlastnosti bez snížení komfortu prostřednictvím kombinace aktivního odpružení a pasivního tlumení.
Součástí systému ABC je komplexní samovyrovnávání se stejnými funkcemi jako u systému AIRMATIC.
Čtyři jednotky pérování s vinutou pružinou, teleskopickým tlumičem a hydraulickým válcem řízené počítačem prakticky eliminují podélné i příčné náklony karoserie.
Za účelem posouzení aktuální jízdní situace mikroprocesor analyzuje signály ze snímačů podélného i příčného zrychlení a z tlakových snímačů pružících jednotek. Světlá výška karoserie se určí podle snímačů umístěných na ramenech závěsů kol přední a zadní nápravy. Hydraulické ventily pak pouští přesně vypočítaný tlak oleje do hydraulických válců.
Systém pracuje s tlakem oleje až 200 bar. Permanentně dostupný hydraulický tlak s dostatečně objemným zásobníkem umožňují systému Active Body Control (ABC) ve zlomku sekundy reagovat na první příznaky náklonu karoserie. Hydraulické ventily zabraňují poklesu karoserie po zastavení. Hydraulický systému využívá efektivní koncepce chlazení a distribuce oleje.

StreetPro
20. února 2023, 09:49
1
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Ad Vitara - meli jsme doma dve, obe kupovane nove, prodavane do 50tis km najezdu
II. oteklou generaci s japonskym motorem, ktery mohl mit klidne tlacitko on/off na palubce, s ramem a tuhou zadni napravou, takze jizdni vlastnosti nebudu popisovat, protoze moc neni co... v terenu asi ok, jednou jsem s tim jeli nejaky sranda off-road race a dostali medaily, asi za drsnou rezervu na 5. dverich...
III. gen terminator-like ve znameni hran a tvrdych plastu s PSA ropou a hlucnou prevodovkou, el. volicem 4x4 a redukce na palubce, samonosnou kastli a nezavislym zavesenim... s autem byla na sirsich alu celkem legrace, protoze v rychlostech kolem 50-90 to melo dost momentu a optimalni prevody pro degradaci ambic "tlacenek"... na dlouhe cesty hlucna krabice, jet s tim do ITA na hory bylo celkem S/M praktika...
Za me s Alfou nesrovnatelne, na cesty do lesa s coklem v kufru ok, ale jinak mi to nedava smysl vlastnit...

StreetPro
13. února 2023, 15:05
2
Jak na displeje?

Ad Saab - nejak zapomneli vypnout i ostatni podsviceni... takze bylo hrozne efektni, ze padly rucicky dolu spolu s tmou na palubce, ale ze panelu ventilace dal svitilo zelene x blbosti uz nedoresili (9-5 brejle)... ale souhlas, vypnout palubku stiskem tlacitka ma svuj puvab...

Samo se dá i u jiných značek regulovat-omezit svit do obličeje, ale ne stisknutím jednoho tlacitka... např. Audi vypne displej mezi budiky a schovat navi displej, u Bmw ci MB můžu vypnout podsviceni displeje... na druhou stranu se najdou zájemci o retrofit podsvícení výdechů ventilace u MB, což mně třeba žádný smysl nedává...

StreetPro
20. ledna 2023, 10:10
4
Jaguar F-Pace D300 AWD Sport: Jako chůze na laně

- pres DE jezdim pravidelne a i pokud jedu sam, malokdy mam potrebu poslat rucicku tacho za 180, protoze pak zacne byt opruz caste a prudke brzdeni... mozna pokud bych jezdil v noci, kdy neni provoz a mel nizsi pud sebezáchovy... ale v beznem provozu a s detma na palube si moc neumim predstavit "nutnost" to drtit 250 a byt "hotovej", ze to da jen 230 :-)
- na druhou stranu rozhodnuti napr. Volva k produkce aut s Vmax 180 beru jako alibismus pod rouškou safety a ekologie, kdy hnacím motorem bude spíše snaha osekat náklady, neb každý asi chápe, že je rozdíl postavit plně funkční (adekvatni podvozek, brzdy, v případě hybridu převody/EV) krabici pro Vmax 250 nebo 180...

StreetPro
18. ledna 2023, 15:03
0
Opel Astra GS Line 1.6 Turbo 180 PHEV: Lepší než kdy dříve

"Je to chytrá krása, která se vám bude dostávat pod kůži postupně, až vás nakonec zcela pohltí. "
Doufám, že NE... protože ten kokpit volant-deska je esteticky příšernej.

StreetPro
17. ledna 2023, 14:04
1
Wankel žije! Přiváží ho MX-30 e-Skyactiv R-EV

Ta "zbytečná a těžká" převodovka se donedávna u EV nepoužívala hlavně proto, že se nedařilo (ani Tesle) ji zkonstruovat tak, aby přežila to týrání max Nm v min ot... jinak samozřejmě je celý ten řetěz spalovák-generátor-EV zatížený nízkou efektivitou při konstantní jízdě relativně vysokou rychlostí (uvedený příklad s dálniční 140). Treba Opel Ampera umoznoval pripojit spalovak primo na kola, prave pro tyto pripady...
"The Ampera operates as a pure battery electric vehicle until its plug-in battery capacity drops to a predetermined threshold from full charge. From there its internal combustion engine powers an electric generator to extend the vehicle's range as needed. When the engine is running it may be periodically mechanically linked (by a clutch) to a planetary gear set, and hence the output drive axle, to improve energy efficiency."
Mazda se snazi udelat co nejnizsi hmotnost, proto mala baterie pro provoz striktne po meste, ale pak nedava smysl ta velka nadrz (ale mozna nechteli vyrabet mensi a nemeli pro misto vyuziti...?).
Prijde mi, ze kdyby udelali REX (2valec z motorky a nadrz do 10 litru) jako ma napr. Bmw i3, asi by to bylo pochopitelnejsi reseni.

StreetPro
17. ledna 2023, 10:03
3
Wankel žije! Přiváží ho MX-30 e-Skyactiv R-EV

No Wankel pojede v optimálních otáčkách a bude točit generátorem, který bude produkovat proud pro elektromotor, který bude roztáčet kola... celé je to méně efektivní než prostý spalovací motor, proto vyjde ta spotřeba na 10/100... o spotřebě oleje se taktně mlčí... hádám, že aby to plnilo normu, muselo se začít s plnou baterkou a motor zacpat nějakým akumulačním filtrem, který ty saze z oleje spálí až po konci měřícího cyklu... tím jsme všichni happy a Wankel může pokračovat i v roce 2023 :-)

StreetPro
11. ledna 2023, 12:18
0
Kia Niro hybrid: Praktická stylovka

U A8 D4 na R20 mi přišlo, že prakticky nebyl velký rozdíl mezi Comfort a Dynamic... pocitově tak 20% přitvrzení. Po výměně kol za R19 (kdy šla váha jednoho kola o 6kg) je efekt mnohem výraznější, na Dynamic se dá nyní bavit o sportovní jízdě.
Co tím chci říct - zjevně záleží pro jaká kola byl podvozek naladěn, jestli na sériové R17 nebo aftermarket R20.

StreetPro
04. prosince 2022, 13:24
0
Lexus UX250h: Crossover done right

Jj, kufr mě rovněž dojal… něco jako Infiniti, tam je praktičnost rovněž sprostý slovo. No a váha novych aut by byla noční můra C. Chapmana :-)

StreetPro
29. listopadu 2022, 11:23
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

V poho, klidně tuhle debatu můžeme uzavřít. Kdyby to nefungovalo, nepoužívala by to F1.
Jinak setrvačníky se využívají přesně jak píšeš (vákuum, magnetická ložiska), jako akumulátor energie pro generátor než naběhne klasický dieselagregát.

StreetPro
28. listopadu 2022, 09:30
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Pravda, gyroskopicky efekt kazi cast legrace (jeden by se az divil, ze auta nebo motorky s podelne ulozenym motorem mohou jezdit), ale u toho vlaku/metra by to mohlo fungovat - po rozbehu se spotrebuje energie, zastavi se, takze prestane klast odpor (navic pri brzdeni naopak pomaha), plus vlakova souprava nikam nezataci, nenaklapi se...
Nevim, proste zazdit vsechny ostatni cesty krome EV mi prijde zcestny...

StreetPro
24. listopadu 2022, 10:57
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Tak ty uspory v realu nejsou tak dramaticky, jak by jeden cekal, nicmene ICE take nemely hned zkraje 50% ucinnost, kam se dnes moderni hi-tech blizi... a porad tam vidim tu vyhodu dostupneho media a jednoduchost/absence nedostupnych surovin.
"The compressed air was converted from the braking process of the vehicle and could be used to drive an air starter and achieve regenerative braking for buses and delivery vehicles with frequent stop-start operations. The regenerative braking could also provide service air required for braking and pneumatic operations and reduce the usage of the engine-driven compressor. In addition, the compressed air could realise an instant boost to a turbocharged engine during start-up and acceleration for better performance and improved fuel economy. Based on a six-cylinder diesel engine, the potential for fuel consumption reduction was evaluated. The results showed that the fuel mass consumed during NEDC cycle was 677 g for a standard vehicle and 631.2 g for a compressed air hybrid vehicle, indicating a fuel-saving effect of 6.8% could be achieved. Furthermore, the idle process of the conventional engine could be eliminated."

StreetPro
24. listopadu 2022, 10:19
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Možná nejsem nejostřejší pastelka z penálu a jsem už nějaký pátek ze školy, nicméně pořád nechápu, proč na aplikacích typu MHD nebo vlak/metro se nepoužívá mechanický setrvačník. Typický příklad na busu: jede 50, příjezd do zastávky, minuta klidu a rozjezd na 50... dnes to řešíme v lepším případě hybridem a těžkou baterií, kde je otázkou kde vzít drahé kovy při masivním použití a životnost baterie... mechanický setrvačník přes hydrodynamický měnič by nejspíš byl limitován pouze výměnou oleje a repase měniče po xy tis km...
Nákladní doprava - kaminon s baterií je určitě fajn (umím si představit využití EV přímo v návěsu, kde by odpadla dramata z 3cm sněhu v kopci), nicméně proč nepoužít jako médium vzduch? Situace - kamion jede z kopce, musí brzdit motorem/retardérem... namísto toho by mohl 2-3 stupňový kompresor plnit tlakové vzduchové láhve (3 stupňový kompresor nafouká klidně 200 atm) a následně tlakový vzduch použít k rozběhu do kopce... samo je tam nižší účinnost o tepelné ztráty, ale i na to už je řešení... viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car
Když uvážím, že máme dnes i hybrid auto zabordelené elektromotorem, baterkou, kabaláží, chlazením, vedením vody o hmotnosti 200kg+, klidně to mohu nahradit kompresorem, vzdušníkem a zpřevodováním...
a nikdy neřeším recyklaci, zdroj drahých kovů a médium je všude okolo.

StreetPro
21. listopadu 2022, 10:54
-1
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

On je Musk a jeho firmy tak moc pred ostatnimi prave proto, ze ON sam je neskutecna bedna a dric v jednom. Kdyz se jeden podiva do historie, nejde si nevsimnout, ze udelat "inovacni diru do sveta" muze jen chytrej A pracovitej clovek, kdyz nepocitam inovace typu "vyhladme pulku sveta, protoze jsem diktator".
Ono je to logicky, protoze kdyz rozumim vsemu do detailu a navic si dokazu predstavit (neexistujici vec) kam se chci dostat a jak dlouho to realne zabere, muzu udelat precizni plan. Na to pak najmout schopne manazery, kteri dotlaci lidi k vysledkum v pozadovanem case. A kdyz tomu sefuje jeden clovek, ktery ma moznost potlacit okamzite "no-sayers" (at uz vyhazovem nebo motivaci), dostava se SpaceX nebo Tesla za 10 let tam, kde NASA nebo GM potrebovalo 50let+, o poctu lidi a penez nemluve.
Jinak je mi vcelku jedno co kde kdy Musk rekne, jen popisuju, ze tohle je duvod, proc to funguje a proc stagnuji statni korporace.

StreetPro
18. listopadu 2022, 13:46
0
Volkswagen XL1: Jezdíme za litr?

Vím, že nejsem správný die-hard skalní fanda VW, ale 2,5M za auto co nejede a není zrovna etalonem spolehlivosti? Do sbírky slepých uliček?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=25200%3B38%3B%3B&ref=quickSearch&sb=rel&vc=Car

StreetPro
18. listopadu 2022, 13:32
1
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

Muskovi těžko odpářeme fakt, že si dokázal představit auto na baterky, vyrobit jej A prodat masám. Nebýt něj/Tesly, dost možná by teď místní eko-pomatenci obdivovali "Golf E-2022" s dojezdem 132 km, váhou 1857kg a prostorem pro 3 dospělé + jednoho afgánce, protože víc nikdo ve vedení VW nepotřebuje.

StreetPro
17. listopadu 2022, 15:00
0
Ford Nucleon: Když bylo v Americe možné vše

Třeba reaktor v nákladním vlaku napříč Ruskem/Kanadou/Austrálií by smysl dával…

StreetPro
17. listopadu 2022, 14:51
0
Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Ale škodná nemá, jak v Kia říkají, tygří nos :-) včera jsem nějakou Kiu potkal live vedle na chodníku, kde spokojeně trávila menší chodce a psy bez vodítka…
Firemní info jsem sdílel s polovičkou, která říká “tenhle pandí čumáček?”…”tak ale jestli to má být tygr, mám už úplnou husinu”… asi se nejde zavděčit všem :-))

StreetPro
28. října 2022, 11:35
1
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Na autě si dělám 98% času sám. Paradoxně z důvodu, že na to nemám čas - někam to vézt (+ aby mě někdo vezl zpět), čekat, poslouchat kecy, čekat na nějaký díl/řešení. Pak jet zpátky, zjistit, že je to domrvené, reklamovat, chtít to co jsem chtěl původně a ne co se rozhodl udělat servisák...
Dám borcovi auto, ať mi mj. nalakuje nárazník... který pak při převzetí auta neladí s barvou (jakože o několik odstínů)... "lakýra to nechytnul"... no a proč to mám na autě? "aha, to je potřeba předělat?" ... ne, zamalovat vodovkama...
Běžně se mi vrátilo auto s "mechanyčím lišejem" - ztržené plast úchyty, urvané trysky ostřikovače, prolomená sahara, chybějící krytky, jiné šrouby apod banální faily...
Vím, že na to 90% lidí nikdy nepřijde, protože nic na autě neřeší, ale nechápu tenhle přístup "po mě potopa"...

StreetPro
28. října 2022, 10:36
0
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

Ad výdrž baterií a elektromotoru - chvili jsem sledoval ojete Tesly S, kde se objevují první kusy (většinou fleet/taxi/share z NL) s nájezdy přes 300-400k km... většinou na druhé baterii, leckdy i s novým zadním motorem a modulem dobíjení. Hodně majitelů zmiňovalo nový tablet a modul pro konektivitu.
Jestli dává smysl si takové auto pořídit za min. 20k Euro, přičemž ty s rozumným nájezdem do 150k km, výbavou a lepším interiérem jsou přes 35k Euro, si musí každý zodpovědět sám.
Mne to smysl nedávalo, protože lze koupit lepší auto za míň peněz, žít bez obav z failu nějaké zásadní komponenty a rozdíl v PHM to během vlastnictví nedorovná. A v blízkém budoucnu tyhle první Tesly nikdo (s adekvátní kupní silou) chtít nebude, protože mezitím spadnou nyní nastupující EV.
Pro info od taxi z DE: https://insideevs.com/news/559261/tesla-models-p85-1500000-kilometers/
As far as we know, the original battery pack had an issue after 290,000 km (180,000 miles) and was replaced under warranty. However, Tesla was initially figuring out the issue and installed a loaner battery, which was used for half a year or 150,000 km (93,000 miles). Then, Tesla installed a new, final battery. We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

In terms of drive units. The Tesla Model S P85 is a single-motor, rear-wheel-drive car. High power and torque was an issue in the early Teslas, which caused a few motor replacements. Three units were replaced by 680,000 km and the fourth one was running up to 1,000,000 km. We don't have any info on whether anything happened after that.

StreetPro
15. října 2022, 12:36
0
BMW 223i Active Tourer: Nová ergonomie v praktickém balení

Mi místo my, čtenář češtinář promine ;-)

StreetPro
15. října 2022, 12:34
2
BMW 223i Active Tourer: Nová ergonomie v praktickém balení

Z Grand Toureru v základu se mi navalovalo… tahle modernizace vypadá lépe, ale nedává my smysl mít prémii v holotě/plastu…
I-drive je hodně o tom, že si nikdo nepřečte manuál, prodejce jim to nevysvětlí a pak joula klidně 2 roky kliká a kliká, místo aby třeba přidržel točítko v určitém směru a byl kde potřebuje hned… stejně jako používání programovatelných tlačítek.

StreetPro
11. října 2022, 14:42
0
Nejsmutnější věci za volantem

Z tohohle se mi naklonila e61, e92, e39 a min ve dvou případech se závit heveru obtisknul do plast prahu... Ale možná jsem hloupoučkej a nedokážu tu věc docenit... obyč nůžkový hever za 15 euro je pro mé použítí lepší volba.

StreetPro
11. října 2022, 14:23
1
Nejsmutnější věci za volantem

Definice zla - Bmw hever (ta věc nemá stabilitu, velmi ráda se zvrhne i na tvrdé podlaze v garáži, někde mimo cestu si to vůbec nedokážu představit).
Nešvary řidičů v BE - neuvolní místo pro sanitku/hasiče, dokud jim neřve za kufrem... reakční doba tak 15s pro každé posunutí, těžko uvěřitelné, dokud to nevidíte na vlastní oči... naposledy scénka před přechodem pro chodce (nikdo tam nebyl, za přechodem jen pokračovala silnice, bylo jedno, jestli tam někdo vjede či ne) - 2 retardi nechtěli "vjet na přechod na červenou", takže hasič troubil, dokud to jeden sluchově nedal a poodjel...
Parkování k obrubníku - většina starších lidí nebo afrického původu dojedou alu koly k hraně a pak ji natřou hliníkem tam a zpátky... běžně jsou k vidění R15-17 opakovaná až do půlky loukotí...
Vyhýbání se dírám zvládají leda cyklisti, řidiči si prostě koupí nové SUV, problem solved...

StreetPro
11. října 2022, 12:32
0
Bazarový snílek: Vzpomínky na vyšší střední

O Themě zrovna píšu blog, never more :-)

StreetPro
08. října 2022, 08:36
0
Na Královec! České moře už čeká.

Doporučuji rozkliknout to ubytko a přečíst si recenze, povinná četba pro všechny “přátele Ruska”…:-)

StreetPro
05. října 2022, 09:23
0
Autíčkářův týden: Maserati v novém, Alpine po dietě a ikonické Audi

To je "jen" o 250kg víc jak Audi A8 4h v naftě :-)

StreetPro
04. října 2022, 14:39
2
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Hehe, tohle bylo první auto, které jsem s tatíkem dovezli z IT... Fiat Tipo s digi palubkou a tohle Autobianchi v nafte, ktere se prodalo jeste pomalu na vleku, neuvěřitelná doba... stejně jako jet přes Alpy s Citroenem Cx 2,5D s naloženým plaťákem :-)

StreetPro
30. září 2022, 09:30
0
Autíčkářův týden: Nové eMko od BMW, hybridní AMG a švédská legenda v novém

Ad Medvěd AMG nechápu tohle - "... hmotnost tohohle céčka přesahuje dvě tuny. ... Navzdory tomu, že se jedná o plug-in hybrid, kombinovaná spotřeba dosahuje vcelku běžných 6,3l. Mercedes totiž využil jen maličkou 6,1 kWh baterii, která stačí sama o sobě jen asi na 13 kilometrů elektrické jízdy."
Proč ta věc váží přes 2 tuny? Srovnatelný El motor/zadní osa má 150kg, malá baterka do 100kg? Předchozí S205 jsem měl asi rok a to auto bylo z velké části hliníkové a měl jsem z něj lehkonohý pocit... ok, AMG musí mít velké brzdy, kola, silnější poloosy apod, ale to je max. 100 kg... Ale tak když to lidi koupí a budou happy...

StreetPro
30. září 2022, 09:18
4
Autíčkářův týden: Nové eMko od BMW, hybridní AMG a švédská legenda v novém

Tohle je ještě krásný, co teprve iX v černé... obzvláště působivě vypadá v provozu ve městě s vrstvou prachu :-)

StreetPro
18. srpna 2022, 09:52
-1
Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní hrdosti

Nechci se vás dotknout, ale byla jste lately v RO? Projel jsem 2 roky nazpět trasu Temešvár - Sibiu - Brašov - Ramnicu Valcea (plus okolí) a o muzeu na silnicích nemůže být řeč.
Vozový park bych tipnul modernější než v ČR, dálnice lepší kvality, známka elektronická a nejšpinavější benzinkové WC nás čekalo po překročení české hranice.

StreetPro
17. srpna 2022, 10:34
0
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

A kvalita je pořád s otazníkem, jde kolikrát o zásadní inženýrský fail typu:
"Mario, měl bych tam udělat kužel, víš, jako to dělají Bošáci, aby to bylo samosvorný, kdyby fail? ... No, Guiseppe, to je drahé, dej si espresso a dej tam válcovou plochu, zápich a zajistí se to M6 támhle z bedny..."
... o pár let později u Fiatu Punto, při "dramatickém" nájezdu 40tis km, známému vypadl šenkl ze spodního ramene, když odbočoval ve 40ti z dálnice (což ho potěšilo, protože to přežil a jen ohnul blatník). M6 šroub se povolil, obrousil tělo v drážce a pak rameno vyklouzlo ven.
Mě u Lancie uhnilo zadní příčné rameno, kamarádovi Fiat nebyl schopný opravit netěsnící palivovou soustavu (smrděl mu konstantně benzín v autě) a po 3 pokusech a výměnách všeho dostal 40tis slevu. Známej prodával Alfy a poté co nová 166 nešla nastartovat při předání zákazníkovi (považte, stále přes noc venku a pršelo), u jiné 156 chyběl přední reprák ve dveřích, přestože tam byla samolepka "checked", různé chybějící "málo viditelné" lišty... ho to přestalo bavit a šel jinam.
Ale ty nové jsou hezké designově a mají cool motory, možná i techniku... ale to konkurence taky, takže nevím na co by mě utáhla... na nostalgii těžko.

StreetPro
16. srpna 2022, 15:40
0
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Mě na tomhle eko-náboženství vadí hlavně to, že nutí výrobce plnit "normy" pouze v době prodeje, resp. udržet záruku, poté nezájem. Protože kdyby se to mělo posuzovat z hlediska udržitelnosti - provozu např. na 10 let a 200tis km, došlo by se ke zcela jiným číslům a v důsledku jiným parametrům CO2. Píšu o všech zbytečných výměnách zničených motorů z důvodu prasklých poddimenzovaných řetězů, zapečených pístních kroužcích, odešlých těsněních z důvodu vysoké provozní teploty, EGR ventilech a chladičů, různých upadávajících klapkách, přidřených klikách (long-life, Start/Stop, malé olej náplně, ředění oleje palivem), elektrické vodní pumpy s životností 100tis km, zadírající se vysokotlaká čerpadla, vydřené vačky, válce... KO automaty, protože tlak na nízké tření (redukce materiálu za hranu životnosti)... produkce nesmyslně nekvalitních dílů, protože opět tlak na cenu (sorry, ale proč je vůbec legálně možné nabízet ložiska kol s životností 1500 km? elektro díly, které nefungují ihned po vybalení a reálně ani nemohou, protože mají jiné hodnoty)...
To jsou důsledky této doby, za kterou zaplatí naše děti.
Ale můžeme říct, že jdeme kupředu, koupit si auto na baterky... a nabíjet jej 8-10kWp instal výkonu na střeše :-)

StreetPro
06. srpna 2022, 12:54
2
Kam se poděla normální auta?

Možná by stačilo vzít ty úspěšné modely z minulosti (design/tvar) a osadit je současnou technikou/výbavou… Asi není nutné rozebírat designové výblitky tohoto typu, kdy nejsem schopný rozhodnout, co je větší zlo…

StreetPro
09. června 2022, 09:20
0
K čemu že je dobrý Dodge RAM 2500 Power Wagon?

Perfektní příběh, go with the mindflow (ať to obnáší cokoliv), ale ne každá 1/2 to chápe :-)

StreetPro
20. května 2022, 21:31
-1
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Měl jsem v tu stejnou dobu stejně starou Audi V8 3.6 - přímé presednutí bylo jako facka, protože ta Audi jela neskutečně lépe (akcelerace i v zatáčkách, o trakci díky 4x4 ani nemluvě), veliký vnitřní prostor (v Jagu jsou max tak boty 44 a vzadu 2 děti) a spotřeba při stejném stylu/trase o 3 litry nižší.. jediné plus Jaga byla/je estetika a vůně interiéru… ale třeba jsem zaujatej :-)

StreetPro
20. května 2022, 16:04
0
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Tohle auto jsme meli sveho casu doma (89 v automatu, Sovereign provedeni) a popravde jako zaparkovane v garazi ci pred domem je krasne... uvnitr je malo mista, jizdni vlastnosti maji sve rezervy, spotreba na podavany vykon vysoka (resp. to proste nejede a zere), spolehlivost tristni (klima, nivo, posilovac, motor, elektronika...), TD390 disky (takze pneu za nesmysl a omezena nabidka).
Auto bylo dovoz CH, nebourane, vzdy servis a garazovane, ale proste fail after fail a na konci i rez (prekvapive paty A-sloupků).

StreetPro
17. května 2022, 21:59
0
Ford Kuga PHEV: Vybírejte s rozmyslem

Chápu, že je zbytečný reagovat, ale není to 2x 20min, nebude to ani 3x 20, abych tam dojel s nějakou rozumnou rezervou a neresil, jestli dojedu ráno k vleku… nebo si pak dám pár dni tělocviku a auto budu ladovat 16A 1f v garáži na hotelu :-)

StreetPro
17. května 2022, 11:05
0
Ford Kuga PHEV: Vybírejte s rozmyslem

Pro nejnovejsi Tesla S (fully charged) je to porad 50min opruz (plouzim se 110km/h a SC ma dostupny deklarovany vykon...).
V zime ten dojezd bude nizsi a nechci dojet s prazdnou baterii (protoze ji tam nedobiju), takze min. 2x 50 min?

StreetPro
17. května 2022, 10:41
0
Ford Kuga PHEV: Vybírejte s rozmyslem

Cesta do Italie na hory s EV porad neni s 2 kratkymi zastavkami, pokud uvazuju pricetne rychlosti (140+) a ne plouzeni se po dalnici 107km/hod s cilem uskudlit trochu doletu...

StreetPro
17. května 2022, 09:46
1
Lexus NX 350h F-Sport Top: Osobní strážce

Ceskou otazku resi tato fotka...

StreetPro
17. května 2022, 09:28
2
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

- Suzuki Grand Vitara s PSA TD motorem: po cca 16tis km se uvolnila obyc SK paska na hadici mezi turbem a IC, takze behem predjizdeni kamionu jsem se dostal az na uroven jeho predniho narazniku a hadice vyletla. Tim jsem mel k dispozici odhadem 1/2 vykon a nezbylo mi nez brzdit a vratit se za nej, tesne predtim, nez me smetlo auto v protismeru. Zastavit, zkouknout spodni pradlo, zkouknout motorovy prostor, nahodit hadici a hura jet dal.
- Lancie Thema r. 90: v zatacce praskla prorezla spodni sapojovacka na zadni naprave, takze vnejsi kolo melo najednou AWS funkci odhadem 25 stupnu, cimz jsem si zadriftoval, protahnul ruce, procvicil zilku na cele a mohl jet do dilny ocenit italske inzenyrstvi.
- Chrysler Voyager 2001: manualni prevodovka se tomuto emerickemu master stucku opravdu povedla, takze kolem 70tis km tam v 50km/hod tam spadly 2 kvalty zaraz (pro neznale - toto ma za nasledek zablokovani pohanenych kol, vyslapnuti spojky nepomuze, je obtizne ty kvalty vyradit). Vyrobce si byl vady vedom, ale muzete si (za sve) koupit cely predlohovy hridel a patricne rychlosti, coz vychazelo asi na 80tis + prace + DPH. Jinak pozdeji se dokonce prohybala vypinaci paka spojky, takze neslo radit vubec/pres zuby, opet znama vada. Obecne je to auto definice srace :-)
- tbc... :-)

StreetPro
25. dubna 2022, 12:23
1
Ferrari 456 GT: Všechno nebo nic!

Tak Porsche se toho také nebálo :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem