načítám data...

O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

23. února 2020, 16:21 63 komentářů Jan Machač

Považuji se za obyčejného řidiče, který semtam bezhlavě v autě vříská. A pozoruji, že v poslední době často na nevinné, proč tomu tak je?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kubajs mne vytáhl na výlet a po zakoupení svého nového automobilu mne zanechal svému osudu někde u Náchoda, u polských hranic. Inu nasoukal jsem se za volant levné dodávky od Mercedesu a začal si užívat její nenasytný podvozek. Hlavou běžely myšlenky, pod koly dodávky běžela cesta a tlumiči běhal olej, jak polykaly nekonečnou řadu výmolů a nerovností… Cestu jsem si užíval až do momentu, kdy jsem se ocitl na konci kolony, která se sunula skrz nekonečné vesnice a městečka českého Podkrkonoší rychlostí asi 40 km/h. Napřed jsem byl jen otrávený, pak už nervózní a nakonec na*raný jako brigadýr. To jsem totiž zjistil, že příčinou není ani starý pán ve svém Žiguli, ani vyplašený traktorista hledající pole a dokonce ani skupinka namyšlených cyklistů odmítajících jet za sebou. Nene, mašinkou toho našeho vláčku bylo zánovní Hyundai ix20. S rakví na střeše a s relativně mladým chlápkem za volantem. Když jsem jej předjížděl, masivně jsem gestikuloval a z reakce pochopil, že chlápek nechápe. Nechápal, že sice asi jede bezpečně a nepřijde o papíry a dělá vše podle pravidel, ale štve lidi za sebou. Vůbec mu nedocházelo, že by někdo třeba chtěl nebo dokonce uměl jet rychleji. A předpokládám, že ho to ani nezajímalo, byl přece ohleduplným tátou od rodiny, jel bezpečně a podle pravidel, proč na něj teda všichni troubí mu nedocházelo. Nebo teda tak si to vysvětluji, neb lidstvo mám rád a ke zkratce "je to debil" se snažím i přes svou prchlivější povahu dojít až po vyčerpání všech pozitivnějších možností…

Bývaly doby – je to dávno – kdy se považovalo za normu pravidla porušovat a lidé řešili spíš, jak něco projet rychle, než kolik to auto žere nebo nedejbože jestli se nezabijeme po cestě. Ale to byla ještě doba temna, kdy mužové řídili a ženy byly obletované. Nedovedu si představit, že bych dnes přišel mezi své kamarády – a to jsou dost často stejně střelení – a začal vyprávět, jak jsem (teoreticky) celou svou rodinu převezl z Ostravy do Prahy pod tři hodiny a jak by to šlo i rychleji, ale v půlce cesty mě zdržel nějaký defétista jedoucí v levém pruhu jen stopade. Jsem přesvědčen, že i od lidí, kteří mají auta rádi – a jezdí rychle – bych si vyslechl něco o tom, že bych se měl chovat rozumněji. Vnímání rychlosti, umění řídit, tolerance k předpisům a strach se za léta proměnily. Z radostné banalizace nebezpečí jsme se přehoupli – v mé sociální bublině – k trošku rozumnějšímu vnímání dopravy. Mám to štěstí, že kolem sebe nemám příliš příručkářů, kteří neumí argumentovat ničím jiným než předpisy, takže se mohu na toto téma bavit skoro s každým. Ale málokdy slyším, jak se na prázdné dálnici někdo rozkutálel na dvě kila nebo jak to šlo krásně v neděli ráno ze severu na jih a jak nikde nikdo nebyl a dalo se jet. Vnímám spíš zkazky na lidskou netoleranci, povzdechy nad pubescentními majiteli orezlých BMW a pak…

Barvitý popis nepochopitelných situací. Tak mi dovolte jednu přihodit. Vyjíždím z pivovaru na Strahově, auto smrdí pivem a já se těším domů. Sjíždím na nepřehledný a nekonečný přechod nad Pohořelcem. Uprostřed něj divně oblečený maník s knížkou v ruce. Jde pomalu. v protisměru náhle do cesty vystrčí čenich oktávka a je slyšet, jak řidič zpomaluje a čeká, že bude muset zastavit. V ten moment onen asociálně oblečený člověk čtoucí jistě nějakou odpornou levicovou literaturu zvedá hlavu, mává knížkou směrem k autu, popoběhne a zase se složí do své zadumané pózy a pokračuje v rozjímání. Oktávka zavrčí a odfrčí a všichni jsou šťastni. Potěšilo mne, jak se chodec rozhodl "neužít si tu svou přednost", ale jednoduše pomohl dalšímu člověku k tomu, aby se rychleji dostal domů. Nic to nikoho nestálo a všichni jsme byli veselejší. Se sluncem v duši a pivem v kufru tedy pokračuji k další křižovatce. Z protisměru se řítí a doleva odbočuje obušený Transit. Zastavuje na přechodu přesně na hranici křižovatky. Bliká mu levý blinkr a tak nějak matně vidím před ním ještě jedno rozblikané auto zaparkované v druhé řadě. Aha, bordel, zastavuju za transitem a pozoruju, co se bude dít. Předpokládám, že čeká na prostor, aby pitomě zaparkované auto před sebou objel. V ten okamžik však z transitu, stále blikajícího doleva, vypadne několik osob. Dveře se zabouchnou a vozidlo se dává do pohybu. Nejsem si jistý, kde jsou všichni ti cestující, stojím a čumím, protože už tak nějak tuším, že tohle nebude konec. Transit se otáčí uprostřed silnice, stále částečně na přechodu. A v tom okamžiku vidím, jak zastavuje a jak se před ním v jeho světlech, na přechodu zastavil i chodec. Ten tak nějak pochopil, že bude lepší nevyužít svého práva přednosti a divoce gestikuluje, aby jako teda jel s tim tranďákem konečně někam k rektu. Ten, koho málem přejeli prostě jen chce, aby se to nějak dořešilo a šlo se dál. OK, přede mnou je prostor, řadím zajedna a v ten moment si všímám temně oblečené holčiny, jak mi leze před auto. Už i já jsem zapomněl, že jsme všichni tak nějak na přechodu. Zastavuju, čekám, až všichni odejdou, kam potřebujou, otevírám okno, řvu "Naučte se koexistovat, jeminánku! (redakčně kráceno)" a odjíždím v dál.

Je mi úplně jedno, že byly porušeny předpisy. O nic nejde. Ani o to, že bych se snad minutku zdržel. Nikdo bídně nezahynul, takže se vlastně skoro nic nestalo. Až na to, že stačilo třeba i jen zapnout všechny čtyři blinkry a já bych ten transit objel ještě v momentě, kdy nikdo nevystupoval. Stačilo neotáčet se tři metry za křižovatkou na přechodu, ale popojet dalších 10 metrů a k přetlačované s chodci by vůbec nedošlo. Ale domnívám se, že to by musel řidič onoho večerního autobusu bílé barvy myslet i na lidi okolo. Musel by se chovat jako ten čtenář na přechodu hned u pivovaru. Musel by mít přehled a myslet i na ostatní… Musel by mít alespoň snahu informovat lidi okolo o svých úmyslech.

Bohužel to vidím dnes a denně. Lidé se mi rvou před auto z autobusového pruhu, který v ten moment neplatí jen proto, abych nemohl odbočit doleva, protože mě zablokují, a to i přesto, že blikám, že jen chci využít tu zelenou co svítí… Stojím na křižovatce a dávám přednost na hlavní jen proto, abych viděl to auto, kterému dávám přednost, odbočit do své ulice bez blinkru. No to jsem mohl jet, že…

A tak furt dokola. Už nevím, jak dát světu najevo, že pravidla nejsou všechno a nejdůležitější je komunikace mezi lidmi.

Jak to vidíte vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
23. února 2020, 17:16
21

Hmm vidím to podobně. Jen teda v Čechách častěji, než třeba vedle v Německu. Lidé tam na sebe jsou obecně milejší. A to se jich vážně nezastávám. Prostě to tak je. Jsou tak odmala vedeni k elementární zdvořilosti a ta se přenáší i za volanty aut. U nás to bohužel úplně nefunguje. Imbecilů jako byl onen pitomec z mrdiny ix20 potkám denně kvanta. On jede přece dobře. Naopak mám velkou radost pokud se střetnu s někým, kdo očividně přemýšlí. Pustí vás před sebe v koloně na zúžení. Uhne vám z levého když vidí že jedete fakt rychle. Aniž by vás naschvál brzdil. Pustí vás třeba z parkoviště do hlavní kde je jinak nekonečná lajna aut, co jedou 40 s odstupem metr. Prostě malé radosti. Dokonce a to kvituju obvzlášť s povděkem musim pochválit naše četnictvo. Často v noci když jedou hlídkovou rychlostí (rozuměj chůze) tak pokynou a uhnou mi z cesty. Tyhle ohleduplné chodce, co vyhodnotí stav a když vidí že z osmi pětek fakt nechcete brzdit naznačí jeď a počkají... Prostě pohádka. Vždy mi to vyrazí dech ale...

Bohužel více je debilů, neřidičů, naschválníčků a samozvaných strážců silničních pravidel. Následují je tupá agresivní hovada, co na každého blikají a troubí za sebemenší zaváhání. Já se snažím dát každému takzvaně šanci. Pokud to někdo třeba předemnou zadupne... čekám, co jako bude. Může mu být špatně, nemusí znát cestu, mohl něco přejet. Až když to udělá po x té je jasné, že je to prostě jenom debil a zasloužil by gumoléčbu. Jediný lék na celou problematiku je jak ze školky. Sám se chovej tak, jak chceš aby se k tobě chovali jiní. V čem souhlasim, že se to hodně zklidnilo. Dneska už člověk vážně s hláškama vole Plzeň za 50 minut ... jako za našich mladých let neoslní:) Taky si všímám, že přibývá lidí co mají na autě ZETKO. Za to jsme se my tehdá styděli. Nicméně nedávno sem viděl situaci kdy nějaký hloupý zmrd vytruboval autoškolu. Která je označená právě aby si dával bacha že jo. Na to je taky dobrá rada... vzpomeň si na sebe když si jezdil v autě s eLkem.

Tolerance to je cesta. Tolerance VŠECH co vás neohrozí. Tudíž i těch co nejedou na 30 těch 30, ale minou vás a pokračují ve svém směru dál. Každýho občas něco rozhodí, ale provoz je dnes obrovský a chybu můžem udělat všichni. Hlavní je používat hlavu a to i za ostatní:))
---

Všímáte si jak si Machač napíše článek. A pak ještě hned zvládne oduševnělý komentář. To je autor panečku....Toho je pro takovej underground škoda. Mel by psát pro Vogue (o autech samozřejmě)
-
Komentář upraven 23. 2. 2020, 18:10:59

reagovat
krab
23. února 2020, 17:56
2

To jo, zírám! A ještě si to zvládne olajkovat :-D

Trinom
23. února 2020, 19:57
1

Taky se snažím ostatní neprudit, zejména když vím, že budu pomalejší, než zbytek (to je zpravidla buď na skútru, nebo když táhnu vlek), tak se snažím bliknout, že můžou předjet. Většina lidí předjede, blikne na poděkovanou a jedou si po svých. Když ale jedu něčím, co nebrzdí provoz, tak mi tohle prakticky nikdo neudělá. Je to škoda. Tyhle maličkosti dokážou potěšit.
Jinak klaxon se snažím používat až když to jinak nejde, když mě někdo zavře, nebo tak. Prostě na odvrácení průseru. Bohužel ne vždy to pomáhá. A většinou to bývají řidiči SUV, kteří člověka někde zavřou při odbočování nebo tak. Nevěřím tomu, že jsem vždy ve slepém úhlu.

Martin61
23. února 2020, 19:59
1

Toleroval bych i toho blbce co vytroubil autoškolu... sám jsem k tomu taky kolikrát neměl daleko. Učit mladé kluky že třeba bílá středová čára je hranice za kterou se nikdy nesmí je prostě průšvih - týpek pak radši než aby přejel bílou čáru byť jen o kousek i když se mu protijedoucí auto vyhýbá, sejme cyklistu. Ale to by bylo opět na delší povídání ????

Sedrik
24. února 2020, 09:13
3

Nemá cenu psát nic víc - beast to shrnul dokonale.
Příhod s idioty za volantem (a tím myslím ty bezohledné) máme každý nejspíš hromady.

Takže buďme k sobě ohleduplní a předvídejme. Bude líp všem.

ro
rock
24. února 2020, 16:11
5

"Sám se chovej tak, jak chceš aby se k tobě chovali jiní."

Vytesat do kamene.

(a tím kamenem mlátit po hlavě všechny, kteří by měli problém s pochopením daného sdělení měkčími metodami)

Martin Martin
25. února 2020, 14:08
1

K autoškole 2 věci : 1 / často je už rovnou učí jezdit jako sobecké prasata 2/ oni na té cestě VYDĚLÁVAJÍ mnohdy s řidičem který má být teprve na hřišti. Ad absurdum tam zítra můžou uprostřed cesty opravovat pračku - taky byznys ne...

Caddy
23. února 2020, 18:05
8

tohle je presne, me uz prestava bavit jezdit...samy nemehla a vysiraci jezdici hluboko pod limitem, rozjizdejici se tyden nebo naopak brzdici na rychlost chuze pul kilometru pred odbockou, vychovavaci, zmatkari, kreteni neumejici pri odbocovani vlevo jet ke stredu vozovky a jeste vetsi hovada stojici za nimi, misto je zprava objet, ubozaci brzdici pruh pokracujici rovne po hlavni, protoze do odbocaovaciho vjedou az v jeho poslednim metru...atd...a do toho ultrazmrdi shora, kteri "uklidnuji " dopravu ostruvky, prekazkami, kruhaci, zuzovanim silnic, zatimco na potreben opravy a prinos plynulosti serou... nakonec budeme jeste radi za autonomni prepravniky...

reagovat
Romus
23. února 2020, 18:27
2

Jojo... v okolí byly nedávno 2 nechutný smrťáky, vyfetovaný hovada bez papírů a předjíždění na horizontu... No a ultrazmrdi zhora vymysleli že se ta doprava musí teda víc regulovat, že jako je potřeba fest zakročit, takže městapo začalo měřit na nejpřehlednějších úsecích ve městě a přibývají plný čáry a omezení rychlosti a ovce tleskaj...
Dneska mě fakoval borec kterýho jsem předjel na plný čáře, jel z kopce 40 na 90 s nějakým polorozpadlým obytňákem.

beastar
23. února 2020, 18:35
12

Protože plná proto tě fakoval víš jak. Pořádek musí bejt. Podle něj si měl počkat až bude přerušovaná víš jak:)) To je jako mě borec co zastavil na tvrdo v pruhu v levém na třech proudech na magistrále a čuměl. Normálně čuměl kam pojede atd. Já sem ho objel zprava normálně, blinkr šup a on se v ten moment rozjel v tom levém tak mě bloknul jakoby v tom prostředním. A začal troubit a gestikulovat. Tak odbočil vlevo já teda pak taky.... No a měl smůlu tam je hned za rohem semafor a červená. Tak sem zastavil vedle něj stahuju oknýnko a úplně slušně řikám ... si kunda nebo co?:D

Načež mi bylo odpovězeno co jako dělám, že když ON zastaví v pruhu tak jako co ho agresivně objíždim že mám přece za ním počkat co jako bude milostpán dělat.... Toliko asi ke znalosti pravidel silničního provozu. Věcí jako neomezit, neohrozit atd atd.... Na jeho argumentaci sem neměl bohužel slov. Tak sem mu jen ještě řekl běž do prdele kundo.... Ano výživná konverzace:d

Romus
23. února 2020, 19:49
15

Jinej takovej podivnej zážitek: jedu cca. 120-130 tacho na 90, nějakej obchvat, široká silnice jako kráva, přehlednej úsek, nikde nikdo tempomat pohodička. Zezadu se blíží nějaká velká černá Audi, asi Q7, jede třeba 160, já mu lehce uhnu ke krajnici, on předjede, poděkuje blinkrama a mizí pryč. Normálka, klídek...
Jenomže vedle sedí kolega a už to jede: "Proč mu uhýbáš hovadu? jede jako prase!"
Já: Proč ne? Neznám ho, nevím kam spěchá, ale proč bych mu kousek neuhnul, když můžu"
On: "já bych mu neuhnul, protože ...."
Abych to zkrátil, hodinu jsme se hádali protože jsem někomu trošku uhnul.

Trinom
23. února 2020, 20:06
1

To je přesně ono. Takhle vzniká naprosto zbytečné napětí na cestách. Místo aby si každý hleděl svého, tak se snaží vychovávat ostatní.

theGeno
23. února 2020, 20:56
1

Podobný případ se spolujezdcem se mi stal na polské rychlostce, když mě trochu v levém pruhu trochu omezil předjíždějící polský kamion (mírně, o žádné krizovce nemohla být řeč). Reakce spolujezdce byla ve stylu : "Dělej dojeď ho, hned ho vytrub, jeď k němu a vyfakuj ho." Reakce moje : "Tak jsi úplný píčuš nebo co?" Někdy si říkám jestli těm lidem stojí za to někoho půl hodiny honit, a pak se ještě hádat, místo aby na 2 sekundy sundali nohu z plynu.

beastar
23. února 2020, 21:09
2

Tomuhle už nerozumím vůbec. Tak když je někdo agresivní piča a nadává mi případně naschvál mě vybrzdí atd. Tak ok potom je čas na nějaký fuck a tak. Pokud někdo udělá chybu, nebo prostě jen hloupost. Sakra nebudeš ztrácet čas s nějakým fakáčem. To je o ničem. Pokud to byl kamion platí to dvojnásob. Ano taky mě sérii ale co. Když ho vytroubíš on se stejně zasměje jen. Vždyť je to jako by prvňák hrozil středoškolákům. Efekt žádný.

O tom pouštění rychlejších atd. To je v pohodě. Já takhle pouštím i motorkáře většinou. Aby mohli letět a zabít se bez me přítomnosti.

krab
23. února 2020, 21:44
0

Tohle je typickej příklad jak píše Romus. Klasická netolerance a pocit, že si nikdo nemůže dovolit jet rychleji než já. A když to uděláš, má pocit, že jsi agresivní maniak. Já obecně nerad předjíždím lidi. Chovají se často nevyzpytatelně. A bojím se intuitivně těch případů, kdy jedu na zatáčkový místní okresce, něco tam jede, přibrzdím na jeho rychlost, pokud nelze předjet hned, ale nelepím se. Sám nemám rád, když to někdo náhodou udělá mě, takže na to dbám. A pak až je volno předjedu na jistotu a jedu si dál svou cestou. Ale občas se fakt stane, že ti předjíždění ti přidají schválně plyn, prostě jdou do takový fáze bránění předjíždění. Člověk si říká - vymaštěnci. Ale kupodivu to jsou lidi, do kterých by jinak nikdo žádnou agresi vůbec neřekl. Těžko by se s tebou pošťuchovali ve frontě na pokladnu v Albertu... :-D

Ale dávám si na to bacha... protože na dálnici, silnici první třídy atd. jezdím plynule a relativně svižně, ale rozhodně ne z těch nejrychlejších. Ale na těch silnicích 2 a 3 třídy s dobrým povrchem se rád svezu (s tím že dodržuju striktně pravidlo, kam nevidím, tam nejedu) a často je okolní provoz tvořený auty co jedou 60 všude... Takový ty brzdy a překážky. Ale občas když vidí v zrcátku žlutý sporťák (třeba) tak jim trochu rupne v kebuli. Naštěstí se mi to nestává příliš často a já zas doufám, že lidi co jsem na ně natrefil a předjel je někde na okresce na mě nebudou hrozit do smrti holí :-D

po
potkanX
23. února 2020, 23:53
1

pred par rokmi som viezol cele svoje potomstvo na stred slovenska. cestu velmi dobre poznam, jazdim tade pomerne casto. kusok za banovcami byvalo jedno udolicko, ktore bolo jedno z mala miest, kde sa dalo predbiehat bezpecne, videl si na cestu z opacnej strany udolia a dole kopcom nebol problem zrychlit. dnes sa tade uz na dlhej streke nejazdi, postavili obchvat. tak si vtedy na vrchole toho udolicka podradim a idem do laveho. az som na urovni toho chlapika vedla tak ten zacne zrychlovat jak debil. prejdeme sedlo, letime obaja uz hodne rychlejsie ako by sa partilo a pred nami horizont. viem, ze by som ho predbehol, ale az niekde na tom horizonte. tak sa moje potomstvo nauci par novych nadavok, ja zadupem brzdy a podari sa mi nasukat naspat do praveho pruhu, nastastie ti dalsi v kolone za mnou asi videli ze na ceste je pako tak cakali ze sa budem snazit dostat naspat. pol sekundy po tom co som sa zdekoval naspat za pana zrychlovaca spoza horizontu vyletelo auto v protismere. keby som sa dekoval o pol sekundy neskor tak zabijem seba, decka, toho paka vedla mna aj toho neboraka co isiel oproti a nemal tusenia co ho za horizontom caka.

sheogh
24. února 2020, 11:48
2

Romus: presne, znam... vychovavaci.... .Navic, takovi vetsinou jezdi nejhur, aneb pod svicnem je nejvetsi tma...

Ha
Habakukk
24. února 2020, 11:56
0

Svezte se o víkendu po D1 to je panečku zážitek. Provoz je tak třetinový proti pracovnímu týdnu, ale těch nesmyslných soubojů co tam musí proběhnout, že tam moja dvojková Octávia jede taky 150 jak ten tvůj Fiat to je pekelné. Přitom si tak člověk uhání na těch tempomatových 150 k domovu a ostatní jsou mu ukradení, ale jak to lidem pije krev.

beastar
24. února 2020, 12:20
0

Habakukk: To mě pobavilo. Kolik soubojů tam člověk musí podstoupit. Fakt je ten, že se člověk někdy cítí jak na závodní dráze. Trochu jak na oválech. Jde o ovládnutí vozu a nervů ve vysokých rychlostech:D Je až zarážejicí kolik lidí je ochotno riskovat souboj i třeba s rodinou v autě. Já obecně mám strašně málo špatných zkušeností s těmi rádoby piráty v těch drahých rychlých vozech...

Vždycky když je někdo agresivní, dělá naschvál, nebo je to špatnej řidič. Případně chce závodit jde do souboje. Samozřejmě výsledek je předem jasný. Pokud zrovna neřídí něco 300 hp +:)) Je to často Škoda Roomster, Picasso, Megáne Scénic, S-Max, fabka a tak podobně ještě často s nálepkou tady jede Anička....

sheogh
24. února 2020, 13:02
4

Presne, nepamatuju si, ze by me vysiral nekdo v 911, A8 apod... naopak me prijde,ze cim vetsi prudic, tim horsim kramem jede... asi nejaka frustrace, jak nedavno nekde ukazovali toho bachare v citigo, jak psychicky neustal to, ze nema v aute motor :-D

Ha
Habakukk
24. února 2020, 13:54
0

Jasně pokud jedeš s autem a víš, že máš pod pedálem 400 koní tak se ti takové žabomiší války aut co mají 120 koní vůbec netýkají. Typické je ve stoupání si jedeš to svoje a najednou se za tebe pověsí dvojková Vitara aby ti ukázala, že mu to taky jede. Ono stačí zrychlit na 160 a už je zase klid a borec se vrátí na svých 130 a jede si každý po

sheogh
24. února 2020, 14:22
1

Jo no, funguju v tomto stejne - pryc od nich... nejjednodussi a nejefektivnejsi... ale i tak se nekdy clovek zbytecne nas**e ...

le
lekla_ryba
24. února 2020, 17:34
4

No já včera let po D1 absolvoval. Přiznám se, že jsem asi dvakrát použil dálková světla na citlivé upozornění, že pravý pruh je zcela volný. Když nemá kam bezpečně se zařadit, tak to nedělám. Ale to co mne tam nejvíc sejří, je, že jízda vpravém pruhu je nějakou známkou slabosti.... já se tam rád vracím a kdyby tam jezdilo více lidí, měli bychom se všichni krásně...

Ha
Habakukk
24. února 2020, 18:27
0

No na vysočině je ten pravý pruh na rozmlácení auta. Jel jsme tam Jeepem na vzduchu a po několika pokusech v pravém pruhu jsem se vrátil do levého ač to se nedalo vydržet a to auto nechci trápit.

Trinom
01. března 2020, 09:23
0

Pár let nazpět bych ti dal za pravdu, ale po opravě to už je docela OK.

Pochtli
23. února 2020, 18:39
2

Jo, kde jsou ty časy, když jsem dal ve všední den Brno-Chomutov (přes Dejvice, okruh nebyl) za 2:30.. Dnes všude radary, passaty, větší provoz kamionů a několikanásobně vyšší výskyt vychovávačů, šneků a jiných bezohledných hovad. Jak píše Caddy, už mě to ježdění autem nějak baví míň a míň..

reagovat
Irwinek
23. února 2020, 18:56
1

Zkus jezdit s autem misto autem :-) Me se kuprikladu nikdy nestalo, kdyz jedu s Escaladem z loznice do kuchyne, aby mne nekdo vychovaval, brzdil nebo jinak omezoval. Kocour zvlada uskakovat bez nadavek :-)

JohnyLBC
23. února 2020, 18:52
4

Mě štve, že je na silnici spousta sobců, co překáží ostatním. Ať už špatně zastaví a nedají se objet, protože zrovna oni teď potřebují vyložit nákup hned před panelákem a blokují silnici, nebo ti, co najedou do křižovatky a nemohou pokračovat, proběhnou dva intervaly a nemůže se nikdo posunout dál, speciálně u nás v Liberci... Já se vždycky snažím nikomu nepřekážet, nikoho neohrožovat ani neomezovat. Ale někteří jedou stylem “teď jedu já”. Stejné s rychlostí. Na dálnici jedu rychleji ale taky uvolním levý pruh protože může jet někdo rychlejší, a ať si klidně jede. Co je komu do toho kolik kdo jede. Nejvíc mě na silnici pijí krev ti vychovávači kteří brání předjíždění zrychlováním a pak schválně brzdí a blokují. Stává se mi to čím dál častěji a kvůli nim jsem si pořídil i kameru. Byl jsem proti tomu, ale bohužel nejde jinak. Kdyby přišlo tvrdé na tvrdé tak potřebuji důkaz.

reagovat
Pochtli
23. února 2020, 19:02
2

Jj, kde to nejde, jedou 70, kde to jde (zvlášť na dvojpruhu ve stoupání), tak klidně 130, nedej bože kdyz je člověk chce předjet..

krab
23. února 2020, 19:23
1

Souhlasím. Prakticky bych asi napsal to stejný co Johny, takže jen by to bylo zopakování. S tím, že se mi ty agresivní projevy ostatních naštěstí spíš vyhýbají. Ale na ty bezdůvodně pomalé a vychovávače si dávám extra pozor. Jsou fakt nebezpeční.

Co se týče rychlosti, tak až na místa, kde se schválně úsekově vybírá do místních obecních kapes je to zatím zdá se, ještě dobrý. Za 2019 ,mi přišla jen jedna fotka a jedna pokuta, hlídka mě nezastavila nikdy. A rychlost překračuju podle situace, plynulosti provozu a stavu provozu. To, že ministerstvo dopravy neumí v dnešních časech vymyslet nic elegantnějšího než jen další represivní opatření, to je prostě špatně. Ale ta Evropa je obávám se v tuhle chvíli takto nastavena. Nevím, kde se to v lidech bere, ale mám dojem, že poslední roky jsou obecně víc nakloněné tomu, že se lidi chtějí opět vzájemně víc hlídat, špiclovat, bonzovat a omezovat si navzájem liberálně orientovanou společnost. Je to škoda... snad přijdou i lepší časy.

Trinom
23. února 2020, 20:21
1

Něco si tu odložím...

Pochtli
24. února 2020, 08:27
1

Trinom: To mi připomíná měření na tehdy pár kilometrovém úseku budoucí D7, kde byla 90 a kolem 80% řidičů jelo nad limitem. Jasný důkaz, že jsou nastavené limity blbě.

Caddy
24. února 2020, 14:02
1

Vsechny limity by mely byt o 20 km/h vyssi, aby to byl kompromis mezi frustraci, pohodou a bezpecnosti...tedy pokud pripustime, ze maji vubec existovat a ze maji na nehodovost vliv (coz nemaji, spis opacny)... rychlost by mela byt omezena jen tam, kde to ma realny duvod, ktery jinak nevyplyva z jinych ustanoveni a/nebo neni z pohledu bezneho ridice znatelny...

PepaSFI
23. února 2020, 20:02
1

já teda říkám že je každého věc jak rychle jede ale blokovat provoz fakt ne. Chápu že někdo prostě nechce nebo nemůže jet rychleji ikdyž je hluboko pod limitem, třeba má na palubě omezovač, dítě co blije, tchýni co štěká, psa.. no vždyť to znáte. Ale měl by taky vnímat provoz kolem sebe a umožnit předjetí.

Já mám asi štěstí na lokalitu, tady moc problémů nebývá. Mezi vesnicema je minimální provoz a vedle ve městě jsou lidi zvyklí na trable v dopravě a smíření s tím že jaký si to udělají, takový to budou mít. Takže se dokonce i na semaforech jezdí svižně a v zácpách se nechávají vyjet ti z vedlejší prostě proto že je to tak lepší a když dnes někoho pustím, příště zas někdo pustí mě. Ale je fakt že občas se taky něco vyskytne, máme tady místo kde není radno věřit přednosti zprava, přesto že je to unikátní místo kde jsou dvě křižovatky bez přednosti hned vedle sebe a učí se to tady ve všech autoškolách. A například v Jihlavě u Tesca vám přednost zprava, přímo pod žlutou cedulí na to upozorňující, nedají ani policajti.
Cyklisti už mi moc nevadí, nějak ta móda vyšuměla, i v létě jich je zanedbatelně. Sice přibyli nějací fakepedálisti na elektrikách ale s těma nějak nejsou potíže. Sice na to vleze kdekdo, jenže asi to jsou spíš lidi co to berou jako dopravní prostředek a ne jako náboženský kultovní předmět.
Tak nějak se vyplácí věnovat se řízení a předvídat. Když vím o problémovém místě, radši si to nachystám tak abych problém nemusel řešit. Radši trošku zpomalím abych ten onálepkovanej Golf s kšiltovkou a rukou na volantu v pozici "zkažená jitrnice", nemusel potkat na přednosti, dupat na brzdu a řešit kdovíco. A jak už jsem mnohokrát říkal, na chodce mávám rukou. Pokud to není digitální zombie se špuntama v uších a s hlavou v displeji, obvykle reagují, v klidu bez obav svižně přejdou a já často ani nemusím zastavit. A většinou ještě poděkují.

reagovat
Caddy
24. února 2020, 09:31
1

presne tak...ja kdyz jedu pomaleji, tak proste uhnu, dam najevo, at jedou atd...ale nekdy mam pocit, ze nekteri bud vubec nevedi, ze ridi a resi tam kdo vi co (nechapu, proc nekdo jede 50–60 po rovne siroke silnici prvni tridy)... takovy ukazatel, ze nekdo takovy nema na silnici co delat je, kdyz brzdi osobakem kamion nebo autobus. Ja si vzdy rikam, ze se zase tahnu za kamionem...a pak zjistim, ze pred nim je brzdic v osobaku a trucker podobne zoufali, jako ti za nim...a vrchol vseho jsou vysiraci, kteri jedou tech 50–70, kdyz jsou zatacky, horizonty, auta v protismeru...ale jak se da predjet, najednou vali 110....a sotva se moznost predjeti zkrati, ze uz by nebylo bezpecne mozne, zase zpomali na svych 60....v tu chvili bych fakt uz chtel v aute raketomet :)

Opelfahrt
23. února 2020, 23:05
1

Tak já už jsem pouštěl před sebe i kamion, protože zrovna byly 2 hodiny ráno a už jsem byl po dlouhé cestě hodně unavenej. Nechtěl jsem, aby se za mnou vlekl celou cestu přes ten řetězec nešťastných obcí na I/43: Březová – Mor. Chrastová – Rozhraní – Letovice, kde je skoro furt padesátka.

reagovat
ganmiki
24. února 2020, 01:16
0

Skoro každý pondělí ráno jezdím z noční po cca 20 hodinách v bdělém stavu a tak jezdím fakt opatrně, bohužel občas se mi stane, že na některé moje s pondělním ránem nervózní spoluobčany působí velmi klidně jedoucí černá E39 jako červenej hadr a ač se snažím nepřekážet a tempomat je můj největší ranní přítel mívám s toho docela stresový situace jako předjíždění před horizontem, vysení na zadku auta, přednosti apod.

ganmiki
24. února 2020, 01:18
0

fuj visení samozřejmě :)

sheogh
24. února 2020, 10:17
2

Jsem rad, ze je vic lidi, co to vidi stejne.... Uz jsem zacinal mit pocit, ze jsem ja ten netolerantni... Kdyz ono se jich hafo lidi zastava, i v mym okoli... "Kdyz on se boji...."... Jako co se boji? Jet 60km/h na 60km/h na rovince? No tak v tom pripade at jede priste autobusem, nikdo ho do auta nenuti.. Ta popsana ix20 je uplne klasika (i to konkretni auto :-D )

Jak uz tu pise vic lidi, bavi me to cim dal min. Dost velkej podil na tom ma i bydliste ve meste, tzn mnohem vetsi vzorek popsane populace. Dneska zase, jedu od Udolni po Uvoze dolu, v pulce klesani narazim na typka cca 30kmh... Chvilku cumim, co tam dela, jestli ho nekdo nebrzdi, ale pan musel neco nutne vyresit.. Zahloubanej do mobilu a jede 30... tak jsem si neodpustil klakson... To se fakt neda zastavit a vyresit? musi s tim vysirat dalsich 40 lidi? ..

Dalsi denodenni zmrdovina je ucpavani krizovatek, kdyz je hned za ni zacpa.. Tak 80% lidi vubec nezajima, ze tu krizovatku bloknou z druhyho smeru.... Kdyz uz clovek fakt nechape, kdyz to udela kamionak, nebo ridic busu MHD (neni neobvykle) - profik ze... Blinkry jsou kapitola sama pro sebe... Vzdycky miluju, jak cekam na vjezdu na kruhac na toho pomalyho pana, co zro na projizdi, a on vyjede o vyjezd driv... samo bez blinkru... Typka, co do me na Olomoucke nacouval, protoze netrefil pruh, vjel do protismeru a zacal panicky couvat... Nakonec doslova utekl... Nekdy me mrzi, ze nejsem trosku agresivnejsi a nemam vetsi chut zpusobit ultranasili...

Uz jsem si rikal x-krat, ze se zbavim aut a budu jezdit v klidu taxikem... bez nasrani, v pohode

reagovat
PachezZ
24. února 2020, 11:01
0

máme tu parkoviště se dvěma výjezdy asi 5m od sebe... to že na jednom čekám a dávám přednost člověku co bud bez blinkru nebo s blinkrem na poslední chvílí odbočí do vjezdu přede mnou je věc co mne sere snad denně...
A lidé co nepochopili funkci kruháče a když je auto na druhé straně tak tam prostě nevjedou...

reagovat
kotzitzaq
24. února 2020, 13:29
0

Kruháče jsou všeobecně tragédie. Když už se odhodlají vjet na kruháč o více pruzích, tak samozřejmě krouží jak satelit po vnějším obvodu, ikdyž jej hodlají opustit téměř ve stejném místě, kde do něj vjížděli.

J.K.
24. února 2020, 12:50
3

Druhý kilometr D1 směr Brno. Jedu služební Octavií v levém pruhu ze tří, předjíždím několik aut ve středním pruhu rychlostí tak 140km/h. Za mnou se objevuje dodávka (dle polepu nějaký živnostník). Tlačí se mi na zadek. Bliká. Přejíždí ze strany na stranu. Že by vezl rodící ženu?

Když míjím poslední (první z řady) vůz, dávám blinkr, abych pána uklidnil, že o něm vím a že ho brzy pustím. Pak se chci zařadit do středního pruhu. Točím pomalu volantem, ale ouha z pravého pruhu do středního ve stejnou chvíli rychle přejíždí tmavý Jeep. Má přednost - samozřejmě. Ale i kdyby neměl, rozhodně se s ním o střední pruh nechci přetlačovat. Zařazuji se tak zpět na střed levého pruhu a přidávám plyn, abych se co nejdříve dostal i před Jeep.To už ale řidič dodávky troubí. Asi ho příchod potomka skutečně stresuje.

Konečně mám prostor, přejíždím do středního pruhu a zařazuji se. Dodávka mě předjíždí, ale manévr nedokončuje. Pouze srovnává rychlost se mnou. Dívám se mu do kabiny. Řidič něco křičí a silně gestikuluje - ukazuje, abych odbočil k benzínce a McDonaldu na pravé straně. Že by už to bylo tak akutní a potřeboval pomoct s porodem přímo ode mě?

Dívám se do kabiny, ale je tam sám. To má ženu v nákladním prostoru? Proč ale na mě teď zleva najíždí, že musím brzdit, aby zadek jeho vozu zboku neočesal můj přední nárazník?

reagovat
Ha
Hansoff
24. února 2020, 13:11
1

Dnes ráno na D1 směrem na Prahu: Je 5 ráno, jedu v levém pruhu asi 140 a předjíždím dlouhou kolonu kamionů. V dálce vidím, že se kamiony předjíždí, tak povolím plyn a mírně zpomaluju. Koukám do zrcátka a vidím, že zezadu se řítí fábie a zuřivě bliká. Při nejbižší příležitosti uhnu a brzdím abych se do mezery vešel a s pobavením sleduju, jak filot fábie za kamionem zuřivě brzdí. Za dalších 20km sjíždím a ze sjezdu odbočuju doleva na hlavní silnici. A koho pak tam nevidím, pilot fábie s odbočením váhá, protože v dálce jsou vidět světla přijíždějícího auta a hrozí, že za půl minuty dojede do křižovatky (nebo odbočí na nájezd na dálnici).

Pochtli
24. února 2020, 17:55
2

Dost časté - na přehledné rovince pilot F1, jakákoliv jiná situace - zmatený ratlík se staženým ohonem.

Opelfahrt
24. února 2020, 15:54
2

Tak ono ix20 je asi už fakt diagnóza. Dnes jsem našel jedno takové video, kde účinkuje. Chudák trucker, co to natočil. Tomu ale tečou nervy:

#t=6m56s

reagovat
Opelfahrt
24. února 2020, 15:57
0

Pardon, mělo to být od času 6:56

#t=6m56s

J.K.
24. února 2020, 18:15
1

Tak já ti teď nevím. Jednou píšeš, že jezdíš pomalu, protože k tomu máš důvod (únavu). A pak kriticky sdílíš video s iX20, která má ale k pomalé jízdě důvod také (nepřízeň počasí).

krab
24. února 2020, 18:24
4

ta ix20 tam jede fakt pomalu jak šnek a zdržuje. A vytváří nebezpečnou situaci, kdy nutí ostatní ho předjet. To je celej ten problém. Fakt lidi nemůžou jezdit bezdůvodně pomalu. Vím, ten kamioňák by mohl bejt víc trpělivej, každej z nás můžeme. Ale ti šneci by si měli uvědomit, že zbytečně zdržujou a vytváří kolikrát i důvod táhlých kolon. Vím, občas v tom sedí důchodci ve vážně úctyhodným věku. A spoj nemají a musí kolikrát jet. Ale zase měli by přemýšlet. Nevyjíždět do počasí, ve kterým se necítí jistě na silnici atd...

Je to složitější sice, ale moje zkušenost je taky taková, že pomalu jedoucí řidič takřka vždycky vytváří na frekventovaný silnici nebezpečnou situaci. Je z něj překážka provozu. Když je prostě na silnici 1. třídy limit 90 tak tam nemá co dělat ten, kdo se šine 70, pokud má stroj o vyšší konstrukční rychlosti. To stejný je rychlost reakce při odbočování, kruháky atd... jet plynule, nezdržovat prostě.

Je to jednoduchý. Ale málokdo z těch pomalých si to uvědomuje. A docela bych i uvítal, kdyby teda občas nějaká ta hlídka co měří tu rychlost vysokou odchytila tu a tam i šneka a vysvětlila mu domluvou, to co tu píšu, že prostě zdržuje a vytváří za sebou nebezpečnou situaci.

Csaba
24. února 2020, 18:37
0

Domluva toho typu od PČR absolutně nehrozí, rozhodně ne na okreskách. Kdyby se někdo bezdůvodně šinul s osobákem padesátkou po dálnici a lidi švestkám volali ať ho z ní "sundají", potom by možná nějakou aktivitu vyvinuli, v zájmu udržení plynulosti dálničního provozu. Ale mimo dálnici je to absolutně nezajímá. Jednou jsem se na tohle téma dal u nás v dědině s "příslušníky" do rozhovoru a bylo mi vysvětleno že řidič NEMÁ POVINNOST jet na devadesátce devadesát a navíc je i "povinen přizpůsobit rychlost vozidla... bla bla bla...", víme všichni jak to pokračuje. Takže když děda (jsem jím teda taky, tak oprava, když kdokoli) jede o dvacet km/h méně než zákon umožňuje, zjevně přizpůsobil jízdu svým schopnostem a za to jsou oni rádi (že se jako "nepřeceňuje"). Tak jsem si je vyslechl, měli to evidentně dobře "našprtané", to "vysvětlení", a jel pryč :(

J.K.
24. února 2020, 18:45
1

Chápu, co tím oba myslíte. Zde je má tolerance asi jen vyšší než vaše - pomalí řidiči jako takoví mi nevadí. Začátečníci, dědové, vše OK. Přijde mi to i zábavné: Zpomalit na jejich rychlost, počkat si na příhodný moment, správně podřadit, vytočit motor a akcelerovat z nízké rychlost - nejrychleji jak jen s daným autem umím. Jedinou výjimkou tvoří potkání šneka na úseku, na který jsem se těšil, že si projedu v tempu - třeba v ostrých serpentinách, které dobře znám, ale kde nejde předjíždět. To mě rozesmutní, ale holt nejde o okruh, ale veřejnou komunikaci, která patří stejně jemu jako mně.

O to alergičtější jsem na řidiče: "V zatáčce pomalu, na rovince plnej, před další zatáčkou zase brzda." To je pro mě šnek typu zmrd způsobující jednu nebezpečnou situaci za druhou. Oproti těmto jsou šneci vašeho typu andílci.

krab
24. února 2020, 18:57
0

Ono tohle stejně nemá žádný moc jiný řešení než mít hlavně klidný nervy, nevyprovokovat se a mávnout nad ledasčíms nakonec rukou. Šneci všech typů jsou otravové, ale jsou realita. Osvěta by byla dobrá, pro seniory jsou třeba i kurzy bezpečné jízdy, jsou možnosti i pro ostatní, ale kdo nechce, tak se nesebevzdělává.

Němci tohle většinou nedělají, už se za ta léta jejich rychlejšího provozu naučili jezdit v celkem normálních rychlostech. Většina z nich. Se mi tam jezdí líp kvůli tomu. Tak třeba se u nás taky zrychlíme.

Co mě sere je šnek, kterej by ti kdyby ses zeptal nakonec řekl, že důvod proč se plazí a extra pomalu rozjíždí z křižovatek je, že jakoby si nechce zkazit průměrnou spotřebu :-D Vsadím se že i to je u některých důvod....

A na těch silnicích je to pravidlo vlastně pro ty lidi jednoduchý: jet hlavně o trochu rychleji než kamion. Jakmile jedeš tak, že tě dojel kamioňák nebo autobus, jedeš asi trošku moc pomalu. Tohle by možná leckdo pak i pochopil, takový jednoduchý pravidlo. Nejhorší je totiž, když Kamion nebo autobus předjíždí osobák. Je to stres pro toho šoféra toho kolosu co předjíždí, protože je závislej na tom, že ten koho předjíždí se náhodou nelekne a nezačne zrychlovat (nebo dokonce úmyslně zrychlovat) a pak máš z toho celýho ultranebezpečnou situaci. Už jsem taky takový situace na vlastní oči viděl. A kdyby se něco nakonec stalo, tak za to může ten kamioňák co předjížděl a přitom pravej důvod nehody byl jinde....

Je to takový prostě téma co nevyřešíme...

Pochtli
24. února 2020, 21:10
4

Bohužel stát/policie/média drakonizují rychlejší jízdu, zatímco řidič jedoucí 20-30 km/h pod limitem je bohužel v pořádku. Podle mě by tito šneci měli odevzdat řidičák a dopravovat se jinak - nejsou způsobilí ovládat vozidlo a způsobují nebezpečné situace na silnicích. Neřeším vozidlo s technickou závadou a traktory/stroje - ti víc nemůžou a většinou jsou natolik soudní, že občas uhnou, aby vláček za nima mohl jet.

J.K.
24. února 2020, 21:42
-3

Já ti nevím Krabe, zda bych právě šoféry kamionů argumentoval. Nejednou na mě v obci kamion nepříjemně zezadu tlačil, i když jsem jel přes padesát. Styl jízdy "mimo obec 80km/h - v obci 70km/h" jsem zažil u mnoha z nich.

Jelikož jsem se nachytřil na několika školách bezpečné jízdy, vím, že rozdíl mezi 50km/h a 70km/h je fatální. Vím, že na vzdálenosti, na které bych v případě třeba spadnutí dítěte do vozovky dokázal osobní vůz z 50km/h zastavit, dokážu vůz z rychlosti 70km/h jen zpomalit na rychlost 58 km/h. Co by v takovém případě udělal ten řidič kamionu?

J.K.
24. února 2020, 21:56
-3

Argumentací mimo obec pro mě také neuspěješ. Tam největší nebezpečí přičítám srážce se zvěří. Ale takovému kamioňákovi je z pohledu jeho bezpečnosti úplně jedno, zda srazí srnku nebo ne. Já budu mít auto na odpis - on rozbité světlo. Rychlost vozu je v takovém případě také rozhodující. Nedivím se, že někdo svou rychlost riziku přizpůsobuje. A že to já moc nedělám? Nedělám. Ale nikdy bych někomu nevyčítal, že neriskuje.

https://www.irozhlas.cz/nehody

krab
25. února 2020, 14:16
0

J.K, , ty na to jdeš moc věděcky :-D
V těch časech, kdy ten střet se zvěří hrozí nejčastěji z toho mám taky vítr a vážně jezdím piánko. Ale to je spíš na těch silnicích, kde ani kamion nepotkáš, na venkovských silničkách ...

Ale jako na těch státovkách klíďo v noci, když náhodou jedu, tak taky ve výsledku kolikrát rád nejedu jako ten úplně první, ale spíš za někým. Ani to ti nedává jistotu, ta srnka nebo divočák když máš hoodně smůlu může vyrazit i do té mezery. Abys fakt žádnou netrefil, na jistotu, to bys musel fakt jet těch 60 jak v tom grafu. Chce to jezdit s rozumem a nemít taky vyloženě smůlu. Já jsem zatím v pohodě... bez takovýho incidentu zatím. Jednou mi tam vběhla teda kočka ve vsi a jel jsem pomalu a nejspíš se jí ani nic nestalo, protože utekla, ale kamsi do boku mi lehce bouchla, to jsem slyšel. A párkrát jsem přejel cosi jako kunu... Srnkám i prasatům jsem se zatím vždycky vyhnul a často to bylo fakt o předvídání. Ona je to taková kombinace předvídání a štěstí tohle...

A vesnice 50 fakt dodržuju. Přesně jak je ten graf, tak takhle mi vjel na kole spoza baráku do cesty malej kluk na kole. To jsem míval ještě MX5 NA. Zastavil jsem přesně akorát. A to se mi fakt ulevilo. Kluk spadl před nárazník kolem a nic se mu nestalo. Akorát dostal na prdel od táty, protože ten to viděl ze dvorka. Což bylo v tomto případě asi i správný. A jel jsem fakt těch 45 reálně víc ne, byl to takovej ten úsek, kde byly domy blízko od sebe. A tam se musí jet pomalu. A neriskuju dodnes. Jen mě pak dovede nasrat, když mi přijde jakási fotka jak sedím vytlemený v Lotusu od úřadu z nějakýho Dvora Králové s 56km/h v nějakým 2km úseku v jakési prdeli v tom okrese. Koukal jsem kde to bylo i na streetview pak a je to prostě klasická kasírka. Dlouhá rovina, vesnice kde chcíp pes, domy daleko od sebe, úsek začíná kus od cedule a kus před cedulí končí. Takže i když jsem jel tutově reálně těch 45-50 uprostřed obce tak příjezd do ní v 80 ti a výjezd z ní v 80 znamená, že radárek si to hezky zprůměruje na 56 a pošlou ti ať jim dáš 6 stovek. Je to banalita, ale z principu zlodějna.

Zd
Zdeny60
24. února 2020, 19:27
0

Článek jsem si přečetl, pravda, místy jsem se poněkud ztrácel. Napřed uvedu něco o sobě, aby bylo jasné, kdo a PROČ reaguje. Je mi přesně 60, za pár dní. V životě jsme vystřídal 27 aut (počítám-li dobře) a ŘP mám od roku 1978, kdy jsem začal poprvé řídit auto. Protože jsem prakticky většinu produktivní doby musel auto využívat k výkonu povolání, hrubým výpočtem mám ke dnešnímu dni najeto cca 1,9milionu km. Slušná porce na to, abych mohl hodnotit situaci na silnici. Za dobu řízení auta jsem měl 3 dopravní nehody - ani jednu mojím zaviněním. 2 z nich zavinili borci, kteří nedobrzdili v koloně, kde jsme stál jako poslední. při jedné jsem málem přišel o život a jen díky robustnímu autu jsem přežil, ačkoliv auto bylo na odpis. obě DN se staly v ČR. Jedna lehčí D se stala v Praze, kd mi na křižovatce pán stojící přede mnou, nacouval do předku. zřejmě si spletl kvalty. Jo, vlastně ještě jednu DN jsem měl - v noci střet se zvěří. Za dobu ježdění jsem platil pokuty - slovy 6x. Z toho 2x za rychlost,, 1x za světla, 1x za to, že jsme nenašel papíry, které zapadly za loketní opěrku a stálo mě to v Itálii 1500 ATS (bylo to za Brennerem, takže mě pokutovala rakouská policie a dodnes si nejsme jist, zdali na to měla právo na území cizího státu, ale dejme tomu), 1x za parkování na veřejné zeleni v Olomouci (žádná tam nebyla, jen od stovek aut, běženě tam parkujících, vyježděný pás vedle silnice, stálo mě to 200 kč a hodinu jsem čekal, než mi přijeli sundat botičku) a 1x to, že jsem údajně nezastavil na stopce, i když jsem skutečně zastavil, ale policajtovi se zdálo, že se mi nezastavila kola, takže 500kč a domluva). Z daného výčtu vyplývá, že zřejmě nepatřím mezi piráty a hovada na silnici. Dnes již nepracuji, nebo´t naštěstí nemusím a tudíž auto využíme s manželkou jen na výlety na hory, kde trávíme většinu volného času turistikou a fotografoáním. Dnes najíždíme ročně už málo, asi 20 tisíc km, což ve srovnání s 80-90 tisíc v dobách služebního ježdění je pakatel. Projeté evropské země mám z většiny, mimo UK a pár balkánskch států a řecka. jezdil jsem v Turecku, Rusku, Bělorusku, Španělsku, franicii, ale i v Číně a ba doknce i v Království Sudské Arábie a SAE. takže oět - viděl jsem dost. No ak věci: pan Oplefarht, který sem vložil sestříhané epizody natočené pomocí BC, by měl přestat jíst sladké. Evidentně ho každá drobnost vytočí a zadělává si na pozdější problémy s kardiovaskulárním systémem, diabetem a dalšími chorobami. je na dorbé cestě k IM (infarkt myokardu). Z jeho videa je jasné, že někteří jedinci se chovali dost na krev-třeba oba řidiči náklaďáků. Ale - dovedeš si, vážený pane, představit řidiče návěsu, na kterém máš naložen bagr, či co to bylo, abys měl čekat, než se v dnešním provozu udělá díra bezpěčná pro vyjeti na hlavní komunikaci? Já ne. ten nebohý řidič dělal, co mohl, protože kdyby ne, tak by tam stál ještě dnes. Ovšem tvé komentáře byly dosti jadrné. Co ten člověk s tím ix20? Uvědomuješ si, že v autě může jet třeba těhotná paní? Ano, může, těhotenství není nemoc, ale stav, kdy prostě rychle nepojedeš. Mohl tam sedět člověk, který se nutně potřebuje dopravit k doktorovi a sanitku nedostal a nebo jede s autem do servisu, protože má závadu???. Je tisíc jiných důvodů, proč jel pomalu. A nebo stačí, aby si a sněhu nevěřil??? Ovšem ty jsi pán tvorstva a musíš mu hned nadávat. Co ten řidič s tím malým nákla=dákem, co tě pobouřil, když nejel povolených 70, ale jel méně? Co když třeba hledal jen adresu pro složení nákladu a kdyby přejel, musel by s ejet deset kilometrů někam otáčet??? To tě nenapadá? Je tisíc důvodů pro to, proč lidé jedou pomalu. Třeba i jen pro to, že se chtějí rozhlížet po krajině, jedou na výlet a nikam nespěchají. Já chápu, že tebe to vytáčí, ale ti lidé na to mají svaté právo a tobě nezbyde, než se s tím smířit. Mě to také vytáčí, i když sám to někdy dělám, dívaje se, kde třeba zaparkuji kvůli něčemu, co mě zaujalo. Musíš si uvědomit, že lidé nemusejí "jet v úkole", že jedou za odpočinkem a na 90 mohou jen jen 80. Tak to prostě je ty se musíš podřídit, bohužel jinou možnost nemáš. A nebo jej předjeď a nekomentuj to. ANo, sám nemám rád, když vjíždím do obce, kde bydlím a většina řidičů, po spatření jejich rychlosti na měřící tabuli to zadupne z 60 na 40,a by se po 100 metrech zase rozjeli na 60. Nechápu, ale to je asi jedné, co s tím udělám. Víš, ono někdy stačí používat za jízdy selský rozum, říct si, že život mi stojí za těch pár minut zpoždění a také vyhýbat se místům, kde hrozí zvýšené riziko incidentu. proto třeba do prahy na letiště jezdím vlakem a ještě si dám po cestě škopek, přijedu tam rychleji, než autem, navíc odpočatý a bez rizika (téměř, pokud nějaký imbecil nevlítne přímo před vlak) a ještě ke všemu levněji. Podvědomě se snažím necpat se do velkých měst, těch jsem si pracovně užil až nad hlavu (a propos, doporučuji ti se někdy projet po Istanbulu či p Moskvě, pak se ti u nás bude zdát, že jis v ráji na zemi) a nejezdím pokud možno v době dopravních špiček. Můžu si to dovolit, protože jsem 100% pánem svého času a většinu cest si plánuji tak, abych se vyhnul zácpám. A víš proč to dělám? Ne ze strachu, že bych to ve svém věku třeba nezvládnul, ale protože mám strach z takových střelců, kteří mají křídla a mnohdy ještě mokrej řidičák. Eliminuju prostě jen míru rizika. A když náhodou musím tam, kam se mi nechce - ano, přiznám se, že dnes už mívám za volantem i strach -tak se prostě snažím jet tak, abych dojel já i manželka ve zdraví. Léta závodění mám již dávno za sebou a pamatuj doby, kdy trasa Český Krumlov - Šumperk se dala opravdu ujet za 3 hodiny a 15 minut a Štětí-Šumperk za rovné tři. Naštěstí, tohle je minulost. Na závěr tě uklidním - vydrž, bude hůř.

reagovat
Pochtli
24. února 2020, 22:07
3

Ano, může být "milion" důvodů, proč někdo jede výrazně pomaleji, než by měl. Ale měl by být zároveň dostatečně soudný, aby byl ohleduplný i k ostatním účastníkům provozu.
Bohužel je to většinou ve stylu "já jedu a vy si mě předjeďte jak chcete", místo aby na chvíli uhnul ke kraji/sjel na odpočívadlo a pustil ten dlouhý vláček aut za sebou. Dělám to tak běžně, prostě pustím "silnějšího" a nikdy se mi nestalo, že bych si za to od něj vysloužil nějakou agresivní reakci. Agresivně se naopak často chovají právě zmiňovaní šneci.
Pokud je venku špatný počasí, pak by měl šnek zvážit, jestli na řízení auta opravdu má a jestli by nebylo lepší jet hromadnou dopravou či nepoprosit někoho o svezení. Jenže to by nejdřív musel spolknout svojí hrdost. Takže šneci jsou pro mě jen nebezpečnou a otravnou překážkou v provozu.

Opelfahrt
24. února 2020, 22:30
0

Zdeny60, vy jste mě úplně nepochopil. To video jsem netočil já. Ale dal jsem ho sem, protože je tam zrovna ta bájná ix20, o které se tady už víckrát diskutovalo. A přišlo mně to vtipný.
Samozřejmě nemá smysl se za volantem zbytečně vztekat, ale někdo je prostě cholerik a tak si nemůže pomoct.

Ha
Habakukk
25. února 2020, 07:25
-1

Pokud mě paměť nešálí tak tyto nahrávky z onboard kamery by se neměli zveřejňovat. Protože účastníci nedali souhlas. Jinak šofér profesionál tak pěkný případ.

Zd
Zdeny60
25. února 2020, 11:46
2

Opelfarht: OK, ale bohužel, takové jednání vidno a silnicích dnes a denně. Je pravda, co píše Pochtli, pokud musím/chci jet pomalu, je potřeba rychlejším uvolnit cestu. Já to tak dělám, na přehledém úseku dám r blinkr a uberu. není problém. ohleduplnost bohužel ze silnic rychle mizí.

reagovat
krab
25. února 2020, 14:01
2

Ten má teda trefný příjmení ten cajt :-D
Jediný s čím bych asi souhlasil je ten bod s tím zlepšením systému autoškol a zvýšením počtu hodin praxe za volantem i těch kurzů.

Jinak je to nic než o represi, vybírání peněz do státní poklady a sledování pohybu obyvatelstva. To je salámovou metodou cesta kamsi do Orwellovských reálií...

Martin Martin
25. února 2020, 14:03
0

ano

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Ram 1500 Laramie Sport 2019
Dodge Ram 1500 Laramie Sport

2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem

Alfa Romeo 159 1.9 jts 2007
Alfa Romeo 159 1.9 jts

2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem