logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jan „HandyMan“ Vysloužil

V pěti jsem si vybrečel šlapací autíčko a pak už to jelo...
BydlištěPřerov
Registracepřed 4.4 rok.
Poslední aktivitapřed 5.0 měs.
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků38
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků1

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

HandyMan
07. 8. 2024, 14:21 1
Škoda Kamiq Top Selection 1.5 TSI: Auto na důchod

Marku to je jedno, jestli "před" nebo "po" faceliftu, s přesně takto motorizovaným, jen o něco málo větším Karoqem mám tu samu zkušenost - rozjíždí se to z míst fakt pomalu (jako manželčina Dačka Sandero s CVT, které papírově chybí 60k a 90Nm) a předjíždět s 1.5 TSI+DSG byl dost horor. Patrně proto, že Škodovka šetřila na převodovce a elektronicky omezuje krouťák, aby vydržela. Napsal jsem o tom článek na jiném webu, postnu to sem do blogu jak bude čas

HandyMan
21. 2. 2024, 19:01 8
Jak jsme jeli pro muscle car a odjeli autobusem, část první

Koupit místo mustanga nebo corvetty dva autobusy, to je tak praštěný bizár, že se opravdu těším na další díl!

HandyMan
20. 11. 2023, 12:00 0
WM Peugeot P88 Turbo: Rychlostní rekord v Le Mans je už 35 let nepřekonán!

@rock má pravdu, cituji z článku How fast are Hypercars z oficiálního webu 24h Le Mans:
"Ferrari is currently fastest. At the wheel of the #50 Ferrari 499P, Antonio Fuoco attained 343.3 kph in Qualifying"

HandyMan
31. 10. 2023, 10:52 1
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

Ano, přesně tak. O zkušenostach z ježdění s foukaným litrovým tříválcem s CVT jsem psal tady: https://dfens-cz.com/zivot-s-litrem-v-automatu/ a dostalo se mi od diskutujících místy pěkné čočky. CVT má specifický projev a pokud máš pod kapotou "jen" litr, je vhodné lehce přizpůsobit jízdní styl a nechat převodovku dělat svoji práci kolem maxima točivého momentu (u manželčina Sandera je maximum 2100 ot./min. a převodovka má nejraději rozsah 1500 - 2500 ot.) Dá se jezdit plynule, relativně svižně a s dobrou spotřebou. Třeba na dálnici točí CVT jen 2500 ot., zatímco manuál už 3000 ot. Ale když za volant sedne novinářsské "poleno", zvyklé na auta v top specifikaci, tak má problém. Že motorističtí novináři moc plynule ani úsporně jezdit neumí, to jsem si ověřil na několika ročnících Škoda EconomyRunu, kde novináři měli zvláštní kategorii. Sice měli nevýhodu, že dostávali fabrická novinářskíá auta (nacpaná výbavou a málo zajetá), ale i tak byl rozdíl ve výsledcích "o galaxii".

HandyMan
29. 10. 2023, 20:33 0
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

Podle mé zkušenosti jde o zvyk, resp. o míru rigidity v každém z nás. Já střídám dojsdpojkový automat v mém autě s manželčiným CVT. (Jatco JF015E) CVT umí "virtuální stupně", když se víc šlape na plyn, ale když jede řidič rozumně, tak při lehčí akceleraci drží otáčky u maxima točivého momentu, při jízdě konstantní rychlostí srží otáčky co nejníž. Můj mozek to registroval pár týdnů po koupi auta "že je něco při akceleraci jinak", dnes už si toho stěží všimnu a připadá mi akcelerace bez změny zvukové kulisy normální. Takhle to prostě je, kryž s tím jedete tak, jak to inženýři zamýšleli.

HandyMan
03. 9. 2023, 22:18 0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

@beastar: Máme v garáži oboje, mohu porovnat celkem objektivně. Rozdíl mezi Dačkou a Renckem samozřejmě je, Dačka je "rustikální", zatímco Rencek hraje na technologickou notečku - víc displejů a ledek a cingrlátek. Ale potřebuju šmrdlat po displeji, abych zesílil ventilátor? Ne. Chci lepší odhlučnění a zvuk audia? Ano. Chci čtyři válce? Ano. A vyplatí se to všechno za 100 tis. Kč navíc? No...záleží na preferencích. Pokud to vezmu se zábleskem geniality jako kdysi Zlokočka Viola, která tu napsala článek Auto jako spotřebič, a k tomu vzpomenu na manželku, děcka a hromadu krámů k převážení sem a tam, ...tak vyhraje Dačka plus dvě rodinné dovolené k tomu.

HandyMan
30. 8. 2023, 16:47 3
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Přesně tohle (jen máme psa místo dětí a hromádky krámů) jsem před 2 lety řešil. Vyšší světlá výška kvůli rozbité polňaččce a louce pod chatou, nutný byl automat a pod kslpotou technika, která vydrží krátké jízdy po městě. Tedy ne diesel a ne přímovstřik. A tak máme Dačku Sandero Stepway. Zvýšeným podvozkem jsem si o kameny ještě neškrtl a po sundání lentních Continentálů a nazutí celoročních Goodyear Vector 4 Season to v pohodě vyjede do kopce i po mokré trávě. Podkud Michal občas stěhuje rodinku a krámy, šel bych do Dacie Jogger Hybrid (140k). To pojede fajnově, jezdí to kolem 6l na sto a automat už je v základu. Jen je ještě třeba počkat do podzimu, než se dostane i na Čechy. Ve Španělsku už je v prodeji od 24.450 EUR, tedy nějakých 590 tis. Kč. Za ušetřených 150 tis. se dá s rodinkou užít spousta zábavy.

HandyMan
29. 8. 2023, 12:26 0
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

Ještě doplním: Kdysi jsem s kámoši u piva definoval "Honzovo motorové pravidlo" (HMP), které říká: Hmotnost v kg poděl deseti. Získáš potřebný počet koní. Ten vynásob 1,5 x (klidný řidič) až 2x (nervní řidič). Získáš potřebný počet newtonmetrů. Takže na tunu hmotnosti je třeba zhruba 100k a 150Nm, jinak to s velkou pravděpodobností bude "líná mrcha". HMP platí dodnes, jen jsem ho po drtivém nástupu SUV doplnil o dovětek: Pokud je to vysoká krabice nebo 4x4, přidej 20% koní i Nm.

HandyMan
29. 8. 2023, 12:11 0
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

@Curdin: Manželka měla první generaci Ayga, konkrétně tedy verzi se znáčkem Citroen na kapotě (C1). A v automatu. Tehdy tam byl robotizovaný manuál, což byla malá pohroma pro ty, kteří nepochopili, že řadit ve správný okamžik lze jemným přidáním nebo ubráním plynu. S trochou cviku se pak dalo jezdit plynule a bez zbytečného vytáčení motoru jako s normálním pětikvaltem. Jenže suchá hmotnost toho vozítka tehdy byla 805kg!!! Dnešní Aygo X má o víc než dva metráky více (+25%), což se nutně muselo projevit na bídné dynamice. CVT obecně nemusí být špatná volba, jen musí být k dispozici i nějaké ty newtonmetry. A ty atmosférický litr 1,0 VVTi z přelomu století bohužel nemá, 93Nm je na tunu hmotnosti auta zoufale málo. Manželka má CVT v Sanderu a dá se s tím velmi pohodlně jezdit, ovšem foukaný tříváleček 1,0TCe má proti Toyotě 50Nm navíc. Ve výsledku pak maželka jezdí dokonce se stejnou spotřebou, jako měla předtím v miniautě Citroen C1.

HandyMan
10. 6. 2023, 20:09 2
Renault Austral: Android na kolech

Je třeba se vyhnout zapatlané čočce

HandyMan
31. 3. 2023, 14:21 1
Renault Austral: Android na kolech

PPC reklama dokáže občas nečekaně zavtipkovat:

HandyMan
15. 3. 2023, 09:38 0
Dacia Sandero Stepway TCe 110: Už nesedí v koutě

Samozřejmě jsem myslel "přehmatávat" :-)

HandyMan
15. 3. 2023, 09:37 0
Dacia Sandero Stepway TCe 110: Už nesedí v koutě

Jaromíre, má i tahle verze Sandera stále tak pomalý převod řížení, jako Sandero Stepway mé ženy ( m. y. 2021), nebo to už napravili?. To je mimochodem to jediné, co mě na tom autě otravuje, zbytek je s ohledem na určení auta fajn. Ale když s tím přijedete k menšímu kruháči, musí se mohutně ručkovat :-)

HandyMan
04. 1. 2023, 14:10 4
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Já bych na to šel jinak. Když netrváte na "prémiové" značce, tak třeba za 330 tis. Kč už se dá sehnat jen 6 let staré auto se sotva 100.000 km na hrbu, které dalších 200 000 km při troše servisu v pohodě vydrží, co třeba tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/talisman/160790636.
Ani u jiných značek "drahých oprav" jako třeba výměna spojek v automatu se tu netřeba do budoucna dát, dnes cca 35 tis. i s prací.

HandyMan
08. 10. 2022, 16:50 0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

sorry překlep: "...v létě to rozhodně nebude tak nebezpečné, jako zimáky"

HandyMan
08. 10. 2022, 16:47 1
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Já jsem postupně obul do celoroček obě domácí auta., šlo o Goodyear Vector 4 Seasons gen 3. Mezi gen 2 a gen 3 je celkem rozdíl. Vybíral jsem podle jedné důkladné recenze na YT, protože mi šlo hlavně o jízdní vlastnnosti na suchu a mokru, respektive v zimní břečce. Do hor v zimě nejezdím. A byla to šťastná volba. Manželčina Dačka se bez problémů vydrápe na chatu do kopce po mokré trávě, což "prémiové" letní Continentaly nedávaly. Na mém Méganu GT nahradily zimní sadu. Oproti zimním Nokianům jsou znatelně tišší. Zhoršení jízdních vlastností na suchu oproti letním gumám je nepatrné, pokud teda nejezdíš "hranu". Brzdí to na suchu i na mokru v zimě lépe, než zimní. Aquaplaning taky dosud žádný. A až je budu poslední sezónu dojíždět přes léto, bude to rozhodně tak nebezpečné, jako zimáky. Ona to je co se týče směsi spíš letní guma s hrubším vzorkem podobným zimnímu, který však nemá na dezénových blocích ty jemné drážky zajišťující náznak trakce na zledovaťělém sněhu a ledu. Ty jsou vám však kromě dvou dnů v roce, kdy silničáři "zaspali", v nížině naprosto k ničemu. A argument, že letní směs pneumatik moderních nějak záhadně "ztvrdne" při poklesu teploty pod 7°C, to platilo možná před 30 lety. Dávno potvrzeno měřením a vyvráceno.

HandyMan
03. 10. 2022, 15:07 -1
Opel Astra 1.2 Turbo: I Opel může být šik

Jakube, ta maximálka 230 km/h, to se mi nějak nezdá. Můj Mégane na to potřebuje přes 200 koníků. Že by redakční šotek? :-)

HandyMan
13. 7. 2022, 17:32 0
Renault Express Van TCE 100: Skrytá naděje

@Jakub: 300k s DPH a 320k bez DPH = rozdíl skoro 70 tis., nikoliv jen 20. Ale jinak užitečný test. Už to tu padlo: do vysokých krabic je lepší 1.5 dCi, máme v práci jednu v Dačce Dokkeru, kluci se s ní nemazlí a jezdí pod 6 litrů. S dílenskou vestavbou prakticky pořád naložená na max. Samozřejmě ergonomie Dokkeru byla dost mizerná, to je fakt. Tohle vypadá podstatně lépe.

HandyMan
13. 7. 2022, 17:16 0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

390 tisíc v základu? UF! Do manželčiny Dačky Stepway (= "fplné palbě") se za tu cenu vešel i vcelku solidní automat (+35.000). Sám s tím občas jezdím, když není kam spěchat. Je v tom sice litr oturbený - 1.0 TCe 66kW/ 142 Nm, ale je díkybohu s nepřímým vstřikem a s ohledem na automat i lehce podladělný, takže jistý předpoklad dlouhodobé spolehlivosti ten motor má taky. Za rok manželka natočila 9500 km v naprosté pohodě. Po přezutí na celoroční gumy to zvládá i lehčí terén za mokra, takže na chatu vyjedeme vždycky.

HandyMan
08. 5. 2022, 17:22 0
Report Kafe&Káry Brno vol. 35: Drama za Lužánkami

...to je ten správný základ pro opravdickej tuning, no ne?

HandyMan
08. 4. 2022, 15:44 0
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

@Franz Kafka: Dustera jsem sice neměl, máme doma Sandero Stepway a co se týče protikorozní ochrany, tak nová generace Daček od r. v. 2020 si dost polepšila, i částečné krytování podvozku to má. Kvalita lakování šla taky nahoru. Vaculík měl k Sanderu i faceliftu Dusteru videa s auty na zvedáku. Koroze myslím problém nebude.

HandyMan
08. 4. 2022, 15:35 0
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Hele "briza" - nevím kdo tě tu nemá rád, že máš za svůj názor aktuálně "- 6", ale vidím to úplně stejně. Manželka je z a Dačky Stepway "f plný palbě" nadšená, i já se s tím občas svezu, už jsem tu o tom psal . A protože Dačka poskajuje buď po městě, nebo jede "dálku" na chatu (8km), tak je "nepřímovstřik" jasná volba. Ale filozofii Škodovky chápu a za pokus o nesmtelný motor bez zbytečných kurvítek tleskám. Když jsem ještě neměl řidičák, tak rakety s 80 koni pod kapotou měla jen VB (VAZ 2106), prostému lidu musela stačit i polovina :-) Ještě že auta tehdy měla pod hluboce pod tunu...

HandyMan
14. 12. 2021, 21:28 1
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství? Příběhy.

Před lety při čtení knihy "Šťastný František" jsem měl tušení, že člověk musí být absolutní šílenec bez pudu sebezáchovy, aby podnikl závod jménem TT. A to Franta Štastný byl, v tom nejlepším smyslu slova. Ale po přečtení tohohle výborného článku už to tušení nemám. Mám totiž JISTOTU.

HandyMan
19. 10. 2021, 15:13 8
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Myslím, že ty kola naopak báječně doplňují celek: ošklivé auto v ošklivé barvě na ošklivých kolech - no prostě jasná a čitelná designová linie! Simply Clever!

HandyMan
06. 10. 2021, 18:20 3
Mazda Power Eco Race 2021: Přišla jsem, viděla jsem a projela to na celé čáře

Jé to je legrační, dělat ze tří koleček na rovince soutěž ve spotřebě! Mazdo, Mazdo, budeš se muset poučit u Škodovky, aby to příště nebyla až taková trapárna. Když proti tomu postavím celodenní soutěž Škoda Economy Run, co se jede na 2 etapy, 330km celkem, v autě strávíte 6 hodin a šplháte s ním třeba do Pece pod Sněžkou, je to jiné kafe. S kamarádem Pavlem jsme letos sjeli nečekaně dobrý výsledek - 2. místo ve třídě B1000. Jak se to dělá, aby si i naše první dáma Viola příště šáhla na medaili, napíšu do (přes)příštího Blogu. Ale Violko, budeš muset napřed trošku potrénovat! :-)

HandyMan
29. 9. 2021, 14:39 2
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Chce se se mi zvolat spolu s císařem Leopoldem II.: "...příliš mnoho not, Mozarte!" Tedy vlastně: "...příliš mnoho slov, Jaromíre!" Ale jinak dobrý ;-)

HandyMan
27. 9. 2021, 19:44 0
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Trefit se místo do postele do garáže, to je velkej palební rozptyl :-))) Jinak Františkovi palec nahoru za hezké počteníčko o skomírající legendě

HandyMan
22. 9. 2021, 14:04 0
Úvod Jaromíra Soukupa

To máš těžký, ale spolehlivost aut se odvíjí v jakýchsi vlnách - před 10 lety bych si Dacii nekoupil, letos jsem ji mnželce koupil s klidným svědomím. Před 10 lety jsem jezdil ve Fordu C-max a kdyby se mě někdo ptal na škodovku, nebudu mu ji rozmlouvat. Dnešní Ford nebo nedejbože Škodu bych si za vlastní peníze do garáže nepostavil. Nic netrvá věčně. A co se toho autorizáku týče, myslím že Pokorný v Brně a CNM v Přerově fungují celkem slušně, nevím, kam s tím jezdíš ty.

HandyMan
18. 7. 2021, 18:50 0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Jasně, chápu. "Kolamy" - čeština pro lamy :-)

HandyMan
18. 7. 2021, 18:44 0
Renault Clio Tce 90: Opačný přístup

Ano, Zajda ná pravdu. Jen tu "Technickou" doplním - KAM uteklo těch 10 koní? Doufám, že nakopat zelené do ...ele. Po přidání filtru pevných částic nutných pro splněni Euro6d Full je nyní vyšší protitlak ve výfukovém systému, který ovšem už nebylo možno dohnat vyšším tlakem turba s ohledem na prevenci klepání. U LPG verze, kde LPG má lepší odolnost proti klepání (jakoby vyšší "oktanové" číslo) si toto dovolit mohli a tak LPG verze má vyšší výkon o 10k i krouťák o 10 Nm. A ten motor je na LPG už od počátku navrhovaný. Velmi fundovaně to vysvětluje Vacujík na videou pro nejmenovaný konkurenční portál. Kdybych nepotřeboval automat, beru LPG verzi, příplatek 10.000Kč je legrační s ohledem na úsporu, lepší výkon a téměř zdvojnásobení dojezdu. Přijdete jen o rezervu. Stejný motor TCe 90 bude mít manželka příští týden v Sanderu Stepway, tak jsem zvědav, kolik elánu mu ubere automat, když u něj stáhli krouťák na 142 Nm.

HandyMan
03. 7. 2021, 22:32 0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Ehm, nějak mě to tahá za uši - nemělo by to Jeníku být "koly pevně na zemi"?

HandyMan
17. 3. 2021, 17:29 0
Když se z ženy stane neřízená střela

Sabine Schmitz byla nejen úžasnou závodnicí, která to skvěle uměla v "zeleném pekle" Nurburgringu, ale i ženskou se smyslem pro humor. Právě jsem si pouštěl její scénky z TopGearu, kde učila Jeremyho řídít. Fakt skvělá ženská, nejen závodnice, ale i hoteliérka a someliérka. Je to škoda, v 51 odešla moc brzo.

HandyMan
03. 2. 2021, 14:08 5
Toyobaru: prostorný komfortní rodinný vůz, vhodný na dlouhé dálniční přesuny

Mýlíte se - to není "žena", to je něco mnohem víc - je to šéfredaktorka Autíčkáře!

HandyMan
27. 1. 2021, 12:02 0
Zajímavé naftové motory minulosti

Mě osobně diesely chybět nebudou, ale chápu, že jsou dva typy lidí, pro které nikdo lepší motor nevymyslel: 1. dálniční jezdec s vysokým km nálezdem (od 20.000km / rok výš) 2. Tahoun přívěsů. Já osobně jsem vloni po 15 letech a 4 dieselech vyměnil naftu za benzín (2.0 TDI 177k/380Nm za 1,6 TCe 205k/280Nm) a nemohu si přechod zpět k benzínu vynachválit. Vleky netahám a tak jediná nevýhoda benzínu je vyšší spotřeba na dálnici. V ostatních režimech to žere prakticky stejně, ale je to výrazně tišší a lépe to jede, když potřebuju.

HandyMan
08. 12. 2020, 14:34 0
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Psal se léta páně rok 1999, Focus zrovna vstupoval na český trh. Vyhrál jsem ho. Sice jen na prodloužený výkend, ale stálo to za to. Přesně tento dvlulitr, červená barva, vrcholná výbava Ghia. Než jsem ho v pondělí museli vrátit, projeli jsme kus republiky. Na novém dálničním úseku jsem se vsadil, že opřu rafičku tachometru o zarážku. Prohrál jsem jen těsně. :-)

HandyMan
22. 11. 2020, 19:35 0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Oplíku, co bylo pod kapotou v r. 2006 si už nepamatuji, psal jsem o Cliu v GT verzi ročníku 2009, tam byla 1,4 TCE 130k, test "dlouhé verze" je tu:
https://www.autorevue.cz/test-renault-megane-gt-14-tce-utok-na-spicku_6/ch-37732#articleStart
Možná jsem na ty "Rendlíky" trochu ujetej, ale když chce dnes člověk něco na každý den, přitom zaplatitelného a zároveň sportovnějšího, o ničem lepším nevím. Renault sportovněji laděná auta umí už dlouho a i za 100.000 Kč se slušný kus sehnat dá

HandyMan
19. 11. 2020, 10:23 0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Právě koukám na jedno Clio GT, 2009, 130k, sportovní sedačky, plná výbava za 101.900 Kč. Najít se to dá..

HandyMan
19. 11. 2020, 10:05 0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Šel bych do Clia GT. Poslední generace Renaultů je dobře stavěná a spolehlivá, i když si to mnozí ze setrvačnosti nemyslí (ano, Laguna kolem r. 2000 byl průser, ale od toho uběhlo už 20 let) . Doma mám Mégane Grandtour GT s 1.6 205k motorem a 4control podvozkem, r.v. 2006. Je to bezvadný svižný daily car, který umí být i velmi zábavný, když přijde chuť. Uvažoval jsem i o RS, ale to je na ježdění do práce (sám to mám 28km stejně jako tazatel) zbytečně ostré. I náklady na servis jsou přijatelné, proti korejcům nebo koncernu tedy určitě.